30 Νοε 2020

Του αγίου αντικομμουνισμού ανήμερα – Προσευχή “υπέρ των θυμάτων του λιμού της Ουκρανίας” τέλεσε ο οικουμενικός πατριάρχης

 

Δεν αποτελεί κάποια έκπληξη ότι η εκκλησία και ιδίως τα ηγετικά της κλιμάκια ανεξαρτήτως χώρας και δόγματος,  βρίσκονται παραδοσιακά στην πρώτη γραμμή του αντικομμουνισμού, πλέον όμως βλέπουμε ότι προσπαθούν να πρωταγωνιστήσουν και στο ξαναγράψιμο της ιστορίας, προωθώντας αντιεπιστημονικά ιδεολογήματα, τα οποία δε γίνονται καν αποδεκτά από το σύνολο των αστών επιστημόνων της περιόδου.

Ο λόγος για την προσευχή και την ακόλουθη ομιλία του οικουμενικού πατριάρχη Βαρθολομαίου στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι, ανήμερα της 87ης “επετείου” του λεγόμενου Χολόντομορ, της θεωρίας δηλαδή που θέλει το λιμό που επηρέασε ευρύτατα τμήματα της ΕΣΣΔ και όχι φυσικά μόνο την Ουκρανία στις αρχές της δεκαετίας του ’30, να αποτελεί αποτέλεσμα “γενοκτονίας του Στάλιν σε βάρος του ουκρανικού λαού”. Μια θεωρία που ξεκίνησε περίπου την ίδια εποχή από Ουκρανούς εθνικιστές εμιγκρέδες, διαδόθηκε στο ευρύ κοινό από σεσημασμένους αναθεωρητές ιστορικούς όπως το Ρόμπερτ Κόνκουεστ και αργότερα το Στεφάν Κουρτουά με τη διαβόητη “Μαύρη Βίβλο του κομμουνισμού”, ενώ σήμερα κύριος εκφραστής της στα διεθνή φόρα είναι η μετά – Μεϊντάν κυβερνήσεις της Ουκρανίας. Ναι, αυτές που μεταξύ όλων των άλλων κατορθωμάτων τους, δεν έχουν αφήσει φασιστικό φιντάνι στην ιστορία της χώρας τους που να μην έχουν επίσημη επέτειο.

Ως γνωστόν, η σχέση οικουμενικού πατριαρχείου – Ουκρανίας και ειδικότερα της ουκρανικής εκκλησίας είναι κάτι παραπάνω στενές, προκαλώντας και τους γνωστούς τριγμούς στις σχέσεις με το πατριαρχείο της Μόσχας. Δεν είναι τυχαίο που στη συγκεκριμένη Θεία Λειτουργία παρέστησαν ο ιερατικώς υπεύθυνος της ουκρανικής κοινότητας της Πόλης, Χαράλαμπος Νίτσεφ, ο πρόξενος της Ουκρανίας Ολεξάντρ Γκαμάν, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι των διπλωματικών αρχών και της ουκρανικής παροικίας. Εδώ όμως δε θα μας απασχολήσουν οι ενδοεκκλησιαστικοί ανταγωνισμοί και οι γεωπολιτικές τους προεκτάσεις, αλλά το ίδιο το περιεχόμενο όσων “θεάρεστων” ειπώθηκαν στο όνομα των απανταχού ορθοδόξων.

Ο οικουμενικός πατριάρχης, λοιπόν, ανέλαβε να παραδώσει διάλεξη σύγχρονης ιστορίας, υποστηρίζοντας πως ο 20ός αιώνας μπορεί να θεωρηθεί η πιο τραγική περίοδος στην ανθρώπινη ιστορία – σίγουρα πολύ τραγικότερος από τα ειρηνικά χρόνια που το πατριαρχείο ήταν τοποτηρητής του πολυχρονεμένου σουλτάνου- , λόγω των δύο παγκόσμιων πολέμων, άλλα περισσότερο κι άλλα λιγότερο γνωστά. “Μεταξύ των τελευταίων, πρέπει να αναφέρουμε το Holodomor, τον Μεγάλο Λιμό στην Ουκρανία, που στόχευε στην εξόντωση επτά έως δέκα εκατομμυρίων ευσεβών Ουκρανών διά λιμοκτονίας, κατά τη διάρκεια των πιο φρικτών χρόνων του σοβιετικού καθεστώτος, από το 1932 έως το 1933, και το οποίο μνημονεύουμε προσευχητικά αυτή την ημέρα“. Όχι απλά υπήρξε χολόντομορ δηλαδή, αλλά ήταν και 7 ως 10 εκ., ακατέβατα. Το καλύτερο όμως ο ορθόδοξος ποιμενάρχης το άφησε για το τέλος, με φρασεολογία βγαλμένη από τις καλύτερες παραδόσεις αντίδρασης και σκοταδισμού που τόσο ευδοκίμησαν στο Πατριαρχείο από το 1453 κι εντεύθεν:

Ο ουκρανικός όρος Holodomor αναφέρεται στον σκοπίμως προκληθέντα λιμό, το διαβολικό σχέδιο του σταλινικού συστήματος που είχε ως στόχο μια καλά σχεδιασμένη γενοκτονία ενός ιδιαίτερα ευσεβούς λαού, με σκοπό την εξάλειψη της χριστιανικής πίστης και της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ενώ, παραδόξως, εκείνη την περίοδο, ο ουκρανικός λαός είχε ευλογηθεί με μια άφθονη συγκομιδή σιτηρών και άλλων αγαθών. Και ενώ οι άνθρωποι πέθαιναν από την πείνα, το σοβιετικό καθεστώς εξήγε τις καλλιέργειές τους στον κόσμο, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ότι η Ουκρανία ήταν μια ευημερούσα χώρα“.

Χιλιάδες τόνοι μελάνη σε επιστημονικά συγγράμματα για το ζήτημα ωχριούν, μετά τα θεόπνευστα πορίσματα του πατριάρχου, κλείστε τα ίντερνετς που λένε και στη νεοξύλινη ιδιόλεκτο τον σόσιαλ. Δεν ξέρω αν εκτός από τις προσευχές για τα “θύματα του χολόντομορ”, το Πατριαρχείο έχει κάνει ποτέ ή σκοπεύει να κάνει και κάποια προσευχή για τις εκατοντάδες χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια θύματα της ουκρανικής ΕΣΣΔ από τους ναζί, αυτούς που και ο ουκρανικός λαός στη μεγάλη του πλειονότητα, τσάκισε με το αίμα του, πολεμώντας υπό τη σημαία ενός καθεστώτος που υποτίθεται πως λίγα χρόνια πριν είχε διαπράξει “γενοκτονία” σε βάρος του. Σίγουρα πάντως δε θα κρατούσα και την ανάσα μου σχετικά, που λένε και οι αγγλοσάξωνες. Εξάλλου όπως ξανάπαμε, η ιστορία της ιεραρχίας είναι μια ιστορία καιροσκοπισμού και σύνταξης με τον ισχυρότερο, που φτάνει ως την υιοθέτηση και προπαγάνδιση της πιο μαύρης ακροδεξιάς ατζέντας και των ιδεολογημάτων της.

Τα διπλά βιβλία του ΕΟΔΥ, η ιδιωτική μπίζνα και το ενδοκυβερνητικό αλληλοφάγωμα

 


Όσο το αφήγημα για την “επιτυχή διαχείριση και του δεύτερου κύματος” της πανδημίας από την κυβέρνηση καταρρέει με κρότο, με την Ελλάδα να σκαρφαλώνει σε μια σειρά δείκτες κρουσμάτων και θνησιμότητας διεθνώς, τόσο αρχίζουν να ακονίζονται μαχαίρια εντός του κυβερνητικού στρατοπέδου, σε αναζήτηση αποδιοπομπαίων τράγων για το οδυνηρό και για πολλούς συμπολίτες μας θανατηφόρο φιάσκο.

Όχημα για τα (μη) συντροφικά καρφώματα γίνεται όπως είθισται σε τέτοιες περιπτώσεις ο ευρύτερος φιλοκυβερνητικός τύπος, όπου οι επιμέρους εκδότες – ιδιοκτήτες παίζουν όπως πάντα πρωτίστως το δικό τους παιχνίδι. Έτσι λοιπόν απανωτά ήρθαν τα δημοσιεύματα του “Βήματος της Κυριακής” και της “Κυριακάτικης Δημοκρατίας”, που μιλούν για “παράλληλο” σύστημα καταγραφής κρουσμάτων στον ΕΟΔΥ, και παραπλανητικά ή ελλιπή στοιχεία τα οποία διατίθενται στην Επιτροπή του Υπουργείου Υγείας που έχει μαζί με την πολιτική του ηγεσία την ευθύνη για την ενημέρωση και τη διαχείριση της πανδημίας στη χώρα μας.

Σύμφωνα με αυτά τα δημοσιεύματα τα δυο “στρατόπεδα” αφορούν τους Σωτήρη Τσιόδρα και Νίκο Χαρδαλιά από τη μια, και το Βασίλη Κικίλια και τον -διορισμένο με προσωπική επιλογή του υπουργού προ της πανδημίας- πρόεδρο του ΕΟΔΥ Παναγιώτη Αρκουμανέα. Μήλον της έριδος αποτελεί το μητρώο ασθενών COVID-19, που δεν είναι ενιαίο και φέρεται να βρίθει κενών και ανακριβειών.

Μάλιστα για αυτό τον λόγο τόσο από την πλευρά του Σωτήρη Τσιόδρα όσο και του Νίκου Χαρδαλιά υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια, καθώς δεν λαμβάνουν τα τελευταία στοιχεία των κρουσμάτων αλλά ετεροχρονισμένα με ότι αυτό συνεπάγεται για τα μέτρα που καλούνται να αποφασίσουν και να εφαρμόσουν. Η “Κυριακάτικη Δημοκρατία” μάλιστα κάνει λόγο για “Έγκλημα στην καταγραφή των κρουσμάτων”, βγάζοντας ευθέως στη σέντρα τον πρόεδρο του ΕΟΔΥ Π. Αρκουμανέα ως υπεύθυνο για ένα παρασύστημα καταγραφής με ιδιωτική εταιρεία, οδηγώντας σε καθυστέρηση τουλάχιστον επτά ημερών στην ενημέρωση των μελών της επιτροπής για τον αριθμό, συνολικών και ενεργών κρουσμάτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη λήψη των μέτρων περιορισμού της διασποράς. Από την πλευρά του, ο ΕΟΔΥ πέρασε στην αντεπίθεση, διαψεύδοντας τα δημοσιεύματα και κάνοντας λόγο για “αποκυήματα νοσηρής φαντασίας”

Η αλήθεια είναι πως εσωτερική πληροφόρηση δεν έχουμε και εικασίες για τα όσα υποστηρίζονται δεν μπορούμε να κάνουμε. Ούτε έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους δοκιμαζόμενους από τις συνέπειες της υγεινομικής κρίσης πολίτες οι όποιες ενδοκυβερνητικές έριδες. Η φερόμενη νέα εμπλοκή ιδιωτών σε μία ακόμα πτυχή της αντιμετώπισης της πανδημίας είναι σαφώς σκανδαλώδης, όπως είναι συνολικά σκανδαλώδης η εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων σε όλη τη διάρκεια αυτής της περιπέτειας, όπως είναι γενικά σκάνδαλο η μη ύπαρξη – με ή χωρίς κορονοϊό – ενός καθολικού, αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν υψηλής ποιότητας συστήματος υγείας. Από εκεί και πέρα, οι δυστοκίες, η πολυαρχία, οι εσωτερικοί ανταγωνισμοί και οι αλληλεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων μεταξύ των προσώπων και φορέων διαχείρισης της πανδημίας δεν αποτελούν παρά προέκταση των ίδιων ακριβώς χαρακτηριστικών του εξορισμού άναρχου κοινωνικοοικονομικού συστήματος που υπηρετούν και στο οποίο ομνύουν.

«Ο θρασύς και ο ξεχασιάρης»… Αποκαλυπτικό βίντεο των Οργανώσεων της ΚΝΕ στη Δράμα

 


Δείτε το βίντεο των Οργανώσεων της ΚΝΕ στη Δράμα, με αφορμή την τραγική κατάσταση που επικρατεί στο νοσοκομείο και την πόλη, αλλά και με τις σχετικές δηλώσεις του υπουργού Υγείας Βασίλη Κικίλια και του Αλέξη Τσίπρα:

TOP READ