31 Ιαν 2021

Οι «προστάτες» των Γραμμάτων Ιεράρχες, Αυτοπαρουσιάζονται:

 


 

Οι «προστάτες» των γραμμάτων Ιεράρχες αυτοπαρουσιάζονται
Σύγχρονοι (δεύτερο μισό 4ου αιώνα), οι τρεις ιεράρχες, τρώγονταν σαν σκυλιά μεταξύ τους και αργότερα οι οπαδοί τους, σε βαθμό που ετίθετο ζήτημα ενότητας και της αυτοκρατορίας. 
Διετέλεσαν και οι τρεις πατριάρχες (ο Βασίλειος ανεπίσημα). Πέθαναν αλληλοκατασπαρασσόμενοι.
Επτακόσια χρόνια μετά τον θάνατό τους, ο επίσκοπος Ευχαϊτών Ιωάννης Μαυρόπους, με παρότρυνση του τότε αυτοκράτορα Αλέξιου Α΄ Κομνηνού στα τέλη του 11ου αιώνα (προσέξτε πότε) τους όρισε κοινή γιορτή για να κατευναστούν τα πνεύματα.
Η εκκλησία όμως, στην ιστοσελίδα της, υποστηρίζει ψευδώς και αλήτικα πως οι ίδιοι απευθύνθηκαν στον Μαυρόποδα (ενώ ήταν πεθαμένοι 700 χρόνια):
«Οι ίδιοι οι άγιοι έδωσαν τέλος στη διαμάχη εμφανιζόμενοι στο θεοσεβή, ενάρετο και προικισμένο με πλούσια χαρίσματα ιεράρχη Ιωάννη Μαυρόποδα, επίσκοπο Ευχαϊτών, λέγοντάς του ότι μεταξύ τους δεν υπήρχε αντιδικία και να ενεργήσει τα δέοντα για να σταματήσει η επικίνδυνη για την ενότητα της Εκκλησίας διαμάχη».
Θαυμάστε τους:

-Μέγας Βασίλειος
«Προσταγή! Μη δειλιάζετε από των ελληνικών πιθανολογημάτων… τα οποία είναι σκέτα ξύλα, μάλλον δε δάδες που απώλεσαν και του δαυλού την ζωντάνια και του ξύλου την ισχύ, μη έχοντας δε ούτε και του πυρός την φωτεινότητα, αλλά σαν δάδες καπνίζουσες καταμελανώνουν και σπιλώνουν όσους τα πιάνουν και φέρνουν δάκρυα στα μάτια όσων τα πλησιάζουν. Έτσι και (των Ελλήνων) η ψευδώνυμος γνώση σε όσους την χρησιμοποιούν».
(«Εις τον προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον», 7.196.3) 
«Είναι εχθροί οι Έλληνες... διότι διασκεδάζουν καταβροχθίζoντας με ορθάνοιχτο στόμα τον “Ισραήλ”. Στόμα δε, λέγει εδώ ο προφήτης (βλ. Ησαΐας Θ΄: 11) την σοφιστική του λόγου δύναμη, η οποία τα πάντα χρησιμοποίησε για να παραπλανήσει αυτούς που πιστεύουν με απλότητα στον Θεό».
(«Εις τον προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον», 9.230.8)

«Δεν πρέπει να παραδώσετε στους αρχαίους (Έλληνες) συγγραφείς το τιμόνι του νου σας, για να σας πάνε όπου αυτοί θέλουν... Οδηγός μας στην εδώ κάτω ζωὴ είναι η Αγία Γραφή, που η γλώσσα της έχει πολύ μυστήριο... Αν οι δυο διδασκαλίες έχουν κάποια συγγένεια, θα ήταν ωφέλιμη η γνώση και των δυο. Αλλά έχουν και μεγάλη διαφορά. Γι᾿ αυτό, αν τις βάλουμε τη μια πλάι στην άλλη και τις συγκρίνουμε, θα δούμε καθαρά ότι η μια υπερέχει της άλλης (εννοεί ότι υπερέχει η εβραϊκή έναντι της ελληνικής)... Όσοι στα συγγράμματα των αρχαίων Ελλήνων δεν αναζητούν μονάχα τη γλύκα και τη χάρη του λόγου, μπορούν ν᾿ αποκομίσουν και κάποια ωφέλεια για την ψυχή. Πρέπει, λοιπόν, αυτά τα συγγράμματα να τα σπουδάζουμε ακολουθώντας το παράδειγμα των μελισσών. Οι μέλισσες δεν πετάνε σε όλα τα λουλούδια με τον ίδιο τρόπο. Κι όπου καθίσουν, δεν κοιτάνε να τα πάρουν όλα. Παίρνουν μονάχα όσο χρειάζεται στη δουλειά τους και το υπόλοιπο το παρατούν και φεύγουν».
(«Παραινέσεις προς τους νέους όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων», παρ. 1-4) 

-Ιωάννης ο Χρυσόστομος:
Ο πολύς και γραμματιζούμενος Ιωάννης ο Χρυσόστομος εξαφανίζει από προσώπου γης το ναό της Αρτέμιδος στην Έφεσο, ένα από τα επτά θαύματα της αρχαιότητας, και αναδιαμορφώνει τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της Συρίας σβήνοντας από το χάρτη καθετί το ελληνικό.
Το έτος 405 μ.τ.χ., ο Ιωάννης “Χρυσόστομος”, ο ανόητος αλλά δολοφόνος μισέλληνας που ευθέως αποκαλεί την ελληνική φιλοσοφία “ελληνική μωρία”, “έξωθεν άνοια” και “μητέρα των κακών” στην 1η Ομιλία του Προς Κορινθίους, παρ’ όλο που είναι πλέον εξόριστος στην Αρμενία, στέλνει τις ορδές των ροπαλοφόρων συμμοριτών μοναχών να σαρώσουν τα “είδωλα”, δηλαδή ό,τι έχει απομείνει από τους ναούς, τα αγάλματα και τους βωμούς της Παλαιστίνης και της Συρίας. 
Όπως γράφει ο Σουβέν:
«… ενθαρρύνει από τον τόπο της εξορίας του στην Αρμενία τις συμμορίες των μοναχών που λεηλατούσαν τα Εθνικά Ιερά στη Φοινίκη».
και
«…όταν οι χωρικοί της Φοινίκης σκοτώνουν ή βγάζουν εκτός μάχης τους φανατισμένους ζηλωτές, ο Ιωάννης παρακινεί όσους παραμένουν γεροί να συνεχίσουν όπως οι καπετάνιοι στην καταιγίδα… τους προσφέρει δε κάθε υλική βοήθεια… και πληρώνει τους επιστάτες και τους εργάτες των κατεδαφίσεων των Ιερών.
«Αν κοιτάξεις στα ενδότερα (των ελληνικών σκέψεων) θα δεις, τέφρα και σκόνη και τίποτε υγιές, αλλά τάφος ανοιγμένος είναι ο λάρυγγας (των Ελλήνων φιλοσόφων), όλα δε είναι γεμάτα ακαθαρσίες και πύον, και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν από σκουλήκια… Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, παίρνοντας από τους φιλοσόφους τους… Εμείς όμως, δεν παραιτούμαστε από την μάχη εναντίον τους».
(«Υπόμνημα εις τον άγιον Ιωάννην τον Απόστολον και Ευαγγελιστήν», Ομιλία Ξ', 59.369-370)

«Πού είναι τώρα οι σοφοί των Ελλήνων με τα πυκνά τους γένια, με τους έξωμους χιτώνες τους και με τα παραφουσκωμένα λόγια; Όλη την βάρβαρη Ελλάδα ο σκηνοποιός (ο Παύλος) επέστρεψε (εκχριστιάνισε). Ας είναι ανάμεσά τους κι αυτός ο περιβόητος Πλάτων, που τρεις φορές πήγε στη Σικελία, γεμάτος επίδειξη και κομπορρημοσύνη, μα κανείς δεν του έδωσε προσοχή. Όμως εκείνος ο σκηνοποιός όχι μόνο στη Σικελία, όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και σ’ όλη την οικουμένη πέταξε και δεν σκανδάλισε, και είναι φυσικό, γιατί οι διδάσκαλοι δεν καταφρονούνται από την εργασία τους αλλά από τα ψέματά τους».
(«Ερμηνεία εις την “Προς Ρωμαίους επιστολήν”», 60.407)

«Πόσο κόπιασε ο Πλάτων με τους μαθητές του με το να μας συζητεί περί γραμμής και γωνίας και σημείου και περί αριθμών αρτίων και περιττών και ίσων μεταξύ τους και ανίσων και για τέτοια θέματα λεπτεπίλεπτα ως ο ιστός της αράχνης -διότι αυτά στη ζωή είναι περισσότερο άχρηστα από εκείνα τα υφάσματα- και χωρίς να ωφελήσει πολύ ή λίγο με τις συζητήσεις αυτές εγκατέλειψε έτσι τη ζωή;»
(«Ερμηνεία εις την “Α΄ Κορινθίους επιστολήν”», Ομιλία Δ', 61.34)

«Οι Έλληνες φιλόσοφοι και ρήτορες, είναι καταγέλαστοι και δεν διαφέρουν από τα παιδιά που λένε ανοησίες. Γιατί δεν μπόρεσαν να πάρουν με το μέρος τους ούτε έναν σοφό η άσοφο, ούτε άνδρα ή γυναίκα, ούτε ένα μικρό παιδί από τόσα έθνη κι από τόσους λαούς, αλλά προκαλούσαν τόσα γέλια τα βιβλία που είχαν γράψει, ώστε, μόλις τα παρουσίαζαν, να εξαφανίζονται, γι' αυτό και χάθηκαν τα περισσότερα... Ποτέ δεν έκαμαν το σωστό, αλλά ήσαν δειλοί, φιλόδοξοι, αλαζόνες και είχαν ασυλλόγιστα πάθη... Ο Ελληνισμός μπορεί ν' απλώθηκε σ' όλη τη γη και να κατέκτησε τις καρδιές των ανθρώπων, καταλύθηκε όμως με την δύναμη του Χριστού και το κήρυγμά μας φυτεύτηκε στις ψυχές των ανθρώπων... Και όσοι ήταν άπιστοι εντυπωσιάστηκαν από την διδασκαλία του Ιησού και περιφρόνησαν την δουλοπρέπεια, την ανελευθερία και την ποταπότητα των Ελλήνων. Όλοι διέκριναν την ευγένεια των μέσων που χρησιμοποιούν οι χριστιανοί, σε αντίθεση με την αισχρότητα των Ελλήνων».
(«Εις τον μακάριον Βαβύλαν και κατά Ελλήνων», παρ. 11-12, 15, 40)
[σ.σ.: Ολόκληρο αυτό κείμενο, είναι ένας λίβελλος εναντίον των Ελλήνων και του Ελληνισμού.]

«Όλα αυτά τα λόγια της ελληνικής μωρίας, είναι παραληρήματα που προκαλούν το γέλιο. Διότι όπως ακριβώς εάν κάποιος αποτολμά να σημαδεύει τον ουρανό με το τόξο του προσπαθώντας να τον κάνει κομμάτια με τα βέλη του ή να αποστερέψει τον ωκεανό με το να τον αδειάζει με τα χέρια του, δεν θα υπάρχει κανένας εύθυμος που δεν θα γελάσει μαζί του, αλλά οι σοβαρότεροι θα χύσουν πολλά δάκρυα (για τα χάλια του). Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, όταν οι Έλληνες μας αντιμιλούν, είναι καλό να γελάς εις βάρος τους και να κλαις για λογαριασμό τους. Διότι αυτοί επιχειρούν πολύ πιο κενόδοξα πράγματα απ’ αυτόν που ελπίζει ότι μπορεί να τραυματίσει τον ουρανό ή να αδειάσει τη θάλασσα».
(«Εις τον μακάριον Βαβύλαν και κατά Ελλήνων», παρ. 21)

«Όπου η μνήμη των μαρτύρων, εκεί και η ντροπή των Ελλήνων».
(«Εις τον άγιον ιερομάρτυραν Βαβύλαν», παρ. β')

«Όσο πιο βάρβαρο ένα έθνος φαίνεται και της ελληνικής απέχει παιδείας, τόσο λαμπρότερα φαίνονται τα ημέτερα…».
(«Υπόμνημα εις τον άγιον Ιωάννην τον Απόστολον και Ευαγγελιστήν», Ομιλία Α', 59.31)

«Tα παιδιά να υπακούτε στους γονείς σας σύμφωνα με το θέλημα του Kυρίου… Εκτός κι αν ο γονέας είναι Έλληνας...».
(«Προς Eφεσίους επιστολήν», Oμιλία KA', παρ. α')

«Τι όμως, άγιος είναι ο ναός του Σεράπιδος διά τα βιβλία; (αναφέρεται στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης που υπήρχαν στην Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας) Μη γένοιτο! Αλλ’ εκείνα μεν (τα ιουδαϊκά αυτά βιβλία) έχουν την δική τους αγιότητα, στον τόπο όμως (στο Σεράπειο δηλαδή) δεν την μεταδίδουν...αλλά δαίμονες οικούσι τον τόπον... μάλλον δε και αυτών (των Ελλήνων) όντων δαιμόνων... και παρ’ αυτών (των Ελλήνων) στέκει εκεί βωμός απάτης αόρατος, εις τον οποίον ψυχάς ανθρώπων θυσιάζουσι... Κατάλαβε λοιπόν και φανέρωσε (διέδωσε) ότι δαίμονες κατοικούν εκεί».
(«Λόγοι κατά Ιουδαίων», Λόγος Α', παρ. στ')

«Κανένας δεν πρέπει να δίνει στα παιδιά του ονόματα των (Ελλήνων) προγόνων του, του πατέρα, της μητέρας, του παππού και του προπάππου, αλλά να δίνει τα ονόματα των δικαίων (δηλ. εβραϊκά, της Παλαιάς Διαθήκης), των μαρτύρων, των επισκόπων και των αποστόλων».
(«Περί κενοδοξίας και όπως δει τους γονέας ανατρέφειν τα τέκνα»)

«Που είναι τώρα τα έργα του Πλάτωνα, του Πυθαγόρα και των Αθηναίων (φιλοσόφων); Οι ψαράδες (Απόστολοι) και ο σκηνοποιός (Παύλος) διέδωσαν το έργο τους όχι μόνο στην Ιουδαία, αλλά και στη γλώσσα των βάρβαρων, κάτι που οι Έλληνες μόνο στον ύπνο τους θα φαντάζονταν».
(«Ομιλία Η', λεχθείσα εν τη εκκλησίᾳ τη επὶ Παύλου, Γότθων αναγνόντων, και πρεσβυτέρου Γότθου προομιλήσαντος», παρ. α')

«Αφανίσαμε από προσώπου γης κάθε ίχνος παιδείας, τέχνης και φιλοσοφίας του αρχαίου κόσμου».
(«Ο ανθελληνισμός στα πατερικά και εκκλησιαστικά κείμενα» [Γεώργιος Σιέττος])

-Γρηγόριος Ναζιανζηνός ο Θεολόγος:
«Η μητέρα μου πρόσεχε να μη φιλήσουν τα χείλη μου ελληνικά χείλη, να μην αγγίξουν τα χέρια μου ελληνικά χέρια και ούτε ελληνικά τραγούδια να μολύνουν τα αφτιά και την γλώσσα μου».
(«Επιτάφιος εις τον πατέρα, παρόντος Βασιλείου», παρ. ι')

«Οι αμόρφωτοι (Έλληνες) φιλόσοφοι, ενώ μυθολογούσαν για τα άστρα και δημιούργησαν την αστρολογία, δεν κατάφεραν να εξηγήσουν πως μας διοικεί ο Θεός».
(«Λόγος προς αστρονόμους»)

«(Η βάπτιση του Ιησού), δεν είναι μυστήριο απατηλό, ούτε ελληνική απάτη και μέθη. Είναι μυστήριο θείο και λαμπρό».
(«Εις τα Άγια Φώτα», παρ. α')

«Η σοφία των Ελλήνων είναι τύφος... Οι Έλληνες είναι αλαζόνες... δεισιδαίμονες... αυθάδεις...».
(«Εις Ηρώνα τον φιλόσοφον»)

«Ποίος Ευκλείδης εμιμήσατο ταύτα, γραμμαίς εμφιλοσοφών ταις ουκ ούσαις, και κάμνων εν ταις αποδείξεσι; Τίνος Παλαμήδους τακτικά κινήματά τε και σχήματα γεράνων, ως φασι, και ταυτά παιδεύματα κινουμένων εν τάξει, και μετά ποικίλης της πτήσεως; Ποίοι Φειδίαι και Ζεύξιδες και Πολύγνωτοι, Παρράσιοι τε τινες και Αγλαοφώντες, κάλλη μεθ᾿ υπερβολής γράφειν και πλάττειν ειδότες;».
(«Λόγος θεολογικὸς Β', περὶ Θεολογίας», παρ. 25)

Και ένα τελευταίο που δηλώνει το ήθος του:
«Τίποτα δεν μπορεί να επιβληθεί καλύτερα στον κόσμο από τη μωρολογία• όσο λιγότερο καταλαβαίνουν κάτι, τόσο περισσότερο το θαυμάζουν»! («Ἐπειδὴ τὸ μὲν ῥᾳδίως ληπτὸν, ἅπαν εὐκαταφρόνητον· τὸ δὲ ὑπὲρ ἡμᾶς, ὅσῳ δυσεφικτότερον, τοσούτῳ θαυμασιώτερον· καὶ γυμνάζει τὸν πόθον ἅπαν τὸ διαφεῦγον τὴν ἔφεσιν»)
(«Περί φιλοπτωχίας», παρ. λγ').

 

Η φωτογραφία από το γνωστό ντοκιμαντέρ του Κώστα Γαβρά, με τους μοναχούς να γκρεμίζουν το αέτωμα του Παρθενώνα.

Οι κάτοικοι του Ευρώτα δεν θα θυσιάσουμε τις ζωές μας και το μέλλον του τόπου μας για τα συμφέροντα της ΤΕΡΝΑ

 


Δημοσιεύουμε κείμενο που λάβαμε στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο από την Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων Ευρώτα.

Η περιφερειακή αρχή και  η ΤΕΡΝΑ  υπέγραψαν  σήμερα την ενεργοποίηση της κοστοβόρας και αντιπεριβαλλοντικής  σύμβασης ΣΔΙΤ απορριμμάτων αγνοώντας τις αντιδράσεις των κατοίκων, τις αποφάσεις του ΔΣ Ευρώτα που εναντιώνεται στο έργο (άρνηση έγκρισης κυκλοφοριακού κόμβου, καταγγελία στην ΕΕ κ.α) καθώς και τις εκδικάσεις που εκκρεμούν (αίτηση ακυρώσεως στο ΣΤΕ από τους δήμους των περιοχών, αίτηση αναστολής εργασιών του Δήμου Ευρώτα). 

Γίνεται φανερό, ότι «σπεύδουν» να βάλουν την υπογραφή τους στην σύμβαση για να διασφαλίσουν  την κερδοφορία  της ΤΕΡΝΑ για τα επόμενα 28 χρόνια την οποία με βάση τους όρους της σύμβασης (Παράρτημα 6) θα κληθούμε να  χρυσοπληρώνουμε εμείς  μέσω  των αποζημιώσεων και των εγγυημένων  ποσοτήτων σκουπιδιών που οφείλουν να «παραδίδονται» στην πόρτα των εργοστασίων ανεξαρτήτως του πόσα παράγει κάθε περιοχή.  Αξίζει να σημειωθεί ότι με την σύμβαση αυτή τα τέλη που πληρώσουμε για την διαχείριση των απορριμμάτων αναμένεται να πενταπλασιαστούν.  

Δεν πέφτουμε από τα σύννεφα με όλα αυτά, η «αγαστή» συνεργασία Περιφέρειας Πελοποννήσου και ΤΕΡΝΑ έχει φανεί εξάλλου  από την απόφαση της οικονομικής επιτροπής για τον ορισμό δικηγόρου για την υπεράσπιση του θεάρεστου έργου κατά την εκδικαση στο ΣΤΕ αλλά και με την «αντιαγωγή» του Φορέα Διαχείρισης Στεραίων Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) στην αίτηση αναστολής εργασιών του Δήμου Ευρώτα.   

Εδώ και μια δεκαετία όλες οι κυβερνήσεις και οι περιφερειακές αρχές εναλλάξ προώθησαν το έργο αυτό, δίνοντας την σκυτάλη ο ένας στον άλλο.  Η «σκυταλοδρομία» ξεκίνησε  το 2014 με  την περιφερειακή αρχή Τατούλη (με τις ευλογίες της τότε διακομματικής κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) η οποία αποδέχτηκε ακόμα και πλαστά συμβόλαια για να βρεθούν οι αναγκαίες εκτάσεις και να προχωρήσει η κατασκευή των μονάδων, στην συνέχεια όταν τα συμβόλαια κατέπεσαν  στις δικαστικες αίθουσες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ  με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου της (10/2018)  κήρυξε τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις των αναγκαίων  εκτάσεων  ενώ  η κυβέρνηση (ΝΔ) Μητσοτάκη  όταν μετά από την κινητοποίηση μας    (9/2019)  το περιφερειακό συμβούλιο καταψήφισε τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις «εφεύρε» ειδική φωτογραφική τροπολογία που η αρμοδιότητα πέρασε στις απόλυτα ελεγχόμενες οικονομικές επιτροπές.

Τέλος, ένα ακόμα «κατόρθωμα» της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι η εξασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης του έργου μέσω του Ταμείο Δημοσίων επενδύσεων όταν η ΕΕ (8/2020)  απέρριψε   το φάκελο χρηματοδότησης του έργου χαρακτηρίζοντας το υπερκοστολογημένο, υπερδιαστασολογημένο και αντιπεριβαλλοντικό.

Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι κυβερνήσεις και περιφέρεια  δε δίνουν «δεκάρα τσακιστή» για τις ζωές μας, για τους φυσικούς πόρους  της περιοχής μας και για το μέλλον των αγροτικών μας προϊόντων. Δεν έχουμε τίποτα να περιμένουμε από όλους αυτούς, τους διαμηνύουμε ότι:

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΕΥΡΩΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΒΑΛΕΙ ΚΑΜΙΑ  ΥΠΟΓΡΑΦΗ  ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΓΙΑ ΕΜΑΣ!

ΔΕΝ ΘΑ ΘΥΣΙΑΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ  ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ!

ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΜΠΡΟΤΣΑ ΤΟΥΣ!

ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥΣ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ!

Οι ανταγωνισμοί για τα κέρδη καθορίζουν τους ρυθμούς παραγωγής και διάθεσης

 

 


Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν: Ο καπιταλισμός είναι ο πραγματικός και ορατός «ιός»!

 

Copyright 2020 The Associated

«Οσο περισσότερο καθυστερούμε να παρέχουμε εμβόλια, εξετάσεις και θεραπείες σε όλες τις χώρες, τόσο περισσότερο θα αντέξει ο ιός, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα για νέες μεταλλάξεις και η πιθανότητα τα σημερινά εμβόλια να καταστούν αναποτελεσματικά, τόσο δυσκολότερο θα είναι να αντιμετωπίσουν όλες οι χώρες την πανδημία», σημείωσε την περασμένη βδομάδα ο γενικός διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, προειδοποιώντας για τις συνέπειες του λεγόμενου «εθνικισμού των εμβολίων».

Πέρα από τις διαπιστώσεις, πάντως, το βασικό ερώτημα είναι γιατί υπάρχουν οι καθυστερήσεις στην παγκόσμια παραγωγή εμβολίων και στον εφοδιασμό των κρατών. Και η απάντηση είναι ότι τα προγράμματα εμβολιασμού σε όλα τα καπιταλιστικά κράτη εξελίσσονται με τους ρυθμούς που επιβάλλουν η παραγωγή με σκοπό το κέρδος, ο επιχειρηματικός και γεωπολιτικός ανταγωνισμός, η προστασία της «πνευματικής ιδιοκτησίας» των φαρμακευτικών ομίλων.

Δηλαδή, ένα σημαντικό «όπλο» προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πανδημία του SARS-CoV-2 βρίσκεται στα χέρια των μονοπωλίων του Φαρμάκου και αυτά καθορίζουν αν τους συμφέρει να αναπτυχθεί ένα εμβόλιο, με τι ρυθμούς θα παράγουν ώστε να έχουν το μέγιστο κέρδος, ποιος θα το πάρει πρώτος και πότε.

Η πηγή του προβλήματος, δηλαδή, που όλοι προσπαθούν να αποσιωπήσουν, είναι ότι η παραγωγή των εμβολίων γίνεται με σκοπό το κέρδος και όχι για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Οτι στο πλαίσιο αυτού του σάπιου συστήματος, οι λαοί είναι όμηροι των ομίλων και της πολιτικής στήριξης των επιχειρηματικών συμφερόντων από όλες τις αστικές κυβερνήσεις και τα κόμματα, με την ανάγκη αντιμετώπισης της πανδημίας, που έχει προκαλέσει εκατομμύρια θανάτους, να μπαίνει σε δεύτερο πλάνο για τα μονοπώλια.

Αντίθετα, αν το Φάρμακο δεν ήταν καπιταλιστική ιδιοκτησία, αλλά κοινωνικό αγαθό, στο πλαίσιο ενός άλλου τρόπου οργάνωσης της οικονομίας και της κοινωνίας, με κοινωνικοποιημένα τα μέσα παραγωγής, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο, θα προωθούνταν η παγκόσμια επιστημονική συνεργασία για την ανάπτυξη εμβολίων, θα υπήρχε έγκαιρα σχεδιασμός προκειμένου να αξιοποιηθούν όλες οι παραγωγικές δυνατότητες για μαζική παραγωγή εμβολίων, ώστε να καλυφθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα ο πληθυσμός και να αντιμετωπιστεί η πανδημία.

Ολα αυτά εμποδίζονται από το κυνήγι του κέρδους και τον ανταγωνισμό των μονοπωλιακών ομίλων που κατέχουν τις πατέντες και τα πνευματικά δικαιώματα, δεν μεταβιβάζουν σε άλλες παραγωγικές μονάδες την τεχνογνωσία, αποφασίζουν πόσες ποσότητες εμβολίων θα παράξουν ανάλογα με την απόδοση των επενδύσεων, επωφελούνται από την έλλειψη εμβολίων που διατηρεί υψηλά τις τιμές.

Οι λαοί χρυσοπληρώνουν τις φαρμακευτικές

Με το ξέσπασμα της πανδημίας, προκειμένου οι φαρμακευτικοί όμιλοι να έχουν επιχειρηματικό κίνητρο και διασφάλιση κερδών, ώστε να προχωρήσουν στην ανάπτυξη ενός εμβολίου, συνολικά, οι κυβερνήσεις παρείχαν - με χρήματα των λαών - περίπου 7,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης επιστημονικών στοιχείων «Airfinity», ενώ «φιλανθρωπικά» ιδρύματα και «μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί» διέθεσαν περίπου 1,7 δισ. ευρώ, από δωρητές.

Οπως αναφέρουν αναλυτές της εταιρείας στο BBC, αρχικά οι εταιρείες δεν βιάστηκαν να χρηματοδοτήσουν ερευνητικά προγράμματα εμβολίων και μόνο όταν τα κράτη και οι οργανισμοί παρενέβησαν με δεσμεύσεις χρηματοδότησης αυτές άρχισαν να εργάζονται πάνω στα εμβόλια.

Αφού οι λαοί χρυσοπλήρωσαν τις φαρμακευτικές για να ιδιοποιηθούν και να εξελίξουν πολύχρονη έρευνα για τους κορονοϊούς που είχε συντελεστεί σε δημόσια ιδρύματα, οι κυβερνήσεις των πιο ισχυρών ιμπεριαλιστικών κρατών προχώρησαν σε «εικονικά συμβόλαια», ποντάροντας σε εμβόλια που βρίσκονταν σε πειραματικό στάδιο, δίνοντας μη επιστρεπτέες προκαταβολές και μάλιστα υπογράφοντας «λευκά χαρτιά», αποδεχόμενες τους όρους που έθεταν οι φαρμακευτικές εταιρείες.

Επίσης, οι τιμές των εμβολίων, που κρατιούνται μυστικές, καθορίζονται από την προσφορά και τη ζήτηση, συνεπώς οι φαρμακευτικές εταιρείες κερδίζουν ακόμη περισσότερα από τη σημερινή έλλειψη εμβολίων.

Οι κυβερνήσεις υπερασπίζονται το «δικαίωμα» στην πατέντα

Ως προς το θέμα της τεχνογνωσίας, της πατέντας και της πνευματικής ιδιοκτησίας των φαρμακευτικών εταιρειών, προφανώς δεν τέθηκε κανένα θέμα, ούτε υπήρξε συζήτηση να μπει στους όρους των συμβολαίων.

Οπως σημειώνει ο διευθυντής της ερευνητικής ομάδας «Medicines Law and Policy», όχι μόνο δεν υπήρξε ως προϋπόθεση από τις κυβερνήσεις για την παροχή δημόσιας χρηματοδότησης στη φαρμακοβιομηχανία, αντίθετα οι εταιρείες χρηματοδοτήθηκαν ουσιαστικά «άνευ όρων».

Μάλιστα, οι κυβερνήσεις των ισχυρότερων καπιταλιστικών κρατών υπερασπίζονται «με νύχια και με δόντια» το «δικαίωμα» της φαρμακοβιομηχανίας στην πατέντα και την καπιταλιστική ιδιοκτησία στην έρευνα, και αυτό δεν αλλάζει σε συνθήκες παγκόσμιας πανδημίας.

Τον περασμένο Μάη, στην καρδιά της πανδημίας, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, σε μια ...συμβολική κίνηση, κάλεσε τις εταιρείες - κατόχους των πνευματικών δικαιωμάτων να μοιραστούν τις πατέντες των εμβολίων τους σε μια κοινή επιστημονική ομάδα του ΠΟΥ.

Κάλεσε επίσης τα κράτη να συμπεριλάβουν αντίστοιχες ρήτρες στα συμβόλαια με τις φαρμακευτικές εταιρείες. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, με τις φαρμακευτικές εταιρείες να ξεκαθαρίζουν με απανωτές δηλώσεις ότι η δημοσιοποίηση της πατέντας θα σήμαινε πρακτικά ότι δεν υπάρχει «κίνητρο για επενδύσεις».

«Είναι ανοησία ή ακόμη και επικίνδυνο να υποστηρίξουμε μια τέτοια πρωτοβουλία», δήλωνε το Μάη ο διευθύνων σύμβουλος της «Pfizer», Αλμπερτ Μπουρλά, ενώ ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Φαρμακευτικής Ενωσης (IFPMA) ξεκαθάρισε πως αν δεν ισχύει η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας σε περίοδο πανδημίας «δεν θα υπάρξει ούτε ένα εμβόλιο».

Στη συνεδρίαση του ΠΟΥ τον περασμένο Νοέμβρη σχεδόν τα μισά κράτη ανάμεσά τους οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία, η Ιαπωνία, η ΕΕ κ.ά., αντιστάθηκαν σθεναρά σε αίτημα της Νότιας Αφρικής και της Ινδίας να ανασταλούν οι πατέντες σε ορισμένες χώρες, για να αυξηθεί η παραγωγή θεραπειών, τεστ και εμβολίων για τον περιορισμό της πανδημίας.

«Ενδοοικογενειακή» κόντρα για τα εμβόλια στην ΕΕ

Σε αυτό το φόντο συνεχίζεται και η «ενδοοικογενειακή» αντιπαράθεση μεταξύ της ΕΕ και της βρετανο-σουηδικής φαρμακευτικής εταιρείας «AstraZeneca», που έχει και γεωπολιτικές προεκτάσεις ως προς τις ανταγωνιστικές σχέσεις ΕΕ - Μεγάλης Βρετανίας.

Η «AstraZeneca» ανακοίνωσε πως αντί για 80 εκατ. δόσεις το πρώτο τρίμηνο, θα παραδώσει στην ΕΕ περίπου 30 εκατ. λόγω «προβλημάτων στην παραγωγή», ενώ δεν είναι καν ξεκάθαρο αν το συμβόλαιο που υπέγραψε με την ΕΕ την υποχρεώνει να παραδώσει συγκεκριμένο αριθμό δόσεων.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της «AstraZeneca», Πασκάλ Σοριό, «το συμβόλαιο με τη Βρετανία κλείστηκε τρεις μήνες πριν από τις Βρυξέλλες». Εξάλλου, πρόσθεσε, η εταιρεία του δεν υποχρεούται από το συμβόλαιο να παραδώσει συγκεκριμένες ποσότητες εμβολίου.

Η «AstraZeneca» συνήψε με την ΕΕ συμφωνία «καλύτερης δυνατής προσπάθειας», επειδή «οι Βρυξέλλες ήθελαν να προμηθεύονται λίγο - πολύ ταυτόχρονα με τους Βρετανούς - παρόλο που αυτοί είχαν υπογράψει τρεις μήνες νωρίτερα. Γι' αυτό υποσχεθήκαμε να προσπαθήσουμε, αλλά δεν δεσμευτήκαμε με συμβόλαιο», είπε ο Σοριό, προσθέτοντας πως η παραγωγή έχει μείνει πίσω κατά δύο μήνες σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.

Η ΕΕ εμφανίζεται ενοχλημένη για τις μειωμένες παραδόσεις εμβολίων και για το γεγονός ότι η προμήθεια εμβολίων στη Μεγάλη Βρετανία εξελίσσεται κανονικά.

«Η παρασκευή εμβολίων είναι πολύ περίπλοκη και μπορεί να χρειαστούν εργασίες για αύξηση της παραγωγικής ικανότητας που οδηγούν σε καθυστερήσεις», όμως σε αυτήν την περίπτωση «θα πρέπει να επηρεαστούν όλοι με τον ίδιο τρόπο και όχι μόνο η ΕΕ», είπε χαρακτηριστικά ο Γερμανός υπουργός Υγείας, Γενς Σπαν.

Κι ενώ όλη η λογική της ΕΕ - και όλων των ιμπεριαλιστικών κέντρων - για την υποτιθέμενη «διασφάλιση εμβολίων» βασίζεται ακριβώς στη λογική «όποιος πληρώνει, παίρνει», η επίτροπος Υγείας της ΕΕ, Στέλλα Κυριακίδη, επέμεινε ότι εκατομμύρια δόσεις που παράχθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει τώρα να μεταφερθούν στην ΕΕ, απορρίπτοντας το επιχείρημα ότι η βρετανική κυβέρνηση έχει υπογράψει τρεις μήνες νωρίτερα από τις Βρυξέλλες.

Παράλληλα, η Κομισιόν κατάρτισε μηχανισμό ελέγχου και περιορισμού των εξαγωγών εμβολίων που έχουν παραχθεί σε εργοστάσια της ΕΕ, προς «τρίτες χώρες», με το βλέμμα στραμμένο στη Βρετανία.

Σε ανακοίνωσή της η «AstraZeneca» ξεκαθάρισε πως «κάθε αλυσίδα εφοδιασμού αναπτύχθηκε με εισροές και επενδύσεις από συγκεκριμένες χώρες ή διεθνείς οργανισμούς βάσει των συμφωνιών εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένης της συμφωνίας μας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

«Καθώς κάθε αλυσίδα εφοδιασμού έχει δημιουργηθεί για να καλύψει τις ανάγκες μιας συγκεκριμένης συμφωνίας, το εμβόλιο που παράγεται από οποιαδήποτε αλυσίδα εφοδιασμού είναι αφιερωμένο στις σχετικές χώρες ή περιοχές και γίνεται χρήση της τοπικής παραγωγής όπου είναι δυνατόν», συμπληρώνει.

Η ΕΕ έχει κλείσει συμβόλαιο 350 εκατ. ευρώ για 400 εκατ. δόσεις του εμβολίου, χωρίς να έχει καταβληθεί όλο το ποσό, σύμφωνα με ρεπορτάζ στον διεθνή Τύπο, ενώ ενδεικτικό της υποκρισίας είναι το ότι αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα, όπως έχει ζητήσει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, τις συμφωνίες που έχει κλείσει με τα μονοπώλια του Φαρμάκου.


Ε. Μ.
 

TOP READ