Γράφει ο Αλέκος Χατζηκώστας //
 Με άρθρο της σε σαββατιάτικη εφημερίδα, η ευρωβουλευτής η Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Εύα Καϊλή, με αφορμή την απουσία της ελληνικής κυβέρνησης από την εκδήλωση της Εσθονικής Προεδρίας αναφέρει ανάμεσα στ’ άλλα: « … «Κοντονή ακούς; Κομμουνιστές εγκληματίες σκότωσαν τον παππού μου. Ακούς; Κομμουνιστές εγκληματίες έκαψαν το σπίτι της οικογένειάς μου, αφού το καταλήστεψαν. Φοβισμένες οι γυναίκες του σπιτιού κοιμόντουσαν τυλιγμένες σε κουβέρτες σε χαντάκια κοντά στο σπίτι, έως ότου εξαναγκάστηκε η γιαγιά μου να εγκαταλείψει ξανά τον τόπο της, την Κωνσταντία Μακεδονίας, για να γλιτώσει τα παιδιά της. Μετά από έναν ακόμη δραματικό ξεριζωμό, βρήκαν καταφύγιο στους προσφυγικούς δρόμους των Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης. Γιατί; Απλοί άνθρωποι ήταν, χωρίς πολιτική δράση. Πρόσφυγες της Μικράς Ασίας. Ξένοι εκεί, ξένοι και εδώ. Στην Ελλάδα..»
eva-kailiΚαλό θα είναι η κυρία ευρωβουλευτής να είναι πιο προσεκτική στη μελέτη της ιστορίας καθώς και στην εξαγωγή συμπερασμάτων από αυτήν. Και κυρίως να μην χρησιμοποιεί φρασεολογία που χρησιμοποιούταν από άλλους πολιτικούς χώρους και σε άλλες εποχές
Από την πλευρά μας θα σταθούμε στα ιστορικά αυτά γεγονότα, που στη συγκεκριμένη περίοδο, όπου είχε φουντώσει ο αγώνας του ΔΣΕ και στη συγκεκριμένη περιοχή που γνώρισε από πρώτο χέρι την μετα-Βάρκιζα τρομοκρατία (με εκκενώσεις χωριών , βιαιοπραγίες, δολοφονίες αντιστασιακών,φυλακίσεις κ.α από μέρους του «επισήμου κράτους») χρησιμοποιήθηκαν από την τότε «κυβέρνηση» και τα τότε αστικά ΜΜΕ με τη γνωστή μέθοδο της «πτωματολογίας» και που σήμερα αναπαράγει η συγκριμένη ευρωβουλευτής.
Για τα γεγονότα υπάρχει αναφορά  στον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ (12/2/1947): «…Έκτακτο δελτίο του υφυπουργείου Τύπου ανήγγειλε χθες βράδυ, ότι έπειτα από τις απόπειρες επιθέσεων ανταρτών κατά τις δύο τελευταίες μέρες εννατίον του χωριού Κωνσταντία της Αρδέας που είχαν αποκρουσθεί από ενόπλους μοναρχικούς, τη νύκτα της 10-11 τρ. Αντάρτες επετέθησαν κατά των χωριών Μηλιά και Κωνσταντία (σημ. «Ρ». Οι χθεσινές εφημερίδες έγραψαν ότι οι αντάρτες  που επιτέθησαν το Σάββατο εναντίον του χωριού εξτράπησαν εις φυγήν υπό των κατοίκων αμυνθέντων σθεναρώς με επικεφαλής τον βουλευτήν κ. Εθυμιάδην και τον έπαρχον κ. Γαβριηλίδην, εγκαταλείψαντες 2 νεκρούς, 20 τραυματίας, φυσίγγια όπλα κλπ).
Κατά τη νέα επίθεση οι ένοπλοι μοναρχικοί αντιστάθηκαν και πάλι αλλά τελικά κάμφθηκαν. «Οι συμμορίται επυρπόλησαν 50 οικίας και κατέσφαξαν υπέρ ατ 30 άτομα». Στο χωριό πήγαν στρατιωτικές δυνάμεις.Σχετκό τηλεγράφημα του υπουρεγίου δημοσίας τάξεως ανεβάζει φαντάρους και τραυματέις χωρικούς σε 50».
rizospastis
Στο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ (14/2/1947) υπάρχει πρωτοσέλιδη αναφορά για τα όσα συνέβησαν πραγματικά εκεί συνοδευόμενη από ενδιαφέρουσα πολιτική κρίση γι’αυτά. Πιο συγκριμένα με τίτλο: «ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΕΙΑΣ. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΜΑΤΟΧΥΣΙΑ» υπάρχει δήλωση του Γιάννη Ζεύγου από τη Θεσσαλονίκη (μέλος του Π.Γ της Κ.Ε του ΚΚΕ, στην πόλη που δολοφονήθηκε ένα μήνα μετά…) όπου βρέθηκε με την ιδιότητα  του εκπροσώπου της Κ.Ε του ΕΑΜ. Σε δήλωση του λοιπόν προς τους δημοσιογράφους επισημαίνει:
«Είναι αλήθεια οδυνηρή για το  λαό η συνέχιση της αιμορραγίας και μια εκδήλωσή της είναι η σύγκρουση και οι νεκροί της  Κωστάντειας. Οι μόνοι που δεν έχουν  δικαίωμα να διαμαρτύρονται είναι εκείνοι που προκάλεσαν και συντηρούν τον εμφύλιο πόλεμο. Το κυβερνητικό συγκρότημα έχει ολόκληρη την ευθύνη της αιματοχυσίας. Εξοπλίζοντας τον άμαχο πληθυσμό των χωριών επιδιώκουν τη γενίκευση της αλληλοσφαγής και τον πολλαπλασιασμό των θυμάτων για να βαθαίνει το αιμάτινο χάσμα ανάμεσα στο λαό και να διαινωνισθεί ο αλληλοσπαραγμός. Ο εξοπλισμός των χωρικών αποδείχνει εξώφθαλμα ότι  οι αρχές προκαλούν τις συγκρούσεις ακριβώς για να πληθαίνουν τα θύματα και ύστερα με την καπηλεία να ανάβουν το μίσος και το  φανατισμό.
Το ΕΑΜ επιδιώκει σταθερά τη Συμφιλίωση, τον κατευνασμό και το σταμάτημα του εμφυλίου πολέμου. Όμως το κυβερνητικό συγκρότημα που το έχει καταλάβει μανία «δυναμισμού» και καταστροφής ,εννοεί να μετατρέψει σε ερείπια τον τόπο. Στο λαό απόκειτια να σταματήσει την εγκληματική αυτή μανία και να εξεσφαλίσει την ομαλότητα στην Ελλάδα».