6 Οκτ 2012

Εφαλτήριο για όξυνση της επίθεσης η επίσκεψη Μέρκελ


Εφαλτήριο για όξυνση της επίθεσης η επίσκεψη Μέρκελ
Ερχεται την Τρίτη στην Αθήνα για να στηρίξει την κυβέρνηση και την ντόπια πλουτοκρατία στο αντιλαϊκό τους έργο
Νέα ορμή στη μετωπική επίθεση κατά του λαού επιδιώκει να δώσει η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, αξιοποιώντας την επίσκεψη της Α. Μέρκελ την ερχόμενη Τρίτη, η οποία γίνεται στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία προκειμένου να δώσει στήριξη και βοήθεια στην κυβέρνηση να περάσει τα μέτρα που εξαθλιώνουν το λαό, για να ανακάμψει η πλουτοκρατία.
Ηδη, ενόψει της επίσκεψης, το Μέγαρο Μαξίμου επιταχύνει τις προσπάθειες ώστε να «κλειδώσει» το πακέτο των 13,5 δισ. ευρώ μέσα στο Σαββατοκύριακο, περιλαμβάνοντας όλα τα «συμπληρωματικά» μέτρα που συζητούνται την τελευταία βδομάδα με την τρόικα, θέλοντας να δώσει ένα επιπλέον δείγμα γραφής στους Ευρωπαίους δανειστές και εταίρους για την αποφασιστικότητά της να περάσει τα μέτρα «διά πυρός και σιδήρου».
Αυτό ήταν ουσιαστικά το νόημα της δήλωσης που έκανε χτες ο Αντ. Σαμαράς, βάζοντας στο στόχαστρο τους αγώνες των εργαζομένων και επιδεικνύοντας τη βούλησή του να επιβάλει «το νόμο και την τάξη». «Απατώνται όσοι νομίζουν ότι θα αφήσω τη χώρα να γίνει ξέφραγο αμπέλι»,δήλωσε αναφερόμενος έμμεσα στις κινητοποιήσεις και τους αγώνες των εργαζομένων, τους οποίους κατηγόρησε ότι «βάζουν και εμπόδια και ρίχνουν λάδι στη φωτιά», παρόλο που, όπως είπε,«γνωρίζουν τι θα πει και νόμος και δημοκρατία».
Προχωρώντας σε νέα επίδειξη πυγμής, υπογράμμισε ότι «θα συνεχίσουμε τον αγώνα με την ίδια τόλμη και την ίδια αποφασιστικότητα για το καλό αυτού του τόπου». Παράλληλα, έσπευσε να χαιρετίσει την επίσκεψη της Α. Μέρκελ, δηλώνοντας ότι πρόκειται για «πολύ θετική εξέλιξη» και διαβεβαίωσε ότι «θα την υποδεχθούμε όπως αρμόζει σε έναν ηγέτη μιας μεγάλης δύναμης και μιας φίλης χώρας, όπως είναι η Γερμανία».
Αντιδραστικά ιδεολογήματα
Περισσότερο ξεκάθαρος ήταν σε συνέντευξη που έδωσε στη γερμανική οικονομική εφημερίδα «Χάντελσμπλατ», στην οποία έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι «η κυβέρνηση θα τηρήσει τις υποσχέσεις της απέναντι στην ΕΕ και ειδικά απέναντι στη Γερμανία».
Στην ίδια συνέντευξη αναπαράγει το αντιδραστικό ιδεολόγημα των «δύο άκρων» και της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, ταυτίζοντας τους αγώνες του λαού με τη δράση των φασιστικών - ναζιστικών συμμοριών. «Η κοινωνία στο σύνολό της κινδυνεύει από τους λαϊκιστές της άκρας Αριστεράς και από κάτι το οποίο δεν υπήρξε στη χώρα μας ποτέ πριν: Την άνοδο ενός ακροδεξιού - θα μπορούσε να πει κανείς φασιστικού - νεοναζιστικού κόμματος».
Από την πλευρά της η γερμανική κυβέρνηση δεν έκρυψε ότι η επίσκεψη της Α. Μέρκελ αποσκοπεί στο να δώσει ώθηση στη «μεταρρυθμιστική προσπάθεια» που καταβάλλει η συγκυβέρνηση, υλοποιώντας τα μέτρα που εξοντώνουν το λαό. Ο εκπρόσωπος Τύπου της καγκελαρίου εξέφρασε χτες την ικανοποίηση για την «πιο σθεναρή μεταρρυθμιστική προσπάθεια» που καταβάλλει η κυβέρνηση του Αντ. Σαμαρά στην Ελλάδα για να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της χώρας έναντι των πιστωτών της και σημείωσε πως «υποστηρίζει» την προσπάθεια αυτή.
Ανακοινώνοντας την επίσκεψη Μέρκελ στην Αθήνα, είπε ότι πρόκειται για μια «επίσκεψη εργασίας» και ότι το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει η γερμανική κυβέρνηση είναι ότι«θέλουμε να βοηθήσουμε την Ελλάδα και τη σταθεροποίηση στην Ευρωζώνη». Ο Αντ. Σαμαράς, μέσω της συνέντευξης στη γερμανική εφημερίδα, επαναβεβαίωσε εταίρους και δανειστές ότι «έχουμε ένα σχέδιο ρευστότητας, το οποίο τα βγάζει πέρα, χωρίς κούρεμα χρέους», συμπληρώνοντας ότι«αυτό το οποίο χρειαζόμαστε είναι περισσότερος χρόνος για τη σταθεροποίηση του προϋπολογισμού, αλλά όχι απαραίτητα περισσότερα δάνεια βοήθειας».
Εξέφρασε, μάλιστα, την ετοιμότητα της κυβέρνησης να εκχωρήσει τα δικαιώματα εξόρυξης των κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου στη Νότια Κρήτη και αλλού, αμέσως μόλις αυτά επιβεβαιωθούν! Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανεβάζει την αξία τους στα 300 δισ. ευρώ, σύμφωνα με «μετριοπαθείς εκτιμήσεις».
Κόκκινο χαλί στους επενδυτές
Αναφερόμενος στη «βοήθεια» από την ΕΚΤ, ο πρωθυπουργός επαναφέρει το αίτημά του για χαμηλότερα επιτόκια στα ελληνικά ομόλογα που κατέχει η κεντρική ευρωτράπεζα, για «μετακύλιση» στην εξόφλησή τους και για ανακεφαλαιοποίηση στα πρότυπα της Ισπανίας, μέσω του μόνιμου μηχανισμού στήριξης (EMS). Αμεσα ωστόσο η κυβέρνηση επιδιώκει την εκταμίευση της επόμενης δόσης ύψους 31,5 δισ. ευρώ, γιατί, όπως είπε ο Αντ. Σαμαράς, χωρίς τη δόση «η Ελλάδα αντέχει μέχρι τέλος Νοεμβρίου. Μετά το ταμείο είναι άδειο»!
«Η έξοδος από το ευρώ δεν αποτελεί επιλογή για την Ελλάδα, θα ήταν μια καταστροφή», τονίζει, επαναλαμβάνοντας το γνωστό ψευτοδίλημμα, ενώ είπε ακόμα ότι «στρώνουμε κόκκινο χαλί στους επενδυτές», διαβεβαιώνοντας μάλιστα ότι η φορολόγηση του κεφαλαίου σε καμιά περίπτωση δεν είναι στα σχέδια της κυβέρνησης, καθώς«μπορεί στην πράξη να είναι αντιπαραγωγικό (...) Θέλουμε να προσελκύσουμε και όχι να διώξουμε επενδυτικό κεφάλαιο».
ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Συγκέντρωση την Τρίτη, στη 1 μ.μ., στην Ομόνοια
Καλεί, επίσης, σε μαζική συμμετοχή στην παναττική στάση εργασίας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, από 12 μ. έως 3 μ.μ.
Συγκέντρωση στην Ομόνοια, την Τρίτη 9 Οκτώβρη, στις 1 μ.μ., διοργανώνει το ΠΑΜΕ, με αφορμή και την παρουσία στην Αθήνα της καγκελάριου της Γερμανίας Α. Μέρκελ, που έρχεται να συνδράμει την κυβέρνηση και την ντόπια πλουτοκρατία στο αντιλαϊκό τους έργο. Παράλληλα, το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους να συμμετέχουν καθολικά στην παναττική στάση εργασίας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, την ίδια μέρα, από τις 12 μ. έως 3 μ.μ.
Στην ανακοίνωση κάλεσμα το ΠΑΜΕ σημειώνει:
«Εργαζόμενες - εργαζόμενοι, νέοι - νέες
Ολοι στους δρόμους με τα συνδικάτα τις λαϊκές επιτροπές, με το ΠΑΜΕ. Την Τρίτη έρχεται στη χώρα μας η Μέρκελ. Δεν έρχεται για το καλό μας. Είναι για να βοηθήσει την κυβέρνηση να επιβάλει τα νέα βάρβαρα μέτρα.
Τώρα γενικός ξεσηκωμός! Τα νέα βάρβαρα μέτρα και οι εκβιασμοί ΕΕ, κυβέρνησης και κεφαλαίου να μην περάσουν. Τα συνδικάτα να κλιμακώσουν τους αγώνες με συλλαλητήρια, με απεργίες, με κάθε τρόπο πριν από όλα στους τόπους δουλειάς.
ΟΧΙ στα ψέματα, στα εκβιαστικά διλήμματα και τις απειλές, ότι αν δεν παρθούν τα μέτρα θα καταστραφούμε, ότι τα μέτρα είναι μεν επώδυνα αλλά αναγκαία γιατί σώζουν τους εργαζόμενους και την πατρίδα από τα χειρότερα, ενώ τους μόνους που σώζουν είναι τους καπιταλιστές και τα αμύθητα κέρδη τους.
Τέρμα στο παραμύθι των κομμάτων της συγκυβέρνησης ότι "εμείς δεν θέλουμε, μας τα επιβάλλουν τα μέτρα οι κακοί ξένοι, η τρόικα". Κεφαλαιοκράτες ντόπιοι και ξένοι, Ευρωπαϊκή Ενωση, ΔΝΤ και κυβέρνηση συναποτελούν την αντιλαϊκή συμμορία που με αλλεπάλληλες επιδρομές κατακλέβουν, ισοπεδώνουν δικαιώματα και κατακτήσεις, λεηλατούν τη ζωή και το μέλλον μας. Ολοι στους δρόμους με σύνθημα: Κλέφτες, ληστές υποκριτές, είναι οι Ευρωπαίοι ιμπεριαλιστές.
Εως εδώ με τις αυταπάτες ότι κάποιοι άλλοι καλύτεροι διαχειριστές χωρίς και αυτοί να συγκρουστούν με την Ευρωπαϊκή Ενωση, χωρίς να θίξουν την ιδιοκτησία και τα κέρδη των κεφαλαιοκρατών θα τους πείσουν να δείξουν μεγαλύτερη συμπόνια για τους εργαζόμενους θα κάνουν τη λυκοσυμμαχία της Ευρωπαϊκής Ενωσης πιο φιλολαϊκή. Αγώνας με λαϊκή ενότητα, για να απαλλαγούμε από το ζυγό των μονοπωλίων και της ΕΕ.
Με ταξική ενότητα και λαϊκή συμμαχία απαιτούμε:
-- Να μην ψηφιστούν τα νέα βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα.
-- Να καταργηθούν τώρα όλες οι αντιλαϊκές συμφωνίες, τα μνημόνια και οι δανειακές συμβάσεις.
-- Μονομερή διαγραφή του χρέους και αποδέσμευση τώρα από τη λυκοσυμμαχία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Ολοι στον αγώνα - όλοι στη μάχη»

Συνειδητή πολιτική επιλογή το κυκλοφοριακό χάος


ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ - ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ
Συνειδητή πολιτική επιλογή το κυκλοφοριακό χάος

Καθημερινό κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους της Αθήνας...
Eurokinissi
Κυκλοφοριακό χάος. Δύο λέξεις συνυφασμένες με την καθημερινότητα των εργαζομένων της Αθήνας, αλλά και των άλλων μεγάλων πόλεων της χώρας, που βιώνουν το άγχος της κυκλοφορίας, είτε χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), είτε - εφόσον αυτά δεν τον εξυπηρετούν, εξαιτίας της πολιτικής που εφαρμόζουν επί δεκαετίες οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ - είναι αναγκασμένοι να πάρουν το αυτοκίνητό τους.
Οι εργαζόμενοι χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στο Λεκανοπέδιο της Αττικής περνούν κάθε μέρα τις δικές τους συμπληγάδες. Αλλοτε, ο ένας πάνω στον άλλο μέσα στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ, άλλοτε στριμωγμένοι ασφυκτικά στους συρμούς του Ηλεκτρικού και του Μετρό. Αλλοι, πάλι, παραμένουν ακινητοποιημένοι στις κεντρικές λεωφόρους της πόλης εξαιτίας του κυκλοφοριακού κομφούζιου κι άλλοι περιμένουν καρτερικά στις στάσεις για να επιβιβαστούν σε κάποιο μέσο μεταφοράς, με το νέφος και την ηχορύπανση να κυριαρχεί στην ατμόσφαιρα και να τους εξοντώνει σωματικά και ψυχικά. Πρόκειται, λοιπόν, για συγκοινωνίες, που αντί να αποτελούν ευλογία για τον εργαζόμενο λαό - όπως θα έπρεπε κανονικά - έχουν μετατραπεί σε καθημερινό του μαρτύριο...
Δεν ανταποκρίνεται στις λαϊκές ανάγκες
Σήμερα το συγκοινωνιακό σύστημα στις μεγάλες πόλεις της χώρας μας, και ιδιαίτερα στο λεκανοπέδιο της Αττικής, αντικατοπτρίζει τις ποικίλες στρεβλώσεις στη λειτουργία της πόλης και στον τρόπο ζωής των κατοίκων, είναι πανάκριβο για την κοινωνία, αντιπαραγωγικό, αναχρονιστικό στο σχεδιασμό, ανεπαρκές. Με δυο κουβέντες, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των εργαζομένων και του λαού. Κι αυτό βέβαια δεν είναι τυχαίο, καθώς οι μέχρι σήμερα αστικές κυβερνήσεις έδωσαν τη μορφή «ανάπτυξης» και λειτουργίας των πόλεων που εξυπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο κι όχι αυτή που είναι σε όφελος των λαϊκών στρωμάτων. Οπως γίνεται αντιληπτό, το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι ένα κατ' εξοχήν πολιτικό πρόβλημα.

Οι αιτίες για την κατάσταση αυτή δεν οφείλονται σε έλλειψη πολιτικής. Είναι αποτέλεσμα και συνέπεια των πολιτικών που εφαρμόστηκαν από τις αστικές δυνάμεις και τους πολιτικούς τους εκπροσώπους. ήδη από το τέλος του Εμφυλίου και μετά. Η αντιπαροχή της δεκαετίας του '50, η μετέπειτα ακόμα μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση της γης, η μετατροπή της αγροτικής γης σε οικιστική, η καταπάτηση δημόσιας γης και δασών, η τσιμεντοποίησή τους που συνεχίζεται μέχρι σήμερα, η πριμοδότηση του ΙΧ προς όφελος των αυτοκινητοβιομηχανιών, των εταιρειών πετρελαιοειδών, ελαστικών και εμπορίας ΙΧ, σε συνδυασμό με τη σκόπιμη υποβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ξήλωμα γραμμών τραμ, γραμμών τρένου Λαυρίου, κατασκευή οδικών αρτηριών), είναι μερικές από τιςπολιτικές που έχουν οδηγήσει στο αδιέξοδο.
Ευθύνες, βέβαια, έχουν και οι τοπικοί και νομαρχιακοί «άρχοντες», εκπρόσωποι και αυτοί των κομμάτων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που εναλλάσσονται στην κυβέρνηση, καθώς ποτέ δε διεκδίκησαν ουσιαστικά μέτρα για την αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Οποτε μάλιστα έκαναν κάποιες κινήσεις στους τομείς αυτούς, σχεδόν πάντοτε και αυτές ήταν σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας των δημοτών και σε όφελος του κεφαλαίου. Αρκεί να θυμηθούμε τον «αγώνα» τους για την καθιέρωση των περιβόητων παρκόμετρων. Αλλοτε περιορίζονται, εξυπηρετώντας καθαρά «πελατειακές σχέσεις», να περιχαρακώνουν και να θέτουν εμπόδια στη γενικότερη κυκλοφορία, τοποθετώντας «σαμαράκια» ή κάνοντας «περίεργες»μονοδρομήσεις, πεζοδρομήσεις ή σηματοδοτήσεις, χωρίς καμία κυκλοφοριακή ή συγκοινωνιακή μελέτη.
Τα όρια της υπομονής δεν εξαντλούνται μόνο στη στάση, αλλά ...επεκτείνονται μέχρι και το δρόμο. Οσο δε λύνεται το κυκλοφοριακό, αυτή η εικόνα θα διαιωνίζεται...
Οι περισσότερες από τις δημοτικές αυτές αρχές «εξαργυρώνουν» την ανυπαρξία τους στον τομέα αυτό συμμετέχοντας μια φορά το χρόνο (γύρω στις 20 Σεπτέμβρη) στις εκδηλώσεις με τίτλο «χωρίς ΙΧ αυτοκίνητο», που έχει καθιερώσει η ΕΕ για το ...θεαθήναι. Τότε μόνο μιλούν για την ανάγκη χάραξης ποδηλατοδρόμων, εξασφάλισης των δικαιωμάτων των πεζών και ανάπτυξης ενός σύγχρονου δικτύου αστικών συγκοινωνιών. Ολες τις άλλες μέρες του χρόνου περιορίζονται να τοποθετούν ...κάγκελα στα πεζοδρόμια!
Η υπονόμευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
Βέβαια, η αύξηση του μεγέθους των πόλεων στη σύγχρονη εποχή, μετά τη βιομηχανική επανάσταση και την εδραίωση του καπιταλισμού, υποχρέωσε τις αστικές κυβερνήσεις να αναπτύξουν τις αστικές συγκοινωνίες. Κι αυτό, όμως, λειτούργησε ως προϋπόθεση για τη διευκόλυνση της παραγωγικής διαδικασίας - και πάλι, δηλαδή, περισσότερο για την εξυπηρέτηση του κεφαλαίου. Κι αυτό, όμως, έγινε ανάλογα με το βαθμό ανάπτυξης της κάθε χώρας και το συσχετισμό των δυνάμεων. Ετσι, έχουμε διαφορετική εικόνα των μεταφορών στις πόλεις, π.χ., της Γαλλίας ή της Ελλάδας και διαφορετική στις πόλεις της κεντρικής Ευρώπης ή των Σκανδιναβικών χωρών.
Στη χώρα μας, ωστόσο, τα ΜΜΜ υπονομεύονται συνειδητά από τις κυβερνήσεις, καθώς ολοένα και λιγότερα χρήματα διαθέτει πλέον ο κρατικός προϋπολογισμός, με αποτέλεσμα έμμεσα και άμεσα να πριμοδοτείται η χρήση του ΙΧ, όταν ουσιαστικά στα οδικά έργα δίνεται προτεραιότητα έναντι των συγκοινωνιακών έργων. Μια απλή απόδειξη αυτής της συνειδητά στρεβλής ανάπτυξης του κυκλοφοριακού συστήματος, αποτέλεσε το εξής περιστατικό, μόλις τον περασμένο Μάρτη. Μια μικρή εμπλοκή στο ύψος της Μεταμόρφωσης(απόφραξη αποχετευτικού σωλήνα που έβγαλε εκτός δύο λωρίδες κυκλοφορίας) στάθηκε ικανή να προκαλέσει κυκλοφοριακό κομφούζιο στη ...Γλυφάδα (απόσταση 40 περίπου χιλιομέτρων). Δηλαδή το ένα άκρο του λεκανοπεδίου της Αττικής κατάφερε κι επηρέασε το άλλο...
Μεθοδεύουν ιδιωτικοποίηση...
Στη χώρα μας αμφισβητείται, επίσης, έντονα ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών, «ξεχνώντας» τον κοινωνικό χαρακτήρα τους. Η κυβέρνηση της ΝΔ, την τριετία 1991 - 1993, επιχείρησε να ιδιωτικοποιήσει τα αστικά λεωφορεία της Αθήνας. Και τώρα, όμως, ακούγονται φωνές για ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών, για παράδειγμα μέσω των επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας με τη μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης», ή της ανάθεσης της διαχείρισης των συγκοινωνιών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, κάτι που θα έχει ως επίπτωση, εκτός των άλλων, την ακόμη πιο έντονη εφαρμογή της ανταποδοτικότητας, δηλαδή να πληρώνει ο λαός ακόμη πιο αυξημένα κόμιστρα και για μικρότερες διανυόμενες αποστάσεις. Αυτό, άλλωστε, γίνεται σε πολλές άλλες πόλεις της χώρας όπου τα αστικά λεωφορεία είναι στα χέρια ιδιωτών. Για παράδειγμα:
  • Στην Αθήνα το εισιτήριο στα λεωφορεία κοστίζει 50 λεπτά.
  • Στο Βόλο από 0,80 λεπτά έως 1 ευρώ.
  • Στην Πάτρα από 0,70 λεπτά έως 1 ευρώ.
Κι όλα αυτά, αν και οι λεωφορειούχοι παίρνουν τεράστιες επιδοτήσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό...
...και η πριμοδότηση των ΙΧ
Η επιβολή του ΙΧ αυτοκινήτου δε θα ήταν δυνατή, αν υπήρχαν ικανοποιητικές δημόσιες μαζικές μεταφορές, και γι' αυτό διεθνώς τα δημόσια μεταφορικά συστήματα που βασίζονταν στο τραμ και το μετρό τέθηκαν στο στόχαστρο των αυτοκινητοβιομηχανιών κι εμπορίας ΙΧ, σε συνεργασία με τις εταιρείες πετρελαιοειδών και ελαστικών που προσδοκούσαν τεράστια κέρδη από την ανάπτυξη του ΙΧ αυτοκινήτου και γενικώς των οδικών από τις μεταφορές σταθερής τροχιάς. Επιπρόσθετα, τεράστια ποσά δαπανώνται σε οδικά έργα, σε σχέση με αυτά που δαπανώνται για την υποδομή και τον εκσυγχρονισμό των ΜΜΜ. Δείγματα τηςπολιτικής των κυβερνήσεων των καπιταλιστικών χωρών που είναι υποταγμένες στα συγκεκριμένα λόμπι και χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν στη χώρα μας το ξήλωμα των γραμμών των τραμ από την Αθήνα το 1955 από τον τότε υπουργό Δημοσίων Εργων Κ. Καραμανλή, καθώς και του τραμ του Περάματος το 1977 από την κυβέρνηση της ΝΔ με πρωθυπουργό τότε, επίσης, τον Κ. Καραμανλή.
Η «Συνωμοσία του Σικάγου»
Ωστόσο, η πιο χαρακτηριστική περίπτωση που έχει καταγραφεί στα παγκόσμια χρονικά αποτελεί η «Συνωμοσία του Σικάγου» το 1935 στις ΗΠΑ: «Τέσσερις γιγάντιες και πασίγνωστες εταιρείες, η "General Motors" (αυτοκινητοβιομηχανία), η "Standart Oil" και η "Phillips Petroleum" (πετρελαϊκές εταιρείες) και η "Firestone" (εταιρεία ελαστικών) αγόρασαν με συγκεκριμένες μεθοδεύσεις τις γραμμές των τραμ στις ΗΠΑ, τις ξήλωσαν κι εγκατέστησαν λεωφορεία μέσω μιας θυγατρικής τους που ίδρυσαν για το σκοπό αυτό, της "National City Lines". Δεδομένου ότι η δυναμικότητα των λεωφορείων είναι τρεις με τέσσερις φορές μικρότερη από εκείνη των τραμ, διαλύθηκε το άρτιο μεταφορικό σύστημα των πόλεων και ο κόσμος στράφηκε στη συνέχεια - με την κατάλληλη διαφήμιση - στο ΙΧ αυτοκίνητο. Πολύ περισσότερο, που οι συνωμότες στη συνέχεια διέλυσαν και τη "National City Lines", αφήνοντας τις πόλεις στο έλεος των ΙΧ αυτοκινήτων με τα γνωστά αποτελέσματα: Αδυναμία εξυπηρέτησης, κυκλοφοριακή συμφόρηση, ατυχήματα, νέφος, τεράστιο κόστος, απώλεια χρόνου, απώλεια του ίδιου του χώρου της πόλης και της κοινωνικής ζωής με την αλόγιστη κατασκευή οδικών αρτηριών».
Οσο, βέβαια, συνεχίζεται αυτή η πολιτική πριμοδότησης του ΙΧ και στη χώρα μας, τόσο τα προβλήματα θα αναπαράγονται και θα οξύνονται και η ποιότητα ζωής των εργαζομένων θα επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο από το συγκοινωνιακό - κυκλοφοριακό...

ΛΑΥΡΙΟ Δολοφονική επίθεση χρυσαυγιτών σε εργάτες


ΛΑΥΡΙΟ
Δολοφονική επίθεση χρυσαυγιτών σε εργάτες
Ο τραυματίας εργάτης
Νέο κρούσμα εγκληματικής επίθεσης φασιστοειδών της «Χρυσής Αυγής» σε δύο Πακιστανούς μετανάστες καταγγέλθηκε χτες, αυτή τη φορά στην περιοχή του Λαυρίου. Σύμφωνα με την καταγγελία, περίπου στις 3.30 το μεσημέρι στη Νεάπολη Λαυρίου σταμάτησε ένα κλειστό φορτηγάκι με καλυμμένες πινακίδες σε πλυντήριο αυτοκινήτων. Από μέσα βγήκαν τουλάχιστον 10 άτομα φορώντας μπλούζες της «Χρυσής Αυγής» και με λοστάρια χτύπησαν άγρια τους δύο Πακιστανούς που εργάζονταν εκεί, καταστρέφοντας ταυτόχρονα το μαγαζί. Από τα εγκληματικά χτυπήματα των φασιστοειδών τραυματίστηκε σοβαρά ο ένας από τους δύο Πακιστανούς ο οποίος και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο.
Τη δολοφονική επίθεση καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ανάμεσα σε άλλα:
«Το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου καταδικάζει την άνανδρη δολοφονική επίθεση σε συναδέλφους μας από μέλη της "Χρυσής Αυγής". Αυτοί είναι οι χρυσαυγίτες, εγκληματίες, άνθρωποι της εργοδοσίας, δειλοί, που χτυπάνε ανυπεράσπιστους μετανάστες. Αυτοί είναι που επωάζονταν, χρόνια τώρα, στο χώρο του υποκόσμου και εμφανίζονται σήμερα ως δολοφόνοι με την ανοχή του αστικού κράτους. Σήμερα χτυπάνε τους μετανάστες, αύριο θα χτυπάνε τους Ελληνες, γιατί αυτή είναι η φύση των φασιστών, η βία πάνω στους εργάτες για τη συνέχιση της κερδοφορίας των μονοπωλίων, στο όνομα της καθαρότητας της φυλής.
Ευθύνες βαραίνουν και την αστυνομία, που ενώ έγινε μια δολοφονική επίθεση από συμμορία, με αυτοκίνητο με καλυμμένες πινακίδες, δεν έκανε τίποτα παραπάνω από το να συγκεντρώσει τα στοιχεία από το σημείο του συμβάντος, όταν για να φύγει ένα αυτοκίνητο από το Λαύριο υπάρχουν μόνο δύο δρόμοι και θα μπορούσε κάλλιστα να τους μπλοκάρει και να κάνει τουλάχιστον την προσπάθεια να βρει τους υπεύθυνους της δολοφονικής επίθεσης.
Καλούμε όλα τα σωματεία και τους φορείς της Λαυρεωτικής να πάρουν θέση απέναντι στους φασίστες και να τους καταδικάσουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, να απομονωθούν από παντού, να εξαφανιστούν. Τα ΜΑΤ, χτες, χτύπαγαν τους εργάτες των ναυπηγείων, σήμερα οι χρυσαυγίτες τους μετανάστες, ιδού τα δύο άκρα, από τη μια το κεφάλαιο με τους μηχανισμούς του, το αστικό κράτος, το παρακράτος, οι χρυσαυγίτες και από την άλλη οι εργάτες, οι μετανάστες, τα λαϊκά στρώματα που υποφέρουν από την αντιλαϊκή λαίλαπα».

Τώρα και οι Ένοπλες Δυνάμεις αντιμέτωπες με με το λαό !!!!!!


Τώρα και οι Ένοπλες Δυνάμεις αντιμέτωπες με με το λαό !!!!!! 




Σαν ευκαιρία για την ενεργοποίηση των σχεδίων και των μηχανισμών που έχουν δημιουργηθεί στους κόλπους των Ενόπλων Δυνάμεων, στα πλαίσια των ΝΑΤΟικών κατευθύνσεων, με στόχο την εμπλοκή τους σε ρόλους εσωτερικής καταστολής, χρησιμοποιεί η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας τα προχτεσινά επεισόδια στον προαύλιο χώρο του υπουργείου, όταν εξοργισμένοι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εισήλθαν στο χώρο και ξυλοκοπήθηκαν από τα ΜΑΤ, ενώ πάνω από 100 οδηγήθηκαν στη ΓΑΔΑ.
Συγκεκριμένα, από χτες ανατέθηκε η αποστολή της φρούρησης του Στρατοπέδου Παπάγου, του χώρου δηλαδή που βρίσκεται το υπουργείο Αμυνας στο Χολαργό, σε μια διμοιρία της Ζ' ΜΑΚ (Ειδικές Δυνάμεις), αποτελούμενη από 20 ειδικά εξοπλισμένους άνδρες. Παράλληλα, υπάρχουν πληροφορίες για ενεργοποίηση της 71ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας που εδρεύει στη Νέα Σάντα Κιλκίς και έχει ειδική εκπαίδευση σε αποστολές εντός πόλεων.
Το πρόσχημα που προβάλλεται είναι πως η μονάδα αυτή θα αναλάβει την εκπαίδευση των στρατονόμων, ναυτονόμων και αερονόμων σε αποστολές καταστολής πλήθους. Πρόκειται για τη μονάδα που στις 4 Φλεβάρη 2011 πραγματοποίησε στην περιοχή του Κιλκίς τη γνωστή άσκηση καταστολής πλήθους «Καλλίμαχος», με τη χρήση τεθωρακισμένων και ελικοπτέρων.
Για να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις, από πηγές του υπουργείου Εθνικής Αμυνας αφήνουν να εννοηθεί πως πρόκειται για επίδειξη δύναμης και διαβεβαιώνουν πως δεν υπάρχει θέμα χρήσης όπλων σε περίπτωση ανάλογων επεισοδίων, αφού υπάρχουν και «άλλα μέσα». Επίσης, δηλώνουν πως η φύλαξη του χώρου του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, όπου βρίσκεται η έδρα και των Γενικών Επιτελείων, μπορεί να γίνει με τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους οι Ενοπλες Δυνάμεις, σε περίπτωση που η Αστυνομία δε λειτουργήσει αποτρεπτικά στον εξωτερικό χώρο.
Υπενθυμίζεται ότι μέσα στην τελευταία δεκαετία έχουν γίνει σειρά ασκήσεων από τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις, τόσο για την καταστολή διαδηλώσεων όσο και για «αγώνα σε αστικό περιβάλλον».Αλλωστε, ένας τέτοιος προσανατολισμός είναι σαφής τόσο στο πλαίσιο του νέου δόγματος του ΝΑΤΟ, όσο και στο πλαίσιο της λεγόμενης «ευρωπαϊκής πολιτικής ασφάλειας και άμυνας».

 Αναρτήθηκε από xristos bellos

Γιατί επιβάλλουν τα άγρια μέτρα;


Γιατί επιβάλλουν τα άγρια μέτρα;
Ολα τα άγρια αντεργατικά μέτρα που εφαρμόζονται και τα νέα που ετοιμάζεται να αποφασίσει η κυβέρνηση, τα αστικά πολιτικά κόμματα, άλλα αστικά επιτελεία, η κυβέρνηση τα δικαιολογούν ως αναγκαία για την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων και του κρατικού χρέους, τα τελευταία μάλιστα, για να εκταμιευτεί η δόση των 31 δισ. ευρώ του δανείου. Πράγματι τα αντεργατικά μέτρα συνδέονται με την εκταμίευση της δόσης, συνδέονται με τα κρατικά δάνεια, αλλά δεν εφαρμόζονται για να αντιμετωπιστούν τα κρατικά δάνεια. Είναι γεγονός, επίσης, ότι από την έναρξη εφαρμογής των μέτρων που απορρέουν από τα μνημόνια, τους εφαρμοστικούς τους νόμους και τις δανειακές συμβάσεις το κρατικό χρέος αυξήθηκε. Αλλά, τα αντεργατικά αντιλαϊκά μέτρα δεν εφαρμόζονται για να αντιμετωπιστούν τα ελλείμματα και τα χρέη, αλλά για το ξεπέρασμα της κρίσης σε όφελος του κεφαλαίου. Στον αντίποδα αυτής της πολιτικής, άλλες αστικές δυνάμεις και ο ΣΥΡΙΖΑ, προπαγανδίζουν ότι αυτά τα μέτρα είναι η αιτία της ύφεσης που διαρκεί. Λένε ακόμη ότι τα λεφτά των δανείων πάνε στους τραπεζίτες και τους τοκογλύφους και όχι στην πραγματική οικονομία γι' αυτό δεν έρχεται ανάκαμψη. Και τα λένε, προκειμένου να στηρίξουν την αναγκαιότητα εφαρμογής άλλης πολιτικής διαχείρισης και εξόδου από την κρίση και ανάπτυξης σε όφελος του κεφαλαίου, μιλώντας βεβαίως στο όνομα του λαού και των βασάνων του, από τη σημερινή πολιτική. Βασικό τους επιχείρημα ότι η πολιτική μείωσης του εργατικού, του λαϊκού εισοδήματος με τις αναδιαρθρώσεις, φέρνει ύφεση, λένε κάποιοι, δε συμβάλλει να βγει η οικονομία από την ύφεση, γιατί το χτύπημα του εργατικού εισοδήματος μειώνει τη ζήτηση, επομένως δεν μπορεί να αναπτυχθεί η οικονομία. Αρα, πρέπει να τονωθεί η ζήτηση που σημαίνει να τονωθεί το εργατικό, το λαϊκό εισόδημα.
***
Και αυτή, επίσης, είναι πολιτική διαχείρισης της κρίσης που πασχίζει να συγκαλύψει την πραγματική αιτία της οικονομικής κρίσης (κρίση υπερσυσσώρευσης είναι, δηλαδή από μια χρονική περίοδο μεγάλης κερδοφορίας, συσσωρεύτηκαν κεφάλαια τα οποία τώρα δεν μπορούν να επενδυθούν γιατί δε θα φέρουν κέρδη, παράχτηκαν πολλά εμπορεύματα που δεν μπορούν να πουληθούν για να φέρουν κέρδη). Η κρίση οφείλεται στην καπιταλιστική ιδιοκτησία, άρα ο καπιταλισμός είναι ξεπερασμένος και πρέπει να καταργηθεί, να ανατραπεί, πρέπει η μεγάλη καπιταλιστική ιδιοκτησία να γίνει κοινωνική ιδιοκτησία. Συγκαλύπτουν, επομένως, και την μόνη διέξοδο σε όφελος της εργατικής τάξης και των άλλων φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Οσο για την αντιπαράθεσή τους ανάμεσα στους τραπεζίτες και τους τοκογλύφους και την πραγματική οικονομία είναι κάλπικη. Οι τράπεζες είναι η καρδιά της καπιταλιστικής οικονομίας και της παραγωγής, αυτήν βαφτίζουν πραγματική οικονομία, ακριβώς γιατί η πραγματική τους αποστολή είναι η συγκέντρωση κεφαλαίων που τα δανείζουν στους άλλους επιχειρηματίες για να κάνουν επενδύσεις.
***
Τι συγκαλύπτει, επίσης, η λογική της τόνωσης της ζήτησης, δηλαδή της αύξησης των μισθών και του εργατικού, του λαϊκού εισοδήματος για να έρθει καπιταλιστική ανάπτυξη; Οτι το κέρδος βγαίνει από την εκμετάλλευση. Επομένως, όσο μικρότεροι οι μισθοί, όσο μεγαλύτερος ο απλήρωτος χρόνος δουλειάς, τόσο μεγαλύτερη και η εκμετάλλευση. Συγκαλύπτει επίσης το γεγονός ότι η οικονομική καπιταλιστική κρίση καταστρέφει παραγωγικές δυνάμεις με πρώτη απ' όλες την εργατική δύναμη, τους εργάτες. Η δραστική μείωση μισθών και συντάξεων, οι δραστικές περικοπές από τον κρατικό προϋπολογισμό σε τομείς αναγκαίους για τη ζωή της εργατικής - λαϊκής οικογένειας, όπως η Υγεία, η Πρόνοια, η Παιδεία, η συνεχής επέκταση της εμπορευματοποίησής τους, η ανεργία που αυξάνεται ραγδαία, με το κλείσιμο εργοστασίων και άλλων τόπων δουλειάς, των μικρομάγαζων, η μείωση εργαζομένων, αλλά και η αδυναμία πληρωμής εργαζομένων από καπιταλιστικές επιχειρήσεις, αποκαλύπτουν αυτήν την τεράστια καταστροφή της εργατικής δύναμης. Βεβαίως, όλη αυτή η εξέλιξη των τριών τελευταίων χρόνων στηρίχτηκε στην πολιτική διαχείρισης της κρίσης και διεξόδου απ' αυτήν σε όφελος του κεφαλαίου, για να χτυπηθεί όσο γίνεται λιγότερο από την αναπόφευκτη καταστροφή ενός μέρους του λόγω κρίσης. Γιατί καταστρέφεται και κεφάλαιο. Το κλείσιμο εργοστασίων, η μείωση της παραγωγής σε όλους σχεδόν τους κλάδους της οικονομίας είναι καταστροφή.Τι κάνουν τα μέτρα; Μειώνουν την τιμή της εργατικής δύναμης. Επομένως, οι καπιταλιστές καταναλώνουν λιγότερο κεφάλαιο για την αγορά της, δηλαδή για πληρωμή μισθών, ασφαλιστικών εισφορών κλπ.
***
Βεβαίως ο καπιταλισμός μπορεί να ξεπεράσει την οικονομική καπιταλιστική κρίση σε όφελός του, αφού καταστρέψει εργατική δύναμη και μέρος του κεφαλαίου, αλλά με νέες επενδύσεις και σε τομείς που απαιτούν μεγάλη παραγωγικότητα εργασίας, δηλαδή απαιτούν νέα ακόμη πιο σύγχρονα μέσα παραγωγής που παράγουν με λιγότερους και πάμφθηνους εργάτες και βγάζουν περισσότερα κέρδη. Που σημαίνει εφαρμογή όλων των αντεργατικών αναδιαρθρώσεων. Αν αυξηθεί η τιμή της εργατικής δύναμης, μειώνονται τα κέρδη. Αλλωστε, το ύψος των μισθών εξαρτάται από την ταξική πάλη. Δεν αποκλείεται σε κάποια στιγμή, σε περίοδο ανάκαμψης, κάτω από την ανάπτυξη ταξικών αγώνων να υπάρξει κάποια αύξηση μισθών. Αλλά η τάση μείωσής τους στον καπιταλισμό είναι προδιαγεγραμμένη. Επομένως, η εργατική τάξη, τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα, πρέπει να έχουν καθαρό πως καμιά πολιτική διαχείρισης δεν πρόκειται να τους ανακουφίσει. Μόνη διέξοδος η μονομερής διαγραφή του χρέους, αποδέσμευση από την ΕΕ, κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων.

Οι «σωτήρες» πάνε το χρέος στο 182,5% του ΑΕΠ!


Οι «σωτήρες» πάνε το χρέος στο 182,5% του ΑΕΠ!

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ


Προσχέδιο Προϋπολογισμού, Κεφάλαιο 3, σελίδα 29, πίνακας 3.1
Το δημόσιο χρέος της Ελλάδας το 2009, το Χρέος της Κεντρικής Διοίκησης, δηλαδή, σύμφωνα με την τελική «απογραφή» που έγινε από την κυβέρνηση Παπανδρέου, προσδιορίστηκε στα 298,5 δισ. ευρώ.
Ομως, μετά από δύο μνημόνια, εφαρμοστικούς, μεσοπρόθεσμα, «κουρέματα» κ.ο.κ., το δημόσιο χρέος της χώρας
- όπως παραδέχτηκε ο Στουρνάρας στο προσχέδιο του προϋπολογισμού που κατέθεσε στη Βουλή -
θα έχει εκτιναχτεί το 2013 στα 352,3 δισ. ευρώ!
*
Συνεπώς:
1) Με την πολιτική που έχει οδηγήσει την (επίσημη) ανεργία στο 25%, που έχει στείλει στη φτώχεια 9 στους 10 εργαζόμενους, που ισοδυναμεί με ευθανασία για τους συνταξιούχους, που έχει διαλύσει νοσοκομεία, σχολεία και κάθε απομεινάρι κοινωνικής πρόνοιας,
με την πολιτική που υποτίθεται ότι έχει στόχο να μειωθεί το χρέος
και από τη στιγμή που εφαρμόζεται αυτή η πολιτική, το χρέος διογκώνεται διαρκώς.
Το παραδέχονται οι ίδιοι:
Το Χρέος της Κεντρικής Διοίκησης
το 2013 έναντι του 2009
θα έχει αυξηθεί κατά 53,8 δισ. ευρώ!
***
2) Μετά το «κούρεμα» του 2011 και τους σχετικούς διθυράμβους για το PSI που το συνόδεψαν, το χρέος προσδιορίστηκε στα 280 δισ. ευρώ.
Τότε μας είπαν ότι οι «θυσίες» ήταν απαραίτητο και επιβεβλημένο να συνεχιστούν ώστε να διατηρηθεί η πτωτική πορεία του χρέους.
*
Ομως - όπως ομολόγησε ο Στουρνάρας στο προσχέδιο του προϋπολογισμού - το 2013, μετά και από τα νέα άγρια μέτρα της πιο κανιβαλικής πολιτικής των ντόπιων και ξένων τροϊκανών,
το «κουρεμένο» χρέος θα έχει αυξηθεί
κατά 72,3 δισ. ευρώ!
***
3) Το 2009 το ΑΕΠ ανήρχετο στα 231,6 δισ. ευρώ και το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ ήταν στο 128,9%.
Το 2013 με το ΑΕΠ να προϋπολογίζεται στα 193 δισ. ευρώ, το Χρέος της Κεντρικής Διοίκησης υπολογίζεται να εκτιναχθεί στο 182,5% του ΑΕΠ της χώρας!
*
Δηλαδή:
α) Στα χρόνια της «σωτηρίας», η οικονομία της χώρας θα έχει συρρικνωθεί
(σ.σ.: που σημαίνει φτωχοποιημένος, κατεστραμμένος και χρεοκοπημένος ελληνικός λαός)
κατά 38,6 δισ. ευρώ ή ποσοστό 16,6%!
*
β) Το Χρέος της Κεντρικής Διοίκησης,
από τότε που ξεκίνησε η «θεραπεία» για τη... μείωσή του,
θα έχει αυξηθεί κατά πάνω από 50 μονάδες επί του ΑΕΠ, και για την ακρίβεια
θα έχει αυξηθεί κατά 53,6%!
*
Αυτά είναι τα «φάρμακά τους», τέτοια και η δήθεν «θεραπεία» που προσφέρουν.
Δεν υπάρχει, επομένως, καμία αμφιβολία:
Πρώτον, ψεύδονται συνειδητά και ασυστόλως.
Δεύτερον, μας οδηγούν στον αφανισμό.
Τρίτον, ο προσχεδιασμένος και αδίστακτος αφανισμός μας δεν έχει καμία σχέση με τη «σωτηρία» της χώρας.
Μέσω του λαϊκού εξανδραποδισμού ο κεφαλαιοκρατικός Μινώταυρος
- με πρόσχημα τη μείωση του χρέους που όμως... αυξάνεται ιλιγγιωδώς -
αυτό που θέλει να διασφαλίσει είναι
τη διαιώνιση της εκμετάλλευσης του λαού από τους εκμεταλλευτές,
τη διαιώνιση των κερδών για τους κερδοσκόπους,
τη διαιώνιση των τόκων για τους τοκογλύφους.


73 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΧΗ ΣΤΟ ΚΙΛΚΙΣ Αναμετρήθηκαν δυο κόσμοι

Του  Γιώργου ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ  καθηγητή Ιστορίας στο ΑΠΘ Ο ΕΛΑΣ μπαίνει στη Θεσσαλονίκη Για τις λεπτομέρειες της  ...

TOP READ