Translate

8 Φεβ 2013

Σύλληψη γνωστών Χρυσαυγιτών με όπλα


Σύλληψη γνωστών Χρυσαυγιτών με όπλα


Στη σύλληψη δύο γνωστών Χρυσαυγιτών, στην κατοχή των οποίων βρέθηκαν όπλα, μαχαίρια και γκλοπς, προχώρησε η αστυνομία, έπειτα από έλεγχο σε αυτοκίνητο στο κέντρο της Αθήνας. Στο όχημα επέβαιναν τρία άτομα -δύο άνδρες και μία γυναίκα- και η αστυνομικές αρχές τους σταμάτησαν τυχαία.
Στην κατοχή του 26χρονου Π.Δ. και του 18χρονου Λ.Χ. βρέθηκαν ένα πιστόλι τύπου zastava με τέσσερα φυσίγγια, πτυσσόμενα γκλομπ, σουγιάδες, κουκούλες και κράνη. Οι νεαροί συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στο Τμήμα, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν συμμετάσχει σε ποινικά αδικήματα. Τελικά, προέκυψε ότι πρόκειται για γνωστά μέλη της Χρυσής Αυγής στην περιοχή της Κορίνθου που πρωτοστατούν σε ουκ ολίγες εκδηλώσεις της ακροδεξιάς οργάνωσης.
Στην κατοχή του 18χρονου βρέθηκε ένας σουγιάς 13,5 εκατοστών, ένα πτυσσόμενο γκλομπ και μια κουκούλα τύπου φουλ φέις.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο νεαροί είναι γνωστά μέλη της Χρυσής Αυγής στην Κόρινθο και έχουν πρωταγωνιστήσει σε συγκρούσεις στην Κόρινθο. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η αστυνομία δεν προχώρησε στη γνωστή διαδικασία έκδοσης των φωτογραφιών των συλληφθέντων, ενώ δεν πραγματοποιήθηκαν μέχρι αυτή τη στιγμή έλεγχοι σε οικίες και γραφεία με τα οποία σχετίζονται οι δύο νεαροί.
Πηγη:alterthess.gr

Ακουστε ρεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε


Συγγνώμη, Μισέλ...
 Η ιστορία είναι λίγο παλιά. Πρωταγωνιστής της ο -τότε- 23χρονος Μισέλ. Οι γονείς του είχαν έλθει στον τόπο μας από την Σενεγάλη στις αρχές τής δεκαετίας τού '80, προκειμένου να βρουν το "καλύτερο αύριο", το οποίο ονειρεύονται οι μετανάστες όλου του κόσμου. Εδώ γνωρίστηκαν, εδώ "τα βρήκαν", εδώ παντρεύτηκαν κι εδώ, λίγα χρόνια αργότερα, έκαναν τον Μισέλ.

 Ο Μισέλ μεγάλωσε και πήγε σχολείο. Μιας κι οι γονείς του μιλούσαν διαφορετικές διαλέκτους, συνεννοούνταν μεταξύ τους με γαλλικά της κακιάς ώρας. Όμως, ο Μισέλ πήγε σε ελληνικό σχολείο. Μεγάλωσε μαθαίνοντας ελληνικά και, μάλιστα, μιλώντας τα με τον χαρακτηριστικό "παλαιοελλαδίτικο" τρόπο, στρογγυλεύοντας τα "ρο" και προσθέτοντας το "ε" στο τρίτο πρόσωπο παρατατικού των ρημάτων ("αρεσκότανε", "χτυπιότανε", "κουνιόσαντε", "πηγαίνανε", "αρπαχτήκανε" κλπ). Για την χώρα καταγωγής των γονιών του δεν είχε ιδέα (άλλωστε, ποτέ δεν την επισκέφθηκε) αλλά την ιστορία τής χώρας όπου γεννήθηκε την έπαιζε στα δάχτυλα. Ειδικά οι περσικοί πόλεμοι, με Μαραθώνες, Θερμοπύλες και Σαλαμίνες, ήταν το φόρτε του και τον συγκινούσαν.

 Τί κι αν ο Μισέλ ήταν μαύρος; Όντας μονίμως γελαστός, όχι μόνο έγινε αποδεκτός από τους συμμαθητές του αλλά συνήθως αποτελούσε την ψυχή κάθε παρέας, χάρη στα καλαμπούρια του και στην...μουσική. Γιατί ο Μισέλ είχε τρέλλα με την μουσική και ήταν αδιανόητο να γίνει πάρτυ δίχως τον Μισέλ και την κιθάρα του. Κι όταν ο Μισέλ τέλειωσε το λύκειο, ήξερε ποιον δρόμο θα ακολουθούσε στην ζωή του: θα γινόταν επαγγελματίας μουσικός. Αυτό και έκανε. Με προφανή επιτυχία, μάλιστα, αφού σπάνια βρισκόταν δίχως μεροκάματο.

 Κάπως έτσι, έφτασε το καλοκαίρι που ο Μισέλ θα συμπλήρωνε τα 23 χρόνια του και το γκρουπάκι όπου συμμετείχε, έκλεισε για δουλειά ένα καλοκαιρινό κλαμπ στην Νάξο. Καλή δουλίτσα, καλό μεροκάματο, ήλιος, θάλασσα, κορίτσια... Τί άλλο να ζητήσει ένας 23χρονος για να αισθάνεται ευτυχισμένος; Όλα όμορφα, λοιπόν, ώσπου ένα βράδυ, βγαίνοντας από το μαγαζί μετά την δουλειά, έπεσε σε αστυνομικό έλεγχο.

 - Πέιπερς, είπε αυστηρά το γλωσσομαθές όργανο του νόμου. Ο Μισέλ έβγαλε από το πορτοφόλι του το πιστοποιητικό γέννησής του.

 - Νοτ δις, ξανάπε αυστηρά το γλωσσομαθές όργανο. Γιορ καρντ.

 Ο Μισέλ παρέκαμψε τα βλαχοεγγλέζικα του αστυνομικού και εξήγησε σε άπταιστα ελληνικά ότι αυτό είναι το μόνο χαρτί που έχει κι ότι δεν διαθέτει κάρτα παραμονής επειδή είναι γέννημα-θρέμμα αθηναίος. Το όργανο της τάξης έμεινε απαθές. Ο διάλογος που ακολούθησε πρέπει να αποτελεί υπόδειγμα σουρρεαλισμού:

- Αν δεν έχεις κάρτα, θα απελαθείς.
- Πού θα με στείλετε;
- Στην πατρίδα σου.
- Μα, πατρίδα μου είναι η Ελλάδα. Εδώ γεννήθηκα και ποτέ δεν έχω βγει έξω από τα σύνορά της. Και πριν έρθω στην Νάξο για δουλειά, δεν είχα βγει ούτε έξω από την Αττική.
- Δεν έχει σημασία, θα σε στείλουμε στην χώρα σου.
- Σε ποιά χώρα μου; Αφού χώρα μου είναι η Ελλάδα!
- Δεν είναι η Ελλάδα. Οι γονείς σου από πού είναι;
- Από την Σενεγάλη.
- Ε, εκεί θα σε στείλουμε.
- Μα εγώ δεν έχω πάει ποτέ στην Σενεγάλη. Αυτή είναι η χώρα των γονιών μου.
- Εκεί θα πας. Εκτός αν βγάλεις κάρτα.
- Μα δεν μπορώ να βγάλω κάρτα αφού δεν είμαι μετανάστης. Το έχω ψάξει. Εγώ δεν ήρθα απ' έξω για να μπορώ να βγάλω κάρτα, εγώ είμαι από μέσα, εδώ γεννήθηκα. Είμαι έλληνας.
- Έλληνας και μαύρος δεν γίνεται. Ξέχνα το. Φεύγεις για Σενεγάλη. Πάμε.


 Δυστυχώς, δεν έμαθα ποτέ τι απόγινε ο Μισέλ. Ποιός ξέρει; Με τα μυαλά (σ.σ.: τα ποιά;) που κουμαντάρουν κάποιοι απ' ευθείας απόγονοι των πιθήκων (δίχως νοητική εξέλιξη), μπορεί να τον έστειλαν με το ζόρι σε μια χώρα που ούτε την ήξερε ούτε είχε διάθεση να πάει ποτέ, επειδή θέωρησαν ότι ανήκει σε έναν λαό που ούτε την γλώσσα του μιλάει ούτε τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις ασπάζεται ούτε την κουλτούρα του γνωρίζει.

 Συγγνώμη, Μισέλ...

[Το σημερινό σημείωμα είναι εξαιρετικά αφιερωμένο στο Συμβούλιο της Επικρατείας, στους χρυσαυγίτες, στους φτηνοπολιτικάντηδες, τους καφροελληναράδες τού κώλου και, γενικά, σε όλους τους υπέρμαχους της φυλετικής μας καθαρότητος ως έλληνες. Μαζί με μια παρατήρηση: όσοι απ' αυτούς έχουν επώνυμα σε -ογλου, -ανλής, -ες, -ίδης και λοιπές μη ελληνοπρεπείς καταλήξεις, ας αναρωτηθούν μήπως πρέπει να καταθέσουν την ελληνική τους ταυτότητα ως γόνοι βαρβάρων.]

Έφοδος χρυσαυγιτών κατά μεταναστών στο Νοσοκομείο της Τρίπολης


Έφοδος χρυσαυγιτών κατά μεταναστών στο Νοσοκομείο της Τρίπολης 


Συνέντευξη Τύπου έδωσε την Παρασκευή ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Αρκαδίας του ΚΚΕ, Νίκος Γόντικας, καταγγέλλοντας τις κοινές δηλώσεις της διοικήτριας του Παναρκαδικού Νοσοκομείου με μέλη της Χρυσής Αυγής και την έφοδο και «έρευνα» στο Νοσοκομείο που πραγματοποίησαν χρυσαυγίτες για τον εντοπισμό μεταναστών που βρίσκονταν στο χώρο ως συνοδοί ασθενών.

Τα φασιστοειδή προχώρησαν σε «ελέγχους» μεταναστών, ζητώντας ταυτότητες και χαρτιά, με εφόδους που πραγματοποίησαν τα βράδια της Τετάρτης και της Πέμπτης.

Κλιμάκιο της ΝΕ Αρκαδίας του ΚΚΕ πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας στη διοίκηση του Νοσοκομείου.

Αναλυτικά, η ΝΕ Αρκαδίας του ΚΚΕ τονίζει σε ανακοίνωσή της:

«Προκαλεί η κυρία διοικήτρια του Παναρκαδικού Νοσοκομείου

Αντί να ασχολείται με τα σοβαρά προβλήματα έλλειψης ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, υποχρηματοδότησης και υποβάθμισης των νοσοκομείων, συρρίκνωσης και κλεισίματος του ψυχιατρείου, για επικοινωνιακούς λόγους και για κάλυψη των ευθυνών των κυβερνήσεων, τα υποβαθμίζει και παραποιεί την πραγματικότητα.

Φτάνει μάλιστα στο σημείο να ανέχεται ελέγχους στο νοσοκομείο από μια εγκληματική οργάνωση, όπως είναι η Χρυσή Αυγή, να βγαίνει σε κοινές συνεντεύξεις μαζί τους λέγοντας μάλιστα ότι έχουν κοινούς στόχους και θα αναπτύξουν και κοινές δράσεις.

Ναι, έχουν κοινό στόχο

να ιδιωτικοποιήσουν πλήρως την Υγεία

να πληρώνει πανάκριβα ο εργαζόμενος λαός τις όποιες παροχές Υγείας.

Για ποιες κοινές δράσεις με τους μαγκουροφόρους μιλούν;

Ας κοιτάξει καλύτερα η κυρία διοικήτρια να έχουν θέρμανση το νοσοκομείο και το ψυχιατρείο που επανειλημμένα ξεπαγιάζουν οι ασθενείς και το προσωπικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα από το Σάββατο έως χθες δυο πτέρυγες του ψυχιατρείου ήταν χωρίς πετρέλαιο θέρμανσης.

Ας κοιτάξει καλύτερα η κυρία διοικήτρια τα προβλήματα με τη σίτιση των ασθενών που έχει τραγικά υποβαθμιστεί και ας αφήσει τους κοινούς στόχους και δράσεις με τη Χρυσή Αυγή.

Η Νομαρχιακή Επιτροπή Αρκαδίας του ΚΚΕ καλεί τα συνδικάτα, τους λαϊκούς φορείς να κάνουν δική τους υπόθεση την προστασία και την Υγεία - Πρόνοια των λαϊκών στρωμάτων.

Να ζητήσουν πρόσληψη μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, να προσληφθούν να μονιμοποιηθούν και να ενταχθούν στο εθνικό σύστημα Υγείας οι αποκλειστικές νοσοκόμες.

Να αντιπαλέψουν την ανθυγιεινή πολιτική της κυβέρνησης που υλοποιεί και η διοικήτρια του Νοσοκομείου καταδικάζοντας και την απαράδεκτη σύμπλευσή της με τη Χρυσή Αυγή.

Δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός .

Πρόσφατα εμφανίστηκαν οι χρυσαυγίτες στο πλευρό εργοδότη στη ΒΙΠΕ, ενάντια σε εργαζόμενους που πάλευαν για τα δικαιώματά τους.

Πέρσι άλλος εργοδότης στη ΒΙΠΕ απειλούσε τους εργάτες ότι αν δεν συμμορφωθούν με τις επιδιώξεις για μείωση των μισθών, εκ περιτροπής εργασία και άλλα τέτοια, θα φωνάξει τη Χρυσή Αυγή να τα επιβάλει.

Η ταξική ενότητα των εργατών Ελλήνων και μεταναστών, ανδρών και γυναικών, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ανέργων και αυτοαπασχολούμενων μπορεί να αντιπαλέψει την ασυδοσία της εργοδοσίας που μακρύ της χέρι είναι η Χρυσή Αυγή.

Η Νομαρχιακή Επιτροπή Αρκαδίας του ΚΚΕ».

http://www.902.gr/

ΣOYHΔΙΑ: Tο διαδικτυακό μίσος κατά των γυναικών!


ΣOYHΔΙΑ: Tο διαδικτυακό μίσος κατά των γυναικών! 


Xθες παρακολουθησαμε ενα ακομη εξαιρετικα ενδιαφερον ρεπορταζ απο τη δημοσιογραφικη εκπομπη Uppdrag Granskning, που που ασχολειται με το να διερευνα και να αποκαλυπτει διαφορα κοινωνικοπολιτικα θεματα στη χωρα. 

Το χθεσινο θεμα ειχε να κανει με τη διαδικτυακη σεξουαλική παρενόχληση και τις απειλές κατά της ζωής αρκετων γυναικων, bloggers, δημοσιογράφων, συγγραφεων, ή και σχολιαστων, που σχεδον καθημερινα δεχονται λογω της εργασιας-παρουσιας τους στη δημοσια ζωη. 

Η Anna Hedenmo δημοφιλης εδω, ικανοτατη δημοσιογραφος-παρουσιαστρια ενημερωτικων εκπομπων αλλα και του δελτιου ειδησεων, ελεγε οτι ειναι απειλη κατα της δημοκρατιας οταν δεν αφηνουν καποιον να κανει τη δουλεια του και ειναι ενα αρκετα σοβαρο θεμα που δεν αφορα μονο τις γυναικες, φυσικα! Πολλοι δημοσιογραφοι μετα απο ρεπορταζ κατα των ακροδεξιων SD εχουν δεχθει απειλες κατα της ζωης τους!

Αναμεσα σ ολα βλεπουμε και 12 γνωστες γυναίκες δημοσιογραφους, παρουσιαστριες ειδήσεων στα ΜΜΕ. Αν και δεν εργαζονται ολες πανω στο ιδιο αντικειμενο, ενα πράγμα έχουν κοινό: Ολες έχουν δεχτεί απειλές και σχολια μισους επειδή κανουν τη δουλεια τους. 

Μια μια, οι 12 γυναικες στεκονται μπροστα στο φακο, στο  video πιο κατω, διαβάζοντας τα μηνυματα μισους και τις απειλες για τη ζωη τους και τις οικογενειες τους, που ελαβαν μεσω e-mail και σχολιων. Ακομη και μετα τη προβολη στο καναλι και στο youtube συνεχιστηκαν οι απειλες και αναγκαστηκαν στο youtube να κλεισουν τα σχολια!

   

Μερικοι μαλιστα απο οσους απειλουν μεσω του διαδικτυου ή και μεσω posts στο Facebook, σε μια περιπτωση, εφτασαν στο σημειο να στειλουν μεχρι και…2800 e-mails με βρισιες, μεχρι και απειλες για..βιασμο, επειδη μια 21χρονη κοπέλα, η Julia, κατεκρινε με επιστολη της την εταιρεια Hennes & Mauritz για την επιλογη τους στο να τυπωσουν σε Τ-shirt τον καταδικασμενο για σεξουαλικη παρενοχληση στις ΗΠΑ, (αποθανοντα) rapper Tupac! 

"Κτηνος, να αυτοκτονήσεις", " Αυτοκτονησε, σε παρακαλώ!" "Σκάσε, ελπίζω να σε βιάσουν!." Οι άνθρωποι φτύνουν στο πρόσωπό της και την καλουν να αυτοκτονήσει! Θα πρεπει να βιαστεί , να λιθοβοληθει, να απαγχονιστει και να πνιγει! Στο ιδιο θεμα, ενα άτομο, εγραψε οτι "Λιγοι πυροβολουνται στη Σουηδία" και εφτασε στο σημειο να αναρτησει τη διεύθυνση της Julia, δημοσια, στο διαδικτυο!

-Φοβομουν να παω στο σπίτι μου, ήταν και σκοτάδι έξω. Τότε εφ οσον ειχα απειληθεί με τοσα πράγματα πήρα τηλεφωνο τον συντροφο μου να έρθει και να με συναντήσει, γιατί δεν ήθελα να πάω μονη σπιτι, λέει η Julia.

Η Hennes & Mauritz αρχικα ζητησε απο το κοινο να χρησιμοποιουν καλυτερη γλώσσα, γιατι θα σβηνουν τα σχολια, αλλά αυτο δεν έγινε!

-Είναι το χειρότερο λεει η Julia. Θα μπορούσα να μη δώσω σημασια για το τι γράφουν οι άνθρωποι, αλλά το οτι μία από αυτές τις εταιρείες απλά δεν νοιάζονται, οντας ενήλικες που εργαζονται εκει, με κανει να απογοητευομαι ακομη περισσοτερο, λεει η Julia. 

Όταν η εκπομπη Uppdrag granskning συναντα την υπευθυνη των Hennes & Mauritz λένε ότι διεγραψαν χιλιάδες σχόλια. Αλλά οι περισσοτερες ύβρεις και οι απειλές αφέθηκαν να παραμείνουν ...τουλάχιστον ένα μήνα μετα, στο διαδικτυο!!

"Θέλεις να ταπεινωθεις, γιατί πραγματικά λατρεύω να...ουρήσω πανω στο πρόσωπο σου" γραφει καποιος! Νόμιζετε πως ήταν κατάλληλο να μείνει, ρωτουν την υπευθυνη των Hennes & Mauritz

 - Νομίζω ότι ηδη το εχουμε σβησει τώρα, λέει η Miriam Tappert, παγκόσμια επικεφαλής των social media στο Hennes & Mauritz.
"Σκάσε, σιχαμα, ελπίζω να σε βιάσουν" ."Αυτο επρεπε να παραμείνει; "
- Νομίζω ότι και αυτο το έχουμε επίσης σβησει.
"Τώρα πρόκειται να σε βιάσω και να ζητήσω από την H & M να τυπωσει ένα Τshirt με το πρόσωπό μου."
- Είναι απαισια ολα αυτα τα σχολια, συμφωνώ, λεει η υπευθυνη.

Εσεις λετε ότι τα έχετε αφαιρεσει, αλλά εμεις ξερουμε οτι εμειναν εκει να διαβαζονται περισσότερο από ένα μήνα μετά την παρουσια τους στο διαδκτυο, λεει ο ρεπορτερ της εκπομπης!

- Ολα αυτα τα σχολια εχουν σβηστει, αλλα φυσικά, θα επρεπε να το είχαμε κάνει πολύ πιο γρήγορα. Δεν επρεπε να μενουν. Ήταν ομως τόσο μεγάλη ροή σχολιων που δεν ειμασταν σε θέση να τα χειριστουμε, λέει η υπεθυνη. Το μόνο πράγμα που μπορούμε να πούμε είναι ότι είναι εξαιρετικά λυπηρό το γεγονός ότι αυτές οι απεχθη σχολια μισους εμειναν τοσο πολυ στο διαδικτυο, λέει η M. Tappert.

Η Julia έχει καταθεσει μηνυση στην αστυνομια κατα των απειλων που δεχθηκε. Η υπόθεση αρχικα ειχε εγκαταλειφθει, αλλά τωρα η αστυνομία παραδεχεται οτι εκαναν λαθος, θα πρέπει να ειχαν ανταποκριθεί στις απειλές άμεσα λενε και έχουν λάβει εκ νεου τώρα την υποθεση για ύποπτες παράνομες απειλές.

Η εκπομπη αναζητησε και βρηκε μερικα απο τα ατομα που ειχαν γραψει τα προσβλητικα σχολια. Η πλειοψηφία φαίνεται να λένε ότι δεν έχει και τοση σημασία τι ειπαν, δεν είναι σοβαρες οι απειλες τους και ότι είναι "απλά Facebook" Αλλά για τα θυματα μίσους είναι πολυ διαφορετικα τα πραγματα.

- Θα ήθελα να συναντησω αυτούς τους ανθρώπους και να τους ρωτησω: Τώρα είμαι εδώ "Θα με βιάσεις;"!

Φανταζομαι δεν θα το εκαναν, ή ισως καποιος απ αυτους να το εκανε!! Από τα χιλιαδες αυτά ατομα, ίσως να υπάρχει ένας που το ειπε σοβαρα, ποτε δεν ξερεις. Και αυτό είναι το πιο τρομακτικό. Ποιος από ολους; λέει με δακρυα στα ματια η Julia. 

Αυτος ειναι ο καπιταλισμος που μας προσφερουν, το θεμα ειναι αν τον δεχομαστε με οποιοδηποτε τιμημα...


  Αναρτήθηκε από Elva

Εξαθλιώνουν το λαό - επιδοτούν τρομοκράτες!


Εξαθλιώνουν το λαό - επιδοτούν τρομοκράτες!
Η Ελλάδα, όπως ανακοίνωσε το Γενάρη ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ, είναι η χώρα που διαθέτει το υψηλότερο - μετά τις ΗΠΑ - ποσοστό του ΑΕΠ της υπέρ στρατιωτικών δαπανών για το ΝΑΤΟ.
Το ποσοστό αυτό την τελευταία διετία διαμορφώθηκε στο 2,1% του ΑΕΠ της χώρας.
Με άλλα λόγια, μόνο την τελευταία διετία, η Ελλάδα έχει πληρώσει στο ΝΑΤΟ τουλάχιστον8,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το ποσό αυτό, που σε συνθήκες κρίσης και αφαίμαξης του ελληνικού λαού πήγε για στρατιωτικές δαπάνες υπέρ ΝΑΤΟ
(σ.σ.: ΝΑΤΟ, θυμίζουμε, είναι αυτός ο φιλοπόλεμος, ιμπεριαλιστικός, τρομοκρατικός οργανισμός που βομβαρδίζει, εισβάλλει, κατέχει χώρες και δε γνωρίζει αν τα Ιμια είναι ελληνικά)
θα ήταν αρκετό, ώστε:
  • Να έχει καταργηθεί το σύνολο των φόρων και των χαρατσιών που υφίσταται ο ελληνικός λαός επί της μικρής ακίνητης περιουσίας του (3,2 δισ. ευρώ)
  • Να μην έχει επέλθει η κατάργηση των δώρων σε κύριες και επικουρικές συντάξεις (1,776 δισ. ευρώ)
  • Να μην έχουν γίνει οι αυξήσεις φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης (από τις οποίες η κυβέρνηση προσδοκούσε 500 εκατ. ευρώ)
  • Να μην έχει επέλθει η κατάργηση των δώρων στο δημόσιο τομέα (431 εκατ. ευρώ)
  • Να μην έχει επιβληθεί η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης κατά δύο έτη (1,02 δισ. ευρώ)
  • Να μην έχουν περικοπεί τα επιδόματα αναπήρων (82 εκατ. ευρώ)
  • Να μην έχουν περικοπεί τα προνοιακά οικογενειακά επιδόματα (86 εκατ. ευρώ)
  • Να μην έχουν περικοπεί οι επιστροφές φόρων στους αγρότες (152 εκατ. ευρώ)
  • Να μην έχουν μειωθεί οι επιδοτήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου για τους αγρότες (130 εκατ. ευρώ)
  • Να μην έχουν μειωθεί τα φορολογικά οικογενειακά επιδόματα (379 εκατ. ευρώ)
  • Να μην έχουν περικοπεί τα εφάπαξ (247 εκατ. ευρώ)
  • Να μην έχουν προβλεφτεί απολύσεις χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων (167 εκατ. ευρώ)
  • Να μην έχουν περικοπεί τα ειδικά επιδόματα ανεργίας (30 εκατ. ευρώ)
  • Να μην έχει κοπεί το ΕΚΑΣ στους κάτω των 65 ετών δικαιούχους (114 εκατ. ευρώ).
Μάλιστα, αν ο ελληνικός λαός δεν είχε πληρώσει τον «ιμπεριαλιστικό φόρο» υπέρ ΝΑΤΟ, όχι μόνο θα είχαν αποφευχθεί όλα τα προηγούμενα, αλλά θα υπήρχε και ένα περίσσευμα ύψους 200 εκατομμυρίων, με τα οποία θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί και το σύνολο των περικοπών στον τομέα της Παιδείας.
*
Εν ολίγοις:
Αν η Ελλάδα δεν ήταν στο ΝΑΤΟ και ο ελληνικός λαός δεν πλήρωνε όσα έχει πληρώσει - μόνο τα δύο τελευταία χρόνια - για τις συμμαχίες της εγχώριας πλουτοκρατίας με το διεθνή ιμπεριαλισμό, τότε, και μόνο εξ αυτού του λόγου,
όλα όσα προβλέπονται στο «μνημόνιο 3» για την περίοδο 2013 - 2016
(περικοπές μισθών 1,497 δισ. ευρώ,
περικοπές συντάξεων 5,475 δισ. ευρώ,
περικοπές στην Υγεία 1,113 δισ. ευρώ,
περικοπές στην Πρόνοια 0,307 δισ. ευρώ,
περικοπές στην Εκπαίδευση 0,133 δισ. ευρώ)
θα μπορούσαν - πολύ απλά - να μην υπάρχουν.

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Οι εξελίξεις επαληθεύουν την αναγκαιότητα της λαϊκής εξουσίας


Οι εξελίξεις επαληθεύουν την αναγκαιότητα της λαϊκής εξουσίας

Στιγμιότυπο από τη γεμάτη με κόσμο αίθουσα
Το ΚΚΕ βαδίζει προς το 19ο Συνέδριό του και επιδιώκει να δυναμώσει η συζήτηση πάνω στις Θέσεις της ΚΕ. Σ' αυτήν την κατεύθυνση, το ΚΚΕ θεωρεί χρήσιμη τη συνάντηση με τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία και τα λιμάνια για να συζητήσει τις εξελίξεις στους κλάδους αυτούς και την πολιτική πρότασή του, ώστε να γίνει μια γόνιμη ανταλλαγή απόψεων, να κατατεθούν γνώμες, παρατηρήσεις και να συνεχιστεί ακόμα πιο ουσιαστικά η επεξεργασία των Θέσεων του ΚΚΕ γι' αυτούς τους σημαντικούς κλάδους της οικονομίας.
1. Η πορεία της ναυλαγοράς
Την περίοδο Σεπτέμβρης 2003 - Ιούλης 2008 σημειώθηκε ανοδική πορεία των ναύλων και των κερδών των εφοπλιστών, υπερσυσσώρευση τεράστιων κεφαλαίων μέσα από την ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης των ναυτεργατών. Πρόκειται για περίοδο με κέρδη ρεκόρ, όπως δείχνει και το χαρακτηριστικό παράδειγμα των πλοίων της κατηγορίας CAPESIZE (πλοία πάνω από 150 χιλιάδες DWT) που το Μάη του 2008 έφτασαν σε ημερήσιο ναύλο 214.000 δολάρια.
Οι εφοπλιστές σχημάτισαν αμύθητες περιουσίες, δισεκατομμυρίων δολαρίων, Ελληνες εφοπλιστές καταγράφονται στους πλουσιότερους καπιταλιστές στην υδρόγειο. Αντικειμενικά, η εκδήλωση της καπιταλιστικής κρίσης επιδρά στην πορεία της ναυλαγοράς από το 2009 μέχρι σήμερα. Το 2012 είναι χρονιά όπου μειώθηκαν τα ναύλα και κατέλαβαν τη χαμηλότερη θέση της τελευταίας δεκαετίας.

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως η καπιταλιστική κρίση και η υπερπροσφορά χωρητικότητας σε πλοία χύδην ξηρού φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια συνεχίζουν να ασκούν ισχυρή πίεση στους ναύλους για τους οποίους σχετικοί ναυλομεσιτικοί οίκοι και οι εφοπλιστές εκτιμούν πως θα συνεχιστεί και το 2013.
2. Οι εξελίξεις στο παγκόσμιο και τον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο
Σύμφωνα με τα στοιχεία, την 1η Ιανουαρίου 2013, ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος περιλάμβανε 87.534 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1.092.940.000 gt. - αξίας περίπου 809,3 δισ. δολ. Αύξηση της μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου (gt) κατά 5,5% το 2012, σε σύγκριση με 7,9% το 2011 και 8,7% το 2010.
O ελληνόκτητος στόλος είναι 2η δύναμη παγκοσμίως και 1η δύναμη στην ΕΕ, ενώ ο στόλος υπό ελληνική σημαία είναι 9η δύναμη παγκοσμίως. Ο ελληνόκτητος στόλος περιλαμβάνει 4.624 πλοία, 151.000.000 gt, αξίας 72,3 δισ. δολ. και παραγγελίες 409 νεότευκτων πλοίων, 24.600.000 gt, αξίας 28,4 δισ. δολ. (το 2012 ο ελληνόκτητος στόλος μειώθηκε κατά 61 πλοία, ενώ αυξήθηκε η χωρητικότητά του κατά 3,2% σε gt).
Ο ελληνόκτητος στόλος ελέγχει το 13,81% σε κόρους ολικής χωρητικότητας (κοχ/gt) του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Η μέση ηλικία του στόλου υπό ελληνική σημαία είναι 23,8 χρόνια και του ελληνόκτητου στόλου 16,3 χρόνια. Την περίοδο 1990-2012, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 54,98% - 1.334 πλοία, και μεταφορική ικανότητα κατά 234,69% σε gt.
Από την 1/1/2003 μέχρι και το 3ο τρίμηνο του 2012, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν στα 1.947 πλοία αξίας 110 δισ. δολ. και άλλα 1.636 πλοία «δεύτερο χέρι» αξίας 57,2 δισ. ευρώ την περίοδο 2006 - 2012. Το 2012 οι εφοπλιστές επένδυσαν 5,1 δισ. δολάρια για το κτίσιμο 116 πλοίων και 4,4 δισ. δολάρια για την αγορά 238 πλοίων από «δεύτερο χέρι».
Οι Ελληνες εφοπλιστές, λόγω του υψηλού βαθμού εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, έχουν κάνει μεγάλη συσσώρευση κεφαλαίων και η κερδοφορία τους συνεχίζεται και στις συνθήκες της κρίσης όπου παρότι μειώθηκαν τα ναύλα δεν παρατηρείται το φαινόμενο του μεγάλου αριθμού παροπλισμένων πλοίων, όπως γνωρίζαμε σε περασμένες καπιταλιστικές κρίσεις. Η μεγάλη συσσώρευση κεφαλαίων επέτρεψε στους Ελληνες εφοπλιστές να επενδύσουν σε ακίνητα, σύγχρονες τουριστικές μονάδες, τράπεζες, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στην Ελλάδα, ενώ εξήγαγαν στο εξωτερικό δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι δέκα μεγαλύτεροι εμπορικοί στόλοι της παγκόσμιας ναυτιλίας, με βάση την εθνικότητα των εφοπλιστών και την έδρα των ναυτιλιακών εταιρειών, είναι οι εξής: Ιαπωνία, Ελλάδα, Κίνα, Γερμανία, Ν. Κορέα, ΗΠΑ, Νορβηγία, Ιταλία, Σιγκαπούρη, Δανία. Ελέγχουν το 48% σε αριθμό 41.673 πλοία, το 69,3% της χωρητικότητας με 758.100.000 gt, και το 67% της αξίας του παγκόσμιου στόλου - 544,8 δισ. δολάρια, με παραγγελίες 2.544 νεότευκτων πλοίων (54%), 109.200.000 gt (63%) και αξίας 179 δισ. δολ. (61%).
3. Εξελίξεις στην ακτοπλοΐα
Οπως δείχνει η μετοχική σύνθεση, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία προωθώντας ενιαία, χωρίς βεβαίως να σταματάει ο μεταξύ τους ανταγωνισμός, σχέδιο για τον έλεγχο των ακτοπλοϊκών γραμμών. Οι τρεις επιχειρηματικοί όμιλοι, δηλαδή η «MIG», η «Grimaldi Group» και η «Sea Star Capital» ελέγχουν το 85% της κίνησης στα δρομολόγια του Αιγαίου.
Η καπιταλιστική κρίση, η συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας που προκάλεσε, η πολύ υψηλή ανεργία, η απόλυτη και σχετική εξαθλίωση των εργαζομένων, αλλά και η αύξηση των εισιτηρίων, μειώνουν τη μεταφορική κίνηση και προκαλούνται προβλήματα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες τα προηγούμενα χρόνια πραγματοποίησαν σημαντική συσσώρευση κεφαλαίων.
Ενισχύθηκε η εφοπλιστική επιθετικότητα, χειροτέρευσε η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών και η κατάσταση των ναυτεργατών, εκτινάχθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων των επιβατών και των οχημάτων στα ύψη, περιορίζοντας δραματικά την πρόσβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες για τη λαϊκή οικογένεια, τους νησιώτες εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους.
Ταυτόχρονα, παραμένει το πρόβλημα των υπερήλικων - υποσυντήρητων Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων άνω των 30 χρόνων, με μεγάλους κινδύνους για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και το περιβάλλον.
Οσον αφορά τα κρουαζιερόπλοια, τρεις χώρες - Ιταλία, Μ. Βρετανία και Γερμανία - αντιπροσωπεύουν το 64% της συνολικής απασχόλησης του κλάδου στην Ευρώπη. Η Ελλάδα είναι κατά κύριο λόγο χώρα προορισμού με ορισμένες υπηρεσίες και με σύνολο 12.100 εργαζόμενους στον κλάδο, από τους οποίους το 37% στις μεταφορές και το 13% στη μεταποίηση. Οι άμεσες δαπάνες ανέρχονται για την Ελλάδα σε 605 εκατ. ευρώ και τα έσοδα σε 234 εκατ. ευρώ.
4. Κρατική χρηματοδότηση και φοροαπαλλαγές των ναυτιλιακών εταιρειών
Οι φορολογικές υποχρεώσεις των εφοπλιστών εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας του πλοίου με το σύστημα «tonnage tax» και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και τα κέρδη τους. Ετσι οι εφοπλιστές π.χ. για πλοίο 40.000 τόνων, που με το χαμηλότερο ημερήσιο ναύλο 8.100 δολάρια και συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών 2.956.500 δολάρια από ναύλα, θα καταβάλουν ετήσιο φόρο 14.300 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομίας τα βεβαιωμένα φορολογικά έσοδα «tonnage tax» από τα πλοία για το 2010 ανέρχονται μόνο στα 14,7 εκατ. ευρώ. Ενώ τα έξοδα του αστικού κράτους για την υποστήριξη των εφοπλιστών και τα ελλείμματα του ΝΑΤ που οι ίδιοι δημιούργησαν μόνο για το 2013 ανέρχονται στο 1,5 δισ. ευρώ.
Καταστροφική για το ΝΑΤ είναι η πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που κατοχυρώνει τις εισφοροαπαλλαγές των εφοπλιστών. Η κρατική ενίσχυση του ΝΑΤ, που ξεπερνά τα 15 δισεκατομμύρια την περίοδο 1985 - 2012, συνιστά έμμεση μορφή κρατικής χρηματοδότησης του εφοπλιστικού κεφαλαίου και στοιχείο έντασης της επίθεσης για την κατάργηση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, τη μείωση των συντάξεων.
Το αστικό κράτος επιδοτεί επίσης τους εφοπλιστές της Ακτοπλοΐας με επιδοτήσεις για τις «άγονες γραμμές». Οι επιδοτήσεις αυτές δεκαπλασιάστηκαν μετά την κατάργηση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Την περίοδο 2002 - 2012 δόθηκαν συνολικά στους εφοπλιστές άμεσες κρατικές επιδοτήσεις για τις «άγονες γραμμές» 700 εκατ. ευρώ περίπου. Το 2012 ανέρχονται στα 125 εκατομμύρια ευρώ, με πρόβλεψη 130 εκατ. ευρώ το 2013.
5. Οι συνέπειες στα δικαιώματα των ναυτεργατών
Η ανεργία στον κλάδο σπάζει κόκαλα. Περισσότεροι από 4.300 ναυτεργάτες αναζητούν δουλειά, σε συνθήκες άγριας εκμετάλλευσης από τα εφοπλιστικά και τα ιδιωτικά - δουλεμπορικά γραφεία. Η μείωση των θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών την περίοδο 2000 - 2010 εκτινάχθηκε στο 36,47% - (χάθηκαν 6.730 θέσεις εργασίας), ενώ ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε αριθμό και χωρητικότητα. Τα τελευταία 5 χρόνια μόνο από την Ακτοπλοΐα χάθηκαν 1.900 θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων εκτιμούμε ότι το σύνολο των Ελλήνων ναυτεργατών είναι 31.000. Επίσης στο χώρο της ναυτιλίας εργάζονται: Στα γραφεία των ναυτιλιακών εταιρειών 11.041 εργαζόμενοι. Στη ναυτική εκπαίδευση και την κατάρτιση 676 εργαζόμενοι, εκ των οποίων το 70% με ελαστικές μορφές απασχόλησης.
Σήμερα, η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ προσπαθεί να επιβάλλει νέα ακόμα πιο οδυνηρά αντεργατικά μέτρα με σχετικό νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο αυτό με τον τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» προβλέπει μεταξύ των άλλων:
Πλήρη κατάργηση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ και στην Ακτοπλοΐα. Τεμαχισμό του Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών σε ζώνες εκμετάλλευσης, σπάζοντας τον ενιαίο χαρακτήρα της Ακτοπλοΐας, επιδεινώνοντας την κατάσταση που επικρατεί στην εξυπηρέτηση των νησιών. Οι εφοπλιστές θα καθορίζουν τις τιμές των ναύλων και τη συχνότητα των δρομολογίων των πλοίων με κριτήριο την αύξηση της κερδοφορίας τους σε αντίθεση με τις λαϊκές ανάγκες.
Επίσης, κατάργηση του δεκάμηνου της υποχρεωτικής δρομολόγησης των πλοίων και της ναυτολόγησης των ναυτεργατών. Κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, εφαρμογή ατομικών συμβάσεων με σκοπό να επιφέρει συντριπτικό χτύπημα στους μισθούς, στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών. Απομάκρυνση από τα πλοία των ναυτεργατών που εργάζονται στις Γενικές Υπηρεσίες (μάγειροι, καμαρότοι κ.ά.).
Καταργεί το δικαίωμα της απεργίας των ναυτεργατών διά μέσου της επίταξης των πλοίων από τη Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων πλοίων (ΔΕΝΕΝ), υποχρεώνοντας τους απεργούς «κατά τη διάρκεια ισχύος της επίταξης να αναστέλλεται κάθε (...) απεργιακή κινητοποίηση του πληρώματος».
Τα προνόμια του εφοπλιστικού κεφαλαίου που κατοχυρώνονται με το Ν. 27/1975 (προκλητικές φοροαπαλλαγές κ.ά.) επεκτείνονται και στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών πλοίων με ξένη σημαία, οποιασδήποτε χωρητικότητας. Το ξεπούλημα των λιμανιών περνάει στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), σύμφωνα με τους όρους που θέτει η Δανειακή Σύμβαση της Κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ και της Τρόικας (ΕΕ - ΕΚΤ - ΔΝΤ).
6. Η στρατηγική της ΕΕ για την κοινή ναυτιλιακή πολιτική
Η «Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική», για τη ναυτιλιακή πολιτική της ΕΕ «συνδυάζεται απόλυτα με την αντιλαϊκή «Στρατηγική Ευρώπη 2020» - τη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ. Τα βασικά στοιχεία της πολιτικής της ΕΕ στις θαλάσσιες μεταφορές είναι τα εξής:
Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ευρωενωσιακών επιχειρηματικών ομίλων, με νέα προνόμια και αλλαγές στο κοινοτικό και διεθνές εμπορικό νομοθετικό πλαίσιο, προκειμένου να ξεπεραστούν εμπόδια στην ελεύθερη κίνηση του κεφαλαίου, να ενισχυθεί η πορεία συγκεντροποίησης. Συνδυασμένη πολιτική σε όλους τους τομείς, προς όφελος των κοινοτικών μονοπωλιακών ομίλων, όπως: Μεταφορές, λιμάνια, ναυπηγεία, ναυτιλιακό εξοπλισμό, πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου, αλιεία, ιχθυοκαλλιέργειες, τουρισμό κ.ά.
7. Εξελίξεις στη ναυπηγική βιομηχανία
Η καπιταλιστική κρίση επέδρασε στην πορεία της διεθνούς ναυπηγικής βιομηχανίας. Oι παραγγελίες για νεότευκτα το 2012 έφτασαν τα 1.423 πλοία, 60,7 εκατ. DWT, έναντι 1.782 πλοίων (100,2 DWT) σημειώνοντας μείωση κατά 25% σε αριθμό πλοίων και 39, 4% DWT σε σχέση με το 2011. Η παραγωγή της Ενωσης Ναυπηγείων Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (CESA) είναι 6,2% (μέσος όρος των τριών τελευταίων χρόνων 2010 - 2012) της παγκόσμιας ναυπήγησης νεότευκτων πλοίων.
Η ναυπηγική βιομηχανία στην ΕΕ σημαδεύεται από την ολομέτωπη επίθεση κατά των εργαζομένων μέσα από την εφαρμογή του σχεδίου επιβολής των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και των ιδιωτικοποιήσεων, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι επιδοτήσεις προς όφελος των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων στα ναυπηγεία των Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Φινλανδίας που κατέχουν σχεδόν το σύνολο της παγκόσμιας ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων, με παραγγελίες για 22 κρουαζιερόπλοια, αξίας 11,220 δισ. ευρώ για την περίοδο 2012 - 2016.
Επιδιώκεται ο πλήρης έλεγχος ναυπήγησης πολεμικών και εμπορικών πλοίων από ελάχιστο αριθμό επιχειρηματικών μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται βασικά στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και τη Φινλανδία. Η ΕΕ ενισχύει τη ναυπήγηση πολεμικών πλοίων, στα πλαίσια της πάρα πέρα ενίσχυσης του στρατιωτικού της βραχίονα, προκειμένου να δυναμώσει τη θέση της στον ιμπεριαλιστικό ανταγωνισμό σε βάρος των λαών. Στα πλαίσια αυτά αξιοποιείται ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Αμυνας (EDA).
Η ενσωμάτωση της Ελλάδας στην ΕΕ και η πολιτική των αστικών κυβερνήσεων οδήγησε τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία σε πορεία διάλυσης με οδυνηρές συνέπειες σε βάρος των εργαζομένων, των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας, την ώρα που οι Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι απολαμβάνουν μεγάλα προνόμια από το αστικό κράτος, κτίζουν εκατοντάδες καράβια στα ασιατικά ναυπηγεία.
Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ - Σκαραμαγκά, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, το Νεώριο Σύρου και τα ναυπηγεία Χαλκίδας το 1990 δούλευαν 10.000 περίπου εργαζόμενοι, ενώ σήμερα υποαπασχολούνται λιγότεροι από 2.500, με μειωμένους μισθούς, ελαστικές εργασιακές συνθήκες, απλήρωτοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, καταδικάζοντας χιλιάδες εργαζόμενους και τις οικογένειές τους σε φτώχεια και εξαθλίωση.
8. Εξελίξεις στα λιμάνια
Η «Εθνική Στρατηγική Λιμένων» (ΕΣΛ) της τρικομματικής κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ εκφράζει το στρατηγικό σχεδιασμό της αστικής τάξης να αναδείξει την Ελλάδα ως διαμετακομιστικό κέντρο στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου - Μ. Ανατολής. Στο σχεδιασμό αυτό, κεντρική θέση έχουν οι θαλάσσιες μεταφορές και τα λιμάνια, δεδομένου του αυξανόμενου ρόλου τους σε παγκόσμια κλίμακα.
Η συμφωνία COSCO - HP - ΤΡΑΙΝΟΣΕ το Δεκέμβρη 2012 πυροδότησε την όξυνση του ανταγωνισμού μεταξύ των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων για τη διεκδίκηση του δικού τους μεριδίου από τη διάθεση κονδυλίων στο πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη», κυρίως για μελέτες και έργα υποδομής στα λιμάνια-φιλέτα Πειραιά, Πάτρας, Θεσσαλονίκης, Ηγουμενίτσας.
Διαμάχη έχει ξεσπάσει μεταξύ των μονοπωλίων και του πολιτικού τους προσωπικού για τον έλεγχο και την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών και υπηρεσιών με κέντρο το λιμάνι του Πειραιά και τα άλλα λιμάνια κατά μήκος της αττικής ακτογραμμής - Ελευσίνα, Πέραμα, Λαύριο, Ραφήνα. Το ξεπούλημα των λιμανιών στους μονοπωλιακούς επιχειρηματικούς ομίλους έχει δραματικές συνέπειες για τους εργαζόμενους στη ναυπηγοεπισκευή, στα λιμάνια, τους «αυτοαπασχολούμενους» στις λιμενικές υπηρεσίες, τους φτωχούς αγρότες και αλιείς, γενικότερα στον εργαζόμενο λαό.

Η ισραηλινή βαρβαρότητα


Η ισραηλινή βαρβαρότητα
Στο πρόσωπο του μικρού Παλαιστίνιου αποτυπώνεται όλη η φρίκη και η βαρβαρότητα που βιώνει ένας ολόκληρος λαός από την ισραηλινή κατοχή. Μόλις επιστρέφοντας από το σχολείο του έχει αντικρίσει το σπιτικό του στη συνοικία της Μπέιτ Χανίνα της Ανατολικής Ιερουσαλήμ γκρεμισμένο από τις ισραηλινές μπλουλντόζες. Στο τριώροφο διέμενε μια μεγάλη οικογένεια με 33 μέλη, και οι αρχές το γκρέμισαν γιατί όπως είπαν του έλλειπαν ...κάποια χαρτιά, που μάλιστα οι άνθρωποι περίμεναν εδώ και καιρό. Αυτή η βαρβαρότητα είναι καθημερινότητα για αυτόν τον πολύπαθο λαό που όταν δεν στραγγαλίζεται από τον αποκλεισμό, το τείχος και την κλοπή γης από τους ισραηλινούς εποικισμούς, ξεσπιτώνεται.

ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ Χιλιάδες άνθρωποι οδηγούνται στην εξαθλίωση


ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ
Χιλιάδες άνθρωποι οδηγούνται στην εξαθλίωση
Ανθρωποι σε κλουβιά...
ΧΟΝΓΚ ΚΟΓΚ.--
Μεταλλικά κλουβιά χρησιμοποιούν αντί για σπίτια οι πλέον φτωχοί κάτοικοι του Χονγκ Κονγκ, της πλουσιότερης πόλης της Ασίας, αποτυπώνοντας με τραγικό τρόπο τις χαοτικές ταξικές διαφορές που επικρατούν, τη στιγμή που οι πλούσιοι ζουν σε πολυτελείς επαύλεις εκατοντάδων τετραγωνικών. Εργαζόμενοι ή συνταξιούχοι που αμείβονται ελάχιστα πληρώνουν 167 δολάρια το μήνα για να νοικιάζουν κλουβιά αντί για σπίτια, σε εγκαταλειμμένα κτίρια ή πολυκατοικίες στις φτωχογειτονιές της πόλης. Κλουβιά που στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο, 1,5 τετραγωνικό το καθένα, γεμάτα κοριούς, επικίνδυνα και ακατάλληλα, γίνονται αναγκαστικά το «σπίτι» των ανθρώπων αυτών, οι οποίοι δηλώνουν ότι δεν έχουν άλλη επιλογή και φτάνουν περίπου τους 100.000. Την ίδια στιγμή οι τιμές των ακινήτων εκτοξεύονται παράλληλα με τη συνεχή ροή χρήματος από την Κίνα και ξένους επενδυτές.
Μόνο μέχρι τον Οκτώβρη του 2012 οι τιμές των ακινήτων αυξήθηκαν 23%, ενώ έχουν διπλασιαστεί από το 2008, με τα ενοίκια να ακολουθούν αντίστοιχη πορεία, ενώ αντίθετα οι μισθοί και οι συντάξεις μειώνονται. Η τοπική διοίκηση προωθεί σχέδιο «κρατικών κατοικιών», με περισσότερους από 210.000 ανθρώπους να είναι σε λίστα αναμονής, ενώ η πλειοψηφία δεν μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα καθώς δεν πληροί τα κριτήρια, τα οποία το καθιστούν απαγορευτικό. Περίπου το 1/3 του πληθυσμού των 7,1 εκατομμυρίων ανθρώπων του Χονγκ Κονγκ ζει σε τέτοιου είδους «δημόσια ενοικιαζόμενα σπίτια», τα οποία επίσης δεν ανταποκρίνονται στους όρους της αξιοπρεπούς διαβίωσης, ενώ όλο και περισσότεροι άνθρωποι και οικογένειες επιλέγουν τη συγκατοίκηση, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των ενοικίων.
Σύμφωνα με το Συμβούλιο Κοινωνικών Υπηρεσιών του Χονγκ Κονγκ 1,19 εκατομμύρια άνθρωποι ζούσαν σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας στην πόλη το πρώτο εξάμηνο του 2012.

ΓΑΛΛΙΑ Επίθεση κατά εργατών της «ArcelorMittal»


ΓΑΛΛΙΑ
Επίθεση κατά εργατών της «ArcelorMittal»
ΣΤΡΑΣΒΟΥΡΓΟ.--
Με χημικά και άφθονη βία αντιμετώπισε η γαλλική αστυνομία τους εργαζόμενους και άλλους διαδηλωτές, που συγκεντρώθηκαν την Τετάρτη στο Ευρωκοινοβούλιο, στο Στρασβούργο, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την απόφαση της «ArcelorMittal» να κλείσει έξι από τους επτά τομείς του εργοστασίου της στη Λιέγη, οδηγώντας 1.300 εργαζόμενους στην ανεργία και προκαλώντας σοβαρές επιπτώσεις στην ευρύτερη οικονομία της περιοχής, που σχετιζόταν με τη λειτουργία της χαλυβουργίας. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει σχέδια κλεισίματος τμημάτων της και στη Γαλλία.
Στις συγκρούσεις των διαδηλωτών με την αστυνομία στο Στρασβούργο τραυματίστηκε σοβαρά ένας 25χρονος, ο οποίος υπέστη κάταγμα ζυγωματικού οστού και έχασε το δεξί του μάτι. Οι διαδηλωτές και οι συνδικαλιστές καταγγέλλουν ωμή βία εναντίον τους, η οποία εφαρμόστηκε με την άφιξή τους, καθώς η αστυνομία δεν ήθελε να τους επιτρέψει να προσεγγίσουν το κτίριο, και δε δικαιολογείται σε καμία περίπτωση.
Αλληλεγγύη στους χαλυβουργούς του Βελγίου από το Σύνδεσμο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αθήνας
Την αλληλεγγύη στους εργάτες της χαλυβουργίας του Βελγίου, που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις ενάντια στην απόφαση της «ArcelorMittal» να κλείσει έξι από τις επτά εγκαταστάσεις της στην περιοχή της Λιέγης, στέλνοντας στην ανεργία 1.300 εργαζόμενους, εκφράζουν οι ιδιωτικοί υπάλληλοι της Αθήνας με ψήφισμα που ενέκριναν στην τελευταία Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αθήνας.
Οπως υπογραμμίζεται στο σχετικό ψήφισμα, «το παράδειγμα των εργατών του Βελγίου αποδεικνύει ότι οι εργάτες βιώνουν τις ίδιες αντεργατικές απαιτήσεις των εργοδοτών, όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα. Σε αυτόν τον αγώνα, οι εργάτες του Βελγίου πρέπει να ξέρουν ότι το ταξικό κίνημα της Ελλάδας είναι δίπλα τους».