13 Νοε 2020

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος lockdown στα σχολεία


Τι κι αν μήνες τώρα προειδοποιούσαμε την κυβέρνηση ότι πρέπει:

  • να ληφθούν μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς,
  • να αποσυμφορηθούν τα ΜΜΜ,
  • να τηρηθούν αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα σε πλοία και αεροπλάνα,
  • να πραγματοποιούνται τακτικά τεστ για τον κορονοϊό σε μαζικούς χώρους όπως οι βιομηχανίες και τα σχολεία...

Τι κι αν σε όλους τους τόνους θέταμε στο υπουργείο Παιδείας επιτακτικά τα ζητήματα:

  • της μείωσης του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, εξασφαλίζοντας περισσότερες αίθουσες και εκπαιδευτικούς,
  • της πρόσληψης καθαριστριών πλήρους ωραρίου για να τηρηθούν οι απαραίτητες υγειονομικές προδιαγραφές καθαριότητας...

Τι κι αν τονίζαμε ότι σε περίπτωση που χρειαστεί να περάσουμε σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης πρέπει:

  • να παρασχεθούν έγκαιρα, ισότιμα και δωρεάν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς επαρκή μέσα για την τηλεκπαίδευση (όπως τάμπλετ ή Η/Υ, γραφίδες), να εξασφαλιστεί δωρεάν πρόσβαση σε γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο,
  • να δημιουργηθεί ειδική πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης από κρατικό επιστημονικό φορέα και να παρέχονται στους εκπαιδευτικούς πιστοποιημένα εκπαιδευτικά λογισμικά για την υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης...

...του κάκου!

Η κυβέρνηση, πιστή στη στρατηγική του κεφαλαίου, που θεωρεί την παιδεία κόστος, άφησε έκθετα τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών! Εκλεισε άρον - άρον τα σχολεία, ενώ μέχρι τελευταία στιγμή υποστήριζε ότι δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του κορονοϊού, και χωρίς ιδιαίτερη μέριμνα, «ξεκίνησε» την τηλεκπαίδευση. Αποτέλεσμα, η τραγική κατάσταση που βιώνουν δύο μέρες τώρα μαθητές και εκπαιδευτικοί, να μη λειτουργεί η «παρεχόμενη» πλατφόρμα, να πέφτουν οι συνδέσεις, να μη γνωρίζουμε με ακρίβεια πόσοι έχουν πρόσβαση κι έτσι να χάνονται πολλές εκπαιδευτικές ώρες!

Το μόνο μέλημα του υπουργείου το προηγούμενο διάστημα ήταν πώς θα φροντίσει να μπαίνουν απουσίες στους μαθητές που δεν θα παρακολουθούν τα τηλεμαθήματα (λες και όλοι έχουν τα μέσα για να μπουν!) και πώς θα επιβάλει με το έτσι θέλω να θεωρηθεί ότι μέσα σε αυτές τις προβληματικές συνθήκες η ύλη των μαθημάτων προχωρά κανονικά!

Ως εδώ! Τώρα να παρθούν μέτρα, πριν έχουμε κι άλλη κουτσή εκπαιδευτική χρονιά!

  • Μέτρα για την ισότιμη και ποιοτική πρόσβαση μαθητών - εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση (σύγχρονη και ασύγχρονη).
  • Μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων όταν αυτό πραγματοποιηθεί.
  • Μείωση - προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις που κλείνουν και ειδικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Να επαναδιδαχτεί η ύλη που «προχώρησε» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν ανοίξουν τα σχολεία.
  • Να μην προσμετρηθούν οι απουσίες των μαθητών, εφόσον δεν εξασφαλίζονται με καθολικό τρόπο τα τεχνολογικά μέσα για την τηλεκπαίδευση.

Καλούμε μαθητές - εκπαιδευτικούς - γονείς να διεκδικήσουν μαχητικά ό,τι είναι απαραίτητο για να στηριχθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία, να μην επιτρέψουμε κι άλλη υποβάθμισή της!

Στεκόμαστε δίπλα στον συμμαθητή, στον μαθητή, στο παιδί μας!

Και μέσα στην καραντίνα έχουμε φωνή!


Παναγιώτης ΜΕΡΤΙΚΑΣ
Εκπαιδευτικός, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Μεσσηνίας του ΚΚΕ

Το ημερολόγιο... μιας εξέτασης για την Covid-19


Το πώς έχουν καταντήσει με τα χρόνια το δημόσιο σύστημα Υγείας όλες οι κυβερνήσεις, είναι γνωστό. Λες όμως, δεν μπορεί, σε συνθήκες παγκόσμιας πανδημίας, τουλάχιστον ως προς την αντιμετώπιση των εξετάσεων για το συγκεκριμένο ιό, κάπως καλύτερα θα είναι. Το είπε άλλωστε και ο πρωθυπουργός ότι είμαστε πανέτοιμοι...

Και τελικά πόσο έξω πέφτεις... Υπάρχουν εξάλλου τα χίλια δυο παραδείγματα με τις μάσκες, τα παγουρίνια, την τηλεκπαίδευση και άλλα τόσα.

Λίγα δέκατα και είναι αρκετά για να ξεκινήσει η περιπέτεια της ζωής σου. Ξεκινάς παίρνοντας το Κέντρο Υγείας της περιοχής σου για να σου κλείσουν ραντεβού. Η απάντηση που παίρνεις είναι ότι το συγκεκριμένο Κέντρο Υγείας δεν είναι κέντρο αναφοράς Covid-19 και ενημερώνεσαι ότι πρέπει να πάρεις τηλέφωνο στο ΚΥ Ηλιούπολης που είναι. Λες, εντάξει, ένα τηλέφωνο ακόμα και παίρνεις, ξαναπαίρνεις... 3 αριθμοί τηλεφώνων υπάρχουν, κάποιον θα βρω, τους παίρνεις τον έναν μετά τον άλλον. Σύνολο δεκάδες τηλέφωνα χωρίς απάντηση.

Αναρωτιέσαι, να ξαναπάρεις αύριο; Θα είναι αλλιώς ή θα είναι μια από τα ίδια; Τελικά παίρνεις τηλέφωνο ένα από τα 5ψήφια με χρέωση πάνω από 1 ευρώ... γιατί για να κλείσεις τελικά ραντεβού στο δημόσιο σύστημα Υγείας πρέπει να πληρώσεις. Επόμενο ραντεβού; 8 μέρες αργότερα! Σε άλλο Κέντρο Υγείας κοντά; 7 μέρες αργότερα. Μα γιατί να κάνεις καν τεστ αν μέχρι να πάρεις τα αποτελέσματα, είτε θα έχει περάσει είτε θα σου έχουν κάνει εισαγωγή σε νοσοκομείο γιατί χειροτέρεψες; Για να μην τα πολυλογώ, τελικά κλείστηκε ραντεβού στο ΚΥ Αλεξάνδρας για 2 μέρες μετά και για εμένα και για τη γυναίκα μου.

Ερχεται η μεγάλη μέρα. Μπαίνεις μέσα στο αμάξι μαζί με τη γυναίκα σου και το 7 μηνών μωρό σου, για να πας να κάνεις πια αυτές τις εξετάσεις. Προφανώς παίρνεις το μωρό μαζί σου γιατί δεν ξέρεις αν έχεις τον ιό, εξάλλου πού να το αφήσεις με την καραντίνα; Φτάνεις στο Κέντρο Υγείας στην ώρα που σου έκλεισαν ραντεβού και αντικρίζεις να συμβαίνει ο κακός χαμός από συνωστισμό και στις 3 ουρές που είχε. Η ουρά για άλλες εξετάσεις, η ουρά για τεστ Covid-19 χωρίς συμπτώματα και η ουρά για τεστ Covid-19 με συμπτώματα. Στήνεσαι και εσύ στην ουρά για να δώσεις τα στοιχεία σου, ενώ παράλληλα ακούς βήχα αριστερά και δεξιά σου. Μετά τα στοιχεία περιμένεις να σε φωνάξουν, στον ίδιο χώρο με καμιά εικοσαριά ασθενείς. Τελικά καταλήγεις να περιμένεις μιάμιση ώρα, με τη γυναίκα και το μωρό στο αμάξι. Ακόμα και αρνητικό να βγει το τεστ... μήπως πρέπει να το ξανακάνουμε γιατί ήρθαμε σε επαφή για μιάμιση ώρα με ανθρώπους που νοσούν; Πού να μην υπήρχε και το αυτοκίνητο... με τα ΜΜΜ το ταξίδι θα ήταν ακόμα καλύτερο. Η συνέχεια μάλλον στην παραλαβή των αποτελεσμάτων.

Το χρονικό αμείλικτο, αλλά τελικά τι φταίει γι' αυτήν την κατάσταση; Είναι ο ανάδρομος Ερμής ή το κακό ριζικό μας; Μήπως τελικά φταίει η πολιτική όλων των κυβερνήσεων που αβαντάρουν την ιδιωτική Υγεία, ρημάζοντας ό,τι έχει απομείνει από τη δημόσια για να αυγαταίνουν τα κέρδη της; Οι άνθρωποι δεν θα μπουν ποτέ πάνω από τα κέρδη σε αυτό το σύστημα και η πανδημία και ο τρόπος αντιμετώπισής της είναι η καλύτερη απόδειξη. Ο μόνος δρόμος είναι η κλιμάκωση του αγώνα για την υγεία του λαού με απεργία στις 26 Νοέμβρη.

ΥΓ1: Το ιατρικό και λοιπό προσωπικό ήταν ευγενέστατο και κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια. Είναι όμως λίγοι και αυτό βαραίνει την κυβέρνηση της ΝΔ, καθώς και τις προηγούμενες που δεν κάνουν τις απαραίτητες προσλήψεις σε προσωπικό.

ΥΓ2: Ο κόσμος φορούσε τη μάσκα του και προσπαθούσε να κρατήσει αποστάσεις, απλά δεν ήταν ανθρωπίνως δυνατόν να περιμένεις να φωνάξουν το όνομά σου και να μην είσαι εκεί. Αντίστοιχα βαραίνει τις κυβερνήσεις το γεγονός ότι δεν οργανώνουν το δημόσιο σύστημα Υγείας με τρόπο τέτοιο ώστε να μην υπάρχουν αυτά τα φαινόμενα.

ΥΓ3: Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση για να αποφύγει κάποιος αυτόν τον «Γολγοθά», να τα «σκάσει» σε μια ιδιωτική κλινική (80 - 120 ευρώ κοστίζει το τεστ). Γι' αυτούς δουλεύει άλλωστε και η κυβέρνηση. Αν η δημόσια Υγεία δεν είχε προβλήματα... πού θα έβρισκε πελάτες η ιδιωτική;

Οταν η ΔΑΠ - ΝΔΦΚ ασχολήθηκε με το Πολυτεχνείο..

.

Με την πορεία του Πολυτεχνείου είπε να ασχοληθεί μετά από πολλά χρόνια και η ΔΑΠ - ΝΔΦΚ, παίρνοντας τη σκυτάλη από τη ΝΔ και τα παπαγαλάκια της, για να δώσει κι αυτή «κλότσο να γυρίσει» στο παραλήρημα ενάντια στην αντιιμπεριαλιστική διαδήλωση.

Ετσι, με χτεσινή της ανακοίνωση, η φοιτητική παράταξη της ΝΔ καλεί «τους φοιτητικούς συλλόγους (...) ενόψει της 47ης επετείου του Πολυτεχνείου να τιμήσουν αυτή την ημέρα μνήμης χωρίς να πραγματοποιήσουν πορείες και μαζικές εκδηλώσεις που μπορεί να προκαλέσουν συνωστισμό διακινδυνεύοντας την υγεία όλων μας».

Και στην προσφιλή της τακτική, ανακατεύει μέσα τη δημοκρατία, τον φασισμό («οποιουδήποτε χρώματος» προφανώς) και τον αγώνα για να ...«κερδίσουμε τη ζωή και την υγεία μας» (!).

Προσπερνώντας την ειρωνεία του πράγματος, αφού η ΔΑΠ, που φιλοδοξεί να «κατεβάσει ρολά» στο Πολυτεχνείο, δεν είχε τίποτα πυρετώδεις προετοιμασίες τα προηγούμενα χρόνια για την επέτειο, περνάμε στην ουσία:

Σχόλιο πρώτο:

Οι εκπρόσωποι της ΔΑΠ σε ποια χώρα ζουν και σπουδάζουν; Ποια νοσοκομεία επισκέπτονται; Γιατί, δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς ο φόβος που νιώθουν για αγωνιστικές παρεμβάσεις και η ...αφοβία τους για τον συνωστισμό στα ΜΜΜ, σε χώρους δουλειάς ή για το γεγονός ότι το σύστημα Υγείας έχει καταρρεύσει, χωρίς να έχουν μπει στον κόπο να πουν μια κουβέντα μήνες τώρα, ενώ σε τοποθετήσεις τους στα ΔΣ φοιτητικών συλλόγων λένε πως είναι υπερβολές!

Σχόλιο δεύτερο:

Η «δημοκρατία» που επικαλείται η νεολαία της ΝΔ είναι περίεργο πράγμα... Δεν χωράει τη διοργάνωση της πορείας του Πολυτεχνείου από συλλογικούς φορείς που έχουν ήδη αποφασίσει ότι θα πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Οπως δεν χωράει εδώ και 8 μήνες την οποιαδήποτε διεκδίκηση φοιτητών, αφού όπως λέει «είναι γκρίνια», που δεν στηρίζει την «προσπάθεια της κυβέρνησης».

Σχόλιο τρίτο:

Αφού αποφάσισε να τα βάλει με «φασίστες οποιουδήποτε χρώματος», ας ξεκινήσει από στελέχη της, εκπροσώπους και υποψηφίους στα ψηφοδέλτιά της... Δεν χρειάζεται να ψάξει πολύ: Στους προσωπικούς τους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάνουν καμπάνια με εθνικιστικά συνθήματα, ρατσιστικά σχόλια, αντικομμουνιστικό οχετό κ.ά.

Φυσικά δεν περίμενε κανείς κάτι διαφορετικό από τις δυνάμεις της ΝΔ στα πανεπιστήμια, που νιώθουν «δικαιωμένες» που οι σχολές αντί για καθηγητές θα έχουν αστυνόμους, αντί για βιβλία κάρτες εισόδου και αντί για υποδομές κάμερες!

Ο,τι και να κάνουν η κυβέρνηση και οι υποστηρικτές τους μέσα και έξω από τα πανεπιστήμια, η πορεία του Πολυτεχνείου προς την αμερικάνικη πρεσβεία θα πραγματοποιηθεί. Με όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα, τα αντιιμπεριαλιστικά συνθήματα θα ακουστούνε δυνατά! Οπως δυνατά θα ακουστούν και οι διεκδικήσεις του λαού και της νεολαίας για να παρθούν εδώ και τώρα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, των νοσοκομείων, της Εκπαίδευσης.

Εκθεση - μοχλός


Η έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τις τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο, που δημοσιοποιήθηκε χτες, όσο κι αν η κυβέρνηση προσπαθεί να υποβαθμίσει το περιεχόμενό της, αποτελεί έναν επιπλέον μοχλό πίεσης για εφ' όλης της ύλης διάλογο με την Τουρκία, στο πλαίσιο του γενικότερου ευρωατλαντικού σχεδιασμού για επικίνδυνες διευθετήσεις στην περιοχή.

Δίνει ταυτόχρονα ένα ηχηρό χαστούκι στο «αφήγημα» της κυβέρνησης, του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων κομμάτων του ευρωατλαντικού τόξου, που παρουσιάζουν ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ ως «εγγυητές» τάχα των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων απέναντι στην τουρκική επιθετικότητα. Ο ρόλος τους είναι ακριβώς αντίθετος και αυτό επιβεβαιώνει η έκθεση των Αμερικανών.

Θυμίζουμε ότι η καταγραφή των τουρκικών παραβιάσεων στο Αιγαίο από τις υπηρεσίες του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών προβλέπονταν στον νόμο «East Med Act», που προτάθηκε από τους Δημοκρατικούς των ΗΠΑ και εγκρίθηκε από τον Αμερικανό Πρόεδρο τον περασμένο Δεκέμβρη.

Με τον νόμο αυτό προωθείται η στενότερη συνεργασία των ΗΠΑ με την τριμερή Ισραήλ - Ελλάδας - Κύπρου, στον ενεργειακό και στον στρατιωτικό τομέα, δίνεται χρηματοδότηση σε Ελλάδα και Κύπρο για «αμυντικούς σκοπούς» και αίρεται το εμπάργκο όπλων από τις ΗΠΑ στην Κυπριακή Δημοκρατία.

Σύμφωνα με τους εμπνευστές του, γερουσιαστές των Δημοκρατικών, ο νόμος «East Med Act» προωθεί τα συμφέροντα των ΗΠΑ στην Ανατ. Μεσόγειο, ενισχύει το αμερικανικό «αποτύπωμα» συνολικά στην περιοχή και δεν έχει χαρακτήρα αντιπαράθεσης με την Τουρκία.

Η δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια η ψήφισή του από την αμερικανική Γερουσία, επί κυβέρνησης ΝΔ, προκάλεσε ρίγη ενθουσιασμού στα αστικά κόμματα και επιτελεία στην Ελλάδα.

Ερμηνεύτηκε τότε ως «ψήφος εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα και στην Κύπρο για τα αμερικανικά συμφέροντα και ως «άδειασμα» στην Τουρκία, την οποία και τότε παρουσίαζαν ως «απομονωμένη» και «στριμωγμένη από τη διεθνή κοινότητα».

Το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή αποκάλυψε τον πραγματικό χαρακτήρα του αμερικανικού νόμου και κατήγγειλε τη νέα προσπάθεια καλλιέργειας εφησυχασμού στο λαό από τη ΝΔ, τον ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα, για το ρόλο των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ.

Προειδοποίησε ότι αποτελεί ένα ακόμα εργαλείο για την προώθηση της ευρωατλαντικής πολιτικής στην περιοχή, που οξύνει τους ανταγωνισμούς και δρα σαν καταλύτης για επικίνδυνα σχέδια, που στο βάθος έχουν τη συνεκμετάλλευση και τη συνδιαχείριση της Ανατ. Μεσογείου και του Αιγαίου, με ευρωατλαντική εποπτεία.

Και βέβαια, μόνο σαν ανέκδοτο ακούγεται η αναγόρευση των ΗΠΑ σε «άγρυπνο φρουρό» του Αιγαίου, για την καταγραφή των χιλιάδων τουρκικών παραβιάσεων που γίνονται κάθε χρόνο, όταν το ΝΑΤΟ θεωρεί ολόκληρο το Αιγαίο και την Ανατ. Μεσόγειο «ενιαίο επιχειρησιακό χώρο» για τις «συμμαχικές» δυνάμεις, ενθαρρύνοντας την επιθετικότητα και τις αμφισβητήσεις της Τουρκίας σε αέρα και θάλασσα.

Ακριβώς αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει τώρα η δημοσιοποίηση της έκθεσης του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, δηλώνοντας αδυναμία τάχα να διακρίνει τι συνιστά παραβίαση από την πλευρά της Τουρκίας, επειδή οι ΗΠΑ αντιλαμβάνονται τον ελληνικό εναέριο χώρο με διαφορετικό τρόπο απ' ό,τι η Ελλάδα!

Μάλιστα, από τον τρόπο που απαντάει «άτυπα» το ελληνικό ΥΠΕΞ στις αμερικανικές αιτιάσεις για τα χωρικά ύδατα στο Αιγαίο, προκύπτει ότι η αμερικανική έκθεση ανοίγει και θέμα συνόρων (!), δείχνοντας πόσο επικίνδυνος είναι ο ρόλος των ΑμερικανοΝΑΤΟικών και η πολιτική εμπλοκής στα σχέδιά τους, που ακολουθούν όλα τα αστικά κόμματα και οι κυβερνήσεις.

Στο διά ταύτα, επικαλούμενη τη «θολή εικόνα» στον εναέριο χώρο και τα χωρικά ύδατα, η έκθεση «σπρώχνει» προς μια εφ' όλης της ύλης διαπραγμάτευση με την Τουρκία, με ανοιχτή ατζέντα, όπως επιδιώκει άλλωστε η τουρκική αστική τάξη, ανοίγοντας ζητήματα κυριότητας σε νησιά του Αιγαίου, αποστρατιωτικοποίησης κ.ά.

Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι ο λαός δεν έχει τίποτα να περιμένει από τους ΕυρωΝΑΤΟικούς συμμάχους της αστικής τάξης και ότι τα δικά της συμφέροντα, που υπηρετεί η βαθύτερη ιμπεριαλιστική εμπλοκή, δεν τέμνονται πουθενά με τα δικά του.

H έκθεση αυτή είναι ένας ακόμα ζωντανός και επίκαιρος λόγος για να πραγματοποιηθεί η πορεία στην αμερικάνικη πρεσβεία, με όλα βεβαίως τα μέτρα προστασίας. Να καταγγελθεί η στάση των ΗΠΑ, να ακουστεί δυνατά η ανάγκη απεμπλοκής από τα ιμπεριαλιστικά τους σχέδια.

Είναι βεβαίως, από την άλλη, ένας ακόμα λόγος που η κυβέρνηση δίνει εξετάσεις στις ΗΠΑ και στην πρεσβεία τους, απειλώντας και αναγγέλλοντας την πρόθεσή της να απαγορεύσει την πορεία, επικαλούμενη την πανδημία. Τώρα λοιπόν είναι η ώρα να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια στα ιμπεριαλιστικά σχέδια και τους ανταγωνισμούς!

Υγειονομική βόμβα


Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται με fast track διαδικασίες η παραχώρηση 60 γραμμών από τον ΟΑΣΑ, δηλαδή του 20% του συγκοινωνιακού του έργου, στα ΚΤΕΛ Αττικής. Πρόκειται για δρομολόγια που εξυπηρετούν χιλιάδες εργαζόμενους καθημερινά. Ανάμεσά τους οι γραμμές 307, 308, 309, 330, 120 που εξυπηρετούν κυρίως τους εργάτες στη βιομηχανική ζώνη του Κορωπίου αλλά και η γραμμή 319, που συνδέει το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας με το Εκπτωτικό Χωριό, όπου δουλεύουν περίπου 10.000 εργαζόμενοι.

Συνολικά πρέπει να σημειώσουμε ότι στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής πέρα από τους παραπάνω εργασιακούς χώρους υπάρχουν το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», δύο λιμάνια σε Ραφήνα και Λαύριο, το βιομηχανικό πάρκο στην Κερατέα καθώς και διάσπαρτες βιομηχανίες στους δήμους Παλλήνης, Ραφήνας, Μαραθώνα, Παιανίας.

Ενδεικτικά, καταγγέλλει εργαζόμενη στο Κορωπί που κατοικεί στα Εξάρχεια ότι «αλλάζω από λεωφορείο σε μετρό, από μετρό σε προαστιακό, από προαστιακό σε λεωφορείο και άλλη μία από τα ίδια προς τα πίσω. Ολοι μας εκεί μέσα ερχόμαστε σε επαφή με εκατοντάδες ανθρώπους, ενώ δεν εφαρμόζεται πουθενά το μέτρο για 65% πληρότητα. Οπως ήμασταν πριν, είμαστε και τώρα».

Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι οι συρμοί του μετρό αντί για 6 βαγόνια, οι περισσότεροι κυκλοφορούν με 5, λόγω βλαβών και έλλειψης ανταλλακτικών, με χρόνους αναμονής μέχρι και 11 λεπτά, ενώ η συχνότητά τους θα έπρεπε να είναι 1,5 - 2 λεπτά για να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Την ίδια στιγμή, ο στόλος των λεωφορείων και τρόλεϊ αξιοποιείται κατά το ένα τρίτο. Αναφερόμαστε, λοιπόν, σε κόσμο που καθημερινά αλλάζει σε κατάσταση πλήρους συγχρωτισμού έως και πέντε μέσα μαζικής μεταφοράς κατά την προσέλευση και επιστροφή από το χώρο εργασίας του.

* * *

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες κατατίθεται η παραπάνω συμφωνία επιβεβαιώνοντας την επιτάχυνση μιας σειράς αντιλαϊκών σχεδιασμών που με αφορμή την πανδημία αποκτούν νέα ορμή. Αλλωστε, πλέον δεν είναι πραγματικά δύσκολο να εξηγήσει κανείς τις αντιφάσεις που υπάρχουν στα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση για τον δήθεν περιορισμό της διάδοσης του κορονοϊού. Αρκεί να τα εξετάσει όχι ως μέρος ενός σχεδίου για την υγειονομική προστασία του πληθυσμού, αλλά ως μέρος ενός άλλου συνολικότερου σχεδίου.

Το σχέδιο δεν είναι άλλο παρά η παράδοση στους ιδιώτες από την κυβέρνηση της ΝΔ της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης με εξευτελιστικούς όρους, του συνολικού σχεδόν δικτύου της Ανατολικής Αττικής, αλλά και άλλων περιοχών, την ίδια στιγμή που οι χιλιάδες εργαζόμενοι στοιβάζονται σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για να μετακινηθούν.

Συγκεκριμένα, η σύμβαση διάρκειας δύο ετών με τα ΚΤΕΛ, ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ (χρημάτων δηλαδή για την αγορά 300 σύγχρονων λεωφορείων), προβλέπει μεταξύ άλλων αποζημίωση έως και 300.000 ευρώ ετησίως για την κάλυψη των κενών οχηματο-χιλιομέτρων. Δηλαδή, όσο δεν έχει επιβάτες, άρα και έσοδα, τα ΚΤΕΛ θα αποζημιώνονται αντίστοιχα. Σαν να μην αρκούσε αυτό, θα πληρώνονται και από τον ΟΑΣΑ 4% επί των εισπράξεων από τα εισιτήρια, το οποίο μάλιστα αναφέρεται στη σύμβαση ως «εύλογο και δίκαιο μέτρο». Ακόμα και τα φορητά τερματικά πώλησης εισιτηρίων θα διατεθούν από τον ΟΑΣΑ.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΚΤΕΛ Αττικής θα έχει δικαίωμα «να προτείνει εγγράφως τεκμηριωμένες μεταβολές/τροποποιήσεις στο συγκοινωνιακό έργο (όπως κατάργηση διαδρομών, συγχώνευση, καθορισμό νέων γραμμών, συχνότητα δρομολογίων, μεταβολή αφετηριών, τερμάτων και σταθμών μετεπιβίβασης), που κρίνει ότι συμβάλλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».

* * *

Αλήθεια, γιατί δεν αναφέρεται η πρόταση δραστικής πύκνωσης δρομολογίων ιδιαίτερα τις ώρες συγκοινωνιακού φόρτου; Δεν θα συμβάλει αυτό στην καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού; Και ας μας απαντήσουν αυτοί που πρότειναν την εν λόγω συμφωνία, τι έχουν να πουν για την κατάργηση της έκπτωσης 50% του μαθητικού εισιτηρίου από τα ΚΤΕΛ Αττικής; Και με βάση το παραπάνω εκτιμούν ότι οι προτάσεις που θα κάνουν θα έχουν κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες ή την κερδοφορία τους;

Με λίγα λόγια, η τωρινή κυβέρνηση, συνεχίζοντας το ίδιο ακριβώς έργο όλων των προηγούμενων, παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εξασφάλιση της κερδοφορίας επιχειρηματικών ομίλων που θα δραστηριοποιηθούν στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, αλλά και όσων συνδέονται με την αγορά και συντήρηση των αντίστοιχων οχημάτων.

Η μεγάλη εικόνα είναι η εξής: Αντί η κυβέρνηση να αξιοποιήσει το χρόνο που εξοικονομήθηκε κυρίως από τους αγώνες και την αυτοθυσία των υγειονομικών, στόχος της είναι να αξιοποιηθεί η πανδημία έτσι ώστε να βγουν κερδισμένοι αυτοί που έβγαιναν κερδισμένοι και πριν. Δηλαδή, οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, τα μονοπώλια, το μεγάλο κεφάλαιο.

Αμεση λύση για την αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι η πρόσληψη προσωπικού και η επίταξη των εκατοντάδων ιδιωτικών λεωφορείων που αντί να ενταχθούν σε ένα κεντρικό σχέδιο σκουριάζουν στα αμαξοστάσια.

Αμεση λύση δεν μπορεί να είναι η παραπέρα απαξίωση του ΟΑΣΑ και του ΟΣΥ, που έχει να εντάξει νέα οχήματα στο στόλο του από το 2000, ενώ οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν το 2006. Αλλωστε, αποτέλεσμα και αυτής της υποστελέχωσης είναι το γεγονός ότι από τον συνολικό στόλο των περίπου 2.500 οχημάτων, βγαίνουν στους δρόμους μόνο 850 - 900, ενώ θα μπορούσαν να κυκλοφορούν τα διπλάσια.

* * *

Και, τέλος, για όσους δεν πείστηκαν από τα παραπάνω σχετικά με το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την υγειονομική θωράκιση των λαϊκών στρωμάτων, παραθέτουμε τις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδ. Γεωργιάδη: «Τι να τα κάνουμε τα λεωφορεία; Τι να κάνουμε 1.000 λεωφορεία; Να τα κάνουμε βόλτα στο Σύνταγμα; (...) Τι θέλετε, να κόψουμε τις συντάξεις; (...) Κι εγώ λέω να πάρουμε ένα εκατομμύριο λεωφορεία και να κόψουμε τις συντάξεις και τους μισθούς των Ελλήνων»...


Κωνσταντίνος ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Περιφερειακός σύμβουλος Ανατολικής Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση»

Εστίες μετάδοσης του νέου κορονοϊού» - «κίνδυνος για τη δημόσια υγεία» τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς!

 «

Αποκαλυπτική αυτοψία Εποπτών Δημόσιας Υγείας στους σταθμούς Μετρό - ΗΣΑΠ Ομόνοιας

«Δεν υπήρξε επιβάτης, ο οποίος να μην τηρεί το υποχρεωτικό μέτρο της μάσκας προσώπου», ωστόσο «ΔΕΝ τηρείται το μέτρο της αποστασιαποίησης για τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19, αποτελώντας οι χώροι αυτοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εστίες μετάδοσης του νέου κορονοϊού, με κίνδυνο για τους επιβαίνοντας και τη Δημόσια Υγεία γενικότερα».

Τα παραπάνω επισημαίνονται σε αυτοψία Εποπτών Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Αττικής στους σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ στην Ομόνοια. Η αυτοψία επιβεβαιώνει πέρα για πέρα ότι ο λαός αναλαμβάνει την «ατομική ευθύνη», τηρώντας τα μέτρα, αλλά ότι η κυβέρνηση δεν αναλαμβάνει τις δικές της, δεν έχει κάνει τίποτα για να πυκνώσει τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα οι συγκοινωνίες να έχουν μετατραπεί σε εστίες μετάδοσης.

Η αυτοψία έγινε στις 6 Νοέμβρη, στις 9.45 το πρωί. Παρόλο που δεν ήταν ώρα αιχμής η αυτοψία διαπιστώνει συνθήκες συγχρωτισμού:

  • «Στην αποβάθρα του ΜΕΤΡΟ με κατεύθυνση "Ελληνικό" επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού. Εντός του συρμού του ΜΕΤΡΟ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες συγχρωτισμού, και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».
  • «Στην αποβάθρα του ΗΣΑΠ και προς τις δύο κατευθύνσεις επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού».
  • «Εντός του συρμού του ΗΣΑΠ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες έντονου συγχρωτισμού και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».
  • «Η συχνότητα των δρομολογίων τη στιγμή του ελέγχου, ήταν για το ΜΕΤΡΟ και τον ΗΣΑΠ 4 λεπτά και 9 λεπτά αντίστοιχα».
  • «Αποψη της Υπηρεσίας είναι ότι για να αντιμετωπιστεί το αρνητικό αυτό φαινόμενο και να τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης, θα πρέπει τα δρομολόγια των συρμών να γίνουν πιο συχνά, αποσυμφορώντας έτσι το χώρο των αποβαθρών όσο και των βαγονιών των συρμών».


Η αυτοψία διαψεύδει παταγωδώς τους αστείους ισχυρισμούς της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχει συνωστισμός και ότι η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών δεν τις μετατρέπει σε εστίες μετάδοσης.

Και αυτή η αυτοψία υπογραμμίζει με έμφαση να ληφθούν τώρα ουσιαστικά μέτρα για να πυκνώσουν τα δρομολόγια. Αναδεικνύει το επιτακτικό των αιτημάτων των συνδικάτων που απαιτούν επίταξη των ιδιωτικών μέσων μεταφοράς, προσλήψεις προσωπικού κ.ά.

Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες

Στο μεταξύ, τουλάχιστον 16 είναι τα κρούσματα στους εργαζόμενους της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες, λεωφορεία και τρόλεϊ) και ένα στη ΣΤΑΣΥ (Σταθέρες Συγκοινωνίες, μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) όπως προκύπτει από καταγγελίες συνδικαλιστών και εργαζομένων.

Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, η κυβέρνηση φέρει ακέραιη την ευθύνη για τη διασπορά του ιού καθώς δεν λήφθηκαν τα αναγκαία μέτρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε σεμινάριο οδηγών της ΟΣΥ διαπιστώθηκε την προηγούμενη βδομάδα πως ο εκπαιδευτής ήταν θετικός. Αν και έγινε τεστ στους συμμετέχοντες οδηγούς από τον ΕΟΔΥ η διοίκηση της ΟΣΥ τους έστειλε για δουλειά πριν βγουν τα αποτελέσματα, αντί να τους βάλει σε καραντίνα. Αφού είχαν περάσει μερικές μέρες και οι εργαζόμενοι δούλευαν ερχόμενοι σε επαφή με άλλον κόσμο ενημερώθηκαν ότι οι περισσότεροι από αυτούς είναι θετικοί!

Ο Θ. Οικονόμου, οδηγός στην ΟΣΥ και μέλος της Διοίκησης της Ομοσπονδίας Σωματείων Μεταφορών Ελλάδας, σχολιάζοντας τα παραπάνω δήλωσε στον «Ριζοσπάστη»: «Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας της υγείας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες είναι απροστάτευτοι».

TOP READ