Με καθυστέρηση τουλάχιστον ενός μήνα, και έπειτα από ασφυκτικές πιέσεις μερίδας των ΜΜΕ, δόθηκε στη δημοσιότητα η διαβόητη λίστα κατανομής των 20 εκατομμυρίων ευρώ για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», ενώ δεν παρουσιάζονται καθόλου κριτήρια βάσει των οποίων έγινε η διανομή.
Η καθυστέρηση δημοσιοποίησης της λίστας, σε συνδυασμό με κάποιες «διορθώσεις» δημιουργούν εύλογα ερωτήματα με αρκετούς να κάνουν λόγο ακόμη και για «μαγείρεμα» των στοιχείων.
Το περιεχόμενο της λίστας επιβεβαίωσε ότι δόθηκαν χρήματα σε «ημετέρους», σε ανύπαρκτα Μέσα και σε Μέσα που πρόβαλαν, καθ’όλη τη διάρκεια της καραντίνας, αντιεπιστημονικές απόψεις. Επίσης, ο κριτήριο της κυκλοφορίας και της αναγνωσιμότητας των ΜΜΕ, δεν ελήφθη υπόψη στην κατανομή όπως επίσης αποκλείστηκαν site εγγεγραμμένα στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων.
Παράλληλα, δεν υπάρχει εξήγηση και γεννώνται εύλογα ερωτήματα, για ποιο λόγο ενώ αρχικά είχε ζητηθεί από τα λογιστήρια των επιχειρήσεων Τύπου να τιμολογήσουν την εταιρεία Initiative, στη συνέχεια τούς ζητήθηκε να αλλάξουν και να τιμολογήσουν το υπουργείο Οικονομικών.

Τα ενδιαφέροντα στοιχεία της λίστας:

— Σε 411.985 ανέρχεται η αμοιβή της διαφημιστικής εταιρείας Initiative όπως προκύπτει από τη λίστα, ενώ η κρατική διαφήμιση θα μπορούσε να δοθεί απευθείας από την κυβέρνηση στα ΜΜΕ και να γλιτώσει το ελληνικό δημόσιο αυτό το ποσό. Επίσης, σε πολλές περιπτώσεις, μικρών Μέσων, η «είσοδος» στη λίστα και η είσπραξη του ποσού έγινε μέσω διαφημιστικών εταιριών με προμήθεια της τάξης 25-30%.
— Ευνοημένα τα φίλα προσκείμενα στην κυβέρνηση ΜΜΕ, τα οποία εμφανίζονται να εισπράττουν ποσά δυσανάλογα της αναγνωσιμότητας ή της κυκλοφορίας τους (π.χ. Liberal.gr, Φιλελεύθερος). Ο Όμιλος Μαυρίδη φαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα ευνοημένος μια και τα Μέσα του εισέπραξαν ποσά αναντίστοια με την εμβέλειά τους (συγκριτικά με άλλα Μέσα της λίστας)
— Ευνοημένος ο Όμιλος ΣΚΑΪ με πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ καθαρά.
— Οι τηλεοπτικοί σταθμοί πανελλαδικής εμβέλειας και οι εφημερίδες έλαβαν χρήματα και για τις ιστοσελίδες που διατηρούν
— Δόθηκαν λεφτά σε ανύπαρκτα Μέσα, όπως για παράδειγμα στο ΒΗΜΑ fm που το έκλεισε ο Μαρινάκης το 2017! Στην περίπτωση των ανύπαρκτων μέσων του Φουρθιώτη, φαίνεται ότι τελικά τα χρήματα δεν τιμολογήθηκαν
— Χρηματοδοτήθηκαν site που πρόβαλλαν αντιεπιστημονικές απόψεις (βλ. vima orthodoxias 20.000 ευρώ)
Τέλος, εντύπωση προκαλούν τα υπέρογκα ποσά σε κάποιες σελίδες, όπως το Queen.gr (124.000 ευρώ).

Τα ερωτήματα

Μετά και τη δημοσιοποίηση κάποια ερωτήματα πλέον ζητούν απαντήσεις:
— Ποια κριτήρια ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ότι αφορά την συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες;
— Ποιος φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός) αποφάσισε για την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους;
— Ποια τα κριτήρια κατανομής των ποσών που δόθηκαν;
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΕΙΣΕΠΡΑΞΑΝ
  • Ο τίτλος αφορά τους ευνοημένους και διαπλεκόμενους με τα κέντρα εξουσίας που εισέπραξαν τη «γενναιοδωρία» της κυβέρνησης. Σε καμία περίπτωση δεν αφορά τα εκατοντάδες Μέσα που δε μπήκαν σε διαδικασίες συναλλαγής.