23 Μαΐ 2013

Γιατί η «Gazprom» ενδιαφέρεται για τη ΔΕΠΑ;

Γιατί η «Gazprom» ενδιαφέρεται για τη ΔΕΠΑ;
-- Τι δείχνει το ενδιαφέρον της ρώσικης «Gazprom» για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, αλλά και της λεγόμενης «μικρής ΔΕΗ»;
Οπως προέκυψε από τη συνάντηση που είχαν προχτές στο Μέγαρο Μαξίμου ο Αντ. Σαμαράς με τον Αλ. Μίλερ, διευθύνοντα σύμβουλο της «Gazprom», το ρώσικο μονοπώλιο φαίνεται να εστιάζει το ενδιαφέρον του στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, αφήνοντας (προς το παρόν) στην άκρη τη ΔΕΣΦΑ (διαχείριση του φυσικού αερίου). Ανάλογο ενδιαφέρον δείχνει η «Gazprom» και για τη «μικρή ΔΕΗ», που θα προκύψει από το σπάσιμο της εταιρείας στα τρία, με στόχο να πωληθεί σε ιδιώτες. Οπως γράφτηκε στον Τύπο, στη «μικρή ΔΕΗ» θα συμπεριληφθούν οι λιγνιτικές μονάδες «Αμύνταιο Ι και ΙΙ», «Μελίτη» στη Φλώρινα, αλλά και η υπό κατασκευή «Μελίτη ΙΙ», καθώς και η μονάδα φυσικού αερίου της Κομοτηνής. Η συνολική ισχύς των μονάδων σε λειτουργία είναι της τάξης των 1.300 Μεγαβάτ και αν συνυπολογιστεί και η «Μελίτη ΙΙ», γύρω στα 1.600 Μεγαβάτ. Στο ίδιο σχήμα θα μπουν και οι υδροηλεκτρικές μονάδες στο Νέστο ποταμό (Θησαυρός και Πλατανόβρυση), με άλλα περίπου 600 Μεγαβάτ (συνολική ισχύ της «μικρής ΔΕΗ», πάνω από 2.000 Μεγαβάτ). Στον ιδιώτη θα δοθεί και ένα κομμάτι της εμπορίας της ΔΕΗ, δηλαδή πελατολόγιο της επιχείρησης. Από τη συζήτηση με τον Αντ. Σαμαρά προέκυψε και η πρόθεση της «Gazprom» να μειώσει την τιμή του φυσικού αερίου που προμηθεύει την Ελλάδα, μετά τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης, το 2016.
Η «Gazprom» είναι ο βασικός προμηθευτής της Ελλάδας σε φυσικό αέριο και είχε βάσιμους λόγους να πιστεύει ότι στο πλαίσιο των ανταγωνισμών για τη ΔΕΣΦΑ, θα χρησιμοποιηθεί εναντίον της η νομοθεσία της ΕΕ για την απελευθέρωση του τομέα ενέργειας, που δεν επιτρέπει σε μια εταιρεία να μονοπωλεί την προμήθεια και τη διαχείριση του αερίου στην ίδια χώρα. Ωστόσο, όπως έγραφε και χτες ο «Ριζοσπάστης», η «Gazprom» δεν είναι καθόλου απίθανο να χωθεί και στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΣΦΑ, μέσω της κοινοπραξίας που θα διοχετεύσει αζέρικο αέριο στον ΤΑΡ (όταν και αν αυτός κατασκευαστεί), αφού υπάρχει ανενεργή συμφωνία για απορρόφηση από το ρώσικο μονοπώλιο ποσότητας από το αέριο που θα παράγει το αζέρικο κοίτασμα «Σαχ Ντενίζ 2». Το ενδιαφέρον της «Gazprom» για τη ΔΕΠΑ είχε αναδείξει ο «Ριζοσπάστης» στις αρχές Απρίλη, γράφοντας ότι η ρώσικη εταιρεία προσανατολίζεται στην κατασκευή μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στην Ελλάδα, που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο και θα εξάγουν ηλεκτρική ενέργεια στην Ιταλία, όπου υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση, αλλά υψηλότερες τιμές σε σχέση με την Ελλάδα. Επειδή όμως η κατασκευή των νέων μονάδων απαιτεί πολύ χρόνο, η «Gazprom» φέρεται να μελετά τη δραστηριοποίησή της στην ελληνική αγορά ηλεκτρισμού μέσω της εξαγοράς μονάδων που ήδη λειτουργούν από ανεξάρτητους ηλεκτροπαραγωγούς, οι οποίοι αναζητούν τρόπους να απεμπλακούν, καθώς η εγχώρια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας υποχωρεί τα τελευταία χρόνια και οι τιμές στη χονδρεμπορική αγορά επίσης έχουν μειωθεί.
Στα ίδια σχέδια, η «Gazprom» φαίνεται πως προσαρμόζει και το ελληνικό παρακλάδι του αγωγού φυσικού αερίου «South Stream», το οποίο σχεδιαζόταν αρχικά να επεκταθεί στην Ιταλία. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, το ελληνικό τμήμα του αγωγού δε θα είναι transit με προορισμό την Ιταλία, αλλά θα έχει τελικό προορισμό την ελληνική αγορά, προκειμένου να καλυφθούν αποκλειστικά οι εγχώριες ανάγκες σε αέριο, ιδιαίτερα εάν προχωρήσουν τα σχέδια της «Gazprom» στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής. Από εδώ προκύπτει το ενδιαφέρον της για τη ΔΕΠΑ και τη «μικρή ΔΕΗ», αλλά και η πρόθεσή της να μειώσει τις τιμές του αερίου που η ίδια παράγει και πλέον θα χρησιμοποιεί για ηλεκτροπαραγωγή στην Ελλάδα. Το ΚΚΕ, σημείωνε προχτές σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ για την ιδιωτικοποίηση των ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ: «Οποιοι και αν είναι οι νικητές του διαγωνισμού, η ιδιωτικοποίηση των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ θα σημάνει νέα βάρη για τη λαϊκή οικογένεια, κλιμάκωση της επίθεσης στα δικαιώματα και τους μισθούς των εργαζόμενων σ' αυτές τις επιχειρήσεις, για να διασφαλισθεί η κερδοφορία τους. Με γνώμονα την κερδοφορία και τα γεωπολιτικά συμφέροντα των νέων ιδιοκτητών και όχι την κάλυψη των λαϊκών αναγκών θα προχωρήσει ο σχεδιασμός και η διαχείριση του δικτύου μεταφοράς και διανομής φυσικού αερίου. Οι ιδιωτικοποιήσεις εμπλέκουν τη χώρα ακόμα περισσότερο στο κουβάρι των αντιθέσεων των ιμπεριαλιστικών κέντρων».

ΕΕ: «Ηρωες» οι γερμανοτσολιάδες - «πολύτιμο σύμβολο» η σβάστικα!

ΕΕ: «Ηρωες» οι γερμανοτσολιάδες - «πολύτιμο σύμβολο» η σβάστικα!
To νομοσχέδιο περί «ρατσισμού και ξενοφοβίας» θα το δούμε (αν το δούμε...) πώς θα διατυπωθεί στην τελική του μορφή.
Αυτό που κρατάμε προς το παρόν είναι οι δηλώσεις του ίδιου του υπουργού Δικαιοσύνης. Ο κ. Ρουπακιώτης έχει τονίσει ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που μεταφέρει στο εθνικό δίκαιο την Απόφαση - πλαίσιο 2008/913/ΔΕΥ της ΕΕ (28/11/2008), «για την καταπολέμηση ορισμένων μορφών και εκδηλώσεων ρατσισμού και ξενοφοβίας μέσω του ποινικού δικαίου».
Παρακαλούμε την προσοχή σας:
Στη συγκεκριμένη Απόφαση της ΕΕ ομολογείται ότι:
«Η παρούσα απόφαση - πλαίσιο δεν εμποδίζει κράτος - μέλος να θεσπίζει διατάξεις εθνικού δικαίου με τις οποίες επεκτείνεται το πεδίο εφαρμογής (...) σε εγκλήματα που απευθύνονται εις βάρος ομάδας προσώπων, η οποία προσδιορίζεται βάσει άλλων κριτηρίων εκτός από εκείνα της φυλής, του χρώματος, της θρησκείας, των γενετικών καταβολών ή της εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, όπως είναι αυτά της κοινωνικής θέσης ή των πολιτικών πεποιθήσεων»!
Δηλαδή:
Η ίδια η Απόφαση της ΕΕ, που επικαλείται ο κ. Ρουπακιώτης, ανοίγει θέμα - και μάλιστα στο όνομα της αντιμετώπισης του ρατσισμού (!) - δίωξης ακόμα και πολιτικών πεποιθήσεων!
Τα «τέρατα» που μπορούν να γεννηθούν είναι πολλά.
Για παράδειγμα:
Η αναφορά των κομμουνιστών στην «πάλη των τάξεων» θα μπορούσε να βαφτιστεί «έγκλημα» ή σαν «προτροπή» προς την τέλεση «εγκλήματος» εναντίον των αστών και των κεφαλαιοκρατών. Και αυτό με κριτήριο - σύμφωνα με την Απόφαση της ΕΕ - την «κοινωνική θέση» των αστών και των κεφαλαιοκρατών, μιας και οι «εγκληματίες» κομμουνιστές στρέφονται πολιτικά εναντίον των αστών και των κεφαλαιοκρατών, αφού επιδιώκουν την ανατροπή τους...
*
Μήπως αυτός που περιγράφουμε είναι ένας «θεωρητικός» κίνδυνος, που ανάγει σε «λογική» τη συνεπαγωγή ότι «ο αστυνομικός είναι όργανο, το μπουζούκι είναι όργανο, άρα ο αστυνομικός είναι μπουζούκι»;
Μια πολύ σύντομη απάντηση είναι αφενός ότι η αυθαιρεσία πάντα σε τέτοιες «λογικές» συνεπαγωγές πατάει, αφετέρου ότι ήδη σε μια σειρά χώρες της ΕΕ οι κομμουνιστικές ιδέες θεωρούνται «έγκλημα» και οι κομμουνιστές βρίσκονται εκτός νόμου.
Μια εξίσου εύκολη απάντηση, υπό μορφή ρητορικού ερωτήματος, θα ήταν κι αυτή: Αλήθεια, η ΕΕ των μονοπωλίων (εκείνων των μονοπωλίων που, όπως η «Ζήμενς» και η «Κρουπ», ανέβασαν τον Χίτλερ στην καγκελαρία) ποιων πολιτικών πεποιθήσεων θα επιθυμούσε τη δίωξη; Οταν η ΕΕ μηχανεύεται αθλιότητες, για να συσχετίζει ανιστόρητα και συκοφαντικά το φασισμό με τον κομμουνισμό, εναντίον ποιου στρέφεται; Εναντίον των πεποιθήσεων των φασιστών, που αποτελούν στυλοβάτη των μισών σχεδόν αστικών κυβερνήσεων των κρατών - μελών της ΕΕ, ή εναντίον των πεποιθήσεων των κομμουνιστών;
Ας δούμε, όμως, και τρία πιο συγκεκριμένα, χαρακτηριστικά παραδείγματα, από τρεις χώρες - μέλη της ΕΕ, για το τι πρακτικά έχει συμβεί, μετά την έκδοση της προαναφερθείσας Απόφασης της ΕΕ.
*
α) Στη Σλοβακία, από το 2011, τέθηκαν σε ισχύ οι νέες διατάξεις του Ποινικού Κώδικα, σύμφωνα με τις οποίες «όποιος αρνείται, στηρίζει ή προσπαθεί να δικαιολογήσει τα εγκλήματα του καθεστώτος που βασίζονταιστην κομμουνιστική ιδεολογία»διώκεται με ποινές φυλάκισης από έξι μήνες έως τρία χρόνια.
(σ.σ.: Καμία, βέβαια, αντίδραση από την ΕΕ)...
*
β) Στη Λετονία, η κυβέρνηση της χώρας προσέφυγε το Μάη του 2010 στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, εναντίον του 87χρονου τότε Λετονού πολίτη Βασίλι Κόνονοφ. Το «έγκλημα» του Κόνονοφ ήταν ότι το 1944, σε ηλικία 23 ετών, ήταν επικεφαλής της παρτιζάνικης σοβιετικής ομάδας που κατάφερε, μετά από ηρωική μάχη, να εξουδετερώσει φυλάκιο δοσίλογων συνεργατών των «SS», εξοντώνοντας 9 από αυτούς. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου συντάχθηκε με την άποψη της κυβέρνησης της Λετονίας ότι ο Κόνονοφ, λόγω της δράσης του αυτής, ήταν «εγκληματίας πολέμου»! Οτι με την αντιστασιακή του δράση το 1944, παραβίασε τους νόμους της Λετονίας. Ομως, οι νόμοι της Λετονίας το 1944 ήταν οι νόμοι του Χίτλερ!
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποδέχτηκε τους ισχυρισμούς της λετονικής κυβέρνησης και επικύρωσε την καταδίκη του Παρτιζάνου με το αιτιολογικό ότι το 1944, πολεμώντας εναντίον των γερμανοτσολιάδων της πατρίδας του, ο Κόνονοφ παρανομούσε εναντίον των νόμων της χώρας! «Παρανομούσε», δηλαδή, εναντίον των νόμων της χιτλερικής κατοχής!
Σήμερα, στη «δημοκρατική» Λετονία, στη χώρα - μέλος της ΕΕ, που ο Κόνονοφ -με τη βούλα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου- καταγράφηκε σαν «εγκληματίας», σαν «πατριώτες» ανακηρύσσονται οι συνεργάτες των ναζί!
(σ.σ.: Καμία, βέβαια, αντίδραση από την ΕΕ)...
*
γ) Στη Λιθουανία, τα δικαστήρια δικαίωσαν την ομάδα φασιστών, που το Φλεβάρη του 2010 συμμετείχε στις εκδηλώσεις για τη λεγόμενη μέρα της «ανεξαρτησίας» της Λιθουανίας, αναρτώντας πλακάτ με έμβλημα τη ναζιστική σβάστικα. Η σβάστικα, σύμφωνα με τη λιθουανική Δικαιοσύνη είναι σύμβολο του... Ηλιου, αποτελεί «πολύτιμο σύμβολο» (!) των χωρών της Βαλτικής και με την ανάρτησή του στις εθνικές εορτές δεν παραβιάζεται κανένας νόμος της χώρας, αφού η σβάστικα αποτελεί υπόμνηση της εθνικής κληρονομιάς της Λιθουανίας...
Υπενθυμίζουμε ότι στη Λιθουανία που η σβάστικα αναγορεύτηκε σε «πολύτιμο σύμβολο» (!), έχει απαγορευτεί διά νόμου η χρήση κομμουνιστικών συμβόλων, όπως για παράδειγμα το σφυροδρέπανο και το κόκκινο αστέρι (σ.σ.: πλην του κόκκινου αστεριού της πολυεθνικής «Χάινεκεν» που δε συμπεριλαμβάνεται στην απαγόρευση...).
Στην ίδια χώρα, το Μάη του 2012, η κυβέρνηση προχώρησε στην αποκατάσταση της μνήμης του συνεργάτη των ναζί Γιουόζας Αμπραζιάβιτσιους. Ο εν λόγω, από τη θέση του Λιθουανού «Τσολάκογλου», δημιούργησε το 1941 το στρατόπεδο συγκέντρωσης, όπου σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, έως τα τέλη του Δεκέμβρη του 1941 δολοφονήθηκαν πάνω από 180 χιλιάδες Εβραίοι. Συνολικά, κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου οι φασίστες και οι συνεργάτες τους εξόντωσαν το 95% του προπολεμικού εβραϊκού πληθυσμού της Λιθουανίας.
(σ.σ.: Καμία, βέβαια, αντίδραση από την ΕΕ)...
*
Μάλλον, θα πρέπει να συμφωνήσουμε. Τα προηγούμενα μόνο «θεωρητικά» δεν είναι...

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Νέο αντιΚΚΕ παραλήρημα από τη Χρυσή Αυγή

Νέο αντιΚΚΕ παραλήρημα από τη Χρυσή Αυγή
Τοποθετούμενη χτες στη Βουλή, για την πρόταση νόμου του ΚΚΕ, έδειξε ότι δουλεύει για τους τραπεζίτες και τις άλλες μερίδες του κεφαλαίου
O πρωτόγονος αντικομμουνισμός των χρυσαυγιτών εκφράστηκε, για μια ακόμα φορά, χτες στη Βουλή, κατά τη συζήτηση της πρότασης νόμου του ΚΚΕ για την ανακούφιση των λαϊκών νοικοκυριών. Αντιδρώντας με χυδαιότητες στην πρόταση του ΚΚΕ, που ζητάει να ζημιωθούν οι τράπεζες και το κεφάλαιο, για να πάρουν ανάσα οι υπερχρεωμένες λαϊκές οικογένειες, έδειξαν για λογαριασμό ποιανού δουλεύει η Χρυσή Αυγή και ποιος είναι ο πραγματικός εχθρός της.
Στο παραλήρημά του, ο χρυσαυγίτης βουλευτής Η. Παναγιώταρος ισχυρίστηκε, μεταξύ άλλων, ότι το ΚΚΕ έχει βάλει στο ίδιο τσουβάλι «τους Ελληνες νοικοκυραίους με τους πάσης φύσεως λαθρομετανάστες, απλώς και μόνο επειδή θέλει να πάρει ενδεχομένως κάποιες ψήφους στο μέλλον, αν το φέρει έτσι η κατάσταση».
Επανέλαβε το κατασκευασμένο ψέμα ότι το ΚΚΕ δε δέχεται κανέναν έλεγχο στα οικονομικά του και πρόσθεσε χυδαία ότι «η Αλ. Παπαρήγα ήταν δίπλα - δίπλα με τον υιό Κόκκαλη για την προτομή του παππού Κόκκαλη και υπήρχε μια μεγάλη οικειότητα, η οποία ενδεχομένως οφείλονταν στο γεγονός ότι το παιδί της κυρίας Παπαρήγα σπούδαζε στο ίδιο σχολείο με τον υιό Κόκκαλη».
Ξεπερνώντας κάθε όριο γελοιότητας, είπε αναφερόμενος στην Α. Μέρκελ ότι«κομμουνίστρια είναι και αυτή» και πως θα φέρει πολλά στοιχεία «για το Αμερικάνικο κολέγιο, που είναι μισογεμάτο από στελέχη του Κομμουνιστικού Κόμματος». Στο ίδιο πνεύμα, αναμάσησε όλη την γκάμα των συκοφαντιών που κατασκεύασαν τα αστικά επιτελεία για τον «Ριζοσπάστη», την «Τυποεκδοτική» και τον «902».
Ενοχλημένος από την πολιτική κριτική του ΚΚΕ, έφτασε στο σημείο να πει απευθυνόμενος στους βουλευτές του Κόμματος, ότι «τα μαντρόσκυλα του συστήματος είστε εσείς» και ισχυρίστηκε ότι στις λαϊκές γειτονιές της Αθήνας και του Πειραιά «η Χρυσή Αυγή επελαύνει».
Παιδί του συστήματος η Χρυσή Αυγή
Απάντηση στο χρυσαυγίτικο οχετό έδωσε στην παρέμβασή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος. Τόνισε ότι αποκαλύφθηκε ο αντικομμουνισμός της Χρυσής Αυγής, με τον οποίο φλέρταρε και βουλευτής των «Ανεξάρτητων Ελλήνων» και παρατήρησε ότι το χρυσαυγίτικο παραλήρημα δε βρήκε απάντηση από τα άλλα κόμματα. Η Χρυσή Αυγή, είπε, ξεπέρασε εκτός των άλλων και κάθε όριο γελοιότητας, αφού για να αναδείξει το ρατσισμό της έφτασε στο σημείο να πει ότι το ΚΚΕ θέλει να πάρει τις ψήφους των μεταναστών!
Αναμασά, είπε, αντικομμουνιστικούς ισχυρισμούς που της δίνουν οι πάτρωνές της, χωρίς καμία πρωτοτυπία, όπως αυτούς του Θ. Πάγκαλου, για σχέση του ΚΚΕ με την εταιρεία «Γερμανός» ή τον Σ. Κόκκαλη, για τους εργαζόμενους στις εκτυπωτικές δραστηριότητες του ΚΚΕ κ.ά. Καταλαβαίνουμε την αγωνιώδη προσπάθεια να συκοφαντήσει το ΚΚΕ, πρόσθεσε, και απαντάμε: «Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα κακιά σκουριά δεν πιάνει, ο αντικομμουνισμός και ο ρατσισμός αναπτύσσονται στο πλαίσιο του καπιταλισμού».
Ο Ν. Καραθανασόπουλος κατήγγειλε ότι το ναζιστικό μόρφωμα λειτουργεί ως μπράβος των επιχειρηματιών, αποτελεί τον παρακρατικό μηχανισμό για να τρομοκρατήσει και να τσακίσει το λαϊκό κίνημα. «Είστε και ανιστόρητοι. Το ΚΚΕ δεν θα το φοβήσετε. Να μας φοβάστε, αλλά αυτός ο φόβος σας δεν θα σας γλιτώσει. Το ΚΚΕ θα πρωταγωνιστήσει στη συντριβή αυτού του φασιστικού μορφώματος», κατέληξε, μεταξύ άλλων.

22 Μαΐ 2013

ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ: Τρίτη νύχτα βίαιων επεισοδίων !

ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ: Τρίτη νύχτα βίαιων επεισοδίων !

 
Για τρίτη διαδοχική νύχτα συνεχίστηκαν χθες τα βίαια επεισόδια στη Στοκχόλμη, καθώς αυτοκίνητα και κτήρια πυρπολήθηκαν, τα τζάμια αστυνομικού τμήματος έσπασαν στη διάρκεια διαμαρτυρίας, ενώ η αστυνομία προχώρησε σε οκτώ συλλήψεις. (Φωτο: REUTERS/SCANPIX SWEDEN)
  
Οι αναταραχές ξεκίνησαν το βράδυ της Κυριακής στο προάστιο Ηusby όπου κατοικούν κυρίως μετανάστες, αλλά στη συνέχεια εξαπλώθηκαν σε άλλες περιοχές της πρωτεύουσας. 

Αφορμή στάθηκε ο θανάσιμος πυροβολισμός από την αστυνομία ενός 69χρονου για τον οποίο υπήρχαν υποψίες ότι κυκλοφορούσε κρατώντας μαχαίρι.

Οι διαδηλωτές ισχυρίζονται ότι το επεισόδιο φανερώνει τον ρατσισμό εις βάρος εθνοτικών μειονοτήτων, ενώ οι αναταραχές έχουν αναζωπυρώσει τη συζήτηση σχετικά με το πόσο καλά ενσωματωμένοι είναι οι μετανάστες στη σουηδική κοινωνία. Η Σουηδία έχει το μεγαλύτερο ποσοστό μεταναστών στην Ε.Ε. σε σχέση με τον πληθυσμό της.

«Στον πυρήνα βρίσκεται μία ομάδα θυμωμένων νεαρών που πιστεύουν ότι με τη βία μπορούν να αλλάξουν την κοινωνία», δήλωσε χθες ο  πρωθυπουργός Fredrik Reinfeldt. «Ας είμαστε ξεκάθαροι: αυτό δεν είναι εντάξει. Η χρήση βίας δεν αποτελεί τρόπο έκφρασης της ελευθερίας του λόγου στη Σουηδία», υπογράμμισε. 

«Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι και αυστηροί με την εγκληματικότητα και να δείξουμε ότι δεν είναι αποδεκτή. Ωστόσο πρέπει να κάνουμε και μία συζήτηση για τα αίτια της εγκληματικότητας και μιλάω κυρίως για τη μακροχρόνια ανεργία», δήλωσε από την πλευρά του ο ηγέτης των αντιπολιτευόμενων Σοσιαλδημοκρατών Stefan Löfven. 
(Πηγη)
.........................................................................................................
Στοκχόλμη: Συγκρούσεις με την αστυνομία σε προάστιο μεταναστών
Η Σουηδία περιορίζει τώρα τον ρόλο του κράτους, υστερα από δεκαετίες εφαρμογής του «σουηδικού μοντέλου» παροχών κοινωνικής πρόνοιας.

Ενώ το επίπεδο διαβίωσης, κατά μέσον όρο, παραμένει το υψηλότερο στην Ευρώπη, οι κυβερνήσεις έχουν αποτύχει να μειώσουν την μακροχρόνια ανεργία στους νέους και την φτώχεια, που έχουν πλήξει κυρίως τις κοινότητες των μεταναστών.

Η εφημερίδα Aftonbladet που πρόσκειται στην Αριστερά, έγραψε ότι οι ταραχές δείχνουν μία «γιγαντιαία αποτυχία» της κυβερνητικής πολιτικής, που έχει προκαλέσει την δημιουργία γκέτο στα προάστια.

Το εθνικιστικό κίνημα Sverige Demokraterna (Σουηδοί Δημοκράτες) έρχεται τρίτο στις δημοσκοπήσεις ενόψει των βουλευτικών εκλογών που είναι προγραμματισμένες για τον επόμενο χρόνο.

Περίπου το 15% του πληθυσμού είναι μετανάστες -το μεγαλύτερο ποσοστό για σκανδιναβική χώρα.

Η ανεργία σε αυτή την κατηγορία πολιτών κυμαίνεται στο 16%, σε σχέση με το 6% που ισχύει για τους Σουηδούς, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Πηγη

Ομολογία 34χρονου για συμμετοχή σε ομάδες «εφόδου»

Ομολογία 34χρονου για συμμετοχή σε ομάδες «εφόδου»
Σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας
Τη συμμετοχή του σε ομάδες «εφόδου» που δραστηριοποιούνται σε Κυψέλη και Αγ. Παντελεήμονα φέρεται πως ομολόγησε στην κατάθεσή του στην Αστυνομία, σύμφωνα με δημοσίευμα στην «Καθημερινή», ο ένας από τους δύο συλληφθέντες για τον εμπρησμό καταστήματος μετανάστη στον Αγ. Παντελεήμονα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο 34χρονος που συνελήφθη την περασμένη Τετάρτη για τον εμπρησμό του καφέ-μπαρ κατέθεσε στην υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αθήνας ότι από το Σεπτέμβρη του 2012 ο ίδιος και άλλα 30 άτομα συγκρότησαν επιτροπή με αντικείμενο την «αστυνόμευση» της Κυψέλης.
«Εχουμε χωριστεί σε ομάδες των πέντε ατόμων και πραγματοποιούμε περιπολίες από τις 7 το απόγευμα έως τις 4 τα ξημερώματα», είπε σύμφωνα με την εφημερίδα. Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι συγκρότησαν τις ομάδες, μετά την αποτυχία τους να προκαλέσουν την αναστολή λειτουργίας καταστημάτων αλλοδαπών που βρίσκονται στην περιοχή. Κατονόμασε, δε, τρία μαγαζιά, στην περιοχή, από τα οποία το ένα είναι αυτό που κάηκε.
Ο 34χρονος, αν και αρχικά αρνήθηκε τη συμμετοχή του στην εμπρηστική επίθεση, στην πορεία της έρευνας παραδέχθηκε την εμπλοκή του. Είπε ότι είχε μαζί του ένα σκύλο ράτσας pit bull που αποκαλεί «Χρυσαυγή» και υποστήριξε ότι προχώρησε στον εμπρησμό, υπηρετώντας το «γενικότερο καλό».
Ο κατηγορούμενος έσπευσε να διαψεύσει ότι η επίθεση στο μπαρ συνδεόταν με υπόθεση εκβιασμών: «Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει οικονομικό κίνητρο ή θέμα "προστασίας" για το συγκεκριμένο κατάστημα». Πάντως, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, αρμόδιος αξιωματικός χαρακτήρισε τα γεγονότα ως «προεόρτια υποθέσεων εκβιασμών».

Γιατί επανέρχονται στα οικονομικά των κομμάτων;


Γιατί επανέρχονται στα οικονομικά των κομμάτων;
-- Στο αστικό πολιτικό σύστημα συντηρείται η συζήτηση για τα οικονομικά των κομμάτων. Πού στοχεύουν;
Με διάφορες αφορμές (υπερχρέωση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ στις τράπεζες) και μέσα από επίσημα και ανεπίσημα κανάλια (Πάγκαλος, Λοβέρδος, Μπακογιάννη), συντηρείται η συζήτηση για τα οικονομικά των κομμάτων. Η κυβέρνηση έχει εκφράσει την πρόθεσή της να αλλάξει τη νομοθεσία σε πιο αντιδραστική κατεύθυνση. Ανάλογες κινήσεις ευνοεί η ευρω-νομοθεσία για τα ευρωπαϊκά κόμματα. Διακηρύττουν ότι στόχος τους είναι το σταμάτημα της σπατάλης από το κράτος, η παρεμπόδιση της διαπλοκής με επιχειρηματικούς ομίλους, η διαφάνεια. Τίποτα απ' αυτά δεν ισχύει. Στόχος τους είναι να νομιμοποιήσουν την άμεση χρηματοδότηση των κομμάτων από επιχειρηματικά συμφέροντα και ταυτόχρονα, με όχημα τα οικονομικά και την κρατική χρηματοδότηση, να παρέμβουν στο εσωτερικό κομμάτων όπως το ΚΚΕ, το οποίο αρνείται να δώσει στο αστικό κράτος τα ονόματα των μελών του, αλλά και εκείνων των ενισχυτών, που δεν θέλουν να δημοσιοποιηθεί η προσφορά τους στο Κόμμα. Γιατί κατά τα άλλα, καθημερινά ο «Ριζοσπάστης» δημοσιεύει ενισχύσεις στο ΚΚΕ και τα ονόματα των ενισχυτών. Επίσης στους ισολογισμούς του ΚΚΕ δημοσιεύονται και η κρατική επιχορήγηση και οι ενισχύσεις από τις οικονομικές του εξορμήσεις. Με αφορμή τις διακηρύξεις της προηγούμενης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για αλλαγή του νόμου για τα οικονομικά των κομμάτων (υπουργός Γ. Ραγκούσης), το ΚΚΕ είχε παρουσιάσει ολοκληρωμένα τις θέσεις του σε συνέντευξη Τύπου στις 12/1/2011. Τότε η κυβέρνηση διέρρεε ότι θα κάνει αλλαγές στο υφιστάμενο πλαίσιο, με βασικότερη την ονομαστικοποίηση των κουπονιών της οικονομικής εξόρμησης, που αποτελεί από τις βασικές πηγές ενίσχυσης των οικονομικών του ΚΚΕ.
Το ΚΚΕ κατέθεσε τις εξής προτάσεις: Ονομαστικοποίηση των ανώνυμων μετοχών των εταιρειών, των τίτλων του Δημοσίου και των άλλων χρηματοοικονομικών προϊόντων, έλεγχος στην εξαγωγή κεφαλαίων, κατάργηση του φορολογικού, τραπεζικού, εμπορικού και επιχειρηματικού απόρρητου, κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης, δραστική μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης, κατάργηση όλων των αμοιβών για συμμετοχή σε συνεδριάσεις των επιτροπών της Βουλής και τις άλλες κοινοβουλευτικές δραστηριότητες, αλλαγή του νόμου «περί ευθύνης υπουργών», ώστε να αρθούν όλα τα εμπόδια που οδηγούν στην ατιμωρησία. Στην εισηγητική της τοποθέτηση, η Αλέκα Παπαρήγα, είχε πει μεταξύ άλλων: «Σε συνθήκες κρίσης, που ο λαός πραγματικά υποφέρει από τα μέτρα της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ, (η κυβέρνηση) προσπαθεί να αναστηλώσει το δικαιολογημένα χαμένο κύρος του πολιτικού συστήματος και, κυρίως, θέλει να δημιουργήσει την εντύπωση στο λαό ότι εν πάση περιπτώσει μπορεί αυτό το πολιτικό σύστημα να γίνει ηθικό και τίμιο. Ενα πολιτικό σύστημα που από τη φύση του είναι ανήθικο και όχι έντιμο. Ωστόσο, πίσω από αυτήν την παραπλάνηση και τον αποπροσανατολισμό του λαού, που κάνει η κυβέρνηση, υπάρχουν συγκεκριμένοι υπόγειοι στόχοι. Μέσα από τον έλεγχο των οικονομικών των κομμάτων και το "πόθεν έσχες", γίνεται μια προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα θεσμικό και ένα κατασταλτικό πλαίσιο, το οποίο, ανάλογα με την περίοδο που διανύουμε, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον του μαζικού κινήματος, εναντίον κομμάτων, πολιτικών δυνάμεων που σαφώς βρίσκονται σε διαδικασία ρήξης με το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα, στέκονται στο πλευρό του λαού και παλεύουν και για άμεσες λύσεις, όσο είναι δυνατόν, αλλά και για την ανατροπή του (...) Η σπέκουλα που γίνεται με τον όρο "διαφάνεια": Ο,τι είναι διαφανές δε σημαίνει ότι είναι και ηθικό και έντιμο και, προπάντων, φιλεργατικό, φιλολαϊκό. Παραδείγματος χάριν, οι αποφάσεις της Βουλής, οι νόμοι που ψηφίζονται δεν είναι διαφανέστατοι; (...)
Εμείς, λοιπόν, καταθέτουμε για άλλη μια φορά συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις. Δε θεωρούμε ότι είναι η πανάκεια και το φάρμακο στην κρίση, στις συνέπειες, στη ζωή των εργαζομένων (...) Για να καταργηθούν τα φαινόμενα της σήψης, της διαφθοράς, της μίζας και να περιοριστούν, πρέπει να υπάρχει πραγματικά μια γνήσια λαϊκή - εργατική εξουσία (...) Σήμερα το ίδιο το σύστημα καλλιεργεί εκτεταμένη διαφθορά. Και με την ευκαιρία, είπε ο κύριος Ραγκούσης, μέσα στις σκέψεις που υπάρχουν είναι και στο όνομα της διαφάνειας να μπορούν οι εταιρείες, οι επιχειρήσεις να χρηματοδοτούν κόμματα αρκεί τα ποσά να δίνονται στη δημοσιότητα. Δηλαδή, θα πάμε στο αμερικανικό σύστημα, όπου κάθε πολιτικός ανοίγει μια λίστα επιχειρηματιών και αυτό είναι έντιμο στο όνομα της διαφάνειας. Οταν το ΚΚΕ λέει ότι εγώ δεν πρόκειται να σας δώσω τα ονόματα των μελών μου, που δίνουν τη συνδρομή, των φίλων που δίνουν μια ενίσχυση ή και αυτών που δε μας ψηφίζουν, αλλά θέλουν να υπάρχει ένα ισχυρό ΚΚΕ, αυτό είναι αδιαφάνεια; Οχι. Για εμάς είναι θέμα δημοκρατικής προστασίας και επαγρύπνησης, απέναντι σε ένα κοινωνικό και ιδιαίτερα πολιτικό σύστημα, το οποίο έχει δημιουργήσει όλες τις προϋποθέσεις - ανεξάρτητα αν δεν τις ενεργοποιεί - και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, να τσακίσει ό,τι κινείται εναντίον του. Πρέπει να σας πω ότι δεν ανεχόμαστε την υποκρισία σε θέματα πολιτικής ηθικής. Η ηθική έχει σχέση και με το περιεχόμενο της πολιτικής και ποιο κόμμα είναι εξαρτημένο από επιχειρήσεις και ποιες αποφάσεις παίρνει για τις επιχειρήσεις, αυτά φαίνονται μέσα από τις θέσεις και τη δράση του. Για τα πρόσωπα, βεβαίως, πρέπει να παίρνονται μέτρα. Πρέπει να σας πω ότι εμείς δεν πρόκειται να υποκύψουμε σε καμία προπαγάνδα. Βλέπουμε μακριά και ξαναλέμε, κάποιοι μπορεί μόνο από υποκρισία να κινούνται για τα νέα μέτρα, αλλά υπάρχει και υπόγεια στόχευση. Αυτή η υπόγεια στόχευση πρέπει να χτυπηθεί, η καταστολή και η παρεμπόδιση της λειτουργίας των κομμάτων».

Οι νεοναζί ζητούν από τις ΗΠΑ «δράση» κατά του ΚΚΕ

Οι νεοναζί ζητούν από τις ΗΠΑ «δράση» κατά του ΚΚΕ
Παπαγεωργίου Βασίλης
Τον βαθιά συστημικό τους ρόλο ως μακρύ χέρι των μονοπωλίων στην προσπάθειά τους να αφοπλίσουν το λαό, επιβεβαιώνουν, σε κάθε ευκαιρία, οι νεοναζί της Χρυσής Αυγής. Γράφουν σε σειρά αναρτήσεων στην ιστοσελίδα τους: «Γιατί άραγε ο Τζον Κέρι (σ.σ: ο Αμερικανός ΥΠΕΞ), ο Αμερικανός πρεσβευτής (...) δεν ζητούν να "αναληφθεί δράση" και κατά του (θεωρητικώς...) σφόδρα "αντιαμερικανικού", "αντιιμπεριαλιστικού", "αντισυστημικού" κ.τ.λ., κ.τ.λ. ΚΚΕ, που... σκίζει (αμερικανικές) γάτες;». Αλλού αναμασούν όλη την αντικομμουνιστική υστερία τη σμιλεμένη στα χαλκεία μυστικών υπηρεσιών τύπου CIA: «Ο Λαός μας γνωρίζει καλά, πως η Αριστερά δεν έχει Ιστορία, αλλά ποινικό μητρώο και μάλιστα εξόχως βεβαρυμένο!». Ενώ, πρόσφατα, οι φασίστες αναθυμούνταν με νοσταλγία ως και τον ...Παπανδρέου: «Σαν σήμερα πριν από σαράντα εννέα χρόνια (14 Μαΐου 1964) ο τότε πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου ομιλώντας στη Βουλή προέβη στις εξής δηλώσεις: "Η πολιτική της κυβερνήσεως παραμένει σταθερά και αμετάβλητος επί των εξής σημείων: Ουδεμία γίνεται συζήτησις περί νομιμοποιήσεως του ΚΚΕ ούτε περί ομαδικού επαναπατρισμού. Είναι δυνατόν μόνον να εξετασθούν μεμονωμέναι περιπτώσεις. Ουδεμία σκέψις είναι δυνατόν να γίνει περί καταργήσεως του αδικήματος της κατασκοπείας. Η εκδίκασις τούτων μόνον θα γίνεται από τα πενταμελή εφετεία και όχι από τα στρατοδικεία. Εκ της γραμμής την οποίαν έχει χαράξει η Κυβέρνησις δεν πρόκειται να αποστή ούτε κατά κεραίαν". Σήμερα, εννοείται, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. "Το κόμμα του εγκλήματος και της προδοσίας" όπως το χαρακτήρισε ο Γεώργιος Παπανδρέου βρωμίζει με την παρουσία του την Ελλάδα της μεταπολίτευσης, έστω και ως ένα άταφο πολιτικό πτώμα». Σάρκα από τη σάρκα του εκμεταλλευτικού συστήματος ο φασισμός, δεν μπορεί να κρύψει πού στοχεύει, τι τον φοβίζει, ποιους χτυπά (τους εργάτες, την οργανωμένη πρωτοπορία του λαού), προκειμένου να στηρίξει τους κεφαλαιοκράτες και την εξουσία τους.

Παλιά την έλεγαν ΥΕΝΕΔ..

Παλιά την έλεγαν ΥΕΝΕΔ...
Δυο γερμανικές εφημερίδες έγραψαν την περασμένη βδομάδα για τον «νικητή» Σαμαρά και για τα «κότσια» του Σαμαρά. Ε, αυτό ήταν! Από εκεί και μετά ανέλαβε η ΕΡΤ, που στα παλιά χρόνια λεγόταν ΥΕΝΕΔ...
Ο κατακλυσμός για το «κοσμοϊστορικό» γεγονός κράτησε όλο το Σαββατοκύριακο.«Λίγωσαν» τα δελτία ειδήσεων της κρατικής τηλεόρασης με τις «τιμές» των γερμανικών εφημερίδων και με την «αναγνώριση» που επεφύλαξαν στον (καλό μας) πρωθυπουργό. Που - σημειωτέον - πήρε μια χώρα στον γκρεμό και την έσωσε...
Αυτονόητο είναι ότι υποκλινόμαστε βαθιά τόσο στη διοίκηση της ΕΡΤ όσο και στη δημοσιογραφική δεοντολογία, το αισθητήριο και την αντικειμενικότητα των επιφορτισμένων να υλοποιήσουν τις εντολές της. Η ενημέρωση του κοινού για το πόσο σπουδαίο βρίσκουν τον κ. Σαμαρά οι δυο γερμανικές εφημερίδες ήταν... διαρκής, επαναλαμβανόμενη και υπερπλήρης.
Δυο παρατηρήσεις μόνο:
Πρώτον, για το πώς «έσωσε» την Ελλάδα και το λαό της ο Σαμαράς, ας ρίξουν μια ματιά οι υπεύθυνοι της ΕΡΤ στα ρεπορτάζ των τίμια εργαζόμενων δημοσιογράφων και τεχνικών της κρατικής τηλεόρασης. Ιδιαίτερα ας ρίξουν μια ματιά στα ρεπορτάζ για τους ανέργους και για τα συσσίτια στις γειτονιές της Αθήνας...
Δεύτερον, πριν τον Σαμαρά, οι Γερμανοί είχαν τιμήσει και τον Παπανδρέου. Μάλιστα αυτόν, τον καιρό που ήταν πρωθυπουργός, τον είχαν βραβεύσει κιόλας. Επομένως, να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι.
Τουτέστιν: Στην περίπτωση του Σαμαρά, αν είναι δυο εφημερίδες όλες κι όλες που ανακάλυψαν πόσο σπουδαίος είναι, στην περίπτωση του Παπανδρέου, η σπουδαιότητά του είναι τέτοια, που παρούσα όταν του παρέδιδαν το βραβείο οι Γερμανοί, ήταν σύσσωμη η πολιτική και οικονομική ηγεσία της φίλης χώρας.
Μήπως, λοιπόν, οι διοικούντες την ΕΡΤ, που γοητεύονται τόσο από τα συχαρίκια των Γερμανών προς τους Ελληνες πολιτικούς, να ζητήσουν την επιστροφή του πρώην πρωθυπουργού στο πόστο του; Το λέμε γιατί, αφού ο κ. Παπανδρέου έχει λάβει μεγαλύτερες τιμές από τους Γερμανούς συγκριτικά με τον Σαμαρά, τότε μάλλον θα μπορεί να τη «σώσει» καλύτερα τη χώρα. Ε;...

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Γεια σου καπετάνιε!

Γεια σου καπετάνιε!
Σήμερα συμπληρώνονται 8 χρόνια από το «πέταγμα» του Χαρίλαου Φλωράκη στο τελευταίο του αγνάντιο, στον Αη-Λιά. Ο Χαρίλαος λείπει. Αλλά είναι πάντα εδώ. Ζωντανός στις μνήμες και στις καρδιές μας. Στο πρόσωπό του σκύβουμε ευλαβικά το κεφάλι. Τιμάμε μια ολόκληρη γενιά κομμουνιστών, των ζευγάδων, που με τη σπορά τους σφράγισαν ανεξίτηλα την ιστορία του ΚΚΕ και του τόπου
«Οι ζευγάδες φεύγουν, μωρέ! Η σπορά μένει. Και φουντώνει. Και μεγαλώνει. Και καρπίζει. Και ρίχνει νέους σπόρους στη γη. Και οι κύκλοι επαναλαμβάνονται. Ετσι νόμιζε και η γενιά του 1912-1913 ότι είναι η τελευταία ηρωική γενιά. Και τι θα γίνει ο τόπος μόλις φύγει. Μα ήρθε η γενιά του '40, η νέα σπορά, και ανέβασε πιο ψηλά τη σημαία του αγώνα. Ετσι λέει κάθε γενιά - ταυτίζοντας τον εαυτό της με την ιστορία. Και λησμονά τη σπορά. Που έρχεται πολύ βαθιά από το παρελθόν και πηγαίνει πολύ βαθιά στο μέλλον. Βλέπεις, μωρέ, αυτά τα νιάτα γύρω σου, που νομίζεις πως είναι ξεστρατισμένα και συμβιβασμένα; Κούνια που σε κούναγε. Μόλις υπάρξει μια σπίθα, αυτά τα νιάτα θα γίνουν πυρκαγιά, θα γίνουν ηφαίστειο. Και θα αποδειχθούν καλύτερα από τη γενιά των πατεράδων τους και των παππούδων τους. Και θα σηκώσουν τη σημαία του αγώνα μέχρι τον ήλιο. Είναι η σπορά, σου λέω...».
(«ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΦΛΩΡΑΚΗΣ - Ο Λαϊκός Ηγέτης», τόμος Β΄, Χρήστου Θεοχαράτου).

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Η τελευταία επιθετική ενέργεια του ΔΣΕ Σάμου


Η τελευταία επιθετική ενέργεια του ΔΣΕ Σάμου 
 Για να καλύψει τις ανάγκες των ανδρών του σε υπόδηση και τρόφιμα το Αρχηγείο αποφάσισε να χτυπήσει, για μια ακόμη φορά την αστείρευτη πηγή εφοδίων, το Καρλόβασι. Η μεγάλη σχετικά με τα όρια της Σάμου, έκταση στην οποία απλώνεται η πόλη, χτισμένη ανάμεσα στα δύο μεγάλα βουνά του νησιού καθιστούσαν την πόλη ευάλωτη, εφόσων για την αποτελεσματική της φρούρηση χρειάζονταν δύο τάγματα στρατού. Επειδή οι διοικούντες χρειάζονταν τον στρατό σε επιθετικές αποστολές, ανέλαβε μια φρουρά να κρατάει το Νέο Καρλόβασι, που αποτελούσε διοικητικό κέντρο και έδρα της υποδιοίκησης Χωροφυλακής και το ευρύτερο, το μεγάλο Καρλόβασι, έμενε σχεδόν αφρούρητο.

 Όπως και στις προηγούμενες επιθέσεις τους, οι αντάρτες κατέλαβαν με ευκολία το στόχο τους, τον Όρμο Καρλοβάσου, όπου βρίσκονται τα βυρσοδεψεία και μερικές αποθήκες. Τα δύο συγκροτήματα Βακάκη-Μάστορα και Σοφούλη-Ασημίνα, απομόνωσαν τη στρατιωτική δύναμη του Ν. Καρλοβάσου και ενώ μικρότερες ομάδες παρενοχλούσαν τα φυλάκια του Όρμου, τα συνεργεία επίταξης άνοιξαν τα ταμπάκικα και τις αποθήκες, φόρτωσαν σε αυτοκίνητα τα εφόδια και τα ανέβασαν στα Κοντακέικα. Από εκεί άλλα μεταγωγικά και συνεργεία τα μετέφεραν στον Καρβούνη.

 Η επιχέιρηση άρχισε στις 11 τη νύχτα της 17ης προς 18ης του Φλεβάρη 1949 και τελείωσε με την αυγή, όταν οι οπισθοφυλακές των ανταρτών απαγκιστρώθηκαν από τον Άγιο Δημήτριο. Ο αντικειμενικός στόχος είχε πραγματοποιηθεί. Το Αρχηγείο εξασφάλισε τα απαράιτητα σολοδέρματα και τις βακέτες για την υπόδηση των ανταρτών. 
 Αναρτήθηκε από Oberon  

TOP READ