29 Μαΐ 2013

ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Βάζει στο «γύψο» τις λαϊκές κινητοποιήσεις

ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Βάζει στο «γύψο» τις λαϊκές κινητοποιήσεις
Συνάντηση χτες με τα προεδρεία ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ
Σχεδιασμούς με στόχο την επιβολή του μέτρου του περιορισμού των διαδηλώσεων στις μεγάλες πόλεις της χώρας έβαλε μπρος η τρικομματική κυβέρνηση, δείχνοντας έτσι τις προθέσεις της να βάλει στο «γύψο» τις λαϊκές κινητοποιήσεις ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική. Χτες, έγινε συνάντηση του υπουργού Δημόσιας Τάξης, Ν. Δένδια, με τα προεδρεία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ, στα γραφεία της ΓΣΕΕ, όπου συζητήθηκε το θέμα.
Ως πρόσχημα για τον περιορισμό των διαδηλώσεων, ο υπουργός επικαλέστηκε τα μικρά συλλαλητήρια, τα οποία, κατά τον υπουργό, «προκαλούν παράλληλη ζημιά και στην οικονομική δραστηριότητα και στη ζωή και στο οτιδήποτε. Αυτό δεν μπορεί να είναι ανεκτό»... Η αλήθεια είναι ότι για το κλείσιμο των μικρομάγαζων στο κέντρο δεν ευθύνονται οι εργατικές - λαϊκές διαδηλώσεις, αλλά ο καπιταλιστικός ανταγωνισμός και η αντιλαϊκή πολιτική ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΕΕ, που σε συνθήκες κρίσης ενισχύει και υπερασπίζεται τα άγρια αντιλαϊκά μέτρα που παίρνουν. Μαγαζιά κλείνουν σε όλες τις γειτονιές, στις πόλεις και τα χωριά κι ας μη γίνονται διαδηλώσεις.
Μετά τη συνάντηση, ο Ν. Δένδιας δήλωσε ότι ο «διάλογος θα συνεχιστεί, θα έχει, όμως, μία λογική κατάληξη, ώστε να μπορέσουμε να πετύχουμε ένα στόχο. Να βοηθήσουμε την πρωτεύουσα του κράτους να ανακάμψει. Η ρύθμιση για την οποία επιδιώκουμε να πετύχουμε ευρύτερη συναίνεση αφορά τις πόλεις της χώρας που έχουν πάνω από 100.000 κατοίκους».
Αυτές τις μεθοδεύσεις νομιμοποίησαν τα προεδρεία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ που συμμετείχαν στη συνάντηση. Μετά από αυτήν ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Γ. Παναγόπουλος, είπε: «Εμείς μαζί με τους άλλους φορείς της Αθήνας, την κοινωνία, δηλαδή, των πολιτών, το δήμο, το Εμπορικό Επιμελητήριο, τον Εμπορικό Σύλλογο, την οργάνωση για τη λειτουργία του κέντρου της Αθήνας, θέλουμε να συνεννοούμαστε, αλλά χωρίς την πυγμή και την ποδηγέτηση από το κράτος και τις δυνάμεις της εκτελεστικής εξουσίας». Πολλοί, όμως, από τους παραπάνω φορείς που ανέφερε, με μπροστάρη τον δήμαρχο Αθήνας, Γ. Καμίνη, έχουν ζητήσει μέτρα περιστολής των δημόσιων συναθροίσεων. Αλλωστε, σύμφωνα και με το δελτίο Τύπου της ΓΣΕΕ, «σε κάθε περίπτωση η σημερινή (σ.σ. χτεσινή) συνάντηση πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο ενός ευρύτερου διαλόγου με φορείς και κοινωνικές ομάδες ώστε να βρεθεί καλύτερη και κοινά αποδεκτή λύση». Στην ουσία και η ΓΣΕΕ ρίχνει νερό στο μύλο των αντεργατικών σχεδιασμών συγκυβέρνησης - δημάρχου Αθήνας - μεγαλεμπόρων - μεγαλοξενοδόχων.

Ελεύθερη ενημέρωση σε αστική κοινωνία;

Ελεύθερη ενημέρωση σε αστική κοινωνία;
«Εμείς φιλοδοξούμε να βάλουμε ένα τέλος στη διαπλοκή, είναι πολιτική υποχρέωση και καθήκον απέναντι στη δημοκρατία και τους πολίτες», είπε χτες ο Αλ.Τσίπρας στην παρουσίαση των προτάσεών τους για τα ΜΜΕ. Ο ΣΥΡΙΖΑ ανακάλυψε ξαφνικά τη «διαπλοκή του πολιτικού συστήματος, των τραπεζών και των ΜΜΕ», και ως κόμμα που θέλει να κυβερνήσει προκειμένου να διαχειριστεί το αστικό σύστημα, ενδιαφέρεται να «βάλει τάξη» στο χώρο των ΜΜΕ, σπάζοντας τη διαπλοκή. Με την «ανακάλυψη της διαπλοκής» είναι σαν να ανακάλυψε ξαφνικά την Αμερική... Λες και δεν είναι ιδιοκτησία επιχειρηματικών ομίλων, λες και οι αστοί δημιούργησαν ΜΜΕ για «αντικειμενική» ή «πλουραλιστική» ή «δημοκρατική» ή όπως αλλιώς θέλουν να τη λένε, ενημέρωση. Είναι χαρακτηριστικό το πώς εκτιμούν την κατάσταση που υπάρχει στο συγκεκριμένο χώρο από τη σκοπιά της ιδιοκτησίας (άλλη ανακάλυψη που έκαναν), προκειμένου να θέσουν ζήτημα «κανόνων ελευθερίας στην ενημέρωση». Ο υπεύθυνος του τομέα Επικοινωνίας του κόμματος, Β. Μουλόπουλος, είπε μεταξύ άλλων ότι «η συγκέντρωση των media στα χέρια εργολάβων, προμηθευτών του Δημοσίου, εμπόρων όπλων, επιχειρηματικών ομίλων και άλλων ευαγών ιδρυμάτων αλλοιώνει σήμερα δικαιώματα και τείνει να τα καταργήσει» και έτσι «από την ελευθερία της ενημέρωσης περνάμε μέσω ενός ολιγοπωλίου των media στην ελευθερία της ιδιοκτησίας». Μια τοποθέτηση που, όπως και στα άλλα ζητήματα, συγκαλύπτει το γεγονός ότι στις συνθήκες της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας, και στα ΜΜΕ, ή πιο σωστά στις ταξικές κοινωνίες, η ελευθερία στην ενημέρωση καθορίζεται από την ελευθερία της κυρίαρχης τάξης να διατηρεί, να προστατεύει και να ενισχύει την καπιταλιστική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, την εκμετάλλευση και τα κέρδη. Συγκαλύπτει το γεγονός ότι η ενημέρωση δεν είναι ουδέτερο ζήτημα, ενώ είναι πολύ περισσότερα πράγματα από απλή ενημέρωση. Είναι συνειδητή παρέμβαση στη διαμόρφωση της κοινωνικής συνείδησης, της κοινωνικής ψυχολογίας, επομένως ισχυρή ιδεολογικοπολιτική παρέμβαση, προπαγάνδα, επίδραση στη διαμόρφωση αξιών, τρόπου ζωής κλπ. Ζητήματα που επίσης δεν είναι και δεν μπορεί να είναι ουδέτερα ταξικά. Αλλά τα παρουσιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ως τέτοια, όπως παρουσιάζει και τη στρατηγική του σε επίπεδο οικονομίας, ότι δηλαδή με την ανάπτυξη των επιχειρηματικών ομίλων θα ωφεληθεί ο λαός. Η ίδια στρατηγική διαπερνά και τη λογική του για τα ΜΜΕ.
***
Είναι γεγονός ότι τα ΜΜΕ δεν είναι επιχειρήσεις που οργανώνονται, ιδρύονται με σκοπό το κέρδος. Τα αστικά ΜΜΕ είναι ιδιοκτησία μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων με άλλες οικονομικές δραστηριότητες. Οργανώνονται με σκοπό τη χειραγώγηση του λαού στην αστική πολιτική, τη στήριξη του αστικού πολιτικού συστήματος. Είναι προπαγανδιστικοί μηχανισμοί του καπιταλιστικού συστήματος, για την αναπαραγωγή της αστικής ιδεολογίας και πολιτικής, χρηματοδοτούνται από τους ομίλους ιδιοκτησίας προκειμένου να υπηρετούνται τα γενικά συμφέροντα των αστών. Επομένως, αναπαράγουν την αστική ιδεολογία και προπαγάνδα, στόχο έχουν την παρεμπόδιση αφύπνισης των λαϊκών δυνάμεων, είναι στην πρώτη γραμμή της πάλης των αστών ενάντια στο εργατικό κίνημα. Τα αστικά ΜΜΕ είναι ιδιοκτησία ομίλων ενταγμένων στο Χρηματιστήριο, χώρο άντλησης κεφαλαίων, και ορισμένα απ' αυτά είναι ενταγμένα αυτοτελώς ως επιχειρήσεις στο Χρηματιστήριο. Αυτοί οι όμιλοι δραστηριοποιούνται και σε άλλους κλάδους της οικονομίας, όπως π.χ., τουρισμός, θαλάσσιες μεταφορές, κατασκευές, διαχείριση απορριμμάτων κλπ., γεγονός που τους δίνει τη δυνατότητα να χρηματοδοτούν τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς τους, τις εφημερίδες τους... Και επίσης να υπηρετούν και τα ιδιαίτερα συμφέροντά τους, εκτός από τα γενικά της τάξης τους. Είναι αυταπάτη να πιστεύει κανείς ότι αυτό μπορεί να αλλάξει.
***
Βεβαίως δε θα σταθούμε εδώ στις προτάσεις που προβάλλει ο ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να «σταματήσει η διαπλοκή» του αστικού πολιτικού συστήματος και των συμφερόντων των καπιταλιστών. Ούτε μπορεί να αρνηθεί κανείς ότι και στο χώρο των ΜΜΕ πράγματι πρέπει να υπάρχουν κανόνες λειτουργίας, ισότιμης προβολής των θέσεων όλων των κομμάτων, της προβολής της δράσης του εργατικού, του λαϊκού κινήματος, δοσμένης μάλιστα με όσο γίνεται αντικειμενικό και όχι διαστρεβλωμένο και παραμορφωτικό τρόπο, αν και η δημοσιογραφική δουλειά πάντα έχει πολιτική κατεύθυνση, επομένως πάντα παρεμβαίνει στην ενημέρωση και το σχολιασμό από συγκεκριμένη ταξική σκοπιά. Η δημοκρατία στην αστική κοινωνία δεν είναι ταξικά ουδέτερη, όσο και αν πασχίζει ο ΣΥΡΙΖΑ να την παρουσιάσει ως τέτοια. Επομένως οι όποιοι κανόνες δεν μπορεί, αντικειμενικά, να καταφέρουν να εξισώνουν την ενημέρωση από την αστική σκοπιά, με την ενημέρωση από τη σκοπιά του λαού. Είναι και αυτό βέβαια υπόθεση πάλης του κινήματος. Αλλά η δημιουργία ΜΜΕ απαιτεί κεφάλαια. Και κανείς καπιταλιστής δε βάζει τα κεφάλαιά του σε ΜΜΕ για να προβάλλει μαζί με τα δικά του συμφέροντα και αυτά των εργαζομένων. Και ακριβώς αυτή η πραγματικότητα, ότι για να οργανώσεις ΜΜΕ χρειάζονται κεφάλαια, εμποδίζει να κατακτηθεί στον καπιταλισμό, ακόμη και η δυνατότητα οργάνωσης ΜΜΕ από το λαϊκό κίνημα και τους φορείς του που θα μπορούσε να αντισταθμίσει σ' ένα βαθμό τη στοιχειώδη προβολή της δράσης τους.
Οσο για το δημοκρατικό δικαίωμα της ολόπλευρης και ουσιαστικής ενημέρωσης, θα γίνει πραγματικότητα μόνο όταν πάψουν τα ΜΜΕ να είναι «ιδιοκτησία». Στη λαϊκή οικονομία και εξουσία, όπου ο παραγόμενος πλούτος θα είναι λαϊκή - κοινωνική περιουσία και όλοι οι μηχανισμοί παραγωγής και διεύθυνσης της κοινωνίας θα βρίσκονται υπό διαρκή εργατικό - λαϊκό έλεγχο, τότε που τα ΜΜΕ δεν θα είναι ιδιοκτησία κανενός, αλλά όλου του λαού, μόνο τότε η ενημέρωση θα εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες στη μόρφωση και τον πολιτισμό, διασφαλίζοντας τα σύγχρονα δικαιώματα των εργαζόμενων σε αυτήν.

Η «ντροπή του ρεπορτάζ»

Η «ντροπή του ρεπορτάζ»
Εχουμε πει αρκετές φορές ότι η κριτική στην πολιτική του ΚΚΕ από τον αστικό Τύπο, διάφορα άλλα επιτελεία, στη στρατηγική του, στις θέσεις του, στη δράση του, ακόμη και η πολεμική, με όρους ιδεολογικοπολιτικής διαπάλης, είναι θεμιτή μέσα στα πλαίσια της καθημερινής αντιπαράθεσης, ανάμεσα σε διαφορετικά ταξικά συμφέροντα, αυτά των μονοπωλίων και αυτά της εργατικής τάξης και των συμμάχων της. Αλλο αυτό και άλλο οι βρώμικες, δήθεν δημοσιογραφικές αποκαλύψεις, σαν αυτές που με τη μορφή δήθεν ρεπορτάζ έκανε χτες η εφημερίδα «Η Ελλάδα αύριο».
Εγραφε, λοιπόν: «Σκληρή εσωκομματική πάλη εξελίσσεται το τελευταίο διάστημα στις γραμμές του ΚΚΕ. Μετά το πρόσφατο 19ο Συνέδριο του Κόμματος, οι αποχωρήσεις και οι διαγραφές έχουν επιτείνει το ανώμαλο εσωκομματικό καθεστώς που επικρατεί στον Περισσό». Γράφει, επίσης, για «μετάλλαξη του ΚΚΕ» για «τροτσκιστικό καταστατικό», για «διαγραφές με κοπτάτσια» και άλλα τέτοια βγαλμένα ποιος ξέρει από ποια ευαγή επιτελεία του αντικομμουνισμού. Τι και αν μόλις πριν ένα μήνα, το 19ο Συνέδριο του ΚΚΕ ολοκλήρωσε τις διαδικασίες του, αποφάσισε τα ντοκουμέντα του Κόμματος ομόφωνα, τα οποία επίσης ψηφίστηκαν από το 97% των μελών του Κόμματος και το 98% των μελών της ΚΝΕ. Και αυτά έχουν δημοσιευτεί και ξαναδημοσιευτεί αρκετές φορές. Παρ' όλ' αυτά η συγκεκριμένη εφημερίδα, μιλά για «εσωκομματική πάλη» και «ανώμαλο εσωκομματικό καθεστώς»!
Δε θα μιλήσουμε για την «ντροπή του ρεπορτάζ», γιατί και άλλες φορές στο παρελθόν χρησιμοποίησε αυτή τη μεθοδολογία ενάντια στο ΚΚΕ. Και μπροστά στην με άτιμο τρόπο επίθεση στο ΚΚΕ οι ντροπές γι' αυτούς περισσεύουν. Φαίνεται πως θεωρούν την αθλιότητα της δημοσιογραφίας και ενημέρωσης προσόν τους. Ας το χαίρονται...

Ε... όχι και μαθήματα για τον Χ. Φλωράκη από αντιΚΚΕδολόγο


Ε... όχι και μαθήματα για τον Χ. Φλωράκη από αντιΚΚΕδολόγο
Γρηγοριάδης Κώστας
Ημαρτον! Ο Καρτερός του ΣΥΡΙΖΑ και της «Αυγής», απ' τους πιο γνωστούς αντιΚΚΕδολόγους, να καμώνεται τον υπερασπιστή του Χαρίλαου Φλωράκη... Απέναντι σε ποιον; Στο Κόμμα του, το ΚΚΕ! Θα τρίζουν τα κόκαλα του Χαρίλαου Φλωράκη.
Και μάλιστα με αφορμή μια δήλωση του Δ. Κουτσούμπα, με την οποία εξήρε την παρακαταθήκη των αγώνων των ηρωικών γενιών που πέρασαν, της γενιάς του Χαρίλαου Φλωράκη, της Αντίστασης, του ΔΣΕ, των μετέπειτα αγώνων του λαού. Με αφορμή αυτή τη δήλωση, που δεν αφήνει κανένα περιθώριο για σπέκουλα, πολύ περισσότερο που έγινε στο πλαίσιο μιας εκδήλωσης που διοργάνωσε το ΚΚΕ, τιμής και μνήμης του Χαρίλαου Φλωράκη, ο Θ. Καρτερός ωρύεται ότι ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ «δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να πει μια λέξη για τον Χαρίλαο ως επαναστάτη πολιτικό», ότι δεν είπε «κουβέντα για την πολιτική του (...) για την τακτική του ΚΚΕ επί Φλωράκη», για το γεγονός ότι υπερασπίστηκε το Κόμμα απέναντι στον οπορτουνισμό και ακόμα ότι «δεν επιχείρησε να εξηγήσει γιατί και πώς όλα τα στοιχεία της στρατηγικής και τακτικής του ΚΚΕ την περίοδο του Φλωράκη θεωρήθηκαν λάθος, κατεδαφίστηκαν, και θεωρούνται σήμερα το άκρον άωτον του οπορτουνισμού». Να που χρησιμοποιεί και τον Χαρίλαο Φλωράκη ο Καρτερός για να βγάλει για άλλη μια φορά το αντιΚΚΕ μένος του. Ποιος, αυτός που βρέθηκε απέναντί του, πασχίζοντας μαζί με τους ομοίους του για τη διάλυση του ΚΚΕ. Και σπεύδει να ερμηνεύσει τα εκτρώματα της αντιΚΚΕ νοσηρότητάς του σαν «αποσιώπηση» από τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ πάνω στον τάφο του Χαρίλαου Φλωράκη. Αν ζούσε ο καπετάνιος θα έδινε μια ξεγυρισμένη απάντηση σε όσους τολμούν να τον φέρνουν σε αντιπαράθεση με το Κόμμα του, στους όψιμους συνηγόρους του που πολέμησαν και πολεμούν το Κόμμα. Για να μην πολυλογούμε, όμως, το ΚΚΕ τιμά την Ιστορία του όπως πρέπει και πολύ σωστά δεν αρέσει σε εκείνους που την έφτυσαν κατάμουτρα, όπως τιμά και όσους με τον αγώνα τους την έγραψαν. Ετσι τιμά και τον Χαρίλαο Φλωράκη και όχι καταπώς θέλει ο κάθε Καρτερός.

Περί βωμών και... «αξιών»

Περί βωμών και... «αξιών»
Ο κύριος Βενιζέλος έχει «αξιακό» πρόβλημα. Και «ιδεολογικό»... Λόγω της συνεργασίας του με τη ΝΔ. Και το κατάλαβε τώρα. Η θρυαλλίδα που έφερε στην επιφάνεια το πρόβλημα και απειλεί να ξεχειλίσει το «αξιακό» και «ιδεολογικό» ποτήρι του κ. Βενιζέλου (και του ΠΑΣΟΚ) είναι η διαφωνία του με τη ΝΔ γύρω από το λεγόμενο «αντιρατσιστικό».
Επειδή, όμως, τα αξιακά και ιδεολογικά ζητήματα είναι σοβαρά πράγματα, έχουμε τις εξής απορίες:
*
1) Οταν ο κ. Βενιζέλος ήταν αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Παπαδήμου, με υπουργό στην ίδια κυβέρνηση τον Αδωνη Γεωργιάδη και τον Μάκη Βορίδη, δεδομένου ότι ο τελευταίος ήταν εκείνος που τη δεκαετία του '80 είχε αναλάβει την ηγεσία της νεολαίας του χουντικού κόμματος της ΕΠΕΝ (σσ: την οποία αρχηγία είχε παραλάβει από τον Μιχαλολιάκο, τον σημερινό φύρερ της Χρυσής Αυγής),
πώς αλήθεια τα είχε καταφέρει ο Βενιζέλος (και το ΠΑΣΟΚ) να καταπνίξει αυτά τα «αξιακά» και «ιδεολογικά» αγκάθια που τον ταλαιπωρούσαν;...
*
2) Οταν ο κ. Βενιζέλος (και το ΠΑΣΟΚ) συνεργαζόταν με το ΛΑ.Ο.Σ. του Καρατζαφέρη, του κόμματος δηλαδή
  • που συμπεριέλαβε 4 στελέχη της «Χρυσής Αυγής» στο ψηφοδέλτιό του στις νομαρχιακές του 2002,
  • που ο πρόεδρός του ο Καρατζαφέρης ήταν αμφιτρύωνας του Παττακού ανήμερα της επετείου της «εθνοσωτηρίου» (21/4/2002) στον τηλεοπτικό του σταθμό «Τελεάστυ»),
  • που επικεφαλής του ψηφοδελτίου του στις εκλογές του 2004 είχε τοποθετήσει τον δεδηλωμένο ναζιστή και χουντικό Πλεύρη,
  • που ως βουλευτής ακόμα της ΝΔ, ο Καρατζαφέρης δήλωνε: «Ερχόμαστε σήμερα και λέμε ότι η ΝΔ χρειάζεται ένα συμπλήρωμα. Και ποιο είναι το συμπλήρωμα αυτό; Είναι (...) οι ευρισκόμενοι δεξιά της ΝΔ, η "Χρυσή Αυγή", η οποία έχει πρωταγωνιστές του αγώνα, μπορεί η "Χρυσή Αυγή" με όσους έχει, πολλούς ή λίγους, να κάνει τόσο θόρυβο και να συμμετέχει. Η ΕΠΕΝ. Οι βασιλικοί. Αυτοί δεν χρειάζονται;»,
  • που στις 28 Οκτώβρη 2011, λίγες μέρες πριν τη συγκρότηση της κυβέρνησης Παπαδήμου, με αντιπρόεδρο τον Βενιζέλο, ο Καρατζαφέρης επισκεπτόταν το σπίτι του Μεταξά μετά χορδών, τυμπάνων και τηλεοπτικών καμερών για να αποτίσει «φόρο τιμής» στον φασίστα δικτάτορα,
  • που σε μια από τις αίθουσες των γραφείων του κόμματός του, του ΛΑ.Ο.Σ., είχε δώσει το όνομα του «Γρίβα», προς τιμήν του αρχηγού των «Χιτών»,
αλήθεια τότε πώς τα είχε καταφέρει ο κ. Βενιζέλος (και το ΠΑΣΟΚ) να καταπνίξει αυτά τα «αξιακά» και «ιδεολογικά» αγκάθια που τον ταλαιπωρούσαν;...
Θα πρέπει να είχε καταβάλει μεγάλη προσπάθεια. Την ίδια που θα καταβάλει και τώρα...

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Τι έγινε; Δυσκολευόμαστε;...

Τι έγινε; Δυσκολευόμαστε;...
Χτες ο «Ρ» υπενθύμισε (αλήθεια, το είχαν ξεχάσει;...) το απόρρητο έγγραφο της ίδιας της Αστυνομίας, με ημερομηνία 10/12/1999, που αναφέρεται στις διασυνδέσεις και στις σχέσεις της... Αστυνομίας με τη Χρυσή Αυγή.
Στο έγγραφο, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι:
*
«β) Η οργάνωση (σ.σ.: η Χρυσή Αυγή) διατηρεί πολύ καλές σχέσεις και επαφές με εν ενεργεία αξιωματικούς και μόνιμους υπαξ/κούς του στρατού, αλλά και με αποστράτους.
γ) Διατηρεί πολύ καλές σχέσεις και επαφές με εν ενεργεία και αποστράτους αξ/κούς της ΕΛ.ΑΣ., αλλά και με απλούς αστυνομικούς.
δ) Στο παρελθόν, κατά τη διάρκεια των επετείων της 17ης Νοέμβρη, αλλά και άλλων εκδηλώσεων του αριστερίστικου και αναρχικού χώρου, η αστυνομία τούς προμήθευε με ασυρμάτους και κλομπς, για να τους εντοπίζουν και να τους κτυπούν, εμφανιζόμενοι ως "αγανακτισμένοι" πολίτες.
(...)
στ) Τα περισσότερα μέλη της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ οπλοφορούν παράνομα, προμηθευόμενα όπλα από βουλευτές (της ΝΔ) παρουσιαζόμενοι ως συνοδοί τους».
*
Το ερώτημα που θέταμε, χτες, ήταν αν στα 15 σχεδόν χρόνια που πέρασαν από τότε που συντάχθηκε η παραπάνω αποκαλυπτική έκθεση, μπορούν να μας πουν τι έχουν κάνει για το θέμα τα κόμματα του περίφημου... «συνταγματικού τόξου».
Τα κόμματα που, μάλιστα, τώρα «τσακώνονται» με φόντο το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο, αλλά που επί των δικών τους κυβερνήσεων θύλακες του κρατικού μηχανισμού, σύμφωνα με το άκρως απόρρητο έγγραφο της ΕΛ.ΑΣ., διατηρούσαν τόσο στενές σχέσεις με τη ναζιστική Χρυσή Αυγή.
Μπορούν, δηλαδή, να μας πουν αν εντοπίστηκε το δίκτυο ή τα πρόσωπα της Αστυνομίας με τα οποία «διατηρεί πολύ καλές σχέσεις» η ναζιστική συμμορία; Μπορούν να μας πουν αν διαπιστώθηκε από πόσο ψηλά δίνονταν οι εντολές, όταν «η αστυνομία τούς προμήθευε με ασυρμάτους και κλομπς»; Μπορούν να μας πουν αν διερευνήθηκαν η παράνομη οπλοφορία των χρυσαυγιτών και η κατηγορία ότι η προμήθεια όπλων γινόταν από βουλευτές;
Στα ερωτήματα (τα οποία αφορούν και τον νυν υπουργό Δημόσιας Τάξης, κ. Δένδια) δεν έχει δοθεί, ακόμα, καμία απάντηση. Οχι ότι έχουμε αυταπάτες για τη «σαφήνεια» των απαντήσεων που θα δώσουν (αν ποτέ τις δώσουν...), αλλά για να μη λένε ότι είμαστε προκατειλημμένοι, εμείς θα περιμένουμε. Με την ησυχία τους. Αλλωστε, αντιλαμβανόμαστε τη «δυσκολία» τους...

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

28 Μαΐ 2013

Η εξομολόγηση ενός Τζήμερου

Η εξομολόγηση ενός Τζήμερου

 Posted  by 2310net Σήμερα το μεσημεράκι στη δουλειά έπεσε το μάτι μου σε νέο άρθρο-κόλαφο του Θάνου Τζήμερου. Δεν μπορούσα να μην το διαβάσω. Αφού εξομολογήθηκα την αμαρτία μου στον θεό της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας, ρίχτηκα στη μάχη με τη λογική διαβάζοντας γραμμή-γραμμή το απαύγασμα της πολιτικής σκέψης του μεγάλου αδικημένου ηγέτη της νέας Ελλάδας.

Πάμε να το πάρουμε το κείμενο παράγραφο-παράγραφο και να σχολιάσουμε:

Έχουν περάσει πάνω από 30 χρόνια, από τη μέρα που βρόντηξα πίσω μου για τελευταία φορά τη βαριά πόρτα του αμφιθεάτρου της ΑΣΟΕΕ, αποφασίζοντας να μην ξαναπατήσω σ’ αυτό το ευαγές ίδρυμα, ό,τι και να μου κόστιζε αυτή η επιλογή. 

Καταρχάς είχα πάντα την αίσθηση ότι τα Πανεπιστήμια δεν είχαν βαριές πόρτες για να μπαινοβγαίνει όποιος θέλει. Ελεύθερη διακίνηση νομίζω λεγόταν παλιά. Αν υπήρχε μια πόρτα την έκλεινε ο επιστάτης και όχι ο κάθε φοιτητής. Μήπως ο Θάνος ήταν επιστάτης τελικά γι’ αυτό δεν πήρε ποτέ πτυχίο; Εντάξει, ξέρω ότι ο Θάνος αρέσκεται να δίνει λογοτεχνικό ύφος στα γραπτά του, οπότε το ξεπερνάω και πάω στο ουσιαστικό: Τι, αλήθεια σου κόστισε αγαπητέ Θάνο αυτή η επιλογή; Έγινες, όπως διατείνεσαι, επιτυχημένος επιχειρηματίας, έβγαλες λεφτά, έγινες μέχρι και πρόεδρος κόμματος. Μέχρι και στον Κωστόπουλο βγήκες. Τι άλλο ήθελες από τη ζωή σου και δεν σου το πρόσφερε το ευαγές ίδρυμα;

Είχα μόλις αποφύγει να πιαστώ στα χέρια, καθώς τη στιγμή που η αδρεναλίνη χτυπούσε κόκκινο, ο άλλος, ο αποστασιοποιημένος μου εαυτός, που πάντα διάγει τον δικό του, ανεξάρτητο από τα ανθρώπινα πάθη βίο, με συμβούλεψε να φύγω, γιατί: «και να πλακωθείς τι θα βγει; Η βλακεία είναι ανίκητη».

Από αυτή την παράγραφο κρατάω δύο πράγματα: Το ένα είναι ότι παραδέχεσαι ότι είσαι διχασμένη προσωπικότητα και ότι έχεις έναν αποστασιοποιημένο εαυτό. Το δεύτερο, σύμφωνα με την τελευταία σου φράση, είναι ότι ήσουν σίγουρος ότι θα κερδίσεις.

Κάναμε, νομίζω, μακροοικονομία όταν ξαφνικά ανοίγει η πόρτα και ένας «σύντροφος» με δυο πυρετώδικα ημίτρελα μάτια που μόλις ξεχώριζαν ανάμεσα σε μαλλιά και μούσια διατάσσει καθηγητή και φοιτητές: «Συνάδελφοι, το μάθημα διακόπτεται – θα κάνουμε συνέλευση!» Δεν ήταν η πρώτη φορά που συνέβαινε. Οποιαδήποτε στιγμή, οποιαδήποτε φοιτητική παράταξη ή και παρέα ακόμα, έμπαινε με το «έτσι το θέλω» σε μια αίθουσα αγνοώντας το τι συμβαίνει εκεί και έκανε «συνέλευση».

«Πυρετωδικά, ημίτρελα μάτια» μα καλά που τα βρίσκεις; Αν αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο παράτησες τις σπουδές σου τότε πρέπει να αισθάνεσαι μοναδικός. Αν αυτό όπως λες συνέβαινε συχνά, τότε γιατί ενοχλούσε μόνο εσένα; Μήπως τελικά το πρόβλημα το είχες εσύ;

Συνήθως ο καθηγητής υπάκουε πειθήνια και οι υπόλοιποι φοιτητές αποχωρούσαν εκόντες άκοντες, χωρίς αντιδράσεις – από τότε είχε αρχίσει η νομιμότητα να σκύβει το κεφάλι… Δεν είχε τίποτε ιδιαίτερο εκείνη η μέρα, το ίδιο θα συνέβαινε, κάποιοι είχαν σηκωθεί να αποχωρήσουν, όταν μου ήρθε η ξαφνική έμπνευση. Σηκώθηκα επάνω και τον ρώτησα: «Και ποιο είναι το τόσο επείγον θέμα για το οποίο θα πρέπει να διακόψουμε;» Ξαφνιάστηκε και επακολούθησε ένας διάλογος κάπως έτσι:

Έλα πες αλήθεια, ήθελες να γλείψεις τον καθηγητή σου παίζοντας τον καλό και επιμελή φοιτητή ε;

-         Δεν κατάλαβα, συνάδελφε, εννοείς ότι για πλάκα τις κάνουμε τις συνελεύσεις;
 - Για όποιον λόγο και να τις κάνετε, εγώ ήρθα εδώ για να παρακολουθήσω μάθημα. Αν θες να κάνεις συνέλευση να βρεις μια κενή ώρα.
 - Άντε ρε που θα μου πεις πότε θα κάνω συνέλευση (ήταν στέλεχος, βλέπετε, του φοιτητικού κινήματος και το έπαιρνε προσωπικά το θέμα).
 - Κάνε όποτε γουστάρεις! Όχι όμως τώρα. Τώρα κάνουμε μάθημα.
 - Είσαι σοβαρός, ρε;
 - Όσο δεν φαντάζεσαι! Αυτό το αστειάκι “όποτε μου κα….σει, μπουκάρω σε μια αίθουσα και τους πετάω όλους έξω, θα τελειώσει. Και θα τελειώσει από αυτή τη στιγμή. Λοιπόν πολύ σε ανεχτήκαμε. Τέλος χρόνου. Μεταβολή και φεύγεις.

Ομολογώ ότι με εντυπωσιάζει η ικανότητά σου να θυμάσαι με κάθε λεπτομέρεια κάθε λέξη που ειπώθηκε εκείνη τη μέρα. Τελικά αφού ήσουν τόσο δυναμικός και σήκωσες το ανάστημα της νομιμότητας, γιατί τελικά εσύ τα παράτησες και η συνέλευση έγινε; Είναι απολαυστικό πάντως το γεγονός ότι όλως τυχαίως στο διάλογο που θυμάσαι εσύ είχες ατράνταχτα επιχειρήματα και ο αντίπαλός σου ήταν αγενής και έλεγε ό,τι ήθελε.

Δεν περίμενε, φαίνεται, τέτοια… αντεπαναστατική ενέργεια. Και κινήθηκε, εντελώς δημοκρατικά, εναντίον μου. Ήδη τα πνεύματα είχαν οξυνθεί. Στην αίθουσα υπήρχαν και άλλοι “συνοδοιπόροι” που είχαν αρχίσει να φωνάζουν. Καταλάβαμε ότι το επείγον θέμα ήταν ακόμα ένα ψήφισμα για τους Σαντινίστας, τους επαναστάτες της Νικαράγουα. Το αστείο είναι ότι κι εγώ συμπαθούσα τους Σαντινίστας, καθώς είχαν ανατρέψει τη δικτατορική δυναστεία των Σομόζα. Αλλά δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί για να βγει ένα ψήφισμα συμπαράστασης στους Σαντινίστας θα έπρεπε να μην γίνει μάθημα. Και τα δύο μαζί ήταν… τεχνικά αδύνατον;

Απ’ ό,τι διαπίστωσα συμφωνούσαν κι άλλοι με την άποψή μου, οπότε βρήκαν την ευκαιρία να εκδηλωθούν. Προμηνύονταν σύρραξη. Ο καθηγητής απλώς κοίταζε. Οι κουβέντες άρχισαν να ξεφεύγουν. Ήδη είχαν αρχίσει να πέφτουν αγκωνιές. Και τότε άκουσα για πρώτη φορά τη λέξη “φασίστα!” να εκτοξεύεται σε μένα. Ο σύντροφος – σφουγγαρίστρα και μια άλλη έξαλλη συντρόφισσα με το ταγάρι, με είχαν αρπάξει από το πουκάμισο, με ταρακουνούσαν και με έβριζαν γιατί επέμενα να μην δέχομαι παραβίαση του χώρου και του χρόνου που ήταν αφιερωμένος στο μάθημα. Ενώ οι τσαμπουκαλοκαταληψίες / δάρτες ήταν δημοκράτες! Τότε, η πλάστιγγα έγειρε. Σκέφτηκα πως “δεν είχε πλοίο για με δεν είχε οδό” εκεί μέσα. Ενδεχομένως ούτε και έξω, με πολιτικούς όρους. Όταν στο πανεπιστήμιο οι έννοιες έχουν αντιστραφεί κατά 180 μοίρες, τι περιμένεις να συμβεί στην κοινωνία;

Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι συμπαθούσες τους Σαντινίστας. Προφανώς επειδή έκαναν διαδηλώσεις πάνω στο πεζοδρόμιο χωρίς να καταλάβουν το οδόστρωμα, σε ώρες που δεν ενοχλούσαν την απρόσκοπτη λειτουργία των μαγαζιών ε;

Και κάπου εκεί κάποιος σε είπε φασίστα! Μα γιατί; Εσύ που δεν μας έχεις συνηθίσει στις φασιστικής νοοτροπίας απόδοσης χαρακτηρισμών όπως «σύντροφος-σφουγγαρίστρα»! Όχι Θάνο, δεν είσαι φασίστας. Όλοι οι άλλοι είναι. Εσύ είσαι απλά οπαδός της νομιμότητας όπως ήταν και τα SS. Αλλά λύσε μου μια απορία: Επειδή πολλοί από εμάς έχουμε περάσει από πανεπιστήμια και έχουμε βιώσει στιγμές που διακόπταμε το μάθημα για να γίνει συνέλευση, θέλεις να πιστέψουμε στ’ αλήθεια ότι μόνος σου κατάφερες να παρεμποδίσεις τη διακοπή; Σε μια εποχή που το φοιτητικό κίνημα ήταν στα καλύτερά του, ένας φοιτητής με πουκάμισο τους εμπόδισε και τους ανάγκασε να χρησιμοποιήσουν βία; Σαν να ακούγεται λίγο υπερβολικό δεν νομίζεις;

Έφυγα λοιπόν αφήνοντάς τους στην επαναστατική τους φενάκη, και έτσι το «φασίστα» δεν το ξανάκουσα για πολύ καιρό. Μέχρι που, επειδή φαίνεται ότι πάλι το ποτήρι ξεχείλισε, μια παρόμοια παρόρμηση, σαν εκείνη της ΑΣΟΕΕ, με έκανε να διατυπώσω τις ίδιες απλές, θεμελιώδεις ερωτήσεις, στο πολιτικό, πλέον, αμφιθέατρο, εδώ κι έναν περίπου χρόνο. Και οι επίγονοι της «σφουγγαρίστρας» βρήκαν ποιον θα στολίζουν με τον αγαπημένο τους χαρακτηρισμό. Χθες, πληκτρολόγησα στο google τις λέξεις Τζήμερος – φασίστας. Βρήκα μερικές χιλιάδες λήμματα. Ως κάτοχος λοιπόν του… τίτλου μπορώ άφοβα να διατυπώνω τις…φασιστικές μου προτάσεις και περιμένω τις, δημοκρατικές, δικές σας:

Ως επίγονος της σφουγγαρίστρας, αφημένος στην επαναστατική μου φενάκη, σηκώνω το γάντι για να αναμετρηθώ με τις φασιστικές σου προτάσεις και να καταθέσω στη θέση τους μια αντίστοιχη δημοκρατική:
Τα κόμματα παίρνουν επιχορήγηση από τον δικό μου και τον δικό σου φόρο. Ο νόμος προβλέπει έλεγχο σε κάθε κόμμα από ορκωτούς λογιστές. Έχουν, λοιπόν, διπλή υποχρέωση, και έναντι του νόμου και έναντι του φορολογούμενου πολίτη, που είναι εξαναγκασμένος να τα χρηματοδοτεί (χωρίς κανένας να τον ρωτήσει) να δέχονται έλεγχο στα οικονομικά τους. Φασιστική πρόταση Νο 1: Κόμμα που δεν δέχεται ελεγχο, του κόβεται “μαχαίρι” η κρατική επιχορήγηση, τουλάχιστον. Κανονικά θα έπρεπε να ανασταλεί η λειτουργία του. Φωτογραφίζω το ΚΚΕ; Ναι, φωτογραφίζω το ΚΚΕ.

Οι επιχειρήσεις που παίρνουν επιχορήγηση από το δικό μου και τον δικό σου φόρο να παρέχουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους δωρεάν. Επίσης να φροντίζουν οι μισθοί των εργαζόμενων σε αυτές να επαρκούν για να ζουν όπως θέλουν. Να τηρείται η πολυπόθητη νομιμότητα σε κάθε τους κίνηση και να ελέγχονται σε κάθε τους βήμα από το κράτος. Αλλιώς να αναστέλλεται η λειτουργία τους και οι υπεύθυνοι επιχειρηματίες να πηγαίνουν φυλακή. Πάει;

2. Ο συνδικαλιστής είναι εξ ορισμού κοινωνικός αντίπαλος με τον εργοδότη, σωστά;Άρα απαγορεύεται οποιαδήποτε οικονομική στήριξη του εργοδότη προς τον συνδικαλιστή διότι έτσι, έμμεσα, ο εργοδότης τον καθιστά υποχείριό του.

Με ποια λογική οι συνδικαλιστές του Δημοσίου, α) απαλλάσσονται από την εργασία, β) κάνουν τις συνελεύσεις τους εν ώρα εργασίας σταματώντας τα σχολεία, τα λεωφορεία, το μετρό; Φασιστική πρόταση Νο 2: Κανένας συνδικαλιστής δεν απαλλάσσεται από την εργασία του. Εργάζεται κανονικά, πλήρες ωράριο, για να έχει και επαφή με το πεδίο της μάχης όπως αυτοί που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί. Το ενδιαφέρον για τα κοινά θα το δείχνει διαθέτοντας από τον προσωπικό του χρόνο. Όλες οι συνδικαλιστικές δραστηριότητες θα γίνονται εκτός ωραρίου εργασίας. Ναι, μιλάω για κατάργηση του νόμου 1264/82, αυτού του πασοκικού εκτρώματος που εξέθρεψε γενιές συνδικ-αλητών.

Στο πρώτο θα συμφωνήσω απόλυτα. Απαγορεύεται ή πρέπει να απαγορεύεται οποιαδήποτε οικονομική στήριξη του εργοδότη προς τον συνδικαλιστή. Χαίρομαι, λοιπόν, που τάσσεσαι κι εσύ με το σύνθημα: Συνδικάτα ταξικά κι όχι εργοδοτικά. Πάμε μαζί να ρίξουμε την ξεπουλημένη ηγεσία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ που κατάντησαν τον συνδικαλισμό πασοκικό έκτρωμα!

3. Η απεργία, ειδικά στον δημόσιο τομέα, δεν στρέφεται κατά του εργοδότη αλλά κατά του κοινωνικού συνόλου, διότι αυτό θα υποστεί την ταλαιπωρία από τις κινητοποιήσεις (της ακινησίας) κι αυτό, τελικά, θα πληρώσει τις όποιες “κατακτήσεις” των απεργών. Ταυτόχρονα, το Δημόσιο είναι θεωρητικά ο εγγυητής της νομιμότητας, αυτός δηλαδή που θα προστατέψει τους απεργούς από τον κακό εργοδότη.

Αντιφατικό, κατ’ αρχήν. Όμως υπάρχει περίπτωση, ειδικά στην Ελλάδα που το Δημόσιο φέρεται πρόστυχα σε όλους τους Έλληνες, να φερθεί πρόστυχα και στους υπαλλήλους του. Άρα, η απεργία, έτσι όπως είμαστε, μπορεί και να έχει νόημα. Φασιστική πρόταση Νο 3: για να κηρυχθεί μια απεργία θα πρέπει να υπερψηφισθεί από το 50% + 1 των εγγεγραμένων μελών των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων. Φωτογραφίζω τη διγλωσσία της κυβέρνησης που από τη μια επιστρατεύει τους απεργούς κι από την άλλη δεν προχωράει σε νομική ρύθμιση για να τελειώνουμε μια και καλή από τον εκβιασμό του κομματικού συνδικαλισμού.

Εσύ αγόρι μου έπρεπε να γίνεις φωτογράφος! Τέλος πάντων! Προφανώς δεν επιθυμείς οι εργαζόμενοι του δημόσιου τομέα να απολαμβάνουν έναν ικανοποιητικό μισθό ή καλές συνθήκες ζωής μην τυχόν και ζηλέψουν και οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα και σου ζητάνε τα ίδια. Αλλά ακόμα και στην δική σου τη λογική, αυτή των οικονομολόγων που θεοποιούν την αγορά, πες μου αν δεν υπάρχουν καλά αμειβόμενοι εργαζόμενοι τότε πως θα έρχονται να αδυνατίσουν στις επιχειρήσεις που διαφημίζεις; Πως θα ζήσεις εσύ;

Πάμε στην δημοκρατική αντιπρόταση: Να γίνει υποχρεωτικός ο συνδικαλισμός και να μην τρομοκρατείτε εσείς τα αφεντικά τους εργαζόμενους ότι θα απολυθούν αν συνδικαλιστούν. Ίσως έτσι επιτέλους αποκτήσουν περισσότερη μαζικότητα οι συνελεύσεις των εργαζομένων.

4. Ακροτελεύτιο, που λέει και το Σύνταγμα, για σήμερα. Υποτίθεται ότι όσοι συμμετέχουν στον κοινοβουλευτισμό σέβονται τους κανόνες του. Και δέχονται επίσης πως όταν δεν μας αρέσουν αυτοί οι κανόνες, τους αλλάζουμε με τις διαδικασίες που ο κοινοβουλευτισμός ορίζει. Όχι επειδή “έτσι γουστάρω”. Αλλιώς, ο νόμος της ζούγκλας θα είναι το επόμενο, σίγουρο, βήμα.

Ο κοινοβουλευτισμός λοιπόν ψηφίζει νόμους, με τους οποίους κάποιοι συμφωνούν, κάποιοι όχι. Και οι μεν και οι δε είναι υποχρεωμένοι να τους εφαρμόζουν, υπάρχει αντίρρηση; Φασιστική πρόταση Νο 4: κοινοβουλευτικός ανήρ ή γυνή που προτρέπει σε ανυπακοή και απειθαρχία ή εκθειάζει παράνομες πράξεις εκπίπτει αυτομάτως του αξιώματός του. Ναι, φωτογραφίζω και τη Χρυσή Αυγή και τον Σύριζα.

Ακροτελεύτιο, λοιπόν. Σε μια παράγραφο στην οποία υποτίθεται ότι αναφέρεσαι στη λειτουργία του πολιτεύματος, κρατάς μόνο τον κοινοβουλευτισμό και εξαφανίζεις την δημοκρατία. Μάλλον κι εσύ κατανοείς ή τουλάχιστον υπαινίσσεσαι ότι ο κοινοβουλευτισμός δεν είναι και πολύ δημοκρατικός. Ρε μπας και ήσουν εσύ ο σύντροφος σφουγγαρίστρα και τώρα ξύπνησε η άλλη σου προσωπικότητα; Δημοκρατική αντιπρόταση νο. 4: Να ξεμπερδεύουμε με τον κοινοβουλευτισμό μπας και βρούμε την πραγματική δημοκρατία, που sorry που στο χαλάω αλλά δεν πολυταιριάζει με την αγορά. Ξέρεις, αυτήν την λέξη που βρήκατε για να την αντικαταστήσετε με την λέξη καπιταλισμός που θα ‘λεγε και μια ψυχή με ταγάρι!

Αρκετά συνηθίσαμε να μασάμε τα λόγια μας σ’ αυτή τη χώρα. 40 χρόνια τώρα, οποιαδήποτε παρανομία, παλιανθρωπιά, έγκλημα του κοινού ποινικού κώδικα, φορούσε έναν πολιτικό μανδύα και γίνονταν, όπως στα παραμύθια, αόρατο. Αυτό το παραμύθι, όμως, οδήγησε την Ελλάδα στον όλεθρο. Τα ίδια τα κόμματα, από παράγοντες νομιμότητας (που ώφειλαν αν είναι) κατάντησαν εκκολαπτήρια παρανόμων, φροντιστήρια εγκλήματος.

Μέχρι, οι πολίτες, να αποκτήσουμε δύναμη να τα ξεριζώσουμε από το σώμα της κοινωνίας μας, ας κάνουμε το πρώτο βήμα: να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Ακόμα κι αν οι βιαστές της Δημοκρατίας μάς αποκαλούν φασίστες.

Αρκετά συνηθίσαμε τόσα χρόνια. 40 χρόνια τώρα, οποιοσδήποτε παράνομος, παλιάνθρωπος, εγκληματίας του κοινού ποινικού κώδικα αν είχε καράβια ή εργοστάσια βαφτιζόταν ευεργέτης και του χάριζαν εκατομμύρια. Αυτό το παραμύθι οδήγησε τον λαό στις αυτοκτονίες, στα συσσίτια, στα παγκάκια.

Μέχρι ο λαός να αποκτήσει δύναμη και να ξεμπερδεύει με τα παράσιτα της κοινωνίας, αυτούς που του πίνουν το αίμα και τον καταδικάζουν στην εξαθλίωση, ας λέμε τα πράγματα με το όνομά τους: Αν έστω και εν είδη αυτοσαρκασμού αποκαλείς τον εαυτό σου φασίστα, τότε δεν μπορείς να πείσεις ότι δεν είσαι!

Η εξομολόγηση ενός Τζήμερου

Η εξομολόγηση ενός Τζήμερου

 Posted  by 2310net Σήμερα το μεσημεράκι στη δουλειά έπεσε το μάτι μου σε νέο άρθρο-κόλαφο του Θάνου Τζήμερου. Δεν μπορούσα να μην το διαβάσω. Αφού εξομολογήθηκα την αμαρτία μου στον θεό της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας, ρίχτηκα στη μάχη με τη λογική διαβάζοντας γραμμή-γραμμή το απαύγασμα της πολιτικής σκέψης του μεγάλου αδικημένου ηγέτη της νέας Ελλάδας.

Πάμε να το πάρουμε το κείμενο παράγραφο-παράγραφο και να σχολιάσουμε:

Έχουν περάσει πάνω από 30 χρόνια, από τη μέρα που βρόντηξα πίσω μου για τελευταία φορά τη βαριά πόρτα του αμφιθεάτρου της ΑΣΟΕΕ, αποφασίζοντας να μην ξαναπατήσω σ’ αυτό το ευαγές ίδρυμα, ό,τι και να μου κόστιζε αυτή η επιλογή. 

Καταρχάς είχα πάντα την αίσθηση ότι τα Πανεπιστήμια δεν είχαν βαριές πόρτες για να μπαινοβγαίνει όποιος θέλει. Ελεύθερη διακίνηση νομίζω λεγόταν παλιά. Αν υπήρχε μια πόρτα την έκλεινε ο επιστάτης και όχι ο κάθε φοιτητής. Μήπως ο Θάνος ήταν επιστάτης τελικά γι’ αυτό δεν πήρε ποτέ πτυχίο; Εντάξει, ξέρω ότι ο Θάνος αρέσκεται να δίνει λογοτεχνικό ύφος στα γραπτά του, οπότε το ξεπερνάω και πάω στο ουσιαστικό: Τι, αλήθεια σου κόστισε αγαπητέ Θάνο αυτή η επιλογή; Έγινες, όπως διατείνεσαι, επιτυχημένος επιχειρηματίας, έβγαλες λεφτά, έγινες μέχρι και πρόεδρος κόμματος. Μέχρι και στον Κωστόπουλο βγήκες. Τι άλλο ήθελες από τη ζωή σου και δεν σου το πρόσφερε το ευαγές ίδρυμα;

Είχα μόλις αποφύγει να πιαστώ στα χέρια, καθώς τη στιγμή που η αδρεναλίνη χτυπούσε κόκκινο, ο άλλος, ο αποστασιοποιημένος μου εαυτός, που πάντα διάγει τον δικό του, ανεξάρτητο από τα ανθρώπινα πάθη βίο, με συμβούλεψε να φύγω, γιατί: «και να πλακωθείς τι θα βγει; Η βλακεία είναι ανίκητη».

Από αυτή την παράγραφο κρατάω δύο πράγματα: Το ένα είναι ότι παραδέχεσαι ότι είσαι διχασμένη προσωπικότητα και ότι έχεις έναν αποστασιοποιημένο εαυτό. Το δεύτερο, σύμφωνα με την τελευταία σου φράση, είναι ότι ήσουν σίγουρος ότι θα κερδίσεις.

Κάναμε, νομίζω, μακροοικονομία όταν ξαφνικά ανοίγει η πόρτα και ένας «σύντροφος» με δυο πυρετώδικα ημίτρελα μάτια που μόλις ξεχώριζαν ανάμεσα σε μαλλιά και μούσια διατάσσει καθηγητή και φοιτητές: «Συνάδελφοι, το μάθημα διακόπτεται – θα κάνουμε συνέλευση!» Δεν ήταν η πρώτη φορά που συνέβαινε. Οποιαδήποτε στιγμή, οποιαδήποτε φοιτητική παράταξη ή και παρέα ακόμα, έμπαινε με το «έτσι το θέλω» σε μια αίθουσα αγνοώντας το τι συμβαίνει εκεί και έκανε «συνέλευση».

«Πυρετωδικά, ημίτρελα μάτια» μα καλά που τα βρίσκεις; Αν αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο παράτησες τις σπουδές σου τότε πρέπει να αισθάνεσαι μοναδικός. Αν αυτό όπως λες συνέβαινε συχνά, τότε γιατί ενοχλούσε μόνο εσένα; Μήπως τελικά το πρόβλημα το είχες εσύ;

Συνήθως ο καθηγητής υπάκουε πειθήνια και οι υπόλοιποι φοιτητές αποχωρούσαν εκόντες άκοντες, χωρίς αντιδράσεις – από τότε είχε αρχίσει η νομιμότητα να σκύβει το κεφάλι… Δεν είχε τίποτε ιδιαίτερο εκείνη η μέρα, το ίδιο θα συνέβαινε, κάποιοι είχαν σηκωθεί να αποχωρήσουν, όταν μου ήρθε η ξαφνική έμπνευση. Σηκώθηκα επάνω και τον ρώτησα: «Και ποιο είναι το τόσο επείγον θέμα για το οποίο θα πρέπει να διακόψουμε;» Ξαφνιάστηκε και επακολούθησε ένας διάλογος κάπως έτσι:

Έλα πες αλήθεια, ήθελες να γλείψεις τον καθηγητή σου παίζοντας τον καλό και επιμελή φοιτητή ε;

-         Δεν κατάλαβα, συνάδελφε, εννοείς ότι για πλάκα τις κάνουμε τις συνελεύσεις;
 - Για όποιον λόγο και να τις κάνετε, εγώ ήρθα εδώ για να παρακολουθήσω μάθημα. Αν θες να κάνεις συνέλευση να βρεις μια κενή ώρα.
 - Άντε ρε που θα μου πεις πότε θα κάνω συνέλευση (ήταν στέλεχος, βλέπετε, του φοιτητικού κινήματος και το έπαιρνε προσωπικά το θέμα).
 - Κάνε όποτε γουστάρεις! Όχι όμως τώρα. Τώρα κάνουμε μάθημα.
 - Είσαι σοβαρός, ρε;
 - Όσο δεν φαντάζεσαι! Αυτό το αστειάκι “όποτε μου κα….σει, μπουκάρω σε μια αίθουσα και τους πετάω όλους έξω, θα τελειώσει. Και θα τελειώσει από αυτή τη στιγμή. Λοιπόν πολύ σε ανεχτήκαμε. Τέλος χρόνου. Μεταβολή και φεύγεις.

Ομολογώ ότι με εντυπωσιάζει η ικανότητά σου να θυμάσαι με κάθε λεπτομέρεια κάθε λέξη που ειπώθηκε εκείνη τη μέρα. Τελικά αφού ήσουν τόσο δυναμικός και σήκωσες το ανάστημα της νομιμότητας, γιατί τελικά εσύ τα παράτησες και η συνέλευση έγινε; Είναι απολαυστικό πάντως το γεγονός ότι όλως τυχαίως στο διάλογο που θυμάσαι εσύ είχες ατράνταχτα επιχειρήματα και ο αντίπαλός σου ήταν αγενής και έλεγε ό,τι ήθελε.

Δεν περίμενε, φαίνεται, τέτοια… αντεπαναστατική ενέργεια. Και κινήθηκε, εντελώς δημοκρατικά, εναντίον μου. Ήδη τα πνεύματα είχαν οξυνθεί. Στην αίθουσα υπήρχαν και άλλοι “συνοδοιπόροι” που είχαν αρχίσει να φωνάζουν. Καταλάβαμε ότι το επείγον θέμα ήταν ακόμα ένα ψήφισμα για τους Σαντινίστας, τους επαναστάτες της Νικαράγουα. Το αστείο είναι ότι κι εγώ συμπαθούσα τους Σαντινίστας, καθώς είχαν ανατρέψει τη δικτατορική δυναστεία των Σομόζα. Αλλά δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί για να βγει ένα ψήφισμα συμπαράστασης στους Σαντινίστας θα έπρεπε να μην γίνει μάθημα. Και τα δύο μαζί ήταν… τεχνικά αδύνατον;

Απ’ ό,τι διαπίστωσα συμφωνούσαν κι άλλοι με την άποψή μου, οπότε βρήκαν την ευκαιρία να εκδηλωθούν. Προμηνύονταν σύρραξη. Ο καθηγητής απλώς κοίταζε. Οι κουβέντες άρχισαν να ξεφεύγουν. Ήδη είχαν αρχίσει να πέφτουν αγκωνιές. Και τότε άκουσα για πρώτη φορά τη λέξη “φασίστα!” να εκτοξεύεται σε μένα. Ο σύντροφος – σφουγγαρίστρα και μια άλλη έξαλλη συντρόφισσα με το ταγάρι, με είχαν αρπάξει από το πουκάμισο, με ταρακουνούσαν και με έβριζαν γιατί επέμενα να μην δέχομαι παραβίαση του χώρου και του χρόνου που ήταν αφιερωμένος στο μάθημα. Ενώ οι τσαμπουκαλοκαταληψίες / δάρτες ήταν δημοκράτες! Τότε, η πλάστιγγα έγειρε. Σκέφτηκα πως “δεν είχε πλοίο για με δεν είχε οδό” εκεί μέσα. Ενδεχομένως ούτε και έξω, με πολιτικούς όρους. Όταν στο πανεπιστήμιο οι έννοιες έχουν αντιστραφεί κατά 180 μοίρες, τι περιμένεις να συμβεί στην κοινωνία;

Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι συμπαθούσες τους Σαντινίστας. Προφανώς επειδή έκαναν διαδηλώσεις πάνω στο πεζοδρόμιο χωρίς να καταλάβουν το οδόστρωμα, σε ώρες που δεν ενοχλούσαν την απρόσκοπτη λειτουργία των μαγαζιών ε;

Και κάπου εκεί κάποιος σε είπε φασίστα! Μα γιατί; Εσύ που δεν μας έχεις συνηθίσει στις φασιστικής νοοτροπίας απόδοσης χαρακτηρισμών όπως «σύντροφος-σφουγγαρίστρα»! Όχι Θάνο, δεν είσαι φασίστας. Όλοι οι άλλοι είναι. Εσύ είσαι απλά οπαδός της νομιμότητας όπως ήταν και τα SS. Αλλά λύσε μου μια απορία: Επειδή πολλοί από εμάς έχουμε περάσει από πανεπιστήμια και έχουμε βιώσει στιγμές που διακόπταμε το μάθημα για να γίνει συνέλευση, θέλεις να πιστέψουμε στ’ αλήθεια ότι μόνος σου κατάφερες να παρεμποδίσεις τη διακοπή; Σε μια εποχή που το φοιτητικό κίνημα ήταν στα καλύτερά του, ένας φοιτητής με πουκάμισο τους εμπόδισε και τους ανάγκασε να χρησιμοποιήσουν βία; Σαν να ακούγεται λίγο υπερβολικό δεν νομίζεις;

Έφυγα λοιπόν αφήνοντάς τους στην επαναστατική τους φενάκη, και έτσι το «φασίστα» δεν το ξανάκουσα για πολύ καιρό. Μέχρι που, επειδή φαίνεται ότι πάλι το ποτήρι ξεχείλισε, μια παρόμοια παρόρμηση, σαν εκείνη της ΑΣΟΕΕ, με έκανε να διατυπώσω τις ίδιες απλές, θεμελιώδεις ερωτήσεις, στο πολιτικό, πλέον, αμφιθέατρο, εδώ κι έναν περίπου χρόνο. Και οι επίγονοι της «σφουγγαρίστρας» βρήκαν ποιον θα στολίζουν με τον αγαπημένο τους χαρακτηρισμό. Χθες, πληκτρολόγησα στο google τις λέξεις Τζήμερος – φασίστας. Βρήκα μερικές χιλιάδες λήμματα. Ως κάτοχος λοιπόν του… τίτλου μπορώ άφοβα να διατυπώνω τις…φασιστικές μου προτάσεις και περιμένω τις, δημοκρατικές, δικές σας:

Ως επίγονος της σφουγγαρίστρας, αφημένος στην επαναστατική μου φενάκη, σηκώνω το γάντι για να αναμετρηθώ με τις φασιστικές σου προτάσεις και να καταθέσω στη θέση τους μια αντίστοιχη δημοκρατική:
Τα κόμματα παίρνουν επιχορήγηση από τον δικό μου και τον δικό σου φόρο. Ο νόμος προβλέπει έλεγχο σε κάθε κόμμα από ορκωτούς λογιστές. Έχουν, λοιπόν, διπλή υποχρέωση, και έναντι του νόμου και έναντι του φορολογούμενου πολίτη, που είναι εξαναγκασμένος να τα χρηματοδοτεί (χωρίς κανένας να τον ρωτήσει) να δέχονται έλεγχο στα οικονομικά τους. Φασιστική πρόταση Νο 1: Κόμμα που δεν δέχεται ελεγχο, του κόβεται “μαχαίρι” η κρατική επιχορήγηση, τουλάχιστον. Κανονικά θα έπρεπε να ανασταλεί η λειτουργία του. Φωτογραφίζω το ΚΚΕ; Ναι, φωτογραφίζω το ΚΚΕ.

Οι επιχειρήσεις που παίρνουν επιχορήγηση από το δικό μου και τον δικό σου φόρο να παρέχουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους δωρεάν. Επίσης να φροντίζουν οι μισθοί των εργαζόμενων σε αυτές να επαρκούν για να ζουν όπως θέλουν. Να τηρείται η πολυπόθητη νομιμότητα σε κάθε τους κίνηση και να ελέγχονται σε κάθε τους βήμα από το κράτος. Αλλιώς να αναστέλλεται η λειτουργία τους και οι υπεύθυνοι επιχειρηματίες να πηγαίνουν φυλακή. Πάει;

2. Ο συνδικαλιστής είναι εξ ορισμού κοινωνικός αντίπαλος με τον εργοδότη, σωστά;Άρα απαγορεύεται οποιαδήποτε οικονομική στήριξη του εργοδότη προς τον συνδικαλιστή διότι έτσι, έμμεσα, ο εργοδότης τον καθιστά υποχείριό του.

Με ποια λογική οι συνδικαλιστές του Δημοσίου, α) απαλλάσσονται από την εργασία, β) κάνουν τις συνελεύσεις τους εν ώρα εργασίας σταματώντας τα σχολεία, τα λεωφορεία, το μετρό; Φασιστική πρόταση Νο 2: Κανένας συνδικαλιστής δεν απαλλάσσεται από την εργασία του. Εργάζεται κανονικά, πλήρες ωράριο, για να έχει και επαφή με το πεδίο της μάχης όπως αυτοί που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί. Το ενδιαφέρον για τα κοινά θα το δείχνει διαθέτοντας από τον προσωπικό του χρόνο. Όλες οι συνδικαλιστικές δραστηριότητες θα γίνονται εκτός ωραρίου εργασίας. Ναι, μιλάω για κατάργηση του νόμου 1264/82, αυτού του πασοκικού εκτρώματος που εξέθρεψε γενιές συνδικ-αλητών.

Στο πρώτο θα συμφωνήσω απόλυτα. Απαγορεύεται ή πρέπει να απαγορεύεται οποιαδήποτε οικονομική στήριξη του εργοδότη προς τον συνδικαλιστή. Χαίρομαι, λοιπόν, που τάσσεσαι κι εσύ με το σύνθημα: Συνδικάτα ταξικά κι όχι εργοδοτικά. Πάμε μαζί να ρίξουμε την ξεπουλημένη ηγεσία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ που κατάντησαν τον συνδικαλισμό πασοκικό έκτρωμα!

3. Η απεργία, ειδικά στον δημόσιο τομέα, δεν στρέφεται κατά του εργοδότη αλλά κατά του κοινωνικού συνόλου, διότι αυτό θα υποστεί την ταλαιπωρία από τις κινητοποιήσεις (της ακινησίας) κι αυτό, τελικά, θα πληρώσει τις όποιες “κατακτήσεις” των απεργών. Ταυτόχρονα, το Δημόσιο είναι θεωρητικά ο εγγυητής της νομιμότητας, αυτός δηλαδή που θα προστατέψει τους απεργούς από τον κακό εργοδότη.

Αντιφατικό, κατ’ αρχήν. Όμως υπάρχει περίπτωση, ειδικά στην Ελλάδα που το Δημόσιο φέρεται πρόστυχα σε όλους τους Έλληνες, να φερθεί πρόστυχα και στους υπαλλήλους του. Άρα, η απεργία, έτσι όπως είμαστε, μπορεί και να έχει νόημα. Φασιστική πρόταση Νο 3: για να κηρυχθεί μια απεργία θα πρέπει να υπερψηφισθεί από το 50% + 1 των εγγεγραμένων μελών των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων. Φωτογραφίζω τη διγλωσσία της κυβέρνησης που από τη μια επιστρατεύει τους απεργούς κι από την άλλη δεν προχωράει σε νομική ρύθμιση για να τελειώνουμε μια και καλή από τον εκβιασμό του κομματικού συνδικαλισμού.

Εσύ αγόρι μου έπρεπε να γίνεις φωτογράφος! Τέλος πάντων! Προφανώς δεν επιθυμείς οι εργαζόμενοι του δημόσιου τομέα να απολαμβάνουν έναν ικανοποιητικό μισθό ή καλές συνθήκες ζωής μην τυχόν και ζηλέψουν και οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα και σου ζητάνε τα ίδια. Αλλά ακόμα και στην δική σου τη λογική, αυτή των οικονομολόγων που θεοποιούν την αγορά, πες μου αν δεν υπάρχουν καλά αμειβόμενοι εργαζόμενοι τότε πως θα έρχονται να αδυνατίσουν στις επιχειρήσεις που διαφημίζεις; Πως θα ζήσεις εσύ;

Πάμε στην δημοκρατική αντιπρόταση: Να γίνει υποχρεωτικός ο συνδικαλισμός και να μην τρομοκρατείτε εσείς τα αφεντικά τους εργαζόμενους ότι θα απολυθούν αν συνδικαλιστούν. Ίσως έτσι επιτέλους αποκτήσουν περισσότερη μαζικότητα οι συνελεύσεις των εργαζομένων.

4. Ακροτελεύτιο, που λέει και το Σύνταγμα, για σήμερα. Υποτίθεται ότι όσοι συμμετέχουν στον κοινοβουλευτισμό σέβονται τους κανόνες του. Και δέχονται επίσης πως όταν δεν μας αρέσουν αυτοί οι κανόνες, τους αλλάζουμε με τις διαδικασίες που ο κοινοβουλευτισμός ορίζει. Όχι επειδή “έτσι γουστάρω”. Αλλιώς, ο νόμος της ζούγκλας θα είναι το επόμενο, σίγουρο, βήμα.

Ο κοινοβουλευτισμός λοιπόν ψηφίζει νόμους, με τους οποίους κάποιοι συμφωνούν, κάποιοι όχι. Και οι μεν και οι δε είναι υποχρεωμένοι να τους εφαρμόζουν, υπάρχει αντίρρηση; Φασιστική πρόταση Νο 4: κοινοβουλευτικός ανήρ ή γυνή που προτρέπει σε ανυπακοή και απειθαρχία ή εκθειάζει παράνομες πράξεις εκπίπτει αυτομάτως του αξιώματός του. Ναι, φωτογραφίζω και τη Χρυσή Αυγή και τον Σύριζα.

Ακροτελεύτιο, λοιπόν. Σε μια παράγραφο στην οποία υποτίθεται ότι αναφέρεσαι στη λειτουργία του πολιτεύματος, κρατάς μόνο τον κοινοβουλευτισμό και εξαφανίζεις την δημοκρατία. Μάλλον κι εσύ κατανοείς ή τουλάχιστον υπαινίσσεσαι ότι ο κοινοβουλευτισμός δεν είναι και πολύ δημοκρατικός. Ρε μπας και ήσουν εσύ ο σύντροφος σφουγγαρίστρα και τώρα ξύπνησε η άλλη σου προσωπικότητα; Δημοκρατική αντιπρόταση νο. 4: Να ξεμπερδεύουμε με τον κοινοβουλευτισμό μπας και βρούμε την πραγματική δημοκρατία, που sorry που στο χαλάω αλλά δεν πολυταιριάζει με την αγορά. Ξέρεις, αυτήν την λέξη που βρήκατε για να την αντικαταστήσετε με την λέξη καπιταλισμός που θα ‘λεγε και μια ψυχή με ταγάρι!

Αρκετά συνηθίσαμε να μασάμε τα λόγια μας σ’ αυτή τη χώρα. 40 χρόνια τώρα, οποιαδήποτε παρανομία, παλιανθρωπιά, έγκλημα του κοινού ποινικού κώδικα, φορούσε έναν πολιτικό μανδύα και γίνονταν, όπως στα παραμύθια, αόρατο. Αυτό το παραμύθι, όμως, οδήγησε την Ελλάδα στον όλεθρο. Τα ίδια τα κόμματα, από παράγοντες νομιμότητας (που ώφειλαν αν είναι) κατάντησαν εκκολαπτήρια παρανόμων, φροντιστήρια εγκλήματος.

Μέχρι, οι πολίτες, να αποκτήσουμε δύναμη να τα ξεριζώσουμε από το σώμα της κοινωνίας μας, ας κάνουμε το πρώτο βήμα: να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Ακόμα κι αν οι βιαστές της Δημοκρατίας μάς αποκαλούν φασίστες.

Αρκετά συνηθίσαμε τόσα χρόνια. 40 χρόνια τώρα, οποιοσδήποτε παράνομος, παλιάνθρωπος, εγκληματίας του κοινού ποινικού κώδικα αν είχε καράβια ή εργοστάσια βαφτιζόταν ευεργέτης και του χάριζαν εκατομμύρια. Αυτό το παραμύθι οδήγησε τον λαό στις αυτοκτονίες, στα συσσίτια, στα παγκάκια.

Μέχρι ο λαός να αποκτήσει δύναμη και να ξεμπερδεύει με τα παράσιτα της κοινωνίας, αυτούς που του πίνουν το αίμα και τον καταδικάζουν στην εξαθλίωση, ας λέμε τα πράγματα με το όνομά τους: Αν έστω και εν είδη αυτοσαρκασμού αποκαλείς τον εαυτό σου φασίστα, τότε δεν μπορείς να πείσεις ότι δεν είσαι!

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ Οι φασίστες πήραν το μάθημά τους

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
Οι φασίστες πήραν το μάθημά τους
Ενα ακόμη γερό μάθημα έδωσαν οι Ελληνες μετανάστες στα φασιστοειδή της Χρυσής Αυγής, αυτή τη φορά στη Νέα Υόρκη.
Κατά τη διάρκεια της προβολής του ντοκιμαντέρ «Ταξισυνειδησία» στο Σταθάκειο Πολιτιστικό Κέντρο της Ομοσπονδίας Ελληνικών Σωματείων Νέας Υόρκης, στην Αστόρια, φασιστοειδή της Χρυσής Αυγής, επιχείρησαν με ντουντούκα, να παρέμβουν, προσπαθώντας να φωνάξουν συνθήματα. Ομως οι Ελληνες μετανάστες αντέδρασαν άμεσα και πριν οι χρυσαυγίτες προλάβουν να φωνάξουν το παραμικρό, κυριολεκτικά τους πέταξαν σηκωτούς έξω από την αίθουσα.
Η εκδήλωση συνεχίστηκε κανονικά, ενώ μετά την προβολή, της ταινίας ακολούθησε πλούσια συζήτηση με τον ιστορικό Κωστή Καρπόζηλο, ο οποίος έγραψε το σενάριο και την υπεύθυνη της παραγωγής Φρόσω Τσούκα, οι οποίοι μίλησαν στο κοινό και απάντησαν σε αρκετές ερωτήσεις,
Το ντοκιμαντέρ «Ταξισυνειδησία» -η άγνωστη ιστορία του ελληνοαμερικανικού ριζοσπαστισμού- φέρνει στο προσκήνιο μία «ξεχασμένη σελίδα» της ελληνικής μεταναστευτικής εμπειρίας στην Αμερική: την παρουσία των μεταναστών στο ριζοσπαστικό εργατικό κίνημα των Ηνωμένων Πολιτειών και τη διαδρομή της ελληνοαμερικανικής αριστεράς από τις αρχές του 20ού αιώνα έως τα χρόνια των μακαρθικών διώξεων, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Κωστής Καρπόζηλος, ο οποίος έγραψε το σενάριο και η έρευνα είναι βασισμένη στη διδακτορική διατριβή του στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.
Η άγνωστη ιστορία του ελληνοαμερικανικού ριζοσπαστισμού διαπλέκεται με τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και αναδεικνύει την ιστορία των μεταναστών που έζησαν στον αντίποδα του «Αμερικανικού ονείρου» της επιχειρηματικής επιτυχίας και του πολιτικού συντηρητισμού, όπως υπογράμμισαν. Το ντοκιμαντέρ είναι το αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς, με βασικά μέλη τον Κωστή Καρπόζηλο, τον σκηνοθέτη Κώστα Βάκκα, τον Νώντα Σκαρπέλη, που έκανε το μοντάζ και την Φρόσω Τσούκα που φρόντισε όλες τις πτυχές της παραγωγής.

«Η Αστυνομία προμήθευε τους χρυσαυγίτες με ασυρμάτους και κλομπς»...

«Η Αστυνομία προμήθευε τους χρυσαυγίτες με ασυρμάτους και κλομπς»...
Η απόρρητη έκθεση του τμήματος της ίδιας της Ελληνικής Αστυνομίας, με ημερομηνία 10/12/1999, το οποίο μιλά για στενές διασυνδέσεις των ναζιστών με την ΕΛ.ΑΣ., που δημοσιεύτηκε στα «Νέα» στις 17/4/2004
Το «παιχνίδι» με το λεγόμενο «αντιρατσιστικό νομοσχέδιο» συνεχίζεται.
Τα κόμματα του «αστικού τόξου»
είτε «σαλιαρίζουν» με τους φασίστες και μάλιστα το διαπράττουν στο όνομα των δημοκρατικών ελευθεριών (!),
είτε πλέκουν το «δημοκρατικό φερετζέ» τους, μιλώντας στο όνομα ενός «αντιφασιστικού τόξου» που, όμως, δεν κρύβουν ότι τη συγκρότησή του την επιδιώκουν πάνω στη βάση του υφιστάμενου κράτους. Του κράτους, δηλαδή, των μονοπωλίων, του οποίου οι οικονομικές και πολιτικές δομές είναι εκείνες που γεννούν και εκτρέφουν το φασισμό...
*
Πίσω, πάντως, από τον μπερντέ της συνεχιζόμενης παράστασης, με τις «εντάσεις», τις «διαφωνίες», τις «συγκρούσεις», υπάρχει κάτι που λειτουργεί αδιατάρακτα. Επί δεκαετίες. Επί δεκαετίες, εκείνο που λειτουργεί αδιατάρακτα είναι ένας ολόκληρος κρατικός μηχανισμός.
Φυσικά, με αυτόν τον κρατικό μηχανισμό ουδόλως άσχετες ή πολύ περισσότερο «αθώες» για τον τρόπο λειτουργίας του είναι όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και τα κόμματα που τις αποτέλεσαν.
*
Επειδή, λοιπόν, έχουμε ακούσει άπειρες φορές ότι «το κράτος έχει συνέχεια»
(σ.σ.: Μας το είπε και ο Σαμαράς, για να δικαιολογήσει την εφαρμογή των μνημονίων με τα οποία «διαφωνούσε»...)
θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε:
Το 2004 ήρθε στη δημοσιότητα ένα άκρως απόρρητο έγγραφο της Ελληνικής Αστυνομίας με ημερομηνία 10/12/1999. Το άκρως απόρρητο έγγραφο (δημοσιεύτηκε στα «Νέα», στις 17/4/2004), το οποίο αναφερόταν στη «Χρυσή Αυγή», ανάμεσα στα άλλα έλεγε και τα εξής:
«β) Η οργάνωση (σ.σ.: η Χρυσή Αυγή) διατηρεί πολύ καλές σχέσεις και επαφές με εν ενεργεία αξιωματικούς και μόνιμους υπαξ/κούς του στρατού, αλλά και με αποστράτους.
γ) Διατηρεί πολύ καλές σχέσεις και επαφές με εν ενεργεία και αποστράτους αξ/κούς της ΕΛ.ΑΣ., αλλά και με απλούς αστυνομικούς.
δ) Στο παρελθόν, κατά τη διάρκεια των επετείων της 17ης Νοέμβρη, αλλά και άλλων εκδηλώσεων του αριστερίστικου και αναρχικού χώρου, η αστυνομία τούς προμήθευε με ασυρμάτους και κλομπς, για να τους εντοπίζουν και να τους κτυπούν, εμφανιζόμενοι ως «αγανακτισμένοι» πολίτες.
(...)
στ) Τα περισσότερα μέλη της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ οπλοφορούν παράνομα, προμηθευόμενα όπλα από βουλευτές (της ΝΔ) παρουσιαζόμενοι ως συνοδοί τους».
*
Οι ερωτήσεις που προκύπτουν από τα παραπάνω είναι πολλές, αλλά θα περιοριστούμε σε μία:
Στα 15 σχεδόν χρόνια που πέρασαν από τότε που συντάχθηκε η παραπάνω αποκαλυπτική έκθεση και στα 10 σχεδόν χρόνια από τότε που για πρώτη φορά είδε το φως της δημοσιότητας,
τα κόμματα που, επί των δικών τους κυβερνήσεων, θύλακες του κρατικού μηχανισμού, σύμφωνα με το άκρως απόρρητο έγγραφο της ΕΛ.ΑΣ., διατηρούσαν τόσο στενές σχέσεις με τη ναζιστική Χρυσή Αυγή, μπορούν να μας πουν τι έχουν κάνει για το θέμα;
Για παράδειγμα:
Εντοπίστηκε το δίκτυο ή τα πρόσωπα της Αστυνομίας με τα οποία «διατηρεί πολύ καλές σχέσεις» η ναζιστική συμμορία; Διαπιστώθηκε από πόσο ψηλά δίνονταν οι εντολές, όταν «η αστυνομία τους προμήθευε με ασυρμάτους και κλομπς»; Διερευνήθηκε η παράνομη οπλοφορία των χρυσαυγιτών και η κατηγορία ότι η προμήθεια όπλων γινόταν από βουλευτές;
Θα περιμένουμε (σ.σ.: ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι) απάντηση...

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

TOP READ