13 Ιουν 2013

Θαυμάστε τους!

Θαυμάστε τους!
ICONPRESS.GR
«Οι αλλαγές που προσπαθεί να φέρει ο κ. Μόσιαλος είναι προς την τελείως λάθος κατεύθυνση. Κλείνει εγκαταστάσεις, κλείνει συχνότητες, απολύονται άνθρωποι, απαξιώνεται η δημόσια περιουσία.Αυτό το δυναμικό μπορεί να αξιοποιηθεί με πολλαπλασιαστικά οφέλη για το καλό όχι μόνο της ΕΡΤ, αλλά και της ελληνικής οικονομίας. Εχουμε καταθέσει αναλυτική πρόταση ειδικότερα για την ΕΤ-1. Εχω πει ότι δεν κατανοώ τι όφελος υπάρχει από το κλείσιμο της ΕΤ-1, από την κατάργηση των υπερσύγχρονων στούντιο και να δοθεί το κτήριο στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω αυτή τη λογική. Ακόμα περισσότεροδεν καταλαβαίνω τη λογική του κλεισίματος της συχνότητας και ειδικά στις παραμεθόριες περιοχές. Υπάρχει άμεσος κίνδυνος καταπάτησης των συχνοτήτων αυτών από ξένα, τούρκικα και σκοπιανά κανάλια. Η ΕΡΤ μπορεί να είναι πλεονασματική, μπορεί να είναι οικονομικά ανεξάρτητη, και μπορεί να πληροί τα συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά που απαιτεί ο Ελληνας πολίτης. Η ΕΡΤ είναι δημόσια περιουσία. Αυτό που βλέπουμε, η συρρίκνωση και απαξίωσή της είναι προς όφελος ιδιωτικών αλλά και ξένων συμφερόντων και δεν θα αφήσουμε αυτό να γίνει».
*
Αυτά τα ωραία, τα λεβέντικα, τα έλεγε πριν από δυο χρόνια ο σημερινός κυβερνητικός εκπρόσωπος. Είναι αυτός που προχτές ανακοίνωσε όσα ακριβώς είχε «καταγγείλει» πριν από δύο χρόνια. Ο κύριος αυτός, στενός συνεργάτης του κ. Σαμαρά, είναι ο Σίμος Κεδίκογλου.
Τότε, προ διετίας, ο Κεδίκογλου, ως βουλευτής της ΝΔ, μιλούσε (για όσα έπραττε ο προκάτοχός του, ο Μόσιαλος, τα οποία είναι τα ίδια με όσα διαπράττει αυτός σήμερα) από τη θέση του Μαυρογιαλούρου της αντιπολίτευσης.
Εκτοτε, ο Κεδίκογλου προήχθη. Κι από μαυρογιαλούρος της αντιπολιτεύσεως αναρριχήθηκε στη θέση του Μαυρογιαλούρου της (συγ)κυβερνήσεως...

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΛΕΡΤ!*

ΑΛΕΡΤ!*
Από μια κυβέρνηση, που έχει πρωθυπουργό τον κ. Σαμαρά, ο οποίος αρχικά υποδυόταν τον «αντίθετο» στα Μνημόνια, και που όταν ρωτήθηκε αν έχει κάνει την αυτοκριτική του για την εποχή που - έλεγε ότι - ήταν «αντίθετος», εκείνος έσπευσε να απολογηθεί δημοσίως για το...αμάρτημά του, αναφωνώντας (ενώπιον της Μέρκελ) εκείνο το απίθανο: «Ουδείς αναμάρτητος», όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς...
*
Από μια κυβέρνηση, που έχει συγκυβερνήτη τον κ. Βενιζέλο, τον αρχηγό εκείνου του κόμματος, του ΠΑΣΟΚ, που η προσήλωσή του στις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου υπήρξε ανέκαθεν ένα από τα «δημοκρατικά» νήματα που ένωναν μεταξύ τους τις «σοσιαλιστικές» ψυχές των Τσοχατζόπουλων, των Τσουκάτων, των Παπακωνσταντίνου και των Μαντέληδων, όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς...
*
Από μια κυβέρνηση, που έχει συγκυβερνήτη τη ΔΗΜΑΡ, το κόμμα με σήμα κατατεθέν εκείνες τις αθεόφοβες «κόκκινες γραμμές», που ουδέποτε συναπαντήθηκαν με το «κόκκινο» της ντροπής, και που αποτελούν το άκρον άωτον της ξεδιαντροπιάς που αυτοαποκαλείται «Αριστερά της ευθύνης», όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς...
*
Από μια κυβέρνηση, που αυτό που διέπραξε στην ΕΡΤ δεν έχει προηγούμενο πουθενά στον σύγχρονο κόσμο και που αν επιχειρήσει κανείς να αναζητήσει το ιστορικό του αντίστοιχο, θα πρέπει - τηρουμένων όλων των ιστορικών και πολιτικών αναλογιών - να ανατρέξει στις 27 Απρίλη του '41, όταν έμπαιναν οι Γερμανοί στην Αθήνα και έπαυε να μεταδίδεται η φωνή του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών, όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς...
*
Από μια κυβέρνηση, που η σχέση της με τη δημοκρατία ταυτίζεται με τη χειραγώγηση της κρατικής - κυβερνητικής (και ουδέποτε δημόσιας) ΕΡΤ, που η σχέση της με την ενημέρωση περνά μέσα από το «λουκέτο» στην ΕΡΤ και που, τελικά, η σχέση της με την πληροφόρηση του λαού καταλήγει πάντα να κουλουριάζεται απροκάλυπτα στην αγκαλιά εκείνης της ποιότητας, εκείνου του πλουραλισμού και εκείνης της αντικειμενικότητας που στάζει απ' όλους τους πόρους της η ενημέρωση των εργολάβων, των εφοπλιστών, των τραπεζιτών και των βιομηχάνων καναλαρχών, όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς...
*
Από μια κυβέρνηση των μονοπωλίων, που έφτασε σε γκανγκστερικό παραλήρημα όχι μόνο ενάντια στην ΕΡΤ, αλλά και εναντίον του «902», επειδή διέπραξε το «αδίκημα» να διαθέσει τη συχνότητά του στους εργαζόμενους της ΕΡΤ. Από μια κυβέρνηση των κεφαλαιοκρατών, που τη δική της «νομιμότητα», την κυβερνητική «νομιμότητα» του κεφαλαίου, επικαλούνται οι καναλάρχες - αφεντικά της εταιρείας «Digea» ώστε (σε μια απροσχημάτιστη επίδειξη της «νομιμότητας» του σιδερόφραχτου καπιταλισμού) να προχωρούν στη διακοπή της εκπομπής του ψηφιακού σήματος του «902», όταν ο σταθμός του ΚΚΕ μεταδίδει το σήμα της ΕΡΤ, όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς...
*
Από μια τέτοια, και από κάθε τέτοια, αστική κυβέρνηση, το μόνο που μπορεί να περιμένει, να ελπίζει και να παλεύει ο λαός, είναι η ανατροπή της και όχι, φυσικά, η αντικατάστασή της με «μία από τα ίδια». Η ανατροπή της! Που σημαίνει «συναγερμός» για τη συγκρότηση εκείνης της λαϊκής συμμαχίας που δε «διαπραγματεύεται», δεν «τα διπλώνει», αλλά μετασχηματίζει το δίκιο του λαού σε πολιτικά οργανωμένη κοινωνική πλειοψηφία. Παίρνει την πολιτική και οικονομική εξουσία στα δικά της χέρια, κατοχυρώνει αυτή τη λαϊκή εξουσία στον αντίποδα της σημερινής εξουσίας των μονοπωλίων και συγκροτεί τη δική της κυβέρνηση. Μια κυβέρνηση του εργαζόμενου λαού, που θα ελέγχεται καθημερινά από τον εργαζόμενο λαό, που θα υπηρετεί αυτά και μόνο αυτά: τα συμφέροντα, τις ανάγκες και τα δικαιώματα του εργαζόμενου λαού.
* «ALΕRΤ» = «Συναγερμός», «Ετοιμος για δράση»

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σωτήρες για το λαό σε κυβερνήσεις και κόμματα που θέλουν να διαχειριστούν το βρώμικο σύστημα και την κρίση του

Δεν υπάρχουν σωτήρες για το λαό σε κυβερνήσεις και κόμματα που θέλουν να διαχειριστούν το βρώμικο σύστημα και την κρίση του

Στιγμιότυπο από τη μαζική συγκέντρωση. Στο βήμα ο Δ. Κουτσούμπας
Κόντρα στο βροχερό καιρό, μαζική ήταν η χτεσινοβραδινή συγκέντρωση του ΚΚΕ στη Λάρισα, όπου μίλησε ο Δημήτρης Κουτσούμπας, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Στην πλατεία Ταχυδρομείου έφτασαν με πορείες από τις προσυγκεντρώσεις που είχαν οριστεί σε διάφορα σημεία της πόλης, εκατοντάδες κομμουνιστές, φίλοι και οπαδοί του κόμματος και της ΚΝΕ, κρατώντας κόκκινες σημαίες και φωνάζοντας συνθήματα. Ιδιαίτερα δυναμική ήταν η συμμετοχή των νέων που με συνθήματα δημιουργούσαν κλίμα αγωνιστικού ενθουσιασμού. Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ απάντησε πολλές φορές στα συνθήματα των συγκεντρωμένων ανοίγοντας απευθείας διάλογο μαζί τους.
***
Ξεκινώντας την ομιλία του, ο Δημήτρης Κουτσούμπας σχολίασε την ομιλία του πρωθυπουργού στο ΕΒΕΑ (το σχετικό ρεπορτάζ στη σελίδα 13), λέγοντας: «Ο πρωθυπουργός, σε αποψινή ομιλία του, προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα χωρίς καμία συναίσθηση, χωρίς να αναλάβει την ευθύνη των κυβερνήσεων που συμμετείχε το κόμμα του, η ΝΔ και ο ίδιος, για την τεράστια καταστροφή παραγωγικών δυνάμεων που έχει συντελεστεί, με πρώτη απ' όλες την εργατική δύναμη, αλλά και την καταστροφή πολλών μικρών επιχειρήσεων, οδηγώντας στην ανεργία και τη χρεοκοπία χιλιάδες εργαζόμενους.
Προσπάθησε, έκανε κάθε προσπάθεια, να κρύψει ότι ο βασικός ένοχος είναι ο δρόμος της καπιταλιστικής ανάπτυξης, της καπιταλιστικής κερδοφορίας των λίγων, που ο ίδιος και το κόμμα του υπηρετούν. Εκανε διάφορες ακροβασίες, ανακαλύπτοντας πότε ότι φταίει ο σοσιαλισμός που γνωρίσαμε στον 20ό αιώνα, πότε ότι φταίνε οι εργαζόμενοι στο δημόσιο και ειδικότερα στην ΕΡΤ, πότε ότι φταίνε οι συντεχνίες, τα προνόμια.

Ομως γέννημα - θρέμμα του συστήματος που υπηρετεί αυτός και οι όμοιοί του, είναι ο στρεβλός δημόσιος καπιταλιστικός τομέας, που δήθεν καταγγέλλει. Οι εργαζόμενοι, ο λαός της Ελλάδας, να παλέψουν για άλλο δημόσιο τομέα, χωρίς επιχειρηματίες, χωρίς μονοπώλια με κοινωνικοποιημένα τα μονοπώλια, για την εργατική λαϊκή εξουσία, όπου ο λαός θα είναι αφέντης στον τόπο του».
Να κάνουμε βήμα μπροστά
Συνεχίζοντας την ομιλία του, είπε σε άλλο σημείο: «Σήμερα με βάση την τεράστια πείρα που έχουμε όλοι συσσωρεύσει πρέπει να κάνουμε ένα μεγάλο βήμα μπροστά. Σήμερα που ξεφτίζουν όλο και πιο πολύ ψεύτικες υποσχέσεις, μεγάλα λόγια, φρούδες ελπίδες, τόσο από τα παραδοσιακά κόμματα της συγκυβέρνησης (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ), όσο και από τους νέους διάττοντες αστέρες του ΣΥΡΙΖΑ της "κυβερνώσας αριστεράς".
Τώρα που το "αυγό του φιδιού", η Χρυσή Αυγή, πάει να σπάσει το τσόφλι του, θρεμμένο μέσα στο σύστημα της διαφθοράς και της σαπίλας, του οργανωμένου εγκλήματος και της ανομίας, ένας δρόμος υπάρχει: Να βάλουμε φρένο, αλλά να βάλουμε και οριστικό τέλος στο σύστημα που γεννά φτώχεια, ανεργία, εκμετάλλευση, καταπίεση, καταστολή, φασισμό, που γεννά αντιλαϊκά μέτρα για το λαό και γεμίζει τα θησαυροφυλάκια των λίγων.
Να ανοίξουμε το δρόμο για την πραγματική εξουσία του λαού, όπου τα μονοπώλια, ο πλούτος θα βρίσκεται στα δικά του χέρια, θα σπάσει τα δεσμά της ΕΕ με την αποδέσμευσή του από αυτή και κάθε άλλη λυκοσυμμαχία, θα μπορεί να σχεδιάσει κεντρικά, επιστημονικά την οικονομία για την κάλυψη όλων των σύγχρονων αναγκών του λαού, θα ασκεί εργατικό λαϊκό έλεγχο, από τα κάτω μέχρι τα πάνω.
Δεν υπάρχουν σωτήρες για το λαό μέσα στις κυβερνήσεις, και στα κόμματα που θέλουν να διαχειριστούν το βρώμικο σύστημα και την κρίση του. Ποτέ δεν υπήρχαν. Αλλού βρίσκεται η σωτηρία για τον ίδιο και τα παιδιά του. Βρίσκεται στη δική του πάλη για να γίνει πρωταγωνιστής των εξελίξεων, βρίσκεται στη λαϊκή συμμαχία, στη συμμαχία της εργατικής τάξης με τους αυτοαπασχολούμενους, τους φτωχούς αγρότες, τη νεολαία, τις γυναίκες.
Μια συμμαχία ριζωμένη στους χώρους δουλειάς και κλάδους, τις πόλεις, τις συνοικίες, την ύπαιθρο. Μια συμμαχία που θα έχει οδηγό και στόχο να ανακόψει τον κατήφορο για το λαό, αλλά και να ανατρέψει εκείνους τους παράγοντες που έσπρωξαν και σπρώχνουν το λαό στον κατήφορο. Και δεν είναι άλλοι από τα μονοπώλια και την εξουσία τους, την ΕΕ, τα κόμματα και τις κυβερνήσεις που υπερασπίζονται τον ίδιο καταστροφικό δρόμο ανάπτυξης.
Μια συμμαχία που θα παλεύει για την εργατική - λαϊκή εξουσία. Μέσα στις γραμμές της συμμαχίας, ο λαός μπορεί να βρει απαντήσεις στα ερωτήματα και τις αγωνίες του. Μπορεί να βρει αποκούμπι, να αποκτήσει αισιοδοξία, πίστη στο δίκιο, αλλά πάνω από όλα πίστη στη δύναμή του.
Θέλουν συμφιλίωση του λαού με τη φτώχεια
Η κυβέρνηση δεν είναι μόνη της. Ακόμη και εκείνα τα κόμματα που της ασκούν κριτική για καθυστερήσεις και αναποτελεσματικότητα, για κακοδιαχείριση, στηρίζουν απόλυτα τις στρατηγικές της επιλογές που είναι επιλογές του ελληνικού κεφαλαίου. Η κριτική των άλλων κομμάτων και ιδιαίτερα του ΣΥΡΙΖΑ προς την κυβέρνηση γίνεται από την ίδια αφετηρία.
Κατηγορεί την κυβέρνηση ότι η πολιτική της δε φέρνει επενδύσεις, ότι στηρίζει τους πειρατές επιχειρηματίες, τους τοκογλύφους των τραπεζών και όχι την υγιή παραγωγική επιχειρηματικότητα κλείνοντας το μάτι σε τμήματα του κεφαλαίου, στο ΣΕΒ, σε κάποιους που θέλουν να παζαρέψουν με καλύτερους όρους την κερδοφορία τους. Ποια είναι αλήθεια η υγιής επιχειρηματικότητα; Ποιες είναι οι παραγωγικές επιχειρήσεις που θέλει να στηρίξει ο ΣΥΡΙΖΑ; Οι βιομήχανοι και οι εφοπλιστές;
"Αυτοί που σέβονται τους νόμους" απαντάνε. Δηλαδή, όλους αυτούς τους αντεργατικούς και αντιλαϊκούς νόμους που έχουν θεσπιστεί. Και που ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ πλέον λέει ότι δε θα καταργήσει. Πρόσφατα άλλωστε δήλωσε ο κ. Τσίπρας ότι "δε μπορούμε να σας υποσχεθούμε αυτά που υποσχεθήκαμε πριν ένα χρόνο". Ξέρει πολύ καλά ότι δε μπορείς να υπόσχεσαι ταυτόχρονα και στο λαό και στους καπιταλιστές.
Γι' αυτό και έχουν αρχίσει οι εκπτώσεις για το λαό, τα διαπιστευτήρια για το κεφάλαιο, πριν καν γίνουν κυβέρνηση. Γι' αυτό και το μόνο που υπόσχονται είναι κάποια προγράμματα διαχείρισης της πιο ακραίας φτώχειας, με δίκτυα των γνωστών ΜΚΟ, των κοινωνικών παντοπωλείων, της εκκλησίας. Οχι ότι εμείς υποτιμάμε την αλληλεγγύη, το να μη μείνει κανένας μόνος του στην κρίση και στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Αλλωστε το έχουμε αποδείξει με τη στάση μας.
Αλλο όμως αυτό, κι άλλο να ζητάς τη συμφιλίωση του λαού με τη φτώχεια και τη μιζέρια, την απεμπόληση κάθε ελπίδας να αλλάξει η ζωή του, να απολαμβάνει τον πλούτο που παράγει, να ζει με τις δυνατότητες που προσφέρει η ίδια η κοινωνική εξέλιξη, λέγοντας του ότι αυτά υπάρχουν μόνο στη Δευτέρα Παρουσία, όπως του λέει ο ΣΥΡΙΖΑ και οι παρατρεχάμενοί του!
Ούτε συνταγή ΕΕ, ούτε ΔΝΤ
Η αντιπαράθεση μεταξύ τους επικεντρώνεται στο εξής: Ποια κυβέρνηση, ποιο μείγμα, ποια συνταγή μπορεί να εξασφαλίσει πιο γρήγορη και αποτελεσματική ανάπτυξη, εννοώντας προφανώς την καπιταλιστική ανάκαμψη, τις καπιταλιστικές επενδύσεις. Ο τσακωμός τους εκφράζει αντιθέσεις μεταξύ τμημάτων του κεφαλαίου και ιμπεριαλιστικών κέντρων για το πώς θα επιμεριστούν τα κέρδη και οι ζημιές από την κρίση, όπως επίσης και από ένα νέο κούρεμα του ελληνικού χρέους, το οποίο -όπως και το προηγούμενο- θα φορτώσουν στις πλάτες του λαού.
Εμείς λέμε ξεκάθαρα: Δεν είναι δίλημμα για το λαό αν η ανάκαμψη θα έρθει με συνταγή ΔΝΤ ή με συνταγή ΕΕ. Αν η αστική τάξη της Ελλάδας θα επιλέξει να πάει με τη Γερμανία ή με τις ΗΠΑ η με τη Ρωσία και την Κίνα. Δεν είναι δίλημμα για το λαό αν θα γίνει νέο κούρεμα του χρέους, γιατί θα το πληρώσει ο ίδιος.
Δεν είναι δίλημμα για το λαό να επιλέξει αν θα χρεοκοπήσει με ευρώ ή δραχμή. Και το λέμε αυτό γιατί και στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες, τώρα τελευταία, είναι της μόδας και αυτές οι προτάσεις από κύκλους του κεφαλαίου που τις ενστερνίζονται και πολιτικές δυνάμεις στα λόγια ανατρεπτικές, χωρίς βεβαίως να αμφισβητούν πρώτα από όλα την ίδια την ΕΕ ως διακρατική καπιταλιστική συμμαχία, χωρίς τελικά να αμφισβητούν τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης.
Οι προτάσεις τους είναι παραλλαγές του ίδιου αντιλαϊκού δρόμου. Και η ουσία είναι ότι με όποια συνταγή μαγειρευτεί και από όποια κυβέρνηση, όπως κι αν ονομαστεί -δεξιά, αριστερή, συνεργασίας, εθνικής σωτηρίας- όπως κι αν μαγειρευτεί η καπιταλιστική ανάκαμψη, όσο καρυκεύματα και να της βάλεις, πάλι για το λαό θα είναι δηλητήριο, θα είναι φαρμάκι.
Δείτε άλλωστε τι γίνεται στη γειτονική Τουρκία. Η χώρα αυτή παρουσιάστηκε όλο αυτό το διάστημα ως σύγχρονο οικονομικό θαύμα, ως πρότυπο οικονομικής ανάπτυξης, με υψηλούς ρυθμούς και οικονομικές επιδόσεις. Που κατάφερε να απαλλαγεί από το ΔΝΤ και εντάχθηκε στο κλαμπ των 20 ισχυρότερων χωρών του κόσμου.
Και αυτά τα έλεγε, και η κυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ. Μόλις πριν λίγες ημέρες, πριν λίγους μήνες, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ εξέφραζαν το θαυμασμό τους για την κυβέρνηση Ερντογάν, γιατί ακολούθησε διαφορετικό μοντέλο, διαφορετικό μείγμα διαχείρισης από αυτό που ακολουθούν οι μνημονιακές ελληνικές κυβερνήσεις και τα κόμματα που κυβερνούν. Ποιο ήταν τελικά το αποτέλεσμα για τον τούρκικο λαό; Η φτώχεια, η ανεργία και η εξαθλίωση.
Οξύνονται τα προβλήματα της φτωχής αγροτιάς
Οι φετινές μεγάλες αγροτικές κινητοποιήσεις, με την ιδιαίτερη συμβολή του μαχητικού μπλόκου της Νίκαιας, δείχνουν τα οξυμένα προβλήματα της αγροτιάς. Την αγωνία τους αν θα μπορούν να συνεχίσουν την αγροτική δραστηριότητα και αύριο. Αν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στο αυξημένο κόστος παραγωγής, στα ακριβά φυτοφάρμακα και ζωοτροφές, στους φόρους και στα χαράτσια, στο πετρέλαιο και στο ρεύμα, στις γεωτρήσεις, στις αυξήσεις στις εισφορές στον ΟΓΑ, στον ΕΛΓΑ, στη μείωση επιστροφής του ΦΠΑ.
Τη στιγμή μάλιστα που η κυβέρνηση προετοιμάζει το τελειωτικό χτύπημα με τη φορολόγηση των αγροτεμαχίων, αφού για μέρες έπαιξαν το παιχνίδι «μαδάω τη μαργαρίτα», δηλαδή, μπαίνουν δεν μπαίνουν τα χωράφια των αγροτών στη νέα φορολογική καταιγίδα. Ετσι, η άγρια φορολόγηση επεκτείνεται, επιβάλλεται και στην μικροϊδιοκτησία και ταυτόχρονα ανοίγει και για την αγροτιά ο δρόμος των πλειστηριασμών των χωραφιών.
Με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, που το παρουσιάζουν ως ρυθμίσεις αγροτικών δανείων, υφαρπάζουν το ακίνητό τους και υποχρεωτικά το εκμισθώνουν παίρνοντας η τράπεζα τα ενοίκια μέχρι να εξοφληθούν τα χρέη. Αν δε γίνει κατορθωτή η ενοικίαση ή δεν φτάνει, τότε κινείται διαδικασία κατάσχεσης. Ρυθμίσεις δηλαδή αγροτικών δανείων προς όφελος των τραπεζών. Ιδια αντίληψη και μεθοδολογία με το νομοσχέδιο που πέρασε στη Βουλή για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, όπου ο υπουργός -ως λαγός- έθεσε το θέμα της κατάσχεσης ακόμη και για την πρώτη κατοικία.
Αλλωστε, ποτέ οι τράπεζες δε δανείζουν για να χάσουν. Το ξέρετε εσείς και με τα φωτοβολταϊκά - αλλά το κάνουν για να κερδίσουν ακόμα περισσότερα. Γι' αυτό η μεγάλη πλειοψηφία των μικρών και μεσαίων αγροτών είναι καταχρεωμένη, ζει μέσα στην αγωνία ότι έρχεται άμεσα και βίαια δήμευση και κατάσχεση. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να περάσει αυτή η πολιτική, αντίθετα να διεκδικήσουμε και να επιβάλλουμε ανάπτυξη για το λαό και τη χώρα και όχι την κερδοφορία των μονοπωλίων.
Να ολοκληρωθεί η εκτροπή του Αχελώου
Γι' αυτό είναι επείγουσα και απαραίτητη, περισσότερο από ποτέ, και η εκτροπή του Αχελώου, που θα μπορούσε να ποτίσει όλον το Θεσσαλικό κάμπο, να αυξήσει την παραγωγικότητα και να δώσει καλύτερο αγροτικό εισόδημα. Η εκτροπή του Αχελώου μπορεί και πρέπει να αποτελέσει απαίτηση του λαού της Θεσσαλίας τόσο για την αξιοποίηση του νερού για άρδευση όσο και για ύδρευση και εμπλουτισμό των υπόγειων υδάτων που είμαστε ελλειμματικοί.
Το ΚΚΕ καλεί πρώτα και κύρια τους αγρότες, τους μαζικούς φορείς και το λαό της Θεσσαλίας να απαιτήσουν με πρωτοβουλίες την άμεση συνέχιση και ολοκλήρωση της εκτροπής του Ανω ρου του Αχελώου με τη μεταφορά 600 εκατομμυρίων κυβικών νερού το χρόνο, χωρίς να στερούνται υδάτινοι όγκοι από την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Ο αδυσώπητος πόλεμος που έχει κηρύξει ο ΣΥΡΙΖΑ στην εκτροπή του Αχελώου δείχνει την προσήλωσή του στην αντιαγροτική ΚΑΠ της ΕΕ, που ξεκληρίζει τη μικρομεσαία αγροτιά και καταστρέφει παραγωγικές δυνάμεις.
Ταυτόχρονα όμως αυτή η στάση του ΣΥΡΙΖΑ, που κρύβεται πίσω από δήθεν περιβαλλοντικές ευαισθησίες και τις ΜΚΟ, δείχνει και τη στήριξή του στα μεγάλα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων στα τρόφιμα - και γενικότερα στη γεωργία - που δε θέλουν την ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής στη Θεσσαλία και στη χώρα μας, για να μη θιχτούν τα αμύθητα κέρδη τους. Ειδικά για «αυτοκρατορίες» που μονοπωλούν το γάλα και το κρέας.
Ισως γι' αυτό - αν και τα έργα για την εκτροπή έχουν κατασκευαστεί κατά το μεγαλύτερο μέρος τους και απομένουν ελάχιστα έργα, ύψους μόλις 60 εκατομμυρίων ευρώ, για να ολοκληρωθεί - ο ΣΥΡΙΖΑ απαιτεί να γκρεμιστούν τα έργα που έχουν ήδη γίνει για την εκτροπή του Αχελώου.
Ισως θέλει την ερημοποίηση της Θεσσαλίας με ανυπολόγιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής, στις καλλιέργειες αλλά και στον κίνδυνο που υπάρχει τα αμέσως επόμενα χρόνια να λείψει και αυτό ακόμη το νερό ύδρευσης από πόλεις και χωριά της περιοχής.
Τι ανάπτυξη έχει ανάγκη ο λαός;
Το ΚΚΕ πρωτοστατεί - το ξέρετε - και θα συνεχίσει να το κάνει για να μπουν εμπόδια σε αυτήν την πολιτική που οδηγεί στο βίαιο θάνατο της φτωχής αγροτιάς. Την ίδια στιγμή όμως θέτουμε το εξής ερώτημα: Μπορεί σήμερα η ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής να στηρίζεται στην κυριαρχία των εμποροβιομηχάνων και των μονοπωλίων, στην ελευθερία κίνησης κεφαλαίων και εμπορευμάτων και στην ΚΑΠ της ΕΕ που υποστηρίζουν όλα ανεξαιρέτως τα άλλα κόμματα που παριστάνουν και τους φίλους των αγροτών;
Τι λέει η δική σας πείρα από τη Λάρισα, από τον κάμπο, από τις άλλες περιοχές, όπως της Ελασσόνας; Από τη μία μεριά μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων με εξαγωγική δραστηριότητα, με κερδοφορία και από την άλλη εκβιασμοί προς τους παραγωγούς κτηνοτρόφους για να τους αγοράσουν κοψοχρονιά το γάλα και άλλα προϊόντα. Με πολύμηνες καθυστερήσεις μάλιστα στις πληρωμές, απειλώντας τους με την εισαγωγή φτηνών πρώτων υλών από το εξωτερικό. Και αυτοί οι εκβιασμοί δε στρέφονται μόνο εναντίον των παραγωγών αλλά και εναντίον των ίδιων των εργαζομένων σε αυτές τις βιομηχανίες, με μειώσεις μισθών, με απολύσεις και συνδικαλιστικές διώξεις, όπως στην εταιρεία ΟΛΥΜΠΟΣ.
Από τη μία αθρόες εισαγωγές και πολλές φορές με αμφίβολης ποιότητας προϊόντα από το εξωτερικό, γιατί αυτό επιβάλλουν οι κατευθύνσεις και ποσοστώσεις της ΕΕ, και από την άλλη κλείσιμο σημαντικών μονάδων, όπως το εργοστάσιο ζάχαρης εδώ στη Λάρισα, συρρίκνωση της τευτλοκαλλιέργειας και διατροφική εξάρτηση του λαού σε προϊόντα που μπορούμε να παράγουμε στην Ελλάδα.
Και στο ζήτημα αυτό, αναδεικνύεται η ανάγκη της κοινωνικής συμμαχίας των εργατών, των αυτοαπασχολουμένων, των φτωχών αγροτών που θα παλεύει στο έδαφος των οξυμένων προβλημάτων, αλλά ταυτόχρονα θα ανοίγει το ζήτημα της ανάπτυξης μπορεί να εξασφαλίσει την ευημερία και την προοπτική του λαού.
Σήμερα ο λαός μπορεί να αξιοποιήσει την πείρα του για να δει ότι αυτή η προοπτική βρίσκεται στην αποδέσμευση από την ΕΕ, την κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων και των μεγάλων καπιταλιστικών μονάδων, την ανάπτυξη του παραγωγικού αγροτικού συνεταιρισμού των μικρομεσαίων αγροτών και που καμία σχέση δεν έχει με τους σημερινούς.
Με κεντρικό σχεδιασμό που θα παίρνει υπόψη τις εξελίξεις της επιστήμης και τεχνολογίας θα είναι δυνατή η παραγωγή σε ποιοτικά και φτηνά τρόφιμα για το λαό, πρώτη ύλη για άλλες ανάγκες, όπως η ένδυση, μονάδες σύγχρονες με εργαζόμενους που θα έχουν πλήρη δικαιώματα, όπως και εξαγωγές σε άλλες χώρες με βάση το αμοιβαίο όφελος, καταπολεμώντας την ανεργία και τη φτώχεια, εξασφαλίζοντας λαϊκή ευημερία και ανάπτυξη για το λαό και όχι για τα κέρδη των μονοπωλίων.
Υπόθεση του κινήματος η αντιμετώπιση της Χρυσής Αυγής
Το ΚΚΕ, από την ίδρυσή του, υπερασπίζεται με συνέπεια τα συμφέροντα της εργατικής τάξης, ανεξάρτητα από φυλή, χρώμα, εθνικότητα και θρησκεία. Αποτελεί τον πιο συνεπή και αδιάλλακτο αντίπαλο του ρατσισμού και του ναζισμού, ακριβώς γιατί παλεύει για την ανατροπή του καπιταλιστικού συστήματος που γεννά και αναπαράγει αυτές τις αντιδραστικές ιδεολογίες και τις αντίστοιχες πολιτικές πρακτικές.
Αλλωστε είναι βαθιές και γνωστές οι σχέσεις που έχουν αυτές οι οργανώσεις με τμήματα του κεφαλαίου και με το ίδιο το αστικό κράτος και τους μηχανισμούς του. Είναι γνωστό επίσης ότι τα χαρακτηριστικά της ναζιστικής ιδεολογίας και πρακτικής και των φορέων της, όπως η Χρυσή Αυγή - η εχθρότητα απέναντι στο λαό και τους αγώνες του, ο αντικομμουνισμός, ο ρατσισμός, η στήριξη των κεφαλαιοκρατών - είναι ιδεολογικά και πολιτικά χαρακτηριστικά του δικού τους συστήματος, της δικής τους ιδεολογίας.
Τα κόμματα της συγκυβέρνησης, όλα τα αστικά κόμματα, που τώρα διαγκωνίζονται για το ποιος θα φανεί καλύτερος "αντιρατσιστής", έχουν, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, υπερασπιστεί, εφαρμόσει ή ανεχτεί θεωρίες και πρακτικές που ενισχύουν ρατσιστικές συμπεριφορές. Οι αντιπαραθέσεις τους, οι παλινωδίες, με αφορμή το λεγόμενο "αντιρατσιστικό" νομοσχέδιο, αντανακλούν τις δυσκολίες της αστικής διαχείρισης της καπιταλιστικής κρίσης, αντιθέσεις τμημάτων της άρχουσας τάξης σχετικά με τις διεθνείς τους συμμαχίες.
Εξυπηρετούν σκοπιμότητες μικροκομματικές - εκλογικές, αποπροσανατολισμού του λαού και αναμόρφωσης του πολιτικού σκηνικού. Αλλά και την προσπάθεια ενσωμάτωσης αντιδραστικών αποφάσεων της ΕΕ και άλλων ιμπεριαλιστικών οργανισμών που με προκάλυμμα το ρατσισμό και την ξενοφοβία, ανοίγει το δρόμο για διώξεις σε βάρος του εργατικού - λαϊκού κινήματος και ριζοσπαστικών μαζικών οργανώσεων, ποινικοποιεί την ιστορική άποψη που είναι αντίθετη με την κυρίαρχη αστική, τις ιδέες και τη δράση που αμφισβητούν την κυρίαρχη ιδεολογία, πρώτ' απ' όλα την ιδεολογία και δράση των Κομμουνιστικών Κομμάτων.
Στους οπαδούς της θεωρίας των άκρων, που το τελευταίο διάστημα κάνουν συχνά πυκνά την εμφάνισή τους αποδεικνύοντας τους στόχους του αστικού πολιτικού συστήματος, τους ξαναλέμε: Το ΚΚΕ όχι μόνο δεν πρόκειται να αποδεχτεί καμία προσπάθεια περιορισμού, αντίθετα θα συνεχίσει να υπερασπίζεται την αναγκαιότητα διάδοσης της αντίληψης και της δράσης για ανατροπή του καπιταλισμού.
Το ΚΚΕ, το εργατικό κίνημα, η λαϊκή συμμαχία, που έρχεται σε σύγκρουση με το σύστημα που γεννά το ρατσισμό και το φασισμό, όχι μόνο δε συμβιβάζονται με τη ρατσιστική και νεοναζιστική προπαγάνδα και δράση στο σημερινό σύστημα, παλεύει με κάθε μέσο, για να συντριβούν από τον ίδιο το λαό οι ρατσιστικές και νεοναζιστικές θεωρίες και πρακτικές.
Υπάρχει εμπειρία απομόνωσης της Χρυσής Αυγής μέσα στους χώρους δουλειάς και τις λαϊκές γειτονιές από τα εργατικά σωματεία και άλλους φορείς του κινήματος. Το παράδειγμα της μαρτυρικής Τσαριτσάνης, που οι ναζιστές τόλμησαν να κάνουν την εμφάνιση στον τόπο που μακέλεψαν οι πολιτικοί τους πρόγονοι, αλλά και η αποφασιστική στάση των ίδιων των κατοίκων δείχνει πως πρέπει να αντιμετωπιστούν οι ναζιστές από τον ίδιο το λαό.
Να ξεχωρίσει η «ήρα από το στάρι»
Στην περιγραφή των προβλημάτων συμφωνούμε όλοι. Ακόμα και στο ότι πρέπει να αναπτυχθούν αγώνες για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα, μπορεί να συμφωνήσουμε όλοι. Οταν όμως η συζήτηση πηγαίνει στο ποιος φταίει που φτάσαμε ως εδώ, ποια είναι η αιτία των προβλημάτων τότε αρχίζουν να φαίνονται οι διαφορές, οι ουσιαστικές διαφορές που υπάρχουν σήμερα στις δυνάμεις που δρουν μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα, τότε ξεχωρίζει η "ήρα από το στάρι".
Η συζήτηση για το ποιος φταίει που φτάσαμε ως εδώ, ποια είναι η αιτία των προβλημάτων πρέπει να ανοίξει όχι για να γυρίσουμε πίσω, αλλά να προχωρήσουμε μπροστά με πολύτιμα συμπεράσματα, διδάγματα από τους αγώνες τού χτες που είναι αναγκαία για τους αγώνες τού σήμερα και το περιεχόμενό τους. Κι αυτή η συζήτηση πρέπει να ανοίξει πρώτα απ' όλα στους τόπους δουλειάς, στις συνελεύσεις των εργαζομένων με μαζικές ζωντανές διαδικασίες εκεί που οι εργάτες μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα για το ρόλο των εργοδοτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, για το ποιος είναι μαζί τους και το ποιος είναι απέναντι.
Η ευθύνη των εργοδοτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων και παρατάξεων είναι μεγάλη όχι μόνο γιατί δεν προετοίμασαν για τη θύελλα που ερχόταν, αλλά εφησύχαζαν, και κυρίως γιατί με τη συμμετοχή τους σε κοινωνικούς διαλόγους αφόπλιζαν το εργατικό κίνημα στη λογική της παραίτησης, της κοινωνικής συναίνεσης. Το ίδιο κάνουν και σήμερα ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - "Αυτόνομη Παρέμβαση" χέρι χέρι με την εργοδοσία κάνουν ό,τι μπορούν για να τσακίσουν το εργατικό κίνημα.
Αυτές οι δυνάμεις πρέπει να πεταχτούν έξω από τα συνδικαλιστικά όργανα, γιατί αυτές οι δυνάμεις πάντα θα δρουν ως το μακρύ χέρι της εργοδοσίας στο εργατικό κίνημα. Αυτές οι δυνάμεις θα βάζουν πάντα στο κίνημα τρικλοποδιές, θα εμποδίζουν τους εργάτες να δουν ποιος είναι ο ένοχος, ποια είναι η αιτία και κυρίως ποιο πρέπει να είναι το περιεχόμενο του αγώνα.
Γιατί σήμερα είναι ανάγκη να κατανοηθεί ότι το εργατικό κίνημα χρειάζεται συμμάχους κι αυτοί είναι το κίνημα των αυτοαπασχολούμενων, το κίνημα των φτωχών αγροτών, να κατανοηθεί ότι αυτή η κοινωνική συμμαχία πρέπει να έχει στόχο και κατεύθυνση όχι τη διαχείριση του συστήματος, αλλά την ανατροπή του. Αυτή την πρόταση έχει το ΚΚΕ. Αυτό το δρόμο ανοίγουμε. Μοναδικά ρεαλιστικό, σίγουρο ότι θα μας οδηγήσει σε νέους φωτεινούς δρόμους. Ενάντια στην ενσωμάτωση, τη μοιρολατρία, τον εκφυλισμό που οδηγούν το κίνημα οι άλλες δυνάμεις. Για να ανοίξει ο δρόμος, με τη λαϊκή συμμαχία, για την εξουσία».

12 Ιουν 2013

Το δάχτυλο του ψολοβρόντη

Το δάχτυλο του ψολοβρόντη 


 Θυμάμαι τον Πρετεντέρη, κατά την διάρκεια ενός από τα γνωστά του megaσχόλια, να ενοχλείται αφόρητα από "κάποιους που επιμένουν να μιλάνε όχι για δημοκρατία αλλά για δημοκρατία μας και δημοκρατία τους" και να διατυπώνει την γνώμη πως τέτοιες απόψεις είναι επικίνδυνες και για την δημοκρατία και για τον τόπο μας.

 Είναι γνωστό ότι ανήκω κι εγώ σ' αυτούς τους πρετεντέρειους "κάποιους". Μόνο που πιστεύω πως η άποψή μου είναι επικίνδυνη μόνο για την δημοκρατία τους κι όχι για την Δημοκρατία εν γένει, είναι επικίνδυνη για την τάξη τους κι όχι για τον τόπο μας. Εν πάση περιπτώσει, όμως, το τι πιστεύω εγώ είναι έλασσον. Το μείζον είναι ότι τις ίδιες απόψεις με μένα φαίνεται πως έχει και η ίδια η άρχουσα τάξη, για την επιβίωση της οποίας κόπτεται ο κάθε Πρετεντέρης. Φαίνεται πως κι αυτοί οι ίδιοι δεν έχουν σε καμμιά εκτίμηση την δημοκρατία τους και γι' αυτό φροντίζουν να την ξεσκίζουν σε κάθε ευκαιρία.

 Αλήθεια, σε ποιά πραγματική Δημοκρατία θα εκδίδονταν μέσα σε λίγους μήνες 19 πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, δηλαδή νομοθετήματα πραξικοπηματικού ουσιαστικά χαρακτήρα; Σε ποιά πραγματική Δημοκρατία θα έπαιρνε η κυβέρνηση ένα μέτρο προβλεπόμενο από το Σύνταγμα μόνο για "έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικώς επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης" και θα το μετέτρεπε σε σαφώς δικτατορικό μέσο διακυβέρνησης, παρακάμπτοντας το ίδιο το κοινοβούλιο; Προφανώς, λοιπόν, οι κυβερνώντες κομπορρήμονες δεν έχουν σε καμμιά εκτίμηση την δημοκρατία τους και τους κανόνες της, οπότε φροντίζουν να κυβερνούν ως ελέω θεού άρχοντες, παρακάμπτοντας συντάγματα, νόμους, κοινοβούλια, αρχές κλπ.

 Φυσικά, μια τέτοια νεοπλασματική "δημοκρατία" δεν θα μπορούσε παρά να διαθέτει ως υπουργό επικρατείας τον φελλό που της ταιριάζει. Και, πάλι φυσικά, η κυβέρνηση μιας τέτοιας "δημοκρατίας" δεν θα μπορούσε παρά να διαθέτει ως εκπρόσωπο ένα αγράμματο και αστοιχείωτο καραγκιοζάκι, κάτι σαν αυτό που ο λαός αποκαλεί "ξύλο απελέκητο". Δικαίωμά της. Ας βάλει υπουργό κι εκπρόσωπο οποιοδήποτε απόλυτο τίποτε γουστάρει. Μόνο που είναι και δικαίωμά μου να μη δέχομαι να μου κουνάει το δάχτυλο στην μούρη...

 ... η κάθε τυχάρπαστη γλαστρούλα των τηλεπαπαριών τύπου "Μπράβο Ρούλα",
 ... ο κάθε μαλακάκος που μιλάει για αξιοκρατία αλλά που, αν υπήρχε αξιοκρατία, δεν θα τον προσλάμβαναν ούτε για να τραβάει μαλακία στους κουλούς,
 ... το κάθε σκουτόπανο που μιλάει για "όργιο σπατάλης στην ΕΡΤ", αφού πρώτα φρόντισε να βολέψει στην ΕΡΤ μερικές δεκάδες "δικά μας παιδιά" με υψηλά αμειβόμενες αργομισθίες,
 ... ο κάθε άχρηστος που κάνει λόγο για "ανατροπές" και "μεταρρυθμίσεις" αλλά θα πάθει διπλό εγκεφαλικό αν του αναθέσεις να μοιράσει σε δυο γαϊδούρια άχυρο,
 ... ο κάθε φύτουλας που το παίζει "ψολοβρόντης" (*) ενώ αδυνατεί να αρθρώσει μια σωστή πρόταση, βάζοντας σε μια σειρά υποκείμενο-ρήμα-αντικείμενο,
 ... το κάθε τίποτε που παριστάνει το κάτι.

 Τέτοιοι τύποι δεν δέχομαι να μου κουνάνε δάχτυλο στην μούρη. Αν, λοιπόν, δεν θέλουν να τους το κόψω (μαζί με το χέρι, κατά προτίμηση), ας το βάλουν στον κώλο τους να περπατάνε κορδωτοί σαν παγώνια.

 Άει σιχτίρ πια. Συγχίστηκα πάλι κι έχω και την καρδιά μου... 


 (*) Ψολοβρόντης = Αυτός που αστράφτει και βροντάει (προσωνύμιο του Δία). Λέξη σύνθετη, από το ουσιαστικό ψολός (= καπνός # μεταφορικά: κεραυνός) και το ρήμα βρέμω (= φωνάζω δυνατά # από την ίδια ρίζα: βρυχώμαι, βροντή). Πρβλ: ψολόεις = σαν καπνός, κεραυνοβόλος (μτφ). Συμπέρασμα: η λέξη δεν συνιστά βρισιά!

Η Nike απολύει 300 εργαζόμενους στην Καμπότζη, διότι αντιστέκονται στην μείωση μισθών !

Η Nike απολύει 300 εργαζόμενους στην Καμπότζη, διότι αντιστέκονται στην μείωση μισθών ! 


 Όπως βλέπετε, για τους υγιείς επιχειρηματίες της Nike, ο μηνιαίος μισθός ενός Καμποτζιανού εργάτη, δηλαδή περίπου 50 $ ( 38 €), κρίθηκε μεγάλος και "ανάγκασε" την εταιρεία για λόγους ανταγωνιστικότητας, να επιδιώξει την μείωση του. Και επειδή οι εργάτες είχαν την τρελή ιδέα να αντιδράσουν απέναντι σε αυτές τις επιδιώξεις και να απεργήσουν, η Nike απέλυσε 300 απο αυτούς ώστε να τρομάξει τους υπόλοιπους.

 Δεν θεωρώ πως χρειάζεται κανένα άλλο σχόλιο, ώστε να καταλάβουμε το μέγεθος των αυταπατών που σπέρνει η υποψήφια κυβερνώσα αριστερά, περι υγιούς επιχειρηματικότητας. Το σύστημα δεν διορθώνεται, αλλά ανατρέπεται, τελεία και παύλα. 

 Την είδηση την διαβάσαμε τον 902.gr
 Ακολουθεί το σχετικό άρθρο.



 Την απόλυση περίπου 300 εργατών παραγωγής προϊόντων για την εταιρεία Nike, ανακοίνωσαν την Τρίτη 11 Ιοούνη συνδικαλιστές στην επιχείρηση, που βρίσκεται στην πόλη Καμπόνγκ Σπέου, δυτικά της πρωτεύουσας της Καμπότζης, Πνομ Πενχ.

 Έπειτα από μία σειρά απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων κατά των μειώσεων σε μισθούς και τις πιέσεις της εργοδοσίας για να παραιτηθούν ήρθε η συγκεκριμένη εξέλιξη με τις απολύσεις. Εργαζόμενοι και εκπρόσωποι εργατικών σωματείων δηλώνουν πως οι απολύσεις ήταν «μία μορφή τιμωρίας για να εκφοβίσει τους εργαζομένους, ώστε να μην απεργούν και να μην διεκδικούν».

 Εκπρόσωποι της Nike δεν έχουν ακόμη σχολιάσει κάτι σχετικά με τις απολύσεις.
 Κόκκινη προπαγάνδα εκτοξεύθηκε από  Redfly

Ένα διαφορετικό διάγγελμα στον ελληνικό λαό

Ένα διαφορετικό διάγγελμα στον ελληνικό λαό


Σε μια περίοδο που ο Ελληνικός λαός υφίσταται θυσίες, δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις ή για δισταγμούς. Όπως δεν υπάρχουν περιθώρια ανοχής για «ιερές αγελάδες» που παραμένουν άθικτες, όταν επιβάλλονται περικοπές παντού.
Όταν πρέπει να τελειώνουμε με τα ελλείμματα και να βγούμε από την κρίση, δεν μπορούμε να ανεχόμαστε θύλακες αδιαφάνειας και δημόσιας σπατάλης.
Η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, η ΕΡΤ, είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση μοναδικής αδιαφάνειας και απίστευτης σπατάλης.
Κι αυτό τελειώνει σήμερα…

Σε μια περίοδο που ο ελληνικός λαός υφίσταται θυσίες, δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις ή δισταγμούς. Όπως δεν υπάρχουν περιθώρια ανοχής για τις καπιταλιστικές ιερές αγελάδες, που παραμένουν άθικτες, όταν ο κοσμάκης καλείται να πληρώσει το μάρμαρο.
Όταν πρέπει να τελειώνουμε με τον καπιταλισμό για να βγούμε από την κρίση, δε μπορούμε να ανεχόμαστε τα καπιταλιστικά κέρδη να στήνουν προκλητικό χορό γύρω μας.
Η σχέση του αστικού κράτους με τα ιδιωτικά κανάλια είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση μοναδικής αδιαφάνειας και απίστευτης σπατάλης.
Κι αυτό τελειώνει σήμερα…

Την ΕΡΤ την πληρώνει ο Ελληνικός λαός με το χαράτσι στους λογαριασμούς ηλεκτρικού: γύρω στα 300 εκατομμύρια το χρόνο! Έχει τριπλάσιο ως επταπλάσιο κόστος από άλλους τηλεοπτικούς σταθμούς και τετραπλάσιο ως εξαπλάσιο προσωπικό για πολύ μικρή τηλεθέαση: τη μισή σχεδόν και για τα τρία δημόσια κανάλια μαζί, απ' όση ένα μέσο εμπορικό κανάλι.

Τα ιδιωτικά κανάλια τα πληρώνει ο ελληνικός λαός μέσω της παχυλής κρατικής διαφήμισης και των θαλασσοδανείων από τις υπερχρεωμένες τράπεζες, που τις συντηρεί από το υστέρημά του: γύρω στα 100 δισεκατομμύρια μόνο τα τελευταία χρόνια! Τα κανάλια χρωστάνε ποσά πολλαπλάσια απ’ το μέσο έλληνα εργαζόμενο, που απειλούν να του πάρουν το σπίτι γιατί δε μπορεί να αποπληρώσει τα χρέη του κι από το μικρομεσαίο εβε που βάζει λουκέτο στο μαγαζάκι του. Εκπέμπουν δωρεάν στις δημόσιες συχνότητες ένα πρόγραμμα κακής ποιότητας και κυβερνητικά ενημερωτικά δελτία, πολύ χειρότερα από αυτά της κρατικής τηλεόρασης.

Έχει τεράστια περιουσία, η οποία παραμένει αδρανής, αν δεν λεηλατείται υπέρ του ανταγωνισμού.
Έχει καθεστώς αδιαφάνειας στη διαχείρισή της: Μιλάμε για μια εταιρία με έξι λογιστήρια που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους!
Καθεστώς αδιαφάνειας στη διαχείριση των συμβάσεων, καθεστώς ακόμα μεγαλύτερης αδιαφάνειας στη διαχείριση του υλικού, το οποίο δεν έχει απογραφεί εδώ και… οκτώ χρόνια!
Καθεστώς προνομίων για τους εργαζομένους, που χρεώνουν τεράστιο αριθμό υπερωριών.

Τα μονοπώλια έχουν τεράστια περιουσία που παραμένει στα σεντούκια των καπιταλιστών, αν δεν ξοδεύεται για πολυτελείς σπατάλες και μεγάλη ζωή. Κερδίζουν διαγωνισμούς και μεγάλα δημόσια έργα με καθεστώς αδιαφάνειας. Μιλάμε για εταιρίες που τα στελέχη τους γίνονται σύμβουλοι των αστικών κυβερνήσεων –με το αζημίωτο φυσικά. Καθεστώς αδιαφάνειας με οφ σορ, γκόλντεν μπόις και φοροδιαφυγή. Καθεστώς φοροαπαλλαγών και προνομίων για το κεφάλαιο και το πολιτικό του προσωπικό που μας λέει με θράσος πως όλοι μαζί τα φάγαμε.

Για να μην αναφερθούμε στα τεράστια ποσά τα οποία μοιράζει σε ιδιωτικές παραγωγές που θα μπορούσε να κάνει, με πολύ λιγότερα, χρησιμοποιώντας τα δικά της μέσα. Που τα έχει πληρώσει ακριβά ο Έλληνας φορολογούμενος.
Για να μην αναφερθούμε στο τεράστιο κόστος εξωτερικών μεταδόσεων που έχουν επιβάλλει απαρχαιωμένα συνδικαλιστικά προνόμια, κι έτσι μετακινούνται δεκάδες τεχνικοί κάθε τόσο, για έργο που μπορεί να γίνει από δύο-τρία άτομα.
Για να μην πούμε ότι συντηρεί περιοδικό χωρίς αναγνώστες, ενώ διαθέτει δεκάδες σταθμούς τοπικούς σταθμούς που ουσιαστικά αναμεταδίδουν, τις περισσότερες ώρες της μέρας, το κεντρικό πρόγραμμα.

Για να μην αναφερθούμε στα τεράστια ποσά που μοιράζει το κράτος στους καπιταλιστές -που πρέπει θεωρητικά να «επενδύουν» με δικά τους μέσα και κεφάλαια- και στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας –οργανισμών και υποδομών- που τα έχει πληρώσει ακριβά ο έλληνας φορολογούμενος.
Για να μην πούμε πως τα μονοπώλια συντηρούν εφημερίδες χωρίς αναγνώστες, για να κερδίζουν κρατική διαφήμιση και να ασκούν πίεση για τα δικά τους συμφέροντα.

Η σημερινή ΕΡΤ έχει εξελιχθεί σε ένα σκάνδαλο που το βλέπουν καθημερινά όλοι, αλλά δεν τόλμησε να το αγγίξει κανείς.
Αυτά όλα τελειώνουν σήμερα. Και τελειώνουν οριστικά!
Η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει την ΕΡΤ. Με το ισχύον νομικό πλαίσιο και με κοινή υπουργική απόφαση σταματούν οι μεταδόσεις της ΕΡΤ μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος σήμερα το βράδυ. Και στη θέση της ΕΡΤ θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος, δημόσιος - αλλά όχι κρατικός, ούτε κομματικά ελεγχόμενος - Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης.
Κατά τα πρότυπα των πιο επιτυχημένων δημόσιων Ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών της Ευρώπης.

Το σημερινό αστικό κράτος είναι μια διαρκής πηγή σκανδάλων που τη βλέπουν καθημερινά όλοι, αλλά δεν τόλμησε να την αγγίξει κανείς.
Όλα αυτά τελειώνουν σήμερα και τελειώνουν οριστικά!
Ο λαός αποφάσισε να διαλύσει το αστικό κράτος και το ισχύον νομικό πλαίσιο. Να σταματήσει ο φαύλος κύκλος των καπιταλιστικών κρίσεων, της ανεργίας και της εκμετάλλευσης. Και στη θέση τους να εγκαθιδρύσει ένα σύγχρονο δημόσιο τομέα, όχι απλώς κρατικό, αλλά κοινωνικοποιημένο, όχι με κομματικό αλλά εργατικό έλεγχο, από τα κάτω προς τα πάνω. Στα πρότυπα και τις καλύτερες παραδόσεις των επαναστάσεων του εικοστού αιώνα.

Το σχετικό νομοσχέδιο κατατίθεται αμέσως, ώστε να λειτουργήσει το ταχύτερο ο νέος φορέας.
Το προσωπικό της ΕΡΤ θα αποζημιωθεί κανονικά. Και όσοι από τους τωρινούς εργαζόμενους το επιθυμούν, θα μπορέσουν να υποβάλλουν αίτηση για να προσληφθούν στο νέο Οργανισμό Ραδιοτηλεόρασης.
Υπάρχουν πολλοί άξιοι και ικανοί εργαζόμενοι, η πείρα και η προϋπηρεσία των οποίων είναι απαραίτητη για να σταθεί ο νέος Οργανισμός. Και θα συνεκτιμηθεί κατά τη διαδικασία προσλήψεων, με διαφανείς διαδικασίες και κριτήρια ΑΣΕΠ.
Ο νέος Οργανισμός θα λειτουργήσει με πολύ λιγότερο προσωπικό. Με σαφές οργανόγραμμα, όπως προβλέπουν τα σύγχρονα δεδομένα για τη δημόσια Ραδιοτηλεόραση παντού στον κόσμο. Το αρχείο της ΕΡΤ - που αποτελεί αληθινό Εθνικό θησαυρό - θα περιφρουρηθεί και θα αξιοποιηθεί πλήρως.

Το σχετικό διάταγμα κατατίθεται αμέσως, για να ξεκινήσει το ταχύτερο δυνατό το νέο εργατικό κράτος τη λειτουργία του και την οργάνωση της παραγωγής.
Οι καπιταλιστές θα απαλλοτριωθούν κανονικά, χωρίς αποζημίωση. Όσοι από τους επιστήμονες ειδικούς το επιθυμούν, μπορούν να υποβάλουν αίτηση για να εξεταστεί το ενδεχόμενο πρόσληψης κι αξιοποίησής τους. Υπάρχουν πολλά ικανά καταρτισμένα στελέχη, η πείρα και η προϋπηρεσία των οποίων είναι απαραίτητη για να σταθούν οι καινούριοι κρατικοί φορείς.
Το νέο εργατικό κράτος θα λειτουργήσει με σαφείς οργανωτικές αρχές, κεντρικό σχεδιασμό και κρατικούς λειτουργούς, που θα αμείβονται αυστηρά με το μέσο μισθό του ανειδίκευτου εργάτη.
Οι κρατικές υποδομές και το αρχείο του κόμματος –που αποτελούν εθνικό θησαυρό- θα περιφρουρηθούν και θα αξιοποιηθούν πλήρως.

Επίσης θα αξιοποιηθούν οι δορυφορικές υπηρεσίες και οι σύγχρονες τεχνολογίες. Ώστε να υπάρξει - επιτέλους - δυναμικός μοχλός προβολής της Ελλάδας, της ανάπτυξης, της εξωστρέφειας, αλλά και πολύτιμος καθημερινός δεσμός με την Ελληνική Διασπορά σε όλο τον κόσμο.
Ο νέος Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης θα ξεκινήσει να λειτουργεί το συντομότερο. Μέχρι τότε οι πολίτες δεν θα πληρώνουν το χαράτσι που πληρώνουν ως σήμερα.
Κι από τη λειτουργία του και μετά θα πληρώνουν πολύ λιγότερα. Υπολογίζεται ότι θα απαλλαγούν από ένα ποσό που φτάνει τα 100 εκατομμύρια ετησίως.
Ενώ για όσες θέσεις της σημερινής ΕΡΤ κρίνονται υπεράριθμες, θα προσληφθούν με ΑΣΕΠ νέοι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία, στα ΚΕΠ και όπου αλλού το δημόσιο έχει ανάγκη.
Μεγάλες αλλαγές δεν γίνονται χωρίς μεγάλες τομές. Τολμηρές και ριζοσπαστικές!
Μέχρι τώρα πολλοί έλεγαν ότι «δεν υπάρχει πολιτική βούληση» για τέτοιες τομές…
Η σημερινή κυβέρνηση αποδεικνύει ότι διαθέτει την πολιτική βούληση!
Αυτό άλλωστε, ζητάει κι αυτό περιμένει να δει ο Ελληνικός λαός

Επίσης θα αξιοποιηθούν οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας (χουντίτης, μπερλίτης, μπετονίτης, κτλ). Ώστε να προβληθεί –επιτέλους- η άλλη Ελλάδα, της δουλειάς, του σοσιαλισμού και της ειρήνης, να δυναμώσει ο δεσμός με τους λαούς σε όλο τον κόσμο.
Το νέο εργατικό κράτος ξεκινά να λειτουργεί άμεσα κι οι πολίτες θα σταματήσουν να πληρώνουν τους αβάσταχτους φόρους και τα χαράτσια που πληρώνουν ως σήμερα. Υπολογίζεται ότι μόνο από τη διαγραφή του δημόσιου χρέους, την απαλλαγή από τους τόκους, τα τοκοχρεολύσια και το ζεστό παραδάκι που δινόταν στο μεγάλο κεφάλαιο, θα εξοικονομηθεί ένα ποσό που θα ξεπερνά ετησίως τα 30 δις.
Όσα μεγαλοστελέχη-παράσιτα κριθούν υπεράριθμα θα στέλνονται να εργαστούν στα νοσοκομεία, στα ΚΕΠ και όπου αλλού υπάρχει ανάγκη.
Μεγάλες αλλαγές δε γίνονται χωρίς μεγάλες επαναστάσεις. Τολμηρές και σοσιαλιστικές!
Μέχρι τώρα έλεγαν πως δεν υπάρχει λαϊκή βούληση για τέτοια τομή. Σήμερα αυτό αλλάζει. Ο ελληνικός λαός αποδεικνύει πως τη διαθέτει. Αυτό άλλωστε ζητούν και περιμένουν να δουν οι λαοί όλου του κόσμου!

Ο τηλεοπτικός σταθμός "902" του ΚΚΕ σταμάτησε να λειτουργεί με απόφαση του νέου........ φρούραρχου!!!!!!!!!!!!!

Ο τηλεοπτικός σταθμός "902" του ΚΚΕ σταμάτησε να λειτουργεί με απόφαση του νέου........ φρούραρχου!!!!!!!!!!!!! 



'Οπως αναφέρει σε δελτίο τύπου το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ: «Μετά την επιχείρηση της κυβέρνησης που διέκοψε το σήμα της ΕΡΤ, ο 902, ραδιόφωνο, τηλεόραση και πόρταλ, αναμεταδίδουν την εκπομπή των εργαζομένων της ΕΡΤ». 



Αξίζει να σημειωθεί, ότι θορυβημένη η κυβέρνηση από τη θετική ανταπόκριση που βρήκε η αναμετάδοση της εκπομπής των εργαζομένων της ΕΡΤ, διακόπτει μέσω της DIGEA, το σήμα της τηλεόρασης του «902». 

Από το βράδυ είναι σε εξέλιξη οργανωμένο σχέδιο παρεμπόδισης με κάθε τρόπο της αναμετάδοσης του προγράμματος της ΕΡΤ. 
 Αναρτήθηκε από xristos bellos  

Το ΚΚΕ τα παραπέμπει όλα στο σοσιαλισμό;

Το ΚΚΕ τα παραπέμπει όλα στο σοσιαλισμό;
-- Ορισμένοι λένε ότι το ΚΚΕ δεν έχει προτάσεις για το σήμερα και ότι τα παραπέμπει όλα στο σοσιαλισμό. Είναι έτσι;
Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, μικρό ή μεγάλο, που να μην παλεύει το ΚΚΕ, που να μην έχει διαμορφωμένες θέσεις και αιτήματα. Για τα ωράρια εργασίας, για τους μισθούς, για τις συντάξεις, για την Υγεία, το ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, για την προστασία των ανέργων, για τα χρέη των λαϊκών νοικοκυριών, για τα ναρκωτικά, για τα πάντα. Οπου υπάρχει δυνατότητα, το ΚΚΕ με νύχια και με δόντια παλεύει να δοθούν λύσεις. Δεν υπάρχει κάτι που έγινε, να κατακτήθηκε χωρίς να πρωτοστατήσουν ή να συμμετέχουν οι κομμουνιστές, άλλοι πρωτοπόροι αγωνιστές που συμπορεύονται με το Κόμμα, δρουν μέσα από τις γραμμές του ταξικού κινήματος. Δεν αρκεί όμως μόνο να διαμορφώνεις προτάσεις, αλλά πρέπει να παλεύεις να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για να υλοποιηθούν. Ποιος θα τις υλοποιήσει; Η κυβέρνηση, η Βουλή, η εργοδοσία, οι δυνάμεις του ευρωμονόδρομου; Μα όλοι αυτοί συνειδητά εφαρμόζουν όλα αυτά που σήμερα ζει ο λαός. Δεν έχουν κάνει «λάθος», για να τους διορθώσει το ΚΚΕ με τις προτάσεις του, να τους βάλλει στον ίσιο δρόμο. Μήπως θα τις εφαρμόσει μια νέα κυβέρνηση με το ΣΥΡΙΖΑ; Μα και αυτός είναι υποστηρικτής του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης. Γι' αυτό ο Δασκαλόπουλος, ο πρόεδρος του ΣΕΒ, δηλώνει πως υπάρχουν «ενδιαφέρουσες προτάσεις» στο πρόγραμμά του.
Για να υλοποιηθούν οι προτάσεις του ΚΚΕ πρέπει να χάσουν οι κεφαλαιοκράτες. Και αυτό, μόνο το εργατικό κίνημα μπορεί να το πετύχει. Δε γίνεται να θέλεις και να ζήσεις καλύτερα και να βγάζει κέρδη το κεφάλαιο. Μπορούν, όμως, στα πλαίσια του ευρωμονόδρομου να δοθούν ριζικές λύσεις και να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες ανάγκες των εργατών, των άλλων λαϊκών στρωμάτων; Ορισμένα παραδείγματα:
-- Τι λύση μπορεί να δοθεί στο πρόβλημα της «Χαλυβουργίας», που για 11 μήνες μετά τη λήξη της απεργίας, λόγω της κρίσης, έχουν σταματήσει όλα τα έργα και δεν έχει δουλειά;
-- Τι λύση μπορεί να δοθεί στη «Χαλυβουργική», που ενώ το προηγούμενο διάστημα έκανε εκσυγχρονισμό του εργοστασίου, τώρα λόγω της κρίσης δεν έχει δουλειά, απολύει εργάτες και μειώνει τους μισθούς στους υπόλοιπους;
-- Τι λύση μπορεί να δοθεί, αφού στα πλαίσια της πολιτικής της ΕΕ, του ανταγωνισμού, το πιο πιθανό είναι μετά την κρίση οι χαλυβουργίες στην Ελλάδα να βγούνε λιγότερες και συρρικνωμένες, γιατί θα αναπτυχθούν σε άλλες πιο ισχυρές χώρες, όπως π.χ. η Τουρκία και η Ιταλία;
-- Πώς μπορεί να υλοποιηθεί η πρόταση του ΚΚΕ για το Ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, αφού στα πλαίσια της ΕΕ άλλα προβλέπονται και όχι η ύπαρξη και ενίσχυσή του; Οποιος φορέας κι αν φτιαχτεί, θα απασχολεί χιλιάδες λιγότερους εργάτες, με μεροκάματα πείνας, θα λειτουργήσει προς όφελος της εργοδοσίας.
-- Πώς μπορεί να υλοποιηθεί το αίτημα για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, αφού στον καπιταλισμό δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της ανεργίας;
-- Πώς μπορεί να υλοποιηθεί η πρόταση για μισθούς, συντάξεις, μέτρα προστασίας για τους άνεργους, αφού αυτά είναι αντίθετα με την ανταγωνιστικότητα, με αυτά που έχουν αποφασίσει κυβέρνηση, ΕΕ και εργοδοτικός συνδικαλισμός;
Δεν μπορούν να δοθούν λύσεις σε όλα αυτά, αν δε γίνουν συνολικές ριζικές αλλαγές, αν δεν έρθει η εργατική τάξη στην εξουσία. Είναι αυταπάτη να νομίζει κανείς, ότι μπορεί να είναι στην ΕΕ, να έχει το συσχετισμό που υπάρχει σήμερα, να έχει δώσει την πλειοψηφία στον εργοδοτικό συνδικαλισμό, να κάθεται στο σπίτι του, να μη συμμετέχει στα σωματεία, να περιμένει τις εκλογές για να τιμωρήσει το ένα κόμμα της διαχείρισης και να φέρει τον άλλο, να μην ενισχύει το ΚΚΕ και να περιμένει λύση στο πρόβλημά του. Αυτά που λέει το ΚΚΕ δε θα έρθουν με περίπατο, ούτε μέσα από διαβουλεύσεις, για να πειστεί ο κάθε Ταβουλάρης να μετατρέψει σε κοινωνική ιδιοκτησία το Ναυπηγείο, ο κάθε Λάτσης το διυλιστήριο. Ούτε περιμένοντας κάποια «αριστερή» κυβέρνηση που θα βγει από τις εκλογές και στην οποία θα πάει την επόμενη μέρα ο Λάτσης και ο Ταβουλάρης να της παραδώσει τα κλειδιά. Αυτά δε γίνονται ούτε στην τρίτη παρουσία. Η πρόταση του ΚΚΕ είναι πρόταση αγώνα, ρήξης και ανατροπής με όλες τις μορφές, μέχρι την τελική νίκη. Την απευθύνει στην εργατική τάξη και την καλεί να την υιοθετήσει, να παλέψει να την υλοποιήσει, σε ρήξη με τα μονοπώλια, το κράτος και την εξουσία τους. Το ΚΚΕ δεν τάζει σε κανέναν ότι θα του λύσει τα προβλήματά του. Δε χαϊδεύει κανενός τα αυτιά με εύκολες λύσεις, γιατί τέτοιες δεν υπάρχουν. Ο καπιταλισμός σήμερα δεν μπορεί να δώσει ούτε αυτά που έδωσε στο παρελθόν. Δε φτιασιδώνεται. Για αυτό ο λαός δεν πρέπει να εγκλωβιστεί στην προσπάθεια αναμόρφωσης του πολιτικού σκηνικού που συνεχίζεται και είναι σε εξέλιξη. Δε φτάνουν σήμερα, αγώνες γενικά, για να αλλάξει η κατάσταση. Χρειάζεται να ανασυνταχθεί το εργατικό κίνημα ιδεολογικά και οργανωτικά με βάση τις σημερινές ανάγκες. Να συνδεθεί η οικονομική με την πολιτική πάλη. Να συγκροτηθεί η λαϊκή συμμαχία, που θα κατευθύνει την πάλη της στην ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων, στη διαμόρφωση των προϋποθέσεων για τον άλλο δρόμο ανάπτυξης.

Ποιο «λάθος»;

Ποιο «λάθος»;
Η συζήτηση για το «λάθος» του ΔΝΤ βρίσκεται και πάλι στο φόρτε της. Η επιχείρηση αποπροσανατολισμού και το ρεσιτάλ ψεύδους, επίσης.
Ποια είναι η αλήθεια:
Ούτε το ΔΝΤ έκανε κάποιο λάθος, ούτε η ΕΕ, ούτε κανείς από την τρόικα και τις κυβερνήσεις της εγχώριας πλουτοκρατίας. Το σχέδιό τους, εξ αρχής, ήταν να λεηλατήσουν τον ελληνικό λαό και να διασώσουν τα μονοπώλια.
Μέρος αυτού του σχεδίου ήταν να διαφυλαχθούν τα συμφέροντα των Ελλήνων και ξένων κεφαλαιοκρατών, που διαπλέκονται μεταξύ τους μέσω των τραπεζών με χίλια νήματα.
Αυτό το σχέδιο υπηρετούσαν και υπηρετούν τα μνημόνια. Και από αυτή την άποψη, τα μνημόνιά τους πέτυχαν. Απολύτως.
Ανάμεσα στα άλλα εκείνο που επιδίωξαν - και το πέτυχαν - ήταν οι τραπεζίτες να ξεφορτωθούν μεγάλο μέρος του ελληνικού δημόσιου χρέους, με το οποίο «έπαιζαν» τοκογλυφικά μέσω των ομολόγων που κρατούσαν στα χέρια τους.
*
Ας δούμε το «κόλπο»:
Οπως καταγράφηκε το 2010 στα στοιχεία της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών, της Citigroup, αλλά και στην έκθεση της Goldman Sachs, ανάμεσα στους κατεξοχήν τοκογλύφους, που για την ικανοποίηση των απαιτήσεών τους το ελληνικό κράτος δανειζόταν με ληστρικά επιτόκια ώστε να πληρώνει τα χρέη του απέναντί τους, ανήκουν 4 ελληνικές τράπεζες: Η Εθνική, η Αlpha, η Πειραιώς και η Eurobank.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 9μηνου του 2009, οι συγκεκριμένες τράπεζες, αφενός, κατείχαν κρατικά ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου άνω των 36 δισ., τα οποία και χρησιμοποιούσαν ως βάση ασφαλείας. Αφετέρου, διέθεταν επιπλέον των 45 δισ. κρατικά ομόλογα με τα οποία υπό μορφή εγγυήσεων προσέφευγαν στην ΕΚΤ, δανείζονταν με επιτόκιο 1% και κατόπιν με τα ίδια αυτά χρήματα δάνειζαν το ελληνικό κράτος με εξαπλάσιο (!) επιτόκιο και τους Ελληνες καταναλωτές με εικοσαπλάσιο!
Ούτε λίγο ούτε πολύ, λοιπόν, ενώ η Ελλάδα όδευε προς το μνημόνιο, την ίδια στιγμή που ακούγονταν από τα χείλη του κ. Παπανδρέου εκκλήσεις στο «φιλότιμο» των μισθωτών και των συνταξιούχων να βάλουν πλάτη «όλοι μαζί» για να εξέλθει η χώρα από την κρίση, συνέβαινε το εξής:
Εκτός από τους τραπεζίτες της Γαλλίας, της Γερμανίας, των ΗΠΑ, κ.λπ., που κατείχαν ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου, υπήρχαν και 4 ελληνικές τράπεζες, στο μετοχολόγιο των οποίων δεσπόζουν τα ονόματα επιφανών Ελλήνων πετρελαιάδων, βιομηχάνων, εργολάβων και λοιπών «πατριωτών» που έλεγχαν το 20%-30% του ελληνικού δημόσιου χρέους, και που για το δικό τους, τελικά, «εξευμενισμό», και για τις δικές τους «ανακεφαλαιοποιήσεις», οι εργαζόμενοι έχασαν τους μισθούς, τις συντάξεις και τα εργασιακά τους δικαιώματα.
*
Τα μνημόνια φτιάχτηκαν για να εξασφαλιστεί - μέσω της «συντεταγμένης χρεοκοπίας» της Ελλάδας - ο απαραίτητος χρόνος στους ντόπιους και ξένους ομολογιούχους να κάνουν τα «κουμάντα» τους.
Τα συμφέροντά τους ήταν πολλά. Το ομολογούσαν εμμέσως ακόμα και διακεκριμένα πρώην στελέχη του ΔΝΤ, όπως η κυρία Μιράντα Ξαφά, η οποία παραδεχόταν:
«Οι ξένοι έχουν το 70% των ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου. Από το υπόλοιπο 30%, το μεγαλύτερο τμήμα (56 δισ. ευρώ) έχουν οι ελληνικές τράπεζες...»1
Οσον αφορά στην ακριβή εθνικότητα των διεθνών τοκογλύφων της χώρας, η συνολική έκθεση της Ελλάδας, το σύνολο δηλαδή του δημόσιου και ιδιωτικού της χρέους σε ξένες τράπεζες έως τον Ιούνη του 2010 ανερχόταν σε 252,1 δισ. δολάρια2. Το 73,3% του παραπάνω ποσού (184,7 δισ. δολάρια) ήταν οφειλή προς γαλλικές (83,1 δισ.), γερμανικές (65,4 δισ.) και αμερικανικές (36,2 δισ.) τράπεζες.
Εξι μήνες αργότερα, όμως, το Δεκέμβρη του 2010, η έκθεση των ξένων τραπεζών στο συνολικό ελληνικό εξωτερικό χρέος είχε μειωθεί στα 145,7 δισ. δολάρια3 και πιο συγκεκριμένα η οφειλή προς γαλλικές τράπεζες μειώθηκε στα 56,7 δισ., προς γερμανικές στα 34 δισ. και προς αμερικανικές στα 7,3 δισ. δολάρια.
Αυτό σημαίνει ότι:
Μέσα μόλις σε έξι μήνες από την εφαρμογή του μνημονίου οι ξένες τράπεζες, σε απόλυτη συνεργασία με την εγχώρια πλουτοκρατία, μείωσαν τις επισφάλειές τους στην Ελλάδα κατά 42%! Ξεφορτώθηκαν δηλαδή πάνω από 100 δισεκατομμύρια!
*
Εν ολίγοις:
Η πολιτική των μνημονίων τους εξασφάλισε τον απαραίτητο χρόνο και τις απαραίτητες «διευκολύνσεις» για να οργανωθούν και να ξεφορτωθούν μεγάλο μέρος του ελληνικού χρέους, εισπράττοντας βέβαια παχυλούς τόκους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα χρόνο μετά το μνημόνιο, οι Γερμανοί και οι Γάλλοι είχαν φροντίσει οι τράπεζές τους να μην είναι εκτεθειμένες στην Ελλάδα με περισσότερα από 9 έως 15,5 και από 6 έως 10,2 δισ. ευρώ, αντίστοιχα4.
Δεδομένης δε της εκτίμησής τους ότι ακόμα και με ένα «κούρεμα» της τάξης του 60% η απώλεια αυτών των ποσών θα ήταν από μέρους τους απόλυτα «διαχειρίσιμη», ήταν τότε ακριβώς που άρχισαν να θέτουν ζήτημα «αναδιάρθρωσης» του ελληνικού χρέους5.
Αλλωστε, με την ακολουθούμενη πολιτική τα είχαν καταφέρει:
Η έκθεση των ξένων τραπεζών στο ελληνικό δημόσιο χρέος στις 31/12/2011 είχε πέσει, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, μόλις στα 35 δισεκατομμύρια (από 252,1 πριν το μνημόνιο)...
*
Ετσι, με την εφαρμογή του μνημονίου, αφού ντόπιοι και ξένοι δανειστές είχαν λεηλατήσει τον ελληνικό λαό και παράλληλα, οι μεν είχαν λάβει πακτωλό πακέτων, οι δε είχαν φροντίσει να ξεφορτωθούν μεγάλο μέρος των ελληνικών ομολόγων, τότε πια ΔΝΤ και ΕΕ (σ.σ.: σαν να λέμε Αμερικανοί - Γερμανοί) δεν είχαν κανένα πρόβλημα να θέτουν, ο καθένας από τη σκοπιά των δικών του αντικρουόμενων συμφερόντων, το θέμα του «κουρέματος» του ελληνικού χρέους, το οποίο και ακολούθησε σε δυο δόσεις (Ιούνης 2011, Φλεβάρης 2012).
Δηλαδή, να θέτουν ευθέως το θέμα της πτώχευσης της Ελλάδας, με ένα μόνο ερωτηματικό: Αν η χρεοκοπία θα γινόταν «άτακτα», κατά την ορολογία του Γερμανού υπουργού Οικονομικών, Σόιμπλε, ή «ελεγχόμενα»6.
Αυτή είναι η ιστορία των «λαθών» της τρόικας. Και ενώ κάποιοι αναζητούν τη «σωτηρία» στην αξιοποίηση αυτών των δήθεν «λαθών», την ώρα που ορισμένοι αναζητούν «φίλους» ανάμεσα στα συγκρουόμενα μεταξύ τους «βουβάλια» που τσακώνονται (αλλά που ενωμένα προωθούν την εξολόθρευση των «βατράχων»), η Ελλάδα - «βάτραχος» παραμένει ένα διεθνές πειραματόζωο. Που ο λαός της συνθλίβεται.
*
Παραπομπές
1. Μιράντα Ξαφά, «Τελευταία επιλογή, η αναδιάρθρωση», «Καθημερινή», 30.1.2011.
2. Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, έκθεση Δεκέμβρη 2010.
3. Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, έκθεση Ιούνη 2011.
4. Εκτιμήσεις της Goldman Sachs, «Ριζοσπάστης», 22.04.2011 και Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, «Καθημερινή», 12.6.2011.
5. banknews.gr, «Γερμανικό τελεσίγραφο αναδιάρθρωσης του χρέους εντός του 2011!», 12.4.2011.
6. Financial Times, «Germany plans for Greek debt failure», 17.4.2011.

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Μαζική συγκέντρωση στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ

Μαζική συγκέντρωση στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ
Από τη μαζική συγκέντρωση στο Ραδιομέγαρο
Eurokinissi
Με τη μαζική συμμετοχή εργαζομένων της ΕΡΤ και τη συμπαράσταση συναδέλφων τους από άλλους κλάδους, σωματεία, Ομοσπονδίες, φορείς και εκπροσώπους κομμάτων, συνεχίζονταν μέχρι αργά χτες το βράδυ οι αντιδράσεις, στο προαύλιο του Ραδιομεγάρου και στη Μεσογείων, στο κλείσιμο της ΕΡΤ, με συναυλίες και άλλες εκδηλώσεις. Αντίστοιχες συγκεντρώσεις έγιναν στη Θεσσαλονίκη και σε άλλους περιφερειακούς σταθμούς.
Ακριβώς στις 11.11 μ.μ., η ΕΡΤ σταμάτησε να εκπέμπει στην Αττική. Είχε προηγηθεί η σταδιακή διακοπή του σήματος στο εξωτερικό και στα 12 κέντρα ψηφιακής εκπομπής σε όλη την Ελλάδα. Μετά το απόγευμα, δυνάμεις των ΜΑΤ είχαν αποκλείσει το κτίριο της ΕΡΤ στην οδό Μουρούζη και το κτίριο στην Κατεχάκη. Από το μεσημέρι και ενώ διακινούνταν ήδη φήμες για την επικείμενη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης, στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ βρισκόταν σε εξέλιξη μαζική Γενική Συνέλευση των εργαζομένων, με την παρουσία εκπροσώπων του ΠΑΜΕ Τύπου και ΜΜΕ.
Ολοκληρωμένη αγωνιστική πρόταση κατέθεσαν στη Συνέλευση οι εκπρόσωποι της«Δημοσιογραφικής Συνεργασίας» Γ. Δαράκης, Χρ. Ρουμελιώτη και Αγ. Κυρίτση, η οποία και έγινε ομόφωνα δεκτή, παρά την προσπάθεια ορισμένων - προσκείμενων στην τρικομματική συγκυβέρνηση - να φρενάρουν τις όποιες διαθέσεις των εργαζομένων, διαφωνώντας στα λόγια με τη γραμμή της κυβέρνησης, συμφωνώντας όμως στην ανάγκη«νέου θεσμικού πλαισίου» για την ΕΡΤ.
Η απόφαση των εργαζομένων ήταν: Παραμένουμε στην ΕΡΤ όλο το 24ωρο, είμαστε σε διαρκή Γενική Συνέλευση, στήνουμε ομάδες περιφρούρησης της περιουσίας του ελληνικού λαού, παρεμβαίνουμε στο πρόγραμμα, καλούμε τους εργαζόμενους, συνολικά το λαό της χώρας να περιφρουρήσουν τη δημόσια ραδιοτηλεόραση.
Εμπρακτη αλληλεγγύη
Στις 3 το μεσημέρι αποφασίστηκε η «ανάληψη» του προγράμματος ενημέρωσης από τους εργαζόμενους της ΕΡΤ, ενώ άρχισε να πυκνώνει και ο κόσμος στο προαύλιο του Ραδιομεγάρου. Σε ένδειξη συμπαράστασης, η ΠΟΕΣΥ κήρυξε στάση εργασίας στα ιδιωτικά Μέσα Ενημέρωσης, από τις 7 μ.μ. μέχρι τη 1 μετά τα μεσάνυχτα. Ο «902.gr» στη διάρκεια της στάσης, μετέδιδε μόνο ειδήσεις σχετικές με την κινητοποίηση στην ΕΡΤ, δίνοντας το χρονικό των εξελίξεων.
Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκαν αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ και στελέχη του Κόμματος, καθώς και οι βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, Γιάννης Γκιόκας,Σπύρος Χαλβατζής και Ελένη Γερασιμίδου. Τη συμπαράσταση του ΠΑΜΕ εξέφρασαν στους εργαζόμενους ο Γιώργος Πέρρος και ο Γιάννης Πάσουλας, ενώ στο χώρο της συγκέντρωσης βρέθηκαν αντιπροσωπείες από ταξικά συνδικάτα της Αθήνας.
Παραβρέθηκαν ακόμα αντιπροσωπείες του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον Αλ. Τσίπρα, και των ΑΝΕΛ, με επικεφαλής τον Π. Καμμένο.
Το ΠΑΜΕ Τύπου και ΜΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση, καλώντας τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά στη συγκέντρωση αλληλεγγύης. Από νωρίς το μεσημέρι, στο Ραδιομέγαρο βρέθηκε ο Παναγιώτης Ράμμος, μέλος του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, εκ μέρους της «Δημοσιογραφικής Συνεργασίας». Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε στο χώρο έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, το οποίο όμως δεν κατέληξε σε καμία απόφαση, παρά το γεγονός ότι η «Δημοσιογραφική Συνεργασία» κατέθεσε συγκεκριμένο πλαίσιο για συντονισμένη πάλη.
Με νέα ανακοίνωση, αργά το βράδυ, το ΠΑΜΕ Τύπου και ΜΜΕ κάλεσε τους εργαζόμενους στην ΕΡΤ «να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους σε συντονισμό με άλλους κλάδους εργαζομένων». Κάτω από την πίεση του ΠΑΜΕ και τις αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων, η ΕΣΗΕΑ αποφάσισε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από σήμερα στις 6 π.μ. στα ηλεκτρονικά Μέσα, εξαιρώντας τον τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό «902», τον «Flash» και το «Κόκκινο». Απεργία και στις εφημερίδες αποφασίστηκε καταρχήν για την Πέμπτη.
Στις άλλες πόλεις
Νωρίς το απόγευμα, μαζική συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε και στις εγκαταστάσεις της ΕΤ3 στη Θεσσαλονίκη, με συμμετοχή και των δυνάμεων του ΠΑΜΕ. Παραβρέθηκε ο Σάκης Βαρδαλής, μέλος της ΚΕ του Κόμματος.
Εξω από την Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας συγκεντρώθηκαν εργαζόμενοι, δυνάμεις του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΥ, της ΠΑΣΕΒΕ, εκπρόσωποι σωματείων και μαζικών φορέων του νομού καθώς και μέλη του ΚΚΕ, για συμπαράσταση στους εργαζόμενους της ΕΡΑ Τρίπολης. ΣτηΛάρισα εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία της ΕΡΤ, έχοντας στο πλευρό τους το Εργατικό Κέντρο και δυνάμεις του ΠΑΜΕ. Ανάλογες συγκεντρώσεις έγιναν στα στούντιο της ΕΡΤ σε Πάτρα, Ηράκλειο, Καλαμάτα και Κέρκυρα.
Την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο κλείσιμο της ΕΡΤ καταδικάζει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας:«Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους εργαζόμενους και ιδιαίτερα στις εργαζόμενες γυναίκες της ΕΡΤ και των άλλων δημόσιων φορέων που καταργούνται και τις καλούμε να ορθώσουν το ανάστημά τους και να αντισταθούν αγωνιστικά στην αντεργατική και αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ», σημειώνει μεταξύ άλλων.
Ανακοινώσεις καταδίκης της κυβερνητικής απόφασης εξέδωσαν μεταξύ άλλων η ΓΣΕΕ, ηΑΔΕΔΥ, το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, η ΟΤΟΕ, το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής, ηΕλληνική Κοινότητα Δρέσδης και πλήθος άλλων σωματείων και φορέων. Την απόφαση της κυβέρνησης καταδίκασε κατά πλειοψηφία το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, με ψήφισμα που κατέθεσαν οι εκλεγμένοι σύμβουλοι του ΚΚΕ. Καταψήφισε η παράταξη του Θ. Πλεύρη (είχε εκλεγεί με τον ΛΑ.Ο.Σ.) και λευκό ψήφισαν οι παρατάξεις της ΝΔ και της ΔΗΜΑΡ.

TOP READ