6 Σεπ 2013

Οι παραπονιάρηδες βιομήχανοι

Οι παραπονιάρηδες βιομήχανοι



"Μοχθούμε, επενδύουμε, παράγουμε και προσφέρουμε στην οικονομία και την κοινωνία μας, ακόμη και μέσα στα πέτρινα χρόνια της κρίσης, κάτω από συνθήκες αντίξοες – για να μην πούμε εχθρικές".

Προφανώς, αναρωτιέστε ποιοι είναι αυτοί που δηλώνουν τα παραπάνω. Θα μπορούσε να ήσαν εκπαιδευτικοί, ας πούμε. Ή γιατροί και νοσηλευτές τού ΕΣΥ. Ή μικρομεσαίοι μαγαζάτορες της γειτονιάς. Θα μπορούσε να ήσαν οποιοιδήποτε από τους κατατρεγμένους "στα πέτρινα χρόνια τής κρίσης". Και όμως, πίσω από την παραπάνω δήλωση βρίσκονται οι...βιομήχανοι!

Αχ, αυτοί οι δόλιοι οι βιομήχανοι... Κάνουν το σκατό τους παξιμάδι για να τους περισσέψουν δυο δεκάρες ώστε να τις επενδύσουν για το καλό τής χώρας. Μοχθούν γι' αυτό το καλό. Δηλαδή, τί μοχθούν; Τους φεύγει ο κώλος στην δουλειά. Πάντοτε εμφορούμενοι από το υψηλό ιδεώδες τής προσφοράς στην οικονομία "μας" και στην κοινωνία "μας". Μιας ανιδιοτελούς προσφοράς, η οποία προφανώς δεν αναγνωρίζεται, αν λάβουμε υπ' όψη μας ότι συντελείται μέσα σε συνθήκες από αντίξοες (το λίγο λιγώτερο) έως και εχθρικές.


"Η βιομηχανία είναι ο πραγματικός πρωταθλητής της εθνικής μας οικονομίας –μολονότι αντιμετωπίζει σε μόνιμη βάση μία μεροληπτική διαιτησία".

Λογικό, λογικώτατο το παράπονο των καημένων των βιομηχάνων, στην ίδια δήλωση. Διότι, σου λένε οι άνθρωποι, καλά να μη μας χωνεύει το κομμουνιστικό προλεταριάτο και καλά να μας έχουν στο φτύσιμο οι αραχτοί και οι βολεμένοι, αλλά η μεροληπτική αντιμετώπιση από πλευράς κράτους είναι ακατανόητη.

Εμ, πώς; Όλο κόντρα τους πάει αυτό το κωλοκράτος κι όλο παίρνει το μέρος των εργαζομένων. Πάνε να κάνουν δυο απολύσεις, τους σταματάει η επιθεώρηση εργασίας. Πάνε να κόψουνε λιγάκι τα υπέρμετρα μεροκάματα, τους το απαγορεύει ο Βρούτσης. Ζητάνε από τα ΜΑΤ να διαλύσουνε μια παράνομη και καταχρηστική απεργία, μπαίνει στην μέση ο Δένδιας. Παρακαλάνε για μια επιχορήγηση ή για μια οποιαδήποτε ψιλοδιευκόλυνση, κάνει τον κινέζο ο Χατζηδάκης. Εκλιπαρούν για μια μικρή μείωση της σκληρής φορολογίας τους, κάνει τον κουφό ο Στουρνάρας. Πάνε να πιάσουν σειρά να αγοράσουν κατιτίς από τα ρετάλια που πουλάει το ΤΑΙΠΕΔ, προτιμάει γερμανούς κι αμερικανούς ο Σαμαράς. Όλοι, λυτοί και δεμένοι μεροληπτούν εις βάρος τους. Ε, πώς διάβολο να προκόψει τούτος ο τόπος;


"Η αποβιομηχάνιση δεν είναι ούτε πραγματικότητα ούτε νομοτέλεια, όπως συστηματικά παρουσιάζεται.  Είναι θέμα επιλογής, είναι θέμα πολιτικής.  Έχουμε αλήθεια συμβιβαστεί με την ιδέα μιας Ελλάδας χωρίς σύγχρονη βιομηχανική βάση;  Ή μήπως είναι η ώρα να αναθεωρήσει η κυβέρνηση την άποψή της για τη δυναμική, τις προτεραιότητες και το μέλλον της εθνικής μας οικονομίας, χαράσσοντας μια επιθετική πολιτική στήριξης της βιομηχανίας μας;"

Αυτό είναι! Ο δάκτυλος επί των τύπων των ήλων! Σταράτες κουβέντες από εκείνους που ξέρουν. Αν θέλει η κυβέρνηση να βγάλει τον τόπο από το αδιέξοδο, επιβάλλεται να χαράξει "μια επιθετική πολιτική στήριξης της βιομηχανίας μας" (προσοχή στο "μας"). Ακριβώς όπως έκαναν οι μεταπολεμικές κυβερνήσεις με τον πακτωλό των χρημάτων τής αμερικανικής βοήθειας ή όπως έκαναν οι γνήσια ελληνικές κυβερνήσεις τής εθνοσωτηρίου επαναστάσεως. Εκείνες οι κυβερνήσεις βόηθησαν και στήριξαν πραγματικά την ελληνική βιομηχανία (άσχετα αν ο τελικός λογαριασμός στάλθηκε στον ελληνικό λαό), γι' αυτό και η χώρα μεγαλούργησε.

Τελειώνω με μια απορία: Οι αδικίες που υφίστανται οι εργαζόμενοι προκαλούν αμέτρητες απεργίες κάθε τρεις και λίγο. Πότε, άραγε, θα γίνει και μια απεργία για τις αδικίες που υφίσταται η ανιδιοτελώς μοχθούσα τάξη των βιομηχάνων;


ΥΓ: Ολόκληρη η "αδαμαντοστόλιστη" ανακοίνωση των βιομηχάνων είναι αναρτημένη στον ιστοτόπο τού Σ.Ε.Β. (http://www.sev.org.gr/online/viewNews.aspx?id=2334). Διαβάστε την και λυπηθείτε τους.

ΧΑΥΝΩΣΗ= ΝΩΘΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ

ΧΑΥΝΩΣΗ= ΝΩΘΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ


"...Χαυνώνουν λαϊκές συνειδήσεις
και αποπροσανατολίζουν.

Αποκρύβουν ότι η πολιτική,
είτε με το ένα είτε με το άλλο μείγμα διαχείρισης,
ενισχύει την τάξη που έχει την εξουσία και την οικονομία στα χέρια της.

Για το λαό υπάρχει ο άλλος δρόμος ανάπτυξης.

Μοναδική διέξοδος και λύση για τα λαϊκά συμφέροντα,
είναι η πάλη ενάντια και στην «καλή» και στην«κακή» διαχείριση
(γιατί και οι δύο είναι αντιλαϊκές),
σε ρότα συνολικής ρήξης με τα μονοπώλια και την πολιτική τους.

Είναι: 

1) η μονομερής διαγραφή του χρέους,

2) η έξοδος από τη λυκοσυμμαχία της ΕΕ, 

3) η κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων,
με εργατική - λαϊκή εξουσία,
με κεντρικό σχεδιασμό,
για την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας
και το λαό αποκλειστικό ιδιοκτήτη του πλούτου που παράγει."
http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=6/9/2013&id=14774&pageNo=4&direction=1

Αυτό που διαβάσατε είναι η κατακλείδα άρθρου με τίτλο:

"Εγκλωβίζουν λαϊκές συνειδήσεις"
6-9-13
σελίδα 4
και ΕΠΩΝΥΜΩΣ δια χειρός Ανδρέα Σακαρέλου
  


Ιμπεριαλισμός και "Εθνική Ασφάλεια"

Ιμπεριαλισμός και "Εθνική Ασφάλεια"



Παραθέτουμε απόσπασμα από την "Καθημερινή" της Κυριακής 1η Σεπτέμβρη σε αφιέρωμα για τις εξελίξεις με την Συρία: 


"Στο πλαίσιο της προετοιμασίας και για το ενδεχόμενο να βρεθεί η χώρα αντιμέτωπη με τον κίνδυνο ασύμμετρης απειλής από κάποια επίθεση, γίνεται επικαιροποίηση των σχεδίων που είχαν εκπονηθεί το 2004 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και, σύμφωνα με τις αρμόδιες πηγές, έχει τεθεί σε ετοιμότητα ο μηχανισμός, αν και θεωρείται ότι ο κίνδυνος για μια τέτοια επίθεση εναντίον της Ελλάδας είναι εξαιρετικά μικρός." 
(Δική μας υπογράμμιση, αν και τι να πρωτουπογραμμίσουμε....)

Όταν τους τελειώνει ο "πατριωτισμός" αρχίζει η "εθνική ασφάλεια"...
Να λοιπόν πως ο ιμπεριαλισμός πάει χέρι χέρι με την καταστολή στο εσωτερικό μιας χώρας. Καμία αυταπάτη για τους κομμουνιστές: ο κρατικός μηχανισμός και η αστική τάξη δεν κοιμούνται. 
Και γι'αυτό πρέπει να εμποδιστεί η συμμετοχή της Ελλάδας στα ιμπεριαλιστικά σχέδια, καθώς αυτή συνοδεύεται με την ανάπτυξη της πιο αντιδραστικής πολιτικής των αστών. 

Naphta
Υ.Γ. Σύμφωνα και με αυτήν την πιθανή εξέλιξη πρωτίστης σημασίας είναι η προστασία και η υποστήριξη των μεταναστών εργατών και συντρόφων στην χώρα, οι οποίοι ανά πάσα στιγμή κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με κατηγορίες ή και απλές υποψίες για "τρομοκρατία". Πάνω από όλα οι πρωτοπόροι μετανάστες εργάτες μπορεί να βρεθούν στο στόχαστρο της ασφάλειας και των μυστικών υπηρεσιών του αστικού κράτους. Γι' αυτό απαιτείται ταξική αλληλεγγύηκαι επαγρύπνηση απέναντι στην δράση των κατασταλτικών μηχανισμών.



Ο καπετάν Παλιούρας από τα Τζουμέρκα

Ο καπετάν Παλιούρας από τα Τζουμέρκα

Θεόδ. Ζαλοκώστας (Παλιούρας)

Ο Θεόδωρος Ζαλοκώστας (Παλιούρας) γεννήθηκε το 1912 στο χωριό Θεοδώριανα Αρτας, από φτωχούς γονείς αγρότες. Τελειόφοιτος Γυμνασίου μπαίνει στη Σχολή Ευελπίδων από την οποία αποφοίτησε με άριστα. Σε διαγωνισμό σκοποβολής, στην Ιταλία, κερδίζει το πρώτο βραβείο. Ως αξιωματικός της Σχολής Ευελπίδων πολεμά το 1940 στην Αλβανία. Στην Κατοχή μετείχε στη συγκρότηση του αντάρτικου τμήματος του ΕΛΑΣ στα Τζουμέρκα, και στο πρώτο χτύπημα κατά των κατακτητών στη Σεκλίστα, στις 23 Δεκέμβρη 1942. Συνέχισε τον ένοπλο αγώνα με το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, στην αρχή στη Διοίκηση του 24ου Συντάγματος του ΕΛΑΣ (Αρχηγείο Ζαλόγγου) και έπειτα στη 10η Ταξιαρχία του ΕΛΑΣ (περίοδος Συμφωνίας της Βάρκιζας). Μετά από την συμφωνία της Βάρκιζας κατέφυγε στο Μπούλκες με άλλους συναγωνιστές του. Τον Απρίλη του 1947 επέστρεψε και δημιούργησε το ένοπλο τμήμα των Τζουμέρκων, με 160 περίπου, αντάρτες. Ανάμεσά τους τα αδέρφια Μάνθος και Αντώνης Β. Αγγέλης και οι -επίσης αδέρφια- Γιώργος και Ελευθέριος Γιαν. Νταβαντζής από το χωριό Χώσεψη (Κυψέλη Άρτας).

Το τμήμα (του οποίου ήταν διοικητής) χωρίστηκε στα δυο. Ο Παλιούρας με 25-30 μαχητές κατέβηκε προς τις Μελάτες Αρτας. Εκεί κυκλώθηκαν από ΜΑΥδες και στρατό, έδωσαν σκληρή μάχη, όμως δεν τα κατάφεραν. Αφού τους αιχμαλώτισαν, οι ΜΑΥδες τους έκοψαν τα κεφάλια και τα πήγαν στην Άρτα, στην πλατεία Σκουφά και έπαιζαν με αυτά ποδόσφαιρο. Για να τους περιφρονήσουν ακόμα και νεκρούς, ένας από αυτούς έβαλε από ένα τσιγάρο στο στόμα των κεφαλιών. Στη μάχη στις Μελάτες σκοτώθηκαν ο Αντώνης Β. Αγγέλης και ο Γιώργος Γιαν. Νταβαντζής από τη Χώσεψη.

0 καπετάν Παλιούρας και οι μαχητές του έδωσαν τη ζωή τους για ένα καλύτερο μέλλον της εργατικής τάξης και του λαού μας. Για μια Ελλάδα χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, για Λαϊκή Δημοκρατία και Σοσιαλισμό. Δίκαια, μετά θάνατο, ονομάστηκε ήρωας υποστράτηγος.


(Τα βιογραφικά στοιχεία  από το περιοδικό της ΠΕΑΕΑ «Εθνική Αντίσταση» - σημείωμα του Φώτη Κων. Νάκη.) 

18/5/2013 - Προσθήκη στην αρχική ανάρτηση:

Ένα αντάρτικο τραγούδι με αναφορά στον καπετάν Παλιούραβρήκαμε στο βιβλίο «Το αντάρτικο και το επαναστατικό τραγούδι» των εκδόσεων «Μνήμη», στην ενότητα με τίτλο «Του εμφυλίου πολέμου».

ΒΓΗΚΑΝ ΑΝΤΑΡΤΕΣ

Βγήκαν αντάρτες στα βουνά-ψηλά στα κορφοβούνια,
κι αντιλαλήσαν οι πλαγιές-τ’ αντάρτικα τραγούδια.

Καρτσώτης πάει στον Κόζιακα-Γιαννούλης στο Ζουπάνι.

Παλιούρας πήρε τις κορφές-διάβηκε στα Τζουμέρκα
κι ο Κόκορης ροβόλησε-στο δοξασμένο Σούλι.

Βαστάτε να βαστάξουμε-λίγο καιρό ακόμα
και θ’ ανατείλει η λευτεριά-στο ματωμένο χώμα.



26/5/2013 - Προσθήκη στην αρχική ανάρτηση:

Μια σπάνια φωτογραφία με τον καπετάν Παλιούρα που βρήκαμε στο ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία.

Από αριστερά: Γεράσιμος Μαλτέζος (Τζουμερκιώτης), Γ. Αναγνωστάκης 
(Καταχνιάς), Θόδωρος Ζαλοκώστας (Παλιούρας)
  
 

ολα για το κεφαλαιο

ΕΓΓΡΑΦΟ.Μέσα στον Αύγουστο χάρισαν 20 εκ ευρώ εισφορές σε επιλεγμένους ξενοδόχους της Ρόδου. Ολόκληρη η επιστολή του Δημάρχου στον Καλαφάτη, που μιλάει για σκάνδαλο.



Ο δήμαρχος Ρόδου καταγγέλλει ότι μέσα στον Αυγουστο πέρασε μια φωτογραφική διάταξη με την οποία χαρίζονται εισφορές άνω των 20 εκατομμυρίων ευρώ σε ξενοδοχειακές μονάδες στην Ιξιά και στο Φαληράκι.



Ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Σταύρος Καλαφάτης



Η συγκεκριμένη διάταξη απαλλάσσει από εισφορά σε γη και σε χρήμα δύο συγκεκριμένες περιοχές του νησιού, στοχεύοντας στην ελάφρυνση συγκεκριμένων ξενοδόχων, κατι που κάνει τον δήμαρχο να μιλάει ευθέως για σκάνδαλο.


Η κυβέρνηση Σαμαρά ουσιαστικά απαλλάσσει από την εισφορά, όσους ξενοδόχους ήταν υποχρεωμένοι να την δώσουν, την ίδια στιγμή που άλλες επιχειρήσεις στο νησί, την έχουν ήδη πληρώσει.

Οι ξενοδόχοι είναι κράτος εν κράτει ΚΑΙ στην Ρόδο.


Χαρακτηριστικό γεγονός, ότι υπήρχε από την περσινή κιόλας σεζόν, λίστα με 46 ξενοδοχειακές μονάδες της Ρόδου, οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν είχαν πληρώσει το προσωπικό τους. Η λίστα βρέθηκε στα χέρια εισαγγελικής λειτουργού, καθώς υπήρχαν περιπτώσεις που οι ξενοδόχοι δεν είχαν πληρώσει δεδουλευμένα από το 2011!


Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την επιστολή του δημάρχου Ρόδου προς τον αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Σταύρο Καλαφάτη, όπως δημοσιεύθηκε στην τοπική εφημερίδα, ΠΡΟΟΔΟΣ.στις 4 Σεπτεμβρίου 2013.












ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΡΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΝΟΪΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ - «Πάρτε πίσω τη σκανδαλώδη διάταξη»



Σκληρή γλώσσα χρησιμοποιεί στην επιστολή του προς τον αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Σταύρο Καλαφάτη, ο δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς με αφορμή την κατάργηση διάταξης που χαρίζει εισφορά σε γη ή χρήμα σε συγκεκριμένους ξενοδόχους της περιοχής μας.


Ο κ. Κουσουρνάς κάνει λόγο για ενέργειες που αποκτούν χαρακτήρα σκανδάλου και πράξεις ανοχής της πολιτείας σε παρανομία και ζητά την άμεση νομοθετική ρύθμιση για την «κατάργηση της σκανδαλώδους διάταξης» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή του.


Η επιστολή


Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Α) Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παραγρ. 8 του άρθρου 51 του Ν. 4178/2013, ψηφίσθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων, ισχύει η ακόλουθη διάταξη: «Οι διατάξεις της περίπτωσης 7 της παρ. Ε` του άρθρου 8 του από 6.10.1978 προεδρικού διατάγματος (Δ` 538), ως ισχύει, περί παραχώρησης έκτασης στον οικείο δήμο δεν έχουν εφαρμογή στις ανεγερθείσες ή προς ανέγερση τουριστικές εγκαταστάσεις οι οποίες βρίσκονται σε περιοχές όπου εφαρμόζονται οι διατάξεις των ειδικών προεδρικών διαταγμάτων από 31.1.1972 (Δ` 40),26.1.1979 (Δ` 132) και 26.7.1986 (Δ` 639).

Τυχόν βεβαιωθέντα πρόστιμα παραγράφονται και τυχόν καταβληθέντα δεν αναζητούνται. Σε κάθε περίπτωση με προεδρικό διάταγμα μετά από πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να καθορίζονται ειδικές διατάξεις υποχρέωσης παραχώρησης έκτασης ή καταβολής αποζημίωσης για την ανέγερση νέων τουριστικών εγκαταστάσεων στις ως άνω περιοχές.»


Τα ειδικά Προεδρικά Διατάγματα που αναφέρονται στην παραπάνω διάταξη είναι:

- Το από 30-1-1972 (Δ40) «περί καθορισμού περιοχών Νήσου Ρόδου δια την εφαρμογή του συστήματος ελευθέρας δομήσεως»

- Το από 26-1-1979 (Δ132) «περί καθορισμού συντελεστών δομήσεως και όρων δομήσεως εις την εντός του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή Ρόδου»

- Το από 26-7-1986 (Δ’ 639) «περί καθορισμού χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης της εκτός σχεδίου περιοχής Ιξιάς της Κοινότητας Ιαλυσού της νήσου Ρόδου (Δωδεκανήσου)


Η έννοια της παραπάνω διάταξης της παραγρ. 8 του άρθρου 51 του Ν. 4178/2013,

είναι ότι ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ και ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ απ’ όλες τις τουριστικές –

ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της ελληνικής επικράτειας και βέβαια της Νήσου Ρόδου,

μόνο δηλαδή για τα ξενοδοχεία των τριών (3) παραπάνω περιοχών από την όλη

περιφέρεια της Νήσου Ρόδου, που δεν έχουν καταβάλλει και οφείλουν την εισφορά

σε γη ή χρήμα της περιπτ. 7 της παρ. Ε’ του άρθρου 8 του από 6-10-1978 προεδρικού

διατάγματος, οι εισφορές αυτές, σύμφωνα με την παραπάνω διάταξη παραγράφονται

και δεν αναζητούνται δηλαδή ΧΑΡΙΖΟΝΤΑΙ επί ζημία του δικαιούχου φορέα,

δηλαδή του Δήμου Ρόδου, αποκλειστικά και μόνο, ανάμεσα στους Δήμους όλης της

Ελλάδας.


Β) Σύμφωνα με την Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρύθμισης, που από την Υπηρεσία Ενέργειας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής υποβλήθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, επί του Σχεδίου Νόμου που περιλάμβανε την παραπάνω διάταξη, βεβαιώνονται προς την Βουλή των Ελλήνων τα εξής:


«Άρθρο 51 Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις περιλήφθηκαν στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, καθώς αφορούν πάγια αιτήματα πολιτών, δημοτικών αρχών και λοιπών φορέων για διευθέτηση των συγκεκριμένων ζητημάτων. Μετά από εκτενείς συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς εκτιμήθηκε η επίλυση των ειδικών αυτών θεμάτων ώστε να μην διατηρείται ένα καθεστώς ανοχής της πολιτείας».


Γ) Ως νέα Δημοτική Αρχή του ενιαίου Δήμου Ρόδου, προτάξαμε το θέμα διερεύνησης – ελέγχου όλων των ξενοδοχειακών μονάδων στη Ρόδο, που επί ζημία του Δήμου Ρόδου και με πάσχουσες τις οικοδομικές άδειες τους λόγω έλλειψης ουσιώδους όρου, δεν κατέβαλαν την προβλεπόμενη εισφορά σε γη ή σε χρήμα, παρότι λειτουργούν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις επί χρόνια.

            Ο σχετικός έλεγχος μετά εντατική εργασία των αρμοδίων πολεοδομικών και οικονομικών δημοτικών υπηρεσιών, ολοκληρώθηκε και κατεγράφησαν προς βεβαίωση οι τουριστικές – ξενοδοχειακές μονάδες με την παραπάνω εκκρεμότητα.

Παράλληλα έγινε ενημέρωση και διαβούλευση με την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου προκειμένου το θέμα να τακτοποιηθεί εξαντλώντας τις διαδικασίες διαλόγου.

            Και ενώ βρισκόταν σε εκκρεμότητα προς επίλυση το παραπάνω εξαιρετικά σοβαρό και από δημοσιονομικής και από πολεοδομικής και από νόμιμης λειτουργικής απόψεως θέμα, αίφνης πληροφορηθήκαμε την ψήφιση της παραπάνω χαριστικής – φωτογραφικής διάταξης, που μεροληπτικά αδικεί και ζημιώνει κατ΄ αρχήν δημοσιονομικά τον Δήμο Ρόδου, αποκλειστικά, ανάμεσα σε όλους του Δήμους της χώρας.


Η διάταξη αντιστρατεύεται την αρχή της ισότητας απέναντι στο συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στη Ρόδο – στη Δωδεκάνησο, στο Ν. Αιγαίο και σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια, που προκειμένου να ανεγείρουν και να λειτουργούν νόμιμα τις μονάδες τους, εξέδωσαν οικοδομικές άδειες έχοντας προηγουμένως τακτοποιήσει την υποχρέωση εισφοράς σε γη ή χρήμα.


            Οι ενέργειες προς ψήφιση των παραπάνω διατάξεων, αποκτούν τον χαρακτήρα σκανδάλου, καθώς σύμφωνα με την προαναφερθείσα Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρύθμισης, της Υπηρεσίας Ενέργειας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, προκειμένου να πεισθούν η ηγεσία του Υπουργείου και τα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, παραπλανητικώς βεβαιώνεται ψευδώς ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά πάγιο αίτημα των δημοτικών αρχών, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση του Δήμου Ρόδου, αφού αυτόν μόνο αφορούν τα προαναφερθέντα τρία προεδρικά διατάγματα.
     

       Επίσης ενώ η συγκεκριμένη ενέργεια είναι κατ’ εξοχήν πράξη ανοχής της πολιτείας σε παρανομία, υπέρ συγκεκριμένων φωτογραφικά οριζόμενων επιχειρήσεων, καθώς ψευδώς βεβαιώνεται με την ίδια Έκθεση ότι δήθεν επιλύεται το ειδικό αυτό θέμα «ώστε να μην διατηρείται ένα καθεστώς ανοχής της πολιτείας» (!!!)


            Ύστερα από τα παραπάνω για την αποκατάσταση των πραγμάτων, επιβάλλεται με άμεση νομοθετική ρύθμιση η κατάργηση της σκανδαλώδους διάταξης της παραγράφου 8 του άρθρου 51 του Ν. 4178/2013 καθώς επίσης ο έλεγχος των υπηρεσιακών οργάνων που προέβησαν στην σύνταξη και υποβολή στην ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και στη Βουλών των Ελλήνων της ως άνω παραπλανητικής και ψευδούς στο περιεχόμενό της Έκθεσης.






ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ


Αποδιέλυσαν και τον Τουρισμό. Περισσότεροι επισκέπτες, λιγότερη ποιότητα, στάσιμα έσοδα, τριτοκοσμικές εργασιακές συνθήκες.


Ενώ κατέρρεαν τα νοσοκομεία, επιδοτούσαν τα ξενοδοχεία!


Ρόδος.Λίστα με 46 ξενοδοχεία που δεν πληρώνουν τους εργαζομένους,κατατέθηκε στον εισαγγελέα


Μύκονος.Δικαστικη έρευνα για 11 ξενοδόχους και Αυτοδιοίκηση για τεράστια φοροδιαφυγή & ψευδείς βεβαιώσεις.


Ερέτρια.Προιστάμενος χτύπησε καθαρίστρια ξενοδοχείου ενώ αλλού είχαμε λιποθυμία εργαζόμενης. Βροχή οι καταγγελίες για τις εργασιακές συνθήκες γαλέρας στα ελληνικά ξενοδοχεία



Υπουργός Κεφαλογιάννη για τα έσοδα από τουρισμό : «Συστηματικά αποφεύγω να μιλάω χρησιμοποιώντας αριθμούς και ποσοτικούς στόχους»



Ποιος κερδίζει από τον τουρισμό;




EΡΕΥΝΑ.Ακροδεξιά και Τουρισμός στην Ελλάδα. Τι δηλώνουν τουρίστες και επισκέπτες, τι προβάλλεται στον Ξένο Τύπο.

«Εχει φάει τα ψωμιά του»...

«Εχει φάει τα ψωμιά του»...
Πρόσφατα στον αστικό Τύπο εμφανίστηκαν δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία:«...Αρκετές μεγάλες εταιρείες ένδυσης στην Ευρώπη και στην Αμερική έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να επιστρέψουν μέρος της παραγωγής στην έδρα τους, δηλαδή να κατασκευάζουν ένα μέρος των προϊόντων στη χώρα τους. Τα ειδησεογραφικά πρακτορεία αναπαράγουν έρευνες, σύμφωνα με τις οποίες ένα 48% των αμερικανικών εταιρειών ένδυσης, με τζίρο άνω των 10 εκατ. δολαρίων, έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να μεταφέρουν την παραγωγή στη χώρα τους, όπως οι "Abercrombie", "Levi's", "Brooks Brothers". Αντίστοιχα, στην Ευρώπη, το 15% της παραγωγής του εξωτερικού επέστρεψε στην Ισπανία και την Πορτογαλία, σύμφωνα με στοιχεία της Ισπανικής Ομοσπονδίας Ενδυμάτων (Fedecom). Αυτή η τάση προκύπτει κύρια από το γεγονός ότι η αύξηση μισθών, η ανατίμηση του νομίσματος στην Κίνα, τα έξοδα μεταφοράς κ.ά. δεν την καθιστούν πλέον τόσο δημοφιλή για επενδύσεις».
Ανάλογα δημοσιεύματα εμφανίζονται ακόμη από το Γενάρη του 2013. Δημοσίευμα της «Ουάσιγκτον Ποστ» έγραφε: «Μόλις πρόσφατα, η "Apple" ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε επένδυση 100 εκατ. δολ. ώστε να "επιστρέψει" μέρος της παραγωγής των Mac από την Κίνα σε αμερικανικό έδαφος. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους απασχόλησης στην Κίνα έχει περιοριστεί δραστικά. Το 2000, η μέση ωριαία αμοιβή του βιομηχανικού εργάτη στην Κίνα ανήρχετο στα 0,52 δολάρια ΗΠΑ. Ωστόσο, έως το 2015, η εν λόγω αμοιβή θα έχει φτάσει στα 6 δολ., ιδιαίτερα δε στις βιομηχανίες που απαιτούν εξειδικευμένο προσωπικό. Αν και η μέση, ωριαία αμοιβή των βιομηχανικών εργατών στις ΗΠΑ ανέρχεται στα 19 δολάρια (...) το γεγονός ότι οι Αμερικανοί εργάτες είναι πιο παραγωγικοί, ότι η αυτοματοποίηση έχει μειώσει το ποσοστό κόστους των μισθών ως μέρος του συνολικού κόστους παραγωγής, καθώς και το ότι το φθηνό φυσικό αέριο συντείνει επίσης στη μείωση του κόστους παραγωγής. Τέλος, η αύξηση του κόστους πετρελαίου έχει αυξήσει το κόστος των ναύλων, επηρεάζοντας το κόστος των εισαγομένων προϊόντων (...) Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στην Ευρώπη... "η Κίνα και άλλες χώρες επαναπροσδιορίζουν τώρα την αναπτυξιακή πολιτική τους, που στηριζόταν στις εξαγωγές, επιδιώκοντας την τόνωση της εγχώριας ζήτησης..."».
Δεν μπορεί να ξέρει κανείς πώς ακριβώς θα εξελιχθεί η παγκόσμια καπιταλιστική οικονομία στις συνθήκες της βαθιάς οικονομικής κρίσης και τεράστιας όξυνσης των ανταγωνισμών, αντιμετώπιση βεβαίως στα πλαίσια της καπιταλιστικής οικονομίας σε επίπεδο έθνους - κράτους για διέξοδο σε όφελος του κεφαλαίου. Προδιαγράφονται όμως κάποιες τάσεις...
***
Η τάση της μείωσης του κόστους παραγωγής πάντα υπάρχει στον καπιταλισμό, αλλά σε συνθήκες κρίσης επιταχύνεται για να αντισταθμίζεται η χασούρα κερδών από τη μείωση της παραγωγής λόγω κρίσης, αλλά και για γοργή αύξησή τους στην περίοδο ανάκαμψης, αυξάνοντας έτσι το ποσοστό κέρδους τους. Φαίνεται επίσης ότι επειδή οι εξαγωγές της Κίνας μειώνονται, είναι υποχρεωμένη να στραφεί στην εσωτερική αγορά. Αλλά πρέπει να δημιουργήσει συνθήκες ζήτησης, άρα να αυξάνει τους μισθούς και το νόμισμά της. Αλλά έτσι χάνει διεθνώς το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις εξαγωγές εμπορευμάτων, επομένως και στη συμβολή τους στην ανάπτυξή της. Φαίνεται επίσης να έχει συμβολή στην τάση φυγής κεφαλαίων, όπως λένε πρόσφατα δημοσιεύματα, η κάμψη στην οικονομία της Κίνας. Ολ' αυτά σε τίποτα δεν αλλάζουν τη βαθιά καπιταλιστική διεθνοποίηση, άρα και την αλληλεξάρτηση των ξεχωριστών καπιταλιστικών οικονομιών, και δε θα την αλλάξουν. Αλλά οι ανταγωνισμοί θα οξυνθούν. Ταυτόχρονα εμφανίζεται πιο έντονη η τάση για επενδύσεις στην εσωτερική αγορά κάθε καπιταλιστικής οικονομίας, για να οδηγηθεί σε ανάκαμψη.
Από τα παραπάνω παραδείγματα και των ΗΠΑ και της Κίνας, οι εργαζόμενοι να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα για την αστική πολιτική διαχείρισης της κρίσης. Αποκαλύπτεται ότι ο παράγοντας «ανταγωνιστικότητα» και η προπαγάνδα που αναπτύσσεται πάνω σ' αυτόν ως πανάκεια για την καπιταλιστική ανάπτυξη έχει όρια και τα όρια είναι η εξίσωσή της στις διαφορετικές καπιταλιστικές οικονομίες, που καταρρίπτουν το μύθο του πλεονεκτήματός της αλλά και τη συνταγή για «εξωστρεφή ανάπτυξη».
Επίσης, ακόμη και προσωρινά να υπάρξει ανάκαμψη, οι ίδιοι δε θα έχουν κανένα όφελος. Από τα δημοσιεύματα γίνεται καθαρό ότι η ανταγωνιστικότητα δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τους μισθούς που εξισώνονται προς τα κάτω, αυτό γίνεται και στις ΗΠΑ, αλλά και από άλλους παράγοντες, όπως η παραγωγικότητα της εργασίας, την οποία αυξάνει ο εκσυγχρονισμός των μέσων παραγωγής, όπως επίσης το κόστος της ενέργειας, των μεταφορών, των πρώτων υλών, που επίσης έχει σχέση με την παραγωγικότητα της εργασίας. Πρόσφατα δημοσιεύματα μιλούν για μελέτη σύμφωνα με την οποία θα υπάρξει απώλεια 3,7 -ως το 2020- εκατομμυρίων θέσεων εργασίας σε ΗΠΑ-ΕΕ και ως βασική αιτία αναφέρεται η αυτοματοποίηση της παραγωγής με την ανάπτυξη της τεχνολογίας της πληροφορίας. Ετσι μπορούν να παράγουν περισσότερα εμπορεύματα και υπηρεσίες στη μονάδα του χρόνου (αυτό είναι η άνοδος της παραγωγικότητας) και να πετούν στην ανεργία τους εργαζόμενους, αφού με τα νέα σύγχρονα μέσα παραγωγής μπορούν να παράγουν περισσότερο με λιγότερους εργαζόμενους, ενώ αυξάνεται στο έπακρο και ο βαθμός εκμετάλλευσης.
***
Η τάση για επιστροφή κεφαλαίων, που είχαν εξαχθεί, στο εσωτερικό κρατών δεν αντιμετωπίζει την ανεργία, ακριβώς λόγω παραγωγικότητας της εργασίας. Ταυτόχρονα η κίνηση κεφαλαίων από χώρα σε χώρα αποκαλύπτει ότι οι καπιταλιστές επενδύουν εκεί που θα βγάλουν το μέγιστο κέρδος. Γεγονός που καταρρίπτει το επιχείρημα των κομμάτων της διαχείρισης ότι και οι επενδύσεις ξένων κεφαλαίων, όπως επίσης και των εγχωρίων, θα φέρουν διαρκή οικονομική ανάπτυξη. Και στην Κίνα και στις άλλες καπιταλιστικές οικονομίες της Ασίας αυτό έγινε, αλλά τώρα οδεύουν σε κάμψη ή και κρίση, όπως και το 1998.
Επομένως γίνεται φανερό πως η οικονομική καπιταλιστική κρίση διεθνώς δείχνει τις αξεπέραστες αντιφάσεις και τα ξεπερασμένα όρια του καπιταλισμού. Η εργατική τάξη, οι λαοί, δεν έχουν άλλο δρόμο από την πάλη για την ανατροπή του. Η κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, είναι μονόδρομος. Ο σοσιαλισμός ξεπροβάλλει ως μοναδική διέξοδος, και είναι επίκαιρος και ρεαλιστικός.

Θα γίνει της... Μποτσουάνας!

Θα γίνει της... Μποτσουάνας!
Ως γνωστόν τα πάντα σε αυτή τη ζωή γίνονται για την... «ανταγωνιστικότητα». Μας κόβουν μισθούς για να βελτιώσουν την «ανταγωνιστικότητα». Μας κόβουν συντάξεις για να βελτιώσουν την «ανταγωνιστικότητα». Μας απολύουν για να βελτιώσουν την «ανταγωνιστικότητα» κ.ο.κ.
Ε, λοιπόν, προχτές δόθηκε στη δημοσιότητα η έκθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ σχετικά με την ανταγωνιστικότητα 148 χωρών. Η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση της ΕΕ και αισίως στην 91η θέση παγκοσμίως.
Αλλά η κυβέρνηση πανηγυρίζει διότι λόγω των ακατάβλητων προσπαθειών της (σ.σ.: βλέπετε θέλει προσπάθεια για να κόβεις μισθούς, για να κόβεις συντάξεις, για να απολύεις κλπ) υπήρξε άνοδος της Ελλάδας (δηλαδή της «ανταγωνιστικότητας» των Ελλήνων κεφαλαιούχων) σε σχέση με πέρσι κατά 5 θέσεις.
Κατόπιν αυτού, και για να αντιληφθούμε τι άλλο έχει να τραβήξει ο ελληνικός λαός, τι νέες «σωτηρίες» του ετοιμάζουν, ώστε να ανέβει η «ανταγωνιστικότητα» του κεφαλαίου στην Ελλάδα, σκεφτείτε τούτο:
Ακόμα και μετά από τα όσα ήδη έχουν διαπράξει εναντίον του λαού, ακόμα και μετά τον ατέλειωτο Γολγοθά της εργασιακής ζούγκλας, της φτώχειας, της ανεργίας και της εξαθλίωσης που έχουν υποβάλλει τα λαϊκά στρώματα, η ανταγωνιστικότητά τους παραμένει πίσω κι από της Γουατεμάλας. Πίσω κι από της Ναμίμπιας. Πίσω κι από της Ρουάντας. Πίσω - φυσικά - κι από της Μποτσουάνας...

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας

Επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας
Κάποιοι, από το επικοινωνιακό δυναμικό της οικονομικής ολιγαρχίας, φαντάστηκαν ότι το παράδειγμα της αμυντικής βιομηχανίας είναι κατάλληλο, ώστε να ερμηνεύσουν την αρνητική εξέλιξη ενός βιομηχανικού κλάδου με τα φληναφήματα περί κακοδιοίκησης και ...ημετέρων, που ευθύνονται για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει επιχειρηματικές μονάδες τύπου ΕΑΣ, ΕΛΒΟ και μαζί τους η ΛΑΡΚΟ. Αυτό κάνει και η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», που συχνά συσκοτίζει την ουσία των πραγμάτων. Το κάνει, προσπαθώντας να ταυτίσει κάθε πρόβλημα που προκαλεί το σύστημα - ως από τη φύση του ένα σύστημα εκμεταλλευτικών και ανταγωνιστικών σχέσεων - σαν αποτέλεσμα της δράσης των κομματικών και συνδικαλιστικών αξιωματούχων, ή άντε ως συνέπεια των ακριβών «καγιέν» που ορισμένοι απέκτησαν με την ανοχή της πολιτείας. Παραμύθια...
Είναι τόσος ο καημός τους να εξασφαλίσουν συγχωροχάρτι στο καπιταλιστικό σύστημα και τους καπιταλιστές, που με τη μεγαλύτερη ευκολία διαστρέφουν την πραγματικότητα. Η ιστορία με τις τρεις βιομηχανίες, που τώρα «σπρώχνονται» προς το κλείσιμο, δεν έχει καμιά σχέση με κακοδιαχείριση ή λανθασμένες επιλογές. Δεν πρόκειται καν για βιομηχανικές μονάδες που δεν άντεξαν την καπιταλιστική κρίση και αναγκάζονται, κάτω από τα δεδομένα που δημιουργεί ο ανταγωνισμός, να κλείσουν, για να αποφευχθούν οι ζημιές.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με τρία ολοκληρωμένα επιχειρηματικά συγκροτήματα βαριάς βιομηχανίας, που το καθένα από μόνο του μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην κάλυψη των αμυντικών αναγκών της χώρας και στην υλοποίηση επενδυτικών προγραμμάτων στρατηγικού χαρακτήρα για το κοινωνικό σύνολο. Επιπλέον, και οι τρεις μαζί, από κοινού και σε συνεργασία με άλλες βιομηχανικές μονάδες που υπάρχουν στη χώρα, αλλά τώρα δουλεύουν μόνο για να εξασφαλίσουν κέρδη στους ιδιώτες, θα μπορούσαν να τεθούν στην υπηρεσία του λαού και της χώρας, στο δρόμο της ανάπτυξης σε όφελος του λαού. Ομως, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, πιστές στην πολιτική της τυφλής εξυπηρέτησης του μεγάλου κεφαλαίου, υπονόμευσαν με κάθε τρόπο τη λειτουργία τους, στήριξαν τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τις παρέδωσαν βορά στα νύχια επιχειρηματικών ομίλων, κρατώντας και οι δύο τους σε ομηρία χιλιάδες εργαζόμενους. Στις σημερινές συνθήκες, βασική επιλογή της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ είναι η ιδιωτικοποίησή τους, εκδοχή που, ανάλογα με το ...τίμημα συζητά και ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αμέσως επόμενη λύση είναι το ...κλείσιμο, δηλαδή, η έμμεση στήριξη των ιδιωτικών επιχειρήσεων των συγκεκριμένων κλάδων.
Τα κατασκευασμένα σενάρια για ευθύνες των εργαζομένων, που δήθεν φταίνε για την κατάντια των συγκεκριμένων επιχειρήσεων, θα πέσουν στο κενό. Το παράδειγμα των Αμυντικών Συστημάτων, της Βιομηχανίας Οχημάτων και της ΛΑΡΚΟ, είναι από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις καταστροφής παραγωγικών δυνάμεων, διαδικασία αναγκαία στον καπιταλισμό, προκειμένου να κερδίζουν οι άλλες, οι εναπομείνασες επιχειρήσεις του ιδιωτικού κεφαλαίου. Αποτελούν όμως και χαρακτηριστικό παράδειγμα των παραγωγικών δυνατοτήτων που έχει η χώρα. Τα τόσα εργοστάσια της ΕΑΣ, οι εγκαταστάσεις και οι μονάδες παραγωγής οχημάτων της ΕΛΒΟ, τα μεταλλεία και το εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ είναι παραγωγικές μονάδες στρατηγικής σημασίας, οι οποίες στα χέρια του λαού θα αποδειχτούν πολύτιμο εργαλείο για την υλοποίηση των προγραμμάτων σχεδιοποιημένης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Προγράμματα που θα φροντίζουν για την κάλυψη των πραγματικών αμυντικών αναγκών της χώρας, ενώ στο επίκεντρό τους θα έχουν την ικανοποίηση των συνεχώς διευρυνόμενων υλικών και πνευματικών αναγκών ολόκληρου του λαού.

Γιώργος ΚΑΚΟΥΛΙΔΗΣ

Ναζιστόμουτρα με... χλαμύδες

Ναζιστόμουτρα με... χλαμύδες
Η «Χρυσή Αυγή» (τεύχος 132, Μάιος - Ιούνιος 2007) ξεχειλίζει από τη λατρεία της για το ναζισμό, για τον Χίτλερ και για τον εκ δεξιών του, τον Γκέμπελς. Είναι αυτός, ο Γκέμπελς, το ίνδαλμα των χρυσαυγιτών, που έγραφε τόσο για το ποιόν το δικό του όσο και για το ποιόν των επιγόνων του: «Δεν ερχόμαστε ούτε ως φίλοι ούτε και ως ουδέτεροι. Ερχόμαστε ως εχθροί! Οπως επιτίθεται ο λύκος στα πρόβατα, έτσι ερχόμαστε» (Γκέμπελς, εφημερίδα «Doer Angriff», 30-4-1928)
Τα ναζιστοειδή της Χρυσής Αυγής, αυτά που χτυπάνε τατουάζ με τον αγκυλωτό σταυρό πάνω στα αμφεταμινούχα τους μούσκουλα, πουλάνε το παραμύθι ότι η σβάστικα που καλύπτει τον ντοπαρισμένο τους εγκέφαλο είναι... αρχαιοελληνικόν σύμβολο, και ουχί ησημαία των «Ες-Ες», η σημαία της Γκεστάπο, η σημαία του Χίτλερ, του φύρερ τους.
Τόσο, δηλαδή, «περήφανοι» είναι για την ιδεολογία τους. Είναι ναζί, αλλά καμώνονται τους... Σπαρτιάτες. Είναι ναζί, αλλά προσπαθούν να καλύψουν τη μαύρη ταγματασφαλίτικη στολή τους με... χλαμύδα. Είναι ναζί. Και γι' αυτό ψάχνουν κρυψώνα στην ίδια την αμορφωσιά τους. Τι κάνουν; Κρύβονται! Μέσα στη σαπίλα του συστήματος που τους γέννησε και τους τρέφει, έχουν τους πρόθυμους του «αντισυστημικού» τάχα «λάιφ στάιλ», που τους βάζουν να διαδίδουν την αμορφωσιά (τους) στην κοινωνία, μην και καταλάβει ο κόσμος το ποιόν τους.
*
Γι' αυτό, λοιπόν, μην παραξενευτείτε αν τους ακούσετε να λένε και το άλλο:
Να ισχυρίζονται, δηλαδή, πως αυτό το «θα επιστρέψουμε και η Γη θα τρέμει», που, εκτοξεύοντας σάλια, το κραύγαζαν τις προάλλες στην Κακαβιά τα χρυσαύγουλα φασιστόμουτρα
(τα ίδια που πριν είχαν εκφωνήσει βαρυσήμαντον λόγον στην Καλαμάτα εναντίον των κομμουνιστοσυμμοριτών και των... γυναικών τους),
ότι δεν είναι η απειλή του Γκέμπελς προς την ανθρωπότητα. Οτι δεν είναι φράση του αρχιναζί προπαγανδιστή του Γ' Ράιχ. Αλλά ότι είναι, τάχα, του... Λεωνίδα στις Θερμοπύλες.

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΓΑΛΛΙΑ Αυξάνονται ανεργία και φτώχεια


ΓΑΛΛΙΑ
Αυξάνονται ανεργία και φτώχεια
ΠΑΡΙΣΙ.--
Νέα αύξηση παρουσιάζει το ποσοστό της ανεργίας στη Γαλλία κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2013, παρά τις διακηρυγμένες, επισήμως, προσπάθειες της κυβέρνησης του σοσιαλιστή Ολάντ για την ανακοπή της. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίηση το ινστιτούτο Insee, η ανεργία έφτασε το 10,9% (10,5% στη μητροπολιτική Γαλλία) καταγράφοντας αύξηση της τάξης των 0,1% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του έτος και 0,7% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2012.
Ταυτόχρονα σχεδόν, δημοσιοποιήθηκε και έρευνα των υπηρεσιών της Κοινωνικής Βοήθειας (Secours Populaire) η οποία καταγράφει αύξηση της φτώχειας.Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, περίπου το 41% των ερωτηθέντων σημείωσε ότι έχει βιώσει μία τουλάχιστον περίοδο μεγάλης οικονομικής ανασφάλειας, κάτι που το 2007 δήλωνε μόνο το 37% . Επίσης, φαίνεται ότι τα μεγάλα θύματα της φτώχειας είναι γυναίκες (56%) και κυρίως ανύπαντρες ή χωρισμένες μητέρες εκ των οποίων το 62% παραδέχεται ότι έχει αντιμετωπίσει πολλές φορές σοβαρό πρόβλημα στο να προμηθευτεί ισορροπημένη τροφή για το παιδί τους και το 61% ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα στην εξεύρεση και πληρωμή στέγης.

TOP READ