2 Μαΐ 2014

ΟΥΚΡΑΝΙΑ Το μη έλεγχο της Ανατολής παραδέχεται η κυβέρνηση του Κιέβου

ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Το μη έλεγχο της Ανατολής παραδέχεται η κυβέρνηση του Κιέβου



Οι δυνάμεις ασφαλείας στην Εισαγγελία του Ντόνετσκ δεν κατάφεραν να συγκρατήσουν τους διαδηλωτές
Συνεχίζονται με μεγαλύτερη ένταση οι διαδηλώσεις στην Ουκρανία και ιδιαίτερα στις ανατολικές περιοχές ενάντια στην αντιδραστική κυβέρνηση που στηρίζουν ΗΠΑ και ΕΕ. Οι πολιτοφυλακές των ρωσόφωνων προχώρησαν σε νέες καταλήψεις κυβερνητικών κτιρίων σε Ντόνετσκ και Λουγκάνσκ και άλλες πόλεις, ενώ διεκδικούν διευρυμένη αυτονομία, ομοσπονδιοποίηση της χώρας και δημοψηφίσματα στις 11 Μάη, δηλαδή πριν τις προγραμματισμένες προεδρικές εκλογές στις 25 Μάη. Τελευταία εξέλιξη η κατάληψη του κτιρίου της Εισαγγελίας του Ντόνετσκ, όπου κάτω από την αποφασιστικότητα των διαδηλωτών οι δυνάμεις ασφαλείας (περίπου 100 αστυνομικοί), που πρόβαλαν αρχικά αντίσταση, τελικά υποχώρησαν. Χαρακτήρα αντικυβερνητικών διαδηλώσεων πήραν και οι εκδηλώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά σε όλη την Ουκρανία, όπου συμμετείχαν με τα λάβαρά τους οι κομμουνιστές στη χώρα.
Με αυτή την ανεξέλεγκτη πλέον από την κυβέρνηση του Κιέβου κατάσταση, ο λεγόμενος πρόεδρος της νέας εξουσίας Ολεξάντρ Τουρτσίνοφ αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι οι ουκρανικές αρχές είναι «ανίκανες να επιβάλουν την τάξη» στις ανατολικές επαρχίες Ντονέτσκ και Λουχάνσκ, που βρίσκονται υπό τον έλεγχο ένοπλων ομάδων και ισχυρίστηκε ότι οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις βρίσκονται σε πλήρη επιχειρησιακό συναγερμό «υπό τον κίνδυνο εισβολής» της Ρωσίας με στρατεύματα στην Ουκρανία. Η κυβέρνηση του Κιέβου προχώρησε επίσης σε μια κίνηση που ρίχνει «λάδι στη φωτιά», έχει υπό κράτηση το στρατιωτικό ακόλουθο της Ρωσίας στο Κίεβο ως «ύποπτο για κατασκοπεία» και του έδωσε εντολή να εγκαταλείψει τη χώρα.
Το υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας αντέδρασε για τις «μιλιταριστικές - όπως τις χαρακτήρισε - δηλώσεις» της κυβέρνησης του Κιέβου που έχουν «στόχο να εκφοβίσουν το δικό του πληθυσμό», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το ρωσικό ΥΠΕΞ.
Ρώσος ΥΠΕΞ : «Δίνουμε τη δυνατότητα στους εταίρους ...να ηρεμήσουν»
Ο ΥΠΕΞ της Ρωσίας Σεργκέι Λαβρόφ, από τη Χιλή όπου βρίσκεται ως τελευταίο σταθμό της περιοδείας του στη Λατινική Αμερική (προηγήθηκαν επισκέψεις σε Κούβα, Νικαράγουα και Περού), σημείωσε ότι η χώρα του δεν θα προχωρήσει, άμεσα, σε αντίποινα για τις κυρώσεις που επέβαλαν ΗΠΑ, ΕΕ και Ιαπωνία, αλλά διαμήνυσε πως ενδέχεται να αναθεωρήσει τη στάση της εάν επιβληθούν ευρύτερα μέτρα σε τομείς της ρωσικής οικονομίας.
«Δεν πρόκειται να προβούμε σε ανόητες ενέργειες... επιθυμούμε να δώσουμε στους εταίρους μας τη δυνατότητα να ηρεμήσουν», είπε χαρακτηριστικά ο Λαβρόφ. Παράλληλα δήλωσε ότι η Ρωσία τάσσεται υπέρ ενός διαλόγου στην Ουκρανία υπό την αιγίδα του ΟΑΣΕ για την εξεύρεση μιας λύσης στην ουκρανική κρίση.
Πάντως, η καγκελάριος της Γερμανίας Α. Μέρκελ σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον Πρόεδρο της Ρωσίας Βλ. Πούτιν του ζήτησε να «συμβάλει» στην απελευθέρωση των λεγόμενων επιθεωρητών του ΟΑΣΕ (Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη), δηλαδή 6 στρατιωτικών από τη Δυτική Ευρώπη και 5 Ουκρανών που κρατούνται από τις πολιτοφυλακές των ρωσόφωνων στο Σλαβιάνσκ. Ο Πούτιν ζήτησε ωστόσο τον τερματισμό της βίας από την πλευρά της κυβέρνησης του Κιέβου και την έναρξη διαλόγου.
Πολύμορφες πιέσεις από τις ΗΠΑ
Την ίδια ώρα οι ΗΠΑ συνεχίζουν τις πολύμορφες πιέσεις προς τη Ρωσία. Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ αποδοκίμασε την απόφαση του Μπαχρέιν, συμμάχου των Αμερικανών στον Περσικό Κόλπο, να υπογράψει συμφωνία επενδυτικής συνεργασίας με τη Ρωσία.
Παράλληλα ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Μπαράκ Ομπάμα θα μεταβεί στην Πολωνία τον Ιούνη, για την «Ημέρα της Ελευθερίας», που σηματοδοτεί την 25η επέτειο της επικράτησης της αντεπανάστασης στην πρώην σοσιαλιστική χώρα. Ο Ομπάμα θα μεταβεί κατόπιν στις Βρυξέλλες για τη σύνοδο των ηγετών της Ομάδας των G-7 το διήμερο 4 και 5 Ιούνη, όποτε θα τεθεί επί τάπητος από τους ιμπεριαλιστές της Δύσης το ζήτημα της «αντιμετώπισης» της Ρωσίας, ένα ζήτημα βέβαια που εγείρει αντιθέσεις ανάμεσά τους και ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και τη Γερμανία.
Εγκρίθηκε το δάνειο από το ΔΝΤ
Το διοικητικό συμβούλιο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου ενέκρινε την Τετάρτη το διετές δάνειο προς την Ουκρανία, ύψους 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Υποτίθεται ότι αυτό το «πακέτο βοήθειας» θα εξασφαλίσει τη «μη χρεοκοπία», στην πραγματικότητα τη διάσωση του κεφαλαίου θα πληρώσουν τα λαϊκά στρώματα με αντιλαϊκά μέτρα. Πάντως, προβλέπεται να δοθεί μια πρώτη μικρή δόση άμεσα και τα υπόλοιπα εξετάζονται μετά τις προεδρικές εκλογές.

1 Μαΐ 2014

Μέρα Μαγιού

 Μέρα Μαγιού



Την πρωτομαγιά άλλοι τρέχουν να πιάσουν μια (ακόμα) χαμένη άνοιξη που δεν τους αγγίζει, με πικ-νικ, μπάρμπεκιου κι άλλα πατροπαράδοτα έθιμα· εάν δε δουλεύουν δηλ, γιατί η μέρα δεν ανήκει στις επίσημα αναγνωρισμένες αλλά στις κατ’ έθιμο αργίες, που είναι λέει στη διακριτική ευχέρεια του «εργοδότη» να σου τις δώσει –ένα από τα πολλά παράπλευρα καλούδια του μνημονίου. Και άλλοι τρέχουμε στους δρόμους, με τρία κόκκινα γράμματα, να βρούμε την χαμένη συνείδηση της τάξης μας. Κάποιοι θυμούνται τον άιρτον σένα, που πριν από είκοσι χρόνια πήρε αντί για την καταραμένη στροφή την ευθεία οδό για το πάντοκ της ιστορίας. Κι άλλοι πάλι σκεφτόμαστε το γιάννη ρίτσο, που γεννήθηκε τέτοια μέρα, 105 χρόνια πριν κι έφυγε νοέμβρη του 90’ –υποψιασμένος για αυτά που θα ακολουθούσαν, αλλά χωρίς να προλάβει να δει το τέλος (της ιστορίας)- συνδέοντας το όνομά του με τον επιτάφιο και το μάη της θεσσαλονίκης, τον κόκκινο μάη του σικάγο και της αντιφασιστικής νίκης των λαών.

Και το ‘χε καμάρι που ‘χε γεννηθεί τέτοια μέρα, για αυτό και δε δέχτηκε να μετατοπίσει χρονικά τα γενέθλιά του με την υιοθέτηση του καινούριου ημερολογίου και τα γιόρταζε πάντα πρωτομαγιά. Πώς να μη μας πούνε μετά δηλ παλαιοημερολογίτες κομμουνιστές, σφε, οι ρεβιζιονιστές της νέας τάξης πραγμάτων που γιόρταζαν την πτώση του υπαρκτού;

Όλα αυτά τα ακούσαμε χτες στην εκδήλωση της σπουδάζουσας της πάτρας –που έχει μια σταθερή δυναμική τα τελευταία χρόνια κι η πανσπουδαστική κοντράρει σχεδόν στα ίσια τη δαπ, απειλώντας να την εκθρονίσει φέτος υπό προϋποθέσεις. Και τα ακούσαμε από την κόρη του μεγάλου ποιητή, την έρη ρίτσου, που είναι φέτος στο ευρωψηφοδέλτιο του κόμματος. Και η οποία μεγάλωσε όπως λέγαμε σε μια οικογένεια, όπου ο πατέρας της ήταν περήφανα γεννημένος την εργατική πρωτομαγιά, η μάνα της η φαλίτσα είχε γενέθλια ανήμερα της επετείου της οκτωβριανής επανάστασης (7 νοέμβρη), ενώ η ίδια ήταν γεννημένη την επάρατο 4η αυγούστου, με τη δικτατορία του μεταξά.

Η έρη ρίτσου κέρδισε από το πρώτο λεπτό, όχι μόνο εμένα, αλλά και όσους άλλους βρέθηκαν στο αμφιθέατρο της πρυτανείας και γοητεύτηκαν από το λόγο, τον τρόπο της και το περιεχόμενο όσων έλεγε. Και λέω από το πρώτο λεπτό, γιατί ανέβηκε στο βήμα, χωρίς να έχει καν γραπτές σημειώσεις, πήρε το μικρόφωνο στα χέρια, για να μην το έχει «έτσι παλουκωμένο» και την εγκλωβίσει, και ήθελε να (μπορούσε να) υπάρχει κι ένα ακόμα μικρόφωνο στο ακροατήριο, για να υπάρχει άμεση, ζωντανή επαφή, για να σπάσει το από καθέδρας και να βάλει στην εξίσωση το κοινό, με ενεργό ρόλο, περίπου σαν μπρεχτικό θεατρικό έργο με αποστασιοποίηση. Για ν’ ακολουθήσει ένας προφορικός χείμαρρος που είναι δύσκολο να συμπυκνωθεί στις όχθες ενός κειμένου, χωρίς να χαθεί κάτι από την ορμή και τη δροσιά του, ή από τα μέρη που πρόλαβε να περάσει.

Όπως την πολιτική ταυτότητα του πατέρα της και την προσπάθεια που κάνουν πολλοί να τον βάλουν σε ένα χειρουργικό τραπέζι, για να κρατήσουν τα κομμάτια που θέλουν και να πετάξουν ό,τι δεν τους συμφέρει. Αλλά δεν πρέπει να τσιμπάμε, γιατί τα «τρία κόκκινα γράμματα» του ποιητή, μιλάνε από μόνα τους και εννοούν ΚΚΕ, όχι BBQ για το μπαρμπεκιού πχ –για να θυμηθούμε και αυτούς που θέλουν να πιάσουν διαφορετικά το μάη.

Πρέπει αντιθέτως να πλατύνουμε την έννοια του κομμουνιστή, που παλεύει κάθε μέρα με τον εαυτό του. Και το βασικό του γνώρισμα δεν είναι ο αφηρημένος ουμανισμός, αλλά μια διαρκής διαδικασία γίγνεσθαι, διαμόρφωσης, που τίποτα δεν της είναι ξένο· ούτε ο έρωτας, ούτε το πάθος, ούτε βέβαια οι υπαρξιακές αναζητήσεις –γιατί αν δεν αναρωτηθεί ο κομμουνιστής «ποιος είμαι» και «τι θέλω», ποιος θα το κάνει αλήθεια;

Κι ο ρίτσος ακριβώς επειδή είναι κομμουνιστής, έχει ανησυχίες και γράφει ποιήματα σαν τον ορέστη και την ισμήνη, όπου σκάβει τα θεμέλια της ηρωίδας αντιγόνης με τα πρέπει, ανατρέπει τα αρχαία πρότυπα και κάνει πολλούς να αναρωτηθούν αν είναι όντως κομμουνιστής αυτός που τα γράφει. Οι άνθρωποι όμως δεν είναι ρομποτάκια, αλλά πολύπλευρες προσωπικότητες που ενσωματώνουν πολλά στοιχεία στην πολιτισμική τους ταυτότητα. Ο ρίτσος πχ, αν και άθεος, έχει έντονα παιδικά βιώματα από την ορθόδοξη παράδοση κι αντλεί στοιχεία από αυτήν, ενώ στις δύσκολες στιγμές βρίσκει πάντα καταφύγιο στη δημοτική παράδοση και τον δεκαπεντασύλλαβο.

Ο προβληματισμός του δε σταματά πχ στα «Επικαιρικά» και την πρακτική του συμβολή στο κίνημα, αλλά καλύπτει όλο το ανθρώπινο φάσμα –«ψωμί και τριαντάφυλλα», όπως έλεγε ένα παλιό σύνθημα. Κι ο λυρισμός του όμως, πχ για «το κυκλάμινο στη σχισμάδα του βράχου» δεν εστιάζει απλά σε ένα ωραίο λουλουδάκι, όπως σημειώνουν μερικά εγχειρίδια, αλλά στην αγάπη και τον αγώνα για τη ζωή. Ο επιτάφιος δεν είναι ένας μοιρολατρικός θρήνος της μάνας για το χαμό του γιου της, καθώς τελικά παίρνει το όπλο του και τη θέση του στη μάχη. Κι εδώ φαίνεται η δύναμη της μελοποίησης, που ‘ναι ευχή και κατάρα από μια άποψη, γιατί βάζει την ποίηση σε πολλά σπίτια, όπου δε θα έμπαινε αλλιώς, αλλά ύστερα πολλοί νομίζουν λανθασμένα πως γνωρίζουν ολόκληρο το έργο, χωρίς να μπούνε στον κόπο να το διαβάσουν ως το τέλος. Αλλά κι αυτός ο χριστιανός άφησε οκτώ χιλιάδες έργο πίσω του και είναι πρακτικά αδύνατο να έχεις συνολική εικόνα, οπότε είναι προτιμότερο να μελετήσεις κάποια επιλεγμένα έργα στο σύνολό τους, παρά να διαβάσει λίγο απ’ όλα και να μην κατέχεις τίποτα.

Όταν της μετέφεραν την άποψη (μιας εκπαιδευτικού νομίζω), ότι ο ρίτσος στην «τέταρτη διάσταση» απορρίπτει και αποκηρύσσει την ιδεολογία του, αρχικά κρατήθηκε να μην κάνει μια παλινδρομική χειρονομία –γιατί είναι κι υποψήφια ευρωβουλευτής και τώρα μετράνε αυτά- αλλά μετά δεν άντεξε κι είπε πως αυτά είναι «παπαριές», με το συμπάθιο –άντε να το πω πιο.. καλλιτεχνικά, ανοησία. Κι όταν της μετέφεραν κάτι άλλο αντίστοιχο, που το ‘πε κάποια που δήλωνε αριστερή, απάντησε πως κι αυτή μπορεί να δηλώσει δίμετρη, ξανθιά σουηδή αλλά αυτό δε σημαίνει κάτι. Παλιά δήλωναν σοσιαλιστές, σου λέει. Κι αυτή θυμάται κάτι πράσινους, γυαλιστερούς πασόκους να φωνάζουν χαρούμενοι επί ανδρέα «ο αγώνας τώρα δικαιώνεται» και εμάς να απαντάμε: ο αγώνας πάντα συνεχίζεται. Γιατί είναι μια συνεχής διαδικασία, που μπορεί να μη φέρνει πάντα άμεσα αποτελέσματα, ως προς τους στόχους που βάζουμε, αλλά είναι απαραίτητη για να πάμε ένα βήμα μπροστά ή να μην πισωγυρίσουμε.

Κι η στρατευμένη τέχνη; Μα ως ένα βαθμό κάθε στάση είναι πολιτική και στρατευμένη. Το απολιτίκ δεν υφίσταται ούτε στη ζωή –γιατί εσύ γλυκιά μου, μπορεί να σιχαίνεσαι τους πολιτικούς, αλλά κυβέρνηση θα βγει ούτως ή άλλως και θα μας τη φορέσει σε όλους ανεξαιρέτως- ούτε προφανώς και στην τέχνη –γιατί αν κάποιος θέλει να μας δείξει πόσο ευαίσθητη ψυχή είναι, επειδή του αρέσουν ο ήλιος και τα φεγγάρια, την ίδια στιγμή μένει εντελώς αναίσθητος με αυτόν που δεν έχει να φάει δίπλα του· κι όταν εμείς του δείχνουμε τα γήινα, τη φτώχια και την αδικία, αυτός είχε μείνει να κοιτάζει το φεγγάρι.

Είπε πολλά ακόμα.
Για τη σονάτα του σεληνόφωτος και μια λανθασμένη εκτίμηση του λίνου πολίτη (που ήταν μεγάλη μορφή, αλλά δεν ήταν ‘ειδικός ριτσολόγος’)· και για τη «γαλλίδα κυρά-νίτσα» που πήγε υποτίθεται στον αραγκόν και του ‘πε τάχα: ξέρεις λουί, δεν είναι έτσι που το κατάλαβες το ποίημα.
Για το πρόβλημα κατανόησης του λαού με τον ποιητή, που δεν πρέπει ωστόσο να κάνει εκπτώσεις στο έργο του, αλλά να του δώσει τα φώτα του, για να γίνει εγγράμματος. Για τους πολλούς τρόπους που υπάρχουν να κρατήσεις τα παιδιά του λαού αμόρφωτα –κι ένας εγγυημένος είναι, όπως τώρα, να τα βομβαρδίσεις με ασύνδετες πληροφορίες, για μη συγκρατήσουν τίποτα.
Για το όργανο της λέξης, που χωρίς αυτό χάνεται κι η σκέψη. Και για κάτι 15χρονα που πέτυχε στις συγκοινωνίες και σχολίαζαν –τρόπος του λέγειν- μια ωραία κοπέλα που είχαν δει. Και δεν έλεγαν για τις καμπύλες της και πόσο κούκλα ήταν, αλλά σε κάθε τρεις λέξεις, οι δύο ήταν: μαλάκα, γκόμενα – λέξη, μαλάκα, γκόμενα – λέξη…

Και να φανταστείς πως δε μίλησε πολλή ώρα, γιατί έβλεπε πως είχαμε αρχίσει να πεινάμε. Ήταν όμως αρκετή για να μας κερδίσει και να διαπιστώσουμε πως η έρη ρίτσου δεν έχει μείνει αρνητικά προσκολλημένη στη σκιά του πατέρα της, ούτε χρησιμοποιεί το όνομά του για να αναδειχθεί, αλλά φέρει κάτι από την ποιητική του αύρα –αν και αυτή ασχολήθηκε με πεζογραφία, γιατί η φλέβα ήταν μεγάλη και στέρεψε στον πατέρα, χωρίς να πάει παρακάτω. Και πως δεν έρχεται στο ψηφοδέλτιο του κκε για να του δώσει απλώς ένα άλλοθι συνεργασίας με κόσμο πέρα από τη στενή του επιρροή, αλλά για να μεταφέρει αυτή τη δροσερή αύρα.

Αν λοιπόν βρείτε την ευκαιρία τις επόμενες μέες, σε κάποια εκδήλωση, να τη δείτε από κοντά και να έρθετε σε επαφή μαζί της, μην την αφήσετε να πάει χαμένη.

Οι απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ την Πρωτομαγιά

 Οι απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ την Πρωτομαγιά

Με συσκέψεις, περιοδείες και εκδηλώσεις τα ταξικά σωματεία και συνδικάτα οργώνουν τους χώρους δουλειάς για την επιτυχία της απεργίας της Πρωτομαγιάς και των συγκεντρώσεων του ΠΑΜΕ με στόχο την ανάδειξη του ταξικού περιεχομένου της 1ης Μάη.

Στην Αθήνα, η απεργιακή συγκέντρωση θα γίνει στις 10 π.μ. στο Σύνταγμα, στη Θεσσαλονίκη στις 10.30 π.μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου και στον Πειραιά στις 10.30 π.μ. στην πλατεία Καραϊσκάκη. 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά και στα πλοία.

Οι προσυγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ στην Αθήνα θα γίνουν στις 9.30 το πρωί στα εξής σημεία: 

- Πλατεία Κάνιγγος: Εργαζόμενοι και Σωματεία: Οικοδόμων, Ηλεκτρολόγων, Ξύλου, Επισιτισμού – Ξενοδοχείων, Εμπορίου, Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Λογιστών, Καθαριστών- στριών, Μεταφορών, Δημόσιας και Ιδιωτικής Υγείας, Χρηματοπιστωτικού, Τηλεπικοινωνιών, Καλλιτεχνών, ΜΜΕ, Τροφίμων, Τύπου και Χάρτου, Μετάλλου, Φαρμάκου, Ενέργειας, Ιματισμού, Φορείς Μεσογείων, ΠΑΣΕΒΕ. 

- Ομόνοια: Εργαζόμενοι και Μαζικοί Φορείς Κεντρικού, Δυτικού, Βόρειου Τομέα, Συνταξιούχων, Δημοσίου, ΟΤΑ, Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, Εκπαιδευτικοί. 

- Μετρό Ευαγγελισμός: Εργαζόμενοι Και Μαζικοί Φορείς Ανατολικού Τομέα. 

- Στήλοι Ολυμπίου Διός: Εργαζόμενοι Και Μαζικοί Φορείς Νότιου Τομέα. 

- Ταχυδρομείο Συντάγματος: ΟΓΕ.


Διαβάστε το πρόγραμμα των εκδηλώσεων της Πρωτομαγιάς στην Αθήνα ΕΔΩ. 

Εκδηλώσεις από ταξικά συνδικάτα 

Πλήθος εκδηλώσεων πραγματοποιούνται σε όλες τις πόλεις της χώρας από σωματεία, Τοπικές Γραμματείες του ΠΑΜΕ, Λαϊκές Επιτροπές για την Εργατική Πρωτομαγιά με πλούσιο πρόγραμμα και πολύμορφες δραστηριότητες. (Διαβάστε εδώ αναλυτικά). 

Το κάλεσμα του ΠΑΜΕ 

«Ζήτω η 1η Μάη! Ζήτω η παγκόσμια εργατική τάξη», τονίζει το ΠΑΜΕ σε ανακοίνωσή του για την Πρωτομαγιά σημειώνοντας ότι η 1η Μάη μας καλεί να προωθήσουμε ακόμα πιο αποφασιστικά την ενότητα της τάξης μας, για την ανασύνταξη του εργατικού - λαϊκού κινήματος, να οργανώσουμε τη δική μας αντεπίθεση. Να δημιουργήσουμε τους όρους για την ανατροπή της σημερινής κατάστασης.

Το ΠΑΜΕ υπογραμμίζει ότι «Για να βγει αλώβητος και νικητής ο λαός, απαιτείται άμεση οργάνωση της πάλης στους χώρους δουλειάς και στους κλάδους. Χρειάζεται να δυναμώσει ο συντονισμός του αγώνα, να αναπτυχθεί ένα ορμητικό αγωνιστικό ποτάμι αντίστασης για να αναχαιτίσει την κυβερνητική επίθεση, να γκρεμίσει μνημόνια και αφεντικά». (Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ) 

Το κάλεσμα της ΠΑΣΕΒΕ 

«128 χρόνια μετά την Πρωτομαγιά του Σικάγου, μας γυρίζουν στο μεσαίωνα για να κερδίσουν τα μονοπώλια. Δουλεύουμε από ήλιο σε ήλιο, για ένα πιάτο φαΐ, χωρίς δικαίωμα στην ασφάλεια και την υγεία, χωρίς την Κυριακάτικη Αργία. Καταχρεωμένοι σε τράπεζες, προμηθευτές, ασφαλιστικά ταμεία και με ένα σωρό νέους φόρους, χαράτσια και τέλη στις πλάτες μας. Ξεπουλούμε το μόχθο μιας ζωής, λίγο πριν βάλουμε λουκέτο, για να εξασφαλίσουμε την υγεία της οικογένειάς μας. Με τα παιδιά μας να δουλεύουν για 200 ευρώ ή να ξενιτεύονται. Με την τρομοκρατία να κινείται σα Δαμόκλειος Σπάθη πάνω από τα κεφάλια μας, κάθε φορά που αντιστεκόμαστε» τονίζει η ΠΑΣΕΒΕ. (Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ) 

Το κάλεσμα του ΜΑΣ 

«Η 1η Μάη για μας, τους φοιτητές και τους σπουδαστές, είναι μέρα συνέχισης του αγώνα ενάντια στα μονοπώλια, την ΕΕ, τις κυβερνήσεις τους και τα κόμματά τους, που υποβαθμίζουν τη μόρφωσή μας σε εφήμερη κατάρτιση και άθροισμα σκόρπιων δεξιοτήτων για να συναντάμε την ανεργία, την περιπλάνηση, την ολιγόμηνη κακοπληρωμένη δουλειά» τονίζει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών. (Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ) 

Το κάλεσμα της ΟΓΕ 

«Η 1η Μάη, είναι μέρα τιμής της θυσίας των εργατών και εργατριών του Σικάγο το 1886 και συνολικά των αγώνων της εργατικής τάξης και του λαού ενάντια στην εκμετάλλευση. Είναι αφορμή για αναλογιστεί κάθε εργαζόμενη, άνεργη και νέα γυναίκα μέσα από πιο σκληρό και μακρύ δρόμο κατακτήθηκε κάθε εργατικό και λαϊκό δικαίωμα. Είναι μέρα εφαλτήριο για να πάρουν οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι στα χέρια τους τη σκυτάλη των αγώνων αυτών», τονίζει η ΟΓΕ. (Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ)  

Συγκεντρώσεις σε άλλες πόλεις

    Αγρίνιο, 10.30 π.μ. στην κεντρική πλατεία
    Αγιος Νικόλαος, 11 π.μ., στη Μαρίνα 
    Αλεξανδρούπολη, 10 π.μ., μπροστά στο Δημαρχείο
    Αλιβέρι, 10 π.μ., πλατεία
    Αλμυρός,  10 π.μ., Κεντρική Πλατεία 
    Αμφισσα, 10.30 π.μ., πλατεία Λαού
    Άρτα, 10 π.μ., Εργατικό Κέντρο
    Βέροια, 10 π.μ., πλατεία Ωρολογίου
    Βόλος, 10 π.μ., πλατεία Πανεπιστημίου 
    Γιάννενα, 10 π.μ., Δημαρχείο 
    Γιαννιτσά, 11 π.μ., πλατεία ΕΠΟΝ
    Γρεβενά, 10 π.μ., κεντρική πλατεία
    Δήλεσι, 10 π.μ., πλατεία 
    Δράμα, 10.30 π.μ., κεντρική πλατεία
    Εδεσσα, 11 π.μ., μικρά καταρρακτάκια
    Ελευσίνα, 10 π.μ. στην πλατεία Ηρώων
    Ζάκυνθος, 10.30 π.μ. στο παλιό Εργατικό Κέντρο
    Ηγουμενίτσα, 10.30 π.μ., πεζόδρομος 
    Ηράκλειο, 10 π.μ. στην πλατεία Ελευθερίας
    Θεσσαλονίκη, 10.30 π.μ., Αγαλμα Βενιζέλου
    Θήβα, 10.30 π.μ. στον πεζόδρομο (αρχή Επαμεινώνδα) και στην πλατεία Δηλεσίου στις 11πμ. 
    Ικαρία, 12 μ. στον Άγιο Κήρυκο
    Ιστιαία, 10 π.μ., πλατεία 
    Καβάλα, 10 π.μ., κεντρική πλατεία
    Καλαμάτα, 10 π.μ. στην πλατεία 23ης Μάρτη
    Καρδίτσα, 10 π.μ., κεντρική πλατεία
    Καστοριά, 10.30 π.μ., απέναντι από την πρώην Νομαρχία
    Κατερίνη, 10 π.μ., κεντρική πλατεία
    Κέρκυρα, 10 π.μ., πλατεία Σαρόκο
    Κεφαλονιά, 10.30 π.μ., Εργατικό Κέντρο 
    Κιλκίς, 10.30 π.μ., πλατεία Ειρήνης
    Κοζάνη, 10 π.μ., πεζόδρομο
    Κομοτηνή, 10 π.μ., κεντρική πλατεία
    Κόρινθος, 10.30 π.μ., Περιβολάκια
    Κως, 10.30 π.μ. στην πλατεία Ελευθερίας
    Λαμία, 10 π.μ. στην πλατεία Πάρκου
    Λάρισα, 10 π.μ. στην κεντρική πλατεία
    Λαύριο, 10 π.μ. στο άγαλμα Μεταλλωρύχων
    Λευκάδα,  10 π.μ., Αγιος Μηνάς 
    Λήμνος, 11 π.μ., στο λιμάνι της Μύρινας
    Λιβαδειά, 10.30 π.μ., κεντρική πλατεία 
    Μέγαρα, 10 π.μ. πλατεία Ηρώων
    Μυτιλήνη, 10.30 π.μ., πλατεία Σαπφούς 
    Νάουσα, 9.30 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο
    Ναύπλιο, 10.00πμ στην πλατεία Φιλελλήνων
    Ναύπακτος, 10.00 π.μ., στην πλατεία  Κεφαλόβρυσου  
    Ξάνθη, 10 π.μ., κεντρική πλατεία
    Πάτρα, 10 π.μ. στην πλατεία Γεωργίου
    Πολύγυρο, 10.30 π.μ., μπροστά στο Δημαρχείο
    Πρέβεζα, 10 π.μ., Φόρος 
    Πτολεμαΐδα, 10 π.μ. στο παλιό Πάρκο
    Πύργος, 10.30 π.μ., κεντρική πλατεία 
    Ρέθυμνο,  10 π.μ., Δημαρχείο
    Ρόδος, 10 π.μ. στην πλατεία Κύπρου
    Σάμος, 10 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο
    Σέρρες, 11 π.μ. στην πλατεία Ελευθερίας
    Σκόπελος, 10.30 π.μ., Παραλία  
    Σκιάθος, 10.30 π.μ., Παραλία
    Σπάρτη, 10.30 π.μ., κεντρική πλατεία 
    Τρίκαλα, 10 π.μ., κεντρική πλατεία 
    Τρίπολη, 10.30 π.μ., πλατεία Πετρινού
    Φλώρινα, 10 π.μ., κεντρική πλατεία
    Χαλκίδα, 10 πμ. στην Παραλία στο Στρογγυλό
    Χανιά: 10 π.μ., πλατεία Νέων καταστημάτων

Σε μαζική συμμετοχή καλούν: Η Ομοσπονδία Γάλακτος - Τροφίμων - Ποτών, η Ομοσπονδία Εργαζομένων στο Φάρμακο, η Ομοσπονδία Τύπου - Χάρτου, η Ομοσπονδία Εργαζομένων στην Κλωστοϋφαντουργία, τον Ιματισμό και το Δέρμα, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΤΑ Αττικής, η Ένωση Προσωπικού Πρακτορείων Εφημερίδων Αθηνών, η Ομοσπονδία Οικοδόμων, ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας. Το Σωματείο Εργαζομένων Χρηματοπιστωτικού και Συναφών Επαγγελμάτων Ν. Αττικής, η Ένωση Λογιστών Αθήνας και το Παράρτημα Πειραιά, η Ένωση Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, η Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ηρακλείου, Το Συνδικάτο Εμποροϋπαλλήλων και Υπαλλήλων Υπηρεσιών Εορδαίας, η ΠΕΜΕΝ, ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, η ΠΕΕΜΑΓΕΝ, το ΠΕΣ/ΝΑΤ, η Επιτροπή Άνεργων ΝΑυτεργατών, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Εμφιαλωμένων Ποτών. To Συνδικάτο Οικοδόμων Ηρακλείου, ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ανωνύμων Εταιρειών και Γραφείων Αθήνας, η ΕΤΕ - ΔΕΗ Σάμου, o Σύλλογος Εργαζομένων Υπουργείο Γεωργίας περιφέρειας Μακεδονίας - Θράκης, η Επιτροπή Αγώνα στις Ασφαλιστικές Εταιρείες του ΠΑΜΕ, το Σωματείο Εργατουπαλλήλων Ιδιωτικού Τομέα Ν. Ζακύνθου, η Λαική Επιτροπή 5ου - 6ου Διαμερίσματος Αθήνας, το Σωματείο Εργαζομένων ΕΒΓΑ, το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος, η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας, η Πανεπιστημονική Κίνηση Κτηνιάτρων, Το Σωματείο Εργατοϋπαλλήλων Χημικής Βιομηχανίας Νομού Βοιωτίας «Ο Σπάρτακος», η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων νομού Χανίων, το Σωματείο Εργατοτεχνιτών και Εργαζομένων στην Ενέργεια. Ο Σύνδεσμος Εγκαταστατών Υδραυλικών Θερμικών Κλιματιστικών Έργων και Καυσίμων Αερίων Αθηνών και Περιχώρων, το Συνδικάτο Γάλακτος, Τροφίμων, Ποτών Ν. Λάρισας, η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας, το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων 6ου Διαμερίσματος Αθήνας, το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων νομού Καβάλας, ο Σύλλογος Γυναικών Καλλιθέας, το Νομαρχιακό τμήμα Σάμου της ΑΔΕΔΥ.

Πηγή : 902

"Αριστερή Πλατφόρμα": "Αριστερό" δεκανίκι του ΣΥΡΙΖΑ - στήριγμα του συστήματος

 "Αριστερή Πλατφόρμα": "Αριστερό" δεκανίκι του ΣΥΡΙΖΑ - στήριγμα του συστήματος

«Ο ΣΥΡΙΖΑ (…) δεν έχει επιλογή να φύγει από την Ευρωζώνη, αλλά ταυτόχρονα θα εφαρμόσει το αντιμνημονιακό πρόγραμμά του».
Τα παραπάνω είπε σε τηλεοπτική εκπομπή - σύμφωνα με την απομαγνητοφώνηση της ιστοσελίδας της «Αυγής» - ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της τάσης του «Αριστερή Πλατφόρμα», που εκφράζει, δήθεν, τον «ριζοσπαστικό» ΣΥΡΙΖΑ.
Όχι κάτι καινούργιο, δηλαδή, ή κάτι που να διαφοροποιείται από τις απόψεις της «πλειοψηφίας» του ΣΥΡΙΖΑ. Μέσα στη στρούγκα της ΕΕ, λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, αν γίνει κυβέρνηση θα εφαρμόσει φιλολαϊκή πολιτική, θα ανακουφίσει το λαό και θα καταργήσει τα Μνημόνια.
Σε κείμενο συμβολής όμως, που κατέθεσε η «Αριστερή Πλατφόρμα» στην 4η Συνεδρίαση της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ (8-12-2013) σημειώνονται τα εξής: «Εντός της Ευρωζώνης κατά κύριο λόγο, αλλά και με την αυστηρή τήρηση των νεοφιλελεύθερων προδιαγραφών της ΕΕ, γίνεται αδύνατη η εφαρμογή βαθύτερων προοδευτικών μετασχηματισμών σε κάθε χώρα και πολύ περισσότερο μετασχηματισμών με σοσιαλιστικό ορίζοντα».
Πότε, λοιπόν, λέει αλήθεια η «Αριστερή Πλατφόρμα» και ο Παναγιώτης Λαφαζάνης; Όταν λέει πως εντός της ΕΕ θα εφαρμόσει «αντιμνημονιακό πρόγραμμα» ή όταν λέει ότι εντός της ΕΕ είναι «αδύνατη η εφαρμογή βαθύτερων προοδευτικών μετασχηματισμών», άρα και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εντός αυτών των τειχών θα είναι μια απ’ τα ίδια;
Να, γιατί λέμε ότι η «Αριστερή Πλατφόρμα» είναι αριστερό «άλλοθι» του Τσίπρα και αριστερό «δεκανίκι» του ΣΥΡΙΖΑ. Το κόλπο παλιό, γινόταν και στο ΠΑΣΟΚ με την «Αριστερή Πρωτοβουλία». Η αντικαπιταλιστική φρασεολογία και τα μεγάλα λόγια του Λαφαζάνη και των άλλων υποτάσσονται στις εκλογικές επιδιώξεις του ΣΥΡΙΖΑ, λειτουργούν σαν «απόχη» για να εγκλωβίζονται λαϊκές δυνάμεις, ριζοσπάστες και αγωνιστές στη γραμμή στήριξης της ΕΕ και του ΣΕΒ.
Κανείς να μην παγιδευτεί. Η λογική του ΣΥΡΙΖΑ να φύγουν αυτοί, να έρθουμε εμείς δοκιμάστηκε πολλές φορές. Όσο ο λαός είναι στα δεσμά της ΕΕ και των μονοπωλίων, τα μνημόνια διαρκείας, η αντιλαϊκή πολιτική θα είναι εδώ.
Ο λαός έχει επιλογή, να συμπορευτεί με το ΚΚΕ, να το δυναμώσει παντού, να βαδίσουμε μαζί στο δρόμο της ελπίδας και της ανατροπής!



30 Απρ 2014

Το success story …Live (ζωντανά)

 Το success story …Live (ζωντανά)

Η συγκυβέρνηση βγήκε στις αγορές και οι άνεργοι και οι φτωχοποιημένοι Έλληνες, από τις ευρωενωσιακές πολιτικές, στις λαϊκές για μια σακούλα δωρεάν λαχανικά. 
Η συγκυβέρνηση, που μοιράζει τα ψίχουλα από το ματωμένο πρωτογενές πλεόνασμα και όλοι αυτοί που τάζουν τα νέα «χρυσά κουτάλια» μέσα στη λυκοσυμμαχία της ΕΕ, οι «Ελιές» με το δάκο και τα «Ποτάμια» με τα θολά νερά, θα πρέπει να πάρουν την απάντησή τους και στις τρεις κάλπες των εκλογών του Μάη.

Ισχυρό ΚΚΕ και «Λαϊκή Συσπείρωση» για να ανοίξει ο δρόμος όπου οι άνθρωποι του μόχθου θα απολαμβάνουν τον πλούτο που παράγουν «ορθοστατούντες και ορθοβαδίζοντες».


Η Blackwater, η Βραζιλία και ο ΣΥΡΙΖΑ…

 Η Blackwater, η Βραζιλία και ο ΣΥΡΙΖΑ…

H είδηση....


και η υπενθύμιση...




«Το μήνυμα της Βραζιλίας στον ελληνικό λαό, το μήνυμα μιας χώρας που απελευθερώθηκε από το ΔΝΤ και στάθηκε στα πόδια της και σήμερα είναι μια από τις ισχυρότερες οικονομίες του πλανήτη είναι ένα: Η έξοδος από την κρίση δεν μπορεί να γίνει με μνημόνια λιτότητας παρά μονάχα με πολιτικές κοινωνικής συνοχής, ανάπτυξης και αναδιανομής». (Αλέξης Τσίπρας)

Άρα, στη χώρα πρότυπο του ΣΥΡΙΖΑ, η "κοινωνική συνοχή" δημιουργείται με ντού στις φαβέλες και στις φτωχογειτονιές, με δολοφονίες, με αύρες, με τεθωρακισμένα, με την Blackwater των Αμερικάνων μισθοφόρων...

Τα συμπεράσματα δικά σας...

Συζήτηση με τον Ελισαίο Βαγενά για τις εξελίξεις στην Ουκρανία (VIDEO)

 Συζήτηση με τον Ελισαίο Βαγενά για τις εξελίξεις στην Ουκρανία (VIDEO)



Παρακολουθήστε τη συζήτηση για τις εξελίξεις στην Ουκρανία με τον Ελισαίο Βαγενά, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνο του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων.

Στην Κέρκυρα ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Μ. Μιχαήλ (ΒΙΝΤΕΟ)

Στην Κέρκυρα ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Μ. Μιχαήλ (ΒΙΝΤΕΟ)

Στην Κέρκυρα βρέθηκε σήμερα ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Μιχάλης Μιχαήλ στο πλαίσιο προεκλογικών περιοδειών του.Σε συνέντευξη που παραχώρησε σημείωσε μεταξύ άλλων ότι” οι υποψήφιοι του ΚΚΕ και οι συνεργαζόμενοι με αυτό όπως ο ίδιος, δίνουν τη μάχη των ευρωεκλογών απέναντι σε προβλήματα που απορρέουν από πολιτικές της Ε.Ε”.
Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής υπογράμμισε σε γενικές γραμμές ότι “τα αποτελέσματα αυτών των πολιτικών είναι τα συσσίτια για μεγάλη μερίδα του ελληνικού λαού και οι εκατομμύρια άνεργοι  στη χώρα και την Ευρώπη που συνωστίζονται στα γραφεία ευρέσεως εργασίας”.
«Στην ουσία καταρρίφθηκε ο μύθος της Ευρωπαικής Ενωσης μέσα από αυτά που βιώνουμε τώρα»», υποστήριξε ο κ. Μιχαήλ.
Σε αναφορά του για θέματα ναυτιλίας  σημείωσε ότι  θα μπορούσε να γίνει στην πραγματικότητα πηγή εισοδήματος αν στην ουσία τα ελληνικά ναυπηγεία ήταν ενεργά και δε ναυπηγούσαμε πλοία στο εξωτερικό με συνέπεια την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας στη χώρα.

Ανακύκλωση ανέργων

 ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΑΗΣ 2014
Ανακύκλωση ανέργων
«Να συμβάλουμε στην καταπολέμηση της ανεργίας που έχει φτάσει σε τραγικά επίπεδα. Θα το πετύχουμε με συγκεκριμένες δράσεις, πλήρως κοστολογημένες και με εξασφαλισμένους πόρους». Αυτή θα είναι, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Αττικής και εκ νέου υποψήφιο για το χρίσμα, Γ. Σγουρό, η πρώτη προτεραιότητά του αν εκλεγεί ξανά. Και αυτό το λέει ο περιφερειάρχης που επί των ημερών του πέρασαν οι δίμηνες και πεντάμηνες συμβάσεις, η εφαρμογή των προγραμμάτων «ενεργητικής απασχόλησης», δηλαδή ανακύκλωσης των ανέργων, ιδιωτικοποιήθηκε σειρά υπηρεσιών, καταργήθηκε η κυριακάτικη αργία σε Ανατολική και μέρος της Δυτικής Αττικής. Μια πολιτική που εφάρμοσε και η κυβέρνηση και την προώθησε μέχρι κεραίας ο Γ. Σγουρός, έχοντας τη στήριξη και της παράταξης της ΝΔ στο Περιφερειακό Συμβούλιο αλλά και άλλων «καλοθελητών».
***
Περί αλληλεγγύης...
Σε συνέντευξή του ο Γ. Κουμουτσάκος, υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής της ΝΔ, λέει: «Χρειάζονται προγράμματα κοινωνικής αλληλεγγύης και μέριμνας για τους άνεργους. Για τους άστεγους αξιοποίηση δημόσιων κτιρίων, διαμόρφωση τιμολογιακής πολιτικής για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς υπέρ των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, στέγαση οργανώσεων εθελοντικής προσφοράς σε ένα Πολυχώρο Αλληλεγγύης, αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους άπορους».
Ο υποψήφιος της ΝΔ εμφανίζεται να έχει έρθει από το πουθενά. Πρόγραμμα για στέγη στους αστέγους εξάγγειλε και η κυβέρνηση και ο Δήμαρχος Αθήνας (τέτοια προγράμματα στεγάζουν αστέγους για 20 μέρες). Το κόμμα του Γ. Κουμουτσάκου όχι μόνο δεν έχει πάρει μέτρα στην κατεύθυνση που περιγράφει αλλά επανειλημμένα έχει αρνηθεί να απαλλάξει εργαζόμενους από το εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, έχει αρνηθεί να πάρει μέτρα προστασίας των ανέργων. Σε τελική ανάλυση, λες και δεν είναι ο ίδιος θιασώτης του καπιταλιστικού συστήματος και της πολιτικής της ΕΕ που καταδικάζει το λαό στη φτώχεια και την ανέχεια.

ΟΥΚΡΑΝΙΑ Διευρύνονται οι αντικυβερνητικές κινητοποιήσεις στην Ανατολή

ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Διευρύνονται οι αντικυβερνητικές κινητοποιήσεις στην Ανατολή



Χιλιάδες κόσμου συγκεντρωμένος έξω από τα κυβερνητικά κτίρια στο Ντόνετσκ
ΛΟΥΓΚΑΝΣΚ.--
Διευρύνονται οι αντιδράσεις των ρωσόφωνων στην Ανατολική Ουκρανία ενάντια στην κυβέρνηση εθνικιστικών και φασιστικών δυνάμεων του Κιέβου, με καταλήψεις και νέων κτιρίων σε πολλές πόλεις. Χτες το πρωί, το αρχηγείο της αστυνομίας του Λουγκάνσκ καταλήφθηκε μετά από επίθεση 1.000 περίπου διαδηλωτών, κάποιοι από τους οποίους κρατούσαν ρόπαλα και ορισμένα όπλα. Επίσης, καταλήψεις έγιναν και στο κτίριο της περιφερειακής κυβέρνησης της Λουγκάνσκ, το γραφείο της εισαγγελίας και τον τοπικό σταθμό της τηλεόρασης.
Ο αυτοανακυρηχθείς πρόεδρος της αντιδραστικής νέας εξουσίας, Ολεξάντρ Τουρτσίνοφ, πάντως αναγκάστηκε να προχωρήσει στην αποπομπή των διοικητών της αστυνομίας των πόλεων Ντονέτσκ και Λουγκάνσκ για «αδράνεια» και «προδοσία» των δυνάμεων ασφαλείας στα ανατολικά, που είναι φανερό ότι δεν μπορούν να ελεγχθούν από την κυβέρνηση του Κιέβου και στην πλειοψηφία τους έχουν ενωθεί με τους ρωσόφωνους, που διεκδικούν διευρυμένη αυτονομία στις περιοχές τους, ομοσπονδιοποίηση της χώρας. Πάντως η κυβέρνηση του Κιέβου, βλέποντας τα «ζόρια», εμφανίζεται να είναι έτοιμη να δεχτεί μαζί με τις προεδρικές εκλογές που ετοιμάζει για τις 25 Μάη και τη διεξαγωγή δημοψηφισμάτων, όπως ζητάνε οι ρωσόφωνοι, που ωστόσο δηλώνουν ότι θα διοργανώσουν νωρίτερα, δηλαδή στις 11 Μάη.
Κρατούνται οι «παρατηρητές» του ΟΑΣΕ
Ο Βιατσεσλάβ Πονομαριόφ, λεγόμενος δήμαρχος της πόλης Σλαβιάνσκ, που ελέγχεται από τους ρωσόφωνους, δήλωσε χτες ότι θα συζητήσει με τη Δύση την απελευθέρωση των κρατούμενων στρατιωτικών, που εμφανίστηκαν ως «παρατηρητές του ΟΑΣΕ, μόνον εάν η ΕΕ άρει τις κυρώσεις εναντίον Ουκρανών ρωσόφωνων που ηγούνται των διαδηλώσεων». Σήμερα κρατούνται 6 Ευρωπαίοι και 5 Ουκρανοί στρατιωτικοί σε κτίριο της πόλης.
Επίσης, ο δήμαρχος του Χάρκοβο, Γκενάντι Κερνές, νοσηλεύεται σε νοσοκομείο του Ισραήλ, σε «σταθερή» κατάσταση, ύστερα από το σοβαρό τραυματισμό του τη Δευτέρα από αγνώστους. Ο Κέρνες είναι εβραϊκής καταγωγής και πολιτικός που ήταν με το Κόμμα Περιφερειών του ανατραπέντα προέδρου Β.Γιανουκόβιτς, στη συνέχεια με τη νέα εξουσία και μετά με τους διαδηλωτές που διεκδικούν ομοσπονδιοποίηση.
Κυρώσεις ανακοίνωσε η ΕΕ
Εν τω μεταξύ, η ΕΕ ανακοίνωσε και επίσημα τον κατάλογο των 15 Ρώσων αξιωματούχων που υπόκεινται σε κυρώσεις, που αναφέρονται σε «πάγωμα» περιουσιακών στοιχείων και περιορισμούς σε ταξίδια. Σε αυτό περιλαμβάνεται ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων, Βαλέρι Γκερασίμοφ, και ο αρχηγός των στρατιωτικών Υπηρεσιών Πληροφοριών, Ιγκορ Σεργκούν. Πάντως φαίνεται ότι διεξάγονται διαπραγματεύσεις.
Επίσης, περιλαμβάνονται δύο αντιπρόεδροι της Δούμα, ο Σεργκέι Νεβέροφ και η Λουντμίλα Σβετσόβα, ο Ντμίτρι Κόζακ, «υπεύθυνος της εποπτείας της ενσωμάτωσης της Κριμαίας στη Ρωσία», ο Ολεγκ Σαβέλιεφ, «υπουργός Κριμαϊκών Υποθέσεων», και ο Σεργκέι Μενιάιλο, «προσωρινός κυβερνήτης της Σεβαστούπολης». Σύμφωνα με ευρωπαϊκές διπλωματικές πηγές, ο κατάλογος, που πλέον περιλαμβάνει 48 ονόματα, μπορεί να συνεχίσει να επεκτείνεται τις προσεχείς εβδομάδες, εάν η κρίση κλιμακωθεί.
Πάντως, η Ρωσία ανακοίνωσε ότι αυτές οι κυρώσεις δεν οδηγούν πουθενά και δεν επηρεάζουν την οικονομία, ωστόσο ο κολοσσός της Ενέργειας, «Γκαζπρόμ», εξέφρασε ανησυχία ότι μπορεί να επηρεαστεί η κερδοφορία αν συνεχιστούν οι κυρώσεις, ωστόσο, αν δε βρεθεί λύση με το χρέος της Ουκρανίας για το φυσικό αέριο και η ΕΕ μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με το ...κλείσιμο της στρόφιγγας. Για κυρώσεις που επηρεάζουν το διαστημικό πρόγραμμα, υπογραμμίστηκε ότι θα θιγούν και οι ΗΠΑ, αφού στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό συμμετέχουν και Αμερικανοί αστροναύτες.
Στο «χορό» των κυρώσεων μπήκε χτες και η Ιαπωνία, που θα επιβάλει την απαγόρευση της έκδοσης θεώρησης εισόδου (βίζα) για 23 Ρώσους πολίτες. Ο εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Αλεξάντερ Λουκάσεβιτς, απαντώντας, είπε χαρακτηριστικά: «Αυτό το αδέξιο βήμα ελήφθη σαφώς υπό εξωτερική πίεση και αντιβαίνει στις δηλώσεις του Τόκιο για τη σημασία που έχει η ανάπτυξη (...) των σχέσεων με τη Ρωσία. Θέλουμε να υπογραμμίσουμε: Είναι αντιπαραγωγικό να μας μιλούν με τη γλώσσα των κυρώσεων».
Σε μια παράλληλη εξέλιξη, που αναφέρει δημοσίευμα της φιλοκυβερνητικής εφημερίδας «Κίεφ Ποστ», η κυβέρνηση του Κιέβου εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει στη διακοπή της τροφοδοσίας με νερό την Κριμαία, που ενσωματώθηκε στη Ρωσία.
Δυσφορία για τις αγκαλιές Σρέντερ - Πούτιν
Αποστάσεις από το σοσιαλδημοκράτη πρώην καγκελάριο, Γκέρχαρντ Σρέντερ, πήρε η γερμανική κυβέρνηση αλλά και κύκλοι της ΕΕ, ύστερα από τη δημοσίευση στο γερμανικό Τύπο φωτογραφιών που τον δείχνουν σε θερμό εναγκαλισμό με το Ρώσο Πρόεδρο, Βλαντίμιρ Πούτιν, στην Αγία Πετρούπολη το απόγευμα της Δευτέρας.
«Δεν εκπροσωπεί τη γερμανική κυβέρνηση», δήλωσε ανώτατος Γερμανός αξιωματούχος. Βέβαια, ο Σέντερ, καγκελάριος από το 1998 έως το 2005, είναι στέλεχος της «Γκαζπρόμ» και ταυτόχρονα εκφράζει ένα σημαντικό τμήμα του γερμανικού κεφαλαίου που δε θέλει ρήξη με τη Ρωσία.
Επικοινωνία Υπουργών Αμυνας Ρωσίας - ΗΠΑ
Νέα επικοινωνία είχαν οι υπουργοί άμυνας των ΗΠΑ και της Ρωσίας. Ο Ρώσος υπουργός Αμυνας, Σεργκέι Σόιγκου, υπογράμμισε ότι υπήρξε μια άνευ προηγουμένου αύξηση της στρατιωτικής δραστηριότητας των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ κοντά στα σύνορα της Ρωσίας καθ' όλη την κρίση στην Ουκρανία και προέτρεψε τον υπουργό Αμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών, Τσακ Χάγκελ, να βοηθήσει ώστε «να πέσουν οι τόνοι». Η Ρωσία δήλωσε ότι είναι ανοικτή σε επαφές με όλες τις πλευρές, ώστε να επιδιωχθεί η μείωση της έντασης. Ο Ρώσος υπουργός Αμυνας ανέφερε, επίσης, ότι οι ρωσικές δυνάμεις που διεξήγαγαν έκτακτες στρατιωτικές ασκήσεις κοντά στα ουκρανικά σύνορα την περασμένη εβδομάδα - μια κίνηση που επικρίθηκε από τις δυτικές χώρες - έχουν επιστρέψει στις μόνιμες θέσεις τους, χωρίς όμως να δώσει άλλες λεπτομέρειες.

TOP READ