6 Μαΐ 2015

Κερνούμε το λαό χασίσι, όνειρα, ψέματα και μίση

   Κερνούμε το λαό χασίσι, όνειρα, ψέματα και μίση


Γράφει η Ελένη Κακναβάτου //  
Ας ξεκινήσουμε με τον Βάρναλη.
Η αστική τάξη κερνάει το λαό και τη νεολαία ακόμα και θάνατο  προκειμένου να εξασφαλίζει την  «κοινωνική ηρεμία». Θέλει μια εργατική τάξη υποταγμένη,  να μη βγαίνει στο δρόμο, να μη ζητάει το δίκιο της.
Με τη Θρησκεία και την Πατρίδα
την ίδια απλώνουμε αρίδα
 τον ίδιο έχουμε σκοπό.

Κερνούμε το λαό χασίσι,
όνειρα, ψέματα και μίση
– δε ντρέπονται για να ντραπώ.
                         (  Το φως που καίει )

Και στο ποίημα « Στη λεύτερη Κίνα», το χασίσι μπορεί να χρησιμοποιείται ελεύθερα  προκειμένου μια χώρα, ένας λαός να είναι σκλάβοι.
Σε θέλουν σκλάβα να χτυπάς
Το κούτελο στο χώμα
Χασίσι αν θες μετά χαράς
Αλλ’ όχι ελευτερία!

Ενώ στο ποίημα «Της εξορίας» θυμάται  ότι, όταν τον δέσανε με το Δάσκαλο Γληνό για να τον πάνε στην εξορία, μέσα στο βαπόρι ήταν «πρεζάκηδες, αλάνια και λαθρεμπόροι», γιατί το κράτος εξίσωνε  στα μάτια του λαού αυτούς με τους αγωνιστές
Μαζί μας, τελευταίοι, με το βαπόρι
πρεζάκηδες, αλάνια, λαθρεμπόροι.
Ξεπίτηδες, για να φανεί, πως ίσια
λογιούνται η Λεφτεριά και τα χασίσια.

Περνάμε στην εποχή της ΟΚΝΕ και της ΕΠΟΝ
Στο μεσοπόλεμο παραμονές της κρίσης, τα ναρκωτικά δίνουν και παίρνουν στην Ευρώπη, την  Ασία και την Αμερική. Τα αδιέξοδα του καπιταλισμού, η άνοδος της ανεργίας, τα τραύματα του Α’ παγκοσμίου πολέμου επουλώνονται δήθεν με τα ναρκωτικά. Η αστική τάξη έχει βρει μια λύση: το αφιόνι που κάνει τη νεολαία και την εργατική τάξη κάθε άλλο παρά διεκδικητική, άρα και καθόλου  επικίνδυνη.
Οι κομμουνιστές, οι ριζοσπάστες αγωνιστές  πολεμούν με κάθε τρόπο τη διαφθορά και την περιθωριοποίηση τμημάτων της νεολαίας και της εργατικής τάξης.
Προβάλλουν τα δικαιώματα της νεολαίας την καλούν να αγωνιστεί γι αυτά, μακριά από ψεύτικους παραδείσους και αδιέξοδα. 
EPON Narkotika
Θέλουν μια νεολαία ελεύθερη που να ασχολείται με τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, να απαιτεί μόρφωση και δουλειά. Το σύνθημα της ΕΠΟΝ «Τραγουδάμε και πολεμάμε» αγκαλιάζει χιλιάδες νέους και νέες που συνειδητοποιούν πως στο αγώνα βρίσκεται η λύση.
EPONΣτο φύλλο του περιοδικού της ΕΠΟΝ «ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ» / Μάρτης 1946 ανάμεσα στα άλλα άρθρα για αθλητισμό, πολιτισμό και μόρφωση διαβάζουμε άρθρο με τίτλο:
«ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ!ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ- Σπάνε τις λέσχες μας(σ.σ  χίτες και ταγματασφαλίτες) ενώ ανοίγουν «ντεκέδες», πορνεία και χασισοποτεία» και παρακάτω αναφέρεται ότι οι χίτες και οι αστυφύλακες εμπορεύονται χασίς. Οι ΕΠΟΝιτες απαιτούν να κλείσουν όλα αυτά τα κέντρα διαφθοράς και καλούν τους νέους στις λέσχες της ΕΠΟΝ.
Και καταλήγουμε στο σήμερα.
Είναι φανερό από τα παραπάνω ότι η ναρκοκουλτούρα δεν ταιριάζει σε μια νεολαία πραγματικά ριζοσπαστική, αριστερή και ελπιδοφόρα.
Δεν είναι δικαίωμα, κύριοι της Επιτροπής Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ, το χασίς.. Δικαίωμα είναι η μόρφωση και η δουλειά, η συμμετοχή στον πολιτισμό, την τέχνη και τον αθλητισμό. Αυτά που εσείς κι η Κυβέρνηση σας δεν μπορείτε να τα εξασφαλίσετε για τη νεολαία και προτιμάτε να τους σερβίρετε τα ναρκωτικά.
Απελευθέρωση δεν είναι τα ναρκωτικά. Απελευθέρωση δεν είναι να μπορώ να χρησιμοποιώ και να καλλιεργώ σε  γλαστρούλες το χασίς , όπως κάποτε μας πρότεινε ο ΓΑΠ. Απελευθέρωση σημαίνει αγωνίζομαι ενάντια στη φτώχεια, την υποταγή , την εκμετάλλευση, την εξαθλίωση.
Έναν άλλο κόσμο αξίζει η νεολαία μας. Η νεολαία που μάχεται για το μεροκάματο, για να μορφωθεί, για να σπουδάσει. Η νεολαία μας που έδωσε και στο παρελθόν και σήμερα  μάχες και αγώνες για να ρθουν καλύτερες μέρες στον τόπο μας.
Αυτή η νεολαία στις 9 του Μάη θα τιμήσει την αντιφασιστική νίκη των παππούδων της και θα γυρίσει την πλάτη στα πάρτυ της ναρκοκουλτούρας.
Υ.Γ Ακόμα και η μέρα που διάλεξαν να γίνει αυτό , φανερώνει πόσο γαντζωμένοι είναι οι διοργανωτές  στο άρμα της ΕΕ και των κεφαλαιοκρατών.

Για αυτούς που ξέχασαν (μέρες που 'ναι): Τα γεγονότα της δολοφονικής επίθεσης των χρυσαυγίτικων ταγμάτων εφόδου εναντίον μελών του ΚΚΕ στο Πέραμα

 Για αυτούς που ξέχασαν (μέρες που 'ναι): Τα γεγονότα της δολοφονικής επίθεσης των χρυσαυγίτικων ταγμάτων εφόδου εναντίον μελών του ΚΚΕ στο Πέραμα


Με αφορμή τη δίκη της ναζιστικής Χρυσής Αυγής (ΧΑ) που θα συνεχιστεί αύριο 7 Μάη, θυμίζουμε τα γεγονότα της δολοφονικής επίθεσης των ταγμάτων εφόδου εναντίον μελών του ΚΚΕ στο Πέραμα, μια βδομάδα πριν τη δολοφονία του μουσικού Παύλου Φύσσα και μέλους του Συνδικάτου Μετάλλου.
* * *
Η επίθεση της 12ης Σεπτέμβρη 2013 από το οργανωμένο τάγμα εφόδου σε βάρος των κομμουνιστών, ανέδειξε και πάλι το ναζιστικό φασιστικό χαρακτήρα της Χρυσής Αυγής. Μια οργάνωση, που, μεταξύ άλλων, διασυνδέεται με τμήματα επιχειρηματικών συμφερόντων και τμήματα του κρατικού μηχανισμού και ειδικά των δυνάμεων καταστολής, διαπλέκεται με μαφιόζικα και άλλα εγκληματικά κυκλώματα. Εχει ως θεωρία της το ρατσισμό, την «ανωτερότητα της φυλής», τον άκρατο εθνικισμό, τον αντισημιτισμό και καλλιεργεί το μίσος ανάμεσα στους λαούς. Προωθεί το χυδαίο αντικομμουνισμό και το μίσος απέναντι στο εργατικό - λαϊκό κίνημα, στους ξένους εργάτες, στους κομμουνιστές και τους αντιφασίστες. Οργανώνει και εκτελεί εγκληματικές ενέργειες σε βάρος του λαϊκού κινήματος. Από όλα αυτά κυρίως, απορρέει ο χαρακτήρας της εγκληματικής οργάνωσης.

Να σημειωθεί ότι από τους αυτόπτες μάρτυρες της επίθεσης είναι καταφανές σχετικά με την επίθεση στο Πέραμα, ότι η ΧΑ μεθόδευσε με συγκεκριμένο τρόπο τη διάλυση του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος στο χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, γνωστής για τους αγώνες που είχε αναπτύξει και συνεχίζει να αναπτύσσει. Στην πρόταση του εισαγγελέα όσο και στο βούλευμα καταγράφεται η εξοντωτική επίθεση στους κομμουνιστές και συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στις 12 Σεπτέμβρη 2013. Τα συμφέροντα που λυμαίνονται τη Ζώνη (και γενικότερα το Λιμάνι του Πειραιά) δεν περιορίστηκαν στην αντιμετώπιση των συνδικαλιστών με πολιτικά ή συνδικαλιστικά μέσα αλλά κυριολεκτικά με τη φυσική τους εξόντωση.

Τα σημάδια από την επίθεση των φασιστοειδών της Χρυσής Αυγής σε αυτοκίνητο στο χώρο της επίθεσης
Τα σημάδια από την επίθεση των φασιστοειδών της Χρυσής Αυγής σε αυτοκίνητο στο χώρο της επίθεσης
Από τα στοιχεία που υπάρχουν προκύπτει και σε αυτήν την επίθεση, ότι δεν πρόκειται για απλή ή τυχαία επίθεση, αλλά για προσχεδιασμένη, πολύ καλά οργανωμένη από τάγματα εφόδου εναντίον των συνδικαλιστών, με στόχο τη φυσική τους εξόντωση. Επιπλέον, υπάρχουν συντριπτικά στοιχεία στη δικογραφία όπου κατηγορούμενοι αναφέρουν ότι τούς έλεγαν, ότι δικοί μας εφοπλιστές θα διώξουν το ΠΑΜΕ, θα μας δώσουν δουλειά υπό τον όρο να μην κάνουμε απεργίες. Τα στοιχεία δεν μπορούν να αμφισβητηθούν. Το ίδιο και για την επίθεση στους Αιγύπτιους ψαράδες στις 12 Ιούνη 2012. Λίγες ώρες πριν, ο Ι. Λαγός, έλεγε ότι πλέον οι Αιγύπτιοι ψαράδες θα δίνουν από δω και πέρα λογαριασμό στη Χρυσή Αυγή...

Τα γεγονότα το βράδυ της 12ης Σεπτέμβρη

Σύμφωνα με τα γεγονότα, το βράδυ της 12ης Σεπτέμβρη 2013, οργανωμένο τάγμα εφόδου στο οποίο συμμετείχαν 50 άτομα της ναζιστικής οργάνωσης από Πέραμα, Νίκαια και Σαλαμίνα, επιτέθηκε σε βάρος συνεργείου του ΚΚΕ και της ΚΝΕ που έκανε αφισοκόλληση στη Λεωφόρο Δημοκρατίας στο Πέραμα για το 39ο Φεστιβάλ της ΚΝΕ.

Η επίθεση έγινε λίγα μέτρα μακριά από την πύλη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και ο τρόπος δράσης δείχνει την οργάνωση του τάγματος εφόδου και το μαφιόζικο χαρακτήρα της επίθεσης. Με αυτοκίνητα και μηχανάκια, βγήκαν από τα γύρω στενά και επιτέθηκαν στα μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ με ανθρωποκτόνο σκοπό, κρατώντας ανάμεσα σε άλλα καδρόνια, πτυσσόμενα γκλοπ, τσεκούρια, λοστούς στην άκρη των οποίων υπήρχαν πρόκες και βίδες, κοντάρια στα οποία είχαν προσαρμοσμένα στο επάνω μέρος τους μεταλλικά ελάσματα, καθώς και ιδιοκατασκευή κονταριού με μεταλλική απόληξη και στρεβλή μεταλλική προσθήκη σε σχήμα «Γ». Να σημειωθεί ότι η εν λόγω ιδιοκατασκευή βρέθηκε αργότερα κατά τη διάρκεια αστυνομικής έρευνας στα γραφεία της ΧΑ στο Πέραμα, επιμελώς κρυμμένη πίσω από κλιματιστικό.

Εκτός από τους ανθρώπους, χτύπησαν και τα αυτοκίνητα του συνεργείου της αφισοκόλλησης, με αποτέλεσμα να προκαλέσουν ακόμα και τρύπες στις λαμαρίνες. Οι χρυσαυγίτες, σύμφωνα με τους αυτόπτες μάρτυρες κατέβηκαν στα σημεία της επίθεσης με στρατιωτική παράταξη, τριών σειρών από δύο κάθετους δρόμους, χωρισμένοι σε δύο ομάδες και έκλεισαν την κυκλοφορία για να μην μπορεί κάποιος τρίτος να παρέμβει. Να τονιστεί ότι χτυπούσαν αδιακρίτως με μανία στο κεφάλι και στο σώμα. Μάλιστα, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Σωτήρης Πουλικόγιαννης λιποθύμησε μετά από ισχυρό χτύπημα στο κεφάλι. Μετά από 5 λεπτά περίπου ο κατηγορούμενος Χρήστος - Αντώνιος Χατζηδάκης φέρεται να έδωσε το παράγγελμα της λήξης της επίθεσης: «Τέλος, πάμε να φύγουμε. Το Πέραμα εδώ». Σε λίγα δευτερόλεπτα οι χρυσαυγίτες εξαφανίστηκαν...

Εντεκα άτομα με βαριές σωματικές βλάβες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο. Μεταξύ αυτών, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά και άλλα μέλη της διοίκησης. Από τα μέλη του ΚΚΕ και άλλους αυτόπτες μάρτυρες, αναγνωρίστηκε ως επικεφαλής της ομάδας των τραμπούκων ο γνωστός χρυσαυγίτης του Περάματος, Αν. Πανταζής (γνωστός και ως «Τάσος»)... Αναγνωρίστηκε, επίσης, ο χρυσαυγίτης Καστρινός. Τη στιγμή της επίθεσης, ο Πανταζής είχε συστηθεί με τη φράση: «Είμαι ο Πανταζής... τελειώσατε».

Για την «ιστορία», αξίζει να αναφερθεί, ανάμεσα σε άλλα, ότι ο Πανταζής ήταν γνωστός εργολάβος σε δημόσια έργα στο Πέραμα (εποχής 2006 - 2010). Οπως προκύπτει από τη δικογραφία, εμπλέκεται και στη δολοφονική επίθεση κατά των Αιγύπτιων μεταναστών εργαζομένων στην ιχθυόσκαλα Κερατσινίου, ενώ από την άρση απορρήτου στα κινητά του τηλέφωνα έχουν προκύψει συνομιλίες του με την ηγεσία της Χρυσής Αυγής το βράδυ της δολοφονίας του μουσικού Παύλου Φύσσα στην Αμφιάλη. Για την επίθεση στο Πέραμα, σύμφωνα και με όσα έγιναν γνωστά, οι χρυσαυγίτες είχαν συγκεντρωθεί λίγες ώρες πριν επιτεθούν στους Αιγύπτιους αλιεργάτες, τα ξημερώματα της 12ης Ιούνη 2012 σε καφετέρια εργολάβου της Ζώνης στο Πέραμα.

Πώς είχε προηγηθεί η προετοιμασία της

Να τονιστεί ότι η δολοφονική επίθεση στο Πέραμα ήταν οργανωμένη ιεραρχικά και με κάθε λεπτομέρεια. Είχε προηγηθεί προετοιμασία από τον αρχηγό της ΧΑ Νίκο Μιχαλολιάκο και τα στελέχη της Χρυσής Αυγής, Ηλ. Κασιδιάρη, Ηλ. Παναγιώταρο Ι. Λαγό και Ν. Μίχο όπου είχαν εκτοξεύσει υβριστικές και απειλητικές φράσεις προς τα μέλη του ΠΑΜΕ.

Από καταθέσεις, επίσης, μαρτύρων προκύπτει ότι ο αρχηγός της ναζιστικής οργάνωσης Ν. Μιχαλολιάκος, ο Ηλ. Κασιδιάρης και ο Ι. Λαγός, τον Ιούνη του 2012 είχαν συνάντηση με εργολάβους του Περάματος. Επιπρόσθετα, από την άρση τηλεφωνικού απορρήτου του κινητού, προκύπτει ότι ο Ι. Λαγός υπεύθυνος της Χρυσής Αυγής στον Πειραιά και στο Πέραμα ήταν ενήμερος για την επίθεση στα μέλη του ΚΚΕ. Το βράδυ της επίθεσης, όπως φαίνεται από τη δικογραφία στάλθηκαν μηνύματα και e-mail από την οργάνωση Νίκαιας και Περάματος στα κινητά όσων συμμετείχαν στο τάγμα εφόδου με περιεχόμενο «επιφυλακή ετοιμότητας».

Αξίζει επιπροσθέτως να παραθέσουμε ενδεικτικά από το κινητό τηλέφωνο του χρυσαυγίτη Γ. Πατέλη, εισερχόμενα μηνύματα από τον κατηγορούμενο χρυσαυγίτη Ι. Λαγό προς το Γ. Πατέλη, στις 12-9-2013: ΛΑΓΟΣ (12-09-2013): «Και πολύ καλά έκανες. Παρεμπιπτόντως μάλλον θα φάνε γερό πέσιμο τα κομμούνια σήμερα στο Πέραμα. Εχουν βγει και βάφουν και μάζεψε ο Τάσος καμιά 30άρα και πάνε από κει» ή ΛΑΓΟΣ (12-09-2013): «Πήραν μια πρώτη απάντηση».

Τέλος, να υπογραμμιστεί ότι οι χρυσαυγίτες είχαν φανερώσει τις προθέσεις τους με κάθε μέσο και τρόπο πολύ πριν τις δολοφονικές επιθέσεις. Ενδεικτικά:
  • Στις 8 Αυγούστου 2013, οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής Λαγός, Παναγιώταρος, Μίχος μπήκαν στη Ζώνη μεσημέρι, όταν δεν υπήρχαν εργαζόμενοι, και συνοδευόμενοι από καμιά 15αριά γνωστούς φασίστες της περιοχής, πήγαν σε μια καντίνα που βρίσκεται στο χώρο για να διακηρύξουν ότι πάνε «μαζί με τους εφοπλιστές μας, γιατί από κει πέρα εξαρτιόμαστε», ότι «έφυγαν βαπόρια γιατί έγιναν απεργίες». Χωρίς να διστάσουν, άρχισαν να απειλούν ευθέως, όπως ο Λαγός, λέγοντας: «(...) Οι λακέδες του ΠΑΜΕ και του ΚΚΕ (...) θα εξαφανιστούν από δω πέρα μέσα». Ο Μίχος: «Το μεγάλο πρόβλημα που λέγεται ΠΑΜΕ». Ο Ηλ. Παναγιώταρος: «Το απόστημα που υπάρχει εδώ (...) το ΠΑΜΕ (...) πολύ σύντομα θα τελειώσει».
  • Λίγες ώρες πριν δολοφονηθεί ο 34χρονος Παύλος Φύσσας, σε εκδήλωση μερικών δεκάδων φασιστοειδών στα γραφεία της Χρυσής Αυγής στο Πέραμα στις 17 Σεπτέμβρη είχε ακουστεί από τους ομιλητές: «Εχουμε το δικαίωμα, λοιπόν, κι εμείς να κάνουμε ένα σωματείο και με αυτό το σωματείο, βάσει νόμου, που θα αποτελείται από αρκετά μέλη, θα διαφοροποιήσουμε τα μεροκάματά μας, γιατί η κρίση αυτή που υπάρχει στην Ελλάδα (...) Τα μεροκάματα που παίρναμε πριν δύο, τρία ή τέσσερα χρόνια ήταν πάρα πολύ μεγάλα και υψηλά, σε σχέση με την κρίση. Θα μπορούσαμε να χαμηλώσουμε τα μεροκάματά μας, να εγγυηθούμε στους Ελληνες εφοπλιστές ότι αν φέρουν τα βαπόρια τους εδώ θα σταματήσουμε τις απεργίες που γίνονταν όλα αυτά τα χρόνια για διάφορους λόγους».
  • Οπως καταγγέλλει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, την επομένη της δολοφονίας του μουσικού Παύλου Φύσσα, δηλαδή στις 18 Σεπτέμβρη, ο πρόεδρος της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά, προσέλαβε την ομάδα των περίπου 15 φασιστών που ήταν στις 8 Αυγούστου με το κλιμάκιο των βουλευτών της Χρυσής Αυγής στη Ζώνη. Στοιχεία σχετικά με τις προσπάθειες κάποιων εργολάβων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη να ζητήσουν την παρέμβαση της Χρυσής Αυγής, για να πέσουν τα μεροκάματα και να διαλυθούν τα σωματεία των εργαζομένων, αλλά και για τις απειλές που δέχονταν εδώ και καιρό, έχουν καταθέσει στην Εισαγγελία μέλη από τα τέσσερα σωματεία της Ζώνης. Σχετικά αναφέρουμε ότι από τον Ιούνη του 2012 υπήρχε καταγγελία από το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, Αττικής και Νήσων, την Πανελλήνια Ενωση Αμμοβολιστών Καθαριστών, το Σωματείο Ηλεκτρολόγων Επισκευαστών Εγκαταστατών Πλοίων Αττικής και Νήσων και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών.
  • Ριζοσπάστης

Ο Χίτλερ και το αποτυχημένο του bullying ήταν η αιτία που μπήκε η ΕΣΣΔ στον Β' Παγκόσμιο, όλη η αλήθεια που μας έκρυβαν!!!

 Ο Χίτλερ και το αποτυχημένο του bullying ήταν η αιτία που μπήκε η ΕΣΣΔ στον Β' Παγκόσμιο, όλη η αλήθεια που μας έκρυβαν!!!


ΓΓ, το υποβρύχιο με το χρυσάφι που στείλαμε στη Γερμανία βυθίστηκε!!! Αμάν την κάτσαμε την βάρκα!!!


Μιας και το ζήτημα είναι κάπως επίκαιρο θέλω να αναφερθώ στο concept μιας χολιγουντιανής ταινίας η οποία έχει κάποιες αναφορές στον Β' Παγκόσμιο και δίνει τη δική της ερμηνεία για το πως η ΕΣΣΔ μπήκε στον πόλεμο. Ο λόγος για την ταινία Black Sea, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Jude Law και αφορά στην προσπάθεια του πρωταγωνιστή και του πληρώματος του να ανασύρουν από τον βυθό της θάλασσας το χρυσάφι που είναι φυλαγμένο σε ένα ναυαγισμένο γερμανικό U-boat.

Τα γεγονότα της ταινίας τοποθετούνται στη σύγχρονη εποχή, αλλά το σπαρταριστό ενδιαφέρον βρίσκεται στο πως και γιατί το χρυσάφι βρέθηκε εξ αρχής στην "κοιλιά" του υποβρυχίου. Λοιπόν κρατηθείτε...

Μια φορά και έναν καιρό ο Χίτλερ είπε στον Στάλιν:

"Λοιπόν Ιωσήφ, αν δεν θες να μπούμε στη χώρα σου να στα κάνουμε λαμπόγυαλο, θα σου στείλουμε ένα υποβρύχιο να το γεμίσεις με σοβιετικό χρυσό(καλή ώρα σαν την φάση με τον Μοντεζούμα) και εμείς δεν θα σας επιτεθούμε."

Το ακούει αυτό ο Στάλιν και σαστίζει, το σκατό στην κάλτσα μιλάμε, μαζεύει λοιπόν το χρυσάφι που του ζητήθηκε και μόλις φτάνει το υποβρύχιο το φορτώνει. Έλα όμως που για κακή του τύχη το υποβρύχιο βουλιάζει και ο χρυσός δεν φτάνει ποτέ στον Αδόλφο. Τα παίρνει κρανίο λοιπόν ο Χίτλερ και κάνει το ντου, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει διαφορετικά ο δειλός Στάλιν και αναγκαστικά μπαίνει στον πόλεμο...

Αφού λοιπόν μάθαμε ότι ήταν ο Ρωσικός χειμώνας αυτός που χάρισε τη νίκη στην ΕΣΣΔ, τώρα μαθαίνουμε σιγά σιγά ότι αιτία που μπήκε η δειλή ΕΣΣΔ στον πόλεμο ήταν τα επικύνδυνα υπόγεια ρεύματα της Μάυρης Θάλασσας... 

Χωρίς πλάκα αυτή είναι η ερμηνεία που δίνει η ταινία! Τώρα από εκεί και πέρα τι να σχολιάσω...δεν έχει καν νόημα πιστεύω...

Λαγωνικάκης Φραγκίσκος(Poexania)

ΥΓ: Διώρθωση, η ταινία είναι Βρετανική

Β. Ι. ΛΕΝΙΝ, ΤΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ (1916)

 Β. Ι. ΛΕΝΙΝ, ΤΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ (1916)

Το άρθρο υπάρχει στον 30ό τόμο των «Απάντων», πρβλ. Β. Ι. Λένιν, Άπαντα, 5η έκδοση, τόμος 30 (Iούλης 1916–Φλεβάρης 1917), Εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα 1981, σελ. 131–143. Για την ψηφιοποίηση χρησιμοποίησα την έκδοση: Β. Ι. Λένιν, Για το σύνθημα των Ενωμένων Πολιτειών της Ευρώπης — Το στρατιωτικό πρόγραμμα της προλεταριακής επανάστασης, Εκδόσεις Προγκρές, Μόσχα 1985, σελ. 11–28· το κείμενο της έκδοσης αυτής είναι το ίδιο με το κείμενο του 30ού τόμου της ελληνικής μετάφρασης της 5ης έκδοσης των «Απάντων». Επειδή οι σημειώσεις της ελληνικής μετάφρασης παρουσίαζαν κάποιες παραλείψεις, ανέτρεξα στο ρωσικό πρωτότυπο της 5ης έκδοσης των «Απάντων» (В. И. Ленин, Полное собрание сочинений, Издание пятое, Том 30 (Июль 1916 ~ февраль 1917), Москва: Издательство политической литературы, 1973), σελ. 427–433, για να τις συμπληρώσω. Όσοι και όσες γερμανομαθείς ενδιαφέρονται να διαβάσουν το άρθρο στο γερμανικό πρωτότυπο, θα το βρουν εδώ: W. I. Lenin, Werke, Band 23 (August 1916–März 1917), Dietz Verlag: Berlin/DDR, 1975, S. 72–83
________________
Ανέβηκε υπό μορφή σχολιασμού στο ιστολόγιο Lenin reloaded, από τον χρήστη «Μη Απολιθωμένος (ακόμα!) από τις ακτές της Ανατολικής Βαλτικής». Η παραπάνω εισαγωγή είναι του ίδιου.

Ακολουθεί ολοκληρωμένο σε pdf:


Κόκκινη Πλατεία 1945 (VIDEO)

 Κόκκινη Πλατεία 1945 (VIDEO)

          
Στιγμιότυπα από τη μεγαλειώδη παρέλαση στην Κόκκινη Πλατεία της Μόσχας το 1945, μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των λαών. Ο λαός της ΕΣΣΔ γιορτάζει την συντριβή του φασισμού-ναζισμού παρουσία της ηγεσίας του Ι.Β.Στάλιν.

Επιμέλεια βίντεο: Revolution Now!

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΚΟΚΟΡΟΜΑΧΙΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ΜΕ ΠΟΤΑΜΙ



ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΚΟΚΟΡΟΜΑΧΙΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ΜΕ ΠΟΤΑΜΙ

ΓΙΑΤΙ Η ΠΡΩΤΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΩΝ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΜΥΝΑΣ;
Αποτέλεσμα εικόνας για ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕς  θεοδωρακη καμμενουΓΙΑΤΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ-ΗΣΥΧΟΣ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΣ ΤΩΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΣΧΩΝ ΕΦΕΔΡΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΙΣ ΔΙΑΛΥΟΥΝ;
Από τις λίγες φορές που το Πανελλήνιο είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τον σκοτεινό κόσμο των "επαγγελματιών του εθνικισμού" που δρουν στη Θράκη με την πλήρη συνεργασία-συντονισμό του επίσημου κράτους είχαμε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης του ηγέτη του ΠΟΤΑΜΙΟΥ Στ.Θεοδωράκη στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάνου  «Στον Ενικό»!
Οι αποκαλύψεις όμως του πολιτικού και δημοσιογράφου -που πολλοί τον κατηγορούν ως τμήμα του διαπλεκόμενου αστικού πολιτικού συστήματος- δεν στόχευαν στην ανάδειξη του τι συμβαίνει και στην απαίτηση αλλαγής της κυβερνητικής πολιτικής. 
Εντάσσονταν σε γνωστούς σχεδιασμούς αναμόρφωσης του κυβερνητικού σχηματισμού, με την έξοδο από αυτό του ακροδεξιού κόμματος των ΑΝΕΛ. 
Να τι είπε λοιπόν η ηγέτης του ΠΟΤΑΜΙΟΥ: 
«Ακροδεξιό κόμμα οι ΑΝΕΛ. Ο Καμμένος εκφράζει σε κάθε ευκαιρία ρατσιστικές και εθνικιστικές απόψεις. Γι' αυτό δεν τον ήθελαν στην κυβέρνηση οι Ευρωπαίοι. Δεν υπήρχε συμπάθεια σε εμένα αλλά αντιπάθεια σε εκείνον. Έχει επικίνδυνες πολιτικές για την Ελλάδα. Στη Θράκη υπάρχει ένα αμιγώς μουσουλμανικό χωριό, ο Εχίνος. Τη Μεγάλη Παρασκευή μαζεύτηκαν κάποιοι απόστρατοι από διάφορες περιοχές και ο κ. Καμμένος έστειλε και μια μικρή δύναμη στρατιωτών και μια μπάντα, πήραν τον Επιτάφιο από μια εκκλησία που βρίσκεται έξω από το χωρίο και κάνανε την περιφορά - για πρώτη φορά - μέσα στο χωριό. Αυτό είναι επικίνδυνη πολιτική. Τι προσπαθείς να κανείς; Προσπαθείς να ανάψεις ένα σπίρτο σε μια μπαρουταποθήκη. Το είχα πει και στον κ. Τσίπρα πως είναι επικίνδυνες οι δηλώσεις του Καμμένου στην Κύπρο».

Σε τι αναφέρονταν όμως ο Θεοδωράκης; 
Πρόσφατα είχαμε καταγγείλλει ότι  "Ο ΥΕΘΑ Π.ΚΑΜΜΕΝΟΣ ΒΑΖΕΙ ΠΛΑΤΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΠΟΒΑΣΗ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ!" http://diktiospartakos.blogspot.gr/2015/03/blog-post_781.html


Πρόκειται για το οργανωμένο σχέδιο εκκλησιασμών στα μουσουλμανικά χωριά της Θράκης με πρωτοβουλία της ΕΑΑΣ Ξάνθης -που υπάγεται στο Υπουργείο Άμυνας-, τον Στρατό, την Εκκλησία, αντιδραστικές Ενώσεις Απόστρατων Αστυνομικών κλπ.
Πρόκειται για εκστρατεία εκκλησιασμών ¨για να κρατηθεί ψηλά το εθνικό-θρησκευτικό φρόνημα"  (http://diktiospartakos.blogspot.gr/2014/08/blog-post_894.html) που ξεκίνησαν από την κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και βρίσκει την συνέχεια της στον ΥΕΘΑ Π.Καμμένου και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ!!!
Σύμφωνα μάλιστα με ανακοίνωση της ΕΑΑΣ ΞΑΝΘΗΣ "Δ' ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ στον ι.ν. Αγ. Γεωργίου στη ΓΛΑΥΚΗ", που υπογράφει ο Υπτγος ε.α Γεώργιος Γεωργιάδης, Πρόεδρος Παραρτήματος ΕΑΑΣ Ν. Ξάνθης:
"Μεγάλη ήταν η συμμετοχή της Τοπικής Κοινωνίας της Ξάνθης, αλλά και από τη γειτονική Δράμα, στην ακολουθία των Δ’ Χαιρετισμών που τελέστηκε στις 20 Μαρ.2015 στον Ι.Ν. Αγ. Γεωργίου μέσα στο Στρατόπεδο «Υπτγου ε.α. Δημ. Παπαποστόλου», στη ΓΛΑΥΚΗ Ξάνθης, στο πλαίσιο του προγράμματος: «Εκκλησιασμοί σε ι.ν. στα Πομακοχώρια Ξάνθης 2015».
Το εκκλησίασμα, ήταν συνολικά πάνω από 160 άτομα που προσήλθαν, με 2 λεωφορεία και αρκετά ΙΧΕ οχήματα από την ΞΑΝΘΗ, αλλά και με ΙΧΕ οχήματα από τη γειτονική ΔΡΑΜΑ, για να εκκλησιαστούν και ταυτόχρονα να συμπαρασταθούν ηθικά σε αυτούς που "Φυλάνε Θερμοπύλες" στην περιοχή μας. Παρευρέθησαν: Πολυπληθής και υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία από τη 1η ΤΑΞ ΚΔ-ΑΛ, η Πρόεδρος και πολλά μέλη του Λυκείου Ελληνίδων,(1 λεωφορείο), ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και αρκετά του Παραρτήματος ΕΑΑΣ Ν. Ξάνθης, οι Πρόεδροι και μέλη του ΔΣ της Ενώσεως Αποστράτων Αστυνομικών, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων, μέλη του άτυπου Συλλόγου ‘’Φίλοι της Σημαίας Ν. Ξάνθης’’, οικογένειες, γονείς, συγγενείς και φίλοι του Προσωπικού της Μονάδος, όπως και μέλη του Συλλόγου Καταδρομέων Δράμας και δωρητές ανέγερσης του ι.ν που εγκαινιάστηκε το 2012".

Screen Shot 2015-04-18 at 3.30.53 PMΠριν όμως από τον ηγέτη του "ΠΟΤΑΜΙΟΥ" αυτές τις επικίνδυνες κρατικές μεθοδεύσεις είχε καταγγείλει ο  Μουσταφά Τσολάκ* σε κείμενο που γράφτηκε την Τετάρτη 15/4/15, το οποίο μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι "Την Παρασκευή ξημερώματα, είχαμε εμπρησμό Τζαμιού στην οδό Αντιγόνου και επίθεση σε μουσουλμανικό τέμενος στην συνοικία Ρωμά Αλάνκουγιού".
Το κείμενο του που δημοσιοποιήσαμε με τίτλο "Θέλουνε να χυθεί αίμα στη Θράκη(;) Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΕΙ ΨΗΛΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ-ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ" htt p://diktiospartakos.blogspot.gr/2015/04/blog-post_571.html αξίζει να διαβαστεί ξανά καθώς αναδεικνύει τους κινδύνους που εγκυμονεί το μίσος που καλλιεργείται από τα εμπλεκόμενα κράτη και τους επαγγελματίες του εθνικισμού, ενώ διαπιστώνει ότι η κυβερνητική πορεία του ΣΥΡΙΖΑ διαψεύδει τις ελπίδες της μειονότητας που τον εμπιστεύτηκε εκλογικά! 
Οι ευθύνες του ελληνικού κράτους και της κυβέρνησης, του Ελληνικού Στρατού και του Υπουργείου Άμυνας, τόσο επί υπουργίας Δ.Αβραμόπουλου -που  ξεχνά ο Θεοδωράκης- όσο και επί  Π.Καμμένου γίνονται αντιληπτές από όλους. 
Αξίζει όμως να δούμε τι απάντησε το Υπουργείο Άμυνας και ο Π.Καμμένος.
Καταρχήν ευθυνοφοβία και παραχάραξη της πραγματικότητας:
@NChatzinikolaou αυτά που λέει ο καλεσμένος σας δεν έχουν καμία σχέση με διαταγές του ΥΠΕΘΑ αλίμονο αν διατάσσω και για τον Επιτάφιο

Η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ έφυγε, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ήρθε αλλά η δράση των αντιδραστικών υπερεθνικιστικών Ενώσεων Αποστράτων, που ως αιχμή του δόρατος του επίσημου κράτους επιχειρούν τον "ελληνοχριστιανικού εποικισμού" της Θράκης, συνεχίζεται.
Αυτό ουσιαστικά απαντά ο Π.Καμμένο με τη δεύτερη ανάρτηση του:


2014.Με ΥΠΕΑ Aβραμόπουλο. Α,τι βλέπω φαντάροι είναι αυτοί που κρατάνε τον επιτάφιο;; @NChatzinikolaou @PanosKammenos
Ουσιαστικά δηλαδή ο ΥΕΘΑ Π.Καμμένος αναλαμβάνει την ευθύνη για το γεγονός ότι 
μεταφερόμενοι εθνικιστές και χριστιανοί, με την συνεργασία των Στρατιωτικών αρχών, αντιμετωπίζουν τη μειονότητα ως Απειλή απόσχισης και εσωτερικό εχθρό.
Ενώ η μειονότητα ψήφισε μαζικά τον ΣΥΡΙΖΑ πιστεύοντας τις υποσχέσεις ειρήνης και ισοπολιτείας! 
Απαιτείται άμεσα η απάντηση του εργατικού και αντιπολεμικού κινήματος στο κλίμα όξυνσης του ελληνοτουρκικού ανταγωνισμού και τρομοκράτησης της μειονότητας της Θράκης.
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ 



Πλημμυρίδα και Άμπωτη

   Πλημμυρίδα και Άμπωτη


Η ανάρτηση αποτελεί μέρος του αφιερώματός μας στην Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Γράφει η ofisofi //
Στις 9 Μαΐου συμπληρώνονται 70 χρόνια από την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών. Απαραίτητη προϋπόθεση για να έχουμε ολοκληρωμένη γνώση και ισχυρή επιχειρηματολογία μακριά από στείρα  συνθηματολογία και σκόρπιες γνώσεις είναι η μελέτη των γεγονότων σε σχέση με την εποχή και τις συνθήκες μέσα στις οποίες διαδραματίστηκαν αυτά.
Είναι γεγονός ότι η σχέση μας με την ιστορία δεν είναι και η καλύτερη. Οι ιστορικές μας γνώσεις είναι περιορισμένες, ελλιπείς και αποσπασματικές. Δεν έχουμε σαφή εικόνα των ιστορικών εποχών ούτε και των συνθηκών μέσα στις οποίες έδρασαν πρόσωπα και έγιναν γεγονότα. Αν προσθέσουμε τους μύθους και τα ιδεολογήματα που ρίζωσαν μέσα μας από τη σκόπιμα στρεβλή ιστορική αφήγηση των σχολικών μας χρόνων  και τον προπαγανδιστικό βομβαρδισμό από τα ΜΜΕ, τότε η κατάσταση φαντάζει φοβερή και ξεπερνάει τα όρια του ιστορικού αναλφαβητισμού. Αν αυτά ισχύουν για την ιστορία της Ελλάδας τότε τι να πούμε για την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια ιστορία; Οι γνώσεις μας είναι από πολύ φτωχές έως ανύπαρκτες. Αυτό όμως δεν εμποδίζει μεγάλη ομάδα πληθυσμού να φανατίζεται, να εκφράζει άποψη, να ισοπεδώνει, να εξισώνει, να παπαγαλίζει ό,τι του σερβίρεται χωρίς να μπαίνει  στον κόπο να ερευνήσει αυτό το οποίο υποστηρίζει. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο την τελευταία εικοσαετία και κυρίως μετά τις ανατροπές στις χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού γίνεται μια προσπάθεια να ξαναγραφτεί η ιστορία, να εξισωθούν ο φασισμός, ο ναζισμός και ο σοσιαλισμός, κομμουνισμός, να προβάλλεται όλο και περισσότερο η Ευρώπη μέσα από το σχήμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως τη μόνη λύση στα υποτιθέμενα  δύο άκρα.
Ποια είναι όμως αυτή η Ευρώπη, πόσο τη γνωρίζουμε,  ποια είναι η ιστορία της και η συμβολή της στον χθεσινό, σημερινό και αυριανό κόσμο;
Αυτή την παρουσίαση αναλαμβάνει να κάνει ο Γιώργος Μαργαρίτης μέσα από τις σελίδες του νέου βιβλίου του. Η ιστορική του αφήγηση αναφέρεται στον ευρωπαϊκό 20ο  αιώνα και ο τίτλος του Πλημμυρίδα και Άμπωτη, προσδιορίζει την ακμή και την παρακμή της ευρωπαϊκής δύναμης και του καπιταλισμού.
Στο προοίμιο του βιβλίου ο ιστορικός επισημαίνει την αξία και τη συμβολή της παιδείας και της ιστορικής παιδείας ειδικότερα στην προσπάθεια των λαών να αλλάξουν τον  παλιό κόσμο και να φτιάξουν έναν νέο. Η ιστορική παιδεία «μας επιτρέπει να σκεφτούμε όσα σήμερα μας συμβαίνουν. Να προσδιορίσουμε τη θέση μας, να προσανατολίσουμε τις προσπάθειές μας και να αποφύγουμε το ημίφως της άγνοιας και της συσκότισης που αποτελούν ισχυρά όπλα εκείνων που θυσιάζουν τους πολλούς στο βωμό των συμφερόντων των λίγων.»
Η δύναμη με την  οποία κινήθηκαν οι ευρωπαϊκές δυνάμεις συμπίπτει με το καπιταλιστικό σύστημα, το οποίο μέσα σε λίγα χρόνια από τη διαμόρφωσή του μετέτρεψε την  ευλογία  σε κατάρα γιατί «τις οδήγησε πρώτα στην κυριαρχία του κόσμου ολόκληρου και μετά, αμέσως μετά, σε ατελείωτους μεταξύ τους ανταγωνισμούς, συγκρούσεις, πολέμους. Οι λαοί της Ευρώπης πέρασαν από την ψευδαίσθηση του «ευλογημένου της ιστορίας» στην κατάσταση του μόνιμα «καταραμένου»: εκατομμύρια πέθαναν σε πολέμους, άλλοι εξαθλιώθηκαν, άλλοι εκμαυλίστηκαν μέσα στο ναζισμό, τον αποικισμό και την ανθρωποφαγία. Η Ευρώπη μάτωσε τον εαυτό της και τον κόσμο ολόκληρο, σε βαθμό που ποτέ δεν είχε δει ξανά η ιστορία των ανθρώπων.»
Σε μια συναρπαστική ιστορική περιήγηση παρουσιάζεται  η πορεία της Ευρώπης από τον ύστερο μεσαίωνα μέχρι τη γέννηση και διαμόρφωση του καπιταλισμού και τις συνέπειες του σε ολόκληρο τον πλανήτη. Στη συνέχεια  προσδιορίζεται το νέο περιεχόμενο που απέδωσαν οι Ευρωπαίοι στον πόλεμο, εντελώς διαφορετικό από εκείνο των άλλων λαών.
«Οι Ευρωπαίοι κατακτητές έρχονταν για να μείνουν και για να αλλάξουν τον κόσμο που μόλις κατέκτησαν»
Νέος τρόπος παραγωγής, νέες οικονομικές σχέσεις, νέα μορφή ιδιοκτησίας που στηριζόταν στο χρήμα που με τη σειρά του δημιουργούσε πλούτο και αυτός κεφάλαιο. Μια νέα τάξη έκανε την εμφάνισή της, αυτή που κατείχε το χρήμα, τον πλούτο, το κεφάλαιο. Η αστική τάξη.
«Ο καπιταλισμός γεννήθηκε στην Ευρώπη. Μετά από αυτόν η ιστορία, η εξάπλωσή της, η σχέση της με τον κόσμο ήταν βαθιά συνυφασμένη με τις προόδους του καπιταλιστικού συστήματος. Οι Ευρωπαίοι υπήρξαν οι εφευρέτες του καπιταλισμού και οι απόστολοί του. Δια πυρός και σιδήρου συνήθως τον μετέφεραν ως τις άκρες της γης. Και δι’ αυτού, μαζί με αυτόν, κατέκτησαν και ενοποίησαν τον κόσμο.»
Η εξιστόρηση ουσιαστικά αρχίζει από το 1873, χρονιά που την  χαρακτήρισε η οικονομική κρίση  και φθάνει μέχρι το 1942 (α’ τόμος). Ο καπιταλισμός βρίσκεται σε άνοδο μέσα από τη βιομηχανική παραγωγή. Οι καπιταλιστές όμως δεν είναι ικανοποιημένοι και αναζητούν νέες μεθόδους εκμετάλλευσης της εργασίας, νέες πλουτοπαραγωγικές πηγές, νέες αγορές. Η αναζήτηση αυτή συνδυάζεται με επεκτατική διάθεση. Οι ευρωπαϊκές δυνάμεις είναι οι μόνες ικανές να πραγματοποιήσουν αυτό το βήμα. Από αυτό το σημείο αρχίζει η πλημμυρίδα, η άνοδος, η ακμή, η δύναμη του καπιταλισμού στην Ευρώπη.
Από τότε μέχρι το 1942 αλλάζει ριζικά ο γεωπολιτικός χάρτης του κόσμου.
Ο αναγνώστης παρακολουθεί όλη τη διαδρομή της ευρωπαϊκής εξάπλωσης με τον αποικισμό και τη μετανάστευση και τις σαρωτικές αλλαγές που συντελέστηκαν σε όλο τον κόσμο, από τη μια άκρη του πλανήτη στην άλλη.
Μέσα από αυτές τις εξελίξεις και τους ενδοευρωπαϊκούς ανταγωνισμούς για την κατάκτηση όλο και περισσότερων περιοχών θα ανακαλύψει τα αίτια που οδήγησαν πρώτα την Ευρώπη και μετά τον υπόλοιπο κόσμο σε δυο πολέμους που όμοιους της δεν είχε ξαναζήσει η ανθρωπότητα καθώς διεξάγονται με τελείως διαφορετικούς τρόπους, μέσα και φιλοσοφία που εκβαρβαρίζουν τον άνθρωπο και στοχεύουν στην με κάθε τρόπο ταπείνωση και υποταγή του.
Στις σελίδες του βιβλίου παρουσιάζονται  με αναλυτικό τρόπο όλες οι αλλαγές στους συσχετισμούς δυνάμεων, στην είσοδο εξωευρωπαϊκών χωρών στο παιγνίδι των ανταγωνισμών και της μοιρασιάς του κόσμου. Ο συγγραφέας  επιπλέον αναδεικνύει τη γέννηση νέων ιδεών,  τη δημιουργία νέων κρατών, την εμφάνιση των εθνικισμών, των μειονοτήτων και των αλυτρωτικών κινημάτων, τις κοινωνικές συγκρούσεις, τις συνθήκες και τα αίτια  που προκάλεσαν την Οχτωβριανή Επανάσταση, τον αντίκτυπο της στην Ευρώπη, τις λυσσαλέες επιθέσεις εναντίον της, τα προβλήματα  και την αλλαγή της ροής της ιστορίας του κόσμου έκτοτε.
Οικονομικές κρίσεις, ανταγωνισμοί αλλά και ψευδαισθήσεις που καλλιεργήθηκαν  στους ανθρώπους για καλύτερη ζωή, κοινωνική άνοδο και καταξίωση που δεν προλάβαιναν να εξελιχθούν και κατέρρεαν  υπό το βάρος των νέων οικονομικών αδιεξόδων των  καπιταλιστικών κρίσεων. Ανάμεσα στην αστική και εργατική τάξη γεννήθηκαν   νέα στρώματα, τα μεσοαστικά με καταλυτικό ρόλο στις επερχόμενες εξελίξεις στην Ευρώπη των αρχών του 20ου αι.
Οι πιο σημαντικές σηματοδοτούνται από την εμφάνιση και επικράτηση του φασισμού και του ναζισμού. Μελετώντας την εποχή μπορεί να κατανοήσει ο αναγνώστης πώς εμφανίστηκαν και εξελίχτηκαν αυτές οι ιδεολογίες, τη συγγενική τους σχέση με τον καπιταλισμό και πώς οδήγησαν  την Ευρώπη σε έναν δεύτερο καταστροφικό πόλεμο με ολοκληρωτικά χαρακτηριστικά. Θα διαπιστώσει το ρόλο των οικονομικών και πολιτικών ελίτ που στήριξαν το φασισμό και το ναζισμό και τη στάση των δυτικών δυνάμεων. Επιπλέον θα βρει απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με τη στάση της Σοβιετικής Ένωσης και την πολιτική που ακολούθησε εκείνα τα χρόνια, όπως επίσης θα διαπιστώσει ότι από την επικράτηση της σοσιαλιστικής επανάστασης και την ίδρυση της Σοβιετικής Ένωσης ο στόχος των καπιταλιστικών χωρών ήταν η ανατροπή του πρώτου εργατικού κράτους στον κόσμο.
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια γίνεται προσπάθεια από τον συγγραφέα να εξηγηθεί το αντιφασιστικό κίνημα, η στάση της Διεθνούς, ο ρόλος της σοσιαλδημοκρατίας και των κομμουνιστικών κομμάτων,  η συμπεριφορά των μεγάλων δυτικών δυνάμεων αλλά και των λαών τους και κυρίως στον αδιάφορο τρόπο με τον οποίο αντιμετώπιζαν την άνοδο των Ναζί στην εξουσία.
Αναλύονται επίσης οι συνθήκες με τις οποίες τελείωναν οι πόλεμοι στην Ευρώπη και οι όροι που επιβάλλονταν στους ηττημένους με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Συνθήκη των Βερσαλλιών, τις συνέπειες της στη Γερμανία, αλλά και τις αντιδράσεις της χώρας αυτής που υπήρξε η μεγάλη ηττημένη του πρώτου μεγάλου πολέμου.
Παρατίθενται αναλυτικά και τα στρατιωτικά γεγονότα και οι διπλωματικοί ελιγμοί και μπορεί κανείς να διακρίνει τη στάση των ευρωπαϊκών λαών στην προέλαση των ναζί και τη στάση των σοβιετικών για να καταλάβει ποιοι πραγματικά αγωνίστηκαν ανυποχώρητα για την αντιφασιστική νίκη.
Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει η παράλληλη αναφορά όλων των τεχνολογικών αλλαγών που η εφαρμογή τους σε όλα τα πεδία – κοινωνικά, πολιτικά, στρατιωτικά –  άλλαξε την μορφή του κόσμου. Καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση της νέας εποχής και στην ανάπτυξη της παραγωγής και της οικονομίας έπαιξε η τεχνολογική επανάσταση με πρωτόγνωρες εφευρέσεις και τολμηρές εφαρμογές που ενοποίησαν τον κόσμο και έφεραν πιο κοντά τις ηπείρους μεταξύ τους.
Πίσω από όλα αυτά βρίσκεται ο καπιταλισμός , ο οποίος «εμπεριέχει όμως ανταγωνισμούς και εσωτερικές αντιθέσεις. Το σύστημα  που οδήγησε την Ευρώπη  στην κυριαρχία του κόσμου, το ίδιο τη διέσπασε, την οδήγησε σε πολέμους απίστευτης έκτασης και έντασης στο εσωτερικό της και στον κόσμο ολόκληρο. Μέσα σε λίγες δεκαετίες τη μετέτρεψε από κέντρο της ιστορίας σε «μαύρη τρύπα» της ανθρωπότητας. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ο καπιταλισμός είναι ένας εξαιρετικά δραστήριος τρόπος παραγωγής: εξαιρετικά δημιουργικός, σαρωτικός του παλαιού, στον καιρό της ανόδου του, ασύλληπτα καταστροφικός στον καιρό της πτώσης του.
Αυτή είναι η μεγάλη ιστορία μιας ηπείρου που συνταυτίστηκε μαζί του».
Εξαιρετικό βιβλίο όχι μόνο για το θέμα με το οποίο ασχολείται αλλά και για τον ζωντανό, χαρισματικό και  γοητευτικό τρόπο με τον οποίο  ο Γιώργος Μαργαρίτης κατορθώνει να γράφει την ιστορία.
Γιώργος Μαργαρίτης, Πλημμυρίδα και Άμπωτη. Ο ευρωπαϊκός 20ος αιώνας. Μέρος πρώτο: Από τον αποικισμό στη ναζιστική Νέα Ευρώπη ( 1873 -1942), Βιβλιόραμα , Αθήνα 2014.

«Δίνουμε στο ΝΑΤΟ Ενοπλες Δυνάμεις και υποδομές στον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας»

«Δίνουμε στο ΝΑΤΟ Ενοπλες Δυνάμεις και υποδομές στον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας»



«Είμαστε έτοιμοι να παραχωρήσουμε εγκαταστάσεις, τις Ενοπλες Δυνάμεις μας, αλλά και μεγάλες βάσεις στην περιοχή του νοτίου Αιγαίου, προκειμένου να διευκολύνουμε τις δυνάμεις της Συμμαχίας (βλ. ΝΑΤΟ) να αναπτύξουν τον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας».
Αυτά είπε χτες ο υπουργός Αμυνας της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, Π. Καμμένος, κηρύσσοντας την έναρξη του 3ου ετήσιου συνεδρίου «Αμυνας και Ασφάλειας» του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, σκιαγραφώντας την προσπάθεια της ντόπιας αστικής τάξης και των κομμάτων της να αναβαθμιστεί γεωστρατηγικά στην ευρύτερη περιοχή, συμμετέχοντας στις ιμπεριαλιστικές - πολεμικές επιχειρήσεις με προσχήματα τους τζιχαντιστές ή τη μετανάστευση.
Αλλωστε, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Π. Καμμένος: «Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, διαμορφώνονται οι συνθήκες ενός νέου, εξαιρετικά αβέβαιου, διεθνούς περιβάλλοντος, το οποίο χαρακτηρίζεται από την ανάκαμψη παλαιών και την ανάδυση νέων απειλών (...) Το περιβάλλον ασφαλείας επιδεινώνεται από την εμφάνιση των "μη κρατικών δρώντων", την έξαρση της τρομοκρατίας και τα κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα που δημιουργούν η παράνομη μετανάστευση, η ανισότητα στην κατανομή του πλούτου και η οικονομική κρίση».
Διακυβεύονται σημαντικά μονοπωλιακά συμφέροντα

ΓΕΑ
Επιμένοντας, δε, ότι «η τρομοκρατία παραμένει η σημαντικότερη απειλή της διεθνούς κοινότητας», μίλησε για «δημιουργία θυλάκων ανομίας σε περιοχές των χωρών της ευρύτερης περιοχής, που ευνοούν τον εξτρεμισμό, την τρομοκρατία και την πειρατεία (Λιβύη, υποσαχάρια Αφρική, Συρία)». Συμπλήρωσε ότι «τα κράτη αυτά, όπως η Λιβύη, η Συρία, το Ιράκ και η Υεμένη, παραμένουν άμεσες απειλές για τη διεθνή ειρήνη και ασφάλεια». Φωτογράφισε έτσι ολόκληρη την περιοχή που έχουν στόχαστρό τους τα ιμπεριαλιστικά κέντρα, καθώς διακυβεύονται εκεί σημαντικά τους συμφέροντα.
Αλλωστε, όπως τόνισε ο Καμμένος, «η ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, του Μαγκρέμπ και της Μέσης Ανατολής, αποτελεί ίσως τον κορυφαίο γεωστρατηγικό και γεωοικονομικό κόμβο παγκοσμίως. Τα προτάγματα για ανεύρεση και αξιοποίηση πλουτοπαραγωγικών πηγών στη λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου και η διαμόρφωση του περιφερειακού συστήματος διαμετακόμισης ενέργειας, δημιουργούν επιπρόσθετες προκλήσεις ασφάλειας».
Πρόσθεσε και ότι «η αστάθεια, που εκτείνεται σήμερα από την Ουκρανία μέχρι τις ακτές της Βόρειας Αφρικής, που κυκλώνει την Ευρώπη, συνιστά μία απειλή για το εμπόριο, τις ενεργειακές οδούς, τον τουρισμό, την προσπάθεια για βιώσιμη ανάπτυξη».
Προμαχώνας των ιμπεριαλιστών
Μετά ταύτα υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα, με γεωγραφικά και κοινωνικοπολιτικά κριτήρια αποτελεί την παρούσα χρονική περίοδο τον προμαχώνα της Ευρώπης προς αυτή την περιοχή, και ως τέτοια δύναται να διαδραματίσει κεντρικό και καταλυτικό ρόλο στις τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις».
Υπογράμμισε ότι «η διεθνής κοινότητα καλείται να δώσει μία απάντηση στις σύγχρονες απειλές».
Πολεμοχαρής ο υπουργός...
Στο ίδιο φόντο είπε ακόμα ότι «το ΝΑΤΟ απαιτείται να αναδιατάξει την πολιτική του στη Νότια Πτέρυγά του, εκεί που οι κίνδυνοι είναι συγκεκριμένοι, και να μη δείχνουμε εμμονές σε υπερβολικούς και διογκωμένους κινδύνους του βόρειου τομέα». Σαφής η προσπάθεια της κυβέρνησης να υποβαθμίσει τις κόντρες ΗΠΑ - ΕΕ με τη Ρωσία, θέλοντας παραπέρα ανάπτυξη σχέσεων Ελλάδας - Ρωσίας σε όφελος των ντόπιων μονοπωλίων, χωρίς βέβαια να αμφισβητεί στο παραμικρό τη στρατηγική του επιλογή για στοίχιση στον ευρωατλαντικό άξονα. Πρόσθεσε επ' αυτού ότι «σε θέματα όπως η αντιμετώπιση της τρομοκρατίας στην περιοχή, δεν μπορούμε να μη συνεργαζόμαστε με τη Ρωσία, να την αποκλείουμε λόγω των κυρώσεων».
«Δίνουμε υποδομές, δυνάμεις και βάσεις»!
Παραπέρα, διαβεβαίωσε τα ιμπεριαλιστικά κέντρα ότι «Η Ελλάδα είναι έτοιμη να αναλάβει αυτή την πρωτοβουλία στο νότιο τομέα του ΝΑΤΟ. Είμαστε έτοιμοι να παραχωρήσουμε εγκαταστάσεις, τις Ενοπλες Δυνάμεις μας, αλλά και μεγάλες βάσεις στην περιοχή του νοτίου Αιγαίου, προκειμένου να διευκολύνουμε τις δυνάμεις της Συμμαχίας να αναπτύξουν τον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας».
Διαβεβαίωσε, επίσης, ότι «ηΕλλάδα διαθέτει ισχυρό αμυντικό σύστημα και αξιόμαχες Ενοπλες Δυνάμεις, οι οποίες ακόμη και στην παρούσα περίοδο δημοσιοοικονομικής κρίσης, αποτελούν παράγοντα σταθερότητας, ισχύος και αποτροπής στην περιοχή. Το αποδεικνύουν κάθε μέρα σε κάθε επιχειρησιακή αποστολή, σε κάθε πολυεθνική επιχείρηση και άσκηση. (...) Διαθέτουμε εξαιρετικά σημαντικές εγκαταστάσεις, οι οποίες δίνουν ένα μοναδικό πλεονέκτημα στην ανάπτυξη σημαντικών ναυτικών και εναέριων δυνάμεων, στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής».
Πλασιέ επιχειρηματιών
Μιλώντας, τέλος, μπροστά σε επιχειρηματίες δεν παρέλειψε να τους διαβεβαιώσει ότι «αποτελεί υποχρέωση του Υπουργού Αμυνας, σε κάθε του ταξίδι, να συνοδεύεται από Ελληνες επιχειρηματίες, και της κρατικής αμυντικής βιομηχανίας, αλλά και της ιδιωτικής. Και αυτό που ζήτησα από όλους τους Ακολούθους Αμυνας (σ.σ: στρατιωτικοί που υπηρετούν στις κατά τόπους ελληνικές πρεσβείες) και θα τους το ζητήσω και στις επόμενες συναντήσεις που θα έχω μέσα στο καλοκαίρι, είναι ουσιαστικά, να είναι και οι ίδιοι πρεσβευτές του συνόλου της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας».
Οπερ σημαίνει ότι επί συγκυβέρνησης με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων θα λειτουργούν επισήμως ως πλασιέ ιδιωτικών μονοπωλιακών συμφερόντων.

Σε ετοιμότητα για κάθε εξέλιξη

Σε ετοιμότητα για κάθε εξέλιξη
Για το περιεχόμενο της συμφωνίας που ετοιμάζει η κυβέρνηση με τους λεγόμενους «θεσμούς» μίλησε, χτες, σε ραδιοφωνική εκπομπή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και αντιπρόεδρος της Βουλής, Αλ. Μητρόπουλος. Οπως είπε, «βλέπω μια συμφωνία που θα περιλαμβάνει μέτρα συνέχισης του υπάρχοντος μνημονίου (...) Επειδή θα πρόκειται για υπαναχώρηση από τις βασικές μας θέσεις θα πρέπει να εκφραστεί ο λαός με δημοψήφισμα πριν τα υπογράψουμε (...) Η μάχη που δίνει τώρα ο κ. Τσίπρας είναι τα μέτρα αυτά να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο επώδυνα γίνεται». Αυτό που ομολογεί ο Αλ. Μητρόπουλος, είναι ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να συναινέσει σε νέα αντιλαϊκά επώδυνα μέτρα για το λαό. Επομένως, οι «κόκκινες γραμμές» που διαφημίζει η κυβέρνηση, καμιά σχέση δεν έχουν με τα λαϊκά συμφέροντα.
***
Αθελά (;) του, μάλιστα, ο Αλ. Μητρόπουλος παραδέχεται ότι και το δημοψήφισμα που ακούγεται ότι θα κάνει η κυβέρνηση, υπηρετεί το στόχο να διαλέξει ο λαός το σχοινί με το οποίο θα τον κρεμάσουν. Να γίνει, δηλαδή, συνένοχος στα μέτρα που ετοιμάζουν σε βάρος του, υπό την πίεση χοντρών εκβιασμών. Τέτοιων που επαναλήφθηκαν και στο παρελθόν, πριν από κάθε αντιλαϊκό συμβιβασμό με την τρόικα, που γινόταν για λογαριασμό του κεφαλαίου. Μια πρόγευση αυτών των μέτρων δίνουν οι διαρροές για το ύψος των δημοσιονομικών και των χρηματοδοτικών κενών που θέλει να καλύψει η νέα συγκυβέρνηση. Οπως γράφεται, στο τραπέζι βρίσκονται μια σειρά από φορολογικά και άλλα μέτρα, από εκείνα που ο ΣΥΡΙΖΑ, ως αντιπολίτευση, χαρακτήριζε «υφεσιακά». Τώρα, όμως, το «τροπάρι» άλλαξε...
***
Για παράδειγμα, όταν ρωτήθηκε χτες η αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, για τη φύση των μέτρων που θα περιλαμβάνονται στη συμφωνία, είπε ότι αυτά δε θα είναι «υφεσιακά». Στην παρατήρηση της δημοσιογράφου ότι η αύξηση της φορολογίας, η διατήρηση του ΕΝΦΙΑ και της εισφοράς αλληλεγγύης είναι «υφεσιακά» μέτρα, εκείνη έκανε ντρίπλα και απάντησε: «Υφεσιακό μέτρο είναι οι απολύσεις, αν πρόκειται ο ελληνικός λαός να έχει μεγαλύτερο αριθμό απολύσεων, να μικρύνουν οι συντάξεις και οι μισθοί, αυτά είναι τα κεντρικά υφεσιακά στοιχεία. Για μένα αυτά είναι τα κεντρικά υφεσιακά στοιχεία που δεν μπορούμε να τα συνεχίσουμε». Αρα, κάθε άλλο μέτρο, πέρα από τις οριζόντιες μειώσεις στους μισθούς και στις συντάξεις και τις απολύσεις, είναι καλοδεχούμενο από τη νέα συγκυβέρνηση. Και μάλιστα, υπό τον εκβιασμό ότι καλύτερα να συνεχίσει το χρεοκοπημένο λαϊκό νοικοκυριό να πληρώνει τον ΕΝΦΙΑ, παρά να γίνουν νέες απολύσεις! Το θράσος τους ξεπερνάει κάθε όριο.
***
Για κερασάκι στην τούρτα, εμφανίστηκε ξανά χτες η Μιράντα Ξαφά, πρώην στέλεχος του ΔΝΤ, η οποία, σε μια ακόμα συνέντευξή της, είπε: «Για το θέμα του χρέους, όμως, απαιτείται πολυμέτωπη δράση, όπως διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, παρεμβάσεις στο Ασφαλιστικό και τις κρατικές δαπάνες για τη διασφάλιση των πρωτογενών πλεονασμάτων και επίλυση του προβλήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων». Δηλαδή, το θέμα δεν είναι «διαχείριση του χρέους ή μεταρρυθμίσεις», όπως προσπαθεί να το παρουσιάσει ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά «διαχείριση του χρέους με αντιλαϊκές μεταρρυθμίσεις». Επομένως, όπου κι αν καταλήξει η διαπραγμάτευση με τους δανειστές, όπου κι αν κάτσει τελικά η μπίλια, το αποτέλεσμα δεν μπορεί να είναι επωφελές για το λαό. Απ' αυτή τη σκοπιά χρειάζεται επιφυλακή και αγωνιστική ετοιμότητα, ταξική οργάνωση και προετοιμασία για μαχητικές κινητοποιήσεις. Για να μη νομιμοποιηθεί ο αντιλαϊκός κατήφορος, αποτέλεσμα των παζαριών της κυβέρνησης για λογαριασμό του κεφαλαίου, με όποιο περιτύλιγμα κι αν προσπαθήσουν να το σερβίρουν.

Οταν παλεύουν τα βουβάλια

Οταν παλεύουν τα βουβάλια


Μια δήλωση που αποδόθηκε στον Τόμσεν του ΔΝΤ (αυτόν με τον οποίο έως πρόσφατα δήλωνε πως δε συζητά η κυβέρνηση, καθότι εκπρόσωπος της τρόικας) ήταν αρκετή για να γίνει ο σχετικός χαμός. Οπως έγραψαν οι «Financial Times», ο Τόμσεν δήλωσε πως με βάση τα στοιχεία για το έλλειμμα - που το ΔΝΤ εκτιμά ότι θα φτάσει στο 1,5%, αντί για πλεόνασμα 3% -, είτε η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να πάρει νέα μέτρα, είτε η Ευρωζώνη θα πρέπει να αποφασίσει «κούρεμα» του χρέους.
Στη συνέχεια, ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας δήλωσε πως δεν υπάρχει θέμα «κουρέματος» και ερμήνευσε τη δήλωση Τόμσεν ως εκτίμηση ότι η ελληνική οικονομική κατάσταση επιδεινώνεται. Παράλληλα, στα σχετικά ρεπορτάζ, έγινε αναφορά στο γεγονός ότι είναι σε εξέλιξη παζάρι του ΔΝΤ με την Ευρωζώνη, με αντικείμενο να αγοράσει η Ευρωζώνη, μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕFSF), το χρέος της Ελλάδας προς το ΔΝΤ. Ολα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν ότι οι διαπραγματεύσεις, που διεξάγονται αυτούς τους μήνες από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με την Ευρωζώνη και το ΔΝΤ, εντάσσονται σε ανταγωνισμούς, αντιπαραθέσεις και συμβιβασμούς στο εσωτερικό της ΕΕ αλλά και ανάμεσα στην ΕΕ και άλλους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Αντιπαραθέσεις που γίνονται για λογαριασμό συμφερόντων των μονοπωλιακών ομίλων, συμφερόντων ξένων για το λαό.
Πριν εκφραστεί δημόσια η προχτεσινή παρέμβαση του ΔΝΤ μέσω Τόμσεν, η ελληνική κυβέρνηση ήδη είχε κάνει γνωστό πως αφού δεν προκύπτει ενδιάμεση συμφωνία, στοχεύει στην υπογραφή απευθείας πλέον μιας νέας τελικής συμφωνίας, μετά τη λήξη του σημερινού προγράμματος τον Ιούνη, και μ' αυτήν την προοπτική διεκδικεί στη σημερινή συνεδρίαση της ΕΚΤ να εξασφαλίσει ρευστότητα, με απόφαση για αύξηση του ορίου έκδοσης εντόκων γραμματίων. Αυτό που δε λέει η κυβέρνηση είναι ότι είτε ενδιάμεση είτε τελική συμφωνία, οι όροι που θα τη συνοδεύουν, περιέχουν παλιά και νέα αντιλαϊκά μέτρα. Η «νέα συμφωνία» θα περιέχει αναγκαστικά τις απαιτήσεις της 5ης αξιολόγησης (του προηγούμενου μνημονίου), θα είναι δηλαδή μνημόνιο «plus» - παλιό και νέο. Οι ίδιοι αναλυτές αποκαλύπτουν πως η «ιδέα» για τη νέα - τελική συμφωνία του Ιούνη δεν είναι και τόσο «ελληνική», αφού ήδη το ΔΝΤ, στο πλαίσιο της δικής του αντιπαράθεσης με την Ευρωζώνη, έχει μιλήσει για επίσπευση της συμφωνίας του Ιούνη. Η υπόθεση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο, καθώς η εξαγορά των δανείων του ΔΝΤ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕFSF) τελεί υπό μία προϋπόθεση: να συνοδεύεται από ένα συνολικό πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής (αντιλαϊκών μέτρων), που να διασφαλίζει τη βιωσιμότητα της εξυπηρέτησης του χρέους που θα έχει η Ελλάδα προς το EFSF. Δηλαδή, σε κάθε περίπτωση, είτε με την οπτική του ΔΝΤ, είτε με την οπτική της Ευρωζώνης, η ελληνική κυβέρνηση που μετέχει οργανικά σ' αυτή τη διαδικασία, πρέπει να πάρει κι άλλα μέτρα λιτότητας, κάτι για το οποίο πράγματι ήδη εργάζεται: Οι προτάσεις που έστειλε προς τους «θεσμούς», μιλάνε για μέτρα που ξεπερνούν τα 14 δισ. και τα οποία θα αντληθούν και με νέα άμεση φορολογία και με νέα έμμεση φορολογία και με νέες περικοπές σε κοινωνικές δαπάνες, ενώ στο τραπέζι παραμένουν και το Ασφαλιστικό και τα Εργασιακά. Να γιατί απαιτείται λαϊκή επαγρύπνηση, να μην παρασύρονται οι εργαζόμενοι από φραστικούς λεονταρισμούς της κυβέρνησης περί περήφανης διαπραγμάτευσης και «κόκκινων γραμμών», την ώρα που σκάβεται βαθύς λάκκος για το λαό.

TOP READ