23 Οκτ 2015

Ο ΦΡΑΠΕΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ!

 Ο ΦΡΑΠΕΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ!




«Δεν αντέχω άλλο», μου λέει. «Όλοι είναι λαμόγια, παίρνουν την ψήφο μας και μετά μας τρέχουν και μας κοροϊδεύουν. Δεν αντέχω να πληρώνω, να με εκμεταλλεύονται και να με κοροϊδεύουν από πάνω.



Τέρμα, θα ψηφίσω ΚΚΕ, αλλά όχι έτσι, με έναν Γραμματέα γατώνι. Θα κάνει αυτά που λέει. Θα πάει στη βουλή, θα τους καθίσει κάτω, θα καταργήσει τα μνημόνια, θα βάλει με ένα νόμο όλα όσα λέει και ακόμη περισσότερα...



Έχω κουραστεί καταλαβαίνεις;




Θέλω να πάρω τη φραπεδιά μου, να αράξω στο μπαλκόνι και να βλέπω θάλασσα ή στον καναπέ μου και να βλέπω στο κανάλι της βουλής τον ΓΓ του ΚΚΕ να τους τουμπάρει όλους, να ψηφίζει σοσιαλισμούς, δικαιοσύνες και άλλα τέτοια, να ψηφίζει και κομμουνισμούς άμα λάχει να ‘ούμε, γιατί όχι… ο κομμουνισμός δεν λέει «στον καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του»… ε, αυτό είναι σύστημα και που να σου λέω πόσες ανάγκες έχω…. αρχίζοντας από τον καφέ που δεν έχω να πληρώσω μέχρι τις Μπαχάμες με ιδιωτικό τζετ…» 





Μερικές φορές μένεις άγαλμα με την ανεστραμμένη αντανάκλαση της πραγματικότητας στα κεφάλια των ανθρώπων, την οποία πέτυχαν τα μέσα ενημέρωσης του κεφαλαίου και η Παιδεία του συστήματος. Ένας αχταρμάς υποταγμένων συνειδήσεων που όλα τα ονειρεύονται προσκυνώντας τη λογική του συστήματος. Ποτέ δεν κατάλαβαν ότι κανένας ΓΓ του ΚΚΕ δεν μπορεί να τους σώσει αν οι ίδιοι δεν σώσουν τον εαυτό τους. Ποτέ δεν άκουσαν την προτροπή του ΚΚΕ  «να οργανωθεί ο λαός και η εργατική τάξη για να διεκδικήσουν τα δίκαια και την εξουσία τους». Νομίζουν ότι μπορούν με τον φραπέ  και τον καναπέ να φέρουν τον… «αραχτό» κομμουνισμό!


Ελλάς-Γαλλία-λυκοσυμμαχία

 Ελλάς-Γαλλία-λυκοσυμμαχία

Αρχικά κάποιες επισημάνσεις για την κοινωνική ασφάλιση και την προωθούμενη διάλυσή της.

Όταν λέμε διάλυση, δεν εννοούμε μόνο τα ταμεία και τα αποθεματικά τους που έχουν κατακλαπεί στο παλιότερο και το πρόσφατο παρελθόν. Εννοούμε πρωτίστως τον κοινωνικό της χαρακτήρα και την αλληλεγγύη των εργαζόμενων, τον κεφαλαιοποιητικό κι εξατομικευμένο χαρακτήρα, που επιχειρούν να της δώσουν, με βάση τις προσωπικές εισφορές του καθενός. Αυτό με τη σειρά του έχει μια σειρά πρακτικές συνέπειες, όπως την έλλειψη κινήτρου για να ασφαλιστεί κανείς και την απροκάλυπτη εύνοια των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιριών. Εφόσον οι εισφορές κι η ανταπόδοσή τους κρίνονται σε προσωπική βάση, γιατί να μην επιλέξει κανείς μια «μεγάλη και σίγουρη» εταιρία, από ένα επισφαλές δημόσιο ταμείο;

Αυτή η έλλειψη κινήτρων αφορά και τους υπόλοιπους, που βράζουν στο ίδιο καζάνι του μισοεργαζόμενου-μισοάνεργου. Πολλοί νέοι (και όχι μόνο) σπάνε και ξεγελανε τη χρόνια ανεργία τους, με συμβάσεις, βάουτσερ και τα πεντάμηνα προγράμματα της κοινωφελούς. Δουλεύουν μερικούς μήνες κι ύστερα πάλι από την αρχή, μένουν ένα χρόνο ανενεργοί, περιμένοντας να ξαναμαζέψουν τα απαιτούμενα μόρια για την επόμενη σύμβαση/πεντάμηνο. Κι είναι φανερό πως στο ενδιάμεσο, εφόσον δε βρούνε κάτι μόνιμο, θα ψάξουν μια δουλειά του ποδαριού, που να πληρώνει μαύρα, για να μη χάσουν τα μόρια της ανεργίας.

Κι αν για πολλούς 30άρηδες (λίγο πάνω-λίγο κάτω), που υπολογίζουν πως με αυτήν την κατάσταση δε θα πάρουν ποτέ σύνταξη, η προοπτική μιας εγγυημένης εθνικής σύνταξης, έστω 390 ευρώ, δεν ακούγεται άσχημα, αυτό το ποσό δεν είναι καθόλου εγγυημένο, καθώς βασίζεται σε οικονομικά μεγέθη που διαρκώς επιδεινώνονται και έτσι διαρκώς θα μειώνεται.

Το καλύτερο σε όλα αυτά είναι η προκλητική στάση της (δεύτερη φορά) αριστεράς, που ετοιμάζεται να τα θεσπίσει κι αποτυπώνεται στο πρόσωπο του Κατρούγκαλου και της πρόσφατης εμφάνισής του στον Ενικό. Αφενός χρησιμοποίησε το άλλοθι της καμένης γης κι ότι παρέλαβαν ένα χρεοκοπημένο ασφαλιστικό σύσημα (οπότε γιατί να μην το ενταφιάσουμε;), αφετέρου έπαιζε με τη νοημοσύνη των καλεσμένων και των τηλεθεατών και συμφωνούσε μαζί τους, κλείνοντας κάθε φορά με τη μόνιμη επωδό: έχετε δίκιο. Αν κάναμε όλα όσα λέτε, δε θα ήμασταν αριστερά. Αλλά εμείς δε θα τα εφαρμόσουμε...
Ό,τι κάνουν και τώρα δηλ, στο ρόλο του καλού μπάτσου, που δε θα δεχτεί εύκολα τις προτάσεις της επιτροπής σοφών και του πορίσματος που οι ίδιοι παρήγγειλαν.

Μετά από αυτές τις γενικές επισημάνσεις, περνάμε στην ανταπόκριση από τη χτεσινή πορεία.
Η χτεσινή μέρα ξεκίνησε με μια φθινοπωρινή καταιγίδα, που πλησιάζει τα όρια της νομοτέλειας, όταν υπάρχει προγραμματισμένη πορεία –όπως σχεδόν νομοτελειακό είναι ότι στη Δυτική Αττική θα επέρθει κατακλυσμός, κάθε φορά που βρέχει τέτοια εποχή. Για το απόγευμα οι προβλέψεις έδιναν τριπλή παραλλαγή (ή θα βρέξει, ή θα χιονίσει ή καλό καιρό θα κάνει), αλλά τελικά βγήκε ένας ωραίος ήλιο να στεγνώσει την φρεσκοπλυμένη πόλη.

Στα αξιοσημείωτα της μέρας καταγράφουμε.
Τα σπιτάκια-περίπτερα, αγνώστου χρήσης και περιεχομένου, που είχαν καταλάβει το κέντρο της Ομόνοιας κι έτσι αναγκαστήκαμε να στήσουμε την κεντρική εξέδρα λίγο παραπέρα, στη γωνία με τη Σταδίου.
Η επανεμφάνιση των απεργών της Κόκα-Κόλα (που νομίζω ότι απουσίαζαν από το πρόσφατο Φεστιβάλ), των μπαλονιών τους και του εκπροσώπου τους, που μίλησε για το μποϊκοτάζ και τον αγώνα τους. Ούτε γουλιά.
Στους «φιλοξενούμενους» πρέπει να ανήκαν κι οι συνταξιούχοι του ΟΑΣΑ, που ήρθαν με δικό τους πανό, με τριχρωμία: μπλε-μαύρο-πράσινο.
Οι τροτσκιστές-σπαρτακιστές-εισοδιστές, που αυτή τη φορά πουλούσαν ένα φυλλάδιο με τίτλο: «προδομένη επανάσταση»! Δεν ξέρω όμως αν αναφέρονταν στο πρωτότυπο του Λέοντα ή υπήρχε κάποιο άλλο υπονοούμενο.

Το αυτοσχέδιο πλακάτ μιας μεσόκοπης κυρίας για τον Ολάντ και την επίσκεψή του στην Ελλάδα, που περιλάμβανε ποτό στο Γκαζάρτε με τον συστημικό χιουμορίστα Λάκη Λαζόπουλο κι ένα συνολικό πακέτο, από το γαλλικό ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ και το ξεπούλημά του, μέχρι το ελληνικό (αλλά όχι μόνο) χρέος και το περιβόητο μέτωπό του ευρωπαϊκού νότου. Δυστυχώς όμως δεν πέρασε η ιδέα ενός συντρόφου να πούμε το σύνθημα του τίτλου της ανάρτησης: Ελλάς-Γαλλία-λυκοσυμμαχία, που θα ήταν εύστοχο κι επίκαιρο.



Όπως λέει και μια σφισσα πάντως, όταν έρχεται τέτοιος «χύμα» κόσμος, με δικά του πλακάτ, κτλ, σημαίνει πως έχουμε πολύ κόσμο. Κι όντως έτσι ήταν, με μεγαλύτερη μαζικότητα από την περασμένη Παρασκευή, μολονότι υπήρχε διάσπαση δυνάμεων και ξεχωριστή συγκέντρωση στον Πειραιά.

Αντιθέτως, αυτοί που δεν είχαν πολύ κόσμο ήταν οι δυνάμεις του εξωκοινοβουλίου, που δεν κινητοποίησαν ούτε τα μέλη τους και έκαναν μάλλον ένα τυπικό κάλεσμα, με προσυγκέντρωση στα Προπύλαια και συμμετοχή γενικά στην πορεία. Ακόμα και έτσι πάντως, ήταν θετικό ότι περίμεναν να περάσουμε, για να μπουν στην ουρά της πορείας. Κι όταν τους συναντήσαμε, φωνάξαμε «τέρμα πια στις αυταπάτες, ή με το κεφάλαιο ή με τους εργάτες», για να μας υποδεχτούν με το «ούτε ΔΝΤ, ούτε και ΕΕ, πάρε την κατάσταση στα χέρια σου λαέ».



Ακολούθως η πορεία έστριψε στο ύψος του αγάλματος του Κολοκοτρώνη, και επέστρεψε στην Ομόνοια, χωρίς να φτάσει στο Σύνταγμα, γιατί μας έκλειναν το δρόμο οι κλούβες των ΜΑΤ, που προστάτευαν τους ηγέτες της ελληνογαλλικής λυκοσυμμαχίας. Κι αν λειτουργούσαμε με όρους μάρκετινγκ, θα έπρεπε ίσως να κάναμε ένα μικρό ντου, για την τιμή των όπλων. Όχι για κανένα άλλο λόγο, αλλά για να μάθει κι ο έξω κόσμος, που κλείστηκε μέσα, πως κάτι έγινε στο κέντρο της Αθήνας. Αλλιώς δεν υπάρχει περίπτωση να μάθει κάτι από τα κυρίαρχα ΜΜΕ και τον ασφυκτικό κλοιό με τον οποίο απέκλεισαν την πορεία από τα δελτία τους, τις σελίδες τους, κτλ.

- Ολαντρέου

 Ν. Μπογιόπουλος - Ολαντρέου


Γράφει ο Νίκος Μπογιόπουλος / Πηγή: enikos.gr
Σήμερα η στήλη είναι κάτι παραπάνω από ενθουσιασμένη!
    Πρώτον διότι εκείνα τα σύννεφα στις σχέσεις Ολαντ – Τσίπρα διαλύθηκαν. Οριστικά. Τι κι αν ο κ.Τσίπρας αποκαλούσε τον Γάλλο πρόεδρο «Ολαντρέου», καταγγέλλοντάς τον πριν από δυο χρόνια ότι όπως ο Γιώργος Παπανδρέου είχε αθετήσει τις «σοσιαλιστικές» του υποσχέσεις στην Ελλάδα, έτσι κι εκείνος, ο Ολάντ είχε αποδειχτεί αφερέγγυος απέναντι σε Γάλλους και Ευρωπαίους.

   Δεύτερον διότι η Γαλλία είναι μια μεγάλη χώρα που αγαπά την ειρήνη. Οι πρόσφατες ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις της από τη Συρία μέχρι το Μάλι το αποδεικνύουν. Οι ηγέτες της, επίσης, αγαπούν το λαό τους. Πράγμα που μπορεί να είναι ωφέλιμο και για τον δικό μας λαό. Απόδειξη, τόσο τα 10 εκατομμύρια των φτωχοποιημένων και κοινωνικά αποκλεισμένων στη Γαλλία – μια Ελλάδα δηλαδή – όσο και τα γκέτο του Παρισιού.
    Τρίτον διότι με την πολιτική που εφαρμόζεται (και) στην Γαλλία το αστικό σύστημα οδηγεί τους ανθρώπους να λατρεύουν τη δημοκρατία. Οι εκλογικές επιδόσεις της Λεπέν είναι αδιάψευστος μάρτυς.
    Τέταρτον διότι η Γαλλία είναι σίγουρο ότι θα μας βοηθήσει ώστε το θέμα του χρέους να διευθετηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τον ελληνικό λαό. Βέβαια εκείνο το χρέος της γαλλικής «Πεσινέ» προς το ελληνικό κράτος, όταν η καλή εταιρεία – σύμφωνα με την τότε αποικιοκρατική σύμβαση - κατανάλωνε το 10% όλης της ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας (!) πληρώνοντας ένα τίμημα συμβολικό, δεν γνωρίζουμε να καταβλήθηκε ποτέ. Φυσικά δεν υπάρχει λόγος να χαλάμε τις καρδιές μας μπλέκοντας μεταξύ τους άσχετα θέματα…   
    Πέμπτον – και σημαντικότερο - διότι δυο πράγματα είναι αυτά που παρηγορούν τη ψυχή, που βελτιώνουν την διάθεση και που τα έχουν κατά νου οι Έλληνες για να πορεύονται στα δύσκολα. Το ένα είναι η ύπαρξη του Αϊ-Βασίλη και το άλλο είναι εκείνο το «Ελλάς – Γαλλία – συμμαχία»…
«Ελλάς – Γαλλία – συμμαχία»… λοιπόν. Και τώρα ερχόμαστε ξανά στη διαπίστωση ότι η ιστορία αυτής της αέναης τραγωδίας που βιώνει ο ελληνικός λαός και ο τόπος, ακόμα και στην περίπτωση που θα επαναλαμβανόταν ως φάρσα, θα ήταν μια κάποια «πρόοδος».
    Όμως εδώ δεν έχουμε καν κάτι τέτοιο. Δεν έχουμε καν την επανάληψη της Ιστορίας ως φάρσα. Εδώ έχουμε την ίδια Ιστορία να συνεχίζεται ως αέναο δράμα, με το ένα τραγικό της κεφάλαιο να διαδέχεται το άλλο.
    Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, ας πάμε το ρολόι του χρόνου δυο αιώνες πίσω. Από τον 21ο αιώνα στα τέλη του 19ου. Στα 1887.
    Τότε, παραμονές του «δυστυχώς επτωχεύσαμεν», ο Χαρίλαος Τρικούπης διαπραγματευόταν για λογαριασμό της εγχώριας πλουτοκρατίας ένα νέο δάνειο με τους (ίδιους πάντα) «συμμάχους» και «φίλους».
    Τελικά, το δάνειο ορίστηκε στο ονομαστικό ποσό των 135 εκατομμυρίων γαλλικών φράγκων, από το οποίο, όμως, το πραγματικό ποσό που συμφωνήθηκε να εκταμιευτεί από τους πιστωτές μας - μετά τις κρατήσεις, τις εγγυήσεις και τις προπληρωμές τόκων - δεν ξεπερνούσε τα… 90 εκατομμύρια φράγκα.
   Τί έγινε, όμως, με τα υπόλοιπα; Πού πήγαν τα λεφτά του δανείου;
    Η μερίδα του λέοντος (κατά τον Ανδρεάδη τα 32 εκατομμύρια, κατά άλλους τα 52 εκατομμύρια του δανείου) καταβλήθηκε στους τραπεζίτες για την εξόφληση παλιότερων δανείων (σσ: είναι αυτό που σήμερα το έχουν βαφτίσει «ανακεφαλαιοποίηση»)...
    Επίσης, ένα επιπλέον ποσό ύψους 13 εκατομμυρίων «πέταξε» για την ικανοποίηση παλιότερων οφειλών σε ξένους τοκογλύφους...
    Από το δάνειο, επομένως, των 135 εκατομμυρίων δεν είχαν πια απομείνει παρά μόνο 25 εκατομμύρια…
    Και εδώ έρχεται το «καλύτερο»: Επειδή ουδείς δανείζει ή «στηρίζει» (και τότε και τώρα και πάντα) χωρίς «ανταλλάγματα», για την εκχώρηση του δανείου που «πέτυχε» τότε ο Τρικούπης,  για τα 25 εκατομμύρια που είχαν δηλαδή απομείνει από το  δάνειο των 135 εκατομμυρίων, ο ελληνικός λαός υποχρεώθηκε να επωμιστεί νέα βάρη ύψους… 26 εκατομμυρίων!
    Τόσο κόστιζαν - 26 εκατομμύρια φράγκα – τα τρία θωρηκτά και τακανόνια που παρήγγειλε η κυβέρνηση Τρικούπη (σε γαλλικές, φυσικά, εταιρείες) και που δεσμεύτηκε να αγοράσει από τους δανειστές για να της δώσουν τη «στήριξή τους»!
    Αυτή ήταν η «βοήθεια» πριν από εκατόν τριάντα χρόνια των «συμμάχων» και «φίλων» μας προς την Ελλάδα. Έτσι τις έκανε τις «δουλειές» της η εγχώρια ολιγαρχία με τις ξένες φίλες της.
    Αυτά τότε…
    Σήμερα, άλλωστε, οι Γάλλοι δεν μας ζητούν να αγοράσουμε θωρηκτά. Αντίθετα για κάτι φρεγάτες (έξι τον αριθμό) γίνεται λόγος τα τελευταία χρόνια. Και φυσικά η εταιρεία τους η «Souez», δεν κάνει μπίσνες με όπλα. Με το νεράκι (και με τις μετοχές τις ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ) κάνει μπίσνες… 

ΚΕΡΚΥΡΑ-Απολυσεις στο Ακτη Μεσσογγη

καντε κλικ στο κειμενο


«Μακάρι να συνεχίσει έτσι»… είπαν τα χρυσαύγουλα για την κυβέρνηση

«Μακάρι να συνεχίσει έτσι»… είπαν τα χρυσαύγουλα για την κυβέρνηση

  • Πριν μια εβδομάδα, στη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή, τα χρυσαύγουλα θίχτηκαν όταν ειπώθηκε ότι η «Siemens» έδινε μίζες στον ιδεολογικό τους αρχηγό το Χίτλερ. Όταν το άκουσαν οι ναζιστές - κατηγορούμενοι για δολοφονία - άρχισαν να αναμασούν προβοκάτσιες ενάντια στο ΚΚΕ. Το γεγονός ότι η κυβέρνηση με νομοσχέδιο εξπρές σάρωνε ό,τι είχε μείνει όρθιο πέρασε σε δεύτερη μοίρα για τους φασίστες και βρήκαν την ευκαιρία να αποπροσανατολίσουν, κάνοντας «αντιπολίτευση» σε όσους οργανώνουν την πάλη του λαού ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική…
  • Μέσα στην εβδομάδα, που έχει φουντώσει η συζήτηση για το ξήλωμα του Ασφαλιστικού και για τα νέα μέτρα που θα προστεθούν μετά τη διαπραγμάτευση με το «κουαρτέτο», τα χρυσαύγουλα συνεχίζουν τον αντικομμουνισμό και τη λάσπη μαζί με αρρωστημένη επιστημονική φαντασία με επινοημένες επιστολές δήθεν «μέλους του ΚΝΕ» (του ΚΝΕ!!!!). Αν νομίζουν ότι έτσι μπορούν να ξεφύγουν… γελιούνται.
  • Η προσπάθειά τους, για λογαριασμό του συστήματος, να βάλουν εμπόδια στην οργάνωση του αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική θα πέσει στο κενό. Και αφού φάνηκε ότι δεν μπορούν να το κάνουν μέσα στα σχολεία τα πιτσιρίκια που «γραμμώνουν», ρόλο ανέλαβαν «αγανακτισμένοι» γονείς. Πάλι όμως οι μαθητές τους κάνουν πέρα…
  • Για να μην τους αδικούμε έκαναν και κάτι άλλο. Δήλωσαν ότι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για τις τηλεοπτικές άδειες κινείται -άκουσον άκουσον- σε θετική κατεύθυνση. Δηλαδή σύμφωνα με τα χρυσαύγουλα «κινείται σε θετική κατεύθυνση» το γεγονός ότι η κυβέρνηση ξαναμοιράζει την πίτα και θέλει μέσα από τις αδειοδοτήσεις να προκύψει ένα ακόμα πιο φιλικό προς την ίδια μπλοκ αστικών ΜΜΕ. Έχουν και οι φασίστες κανά κουμπάρο; «Κινείται σε θετική κατεύθυνση» ένα νομοσχέδιο, σύμφωνα με το οποίο, τις συχνότητες θα συνεχίζουν να λυμαίνονται μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που είναι και η μήτρα της αδιαφάνειας. Το μόνο που αλλάζει το νομοσχέδιο είναι ότι αντί για τη διαδικασία παράτασης που ίσχυε έως τώρα, πλέον οι άδειες θα δίνονται μέσω δημοπράτησης και διαγωνισμού για λογαριασμό όμως πάλι βιομηχάνων, εφοπλιστών, του μεγάλου κεφαλαίου. Ενώ όλα τα κρίσιμα ζητήματα (δημοπράτηση αδειών, αριθμός, κατηγορίες αδειών, τιμές εκκίνησης προσφορών) είναι στον αέρα και θα ρυθμιστούν με απόφαση του αρμόδιου υπουργού και του υπουργού οικονομικών και όποια θετικά μπορεί να είχε το νομοσχέδιο -όπως η ονομαστικοποίηση των μετοχών- αναιρούνται από τους αστερίσκους και τις εξαιρέσεις. Η κυβέρνηση πήρε συχαρίκια από τα χρυσαύγουλα για ένα αδιαφανές νομοσχέδιο καθώς και ευχές για «να συνεχίσει έτσι»… Να συνεχίσει δηλαδή από τη μία να στηρίζει τα επιχειρηματικά συμφέροντα -όπως κάνει και με το ν/σ για τις τηλεοπτικές άδειες- και να γδέρνει το λαό.
ΥΓ: Όσο για κάτι τρολ -μεταξύ αυτών και χρυσαυγίτες- που λένε ότι «το ΚΚΕ παίζει το παιχνίδι της ΝΔ, αφού και οι δύο καταψηφίζουν το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες», τους θυμίζουμε ότι ο αστυνομικός είναι όργανο αλλά το μπουζούκι δεν είναι αστυνομικός.  

ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΚΕ!!!

 ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΚΕ!!!


Ο δικός τους δρόμος μας έφερε ως εδώ! 

Είναι ο δρόμος της ΕΕ και των μονοπωλίων. 

Η ζωή σου θα χειροτερεύει αν μένεις 

θεατής. Έλα στο δρόμο της ανατροπής! 

(VIDEO) 

Μόνο έτσι μπορούμε να αποτρέψουμε τα 
χειρότερα, να ζήσουμε καλύτερα. Κάθε μέρα, 
κάθε ώρα στους δρόμους του αγώνα. Δεν 
υπάρχει άλλη λύση σήμερα.  
Συμπόρευση με το ΚΚΕ.

Αναγέννηση του εργατικού - λαϊκού κινήματος.

Λαϊκή Συμμαχία για την ανατροπή της 
εξουσίας των μονοπωλίων

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ ΣΗΜΕΡΑ- ΕΛΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ! Εξαιρετικό σποτ του ΚΚΕ στις 9:00 π.μ.

 ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ ΣΗΜΕΡΑ- ΕΛΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ! Εξαιρετικό σποτ του ΚΚΕ

         

Αθήνα: Μαζικό και μαχητικό το συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ - Συλλαλητήρια και σε Πειραιά και Λαύριο

 Αθήνα: Μαζικό και μαχητικό το συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ - Συλλαλητήρια και σε Πειραιά και Λαύριο

Μαζικό και δυναμικό ήταν το συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ που έγινε το απόγευμα της Πέμπτης στο κέντρο της Αθήνας, ενάντια στο νέο κύμα επίθεσης που έρχεται από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με την κατάργηση του κοινωνικού χαρακτήρα της Κοινωνικής Ασφάλισης, τη φοροεπιδρομή στο λαϊκό εισόδημα, την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, τις απολύσεις, τις ιδιωτικοποιήσεις. Συλλαλητήρια επίσης έγιναν στη Θεσσαλονίκη και σε δεκάδες πόλεις σε όλη τη χώρα.

Στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση στην πλατεία Ομόνοιας, όπου συναντήθηκαν οι προσυγκεντρώσεις που έγιναν προηγουμένως στα Χαυτεία, την πλατεία Κάνιγγος, την πλατεία Εθνικής Αντίστασης και την πλατεία Καραϊσκάκη.

Στη συγκέντωσης παραβρέθηκε πολυμελής αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ με επικεφαλής τον ΓΓ της ΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα. (Δείτε εδώ τις δηλώσεις)

Ματά τη συγκέντρωση ακολούθησε πορεία στην Σταδίου και την Πανεπιστημίου. Την ίδια ώρα το κέντρο της πόλης ήταν «σιδερόφραχτο» και αστυνομοκρατούμενο, με αφορμή την επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου Ολάντ. (Δείτε εδώ το βίντεο με στιγμιότυπα από την μαζική πορεία του ΠΑΜΕ)

Στην εξέδρα της συγκέντρωσης δέσποζε το σύνθημα «Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν, καθολική και υποχρεωτική κοινωνική ασφάλιση. Απεργία 12 Νοέμβρη». Επίσης στο κάτω σημείο της εξέδρας αναγραφόταν το σύνθημα με την υπογραφή του ΠΑΜΕ: «Αλληλεγγύη στον αγώνα των απεργών της COCA - COLA μέχρι και την τελική νίκη.

Στην συγκέντρωση απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό ο Ανέστης Μεταξάς, αναπληρωτής γγ του σωματείου της COCA - COLA Θεσσαλονίκης. (Δείτε εδώ το βίντεο με τον χαιρετισμό). Ακολούθησε χαιρετισμός εκ μέρους της ΠΑΣΥ. (Διαβάστε στο συνημμένο ολόκληρο τον χαιρετισμό της ΠΑΣΥ).

«Τώρα είναι η ώρα να δοκιμάσουμε τη δύναμή μας»


Την κεντρική ομιλία στο συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στην Αθήνα έκανε ο Αλέκος Περράκης, πρόεδρος του ΣΕΤΗΠ. Στην ομιλία του τόνισε:

«Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, εργαζόμενοι, άνεργοι, νέοι και νέες,

Η σημερινή μας συγκέντρωση στην Αθήνα, οι συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα, είναι ένα σημαντικό βήμα κλιμάκωσης του αγώνα της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Στέλνουμε μήνυμα! Στις 12 Νοέμβρη κανένας και καμία στο εργοστάσιο, το γραφείο, το μαγαζί, το χωράφι. Κανένας και καμία στη δουλειά! Κανένας άνεργος μόνος του! Όλοι μια γροθιά στον απεργιακό αγώνα. 12 Νοέμβρη να νεκρώσουν τα πάντα! Να τρανταχτούν γερά κυβέρνηση και μονοπωλιακοί όμιλοι. Να νιώσουν τη δύναμή μας και να τη νιώσουμε και εμείς! Την επιτυχία της γενικής απεργίας τη φοβούνται. Γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει! Ξέρουν από τι κινδυνεύουν! Ανησυχούν και μόνο στην ιδέα ο εργαζόμενος λαός να γίνει αληθινά πρωταγωνιστής και όχι θεατής, με μαζικό οργανωμένο και μαχητικό τρόπο.

Κάνουμε καθαρή την απόφασή μας. Καλούμε τα σωματεία, όλους τους τίμιους συνδικαλιστές, τους εργαζόμενους.
Όλους όσοι δεν συμβιβάζονται με τη βαρβαρότητα και το μαύρο μέλλον που φτιάχνουν για μας και τα παιδιά μας. Όλους όσοι δεν ανέχονται τον κυβερνητικό και εργοδοτικό έλεγχο στα συνδικάτα που επιδιώκει να επιβάλει σιωπή νεκροταφείου, σιωπή των αμνών ή το πολύ να γίνει μια διαμαρτυρία για τα μάτια του κόσμου… 12 Νοέμβρη να γεμίσει από απεργούς η Αθήνα και όλες οι πόλεις της Ελλάδας. Να παραλύσουμε τις μεταφορές, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τα τρένα, τα λεωφορεία. Χωρίς τους εργαζόμενους να δούμε μπορούν να τα δουλέψουν; Να κλείσουν τα μεγάλα εργοστάσια με απεργία. Δεν έχει μέλλον η υπομονή στην απληρωσιά, στην αναδουλειά, στο πότε θα βάλει λουκέτο σε μεγάλες σύγχρονες μονάδες η καπιταλιστική εργοδοσία που φεύγει, αναζητώντας μεγαλύτερο κέρδος και εδώ αφήνει κουφάρια και άνεργες οικογένειες. Τα σχολεία, τα νοσοκομεία και οι δομές Υγείας, τα σούπερ μάρκετ και τα πολυκαταστήματα, όλοι οι χώροι δουλειάς 12 Νοέμβρη να δώσουν τη δική τους απάντηση.

Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και πλέον υπουργοί της κυβέρνησης, που θα έδιωχναν την τρόικα από την Ελλάδα, στριμώχνονται υπομονετικά στην ουρά, έξω από τα δωμάτια κεντρικού ξενοδοχείου της Αθήνας, μέχρι να έρθει το δικό τους ραντεβού με τα αστικά επιτελεία, τα στελέχη της ΕΚΤ, της ΕΕ και του ΔΝΤ. Επιλέχθηκαν για τη βρώμικη δουλειά, αυτή που άφησαν στη μέση οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Κεφάλαιο - ΕΕ - κυβέρνηση προχωρούν σε ένα τεράστιο προμελετημένο έγκλημα. Διαλύουν την Κοινωνική Ασφάλιση, μετατρέπουν την Ασφάλιση σε προνόμιο λίγων, όσων έχουν να πληρώσουν το πανάκριβο εμπόρευμα. Μας ρίχνουν στα νύχια των αρπαχτικών των ασφαλιστικών εταιρειών και των μεγαλεμπόρων της Υγείας που ακονίζουν τα νύχια τους περιμένοντας την ψήφιση των μέτρων. Πετσοκόβουν πάλι τις συντάξεις, τις μετατρέπουν σε συντάξεις πείνας και καταργούν το δικαίωμα στην Κοινωνική Ασφάλιση για τις νεότερες γενιές. Καταδικάζουν φτωχούς αυτοαπασχολούμενους και αγρότες στη δουλειά ως τα βαθιά γεράματα με συντάξεις φιλοδωρήματα! Θα τα δεχτούμε παθητικά; Θα συμβιβαστούμε;

Όλοι στην απεργία! Κάθε μέρα, κάθε ώρα στο δρόμο!

Όλα τα Σωματεία, οι Ενώσεις Αυτοαπασχολούμενων, οι Σύλλογοι Γυναικών, που τα μέτρα τις καταδικάζουν, τα αγωνιστικά μπλόκα των αγροτών μπορούμε και πρέπει να ξεσηκώσουμε τον εργαζόμενο λαό!

Ιδιαίτερο κάλεσμα απευθύνουμε στη νεολαία, στα άνεργα παιδιά, τους νέους των πεντάμηνων, της Μαθητείας, του λειψού και ανασφάλιστου μεροκάματου. Τους νέους των θρανίων, των Πανεπιστημίων και των σχολείων. Τώρα είναι η ώρα του αγώνα απέναντι στο μαύρο μέλλον που μας επιφυλάσσουν. Δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να παλέψουμε για το μέλλον που πραγματικά αξίζει στα παιδιά μας. Και σε αυτό τον αγώνα πρέπει να είμαστε μαζί. Λένε ψέματα ότι οι αγώνες δεν φέρνουν αποτέλεσμα. Ταυτόχρονα αυτοί που το λένε ομολογούν ότι 40 χρόνια προσπαθούν να περάσουν αυτά τα μέτρα, που είναι απαίτηση του κεφαλαίου και δεν τα κατάφεραν. Τι τους εμπόδισε; Ο ανυποχώρητος ταξικός αγώνας της εργατικής τάξης.

Αυτή πρέπει να είναι και η δική μας απάντηση. Η απεργία στις 12/11 να γίνει η αφετηρία νέων τέτοιων αγώνων που θα προετοιμάζει την αντεπίθεση των εργαζομένων, του λαού. Να μην τους δίνουμε άλλο το δικαίωμα να υποστηρίζουν ότι ο λαός συμφωνεί με τη σφαγή του. Έχουμε πλέον πείρα. Η αναμονή και η λογική του "μικρότερου κακού" οδηγεί σε αυτή την κατάσταση που ζούμε σήμερα. Ομολογούν και οι ίδιοι ότι αυτά που έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα είναι μόνο ένα μικρό μέρος των μέτρων που ετοιμάζονται να εφαρμόσουν. Η αποχή από τους αγώνες είναι ορεκτικό για το κεφάλαιο. Η ανάγκη του για ακόμα περισσότερα κέρδη, για ακόμα μεγαλύτερο χτύπημα δεν σταματάει από μόνη της. Πρέπει εμείς να βάλουμε φρένο στις ορέξεις των μονοπωλίων και στην εφαρμογή των απαιτήσεών του από το πολιτικό τους προσωπικό. Χρησιμοποιούσαν την τακτική "διαίρει και βασίλευε" για να μας βάλουν στην άκρη, να μας οδηγήσουν στον καναπέ.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και οι υπουργοί της χρησιμοποιούν τα ίδια ψέματα για να δημιουργήσουν κοινωνικούς αυτοματισμούς και να περάσουν τις αλλαγές στο Ασφαλιστικό που χρόνια τώρα δεν κατάφερε να επιβάλει το κεφάλαιο με καμία άλλη κυβέρνηση, για να στρέψουν τον πατέρα ενάντια στο παιδί του και το παιδί ενάντια στον παππού του. Η καραμέλα των συντάξεων των 3.000 ευρώ έλιωσε και δεν γλυκαίνει πλέον. Τα ίδια τα επίσημα στοιχεία τους αποδεικνύουν τα ψέματά τους. Το 56% παίρνει σύνταξη ως 800 ευρώ, δηλαδή περίπου 1,5 εκατ. συνταξιούχοι. Αυτά είναι τα αποτελέσματα των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που με τους νόμους Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά, Λοβέρδου και με τον τελευταίο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ χάρισαν τα αποθεματικά των Ταμείων στο Χρηματιστήριο, τα "κούρεψαν", χάρισαν εκατομμύρια εισφορών στην εργοδοσία και κάθε μα κάθε φορά υποστήριζαν και υποστηρίζουν ότι "σώζουν το Ασφαλιστικό". Ε, ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΣΩΣΙΜΟ. Κανένας δεν πρέπει να ξεγελαστεί από τη βρώμικη κυβερνητική προπαγάνδα, γιατί -αποδείχτηκε και στην πράξη- δεν αφήνεται τίποτα όρθιο την ίδια ώρα που δίνονται τεράστιες φοροαπαλλαγές και εισφοροαπαλλαγές στο μεγάλο κεφάλαιο. Τους χαρίζουν χρέη εκατομμυρίων όπως στα μεγαθήρια των μεταφορικών εταιρειών, τους σβήνουν πρόστιμα, τους απαλλάσσουν από φόρους, τους επιδοτούν με ζεστό χρήμα που βγήκε από τις δικές μας αιματηρές θυσίες. Είναι προκλητικοί. Βρήκαν νέο τέχνασμα τώρα για το διαχωρισμό του λαού, για τη διαίρεσή του! Μιλούν οι θεομπαίχτες για ισοδύναμα, χωρίς ντροπή. Λένε στο λαό διάλεξε μόνος σου το σχοινί που θα σε κρεμάσουν ή διάλεξε ποιος κλάδος θα πληγεί για να γλιτώσεις για λίγο εσύ!

Καταγγέλλουμε και από αυτό εδώ το βήμα τον ανεκδιήγητο υπουργό Εργασίας Κατρούγκαλο που μαζί με τον υφυπουργό του, τον Νεφελούδη, χρησιμοποίησαν την ίδια γκεμπελίστικη τακτική της κατασυκοφάντησης των εργατικών αγώνων, λέγοντας ψέματα για τη μη καταβολή των επιδομάτων πως φταίει η κατάληψη στο υπουργείο Εργασίας. Τα ψέματά τους έχουν κοντά ποδάρια όμως, αφού μία εβδομάδα μετά δεν έχουν ακόμα δώσει τα οικογενειακά επιδόματα. Το υπουργείο δεν έχει καμία σχέση με αυτό, δίνονται από τις υπηρεσίες της ΗΔΙΚΑ μέσω ΟΓΑ. Και αυτό μόνο φανερώνει το μέγεθος της αθλιότητάς τους. Τι διαφορά έχει αυτός ο υπουργός από τον προκάτοχό του Βρούτση; Συνεχίζει την ίδια πολιτική, με την ίδια τακτική, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα αφεντικά τους. Όλη η κυβέρνηση είναι σε εντεταλμένη υπηρεσία. Μαζεύουν όλο τον πλούτο από το λαό για να τον παραδώσουν στο κεφάλαιο. Για την περιβόητη ανάπτυξη. Δεν έχουμε κανένα όφελος από αυτή την ανάπτυξη! Δεν θα καταργηθούν οι αντεργατικοί νόμοι. Δεν θα έρθει πίσω η Κοινωνική Ασφάλιση, δεν θα αυξηθούν οι μισθοί, δεν θα ανοίξουν τα δημόσια νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας που κλείνουν. Η ανάπτυξή τους απαιτεί συντρίμμια εργατικών δικαιωμάτων, καταστροφή, πάμφθηνη δουλειά και καταστολή των αγώνων, το εργατικό κίνημα δεμένο, φιμωμένο. Καλλιεργούν ψεύτικες ελπίδες για το "φως στην άκρη του τούνελ", ότι "οι θυσίες θα πιάσουν τόπο", λες και δεν τα έχουμε ξανακούσει. Καμία αναμονή. Η ανάπτυξή τους θα πατήσει πάνω στα αποκαΐδια των δικαιωμάτων μας.

Την συκοφαντία τους, λοιπόν, την επιστρέφουμε και βγάζουμε συμπεράσματα για το τι ακριβώς φοβούνται, τι ετοιμάζουν.

Τώρα είναι η ώρα να δοκιμάσουμε τη δύναμή μας!

Το ΠΑΜΕ καλεί την εργατική τάξη και τον ελληνικό λαό να δώσουμε τη δική μας απάντηση. ‘Ήδη πάνω από 600 συνδικαλιστικές οργανώσεις, σωματεία και φορείς πήραν απόφαση για τη συμμετοχή τους στα σημερινά συλλαλητήρια και στην απεργία στις 12/11. Χαιρετίζουμε την προχθεσινή απόφαση της Συντονιστικής Επιτροπής των Μπλόκων των Αγροτών για κινητοποιήσεις ενάντια στην πολιτική του ξεκληρίσματος και την ΚΑΠ της ΕΕ. Χαιρετίζουμε τις αποφάσεις των Φοιτητικών Συλλόγων για συμμετοχή στης κινητοποιήσεις και καλούμε κάθε Φοιτητικό και Σπουδαστικό Σύλλογο, καλούμε τους μαθητές να μετατρέψουν τα 5μελή και 15μελή σε όργανα αγώνα και αντίστασης. Τέλος, καλούμε τους ανέργους να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Έχουν πλέον πολύτιμη πείρα από την καθημερινή αναζήτηση δουλειάς για ένα κομμάτι ψωμί, την αγωνία για την επιβίωση των ίδιων και των οικογενειών τους, την κοροϊδία των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ με την απλήρωτη και ανασφάλιστη δουλειά. Δεν είναι, δεν θα έπρεπε να είναι αυτή η ζωή τον 21ο αιώνα. Μπορούμε και αλλιώς. Έλα μαζί μας στον οργανωμένο αγώνα. Να παλέψουμε για μέτρα ανακούφισης και ταυτόχρονα για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να ΜΗΝ υπάρχει ανεργία.

Κανένα λαϊκό σπίτι στα χέρια τραπεζίτη! Όλοι στο πόδι! Προετοιμασία, οργάνωση, ετοιμότητα. Όλος ο κλάδος, ο χώρος δουλειάς, όλη η γειτονιά στο πόδι. Τα κριτήρια που βάζουν τους τα επιστρέφουμε. Τα παζάρια τους δεν μας αφορούν. Ξεσηκωμός. Δηλώνουμε καθαρά ότι τα κοράκια που θα έρθουν να πάρουν σπίτι συναδέλφου μας, μεροκαματιάρη, άνεργου γείτονά μας θα μας βρουν εκεί.

Όλες αυτές οι αποφάσεις μπορούν και πρέπει να δείξουν το δρόμο για τον κοινό αγώνα εργατών, αγροτών, επαγγελματιών, νέων και γυναικών απέναντι στην πολιτική των συμφερόντων των πολυεθνικών. Να δημιουργήσουμε τη δική μας συμμαχία απέναντι στο μπλοκ των δυνάμεων που μας θέλουν στον καναπέ μας, να μετατρέψουν την ψήφο στις εκλογές σε συνενοχή για τη σφαγή μας.

Αυτή είναι η δύναμή μας!

Γιατί χωρίς εμάς δεν χτίζονται τα κτίρια, δεν λειτουργούν τα σχολεία, τα λεωφορεία, δεν παράγουν τα εργοστάσια, δεν φυτρώνουν τα χωράφια. Γιατί χωρίς εμάς γρανάζι δεν γυρνά.

Η απεργία στις 12 του Νοέμβρη πρέπει και μπορεί να συνταράξει το κεφάλαιο και το πολιτικό του προσωπικό, τη συγκυβέρνηση και τα κόμματα που στηρίζουν αυτή την πολιτική και την ΕΕ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτό το 3ο μνημόνιο, το πιο βάρβαρο από όλα, το ψήφισαν και το στήριξαν μαζί με την κυβέρνηση η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι και τώρα καμώνονται ότι δεν συμφωνούν με τα μέτρα και κάνουν κριτική στην κυβέρνηση για τα ισοδύναμα.

Μέχρι τις 12/11 να μη μείνει χώρος δουλειάς που τα σωματεία δεν θα κάνουν συνελεύσεις, να πάρει μέτρα επιτυχίας της απεργίας. Να μην υπάρξει καμία επανάπαυση. Οι Λαϊκές Επιτροπές να ξεσηκώσουν το λαό στις γειτονιές, με παρεμβάσεις, συγκεντρώσεις, διαμαρτυρίες. Μέχρι της 12/11 να είμαστε κάθε μέρα στο δρόμο, στους χώρους δουλειάς, να αφυπνίσουμε τις συνειδήσεις. Να μη μείνει υπουργείο, εφορία, δημόσια υπηρεσία που να μην αισθάνεται την οργανωμένη αντίσταση. Τώρα δοκιμάζουμε τη δική μας δύναμη, λέμε το δικό μας όχι, κάνουμε τη δική μας εργατική - λαϊκή αντιπολίτευση. Το Ασφαλιστικό, που δεν κατάφεραν να το γκρεμίσουν συθέμελα στα πέντε χρόνια της κρίσης, δεν θα τους επιτρέψουμε να το γκρεμίσουν οι "δήθεν αριστεροί" για λογαριασμό του κεφαλαίου. Η δύναμη του λαού είναι ανεξάντλητη. Όλοι μαζί με ανυποχώρητο σκληρό ταξικό αγώνα, με βήμα κλιμάκωσης την απεργία στις 12/11, με καθημερινές κινητοποιήσεις, μπορούμε και πρέπει να τα καταφέρουμε.

Το σημερινό συλλαλητήριο είναι η έναρξη πλατιάς εξόρμησης όλων όσοι συμμετέχουμε για ξεσηκωμό, έναρξη νέων αγώνων, συγκέντρωσης δυνάμεων για την ανατροπή.

Παίρνουμε την υπόθεση της απεργίας στα χέρια μας.

Με μαζικές συλλογικές διαδικασίες και κινητοποιήσεις θα τα καταφέρουμε!».

Στον Πειραιά

Στον Πειραιά, έγινε το απόγευμα μαζική και δυναμική πορεία του ΠΑΜΕ στους κεντρικούς δρόμους της πόλης στην οποία συμμετείχαν σωματεία, ενώσεις, μαζικοί φορείς, συνδικάτα, Λαικές Επιτροπές και Επιτροπές Ανέργων. Το σύνθημα που κυριάρχησε ήταν « Εργατιά μπροστά, τώρα μια γροθιά - γκρέμισε μνημόνια και αφεντικά». Κάλεσαν σε προετοιμασία και αποφασιστική συμμετοχή στην απεργία στις 12 Νοέμβρη.

Νωρίτερα στην συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη η κεντρική ομιλία έγινε από τον Άκη Αντωνίου, πρόεδρο του Παραρτήματος Πειραιά του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας. (Διαβάστε στο συνημμένο ολόκληρη την ομιλία).

Στο Λαύριο

Μαχητικό συλλαλητήριο πραγματοποιήθηκε από το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου και τα ταξικά σωματεία της δύναμης του. Στην συγκέντρωση μίλησε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Βάλσαμος Συρίγος και ακολούθησε πορεία στους δρόμους της πόλης όπου κυριάρχησαν τα συνθήματα όπως «ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ Φέραν Συμφωνία – Τσακίζουν τον Λαό για την Πλουτοκρατία». «Όχι στα Χαράτσια και την Φοροληστεία την Κρίση να Πληρώσει η Πλουτοκρατία». «Κανένα Σπίτι στα Χέρια Τραπεζίτη» κλπ. Επόμενη απάντηση καθημερινά στους χώρους εργασίας, στις εργατογειτονιές και στην απεργία στις 12 Νοέμβρη.
Πηγή: 902
Δείτε εδώ σε βίντεο την κεντρική ομιλία στο μαζικό συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στην Αθήνα:

Βαρέλι χωρίς πάτο

Βαρέλι χωρίς πάτο
Θέμα λίγων ημερών είναι η κατάθεση του επόμενου νομοσχεδίου που αφορά στη δεύτερη δέσμη με τα προαπαιτούμενα αντιλαϊκά μέτρα, ενώ, ταυτόχρονα, τις μέρες αυτές, τα διαδοχικά αντιλαϊκά πακέτα συμπληρώνονται και στο πλαίσιο της διαβούλευσης ανάμεσα στη συγκυβέρνηση και τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς (Ευρωζώνη - ΔΝΤ). «Τα πράγματα έχουν πάρει λίγο - πολύ τον δρόμο τους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Β. Ντομπρόβσκις, ο οποίος είναι προγραμματισμένο να επισκεφθεί την Αθήνα την επόμενη βδομάδα, σε συνέχεια της αντίστοιχης επίσκεψης του Προέδρου της Γαλλίας, Φρ. Ολάντ. Τα λαϊκά στρώματα πρέπει να «ψυλλιάζονται» και από το γεγονός ότι οι εν λόγω συναντήσεις με τους παράγοντες της ΕΕ έχουν κεντρικό άξονα την προσέλκυση νέων κερδοφόρων επενδύσεων. Αυτές, με τη σειρά τους, προϋποθέτουν τη διαμόρφωση και την εφαρμογή του μοναδικού «παράλληλου προγράμματος», καταπώς προτείνουν οι βιομήχανοι και άλλα τμήματα του εγχώριου κεφαλαίου. Πρόκειται για την επόμενη φουρνιά των αντιλαϊκών μέτρων και μάλιστα πέρα και πάνω από αυτά που ήδη κατονομάζονται και προδιαγράφονται στα μνημόνια.
***
Και βέβαια, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχει δρομολογήσει την αντιλαϊκή πολιτική της με καθαρό ταξικό μπούσουλα το τρίτο μνημόνιο, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, «ορόσημα» και «προαπαιτούμενα», η εφαρμογή των οποίων προϋποθέτει την υπερψήφιση των νομοσχεδίων από τη Βουλή, την έκδοση των αναγκαίων διαχειριστικών ή «διευκρινιστικών» υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων, κατά την παγιωμένη πρακτική του κρατικού μηχανισμού. Ετσι, για παράδειγμα, το υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσει σε έκδοση απόφασης σχετικά με τον «τρόπο» που θα καρατομήσει κατά 50% το επίδομα θέρμανσης των λαϊκών νοικοκυριών. Παράλληλα, στις αρχές του Νοέμβρη αναμένεται η κατάθεση του νέου αντιλαϊκού νομοσχεδίου με τις διατάξεις που αφορούν την απογείωση της φοροληστείας απέναντι στους φτωχούς αγρότες, τις «παρεμβάσεις» και τα νέα χαράτσια στο εισόδημα μισθωτών, συνταξιούχων κ.ά. Η επιθετικότητα του κεφαλαίου θα συνεχιστεί με πληθώρα νέων παρεμβάσεων στο Ασφαλιστικό, στις συντάξεις, στον άξονα των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που κρίνονται απαραίτητες για την ανάκαμψη των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων, και την άρση της παρεχόμενης προστασίας για την πρώτη κατοικία από τους πλειστηριασμούς των τραπεζών.
***
Την ίδια ώρα, απάτη ολκής αποδείχνεται η «επιχειρηματολογία» της συγκυβέρνησης περί «ισοδύναμων μέτρων», αφού ακόμη και η μερική αποδυνάμωση οποιουδήποτε μέτρου που περιλαμβάνεται στο μνημόνιο, θα συνδυάζεται με την εφαρμογή άλλου ή άλλων μέτρων, εξίσου καταστροφικών για τη λαϊκή οικογένεια. Για παράδειγμα, η τυχόν μη εφαρμογή του μέτρου για τη σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ των χαμηλοσυνταξιούχων «ισοδυναμεί» με την εφαρμογή άλλων μέτρων, ύψους 500 εκατ. ευρώ, και μάλιστα σε βάρος των συνταξιούχων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και το εισιτήριο των 5 ευρώ στα εξωτερικά ιατρεία, έναντι του οποίου το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού προβλέπει ισοδύναμα μέτρα ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Στην κυριολεξία δε σκοπεύουν να αφήσουν «πέτρα πάνω στην πέτρα», προκειμένου να ορθοποδήσουν τα μονοπώλια. Η βίαιη «προσαρμογή» του επιπέδου διαβίωσης της λαϊκής οικογένειας θα κλιμακώνεται με διαδοχικά μέτρα και στο πλαίσιο των επόμενων «αξιολογήσεων» από την πλευρά των ιμπεριαλιστικών οργανισμών. Να υπενθυμίσουμε το γεγονός ότι το μνημόνιο που έφερε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, προβλέπει μέτρα ύψους πολλών δισ. ευρώ, τα οποία χαρακτηρίζονται «αταξινόμητα», δηλαδή, για την ώρα, δεν έχουν εξειδικευτεί οι «πηγές» άντλησής τους, κάτι που βέβαια θα γίνει σε επόμενες φάσεις. Επί της ουσίας, αυτά αποτελούν και τα «ανοιχτά» ζητήματα της «διαβούλευσης» με τους πιστωτές του αστικού κράτους. Σε κάθε περίπτωση, ο πυρήνας των μνημονίων θα παραμείνει ως μόνιμη ...παρακαταθήκη είτε σε συνθήκες πτώσης του παραγόμενου ΑΕΠ είτε και σε συνθήκες ανάκαμψης του κεφαλαίου και των επιχειρηματικών κερδών.
Σε αυτό το φόντο, από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων προβάλλει η ανάγκη οργάνωσης της πάλης τους και της αντεπίθεσης, αντίστοιχης με το μέγεθος της επίθεσης και της βαρβαρότητας που εκδηλώνεται από την πλευρά της συγκυβέρνησης και των μονοπωλίων.

Πλήρης στοίχιση με τις ΗΠΑ

Πλήρης στοίχιση με τις ΗΠΑ


Η πλήρης στοίχιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στους σχεδιασμούς της Ουάσιγκτον, υπηρετώντας έτσι τις βλέψεις «γεωπολιτικής αναβάθμισης» του εγχώριου κεφαλαίου, καθώς και η ανάδειξη της χώρας ως ΝΑΤΟικού προμαχώνα στην Ανατολική Μεσόγειο, επιβεβαιώθηκαν και προχτές, στις συναντήσεις που είχε στην Αθήνα η βοηθός υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, αρμόδια για Ευρωπαϊκές και Ευρασιατικές Υποθέσεις, Βικτόρια Νούλαντ, με τον πρωθυπουργό, Αλ. Τσίπρα και τον υπουργό Εξωτερικών, Ν. Κοτζιά.
Παρά τη σιγή ιχθύος που επέλεξε να τηρήσει, για άλλη μια φορά, η συγκυβέρνηση, σε ό,τι αφορά τις συνεννοήσεις της με τον αμερικανικό παράγοντα, τα όσα δήλωσε σε δημοσιογράφους η ίδια η Νούλαντ είναι αποκαλυπτικά όσων είπαν πίσω από τις κλειστές θύρες:
«Είχα διαβουλεύσεις με έναν ισχυρό σύμμαχο του ΝΑΤΟ, την Ελλάδα (...) Τα θέματα που συζητήσαμε με την κυβέρνηση ήταν, προφανώς, σχετικά με την πρόοδο και τις προσπάθειες που κάνει τώρα η Ελλάδα να εφαρμόσει το πρόγραμμα οικονομικής μεταρρύθμισης και την ισχυρή υποστήριξη των ΗΠΑ στις προσπάθειες αυτές. Επίσης, ήταν σχετικά με τη βελτίωση του κλίματος για τις επιχειρήσεις και τις επενδύσεις. Οι αμερικανικές εταιρείες ανυπομονούν να επιστρέψουν στην Ελλάδα και (σ.σ. συζήτησαν) πώς να προσελκύσουμε περισσότερες από αυτές».
Επίσης, η Νούλαντ σημείωσε:
«Μιλήσαμε για την ενεργειακή ασφάλεια και τον αγωγό TAP (σ.σ.: αγωγός μεταφοράς αζέρικου αερίου που προκρίνουν οι ΗΠΑ), το κίνητρο για το οποίο μιλάμε, να πηγαίνει από εκεί (σ.σ.: τη Β. Ελλάδα) μέχρι τη Βουλγαρία. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι, πολύ ενθουσιώδεις σχετικά με το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Ελλάδα στην ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια».
«Και προφανώς μιλήσαμε για περιφερειακά ζητήματα: Κύπρος, Ουκρανία, Συρία, Ιράκ, Λιβύη. Ολες αυτές τις προκλήσεις πάνω στις οποίες δουλεύουμε μαζί».
«Ημασταν πολύ ευχαριστημένοι (σ.σ.: ως αμερικανική κυβέρνηση) που είδαμε το (σ.σ. ελληνικό) Κοινοβούλιο να περνά το μεγάλο πακέτο μέτρων (σ.σ.: το πολυνομοσχέδιο)λίγες μέρες πριν. Υπάρχει, βέβαια, ακόμη περισσότερη δουλειά να γίνει εκεί (...) Αλλά τα πράγματα αυτή τη στιγμή φαίνεται να είναι σε καλό δρόμο (...) Ο πρωθυπουργός κατέστησε σαφές ότι υπάρχει ισχυρή δέσμευση εκ μέρους της κυβέρνησης να ολοκληρώσει αυτό το έργο και να προχωρήσει σε διαβουλεύσεις για το χρέος. Και εμείς έχουμε αποτελέσει τον εταίρο της Ελλάδας καθ' όλη αυτή τη διαδικασία, και θα συνεχίσουμε να είμαστε ένας ισχυρός εταίρος».
Παραπέρα, ερωτώμενη για το περιεχόμενο της αναμενόμενης επίσκεψης (περί τα μέσα Νοέμβρη) του Αμερικανού ΥΠΕΞ, Τζον Κέρι, είπε: «Οταν έρθει θα είναι για να επιδείξει την ισχυρή επένδυση και υποστήριξή μας γι' αυτή τη διμερή σχέση. Για να μιλήσει για τα οικονομικά θέματα, για να μιλήσει για τα θέματα περιφερειακής ασφάλειας, για να μιλήσει για τη δουλειά που κάνουμε μαζίσε ολόκληρη τη Μεσόγειο, τη Συρία,κ.λπ. Και επίσης ενδιαφέρεται πολύ για τις ευκαιρίες ενεργειακής ασφάλειας εδώ».
Ετσι, λοιπόν, από τη μια, η κυβέρνηση προωθεί με αποφασιστικότητα την προώθηση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, την εφαρμογή της αντιλαϊκής συμφωνίας για τη «βελτίωση του κλίματος» για τις μπίζνες του κεφαλαίου. Από την άλλη, η συγκυβέρνηση προωθεί την ανάληψη ακόμα πιο ενεργού ρόλου στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς ΗΠΑ και ΝΑΤΟ στην ευρύτερη περιοχή. Και οι δύο εξελίξεις είναι εξίσου επικίνδυνες για το λαό, που πρέπει να τις αντιπαλέψει.

TOP READ