3 Νοε 2015
Ρε συ Αλέξη…
Ρε συ Αλέξη…
Από
Οικοδόμος
Γράφει ο Cogito ergo sum //Αντιγράφω από την ειδησεογραφία των ημερών:
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε την αναγκαιότητα πολιτικής σταθερότητας για την εφαρμογή του προγράμματος, σημειώνοντας ότι ορισμένα μέτρα, όπως τα «κόκκινα δάνεια», πλήττουν την κοινωνική συνοχή και επιβαρύνουν τις αντοχές της κοινωνίας. (…) «Η συμφωνία που υπογράψαμε ήταν δύσκολη απόφαση και ο ελληνικός λαός αναγνώρισε τη μάχη που δώσαμε για να μείνουμε στην ΕΕ. Χρειάζεται να αγωνιστούμε για να αλλάξουμε την κατεύθυνση της Ευρώπη γιατί η πολιτική της λιτότητας ήταν καταστροφική», πρόσθεσε. «Τώρα πρέπει να φέρουμε στο τραπέζι το πρόγραμμα της ανάπτυξης. Για πρώτη φορά, η Ελλάδα έχει την ικανότητα να καλύψει τις ανάγκες της χωρίς υφεσιακά μέτρα», είπε, συμπληρώνοντας ότι «εμείς θα εκπληρώσουμε τις υποσχέσεις μας, αλλά είναι αναγκαίο και για την άλλη πλευρά να εκπληρώσει τις υποσχέσεις της για να ελαφρύνει το δημόσιο χρέος, ώστε να υπάρξουν επενδύσεις στην Ελλάδα». Το μεγαλύτερο δώρο της Ελλάδας στον κόσμο είναι η δημοκρατία, είπε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε ότι θα ήθελε να ξαναδοθεί αυτό το δώρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση από την Ελλάδα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να μείνει ενωμένη, αλλά αυτό θα γίνει, υπογράμμισε, μόνο εάν η ΕΕ επιστρέψει στην αλληλεγγύη, μοιράζοντας την αλληλεγγύη και κοινωνική συνοχή με όλα τα μέλη της.
Καλέ, άει στον διάολο με την «κοινωνική συνοχή»! Ποιά κοινωνική συνοχή, θες να διατηρήσεις, ρε συ Αλέξη; Πού την είδες την κοινωνική συνοχή; Εδώ υπάρχουν άνθρωποι που αυτοκτονούν είτε επειδή δεν μπορούν να ζήσουν αξιοπρεπώς είτε επειδή δεν μπορούν να ταΐσουν τα παιδιά τους, υπάρχουν νέοι που μεταναστεύουν επειδή δεν μπορούν να βρουν δουλειά, υπάρχουν τριαντάρηδες και σαραντάρηδες που μένουν ακόμη με τους γονείς τους επειδή δεν μπορούν να στήσουν δική τους οικογένεια, υπάρχουν γερόντια που αναζητούν εναγωνίως έναν θεό για να στηρίξουν τις ελπίδες τους επειδή δεν μπορούν να προμηθευτούν τα φάρμακά τους, υπάρχουν παιδιά που λιποθυμούν μέσα στα σχολεία τους επειδή έρχονται νηστικά από το σπίτι τους, υπάρχουν φουκαράδες που δεν έχουν ρεύμα επειδή δεν μπορούν να πληρώσουν τα πανωπροίκια τής ΔΕΗ, υπάρχουν χιλιάδες πολίτες που τουρτουρίζουν από το κρύο επειδή δεν μπορούν να αντέξουν το κόστος θέρμανσής τους κι εσύ μιλάς για κοινωνική συνοχή; Ρε συ Αλέξη, πλάκα μας κάνεις;
Καλέ, άει στον διάολο που επιβαρύνονται οι αντοχές της κοινωνίας από ορισμένα μέτρα. Δηλαδή, ρε συ Αλέξη, τα μέτρα είναι μια χαρά γενικώς αλλά υπάρχουν και ορισμένα που επιβαρύνουν τον λαό; Δεν πας καλά, αγόρι μου. Τα είχαμε χύμα με τα δυο πρώτα μνημόνια, μας τα έφερες και τσουβαλάτα με το τρίτο. Κι άιντε πάλι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, άιντε πάλι περικοπές δαπανών για υγεία και παιδεία, άιντε πάλι ΕνΦΙΑ, άιντε πάλι αυξήσεις σε φόρους, άιντε πάλι ψυχοπλάκωμα, άιντε πάλι κατακεφαλιές καθημερινές. Άκου «ορισμένα μέτρα»! Για πες μας ένα μέτρο, ρε συ Αλέξη, που να μην επιβαρύνει τις αντοχές της κοινωνίας! Ένα! Μόνο ένα!
Καλέ, άει στον διάολο που η κυβέρνηση πασχίζει να φέρει πρόγραμμα ανάπτυξης! Ποιανού την ανάπτυξη, ρε συ Αλέξη; Την δική μου ή του Σάλλα; Της κόρης μου που σε λίγο παίρνει το πτυχίο της και δεν έχει ιδέα για το τι την περιμένει ή του Μυτιληναίου; Των εργαζομένων που φτύνουν αίμα για τέσσερα κατοστάρικα τον μήνα ή του Μπόμπολα; Των απλών ανθρώπων που πεθαίνουν καθημερινά δίχως φάρμακα ή των φαρμακοβιομηχάνων; Των παιδιών που δεν έχουν δασκάλους ή του Μεντιτερράνεαν Κόλλετζ; Σκατά ανάπτυξη, ρε συ Αλέξη!
Καλέ, άει στον διάολο που το μεγαλύτερο δώρο της Ελλάδας στον κόσμο είναι η δημοκρατία! Δηλαδή, αυτό το πράμα που ρουφάει τις ζωές μας είναι δημοκρατία; Ρε συ Αλέξη, δεν υπάρχει δημοκρατία με ένα πεντακοσάρικο μεικτά. Δεν υπάρχει δημοκρατία δίχως ασφάλιση. Δεν υπάρχει δημοκρατία, όταν ο ορίζοντας των νέων ανθρώπων φτάνει μέχρι πίτσα-μπόυ στους πολιτικούς μηχανικούς, γκαρσόν στους φιλολόγους και «πού πάει ο κύριος;» στους μαθηματικούς. Δεν υπάρχει δημοκρατία στα πεντάμηνα του ΟΑΕΔ ή στην δεκάωρη εργασία με πενταροδεκάρες και δίχως επιδόματα. Ξέρεις κάτι, ρε συ Αλέξη; Για αριστερός, κάπως περίεργη ιδέα έχεις περί δημοκρατίας…
Ξέρεις τι μου την σπάει περισσότερο, ρε συ Αλέξη; Αυτό που είπες ότι «ο ελληνικός λαός αναγνώρισε τη μάχη που δώσαμε για να μείνουμε στην ΕΕ». Δηλαδή, με 62% Όχι και 6% άκυρο αυτό εννοούσε ο λαός; Κι αν ήθελε να σου πει «μάζευέ τα να φύγουμε», τι έπρεπε να ψηφίσει, ρε συ Αλέξη; Και ζητάς και την βοήθειά μας στον αγώνα σου! Για ποιον ακριβώς αγωνίζεσαι, είπαμε; Για τον πάσχοντα βιομήχανο ή τον ταλαίπωρο τραπεζίτη; Σόρρυ κιόλας που ρωτάω αλλά μόλις άκουσα στις ειδήσεις για καμμιά δεκαπενταριά δισ. που θα κοστίσει η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, δώδεκα από τα οποία θα πληρώσουμε εμείς.
Ωραία μας τα είπες, ρε συ Αλέξη! Γι’ αυτό σου λέω, καλέ: άστα να πάνε στον διάολο.
Τα «κοράκια» καραδοκούν για να πάρουν τα σπίτια του λαού
Τα «κοράκια» καραδοκούν για να πάρουν τα σπίτια του λαού
Οσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τα μη εξυπηρετούμενα στεγαστικά δάνεια,
είναι ανατριχιαστικά. Τα σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ
και οι «εταίροι» της στην Ευρωπαϊκή Ενωση, οδηγούν με μαθηματική
ακρίβεια στο να ξεσπιτωθούν δεκάδες χιλιάδες οικογένειες, επειδή δεν
μπορούν να αποπληρώσουν τις δόσεις των δανείων για ένα σπίτι που
αγόρασαν μέσω τραπεζικού δανεισμού. Σε εποχές που οι τράπεζες
παρακαλούσαν να δανείσουν, σε εποχές που η αγορά real estate βρισκόταν
σε έκρηξη, σε εποχές που η καπιταλιστική οικονομία βρισκόταν σε φάση
ανόδου, ανάπτυξης. Χιλιάδες οικογένειες λοιπόν φεσώθηκαν, έβαλαν το
κεφάλι τους στον ντορβά και πήραν ένα σπίτι με δάνειο, με ορίζοντα
αποπληρωμής τα 30, 35 και 40 χρόνια. Η πλειοψηφία αυτών των οικογενειών
σήμερα βρίσκονται κυριολεκτικά στον «αέρα». Στο πλαίσιο της
ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, λοιπόν, και με δεδομένο ότι από το
περασμένο Σάββατο μπορεί ένα σπίτι, ακόμα και πρώτη κατοικία, να «βγει
στο σφυρί», οι τράπεζες εξετάζουν προτάσεις προς τους οφειλέτες -
δανειολήπτες, οι οποίες συνοπτικά είναι οι παρακάτω.
2. Επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής του δανείου και πέραν του προσδόκιμου ορίου ζωής του δανειολήπτη, με μεταφορά βαρών στους εγγυητές - κληρονόμους. Είναι αυτό που λέμε θα πληρώνουν και τα εγγόνια μας. Σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, το δάνειο θα μπορεί από 40 - για παράδειγμα - χρόνια να επιμηκύνεται ακόμα και στα 100. Και το «βάρος» αποπληρωμής θα περνά από το γονιό στο παιδί και από το παιδί στο εγγόνι. Θα γεννιούνται παιδιά με χρέη στις τράπεζες...
3. «Σπάσιμο» του δανείου σε δύο μέρη, όπου το ένα τμήμα θα εξυπηρετείται κανονικά και το υπόλοιπο θα «παγώνει» για διάστημα που θα συμφωνηθεί μεταξύ του δανειολήπτη και της τράπεζας. Σε αυτή την περίπτωση, η τράπεζα θα εισπράττει μέρος της δόσης του δανείου για κάποιο διάστημα, ενώ το υπόλοιπο θα ξεκινήσει να το εισπράττει μετά από κάποια χρόνια.
4. Μεταφορά της κυριότητας του ακινήτου στην τράπεζα και ο δανειολήπτης θα μένει στο σπίτι του πληρώνοντας ενοίκιο, το οποίο θα καθορίζεται με βάση τις τιμές που ισχύουν σήμερα στην αγορά. Εδώ, ισχύει ό,τι και στην πρώτη περίπτωση. Θα υπάρχουν, δηλαδή, περιπτώσεις κατά τις οποίες κάποια οικογένεια μπορεί να έχει πληρώσει επί πολλά χρόνια το δάνειο και τώρα θα χάνει το σπίτι και θα πληρώνει και ενοίκιο, πιθανά μεγαλύτερο και από τη δόση που πλήρωνε.
5. Κατάσχεση του σπιτιού, πέταγμα της οικογένειας στο δρόμο και αξιοποίηση του ακινήτου από τις τράπεζες.
Είναι γεγονός ότι αυτά είναι τα σχέδια που απεργάζονται συγκυβέρνηση και εκπρόσωποι ιμπεριαλιστικών μηχανισμών μαζί με τους τραπεζίτες και τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Αυτό το σύστημα, το καπιταλιστικό, που παίρνει τα σπίτια και πετάει στο δρόμο τους εργαζόμενους, πρέπει να ανατραπεί, για να δει ο λαός προκοπή και να απολαμβάνει τον πλούτο που παράγει.
* * *
1. Ανταλλαγή του ακινήτου που είναι υποθηκευμένο με άλλο ακίνητο μικρότερης αξίας.
Δηλαδή, η τράπεζα θα παίρνει το σπίτι που δεν μπορεί να πληρώσει ο
δανειολήπτης και θα του δίνει ένα άλλο, μικρότερης αξίας, σε άλλη
περιοχή, για να μείνει για ορισμένο χρονικό διάστημα. Η τράπεζα, στη
συνέχεια, θα μπορεί να πουλήσει σε άλλον αγοραστή το σπίτι. Πρέπει να
σημειώσουμε ότι γι' αυτό το σπίτι, το δάνειο προς την τράπεζα μπορεί να
έχει πληρωθεί κανονικά για 5, 10 ή 15 χρόνια. Παρ' όλα αυτά, ο
δανειολήπτης χάνει και τα λεφτά και το σπίτι.2. Επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής του δανείου και πέραν του προσδόκιμου ορίου ζωής του δανειολήπτη, με μεταφορά βαρών στους εγγυητές - κληρονόμους. Είναι αυτό που λέμε θα πληρώνουν και τα εγγόνια μας. Σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, το δάνειο θα μπορεί από 40 - για παράδειγμα - χρόνια να επιμηκύνεται ακόμα και στα 100. Και το «βάρος» αποπληρωμής θα περνά από το γονιό στο παιδί και από το παιδί στο εγγόνι. Θα γεννιούνται παιδιά με χρέη στις τράπεζες...
3. «Σπάσιμο» του δανείου σε δύο μέρη, όπου το ένα τμήμα θα εξυπηρετείται κανονικά και το υπόλοιπο θα «παγώνει» για διάστημα που θα συμφωνηθεί μεταξύ του δανειολήπτη και της τράπεζας. Σε αυτή την περίπτωση, η τράπεζα θα εισπράττει μέρος της δόσης του δανείου για κάποιο διάστημα, ενώ το υπόλοιπο θα ξεκινήσει να το εισπράττει μετά από κάποια χρόνια.
4. Μεταφορά της κυριότητας του ακινήτου στην τράπεζα και ο δανειολήπτης θα μένει στο σπίτι του πληρώνοντας ενοίκιο, το οποίο θα καθορίζεται με βάση τις τιμές που ισχύουν σήμερα στην αγορά. Εδώ, ισχύει ό,τι και στην πρώτη περίπτωση. Θα υπάρχουν, δηλαδή, περιπτώσεις κατά τις οποίες κάποια οικογένεια μπορεί να έχει πληρώσει επί πολλά χρόνια το δάνειο και τώρα θα χάνει το σπίτι και θα πληρώνει και ενοίκιο, πιθανά μεγαλύτερο και από τη δόση που πλήρωνε.
5. Κατάσχεση του σπιτιού, πέταγμα της οικογένειας στο δρόμο και αξιοποίηση του ακινήτου από τις τράπεζες.
* * *
Εχει μια σημασία να δούμε το παράδειγμα της καπιταλιστικής Ισπανίας.
Εκεί, όπου χωρίς μνημόνια, χωρίς τρόικα ή κουαρτέτο, βρίσκεται σε
εξέλιξη το δράμα χιλιάδων οικογενειών που χάνουν τα σπίτια τους. Πριν
μερικούς μήνες, το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικής της Ισπανίας (INE)
παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν ότι το 2014 κατασχέθηκαν για να
πωληθούν 34.680 πρώτες κατοικίες, δηλαδή 95 σπίτια τη μέρα, που πήγαν
στις τράπεζες όπου ήταν υποθηκευμένες. Αντίστοιχα, το 2013, οι εξώσεις
είχαν ξεπεράσει τις 80.000. Αν ληφθούν υπόψη οι δευτερεύουσες κατοικίες,
τα γραφεία, τα εμπορικά καταστήματα, τα αγροτεμάχια και τα οικόπεδα, οι
κατασχέσεις αυξήθηκαν κατά 9,3% το 2014, φτάνοντας τις 119.442. Στην
Ισπανία, λοιπόν, η ανεργία έχει φτάσει περίπου το 24%, με αποτέλεσμα
πολλοί άνθρωποι να μην μπορούν να πληρώσουν τα στεγαστικά δάνειά τους
και να χάνουν τα σπίτια τους. Υπολογίζεται ότι από την αρχή της κρίσης
το 2008, που εκδηλώθηκε πολύ έντονα στον τομέα της αγοράς κατοικίας,
400.000 οικογένειες αντιμετώπισαν διαδικασίες κατάσχεσης από τις
τράπεζες, με τη συντριπτική πλειοψηφία να χάνει το σπίτι.
* * *
Τα παραπάνω σενάρια θα προχωρήσουν ανάλογα με το πώς θα εκτιμήσουν την κατάσταση
οι ελληνικές τράπεζες, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, οι μονοπωλιακοί
όμιλοι, τα επενδυτικά funds που ίσως ενδιαφερθούν για την αγορά
κατοικιών και άρα για την αγορά «κόκκινων» δανείων. Μπορεί να
υλοποιηθούν όλα μαζί ταυτόχρονα, ανάλογα με το προφίλ του οφειλέτη. Κι
ενώ αυτές είναι οι προοπτικές, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κοροϊδεύει το λαό και
σ' αυτόν τον τομέα.Είναι γεγονός ότι αυτά είναι τα σχέδια που απεργάζονται συγκυβέρνηση και εκπρόσωποι ιμπεριαλιστικών μηχανισμών μαζί με τους τραπεζίτες και τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Αυτό το σύστημα, το καπιταλιστικό, που παίρνει τα σπίτια και πετάει στο δρόμο τους εργαζόμενους, πρέπει να ανατραπεί, για να δει ο λαός προκοπή και να απολαμβάνει τον πλούτο που παράγει.
Επικίνδυνα παιχνίδια
Επικίνδυνα παιχνίδια
Σα
να μην ξέρουν τίποτα για το φόνο, γεμάτοι έκπληξη για τον αυξανόμενο
αριθμό των νεκρών, κυβερνητικά στελέχη και αρθρογράφοι στον αστικό Τύπο
μιλούν και γράφουν αυτές τις μέρες με ιδιαίτερη ένταση για το Προσφυγικό
προσπαθώντας να το χωρέσουν σε μια υπόθεση διαχείρισης που αυτή ή η
άλλη επιλογή θα δώσει λύση στο πρόβλημα. Σε ορισμένες περιπτώσεις,
μάλιστα, γίνεται και προσπάθεια να υπάρχει εκμετάλλευση του Προσφυγικού
για λύση άλλων προβλημάτων. Γράφει χαρακτηριστικά το «Βήμα της
Κυριακής»: «Στο Μέγαρο Μαξίμου εκτιμούν ότι το Προσφυγικό δεν είναι μόνο
πρόβλημα αλλά και μια ευκαιρία για την επανατοποθέτηση της Ελλάδας στην
ευρωπαϊκή σκηνή και για την αναβάθμιση της γεωπολιτικής της αξίας».
Στην ίδια εφημερίδα σε άλλο άρθρο γίνεται λόγος για την Ευρώπη που
κινδυνεύει: «Με την προσφυγική κρίση και τα τείχη που ορθώνουν αρκετές
ευρωπαϊκές χώρες χάνεται και η ισχύς της συνθήκης Σένγκεν και δι' αυτής η
ελευθερία στην κίνηση προσώπων. Με άλλα λόγια η Ευρώπη χάνει βαθμιαία
την ταυτότητά της (...) Χάνει και χάνεται μέσα σ' αυτόν τον διπλό
κυκεώνα της οικονομικής υποχώρησης και της προσφυγικής ανόδου».
Ομως,
ούτε οι πρόσφυγες έπεσαν από τον ουρανό ούτε η καπιταλιστική κρίση
ξέσπασε στο κενό. Η συνεχιζόμενη αύξηση του αριθμού των προσφύγων έχει
αιτία την ένταση των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και γίνεται σε συνθήκες
όξυνσης των μονοπωλιακών ανταγωνισμών. Η κατάσταση μπλέκεται κι άλλο
καθώς και η διαχείριση του Προσφυγικού εντάσσεται όλο και περισσότερο
στα επικίνδυνα για τους λαούς ιμπεριαλιστικά παιχνίδια σε μια περιοχή
κρίσιμης γεωστρατηγικής σημασίας, που εκτείνεται από την Ουκρανία μέχρι
τη Μέση Ανατολή, τα Βαλκάνια και την Αφρική. Η προσπάθεια της ελληνικής
κυβέρνησης να αξιοποιήσει το Προσφυγικό για να αναβαθμίσει τη
γεωπολιτική θέση της αστικής τάξης στην περιοχή, το παζάρι που κάνει
μπλέκοντας το Προσφυγικό με την επιδίωξη για χαλάρωση των μέτρων
δημοσιονομικής πειθαρχίας, μπλέκει τη χώρα σε ακόμη μεγαλύτερους
κινδύνους, όπως, για παράδειγμα, ο κίνδυνος για τα κυριαρχικά δικαιώματα
στο Αιγαίο μέσα από τις προωθούμενες κοινές με την Τουρκία περιπολίες
κ.ά. Παράλληλα, και η τουρκική κυβέρνηση προσπαθεί να αξιοποιήσει το
μεγάλο αριθμό προσφύγων που βρίσκονται στο έδαφός της για να αναβαθμίσει
τη θέση της δικής της αστικής τάξης στην περιοχή. Οχι μόνο δεν
συγκρατεί τις προσφυγικές ροές προς την Ελλάδα αλλά τις ενισχύει. Η
ανταπόκριση της ΕΕ σ' αυτήν την πίεση είναι άμεση, υπόσχεται ξεπάγωμα
των διαδικασιών για την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ, με όποιες
επιπτώσεις έχει αυτό και στο Κυπριακό.
Γίνεται
όλο και πιο καθαρό ότι το Προσφυγικό δεν είναι ένα απλό πρόβλημα
«ανθρωπιστικής κρίσης», αλλά ένα σύνθετο πολιτικό ζήτημα με πολλές
πλευρές, που καταδεικνύουν τις αντιφάσεις αλλά και τη σαπίλα του
καπιταλισμού.
Με μια σειρά από αποφάσεις του τελευταίου διαστήματος η ΕΕ ενισχύει την καταστολή με θύματα και τους πρόσφυγες. Με αφορμή τα κυκλώματα των διακινητών - δουλεμπόρων (που επίσης δεν έπεσαν από τον ουρανό, αλλά είναι προφανές πως διαπλέκονται με συγκεκριμένα συμφέροντα με στόχο το κέρδος, έχουν «άκρες» σε τμήματα του κεφαλαίου και σε αστικά κράτη) είναι ορατή ήδη μια προσπάθεια να κατασταλεί συνολικά η μαζική προσφυγιά.
Μπροστά στις τραγωδίες που εξελίσσονται καθημερινά στα νερά του Αιγαίου ο λαός μας εκφράζει με κάθε τρόπο την αλληλεγγύη του κι αυτό πρέπει να συνεχιστεί. Ομως, πέρα από την αλληλεγγύη χρειάζεται να εκφράσει πριν απ' όλα και κυρίως την αντίθεση στην αιτία, στον πραγματικό εχθρό, τον ιμπεριαλισμό, τους μονοπωλιακούς ομίλους και τις επιδιώξεις τους. Ιστορικά, τα κύματα της προσφυγιάς ποτέ δεν δημιουργήθηκαν στο κενό. Εμφανίζονταν πριν ή μετά από κάθε πόλεμο. Και στη Συρία σήμερα έχουμε πόλεμο, στον οποίο κάθε δύναμη μετέχει αναλόγως, με την ελληνική κυβέρνηση να διεκδικεί μεγαλύτερη μερίδα συμμετοχής για λογαριασμό της αστικής τάξης. Οι τελευταίες αποφάσεις της ΕΕ, που μπορεί να οδηγήσουν σε εγκλωβισμό μεγάλου αριθμού προσφύγων στη χώρα μας, απαιτούν επαγρύπνηση από το λαϊκό κίνημα ώστε να αντιμετωπιστούν έγκαιρα και αποφασιστικά ζητήματα ξενοφοβίας και ρατσισμού, αλλά και να προβληθούν αιτήματα που ικανοποιούν την ανάγκη των ίδιων των προσφύγων για ασφαλή διέλευση και μεταφορά στους προορισμούς που οι ίδιοι επιλέγουν.
Στις 12 Νοέμβρη απεργούμε!
Στις 12 Νοέμβρη απεργούμε!
Την
Πέμπτη 12 Νοέμβρη απεργούμε γιατί αυτή η βάρβαρη ταξική πολιτική, που
εφαρμόζει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ σε συνέχεια των προηγούμενων
κυβερνήσεων, πρέπει να βρει απέναντί της ισχυρά εμπόδια, να πάρει μαζική
απάντηση.
Απεργούμε για να φτάσει το μήνυμα σε συγκυβέρνηση, κεφάλαιο και τρόικα ότι, ανεξάρτητα από το τι ψήφισε ο λαός στις τελευταίες εκλογές, δεν είναι διατεθειμένος να βάλει μόνος του το κεφάλι στην γκιλοτίνα που του στήνουν, να φωνάξει «σφάξε με αγά μου ν' αγιάσω». Οτι τα μέτρα που φέρνουν στο όνομα της ανάκαμψης της οικονομίας, δεν έχουν τη σιωπηρή αποδοχή του λαού, πολύ περισσότερο την ενεργητική του στήριξη.
Απεργούμε για να σηκώσει κεφάλι ο λαός. Για να σπάσει το κλίμα της απογοήτευσης και της μοιρολατρίας, του «δε γίνεται τίποτα». Για να χτυπηθεί ο φόβος που κυριαρχεί στους τόπους δουλειάς και κρατά καθηλωμένες δυνάμεις που αγανακτούν και έχουν αγωνιστικές διαθέσεις.
Στις 12 Νοέμβρη απεργούμε για να πάρουν απάντηση οι μεγαλοεργοδότες, για τους οποίους φτιάχνονται τα νομοσχέδια και που γι' αυτούς διαπραγματεύεται η κυβέρνηση.
Είναι πρόκληση να λέει ο ΣΕΒ και οι άλλες ενώσεις της εργοδοσίας ότι πρέπει να μειωθούν κι άλλο οι εισφορές τους στα Ταμεία, αυτοί που τα έχουν ρημάξει με την εισφοροδιαφυγή και την εισφοροκλοπή, με το στράγγισμα των αποθεματικών που έκαναν για λογαριασμό τους όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Απεργούμε στις 12 Νοέμβρη για να μην περάσει το δηλητήριο της ταξικής συναίνεσης και συνεργασίας που σπέρνουν στα συνδικάτα και στους εργαζόμενους κυβέρνηση, εργοδοσία, παλιός και νέος εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός.
Για να σταματήσει πριν καν ξεκινήσει κάθε προσπάθεια της κυβέρνησης, της ΕΕ και της εργοδοσίας να στήσουν σκηνικό «κοινωνικού διαλόγου» για τα μέτρα που έχουν ήδη αποφασίσει στο Ασφαλιστικό και τα Εργασιακά.
Βάση οποιουδήποτε «διαλόγου» για το Ασφαλιστικό θα είναι το πόρισμα της «Επιτροπής σοφών», που περιγράφει το τέλος της Κοινωνικής Ασφάλισης.
Αντίστοιχα, ο «διάλογος» για τα Εργασιακά θα γίνει για να νομιμοποιηθούν οι αλλαγές που περιέχει το μνημόνιο, δηλαδή νομιμοποίηση της ζούγκλας στην αγορά εργασίας, πλήρης απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, κατάργηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, όπως το δικαίωμα στην κήρυξη απεργίας.
Απεργούμε στις 12 Νοέμβρη για να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις κλιμάκωσης από την επόμενη κιόλας μέρα. Οι εργαζόμενοι, ο λαός δε θα απαλλαγούν από την πολιτική που τους εξοντώνει με μία μόνο κινητοποίηση, με μία μόνο απεργία, όσο μαζική και πετυχημένη κι αν είναι.
Χρειάζεται κίνημα ταξικό, μαζικό, με συνέπεια, σταθερότητα και καλή οργάνωση, για να υποστεί ρωγμές η αντιλαϊκή πολιτική, να τσαλακωθεί η εικόνα της παντοδυναμίας της.
Χρειάζονται συνδικάτα μαζικά, οργανωτές της πάλης σε κάθε κλάδο και τόπο δουλειάς, μακριά από την επιρροή του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού, για να ανασάνει το κίνημα, να αναζωογονηθεί, να ανασυνταχθεί. Εκεί πρέπει να στραφούν όλες οι δυνάμεις και προς τα κει μπορεί να συμβάλει η επιτυχία της απεργίας.
Απεργούμε, τέλος, επειδή μαζί με το «φτάνει πια» θέλουμε να φωνάξουμε και ότι «η πολιτική σας δεν είναι μονόδρομος». Οτι δεν είναι μονόδρομος οι συντάξεις και οι μισθοί πείνας, η φοροληστεία της εργατικής - λαϊκής οικογένειας, το διαρκές κουτσούρεμα των δικαιωμάτων, η ανεργία για τους νέους, η φτώχεια που μεγαλώνει, τα νηστικά παιδιά στα σχολεία.
Κι από την άλλη, οι φοροαπαλλαγές και τα προνόμια στο κεφάλαιο, η καταδίκη του λαού στη μιζέρια, για να τονωθεί η ανταγωνιστικότητα και η καπιταλιστική ανάκαμψη. Υπάρχει άλλος δρόμος που οδηγεί στην ευημερία του λαού και γι' αυτόν παλεύουμε!
Απεργούμε για να φτάσει το μήνυμα σε συγκυβέρνηση, κεφάλαιο και τρόικα ότι, ανεξάρτητα από το τι ψήφισε ο λαός στις τελευταίες εκλογές, δεν είναι διατεθειμένος να βάλει μόνος του το κεφάλι στην γκιλοτίνα που του στήνουν, να φωνάξει «σφάξε με αγά μου ν' αγιάσω». Οτι τα μέτρα που φέρνουν στο όνομα της ανάκαμψης της οικονομίας, δεν έχουν τη σιωπηρή αποδοχή του λαού, πολύ περισσότερο την ενεργητική του στήριξη.
Απεργούμε για να σηκώσει κεφάλι ο λαός. Για να σπάσει το κλίμα της απογοήτευσης και της μοιρολατρίας, του «δε γίνεται τίποτα». Για να χτυπηθεί ο φόβος που κυριαρχεί στους τόπους δουλειάς και κρατά καθηλωμένες δυνάμεις που αγανακτούν και έχουν αγωνιστικές διαθέσεις.
Στις 12 Νοέμβρη απεργούμε για να πάρουν απάντηση οι μεγαλοεργοδότες, για τους οποίους φτιάχνονται τα νομοσχέδια και που γι' αυτούς διαπραγματεύεται η κυβέρνηση.
Είναι πρόκληση να λέει ο ΣΕΒ και οι άλλες ενώσεις της εργοδοσίας ότι πρέπει να μειωθούν κι άλλο οι εισφορές τους στα Ταμεία, αυτοί που τα έχουν ρημάξει με την εισφοροδιαφυγή και την εισφοροκλοπή, με το στράγγισμα των αποθεματικών που έκαναν για λογαριασμό τους όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Απεργούμε στις 12 Νοέμβρη για να μην περάσει το δηλητήριο της ταξικής συναίνεσης και συνεργασίας που σπέρνουν στα συνδικάτα και στους εργαζόμενους κυβέρνηση, εργοδοσία, παλιός και νέος εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός.
Για να σταματήσει πριν καν ξεκινήσει κάθε προσπάθεια της κυβέρνησης, της ΕΕ και της εργοδοσίας να στήσουν σκηνικό «κοινωνικού διαλόγου» για τα μέτρα που έχουν ήδη αποφασίσει στο Ασφαλιστικό και τα Εργασιακά.
Βάση οποιουδήποτε «διαλόγου» για το Ασφαλιστικό θα είναι το πόρισμα της «Επιτροπής σοφών», που περιγράφει το τέλος της Κοινωνικής Ασφάλισης.
Αντίστοιχα, ο «διάλογος» για τα Εργασιακά θα γίνει για να νομιμοποιηθούν οι αλλαγές που περιέχει το μνημόνιο, δηλαδή νομιμοποίηση της ζούγκλας στην αγορά εργασίας, πλήρης απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, κατάργηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, όπως το δικαίωμα στην κήρυξη απεργίας.
Απεργούμε στις 12 Νοέμβρη για να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις κλιμάκωσης από την επόμενη κιόλας μέρα. Οι εργαζόμενοι, ο λαός δε θα απαλλαγούν από την πολιτική που τους εξοντώνει με μία μόνο κινητοποίηση, με μία μόνο απεργία, όσο μαζική και πετυχημένη κι αν είναι.
Χρειάζεται κίνημα ταξικό, μαζικό, με συνέπεια, σταθερότητα και καλή οργάνωση, για να υποστεί ρωγμές η αντιλαϊκή πολιτική, να τσαλακωθεί η εικόνα της παντοδυναμίας της.
Χρειάζονται συνδικάτα μαζικά, οργανωτές της πάλης σε κάθε κλάδο και τόπο δουλειάς, μακριά από την επιρροή του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού, για να ανασάνει το κίνημα, να αναζωογονηθεί, να ανασυνταχθεί. Εκεί πρέπει να στραφούν όλες οι δυνάμεις και προς τα κει μπορεί να συμβάλει η επιτυχία της απεργίας.
Απεργούμε, τέλος, επειδή μαζί με το «φτάνει πια» θέλουμε να φωνάξουμε και ότι «η πολιτική σας δεν είναι μονόδρομος». Οτι δεν είναι μονόδρομος οι συντάξεις και οι μισθοί πείνας, η φοροληστεία της εργατικής - λαϊκής οικογένειας, το διαρκές κουτσούρεμα των δικαιωμάτων, η ανεργία για τους νέους, η φτώχεια που μεγαλώνει, τα νηστικά παιδιά στα σχολεία.
Κι από την άλλη, οι φοροαπαλλαγές και τα προνόμια στο κεφάλαιο, η καταδίκη του λαού στη μιζέρια, για να τονωθεί η ανταγωνιστικότητα και η καπιταλιστική ανάκαμψη. Υπάρχει άλλος δρόμος που οδηγεί στην ευημερία του λαού και γι' αυτόν παλεύουμε!
Ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών: Με κράχτη την αντιλαϊκή πολιτική
Ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών: Με κράχτη την αντιλαϊκή πολιτική
Μπόλικο
κουρνιαχτό επιχειρεί να ξεσηκώσει η συγκυβέρνηση γύρω από την υπόθεση
της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζικών ομίλων, την οποία συνδέει με την
«αντιμετώπιση» των «κόκκινων» δανείων. Το ζήτημα αφορά τις αυξήσεις
μετοχικού κεφαλαίου, συνολικού ύψους 14,4 δισ. ευρώ, που σύμφωνα με τους
διαγνωστικούς ελέγχους διενήργησε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Και βέβαια, δεν πρόκειται για μια συνηθισμένη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, όπως αυτές που αξιοποιούσαν τόσο οι τράπεζες όσο και συνολικά οι ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι στην προηγούμενη φάση των εκρηκτικών ρυθμών της καπιταλιστικής ανάπτυξης, όταν τα φρέσκα κεφάλαια διοχετεύονταν σε νέες κερδοφόρες επενδύσεις και για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους, είτε εντός της χώρας είτε στον ευρύτερο ζωτικό χώρο (Νοτιοανατολική Ευρώπη και αλλού).
Σήμερα,
στη φάση της καπιταλιστικής κρίσης, οι αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων
κρίνονται απόλυτα απαραίτητες προκειμένου οι τράπεζες να καταφέρουν να
διατηρηθούν «στη ζωή», να μπορέσουν να ανταποκριθούν έστω και στους
ιδιαίτερα χαμηλούς ρυθμούς χορήγησης τραπεζικών δανείων και των άλλων
επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους, να αναπληρώσουν τη ραγδαία απαξίωση
και καταστροφή κεφαλαίων που επέφερε η φάση της καπιταλιστικής κρίσης.
Σε αυτό το πλαίσιο, η «κεφαλαιακή ανεπάρκεια» που εντοπίζει η ΕΚΤ, σημαίνει ότι οι τράπεζες πρέπει να ενισχύσουν τα κεφάλαιά τους, προκειμένου να αποτραπούν τυχόν «κανόνια» στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, ενώ επί της ουσίας, με τις αυξήσεις των μετοχικών κεφαλαίων, έρχονται να φυλάξουν τα νώτα τους από την εκδήλωση νέων κραδασμών. Για παράδειγμα, το λεγόμενο «δυσμενές σενάριο» που ανακοινώνει η ΕΚΤ (έναντι του «βασικού σεναρίου» που επίσης ανακοινώθηκε), προβλέπει το ενδεχόμενο σημαντικών ρυθμών βύθισης του ΑΕΠ για τα επόμενα χρόνια, δηλαδή νέας οικονομικής κρίσης, μια εξέλιξη που θα απογείωνε παραπέρα τα «κόκκινα» δάνεια, λόγω αδυναμίας αποπληρωμής τους από τους επιχειρηματικούς ομίλους που έχουν δανειστεί. Η κρίση έχει τέτοιες συνέπειες. Μάλιστα, ειδικοί κίνδυνοι και ειδική αρνητική «βαθμολογία» προβλέπονται για δάνεια που ήδη έχουν χορηγηθεί, όπως για μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, γεγονός που αυγατίζει τις κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών που δραστηριοποιούνται περισσότερο από άλλες σε συγκεκριμένους, περισσότερο «επίφοβους» τομείς.
Παράλληλα,
η αύξηση των μετοχικών κεφαλαίων και μάλιστα σε τέτοιο ύψος, σε αυτή τη
φάση, δε θα μπορούσε να ικανοποιηθεί από το όποιο ενδιαφέρον των
ιδιωτών - «επενδυτών». Γιατί δεν υπάρχει βεβαιότητα αποκόμισης κέρδους
στην παρούσα φάση εξέλιξης της καπιταλιστικής οικονομίας.
Ετσι, το έλλειμμα αυτό έρχεται να καλύψει το αστικό κράτος μέσω της δανειακής σύμβασης που συνοδεύει το τρίτο μνημόνιο. Και βέβαια και τα ποσά αυτά φορτώνονται στο κρατικό χρέος και σε κάθε περίπτωση στις πλάτες του λαού.
Την ίδια ώρα, η συγκυβέρνηση
επιχειρεί να καλλιεργήσει ψευδείς εντυπώσεις, όπως σχετικά με τη
διοχέτευση χρηματοδότησης στην «πραγματική οικονομία», ως αποτέλεσμα της
ανακεφαλαιοποίησης.
Και βέβαια, πρόκειται για έναν ακόμη εμπαιγμό. Η επιχείρηση ανάκαμψης του κεφαλαίου, έστω και αναιμική όσο και αβέβαιη, προϋποθέτει την εφαρμογή διαδοχικών μέτρων της αντιλαϊκής πολιτικής, που με τη σειρά της αποτελεί τον καλύτερο κράχτη για την προσέλκυση των «επενδυτών».
Α. Σ.
Από τις υποσχέσεις για «ισοδύναμα»... στην αποκήρυξή τους
Από τις υποσχέσεις για «ισοδύναμα»... στην αποκήρυξή τους
Eurokinissi
|
Είναι χαρακτηριστικό το κύριο άρθρο της «Κυριακάτικης Αυγής» που διαμηνύει στο λαό ότι για τα ζητήματα που τον καίνε - κατονομάζοντας την προστασία της πρώτης κατοικίας, το Ασφαλιστικό αλλά και τα «ισοδύναμα» για μια σειρά επώδυνα μέτρα - «τα περιθώρια της διαπραγμάτευσης είναι ασφυκτικά μικρά, με τους δανειστές να έχουν το πεπόνι και το μαχαίρι, με την κυβέρνηση να έχει δεσμευτεί ότι θα υλοποιήσει το πρόγραμμα και με τους πολίτες να το έχουν υπόψη τους όταν την ψήφισαν».
Για να προσθέσει αμέσως μετά ότι «την ίδια στιγμή, αυτό που - θα έπρεπε να - καίει κάθε άνθρωπο σ' αυτή τη χώρα και στην ήπειρο που ζούμε, είναι η μοίρα των εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων» και να περιορίσει στο πεδίο αυτό τις υποσχέσεις περί «διαπραγμάτευσης» με τις οποίες έως χτες επιχειρούσαν να αποπροσανατολίσουν το λαό: «Η δεύτερη σκληρή διαπραγμάτευση που πρέπει να κάνει η ελληνική κυβέρνηση - στην οποία μάλιστα θεωρητικά έχει πολλούς συμμάχους, εν μέρει σε επίπεδο κυβερνήσεων και σίγουρα σε επίπεδο λαών - είναι αυτή για τη διαχείριση του Προσφυγικού», αναφέρει.
Συστάσεις να «μαζέψουν» τις υποσχέσεις περί «ισοδυνάμων» κάνει και ο Δ. Παπαδημούλης στα κυβερνητικά στελέχη. Μιλώντας χτες στον ρ/σ Real, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Σε ό,τι αφορά τα περίφημα ισοδύναμα, νομίζω ότι σε αυτό το θέμα θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι απαιτείται φειδώς. Ο πληθωρισμός περί ισοδυνάμων δεν ωφελεί (...) δεν μπορείς να αναζητήσεις ισοδύναμα σε πενήντα θέματα (...) Δηλώσεις, πολύ περισσότερο αναρμοδίων, γύρω από ιδέες δεν ωφελούν».
«Υπάρχει αισιοδοξία», λέει η κυβέρνηση την ώρα που βαθαίνει τη χρεοκοπία του λαού!
Την ίδια ώρα, η κυβερνητική εκπρόσωπος, Ολγα Γεροβασίλη, μιλώντας χτες στον ρ/σ «Flash», περιέγραψε τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης ως εξής: «Ψήφιση
προαπαιτούμενων, πρώτη αξιολόγηση, εκταμίευση των δύο και ενός δισ.
(...) ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών (...) στο τέλος του μήνα αναμένεται
το σχέδιο του Ασφαλιστικού», επιχειρώντας να συντηρήσει αυταπάτες ότι «η
επιτυχία αυτών, δηλαδή, η συζήτηση για το χρέος, η επιτυχία της πρώτης
αξιολόγησης μαζί με την ανακεφαλαιοποίηση - "κόκκινα" δάνεια,
αντιλαμβάνεστε ότι είναι καθοριστικά και βεβαίως μας δίνουν και χώρο και
χρόνο περαιτέρω, για να παλέψουμε και άλλα ζητήματα, των οποίων έχουμε
πλήρη συναίσθηση ότι είναι άδικα».Την προσπάθειά της αυτή συνόδεψε με πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας που βιώνει ο λαός, δηλώνοντας κυνικά ότι «τα πράγματα δεν είναι τρομακτικά, υπάρχει αισιοδοξία, σε αντίθεση με μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα πανικού. Δεν καταλαβαίνω το λόγο, που βλέπουμε μια απόπειρα τρομοκράτησης ανθρώπων: Υπερφορολόγηση, καταστροφή, λιμοί, σεισμοί, καταποντισμοί. Δεν υπάρχουν αυτά. Υπάρχει φορολογία, η οποία έρχεται από το παρελθόν»!
Σε ό,τι αφορά τις κινητοποιήσεις που εκδηλώνονται, επιχείρησε να τις εμφανίσει σαν τμήμα της διαπραγμάτευσης που κάνει η κυβέρνηση, κρύβοντας ότι αυτή αφορά αποκλειστικά τα συμφέροντα του κεφαλαίου, λέγοντας «εμείς τις αντιδράσεις τις θεωρούμε υγιείς και το θεωρούμε και μέρος της διαπραγματευτικής δύναμης αυτού του λαού (...) τις αντιλαμβανόμαστε με αυτόν τον τρόπο: Ως δύναμη και διαπραγματευτική».
Τον ισχυρισμό ότι ο λαός εγκρίνει την κυβερνητική πολιτική επανέλαβε και ο γραμματέας της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Ρήγας, μιλώντας στον ρ/σ «Alpha». Προβάλλοντας την επιθυμία τους για πραγματικότητα υποστήριξε πως «ο ελληνικός λαός έχοντας γνώση της κατάστασης και της προηγούμενης περιόδου θα συμβάλει σε αυτήν την προσπάθεια για να περάσουμε τον κάβο μέχρι το τέλος της χρονιάς».
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
TOP READ
-
ΟΥΚΡΑΝΙΑ Κλιμάκωση της σύγκρουσης μετά το συμβιβασμό στα χαρτιά Η ενδοϊμπεριαλιστική αντιπαράθεση κλιμακώνεται, ενώ οι ΗΠΑ με επίσκεψ...
-
ΗΠΑ: Αστυνομικοί σκότωσαν 12χρονο επειδή κρατούσε ψεύτικο όπλο Sha Αστυνομικοί στις ΗΠΑ σκότωσαν 12χρον...
-
Μια απορία από το "βρόμικο '89" Αναδημοσίευση από το Cogito ergo sum Με τον Βασίλη Λεβέντη δεν είχα σκοπό να ασ...
-
Δημοκράτες χωρίς δημοκρατία Λόγω των ημερών και των γενεθλίων της τρίτης ελληνικής δημοκρατίας (που όσο πάει θυμίζει κάτι από τρίτ...
-
Από iraklis3 «Παραλογισμός στην Πανεπιστημίου – Τι κι αν η μισή αποκλείστηκε για τα ΙΧ; Αυτό δεν αφορά τους διαδηλωτές, οι οποίοι...
-
Οι εξελίξεις στο Προσφυγικό - Μεταναστευτικό επιβεβαιώνουν την ανάγκη να δυναμώσει η πάλη για κατάργηση της Συμφωνίας ΕΕ - Τουρκίας, π...
-
Επικίνδυνη η συσχέτιση της Συμφωνίας των Πρεσπών με το Κυπριακό από τον Αλ. Τσίπρα Για τις δηλώσεις του Αλ. Τσίπρα κα...
-
Αντιλαϊκή και η επεκτατική πολιτική Το παράδειγμα των ΗΠΑ Από απεργία στις ΗΠΑ το Νοέμβρη 2011 Στις 27/1/2015 στην «Καθημερ...
-
ΚΡΑΤΟΣ - ΕΦΟΡΙΑ Παίρνουν το σπίτι πολύτεκνου για χρέος 2.268 ευρώ! Αμεση απάντηση από το Παλλεσβιακό Εργατικό Κέντρο, που αποφά...

