10 Σεπ 2017

Ανακοίνωση για τις επικίνδυνες εξελίξεις στην Κορεατική Χερσόνησο





Σε ανακοίνωση για τις επικίνδυνες εξελίξεις στην Κορεατική Χερσόνησο, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέρει:

«


Το ΚΚΕ εκφράζει την έντονη ανησυχία του για την επικίνδυνη κατάσταση στην Κορεατική Χερσόνησο. Οι εξελίξεις αντανακλούν την κλιμάκωση του οικονομικού και στρατιωτικού ανταγωνισμού και των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων, σε όλη την περιφέρεια της Ασίας και του Ειρηνικού, ανάμεσα σε ισχυρά καπιταλιστικά κράτη και επιχειρηματικά συμφέροντα, σε διεθνές και περιφερειακό επίπεδο. Δεν είναι το αποτέλεσμα επιλογών των δήθεν "μανιακών" ηγετών των ΗΠΑ και της Β. Κορέας, όπως σκόπιμα καλλιεργείται από ΜΜΕ για να συγκαλύψουν τις αιτίες της αντιπαράθεσης.

Οι ανταγωνισμοί αυτοί ανάμεσα σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κίνα, Ρωσία κ.λπ. αφορούν ειδικότερα το νέο μοίρασμα των αγορών, την εκμετάλλευση του ενεργειακού πλούτου, που συγκεντρώνουν περιοχές, όπως η Κορεατική Χερσόνησος, η Νότια και η Ανατολική Κινεζική Θάλασσα, η Αρκτική και άλλες, με αποτέλεσμα να μεγαλώνει συνεχώς η επικίνδυνη κούρσα των εξοπλισμών και το ενδεχόμενο ακόμη και πολεμικής σύρραξης. Οι ΗΠΑ ανοίγουν, επίσης, το δρόμο για αύξηση της πώλησης σύγχρονων όπλων σε Ιαπωνία και Νότια Κορέα, ενώ διατηρούν ισχυρές στρατιωτικές δυνάμεις (28.000 στρατιωτικούς) και πολεμικό εξοπλισμό σε βάσεις τους στη Νότια Κορέα, πραγματοποιούν διαρκώς μεγάλα στρατιωτικά γυμνάσια με προβοκατόρικα σενάρια εισβολής στη Β. Κορέα.

Δεν είναι τυχαίο ότι, από την πρώτη στιγμή, η νέα αμερικανική κυβέρνηση Τραμπ, μαζί με το στόχο επαναδιαπραγμάτευσης οικονομικών συμφωνιών μεγάλης κλίμακας, όπως η Διειρηνική Συνεργασία Εμπορίου και Επενδύσεων (TPP), έστρεψε την προσοχή της στη συγκεκριμένη περιοχή, που βρίσκεται στο υπογάστριο της Κίνας και της Ρωσίας και θεωρείται από την Κίνα ζωτικός χώρος, όπως και άλλες περιοχές της Ασίας, που βρίσκονται στο "δρόμο του μεταξιού". Ολα τα παραπάνω, μαζί με τα μεγάλα εμπορικά ελλείμματα των ΗΠΑ έναντι της Κίνας, επιδρούν στη χάραξη επιθετικής πολιτικής για την υπεράσπιση των αμερικανικών μονοπωλίων.

Οι ΗΠΑ βρίσκονται στην πρωτοκαθεδρία των καπιταλιστικών κρατών με πυρηνικό οπλοστάσιο, που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει, ενώ είναι ενδεικτικό ότι μόλις πρόσφατα οι ΗΠΑ, μαζί με τη Βρετανία και τη Γαλλία, απείχαν από τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή Συνθήκης απαγόρευσης πυρηνικών όπλων, με τη δικαιολογία ότι αυτή δεν συμβαδίζει με τις πραγματικότητες του διεθνούς περιβάλλοντος ασφάλειας. Την ίδια στιγμή, το ΝΑΤΟ μιλά ανοιχτά στις Συνόδους του για τη δυνατότητα χρήσης πυρηνικών όπλων. Συνεπώς, η επίκληση από τις ΗΠΑ των κινδύνων για το πυρηνικό πρόγραμμα της Βόρειας Κορέας αποτελεί μέγιστη υποκρισία και άλλοθι, την ώρα που διαθέτουν πυρηνικά όπλα και άλλα καπιταλιστικά κράτη, όπως η Βρετανία, η Γαλλία, το Πακιστάν, η Ινδία κ.ά.
Οι ΗΠΑ επικαλούνται τον πυρηνικό κίνδυνο τόσο από τη Βόρεια Κορέα, όσο και από το Ιράν, για να εγκαταστήσουν στην περιοχή του Ειρηνικού και στην Ευρώπη τη λεγόμενη "αντιπυραυλική ασπίδα" τους, ενώ σε συνεργασία με την ΕΕ ακολουθούν το δρόμο της ανατροπής ή στήριξης κυβερνήσεων ανάλογα με τα δικά τους συμφέροντα και επιβάλλουν κυρώσεις που στρέφονται κατά των λαών. Επίσης, ενισχύουν ξανά τη στρατιωτική τους παρουσία στο Αφγανιστάν, με το βλέμμα στραμμένο στην Κίνα, αλλά και τη Ρωσία. Το ίδιο ισχύει και με τη συγκέντρωση ΝΑΤΟικών στρατευμάτων στη Βαλτική.

Από τη μεριά της, η Ρωσία τάσσεται ενάντια σ' αυτά τα σχέδια, που αντικειμενικά υπηρετούν την επιδίωξη παρεμπόδισης μιας ενδεχόμενης απάντησης της Ρωσίας, σε περίπτωση που οι ΗΠΑ και η ΝΑΤΟική συμμαχία επιχειρήσουν αυτές το "πρώτο πυρηνικό πλήγμα".

Οι ΗΠΑ αξιοποιούν τη στάση της Βόρειας Κορέας να αναπτύξει το πυρηνικό της πρόγραμμα, για να προωθήσουν τα γεωστρατηγικά τους συμφέροντα στην περιοχή και γενικότερα. Ωστόσο, το θηριώδες έγκλημα που πραγματοποίησαν, πριν από 72 χρόνια οι ΗΠΑ, με τον πυρηνικό όλεθρο στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι, καθώς και οι μακροχρόνιες συνέπειες αυτού του εγκλήματος, αποδεικνύουν πως η λύση δεν βρίσκεται στην ανάπτυξη των πυρηνικών όπλων. Οχι τυχαία, το πρώτο εργατικό κράτος στον κόσμο, η ΕΣΣΔ, είχε παραιτηθεί από το πρώτο πυρηνικό πλήγμα και είχε πρωτοστατήσει για έναν κόσμο χωρίς πυρηνικά.
Η όξυνση στην Κορεατική Χερσόνησο δεν θα αλλάξει ούτε και θα αποσυμφορήσει την κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή. Οχι μόνο γιατί οι επιπτώσεις από ένα πιθανό πολεμικό επεισόδιο, με χρήση μάλιστα πυρηνικών, θα είναι παγκόσμιες, αλλά και γιατί σε τελική ανάλυση πρόκειται για εύθραυστες ενδοϊμπεριαλιστικές "ισορροπίες" και ένα γεωπολιτικό "ντόμινο" που εξελίσσεται σε διεθνή κλίμακα, από τη Βαλτική, τη Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Μεσόγειο έως την Αφρική, την Ασία και τον Ειρηνικό.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι ΗΠΑ εστιάζουν στην περιοχή εκεί. Από το 1950 έως το 1953 ηγήθηκαν στον πόλεμο της Κορέας, που είχε πάνω από μισό εκατομμύριο νεκρούς και οδήγησε στο διαμελισμό της. Δεν πρέπει να ξεχαστεί, άλλωστε, ότι η Ελλάδα είχε πάρει μέρος με στρατεύματα στην ιμπεριαλιστική στρατιωτική επέμβαση στην Κορέα, με επιλογή της αστικής τάξης και των πολιτικών της εκπροσώπων, έχοντας πάνω από 180 Ελληνες νεκρούς και 600 τραυματίες.

Η ελληνική κυβέρνηση, με τη στήριξη της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των άλλων αστικών κομμάτων, αναλαμβάνει τεράστιες ευθύνες, καθώς συμμετέχει και συμφωνεί με τις αποφάσεις και τους επικίνδυνους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ, για λογαριασμό της ντόπιας αστικής τάξης, όπως έκαναν όλες οι αστικές κυβερνήσεις μέχρι σήμερα. Υπερθεματίζει για το ρόλο της Ελλάδας στο πλαίσιο της Συμμαχίας, στο όνομα της "γεωστρατηγικής αναβάθμισης" της χώρας. Μόλις πρόσφατα συμφώνησε για την επέκταση της βάσης της Σούδας και άλλων στρατιωτικών βάσεων και υποδομών για επιχειρήσεις των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ. Καλύπτει από την πλευρά της Ελλάδας τις υπέρογκες ΝΑΤΟικές δαπάνες και εντάσσει ακόμη πιο βαθιά τις Ενοπλες Δυνάμεις στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, οξύνοντας τον ανταγωνισμό με την Τουρκία.

Διάφορα ΜΜΕ, αλλά και πολιτικοί, αξιοποιούν την κατάσταση γύρω από το πυρηνικό ζήτημα της Βόρειας Κορέας, προχωρώντας, όχι μόνο σε συκοφάντηση συνολικά της πάλης των λαών για έναν κόσμο χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, αλλά και για να προλειάνουν το έδαφος, ώστε ο λαός μας να αποδεχτεί μια στρατιωτική επέμβαση των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στη Β. Κορέα, με πρόσχημα την "αποκατάσταση της δημοκρατίας" και την "αντιμετώπιση των όπλων μαζικής καταστροφής", που αξιοποιήθηκε και σε άλλες ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, όπως π.χ. στο Ιράκ. Το ΚΚΕ υποστηρίζει πως είναι αποκλειστική ευθύνη του λαού κάθε χώρας να αποφασίσει και να επιλέξει τι οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό καθεστώς θα έχει, όπως και να το αλλάξει, με την οργάνωση και την πάλη του.

Οι εξελίξεις επιβάλλουν επαγρύπνηση, ένταση της διεθνιστικής αλληλεγγύης και ενίσχυση της πάλης ενάντια στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και τους πολέμους, ενάντια στα πυρηνικά όπλα. Αυτή η πάλη είναι αναπόσπαστα δεμένη με τον αγώνα για το ψωμί και το μεροκάματο, ενάντια στο κεφάλαιο και τις κυβερνήσεις του, όποιας αστικής απόχρωσης. Είναι δεμένη με τον αγώνα ενάντια στις ιμπεριαλιστικές ενώσεις, όπως το ΝΑΤΟ, η ΕΕ, άλλες στην Ασία και αλλού, ενάντια στο ίδιο το καπιταλιστικό εκμεταλλευτικό σύστημα και την εξουσία του κεφαλαίου, που, όπως έχει δείξει και η Ιστορία, δεν διστάζει μπροστά σε κανένα έγκλημα κατά των λαών, προκειμένου να ξεπεράσει οξυμένες αντιθέσεις και μεγάλα προβλήματα, να πετύχει τους στόχους του και να εξασφαλίσει την κυριαρχία του».

ΔΙΑΠΛΑΝΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΡΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ


Πιο καταστροφική για τον εγκέφαλο η κοσμική ακτινοβολία

Το Διάστημα είναι τόπος επικίνδυνος. Κάθε φορά που οι αστροναύτες απομακρύνονται από την αγκαλιά της Γης, αντιμετωπίζουν το ακραίο ψύχος, την έλλειψη αέρα, τη μικροβαρύτητα και την έκθεση σε ιονίζουσες ακτινοβολίες. Αυτές οι απειλές φαίνονταν έως τώρα σε μεγάλο βαθμό αντιμετωπίσιμες - απλά προβλήματα προς επίλυση από τους μηχανικούς και κάποια εναπομένοντα ρίσκα που οι θαρραλέοι διαστημικοί ταξιδιώτες είναι διατεθειμένοι να πάρουν. Πρόσφατες έρευνες, όμως, έδειξαν ότι η ακτινοβολία στο Διάστημα ίσως είναι πολύ πιο καταστροφική απ' ό,τι θεωρούνταν μέχρι τώρα, ειδικά για τον ευαίσθητο, αλλά εξαιρετικής σημασίας εγκεφαλικό ιστό. Αν και οι επιστήμονες γνώριζαν εδώ και δεκαετίες για τη ραδιενεργό φύση του Διαστήματος, μόλις πρόσφατα προέκυψαν αποδείξεις για το πόσο σοβαρές μπορεί να είναι οι συνέπειες αυτής της ακτινοβολίας και πόσο μπορούν να διαρκέσουν.

Νοητικές βλάβες
Ακτινοβολώντας ποντίκια, μια ομάδα ερευνητών στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Ιρβαϊν διαπίστωσε σημαντική και παραμένουσα νοητική βλάβη, που πιθανότατα θα έχει το αντίστοιχό της και στον ανθρώπινο εγκέφαλο, βάζοντας σε κίνδυνο την επιτυχία των επανδρωμένων διαστημικών αποστολών μεγάλης διάρκειας. Οι αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, που βρίσκεται σε τροχιά στο εγγύς Διάστημα (σε ύψος περίπου τριών έως τεσσάρων εκατοντάδων χιλιομέτρων πάνω από την επιφάνεια του πλανήτη) είναι ακριβώς λόγω αυτής της χαμηλής τροχιάς σε μεγάλο βαθμό προφυλαγμένοι από τις χειρότερες επιπτώσεις της διαστημικής ακτινοβολίας. Ομως ακόμη κι αυτοί διατρέχουν κάποιο κίνδυνο νοητικής βλάβης. Οι κίνδυνοι για τους ταξιδιώτες προς τον Αρη και πιο μακριά απ' αυτόν θα ήταν ενδεχομένως θανάσιμοι.

Προς το παρόν, έχουμε περιορισμένη ικανότητα να αντιμετωπίσουμε τέτοιους κινδύνους. Η ενίσχυση της προστασίας με ασπίδες στα διαστημόπλοια θα μπορούσε να σταματήσει ένα μέρος της ακτινοβολίας, αλλά κανένα υλικό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ασπίδες δεν είναι αρκετά ελαφρύ για να είναι πρακτικό για διαστημικές αποστολές. Υπάρχουν κάποια φάρμακα (κυρίως αντιοξειδωτικά) σε πρώιμο ερευνητικό στάδιο, που ίσως θα μπορούσαν να καταπολεμήσουν τις συνέπειες στον ανθρώπινο οργανισμό από την έκθεση σε ακτινοβολία. Αν δεν βρεθεί μια αποτελεσματική λύση, τα όνειρα για επανδρωμένες πτήσεις μέσα στο ηλιακό σύστημα και ιδίως πέρα απ' αυτό, έστω στο απώτερο μέλλον, ίσως δεν πραγματοποιηθούν ποτέ, ακόμη κι αν βελτιωθούν απίστευτα οι κινητήρες και αυξηθεί κατακόρυφα η ταχύτητα των διαστημοπλοίων.
Ατυχείς συνέπειες
Η κοσμική ακτινοβολία είναι ολέθρια. Δεν μπορούμε να τη δούμε ή να τη νιώσουμε, ωστόσο γεμίζει κάθε σπιθαμή από αυτό που μοιάζει κενός χώρος. Πιο επικίνδυνες για τους αστροναύτες είναι οι γαλαξιακές κοσμικές ακτίνες, φορτισμένα ατομικά σωματίδια που ταξιδεύουν με ταχύτητα που πλησιάζει εκείνη του φωτός και οι αστρονόμοι εκτιμούν ότι προέρχονται από εκρήξεις υπερκαινοφανών (supernova) αστέρων. Πέρα από τις ακτίνες αυτές, που διατρέχουν όλο το διαστημικό χώρο ως ομοιόμορφο πεδίο, ο Ηλιος εκπέμπει πρωτόνια (ιονισμένα άτομα υδρογόνου), σε μεγάλη γκάμα ενεργειών. Αν και τα πρωτόνια αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της ακτινοβολίας στο Διάστημα, λόγω της μικρής τους μάζας προκαλούν συγκριτικά μικρότερη ζημιά στους ζωντανούς ιστούς, σε σχέση με βαρύτερα σωματίδια. Το πιο σημαντικό είναι ότι όλα αυτά τα σωματίδια διαθέτουν επαρκή ενέργεια για να διαπεράσουν τόσο τα τοιχώματα των διαστημοπλοίων, όσο και τα σώματα των αστροναυτών. Οι κάτοικοι της Γης προφυλάσσονται από τα περισσότερα σωματίδια της κοσμικής ακτινοβολίας χάρη στο γήινο μαγνητικό πεδίο που τα εκτρέπει μακριά από την επιφάνεια του πλανήτη. Ομως, το ταξίδι μακριά από τη γήινη μαγνητόσφαιρα οδηγεί σε αναπόφευκτη έκθεση και στις ...ατυχείς συνέπειες που έχει η αλληλεπίδραση αυτών των σωματιδίων με τους ανθρώπινους ιστούς.
Το πρόβλημα με την κοσμική ακτινοβολία είναι ότι όταν αυτά τα σωματίδια διαπεράσουν το ανθρώπινο σώμα, αφήνουν πίσω τους ένα μέρος από την ενέργεια που διαθέτουν, ιονίζοντας τα άτομα των ιστών που θα βρουν στο διάβα τους. Τα ιονισμένα άτομα συγκρούονται με άλλα άτομα των βιολογικών μορίων, προκαλώντας ένα δεύτερο κύμα βλαβών. Οσο πιο βαρύ είναι ένα σωματίδιο και όσο γρηγορότερα κινείται, τόσο μεγαλύτερη ενέργεια μεταφέρει και τόσο περισσότερα άτομα θα ιονίσει. Η ανακατανομή των ηλεκτρονίων που αποσπάστηκαν από τα άτομα θα κάνει ορισμένα απ' αυτά να σπάσουν τους χημικούς δεσμούς στο μόριο στο οποίο βρίσκονταν και ανάλογα με το είδος του μορίου θα προκύψουν βλάβες σε πρωτεΐνες, σε λιπίδια, σε νουκλεϊνικά οξέα και άλλα κρίσιμα βιολογικά μόρια. Η απομάκρυνση των ηλεκτρονίων προκαλεί τη δημιουργία ελεύθερων ριζών (άτομα ή μόρια στα οποία λείπει ένα η περισσότερα ηλεκτρόνια που θα κάλυπταν τα τροχιακά τους). Οι ελεύθερες ρίζες αντιδρούν στη συνέχεια με άλλα μόρια μέσα στο σώμα, μετατρέποντάς τα σε νέες χημικές ενώσεις, που δεν εξυπηρετούν πια τον αρχικό σκοπό τους. Για παράδειγμα, όταν οι ελεύθερες ρίζες συναντήσουν DNA, τότε διασπούν τη φωσφοσακχαρική ραχοκοκαλιά του, ή προκαλούν βλάβες στις νουκλεϊνικές βάσεις.
Διαφορές
Σε μοριακό επίπεδο, διαπιστώθηκαν περιοχές σε νανοκλίμακα με υψηλή συγκέντρωση ελεύθερων ριζών, που μπορούν να δημιουργήσουν σχετικά μικρές περιοχές που περιέχουν μεγάλο αριθμό βλαβών σε κρίσιμα βιομόρια. Τα βαριά φορτισμένα σωματίδια προκαλούν πολύ περισσότερες τέτοιες περιοχές συγκριτικά με την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία (ακτινοβολία φωτονίων, όπως οι ακτίνες «Χ» και οι ακτίνες «Γ»). Είναι αυτή η πυκνότητα των βλαβών που κάνει τη διαστημική ακτινοβολία πιο επικίνδυνη από τις παραδοσιακές μορφές ιονίζουσας ακτινοβολίας πάνω στη Γη.
Τα πειράματα με ποντίκια τα οποία ακτινοβολήθηκαν μέσα σε επιταχυντή σωματιδίων με «βαριά» ιονίζουσα ακτινοβολία 0,3 Gy (γκρέι), φύσης ανάλογης με εκείνη του Διαστήματος (χρησιμοποιήθηκαν ιόντα οξυγόνου και τιτανίου), έδειξαν συσχέτιση της νοητικής κατάπτωσης με τη μείωση των δενδριτικών ακάνθων (μικρών προεξοχών στους δενδρίτες των νευρώνων, που αποτελούν δυνάμει σημεία συνάψεων μεταξύ των νευρώνων). Μέχρι τώρα η μόνη πηγή πληροφοριών για τις ενδεχόμενες βλάβες από τη διαστημική ακτινοβολία ήταν έμμεση, από παρατηρήσεις σε ανθρώπους που υποβλήθηκαν σε αντικαρκινική θεραπεία με ακτινοβόληση του εγκεφάλου. Μια τέτοια ημερήσια θεραπεία προβλέπει ακτινοβόληση με 2 Gy, περισσότερη δηλαδή απ' ό,τι η ακτινοβόληση σε όλο το ταξίδι προς τον Αρη και πίσω στη Γη. Η διαφορά είναι ότι η ακτινοβόληση με ακτίνες «Χ» και «Γ» κάνει πολύ μικρότερη ζημιά απ' ό,τι η ακτινοβόληση με σωματίδια, και ιδιαίτερα με βαριά σωματίδια.
Μια διαφορά που επισημαίνουν οι ίδιοι οι ερευνητές είναι ότι η ακτινοβολία χορηγήθηκε στα πειραματόζωα σε πολύ μικρό χρόνο, ενώ αντίθετα οι ταξιδιώτες του Διαστήματος θα τη δέχονται σταδιακά. Ομως, είτε με ταχύ ρυθμό, είτε με αργό, οι βλάβες από τα βαρύτερα σωματίδια είναι δύσκολο έως αδύνατο να επιδιορθωθούν από τον οργανισμό, ιδιαίτερα στον εγκέφαλο, όπου η παραγωγή νέων νευρώνων είναι πολύ αργή. Στο παρελθόν η μεγαλύτερη ανησυχία ήταν για την εμφάνιση καρκίνου στους αστροναύτες εξαιτίας της διαστημικής ακτινοβολίας. Οι νοητικές βλάβες που μπορεί να προκαλέσει ίσως οδηγήσουν στην αποτυχία επανδρωμένων αποστολών και τον κίνδυνο θανάτου πολύ νωρίτερα.

Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣ
Πηγή: «Scientific American»

Κυριαρχία μιας ελίτ στον ανταγωνισμό για το προϊόν



Με όπλο τα πανάκριβα τηλεοπτικά δικαιώματα, η αγγλική Πρέμιερ Λιγκ κατέχει την κορυφή στη λίστα των πρωταθλημάτων με τα περισσότερα έσοδα
Associated Press
Με όπλο τα πανάκριβα τηλεοπτικά δικαιώματα, η αγγλική Πρέμιερ Λιγκ κατέχει την κορυφή στη λίστα των πρωταθλημάτων με τα περισσότερα έσοδα
Η ολοκλήρωση της φετινής θερινής μεταγραφικής περιόδου στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο επισημοποίησε, τουλάχιστον με τα μέχρι τώρα στοιχεία, και τον «χορό» των δισ. που στήθηκε με τις μετακινήσεις παικτών με σκοπό την ενίσχυση των ομάδων. Ενας τομέας που τα τελευταία χρόνια αποτελεί από τους πλέον κερδοφόρους στην γενικότερη βιομηχανία του σημερινού εμπορευματοποιημένου ποδοσφαίρου, με τα ποσά που τζιράρονται κάθε καλοκαιρινή περίοδο να φτάνουν σε αστρονομικά ύψη (βλ. και πρόσφατο δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη»). Είναι χαρακτηριστικό ότι με τα μέχρι στιγμής επίσημα στοιχεία, το ποσό που δαπανήθηκε τη φετινή μεταγραφική περίοδο ξεπέρασε τα 4 δισ. ευρώ, ενώ η αύξηση σε σχέση με πριν από δύο χρόνια αγγίζει τα 700 εκατ. ευρώ. Η Παρί Σεν Ζερμέν, με τα λεφτά που έδωσε για τις αποκτήσεις των Νεϊμάρ και Εμπαπέ (με τη μορφή δανεισμού), αλλά και η Μίλαν, που χάρη στα κινεζικά κεφάλαια βρέθηκε σε μεταγραφική έξαρση, θεωρούνται οι πρωταθλήτριες της μεταγραφικής περιόδου.
Οι ...πέντε και οι άλλοι
Το σκηνικό που επικράτησε (και) φέτος στη μεταγραφική περίοδο και τα ποσά που δαπανήθηκαν, κυρίως από ομάδες που προέρχονται από συγκεκριμένες χώρες, δεν είναι ξεκομμένα από τη γενικότερη εικόνα που επικρατεί στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο όσον αφορά τις εγχώριες διοργανώσεις. Σε ένα ποδόσφαιρο - πρόσφορο έδαφος για ανελέητες επιχειρηματικές (και όχι μόνο) κόντρες συμφερόντων και για τα παιχνίδια κέρδους των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται, η «ψαλίδα» μεταξύ «πατρικίων» και «πληβείων» συνεχώς ανοίγει. Ουσιαστικά αυτή τη στιγμή η όξυνση του ανταγωνισμού έχει επιβάλει ένα καθεστώς δύο και τριών ταχυτήτων όσον αφορά τις εγχώριες διοργανώσεις, με αυτές συγκεκριμένων τεσσάρων (+1) χωρών να θεωρούνται πανάκριβα προϊόντα, από το «πάνω ράφι». Αγγλία, Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία (και Γαλλία που ακολουθεί) κατέχουν τη μερίδα του λέοντος όσον αφορά τα κέρδη από διάφορους τομείς (τηλεοπτικά, χορηγίες, περαιτέρω έσοδα), δημιουργώντας ένα συγκεκριμένο «στάτους κβο». Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία σχετικής έρευνας του ποδοσφαιρικού τμήματος του οίκου «Deloitte» για τη σεζόν 2015 - 2016, τα οποία αναφέρουν πως συνολικά τα έσοδα των συγκεκριμένων πέντε πρωταθλημάτων άγγιξαν το ποσό των 13 δισ. ευρώ. Κάτι που αντιστοιχεί σε πάνω από το μισό (54% συγκεκριμένα) του συνολικού ποσού των εσόδων που υπήρξαν σε όλες τις ευρωπαϊκές εγχώριες διοργανώσεις (περίπου 22 δισ. ευρώ τη συγκεκριμένη περίοδο).
Με όπλο τα τηλεοπτικά

Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης αποτελούν τα βαριά «χαρτιά» της ισπανικής Λα Λίγκα στη μάχη του ανταγωνισμού
Eurokinissi
Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης αποτελούν τα βαριά «χαρτιά» της ισπανικής Λα Λίγκα στη μάχη του ανταγωνισμού
Στον πακτωλό δισ. που αφορούν τα έσοδα των συγκεκριμένων ισχυρών πρωταθλημάτων, ιδιαίτερη βαρύτητα, παίζοντας φυσικά το δικό της ρόλο στην αύξηση των ποσών, έχει η πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Ενας ακόμα τομέας που τις τελευταίες δεκαετίες συγκαταλέγεται στα «χρυσωρυχεία» του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, ιδιαίτερα μετά το άνοιγμα σε προσοδοφόρες αγορές από την Ασία (με βαρύ «χαρτί» την Κίνα), τις αραβικές χώρες (με βάση και την εισαγωγή κεφαλαίων στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο) και τις ΗΠΑ. Χαρακτηριστικά είναι τα επίσημα στοιχεία για τα ποσά που αφορούν την πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των συγκεκριμένων πρωταθλημάτων. Οπως υπολογίζεται, το ύψος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων στα πρωταθλήματα της πεντάδας των ισχυρών (Αγγλία, Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία και Γαλλία) άγγιξε τα 6,6 δισ. για τη σεζόν 2015 - 2016, αντιστοιχώντας στο 49% των συνολικών εσόδων των πέντε Λιγκών, ενώ το ποσό αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο με βάση τις νέες συμφωνίες που υπογράφηκαν για την τριετία 2017-19. Το τι ρόλο παίζει η πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων σε αστρονομικά ποσά στα έσοδα των ομάδων και τη λειτουργία των ομάδων που προέρχονται από τα συγκεκριμένα πρωταθλήματα φαίνεται ξεκάθαρα στις δηλώσεις του Νταν Τζόουνς, συνεργάτη του ποδοσφαιρικού τμήματος της «Deloitte» που πραγματοποίησε τη σχετική έρευνα:

Ανοιγμα στους ξένους επενδυτές απαιτούν από την Μπουντεσλίγκα οι πολυεθνικές - χορηγοί του πρωταθλήματος
Associated Press
Ανοιγμα στους ξένους επενδυτές απαιτούν από την Μπουντεσλίγκα οι πολυεθνικές - χορηγοί του πρωταθλήματος
«Η αύξηση των εσόδων από συμφωνίες αναμετάδοσης συνεχίζει να παρέχει τη βάση στην οποία οι κορυφαίοι σύλλογοι της Ευρώπης μπορούν να στηριχτούν προκειμένου να επενδύσουν σε νέα ταλέντα και εγκαταστάσεις, όπως γήπεδα, προπονητικά κέντρα κ.λπ.».
Τα παραπάνω είναι ενδεικτικά της δυναμικής και κυρίως των «όπλων» με τα οποία οι ομάδες από τα πέντε μεγάλα πρωταθλήματα μπαίνουν κάθε φορά στη «μάχη», σε σχέση με τους αντιπάλους τους.
Οξυμένος ανταγωνισμός και μεταξύ των ισχυρών
Πέρα όμως από τις τεράστιες οικονομικές διαφορές στον ανταγωνισμό της πρώτης πεντάδας με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, εξίσου υψηλός είναι και ο ανταγωνισμός που αφορά τις μεταξύ τους διαφορές σε αυτόν τον τομέα. Αλλωστε, στο εμπορευματοποιημένο ποδόσφαιρο, όπου κυριαρχεί το αδυσώπητο κυνήγι για τα κέρδη, η όξυνση του ανταγωνισμού δεν θα μπορούσε να λείπει και από τα υψηλά «πατώματα» της «πυραμίδας». Το αντίθετο μάλιστα, αφού π.χ. η συγκέντρωση στα πέντε μεγάλα πρωταθλήματα του μεγαλύτερου μέρους του ποδοσφαιρικού τζίρου οξύνει ακόμα περισσότερο τη μάχη μεταξύ των πολυεθνικών που «κινούν τα νήματα», για το μεγαλύτερο κομμάτι της «πίτας» της αγοράς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κόντρα της αγγλικής με την ισπανική Λίγκα για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αξιοποίηση της ασιατικής αγοράς, όπου η δεύτερη δείχνει τα τελευταία χρόνια να μπαίνει δυναμικά με μπροστάρηδες τα δυο βαριά «χαρτιά» της, Ρεάλ Μαδρίτης και Μπαρτσελόνα. Αλλο, πρόσφατο παράδειγμα, αποτελεί η εισήγηση από πλευράς ισπανικής Λίγκας στην UEFA να ελέγξει την εισροή κεφαλαίων στη γαλλική Παρί Σεν Ζερμέν και στην αγγλική Μάντσεστερ Σίτι, από Κατάρ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αντίστοιχα, για παραβίαση των οικονομικών κανονισμών που ισχύουν στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.
Την ίδια ώρα, γερμανικών συμφερόντων αθλητική πολυεθνική που έχει τα δικαιώματα στη γερμανική Μπουντεσλίγκα έχει αυξήσει τα τελευταία χρόνια την πίεση προς τους υπεύθυνους του γερμανικού πρωταθλήματος και κρατικούς φορείς για αλλαγή στη νομοθεσία που αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ομάδων. Ειδικότερα, πιέζει για άρση των περιορισμών προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για εισροή στο γερμανικό ποδόσφαιρο επιχειρηματικών κεφαλαίων από το εξωτερικό (Κίνα, Ρωσία), η οποία θα ανεβάσει το επίπεδο του ανταγωνισμού των γερμανικών ομάδων και γενικότερα του πρωταθλήματος.
Για την ιταλική Serie A, που βρίσκεται αρκετά πιο πίσω σε δημοφιλία και έσοδα σε σχέση με τα τρία άλλα πρωταθλήματα (Πρέμιερ Λιγκ, Λα Λίγκα, Μπουντεσλίγκα), η είσοδος Κινέζων επενδυτών τόσο στις κορυφαίες ομάδες (Μίλαν, Ιντερ) όσο και σε άλλες (π.χ. χρεοκοπημένη Πάρμα) μοιάζει με «μάννα εξ ουρανού» προκειμένου να αναρριχηθεί στην κλίμακα του ανταγωνισμού, μέσω του ανοίγματος στην Ασία.
Οσο για τη γαλλική Ligue 1, αν και συνολικά δείχνει να είναι ο «αδύναμος κρίκος», προσπαθεί με την παρουσία των δύο πρωταγωνιστριών (Παρί και Μονακό) να «σηκώσει» τη γενικότερη εικόνα του πρωταθλήματος.
Κυρίαρχη η Πρέμιερ Λιγκ
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία, η Πρέμιερ Λιγκ παραμένει οικονομικά στην κορυφή του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, παρουσιάζοντας συνολικά έσοδα της τάξης των 4,9 δισ. ευρώ για τη σεζόν 2015-16, 500 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν. Πλέον, με τη νέα συμφωνία για τα τηλεοπτικά, που έφτασε το ποσό των 2,6 δισ. ευρώ, το αγγλικό πρωτάθλημα όχι μόνο «στρογγυλοκάθεται» για τα καλά στην κορυφή μεταξύ των πλέον προσοδοφόρων, αλλά αυξάνει και την απόσταση από τους ανταγωνιστές του.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η γερμανική Μπουντεσλίγκα, όπου τα συνολικά έσοδα των συλλόγων άγγιξαν τα 2,7 δισ. ευρώ, ενώ μεγάλο ρόλο έπαιξε η κατακόρυφη άνοδος στα τηλεοπτικά δικαιώματα του πρωταθλήματος την τελευταία διετία. Ακολουθούν η ισπανική Λα Λίγκα (με περίπου 2,4 δισ. ευρώ έσοδα), η ιταλική Serie A (1,9 δισ. ευρω) και η γαλλική Ligue 1 (περίπου 1,5 δισ.).

9 Σεπ 2017

Φοβερή αποκάλυψη για το γιατί ο Μακρόν είναι τόσο φιλέλληνας!

       

Ακούγοντας την κυβέρνηση της Αριστεράς, την κρατική ΕΡΤ αλλά και τα υπόλοιπα Μέσα Ενημέρωσης να παρουσιάζουν τον Μακρόν να έρχεται στην Ελλάδα ως Μάγος με τα δώρα και ως ο Άγιος Βασίλης που θα μας φέρει επενδύσεις, ευημερία, ανάπτυξη, χρυσές κάνουλες, χρυσά κουτάλια, μεταξωτές κορδέλες, μεταξωτά βρακιά, βιολιά, ζουρνάδες, νταούλια και άλλα ταρατατζούμ, μπήκαμε στον πειρασμό να αναρωτηθούμε γιατί αυτό το παλικάρι ο Εμμάνουελ Μακρόν είναι τόσο φιλέλληνας.
Σκεπτόμενοι την λύση του αινίγματος καταλήξαμε σε μια φοβερή και τρομερή ανακάλυψη! Ο Εμμάνουελ Μακρόν δεν είναι φιλέλληνας! Ο Εμμάνουελ Μακρόν είναι Έλληνας και μάλιστα ποντιακής καταγωγής! Το πραγματικό όνομα του Εμμάνουελ Μακρόν είναι Εμμανουήλ Μακρίδης και γεννήθηκε σε μικτό Γαλλοποντιακό χωριό από το οποίο έφυγε σε μικρή ηλικία και μετεγκαταστάθηκε στην Γαλλία!
Ο μεγάλος αυτός Γαλλοπόντιος Μανώλης  Μακρίδης είναι η ελπίδα του Ελληνισμού! Ας ελπίσουμε ότι ο Μανώλης Μακρίδης θα προσφέρει τις υπηρεσίες του και στον Ελληνικό αθλητισμό όπως τις προσέφερε ο άλλος μεγάλος Πόντιος ο Ιβάν και θα φροντίσει να μην χαθεί η ιστορική ομάδα του Ηρακλή!

Οράτιος Μενιππίδης

Η Κούβα ταπεινώνει τις ΗΠΑ μέσω ενός… τυφώνα!

Για μέρες η τηλεόραση έδειχνε εικόνες καταστροφής από τις νότιες περιοχές των ΗΠΑ, λόγω της καταιγίδας Harvey. Πέρα όμως από τις καταστροφές το πιο σημαντικό ήταν οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Και ο εφιάλτης θα επαναληφθεί, σε μεγαλύτερη κλίμακα, καθώς πλησιάζει τη Φλόριντα ο Τυφώνας Irma.
Αυτή τη στιγμή ο  Τυφώνας, (κατηγορίας 5 και με ταχύτητες ανέμου μέχρι 185 μίλια την ώρα), ένας από τους ισχυρότερους στον Ατλαντικό Ωκεανό, έχει αφήσει ήδη τουλάχιστον  23 ανθρώπους νεκρούς, αφού έπληξε τον Άγιο Μαρτίνο , τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους, τις Μικρές Αντίλλες και άλλα νησιωτικά έθνη στη βορειοανατολική Καραϊβική.
Και η Κούβα; Που βρίσκεται ακριβώς στην ίδια περιοχή;
«Η χώρα είναι γνωστή για την απόλυτη ετοιμότητά της για φυσικές καταστροφές», δήλωσε ο καθηγητής του αμερικανικού πανεπιστημίου William LeoGrande στη Herald. «Η Κούβα έχει τελειοποιήσει την τέχνη της ετοιμότητας των τυφώνων κινητοποιώντας τις τοπικές γειτονικές οργανώσεις και τον στρατό για να εκκενώσουν όχι μόνο τους κατοίκους στην πορεία των συνεχιζόμενων καταιγίδων, αλλά και τα κατοικίδια ζώα τους και τα πιο αξιόλογα κτήματά τους»
Το σύστημα προστασίας των πολιτών σε περίπτωση μεγάλων φυσικών καταστροφών, στη Κούβα, δεν εξαντλείται σε  εκκλήσεις από τα ΜΜΕ. Φυσικά, ήδη από την Τρίτη, το Εθνικό Τμήμα Πολιτικής  Άμυνας της Κούβας ξεκίνησε την «ενημερωτική φάση των επιχειρήσεων»  στις 11 επαρχίες που θα βρισκόταν στο κέντρο της επίθεσης του τυφώνα.
Από εκεί και πέρα όμως αρχίζουν οι διαφορές σε σχέση με τις ΗΠΑ και τα άλλα κράτη της περιοχής.
Στην Αβάνα λειτουργεί Συντονιστικό όργανο που συμμετέχουν εκπρόσωποι του Εθνικού Συμβουλίου Άμυνας, των Επαναστατικών Ενόπλων Δυνάμεων και του Υπουργείου Εσωτερικών. Η Πολιτική Άμυνα, η οποία διοικείται από τον στρατηγό  Ramon Pardo , έχει την ευθύνη για να μετακινήσει όλους τους ανθρώπους και τα ζώα από περιοχές χαμηλού υψομέτρου, να μεταφέρει τις προμήθειες τροφίμων σε υψηλότερα εδάφη και  να κατανείμει τρόφιμα σε όλους τους κατοίκους πριν χτυπήσει η καταιγίδα.
Η κυβέρνηση παίρνει τους ανθρώπους έξω από τις περιοχές, πριν οι περιοχές τους πλημμυρίσουν,  χρησιμοποιώντας φορτηγά και λεωφορεία που παρέχονται από το κράτος.
Κάθε κυβερνητικό κτίριο λειτουργεί ως καταφύγιο με τροφή και στελεχωμένο με ιατρικό προσωπικό.
Στη Κούβα, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, λειτουργεί  ένα ολοκληρωμένο εθνικό και τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών καθώς και εκπαίδευσης  για την προστασία από καταστροφές.
Όπως τονίζει και η Marguerite Jimenez, επιτετραμμένης της  Κούβας στον οργανισμό για την Προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην Αμερική, «η στρατηγική απόκρισης της Κούβας έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε όλοι να επιβιώσουν και ότι  βασικός στόχος είναι να προστατεύει τους ανθρώπους όλων των κοινωνικοοικονομικών τάξεων, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους. Είναι βασική μας μέριμνα οι φτωχοί άνθρωποι να μην επηρεάζονται δυσανάλογα, από τις επικίνδυνες καταιγίδες» .
Και τον πιο καθοριστικό ρόλο σε αυτό το σχέδιο και την υλοποίηση του δεν παίζουν ούτε τα ΜΜΕ, ούτε η Πολιτική  Άμυνα, ούτε ο κρατικός μηχανισμός ή ο στρατός. Αλλά η πρωτοβουλία και η ταχεία κινητοποίηση των τοπικών κοινοτήτων μέσω των «Λαϊκών επιτροπών για την Άμυνα της Επανάστασης», οι οποίες υπάρχουν στην Κούβα από τα μέσα της δεκαετίας του 60.


Είναι τα στρατόπεδα… αμερικάνικα…




 

Είναι τα στρατόπεδα… αμερικάνικα…




Γράφει ο Στέλιος Κανάκης //

Οι ΗΠΑ αντιστοιχούν στο 5% του παγκόσμιου πληθυσμού. Οι φυλακισμένοι τους αντιστοιχούν στο 25% (!!!) του παγκόσμιου πληθυσμού φυλακισμένων. Στις αμερικάνικες φυλακές – πραγματικά στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας, κρατούνται σήμερα μισό εκατομμύριο περισσότεροι άνθρωποι απ’ ότι στην Κίνα, της οποίας ο πληθυσμός είναι πενταπλάσιος των ΗΠΑ.[1]

Κατά δήλωση της Σάλι Γιέϊτς, της αμερικανίδας αναπληρώτριας γενικής εισαγγελέα, από τη δεκαετία του ’80, ενώ ο πληθυσμός της χώρας αυξήθηκε κατά 30% ο αντίστοιχος στις φυλακές έχει αυξηθεί κατά 800%.


Στις φυλακές των ΗΠΑ (πολιτειακές, ομοσπονδιακές, ιδιωτικές) σήμερα, κρατούνται πάνω από 2,3 εκατομμύρια άνθρωποι.[2] Βάσει των ίδιων στατιστικών, 2,7 εκατομμύρια παιδιά έχουν τον ένα γονιό τους στις φυλακές. Ο εγκλεισμός, συν τω χρόνω, όλο και περισσότερων αμερικανών στις φυλακές έχει αναχθεί σε μια εξόχως επικερδή δραστηριότητα – βιομηχανία για την αμερικάνικη (καπιταλιστική) οικονομία. Στην οποία αποτυπώνεται αγρίως η καταναγκαστική εργασία των κρατουμένων, φαινόμενο που τείνει να γενικευτεί. Εργασία που, στην καλύτερη των περιπτώσεων, αμείβεται με 1,25 δολάρια την ώρα, δηλαδή μόλις δέκα (10) δολάρια το 8ωρο!

Οι φυλακές – στρατόπεδα τείνουν να ιδιωτικοποιούνται. Ενώ δέκα χρόνια πριν υπήρχαν μόνο πέντε (5) ιδιωτικές φυλακές με περίπου 2.000 κρατούμενους, σήμερα έχουν φτάσει τις εκατό (100) με 62.000 έγκλειστους. Στο τέλος της δεκαετίας, ο αριθμός κρατουμένων στις ιδιωτικές φυλακές θα φτάσει τους 360.000. Στον τομέα ήδη δραστηριοποιούνται 18 εταιρείες σε 27 αμερικανικές πολιτείες. Πρόκειται για την μεγαλύτερη εμπορική δραστηριότητα στο σύμπλεγμα σωφρονισμού των ΗΠΑ. Για παράδειγμα, η ομοσπονδιακή υπηρεσία μετανάστευσης και τελωνείων πληρώνει στη CCA[3] 90 δολάρια την ημέρα για κάθε κρατούμενο στις ιδιωτικές φυλακές.[4]

Σε πάνω από 37 πολιτείες έχει νομιμοποιηθεί η χρήση της εργατικής δύναμης των κρατουμένων από εταιρείες, με αποτέλεσμα πολλές να εγκαθιστούν τις παραγωγικές δραστηριότητές τους εντός των φυλακών. Σύμφωνα με την έρευνα της Palaez, στη σχετική λίστα περιλαμβάνεται η αφρόκρεμα των αμερικανικών εταιρειών: ΙΒΜ, Boeing, Motorola, Microsoft, Dell, Compaq, Intel, Texas Instruments και πολλές άλλες.

Στρατόπεδα συγκέντρωσης – φυλακές. Η νέα μορφή δουλείας που επιβάλλεται στις ΗΠΑ μέσω των φυλακών-κάτεργων καταναγκαστικής εργασίας.
[1] Αποκαλυπτική έρευνα που υπογράφει η Περουβιανή δημοσιογράφος Vicky Palaez, ρεπόρτερ ερευνήτρια της ισπανόφωνης εφημερίδας της Νέας Υόρκης El Diario La Presna

[2] Σύμφωνα με το ανεξάρτητο, μη κερδοσκοπικό Κέντρο Έρευνας για την Παγκοσμιοποίηση (Centre for Research on Globalization, CRG), που εδρεύει στο Μόντρεαλ του Καναδά.

[3] Μεγάλη εταιρία ιδιωτικών φυλακών. Μαζί με την Wackenhut –ο γνωστός πολυεθνικός όμιλος υπηρεσιών ασφαλείας–, ελέγχουν το 75% της «αγοράς».

[4] Στοιχεία του πρακτορείου Bloomberg.

Ορκος πίστης του Καμμένου στους ιμπεριαλιστές στο Ταλίν


Πραγματοποιήθηκε στο Ταλίν της Εσθονίας, με τη γνωστή αντικομμουνιστική κυβέρνηση, η Σύνοδος υπουργών Αμυνας και Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Π. Καμμένος. Στη Σύνοδο της Εσθονίας συμμετείχε και ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ, Γ. Στόλτενμπεργκ.
Ο ιμπεριαλιστικός οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε συνεργασία με το ΝΑΤΟ συζήτησαν την παραπέρα κλιμάκωση των προσπαθειών για τον έλεγχο των αγορών, των πηγών Ενέργειας, καθώς και τους δρόμους μεταφοράς εμπορευμάτων και πρώτων υλών. Κλιμάκωσαν την αντιπαράθεσή τους με τα ρωσικά μονοπώλια και στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκαν μέτρα για την παραπέρα ανάπτυξη στρατιωτικών δυνάμεων στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες (Εσθονία, Πολωνία, Λετονία, Ρουμανία κ.ά.).
Στη Σύνοδο έγινε απολογισμός της ιμπεριαλιστικής διείσδυσης και των επεμβάσεων της ΕΕ στην Αφρική, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού με άλλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, για τον έλεγχο αγορών, όπως η Κίνα.
Επίσης έγινε συζήτηση για ζητήματα του Ευρωπαϊκού Αμυντικού Ταμείου, στο πλαίσιο της παραπέρα ανάπτυξης των εξοπλισμών προς όφελος των ευρωπαϊκών μονοπωλίων.
Η κυβέρνηση μέσω του Π. Καμμένου έδωσε εγγυήσεις, δηλαδή γην και ύδωρ, όπως κάνει συνεχώς με τους ιμπεριαλιστές, σχετικά με την παραπέρα εμπλοκή της πατρίδας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και για μια ακόμη φορά διαφήμισε τις μεγάλες δυνατότητες, όπως τις ονομάζει, που διαθέτει η Ελλάδα σχετικά με την αξιοποίηση στρατιωτικών υποδομών και την εξεύρεση πελατείας, προς όφελος των ιμπεριαλιστικών συμφερόντων.
Ο Π. Καμμένος και η κυβέρνηση δεν χάνουν ευκαιρία να διαφημίζουν τις δυνατότητες και τα φονικά πλεονεκτήματα που έχει η βάση της Σούδας σε συνδυασμό με το Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής. Αποτελεί πλέον καθεστώς για την κυβέρνηση και δεν χάνει ευκαιρία, ώστε σε κάθε επίσκεψη στην πατρίδα μας εκπροσώπου ιμπεριαλιστικού οργανισμού ή χώρας, να του γίνεται ξενάγηση στη Σούδα, να διαφημίζονται οι δολοφονικές παροχές υπηρεσιών της βάσης σε βάρος της χώρας μας και των άλλων λαών. Ολα αυτά τη στιγμή που ως γνωστόν η βάση της Σούδας αποτελεί ορμητήριο και έχει χρησιμοποιηθεί από τους ιμπεριαλιστές σε όλους τους πολέμους και τις επεμβάσεις που έχουν γίνει στην Αφρική και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής.
Η κυβέρνηση έχει σοβαρές ευθύνες με την κλιμάκωση της εμπλοκής των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στους σχεδιασμούς και τις επεμβατικές δράσεις των ιμπεριαλιστών των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, ΕΕ. Δεν έχει κανένα δικαίωμα να αποφασίζει τη συμμετοχή των Ενόπλων Δυνάμεων σε ιμπεριαλιστικές αποστολές μακριά από τα σύνορα, ενάντια σε άλλους λαούς που καταδυναστεύονται από τους ιμπεριαλιστές. Κανένας στρατιωτικός έξω από τα σύνορα. Πρέπει να γίνει λαϊκή απαίτηση να επιστρέψουν η στρατιωτική δύναμη που για χρόνια υπάρχει στο Κόσσοβο και όλες οι στρατιωτικές αποστολές σε διάφορα σημεία της Γης. Να κλείσουν οι υποδομές που υπάρχουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την εξυπηρέτηση των ΝΑΤΟικών συμφερόντων. Να κλείσει τώρα η βάση της Σούδας.

Λ.Α

Επισκέψεις...




Μετά τις επισκέψεις του πρωθυπουργού σε καπιταλιστικές επιχειρήσεις, ήταν η σειρά του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας να επισκεφτεί την περασμένη Τετάρτη εργοστάσια στη Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙΠΕ) του Κιλκίς, για να προβάλει τις «αναπτυξιακές προοπτικές» της οικονομίας, στη βάση του «υγιούς ανταγωνισμού» και της «δίκαιης ανάπτυξης». Το «δυστύχημα» για τον Αλ. Χαρίτση ήταν ότι οι επιχειρήσεις αυτές ήταν λιγότερο «αποστειρωμένες» από εκείνες που επέλεξε ο πρωθυπουργός, με αποτέλεσμα να έχουν καταγραφεί το προηγούμενο διάστημα σοβαρές αντιδράσεις από σωματεία και εργαζόμενους για αντεργατικές εργοδοτικές πρακτικές, κατ' εφαρμογή των νόμων αυτής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Για παράδειγμα, όπως έγραψε την Πέμπτη ο «Ριζοσπάστης», μεγάλη μεταλλουργία που επισκέφτηκε το κυβερνητικό κλιμάκιο, προχωράει σε απολύσεις όταν πρέπει να μειώσει την παραγωγή και επαναπροσλαμβάνει το προσωπικό όταν πρέπει να την αυξήσει, καλεί τους εργαζόμενους να δουλεύουν απλήρωτοι τα Σαββατοκύριακα, με «αντάλλαγμα» ρεπό κ.ά. Αλλη επιχείρηση έχει επιβάλει από το 2012 ατομικές συμβάσεις με μείωση μισθών και επιδομάτων κατά περίπου 20%.

Δημοκρατία...


Δεν είναι λίγες οι φορές που στελέχη της κυβέρνησης επικαλούνται τους κλασικούς του μαρξισμού για να θολώσουν τα νερά σε ό,τι αφορά τις ιδεολογικές καταβολές της αντιλαϊκής τους πολιτικής, για την οποία διαρκώς αναζητούν άλλοθι «αριστεροσύνης». Μια τέτοια περίπτωση είναι ο υπουργός Οικονομικών, ο οποίος, κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου για τα Εργασιακά στην Ολομέλεια της Βουλής, είπε την περασμένη Τετάρτη: «Στο "Κεφάλαιο" υπάρχει ένα πολύ σημαντικό σημείο που μιλάει ο Μαρξ για την ελευθερία και λέει ότι η ελευθερία στον καπιταλισμό τελειώνει στην είσοδο των εργοστασίων (...) Εμείς λέμε ότι οι άνθρωποι - και οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες - είναι αδιαίρετοι. Δεν μπορεί να είσαι δημοκράτης πολίτης στην πολιτική σφαίρα, να ψηφίζεις και να συζητάς, και στο εργοστάσιο και στον χώρο δουλειάς να είσαι σκλάβος. Δεν δουλεύει έτσι η ανθρώπινη φύση. Αν θέλεις να έχεις δημοκρατία, αν θέλεις να έχεις ανθρώπους που είναι σκεπτόμενοι και κριτικοί, δεν μπορεί να υπάρχει η πύλη στους εργασιακούς χώρους που να λέει "Εδώ ξεχάστε τη δημοκρατία, εδώ υπάρχει μόνο η βούληση του εργοδότη ή του αφεντικού"». Προφανώς το παραπάνω δακρύβρεχτο σχόλιό του περί δημοκρατίας, μόνο ως υποκρισία μπορεί να θεωρηθεί. Γιατί;
***
Πρώτον, γιατί η αιτία της έλλειψης δημοκρατίας στους χώρους δουλειάς δεν βρίσκεται πουθενά αλλού, παρά στο γεγονός ότι μια χούφτα ιδιοκτήτες των εργοστασίων, των επιχειρήσεων, των εμπορομάγαζων πλουτίζουν από τη δουλειά της μεγάλης εργατικής πλειοψηφίας. Αυτό λοιπόν το «δικαίωμα» στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο είναι που δίνει το «δικαίωμα» στο κάθε αφεντικό στο μαγαζί του να μην θέλει όσους αμφισβητούν αυτήν την εκμετάλλευση. Επίσης, η καπιταλιστική εκμετάλλευση για να λειτουργήσει, εκτός από τη συναίνεση και τις αυταπάτες, εκτός από το ξεγέλασμα και την κοροϊδία, θέλει και σκυμμένα κεφάλια, υποταγή, κάτω από το φόβο της απόλυσης κ.λπ. Δηλαδή, εκμετάλλευση και δημοκρατία δεν πάνε μαζί. Δεν τα ξέρει άραγε αυτά ο κατά τα άλλα «μαρξιστής οικονομολόγος»; Αυτήν την εκμετάλλευση η κυβέρνηση του υπουργού όχι μόνο δεν την αμφισβητεί, αλλά την ενισχύει. «Κορόνα στο κεφάλι της» έχει το στόχο της ανάκαμψης, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, που απαιτούν το μεγαλύτερο ξεζούμισμα των εργαζομένων, την ένταση δηλαδή της εκμετάλλευσης.
***
Και βέβαια, η κυβέρνησή του εδώ και 2 - 3 χρόνια δούλεψε πρακτικά σε αυτήν την κατεύθυνση, διατηρώντας όλο το αντεργατικό νομικό οπλοστάσιο των προηγούμενων, που συνιστά επίθεση στα εργατικά δικαιώματα και ενισχύοντάς το ακόμα περισσότερο. Ενισχύοντας δηλαδή το δικαίωμα του αφεντικού να επιβάλλει το δίκιο του μέσα από τις αντεργατικές ρυθμίσεις, αυτό που απαιτεί η κερδοφορία του στους χώρους δουλειάς. Ομως η κυβέρνηση δεν περιορίζεται σ' αυτά, αλλά πάει και παραπέρα. Μεθοδεύει την αλλαγή προς το χειρότερο του συνδικαλιστικού νόμου, με έμφαση στην παρεμπόδιση της απεργίας και στον περιορισμό της συνδικαλιστικής προστασίας. Κι από δίπλα, η αστική δικαιοσύνη βγάζει παράνομες εννιά στις δέκα απεργίες, δίνοντας «αέρα στα πανιά» του κεφαλαίου να χτυπήσει με λύσσα τους εργατικούς αγώνες. Αφού δεσμεύτηκε να συγκεράσει τα δικαιώματα και τις ανάγκες των εργαζομένων με το κέρδος των καπιταλιστών, με την απάτη της «δίκαιης ανάπτυξης», αφού υποσχέθηκε να βάλει χαλινάρι στις εργοδοτικές «καταχρήσεις», με την «υγιή επιχειρηματικότητα», η κυβέρνηση εξαγγέλλει τώρα και την αποκατάσταση της δημοκρατίας στους χώρους δουλειάς!
***
«Δημοκρατία» για την κυβέρνηση είναι το δικαίωμα που δίνει με τους νόμους της στις εργοδοτικές «ενώσεις προσώπων» να υποκαθιστούν τα συνδικάτα στην υπογραφή ΣΣΕ και να λιβανίζουν την «πολυχρονεμένη» εργοδοσία. «Δημοκρατία» είναι ο κοινωνικός εταιρισμός, να κάθονται δηλαδή εργαζόμενοι και εργοδότες στο ίδιο τραπέζι και να συζητάνε μέτρα για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των επιχειρήσεων. Η κοροϊδία πάει σύννεφο! Πραγματική δημοκρατία στον καπιταλισμό, στη δικτατορία δηλαδή του κεφαλαίου, δεν μπορεί να υπάρξει, είτε μέσα, είτε έξω από τους χώρους δουλειάς. Γι' αυτό ο αγώνας για μισθούς και δικαιώματα, για κατοχύρωση και επέκταση της συνδικαλιστικής δράσης, πρέπει να συνδυάζεται με την πάλη ενάντια στον πραγματικό αντίπαλο, που είναι το κεφάλαιο και η εξουσία του, μέχρι την ανατροπή της.

Το ... κοντράστ


Το ...κοντράστ είναι χαρακτηριστικό. Από τη μία Τσίπρας, Μακρόν και μεγαλοεπιχειρηματίες, αλά μπρατσέτα, συζητούν και αναλύουν τους τρόπους και τα μέτρα που πρέπει να πάρουν για να βγουν ενισχυμένοι οι καπιταλιστικοί όμιλοι, με τον ίδιο τον πρωθυπουργό να λέει: «Θα είμαι ευτυχής αν αυτή η επίσκεψη, πέρα από τα λόγια, επιφέρει και την αποφασιστικότητά σας να κάνετε το βήμα να επενδύσετε στην Ελλάδα. Το είπα και στην αρχή: Δεν θα το μετανιώσετε»...
Από την άλλη, χιλιάδες εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά μαθαίνουν ότι άμεσα τα σπίτια τους μπορεί να βγουν στο σφυρί επειδή δεν έχουν μία για να πληρώσουν στις τράπεζες τα στεγαστικά τους δάνεια. Κυβερνητικά στελέχη λένε: «Καθιερώνονται ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί τρεις φορές την εβδομάδα. Ξεκινάμε με μαγαζιά και μετά θα πάμε στα σπίτια».
Πώς συνδέεται το ένα με το άλλο; Μα είναι φανερό ότι το κλίμα εμπιστοσύνης που πρέπει να δημιουργηθεί για να έρθουν και να επενδύσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι διαμορφώνεται και θα διαμορφωθεί αφού υλοποιηθεί το βασικό προαπαιτούμενο: Το αντιλαϊκό χτύπημα των εργαζομένων και των οικογενειών τους, το τσάκισμα των μισθών, των συντάξεων, η φορολεηλασία, οι πλειστηριασμοί... Πολύ περισσότερο που το ζήτημα αυτό αφορά τις επενδύσεις διαφόρων funds στην ιδιοκτησία, χρήση γης και ακινήτων.
Ας μείνουμε, όμως, σε αυτό το τελευταίο.
Η κατάσταση έχει διαμορφωθεί ως εξής:
Χιλιάδες εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά που δεν έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του νόμου Κατσέλη αντιμετωπίζουν άμεσα το ενδεχόμενο πλειστηριασμού της πρώτης κατοικίας. Ζουν με την αγωνία εάν θα έχουν σπίτι να μείνουν. Η όποια «προστασία» παρέχει ο νόμος αυτός, έχει ισχύ μόνο μέχρι τις 31.12.2017 και αφορά εργαζόμενους και λαϊκές οικογένειες κυριολεκτικά εξαθλιωμένες. Αυτές οι περιπτώσεις είναι μόνο ένα μέρος του συνόλου των οικογενειών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα μη δυνατότητας αποπληρωμής του στεγαστικού τους δανείου.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχει ήδη φροντίσει να πάρει μια σειρά μέτρα σε αυτήν την κατεύθυνση, όπως: Καμία προστασία στην πρώτη κατοικία, σχετικά με τα χρέη λαϊκών νοικοκυριών στις τράπεζες. Καθιέρωση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Από την 1/1/2018 το σύνολο των δανείων πρώτης κατοικίας «απελευθερώνεται» πλήρως και σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα πώλησης. Σύμφωνα με τους επιχειρησιακούς στόχους των τραπεζών και τους βασικούς δείκτες απόδοσης, προβλέπεται μείωση των συνολικών μη εξυπηρετούμενων δανείων κατά 38% (ή περίπου 40 δισ. ευρώ) μέχρι το τέλος του 2019.
Ολα τα παραπάνω φέρνουν στην επικαιρότητα την πρόταση νόμου καθώς και τροπολογίες που έχει καταθέσει το ΚΚΕ και αφορούν την προστασία και ανακούφιση των φτωχών λαϊκών οικογενειών. Το Νοέμβρη του 2015, το ΚΚΕ κατέθεσε πρόταση νόμου που ανάμεσα στα άλλα εισάγει διατάξεις που στοχεύουν στην ανακούφιση της λαϊκής οικογένειας από την υπερχρέωση στην κατεύθυνση μετάθεσης του βάρους της κρίσης στους τραπεζικούς ομίλους, προβλέποντας τη δραστική μείωση των χρεών των λαϊκών οικογενειών προς τις τράπεζες. Και πιο ειδικά προβλέπεται «η δραστική μείωση των χρεών των λαϊκών οικογενειών προς τις τράπεζες (διαγραφές τόκων και ανατοκισμών κ.λπ.)», αλλά και «η αυτοδίκαιη παύση κάθε μορφής πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης από πλευράς των τραπεζών, σε βάρος των οφειλετών λαϊκών οικογενειών, για οφειλόμενα ποσά», κάτι που στην ουσία «παγώνει» τις όποιες διαδικασίες πλειστηριασμών.
Σε κάθε περίπτωση, οι εξελίξεις πρέπει να σημάνουν συναγερμό σε συνδικάτα, Λαϊκές Επιτροπές και άλλους φορείς του κινήματος. Με σύνθημα «Κανένα λαϊκό σπίτι στα χέρια αρπαχτικού ή τραπεζίτη», να υπάρξει οργανωμένη απάντηση στην επίθεση που κλιμακώνεται σε βάρος της εργατικής - λαϊκής οικογένειας.

TOP READ