17 Ιουν 2019

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ κάνει λόγο για ΑΟΖ που «αξιώνει η Κύπρος»

Για «περιοχή την οποία αξιώνει η Κυπριακή Δημοκρατία ως Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη» κάνει λόγο το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών σε σημερινή απάντησή του, σχετικά με τις ενέργειες και τις δηλώσεις της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο, επιβεβαιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο την επικινδυνότητα της πολιτικής αναγωγής των ΗΠΑ και της ΕΕ σε υπερασπιστές των κυριαρχικών δικαιωμάτων που προωθούν η Αθήνα και η Λευκωσία.
Απαντώντας σε ερώτηση του ιστότοπου «Hellas Journal», εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία της Ουάσιγκτον για τις πρόσφατες δηλώσεις του Μεβλούτ Τσαβούσογλου, υπενθυμίζοντας την προγενέστερη ανακοίνωση με την οποία το Στέιτ Ντιπάρτμεντ καλεί την Άγκυρα να ακυρώσει την απόφασή της για την πραγματοποίηση των παράνομων γεωτρήσεων εντός της κυπριακής ΑΟΖ.
«Όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος στη δήλωση που έκανε στις 6 Μαΐου, οι Ηνωμένες Πολιτείες ανησυχούν βαθιά για τις εξαγγελθείσες προθέσεις της Τουρκίας που αφορούν την έναρξη υπεράκτιων γεωτρήσεων, σε μια περιοχή την οποία αξιώνει η Κυπριακή Δημοκρατία ως Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη. Αυτό το βήμα είναι ιδιαίτερα προκλητικό και δημιουργεί τον κίνδυνο για την αύξηση της έντασης στην περιοχή», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
Με αυτήν τη διατύπωση, η Ουάσιγκτον φέρεται να μην αναγνωρίζει την ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου, κάτι που αποτελεί πάγια θέση της Άγκυρας.

16 Ιουν 2019

Προληπτική λογοκρισία στο Facebook με κριτή τα… «Ellinika Hoaxes»

Σε παλαιότερα κείμενα μας, με αφορμή την «σύμπραξη» του Facebook και των «Ellinika Hoaxes», είχαμε επισημάνει τον κίνδυνο επιβολής έμμεσης, ή άμεσης, λογοκρισίας με πρόσχημα τα «fake news».
Τόσο σε σχετικό υπόμνημα προς την ΕΣΗΕΑ, όσο και από αυτό εδώ το βήμα, έχουμε αναδείξει το πόσο επικίνδυνο είναι, για τη δημοκρατία και την ελευθερία του λόγου, να αναλαμβάνει ενα σάιτ να μοιράζει πιστοποιητικά δημοσιογραφικής εγκυρότητας. Μήπως, τελικά, πίσω απ’ το δήθεν κυνήγι της «τοξικότητας» των ειδήσεων κρύβεται το κυνήγι της ταξικής προσέγγισης των γεγονότων;
Δεν πέρασε πολύς καιρός και είχαμε ήδη ενα πρώτο ανησυχητικό δείγμα «προληπτικής λογοκρισίας» στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης του Facebook.
Πιο συγκεκριμένα, στην σελίδα (Group) «Τέχνη είναι οι αγώνες του λαού» εστάλη μήνυμα από το Facebook ότι «μέλος της σελίδας κοινοποίησε περιεχόμενο που αξιολογήθηκε ως «ψευδές» από τον οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων Ellinika Hoaxes». Το ενδιαφέρον της υπόθεσης δεν είναι στο μήνυμα καθεαυτό αλλά στο γεγονός ότι,
πρώτον, ο μηχανισμός ανίχνευσης της «ψευδούς είδησης» ενεργοποιήθηκε πριν καν κοινοποιηθεί το link (άρθρο, βίντεο κλπ.), μιας και απαιτείται έγκριση από το διαχειριστή της ομάδας (η οποία και δεν εδόθη μέχρι τη στιγμή λήψης της προειδοποίησης από το facebook) και
δεύτερον, η σχετική προειδοποίηση που περιλαμβάνεται στο τέλος του μηνύματος που λέει: «Αν μια ομάδα κοινοποιεί συνεχώς ψευδείς ειδήσεις, το Facebook ενδέχεται να μετακινήσει το περιεχόμενο της ομάδας προς τα κάτω στις Ενημερώσεις, το οποίο σημαίνει ότι λιγότερα άτομα θα επισκέπτονται την ομάδα. Το Facebook μπορεί επίσης να σταματήσει να προτείνει σε άτομα να γίνουν μέλη της ομάδας».
1560369373382blob
Τι μας λέει, με λίγα λόγια το Facebook; Ότι με βάση την κρίση των «Ellinika Hoaxes», αναφορικά με το τι είναι και τι δεν είναι «Ψευδές», δύναται να ασκήσει έμμεση λογοκρισία, είτε μετακινώντας το περιεχόμενο της ομάδας «προς τα κάτω στις Ενημερώσεις», είτε σταματώντας «να προτείνει σε άτομα να γίνουν μέλη της ομάδας».
Να, λοιπόν, πως εφαρμόζεται, αργά αλλά σταθερά, στην πράξη, η «αστυνόμευση» στα κοινωνικά δίκτυα. Πρόκειται για μια κατάσταση που ενέχει σημαντικότατους κινδύνους, τόσο για το λειτούργημα της δημοσιογραφίας όσο και για το ίδιο το δικαίωμα του λαού στην ελεύθερη έκφραση. 

Χρυσή Αυγή: «Τρεις και ο κούκος» στις προεκλογικές φασιστοσυνάξεις

Σε κατάσταση σταδιακής αποσύνθεσης μοιάζει να βρίσκεται το ναζιστικό εγκληματικό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής στο δρόμο προς τις βουλευτικές εκλογές της 7ης Ιουλίου.
Λίγο τα απογοητευτικά ποσοστά στις διπλές εκλογές του Μαϊου, λίγο η άνοδος του ακροδεξιού Βελόπουλου και η συσπείρωση της ΝΔ, λίγο η πολυαναμενόμενη ολοκλήρωση της δίκης (που έχει ήδη καθυστερήσει με ευθύνη της κυβέρνησης Τσίπρα) και τα… ποντίκια εγκαταλείπουν το σαπιοκάραβο πρωτού αυτό βυθιστεί.
Παρά τις φανφάρες των φασιστών περί δήθεν «συσπείρωσης των εθνικιστών» και «εθνικό προσκλητήριο της Χρυσής Αυγής», η ναζιστική συμμορία έχει αποτύχει να οργανώσει έστω και μια πολυπληθή ανοιχτή συγκέντρωση. Αντίθετα, οι προεκλογικές φασιστοσυνάξεις των χρυσαυγιτών λαμβάνουν χώρα συνήθως μέσα σε γραφεία και αίθουσες, όπου συνωστίζονται μερικά χουντογερόντια και οι συνήθεις άσβερκοι «φουσκωτοί» με τα ξυρισμένα κεφάλια και τα τατουάζ-σβάστικες.
Τέτοιος… συνωστισμός υπήρξε και στα κεντρικά γραφεία της ναζιστικής συμμορίας για την παρουσίαση των υποψηφίων της οργάνωσης ενόψει εκλογών. Ο «εθνικιστικός παλμός» (που διαφήμιζαν απ’ τα φασιστοσάϊτ τους οι χρυσαυγίτες) κλείστηκε σε μια αίθουσα λίγων ατόμων, όπου οι υμνητές του Χίτλερ χειροκροτούσαν τους εαυτούς τους. Να τους ευχηθούμε, από καρδιάς, η επόμενη σύναξη τους να γίνει σε κελί των φυλακών Κορυδαλλού.
Η αδυναμία της Χρυσής Αυγής να διοργανώσει ανοιχτή προεκλογική συγκέντρωση, αφενός δείχνει ότι οι εναπομείναντες ψηφοφόροι της ντρέπονται γι’ αυτό που ψηφίζουν (ντρέπονται, δηλαδή, να πουν ευθέως ότι είναι φασίστες) και αφετέρου σηματοδοτεί την περαιτέρω συρρίκνωση της απήχησης του ναζιστικού μορφώματος.
Στις προσεχείς εκλογές, η συμμορία των ναζιστικών αποβρασμάτων πρέπει να πέσει ακόμη χαμηλότερα. Οι εργαζόμενοι – κυρίως η νεολαία – πρέπει να τους γυρίσουν την πλάτη, να δουν ότι πρόκειται για μια εγκληματική οργάνωση δολοφόνων, νοσταλγών του Χίτλερ και του Μεταξά, που δεν έχει θέση ούτε στη Βουλή, ούτε πουθενά.
Πραγματική τιμωρία της Χρυσής Αυγής είναι η ακόμη μεγαλύτερη πτώση των ποσοστών της στις εκλογές της 7ης Ιουλίου, με ταυτόχρονη άνοδο του ΚΚΕ, της δύναμης που οι φασίστες απεχθάνονται και φοβούνται. Ο λαός μπορεί και πρέπει να τιμωρήσει τα χρυσαυγίτικα καθάρματα «μαυρίζοντας”» τα στην κάπλη και ενισχύοντας τα ψηφοδέλτια του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, της μοναδικής συνεπούς αντιφασιστικής δύναμης.

Βαριές καταδίκες σε βάρος στελεχών του αγροτικού κινήματος

       

15-06-2019


Βαριά καταδίκη σε βάρος στελεχών του οργανωμένου αγροτικού κινήματος επέβαλε την Τετάρτη το «αγροτοδικείο» της Λάρισας, στέλνοντας, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, το μήνυμα ότι συνεχίζεται και θα συνεχίζεται η επιχείρηση τρομοκράτησης της αγροτιάς, ώστε να σταματήσει να αγωνίζεται για την επιβίωσή της, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, των κυβερνήσεων και των κομμάτων της.
Το δικαστήριο επέβαλε ποινή 12μηνης φυλάκισης με αναστολή στους Ρίζο Μαρούδα, πρόεδρο της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Λάρισας, Βαγγέλη Μπούτα και Κώστα Τζέλλα, πρόεδρο και γραμματέα αντίστοιχα της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Καρδίτσας (μέλη και οι τρεις της Γραμματείας της Πανελλαδικής Επιτροπής των Μπλόκων), που κατηγορούνταν για το μπλόκο στον κόμβο της Νίκαιας στη διάρκεια της πανελλαδικής αγροτικής κινητοποίησης το χειμώνα του 2017.
Κατηγορούμενος ήταν και ο Τάσος Τσιαπλές, πρόεδρος τότε του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, που βρέθηκε στο μπλόκο, μαζί με άλλους συνδικαλιστές και εργάτες, για να συμπαρασταθούν στον αγώνα των αγροτών, ο οποίος αθωώθηκε.
Το σκεπτικό της βαριάς καταδίκης σε βάρος των τριών αγροτοσυνδικαλιστών που επιβλήθηκε από την πρόεδρο του δικαστηρίου, Ελ. Σούρλα, παρά την αθωωτική εισαγγελική πρόταση, στηρίχθηκε στα περί «ηθικής αυτουργίας», αν και το κατηγορητήριο έκανε λόγο για «παρακώλυση συγκοινωνιών». Μια κατηγορία, ας σημειωθεί, που ανατράπηκε πανηγυρικά στη διάρκεια της δίκης των 10 στελεχών του αγροτικού κινήματος που έγινε στο δικαστήριο της Λάρισας την 1η Μάρτη 2019 και αφορούσε το στήσιμο του μπλόκου της Νίκαιας κατά την πανελλαδική αγροτική κινητοποίηση τον Γενάρη και τον Φλεβάρη του 2019.
Σε κείνη τη δίκη, που στήθηκε με διαδικασίες «fast – track», η κατηγορία περί «ηθικής αυτουργίας» κατέρρευσε παταγωδώς, μέσα από τις καταθέσεις των μαρτύρων, τις απολογίες των κατηγορουμένων και τις αγορεύσεις των συνηγόρων υπεράσπισης, αναγκάζοντας το δικαστήριο να κηρύξει αθώους τους 10 αγροτοσυνδικαλιστές, παρά την καταδικαστική πρόταση από την εισαγγελέα της έδρας, η οποία, μάλιστα, την είχε υποστηρίξει με ιδιαίτερη ζέση και επιμονή.
Σε δήλωσή του μετά την καταδικαστική απόφαση ο Ρίζος Μαρούδας τόνισε: «Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν από τις εκλογές και συνεχίζεται, μέσω και αυτού του είδους των δικαστικών αποφάσεων, η πολιτική τρομοκράτησης της αγωνιζόμενης για την επιβίωσή της αγροτιάς, την οποία ακολούθησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, παρά τις περί του αντιθέτου υποσχέσεις της.
Μια πολιτική, βεβαίως, που εφάρμοσαν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και θα συνεχίσει όποια κυβέρνηση προκύψει από τις ερχόμενες εκλογές, αφού στον ίδιο αντιλαϊκό “ντορό” θα πορευτεί.

Θα πρέπει, όμως, όλοι τους να καταλάβουν ότι οι καταδικαστικές αποφάσεις των “αγροτοδικείων” και τα όποια άλλα τρομοκρατικά μέτρα δεν πρόκειται να κάμψουν το αγωνιστικό φρόνημα της αγροτιάς. Στους δρόμους του αγώνα μάς βγάζει η πολιτική της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων που μας οδηγεί στη φτώχεια και στην εξαθλίωση. Και όσο αυτή η πολιτική θα συνεχίζεται – ανεξάρτητα από το ποιος θα είναι κάθε φορά ο κυβερνητικός διαχειριστής της – εμείς θα την αντιπαλεύουμε με όλες τις δυνάμεις μας και με όσα μέσα διαθέτουμε».

Δική σου υπόθεση η ισχυροποίηση του ΚΚΕ



Τρεις βδομάδες μένουν μέχρι την Κυριακή 7 Ιούλη, που θα ανοίξουν οι κάλπες για τις βουλευτικές εκλογές, χρόνος που πρέπει να αξιοποιηθεί ώρα την ώρα και μέρα τη μέρα, για να φτάσουμε πλατιά σε εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, ανέργους, συνταξιούχους και νεολαίους. Για να φτάσει παντού το κάλεσμα της ισχυροποίησης του ΚΚΕ.

Οι μέρες αυτές που απομένουν, θα είναι γεμάτες με εκατοντάδες πρωτοβουλίες, με συσκέψεις, με συγκεντρώσεις, με εξορμήσεις και περιοδείες σε τόπους δουλειάς και γειτονιές. Γεμάτες με τη διακίνηση του «Ριζοσπάστη» καθημερινά, ώστε ο εξοπλισμός με επιχειρήματα να είναι διαρκής, να εξαντλούνται όλα τα περιθώρια στην αντιπαράθεση με τα ψεύτικα διλήμματα, στην ανάδειξη του πραγματικού διακυβεύματος της επόμενης μέρας των εκλογών, επομένως και της ανάγκης να δυναμώσει η συστράτευση με το ΚΚΕ.
Κανένας δεν περισσεύει στη μεγάλη μάχη
Τώρα όλοι στη μάχη για ισχυρό ΚΚΕ! Με το σύνθημα αυτό πρέπει να «επιστρατευτούν» όλες οι διαθέσιμες δυνάμεις στην πολιτική δράση. Δυνάμεις που έδειξαν και στην τριπλή εκλογική μάχη του Μάη ότι μπορούν να προσφέρουν πολλά στο πλάι του Κόμματος. Εργαζόμενοι που συγκρότησαν εκλογικές επιτροπές στήριξης σε χώρους δουλειάς και κλάδους, υποψήφιοι που εντάχθηκαν στα ψηφοδέλτια της «Λαϊκής Συσπείρωσης», που δείχνουν ότι υπάρχει η δυνατότητα να μπουν νέες δυνάμεις στον αγώνα. Με σχέδιο και καλή διάταξη για να μπούμε σε όσο γίνεται περισσότερους χώρους, με «άπλωμα» μελών, φίλων και οπαδών του Κόμματος σε συνοικίες, με επιμονή στην οργάνωση συσκέψεων για τον εξοπλισμό και τη μαχητικοποίηση ακόμα περισσότερων, μπορεί να ανέβει κι άλλο η αποτελεσματικότητα της προσπάθειάς μας.
Απέναντι στους φανερούς και αθέατους μηχανισμούς, την προπαγάνδα και τον εκβιασμό των αστικών κομμάτων, τις μειωμένες απαιτήσεις που καλλιεργεί η εργοδοσία, την απογοήτευση που σπέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ, την αντι-ΚΚΕ προπαγάνδα στελεχών του, τα «όπλα» του ΚΚΕ είναι η σταθερότητά του, οι προβλέψεις του που επιβεβαιώνονται, οι προτάσεις νόμου και οι διεκδικήσεις του που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εργαζομένων, η πρωτοπόρα και μαχητική δράση των κομμουνιστών μέσα στο εργατικό - λαϊκό κίνημα. Επίσης, οι χιλιάδες εργαζόμενοι, οι άνθρωποι του Πολιτισμού, των Γραμμάτων και των Τεχνών που συμπορεύονται με το Κόμμα, οι πρωτοπόροι συνδικαλιστές, όσοι το τελευταίο διάστημα ανταποκρίνονται στο κάλεσμά του να αφήσουν πίσω προκαταλήψεις και άλλες πολιτικές επιλογές που η ίδια η ζωή ξεπέρασε, και σήμερα δίνουν στο πλάι μας τη μάχη.
Η επόμενη μέρα αφορά τη δικιά μας ζωή
Η ισχυροποίηση του ΚΚΕ είναι υπόθεση δική μας, κάθε εργαζόμενου, νέου συνταξιούχου, επαγγελματία, αγρότη, γιατί αυτό που κρίνεται την επόμενη μέρα αφορά τη δικιά μας ζωή.
Κι αυτό που στην πραγματικότητα κρίνεται, δεν είναι το αν η ΝΔ και με πόση διαφορά θα παραλάβει τη σκυτάλη από τον ΣΥΡΙΖΑ για να συνεχίσει την υλοποίηση όλων των αντιλαϊκών δεσμεύσεων για λογαριασμό του κεφαλαίου.
Δεν κρίνεται ποια κυβέρνηση θα συνεχίσει την πολύμορφη χρηματοδότηση των μονοπωλιακών ομίλων, τη θέσπιση των «κινήτρων» που απαιτεί ο ΣΕΒ (βλ. σελ. 9) και των άλλων διευκολύνσεων για τους μεγαλοεπιχειρηματίες, το χτύπημα των εργατικών - λαϊκών δικαιωμάτων. Δεν κρίνεται για τους εργαζόμενους με ποιο ή με ποια κόμματα στην κυβέρνηση θα συνεχίσουν να εργάζονται σε καθεστώς ανασφάλειας, με μηνιαίες συμβάσεις, με απλήρωτες υπερωρίες, με τρίωρα - τετράωρα και μισθούς - χαρτζιλίκια, με εντατικοποίηση και με τραγικές ελλείψεις σε μέτρα υγείας και ασφάλειας. Δεν κάνει κάποια διαφορά για τους χιλιάδες ασθενείς που γίνονται μπαλάκι ανάμεσα στα ξεχαρβαλωμένα δημόσια νοσοκομεία και τις πανάκριβες υπηρεσίες που προσφέρουν οι επιχειρηματίες της Υγείας. Πόση διαφορά μπορεί να κάνουν για τον συνταξιούχο τα ποσοστά της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, ο μεταξύ τους συσχετισμός, για τα φάρμακα που πληρώνει πανάκριβα, ενώ στραγγίζεται από τους φόρους και τα χαράτσια, τα οποία μεγαλώνουν; Τι θα αλλάξει την επόμενη μέρα για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, που εκβιάζονται να πληρώσουν σε τράπεζες και κράτος, υπό τη δαμόκλειο σπάθη των πλειστηριασμών που η σημερινή κυβέρνηση γενίκευσε;
Αυτό που κρίνεται λοιπόν είναι το πώς θα οργανωθεί η αντίσταση στο δεδομένο αντιλαϊκό έργο της επόμενης κυβέρνησης, η αντιπολίτευση μέσα και έξω από τη Βουλή, πώς θα μπουν δηλαδή εμπόδια. Οι εργαζόμενοι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα το θετικό από τα κόμματα που από κυβερνητικές θέσεις τα τελευταία χρόνια τον τσάκισαν, όσο κι αν ο ΣΥΡΙΖΑ ή το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ επιχειρούν προεκλογικά να «μηδενίσουν το κοντέρ». Από τα κόμματα αυτά το μόνο που έχει να περιμένει ο εργαζόμενος, είναι είτε τη συμμετοχή τους στην αυριανή κυβέρνηση, είτε τη στήριξή της, είτε την απαίτησή τους από τους επόμενους υπουργούς για να ανταποκρίνονται στις «δεσμεύσεις» της χώρας. Αυτό αποδεικνύεται άλλωστε και από την κριτική που κάνει από σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ στη ΝΔ, υπουργοί της κυβέρνησης που φτάνουν να κάνουν μέχρι και «συστάσεις» στη ΝΔ να είναι πιο «συνετή» στις «υποσχέσεις» της, επικαλούμενοι τον «κίνδυνο δημοσιονομικού εκτροχιασμού».
Μόνο με ισχυρό το ΚΚΕ θα «ανακάμψουν» οι εργαζόμενοι
Συνεπώς, μπροστά στην κάλπη, πρέπει ο λαός να κάνει δικιά του υπόθεση τη μάχη για την ενίσχυση του ΚΚΕ, με δεδομένο το αντιλαϊκό σχέδιο της «επόμενης μέρας», με σίγουρο το πρόγραμμα της αυριανής κυβέρνησης. Αυτό είναι το πραγματικό ερώτημα των εκλογών: Αν θα ισχυροποιήσει το ΚΚΕ, τη δύναμη που μάχεται για τα εργατικά δικαιώματα, το μόνο κόμμα που μπορεί να αντιπαλέψει τη συντηρητική πολιτική, που θα ακολουθήσει η οποιαδήποτε κυβέρνηση. Αυτήν την πολιτική, που ούτε θέλουν ούτε μπορούν να αντιπαλέψουν τα κόμματα εκείνα που δοκιμάστηκαν από κυβερνητικές θέσεις. Μόνο το ΚΚΕ θα είναι, όπως και ήταν, απέναντι σε κάθε αντιλαϊκή κυβέρνηση, όπως η σημερινή. Μόνο το ΚΚΕ, και αυτό το έχει αποδείξει τα δύσκολα τελευταία χρόνια, μπορεί να ηγηθεί σε μεγάλους ταξικούς αγώνες, που είναι και ο μοναδικός τρόπος για να μπουν εμπόδια στην αντεργατική πολιτική, να αποσπάσουν κατακτήσεις οι εργαζόμενοι. Μόνο το ΚΚΕ είναι ο πραγματικός αντίπαλος του δρόμου της ενίσχυσης των μονοπωλίων, της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Μόνο το ΚΚΕ βλέπει ως «πρωταγωνιστές» τους εργαζόμενους, τη μεγάλη λαϊκή πλειοψηφία και όχι τους «επενδυτές», στέκεται στο πλάι του ανέργου και όχι του αφεντικού που τον απέλυσε, στηρίζει τον αγώνα του αυτοαπασχολούμενου και όχι τις απαιτήσεις των τραπεζιτών και των μονοπωλίων που τον τσακίζουν. Μόνο το ΚΚΕ αποτελεί την πραγματική, μαχητική, λαϊκή αντιπολίτευση παντού.
Μόνο ένα ισχυρό ΚΚΕ μπορεί να εμπνεύσει στο λαό την αυτοπεποίθηση, να επιταχύνει τα βήματα ανασύνταξης του εργατικού κινήματος και στον αντίποδα της σημερινής μιζέριας, να δώσει στους εργαζόμενους την προοπτική της ριζικής ανατροπής, την προοπτική της δικής τους εξουσίας, που θα φέρει στο προσκήνιο την κοινωνική ευημερία.

15 Ιουν 2019

Α-μπε-μπα-μπλομ… Ο μη γένοιτο, αν βγει ο Κούλης

 

Έχουν διαφορές ο ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ κι ο Κούλης με τον Αλέξη; Οπωσδήποτε. Ποιος λέει το αντίθετο; Κι αν βγει ο Κούλης…
Για παράδειγμα, ο Κούλης λέει προεκλογικά ότι θα κόψει τις συντάξεις. Κι είμαστε σίγουροι ότι θα προσπαθήσει να το κάνει. Ενώ ο Τσίπρας δεν λέει προεκλογικά ότι θα κόψει τις συντάξεις. Το ότι έχει ήδη ψηφίσει το νόμο Κατρούγκαλου, που κόβει τις συντάξεις και που πήρε αναστολή μέχρι τις εκλογές, είναι άσχετο. Αυτόν θα τον εφαρμόσει όποιος και να βγει.
Ο Κούλης καμαρώνει που είναι δεξιός και μιλά με καμάρι για τη στρατηγική του, που είναι «ΕΕ και ευρώ» και «ανήκουμε στη δύση». Επιχειρηματικότητα κι ανταγωνιστικότητα. Ο Τσίπρας είναι διαφορετικός. Κατ’ αρχήν δεν καμαρώνει που είναι δεξιός. Μιλάει για το λαό, για τους πολλούς και τέτοια. Μετά βέβαια ψηφίζει κι εφαρμόζει κι αυτός την ίδια στρατηγική με τη ΝΔ, στο 3ο μνημόνιο, στις συνόδους κορυφής κλπ. Αλλά… άλλο αυτό. Τώρα μιλάμε για τις διαφορές τους.

Ο Κούλης κι ο Σαμαράς, δεν καμάρωναν το 14 και το 15 για την πολιτική των κυβερνήσεών τους. Τώρα καμαρώνει όμως ο Κούλης, αφού νοιώθει δικαιωμένος ότι η πολιτική τους της λιτότητας και της υποτέλειας είναι μονόδρομος και «δεν μπορεί να γίνει αλλιώς». Ο Τσίπρας όμως καμαρώνει που είναι ρεαλιστής και κατάφερε να μετατρέψει σε μνημόνιο, το “πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης”. Που είναι ευρωπαϊστής και κατάφερε να κινηθεί σαν «δικός τους» μέσα στα σαλόνια που τόσα χρόνια πήγαιναν μόνο οι υποτακτικοί του κεφαλαίου. Ενώ τώρα μπήκε μέσα… ο λαός. Λίγο το λες αυτό ; Αυτό κι αν είναι διαφορά.
Ο Κούλης δε θα καταργήσει κανένα μνημονιακό νόμο, από αυτούς που ψήφισαν όλοι τους κι εφαρμόζοντάς τους βγάζουν λωρίδες από την πλάτη του λαού. Ο Τσίπρας είναι άλλο. Ούτε αυτός τους κατάργησε. Όμως αυτός κατάφερε κι εφάρμοσε όλους τους νόμους και των τριών μνημονίων. Είπατε τίποτα για «ικανότητα»; Άλλωστε ο Τσίπρας για να το κάνει, κάποιο λόγο θα είχε. Είναι «αριστερός» αυτός.
Ο Κούλης δε θα είχε κανένα πρόβλημα να κυβερνήσει μαζί με την ακροδεξιά. Ο Τσίπρας θα είχε. Γι’ αυτό δεν έκανε ποτέ συγκυβέρνηση με τον Καμένο. Και την Παπακώστα δεν την δέχτηκε ποτέ και την έδιωξε. Τι; Όχι; Δε θα θυμάμαι καλά μάλλον. Σβήστο αυτό.
Ο Κούλης αν βγει θα δώσει γη και ύδωρ στο ΝΑΤΟ και στους Αμερικάνους. Ό,τι θελήσουν. Νέες βάσεις στην Κάρπαθο, στο Τυμπάκι, στην Αλεξανδρούπολη. Επέκταση της Σούδας. Πυρηνικά στον Άραξο. Και με χαρά. Και θα καμαρώνει κιόλας. Ο Τσίπρας δεν καμαρώνει που τα έκανε. Γιατί τα έκανε για να μην μπορεί να καμαρώνει ο Κούλης, αφού του έκλεψε τα «μπράβο» του Τραμπ και τη ρετσινιά του αμερικανοτσολιά μέσα απ’ το στόμα. Άντε τώρα ο Κούλης να γίνει καλύτερος «μεντεσές».
Αν βγει ο Κούλης θα εφαρμόσει κατά γράμμα όλες τις συμφωνίες που εγκλωβίζουν τους πρόσφυγες στη χώρα μας και στα νησιά μας, για να προστατευθεί η “εσωτερική Ευρώπη”. Αφού πρώτα θα έχει συμμετάσχει σ’ όλους τους πολεμικούς τυχοδιωκτισμούς στην ευρύτερη περιοχή, που δημιουργούν τις προσφυγικές ροές. Αντίθετα ο Τσίπρας αν βγει (εντάξει… μια κουβέντα είπα) δε θα κάνει τίποτα παραπάνω από όσα έκανε μέχρι τώρα. Μη φοβάστε. Η Μόρια εκεί θα είναι πάλι, σε κάθε περίπτωση.
Αν βγει ο Κούλης θα κόψει μισθούς, συντάξεις, αναπηρικά και άλλα επιδόματα, ΕΚΑΣ, συντάξεις χηρείας, κλπ. Θα αυξήσει τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, τον ΦΠΑ, τον ΕΝΦΙΑ κλπ.; Γιατί ο Κούλης εκτός από όλα τα άλλα κακά που έχει είναι και ζηλιάρης. “Τι έχει δηλαδή ο Τσίπρας και τάκοψε;”… είπε. “Πιο δεξιός είναι αυτός από μένα;”… συμπλήρωσε. “Ε. Λοιπόν θα τα κόψω κι εγώ”… κατέληξε. Ενώ ο Τσίπρας δεν είναι κομπλεξικός. Τα έκανε γιατί έπρεπε.
Αν βγει ο Κούλης, όλη την τετραετία θα μας γδάρει στους φόρους, τις περικοπές και τη λιτότητα κι ύστερα, δυο βδομάδες πριν τις εκλογές θα μας κάνει δωράκια ψιχουλάκια, μπας και ξεχάσουμε τι έκανε. Είπαμε: ο Κούλης είναι ζηλιάρης και αντιγραφέας. Γι’ αυτό θα υπερβάλλει σε όλα αυτά από το ΣΥΡΙΖΑ, για να του αποδείξει ότι εκείνος είναι ο κανονικός δεξιός που ξέρει να τα κάνει καλύτερα.
Αν βγει ο Κούλης θα κάνει δεκάδες φοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές και στο ΣΕΒ. Θα εφαρμόσει το σύμφωνο σταθερότητας, την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και τα πρωτογενή πλεονάσματα. Θα εφαρμόσει τον αυτόματο κόφτη, την απελευθέρωση κλειστών αγορών και την κατάσχεση λογαριασμών. Θα κάνει κούρεμα των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων, νοσοκομείων, πανεπιστημίων, οργανισμών ΟΤΑ, σχολικών επιτροπών. Θα συνεχίσει την αποδιοργάνωση και υποστελέχωση του δημοσίου, την πολιτική “5 φεύγουν – ένας προσλαμβάνεται”, τις συγχωνεύσεις εφοριών, σχολείων, ΕΟΠΥΥ, ταμείων, αστυνομικών τμημάτων, με την εφαρμογή των εργασιακών εντολών της ΕΕ. Τι; Πάλι ξέφυγα; Δεν είναι αυτά του Κούλη; Και ποιανού είναι όλα αυτά τα αντιλαϊκά μέτρα που εφαρμόζονται; Μη με τρελαίνετε τώρα. Δεν μπορεί παρά να είναι του Κούλη. Αυτός είναι ο «κακός» και δεξιός. Δεν το συζητώ.
Αν βγει ο Κούλης θα κάνει τα χίλια μύρια στις Σκουριές, στη Λευκίμμη, στους πλειστηριασμούς. Θα πουλήσει αεροδρόμια, λιμάνια, ορυχεία, τραίνα, παραλίες, δάση. Όλα στο υπερταμείο. Ενώ ο Τσίπρας δίνει 1000 ευρώ στους ανέργους, 300 στους συνταξιούχους, τη σύνταξη του Ιούλη ένα μήνα νωρίτερα. Πως δεν έχει σχέση; Τι άλλο θέλουν οι κερατάδες για να ξεχάσουνε τα τέσσερα χρόνια της δεξιάς πολιτικής που εφάρμοσε ο ΣΥΡΙΖΑ; Πόσο πάει δηλαδή η ψήφος τους;
Αν βγει ο Κούλης θα συνεχίσει να μετατρέπει την αγορά εργασίας σε μοντέρνο σκλαβοπάζαρο, ανθρώπων που δουλεύουν χωρίς σταθερότητα, χωρίς συμβάσεις, χωρίς ωράρια, χωρίς συγκεκριμένους μισθούς, αλλά μόνο με ευελιξία και κινητικότητα. Να αυξάνει ραγδαία το ποσοστό της ελαστικής εργασίας και την ίδια ώρα να κοκορεύεται ότι μείωσε την ανεργία. Ενώ αν βγει ο Τσίπρας θα συνεχίσει να τα κάνει, αλλά χωρίς χαρά. Μόνο και μόνο γιατί έδωσε το λόγο του στο Γιούρογκρουπ και στη σύνοδο κορυφής (καμιά τριανταριά φορές και χωρίς έρπη).
Α πα πα. Να μη βγει ο Κούλης. Αυτός μιλάει και με το πρώτο δίνει σήμα κατ’ ευθείαν στο επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ να βγαίνει κάθε μέρα και να μοιράζει φόβο. Φόβο δικαιολογημένο, για την πολιτική που θα εφαρμόσει ο Κούλης. Απ’ την άλλη, φόβο αδικαιολόγητο, αφού και ο ΣΥΡΙΖΑ την ίδια πολιτική εφαρμόζει. Ίδιο το αφεντικό τους.
Άλλωστε ο Κούλης είναι πιο δεξιός. Αυτό βγήκε και στο αμπεμπαμπλομ. Δοκιμάστε να δείτε.

Καθώς ξερνάς ακούγοντας τη Νέα Δημοκρατία να μιλάει για λαϊκή νομιμοποίηση…

        

14-06-2019
Ξερνάς ακατάπαυστα καθώς ακούς τα γαϊδούρια της Νέας Δημοκρατίας να κάνουν παρέλαση στα κανάλια και να φωνάζουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε τη λαϊκή νομιμοποίηση να διορίσει την ηγεσία της Δικαιοσύνης. Γιατί δεν είχε τη λαϊκή νομιμοποίηση ο ΣΥΡΙΖΑ;! Γιατί, λέει, έχασε στις Ευρωεκλογές και ο Τσίπρας δήλωσε ότι θα πάει σε εκλογές. Ναι όμως μέχρι να πάει σε εκλογές είχε την πλειοψηφία στη Βουλή και αυτήν δεν μπορούσε να του τη στερήσει κανείς. Όχι, απαντούν οι Νεοδημοκράτες, δεν είχε λαϊκή νομιμοποίηση. Και ποια λαϊκή νομιμοποίηση είχαν τα παλιογαϊδούρια της Νέας Δημοκρατίας, όταν αντάμα με τα παλιογαϊδούρια του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ, των ΑΝΕΛ και του Ποταμιού ψήφιζαν με πολιτικό πραξικόπημα το τρίτο μνημόνιο κόντρα στην απόφαση του Ελληνικού λαού στο δημοψήφισμα;! Ποια λαϊκή νομιμοποίηση είχαν, που θα τολμήσουν να μιλήσουν και για λαϊκή νομιμοποίηση;!

Σηναφοτσίρας

ΗΛΕΚΤΡΟΦΟΡΟ ΧΕΛΙ Ζώο με μοναδική ικανότητα και προσαρμοσμένες σ' αυτήν συμπεριφορές





Το χέλι μπορεί να εντοπίζει το θήραμά του ή άλλους αγωγούς του ηλεκτρικού ρεύματος χρησιμοποιώντας ηλεκτροϋποδοχείς υψηλής διαφοράς δυναμικού. Σε πειράματα με περιστρεφόμενο δίσκο που είχε μόνο ένα αγώγιμο ένθετο και πολλούς όμοιους μη αγώγιμους, το χέλι έβρισκε τον αγώγιμο με εκπληκτική ακρίβεια
Το χέλι μπορεί να εντοπίζει το θήραμά του ή άλλους αγωγούς του ηλεκτρικού ρεύματος χρησιμοποιώντας ηλεκτροϋποδοχείς υψηλής διαφοράς δυναμικού. Σε πειράματα με περιστρεφόμενο δίσκο που είχε μόνο ένα αγώγιμο ένθετο και πολλούς όμοιους μη αγώγιμους, το χέλι έβρισκε τον αγώγιμο με εκπληκτική ακρίβεια
Υπάρχει ένα ζώο με ένα ασυνήθιστο χαρακτηριστικό, που το χρησιμοποιεί όπως τα όπλα «φέιζερ» της σειράς επιστημονικής φαντασίας «Σταρ Τρεκ» σε λειτουργία ακινητοποίησης, ή πιο ρεαλιστικά, όπως τα τέιζερ που χρησιμοποιεί η αμερικανική αστυνομία. Ο ίδιος ο οργανισμός του ζώου είναι ένα όπλο με τέτοια χαρακτηριστικά. Πρόκειται για το ηλεκτροφόρο χέλι (Electrophorus electricus), που ζει στα ποτάμια της Αμαζονίας και μπορεί να προκαλεί ηλεκτρικές εκκενώσεις πολλών εκατοντάδων βολτ, ικανές να προκαλέσουν νευρομυική ακινητοποίηση, παρεμβαίνοντας στην ικανότητα του νευρικού συστήματος να ελέγχει τους μύες.
Τα τέιζερ ασκούν ηλεκτρικές εκκενώσεις υψηλής τάσης μέσω ζεύγους καλωδίων με ρυθμό 19 παλμών το δευτερόλεπτο. Τα ηλεκτροφόρα χέλια δεν χρειάζονται καλώδια, επειδή το νερό είναι αγωγός του ηλεκτρισμού. Οι ηλεκτρικοί παλμοί που εκπέμπουν είναι επίσης σύντομοι, με τον καθένα να διαρκεί περίπου 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Οταν φτάνουν στην τελική φάση της επίθεσης στέλνουν 400 ηλεκτρικές εκκενώσεις ανά δευτερόλεπτο!
Βιολογική μπαταρία
Το ηλεκτροφόρο χέλι, παρά τις εξωτερικές ομοιότητες, δεν είναι πραγματικό χέλι, καθώς ανήκει σε μια οικογένεια ψαριών, τα Γυμνοτιδαία, που ζουν στη Νότια Αμερική. Τα άλλα μέλη της οικογένειας προκαλούν μόνο ελαφρές ηλεκτρικές εκκενώσεις, που χρησιμοποιούν για να ανιχνεύουν το περιβάλλον τους και να επικοινωνούν μεταξύ τους. Ομως το ηλεκτροφόρο χέλι ακολούθησε εξελικτική πορεία, που οδήγησε στη μεγάλη ενίσχυση της ηλεκτρικής ισχύος του. Μπορεί να δημιουργήσει διαφορά δυναμικού μέχρι 600 βολτ, χάρη στο ηλεκτρικό όργανο που διατρέχει σχεδόν όλο το μήκος του μακρόστενου σώματός του (το οποίο φτάνει σε ορισμένες περιπτώσεις τα δυόμισι μέτρα και σε βάρος τα 20 κιλά). Το ηλεκτρικό όργανο αποτελείται από χιλιάδες δισκόμορφα κύτταρα, που ονομάζονται ...ηλεκτροκύτταρα και λειτουργούν σαν μπαταρίες, ή σαν τα εξαρτήματα των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων που ονομάζονται πυκνωτές και μπορούν να αποδώσουν γρήγορα το φορτίο τους.

Πειράματα και προσεκτική παρατήρηση οδήγησε τους βιολόγους να συμπεράνουν ότι πράγματι το ηλεκτροφόρο χέλι χρησιμοποιεί την ειδική του ικανότητα σαν τέιζερ. Οι ακολουθίες παλμών υψηλής τάσης που εκπέμπει δημιουργούν μυικές συσπάσεις, που ακινητοποιούν τα ψάρια σε μικρή απόσταση, τα οποία φαίνονται σαν να «παγώνουν» στη θέση τους, όσο διαρκούν οι ηλεκτρικές εκκενώσεις. Οπως αποδείχτηκε, η επίδραση των παλμών δεν γίνεται απευθείας στους μύες των ψαριών, αλλά στα κινητικά νεύρα που τους ελέγχουν. Κι αυτό είναι εκπληκτικό, αν σκεφθεί κανείς ότι το ηλεκτρικό όργανο του χελιού είναι ένας τροποποιημένος μυς, που ενεργοποιείται από τα κινητικά νεύρα του χελιού! Η εντολή που ξεκινά από τον εγκέφαλο του ζώου προς το ηλεκτρικό του όργανο, λειτουργεί σαν το πάτημα του πλήκτρου pause σε ένα εικονικό τηλεχειριστήριο ελέγχου των γύρω ψαριών.
Νευροφυσιολόγος και φυσικός
Ομως, πριν φτάσει στην τελική ηλεκτρική ομοβροντία, το χέλι χρησιμοποιεί ζευγάρια ηλεκτρικών παλμών για την πρόκληση σπασμού σε τυχόν κρυμμένα κοντινά ψάρια, ώστε από την κίνηση του νερού που θα προκληθεί να αντιληφθεί τη θέση τους. Τα ζεύγη σύντομων ηλεκτρικών παλμών έχει αποδειχτεί από τη μυική φυσιολογία ότι είναι ο βέλτιστος τρόπος για την πρόκληση της μέγιστης μυικής σύσπασης. Χωρίς να γνωρίζει μυική φυσιολογία, το ηλεκτροφόρο χέλι εξελικτικά ανέπτυξε τη βέλτιστη τεχνική ξετρυπώματος των θηραμάτων του. Τα ηλεκτροφόρα χέλια στο φυσικό τους περιβάλλον κυνηγούν τη νύχτα, περίοδο κατά την οποία τα μικρά ψάρια συνήθως κρύβονται ανάμεσα στα φυλλώματα της βλάστησης του βυθού των ποταμών.

Τα πειράματα έδειξαν ότι τα χέλια επιτίθενται μόνο σε στόχους που αντιδρούν με σπασμό στο ζεύγος ηλεκτρικών παλμών, ο οποίος λειτουργεί σαν καταφατική απάντηση στο αν είναι ζωντανό το θήραμα. Το ηλεκτροφόρο χέλι χρησιμοποιεί το «τηλεχειριστήριό» του με δύο τρόπους: Για να ανακαλύψει τα κρυμμένα θηράματα κάνοντάς τα να κινηθούν και στη συνέχεια μπλοκάροντας οποιαδήποτε κίνησή τους μέχρι να τα καταβροχθίσει. Αλλά αυτά δεν είναι τα μόνα κόλπα που ξέρει. Επειδή οι ηλεκτρικοί παλμοί που εκπέμπει απλώνουν σε όλο τον χώρο γύρω του δεν μπορούν να έχουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα και δεν είναι επαρκείς για ...ζόρικα θηράματα. Σε τέτοια θηράματα, όπως οι καραβίδες, που θα μπορούσαν να του αντεπιτεθούν, το χέλι συμπεριφέρεται σαν να ξέρει φυσική. Η βιολογική εξέλιξη το οδήγησε να κουλουριάζεται γύρω από ένα θήραμα που συνεχίζει να αντιστέκεται, ώστε το ηλεκτρικό πεδίο που σχηματίζεται ανάμεσα στους πόλους του ηλεκτρικού του οργάνου να μεγιστοποιείται πάνω στο σώμα του ψαριού. Ο θετικός πόλος βρίσκεται στο κεφάλι του χελιού και ο αρνητικός κοντά στο άκρο της ουράς του, γι' αυτό το χέλι φέρνει το κεφάλι του κοντά στο ψάρι και κουλουριάζει την ουρά του γύρω απ' αυτό. Αυτή η τεχνική εστίασης οδηγεί στον διπλασιασμό της έντασης του ηλεκτρικού πεδίου, όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές.
Πολλαπλή χρησιμότητα
Οι χρήσεις του ηλεκτρικού οργάνου του από το χέλι δεν σταματούν εδώ. Διαπιστώθηκε ότι η τελική κίνηση για να βάλει το ακινητοποιημένο θήραμα στο στόμα του πραγματοποιείται και αυτή με καθοδήγηση από τους ηλεκτρικούς παλμούς που εκπέμπει. Το χέλι μπορεί να ανιχνεύσει την παραμόρφωση του ηλεκτρικού πεδίου που προκαλείται από υψηλότερης αγωγιμότητας σώματα, όπως είναι τα σώματα των υδρόβιων ζώων.
Αλλά το ηλεκτροφόρο χέλι χρησιμοποιεί την ικανότητά του να προκαλεί ηλεκτρικές εκκενώσεις και για αμυντικούς λόγους. Οταν βρίσκεται στριμωγμένο και αντιληφθεί ότι κάποιο μεγάλο αγώγιμο σώμα αρχίσει να βυθίζεται κοντά του, π.χ. το κεφάλι ή ένα άκρο κάποιου θηρευτή, τότε το χέλι κάνει άλμα έξω από το νερό και ακουμπά το σαγόνι του όσο ψηλότερα γίνεται πάνω στο τμήμα του αγώγιμου σώματος που βρίσκεται έξω από το νερό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ηλεκτρική εκκένωση να πραγματοποιηθεί σε μεγάλο ποσοστό μέσω του σώματος αυτού, καθώς πάνω του ακουμπά ο θετικός πόλος του διπόλου, ενώ ο αρνητικός βρίσκεται μέσα στο νερό, με το οποίο το σώμα έχει ήδη έρθει σε επαφή. Ακόμη και χέλι μήκους ενός μέτρου, με εσωτερική αντίσταση 450 ohm, μπορεί να επιφέρει εκκένωση 1 αμπέρ στα 382 βολτ, δηλαδή κατά πολύ ισχυρότερη ενός τέιζερ.

Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣ
Πηγή: «Scientific American»

ΙΣΠΑΝΙΑ - ΣΤΗΜΕΝΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Η «βιτρίνα», το σκάνδαλο και η σαπίλα...



Ο Ραούλ Μπράβο, με θητεία και στο ελληνικό πρωτάθλημα, φέρεται ως ο «εγκέφαλος» των στημένων αγώνων στην Ισπανία
Eurokinissi
Ο Ραούλ Μπράβο, με θητεία και στο ελληνικό πρωτάθλημα, φέρεται ως ο «εγκέφαλος» των στημένων αγώνων στην Ισπανία
Θεωρείται η εμπορικότερη ποδοσφαιρική αγορά της Ευρώπης μετά την αγγλική Premier League. Με πρωταγωνίστριες τη Ρεάλ Μαδρίτης και την Μπαρτσελόνα, η ισπανική La Liga τα τελευταία χρόνια έχει κάνει άλματα στην εμπορική βαθμίδα του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, τα οποία εκτόξευσαν τα έσοδά της πάνω από τα 3 δισ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία σχετικής έρευνας. Ολα αυτά στην μπροστινή όψη της «βιτρίνας»...
Γιατί πίσω απ' αυτήν, όπως αποδεικνύεται, τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα. Τα όσα αποκαλύπτονται το τελευταίο διάστημα δείχνουν για μια ακόμα φορά ότι στον κόσμο του εμπορευματοποιημένου ποδοσφαίρου, παρά το ωραίο «περιτύλιγμα», στο εσωτερικό κρύβεται η σαπίλα του προϊόντος, αποτέλεσμα και αυτή των λογικών του κέρδους στον αθλητισμό και στο ποδόσφαιρο. Το σκάνδαλο με τους στημένους αγώνες, το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, τις διασυνδέσεις με τη Μαφία, ακόμα και με το εμπόριο ναρκωτικών, μπορεί να ταράζει τα νερά σε μία από τις ισχυρότερες ποδοσφαιρικές αγορές της Ευρώπης, αλλά δεν πρόκειται για την «ανακάλυψη της Αμερικής», ούτε αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό.
Πλευρές του ίδιου οικοδομήματος
Ανάλογα κρούσματα είχαν αποκαλυφθεί λίγους μήνες πριν στο Βέλγιο, πιο πριν στην Κύπρο, παλιότερα στην Ιταλία, μέχρι και για αγώνες ευρωπαϊκών διοργανώσεων υπήρξαν αποκαλύψεις, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για τους κρίκους μιας κοινής αλυσίδας. «Πηγή» όλων αυτών είναι η μετατροπή του ποδοσφαίρου σε πεδίο διεξαγωγής ενός αδυσώπητου ανταγωνισμού για όσο το δυνατόν μεγαλύτερα κέρδη, είτε στη «βιτρίνα», μεταξύ πολυεθνικών και χορηγών, με τις μεταγραφές παικτών κ.λπ., είτε «στο πίσω μέρος», μέσα από το στοίχημα, τα στημένα παιχνίδια, τις κόντρες αντίπαλων συμφερόντων.

Και οι δύο όψεις βέβαια εντάσσονται στο ίδιο συνολικό οικοδόμημα του αθλητισμού ο οποίος λειτουργεί με γνώμονα τις λογικές που επιβάλλει το καπιταλιστικό σύστημα και όπου το κέρδος είναι πάνω απ' όλα και πρέπει να έρθει είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο...
Η πρόσφατη ισπανική περίπτωση συν τοις άλλοις καταρρίπτει και το μύθο πως «αυτά δεν συμβαίνουν αλλού», βλ. σε ανεπτυγμένες ποδοσφαιρικά - και φυσικά εμπορικά - αγορές. Οπως αναδεικνύεται, είτε μιλάμε για μεγάλη είτε για μικρή - μικρομεσαία αγορά, οι λογικές του κέρδους είναι ίδιες και αμείλικτες. Το μόνο που αλλάζει είναι από ποια «διαδρομή» έρχεται ο μεγάλος όγκος των χρημάτων (π.χ. επίσημος επιχειρηματικός ανταγωνισμός ή παρασκηνιακά), ανάλογα με τη θέση της κάθε αγοράς στην ευρύτερη ποδοσφαιρική «πυραμίδα».
«Πάντα συνέβαινε... Τώρα υπάρχει και ο τζόγος»
«Οποιοσδήποτε έχει παίξει ποδόσφαιρο και έχει βρεθεί σε αυτόν τον κόσμο, ξέρει ότι αυτό συνέβαινε πολύ πριν από εμάς. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι ότι με το στοίχημα όλα πήραν μεγαλύτερες διαστάσεις».
Με αυτή τη φράση ο Ισπανός ποδοσφαιριστής Ινιγο Λόπεθ προσπάθησε να δώσει μια άλλη διάσταση στο σκάνδαλο με τους στημένους αγώνες στην Ισπανία, που βρίσκεται στο προσκήνιο αυτήν την περίοδο. Ο εν λόγω είναι ένας από τους πολλούς κατηγορούμενους στην πολύκροτη υπόθεση του αγώνα της Ουέσκα με την Ταραγόνα για τη δεύτερη κατηγορία της Ισπανίας την περίοδο 2017 - 2018. Το ματς εκείνο, προς το τέλος της σεζόν, είχε βρει νικήτρια την Ταραγόνα με 1-0, και τα όσα αποκαλύφθηκαν γύρω απ' αυτό αποτέλεσαν την αφορμή για να αρχίσει να ξηλώνεται το «πουλόβερ», προκαλώντας τριγμούς στην ποδοσφαιρική κοινή γνώμη της Ισπανίας και όχι μόνο.

Πίσω από τη «βιτρίνα» και στο ισπανικό πρωτάθλημα αναδεικνύεται η σαπίλα που κυριαρχεί στο εμπορευματοποιημένο ποδόσφαιρο
Eurokinissi
Πίσω από τη «βιτρίνα» και στο ισπανικό πρωτάθλημα αναδεικνύεται η σαπίλα που κυριαρχεί στο εμπορευματοποιημένο ποδόσφαιρο
Ο Λόπεθ, που στο παρελθόν είχε περάσει και από τον ΠΑΟΚ και τη συγκεκριμένη περίοδο βρισκόταν στο ρόστερ της Ουέσκα, μιλώντας στην εφημερίδα «El Mundo Deportivο» αποκάλυψε πως υπήρχε συμφωνία για να χάσουν τον αγώνα, με τον ίδιο πάντως να αρνείται οποιαδήποτε δική του συμμετοχή. Οι δηλώσεις του περί στησίματος του επίμαχου αγώνα, πάντως, εκτός από αναταράξεις έφεραν και ντόμινο εξελίξεων. Η Σαραγόσα, που τη σεζόν 2017 - 2018 τερμάτισε 3η στη δεύτερη κατηγορία, τέσσερις βαθμούς πίσω από τη 2η Ουέσκα (η οποία προβιβάστηκε απευθείας στην πρώτη κατηγορία), και έχασε την άνοδο στα μπαράζ, κινήθηκε νομικά διεκδικώντας ποσό 45 εκατ. ευρώ από τα τηλεοπτικά δικαιώματα της La Liga για τη σεζόν 2018 - 2019.
Το σκεπτικό της είναι το εξής: Αν ο αγώνας Ουέσκα - Ταραγόνα ήταν στημένος, θα έπρεπε να αφαιρεθούν 6 βαθμοί από την Ουέσκα κι έτσι η Σαραγόσα να τερματίσει 2η, να ανέβει στην πρώτη κατηγορία και να καρπωθεί το προαναφερθέν ποσό. Για το θέμα έχει ήδη ξεκινήσει διαδικασίες μεγάλο δικηγορικό γραφείο, με τη Σαραγόσα να δηλώνει αποφασισμένη να αποζημιωθεί.
Στημένα, μαύρο χρήμα και ναρκωτικά
Οι αποκαλύψεις που έκανε τις τελευταίες μέρες ο Λόπεθ για τον επίμαχο αγώνα αποτελούν ένα μόνο κομμάτι του γενικότερου σκανδάλου που κλονίζει το ισπανικό ποδόσφαιρο, με τις εξελίξεις να είναι καταιγιστικές και να αφορούν αγώνες τόσο της πρώτης όσο και της δεύτερης κατηγορίας. Γίνεται λόγος για ολόκληρο κύκλωμα, του οποίου «εγκέφαλος» φέρεται να είναι - και έχει ήδη συλληφθεί - ο Ισπανός πρώην ποδοσφαιριστής Ραούλ Μπράβο, με θητεία και στο ελληνικό πρωτάθλημα, σε Ολυμπιακό, Αρη και Βέροια.
Οι ισπανικές αρχές, μέσω της επιχείρησης «Οίκος» που πραγματοποίησαν για τη σύλληψη των εμπλεκόμενων, έκαναν λόγο για ένα μεγάλο κύκλωμα όπου εκτός του στησίματος αγώνων και των κερδών που είχαν απ' αυτούς μέσω του στοιχήματος (νόμιμου και παράνομου), οι δουλειές επεκτείνονταν και στο εμπόριο ναρκωτικών. Από τη μέχρι τώρα πορεία των ερευνών, μάλιστα, προκύπτει ότι σε αρκετές περιπτώσεις χειραγωγούσαν αγώνες ώστε να μπορέσουν να «ξεπλύνουν» λεφτά που έβγαζαν από τα ναρκωτικά. Οι εμπλεκόμενοι φέρεται να χρησιμοποίησαν τα κέρδη που αποκόμισαν από τη διακίνηση ναρκωτικών για χρηματισμό παικτών προκειμένου να στηθούν αγώνες της πρώτης και δεύτερης κατηγορίας, αλλά και για να στοιχηματίσουν νόμιμα τα παράνομα χρήματα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «El Mundo Deportivο», ήδη υπάρχουν ηχογραφήσεις με διαλόγους που αποδεικνύουν ότι υπήρχαν επτά παίκτες της Βαγιαδολίδ που είχαν εξαγοραστεί στην αναμέτρηση με τη Βαλένθια για την τελευταία αγωνιστική της La Liga την περασμένη σεζόν. Ο αγώνας εκείνος έληξε με νίκη 2-0 για τη Βαλένθια. Για να γίνει αντιληπτό τι διακυβεύεται οικονομικά, να σημειώσουμε ότι χάρη στη νίκη στο συγκεκριμένο ματς η Βαλένθια κατέλαβε την 4η θέση στην τελική βαθμολογία και εξασφάλισε τη συμμετοχή της στους ομίλους του Champions League της επόμενης περιόδου...
Οι αποκαλύψεις αναμένεται να συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, και τυπικά τουλάχιστον η υπόθεση να πάρει το δρόμο για τα δικαστήρια. Αρκετοί ειδικοί πάντως εκφράζουν φόβους σχετικά με το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί γι' αυτήν τη διαδικασία, επικαλούμενοι ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν, όπου πολλές αντίστοιχες υποθέσεις που έχουν ξεκινήσει παραμένουν στα συρτάρια.

Δελτίο Τύπου Η Τομεακή Επιτροπή Κέρκυρας του ΚΚΕ





 δίνει σήμερα στη δημοσιότητα τα ονόματα των υποψηφίων βουλευτών στο νομό Κέρκυρας για τις εκλογές της 7ης Ιούλη. Αναλυτικά τα ονόματα των υποψηφίων και τα βιογραφικά τους στοιχεία:


Αρμενιάκος Βασίλης, 69 ετών, αγρότης. Δημοτικός Σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στον ενιαίο Δήμο Κέρκυρας από το 2010 μέχρι σήμερα. Στις τελευταίες εκλογές εκλέχτηκε δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Νότιας Κέρκυρας. Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ Κέρκυρας. Πρόεδρος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Κέρκυρας. Μέλος της Γραμματείας του Πανελλαδικού Συντονιστικού Μπλόκων. Έχει, επίσης, διατελέσει Πρόεδρος της Κοινότητας Αγίου Ματθαίου (1995 – 1999) και Δήμαρχος Μελιτειέων από το 1999 έως το 2002. Ήταν μέλος του ΔΣ του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας, όπως επίσης και Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίου Ματθαίου. Επί σειρά ετών διετέλεσε μέλος της Νομαρχιακής και της Τομεακής Επιτροπής Κέρκυρας του ΚΚΕ και έχει υπηρετήσει τους σκοπούς και τους στόχους του κόμματος από διάφορες στελεχικές θέσεις.

Μπαλού Αλεξάνδρα: γεννήθηκε στο χωριό Μεσαριά της Κέρκυρας το 1961. Σπούδασε στη σχολή Η/Υ του ΕΛΚΕΠΑ και τη Συνεταιριστική Σχολή Θεσσαλονίκης. Εργάζεται στην Τράπεζα Πειραιώς και έχει καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης. Είναι μέλος του Τμήματος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ για την τοπική διοίκηση.
Στις πρόσφατες εκλογές εκλέχθηκε περιφερειακή σύμβουλος στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, ενώ παλαιότερα διατέλεσε περιφερική σύμβουλος στην περιφέρεια Αττικής και  νομαρχιακή σύμβουλος Αθήνας. Επίσης, έχει διατελέσει μέλος του γενικού συμβουλίου και της Εκτελεστικής Γραμματείας της Ομοσπονδίας Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδας (ΟΤΟΕ), πρόεδρος του κλαδικού σωματείου εργαζομένων στο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου (ΠΑΜΕ), καθώς και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ).

 Πελάης Σταμάτης, 45 ετών, ξενοδοχοϋπάλληλος. Συνεργάζεται με το ΚΚΕ  από το 2001. Δημοτικός Σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» του ενιαίου Δήμου Κέρκυρας από το 2011. Μέλος της Επιτροπής ποιότητας ζωής της Επιτροπής Τουρισμού και του ΔΟΠΑΠ. Πρόεδρος των  Ξενοδοχοϋπαλλήλων και του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας. Μέλος  του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Επισιτισμού Τουρισμού (ΠΟΕΕΤ). Μέλος της Διοίκησης της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ). Μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ Επισιτισμού-Τουρισμού. Μέλος των Πρωτοβουλιών Αγώνα για την προστασία και ανάδειξη του ΙΣΣΟΥ, των ΑΛΥΚΩΝ, του ΚΑΣΤΕΛΛΟ και του ΣΚΕΡΟΥ. Μέλος του Περιβαλλοντικού Πολιτιστικού Αθλητικού Συλλόγου ‘’ΚΟΡΙΣΣΟΣ’’ και του Κερκυραϊκού Γ.Σ.
Στο παρελθόν επίσης έχει διατελέσει Νομαρχιακός Σύμβουλος Κέρκυρας 2003-2011. Μέλος των Νομαρχιακών Επιτροπών Παιδείας, Ανάπτυξης Οικονομικών Διοίκησης, Τουρισμού -  Πολιτισμού και Νέας Γενιάς. Πρόεδρος του Πολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου Αγίου Μάρκου. Μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και της Πολιτικής Γραμματείας  του  ΔΗ.Κ.ΚΙ.  


Σαϊτά Μαριλένα: 29 χρονών, μαθηματικός. Από το 2013 εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση. Είναι γραμματέας του Τομεακού συμβουλίου της ΚΝΕ στην Κέρκυρα και μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Ηπείρου- Κέρκυρας- Λευκάδας. Διδάσκει μαθηματικά στα Λαϊκά Φροντιστήρια που διοργανώνουν τα σωματεία που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ. Είναι μέλος της θεατρικής ομάδας του ΠΑΜΕ. Παράλληλα σπουδάζει στο τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου και είναι μέλος του ΔΣ του φοιτητικού συλλόγου.

Χαραλάμπους Μυρσίνη:  36 ετών αρχαιολόγος, μητέρα δυο παιδιών. Μέλος της Επιτροπής Περιοχής Ηπείρου-Κέρκυρας-Λευκάδας του ΚΚΕ. Ήταν γραμματέας της Τ.Ε. Κέρκυρας την περίοδο 2015-2019 και παλιότερα επί σειρά ετών γραμματέας της Νομαρχιακής Οργάνωσης της ΚΝΕ.  Είναι  εκλεγμένη αντιπρόσωπος στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας. Σήμερα εργάζεται ως ξενοδοχοϋπάλληλος.


Κέρκυρα 14/6/2019



TOP READ