17 Ιουν 2019

Ο ενάρετος κύκλος των «χαμένων» αριστερών



Δεν νομίζω ότι υπάρχει κομμουνιστής, αριστερός, δημοκράτης ή έστω απλά λογικός άνθρωπος, που να μην εξοργίζεται από τις αλλεπάλληλες αναφορές του Αλ. Τσίπρα και των όψιμων πραιτοριανών του στο ύψιστο κατόρθωμά του να έχει βάλει τη χώρα και το λαό μας στον... ενάρετο κύκλο, όπως λένε χωρίς ντροπή!
 
Πιο κυνικά υποτακτική, πιο δήθεν αριστερή θέση απ' αυτή δεν έχει μολύνει κυριολεκτικά τη νοημοσύνη των ψηφοφόρων σ' αυτήν την άθλια συνοπτική προεκλογική εκστρατεία. Γιατί αποκρύβεται και διαστρεβλώνεται χειρότερα κι απ' τα fake news - τις ψευτοειδήσεις, ότι όταν ο ΣΥΡΙΖΑ μιλάει για ενάρετο κύκλο, στον οποίο μπήκαμε και δεν λέμε να βγούμε, εννοεί «τις ηθικές αξίες και αρχές» του καπιταλισμού. Ομολογεί με ύφος μετανοούσας Μαγδαληνής ότι οι ελαστικές μορφές εργασίας είναι ευαγγέλιο, η εκχώρηση στο υπερταμείο του συνόλου της δημόσιας περιουσίας για 99 χρόνια, η ιδιωτικοποίηση και της τελευταίας μύγας που πετάει, η οργιώδης ανταλλαγή «συντρόφων σκοπιμότητας» για να σχηματιστούν οι χρήσιμες στ' αφεντικά κατάλληλες αστικές πλειοψηφίες, είναι αρετές!

Η Ευρωπαϊκή Ενωση, το ΝΑΤΟ, ο ΟΟΣΑ, το ΔΝΤ, οι τράπεζες είναι καπιταλιστικά μοναστήρια, στα οποία άμα οι αριστεροί μπουν έστω και ως δόκιμοι μοναχοί και κάνουν και σαράντα μετάνοιες τη μέρα και εκατό γονυκλισίες το χρόνο σε δανειστές και funds, τότε χειροτονούνται σε ηγούμενους των Βαλκανίων, διεκδικούν Νόμπελ παγίων ανοδικών χρηματιστηρίων και μια θέση στο πάνθεον των καπιταλιστών φωστήρων, με σθένος και πυγμή, από τον Νετανιάχου έως τον Τραμπ και απ' την Μέρκελ έως τον Πάπα...
 
Σε τι κύκλο ενάρετο μπήκαμε, μας το εξηγεί δε ο πρωθυπουργός, εσχάτως περιστοιχιζόμενος και από μερικούς από τους αποστόλους του, ζητώντας συγγνώμη για τα μαρτύρια στα οποία μας υπέβαλε προκειμένου να εξαγνιστεί απέναντι στην Ιερά Τρόικα. Χίλιες φορολογικές μαστιγώσεις με καρφιά και πρόκες από τον ΕΝΦΙΑ έως τον ΦΠΑ, και από τον φόρο επιτηδεύματος έως την εισφορά αλληλεγγύης από θεόφτωχους σε φτωχούς. Τώρα αυτομαστιγώνεται και ο ίδιος με ταπεινότητα μπροστά στο βωμό της κάλπης, που τη βαστάνε γερά στα μπράτσα τους γονυπετείς ΠΑΣΟΚοι, ΑΝΕΛίτες, Ενωσο-Κεντρώοι και τη βομβαρδίζουν με βιβλία, κασέτες και άλλα πνευματικά προϊόντα, παρασυρμένοι Λαιστρυγόνες και Κύκλωπες σαν τον Γιάνη με ένα νι.

Αυτό το υφάκι «με βαράνε γιατί πέτυχα να σας βάλω στον ενάρετο κύκλο και να γίνω πρωθυπουργός του, μόνο με συλλογικότητες, συνιστώσες, φίλους, παρέες, και όχι το σύνολο του σογιού μου», που επέλεξε για να ξεπεζέψει από την αριστερά σαν από το καλάμι του και να παγιδέψει όσους ειλικρινείς τον πίστεψαν, για μια μάσκα φίλαυτης νεανικής αντιδραστικότητας, που κατάφερε να την πουλήσει για επιχορηγούμενη από το σύστημα ανεκτή επανάσταση, οδήγησε και σε ξεσαλώματα τους πέριξ του.
 
Και τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Τσίπρας, ή καλύτερα ο ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα, υλοποιούν στο πρόγραμμά τους την απειλή «μην τάξεις τ' άγιου κερί και του παιδιού κουλούρι». Παραπονούνται δημόσια που ο αχάριστος λαός με αντίτιμο μισό κουλούρι, και ενδεχομένως κομμένο ηλεκτρικό, δεν του αναγνωρίζει ότι είναι εξίσου ενάρετος καπιταλίστας στην αριστερή πλευρά του τέμπλου του κεφαλαίου και όχι στη δεξιά που άγιασε νωρίτερα.

Κι επειδή, όπως είπε και ο Τσακαλώτος, το ΚΚΕ δεν τους αφήνει αυτούς τους αριστερούς να αγιάσουν, όσοι απογοητευμένοι, οργισμένοι, θυμωμένοι, ακόμα κι έκπληκτοι για τις τόσες συγγνώμες που ακούν, το λέει η καρδούλα τους, ελάτε προς τα εδώ να διαπράξετε τη μεγάλη αμαρτία! Να ψηφίσετε ΚΚΕ! Για να σπάσει ο ενάρετος κύκλος του καπιταλισμού και η αριστερή κλειδαριά των αλυσίδων...
 

Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ


ΣΥΡΙΖΑ: Ο “Άγιος Βασίλης” των Χρυσαυγιτών

 

Ήταν ανεξάρτητη η δικαιοσύνη όταν η κυβέρνηση δεν έβρισκε αίθουσα και δικαστές αποκλειστικά για τη δίκη της ΧΑ; Και δεν μπορούσε να παρέμβει πολιτικά η κυβέρνηση; Τώρα πώς μπορεί; Τώρα δεν είναι ανεξάρτητη η δικαιοσύνη, που η κυβέρνηση παρεμβαίνει απροκάλυπτα υπέρ των κατηγορουμένων, λίγο καιρό πριν την απόφαση;

Έχω γράψει πολλές φορές για την ανοχή του ΣΥΡΙΖΑ στους ναζιστές της ΧΑ. Ανοχή που φτάνει τα όρια της στήριξης των ναζί από την κυβέρνηση, 4 χρόνια τώρα, με διάφορους τρόπους (βλέπε π.χ. εδώ). Σήμερα θέλω να ασχοληθώ μόνο με τα δώρα που έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στη ΧΑ, σχετικά με τη γνωστή “δίκη της Χρυσής Αυγής”.



ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΔΩΡΑ

ΔΩΡΟ ΠΡΩΤΟ: Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ

Από την αρχή της δίκης η πολιτική αγωγή ζητούσε επιτάχυνση των συνεδριάσεων, για να τελειώσει όσο γίνεται πιο γρήγορα η δίκη. Ζήτησαν μόνιμη μεγάλη αίθουσα και δικαστές που να είναι απαλλαγμένοι από άλλες υποθέσεις και να αφοσιωθούν καθημερινά σ’ αυτή τη μεγάλη δίκη. Η κυβέρνηση δεν κατάφερε (;) να εξασφαλίσει κανένα από τα δύο έγκαιρα, με αποτέλεσμα η δίκη να συνεχίζεται ακόμα, ενώ θα μπορούσε να είχε τελειώσει από το 2015.

Μια τεράστιας σημασίας δίκη, στην οποία θα δικάζονταν 68 κατηγορούμενοι, σε 63 σχετικές υποθέσεις, θα έπαιρναν μέρος δεκάδες δικηγόροι, που οι μισοί (η υπεράσπιση δηλαδή) είχαν την πρόθεση να κωλυσιεργήσουν τη δίκη, θα εξετάζονται δεκάδες μάρτυρες, θα χρειάζονταν πολλές συνεδρίες μόνο για να διαβαστούν όλα τα έγγραφα, σκληροί δίσκοι, κινητά κλπ. Σ’ αυτή τη δίκη δεν κρίθηκε εξ’ αρχής ότι επιβάλλονται μέτρα για την επιτάχυνση των διαδικασιών (αίθουσα εφετείου κλπ). Κι ότι έγινε στην κατεύθυνση της επιτάχυνσης, έγινε αργά και μόνο χάρη στις προσπάθειες της πολιτικής αγωγής και του κινήματος στήριξης κι αλληλεγγύης.

ΔΩΡΟ ΔΕΥΤΕΡΟ: Η ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ

Οι κατηγορούμενοι απαίτησαν και εξασφάλισαν, μια τόσο σημαντικής πολιτικής και κοινωνικής σπουδαιότητας δίκη, να διεξαχθεί χωρίς τηλεοπτική κάλυψη. Αλλά και χωρίς ηχογραφημένα πρακτικά. Στόχος να μη δοθεί δημοσιότητα (όσο γίνεται). Συνένοχος η κυβέρνηση. Και φασικά η «δικαιοσύνη». Και μη μου πείτε μπλα, μπλα, μπλα «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», μπλα, μπλα, μπλα «δεν εμπλέκεται η κυβέρνηση». Αλλού να τα πείτε αυτά. Εγώ θα πω μια κουβέντα στο τέλος. Αφού πρώτα δούμε και τα φρέσκα δώρα του ΣΥΡΙΖΑ στη Χρυσή Αυγή.

ΔΩΡΟ ΤΡΙΤΟ: Η “ΘΕΣΜΙΚΗ” ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΟΛΟΦΟΝΩΝ

Ήταν και η Ζωίτσα και ο Βούτσης που κανάκεψαν μέσα στη βουλή τους δολοφόνους, αντιμετωπίζοντάς τους σαν ένα κανονικό πολιτικό κόμμα κι όχι σαν εγκληματική συμμορία. Η πρώτη δεν άρχιζε τις συνεδριάσεις αν δεν ερχότανε. Ο δεύτερος έλεγε “οι ψήφοι όλων των βουλευτών είναι ίδιες”, όταν θέλησε να περάσει νομοσχέδια με τις μαύρες ματωμένες ψήφους τους. Ήταν σύσσωμη η κυβέρνηση που φωτογραφίζονταν κάθε τρεις και λίγο με τους ναζί, στα Καστελόριζα, στις παρελάσεις, στις διάφορες τελετές, σε θρησκευτικές τελετές σαν τα φώτα ή την υποδοχή του αγίου φωτός. Ήταν κάποιοι βουλευτές τους που έκαναν δηλώσεις συμπάθειας στην ΧΑ.


ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΔΩΡΑ

Με πρεμούρα ανθρώπου που βιάζεται πολύ (επειδή χρωστά;), έσπευσε ο Τσίπρας, ελάχιστες μόνο ώρες πριν την επίσημη κήρυξη της προεκλογικής περιόδου, να νομοθετήσει μια σειρά φωτογραφικές διατάξεις, που ρίχνουν την ΧΑ και ιδιαίτερα την ηγεσία της στα μαλακά.

ΔΩΡΟ ΤΕΤΑΡΤΟ: ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΗ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ ΠΟΙΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ ΤΗΣ ΧΑ

Ψήφισαν οι “αντιφασίστες” του “δημοκρατικού” μετώπου (βάλε κι άλλα πολλά εισαγωγικά), τη σημαντική μείωση της κατώτατης ποινής για διευθυντικά στελέχη εγκληματικής οργάνωσης από 10 σε 5 χρόνια, κάτι που προφανώς εκπέμπει μήνυμα ατιμωρησίας. Έτσι, από ποινή κάθειρξης 10 έως 20 έτη που προβλεπόταν μέχρι πρότινος, από 1η Ιουλίου ο «διευθυντής» εγκληματικής οργάνωσης (ΠΚ 187 παρ.3) τιμωρείται με ποινή κάθειρξης τουλάχιστον πέντε χρόνων. Επί της ουσίας, ο καταδικασθείς για διεύθυνση αντιμετωπίζει πλέον την ίδια ποινή με εκείνη του απλού μέλους μίας εγκληματικής οργάνωσης.

ΔΩΡΟ ΠΕΜΠΤΟ: ΕΛΑΦΡΥΝΤΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ ΤΗΣ ΧΑ

Αυτοί που ευθύνονται για το ότι η δίκη ακόμα συνεχίζεται, τόλμησαν να ψηφίσουν την προσθήκη ενός αδιανόητου ελαφρυντικού στους κατηγορούμενους. Της επιείκειας αν η δίκη τους έχει… μεγάλη διάρκεια. Λες κι αν η δίκη κρατήσει πολύ (με ευθύνη των κατηγορουμένων, των δικαστών και της κυβέρνησης), αλλάζει το έγκλημα, η φύση του αδικήματος ή η προσωπικότητα του κατηγορουμένου.

ΔΩΡΟ ΕΚΤΟ: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΕΡΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Τόλμησαν οι επίδοξοι “αντιφασίστες” (που αποδεικνύονται οι καλύτεροι φασιστοτρόφοι), να ψηφίσουν την κατάργηση της στέρησης πολιτικών δικαιωμάτων για αμετάκλητα καταδικασθέντες για κακούργημα. Δηλαδή και μετά την καταδίκη τους, οι χρυσαυγίτες ηγέτες θα μπορούν να κατεβαίνουν κανονικά σε εκλογές, έχοντας πλήρες το δικαίωμα του εκλέγεσθαι. Να θέτουν υποψηφιότητα και να εκλέγονται βουλευτές.



Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Ήταν λοιπόν ανεξάρτητη η δικαιοσύνη τότε που η κυβέρνηση δεν έβρισκε αίθουσα και δικαστές που να δικάζουν αποκλειστικά τη ΧΑ; Και δε μπορούσε να παρέμβει πολιτικά η κυβέρνηση γιατί ακριβώς είναι ανεξάρτητη;  Και δε μπορούσε τότε να νομοθετήσει κάτι σχετικό με όλα αυτά που ήταν προφανώς απαραίτητα (αίθουσα και αποκλειστικοί δικαστές);

Τώρα πώς μπορεί; Τώρα δεν είναι ανεξάρτητη η δικαιοσύνη, όταν η κυβέρνηση παρεμβαίνει απροκάλυπτα στη δίκη υπέρ των κατηγορουμένων και αλλάζει σημαντικά τα νομικά κριτήρια των δικαστών και το πλαίσιο ποινής, λίγο καιρό πριν την απόφαση κι αφού πρώτα έχει γίνει πασιφανές και δικαστικά και πολιτικά ότι οι κατηγορούμενοι είναι ένοχοι εγκλημάτων και τους αξίζει χοντρή καμπάνα;

Η ΠΡΕΜΟΥΡΑ

Την ώρα λοιπόν που αδειάζει το μέγαρο Μαξίμου, μετακομίζει κι αποχαιρετά, η έννοια του κι η φροντίδα του ήταν να κάνει δώρα στη Χρυσή Αυγή; Γιατί; 
Προφανώς ήθελε και τα έκανε. Τα έκανε όμως τόσο βεβιασμένα γιατί φοβάται ότι τέτοια δώρα δε μπορεί να κάνει στη ΧΑ, ούτε η ΝΔ;

Η ΝΕΟΛΑΙΑ ΣΥΡΙΖΑ

Μόνο μη με κατηγορήσετε ότι τα βλέπω όπως θέλω εγώ. Τη φράση «ο νέος Ποινικός Κώδικας ανοίγει παράθυρα ευνοϊκότερης μεταχείρισης για τα ηγετικά στελέχη της νεοναζιστικής συμμορίας», δεν την είπα εγώ, αλλά η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή της. Το τι κάνουν τώρα αυτά τα παιδιά και κάθονται ακόμα στο ΣΥΡΙΖΑ, είναι άξιο απορίας. Ίσως να νομίζουν ότι «ρεαλισμός» είναι «όλα τα σφάζω – όλα τα μαχαιρώνω». Ίσως κιόλας αυτό να είναι ο ρεαλισμός: Προδοσία και εξευτελισμός. Ίσως όμως και να είναι απλώς μια ακόμα αποστολή δήθεν αντιπολιτευτικού λόγου, μπας και μαζέψουν τίποτα ασυμμάζευτα.



Η ΔΙΚΗ

Πάντως η δίκη βρίσκεται στη διαδικασία των απολογιών των κατηγορουμένων. Η καλύτερη στιγμή για να την παρακολουθήσετε. Τώρα που οι ψευτοπαλληκαράδες μετατρέπονται σε κότες του τύπου “δεν είδα – δεν άκουσα – δεν ήμουν εγώ κύριε”. Οι απολογίες των κατηγορουμένων αρχίζουν στις 18-19/6: Τα ονόματα, η σειρά των απολογούμενων και οι ημερομηνίες στο site της Πολιτικής Αγωγής του Αντιφασιστικού Κινήματος στη Δίκη.

Γενικά, στοιχεία για την εξέλιξη της δίκης, για τις επόμενες συνεδρίες του δικαστηρίου κι ότι άλλο σχετικό, μπορείτε να βλέπετε στο site Jail Golden Dawn.

Ο Μάκης Κοψίδης κατηγορεί για οπορτουνισμό το ΚΚΕ και σπάει το κοντέρ της γραφικότητας


Με ένα βαρυ-ασήμαντο άρθρο στην Αυγή, παρέμβαση και τομή συνάμα στο πολιτικό γίγνεσθαι του τόπου, ο Μάκης Κοψίδης κατακεραυνώνει τους κομμουνιστές για απίστευτο οπορτουνισμό στο Μακεδονικό ζήτημα και σπάει το κοντέρ της γραφικότητας.
Πιο συγκεκριμένα λέει πως το ΚΚΕ είχε μια συγκεκριμένη θέση για το όνομα, που την άλλαξε μόνο και μόνο για να μη συμπέσει με την κυβέρνηση. Πως η νέα θέση του Κουτσούμπα είναι “όχι σε οποιαδήποτε συμφωνία”. Και πως το μόνο που τον εΝΔιαφέρει δεν είναι το ΝΑΤΟ, αλλά να χτυπήσει την κυβέρνηση Τσίπρα, όπως ακριβώς και η ΝΔ.
(Το πιάσατε το υπονοούμενο με τα κεφαλαία στο “εΝ.Δ.ιαφέρει”, έτσι; Φανταστείτε πόσο περήφανος πρέπει να ένιωσε, με την έμπνευσή του, μόλις το σκέφτηκε).
Στο τέλος, ρίχνει κι ένα υστερόγραφο για το Στάλιν, που είχε ασχοληθεί με το εθνικό ζήτημα αλλά έκανε διάφορες εθνοκαθάρσεις, έτσι για να πιάσει και το ευρύ αστικό κοινό.
Πρώτο δεδομένο: ο Μάκης Κοψίδης, που δήλωνε κομμουνιστής, έφυγε για το Συνασπισμό, πέρασε από τους Οικολόγους Πράσινους, πήγε με το Βενιζέλο στο ΠΑΣΟΚ, αλλά δεν τον ακολούθησε στη σύγκλισή του με τη ΝΔ και τώρα φλερτάρει ξανά με το ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορεί το ΚΚΕ, που έχει σταθερή θέση επί του ζητήματος της ονομασίας από το 92′ -όταν όλοι οι άλλοι έλεγαν πως “το όνομά μας είναι η ψυχή μας”- για οπορτουνισμό. Το άκρων άωτο της τραγικής ειρωνείας…
Δεύτερο δεδομένο: δεν είναι κρίμα για το Μάκη να κλείνει έτσι με ελαφριά την καρδιά την πόρτα της Νέας Δημοκρατίας; Είναι το μόνο κόμμα στο οποίο δεν έχει δοκιμάσει την τύχη του για πολιτική καριέρα, γιατί να μην αφήνει ανοιχτό ένα δίαυλο, εφόσον χρειαστεί να προσαρμόσει εκ νέου τις αταλάντευτες πολιτικές αρχές του;
Τρίτο δεδομένο: είναι τέτοια η εΝ.Δ.εια επιχειρημάτων του Κοψίδη, όσο φτωχή κι η φαντασία του στις Σεφερλιές και τα λογοπαίγνια. Το κομμάτι δεν αντέχει ιδιαίτερης κριτικής, είναι όμως πολύ διδακτικό για τα πολιτικά ρετάλια και το λόγο που επιστρατεύει η κυβερνητική φυλλάδα, για να χτυπήσει τους κομμουνιστές.
Αντί επιλόγου, ας θυμίσουμε τι έλεγε το Γραφείο Τύπου του Συνασπισμού, όταν ο Κοψίδης άφησε την Κουμουνδούρου, στοχεύοντας σε μεγάλη καριέρα στο ΠΑΣΟΚ -αλλά πόνταρε σε κουτσό άλογο.
“Ευχαριστούμε το Μ. Κοψίδη για την προσφορά του στο κόμμα μας, στο σύντομο χρονικό διάστημα που στάθμευσε στον ΣΥΝ στο συνεχές ταξίδι του από κόμμα σε κόμμα, ως αποσπασμένου από την υπηρεσία του και του ευχόμαστε καλή και μακρόχρονη διαμονή στο «ρεύμα Βενιζέλου»”.
Η ευχή για μακρόχρονη διαμονή δυστυχώς δεν έπιασε, μπορούν όμως να τον ευχαριστήσουν εκ νέου για τη βρώμικη δουλειά που βγάζει σήμερα, επιστρέφοντας κοντά τους.

«Χρυσή Αυγή σε διάλυση. Δυσκολεύεται να βρει υποψηφίους ο Μιχαλολιάκος» Από iraklis3



Aπόγνωση φέρεται να επικρατεί στο επιτελείο της εγκληματικής ναζιστικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή, η οποία συναντά πολλά προβλήματα στην προσπάθεια συμπλήρωσης των ψηφοδελτίων για τις βουλευτικές εκλογές.
Πρόσφατη και ενδεικτική είναι η περίπτωση είναι και η περίπτωση του πρώην παίκτη του ΠΑΟΚ Μιχάλη Λεοντιάδη, που ανακοινώθηκε από τη  ως υποψήφιος με τον ίδιο να το διαψεύδει κατηγορηματικά αμέσως,
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Realnews, μετά τη μεγάλη μείωση των ποσοστών τους στις ευρωεκλογές της 26ης Μαίου, όπου έλαβε 4,88% των ψήφων – και ενώ η δίκη των μελών της οδεύει προς την τελική της ευθεία, είναι εμφανές ότι ακόμα και οι μέχρι πρότινος υποστηρικτές της έχουν στρέψει την πλάτη τους στην Χρυσή Αυγή.
Στην πραγματικότητα, αντί για 200 ονόματα, στις λίστες υποψηφίων που δημοσιοποιήθηκαν αναφέρονταν συνολικά 195 υποψήφιοι. Η Realnews γράφει, μάλιστα, στο πρωτοσέλιδό της ότι δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί ψηφοδέλτια σε 17 Περιφέρειες.
Σε άλλο σημείο του ρεπορτάζ σημειώνεται ότι από τα ψηφοδέλτια της ΧΑ στις επικείμενες εθνικές εκλογές θα απουσιάσουν πρώην βουλευτές αλλά και ηγετικά στελέχη που στήριζαν επί δεκαετίες την οργάνωση. Ο υπόδικος Γιάννης Λαγός δεν θα συμμετάσχει στο ψηφοδέλτιο της Β’ Πειραιώς, καθώς εξελέγη ευρωβουλευτής.
Όμως, «ορφανά» μένουν μέχρι στιγμής και τα ψηφοδέλτια της οργάνωσης στη Μεσσηνία και την Εύβοια καθώς οι βουλευτές Κουκούτσης και Μίχος έχουν αποχωρήσει με ηχηρό τρόπο.

Σαν σήμερα 17 Ιουνίου 1998 η δολοφονίκη επίθεση της Χρυσής Αυγής στον Δ. Κουσούρη

Σαν σήμερα, 17 Ιουνίου 1998, θύματα άγριου ξυλοδαρμού από από τάγμα εφόδου (ισχυρή σωματική δομή, κοντοκουρεμένοι, οπλισμένοι) της Χρυσής Αυγής που είναι οπλισμένα με καδρόνια, πέφτουν οι φοιτητές Δημήτρης Κουσουρής και Ηλίας Φωτιάδης και ο αδιόριστος φιλόλογος Γιάννης Καραμπατσόλης, σε καφενείο απέναντι από τα Δικαστήρια της Ευελπίδων.
Ο Κουσουρής παθαίνει βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, κατάφερε να επιβιώσει μετά από ένα μήνα νοσηλείας στην εντατική, ενώ τα δύο άλλα θύματα κατάγματα στα χέρια.
Στις 24 Ιουνίου ο Κουσουρής και ο Καραμπατσόλης θα αναγνωρίσουν ως έναν από τους δράστες του ξυλοδαρμού το μέλος της «Χρυσής Αυγής» Αντώνη Ανδρουτσόπουλο, γνωστό και ως «Περίανδρο», εναντίον του οποίου οι συνήγοροι των θυμάτων θα καταθέσουν μήνυση.
Ο «Περίανδρος» παραδόθηκε στις αρχές Σεπτέμβρη του 2006. Καταδικάστηκε πρωτόδικα σε 21 χρόνια φυλάκιση χωρίς αναστολή, για τρεις απόπειρες ανθρωποκτονίας με δόλο, κατά τριών φοιτητών. Τρία χρόνια μετά, το Εφετείο άλλαξε το κατηγορητήριο, μετέτρεψε τις δύο απόπειρες σε απλή πρόκληση σωματικής βλάβης, αδίκημα που είχε παραγραφεί με αποτέλεσμα να απαλλαχθεί για τις συγκεκριμένες κατηγορίες και να πέσει η ποινή σε 12 χρόνια. Κρατούμενος σε αγροτικές φυλακές όπου κάθε μέρα φυλάκισης μετρά διπλή, λίγο αργότερα αποφυλακίστηκε έχοντας εκτίσει τα 3/5 της ποινής.
Σύμφωνα με το «Εθνος της Κυριακής» (4/11/2014), λίγα 24ωρα μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, κατεγράφη από το διαβόητο «βαλιτσάκι» της Αντιτρομοκρατικής συνομιλία του άλλοτε υπαρχηγού της οργάνωσης, Αντώνη Ανδρουτσόπουλου (γνωστός ως «Περίανδρος»), που εμπλέκει τον αρχηγό της ΧΑ, Νίκο Μιχαλολιάκο, και τον βουλευτή της Ηλία Παναγιώταρο στη δολοφονική επίθεση κατά του φοιτητή Δημήτρη Κουσουρή.
Σύμφωνα με τον Ανδρουτσόπουλο, ο ίδιος ο Μιχαλολιάκος είχε δώσει εντολή για το χτύπημα στον Κουσουρή , ενώ στην επίθεση ήταν και ο Παναγιώταρος. Ο Ανδρουτσόπουλος, ο οποίος καταδικάστηκε για την επίθεση, δηλώνει στο συνομιλητή του ότι στην επίθεση κατά του Κουσουρή συμμετείχαν 10 άτομα και ότι «αν ανοίξω το στόμα μου στέλνω στη φυλακή τον Παναγιώταρο για φυσικό αυτουργό για τα επεισόδια του ’98, και ηθικό αυτουργό στέλνω στη φυλακή τον Μιχαλολιάκο».
Ωστόσο, ενώ επίκειται άμεσα η παραγραφή της ποινικής ευθύνης τους, καμία σχετική ενέργεια δεν έχει διαταχθεί μέχρι στιγμής από τις Εισαγγελικές Αρχές!
Κίνδυνος παραγραφής για Μιχαλολιάκο – Παναγιώταρο – Πολύ σοβαρά ερωτήματα καθώς ο χρόνος εκπνέει

Η κατάθεση του Δ. Κουσούρη στη Δίκη της Χρυσής Αυγής

Οπως περιέγραψε ο Δ. Κουσούρης στη Δίκη της Χρυσής Αυγής, δόθηκε παράγγελμα από τον επικεφαλής του τάγματος εφόδου, τον «Περίανδρο». «Είδα κάποιον να δείχνει και να λέει “αυτόν εκεί”…».
Κατέθεσε ότι στη δίκη του, ομάδα χρυσαυγιτών που συμπαραστάθηκε στον «Περίανδρο» σηκώθηκε όρθια όταν μπήκε στη δικαστική αίθουσα, ενώ ο αρχηγός Μιχαλολιάκος, μετά την καταδίκη, σε δήλωσή του είπε: «Στο πρόσωπο του Ανδρουτσόπουλου χτυπιέται η ίδια η οργάνωση» και αυτός «παραμένει μέλος του πολιτικού συμβουλίου».
Ο μάρτυρας κατέθεσε ότι στοχοποιήθηκε από τη Χρυσή Αυγή, καθώς πρωτοστατούσε τότε στις κινητοποιήσεις ενάντια στη «μεταρρύθμιση» για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών.
Καταθέτοντας για τις ομοιότητες των επιθέσεων που εξετάζονται με τη δική του, έκανε λόγο, μεταξύ άλλων, για «(…) ομάδα οπλισμένων ανθρώπων που στοχοποιούν ιδεολογικό αντίπαλο ή μετανάστη ή αριστερό, κομμουνιστή συνδικαλιστή, είτε είναι αλιεργάτες, είτε του ΠΑΜΕ συνδικαλιστές, είτε μουσικός. Εχουμε επιλογή στόχου με κοινά ιδεολογικοπολιτικά κριτήρια και σε τόπο και χρόνο που διευκολύνει την πλήξη του στόχου. Και στους αλιεργάτες και στο ΠΑΜΕ και στον Φύσσα έχουμε αντίστοιχη συγκρότηση. Πηγαίνει, χτυπάει και φεύγει». Για τη δική του περίπτωση ως συνδικαλιστή φοιτητή, είπε: «Το γεγονός ότι ήρθαν και αναγνώρισαν εμένα είχε να κάνει ότι χτύπησαν κάποιον που ήταν αναγνωρίσιμος. Αλλά θα έστελνε το μήνυμα και παραπέρα, τρομοκράτησης, ώστε να σπείρουνε τον πανικό και τον τρόμο ευρύτερα».
Σε σχέση με τη στοχοποίηση από τη ναζιστική οργάνωση των κομμουνιστών συνδικαλιστών, είπε: «Είχαμε δει βουλευτές της Χρυσής Αυγής να λένε “θα καθαρίσουμε από το ΠΑΜΕ τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη”. Αφορούσε μια ομάδα συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ και επικεντρώθηκε στον επικεφαλής. Αρα, με έναν τρόπο, υπήρξε στοχοποίηση του αρχισυνδικαλιστή, δίνοντας κι ένα μήνυμα ότι “μπορούμε να χτυπάμε τον επικεφαλής σας και ως εκ τούτου μπορούμε να χτυπήσουμε οποιονδήποτε από σας”».
Για τον Φύσσα κατέθεσε ότι «ήταν ένας από τους μουσικούς μιας σκηνής, της χιπ χοπ, και στο πρόσωπό του χτυπήθηκε ένας χώρος ολόκληρος, με αντιφασιστική δράση στον Πειραιά. Και επειδή ο ίδιος ήταν ο πιο αναγνωρίσιμος, χτυπήθηκε».
Τόνισε ότι η απανθρωποποίηση του πολιτικού αντίπαλου (π.χ. που χαρακτηρίζουν τους μετανάστες «κατσαρίδες» ή τους Εβραίους που ονομάζονταν «φιγούρες») αποτελεί συγκεκριμένο στάδιο από το οποίο πρέπει να περάσουν τα μέλη στην πράξη, για να άρουν τους όποιους ενδοιασμούς. Για την άσκηση βίας από μια ναζιστική οργάνωση με τέτοιο τρόπο στους πολιτικούς αντιπάλους, είπε ότι αποτελεί συστατικό στοιχείο του τρόπου με τον οποίο αποκτά πολιτική ισχύ και επιρροή.
Ο Δ. Κουσούρης, ανέφερε ότι έχει εξελιχθεί ο τρόπος λειτουργίας της ναζιστικής οργάνωσης και έχει γίνει πιο αποτελεσματικός με την πάροδο του χρόνου. «Εγώ δέχτηκα επίθεση με ρόπαλα, ο Φύσσας δέχτηκε δύο μαχαιριές», πρόσθεσε χαρακτηριστικά. Κατέθεσε ότι η δράση της ομάδας δεν ήταν αυθόρμητη, όπως φάνηκε από τη συγκρότηση και τη δράση. Αναφέρθηκε και σε σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο στα ΜΜΕ, στο οποίο ο «Περίανδρος» λέει σε συνομιλία του ότι για την επίθεση δέχτηκε εντολές από τον Μιχαλολιάκο και ήταν εκεί και ο Παναγιώταρος.
Ο μάρτυρας αναφέρθηκε στη δράση αυτού του τύπου των ταγμάτων εφόδου ως δύναμη κρούσης και είπε ότι πάει με βάση το εγχειρίδιο του ναζιστικού κόμματος της Γερμανίας, όπου αναπτύχθηκαν και εξέλιξαν τη δράση τους από το ’31 και μετά, που ήταν και η άνοδος του ναζιστικού κόμματος.
Ως κοινό στοιχείο ανάμεσα στις υποθέσεις πρόσθεσε επίσης ότι μπορεί να θεωρηθεί και η στάση της αστυνομίας στη συγκέντρωση του αποδεικτικού υλικού, αφού δεν έγιναν τα ουσιώδη σε πρώτη φάση. Πρόσθεσε ακόμα ότι υπήρξαν διαδηλώσεις μετά τη δολοφονική επίθεση που υπέστη, με αίτημα να διαλευκανθεί η υπόθεση.

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ κάνει λόγο για ΑΟΖ που «αξιώνει η Κύπρος»

Για «περιοχή την οποία αξιώνει η Κυπριακή Δημοκρατία ως Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη» κάνει λόγο το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών σε σημερινή απάντησή του, σχετικά με τις ενέργειες και τις δηλώσεις της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο, επιβεβαιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο την επικινδυνότητα της πολιτικής αναγωγής των ΗΠΑ και της ΕΕ σε υπερασπιστές των κυριαρχικών δικαιωμάτων που προωθούν η Αθήνα και η Λευκωσία.
Απαντώντας σε ερώτηση του ιστότοπου «Hellas Journal», εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία της Ουάσιγκτον για τις πρόσφατες δηλώσεις του Μεβλούτ Τσαβούσογλου, υπενθυμίζοντας την προγενέστερη ανακοίνωση με την οποία το Στέιτ Ντιπάρτμεντ καλεί την Άγκυρα να ακυρώσει την απόφασή της για την πραγματοποίηση των παράνομων γεωτρήσεων εντός της κυπριακής ΑΟΖ.
«Όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος στη δήλωση που έκανε στις 6 Μαΐου, οι Ηνωμένες Πολιτείες ανησυχούν βαθιά για τις εξαγγελθείσες προθέσεις της Τουρκίας που αφορούν την έναρξη υπεράκτιων γεωτρήσεων, σε μια περιοχή την οποία αξιώνει η Κυπριακή Δημοκρατία ως Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη. Αυτό το βήμα είναι ιδιαίτερα προκλητικό και δημιουργεί τον κίνδυνο για την αύξηση της έντασης στην περιοχή», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
Με αυτήν τη διατύπωση, η Ουάσιγκτον φέρεται να μην αναγνωρίζει την ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου, κάτι που αποτελεί πάγια θέση της Άγκυρας.

16 Ιουν 2019

Προληπτική λογοκρισία στο Facebook με κριτή τα… «Ellinika Hoaxes»

Σε παλαιότερα κείμενα μας, με αφορμή την «σύμπραξη» του Facebook και των «Ellinika Hoaxes», είχαμε επισημάνει τον κίνδυνο επιβολής έμμεσης, ή άμεσης, λογοκρισίας με πρόσχημα τα «fake news».
Τόσο σε σχετικό υπόμνημα προς την ΕΣΗΕΑ, όσο και από αυτό εδώ το βήμα, έχουμε αναδείξει το πόσο επικίνδυνο είναι, για τη δημοκρατία και την ελευθερία του λόγου, να αναλαμβάνει ενα σάιτ να μοιράζει πιστοποιητικά δημοσιογραφικής εγκυρότητας. Μήπως, τελικά, πίσω απ’ το δήθεν κυνήγι της «τοξικότητας» των ειδήσεων κρύβεται το κυνήγι της ταξικής προσέγγισης των γεγονότων;
Δεν πέρασε πολύς καιρός και είχαμε ήδη ενα πρώτο ανησυχητικό δείγμα «προληπτικής λογοκρισίας» στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης του Facebook.
Πιο συγκεκριμένα, στην σελίδα (Group) «Τέχνη είναι οι αγώνες του λαού» εστάλη μήνυμα από το Facebook ότι «μέλος της σελίδας κοινοποίησε περιεχόμενο που αξιολογήθηκε ως «ψευδές» από τον οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων Ellinika Hoaxes». Το ενδιαφέρον της υπόθεσης δεν είναι στο μήνυμα καθεαυτό αλλά στο γεγονός ότι,
πρώτον, ο μηχανισμός ανίχνευσης της «ψευδούς είδησης» ενεργοποιήθηκε πριν καν κοινοποιηθεί το link (άρθρο, βίντεο κλπ.), μιας και απαιτείται έγκριση από το διαχειριστή της ομάδας (η οποία και δεν εδόθη μέχρι τη στιγμή λήψης της προειδοποίησης από το facebook) και
δεύτερον, η σχετική προειδοποίηση που περιλαμβάνεται στο τέλος του μηνύματος που λέει: «Αν μια ομάδα κοινοποιεί συνεχώς ψευδείς ειδήσεις, το Facebook ενδέχεται να μετακινήσει το περιεχόμενο της ομάδας προς τα κάτω στις Ενημερώσεις, το οποίο σημαίνει ότι λιγότερα άτομα θα επισκέπτονται την ομάδα. Το Facebook μπορεί επίσης να σταματήσει να προτείνει σε άτομα να γίνουν μέλη της ομάδας».
1560369373382blob
Τι μας λέει, με λίγα λόγια το Facebook; Ότι με βάση την κρίση των «Ellinika Hoaxes», αναφορικά με το τι είναι και τι δεν είναι «Ψευδές», δύναται να ασκήσει έμμεση λογοκρισία, είτε μετακινώντας το περιεχόμενο της ομάδας «προς τα κάτω στις Ενημερώσεις», είτε σταματώντας «να προτείνει σε άτομα να γίνουν μέλη της ομάδας».
Να, λοιπόν, πως εφαρμόζεται, αργά αλλά σταθερά, στην πράξη, η «αστυνόμευση» στα κοινωνικά δίκτυα. Πρόκειται για μια κατάσταση που ενέχει σημαντικότατους κινδύνους, τόσο για το λειτούργημα της δημοσιογραφίας όσο και για το ίδιο το δικαίωμα του λαού στην ελεύθερη έκφραση. 

Χρυσή Αυγή: «Τρεις και ο κούκος» στις προεκλογικές φασιστοσυνάξεις

Σε κατάσταση σταδιακής αποσύνθεσης μοιάζει να βρίσκεται το ναζιστικό εγκληματικό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής στο δρόμο προς τις βουλευτικές εκλογές της 7ης Ιουλίου.
Λίγο τα απογοητευτικά ποσοστά στις διπλές εκλογές του Μαϊου, λίγο η άνοδος του ακροδεξιού Βελόπουλου και η συσπείρωση της ΝΔ, λίγο η πολυαναμενόμενη ολοκλήρωση της δίκης (που έχει ήδη καθυστερήσει με ευθύνη της κυβέρνησης Τσίπρα) και τα… ποντίκια εγκαταλείπουν το σαπιοκάραβο πρωτού αυτό βυθιστεί.
Παρά τις φανφάρες των φασιστών περί δήθεν «συσπείρωσης των εθνικιστών» και «εθνικό προσκλητήριο της Χρυσής Αυγής», η ναζιστική συμμορία έχει αποτύχει να οργανώσει έστω και μια πολυπληθή ανοιχτή συγκέντρωση. Αντίθετα, οι προεκλογικές φασιστοσυνάξεις των χρυσαυγιτών λαμβάνουν χώρα συνήθως μέσα σε γραφεία και αίθουσες, όπου συνωστίζονται μερικά χουντογερόντια και οι συνήθεις άσβερκοι «φουσκωτοί» με τα ξυρισμένα κεφάλια και τα τατουάζ-σβάστικες.
Τέτοιος… συνωστισμός υπήρξε και στα κεντρικά γραφεία της ναζιστικής συμμορίας για την παρουσίαση των υποψηφίων της οργάνωσης ενόψει εκλογών. Ο «εθνικιστικός παλμός» (που διαφήμιζαν απ’ τα φασιστοσάϊτ τους οι χρυσαυγίτες) κλείστηκε σε μια αίθουσα λίγων ατόμων, όπου οι υμνητές του Χίτλερ χειροκροτούσαν τους εαυτούς τους. Να τους ευχηθούμε, από καρδιάς, η επόμενη σύναξη τους να γίνει σε κελί των φυλακών Κορυδαλλού.
Η αδυναμία της Χρυσής Αυγής να διοργανώσει ανοιχτή προεκλογική συγκέντρωση, αφενός δείχνει ότι οι εναπομείναντες ψηφοφόροι της ντρέπονται γι’ αυτό που ψηφίζουν (ντρέπονται, δηλαδή, να πουν ευθέως ότι είναι φασίστες) και αφετέρου σηματοδοτεί την περαιτέρω συρρίκνωση της απήχησης του ναζιστικού μορφώματος.
Στις προσεχείς εκλογές, η συμμορία των ναζιστικών αποβρασμάτων πρέπει να πέσει ακόμη χαμηλότερα. Οι εργαζόμενοι – κυρίως η νεολαία – πρέπει να τους γυρίσουν την πλάτη, να δουν ότι πρόκειται για μια εγκληματική οργάνωση δολοφόνων, νοσταλγών του Χίτλερ και του Μεταξά, που δεν έχει θέση ούτε στη Βουλή, ούτε πουθενά.
Πραγματική τιμωρία της Χρυσής Αυγής είναι η ακόμη μεγαλύτερη πτώση των ποσοστών της στις εκλογές της 7ης Ιουλίου, με ταυτόχρονη άνοδο του ΚΚΕ, της δύναμης που οι φασίστες απεχθάνονται και φοβούνται. Ο λαός μπορεί και πρέπει να τιμωρήσει τα χρυσαυγίτικα καθάρματα «μαυρίζοντας”» τα στην κάπλη και ενισχύοντας τα ψηφοδέλτια του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, της μοναδικής συνεπούς αντιφασιστικής δύναμης.

Βαριές καταδίκες σε βάρος στελεχών του αγροτικού κινήματος

       

15-06-2019


Βαριά καταδίκη σε βάρος στελεχών του οργανωμένου αγροτικού κινήματος επέβαλε την Τετάρτη το «αγροτοδικείο» της Λάρισας, στέλνοντας, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, το μήνυμα ότι συνεχίζεται και θα συνεχίζεται η επιχείρηση τρομοκράτησης της αγροτιάς, ώστε να σταματήσει να αγωνίζεται για την επιβίωσή της, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, των κυβερνήσεων και των κομμάτων της.
Το δικαστήριο επέβαλε ποινή 12μηνης φυλάκισης με αναστολή στους Ρίζο Μαρούδα, πρόεδρο της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Λάρισας, Βαγγέλη Μπούτα και Κώστα Τζέλλα, πρόεδρο και γραμματέα αντίστοιχα της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Καρδίτσας (μέλη και οι τρεις της Γραμματείας της Πανελλαδικής Επιτροπής των Μπλόκων), που κατηγορούνταν για το μπλόκο στον κόμβο της Νίκαιας στη διάρκεια της πανελλαδικής αγροτικής κινητοποίησης το χειμώνα του 2017.
Κατηγορούμενος ήταν και ο Τάσος Τσιαπλές, πρόεδρος τότε του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, που βρέθηκε στο μπλόκο, μαζί με άλλους συνδικαλιστές και εργάτες, για να συμπαρασταθούν στον αγώνα των αγροτών, ο οποίος αθωώθηκε.
Το σκεπτικό της βαριάς καταδίκης σε βάρος των τριών αγροτοσυνδικαλιστών που επιβλήθηκε από την πρόεδρο του δικαστηρίου, Ελ. Σούρλα, παρά την αθωωτική εισαγγελική πρόταση, στηρίχθηκε στα περί «ηθικής αυτουργίας», αν και το κατηγορητήριο έκανε λόγο για «παρακώλυση συγκοινωνιών». Μια κατηγορία, ας σημειωθεί, που ανατράπηκε πανηγυρικά στη διάρκεια της δίκης των 10 στελεχών του αγροτικού κινήματος που έγινε στο δικαστήριο της Λάρισας την 1η Μάρτη 2019 και αφορούσε το στήσιμο του μπλόκου της Νίκαιας κατά την πανελλαδική αγροτική κινητοποίηση τον Γενάρη και τον Φλεβάρη του 2019.
Σε κείνη τη δίκη, που στήθηκε με διαδικασίες «fast – track», η κατηγορία περί «ηθικής αυτουργίας» κατέρρευσε παταγωδώς, μέσα από τις καταθέσεις των μαρτύρων, τις απολογίες των κατηγορουμένων και τις αγορεύσεις των συνηγόρων υπεράσπισης, αναγκάζοντας το δικαστήριο να κηρύξει αθώους τους 10 αγροτοσυνδικαλιστές, παρά την καταδικαστική πρόταση από την εισαγγελέα της έδρας, η οποία, μάλιστα, την είχε υποστηρίξει με ιδιαίτερη ζέση και επιμονή.
Σε δήλωσή του μετά την καταδικαστική απόφαση ο Ρίζος Μαρούδας τόνισε: «Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν από τις εκλογές και συνεχίζεται, μέσω και αυτού του είδους των δικαστικών αποφάσεων, η πολιτική τρομοκράτησης της αγωνιζόμενης για την επιβίωσή της αγροτιάς, την οποία ακολούθησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, παρά τις περί του αντιθέτου υποσχέσεις της.
Μια πολιτική, βεβαίως, που εφάρμοσαν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και θα συνεχίσει όποια κυβέρνηση προκύψει από τις ερχόμενες εκλογές, αφού στον ίδιο αντιλαϊκό “ντορό” θα πορευτεί.

Θα πρέπει, όμως, όλοι τους να καταλάβουν ότι οι καταδικαστικές αποφάσεις των “αγροτοδικείων” και τα όποια άλλα τρομοκρατικά μέτρα δεν πρόκειται να κάμψουν το αγωνιστικό φρόνημα της αγροτιάς. Στους δρόμους του αγώνα μάς βγάζει η πολιτική της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων που μας οδηγεί στη φτώχεια και στην εξαθλίωση. Και όσο αυτή η πολιτική θα συνεχίζεται – ανεξάρτητα από το ποιος θα είναι κάθε φορά ο κυβερνητικός διαχειριστής της – εμείς θα την αντιπαλεύουμε με όλες τις δυνάμεις μας και με όσα μέσα διαθέτουμε».

Δική σου υπόθεση η ισχυροποίηση του ΚΚΕ



Τρεις βδομάδες μένουν μέχρι την Κυριακή 7 Ιούλη, που θα ανοίξουν οι κάλπες για τις βουλευτικές εκλογές, χρόνος που πρέπει να αξιοποιηθεί ώρα την ώρα και μέρα τη μέρα, για να φτάσουμε πλατιά σε εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, ανέργους, συνταξιούχους και νεολαίους. Για να φτάσει παντού το κάλεσμα της ισχυροποίησης του ΚΚΕ.

Οι μέρες αυτές που απομένουν, θα είναι γεμάτες με εκατοντάδες πρωτοβουλίες, με συσκέψεις, με συγκεντρώσεις, με εξορμήσεις και περιοδείες σε τόπους δουλειάς και γειτονιές. Γεμάτες με τη διακίνηση του «Ριζοσπάστη» καθημερινά, ώστε ο εξοπλισμός με επιχειρήματα να είναι διαρκής, να εξαντλούνται όλα τα περιθώρια στην αντιπαράθεση με τα ψεύτικα διλήμματα, στην ανάδειξη του πραγματικού διακυβεύματος της επόμενης μέρας των εκλογών, επομένως και της ανάγκης να δυναμώσει η συστράτευση με το ΚΚΕ.
Κανένας δεν περισσεύει στη μεγάλη μάχη
Τώρα όλοι στη μάχη για ισχυρό ΚΚΕ! Με το σύνθημα αυτό πρέπει να «επιστρατευτούν» όλες οι διαθέσιμες δυνάμεις στην πολιτική δράση. Δυνάμεις που έδειξαν και στην τριπλή εκλογική μάχη του Μάη ότι μπορούν να προσφέρουν πολλά στο πλάι του Κόμματος. Εργαζόμενοι που συγκρότησαν εκλογικές επιτροπές στήριξης σε χώρους δουλειάς και κλάδους, υποψήφιοι που εντάχθηκαν στα ψηφοδέλτια της «Λαϊκής Συσπείρωσης», που δείχνουν ότι υπάρχει η δυνατότητα να μπουν νέες δυνάμεις στον αγώνα. Με σχέδιο και καλή διάταξη για να μπούμε σε όσο γίνεται περισσότερους χώρους, με «άπλωμα» μελών, φίλων και οπαδών του Κόμματος σε συνοικίες, με επιμονή στην οργάνωση συσκέψεων για τον εξοπλισμό και τη μαχητικοποίηση ακόμα περισσότερων, μπορεί να ανέβει κι άλλο η αποτελεσματικότητα της προσπάθειάς μας.
Απέναντι στους φανερούς και αθέατους μηχανισμούς, την προπαγάνδα και τον εκβιασμό των αστικών κομμάτων, τις μειωμένες απαιτήσεις που καλλιεργεί η εργοδοσία, την απογοήτευση που σπέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ, την αντι-ΚΚΕ προπαγάνδα στελεχών του, τα «όπλα» του ΚΚΕ είναι η σταθερότητά του, οι προβλέψεις του που επιβεβαιώνονται, οι προτάσεις νόμου και οι διεκδικήσεις του που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εργαζομένων, η πρωτοπόρα και μαχητική δράση των κομμουνιστών μέσα στο εργατικό - λαϊκό κίνημα. Επίσης, οι χιλιάδες εργαζόμενοι, οι άνθρωποι του Πολιτισμού, των Γραμμάτων και των Τεχνών που συμπορεύονται με το Κόμμα, οι πρωτοπόροι συνδικαλιστές, όσοι το τελευταίο διάστημα ανταποκρίνονται στο κάλεσμά του να αφήσουν πίσω προκαταλήψεις και άλλες πολιτικές επιλογές που η ίδια η ζωή ξεπέρασε, και σήμερα δίνουν στο πλάι μας τη μάχη.
Η επόμενη μέρα αφορά τη δικιά μας ζωή
Η ισχυροποίηση του ΚΚΕ είναι υπόθεση δική μας, κάθε εργαζόμενου, νέου συνταξιούχου, επαγγελματία, αγρότη, γιατί αυτό που κρίνεται την επόμενη μέρα αφορά τη δικιά μας ζωή.
Κι αυτό που στην πραγματικότητα κρίνεται, δεν είναι το αν η ΝΔ και με πόση διαφορά θα παραλάβει τη σκυτάλη από τον ΣΥΡΙΖΑ για να συνεχίσει την υλοποίηση όλων των αντιλαϊκών δεσμεύσεων για λογαριασμό του κεφαλαίου.
Δεν κρίνεται ποια κυβέρνηση θα συνεχίσει την πολύμορφη χρηματοδότηση των μονοπωλιακών ομίλων, τη θέσπιση των «κινήτρων» που απαιτεί ο ΣΕΒ (βλ. σελ. 9) και των άλλων διευκολύνσεων για τους μεγαλοεπιχειρηματίες, το χτύπημα των εργατικών - λαϊκών δικαιωμάτων. Δεν κρίνεται για τους εργαζόμενους με ποιο ή με ποια κόμματα στην κυβέρνηση θα συνεχίσουν να εργάζονται σε καθεστώς ανασφάλειας, με μηνιαίες συμβάσεις, με απλήρωτες υπερωρίες, με τρίωρα - τετράωρα και μισθούς - χαρτζιλίκια, με εντατικοποίηση και με τραγικές ελλείψεις σε μέτρα υγείας και ασφάλειας. Δεν κάνει κάποια διαφορά για τους χιλιάδες ασθενείς που γίνονται μπαλάκι ανάμεσα στα ξεχαρβαλωμένα δημόσια νοσοκομεία και τις πανάκριβες υπηρεσίες που προσφέρουν οι επιχειρηματίες της Υγείας. Πόση διαφορά μπορεί να κάνουν για τον συνταξιούχο τα ποσοστά της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, ο μεταξύ τους συσχετισμός, για τα φάρμακα που πληρώνει πανάκριβα, ενώ στραγγίζεται από τους φόρους και τα χαράτσια, τα οποία μεγαλώνουν; Τι θα αλλάξει την επόμενη μέρα για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, που εκβιάζονται να πληρώσουν σε τράπεζες και κράτος, υπό τη δαμόκλειο σπάθη των πλειστηριασμών που η σημερινή κυβέρνηση γενίκευσε;
Αυτό που κρίνεται λοιπόν είναι το πώς θα οργανωθεί η αντίσταση στο δεδομένο αντιλαϊκό έργο της επόμενης κυβέρνησης, η αντιπολίτευση μέσα και έξω από τη Βουλή, πώς θα μπουν δηλαδή εμπόδια. Οι εργαζόμενοι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα το θετικό από τα κόμματα που από κυβερνητικές θέσεις τα τελευταία χρόνια τον τσάκισαν, όσο κι αν ο ΣΥΡΙΖΑ ή το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ επιχειρούν προεκλογικά να «μηδενίσουν το κοντέρ». Από τα κόμματα αυτά το μόνο που έχει να περιμένει ο εργαζόμενος, είναι είτε τη συμμετοχή τους στην αυριανή κυβέρνηση, είτε τη στήριξή της, είτε την απαίτησή τους από τους επόμενους υπουργούς για να ανταποκρίνονται στις «δεσμεύσεις» της χώρας. Αυτό αποδεικνύεται άλλωστε και από την κριτική που κάνει από σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ στη ΝΔ, υπουργοί της κυβέρνησης που φτάνουν να κάνουν μέχρι και «συστάσεις» στη ΝΔ να είναι πιο «συνετή» στις «υποσχέσεις» της, επικαλούμενοι τον «κίνδυνο δημοσιονομικού εκτροχιασμού».
Μόνο με ισχυρό το ΚΚΕ θα «ανακάμψουν» οι εργαζόμενοι
Συνεπώς, μπροστά στην κάλπη, πρέπει ο λαός να κάνει δικιά του υπόθεση τη μάχη για την ενίσχυση του ΚΚΕ, με δεδομένο το αντιλαϊκό σχέδιο της «επόμενης μέρας», με σίγουρο το πρόγραμμα της αυριανής κυβέρνησης. Αυτό είναι το πραγματικό ερώτημα των εκλογών: Αν θα ισχυροποιήσει το ΚΚΕ, τη δύναμη που μάχεται για τα εργατικά δικαιώματα, το μόνο κόμμα που μπορεί να αντιπαλέψει τη συντηρητική πολιτική, που θα ακολουθήσει η οποιαδήποτε κυβέρνηση. Αυτήν την πολιτική, που ούτε θέλουν ούτε μπορούν να αντιπαλέψουν τα κόμματα εκείνα που δοκιμάστηκαν από κυβερνητικές θέσεις. Μόνο το ΚΚΕ θα είναι, όπως και ήταν, απέναντι σε κάθε αντιλαϊκή κυβέρνηση, όπως η σημερινή. Μόνο το ΚΚΕ, και αυτό το έχει αποδείξει τα δύσκολα τελευταία χρόνια, μπορεί να ηγηθεί σε μεγάλους ταξικούς αγώνες, που είναι και ο μοναδικός τρόπος για να μπουν εμπόδια στην αντεργατική πολιτική, να αποσπάσουν κατακτήσεις οι εργαζόμενοι. Μόνο το ΚΚΕ είναι ο πραγματικός αντίπαλος του δρόμου της ενίσχυσης των μονοπωλίων, της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Μόνο το ΚΚΕ βλέπει ως «πρωταγωνιστές» τους εργαζόμενους, τη μεγάλη λαϊκή πλειοψηφία και όχι τους «επενδυτές», στέκεται στο πλάι του ανέργου και όχι του αφεντικού που τον απέλυσε, στηρίζει τον αγώνα του αυτοαπασχολούμενου και όχι τις απαιτήσεις των τραπεζιτών και των μονοπωλίων που τον τσακίζουν. Μόνο το ΚΚΕ αποτελεί την πραγματική, μαχητική, λαϊκή αντιπολίτευση παντού.
Μόνο ένα ισχυρό ΚΚΕ μπορεί να εμπνεύσει στο λαό την αυτοπεποίθηση, να επιταχύνει τα βήματα ανασύνταξης του εργατικού κινήματος και στον αντίποδα της σημερινής μιζέριας, να δώσει στους εργαζόμενους την προοπτική της ριζικής ανατροπής, την προοπτική της δικής τους εξουσίας, που θα φέρει στο προσκήνιο την κοινωνική ευημερία.

TOP READ