13 Ιουλ 2019

Κλιματική αλλαγή και φυσική κλιματική μεταβλητότητα





Πλημμύρα στο Λάμπερτον της Βόρειας Καρολίνα, μετά από την πολυήμερη στάθμευση της τροπικής καταιγίδας «Φλόρενς» πάνω από τις ανατολικές ΗΠΑ, τον Σεπτέμβρη του 2018
Πλημμύρα στο Λάμπερτον της Βόρειας Καρολίνα, μετά από την πολυήμερη στάθμευση της τροπικής καταιγίδας «Φλόρενς» πάνω από τις ανατολικές ΗΠΑ, τον Σεπτέμβρη του 2018
Ανθρώπινα θύματα και καταστροφές περιουσίας εξαιτίας καιρικών φαινομένων υπήρχαν πάντοτε. Ομως, κάθε χρονιά που περνάει γίνεται όλο και πιο σαφές ότι ο ασυνήθιστος καιρός και τα ακραία καιρικά φαινόμενα γίνονται συχνότερα κι αυτό δεν μπορεί να εξηγηθεί μόνο από τη φυσική κλιματική μεταβλητότητα. Αν και στο παρελθόν οι περισσότεροι επιστήμονες απέφευγαν να συνδέσουν απευθείας την κλιματική αλλαγή με συγκεκριμένα μετεωρολογικά φαινόμενα, τώρα είναι σε θέση να πουν ότι εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής οι μεγάλες πλημμύρες συμβαίνουν συχνότερα, τα κύματα καύσωνα είναι πιο θερμά από ποτέ και διαρκούν περισσότερο, ενώ και ο ισχυρός παγετός διαρκεί πιο πολύ σε ορισμένες περιοχές του πλανήτη. Σαφές είναι, επίσης, ότι οι φτωχοί άνθρωποι, οι άνθρωποι με χαμηλά εισοδήματα βρίσκονται σε πολύ χειρότερη θέση για να αντιμετωπίσουν τον πρόσθετο κίνδυνο, σε σύγκριση με εκείνους που ωφελούνται από την καπιταλιστική παραγωγή, δηλαδή τον άναρχο τρόπο παραγωγής με κίνητρο το κέρδος, που ευθύνεται για περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις που επιδρούν καθοριστικά στην κλιματική αλλαγή. Οι απλοί άνθρωποι πεθαίνουν από πλημμύρες στα χαμόσπιτα, καίγονται από πυρκαγιές, αφήνουν την τελευταία τους πνοή στο καμίνι κάποιου καύσωνα. Το κριτήριο με το οποίο ενδιαφέρονται οι κυβερνήσεις της αστικής τάξης για το ζήτημα δεν είναι προφανώς οι εργατικές - λαϊκές ανάγκες αλλά η αντιμετώπιση των επιπτώσεών της στην αναπαραγωγή του κεφαλαίου και η κερδοφόρα αξιοποίησή της. Είναι σίγουρο ότι το κριτήριο του κέρδους είναι βασικό εμπόδιο στην ανάγκη επιστημονικού σχεδιασμού αντιμετώπισης τέτοιων φαινομένων.
Τρεις παράγοντες

Πυρκαγιά κατακαίει δάση στη Σουηδία τον Ιούλη του 2018, μετά από μια ασυνήθιστη περίοδο μεγάλων θερμοκρασιών και ξηρασίας
Mats Andersson
Πυρκαγιά κατακαίει δάση στη Σουηδία τον Ιούλη του 2018, μετά από μια ασυνήθιστη περίοδο μεγάλων θερμοκρασιών και ξηρασίας
Το 2018 τα έντονα καιρικά φαινόμενα προκάλεσαν σε όλο τον κόσμο ζημιές 160 δισεκατομμυρίων δολαρίων και σκότωσαν εκατοντάδες ανθρώπους. Ο βαθμός που αυτό οφείλεται στην κλιματική αλλαγή απαιτεί να ξεδιαλυθούν οι ρόλοι τριών παραγόντων. Ο πρώτος είναι η επίδραση της αυξημένης θερμικής ενέργειας, που έχει συσσωρευτεί στους ωκεανούς και της περισσότερης θερμότητας και υδρατμών στην ατμόσφαιρα. Οι υδρατμοί έχουν υποτιμηθεί ως παράγοντας, καθώς αποτελούν ένα ακόμη αέριο του θερμοκηπίου, που δεσμεύει θερμότητα και την απελευθερώνει όταν συμπυκνώνεται σε σταγονίδια στα σύννεφα, τροφοδοτώντας καταιγίδες.
Ο δεύτερος παράγοντας είναι τα τοπικά φαινόμενα, όπως οι επίμονοι στάσιμοι αντικυκλώνες (πεδία υψηλής βαρομετρικής πίεσης), οι μεγάλες περιοχές επιπλέοντος πάγου που λιώνει, η αναπτυσσόμενη μάζα κρύου νερού στον Ατλαντικό Ωκεανό νότια της Γροιλανδίας, η επιβράδυνση του ρεύματος του Κόλπου (Gulf Stream) και η όλο και περισσότερο διακοπτόμενη πολική δίνη. Ο τρίτος παράγοντας σχετίζεται με τον περίπλοκο τρόπο που φυσικές διακυμάνσεις, όπως το «Ελ Νίνιο» και η «Λα Νίνια», αλληλεπιδρούν με τοπικούς κλιματικούς παράγοντες. Η έρευνα στον τομέα αυτό είναι σε άνθιση και καρποφορία, αν και με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα.
Η γήινη ατμόσφαιρα είναι ένας μανδύας από αέρια σε διαρκή κίνηση. Ο αέρας συνεχώς θερμαίνεται και μετά κρυώνει, με τον ήλιο να διαχέει Ενέργεια κατά τη διάρκεια της μέρας και τις θερμές επιφάνειες να ακτινοβολούν αυτήν την Ενέργεια στο Διάστημα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ανισόμετρη θέρμανση προκαλεί τοπικούς ανέμους που φυσούν προς διάφορες κατευθύνσεις. Το νερό συνεχώς εξατμίζεται από τη στεριά και τη θάλασσα και μετά πέφτει πίσω ως βροχή, χιόνι και χαλάζι.
Μοτίβα
Ομως, μέσα σε αυτό το χάος υπάρχουν πολύ προβλέψιμα μοτίβα, ανάλογα με το γεωγραφικό πλάτος, τις κοντινές οροσειρές, τα ωκεάνια ρεύματα και άλλους παράγοντες. Στον Ατλαντικό, οι καταιγίδες σχηματίζονται ανατολικά στις τροπικές περιοχές και κατευθύνονται δυτικά. Δυτικά κατευθύνονται και οι τυφώνες που σχηματίζονται στον Ειρηνικό. Ενα πολικό ρεύμα φυσάει από τη δύση προς την ανατολή σε όλο το βόρειο ημισφαίριο περίπου στο γεωγραφικό πλάτος των συνόρων ΗΠΑ - Καναδά. Αντίστοιχο πολικό ρεύμα φυσάει και στο νότιο ημισφαίριο, διασχίζοντας τα άκρα της Νότιας Αμερικής και της Αφρικής. Τα φαινόμενα «Ελ Νίνιο» και «Λα Νίνια», που οφείλονται σε διακυμάνσεις της θερμοκρασίας του νερού των ωκεανών, παρουσιάζουν μια κυκλικότητα κάθε 3 έως 8 χρόνια και επηρεάζουν τις κατακρημνίσεις και τα αέρια ρεύματα σε όλο τον κόσμο. Δεδομένα από κυλινδρικά δείγματα εδάφους των βυθών δείχνουν ότι αυτά τα μοτίβα έχουν ζωή εκατοντάδων χιλιάδων ετών.
Χάος, αλλά και σταθερότητα κυριαρχούν και στους ωκεανούς, σε ακόμη μεγαλύτερους χρονικούς κύκλους. Η Δεκαετής Ταλάντωση του Ειρηνικού είναι μια συνεχής εναλλαγή υψηλών και χαμηλών θερμοκρασιών των νερών του ανατολικού και βορειοδυτικού τμήματος του ωκεανού περίπου κάθε 10 χρόνια. Η Μεσημβρινή Αντιστροφή Κυκλοφορίας του Ατλαντικού είναι ένα αργό ρεύμα θερμού και πιο αλμυρού επιφανειακού νερού, που κατευθύνεται βόρεια στον δυτικό Ατλαντικό, χάνει θερμότητα, καταβυθίζεται και ρέει πίσω προς την Ανταρκτική, σε ένα ταξίδι που διαρκεί περίπου 1.000 χρόνια.
Εκτός ορίων
Η αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ατμόσφαιρα και τους ωκεανούς εισάγει μια φυσική μεταβλητότητα στα κλιματικά φαινόμενα. Κάποιες χρονιές είναι πιο ζεστές και κάποιες πιο κρύες σε συγκεκριμένες περιοχές. Κάποιες χρονιές είναι πιο βροχερές και κάποιες λιγότερο. Αλλά τα δεδομένα από τα δείγματα των βυθών δείχνουν ότι αυτή η μεταβλητότητα έχει όρια. Το κλίμα σπάνια τα ξεπερνά. Τουλάχιστον, αυτό συνέβαινε έως τώρα. Ομως, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Στην Αρκτική η θερμοκρασία του αέρα αυξάνεται με διπλάσιο έως τριπλάσιο ρυθμό σε σχέση με τον υπόλοιπο πλανήτη, ειδικά η χειμερινή. Η απώλεια 75% του επιπλέοντος αρκτικού πάγου μέσα σε μόλις 40 χρόνια είναι η κύρια αιτία γι' αυτήν τη γοργή αύξηση. Αυτές οι αλλαγές έχουν προξενήσει κλιματικές επιπτώσεις ντόμινο στα θαλάσσια ρεύματα και γενικά στο κλίμα ολόκληρου του βόρειου ημισφαιρίου.
Το 2018 οι κάτοικοι του Παρισιού και της Βενετίας έζησαν τις χειρότερες πλημμύρες των τελευταίων 50 ετών, ως αποτέλεσμα παρατεταμένων βροχοπτώσεων, ενώ θανατηφόρες καταιγίδες με ισχυρούς ανέμους σάρωσαν τη Γερμανία και τη νότια Γαλλία. Η Ελβετία είχε πολύ βαριές χιονοπτώσεις με αρκετά μέτρα χιόνι στα ορεινά. Το Γενάρη του 2018 από το έντονο κρύο στη νότια Φλόριντα τα ιγκουάνα παγωμένα έπεφταν από τα δέντρα σε κωματώδη κατάσταση, την ώρα που οι δυτικές Πολιτείες απολάμβαναν ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες. Το Φλεβάρη η κατάσταση αντιστράφηκε, με μεταβολή 22 βαθμών Κελσίου, ξαναζωντανεύοντας τα ημιθανή ιγκουάνα και παγώνοντας τα δυτικά.
Το καλοκαίρι του 2018 η Ιαπωνία, το Τέξας και η Σκανδιναβία ψήνονταν επί βδομάδες, ενώ η ανατολική ακτή των ΗΠΑ διερχόταν την πιο βροχερή περίοδο στα καταγεγραμμένα χρονικά. Εντονη ξηρασία έπληξε περιοχές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και των δυτικών ΗΠΑ, συμβάλλοντας σε μεγάλης έκτασης πυρκαγιές. Σοδειές καταστράφηκαν, τοξικά φύκη κάλυψαν μεγάλες θαλάσσιες εκτάσεις, συστήματα ψύξης πυρηνικών αντιδραστήρων βγήκαν εκτός λειτουργίας και εκδηλώθηκαν μπλακάουτ σε τέσσερις ηπείρους.
Δίνη
Οι υψηλότερες μέσες θερμοκρασίες προκαλούν θερμότερους καύσωνες. Οι επιπλέον υδρατμοί τροφοδοτούν πιο βαριές καλοκαιρινές καταιγίδες και αυξάνουν τη θερμοκρασία τη νύχτα, καθώς παγιδεύουν θερμότητα κοντά στην επιφάνεια. Η αυξημένη θερμοκρασία και η υγρασία ειδικά κατά τη νύχτα μπορεί να αποτελέσουν θανατηφόρο συνδυασμό, καθώς δυσκολεύουν την ψύξη του ανθρώπινου σώματος μέσω της εφίδρωσης. Σε όλο τον κόσμο χιλιάδες άνθρωποι που δεν έχουν πρόσβαση σε κλιματισμό πέθαναν από τη ζέστη.
Τουλάχιστον για την ξηρασία και τον καύσωνα στη Σκανδιναβία είναι σαφές ότι τόσο τοπικοί όσο και παγκόσμιοι κλιματικοί παράγοντες συνέβαλαν ώστε οι θερμοκρασίες από το Μάη έως τον Ιούνη του 2018 να σημειώσουν ρεκόρ των τελευταίων 260 ετών (όσο δηλαδή υπάρχουν καταγραφές για τη θερμοκρασία)! Στη διάρκεια της άνοιξης και του καλοκαιριού, μια ζώνη γης νότια του Καναδά και κατά μήκος των αρκτικών ακτών της Ρωσίας θερμαίνεται τόσο, που λιώνει το χιόνι νωρίτερα απ' ό,τι συνήθως. Η απώλεια της ανακλαστικής επιφάνειας εκθέτει το χώμα στην ηλιοφάνεια, ξεραίνοντάς το νωρίτερα. Το ξερό χώμα ανεβάζει υψηλότερες θερμοκρασίες από το υγρό. Αυτή η πρόωρη θέρμανση κάνει το καλοκαίρι να ξεκινάει νωρίτερα και το αέριο ρεύμα να στρέφεται βόρεια, οδηγώντας τον θερμό αέρα σε μικρότερα γεωγραφικά πλάτη.
Στοιχεία δείχνουν ότι η τροπική ζώνη γύρω από τον ισημερινό φαρδαίνει συνεχώς προς τους πόλους. Αυτό οδηγεί τις καταιγίδες επίσης προς τους πόλους και κάνει κάποιες εύκρατες περιοχές, όπως η νότια Καλιφόρνια, η Μεσόγειος και η Αυστραλία πιο θερμές και ξηρές. Ενας τοπικός παράγοντας μεγάλης σημασίας που εξετάζεται, αν και δεν υπάρχουν όσα δεδομένα από μετρήσεις θα χρειάζονταν είναι το ρεύμα του Κόλπου, το οποίο δείχνει να επιβραδύνεται. Επίσης, τα στάσιμα υψηλά βαρομετρικά που εμφανίζονται όλο και συχνότερα πάνω από τη Γροιλανδία και τη δυτική Ρωσία, για τα οποία δεν υπάρχουν ακόμη ικανοποιητικά μαθηματικά μοντέλα. Τέλος, η στρατοσφαιρική πολική δίνη, ένας δακτύλιος ισχυρών ανέμων γύρω από τον παγωμένο αέρα του Βόρειου Πόλου σε ύψος 50 χιλιομέτρων, συμπεριφέρεται όλο και πιο παράξενα. Κάθε λίγα χρόνια μπορεί να δημιουργηθούν συνθήκες παραμόρφωσης ή και διάσπασης του δακτυλίου, έτσι που τμήματά του να οδηγηθούν νοτιότερα, προκαλώντας παγετούς. Αρκετές νέες μελέτες έδειξαν ότι η μεγάλη απώλεια πάγου στον Αρκτικό Ωκεανό στη δυτική Ρωσία ίσως ευθύνεται γι' αυτές τις ανωμαλίες της πολικής δίνης. Οσοι ζουν σε μέσα γεωγραφικά πλάτη είναι πιθανό να δέχονται συχνότερες επισκέψεις της πολικής δίνης, καθώς αυξάνεται η μέση θερμοκρασία σε παγκόσμιο επίπεδο.

Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣ
Πηγή: «Scientific American»

12 Ιουλ 2019

«Σοσιαλισμός»… made in USA: Όταν ο ιμπεριαλισμός φορά τη μάσκα της «αριστεράς»

 

http://agkarra.com/%cf%83%ce%bf%cf%83%ce%b9%ce%b1%ce%bb%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82-made-in-usa-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ad%ce%b4%cf%81%ce%b9%ce%bf-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%b7%cf%80%ce%b1-%ce%bc/
Μεταξύ 4 και 7 Ιουλίου έλαβε χώρα στο Σικάγο συνέδριο υπό τον τίτλο «Σοσιαλισμός 2019», με διοργανωτές το κόμμα «Δημοκρατικοί Σοσιαλιστές της Αμερικής» (DSA), το περιοδικό Jacobin και την τροτσκιστική οργάνωση International Socialist Organization (ISO).

Σε σχετικό άρθρο που δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο «The Gray Zone», αποκαλύπτονται πολύ ενδιαφέρουσες πτυχές του εν λόγω συνεδρίου, το οποίο φέρεται να συνδέεται άμεσα με πηγές του κυβερνητικού μηχανισμού των ΗΠΑ.

«Σε αυτό το συνέδριο, κάποια απ’ το πιο ισχυρά ινστιτούτα της αμερικανικής σοσιαλιστικής – αλλά απροκάλυπτα αντικομμουνιστικής – αριστεράς έχουν μαζέψει ενα ετερόκλητο πλήθος ακτιβιστών αλλαγής καθεστώτων, προκειμένου να δαιμονοποιήσουν τους επίσημους εχθρούς της Ουάσινγκτον», αναφέρει το «The Gray Zone».

Σε ενα πάνελ με θέμα την Κίνα συμμετείχαν ομιλητές από δυο διαφορετικούς οργανισμούς που, αμφότεροι, χρηματοδοτούνται από το περίφημο Εθνικό Ίδρυμα για τη Δημοκρατία (National Endowment for Democracy) που ιδρύθηκε από την κυβέρνηση Ρίγκαν τη δεκαετία του ’80 προκειμένου να στηρίξει «αντιφρονούντες» και «αντιπολιτευόμενες ομάδες» σε μια σειρά χώρες, με σκοπό την ανατροπή νόμιμων κυβερνήσεων που δεν είναι αρεστές στις ΗΠΑ.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως το εν λόγω Ίδρυμα – που συνδέεται άμεσα με την CIA – έχει δαπανήσει εκατομμύρια δολάρια για την ενίσχυση των πραξικοπηματικών ενεργειών της δεξιάς αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα, ενώ αντίστοιχα κονδύλια έχουν διατεθεί για αντικομμουνιστική προπαγάνδα ενάντια στην κουβανική κυβέρνηση.

Ενα άλλο παράδειγμα, χαρακτηριστικό των συμμετεχόντων στο συνέδριο «Σοσιαλισμός 2019», είναι ο δημοσιογράφος Anand Gopal, στέλεχος ιδρύματος που χρηματοδοτείται απευθείας από το αμερικανικό ΥΠΕΞ. Ο Gopal, που λαμβάνει μέρος ανελλιπώς σε τέτοιου είδους συνέδρια, ανέλαβε να συντονίσει πάνελ με θέμα «Μια σοσιαλιστική οπτική της Αραβικής Άνοιξης».
Πέραν όμως της Κίνας και της Αραβικής Άνοιξης, οι διοργανωτές του συνεδρίου προχώρησαν και σε απροκάλυπτη προπαγάνδα ενάντια στις κυβερνήσεις της Κούβας και της Νικαράγουα.
Σύμφωνα με το «The Gray Zone», διοργανώθηκαν πάνελ με την συμμετοχή ακροδεξιών ακτιβιστών από τη Νικαράγουα οι οποίοι παρουσιάστηκαν δήθεν ως… αντιφρονούντες φοιτητές.

Τροτσκιστές: «Δούρειος Ίππος» των ΗΠΑ ενάντια σε Κούβα-Νικαράγουα
Εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο του δημοσιεύματος αποτελεί η συμμετοχή στελεχών τροτσκιστικών οργανώσεων που με το μανδύα του «σοσιαλισμού» επιχειρούν να προωθήσουν τα ιμπεριαλιστικά συμφέροντα σε χώρες της Λατινικής Αμερικής. Σημειώνει, μεταξύ άλλων, το «The Gray Zone»:

«Ενα ακόμη αξιοσημείωτο πάνελ του Συνεδρίου Σοσιαλισμός 2019, με τίτλο «Προβλήματα της Αριστεράς των ΗΠΑ: Οι περιπτώσεις της Κούβας και της Νικαράγουα», έλαβε χώρα υπό τον συντονισμό των Νταν Λα Μποτζ και Σάμουελ Φάρμπερ, βετεράνους τροτσκιστές και ένθερμους υποστηρικτές της αλλαγής καθεστώτων στις δυο χώρες».

Ο Φάρμπερ, κουβανός αυτοεξόριστος που εγκατέλειψε την Κούβα το 1958, ενα χρόνο πριν το θρίαμβο της Επανάστασης, είναι γνωστός πολέμιος της σοσιαλιστικής κυβέρνησης της Κούβας. Σήμερα γράφει άρθρα ενάντια στην Κουβανική Επανάσταση για τα περιοδικά Jacobin και New Politics.

Σε παρόμοιο πλαίσιο κινείται και ο Λα Μποτζ, ηγετικό στέλεχος των «Δημοκρατικών Σοσιαλιστών της Αμερικής», που δε χάνει ευκαιρία να δημοσιεύει κείμενα σε τροτσκιστικά έντυπα ενάντια στην επανάσταση των Sandinistas.

Αναφορικά με το ρόλο τροτσκιστικών ομάδων στη Λατινική Αμερική, το δημοσίευμα αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην «Marea Socialista», τροτσκιστική οργάνωση της Βενεζουέλας, γνωστή για την εχθρική της στάση απέναντι στην κυβέρνηση Μαδούρο. Όπως σημειώνεται, τον περασμένο Φεβρουάριο, εν μέσω των αμερικανικών προσπαθειών για πραξικοπηματική ανατροπή της νόμιμης κυβέρνησης, ηγετικό στέλεχος της Marea Socialista είχε συνάντηση με τον Χουάν Γκουαϊδό, προσφέροντας «κριτική στήριξη» στη μαριονέτα των ΗΠΑ.

Με πληροφορίες από thegrayzone.com
Πηγή: Ατέχνως

Πετρούπολη: Όταν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί μας, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα!

 

Οι μεν ψάχνουν τρόπους που θα αποτελέσουν τον δούρειο ίππο τους για να αυξήσουν τα δημοτικά τέλη και τις συνδρομές και οι δε ψάχνουν τρόπους να αποκτήσουν ξανά αντιμνημονιακή αίγλη. Και οι δύο κοροϊδεύουν τον λαό της Πετρούπολης.

Γεγονός Νο1 (23 Ιουνίου 2019): Ο νέος δήμαρχος, Στέφανος Βλάχος, δήλωσε πως η «κατάσταση του Δήμου είναι άκρως αποθαρρυντική, τόσο σε οικονομικό επίπεδο… όσο και στις παρεχόμενες υπηρεσίες στους πολίτες».

Γεγονός Νο2 (10 Ιουλίου 2019): Η εκλεγμένη δημοτική σύμβουλος της νέας διοίκησης, Χρυσάνθη Παχίδου, αναφέρθηκε στο κολυμβητήριο της πόλης. Εκτός από την άθλια εκδήλωση ρατσισμού που έκανε υποστηρίζοντας πως είναι λαϊκισμός να παρέχεις δωρεάν το κολυμβητήριο στα ΑΜεΑ και στα ΚΑΠΗ (!), ισχυρίστηκε ακόμα πως η προηγούμενη διοίκηση έχει φέρει το κολυμβητήριο στα όρια της χρεωκοπίας.


Γεγονός Νο3 (11 Ιουλίου 2019): Ο υποψήφιος δήμαρχος του ΣΥΡΙΖΑ στις δημοτικές εκλογές, Μανόλης Μπουσούνης, εγκάλεσε την κυβέρνηση της ΝΔ επειδή σχεδιάζει να περάσει την είσπραξη του ΕΝΦΙΑ στους δήμους, επισημαίνοντας πως με αυτόν τον τρόπο οι δήμοι «οδηγούνται σε ξαφνικό θάνατο» και στην «ιδιωτικοποίηση των πάντων». Ανέφερε μάλιστα πως αυτό «θα οδηγήσει σε μονιμοποίηση του φόρου».

Πρώτη επισήμανση: Ο Στέφανος Βλάχος είναι αυτός που είχε εκλεγεί δήμαρχος το 2002 στην Πετρούπολη, υποστηριζόμενος από τον Συνασπισμό και το ΠΑΣΟΚ, ενώ το 2014 «κόπηκε» την τελευταία στιγμή από υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αθήνας με τον συνδυασμό του ΣΥΡΙΖΑ. Στις πρόσφατες εθνικές εκλογές ψήφισε ΝΔ. Όλα τα κόμματα που έχει στηρίξει έχουν πρωτοστατήσει στην εφαρμογή μέτρων που ευθύνονται για την οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι δήμοι από το 2010 μέχρι σήμερα. 

Δεύτερη επισήμανση: Ο ΣΥΡΙΖΑ, το κόμμα του Μανόλη Μπουσούνη, έχει υπερψηφίσει τον Κλεισθένη, τον νόμο που περιλαμβάνει την μετατροπή κοινωνικών υπηρεσιών σε υπηρεσίες ανταποδοτικότητας. Γι’ αυτόν τον νόμο ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυριζόταν μάλιστα πως «συνιστά ιστορική δημοκρατική τομή». Όσον αφορά τώρα τον ΕΝΦΙΑ, είναι ο ίδιος ΕΝΦΙΑ που ο ΣΥΡΙΖΑ υποσχόταν πως θα καταργούσε.

Οι μεν, λοιπόν, ψάχνουν τρόπους που θα αποτελέσουν τον δούρειο ίππο τους για να αυξήσουν τα δημοτικά τέλη και τις συνδρομές και οι δε ψάχνουν τρόπους να αποκτήσουν ξανά αντιμνημονιακή αίγλη. Και οι δύο κοροϊδεύουν τον λαό της Πετρούπολης.

Συμπέρασμα: Όταν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί μας, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα!

http://www.katiousa.gr

Ανενόχλητο δίκτυο παιδεραστών με πάνω από 500 θύματα στη Γερμανία – Πάνω από 20 χρόνια σφύριζε αδιάφορα η αστυνομία


Ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα παιδεραστίας και παιδικής πορνογραφίας στην ευρωπαϊκή ήπειρο ξετυλίγεται αυτές της μέρες στη Γερμανία. Επί 20 ολόκληρα χρόνια, από το 1999 ως το 2019, τρεις τουλάχιστον άνδρες, οι οποίοι δικάζονται αυτή την περίοδο, κατηγορούνται για το βιασμό και την παραγωγή πορνογραφικού υλικού σε βάρος τουλάχιστον 500 παιδιών, ενώ πιθανότατα ο αριθμός των θυμάτων είναι πολύ μεγαλύτερος. Οι δύο από τους δράστες ήδη ομολόγησαν πως για δεκαετίες βίαζαν παιδιά, ανάμεσά τους και τα εγγόνια του ενός, σε χώρο κατασκήνωσης της περιοχής Έλμπρινξεν στο Λίγκντε της Ρηνανίας – Βεστφαλίας, βιντεοσκοπώντας παράλληλα τις πράξεις τους.,
Ξεχωριστά δικάζεται ο συνεργός τους, που κατηγορείται για την παρακολούθηση και ενορχήστρωση των βιασμών μέσω διαδικτυακής κάμερας, ενώ ήταν και στην κατοχή υλικού των εγκληματικών πράξεων. Το εξοργιστικό είναι πως στην περίπτωσή του προβλέπονται χαμηλές ποινές, ανασταλτικού χαρακτήρα, έτσι ώστε να μην αποκλείεται σύντομα να γυρίσει σπίτι του. Έρευνα διεξάγεται για συνέργεια σε βάρος ακόμα πέντε ενηλίκων, καθώς και ενός 16χρονου, που είχε στην κατοχή του υλικό από την κατασκήνωση, ενώ φόβοι εκφράζονται πως οι ως τώρα συλλήψεις δεν αποτυπώνουν παρά την κορυφή του παγόβουνου ενός μεγάλου εγκληματικού δικτύου παιδεραστών.
Τεράστιες αντιδράσεις προκαλεί όμως η στάση της αστυνομίας κι άλλων αρμόδιων αρχών, που φαίνεται πως, παρά τις ενδείξεις που υπήρχαν εδώ και χρόνια, ολιγώρησαν, αφήνοντας ανενόχλητους τους εγκληματίες να συνεχίζουν να βασανίζουν παιδιά. Παρότι για έναν από τους δράστες υπήρχαν ενδείξεις κακοποίησης ανηλίκων ήδη από το 2002, ενώ αργότερα υποβλήθηκαν και μηνύσεις εναντίον του, η αστυνομία ειδοποίησε μόνο την Πρόνοια Ανηλίκων, όχι όμως και την εισαγγελία, ως όφειλε. Αλλά και η Πρόνοια, όχι απλά αγνόησε την ενημέρωση από την αστυνομία, αλλά το 2016 έδωσε σε αναδοχή ένα εξάχρονο κοριτσάκι στον συγκεκριμένο δράστη. Παρότι ακολούθησαν καταγγελίες για παραμέληση του ανηλίκου, αλλά και άλλες για κακοποίηση παιδιών, δεν υπήρξε καμία παρέμβαση για εξακρίβωση του τι συνέβαινε.
Η αστυνομία του Λίντγκε κινητοποιήθηκε μόλις τον Οκτώβρη του 2018, όταν οι συνάδελφοί τους σε άλλη πόλη έλαβαν καταγγελία σε βάρος του ίδιου δράστη, ο οποίος προφυλακίστηκε τον Δεκέμβρη, για να ακολουθήσει στη συνέχεια η προφυλάκιση των δυο άλλων ανδρών.
Η αδράνεια των αρχών όπως είναι φυσικό, δημιουργεί έντονες υποψίες συγκάλυψης. Ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι τον περασμένο Μάρτη, στη διάρκεια εσωτερικής έρευνας του Υπουργείου Εσωτερικών της Ρηνανίας Βεστφαλίας, προέκυψε πως στην πόλη Λίπε υπάρχουν διώξεις σε βάρος αστυνομικών σε υποθέσεις κακοποίησης και παιδικής πορνογραφίας, ενώ η Εισαγγελία διεξάγει έρευνα σε βάρος δυο αστυνομικών που αγνόησαν στοιχεία σε αντίστοιχες υποθέσεις, αλλά και σε βάρος συνεργατών της Πρόνοιας στις πόλεις Χάμελν και Λίπε. Άγνωστο όμως παραμένει μέχρι στιγμής αν οι εν λόγω υποθέσεις σχετίζονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με εκείνη του Λίντγκε.
Με πληροφορίες από jungewelt.de

Επανέρχεται με μηνύσεις ο “αριστερός από κούνια” Κούγιας

Όλοι θυμούνται το ρατσιστικό ντελίριο του γνωστού ποινικολόγου την εκλογική βραδιά, όταν στο πάνελ του Νίκου Χατζηνικολάου χαρακτήριζε κατώτερης βαρύτητας τις ψήφους ρομά, φυλακισμένων και “ανθρώπων με ιδιαιτερότητες”, σε σχέση με αυτές της μεσαίας τάξης. Ο παρουσιαστής παρενέβη διακόπτοντας το λογύδριο και χαρακτηρίζοντας φασιστικές της απόψεις του Αλέξη Κούγια, που προφανώς εξεμάνη και επιστρέφει δριμύτερος. Σε ανακοίνωση λοιπόν που εξέδωσε το γραφείο του, ο δικηγόρος προαναγγέλλει μηνύσεις και αγωγές σε βάρος του δημοσιογράφου και κάθε άλλου που τόλμησε να χαρακτηρίσει ως φασίστα έναν άνθρωπο που “διαχρονικά” ανήκε στην Αριστερά, από “όταν από εφηβικής ηλικίας ζούσε στην Πετρούπολη” και αν ακούτε κάπου στο βάθος θλιμμένο μπαγλαμαδάκι μη σας κάνει εντύπωση.
Για την αριστερά κόπτεται λοιπόν ο Κούγιας, που αλλοιώνεται από Ρομά, οι οποίοι “ούτε τους Αγώνες της Αριστεράς γνωρίζουν” (sic), ούτε “αισθητική ζωή αριστερών έχουν” (sic), σε αντίθεση προφανώς με τον ίδιο, που είναι “ιστορικό στέλεχος” για να χρησιμοποιήσουμε και μια έκφραση που προκαλεί αναφυλαξία στη νέα μας υφυπουργό εργασίας. Η αλλοίωση συνεχίζεται με “πολίτες με ακραίες διαιτερότητες, όπως υποψήφιοι, οι οποίοι τη μία μέρα έχουν αντρικά ονόματα και την άλλη γυναικεία” (εικάζουμε ότι φωτογραφίσει το Τζέισον Αντιγόνη, με βαθιά πολιτικά και καθόλου τρανσφοβικά επιχειρήματα), ταλαιπωρημένος φυλακόβιους, αλλά και – άκουσον άκουσον –  και άνθρωποι με προέλευση από διάφορες χώρες του κόσμου, όπως αφρικανικές, ασιατικές, Παλαιά Σοβιετική Ένωση (υπάρχει και νέα, τι μας κρύβουν συνέλληνες;), στους οποίους έχουν δοθεί πολλές φορές ελληνικά διαβατήρια, χωρίς να μιλούν καν την ελληνική γλώσσα και χωρίς να γνωρίζουν έστω και ελάχιστα για τους αγώνες της Αριστεράς και για την ένδοξη ιστορία της χώρας μας.” Δεν είναι ο Κούγιας ρατσιστής, αυτοί δεν ξέρουν για το Λαμπράκη και τον Πέτρουλα. Εξάλλου, όπως υπονοείται στο κείμενο, ο δικηγόρος δεν έχει τίποτε εναντίον τους “εκατοντάδες” (sic) εξ αυτών έχει υπερασπιστεί, απλά τους ξέρει από την καλή και από την ανάποδη. Επιπλέον, συνεχίζει το αήττητο σκεπτικό, δεν μπορεί κανείς να τον κατηγορήσει για φασιστικές απόψεις, αφού δεν έχει υπερασπιστεί ποτέ χρυσαυγίτη ή φασίστα, αν και του προτάθηκε η υπεράσπιση των δολοφόνων του Λουκμάν. Μόνο με φονιάδες 15χρονων δεν είχε προβλήματα, παραιτούμενος μόνο όταν ο Κορκονέας ευθέως δήλωσε αμετανόητος, επιμένοντας πάντως πως ο ειδικός φρουρός “δεν ήταν ψυχρός δολοφόνος” και “η σφαίρα εξοστρακίστηκε”.
Πέρα από την εν γένει φαιδρότητα που αποπνέει το κείμενο, εξαιρετικά χαριτωμένη είναι κη αναφορά στον πατέρα του Νίκου Χατζηνικολάου, που, σύμφωνα πάντα με τους συντάκτες του, εξελέγη βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας το 1963, την ίδια δηλαδή περίοδο που ο παππούς του Καιάδα της Χρυσής Αυγής αγόραζε Ριζοσπάστη. Αλλά άμα είσαι αγωνιστής εξ απαλών ονύχων τις μετονομασίες της Δεξιάς δεν τις συγκρατεί η μνήμη σου λόγω αποστροφής.
Μια και η τέως πια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θέσπισε πρόσφατα την απόκτηση ιθαγένειας μέσω τεστ, ίσως θα ήταν καλή ιδέα να περιληφθεί ο Κούγιας στην επιτροπή κατάρτισης των ερωτήσεων, για να βεβαιωθεί πως οι αιτούντες γνωρίζουν ημερομηνίες και γεγονότα- σταθμούς του κινήματος, για να μπορεί η ψήφος τους να θεωρείται αντάξια με τη δική του.

Η κλιματική αλλαγή και το ζαβό το ριζικό μας


Όσο επίμονα κι αν καλλιεργούν τη μοιρολατρεία, δεν πρόκειται να το ρίξουμε απλά στις λιτανείες και τις προσευχές. Δε θα δεχτούμε ποτέ να είμαστε παράπλευρη απώλεια της κατ’ επιλογήν ολιγωρίας του αστικού κράτους.

Η χθεσινή τραγωδία στη Χαλκιδική, με τον απολογισμό των θυμάτων να έχει φτάσει τους επτά την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, δεν ήταν δυστυχώς δυνατόν να διαφύγει της ανόητης δικομματικής αντιπαράθεσης, ιδίως του επικοινωνιακού στρατού ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ στα ΜΚΔ, αλλά και των επίσημων κομμάτων. Άλλοι έβγαλαν απλά την ατόφια σκατοψυχιά τους, στη λογική – ή μάλλον το τέλος αυτής – “Καλά να πάθετε, αφού θέλατε Κούλη”, περιλαμβάνοντας προφανώς και τους άτυχους τουρίστες, άλλοι εμφανίστηκαν “δικαιωμένοι” για τη Μάντρα και το Μάτι, προοικονομώντας την επίσημη γραμμή από Κουμουνδούρου, άλλοι ζήτησαν παραίτηση Τζιτζικώστα με τους γαλάζιους αντιπάλους τους να κουνούν το δάχτυλο “δε δικαιούστε δια να ομιλείτε μετά τα περσινά”. Όλοι όμως δείχνουν να ομονοούν ότι κατά βάση φταίει η κλιματική αλλαγή και τι να κάνουμε βρε παιδιά, έτσι θα είναι από εδώ και πέρα. 
Προσπαθούν δηλαδή να μας συμφιλιώσουν με την ιδέα ότι σε κάθε φωτιά, πλημμύρα ή ανεμοθύελλα, να μη μας κάνει εντύπωση αν αραιώνουμε λιγότερο ή περισσότερο.


Λοιπόν, τρολάκια ένθεν κακείθεν, σας έχω νέα. Από την εποχή του μακρινού προπάππου του, του αυστραλοπίθηκου, είναι ίδιον του ανθρώπου να ψάχνει τρόπους να προσαρμοστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις περιβαλλοντικές και κλιματικές αντιξοότητες, ας μην ξεχνάμε εξάλλου ότι οι άμεσοι πρόγονοί μας εμφανίστηκαν επί παγετώνων, που έληξαν το 12.000 π.Χ περίπου. Έκτοτε οι περιοδικές κλιματικές αλλαγές συνοδεύουν το είδος μας. Σε ό,τι αφορά το βόρειο ημισφαίριο, το ζεστό Μεσαίωνα, διαδέχτηκε ο λεγόμενος “μικρός παγετώνας” μεταξύ 1500 και 1850, ενώ έκτοτε η μέση θερμοκρασία βαίνει σταθερά αυξανόμενη. Αυτό που συμβαίνει όμως τις τελευταίες δεκαετίες και από χρόνο σε χρόνο πλέον ολοένα και πιο έντονα, δεν μπορεί παρά να αποδοθεί στον ανθρωπογενή παράγοντα και δη σε ένα κοινωνικοοικονομικό σύστημα που βασίζει την ύπαρξή του στην εξάντληση των πόρων και των αντοχών του πλανήτη. Κι αυτό το σύστημα λέγεται καπιταλισμός, κι η καταστροφική έως δυνητικά θανάσιμη επίπτωση του για τη ζωή στη γη δεν αναιρείται από το ότι ούτε ο σοσιαλισμός που γνωρίσαμε τα κατάφερε περίφημα στην περιβαλλοντική προστασία. Όπως και να ‘χει, μπορεί η φύση να παραμένει υπέρτερή μας, σίγουρα όμως τα μέσα που – θεωρητικά – τουλάχιστον υπάρχουν για να την αντιμετωπίσουμε είναι κατά πολύ ανώτερα ακόμα και σε σχέση με ελάχιστες δεκαετίες πριν. Αλλά ας μην πάμε καν τόσο μακριά.

Τα ερωτήματα λοιπόν προς τις “μοιρολογίστρες” της κλιματικής αλλαγής είναι απλά:

Φταίει η κλιματική αλλαγή που τα τεχνικά έργα προστασίας, ακόμα και σε ομολογουμένως δυσκολότερες περιπτώσεις, όπως εν προκειμένω η ανεμοθύελλα, είναι μονίμως – ως μη κερδοφόρα κατά τεκμήριο – στον πάτο των προτεραιοτήτων της χρηματοδότησης των αρμόδιων αρχών;

Φταίει η κλιματική αλλαγή για την απουσία ή την ανεπάρκεια ενός οργανωμένου σχεδίου πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, από υπηρεσίες κατάλληλα και επαρκώς στελεχωμένες;

Φταίει η  για την υποστελέχωση του πυροσβεστικού σώματος, που κλήθηκε ξαφνικά να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα εκατοντάδες κλήσεις για βοήθεια;

Φταίει που οι τουριστικές υποδομές στη χώρα μας είναι συχνά η επιτομή της προχειρότητας, όπως δείχνει η περίπτωση της γυναίκας που μαζί με το παιδάκι τους καταπλακώθηκαν από την οροφή ταβέρνας;

Φταίει η κλιματική αλλαγή που δόθηκε άδεια στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στο ξύλινο στέγαστρο που ξεκόλλησε σα χάρτινο από τον αέρα;

Φταίει η κλιματική αλλαγή που, ενώ ήταν γνωστό εδώ και μέρες πως έρχεται σφοδρό κύμα κακοκαιρίας σε πλήθος περιοχών της χώρας, οι προειδοποιήσεις εκ μέρους των αρμόδιων ήταν γενικόλογες και στα πλαίσια του “ο σώζων εαυτόν σωθείτω;”

Φταίει η κλιματική αλλαγή που οι ξένοι τουρίστες, οι στυλοβάτες της “βαριάς βιομηχανίας” της χώρας, έχουν σε τέτοιες περιπτώσεις ως φορέα ενημέρωσης το … ίντερνετ στο κινητό, άντε και το ρεσεψιονίστα τους;

Όσο επίμονα κι αν καλλιεργούν τη μοιρολατρεία, δεν πρόκειται να το ρίξουμε απλά στις λιτανείες και τις προσευχές. Δε θα δεχτούμε ποτέ να είμαστε παράπλευρη απώλεια της κατ’ επιλογήν ολιγωρίας του αστικού κράτους. Καιρός ν’ αρχίσουμε να το δείχνουμε και έμπρακτα.

http://www.katiousa.gr

Δε λείπουν τα ΜΑΤ από τα πανεπιστήμια, αλλά η χρηματοδότηση – Ανακοίνωση της ΚΝΕ για το πανεπιστημιακό άσυλο

Ανακοίνωση για τη σχεδιαζόμενη κατάργηση του ασύλου εξέδωσε το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ, θέτοντας τα πραγματικά προβλήματα της ανώτατης εκπαίδευσης και προαναγγέλλοντας αγώνες για τη ματαίωση των κυβερνητικών μεθοδεύσεων:
«Η δήθεν ανησυχία της κυβέρνησης για την εγκληματικότητα στα ανώτατα ιδρύματα είναι εκ του πονηρού και ψεύτικη. Δεν είναι το ”πανεπιστημιακό άσυλο” αυτό που εμποδίζει την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και της διακίνησης ναρκωτικών στο κέντρο της Αθήνας, το Μενίδι και άλλες περιοχές που δεν υπάρχει κανένα πανεπιστημιακό ίδρυμα. Το ήδη υπάρχον πλαίσιο μπορεί να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα στα Πανεπιστήμια. Όπως και το εμπόριο ναρκωτικών δεν αντιμετωπίζεται με τους χώρους εποπτευόμενης χρήσης. Αντιθέτως, ενισχύεται περισσότερο.
Αυτό που λείπει από την Ανώτατη Εκπαίδευση δεν είναι οι διμοιρίες των ΜΑΤ και οι δυνάμεις καταστολής μέσα στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Αυτό που λείπει είναι η επαρκής χρηματοδότηση, για να λυθούν προβλήματα, όπως η έλλειψη φωτισμού, συντήρησης και φύλαξης, που αφήνουν χώρο σε φαινόμενα τα οποία στη συνέχεια υποκριτικά αξιοποιούνται για το χτύπημα του ασύλου.
Απέναντι στα σχέδια της ΝΔ για ένταση της καταστολής των αγώνων των φοιτητών δεν μπορεί να βρεθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτές του οποίου υπερασπίζονται την κατάργηση του ασύλου. Ο ΣΥΡΙΖΑ συνέβαλε ως κυβέρνηση στην ενίσχυση της καταστολής ενάντια σε μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενους, επί 4,5 χρόνια υπηρέτησε την επιχειρηματική λειτουργία των Πανεπιστημίων. Αυτή η λειτουργία επιτάσσει και την κατάργηση του ασύλου, για να εξασφαλιστεί ”ασυλία” στα κέρδη των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, στο χτύπημα των δικαιωμάτων των φοιτητών.
Οι δυνάμεις της ΚΝΕ θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην περάσει η κατάργηση του ασύλου, κόντρα σε δυνάμεις που είτε ανοιχτά θέλουν την κατάργηση του ασύλου είτε η πρακτική τους αξιοποιείται στην ενίσχυση του δόγματος ”νόμος και τάξη”. Θα βρεθούμε στην πρώτη γραμμή για να γίνει αυτό υπόθεση των ίδιων των φοιτητών και των Συλλόγων τους».

«Ανθυγιεινές» προτεραιότητες...


Πίσω από γνωστές, γενικόλογες και ανέξοδες διακηρύξεις, η πλειοψηφία των οποίων ταυτίζεται ακόμα και φραστικά με τις αντίστοιχες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ («ποιοτική δημόσια Υγεία για όλους», «ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες περίθαλψης για όλους»), ο «φάκελος προτεραιοτήτων» της κυβέρνησης ΝΔ για το υπουργείο Υγείας επιβεβαιώνει τη συνέχιση και κλιμάκωση της αντιλαϊκής επίθεσης και σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα, πάντα εντός των «δημοσιονομικών περιορισμών» που θέτουν οι στόχοι του κεφαλαίου και η πολιτική της εμπορευματοποίησης.
Στο πλαίσιο αυτής της βάρβαρης πολιτικής, καμία έκπληξη δεν προκαλεί ότι από τις «κυβερνητικές προτεραιότητες» απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά σε αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Υγεία, μετά τις βάρβαρες περικοπές των κυβερνήσεων ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά για κάλυψη των τεράστιων αναγκών των δημόσιων δομών Υγείας με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και σύγχρονο εξοπλισμό, απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στην αντιμετώπιση του χαρατσώματος που βιώνει η εργατική - λαϊκή οικογένεια για τη «συμμετοχή» της στις πληρωμές για την Υγεία και το Φάρμακο.
* * *
Αντί για τα παραπάνω, επαναλαμβάνοντας τα γνωστά κόλπα που «απογείωσε» προηγουμένως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όταν παρουσίαζε ως «χιλιάδες προσλήψεις» τα μπαλώματα και την ανακύκλωση συμβασιούχων, η κυβέρνηση ΝΔ διαφημίζει ως «ενίσχυση των νοσοκομείων» την εξαγγελία ότι οι νοσηλευτές θα κάνουν την ειδικότητά τους «αμέσως μετά το πτυχίο και όχι μόνο μετά την πρόσληψή τους στο Εθνικό Σύστημα Υγείας», επιστρέφοντας βέβαια μετά την απόκτηση ειδικότητας ξανά στην ανεργία...
Αντίστοιχα, κάνει λόγο για «2.000 προσλήψεις νοσηλευτών σε νοσοκομεία των μεγάλων αστικών κέντρων», σταγόνα στον ωκεανό των λαϊκών αναγκών και χωρίς να διευκρινίζει σκόπιμα αν μιλάει για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ενώ πετά και μια αόριστη εξαγγελία για «κάλυψη όλων των οργανικών θέσεων σε βάθος 4ετίας». Καμιά αναφορά στις τεράστιες ελλείψεις σε ιατρικό προσωπικό, καμιά αναφορά για τους χιλιάδες συμβασιούχους (σε σίτιση, καθαριότητα, φύλαξη κ.α.), που βρίσκονται ξανά αντιμέτωποι με την απειλή της ανεργίας...
Υπενθυμίζεται ότι, σήμερα, τα δημόσια νοσοκομεία μετρούν πάνω από 30.000 κενές οργανικές θέσεις, ακόμη και σύμφωνα με τα απαρχαιωμένα οργανογράμματα που απέχουν κατά πολύ από τις σύγχρονες ανάγκες. Κενές είναι πάνω από 7.000 θέσεις μόνιμων γιατρών και 20.000 μόνιμων νοσηλευτών.
* * *
Μέσα στο πλαίσιο της υποχρηματοδότησης και της εμπορευματοποίησης, οι κυβερνητικές προτεραιότητες περιλαμβάνουν και την παραπέρα «προώθηση συνεργασιών με τον ιδιωτικό τομέα για αγορά ιατρικών πράξεων και εξετάσεων», τάχα... «χωρίς επιβάρυνση για τον πολίτη» (!) σε συνέχεια της πολιτικής όλων των κυβερνήσεων του κεφαλαίου, με την οποία αυξήθηκαν με κάθε τρόπο οι πληρωμές του λαού και των Ταμείων, γιγαντώνοντας τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων της Υγείας.
Πρόσφατη είναι η εμπειρία από τη «συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα» για τις διαγνωστικές εξετάσεις, όπου 10.000.000 ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ έγιναν «μπαλάκι» ανάμεσα σ' ένα ρημαγμένο - από πόρους, προσωπικό, ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό - δημόσιο σύστημα Υγείας και στους ιδιώτες των διαγνωστικών κέντρων, που τους έβαζαν το μαχαίρι στο λαιμό για να πληρώσουν ακριβά για επείγουσες διαγνωστικές εξετάσεις. Ηδη το 75% - 90% των εξετάσεων που έχουν ανάγκη οι ασφαλισμένοι γίνεται σε ιδιωτικά κέντρα. Μέσα σ' ένα χρόνο, το 2016, οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ, μόνο με τη συμμετοχή του 15% σε αξονικές, μαγνητικές τομογραφίες και μαστογραφίες, πλήρωσαν από την τσέπη τους 17.312.400 ευρώ!
* * *
Σε ό,τι αφορά, τέλος, την εξαγγελία για «κατ' οίκον διανομή φαρμάκων σε συγκεκριμένες ομάδες ασθενών», όσο «εύηχη» κι αν ακούγεται, δεν απαντάει στην ουσία του προβλήματος: Οι συνταξιούχοι δεν έχουν πια ούτε για την πληρωμή της συμμετοχής στα φάρμακα που καλύπτει ο ΕΟΠΥΥ. Είναι χαρακτηριστικό το στοιχείο ότι ένας στους δύο δυσκολεύεται να καλύψει τις δαπάνες Υγείας (κυρίως άτομα άνω των 65 ετών) και τέσσερις στους δέκα τη δαπάνη για φάρμακα.
Επομένως, οι διακηρύξεις της νέας κυβέρνησης όχι μόνο δεν αποτελούν απάντηση στα προβλήματα των εργαζομένων στα δημόσια νοσοκομεία στις ανάγκες του λαού, αλλά είναι ένα ακόμη βήμα σε αντιλαϊκή κατεύθυνση, πλήρως εναρμονισμένο με τη στρατηγική της ΕΕ για Υγεία υποταγμένη στα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρήσεων, για υγειονομικές μονάδες στη λογική της συρρίκνωσης του κόστους λειτουργίας, των υποβαθμισμένων παροχών φροντίδας Υγείας, της υποστελέχωσης με ελάχιστο προσωπικό, χαμηλά αμειβόμενο, όπου ολοένα μεγαλύτερο τμήμα του δουλεύει με ημερομηνία λήξης και κουτσουρεμένα δικαιώματα.
Απέναντι σ' αυτήν την πολιτική, οι εργαζόμενοι και ο λαός δεν πρέπει να δείξουν καμιά ανοχή. Οι αγώνες του προηγούμενου διαστήματος για αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης των νοσοκομείων, μαζικές προσλήψεις, δημόσια και δωρεάν Υγεία για όλους, όπου πρωτοστάτησαν σωματεία και φορείς, προσφέρουν πολύτιμη πείρα και δείχνουν το δρόμο για τη συνέχεια.

Στρωμένος διάδρομος




Δίπλα στα ζητήματα της οικονομίας, η εξωτερική πολιτική είναι ένα ακόμα πεδίο όπου η ΝΔ συνεχίζει με ταχύτερα βήματα στο έδαφος που έστρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Το βάθεμα της εμπλοκής στους επικίνδυνους σχεδιασμούς των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ είναι ανάμεσα στις πρώτες προτεραιότητες και της νέας κυβέρνησης.
Το έργο της άλλωστε δεν είναι δύσκολο, αφού επί ΣΥΡΙΖΑ οι σχέσεις της χώρας με τους ΑμερικανοΝΑΤΟικούς έφτασαν στο «καλύτερο επίπεδο ιστορικά», με την Ελλάδα να χαρακτηρίζεται «προτιμώμενος εταίρος» και «γεωπολιτικός μεντεσές» για τα σχέδια των ΗΠΑ στην περιοχή.
Χαρακτηριστική περίπτωση, που αποδεικνύει ότι «το κράτος έχει συνέχεια» στην υπηρέτηση του αμερικανοΝΑΤΟικού σχεδιασμού, είναι η συμφωνία των Πρεσπών.
Η ψευδεπίγραφη αντιπαράθεση της ΝΔ με τον ΣΥΡΙΖΑ για το ονοματολογικό πήγε περίπατο και τώρα η νέα κυβέρνηση δηλώνει «θεματοφύλακας» της «σωστής» εφαρμογής της συμφωνίας.
Επιβεβαιώνεται δηλαδή ότι κοινή προτεραιότητα και των δύο ήταν και παραμένει η αναβάθμιση του ρόλου της ελληνικής αστικής τάξης στην περιοχή, «βάζοντας πλάτη» στο ξεδίπλωμα του ευρωατλαντικού σχεδιασμού.
Οι όποιες διαφωνίες τους στο «πώς» δεν αναιρούν τη συμφωνία σ' αυτόν τον στρατηγικό προσανατολισμό, που αποδεικνύεται άλλωστε από τη στάση της ΝΔ ως κυβέρνηση.
Το «ξέπλυμα» που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση στον αμερικανικό ιμπεριαλισμό, όπως και η «απογείωση» της «στρατηγικής συμμαχίας» με το κράτος - δολοφόνο του Ισραήλ, είναι παρακαταθήκες που αναγνωρίζονται από τις ΗΠΑ και θα αξιοποιήσει η ΝΔ.
Δεν είναι τυχαίο ότι σ' αυτές αναφέρθηκε σε δήλωσή του ο πρώην πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Ν. Μπερνς, χαιρετίζοντας την κυβερνητική εναλλαγή.
Ούτε είναι τυχαίο ότι στην πρώτη επικοινωνία Τραμπ - Μητσοτάκη, για να τον συγχαρεί για την εκλογή του, τέθηκε η «ανάγκη συνέχισης και εμβάθυνσης των διμερών σχέσεων».
Ολα αυτά σε μια περίοδο που οι αντιθέσεις οξύνονται στην περιοχή και οι ΗΠΑ κλιμακώνουν την επιθετικότητά τους, με πολεμικές απειλές ενάντια στο Ιράν.
Ο λαός πρέπει να αναλογιστεί τους κινδύνους από την εμπλοκή της χώρας με διάφορους τρόπους σε μια πιθανή επίθεση «προθύμων» στο Ιράν, με επικεφαλής τις ΗΠΑ.
Να αναλογιστεί επίσης τους κινδύνους από την αντιπαράθεση των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ με την Τουρκία, όπου εμπλέκονται τα κυριαρχικά δικαιώματα Ελλάδας και Κύπρου, κρατώντας μάλιστα ίσες αποστάσεις απέναντι στην Τουρκία, που κλιμακώνει την επιθετικότητά της στην περιοχή.
Αυτά είναι τα «μεγάλα κεφάλαια» της επόμενης μέρας, με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπος ο λαός.
Και η πολιτική της βαθύτερης εμπλοκής, για λογαριασμό της αστικής τάξης, τον βάζει κυριολεκτικά στο μάτι του κυκλώνα, με σύμφωνη γνώμη και κοινή «εθνική γραμμή» κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.
Το ΚΚΕ έχει προειδοποιήσει τόσο για τον επικίνδυνο εφησυχασμό που καλλιεργούν όλες οι δυνάμεις της αστικής διαχείρισης, όσο και για την ανάγκη επαγρύπνησης και εγρήγορσης του λαού, για να μην εγκλωβιστεί κάτω από ξένες για τα συμφέροντά του σημαίες.
Σ' αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση χρειάζεται να δυναμώσουν το επόμενο διάστημα η εργατική - λαϊκή πάλη απέναντι στην πολιτική και της νέας κυβέρνησης, οι αντιιμπεριαλιστικοί αγώνες, η ανάπτυξη σχέσεων φιλίας, αλληλεγγύης και κοινής πάλης με τους γείτονες λαούς.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΣΠΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ



‘‘ΝΑ ΣΤΟΧΕΥΣΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΧΘΡΟ, ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ’’
   Το παράρτημα Κέρκυρας του Εθνικού Συμβουλίου κατά των Ναρκωτικών (ΕΣΥΝ) με αφορμή ανακοίνωση του συλλόγου γονέων και φίλων Κέρκυρας του ΚΕΘΕΑ σχετικά με το πρόγραμμα ΕΣΠΑ Ιονίων νήσων για τις εξαρτήσεις, στην οποία στοχοποιείται ο επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος «ΔΙΑΠΛΟΥΣ» και στέλεχος του ΕΣΥΝ κ. Ηλίας Μιχαλαρέας, επισημαίνει τ’ ακόλουθα:
1.  Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε από όλες τις κυβερνήσεις την υλοποίηση μιας βάρβαρης αντικοινωνικής πολιτικής που έχει, ανάμεσα στα άλλα, ελαχιστοποιήσει τις όποιες κρατικές δαπάνες για την κάλυψη αναγκών υγείας και πρόνοιας. Μεγάλο μέρος, μάλιστα, από τα όποια ψίχουλα, δίνονται μέσα από προγράμματα ΕΣΠΑ. Προγράμματα που έχουν ημερομηνία λήξης με πολύπλευρα αρνητικά αποτέλεσμα σε ανθρώπινες ζωές. Οι ίδιες, επίσης, αντιλαϊκές πολιτικές αφήνουν χωρίς επαρκές προσωπικό τους φορείς που δρουν στο χώρο της πρόληψης και της θεραπείας από τα ναρκωτικά. Απότοκος αυτής της κατάστασης είναι οι νέοι να μένουν αβοήθητοι απέναντι στις αιτίες και τις συνέπειες της εξάρτησης.
2.    Στο νησί μας για πολλά χρόνια ο μοναδικός φορέας που ασχολούνταν με το πρόβλημα των ναρκωτικών στη βάση της πρόληψης ήταν η ΔΗΜΟΠ ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ. Παράλληλα υπήρχε ένα τεράστιο κενό στο χώρο της θεραπείας, αφού απουσίαζε μια δομή ικανή να προσφέρει τέτοιες υπηρεσίες. Συνέπεια αυτής της κατάστασης ήταν η πολύμορφη επιβάρυνση των οικογενειών που βίωναν το πρόβλημα της εξάρτησης και υποχρεώνονταν να αναζητήσουν λύσεις αλλού. Μολονότι τα τελευταία χρόνια στο νησί μας αναπτύσσει δράση και ο ΟΚΑΝΑ, αυτός όμως ο οργανισμός υλοποιεί προγράμματα χορήγησης υποκατάστατων που δε λύνουν το πρόβλημα της εξάρτησης αλλά συνιστούν συμβιβασμό με αυτήν.
3.    Το αντιναρκωτικό κίνημα στην Κέρκυρα την τελευταία δεκαπενταετία, με πολύμορφες δράσεις, απαίτησε την δημιουργία «Στεγνής» θεραπευτικής μονάδας απεξάρτησης στο νησί, που θα παρέχει αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν υπηρεσίες στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Το ΕΣΥΝ έπαιξε  καθοριστικό ρόλο τόσο στην διαμόρφωση του αιτήματος για την δημιουργία της Μονάδας όσο και στην ανάπτυξη αυτού του κινήματος. Αποφάσεις για τη δημιουργία της «Στεγνής» Μονάδας είχαν πάρει ένα τεράστιος αριθμός φορέων από την τοπική διοίκηση, την παιδεία και την υγεία αλλά και σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων καθώς και εργατικά, αθλητικά, επιστημονικά και πολιτιστικά σωματεία. Καρπός αυτού του αγώνα υπήρξε ο «ΔΙΑΠΛΟΥΣ». Ο «ΔΙΑΠΛΟΥΣ» άρχισε να λειτουργεί άτυπα το 2014 με το πάθος πολλών εργαζομένων της ψυχιατρικής κλινικής Κέρκυρας. Τελικά το κίνημα επέβαλε την αναγνώρισή του και την επίσημη ένταξη στους φορείς παροχής απεξάρτησης το 2019. Πρόκειται για μία μεγάλη νίκη που ανακουφίζει ήδη πολλές οικογένειες. Μία νίκη που επιτεύχθηκε, παρά την πολύπλευρη, πολιτική και όχι μόνο, υπονόμευση της προσπάθειας, χάρη σ’ ένα πολύμορφο, ανυποχώρητο και ασυμβίβαστο αγώνα .
4.  Το ΕΣΥΝ στηρίζει διαχρονικά το έργο όλων των φορέων που σχετίζονται με το πρόβλημα των ναρκωτικών (ΔΗΜΟΠ ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ, ΚΕΘΕΑ, «ΔΙΑΠΛΟΥΣ» κλπ), συνεργάζεται μαζί τους και αναδεικνύει τα προβλήματά τους καθώς και τα προβλήματα των εργαζομένων στον ΟΚΑΝΑ. Στο πλαίσιο αυτό και πριν δημιουργηθεί ο «ΔΙΑΠΛΟΥΣ» το παράρτημα Κέρκυρας του ΕΣΥΝ είχε προβάλει την πρόταση δημιουργίας δομής στο νησί μας για την απεξάρτηση από το ΚΕΘΕΑ. Με τον ίδιο μάλιστα φορέα έχει πραγματοποιήσει και πολλές κοινές δράσεις, αφού, ανάμεσα στα άλλα, μας αντιπροσωπεύει γενικά η φιλοσοφία του περιεχομένου του έργου απεξάρτησης που προσφέρει.
5.  Το ΕΣΥΝ υποστηρίζει σήμερα την αναβαθμισμένη λειτουργία των διάφορων δομών που υφίστανται στην Κέρκυρα. Αναβάθμιση σημαίνει μόνιμο προσωπικό, δημιουργία υποδομών, σταθερές χρηματοδοτήσεις και παροχή έργου έξω από το πνεύμα της χορήγησης ουσιών (Χώροι Εποπτευόμενης Χρήσης) ή της χορήγησης υποκατάστατων. Αναβάθμιση όμως δεν μπορεί να υπάρξει στο πλαίσιο της ακολουθούμενης πολιτικής καθώς και με προγράμματα με ημερομηνία λήξης. Αυτό η κοινωνία το ξέρει καλά από διάφορα παραδείγματα, όπου ανάγκες έγινε προσπάθεια να καλυφθούν από το ΕΣΠΑ και μετά ήρθε το αδιέξοδο. Το ΚΕΘΕΑ το γνωρίζει ακόμη καλύτερα, αφού το 2013 λειτούργησε με τέτοιο τρόπο 7 Πολυδύναμα Ψυχοδιαγνωστικά Κέντρα, τα οποία έκλεισε το 2016, όταν δηλαδή τελείωσε το πρόγραμμα ΕΣΠΑ.
6.  Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η περιφέρεια Ιονίων νήσων αποφάσισαν, πριν ένα χρόνο περίπου, να δημιουργήσουν στην Κέρκυρα ένα Συμβουλευτικό Σταθμό για θέματα εξάρτησης στο πλαίσιο του ΚΕΘΕΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ με πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Ο Σταθμός αυτός λειτουργεί από τις αρχές του 2019 κάθε 7 μέρες για κάποιες ώρες στην ουσία ως «γραφείο κίνησης» εξαρτημένων προς τα Ιωάννινα και έχει ημερομηνία λήξης. Ως ΕΣΥΝ εκφράσαμε την αντίθεσή μας σε αυτό το πρόγραμμα για 2 λόγους: α) επειδή διαφωνούμε με τη λογική του εφήμερου, αφού η κοινωνία και τα παιδιά μας δεν έχουν ημερομηνία λήξης και β) επειδή θα έπρεπε να προταχθεί η στήριξή, σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής, των υφιστάμενων δομών της Κέρκυρας και των υπόλοιπων Ιόνιων νησιών.
7.  Ο σύλλογος γονέων, κηδεμόνων και φίλων του ΚΕΘΕΑ με πρόσφατη ανακοίνωσή του άσκησε δημόσια, επώνυμη κριτική, στα όρια της στοχοποίησης, εναντίον του κ. Μιχαλαρέα (επιστημονικού υπεύθυνου του «ΔΙΑΠΛΟΥΣ» και μέλους του ΕΣΥΝ) για τη θέση που έχει προβάλει, ως επιστήμονας αλλά και ως εκπρόσωπος των παραπάνω φορέων, για τα προγράμματα ΕΣΠΑ. Σε σχέση με αυτό, με την πλέον καλόπιστη διάθεση, θέλουμε να τονίσουμε ότι θεωρούμε πως ο συγκεκριμένος σύλλογος κάνει λάθος τόσο απέναντι στα προγράμματα ΕΣΠΑ όσο και απέναντι σε αυτούς που τα αντιπαλεύουν. Ο αντίπαλος της κοινωνίας και όσων βιώνουν το πρόβλημα των ναρκωτικών είναι άλλος! Είναι η πολιτική που υποχρηματοδοτεί την πρόληψη και την απεξάρτηση. Είναι η πολιτική που τσακίζει τα δικαιώματα της νεολαίας και του λαού. Είναι η πολιτική που σκορπάει στους νέους την απογοήτευση, την υποκουλτούρα και την αλλοτρίωση και την σπρώχνει στα ναρκωτικά. Είναι η πολιτική που αποποινικοποιεί τη χρήση, που προωθεί τα υποκατάστατα και εμπορευματοποιεί την ανθρώπινη ζωή. Αυτή η πολιτική, και όσοι τη στηρίζουν, πρέπει να βρεθούν στο στόχαστρό του λαού. Και πρέπει να βρεθούν, μάλιστα, με το νου και με την καρδιά. Με τα όπλα, δηλαδή, που διαθέτουν κυρίως όσοι ζουν τον πόνο του προβλήματος!
8.     Ως ΕΣΥΝ θεωρούμε ότι σήμερα στην κοινωνία μας διεξάγεται ένας πόλεμος γύρω από τα ναρκωτικά. Σε αυτόν τον πόλεμο υπάρχουν δύο «στρατόπεδα»: αυτό που συντηρεί και ενισχύει το πρόβλημα των ναρκωτικών και αυτό που το αντιπαλεύει. Στο δεύτερο στρατόπεδο αντικειμενικά ανήκει και το ΕΣΥΝ και το ΚΕΘΕΑ και ο «ΔΙΑΠΛΟΥΣ» και όσοι θέλουν μια κοινωνία και μια νεολαία όπου θα ζει την ουσία της ζωής και όχι με ουσίες. Σε αυτόν το στρατόπεδο ιδιαίτερη θέση έχουν οι γονείς, ο σύλλογος γονέων και φίλων του ΚΕΘΕΑ, αλλά και οι μάχιμοι, ανιδιοτελείς ειδικοί επιστήμονες όπως ο κ. Μιχαλαρέας. Θέλουμε να τονίσουμε ότι αυτό τον πόλεμο είναι επιλογή μας, ως ΕΣΥΝ, να τον πάμε, με τη συμβολή του ευρύτερου λαϊκού κινήματος, μέχρι τέλους.


        Κέρκυρα 10/7/2019

                      ο πρόεδρος                                      η γραμματέας
                   Κώστας Ρούσσινος                                   Έφη Κάντα

TOP READ