10 Οκτ 2020

Για τα ελαφρυντικά που ζητούν οι νεοναζιστές εγκληματίες

 


 


Συνοπτική νομική ανάλυση για τα ελαφρυντικά που οι νεοναζιστές εγκληματίες ζητούν να τους αναγνωρίσει το Τριμελές Εφετείο κακουργημάτων, από τον δικηγόρο Κώστα Παπαδάκη, συνήγορο της πολιτικής αγωγής στη δίκη (υπόθεση αιγύπτιων ψαράδων). Ως γνωστόν, η πολιτική αγωγή δεν έχει λόγο στη δίκη, μετά την ανακοίνωση της απόφασης ως προς την ενοχή των κατηγορούμενων.

Η συνεδρίαση του δικαστηρίου συνεχίζεται και ενδεχομένως και σήμερα να έχουμε την τελική απόφαση επί των ποινών.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΕΛΑΦΡΥΝΤΙΚΑ

Η Χρυσή Αυγή καταδικάστηκε, αλλά η δίκη δεν τελείωσε ακόμα. Η μάχη των ελαφρυντικών μαίνεται και μέχρι στιγμής η προσπάθεια της προέδρου να συμπιέσει τον χρόνο που απαιτείται μέχρι την λήψη της τελικής απόφασης δεν φαίνεται να ευδοκιμεί, αφού η εισαγγελέας πυροδότησε νέο γύρο τοποθετήσεων χθες. Πολύ συνοπτικά αυτά που θα λέγαμε μέσα στο δικαστήριο αν είχαμε τον λόγο για τα ελαφρυντικά:

Ι. Κατ’ αρχήν, το δικαστήριο δεν είναι υποχρεωμένο να χορηγεί ελαφρυντικές περιστάσεις. Η κατάγνωση των ελαφρυντικών υπόκειται στην ελεύθερη κρίση του δικαστηρίου και δεν αποτελεί υποχρέωση να το πράξει. Υποχρέωση του δικαστηρίου είναι να ακολουθεί τους κανόνες δικαστικής επιμέτρησης της ποινής και τα κριτήρια που καθορίζονται στο άρθρο 79 Π.Κ. και τα οποία επιτάσσουν τον καθορισμό ανάλογης και δίκαιης τιμωρίας του εγκλήματος με κριτήρια την βαρύτητά του και τον βαθμό ενοχής του υπαιτίου. Η απόφαση του δικαστηρίου να χορηγήσει ή μη ελαφρυντικά δεν υπόκειται στην αναιρετική κρίση του Αρείου Πάγου, παρά μόνο η πληρότητα της αιτιολογίας της σχετικής απόφασης.

ΙΙ. Ως προς τα κύρια ελαφρυντικά που προτάθηκαν :

  1. Το ελαφρυντικό της μη τέλεσης εγκληματικών πράξεων (παλιός Π.Κ. 187 παρ. 6), το οποίο η εισαγγελέας προτείνει να χορηγηθεί αρχικά σε μερικούς και στην συνέχεια σε όλους όσους καταδικάστηκαν για το αδίκημα της εγκληματικής οργάνωσης, αλλά χωρίς να τους έχει αποδοθεί άλλη εγκληματική πράξη, είναι ελαφρυντικό, το οποίο παρέχεται σε καταδικασθέντες ως μέλη εγκληματικών οργανώσεων ή διευθυντές, εφόσον οι οργανώσεις οι ίδιες δεν έχουν διαπράξει εγκληματικές πράξεις, όχι στους δράστες του αδικήματος της ένταξης σε εγκληματική οργάνωση, η οποία έχει διαπράξει αδικήματα (όπως στην προκειμένη περίπτωση η Χρυσή Αυγή), αλλά οι ίδιοι δεν έχουν συμμετάσχει σε αυτά.

Η παραπάνω, προφανώς αντίθετη από αυτά που υποστηρίζουν οι κατηγορούμενοι ερμηνεία, παρέχεται αναμφισβήτητα από την εισηγητική έκθεση του νόμου 2928/2001, με τον οποίο καθιερώθηκε το Π.Κ. 187, σύμφωνα με την οποία αν πάντως η εγκληματική οργάνωση ή συμμορία δεν έχει τελέσει οποιαδήποτε από τα επιδιωκόμενα εγκλήματα η συμμετοχή σε αυτήν είναι δίκαιο να αντιμετωπίζεται με μεγαλύτερη επιείκεια, γι’ αυτό προβλέπεται στην ίδια διάταξη σχετική ελαφρυντική περίσταση.

Την άποψη αυτή υποστηρίζει και ο αείμνηστος Ιωάννης Μανωλεδάκης στο σύγγραμμα του «Ασφάλεια και Ελευθερία», το οποίο οι συνήγοροι υπεράσπισης επικαλέσθηκαν κατ’ επανάληψη στις αγορεύσεις τους, αλλά χθες το ξέχασαν και δυστυχώς η εισαγγελική πρόταση το παρέβλεψε.

  1. Οσον αφορά το ελαφρυντικό της μη εύλογης διάρκειας δίκης που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα των κατηγορουμένων: Το ελαφρυντικό αυτό, το οποίο εντελώς άστοχα προστέθηκε στο άρθρο 84 παρ. 3 του νέου Π.Κ. (άστοχα διότι δεν σχετίζεται ούτε με τις συνθήκες τέλεσης της πράξης, ούτε με την προσωπικότητα και τον βαθμό ενοχής του κατηγορουμένου, αλλά με την προσπάθεια του νομοθέτη να πιέζει τους δικαστές να επισπεύδουν για να μην καταδικάζεται η Ελλάδα από το ΕΔΔΑ για καθυστέρηση στις δίκες), δεν ευσταθεί στην συγκεκριμένη δίκη. Η διάρκεια της δίκης υπήρξε εύλογη και καθορίστηκε κατά κύριο λόγο από τον μεγάλο όγκο των δικογραφιών, που κρίθηκε αναγκαίο να συνεκδικασθούν και να συνεξεταστούν, προκειμένου να συναχθούν τα κοινά συνδετικά στοιχεία των επιμέρους εγκληματικών πράξεων, για να αναζητηθεί αν αυτές είναι προϊόν σχεδιασμού και υλοποίησης εγκληματικής οργάνωσης. Ήδη η καταδικαστική απόφαση επιβεβαίωσε την παραπάνω επιλογή και θα ήταν αδύνατο να συναχθεί η παραδοχή αυτή χωρίς την συνεξέταση πολλών υποθέσεων. Λόγοι δικονομικοί, συνεπώς, που υπηρετούν την αρχή της δίκαιης δίκης, επέβαλαν την μεγάλη της διάρκεια, ενώ η κατάτμησή της θα είχε ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της ευθύνης στα εκτελεστικά όργανα.

Πέραν αυτού, οι κατηγορούμενοι είναι υπαίτιοι για ένα μέρος της διάρκειας της δίκης, αφού με τις κωλυσιεργίες τους, την απαίτηση ανάγνωσης κοινοβουλευτικών ερωτήσεων επί έξι μήνες και την συχνή απώλεια δικασίμων εξαιτίας κακής συνεννόησης των ιδίων και των συνηγόρων τους για την σειρά απολογιών και αγορεύσεων συνέβαλαν στην διάρκειά της και δεν δικαιούνται το ελαφρυντικό αυτό.

  1. Το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου (κατά τον προϊσχύσαντα Ποινικό Κώδικα «έντιμου βίου»): Η παραπάνω διάταξη αναγνωρίζει πράγματι, ότι είναι δυνατό με μόνο το ποινικό μητρώο και χωρίς άλλο αποδεικτικό στοιχείο το δικαστήριο να κρίνει αιτιολογημένα, ότι ο καταδικασμένος πριν την τέλεση της πράξης έζησε σύννομα, δεν υποχρεώνει όμως σε καμία περίπτωση το δικαστήριο να παρέχει το ελαφρυντικό αυτό σε οποιονδήποτε κατηγορούμενο έχει λευκό ποινικό μητρώο. Θυμίζουμε, ότι εκκρεμεί στον Αρειο Πάγο (συζητήθηκε πριν λίγες μέρες και αναμένεται η έκδοση απόφασης) η αναίρεση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου εναντίον της απόφασης του Μ.Ο.Ε. Λαμίας, το οποίο χορήγησε το ελαφρυντικό αυτό στον δολοφόνο του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου αστυνομικό Επαμεινώντα Κορκονέα.

ΙΙΙ. Οσον αφορά τα πολιτικά δικαιώματα των καταδικασθέντων, πράγματι ο νέος Ποινικός Κώδικας κατάργησε τα άρθρα 59, 60 και επ. του Π.Κ., που προέβλεπαν ως παρεπόμενη ποινή την στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων όσων καταδικάζονται για κακουργήματα. Ήταν ένα από τα πολλά δώρα του νέου Π.Κ. στην Χρυσή Αυγή. Ωστόσο, και αν ακόμα δεν είχαν καταργηθεί θα έπρεπε να γίνει αμετάκλητη η απόφαση προκειμένου υλοποιηθεί η αποστέρηση. Η προηγούμενη κυβέρνηση θα μπορούσε ταυτόχρονα με τροποποίηση της αλλαγής στην εκλογική νομοθεσία να ρυθμίσει κατά τρόπο συνταγματικά ανεκτό τον περιορισμό δικαιώματος εκλέγειν (από τον οποίο απορρέει και ο περιορισμός αντίστοιχα του δικαιώματος εκλέγεσθαι) των κατάδικων για κακουργήματα. Μπορεί όμως να γίνει αυτό και τώρα, χωρίς κανένα πρόβλημα συνταγματικότητας και ανάγκη αναδρομικής ισχύος, με αλλαγή της εκλογικής νομοθεσίας.

Αθήνα, 9/10/2020, ώρα 10.00 π.μ.
(λίγο πριν την 455η συνεδρίαση)

Πανδημία COVID-19: «Ηθικές» (και ανήθικες) προσεγγίσεις για την προτεραιότητα στο εμβόλιο

 

Είναι γνωστή η τακτική των κυβερνήσεων με την προπαραγγελία εμβολίων για την αντιμετώπιση του νέου κορονοϊού, από μία ή περισσότερες εταιρείες, η επιδίωξη ακόμη και της αποκλειστικότητας στη χρήση τους, η επιδίωξη της πρωτιάς στην παρασκευή εμβολίου από μια χώρα ή εταιρεία, η διασπορά βάσιμων ή αβάσιμων αμφιβολιών για το εμβόλιο του αντιπάλου στην αρένα των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών. Αλλωστε, αν δεν προπαρήγγελλαν οι κυβερνήσεις εμβόλια, είτε αυτά αποδειχτούν αποτελεσματικά είτε όχι, τότε τα φαρμακευτικά μονοπώλια δεν θα έκαναν την απαραίτητη έρευνα για την παρασκευή τους. Γιατί τα φαρμακευτικά μονοπώλια δεν παρασκευάζουν φάρμακα για το καλό των ανθρώπων, αλλά για το κέρδος που βγάζουν από την πώλησή τους. Αυτός είναι ο λόγος που δεν υπάρχουν ακόμη φάρμακα για μια πλειάδα σπάνιων ασθενειών, που αφορούν μικρό αριθμό νοσούντων. Ετσι λειτουργεί το καπιταλιστικό σύστημα, που παρουσιάζεται ως το απαύγασμα του ανθρώπινου πολιτισμού.

Τώρα έχουν αρχίσει συζητήσεις για το πώς θα πρέπει να μοιραστούν τα εμβόλια: Ποιες χώρες να τα πάρουν πρώτες; Θα πρέπει στο μοίρασμα μεταξύ των χωρών να ληφθεί υπόψη η κατά προτεραιότητα κάλυψη των λεγόμενων «απαραίτητων εργαζομένων», των φτωχών, των μειονοτήτων, των νέων ή των ηλικιωμένων; Είναι καλύτερα να δοθεί προτεραιότητα στην ποσότητα των ανθρώπινων ζωών που θα σώσει ένα εμβόλιο, ή στην ποσότητα των ανθρωποετών* που θα σωθούν;(!)

Ετσι, ο πρώην διευθυντής βιοηθικής στα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ, Ζέκε Εμάνουελ, προτείνει αφού οι χώρες θέσουν την πανδημία υπό έλεγχο, να κατανεμηθούν τα εμβόλια πρώτα στις χώρες όπου είναι δυνατό να διασωθεί ο μεγαλύτερος αριθμός ανθρωποετών, μετά παίρνοντας υπόψη τις αναπηρίες που μπορεί να παρεμποδίσει το εμβόλιο (αιτία απουσιών από τη δουλειά και μειωμένης απόδοσης των εργαζομένων) και τελικά την κατανομή του, ώστε να περιοριστεί η διάδοση του κορονοϊού. Το πανεπιστήμιο Βάντερμπιλντ, με τη σειρά του, παίρνει υπόψη του τη συνεισφορά και τη δυναμικότητα. Συγκεκριμένα, προτείνει οι χώρες να καταταχθούν με βάση τη δυνατότητά τους να παρέχουν υγειονομικές υπηρεσίες, τη δυνατότητά τους να χορηγήσουν το εμβόλιο και το κατά πόσο συνέβαλαν στη δοκιμή ή την ανάπτυξη θεραπειών και εμβολίων. Αυτές με μικρότερη ικανότητα να παρέχουν υγειονομική φροντίδα χωρίς το εμβόλιο, μεγαλύτερη ικανότητα να το διανείμουν και εφόσον βοήθησαν στη δοκιμή ή ανάπτυξη θεραπειών θα έχουν υψηλότερη βαθμολογία.

Προφανώς η …διάσωση περισσότερων ανθρωποετών καταδικάζει τους ηλικιωμένους και τους έχοντες κάποιες αναπηρίες. Και δεν λείπουν ακόμη και σκέψεις, που προτάσσουν την προστασία του εισοδήματος (τάχα όλων, αλλά στην ουσία των κερδών του κεφαλαίου, αφού οι εργαζόμενοι απολύονται, οι μισθοί τους περικόπτονται ή ζουν με προσωρινά επιδόματα πείνας) έναντι της υγείας! Λείπει από τη συζήτηση ως βάση η ισότητα όλων των ανθρώπων και η διανομή με κριτήριο να σωθούν όσο γίνεται περισσότερες ζωές. Εννοείται ότι λείπει και η πρόταση να διανεμηθούν τα εμβόλια στο κόστος, χωρίς κέρδος για τις εταιρείες.

Το ζήτημα δεν έχει να κάνει μόνο με το εμβόλιο για τον κορονοϊό, όταν υπάρξει. Είναι διάχυτη η ανησυχία των επιστημόνων για το ενδεχόμενο διπλής νόσησης από κορονοϊό και γρίπη. Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση, για παράδειγμα, αποφάσισε το εμβόλιο για τη γρίπη να μη χορηγηθεί δωρεάν σε όλον τον πληθυσμό, αλλά μόνο σε όσους με διάφορα κριτήρια ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες ή είναι άνω των 60 ετών. Δηλαδή όσοι είναι 59 χρόνων δεν το χρειάζονται, άρα δεν κινδυνεύουν αν αρρωστήσουν και από γρίπη και από κορονοϊό, αλλά κινδυνεύουν και χρειάζονται το εμβόλιο όσοι είναι ένα χρόνο μεγαλύτεροι! Τελικά, το αστικό κράτος, που παρέχει αφειδώς δισεκατομμύρια σε τράπεζες και επιχειρήσεις, προσπαθώντας να διασώσει και να εξυπηρετήσει την κερδοφορία του καπιταλιστικού συστήματος, δισεκατομμύρια που βγαίνουν από τον ιδρώτα των εργαζομένων και από τον κατατεθειμένο ιδρώτα των συνταξιούχων, αυτό το κράτος κάνει …οικονομία όταν πρόκειται για τον αριθμό των εμβολίων γρίπης που θα παραγγείλει, κάνει …οικονομία όταν πρόκειται να στελεχώσει τις κλίνες ΜΕΘ, που ζητιάνεψε από τους …φιλάνθρωπους κεφαλαιοκράτες, οι οποίοι πάντως έχουν εξασφαλισμένη τη ΜΕΘ σε ιδιωτική κλινική, αν την χρειαστούν.

Γι’ αυτό χρειάζεται ένα εκ θεμελίων διαφορετικό κράτος, που θα υπάρχει και θα λειτουργεί από τους εργαζόμενους για τους εργαζόμενους και θα έχει ως κίνητρο και μέτρο τις ανάγκες των ανθρώπων, όχι του κεφαλαίου. Γι’ αυτό χρειάζεται να γίνει σοσιαλιστική όχι μόνο η Ελλάδα, αλλά ολόκληρη η υδρόγειος. Σε έναν τέτοιο κόσμο, οι προτεραιότητες για τα εμβόλια, μεταξύ των χωρών ή μέσα σε κάθε χώρα, δεν θα λύνονταν μονομιάς. Ωστόσο, η επίλυση προβλημάτων προσωρινής ανεπάρκειας πόρων θα γινόταν σε εντελώς άλλη βάση, με θεμέλιο την ισότητα όλων των ανθρώπων. Οχι στη βάση τού ποιος έχει φουσκωμένη και ποιος τρύπια τσέπη, όπως γίνεται σήμερα που υπάρχουν πολλές τρύπιες τσέπες, ώστε να υπάρχουν λίγες φουσκωμένες.

* Ανθρωποέτη = το γινόμενο του αριθμού ανθρώπων επί τα έτη ζωής που θα ζήσουν ακόμη, ή σε άλλες περιπτώσεις θα παρακολουθηθούν ιατρικά κ.ο.κ.

ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ ALMA

 


Φωτογράφιση πλανητών που σχηματίζονται μέσα σε δίσκους σκόνης

Πρωτοπλανητικοί δίσκοι σκόνης και αερίων, γύρω από νεαρά άστρα, που «φωτογράφισε» το τηλεσκόπιο ALMA και στους οποίους εντοπίστηκαν πλανήτες
Πρωτοπλανητικοί δίσκοι σκόνης και αερίων, γύρω από νεαρά άστρα, που «φωτογράφισε» το τηλεσκόπιο ALMA και στους οποίους εντοπίστηκαν πλανήτες
Το 2011, στην έρημο Ατακάμα της Χιλής, σε υψόμετρο 5.000 μέτρων, ένα μεγάλο σύνθετο τηλεσκόπιο, αποτελούμενο από 66 συγχρονισμένα μεταξύ τους ραδιοτηλεσκόπια, άρχιζε τις παρατηρήσεις του. Η διάταξη αυτή το κάνει ισοδύναμο με ένα μοναδικό τηλεσκόπιο διαμέτρου 16 χιλιομέτρων! Ετσι μπορεί να δει πιο βαθιά και πιο μακριά μέσα στο Διάστημα την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία μήκους κύματος χιλιοστού ή κλάσματος του χιλιοστού (μικροκύματα), αυτή δηλαδή που του επιτρέπει να παρατηρήσει νέφη από σκόνη σε μέγεθος κόκκου άμμου, ή μικρότερο. Ενα από τα πρώτα άστρα, στα οποία στράφηκε, ήταν το AU του αστερισμού του Μικροσκοπίου (AU Mic), ένα άστρο που περιβάλλεται από δίσκο αποτελούμενο από σκόνη και μεγαλύτερα πετρώδη συσσωματωμάτα. Μπορεί η σκόνη και οι πέτρες να μην ακούγονται ως το πιο ενδιαφέρον αντικείμενο παρατήρησης, είναι όμως τα πρωτόλεια υλικά από τα οποία φτιάχνονται οι πλανήτες και το τηλεσκόπιο ALMA έδωσε στους αστρονόμους για πρώτη φορά τη δυνατότητα να μελετήσουν αυτούς τους δίσκους στη λεπτομέρειά τους.

Η σύγχρονη αστρονομία συνήθως γίνεται από απόσταση. Αντί οι αστρονόμοι να περνάνε ξάγρυπνες νύχτες σε απομακρυσμένες τοποθεσίες στην άλλη άκρη του κόσμου, υποβάλλουν μέσω διαδικτύου το σενάριο οδηγιών παρατήρησης και μετά περιμένουν, ορισμένες φορές αρκετούς μήνες, μέχρι να βρεθεί χρόνος για να εκτελεστεί η παρατήρηση αυτόματα από το τηλεσκόπιο και κατόπιν, ώσπου τα δεδομένα από την παρατήρηση να φτάσουν και πάλι ηλεκτρονικά σε αυτούς. Οταν τελικά τα δεδομένα έφτασαν στα χέρια τους, οι ερευνητές είδαν να υπάρχουν δύο φωτεινές κηλίδες γύρω από την κεντρική και πιο φωτεινή, που ήταν το ίδιο το άστρο AU Mic. Οι δύο φωτεινές κηλίδες οριοθετούσαν τα άκρα του δίσκου συντριμμιών που περιβάλλει το άστρο, με τον ίδιο τρόπο που η Ζώνη Κάιπερ περιβάλλει τον Ηλιο. Εκτίμησαν ότι αυτή η ζώνη είναι ό,τι απέμεινε μετά το σχηματισμό πλανητών, γύρω από αυτό το άστρο νάνο τύπου M, που απέχει μόλις 32 έτη φωτός από τη Γη. Αλλοι επιστήμονες ανακάλυψαν αργότερα δύο πλανήτες γύρω από το AU Mic, έναν μεγέθους Δία και έναν μεγέθους Κρόνου, που και οι δύο περιφέρονται αρκετά κοντά του. Το ALMA δίνει μια χωρίς προηγούμενο δυνατότητα στους επιστήμονες να μελετήσουν πώς το υλικό του δίσκου διαμορφώθηκε στο πέρασμα του χρόνου και πώς αλληλεπίδρασε με τους νεοσχηματισμένους πλανήτες.

Αρχή


Τα άστρα σχηματίζονται από τεράστιες περιοχές αερίων και σκόνης, που αποκαλούνται μοριακά νέφη. Η συνήθης πυκνότητα του κενού του Διαστήματος είναι μόλις ένα άτομο ανά κυβικό εκατοστό, αλλά τα πυκνότερα σημεία των μοριακών νεφών μπορούν να φτάσουν 10.000 έως ένα εκατομμύριο φορές μεγαλύτερη πυκνότητα. Οταν αυτά τα σημεία, οι «πυρήνες», γίνουν αρκετά πυκνά, αρχίζουν να καταρρέουν κάτω από την ίδια τους τη βαρύτητα σχηματίζοντας άστρα. Την ίδια στιγμή, η αρχική περιστροφή του καταρρέοντα πυρήνα, κάτω από την επίδραση της αρχής της διατήρησης της στροφορμής, οδηγεί στο σχηματισμό ενός δίσκου υλικών γύρω από το νεογέννητο άστρο.

Οταν τα άστρα είναι ακόμη πολύ νεαρά (με ηλικία μόλις λίγων εκατομμυρίων ετών), οι δίσκοι γύρω τους είναι σχετικά μεγάλοι σε μέγεθος, αν και έχουν μάζα μόλις το 1% έως 10% της μάζας του άστρου. Για ένα άστρο σαν τον Ηλιο, αυτό αντιστοιχεί σε 100 φορές τη μάζα του Δία. Οι δίσκοι αυτοί ονομάζονται πρωτοπλανητικοί, επειδή μέσα τους σχηματίζονται τα προπλάσματα των πλανητών. Πέτρες και κομμάτια πάγου από τον δίσκο συνενώνονται και φτιάχνουν τους πλανητικούς «σπόρους». Καθώς αυτοί οι σπόροι συγκρούονται και συγκολλούνται μεταξύ τους, μεγαλώνουν όλο και περισσότερο, μέχρι να αποκτήσουν αρκετή βαρύτητα, ώστε να αρχίσουν να ελκύουν περισσότερο υλικό. Τα νεογνά - πρωτοπλανήτες περιφέρονται μέσα στον δίσκο και συνεχίζουν να μαζεύουν υλικό, σχηματίζοντας σ' αυτόν κενούς δακτυλίους, σε ένα είδος πλανητικού ...«Pac Man». Σχεδόν όλα τα άστρα που έχουν ηλικία λίγων εκατομμυρίων ετών περιβάλλονται από δίσκους που πιθανότατα φιλοξενούν νέα πλανητικά συστήματα.

Ωριμότητα

Η φάση του πρωτοπλανητικού δίσκου διαρκεί για αρκετά εκατομμύρια χρόνια. Μετά από αυτό το σημείο, το μεγαλύτερο μέρος των αερίων και της σκόνης που υπήρχαν στον πρωτοπλανητικό δίσκο έχει σαρωθεί. Ο ακριβής τρόπος και η χρονική κλίμακα στην οποία γίνεται αυτή η σάρωση είναι αντικείμενο ενεργής μελέτης, αλλά φαίνεται πως το μεγαλύτερο μέρος του υλικού είτε ταξιδεύει προς το εσωτερικό και απορροφάται από το άστρο, είτε εκτινάσσεται προς τα έξω από τους ισχυρούς αστρικούς ανέμους που αυτό εκπέμπει. Μετά από περίπου 10 εκατομμύρια χρόνια, εκείνο που έχει απομείνει είναι ένα ώριμο άστρο, που περιβάλλεται από ένα πλανητικό σύστημα και ένας δίσκος από το υλικό που απέμεινε, με μάζα πιθανότατα λιγότερη από το 10% της μάζας της Γης. Αν και σε αυτούς τους δίσκους συντριμμιών ίσως απομένει αρκετό υλικό για το σχηματισμό σωμάτων όπως ο Πλούτωνας, μοιάζουν περισσότερο με το «απολίθωμα» που άφησε πίσω του ο σχηματισμός πλανητών που προηγήθηκε. Η δομή αυτών των δίσκων διαμορφώνεται από τις βαρυτικές αλληλεπιδράσεις με τους νεοσχηματισμένους πλανήτες και η σύνθεσή τους μας δίνει στοιχεία για το υλικό από το οποίο κατασκευάστηκαν αυτοί οι πλανήτες.

Οι αστρονόμοι χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές για τον εντοπισμό εξωπλανητών, που η καθεμιά προσιδιάζει σε συγκεκριμένα μεγέθη πλανητών (συνήθως μεγάλα έως πολύ μεγάλα) και τροχιές τους (συνήθως κοντά στο άστρο). Οι τεχνικές αυτές δεν βοηθούν να σχηματίσουμε συγκριτική εικόνα με το ηλιακό σύστημα, ακριβώς επειδή εξ ορισμού αποκλείουν την ανακάλυψη των μικρότερων και των πιο απομακρυσμένων πλανητών. Η δυνατότητα παρατήρησης των πρωτοπλανητικών δίσκων που μας προσφέρει το ALMA έρχεται να καλύψει αυτό το κενό, λειτουργώντας συμπληρωματικά στις άλλες μεθόδους. Με αυτήν μπορούν να εντοπιστούν πλανήτες σε μέγεθος και σε τροχιά ανάλογη με του Ποσειδώνα. Ο Ποσειδώνας θεωρείται ότι είχε σχηματιστεί πιο κοντά στον Ηλιο και στη συνέχεια ως αποτέλεσμα βαρυτικών αλληλεπιδράσεων με τους αεριώδεις γίγαντες Δία και Κρόνο, μετατοπίστηκε προς τα έξω, σαρώνοντας το υλικό του πρωτοπλανητικού δίσκου που είχε απομείνει, αφήνοντας μόνο τα υλικά της Ζώνης Κάιπερ, που βρίσκεται ακόμη πιο μακριά από τον Ηλιο.

Μέλλον

Το ALMA επιτρέπει επίσης να μάθουμε περισσότερα για τους εξωπλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί με άλλες μεθόδους, μελετώντας τους δίσκους μέσα στους οποίους σχηματίστηκαν, όπως στην περίπτωση των τεσσάρων πλανητών του άστρου HR 8799. Ετσι προσδιορίστηκε ότι ο εξώτερος από τους 4 πλανήτες πρέπει να έχει μάζα 6 φορές τη μάζα του Δία. Αν και αυτή η ανακάλυψη δεν φαίνεται σπουδαία, είναι μια πολύ πιο ακριβής εκτίμηση από εκείνη που είχε γίνει με βάση θεωρητικά μοντέλα για την ψύξη των πλανητών στο πέρασμα του χρόνου. Μάλιστα, χρησιμοποιήθηκε και ως ανεξάρτητος έλεγχος της ακρίβειας αυτών των μοντέλων.

Ομως το ALMA είναι μόνο η αρχή. Πλειάδα μεγάλων επίγειων και τροχιακών τηλεσκοπίων πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2020, επιτρέποντας ακόμη και την απευθείας φωτογράφιση μερικών πλανητών, των οποίων την ύπαρξη μπορούμε απλώς να συνάγουμε με βάση τις παρατηρήσεις του ALMA. Ακόμη πιο φιλόδοξα τηλεσκόπια είναι υπό συζήτηση για την επόμενη δεκαετία. Με τη χρήση νέων τεχνολογιών για την ακόμη πιο ευκρινή παρατήρηση μακρινών ουράνιων σωμάτων, η κατανόηση του ηλιακού συστήματος και του σχηματισμού του κυριολεκτικά αλλάζει από μέρα σε μέρα.


Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣ
Πηγή: «Scientific American»

9 Οκτ 2020

Τέρμα στο όργιο καταστολής! – Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στη βία κατά των μαθητών

 

Η ΚΝΕ καταγγέλλει και καταδικάζει την άγρια καταστολή ενάντια στους μαθητές με την οποία απάντησε η κυβέρνηση στη μαζική συγκέντρωση των μαθητών στο Υπουργείο Παιδείας.

Καταγγέλλουμε την απροκάλυπτη επίθεση που εξαπέλυσαν δυνάμεις των ΜΑΤ εναντίον χιλιάδων μαθητών, που είχαν συγκεντρωθεί έξω από το υπουργείο Παιδείας, για να διαδηλώσουν τα δίκαια αιτήματά τους για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με όλα τα μέτρα προστασίας.

Η κυβέρνηση της ΝΔ και η υπουργός Παιδείας, τη στιγμή που καλεί υποκριτικά τους μαθητές σε “διάλογο”, αντί να ακούσει τα αιτήματά τους, απαντάει με χημικά και δακρυγόνα, με ένταση της καταστολής, αξιοποιώντας μια μικρή ομάδα που καμία σχέση δεν είχε με τη μεγάλη μαθητική πορεία. Φέρει στο ακέραιο την ευθύνη για την ασφυκτική κατάσταση που διαμορφώθηκε, με χιλιάδες μαθητές να μην μπορούν να αναπνεύσουν.

Απέναντι στην τρομοκρατία, οι μαθητές απαντάνε με συλλογική διεκδίκηση και δράση, με ανυποχώρητο αγώνα για ασφαλές σχολείο, που δε θα εξοντώνει -κυριολεκτικά και μεταφορικά-, αλλά θα μορφώνει ολόπλευρα!

Το δίκιο των μαθητών νίκησε! Είμαστε μαζί τους!

Όλοι σήμερα, 9 Οκτωβρίου, στις 18:00, στην παράσταση διαμαρτυρίας, που καλούν μαθητικά συμβούλια, φοιτητικοί σύλλογοι και εργατικά σωματεία, στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη!

Κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση απευθύνει και η Ομοσπονδία Οικοδόμων.

«Η κυβέρνηση της ΝΔ επιστράτευσε ΜΑΤ και Αστυνομία απέναντι στους μαθητές που αγωνίζονται για ασφαλή λειτουργία των σχολείων τους, με λιγότερους μαθητές ανά τάξη, με προσλήψεις καθηγητών, καθαριστριών και άλλα μέτρα για την ασφάλεια της υγείας, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Στη σημερινή κινητοποίηση των μαθητών, των παιδιών μας, στο υπουργείο Παιδείας, οι αστυνομικές δυνάμεις επιτέθηκαν με δακρυγόνα και βομβίδες κρότου – λάμψης.

Ως εδώ! Τέρμα στο όργιο καταστολής που εξαπολύει η κυβέρνηση απέναντι σε όσους αγωνίζονται ακόμη και σε μικρά παιδιά με σκοπό να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες που έχει για τις μεγάλες ελλείψεις στα σχολεία, την άρνησή της να πάρει ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας των παιδιών μας και όλων των εργαζομένων.

Καλούμε όλους τους οικοδόμους, τους εργαζόμενους συνολικά, να πάρουν μέρος στη συγκέντρωση καταγγελίας και καταδίκης της πολιτικής της καταστολής και της βίας απέναντι στους μαθητές σήμερα στις 6 μ.μ., έξω από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη (Μετρό Κατεχάκη).

Οι μαθητές δεν είναι μόνοι τους στον αγώνα που δίνουν. 

“Μαθητές – Εργατιά, μια φωνή και μια γροθιά!”».

Οι ναζί που έγιναν αρνάκια… – Κλαίγονται για ελαφρυντικά οι καταγέλαστοι Χρυσαυγίτες

 

Τελικά στη φυλακή δε θα μπουν φασίστες δολοφόνοι. Παιδιά-μάλαμα θα μπουν, ένα προς ένα. Άλλος με σπουδές, άλλος με κοινωνικό έργο, άλλος με κοινωνικά ενδιαφέροντα και φιλανθρωπίες στο ενεργητικό του. Αν ακούσει κανείς τι λένε οι συνήγοροι υπεράσπισης των στελεχών της νεοναζιστικής συμμορίας και του τάγματος κρούσης της, θα δυσκολευτεί να πιστέψει πως μιλάμε για κατάδικους και όχι για γαμπρούς-κελεπούρια.

Αρκεί μια ματιά στα πρακτικά της δίκης που κρατάει το Gloden Dawn Watch, μόνο που χρειάζεται γερό στομάχι -ή που θα κάνει κανούριο κανείς από τα γέλια ή που αυτό θα σφίξει εσωτερικά από σιχασιά για τους υποκριτές.

Καλοί οικογενειάρχες, καλοί φίλοι, είχαν σύννομο βίο, φέρονταν καλά στους συγκρατούμενούς τους (!), δεν απασχόλησαν έκτοτε ποτέ ξανά τη δικαιοσύνη -ως υπόδικοι…-, έχουν ήθος, αποστρέφονται την παρανομία -sic-, είχαν κοσμιωτάτη διαγωγή, σεβάστηκαν τους περιοριστικούς όρους, είναι άνθρωποι του μεροκάματου, με λευκά ποινικά μητρώα, φροντίζουν τις υπέργηρες μητέρες τους, τίμιοι βιοπαλαιστές, δεν έχουν εμπλακεί ποτέ σε καβγάδες (αυτό για τον Πατέλη), τους ενδιαφέρει ο συνάνθρωπος (σ.σ.: πχ τι χρώμα έχει το δέρμα του), διένειμαν τρόφιμα, βίωσαν πολιτική πίεση.

Κι αυτές είναι απλώς μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές φράσεις και τα “επιχειρήματα” που ακούστηκαν. Κανείς όμως δεν συναγωνίζεται τη γραφική δήλωση του συνηγόρου του Παππά, που είπε ότι τέτοιο μπούλινγκ σε δίκη εναντίον των κατηγορούμενων έχει να γίνει από την εποχή -και τη δίκη- του Χριστού!!!)

Άλλος κατέστη κατηγορούμενος γιατί ήταν ειλικρινής (Τσακανίκας), άλλος δημιούργησε δύο φορές οικογένεια κι είχε βελούδινο χωρισμό (Πανταζής), άλλη έχει δώσει εθελοντικά αίμα, είναι παντρεμένη με Κουβανό πολίτη -άρα όχι ρατσίστρια- (Πόπορη), άλλος συμμετείχε σε λειτουργίες της Εκκλησίας, άλλος  παραχώρησε το σπίτι του σε δύο αλλοδαπούς, άλλος είναι εθελοντής διασώστης – πυροσβέστης (Γρέγος), και άλλος ενδιαφέρεται για την ασφάλεια των ανθρώπων, χωρίς να αποποιείται τις ευθύνες του (!) (Ζησιμόπουλος).

Αλλά τα πιο φαιδρά ακούστηκαν για τον δολοφόνο Ρουπακιά και τα μεγαλύτερα κεφάλια, όπως γράφει και ο σημερινός Ριζοσπάστης.

 Για παράδειγμα ο Κασιδιάρης, με τους αγκυλωτούς σταυρούς στο μπράτσο, τη «φιγούρα» με τα όπλα, τις δολοφονικές επιθέσεις και τους πύρινους ναζιστικούς λόγους, παρουσιάζεται τώρα ως …«παρεξηγημένο πρόσωπο» για να γλιτώσει την ανώτατη ποινή. Η Ζαρούλια, πάλι, λίγο ως πολύ δηλώνει ότι πληρώνει το …αμάρτημα του ανδρός της και ότι δεν θα κατηγορούνταν αν δεν είχε παντρευτεί τον Μιχαλολιάκο. Αλλος χρυσαυγίτης δηλώνει …φιλάνθρωπος, ενώ ο «εγέρθητου» Καιάδας εμφανίζεται τώρα από τους δικηγόρους του ως ένας φτωχός μεροκαματιάρης, με κλίση στη μουσική, που «η προφυλάκιση σταμάτησε την πορεία της μουσικής του διαδρομής γιατί δεν μπορούσε να μεταβεί στο εξωτερικό και σε καμία περίπτωση δεν είχε σχέση με έκνομες πράξεις». Ο Γρέγος, πάλι, δηλώνει τώρα …εθελοντής πυροσβέστης! Αυτός όμως που τους ξεπέρασε όλους σε …φαντασία ήταν ο Μιχαλολιάκος, ο οποίος ζήτησε ελαφρυντικά επειδή «παρήγαγε έργο»! Με βάση τον όγκο των αποδεικτικών στοιχείων που παρουσιάστηκαν στη δίκη για τη δράση της εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή, θα ζητάει σε λίγο και βαρέα ένσημα για το έργο που παρήγαγε ως αρχηγός της.

Ας δούμε όμως πιο συγκεκριμένα κάποια παραδείγματα.

Για τον Ρουπακιά πχ, ο συνήγορός του είπε ότι ήταν απολιτίκ, είχε περάσει και από το ΚΚΕ και δεν είχε ιδέα τι έλεγαν τα κόμματα! Επίσης ότι έχει μετανοήσει και έχει ασυλοποιηθεί (!) παραμένοντας κλεισμένος στο σπίτι

Για τον Κασιδιάρη, ο δικηγόρος του είπε ότι δεν μπορεί να στοχοποιείται λόγω της ενασχόλησής του με την σκοποβολή, γιατί με το ίδιο σκεπτικό θα ρωτάμε πχ τον άλλο γιατί ασχολείται με το σερφ ή το τζάμπι-τζάμπι (sic) -εννοώντας πιθανότατα το μπάνγκι τζάμπινγκ ως χόμπι.

Παράλληλα, ο ίδιος θεωρεί πως ο πελάτης του δεν πρέπει να στερηθεί το ελαφρυντικό του σύννομου βίου, επειδή σε κάποιους δεν αρέσει ο λόγος του ή η νευρικότητά του… -sic. Παρεξηγημένο παιδί…

Για τον Λαγό, ο συνήγορός του προέβαλε το επιχείρημα ότι είναι φιλόζωος (!) καθώς και το πολιτικό, κοινοβουλευτικό του έργο, πχ με την επερώτηση για τα εισαγόμενα φουντούκια από την Τουρκία!

Για τον Μπαρμπαρούση, ο συνήγορος είπε ότι ήταν ο πλέον συμπαθής!
Ενώ για τον Μπούκουρα, ο δικός του συνήγορος υπεράσπισης είπε πως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι πολιτεύθηκε και με το ΛΑΟΣ -ένα πραγματικά συντριπτικό επιχείρημα…

Για τον Μίχο, ο συνήγορός του είπε ότι ο πελάτης του απέτισε φόρο τιμής στον Παύλο Φύσσα! Ενώ με δική του εντολή διάβασε ο συνήγορος και έναν στίχο από το βιβλίο του Θ. Καμπαγιάννη -συνηγόρου της Πολιτικής Αγωγής.

Για τον Παναγιώταρο, ο συνήγορος πρόβαλε προς υπεράσπισή του ότι είχε κανονίσει εκδήλωση για το μεταναστευτικό με τον πρόεδρο της Πακιστανικής κοινότητας. Όλοι γνωρίζουν άλλωστε πόσο ενδιαφέρονται οι χρυσαυγίτες για τους μετανάστες και τις συνθήκες διαβίωσής τους…

Τέλος, για τον φυρερίσκο Μιχαλολιάκο, ο συνήγορός του προέβαλε ως επιχείρημα ότι είχε επαγγελματικό βίο ως έμπορος ζωοτροφών, ότι παντρεύτηκε την ίδια γυναίκα (!) ενώ ζητήθηκε το ελαφρυντικό του σύννομου βίου για έναν ακροδεξιό που έχει εις βάρος του καταδίκες για βομβιστικές ενέργειες από τα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης…

Αν δεν ήταν τόσο σοβαρή η υπόθεση, θα προσφερόταν για γέλιο και για τα κείμενα των επιθεωρήσεων. Οι χρυσαυγίτες λουφάζουν στη γωνιά τους, πανικόβλητοι, και με την ουρά στα σκέλια γίνονται καταγέλαστοι ζητώντας επιείκεια και αναγνώριση ελαφρυντικών για τον… πρότερο έντιμο βίο τους ως νεοναζί εγκληματίες. Είναι και αυτό μια απόδειξη του ήθους και του χαρακτήρα τους.

Τι εννοεί η αδαής κι ανιστόρητη κ. Λατινοπούλου που καταδικάζει την ασυλία του ΚΚΕ;

 

Η Α. Λατινοπούλου μας έδωσε μια “χαριτωμένη” εκδοχή της θεωρίας των δύο άκρων, με αφορμή τη χτεσινή απόφαση στη δίκη της ΧΑ, όπου οι δεξιοί δυσκολεύονται να δείξουν ανυπόκριτη χαρά χωρίς να βάλουν ένα ναι μεν αλλά.

Αυτό προκάλεσε την αντίδραση της Έλενας Ακρίτα που την έβαλε στη θέση της σχετικά με την… ασυλία του ΚΚΕ και το τσουβάλι στο οποίο βάζει ανόμοια πράγματα.

«Τι εννοεί η ανιστόρητη και αδαής κυρία που …καταδικάζει την “ασυλία του ΚΚΕ”; Γιατί κι από ποιον θα έπρεπε να τιμωρηθεί ένα νόμιμo και δημοκρατικά εκλεγμένο κόμμα; Το ΚΚΕ νομιμοποιήθηκε πριν 46 χρόνια (1974) από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και από την Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα έχει συνεχή και ισχυρή παρουσία στη Βουλή.

Αν η ίδια θεωρεί το ΚΚΕ εγκληματική οργάνωση όπως πχ χρυσή αυγή να το πει ευθέως. Κι ύστερα να ανοίξει και κανένα βιβλίο Ιστορίας.

Μέχρι τότε ΝΤΡΟΠΗ.»

Το μόνο που έχουμε να προσθέσουμε από την πλευρά μας είναι πως το ΚΚΕ νομιμοποιήθηκε ντε φάκτο και δε χρωστά αυτή την κατάκτηση στον Καραμανλή αλλά στον ελληνικό λαό και τους αγώνες του. Έχει όμως τη σημασία του να το θέτει κανείς με αυτόν τον τρόπο στους πολιτευτές της ΝΔ για να διασκεδάζει με τις αντιφάσεις τους.

«Ιστορική απόφαση που δικαιώνει τον αγώνα ενάντια στο ναζισμό – φασισμό»: Μήνυμα της Παγκύπριας Εργατικής Ομοσπονδίας στο ΠΑΜΕ για την καταδίκη της Χρυσής Αυγής

 

Μήνυμα στο ΠΑΜΕ για την καταδίκη της Χρυσής Αυγής έστειλε η Παγκύπρια Εργατική Ομοσπονδία. Το μήνυμα έχει ως εξής:

«Ολοκληρώθηκε μετά από σχεδόν 6 χρόνια με καταδικαστική απόφαση η δίκη της οργάνωσης της Χρυσής Αυγής. Η απόφαση του Εφετείου επιβεβαίωσε με κατηγορηματικό τρόπο ότι η Χρυσή Αυγή είναι μια ναζιστική εγκληματική οργάνωση και ένοχη για τη δολοφονία του μαχητικού τραγουδιστή Παύλου Φύσα, τη δολοφονική επίθεση εναντίον των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ και επιθέσεις εναντίον μεταναστών εργαζομένων.

Μεταφέρουμε τους θερμούς αγωνιστικούς χαιρετισμούς και τα συγχαρητήριά μας προς το ΠΑΜΕ και όλες τις αντιφασιστικές δυνάμεις που όλο αυτό το διάστημα έδωσαν σκληρό αγώνα ενάντια στο ναζισμό – φασισμό.

Πρόκειται για μια ιστορική απόφαση που δικαιώνει αυτό τον αγώνα και αποτελεί παράδειγμα για όλους τους αγώνες των εργαζομένων στη μάχη ενάντια στον νεοναζισμό, στον ρατσισμό και την ξενοφοβία.

Τον Ιανουάριο του 2020 η ΠΕΟ, ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα της ΠΣΟ, συμμετείχε στο ευρωπαϊκό τμήμα της Νομικής Επιτροπής της ΠΣΟ που παρακολούθησε τη διεξαγωγή της δίκης της Χρυσής Αυγής, προκειμένου να εκφράσει την υποστήριξη και αλληλεγγύη του στα θύματα των ναζιστικών επιθέσεων εναντίον εργατών, μεταναστών και του λαού της Ελλάδας.

Διαβεβαιώνουμε το ΠΑΜΕ και τους εργαζόμενους στην Ελλάδα ότι μέσα από τις γραμμές του ταξικού κινήματος της ΠΣΟ θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας για την απομόνωση του νεοναζισμού, του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και των διακρίσεων».

Τα «καλύτερα πλυντήρια» των ναζιστών


Με αφορμή τη δικαστική απόφαση, ο λαός έγινε μάρτυρας μιας μοναδικής επιχείρησης διαστρέβλωσης ακόμα και πολύ κοντινών γεγονότων. Είδε σύσσωμα τα αστικά κόμματα να πανηγυρίζουν και να μιλούν για «νίκη της δημοκρατίας» και διάφορα άλλα. Είδε πολλούς από εκείνους που προκλητικά έκαναν πλάτη στους ναζί με διάφορους τρόπους, ακόμα και την περίοδο που ήταν υπόδικοι και ξερνούσαν τις φασιστικές τους αντιλήψεις μέσα στο δικαστήριο, να βγάζουν δακρύβρεχτους λόγους ...«δικαίωσης». Ωραία όλα αυτά.

Ομως, επειδή κανείς δεν έχει ή δεν πρέπει να ξεχάσει, η πραγματικότητα τους εκθέτει ανεπανόρθωτα. Μάλιστα, ακόμα και παραμονές της απόφασης ή και μετά από αυτήν, η προσπάθεια «ξεπλύματος» της Χρυσής Αυγής ήταν προκλητική. Οπως για παράδειγμα το «η πολιτική δεν έχει καμία θέση (...) σε μια ανθρωποκτονία», του Ανδ. Λοβέρδου από το ΚΙΝΑΛ. Ο ίδιος επίσης παλιότερα αναφερόμενος στη ΧΑ μιλούσε για ένα «γνήσιο κίνημα». `Η σαν εκείνον τον περίφημο δημοσιογράφο της «Καθημερινής», που έλεγε προχτές για τους ναζιστές κατάδικους: «Μην ποινικοποιούμε τις απόψεις. Ηταν απλά μια συμμορία που ...επικαλούνταν (!!!) την ιδεολογία τους για να κάνουν τα εγκλήματά τους».

* * *

Αν δούμε το χρόνο προς τα πίσω, έχουμε να πούμε πολλά. Για το ποιοι όχι μόνο τους έκαναν πλάτες, αλλά ακόμα χειρότερα, τους νομιμοποιούσαν με κάθε τρόπο στην κοινωνία και τον λαό. Και επαναλαμβάνουμε: Ακόμα και τότε που ήταν υπόδικοι! Τα παραδείγματα είναι αμέτρητα. Ας δούμε όμως μερικά από αυτά, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

  • Ποικίλουν οι περιπτώσεις «διασυνδέσεων», «επαφών», «συνομιλιών» εκπροσώπων των αστικών κομμάτων με τους χρυσαυγίτες. Πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση Μπαλτάκου, που ως γενικός γραμματέας της κυβέρνησης ΝΔ μιλάει με τον Κασιδιάρη σαν γνωστοί από παλιά, και ενώ μάλιστα είχε κινηθεί η διαδικασία ενάντια στη Χρυσή Αυγή... Ομως δεν περιορίζεται το ζήτημα εκεί. Αφορά και άλλα στελέχη της ΝΔ, αλλά και άλλων κομμάτων. Οπως είχε αποκαλύψει και η εφημερίδα μας, το 2014 στις δημοτικές - περιφερειακές εκλογές είχε συντελεστεί όργιο αλισβερισιού ανάμεσα σε κομματικά στελέχη της ΝΔ, του ΚΙΝΑΛ, του ΣΥΡΙΖΑ, που τους είχαν μη βρέξει και μη στάξει, για να τους στηρίξουν στους δεύτερους γύρους, ή τους έβαζαν στα ψηφοδέλτιά τους.
  • Επικαλούμενοι «θεσμικές» και «νομικές δεσμεύσεις», όχι μόνο αρνούνταν να βάλουν εμπόδια στην πολιτική δράση των χρυσαυγιτών, όπως έκαναν και σε επίπεδο δημοτικών και περιφερειακών αρχών, τοπικές αρχές όλων των αστικών κομμάτων. Την ίδια στιγμή, μάλιστα, δεν δίσταζαν ακόμα και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ - όπως ο τότε υπουργός Ν. Βούτσης - να εκφράζουν τη διαφωνία τους στη Βουλή με τη στάση της δημοτικής αρχής της Πάτρας και του κομμουνιστή δημάρχου Κ. Πελετίδη, να εμποδίσει με κάθε τρόπο τη δράση των χρυσαυγιτών, υποδεικνύοντας μάλιστα στους ωρυόμενους χρυσαυγίτες ότι υπάρχουν «νομικές δικλίδες» να καταφύγουν σε βάρος του δημάρχου.
  • Με το ίδιο «θεσμικό» σκεπτικό και πίσω από τη θέση «αφού τους ψήφισε ο κόσμος» (!) βρέθηκαν πλάι πλάι μαζί τους σε εκδηλώσεις, επετείους, όπως όταν πόζαραν όλοι μαζί, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ και χρυσαυγίτες στο Καστελόριζο... Δήμαρχοι και περιφερειάρχες της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΙΝΑΛ και άλλοι τους δίνανε βήμα, χώρο για να καταθέσουν τα στεφάνια τους ως «νόμιμο πολιτικό κόμμα», και ήταν οι λαϊκές κινητοποιήσεις που εμπόδιζαν τους ναζί.
  • Μαζί στη Βουλή με την ψήφο των χρυσαυγιτών ψηφίζονταν σημαντικά αντιλαϊκά νομοσχέδια που έφερναν οι κυβερνήσεις της ΝΔ ή του ΣΥΡΙΖΑ. Ηταν η πρόεδρος της Βουλής, Ζ. Κωνσταντοπούλου, τότε στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, που διαμαρτυρόταν για τον αποκλεισμό υπόδικων βουλευτών από συμμετοχή στις ψηφοφορίες. Ηταν βουλευτές της ΝΔ (Κεφαλογιάννης, Ιωαννίδης, Καράμπελας) που δεν ψήφισαν την άρση ασυλίας του Κασιδιάρη για την επίθεση στην βουλευτή του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη.
* * *

Υπάρχουν κι άλλα πολλά που θα μπορούσε να γράψει κανείς και στα οποία θα επανέλθουμε. Μέχρι τότε να μην ξεχνάμε, όλα αυτά δεν διαγράφονται και δεν «ξεπλένονται». Ολα αυτά κάνουν την επαγρύπνηση αναγκαία καθώς και τη συνέχιση της πάλης για να τσακιστούν οι φασίστες και το σύστημά τους...

Μόνο με την πάλη του!


Η προχτεσινή μεγαλειώδης λαϊκή διαδήλωση για την καταδίκη της Χρυσής Αυγής έξω από το Εφετείο συνεχίζει να προκαλεί αναγούλα σε διάφορους σχολιαστές και δημοσιολόγους, που βρήκαν αφορμή να στάξουν χολή για το εργατικό - λαϊκό κίνημα. Γράφουν, λοιπόν, ότι το σύστημα έχει από μόνο του τα αντανακλαστικά και τους μηχανισμούς να «αυτοπροστατεύεται» από το «εξάμβλωμα του φασισμού», όπως το παρουσιάζουν. Κι ότι, επομένως, το να χώνει τη μούρη του ο λαός, να διαδηλώνουν σωματεία και φορείς ενάντια στη ναζιστική Χρυσή Αυγή τη μέρα που ανακοινώνεται η απόφαση της δίκης και να απαιτούν την καταδίκη των εγκληματιών είναι «λαϊκισμός» και «προσπάθεια επηρεασμού της Δικαιοσύνης». Δεν δίστασαν, μάλιστα, ορισμένοι να χαρακτηρίσουν μέχρι και «ασυνείδητους υπερμεταδότες του κορονοϊού» όσους πήραν μέρος στη διαδήλωση!

Τα «επιχειρήματά» τους δεν εκπλήσσουν. Αλλωστε, τα ίδια χρησιμοποιεί και μια μερίδα των κρυφο-χρυσαυγιτών, που διαμαρτύρονται από προχτές ότι η απόφαση είναι διάτρητη, επειδή πάρθηκε κάτω από την πίεση της μεγάλης διαδήλωσης. Με τέτοιες γελοιότητες προσπαθούν να διασκεδάσουν το φόβο και το δέος τους για το εργατικό - λαϊκό κίνημα, που αποτελεί τον πραγματικό τους αντίπαλο! Αλλού είναι όμως το πρόβλημα όλων αυτών που εξαπολύουν συκοφαντίες και επιθέσεις: Οπως αποδείχτηκε κι από τα εκατοντάδες ντοκουμέντα στη διάρκεια της δίκης, η ναζιστική Χρυσή Αυγή συνδέθηκε πολυπλόκαμα και υποθάλπηκε από αστικά κόμματα και ΜΜΕ, κρατικές υπηρεσίες, κατασταλτικούς μηχανισμούς και κυρίως από τη μεγαλοεργοδοσία, ως «δύναμη κρούσης» ενάντια στους εργαζόμενους, τον λαό, τα δικαιώματα και τους αγώνες του. Σήμερα είναι φανερό σε περισσότερους ότι το τέρας του φασισμού ζει και αναπτύσσεται στα σπλάχνα αυτού του σάπιου συστήματος, που η δυσωδία του αναδίνεται από παντού: Από τις κρίσεις που επαναλαμβάνονται με μεγαλύτερη συχνότητα, την εκμετάλλευση που βαθαίνει, τον ρατσισμό που δολοφονεί, τη φτώχεια που διευρύνεται. Ακόμα κι από τους ομαδικούς τάφους, που ξεφυτρώνουν στις «μητροπόλεις» του καπιταλισμού στον καιρό της πανδημίας.

Ολα τα προηγούμενα χρόνια, το εργατικό - λαϊκό κίνημα, τα συνδικάτα, οι φορείς της νεολαίας και των γυναικών είχαν καθοριστική συμβολή στην αποκάλυψη του εγκληματικού χαρακτήρα και του ρόλου της Χρυσής Αυγής. Η δράση τους βοήθησε να απομονωθούν οι χρυσαυγίτες, να μη βρίσκουν τόπο σε χώρους δουλειάς, σχολεία και γειτονιές. Συνέβαλε να ενισχυθούν τα αντανακλαστικά και η εγρήγορση του λαού απέναντι στο φασισμό - ναζισμό. Αποκάλυψε τα εγκλήματά του, ενάντια σε εργάτες, μετανάστες, νεολαίους, αγωνιστές. Ξεσκέπασε τον κάλπικο αντισυστημισμό τους, όταν τα διάφορα παπαγαλάκια του συστήματος, που σφυρίζουν σήμερα δήθεν αντιφασιστικά, τους έδιναν βήμα στις στήλες και στις εκπομπές τους. Οταν διάφοροι «θεσμοί» του αστικού συστήματος τους ανέχονταν και η μεγαλοεργοδοσία τους ανέθετε «ρόλους» ενάντια σε πρωτοπόρους εργαζόμενους και σωματεία. Το «ως εδώ» που ακούστηκε μαζικά αμέσως μετά τις δολοφονικές επιθέσεις, έπαιξε ρόλο για να γίνουν αυτές η θρυαλλίδα των εξελίξεων, που οδήγησαν τελικά στην ποινική καταδίκη της Χρυσής Αυγής. Γι' αυτό ο λαός χρειάζεται να παραμένει σε εγρήγορση και επιφυλακή. Με το τέρας του φασισμού μόνο με την πάλη του μπορεί να ξεμπερδέψει, βάζοντας στο στόχαστρο το ίδιο το σύστημα που τον γεννά.

Δεν εφησυχάζουμε!


Το μήνυμα αυτό, με το οποίο ολοκληρώθηκε η μεγαλειώδης συγκέντρωση των σωματείων και των μαζικών φορέων για τη δίκη της Χρυσής Αυγής, συμπυκνώνει τη στάση που πρέπει να έχει ο λαός την επόμενη μέρα της καταδικαστικής απόφασης. Γιατί ο λαός πρέπει να γυρίσει την πλάτη σε όσους του συστήνουν για μια ακόμα φορά να «κάτσει στ' αυγά του».

Είναι οι ίδιοι που πριν από την ολοκλήρωση της δίκης έλεγαν στο εργατικό κίνημα «να αφήσει απερίσπαστη τη δικαιοσύνη», «να μην ανακατεύεται», ότι «δεν δικάζει ο λαός αλλά τα αστικά δικαστήρια». Οσοι σήμερα ρίχνουν το σύνθημα ότι «η Χρυσή Αυγή τελείωσε», καλλιεργώντας επικίνδυνο εφησυχασμό, είναι οι ίδιοι που, αντιστρέφοντας την πραγματικότητα, επιχείρησαν το προηγούμενο διάστημα να ξεπλύνουν το αστικό πολιτικό σύστημα από τις ευθύνες του για την καθυστέρηση της δίκης, για την ανοχή στα φασιστοειδή, για τα χαϊδολογήματα που είχε μαζί τους.

Οι εργαζόμενοι δεν έχουν ξεμπερδέψει με το «αυγό του φιδιού».

Πρώτον, γιατί είναι εδώ όλα εκείνα τα στοιχεία που το «εκκολάπτουν». Είναι εδώ το σύστημα που «γεννά» τον φασισμό, ο καπιταλισμός. Είναι εδώ η ιστορική πείρα, που δείχνει ότι οι φασίστες διαχρονικά ανδρώνονταν μέσα από τη διασύνδεσή τους με το αστικό πολιτικό σύστημα.

Δεύτερον, γιατί είναι εδώ η ΕΕ, που με τη χυδαία ιδεολογία των «δύο άκρων» εξωραΐζει τους φασίστες, διώκει Κομμουνιστικά Κόμματα, αποκαθιστά ναζιστές εγκληματίες.

Τρίτον, είναι εδώ η πείρα από την πολύμορφη στήριξη που παρείχε το σύστημα στη Χρυσή Αυγή, για να του βγάλει τη βρώμικη δουλειά σε βάρος του κινήματος, οι διασυνδέσεις και η στήριξη από τμήματα της εργοδοσίας και επιχειρηματικών ομίλων.

Αλήθεια, σε ποιους απευθύνονταν οι υποσχέσεις των χρυσαυγιτών ότι «θα καθαρίσουν τη Ζώνη από το ΠΑΜΕ», αν όχι σε εργολάβους και εφοπλιστές; Ποιος όπλισε το χέρι που άνοιξε κεφάλια συνδικαλιστών; Πολλά επίσης έχουν παραμείνει αναπάντητα και για άλλες σχέσεις με επιχειρηματικά συμφέροντα, όπως και τους «δεσμούς» με τμήματα κρατικών μηχανισμών.

Τέταρτον, γιατί και η ίδια η δίκη επιβεβαίωσε αυτό που είναι γνωστό από την Ιστορία. Οτι μόνος πραγματικός εχθρός των φασιστών είναι το εργατικό - λαϊκό κίνημα. Αλήθεια, ποιος ήταν αυτός που αποκάλυψε τα πιο ατράνταχτα στοιχεία, με τα οποία καταδικάστηκε και ποινικά η εγκληματική οργάνωση; Που έφερε στην επιφάνεια στοιχεία της αδιάσειστης αλήθειας και έδωσε τη δυνατότητα στο δικαστήριο να κάνει το αυτονόητο; Τα εργατικά σωματεία, που μέσα από τη δράση τους πίεσαν να έρθει στην επιφάνεια ο εγκληματικός της χαρακτήρας, ή όσοι συνέβαλαν στην καθυστέρηση της δίκης, όσοι σήμερα βιάζονται να πείσουν τον λαό ότι «ξεμπέρδεψε με τη Χρυσή Αυγή»;

Πώς απομονώθηκε το ναζιστικό μόρφωμα; Από τους χιλιάδες εργάτες και νεολαίους, που κάθε τόσο έπαιρναν στο κυνήγι τα φασιστοειδή όπου τα έβρισκαν, ή από υπουργούς, βουλευτές και δημάρχους της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, που τους έδιναν στασίδι σε εκδηλώσεις, επετείους, συμβολικές εκδρομούλες στα ακριτικά νησιά κ.ά.;

Πώς κατοχυρώθηκε στον δημόσιο λόγο ότι η Χρυσή Αυγή είναι εγκληματική οργάνωση, πριν ακόμα το αποφασίσει το δικαστήριο; Από το ΚΚΕ μέσα και έξω από τη Βουλή, τους συνδικαλιστές, αλλά και όλους όσοι ξεκαθάρισαν ότι η συμμορία αυτή είναι εγκληματική επειδή είναι ναζιστική, ή από τα αστικά πολιτικά κόμματα που ψήφιζαν νόμους με τους οποίους θα έπεφταν στα «μαλακά» οι υπόδικοι και ταυτόχρονα τους φέρονταν με «το γάντι», τάχα επειδή ήταν εκλεγμένοι βουλευτές;

Αυτός που μπορεί πραγματικά να τσακίσει τον φασισμό είναι ο λαός, μέσα από την οργανωμένη πάλη του ενάντια στο σάπιο σύστημα, που τον γεννά και τον θρέφει, και όχι όσοι το υπηρετούν. Θα τον τσακίσουν οι εργάτες, οι άνεργοι, οι φτωχοί αυτοαπασχολούμενοι, οι συνταξιούχοι και οι νέοι των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων, μέσα από τη σύγκρουση με την εργοδοσία και το κράτος της, στην πάλη για την ανατροπή του καπιταλισμού. Τότε και μόνο τότε θα έρθει και η δικαίωση, η ουσιαστική και οριστική!

TOP READ