31 Ιαν 2021

Οι «προστάτες» των Γραμμάτων Ιεράρχες, Αυτοπαρουσιάζονται:

 


 

Οι «προστάτες» των γραμμάτων Ιεράρχες αυτοπαρουσιάζονται
Σύγχρονοι (δεύτερο μισό 4ου αιώνα), οι τρεις ιεράρχες, τρώγονταν σαν σκυλιά μεταξύ τους και αργότερα οι οπαδοί τους, σε βαθμό που ετίθετο ζήτημα ενότητας και της αυτοκρατορίας. 
Διετέλεσαν και οι τρεις πατριάρχες (ο Βασίλειος ανεπίσημα). Πέθαναν αλληλοκατασπαρασσόμενοι.
Επτακόσια χρόνια μετά τον θάνατό τους, ο επίσκοπος Ευχαϊτών Ιωάννης Μαυρόπους, με παρότρυνση του τότε αυτοκράτορα Αλέξιου Α΄ Κομνηνού στα τέλη του 11ου αιώνα (προσέξτε πότε) τους όρισε κοινή γιορτή για να κατευναστούν τα πνεύματα.
Η εκκλησία όμως, στην ιστοσελίδα της, υποστηρίζει ψευδώς και αλήτικα πως οι ίδιοι απευθύνθηκαν στον Μαυρόποδα (ενώ ήταν πεθαμένοι 700 χρόνια):
«Οι ίδιοι οι άγιοι έδωσαν τέλος στη διαμάχη εμφανιζόμενοι στο θεοσεβή, ενάρετο και προικισμένο με πλούσια χαρίσματα ιεράρχη Ιωάννη Μαυρόποδα, επίσκοπο Ευχαϊτών, λέγοντάς του ότι μεταξύ τους δεν υπήρχε αντιδικία και να ενεργήσει τα δέοντα για να σταματήσει η επικίνδυνη για την ενότητα της Εκκλησίας διαμάχη».
Θαυμάστε τους:

-Μέγας Βασίλειος
«Προσταγή! Μη δειλιάζετε από των ελληνικών πιθανολογημάτων… τα οποία είναι σκέτα ξύλα, μάλλον δε δάδες που απώλεσαν και του δαυλού την ζωντάνια και του ξύλου την ισχύ, μη έχοντας δε ούτε και του πυρός την φωτεινότητα, αλλά σαν δάδες καπνίζουσες καταμελανώνουν και σπιλώνουν όσους τα πιάνουν και φέρνουν δάκρυα στα μάτια όσων τα πλησιάζουν. Έτσι και (των Ελλήνων) η ψευδώνυμος γνώση σε όσους την χρησιμοποιούν».
(«Εις τον προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον», 7.196.3) 
«Είναι εχθροί οι Έλληνες... διότι διασκεδάζουν καταβροχθίζoντας με ορθάνοιχτο στόμα τον “Ισραήλ”. Στόμα δε, λέγει εδώ ο προφήτης (βλ. Ησαΐας Θ΄: 11) την σοφιστική του λόγου δύναμη, η οποία τα πάντα χρησιμοποίησε για να παραπλανήσει αυτούς που πιστεύουν με απλότητα στον Θεό».
(«Εις τον προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον», 9.230.8)

«Δεν πρέπει να παραδώσετε στους αρχαίους (Έλληνες) συγγραφείς το τιμόνι του νου σας, για να σας πάνε όπου αυτοί θέλουν... Οδηγός μας στην εδώ κάτω ζωὴ είναι η Αγία Γραφή, που η γλώσσα της έχει πολύ μυστήριο... Αν οι δυο διδασκαλίες έχουν κάποια συγγένεια, θα ήταν ωφέλιμη η γνώση και των δυο. Αλλά έχουν και μεγάλη διαφορά. Γι᾿ αυτό, αν τις βάλουμε τη μια πλάι στην άλλη και τις συγκρίνουμε, θα δούμε καθαρά ότι η μια υπερέχει της άλλης (εννοεί ότι υπερέχει η εβραϊκή έναντι της ελληνικής)... Όσοι στα συγγράμματα των αρχαίων Ελλήνων δεν αναζητούν μονάχα τη γλύκα και τη χάρη του λόγου, μπορούν ν᾿ αποκομίσουν και κάποια ωφέλεια για την ψυχή. Πρέπει, λοιπόν, αυτά τα συγγράμματα να τα σπουδάζουμε ακολουθώντας το παράδειγμα των μελισσών. Οι μέλισσες δεν πετάνε σε όλα τα λουλούδια με τον ίδιο τρόπο. Κι όπου καθίσουν, δεν κοιτάνε να τα πάρουν όλα. Παίρνουν μονάχα όσο χρειάζεται στη δουλειά τους και το υπόλοιπο το παρατούν και φεύγουν».
(«Παραινέσεις προς τους νέους όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων», παρ. 1-4) 

-Ιωάννης ο Χρυσόστομος:
Ο πολύς και γραμματιζούμενος Ιωάννης ο Χρυσόστομος εξαφανίζει από προσώπου γης το ναό της Αρτέμιδος στην Έφεσο, ένα από τα επτά θαύματα της αρχαιότητας, και αναδιαμορφώνει τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της Συρίας σβήνοντας από το χάρτη καθετί το ελληνικό.
Το έτος 405 μ.τ.χ., ο Ιωάννης “Χρυσόστομος”, ο ανόητος αλλά δολοφόνος μισέλληνας που ευθέως αποκαλεί την ελληνική φιλοσοφία “ελληνική μωρία”, “έξωθεν άνοια” και “μητέρα των κακών” στην 1η Ομιλία του Προς Κορινθίους, παρ’ όλο που είναι πλέον εξόριστος στην Αρμενία, στέλνει τις ορδές των ροπαλοφόρων συμμοριτών μοναχών να σαρώσουν τα “είδωλα”, δηλαδή ό,τι έχει απομείνει από τους ναούς, τα αγάλματα και τους βωμούς της Παλαιστίνης και της Συρίας. 
Όπως γράφει ο Σουβέν:
«… ενθαρρύνει από τον τόπο της εξορίας του στην Αρμενία τις συμμορίες των μοναχών που λεηλατούσαν τα Εθνικά Ιερά στη Φοινίκη».
και
«…όταν οι χωρικοί της Φοινίκης σκοτώνουν ή βγάζουν εκτός μάχης τους φανατισμένους ζηλωτές, ο Ιωάννης παρακινεί όσους παραμένουν γεροί να συνεχίσουν όπως οι καπετάνιοι στην καταιγίδα… τους προσφέρει δε κάθε υλική βοήθεια… και πληρώνει τους επιστάτες και τους εργάτες των κατεδαφίσεων των Ιερών.
«Αν κοιτάξεις στα ενδότερα (των ελληνικών σκέψεων) θα δεις, τέφρα και σκόνη και τίποτε υγιές, αλλά τάφος ανοιγμένος είναι ο λάρυγγας (των Ελλήνων φιλοσόφων), όλα δε είναι γεμάτα ακαθαρσίες και πύον, και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν από σκουλήκια… Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, παίρνοντας από τους φιλοσόφους τους… Εμείς όμως, δεν παραιτούμαστε από την μάχη εναντίον τους».
(«Υπόμνημα εις τον άγιον Ιωάννην τον Απόστολον και Ευαγγελιστήν», Ομιλία Ξ', 59.369-370)

«Πού είναι τώρα οι σοφοί των Ελλήνων με τα πυκνά τους γένια, με τους έξωμους χιτώνες τους και με τα παραφουσκωμένα λόγια; Όλη την βάρβαρη Ελλάδα ο σκηνοποιός (ο Παύλος) επέστρεψε (εκχριστιάνισε). Ας είναι ανάμεσά τους κι αυτός ο περιβόητος Πλάτων, που τρεις φορές πήγε στη Σικελία, γεμάτος επίδειξη και κομπορρημοσύνη, μα κανείς δεν του έδωσε προσοχή. Όμως εκείνος ο σκηνοποιός όχι μόνο στη Σικελία, όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και σ’ όλη την οικουμένη πέταξε και δεν σκανδάλισε, και είναι φυσικό, γιατί οι διδάσκαλοι δεν καταφρονούνται από την εργασία τους αλλά από τα ψέματά τους».
(«Ερμηνεία εις την “Προς Ρωμαίους επιστολήν”», 60.407)

«Πόσο κόπιασε ο Πλάτων με τους μαθητές του με το να μας συζητεί περί γραμμής και γωνίας και σημείου και περί αριθμών αρτίων και περιττών και ίσων μεταξύ τους και ανίσων και για τέτοια θέματα λεπτεπίλεπτα ως ο ιστός της αράχνης -διότι αυτά στη ζωή είναι περισσότερο άχρηστα από εκείνα τα υφάσματα- και χωρίς να ωφελήσει πολύ ή λίγο με τις συζητήσεις αυτές εγκατέλειψε έτσι τη ζωή;»
(«Ερμηνεία εις την “Α΄ Κορινθίους επιστολήν”», Ομιλία Δ', 61.34)

«Οι Έλληνες φιλόσοφοι και ρήτορες, είναι καταγέλαστοι και δεν διαφέρουν από τα παιδιά που λένε ανοησίες. Γιατί δεν μπόρεσαν να πάρουν με το μέρος τους ούτε έναν σοφό η άσοφο, ούτε άνδρα ή γυναίκα, ούτε ένα μικρό παιδί από τόσα έθνη κι από τόσους λαούς, αλλά προκαλούσαν τόσα γέλια τα βιβλία που είχαν γράψει, ώστε, μόλις τα παρουσίαζαν, να εξαφανίζονται, γι' αυτό και χάθηκαν τα περισσότερα... Ποτέ δεν έκαμαν το σωστό, αλλά ήσαν δειλοί, φιλόδοξοι, αλαζόνες και είχαν ασυλλόγιστα πάθη... Ο Ελληνισμός μπορεί ν' απλώθηκε σ' όλη τη γη και να κατέκτησε τις καρδιές των ανθρώπων, καταλύθηκε όμως με την δύναμη του Χριστού και το κήρυγμά μας φυτεύτηκε στις ψυχές των ανθρώπων... Και όσοι ήταν άπιστοι εντυπωσιάστηκαν από την διδασκαλία του Ιησού και περιφρόνησαν την δουλοπρέπεια, την ανελευθερία και την ποταπότητα των Ελλήνων. Όλοι διέκριναν την ευγένεια των μέσων που χρησιμοποιούν οι χριστιανοί, σε αντίθεση με την αισχρότητα των Ελλήνων».
(«Εις τον μακάριον Βαβύλαν και κατά Ελλήνων», παρ. 11-12, 15, 40)
[σ.σ.: Ολόκληρο αυτό κείμενο, είναι ένας λίβελλος εναντίον των Ελλήνων και του Ελληνισμού.]

«Όλα αυτά τα λόγια της ελληνικής μωρίας, είναι παραληρήματα που προκαλούν το γέλιο. Διότι όπως ακριβώς εάν κάποιος αποτολμά να σημαδεύει τον ουρανό με το τόξο του προσπαθώντας να τον κάνει κομμάτια με τα βέλη του ή να αποστερέψει τον ωκεανό με το να τον αδειάζει με τα χέρια του, δεν θα υπάρχει κανένας εύθυμος που δεν θα γελάσει μαζί του, αλλά οι σοβαρότεροι θα χύσουν πολλά δάκρυα (για τα χάλια του). Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, όταν οι Έλληνες μας αντιμιλούν, είναι καλό να γελάς εις βάρος τους και να κλαις για λογαριασμό τους. Διότι αυτοί επιχειρούν πολύ πιο κενόδοξα πράγματα απ’ αυτόν που ελπίζει ότι μπορεί να τραυματίσει τον ουρανό ή να αδειάσει τη θάλασσα».
(«Εις τον μακάριον Βαβύλαν και κατά Ελλήνων», παρ. 21)

«Όπου η μνήμη των μαρτύρων, εκεί και η ντροπή των Ελλήνων».
(«Εις τον άγιον ιερομάρτυραν Βαβύλαν», παρ. β')

«Όσο πιο βάρβαρο ένα έθνος φαίνεται και της ελληνικής απέχει παιδείας, τόσο λαμπρότερα φαίνονται τα ημέτερα…».
(«Υπόμνημα εις τον άγιον Ιωάννην τον Απόστολον και Ευαγγελιστήν», Ομιλία Α', 59.31)

«Tα παιδιά να υπακούτε στους γονείς σας σύμφωνα με το θέλημα του Kυρίου… Εκτός κι αν ο γονέας είναι Έλληνας...».
(«Προς Eφεσίους επιστολήν», Oμιλία KA', παρ. α')

«Τι όμως, άγιος είναι ο ναός του Σεράπιδος διά τα βιβλία; (αναφέρεται στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης που υπήρχαν στην Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας) Μη γένοιτο! Αλλ’ εκείνα μεν (τα ιουδαϊκά αυτά βιβλία) έχουν την δική τους αγιότητα, στον τόπο όμως (στο Σεράπειο δηλαδή) δεν την μεταδίδουν...αλλά δαίμονες οικούσι τον τόπον... μάλλον δε και αυτών (των Ελλήνων) όντων δαιμόνων... και παρ’ αυτών (των Ελλήνων) στέκει εκεί βωμός απάτης αόρατος, εις τον οποίον ψυχάς ανθρώπων θυσιάζουσι... Κατάλαβε λοιπόν και φανέρωσε (διέδωσε) ότι δαίμονες κατοικούν εκεί».
(«Λόγοι κατά Ιουδαίων», Λόγος Α', παρ. στ')

«Κανένας δεν πρέπει να δίνει στα παιδιά του ονόματα των (Ελλήνων) προγόνων του, του πατέρα, της μητέρας, του παππού και του προπάππου, αλλά να δίνει τα ονόματα των δικαίων (δηλ. εβραϊκά, της Παλαιάς Διαθήκης), των μαρτύρων, των επισκόπων και των αποστόλων».
(«Περί κενοδοξίας και όπως δει τους γονέας ανατρέφειν τα τέκνα»)

«Που είναι τώρα τα έργα του Πλάτωνα, του Πυθαγόρα και των Αθηναίων (φιλοσόφων); Οι ψαράδες (Απόστολοι) και ο σκηνοποιός (Παύλος) διέδωσαν το έργο τους όχι μόνο στην Ιουδαία, αλλά και στη γλώσσα των βάρβαρων, κάτι που οι Έλληνες μόνο στον ύπνο τους θα φαντάζονταν».
(«Ομιλία Η', λεχθείσα εν τη εκκλησίᾳ τη επὶ Παύλου, Γότθων αναγνόντων, και πρεσβυτέρου Γότθου προομιλήσαντος», παρ. α')

«Αφανίσαμε από προσώπου γης κάθε ίχνος παιδείας, τέχνης και φιλοσοφίας του αρχαίου κόσμου».
(«Ο ανθελληνισμός στα πατερικά και εκκλησιαστικά κείμενα» [Γεώργιος Σιέττος])

-Γρηγόριος Ναζιανζηνός ο Θεολόγος:
«Η μητέρα μου πρόσεχε να μη φιλήσουν τα χείλη μου ελληνικά χείλη, να μην αγγίξουν τα χέρια μου ελληνικά χέρια και ούτε ελληνικά τραγούδια να μολύνουν τα αφτιά και την γλώσσα μου».
(«Επιτάφιος εις τον πατέρα, παρόντος Βασιλείου», παρ. ι')

«Οι αμόρφωτοι (Έλληνες) φιλόσοφοι, ενώ μυθολογούσαν για τα άστρα και δημιούργησαν την αστρολογία, δεν κατάφεραν να εξηγήσουν πως μας διοικεί ο Θεός».
(«Λόγος προς αστρονόμους»)

«(Η βάπτιση του Ιησού), δεν είναι μυστήριο απατηλό, ούτε ελληνική απάτη και μέθη. Είναι μυστήριο θείο και λαμπρό».
(«Εις τα Άγια Φώτα», παρ. α')

«Η σοφία των Ελλήνων είναι τύφος... Οι Έλληνες είναι αλαζόνες... δεισιδαίμονες... αυθάδεις...».
(«Εις Ηρώνα τον φιλόσοφον»)

«Ποίος Ευκλείδης εμιμήσατο ταύτα, γραμμαίς εμφιλοσοφών ταις ουκ ούσαις, και κάμνων εν ταις αποδείξεσι; Τίνος Παλαμήδους τακτικά κινήματά τε και σχήματα γεράνων, ως φασι, και ταυτά παιδεύματα κινουμένων εν τάξει, και μετά ποικίλης της πτήσεως; Ποίοι Φειδίαι και Ζεύξιδες και Πολύγνωτοι, Παρράσιοι τε τινες και Αγλαοφώντες, κάλλη μεθ᾿ υπερβολής γράφειν και πλάττειν ειδότες;».
(«Λόγος θεολογικὸς Β', περὶ Θεολογίας», παρ. 25)

Και ένα τελευταίο που δηλώνει το ήθος του:
«Τίποτα δεν μπορεί να επιβληθεί καλύτερα στον κόσμο από τη μωρολογία• όσο λιγότερο καταλαβαίνουν κάτι, τόσο περισσότερο το θαυμάζουν»! («Ἐπειδὴ τὸ μὲν ῥᾳδίως ληπτὸν, ἅπαν εὐκαταφρόνητον· τὸ δὲ ὑπὲρ ἡμᾶς, ὅσῳ δυσεφικτότερον, τοσούτῳ θαυμασιώτερον· καὶ γυμνάζει τὸν πόθον ἅπαν τὸ διαφεῦγον τὴν ἔφεσιν»)
(«Περί φιλοπτωχίας», παρ. λγ').

 

Η φωτογραφία από το γνωστό ντοκιμαντέρ του Κώστα Γαβρά, με τους μοναχούς να γκρεμίζουν το αέτωμα του Παρθενώνα.

Οι κάτοικοι του Ευρώτα δεν θα θυσιάσουμε τις ζωές μας και το μέλλον του τόπου μας για τα συμφέροντα της ΤΕΡΝΑ

 


Δημοσιεύουμε κείμενο που λάβαμε στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο από την Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων Ευρώτα.

Η περιφερειακή αρχή και  η ΤΕΡΝΑ  υπέγραψαν  σήμερα την ενεργοποίηση της κοστοβόρας και αντιπεριβαλλοντικής  σύμβασης ΣΔΙΤ απορριμμάτων αγνοώντας τις αντιδράσεις των κατοίκων, τις αποφάσεις του ΔΣ Ευρώτα που εναντιώνεται στο έργο (άρνηση έγκρισης κυκλοφοριακού κόμβου, καταγγελία στην ΕΕ κ.α) καθώς και τις εκδικάσεις που εκκρεμούν (αίτηση ακυρώσεως στο ΣΤΕ από τους δήμους των περιοχών, αίτηση αναστολής εργασιών του Δήμου Ευρώτα). 

Γίνεται φανερό, ότι «σπεύδουν» να βάλουν την υπογραφή τους στην σύμβαση για να διασφαλίσουν  την κερδοφορία  της ΤΕΡΝΑ για τα επόμενα 28 χρόνια την οποία με βάση τους όρους της σύμβασης (Παράρτημα 6) θα κληθούμε να  χρυσοπληρώνουμε εμείς  μέσω  των αποζημιώσεων και των εγγυημένων  ποσοτήτων σκουπιδιών που οφείλουν να «παραδίδονται» στην πόρτα των εργοστασίων ανεξαρτήτως του πόσα παράγει κάθε περιοχή.  Αξίζει να σημειωθεί ότι με την σύμβαση αυτή τα τέλη που πληρώσουμε για την διαχείριση των απορριμμάτων αναμένεται να πενταπλασιαστούν.  

Δεν πέφτουμε από τα σύννεφα με όλα αυτά, η «αγαστή» συνεργασία Περιφέρειας Πελοποννήσου και ΤΕΡΝΑ έχει φανεί εξάλλου  από την απόφαση της οικονομικής επιτροπής για τον ορισμό δικηγόρου για την υπεράσπιση του θεάρεστου έργου κατά την εκδικαση στο ΣΤΕ αλλά και με την «αντιαγωγή» του Φορέα Διαχείρισης Στεραίων Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) στην αίτηση αναστολής εργασιών του Δήμου Ευρώτα.   

Εδώ και μια δεκαετία όλες οι κυβερνήσεις και οι περιφερειακές αρχές εναλλάξ προώθησαν το έργο αυτό, δίνοντας την σκυτάλη ο ένας στον άλλο.  Η «σκυταλοδρομία» ξεκίνησε  το 2014 με  την περιφερειακή αρχή Τατούλη (με τις ευλογίες της τότε διακομματικής κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) η οποία αποδέχτηκε ακόμα και πλαστά συμβόλαια για να βρεθούν οι αναγκαίες εκτάσεις και να προχωρήσει η κατασκευή των μονάδων, στην συνέχεια όταν τα συμβόλαια κατέπεσαν  στις δικαστικες αίθουσες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ  με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου της (10/2018)  κήρυξε τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις των αναγκαίων  εκτάσεων  ενώ  η κυβέρνηση (ΝΔ) Μητσοτάκη  όταν μετά από την κινητοποίηση μας    (9/2019)  το περιφερειακό συμβούλιο καταψήφισε τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις «εφεύρε» ειδική φωτογραφική τροπολογία που η αρμοδιότητα πέρασε στις απόλυτα ελεγχόμενες οικονομικές επιτροπές.

Τέλος, ένα ακόμα «κατόρθωμα» της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι η εξασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης του έργου μέσω του Ταμείο Δημοσίων επενδύσεων όταν η ΕΕ (8/2020)  απέρριψε   το φάκελο χρηματοδότησης του έργου χαρακτηρίζοντας το υπερκοστολογημένο, υπερδιαστασολογημένο και αντιπεριβαλλοντικό.

Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι κυβερνήσεις και περιφέρεια  δε δίνουν «δεκάρα τσακιστή» για τις ζωές μας, για τους φυσικούς πόρους  της περιοχής μας και για το μέλλον των αγροτικών μας προϊόντων. Δεν έχουμε τίποτα να περιμένουμε από όλους αυτούς, τους διαμηνύουμε ότι:

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΕΥΡΩΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΒΑΛΕΙ ΚΑΜΙΑ  ΥΠΟΓΡΑΦΗ  ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΓΙΑ ΕΜΑΣ!

ΔΕΝ ΘΑ ΘΥΣΙΑΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ  ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ!

ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΜΠΡΟΤΣΑ ΤΟΥΣ!

ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥΣ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ!

Οι ανταγωνισμοί για τα κέρδη καθορίζουν τους ρυθμούς παραγωγής και διάθεσης

 

 


Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν: Ο καπιταλισμός είναι ο πραγματικός και ορατός «ιός»!

 

Copyright 2020 The Associated

«Οσο περισσότερο καθυστερούμε να παρέχουμε εμβόλια, εξετάσεις και θεραπείες σε όλες τις χώρες, τόσο περισσότερο θα αντέξει ο ιός, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα για νέες μεταλλάξεις και η πιθανότητα τα σημερινά εμβόλια να καταστούν αναποτελεσματικά, τόσο δυσκολότερο θα είναι να αντιμετωπίσουν όλες οι χώρες την πανδημία», σημείωσε την περασμένη βδομάδα ο γενικός διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, προειδοποιώντας για τις συνέπειες του λεγόμενου «εθνικισμού των εμβολίων».

Πέρα από τις διαπιστώσεις, πάντως, το βασικό ερώτημα είναι γιατί υπάρχουν οι καθυστερήσεις στην παγκόσμια παραγωγή εμβολίων και στον εφοδιασμό των κρατών. Και η απάντηση είναι ότι τα προγράμματα εμβολιασμού σε όλα τα καπιταλιστικά κράτη εξελίσσονται με τους ρυθμούς που επιβάλλουν η παραγωγή με σκοπό το κέρδος, ο επιχειρηματικός και γεωπολιτικός ανταγωνισμός, η προστασία της «πνευματικής ιδιοκτησίας» των φαρμακευτικών ομίλων.

Δηλαδή, ένα σημαντικό «όπλο» προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πανδημία του SARS-CoV-2 βρίσκεται στα χέρια των μονοπωλίων του Φαρμάκου και αυτά καθορίζουν αν τους συμφέρει να αναπτυχθεί ένα εμβόλιο, με τι ρυθμούς θα παράγουν ώστε να έχουν το μέγιστο κέρδος, ποιος θα το πάρει πρώτος και πότε.

Η πηγή του προβλήματος, δηλαδή, που όλοι προσπαθούν να αποσιωπήσουν, είναι ότι η παραγωγή των εμβολίων γίνεται με σκοπό το κέρδος και όχι για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Οτι στο πλαίσιο αυτού του σάπιου συστήματος, οι λαοί είναι όμηροι των ομίλων και της πολιτικής στήριξης των επιχειρηματικών συμφερόντων από όλες τις αστικές κυβερνήσεις και τα κόμματα, με την ανάγκη αντιμετώπισης της πανδημίας, που έχει προκαλέσει εκατομμύρια θανάτους, να μπαίνει σε δεύτερο πλάνο για τα μονοπώλια.

Αντίθετα, αν το Φάρμακο δεν ήταν καπιταλιστική ιδιοκτησία, αλλά κοινωνικό αγαθό, στο πλαίσιο ενός άλλου τρόπου οργάνωσης της οικονομίας και της κοινωνίας, με κοινωνικοποιημένα τα μέσα παραγωγής, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο, θα προωθούνταν η παγκόσμια επιστημονική συνεργασία για την ανάπτυξη εμβολίων, θα υπήρχε έγκαιρα σχεδιασμός προκειμένου να αξιοποιηθούν όλες οι παραγωγικές δυνατότητες για μαζική παραγωγή εμβολίων, ώστε να καλυφθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα ο πληθυσμός και να αντιμετωπιστεί η πανδημία.

Ολα αυτά εμποδίζονται από το κυνήγι του κέρδους και τον ανταγωνισμό των μονοπωλιακών ομίλων που κατέχουν τις πατέντες και τα πνευματικά δικαιώματα, δεν μεταβιβάζουν σε άλλες παραγωγικές μονάδες την τεχνογνωσία, αποφασίζουν πόσες ποσότητες εμβολίων θα παράξουν ανάλογα με την απόδοση των επενδύσεων, επωφελούνται από την έλλειψη εμβολίων που διατηρεί υψηλά τις τιμές.

Οι λαοί χρυσοπληρώνουν τις φαρμακευτικές

Με το ξέσπασμα της πανδημίας, προκειμένου οι φαρμακευτικοί όμιλοι να έχουν επιχειρηματικό κίνητρο και διασφάλιση κερδών, ώστε να προχωρήσουν στην ανάπτυξη ενός εμβολίου, συνολικά, οι κυβερνήσεις παρείχαν - με χρήματα των λαών - περίπου 7,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης επιστημονικών στοιχείων «Airfinity», ενώ «φιλανθρωπικά» ιδρύματα και «μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί» διέθεσαν περίπου 1,7 δισ. ευρώ, από δωρητές.

Οπως αναφέρουν αναλυτές της εταιρείας στο BBC, αρχικά οι εταιρείες δεν βιάστηκαν να χρηματοδοτήσουν ερευνητικά προγράμματα εμβολίων και μόνο όταν τα κράτη και οι οργανισμοί παρενέβησαν με δεσμεύσεις χρηματοδότησης αυτές άρχισαν να εργάζονται πάνω στα εμβόλια.

Αφού οι λαοί χρυσοπλήρωσαν τις φαρμακευτικές για να ιδιοποιηθούν και να εξελίξουν πολύχρονη έρευνα για τους κορονοϊούς που είχε συντελεστεί σε δημόσια ιδρύματα, οι κυβερνήσεις των πιο ισχυρών ιμπεριαλιστικών κρατών προχώρησαν σε «εικονικά συμβόλαια», ποντάροντας σε εμβόλια που βρίσκονταν σε πειραματικό στάδιο, δίνοντας μη επιστρεπτέες προκαταβολές και μάλιστα υπογράφοντας «λευκά χαρτιά», αποδεχόμενες τους όρους που έθεταν οι φαρμακευτικές εταιρείες.

Επίσης, οι τιμές των εμβολίων, που κρατιούνται μυστικές, καθορίζονται από την προσφορά και τη ζήτηση, συνεπώς οι φαρμακευτικές εταιρείες κερδίζουν ακόμη περισσότερα από τη σημερινή έλλειψη εμβολίων.

Οι κυβερνήσεις υπερασπίζονται το «δικαίωμα» στην πατέντα

Ως προς το θέμα της τεχνογνωσίας, της πατέντας και της πνευματικής ιδιοκτησίας των φαρμακευτικών εταιρειών, προφανώς δεν τέθηκε κανένα θέμα, ούτε υπήρξε συζήτηση να μπει στους όρους των συμβολαίων.

Οπως σημειώνει ο διευθυντής της ερευνητικής ομάδας «Medicines Law and Policy», όχι μόνο δεν υπήρξε ως προϋπόθεση από τις κυβερνήσεις για την παροχή δημόσιας χρηματοδότησης στη φαρμακοβιομηχανία, αντίθετα οι εταιρείες χρηματοδοτήθηκαν ουσιαστικά «άνευ όρων».

Μάλιστα, οι κυβερνήσεις των ισχυρότερων καπιταλιστικών κρατών υπερασπίζονται «με νύχια και με δόντια» το «δικαίωμα» της φαρμακοβιομηχανίας στην πατέντα και την καπιταλιστική ιδιοκτησία στην έρευνα, και αυτό δεν αλλάζει σε συνθήκες παγκόσμιας πανδημίας.

Τον περασμένο Μάη, στην καρδιά της πανδημίας, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, σε μια ...συμβολική κίνηση, κάλεσε τις εταιρείες - κατόχους των πνευματικών δικαιωμάτων να μοιραστούν τις πατέντες των εμβολίων τους σε μια κοινή επιστημονική ομάδα του ΠΟΥ.

Κάλεσε επίσης τα κράτη να συμπεριλάβουν αντίστοιχες ρήτρες στα συμβόλαια με τις φαρμακευτικές εταιρείες. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, με τις φαρμακευτικές εταιρείες να ξεκαθαρίζουν με απανωτές δηλώσεις ότι η δημοσιοποίηση της πατέντας θα σήμαινε πρακτικά ότι δεν υπάρχει «κίνητρο για επενδύσεις».

«Είναι ανοησία ή ακόμη και επικίνδυνο να υποστηρίξουμε μια τέτοια πρωτοβουλία», δήλωνε το Μάη ο διευθύνων σύμβουλος της «Pfizer», Αλμπερτ Μπουρλά, ενώ ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Φαρμακευτικής Ενωσης (IFPMA) ξεκαθάρισε πως αν δεν ισχύει η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας σε περίοδο πανδημίας «δεν θα υπάρξει ούτε ένα εμβόλιο».

Στη συνεδρίαση του ΠΟΥ τον περασμένο Νοέμβρη σχεδόν τα μισά κράτη ανάμεσά τους οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία, η Ιαπωνία, η ΕΕ κ.ά., αντιστάθηκαν σθεναρά σε αίτημα της Νότιας Αφρικής και της Ινδίας να ανασταλούν οι πατέντες σε ορισμένες χώρες, για να αυξηθεί η παραγωγή θεραπειών, τεστ και εμβολίων για τον περιορισμό της πανδημίας.

«Ενδοοικογενειακή» κόντρα για τα εμβόλια στην ΕΕ

Σε αυτό το φόντο συνεχίζεται και η «ενδοοικογενειακή» αντιπαράθεση μεταξύ της ΕΕ και της βρετανο-σουηδικής φαρμακευτικής εταιρείας «AstraZeneca», που έχει και γεωπολιτικές προεκτάσεις ως προς τις ανταγωνιστικές σχέσεις ΕΕ - Μεγάλης Βρετανίας.

Η «AstraZeneca» ανακοίνωσε πως αντί για 80 εκατ. δόσεις το πρώτο τρίμηνο, θα παραδώσει στην ΕΕ περίπου 30 εκατ. λόγω «προβλημάτων στην παραγωγή», ενώ δεν είναι καν ξεκάθαρο αν το συμβόλαιο που υπέγραψε με την ΕΕ την υποχρεώνει να παραδώσει συγκεκριμένο αριθμό δόσεων.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της «AstraZeneca», Πασκάλ Σοριό, «το συμβόλαιο με τη Βρετανία κλείστηκε τρεις μήνες πριν από τις Βρυξέλλες». Εξάλλου, πρόσθεσε, η εταιρεία του δεν υποχρεούται από το συμβόλαιο να παραδώσει συγκεκριμένες ποσότητες εμβολίου.

Η «AstraZeneca» συνήψε με την ΕΕ συμφωνία «καλύτερης δυνατής προσπάθειας», επειδή «οι Βρυξέλλες ήθελαν να προμηθεύονται λίγο - πολύ ταυτόχρονα με τους Βρετανούς - παρόλο που αυτοί είχαν υπογράψει τρεις μήνες νωρίτερα. Γι' αυτό υποσχεθήκαμε να προσπαθήσουμε, αλλά δεν δεσμευτήκαμε με συμβόλαιο», είπε ο Σοριό, προσθέτοντας πως η παραγωγή έχει μείνει πίσω κατά δύο μήνες σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.

Η ΕΕ εμφανίζεται ενοχλημένη για τις μειωμένες παραδόσεις εμβολίων και για το γεγονός ότι η προμήθεια εμβολίων στη Μεγάλη Βρετανία εξελίσσεται κανονικά.

«Η παρασκευή εμβολίων είναι πολύ περίπλοκη και μπορεί να χρειαστούν εργασίες για αύξηση της παραγωγικής ικανότητας που οδηγούν σε καθυστερήσεις», όμως σε αυτήν την περίπτωση «θα πρέπει να επηρεαστούν όλοι με τον ίδιο τρόπο και όχι μόνο η ΕΕ», είπε χαρακτηριστικά ο Γερμανός υπουργός Υγείας, Γενς Σπαν.

Κι ενώ όλη η λογική της ΕΕ - και όλων των ιμπεριαλιστικών κέντρων - για την υποτιθέμενη «διασφάλιση εμβολίων» βασίζεται ακριβώς στη λογική «όποιος πληρώνει, παίρνει», η επίτροπος Υγείας της ΕΕ, Στέλλα Κυριακίδη, επέμεινε ότι εκατομμύρια δόσεις που παράχθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει τώρα να μεταφερθούν στην ΕΕ, απορρίπτοντας το επιχείρημα ότι η βρετανική κυβέρνηση έχει υπογράψει τρεις μήνες νωρίτερα από τις Βρυξέλλες.

Παράλληλα, η Κομισιόν κατάρτισε μηχανισμό ελέγχου και περιορισμού των εξαγωγών εμβολίων που έχουν παραχθεί σε εργοστάσια της ΕΕ, προς «τρίτες χώρες», με το βλέμμα στραμμένο στη Βρετανία.

Σε ανακοίνωσή της η «AstraZeneca» ξεκαθάρισε πως «κάθε αλυσίδα εφοδιασμού αναπτύχθηκε με εισροές και επενδύσεις από συγκεκριμένες χώρες ή διεθνείς οργανισμούς βάσει των συμφωνιών εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένης της συμφωνίας μας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

«Καθώς κάθε αλυσίδα εφοδιασμού έχει δημιουργηθεί για να καλύψει τις ανάγκες μιας συγκεκριμένης συμφωνίας, το εμβόλιο που παράγεται από οποιαδήποτε αλυσίδα εφοδιασμού είναι αφιερωμένο στις σχετικές χώρες ή περιοχές και γίνεται χρήση της τοπικής παραγωγής όπου είναι δυνατόν», συμπληρώνει.

Η ΕΕ έχει κλείσει συμβόλαιο 350 εκατ. ευρώ για 400 εκατ. δόσεις του εμβολίου, χωρίς να έχει καταβληθεί όλο το ποσό, σύμφωνα με ρεπορτάζ στον διεθνή Τύπο, ενώ ενδεικτικό της υποκρισίας είναι το ότι αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα, όπως έχει ζητήσει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, τις συμφωνίες που έχει κλείσει με τα μονοπώλια του Φαρμάκου.


Ε. Μ.
 

30 Ιαν 2021

Άθλια κυβερνητική μεθόδευση: Ποινικοποιεί τον αγώνα φοιτητών, μαθητών, εκπαιδευτικών

 

 

 Οι άθλιες και αντιδραστικές πρακτικές προχωρά η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Με πολιτική εντολή του «σερίφη» Χρυσοχοιδη η αστυνομία σχηματίζει δικογραφία για το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Πέμπτης αξιοποιώντας από την πρώτη κιόλας μέρα τις διατάξεις της χουντο-απαγόρευσης των διαδηλώσεων για τα 100 άτομα. 

Η κυβέρνηση ενεργοποιεί τις διατάξεις του απαράδεκτου νομοθετήματος που αφορούν τις συναθροίσεις και προχωρά σε ευθεία επίθεση εναντίον του φοιτητικού και γενικότερα του λαϊκού κινήματος. Επιδίωξη των κυβερνώντων είναι

να ποινικοποίησουν τις διαδηλώσεις και τις λαϊκές αντιδράσεις ενόψει του νέου κύματος των αντιδραστικών νομοσχέδιων που θα φέρουν προκειμένου να πλήξουν κάθε πτυχή των δικαιωμάτω του εργαζόμενου λαού και της νεολαίας. 

Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό, η δικογραφία διενεργείται από τη Διεύθυνση Αστυνομίας Αθηνών που έχει την ευθύνη, κατόπιν παραγγελίας του εισαγγελέα. Αφορά την παραβίαση της πρόσφατης χουντικής εμπνεύσεως απόφαση του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ για απαγόρευση συναθροίσεων άνω των 100 ατόμων μέχρι την 1η Φεβρουαρίου και τον νόμο για τις συναθροίσεις, καθώς δεν είχε οριστεί διοργανωτής όπως προβλέπεται και πραγματοποιήθηκε πορεία. 

Μάλιστα η αστυνομία επικαλείται και για παράβαση του άρθρου 285 του ποινικού κώδικα περί δημόσιας υγείας για τον συνωστισμό.

Μετά την ολοκλήρωση της η δικογραφία θα αποσταλεί στον εισαγγελέα, ο οποίος θα την αξιολογήσει και θα κρίνει αν θα ασκηθούν διώξεις.

Είναι προφανές ότι και με τις δικογραφίες επιχειρείται από την κυβέρνηση Μητσοτάκη να καλλιεργηθεί κλίμα εκφοβισμού και να ενισχυθούν οι πρακτικές του αυταρχισμού με στόχο να τυλιχθούν «σε μια κόλλα χαρτί» εργαζόμενοι και νέοι που αγωνίζονται ενάντια στα βάρβαρα κυβερνητικά μέτρα.

Να σημειωθεί πως ήδη σχηματίστηκε δικογραφία με βάση τον απαράδεκτο νόμο για τις συναθροίσεις και τον περιορισμό των διαδηλώσεων σε βάρος του πρόεδρου της ΠΟΕΔΗΝ.



Εμβόλια: Χρειάζεται να είναι αποστειρωτικά για να νικηθεί η πανδημία;


Το αν ο εμβολιασμός εμποδίζει τη μετάδοση του ιού με φορέα τον εμβολιασμένο δεν αφορά μόνο την τρέχουσα πανδημία. Αυτή η αποστειρωτική δράση, δηλαδή η εξασφάλιση πρακτικά μηδενικού ιικού φορτίου στους εμβολιασμένους ακόμη κι αν εκτεθούν στον ιό, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην καταπολέμηση μέχρι εξαφάνισης της ευλογιάς, μιας ασθένειας που σκότωσε 300 εκατομμύρια ανθρώπους από το 1900 και έως την επίσημη εξάλειψή της, το 1980. Το εμβόλιο κατά της ευλογιάς παράγει αντισώματα και γενικότερα ανοσολογική αντίδραση, που καθαρίζει πλήρως τον ιό από τον οργανισμό.

Κι άλλα εμβόλια που χρησιμοποιούνται σήμερα, όπως εκείνο της ιλαράς, πετυχαίνουν αποτελεσματική αποστειρωτική δράση απέναντι στον αντίστοιχο ιό, ενώ εμβόλια όπως της ηπατίτιδας Β δεν έχουν τέτοια αποτελεσματικότητα. Με τα εμβόλια αυτού του είδους το ανοσοποιητικό εκπαιδεύεται, ώστε να μην εκδηλωθούν τα συμπτώματα της ασθένειας, που προκαλεί η μόλυνση με τον ιό, αλλά το παθογόνο παραμένει στον οργανισμό και μπορεί να μολύνει άλλους ανθρώπους. Η έλλειψη αποστειρωτικής ανοσίας σημαίνει ότι το παθογόνο μπορεί να συνεχίσει να κυκλοφορεί μέσα στον πληθυσμό, προκαλώντας την ασθένεια σε μη εμβολιασμένους και ευπαθείς, ή ακόμα να εξελιχθεί, ώστε να αποφεύγει τις ανοσολογικές αντιδράσεις.

Εμπειρία

Μπορεί η αποστειρωτική ανοσία να ήταν ο στόχος των εμβολίων για την COVID-19, όμως σύμφωνα με την Νατάσα Κρόουφορντ, ανώτερη τεχνική σύμβουλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, αυτού του είδους η ανοσία δεν είναι απαραίτητη για να κοπάσει η πανδημία. Σημασία έχει πόσο ο εμβολιασμός μπορεί να περιορίσει την ανεξέλεγκτη διάδοση του ιού.

Για παράδειγμα, ο ροταϊός, που προκαλεί έντονο εμετό και διάρροια και γι' αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος για τα βρέφη και τα μικρά παιδιά, δεν παύει να παράγει αντίγραφά του στον οργανισμό του εμβολιασμένου. Γι' αυτό εκδηλώνεται σ' αυτόν μια ελαφριά μορφή της ασθένειας, όμως ταυτόχρονα το μικρότερο ιικό φορτίο περιορίζει τη δυνατότητα μετάδοσής του, προσφέροντας έμμεση προστασία στους μη μολυσμένους. Τέσσερα με δέκα χρόνια μετά την έναρξη του εμβολιασμού για τον ροταϊό στις ΗΠΑ, υπήρξε μείωση από 74% έως 90% στα θετικά τεστ για τον ιό αυτόν. Τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα με άλλα παθογόνα, όπως το βακτήριο του κοκκίτη, που αν δεν εξαλειφθεί πλήρως μπορεί να επανέλθει επιθετικά μετά τη μείωση των αντισωμάτων στον οργανισμό. Ομως και στην περίπτωση του κοκκίτη, ο εμβολιασμός οδήγησε στη μείωση των κρουσμάτων στο ένα δέκατο όσων εμφανίζονταν πριν από την έναρξή του. Ο ιός της πολιομυελίτιδας δεν εξαλείφεται από το σχετικό εμβόλιο που λαμβάνεται από το στόμα. Παρ' όλα αυτά, χάρη στη συστηματική χρήση του ο ιός αυτός κοντεύει να εξαλειφθεί σε παγκόσμια κλίμακα και αυτό θα είχε ήδη συμβεί αν δεν υπήρχαν μη εμβολιασμένα τμήματα του πληθυσμού.

Πρόβλεψη

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε πριν από τέσσερις μήνες, υπολογίστηκε ότι αν ένα εμβόλιο για τον κορονοϊό προστατεύει το 80% αυτών που εμβολιάζονται και εμβολιαστεί το 75% του πληθυσμού, τότε θα μπορούσε να καμφθεί η επιδημία, με παύση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Αν όμως, το εμβόλιο απλώς εμποδίζει την εκδήλωση της ασθένειας ή απλώς μειώνει το μεταδιδόμενο ιικό φορτίο, πρόσθετα μέτρα δημόσιας υγείας θα πρέπει να διατηρηθούν. Παρ' όλα αυτά, σύμφωνα με τον Μπ. Λι, έναν από τους ερευνητές, ακόμη κι ένα μη αποστειρωτικό εμβόλιο θα μείωνε την πίεση στο σύστημα Υγείας και θα έσωζε ζωές.

Το εμβόλιο της γρίπης ίσως είναι το κοντινότερο παράδειγμα του τι πρέπει να περιμένουμε από τα εμβόλια για την COVID-19. Τα εμβόλια αυτά δεν είναι αποστειρωτικά και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι αφενός τα κάνουν λιγότερο από το 50% των ενηλίκων και αφετέρου ο ιός της γρίπης μπορεί να μεταλλάσσεται γρήγορα και να μεταπηδά από ένα βιολογικό είδος σε ένα άλλο, του επιτρέπει να αλλάζει συνεχώς, δυσκολεύοντας το ανοσοποιητικό μας σύστημα να τον αναγνωρίσει. Παρ' όλα αυτά ο εμβολιασμός για τη γρίπη μειώνει τις νοσηλείες των ηλικιωμένων κατά 40% και την ανάγκη για ΜΕΘ (ανεξαρτήτως ηλικίας των ενηλίκων) κατά 82%.

Η έρευνα για τους εποχικούς κορονοϊούς δείχνει ότι και ο SARS-CoV-2 θα εξελιχθεί, ώστε να ξεφεύγει από το ανοσοποιητικό και τα εμβόλια, αν και μάλλον με πιο αργό ρυθμό συγκριτικά με τη γρίπη. Ωστόσο, η εμπειρία και από τους άλλους ιούς δείχνει ότι δεν χρειάζεται 100% αποτελεσματικότητα των εμβολίων ή 100% κάλυψη του πληθυσμού για να νικηθεί μια μολυσματική ασθένεια.

29 Ιαν 2021

Τα κέρδη είναι η αιτία


Οι ...λεονταρισμοί της Κομισιόν στις πολυεθνικές του Φαρμάκου για τις καθυστερήσεις στην παράδοση των εμβολίων, όπως και οι «σπονδές» στη «δύναμη της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης», μόνο σαν κακόγουστο αστείο ακούγονται στα αυτιά των εκατομμυρίων εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων της ΕΕ.

Ολων αυτών, δηλαδή, που παρακολουθούν αγανακτισμένοι το στυγερό παιχνίδι συμφερόντων γύρω από το εμβόλιο - εμπόρευμα, τα αλληλοκαρφώματα και τον αδυσώπητο ανταγωνισμό ανάμεσα σε μονοπώλια, κράτη και ιμπεριαλιστικά κέντρα, την ίδια ώρα που η πανδημία συνεχίζει να απειλεί την υγεία τους και ο εμβολιασμός φαντάζει ολοένα και περισσότερο «όνειρο θερινής νυκτός».

Κάτω από το βάρος των καθυστερήσεων, η Κομισιόν δηλώνει τώρα «άτεγκτη» απέναντι στις φαρμακοβιομηχανίες, με τις οποίες έχει υπογράψει συμβόλαια και ζητάει να μην αντιμετωπίζεται το εμβόλιο ως ...προϊόν κρεοπωλείου (!) όπως όψιμα διαμαρτυρήθηκε η αρμόδια επίτροπος, επειδή κάποιοι άλλοι έφαγαν τη σειρά της ΕΕ στη λίστα αναμονής των παγκόσμιων προμηθευτών.

Η ΕΕ και τα κράτη - μέλη είναι όμως αυτοί που «θωρακίζουν» την Υγεία και το Φάρμακο ως επικερδές εμπόρευμα για τα μονοπώλια, σε βάρος των λαϊκών αναγκών. Η άθλια κατάσταση στα δημόσια συστήματα Υγείας, εξαιτίας της πολιτικής ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης, είναι αδιάψευστος μάρτυρας αυτής της εγκληματικής πολιτικής.

Ακόμα και τώρα, η Κομισιόν αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα τα συμβόλαια που έχει υπογράψει με τις πολυεθνικές, επικαλούμενη το «επιχειρηματικό απόρρητο», τα συμφέροντα δηλαδή των μεγάλων ομίλων του Φαρμάκου. Με συμβόλαια και προαγορές, μπουκώνει τις φαρμακοβιομηχανίες με σίγουρα κέρδη από τις τσέπες των λαών, προκειμένου να εξασφαλίσει μια καλύτερη θέση στο πελατολόγιό τους.

Κι όλα αυτά στο έδαφος μιας μεγάλης και ανταγωνιστικής παγκόσμιας αγοράς, που διαμορφώθηκε από την επείγουσα ανάγκη για ένα εμβόλιο ικανό να φρενάρει τον ιό και κυρίως να αμβλύνει τις συνέπειες της πανδημίας στις οικονομίες όλων των κρατών, που «αγκομαχούν» από το βάρος της κρίσης.

Εχοντας πάρει διαβεβαιώσεις για τα χρονοδιαγράμματα των παραδόσεων, η ΕΕ και οι κυβερνήσεις της δεν διαφήμιζαν μόνο την «ισχύ εν τη ενώσει» απέναντι στους άλλους διεκδικητές των εμβολίων από τα μονοπώλια - προμηθευτές, αλλά αξιοποίησαν και την έναρξη των εμβολιασμών για να καλλιεργήσουν κάλπικες προσδοκίες ότι «με την πανδημία τελειώσαμε», χάρη στην «ευρωπαϊκή αλληλεγγύη».

Πίσω από εκεί προσπάθησε και η ελληνική κυβέρνηση να κρύψει τη γύμνια του δημόσιου συστήματος Υγείας και προπάντων τις τεράστιες ευθύνες της, επειδή αρνείται επίμονα να πάρει ουσιαστικά μέτρα προστασίας του λαού, αντιμετωπίζοντας την υγεία του ως κόστος.

Εκείνοι όμως που πλήρωσαν περισσότερα και νωρίτερα, πήραν τη μερίδα του λέοντος από τη - μειωμένη ούτως ή άλλως - παραγωγή. Η ΕΕ βγαίνει προς το παρόν χαμένη σ' αυτήν την κρίσιμη πρώτη φάση της διανομής των εμβολίων. Γι' αυτό οι εξάρσεις και οι απειλές για απαγόρευση των εξαγωγών, ώστε να καλυφθεί μεγαλύτερο μέρος της εσωτερικής ζήτησης. Γι' αυτό τα παζάρια και οι υποδείξεις στις πολυεθνικές του Φαρμάκου να «τιμήσουν» τα συμβόλαιά τους.

Οι εξελίξεις δικαιώνουν πλήρως τα ερωτήματα που από την πρώτη ώρα έθεσε το ΚΚΕ: Γιατί δεν δίνει στη δημοσιότητα η ΕΕ τα συμβόλαια με τις φαρμακοβιομηχανίες; Γιατί τα κράτη - μέλη δεν μπορούν να προμηθεύονται εμβόλια και από άλλες πηγές, ακόμα και σε καλύτερες τιμές, αν αυτά εγκριθούν από τους αρμόδιους οργανισμούς, ώστε να εξασφαλίζεται επάρκεια στους εμβολιασμούς;

Οσο το Φάρμακο και η Υγεία είναι εμπόρευμα, τόσο οι ανάγκες του λαού για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν ιατροφαρμακευτική φροντίδα θα συνθλίβονται από το κυνηγητό του κέρδους και τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς. Τόσο ο λαός θα αποξενώνεται από τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και της επιστήμης, όπως είναι και τα εμβόλια.

Ο καπιταλισμός είναι λοιπόν ο πραγματικός και φανερός ιός! Κι αυτό φαίνεται καλύτερα τώρα που το καπάκι του υπονόμου άνοιξε. Το φάρμακο, το εμβόλιο δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι εμπόρευμα, αλλά κοινωνικό αγαθό. Κι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, με το λαό πραγματικό ιδιοκτήτη όλων όσα παράγει, απαλλαγμένο από το καπιταλιστικό κέρδος και τους επικίνδυνους ανταγωνισμούς.

28 Ιαν 2021

Πανεπιστημιακή αστυνομία: Με πρότυπο τη χούντα!!! Πλέον το λένε κι ανοιχτά…

 

 

 Η κυβέρνηση της ΝΔ, για να υπερασπιστεί την επιλογή της για την
πανεπιστημιακή αστυνομία, δεν διστάζει να επικαλεστεί ακόμα και την περίοδο της χούντας! Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, έτσι είναι.  

Συγκεκριμένα, ο υφυπουργός Παιδείας  Άγγελος Συρίγος, σε εκδήλωση της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, επιδιώκοντας να απαντήσει σε προηγούμενη αναφορά για  σπουδαστικό της ασφάλειας, δήλωσε: 

«Ως προς το θέμα των αστυνομικών οργάνων με πολιτική περιβολή που αναφέρθηκε για το 1963, να θυμίσω ότι από το 1969 είχε ιδρυθεί μέσα στα πανεπιστήμια αστυνομικό τμήμα, τουλάχιστον στις πανεπιστημιουπόλεις. Επομένως υπήρχε αστυνομικό τμήμα, μέσα

στις πανεπιστημιουπόλεις. Το σπουδαστικό της ασφάλειας ήταν αστυνομικοί με πολιτικά για να χαφιεδίζουν ακριβώς τους φοιτητές».

Δείτε στο βίντεο από το 53:38: 

Τι να σχολιάσουμε; Τι να εξηγήσουμε; Ανεξαρτήτως της ακρίβειας της αναφοράς του υφυπουργού, αυτό που φαίνεται είναι πως η κυβέρνηση δεν έχει κανένα πρόβλημα να παραπέμπει με παραδείγματα στη χούντα, αξιολογώντας τα και ως θετικά.  

Παρόλο που δεν χρειαζόταν αυτή η αναφορά για να αντιληφθούμε πόσο αυταρχική και ανελεύθερη επιλογή είναι η πανεπιστημιακή αστυνομία, η σύνδεση της με τη χούντα αποκαλύπτει ακόμα περισσότερο πόσο αντιδραστική είναι. 

Και κάτι ακόμα: Έχετε και άλλα «θετικά» παραδείγματα από την περίοδο της χούντας, κύριοι της ΝΔ; 

Η κυβέρνηση γελοιοποιήθηκε μαζί με την γελοία απαγόρευση συγκεντρώσεων

 


Δεν ήταν δύσκολο να το φανταστεί κανείς. Για την ακρίβεια ήταν περίπου βέβαιο. Και τέλος πάντων τους είχε προειδοποιήσει πολύ καθαρά ο Ν. Καραθανασόπουλος στη Βουλή για να ξέρουν οι κρατούντες το έργο που θα δουν, αν συνεχίσουν τον ίδιο αυταρχικό κατήφορο.

Η απαγόρευση των συγκεντρώσεων θα γίνει κουρελόχαρτο!

Και έτσι ακριβώς έγινε -όπως τα λέει.

Η εκπαιδευτική κοινότητα κατέβηκε μαζικά στους δρόμους και έδωσε το δικό της βροντερό μήνυμα. Αν οι κρατούντες πίστευαν ότι μπορούν να βάλουν τη χώρα στον γύψο και να φέρουν όλη την αντιλαϊκή τους ατζέντα χωρίς να κουνιέται φύλλο, ήταν γελασμένοι και το κατάλαβαν σήμερα.

Στην πραγματικότητα, ο αυταρχισμός τους έφερε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Φοιτητές, εκπαιδευτικοί και μαθητές συσπειρώθηκαν περισσότερο και οι σημερινές διαδηλώσεις ήταν από τις πιο ογκώδεις του τελευταίου διαστήματος -με τους γνωστούς ειδικούς περιορισμούς. Η καταστολή δε θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο σήμερα στο ποτάμι που κατέκλυσε το κέντρο της Αθήνας και άλλες μεγάλες πόλεις.

Το συμπέρασμα είναι προφανές. Η κυβέρνηση έσπειρε ανέμους και θέρισε θύελλες.

Παράλληλα, άφησε έκθετο τον δικό της εκλογικό κοινό, τον σκληρό πυρήνα των νοικοκυραίων που έχουν αλλεργία στις κινητοποιήσεις και χαίρονται με τις εικόνες ωμής κρατικής καταστολής, γιατί έχουν την ψευδαίσθηση πως δεν τους αφορούν και δε θα γυρίσουν ποτέ εναντίον τους.

Είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται ο κάθε Μπογδάνος, όταν καταθέτει “οργισμένες ερωτήσεις” στη Βουλή για την “ολιγωρία των αρχών και του κρατικού μηχανισμού”, σαν να τους ζητάει τον λόγο που δεν τσάκισαν πιο αποφασιστικά τις κινητοποιήσεις και δεν ήταν αρκετά… “κράτος”.

Το μόνο που μένει στην κυβέρνηση ως επικοινωνιακό κέρδος είναι ένα “φτηνό άλλοθι” εν όψει του άλματος που αναμένεται να παρουσιάσει τις επόμενες μέρες ο αριθμός των κρουσμάτων, ως καρπός της δικής της πολιτικής και του συνωστισμού στα μεγάλα καταστήματα. Ήδη το κανάλι του ΣΚΑΪ άρχισε να παίζει το τροπάρι της κορονο-συγκέντρωσης και μας προετοιμάζει για την ωμή προπαγάνδα που θα δούμε μετά από δυο βδομάδες -όταν θα ψάχνουν οποιοδήποτε πρόσχημα για να κρύψουν τις δικές τους ευθύνες.

Άξιζε όμως τον κόπο αυτή η πολιτική “ταπείνωση” για ένα τόσο μικρό και αμφίβολο “κέρδος”; Η κυβέρνηση κατάφερε να πετύχει μια μικρή (αυτο)γελοιοποίηση, βλέποντας τη γελοία απαγόρευσή της να γίνεται κουρελόχαρτο. Ποιος είπε όμως ότι το σκληρό πρόσωπο του αστικού αυταρχισμού δεν έχει ως συνοδευτικό πιάτο και μια -αρκετά μεγάλη- δόση 

Ποιος θα τους κάνει να «καταλάβουν»;


Σχεδόν κλείνει χρόνος από την αρχή της πανδημίας και αυτά που η πολιτεία εξασφάλισε για τις δημόσιες δομές Υγείας απέχουν... έτη φωτός από τις πραγματικές ανάγκες. Είναι προφανές και στους ...μη γνωρίζοντες πως αν είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα σε κάθε επίπεδο, θα είχαμε αποφύγει τις τραγικές καταστάσεις που δυστυχώς ζούμε σε όλους τους χώρους Υγείας. Και πιο συγκεκριμένα, να τι δείχνει η εμπειρία μας από τον «Ευαγγελισμό» και μάλιστα ενόψει «3ου κύματος»:

  • Τις τελευταίες βδομάδες και κάθε βδομάδα δεκάδες συνάδελφοι από το προσωπικό έχουν μολυνθεί και μολύνονται. Ο αριθμός κυμαίνεται από 50 έως 70, με στοιχεία που δύσκολα συγκεντρώνει το Σωματείο, διότι επίσημη ενημέρωση προς εμάς ουδέποτε υπήρξε. Κοντά σ' αυτούς και μερικές δεκάδες σε καραντίνα. Πρακτικά δηλαδή κάθε βδομάδα λείπει μόνο λόγω κορονοϊού μια 100άδα συναδέλφων. Υπήρξε ποτέ άμεση αναπλήρωση του προσωπικού; Οχι. Κι ας είναι κάτι που επισημάνθηκε και απαιτήθηκε από το σωματείο εδώ και ένα χρόνο!
  • Ολόκληρες κλινικές μπαίνουν σε καραντίνα (πριν λίγο καιρό η ορθοπεδική και η νευροχειρουργική, κατ' επανάληψη χειρουργικές, αυτήν τη στιγμή μία παθολογική κ.ο.κ.), είτε γιατί βρέθηκαν ασθενείς των κλινικών αυτών θετικοί στον κορονοϊό, είτε επειδή μολύνθηκε προσωπικό. Οι ασθενείς αυτοί μεταφέρθηκαν στις κλινικές Covid, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένας απίστευτος συνωστισμός, ειδικά μετά από γενική εφημερία. Εγινε συχνό περιοδικό τεστ σε όλο το προσωπικό και στους ασθενείς; Οχι! Κι ας το ζητάμε επίσης εδώ και ένα χρόνο.
  • Οι γιατροί των ΤΕΠ, εκτός από το βασικό τους μέλημα που είναι η υποδοχή των επειγόντων περιστατικών, Covid και non Covid, επιφορτίστηκαν τώρα και τους εμβολιασμούς. Εχουν γίνει χίλια κομμάτια. Πού να πρωτοπάνε; Ηρθε νέο προσωπικό για τους εμβολιασμούς; Οχι! Κι αυτό επισημάνθηκε από μας πριν καν αρχίσουν οι εμβολιασμοί!
  • Δόθηκε υπόσχεση εδώ και μήνες για 1.018 εμβολιαστικά κέντρα. Εχει περάσει ήδη μήνας από την έναρξη των εμβολιασμών και γίνονται σχεδόν αποκλειστικά στα νοσοκομεία και σε ελάχιστα Κέντρα Υγείας. Αποτέλεσμα; Στον «Ευαγγελισμό» γίνονται 150 εμβολιασμοί τη μέρα (όλοι στις 2 βάρδιες) προσωπικού και εξωτερικών πολιτών και η στόχευση διοίκησης - κυβέρνησης είναι να γίνονται 250 - 270 τη μέρα! Πώς μπορεί ο «Ευαγγελισμός» με τις 60.000 (!) νοσηλείες το χρόνο και τους 500.000 (!) εξωτερικούς ασθενείς να δέχεται ακόμα μερικές δεκάδες χιλιάδες για τα εμβόλια; Πέραν του αυταπόδεικτου, ότι πρόκειται δηλαδή για αρμοδιότητα της ΠΦΥ, με ποιο προσωπικό φαντάζονται ότι μπορεί να διεκπεραιωθεί αυτό το βασικότατο κομμάτι της πρόληψης και προστασίας της υγείας του πληθυσμού; Τους ήδη εξουθενωμένους συναδέλφους από τις συνεχείς διπλοβάρδιες και την αναστολή αδειών; Πόσο θα αντέξουν και πώς θα πληρωθούν όταν έχουν ήδη ξεπεράσει τα πλαφόν υπερωριών - εφημεριών; Μήπως προσέλαβαν προσωπικό επί τούτου; Ανοιξαν τα δεκάδες νοσοκομεία και οι λοιπές δομές που έκλεισαν από το 2013 (όπως πολλές φορές διάφορες κυβερνήσεις εξήγγειλαν). ΟΧΙ. Παρότι πέραν από προφανές, είναι και πάγιο και διαχρονικό αίτημα των μαχόμενων υγειονομικών η ουσιαστική ανάπτυξη ΠΦΥ σύμφωνα με τις ανάγκες του πληθυσμού!
  • Εχει ξεκινήσει μια σπουδαία μελέτη από το τμήμα Ανοσολογίας και Αιμοδοσίας για προσδιορισμό αντισωμάτων ανά διαστήματα έως και 6 μήνες μετά τον εμβολιασμό, για να διαπιστωθεί αν και πόσο αναπτύσσονται αντισώματα και πόσο διαρκεί η ανοσία. Ηταν μήπως ενέργεια που απορρέει από κάποιο κεντρικό κρατικό σχεδιασμό; ΟΧΙ. Και πάλι, καλύφθηκε από πρωτοβουλία μαχόμενων υγειονομικών, παρότι πρόκειται για κομβικό επιστημονικό διακύβευμα!
  • Αναβλήθηκαν πολλά χειρουργεία όλων των ειδικοτήτων, πάγωσαν οι μεταμοσχεύσεις νεφρού, μειώθηκαν δραματικά τα ραντεβού στα τακτικά ιατρεία και πολλοί εξωτερικοί ασθενείς μετέθεσαν ή ακύρωσαν τα ραντεβού τους για εξετάσεις εξειδικευμένες που δεν γίνονται σε ΚΥ (π.χ. έλεγχος βηματοδοτών, βιοψίες όζων, ενδοσκοπήσεις κ.λπ.). Αποτέλεσμα να διαρραγεί η απαραίτητη συνέχεια στην παρακολούθηση χρόνιων νόσων ή η έγκαιρη διάγνωση που αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την αντιμετώπιση των περισσότερων νόσων. Αυτό ήδη από το καλοκαίρι έχει αποτυπωθεί με τραγικό τρόπο στις γενικές εφημερίες, όπου η πλειονότητα των περιστατικών φτάνουν περιπλεγμένα και πολύ πιο σύνθετα στην αντιμετώπιση. Μήπως πάρθηκαν μέτρα για να λυθεί αυτό το χάσμα που δημιουργήθηκε στις υπηρεσίες κυρίως των νοσοκομείων που προσδιορίστηκαν ως «αναφοράς για Covid»; ΟΧΙ. Κι όμως, έχει αναδειχθεί με πλούσια αρθρογραφία αλλά και μελέτες υγειονομικών μήνες τώρα!
  • Απόρροια του παραπάνω ήταν η μετατροπή αρκετών μεγάλων νοσοκομείων που παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες Υγείας για πλειάδα νόσων, σε «νοσοκομεία μιας νόσου». Μήπως αξιοποιήθηκε η πρότασή μας για πραγματική επίταξη ιδιωτικών δομών (και όχι αγορά υπηρεσιών) για την εξυπηρέτηση αυτών των ασθενών που έμειναν ...μετέωροι; ΟΧΙ. Κι ας το τονίζουμε εδώ και ένα χρόνο! Για παράδειγμα, μόνο στα καρδιοχειρουργικά περιστατικά που ο «Ευαγγελισμός» και το «Ιπποκράτειο» καλύπτουν τη μισή Ελλάδα, υπήρξε μείωση τουλάχιστον κατά 30%. Πού πήγαν αυτοί οι ασθενείς; Προφανώς ακριβοπλήρωσαν τους επιχειρηματίες της Υγείας, που πάντα έχουν εύκαιρες τις μεγάλες τους δαγκάνες, και προφανώς, κάποιοι δεν απέφυγαν το μοιραίο λόγω οικονομικής ανέχειας (...)
  • Παράλληλα, με κάθε τρόπο και για πολλοστή φορά επιχειρήθηκε από τους διοικούντες η απαξίωση του Σωματείου μας. Απόδειξη πως στον ένα χρόνο της πανδημίας, με ορυμαγδό προβλημάτων, που ΕΜΕΙΣ μέσα στη μάχη λύναμε, η Διοίκηση μας αγνόησε κατ' επανάληψη, λες και είναι φέουδό της ο «Ευαγγελισμός». Υπήρξε δημοκρατική συμπεριφορά; ΟΧΙ. Το αντίθετο. Σωρεία πειθαρχικών ποινών στη συντριπτική τους πλειοψηφία άνευ αντικειμένου, μόνο για τρομοκράτηση και υποταγή των συναδέλφων.

Η άλλη όψη


Το νέο «απαγορευτικό» στις διαδηλώσεις από την κυβέρνηση είναι ένα ακόμα επεισόδιο στο σίριαλ της έντασης του αυταρχισμού. Σε μια προσπάθεια μάλιστα να επενδυθεί με επιχειρήματα αυτή η απαράδεκτη απόφαση, επανέρχονται οι προκλητικές αναλύσεις που ακούγαμε και παραμονές του Πολυτεχνείου, ότι τάχα «όλοι πρέπει να περιοριζόμαστε» και ότι «δεν πρέπει κανένας να έχει "ειδική μεταχείριση"...».

Γίνεται δηλαδή μια προσπάθεια να αποσπαστεί η αγωνιστική διαμαρτυρία, η διαδήλωση των εργαζομένων και της νεολαίας από το περιεχόμενό της. Παρουσιάζουν τον λαϊκό αγώνα απλά σαν ένα «χούι» μιας μερίδας ανθρώπων, που αθροίζεται με αντίστοιχα «χούγια» άλλων κοινωνικών ομάδων: Των «καταναλωτών», των θρησκευόμενων, των ταξιδιωτών κ.ο.κ.

Μόνο που κανένας δεν κατεβαίνει στο δρόμο από χόμπι, για να περνάει η ώρα του. Η πάλη του λαού και της νεολαίας έχει στο επίκεντρο την πολιτική που πλήττει όλους τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους, είτε κατεβαίνουν στους δρόμους είτε όχι.

Πρέπει να είναι καθαρό ότι τα μέτρα αυτά της κυβέρνησης, όπως και ο νόμος για τον περιορισμό των διαδηλώσεων που «ντύθηκε» με αντίστοιχη επιχειρηματολογία, δεν στοχεύουν κυρίως σε αυτούς που θα κατέβουν έτσι κι αλλιώς στη διαδήλωση.

Η κυβέρνηση και τα αστικά επιτελεία γνωρίζουν καλά ότι όσα μέτρα και να πάρουν, δεν μπορεί να μπει φίμωτρο ειδικά στις πιο πρωτοπόρες δυνάμεις του κινήματος. Αυτό που αμφισβητείται στην πράξη είναι συνολικά το δικαίωμα του εργαζόμενου λαού να οργανώνεται, να αντιστέκεται, να διεκδικεί.

Κάθε τέτοιο μέτρο είναι και μια «ψηφίδα» σε αυτήν τη στρατηγική, που περιλαμβάνει το χτύπημα του απεργιακού δικαιώματος από τη σημερινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, τα νομικά εμπόδια στη διεξαγωγή της Γενικής Συνέλευσης στο χώρο δουλειάς, τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, τον κατάπτυστο νόμο για τις διαδηλώσεις, το αντίστοιχο «εθνικό σχέδιο» που παρουσιάστηκε προχτές κ.ο.κ.

Ενα πλέγμα δηλαδή που αντιμετωπίζει συνολικά τη λαϊκή διεκδίκηση σχεδόν ως εγκληματική πράξη, ως ένα «βαρίδι» με το οποίο πρέπει να «ξεμπερδεύουμε», μαζί με ό,τι άλλο «ενοχλεί» τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Πρόκειται για μια στρατηγική που ακολουθείται σε όλη την ΕΕ και από όλες τις κυβερνήσεις. Δεν είναι αποτέλεσμα ούτε κάποιας ανεξήγητης «εμμονής» της ΝΔ, ούτε του «εθισμού» της σημερινής κυβέρνησης στην καταστολή, όπως υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Η καταστολή είναι η άλλη όψη της αντιλαϊκής πολιτικής. Και θα εντείνεται όσο περισσότερο εντείνεται η ανάγκη του κεφαλαίου για αντιδραστικές αλλαγές, κάτι που συμβαίνει ειδικά τα τελευταία χρόνια.

Αλλωστε, και η τελευταία ανακοίνωση της κυβέρνησης για το «όριο των 100 ατόμων» έγινε δύο μόλις μέρες πριν τα αγωνιστικά ραντεβού των φοιτητικών συλλόγων, των εργατικών σωματείων και άλλων φορέων που απαιτούν την απόσυρση ενός ακόμη νομοσχεδίου - τερατούργημα για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Οι απαγορεύσεις αυτές είναι λοιπόν πολιτική επιλογή και όχι «σύσταση των επιστημόνων»(!)... Η πανδημία αξιοποιείται ως πρόσχημα, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση δεν σταματάει να φέρνει στη Βουλή και να εφαρμόζει σωρηδόν μέτρα που γεννούν δικαιολογημένες αντιδράσεις.

Η προσπάθεια να ντυθούν οι απαράδεκτες αυτές απαγορεύσεις με «υγειονομικό μανδύα», πέρα από τον αντιεπιστημονικό της χαρακτήρα, είναι και εμπαιγμός απέναντι στους εργαζόμενους.

Γιατί την ίδια στιγμή που «απαγορεύονται συγκεντρώσεις άνω των 100 ατόμων» σε ανοιχτούς χώρους, η κυβέρνηση επιβάλλει το στοίβαγμα 150 και 200 ατόμων σε κάθε βαγόνι του μετρό ή σε κάθε λεωφορείο, το πάστωμα μαθητών σε ακατάλληλες αίθουσες, ενώ προστατεύει και την εργοδοσία με την ανυπαρξία ουσιαστικών ελέγχων στους χώρους δουλειάς - υγειονομικές βόμβες.

Το οργανωμένο εργατικό και το νεολαιίστικο κίνημα έχουν δείξει στην πράξη ότι μπορούν να τηρούν και μέσα στην πάλη τους κάθε απαραίτητο μέτρο προστασίας, αφού άλλωστε τα διεκδικούν από την πρώτη στιγμή της πανδημίας, σε αντίθεση με την κυβέρνηση που τα υπονομεύει.

Το πού, πώς και πότε θα γίνει μια διαδήλωση, πώς θα οργανωθεί μια διαμαρτυρία είναι αποκλειστικά υπόθεση των σωματείων και των άλλων μαζικών φορέων, και όχι της κάθε κυβέρνησης και του κράτους.

Η κυβέρνηση, η εργοδοσία και τα παπαγαλάκια τους ας το πάρουν απόφαση: Οσο κι αν προσπαθούν να αξιοποιήσουν την πανδημία ως ευκαιρία για το ξήλωμα λαϊκών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, οι αγώνες, η αντίσταση, η διεκδίκηση δεν πρόκειται να κάνουν διάλειμμα, πόσο μάλλον να σημάνουν σιωπητήριο. Κι αυτό ας το χωνέψουν καλά!

TOP READ