15 Μαρ 2021

Νέα Σμύρνη: Άγριος ξυλοδαρμός και σεξουαλική κακοποίηση 18χρονης από αστυνομικούς

 

                


Η 18χρονη ξυλοκοπήθηκε άγρια από αστυνομικούς της Ομάδας ΔΡΑΣΗ και άνδρες των ΜΑΤ, ενώ υπέστη σωματική και λεκτική σεξουαλική παρενόχληση κατά τη σύλληψή της. Η δικηγόρος της μιλά στο NEWS 24/7 για την κατάσταση της νεαρής.

Μια άκρως σοβαρή καταγγελία ήρθε στο φως της δημοσιότητας σχετικά με τη βίαιη σύλληψη 18χρονης από τις αστυνομικές δυνάμεις της ομάδας ΔΡΑΣΗ το βράδυ της Τρίτης, 9 Μαρτίου στη Νέα Σμύρνη, στη διάρκεια της συγκέντρωσης κατά της αστυνομικής αυθαιρεσίας, όταν η ίδια διαμαρτυρήθηκε για την κακοποίηση ατόμου από τους αστυνομικούς.

Σύμφωνα με την καταγγελία, η 18χρονη ξυλοκοπήθηκε άγρια από τους αστυνομικούς, ενώ υπέστη σωματική και λεκτική σεξουαλική κακοποίηση κατά τη σύλληψή της από τους αστυνομικούς. Συγκεκριμένα, -σύμφωνα με την καταγγελία- ένας εκ των αστυνομικών της ομάδας ΔΡΑΣΗ απείλησε πως θα τη βιάσει, λέγοντάς της “εσύ θα γ…θείς, να το θυμάσαι”, ενώ ένας άλλος της έπιασε τα οπίσθια και της είπε “πάμε στο στενό να σε γ…σω”.

Άδωνις Γεωργιάδης όπως Γκέμπελς...

 


 Μπούρδες, ψέματα, αθλιότητες και βρωμιές Μπουμπούκου...

Ο υπουργός Αναπτύξεως κι Επενδύσεων της κυβερνήσεως Μητσοτάκη, Άδωνις Γεωργιάδης, σε πολιτική υστερία δήλωσε αρχικά: 

«Ας πούμε ότι λες ότι θα χρησιμοποιήσω τις δυνάμεις καταστολής, τη νόμιμη διαδικασία για να εμποδίσεις την διαδήλωση. Τις δυνάμεις των ΜΑΤ δηλαδή. Όταν τα ΜΑΤ θα έρθουν σώμα με σώμα με τους διαδηλωτές θα επιβαρύνουν την μετάδοση του ιού; Εδώ, είμαστε εγκλωβισμένοι σε έναν ανήθικο εκβιασμό της ΑριστεράςΞέρουν ότι δεν μπορούμε να τους σταματήσουμε διότι αυτό θα επιβαρύνει το ιό. Ξέρουν ότι η έκρηξη των κρουσμάτων θα φέρει περαιτέρω καραντίνα, κι άρα περαιτέρω δυσαρέσκεια στα μαγαζιά, περαιτέρω δυσαρέσκεια στον κόσμο που είναι σπίτι και ούτω καθεξής»

Μέχρι εδώ η υπουργάρα του κυρίου Μητσοτάκη απλά λέει μπούρδες και ψέματα. Η ίδια κυβέρνηση έχει βγάλει έξω την

αστυνομία και καταγράφονται δεκάδες περιστατικά βίας σε διαδηλωτές, αυτός υποστηρίζει ότι τα ΜΑΤ… δεν χτυπάνε για να μην γίνει μετάδοση του ιού! 

Ο υπουργός Αναπτύξεως, όμως, δεν σταματά εδώ και ισχυρίζεται: 

«Το κάνουν επί σκοπώ για να διαδώσουν τον ιό, το κάνουν με δόλο. Για να διαδώσουν τον ιό. Για να κρατήσουν την Ελλάδα δεμένη στην καραντίνα. Και μετά να βγαίνουν και να κατηγορούν την κυβέρνηση για την καραντίνα. Δεν το καταλάβατε ακόμα;(…) Ένα μικρό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, της Αριστεράς, και της άκρας Αριστεράς, αποφάσισε να αποσχιστεί από την εθνική προσπάθεια, και να εκβιάσει το υπόλοιπο σώμα της ελληνικής κοινωνίας(…) Είναι απολύτως προφανές ότι έχουν πέσει οι μάσκες τους. Είναι κανονικοί εκβιαστές. Χρησιμοποιούν τον κορωνοϊό ως όπλο για να καταστρέψουν την Ελλάδα, για να επιβάλουν τη γνώμη τους».

Λογικό είναι ο επιφανής εκπρόσωπος της κυβερνήσεως μετά τις μπούρδες και τα ψέματα να συνεχίσει με αθλιότητες και βρωμιές

Την ίδια στιγμή που η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, με νεκρούς, με χιλιάδες κρούσματα καθημερινά, με τις ΜΕΘ και συνολικά τα νοσοκομεία να μην μπορούν να ανταποκριθούν με ευθύνη της κυβέρνησης, αυτοί άρχισαν πάλι το παραμύθι της διασποράς του κορωνοϊού από τις διαδηλώσεις. 

Αν ντρέπονται; Όχι, το έχουμε ξαναπεί δεν ντρέπονται, αφού είναι οι ίδιοι που ενώ δεν κάνουν μόνιμες προσλήψεις στα νοσοκομεία, δεν ενισχύουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, δεν εντείνουν τους ελέγχους στους χώρους εργασίας, χαρίζουν εκατομμύρια ευρώ σε κλινικάρχες και καναλάρχες,βγαίνουν στα κανάλια και ρίχνουν την ευθύνη της διάδοσης του κορωνοϊού στις διαδηλώσεις. 

Πάνε να πετάξουν από πάνω τους ευθύνη με τον πιο χυδαίο τρόπο: Ασκούν εγκληματική πολιτική στην πανδημία και στρέφονται κατά του «εχθρού λαού» που αντιδρά στις άθλιες επιλογές τους. 

Και είναι τόσο τιποτένιοι που το κάνουν ενώ γνωρίζουν πως το τελευταίο διάστημα έχουν εντείνει την αστυνομοκρατία παντού και επιδιώκουν να επιβάλλουν ως κανονικό ένα αυταρχικό καθεστώς. Το μόνο που θέλουν να φαίνεται «κανονικό» είναι να υπακούει ο λαός σε κάθε μέτρο που αποφασίζουν κι όποιος έχει αντίρρηση να του κολλάνε τη ρετσινιά πως μεταδίδει τον κορωνοϊό. Κι ας ξέρουν ότι οι διαδηλωτές εφαρμόζουν μέτρα προστασίας πολύ καλύτερα από την ίδια την κυβέρνηση που όποτε γουστάρει περιοδεύει «ανέμελα». 

Και κάνουν και κάτι ακόμα, το οποίο συγκρούεται με την ίδια την πραγματικότητα αλλά αφού τους βολεύει το συνεχίζουν: Στο πλαίσιο του δικομματικού πινγκ – πονγκ με τον ΣΥΡΙΖΑ θέλουν να εμφανίζουν το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης σαν οργανωτή και υποκινητή των διαδηλώσεων. «Όσο οι διαδηλώσεις είναι στους δρόμους οι επαγγελματίες δεν θα ανοίξουν τα μαγαζιά τους. Ο Τσίπρας έχει αποφασίσει να καταστρέψει την Ελλάδα για να αποκομίσει ο ίδιος δήθεν πολιτικά οφέλη», είπε ο υπουργός, μεταξύ άλλων. Η αλήθεια είναι ότι πολύ θα ήθελε ο ΣΥΡΙΖΑ να έχει σχέση με τις διαδηλώσεις. Ακόμα και οι ίδιοι στον ΣΥΡΙΖΑ, όμως, παραδέχονται ότι η πολιτική επιρροή και η οργανωτική τους δυνατότητα σε σχέση με τις κινητοποιήσεις είναι… δυσανάλογη. Ο οποιοσδήποτε, βέβαια, έχει στοιχειώδη εικόνα των λαϊκών αντιδράσεων αντιλαμβάνεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να «καπελώσει» τις αντιδράσεις αλλά δεν του βγαίνει, επειδή οι διαδηλωτές γνωρίζουν πολύ τις πολιτικές του ευθύνες και όταν ήταν κυβέρνηση και κατά τη διάρκεια της πανδημίας. 

Η πολιτική υστερία του υπουργού Αναπτύξεως και σε ήχο: 





Διαβάστε επίσης: «Τελειώσανε! Πάμε! Θα τους σκοτώσουμε!»

ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ 

Βία είναι, αλλά

 


Φωτο αρχείου 
Φωτο αρχείου
Πηγή: Eurokinissi

*Της Στέλλας Αγγελόγλου

«Βία. Το θέμα των ημερών. Πολλά έχουν γραφεί και μπορούν ακόμα να περιγραφούν. Τη βιώνουμε καθημερινά σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας, με συνεχώς αυξανόμενη ένταση, αφού είναι το κυρίαρχο μέσο με το οποίο επιβάλλεται πλέον το δίκιο του ισχυρού μέσω του κρατικού μηχανισμού που ελέγχει.

  • Βία είναι το 2021 να μη φτάνει η παροχή οξυγόνου στα νοσοκομεία για να καλύψει τις ανάγκες των ασθενών. Πόσο πιο γλαφυρό το capitalism means I can’t breath;

  • Βία είναι η παροχή Υγείας στα δημόσια νοσοκομεία να έχει φτάσει στο σημείο να είναι ένα ράντζο και μία μπουκάλα οξυγόνου στο διάδρομο, σε covid και μη ασθενείς, ενώ στη διπλανή γειτονιά υπάρχουν ιδιωτικά νοσοκομεία-ξενοδοχεία με πολυδιαφημιζόμενες υπερσύγχρονες μονάδες που αξιοποιούνται για αφαίρεση … σπίλων.

  • Βία είναι τα ιδιωτικά νοσοκομεία που ακριβοπληρώνονται για να νοσηλεύουν ασθενείς που … δε χωράνε πλέον στα δημόσια νοσοκομεία μίας νόσου, να αποσπούν ειδικευόμενους από νοσοκομεία που πραγματικά στενάζουν.

  • Βία είναι να βγαίνεις βόλτα με την οικογένειά σου στα χιλιόμετρα που σου επιτρέπονται και να τρως αναίτια ξύλο από τις ομάδες καταστολής. Επειδή πίσω από το "έτσι γουστάρω" του ΜΑΤατζή κρύβεται μία πολιτική εκφοβισμού και τρομοκρατίας που στόχο έχει να μετατρέψει κάθε σκεπτόμενο μυαλό σε τυφλό πειθήνιο της πολιτικής του κέρδους.

  • Βία είναι να κάνει η αστυνομία face control στα πανεπιστήμια με παρουσία περισσότερων αστυνομικών μέσα στις σχολές από ότι καθηγητών και φοιτητών.

  • Βία είναι να σε ξεγυμνώνουν και να σε σέρνουν στο πεζοδρόμιο επειδή ζητάς να ανοίξει η σχολή σου.

  • Βία είναι να μην έχεις δουλειά.

  • Βία είναι να μην έχεις για μέρες ολόκληρες νερό και ρεύμα σε περιοχές λίγα χιλιόμετρα έξω από την Αθήνα λόγω μίας χιονόπτωσης.

  • Βία είναι πολλά ακόμα, τα οποία συνοψίζονται στο ότι βία είναι να έχει μεγαλύτερη αξία το κέρδος των λίγων, σε σχέση με τις ανάγκες και τη ζωή όσων το παράγουν.

Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του με βάση δικά του παραδείγματα. Οι εκάστοτε κυβερνήσεις έχουν δείξει δείγματα γραφής σχετικά με την πολιτική που ακολουθούν, με τους νόμους που ψηφίζουν, με το τι ιεραρχούν. Η μία σε αγαστή συνεργασία με την επόμενη καθώς αλληλοσυμπληρώνονται σαν την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Ο ΣΥΡΙΖΑ φέρνει αύρες, ψηφίζει μνημόνια με το ροζ συννεφάκι του αριστερού και την ηττοπάθεια του "θα λογαριαστούμε μετά" και η ΝΔ συμπληρώνει το πλαίσιο με την ωμή βία και καταστολή, την απαγόρευση δημοκρατικών δικαιωμάτων με πρόσχημα την ομαλότητα και την πανδημία. Και οι δύο νομοθετούν για την προστασία των μεγάλων επιχειρήσεων και τη διατήρηση των κερδών τους και εις βάρος της ζωής μας, ξεζουμίζοντας ό,τι έχει απομείνει από τα κερδισμένα με αγώνες δικαιώματά μας. Μία λέξη μπορεί να περιγράψει την πολιτική και των δύο εγκληματική.

Το ερώτημα που μένει και έρχεται στη μεριά μας, στη μεριά των εργαζόμενων, συνολικά του λαού είναι για πόσο ακόμα θα τους αφήνουμε; Για πόσο θα σιωπάμε στους νεκρούς μας, για πόσο θα δεχόμαστε σαν κάτι αναμενόμενο την καταστολή, για πόσο θα ανεχόμαστε την εξαθλίωση και την ταπείνωση της αξιοπρέπειας για να θησαυρίζουν οι δυνάστες μας;

Ο καθένας έχει κάνει τις επιλογές του και με βάση αυτές θα πορευτεί. Φαίνεται όμως, πως όταν χτίζουμε μία ανθρώπινη αλυσίδα γύρω από τη διεκδίκηση όσων μας ανήκουν και δημιουργούμε ένα πλαίσιο κοινωνικής αλληλεγγύης μπορούμε να γίνουμε ανίκητοι. Ας μη μείνουν οι κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών στη μνήμη μας ως φλόγες αντίστασης στο έγκλημα και την εξαθλίωση. Μπορούμε να τις μετατρέψουμε σε σπίθες αλλαγής, ξεριζώματος της σαπίλας, για να χτίσουμε τον κόσμο των αναγκών μας. Στο χέρι μας είναι άλλωστε. Ξεκινάμε;».

* Η Στ. Αγγελόγλου είναι γιατρός νευρολόγος στο Γενικό Κρατικό Νίκαιας «Ο Αγ. Παντελεήμων».

902gr

Σκοτώνουν και λογαριασμό δε δίνουν

 


Τη Παρασκευή 12 Μαρτίου, έξω από τη Bουλή, ένας μοτοσiκλετιστής παρασύρθηκε από υπηρεσιακό-μπατσικό αυτοκίνητο που έβγαινε από τη Bουλή. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο σε κρίσιμη κατάσταση (πληροφορίες αναφέρουν ότι το παιδί είναι εγκεφαλικά νεκρό).

Τις πρώτες ώρες του συμβάντος, η είδηση παρουσιάστηκε από τα περισσότερα μέσα ως ένα τυπικό τροχαίο ατύχημα που απλά συνέβη μπροστά στη Βουλή και εμπλεκόταν ένα υπηρεσιακό όχημα. Τις επόμενες ώρες, όμως, βίντεο που βγήκε στη δημοσιότητα δείχνει έναν αυτόπτη μάρτυρα, επίσης μοτοσικλετιστή, ταχυμεταφορέα, ο οποίος σταματάει με το μηχανάκι του και διαμαρτυρόμενος στους τροχαίους λέει ότι «το παιδί ήταν με πράσινο και το τσακίσατε». Τότε ο υπεύθυνος τροχόμπατσος που βρισκόταν στο σημείο τού λέει να κάνει στην άκρη, δίνοντας εντολή σε έναν αλλο τροχαίο να τον γράψει: «Γράψ’ τον, να μη λέει χαζομάρες». Και απευθυνόμενος στον μάρτυρα: «Εσύ τι είσαι, ο δικηγόρος του διαβόλου; Ασε το παιδί, εσύ φοράς το κράνος σου; Αντε τώρα σήκω φύγε από δω, εξαφανίσου»! Μιλάμε, δηλαδή, για εκδίωξη αυτόπτη μάρτυρα σοβαρού τροχαίου ατυχήματος, που είχε τελικά ως αποτέλεσμα το βαρύτατο τραυματισμό ενός νέου, εικοσιατριάχρονου ανθρώπου.

Την επόμενη μέρα (Σάββατο), άρχισαν να «βουΐζουν» τα social media και αποκαλύφθηκε ότι το υπηρεσιακό αυτοκίνητο που βγήκε από τη Βουλή ήταν της φρουράς της Ντόρας Μπακογιάννη. Η συγκεκριμένη «λεπτομέρεια» μέχρι το μεσημέρι της Κυριακής είχε θαφτεί από όλα τα Μέσα και μόνο το μεσημέρι και μετά από το θόρυβο που είχε δημιουργηθεί, η Μπακογιάννη αναγκάστηκε να δηλώσει μέσω του επίσημου λογαριασμού της στο fb:
«Την Παρα-σκευή το μεσημέρι, την ώρα που βρι-σκόμουν στη Βουλή παρα-κολουθώντας την “ώρα του πρωθυπουργού“ υπηρεσιακό όχημα της ασφάλειάς μου ενεπλάκη σε τροχαίο δυστύχημα με αποτέλεσμα τον βαρύτατο τραυματισμό ενός νέου παιδιού 23 ετών, του Ιάσωνα. Είμαι βαθύτατα συντετριμμένη. Οι σκέψεις μου και οι προσευχές μου είναι με την οικογένεια του άτυχου νέου. Επικοινώνησα μαζί τους για να τους εκφράσω την συμπαράστασή μου και να τους διαβεβαιώσω ότι η υπόθεση θα ερευνηθεί σε βάθος και οι ευθύνες θα αποδοθούν».

Την ίδια στιγμή εξέδωσαν δελτίο Τύπου για το συμβάν και οι μπάτσοι, επίσης με δύο μέρες καθυστέρηση. Ούτε συνεννοημένοι να ήταν….

Ας πάμε στην ουσία του πράγματος τώρα. Το ότι οι μπάτσοι, ειδικά οι συνοδείες των διάφορων υπουργών και βουλευτών, οδηγούν άκρως επικίνδυνα είναι γνωστό. Δεν είναι η πρώτη φορά που προκαλείται ατύχημα από την οδηγική τους συμπεριφορά. Μάλιστα, αν τολμήσει κάποιος να τους ζητήσει το λόγο, τρώει και ξύλο. Γνωστό είναι αυτό που έγινε με τον αρχισύμβουλο και ανιψιό του Μητσοτάκη στη Μιχαλακοπούλου, στις 27 Απρίλη του 2020, όταν η συνοδεία του παραλίγο να σκοτώσει έναν μοτοσικλετιστή και όταν αυτός διαμαρτυρήθηκε, τον «πλάκωσαν» κιόλας οι μπάτσοι-μπράβοι του κυβερνητικού στελέχους, ενώ η μπατσαρία και ο Χρυσοχοΐδης παρουσίασαν το γεγονός σαν τάχα να έγινε αστυνομικός έλεγχος και το θύμα αντιστάθηκε!

Επίσης, η προσπάθεια διάφορων συριζοτρόλ να «φορτώσουν» στη Μπακογιάννη το θανατηφόρο τροχαίο, γεμίζοντας τα social media με hashtag όπως #nddolofonoi κ.ά., είναι τουλάχιστον αποπροσανατολιστική έως και χυδαία. Θα μπορούσε αντί για τη φρουρά της Μπακογιάννη να είναι η φρουρά του Τσίπρα ή της Γεννηματά. Δεν νομίζουμε ότι οδηγούν με μεγαλύτερο σεβασμό οι άλλοι μπάτσοι.

Η είδηση και αυτό που πρέπει να μας εξοργίζει είναι ότι συμβαίνει ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα στον κεντρικότερο δρόμο της πρωτεύουσας και ο υπεύθυνος της Τροχαίας τραμπουκίζει και διώχνει από το σημείο αυτόπτη μάρτυρα! Δε θα το έκανε αν το ατύχημα γινόταν κάπου αλλού και αν ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν ήταν μπάτσος. Ξέρουμε, επίσης, ότι τα αυτοκίνητα από τη Βουλή συνήθως βγαίνουν μετά από σήμα του υπεύθυνου τροχαίου που βρίσκεται στο σημείο. Είναι πολύ πιθανόν, λοιπόν, ο ευέξαπτος τροχαίος που διώχνει με απειλές τον αυτόπτη μάρτυρα να φέρει επίσης ευθύνη για το ατύχημα (ή κάποιος συνάδελφός του). Το συγκεκριμένο σημείο βιντεοσκοπείται από χίλιες μεριές, συνεπώς η Τροχαία είναι υποχρεωμένη να δώσει στη δημοσιότητα τα βίντεο για να φανεί πώς ακριβώς έχει προκληθεί το ατύχημα.

Οσο για τη Μπακογιάννη, αρκεί να της χρεώσουμε την κατά δύο μέρες καθυστέρηση να παραδεχτεί ότι η φρουρά της ενεπλάκη σε σοβαρό (ενδεχομένως θανατηφόρο) τροχαίο. Τα δάκρυά της ήταν κροκοδείλια. Η υποκρισία ξέχειλη. Μίλησε μόνο όταν είδε ότι τα κρατικά όργανα δεν κατάφεραν να κρύψουν το συμβάν από τη δημοσιότητα. Κι αυτό αρκεί για να τη χαρακτηρίσει.

Παρακάτω το βίντεο με τον τραμπουκισμό του αυτόπτη μάρτυρα από τον τροχόμπατσο:

 

Πηγή: Κόντρα

14 Μαρ 2021

Έχουν κόψει καπίστρι” – Σαρωτικός Θανάσης “Παφίλης κατά της αστυνομικής βίας

 

 (VIDEO)


Εφ’ όλη της ύλης μίλησε ο Θανάσης Παφίλης στην εκπομπή “Επτά” της Βάλιας Πετούρη, πιάνοντας από την πανδημία μέχρι θέματα εξωτερικής πολιτικής. Μιλώντας για τη διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ είπε πως “Δεν θέλω να πω καμιά βαριά λέξη και να πω δολοφονική, έχει τεράστιες ευθύνες”, υπενθυμίζοντας πω αν άκουγε το ΚΚΕ, τους υγειονομικούς και συνολικά το εργατικό – λαϊκό κίνημα δε θα βρισκόμασταν σε αυτή την κατάσταση. Υπενθύμισε ότι δεν έκαναν τίποτε για ελέγχους στους χώρους εργασίας, ότι στα ΜΜΜ χάος κι ότι η κυβέρνηση, αντί να ενοχοποιεί κόσμο που διαμαρτύρεται, θα έπρεπε να έχει πάρει μέτρα. Υπογράμμισε πως υπήρχαν προτάσεις σε αυτή την κατεύθυνση, πχ. για επίταξη 2500 τουριστικών λεωφορείων που θα μπορούσαν να έρθουν στην Αθήνα και η κυβέρνηση να καλύπτει την αμοιβή και τα καύσιμα. Αντίθετα, ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας ξεκινούν διαδικασίες για ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, ενώ ακόμα δεν έχουν εφαρμοστεί μαζικά δωρεάν τεστ παντού, ενίσχυση των νοσοκομείων, επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας και πρόσληψη υγειονομικού προσωπικού.

Σχολιάζοντας τη χθεσινή κοκορομαχία Τσίπρα – Μητσοτάκη, ο Θανάσης Παφίλης τόνισε πως ήταν επιλογή να αποκλειστούν άλλοι πολιτικοί αρχηγοί από τη χθεσινή συζήτηση, για να παιχτεί το αποπροσανατολιστικό δικομματικό παιχνίδι και να ενισχύεται το δίπολο. Ο Μητσοτάκης προσπάθησε να ενοχοποιήσει το λαό για την εξέλιξη της πανδημίας και να παρουσιάσει το ΣΥΡΙΖΑ ως διοργανωτή όλων αυτών των εκδηλώσεων, με τον βουλευτή του ΚΚΕ να προσθέτει δηκτικά πως “τρεις κι ο κούκος πάνε όταν διοργανώνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Κόσμος ήταν συνδικάτα, τα οποία κρύφτηκαν από τα ιδιωτικά κανάλια”. Δεν παρέλειψε να στρέψει τα βέλη του και κατά του Αλέξη Τσίπρα, που έκανε λόγο για “εμμονές της κυβέρνησης” και “ανεκπαίδευτους” αστυνομικούς. “Δουλευόμαστε;” πρόσθεσε χαρακτηριστικά. λέγοντας πως αυτή την πολιτική εφάρμοσε και ο ΣΥΡΙΖΑ και πήρε την πάσα η ΝΔ και σκληραίνει τα μέτρα, φαινόμενο που υπάρχει σε όλη την ΕΕ.

Μιλώντας ειδικότερα για το κρεσέντο καταστολής της αστυνομίας αυτές τις μέρες, ο Θανάσης Παφίλης γλαφυρά δήλωσε πως “Έχουν ξεφύγει, στο χωριό μου λένε έχουν κόψει καπίστρι, ειδικά ορισμένες μονάδες της αστυνομίας.” Όσο για τα αίτια αυτής της κατάστασης αποδόμησε τα περί μεμονωμένων περιστατικών και ακραίων στοιχείων, αναδεικνύοντας ότι αποτελεί κεντρική πολιτική γραμμή η καταστολή: “Δεν εξηγείται με το ότι είναι τίποτε φασιστάκια, ας τους διώξουν αν είναι τέτοιοι, δεν εξηγείται με αυτό, είναι πολιτική επιλογή της κυβέρνησης”. Μιλώντας για τον ξυλοδαρμό του αστυνομικού στη Νέα Σμύρνη καταδίκασε το συμβάν και έκανε λόγο για προβοκατόρικα στοιχεία που ενεργούν σε αυτές τις περιπτώσεις, παράλληλα ξεκαθάρισε πως  δε θα σταματήσουν οι διαδηλώσεις και οι διεκδικήσεις: “δεν μπορεί η κυβέρνηση να κάνει ό,τι θέλει και να λέει “έχουμε λοκντάουν”, ας κάνει κι αυτή λοκντάουν στα νομοσχέδια”.

Τέλος, με αφορμή τα ελληνοτουρκικά και μια δήλωση Αμερικνού αξιωματούχου κατά της Άγκυρας που προβλήθηκε πολύ από τα εγχώρια αστικά μέσα ως ένδειξη για την υποτιθέμενη “αλλαγή πορείας” της Ουάσινγκτον έναντι της Τουρκίας, ο βουλευτής έστρεψε το θέμα στην ουσία, δηλαδή τη συμμετοχή στο ΝΑΤΟ, σημειώνοντας πως “Είναι δυνατόν να είσαι σε μια συμμαχία όπου ο σύμμαχός σου σε απειλεί;”. Όσο για τις αμερικανικές δήθεν φίλιες στην Ελλάδα παρεμβάσεις, ξεκαθάρισε πως “αυτά είναι λόγια”, υπενθυμίζοντας το διαχρονικό ρόλο των ΗΠΑ στο ότι η ευρύτερη περιοχή έχει βουτηχτεί στο αίμα. Όσο για το Κυπριακό, υπενθύμισε πως πλην ΚΚΕ όλα τα κόμματα ευελπιστούσαν σε λύση μέσω της ΕΕ, κάτι που διαψεύστηκε αφού, όπως τόνισε, “η ΕΕ και ξεχωριστά τα κράτη μέλη δεν ενδιαφέρονται για το δίκιο στην περιοχή, αλλά για τις σχέσεις με την Τουρκία και να βάλουν χέρι στον πλούτο της περιοχής”. Στο ερώτημα για το αν αισιοδοξεί, απάντησε αφοπλιστικά πως “Αισιοδοξούμε όταν ξεσηκωθούν οι λαοί, γιατί τώρα γίνεται διανομή της λείας”.

Λιάνα Κανέλη: Δεν υπάρχουν χυδαίες λέξεις, αλλά χυδαίοι άνθρωποι.

 

..

13 Μαρ 2021

Καταγγελία ΔΑΣ: Έστησαν αστυνομικό μηχανισμό στα κεντρικά γραφεία της ΣΤΑΣΥ

 


Ανακοίνωση της ΔΑΣ στον ΟΑΣΑ για το στήσιμο αστυνομικού μηχανισμού στα γραφεία διοίκησης της ΣΤΑΣΥ

«Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση που στη φαρέτρα των μέτρων για την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής έφτασε στο σημείο να στήσει μηχανισμό της αστυνομίας στα κεντρικά γραφεία της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ! Η πρεμούρα τους για την καταστολή του εργατικού κινήματος αποτυπώνεται με την παρουσία αστυνομικών στο γραφείο 14 στο δεύτερο όροφο του κτιρίου της ΣΤΑΣΥ στο κέντρο της Αθήνας.

Θέλουν και με αυτόν τον τρόπο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να εντείνουν το κυνήγι του λαϊκού κινήματος, κάθε οργανωμένης διαμαρτυρίας ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και ταυτόχρονα να επιβάλουν στους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες σιγή ιχθύος. Αντί η κυβέρνηση να δώσει λεφτά για να πυκνώσουν τα δρομολόγια στα ΜΜΜ δίνει λεφτά σε αστυνομικούς για πύκνωση της καταστολής.

Δεν θα τους περάσει. Το οργανωμένο κίνημα δεν τρομοκρατείται. Τα δικαιώματά μας τα έχουμε κερδίσει με αιματηρούς αγώνες. Με ΜΑΤ και βία δεν βγαίνει η πανδημία. Πάρτε τώρα μέτρα για τη συγκοινωνία»

“Είστε Έλληνες;” – Ανθρωποφύλακες βασανίζουν και ευτελίζουν πέντε φοιτητές

 


Ένα απίστευτο περιστατικό αστυνομικού αυταρχισμού (το πολλοστό των τελευταίων ημερών) φέρνει στο φως η καταγγελία της ΟΠ Αττικής της ΚΝΕ.

«Αμέσως μετά την πορεία, στην οδό Πανεπιστημίου προς το Σύνταγμα, 15 περίπου άνδρες των ΜΑΤ, σταμάτησαν 3 φοιτητές με το ειρωνικό σχόλιο “βρε καλώς τους”. Χωρίς κανένα λόγο άρχισαν να τους χτυπούν και να τους βρίζουν. Στη συνέχεια, τους έβαλαν με τα γόνατα στο έδαφος και για αρκετή ώρα συνέχισαν τις ειρωνείες και τις προσβολές, που αφορούσαν από την οικογένεια ως τις πολιτικές τους πεποιθήσεις. Μεταξύ των ερωτήσεων ήταν το αν είναι Έλληνες και… τι νομίζουν ότι θα καταφέρουν με τις κινητοποιήσεις…

Δύο ακόμα φοιτητές που σταμάτησαν για να διαμαρτυρηθούν γι’ αυτό που έβλεπαν, αφού τους χτύπησαν και τους έβρισαν με χυδαίο τρόπο, τους ανάγκασαν να γονατίσουν δίπλα στους άλλους τρεις.

Άνδρας των ΜΑΤ, όταν αντιλήφθηκε πως μια περαστική επιχείρησε να βιντεοσκοπήσει το όλο συμβάν, την τράβηξε από το δρόμο και την έσυρε μέσα σε στοά που βρίσκεται στο σημείο, φωνάζοντας και βρίζοντας, απειλώντας την ώστε να το σβήσει.

Στη συνέχεια, ο ίδιος ανάγκασε τους πέντε φοιτητές να κατεβάσουν τις μάσκες τους για να βγάλει με το προσωπικό του κινητό φωτογραφία τα πρόσωπά τους!

Μετά απ’ όλα αυτά, τους έδεσαν με tire up τα χέρια και μετέφεραν τους τέσσερις στο ΑΤ Συντάγματος και τον έναν στο ΑΤ Κυψέλης. Εκτός των άλλων, η μεταφορά τους έγινε στοιβάζοντας τους φοιτητές σε γεμάτα περιπολικά, σαν μην υπάρχει πανδημία. Μετά από δυο ώρες ταλαιπωρίας και χυδαίων προσβολών, τους άφησαν να φύγουν, γιατί προφανώς δεν υπήρχε καμία κατηγορία εναντίον τους.

Απαιτούμε εδώ και τώρα να κινηθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για να τιμωρηθούν οι συγκεκριμένοι άνδρες των ΜΑΤ, που βρίσκονταν τη συγκεκριμένη ώρα στο συγκεκριμένο σημείο και να εξασφαλιστεί η διαγραφή των προσωπικών δεδομένων των φοιτητών που ο ΜΑΤατζής έχει στα χέρια του.

Να ξέρουν ότι με τη δίκαιη οργή των φοιτητών και όλου του λαού για την συνολική κατάσταση που διαμορφώνεται στο έδαφος της εγκληματικής κυβερνητικής πολιτικής διαχείρισης της πανδημίας, της επίθεσης στα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματά μας και του αυταρχισμού που την συνοδεύει, δεν θα ξεμπερδέψουν έτσι εύκολα.

Το σύνθημα χιλιάδων λαού και νεολαίας, στο κέντρο της Αθήνας, στα μεγάλα φοιτητικά συλλαλητήρια, στη Ν. Σμύρνη και παντού ”η τρομοκρατία δεν θα περάσει – του λαού η πάλη θα τη σπάσει”, θα αγκαλιάζεται από όλο και περισσότερους νέους που θα βαδίζουν το δρόμο της οργανωμένης απειθαρχίας στο σύστημα και τη διαχρονική πολιτική των κυβερνήσεων ενάντια στην πάλη για μόρφωση, δουλειά, ζωή με σύγχρονα δικαιώματα».

Ειρωνεύεσαι την ΕΛ.ΑΣ.; Συλλαμβάνεσαι! – Μπούκαραν με ντου σε πολυκατοικία της Ν. Σμύρνης για προσαγωγές…

 


Κάθε μέρα έρχεται στη δημοσιότητα και ένα νέο περιστατικό αστυνομικής αυθαιρεσίας από τα κατορθώματα της ΕΛ.ΑΣ. στη Νέα Σμύρνη. Και αναρωτιέται κανείς αν και πότε θα κλείσει ο κύκλος της ντροπής από αυτή τη νύχτα ωμής κρατικής τρομοκρατίας στους κατοίκους μιας -υπεράνω υποψίας- γειτονιάς, που βρέθηκε σε ασφυκτικό κλοιό και έζησε στο πετσί της το καταδιωκτικό μίσος των ένστολων κάφρων.

Η μαρτυρία του Μιχάλη, ενός κατοίκου της Νέας Σμύρνης στο News247, δείχνει το ύφος και το ήθος της εξουσίας και των ανθρωποφυλάκων της. Ο Μιχάλης και η Γαλλίδα κοπέλα του συμμετείχαν στην πορεία και επέστρεψαν σπίτι τους, άκουσαν όμως φασαρία και βγήκαν να δουν τι συμβαίνει. Οι αστυνομικοί συλλάμβαναν και χτυπούσαν έφηβα παιδιά, ενώ είχαν κάνει και χρήση κρότου-λάμψης, αναστατώνοντας όλη τη γειτονιά.

Ο Μιχάλης διηγείται την εξοργιστική συνέχεια στο Press Project.

Αρχίζω και χειροκροτάω, να λέω ευχαριστούμε, νιώθουμε ασφαλείς, ειρωνικά προφανώς, αυτοί στην αρχή δεν έδιναν πολλή σημασία. Μετά όμως έρχεται μία ομάδα ΜΑΤ και ένας από αυτούς φωνάζει “πιάστον, πιάστον τον μπάσταρδο”. Αρχίζουμε να τρέχουμε, μπαίνουμε μέσα στη γειτονιά, στην πολυκατοικία πάμε να μπούμε στο σπίτι ενός από τους ενοίκους εκεί. Μας πιάνουνε δύο από τη Δράση ή τη Δι.Ας, δεν είμαι σίγουρος, μας κολλάνε στον τοίχο και μετά μπορείτε να δείτε το βίντεο που ένας φωνάζει είμαι με τις παντόφλες μου δεν έχω κάνει τίποτα. Πιάσανε παραμάζωμα κόσμο που δεν είχε κάνει τίποτα μέσα στην πολυκατοικία.

Οι αστυνομικοί έκαναν προσαγωγές στον σωρό και έσυραν έξω τους προσαχθέντες, όπου τους απειλούσαν ανοιχτά: “Λέτε ότι δεν έχετε κάνει τίποτα αλλά θα δείτε τι θα σας φορτώσουμε”. Ο Μιχάλης οδηγήθηκε στη ΓΑΔΑ και υπέστη μια σειρά λεκτικούς τραμπουκισμούς του στιλ “ξέρουμε πού μένεις, θα σε κανονίσουμε”, πριν μείνει ελεύθερος. Ενώ οι ένστολοι κάφροι χτύπησαν την κοπέλα του που κατέγραφε με το κινητό της τα γεγονότα, για να την εμποδίσουν.

Περνάνε οι αστυνομικοί και τους χειροκροτεί ειρωνικά ο κόσμος -για να παραφράσουμε τον Χρυσοχοΐδη. Αλλά το δόγμα Νόμος και Τάξη δεν κάνει διακρίσεις. Σαρώνει γειτονιές, μπουκάρει σε σπίτια, κόβει σύριζα τον βήχα και τα ειρωνικά γελάκια. Εξάλλου, απαγορεύεται να μιλάς έτσι για τους αστυνομικούς, όπως λέει η Σπυράκη της ΝΔ, συμπληρώνοντας δημιουργικά τους νόμους…

Η εξέλιξη του κορονοϊού και οι συνθήκες που ευνοούν τις μεταλλάξεις

 

Τα τρία σημεία (λευκά σημεία με ετικέτες ονομασίας) στην ακίδα του SARS-CoV-2, όπου εντοπίζονται οι βασικότερες μεταλλάξεις στην παραλλαγή Β.1.1.7 του νέου κορονοϊού, γνωστότερη ως «βρετανική».
Τα τρία σημεία (λευκά σημεία με ετικέτες ονομασίας) στην ακίδα του SARS-CoV-2, όπου εντοπίζονται οι βασικότερες μεταλλάξεις στην παραλλαγή Β.1.1.7 του νέου κορονοϊού, γνωστότερη ως «βρετανική».
Με μια διαφαινόμενη κάμψη του αριθμού νέων μολύνσεων στις ΗΠΑ και άλλες χώρες και την αργή πρόοδο του εμβολιασμού, κάποιοι έχουν αρχίσει να μιλούν για το τέλος της πανδημίας COVID-19. Είναι όμως έτσι, ή ο SARS-CoV-2 θα μας συνοδεύει για αρκετό καιρό (ίσως χρόνια) ακόμη; Βεβαίως, θα είχε ακόμη μεγαλύτερη αξία να το γνωρίζουμε αυτό, αν επρόκειτο να προετοιμαστούμε κατάλληλα. Αλλά οι κυβερνήσεις στον καπιταλισμό, στο πρώτο και πιο κρίσιμο έτος της πανδημίας απέδειξαν και σ' αυτούς που δεν το γνώριζαν ήδη, ότι νοιάζονται πρώτα και κύρια για τη συνεχή κερδοφορία του κεφαλαίου και όχι για την προστασία της δημόσιας υγείας. Γι' αυτό δεν πήραν μέτρα για την προστασία στους τόπους δουλειάς, στις συγκοινωνίες, στην εκπαίδευση και επικέντρωσαν στην ατομική ευθύνη των θυμάτων της πανδημίας.

Επιρρεπής

Οι ιοί που μολύνουν τους ανθρώπους έχουν να αντιμετωπίσουν ένα εντυπωσιακό αμυντικό οπλοστάσιο, όχι μόνο τη φυσική προσαρμοστική ικανότητα του ανοσοποιητικού μας συστήματος, αλλά και τις έξυπνες άμυνες, που έχει αναπτύξει η ανθρώπινη κοινωνία, όπως τα εμβόλια, τα φάρμακα και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης. Για να μπορέσει να επιζήσει ένας ιός, πρέπει να προσαρμοστεί στη βιολογική γωνιά που έχει βρει - εμάς - και παραπέρα να εξελιχθεί έτσι, ώστε να αντιπαρέλθει τις προσπάθειές μας για αποτροπή και θεραπεία.

Σωματίδια SARS-CoV-2.
Σωματίδια SARS-CoV-2.
Αρχικά, πολλοί θεωρούσαν τους κορονοϊούς λιγότερο επιρρεπείς στις μεταλλάξεις συγκριτικά με τους RNA ιούς, αλλά οι πολλαπλές μεταλλάξεις που έχουν εντοπιστεί τους τελευταίους μήνες και μάλιστα έχουν κυριαρχήσει σε παγκόσμια κλίμακα, απέδειξαν ότι αυτό δεν ισχύει. Αυτές οι παραλλαγές του SARS-CoV-2 φαίνεται να αναπτύχθηκαν σε ευνοϊκά περιβάλλοντα, που δημιουργήθηκαν ως ανεπιθύμητη συνέπεια αναγκαίων ιατρικών πρακτικών. Στη Βοστόνη, ένας μεσήλικας πάλευε με την COVID-19 επί πέντε μήνες, μέχρι τελικά να υποκύψει. Οταν μολύνθηκε πραγματοποιούσε μια θεραπεία με φάρμακα ανοσοκαταστολής και κατά τη διάρκεια της ασθένειάς του από τον κορονοϊό, δέχτηκε αρκετούς γύρους θεραπειών με ρεμδεσιβίρη, μονοκλωνικά αντισώματα και άλλα σκευάσματα. Κάτω από αυτήν την έντονη πίεση στο ανοσοποιητικό, εμφανίστηκαν στον ιό που είχε μολύνει αυτόν τον ασθενή μεταλλάξεις - κλειδιά. Οι γιατροί και οι ερευνητές που παρατήρησαν την εμφάνισή τους την ονόμασαν «επιταχυνόμενη ιική εξέλιξη».

Ανάλογο θανατηφόρο περιστατικό παρατηρήθηκε και στη Βρετανία με έναν 70χρονο ασθενή COVID-19, με αδύναμο ανοσοποιητικό, ο οποίος υποβλήθηκε επίσης σε θεραπεία με ρεμδεσιβίρη και πλάσμα αίματος ανθρώπων που ανάρρωσαν. Διαπιστώθηκε ότι αντιδρώντας στα αντισώματα που υπήρχαν στο πλάσμα, ο SARS-CoV-2 ανέπτυξε μεταλλάξεις αποφυγής, ώστε να μην προσκολλώνται στις ακίδες του τα αντισώματα. Το φαινόμενο ονομάζεται επιλεκτική πίεση και εμφανίζεται όταν τυχαίες μεταλλάξεις επιτρέπουν σε κάποιους ιούς να μην επηρεάζονται από τα αντισώματα. Ο Ραβίντρα Γκούπτα, του πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, θεωρεί ότι η λεγόμενη βρετανική μετάλλαξη, ο B.1.1.7, προέκυψε στον οργανισμό ενός ασθενούς με εξασθενημένο ανοσοποιητικό, αλλά - με βάση τα δεδομένα - όχι στον συγκεκριμένο ηλικιωμένο. Επιστημονική δημοσίευση έδειξε ότι τέτοιου είδους μεταλλάξεις συμβαίνουν ακόμη και σε ασυμπτωματικούς με αδύναμο ανοσοποιητικό.

Ομοιότητες

Κι άλλοι ιοί, όπως της γρίπης, επιδεικνύουν παρόμοια ικανότητα ταχύτατης εξέλιξης, όταν βρεθούν αντιμέτωποι με τις καλύτερες άμυνές μας. Σύμφωνα με τον Γ. Χέιζελταϊν, πρώην καθηγητή Ιατρικής του Χάρβαρντ, ο SARS-CoV-2 από πλευράς ικανότητας διαφοροποίησης μοιάζει περισσότερο από κάθε άλλον με τον ιό της γρίπης. Με βάση αυτό, θεωρεί ότι ίσως και η συμπεριφορά του στο πέρασμα του χρόνου να παρουσιάσει τα ίδια χαρακτηριστικά, δηλαδή εποχικότητα, στις εύκρατες και πολικές περιοχές και σταθερότητα με μικρές εξάρσεις στις τροπικές περιοχές. Οι ιοί της γρίπης συσσωρεύουν μικρές γενετικές αλλαγές, που τους επιτρέπουν να μολύνουν και πάλι τους ανθρώπους, με μικρό αριθμό διαφορετικών στελεχών να κυριαρχούν κάθε χρονιά, κάνοντας την ανοσία που έχουμε αποκτήσει να χάνει την αξία της.

Οι επιστήμονες πίστευαν ότι ήταν σταθεροί και οι κορονοϊοί που προκαλούν απλό κρυολόγημα, αλλά ήδη εκείνοι που ανήκουν στην κατηγορία με την ονομασία 229Ε αποδείχτηκε ότι υπόκεινται σε γενετική διολίσθηση, όπως και ο ιός της γρίπης. Ο SARS-CoV-2 έχει ήδη δείξει γενετική διολίσθηση, αλλά και πιο απότομες και ουσιαστικές αλλαγές, που ίσως συμβαίνουν όταν μεταπηδά σε έναν νέο πληθυσμό, π.χ. από τα ζώα στον άνθρωπο και πάλι πίσω. Οταν συμβαίνει μια τέτοια μεταπήδηση, μεγάλα - και συχνά άσχημα - πράγματα συμβαίνουν. Οι κορονοϊοί, όπως και οι ιοί της γρίπης, έχουν μολύνει κάθε είδος σπονδυλωτού, από τις φάλαινες και τις νυχτερίδες, έως τις σαλαμάνδρες και τα φίδια. Και οι δύο προηγούμενες επιδημίες κορονοϊών ξεκίνησαν όταν οι ιοί μεταπήδησαν στους ανθρώπους από ένα είδος μοσχογαλής, το 2003 με την SARS και από τις καμήλες με τη MERS.

Στην τύχη;

Αν είμαστε τυχεροί, ο SARS-CoV-2 θα εξελιχθεί όπως η ισπανική γρίπη του 1918 και θα γίνει λιγότερο θανατηφόρος. Η προϊστορία μας με τους κορονοϊούς δεν δείχνει προς αυτήν την κατεύθυνση. Ο SARS-CoV-1 σκότωνε το 50% όσων μόλυνε με ηλικία από 65 χρόνων και πάνω και ο ιός της MERS περίπου έναν στους τρεις. Ο SARS-CoV-2 μπορεί να επανέρχεται για χρόνια πιο μεταδοτικός και ίσως πιο θανατηφόρος.

Μελέτη ερευνητών των πανεπιστημίων του Εξετερ και του Μπρίστολ, που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες μέρες, συμπέρανε ότι η παραλλαγή B.1.1.7 (βρετανική), που τείνει να κυριαρχήσει και στην Ελλάδα, δεν είναι μόνο πιο μεταδοτική, αλλά και πιο θανατηφόρα. Με βάση ένα δείγμα 55.000 ασθενών COVID-19 στη Βρετανία, διαπίστωσε ότι εκείνοι που είχαν μολυνθεί από το συγκεκριμένο στέλεχος είχαν 64% μεγαλύτερη πιθανότητα να καταλήξουν.

Οσο περισσότερο αφήνεται ο ιός να μολύνει κι άλλα εκατομμύρια ανθρώπους, τόσο θα αυξάνεται η πιθανότητα να βρίσκεται ανάμεσά τους κάποιος με αδύναμο ή κατεσταλμένο ανοσοποιητικό, που ο οργανισμός του θα λειτουργήσει ως πεδίο ανάπτυξης κάποιας νέας σημαντικής και ίσως επικίνδυνης μετάλλαξης του SARS-CoV-2. Ομως όλα κινούνται με τις προτεραιότητες της καπιταλιστικής οικονομίας. Οι φαρμακοβιομηχανίες δεν αγγίζονται από καμιά κυβέρνηση - το ίδιο όπως δεν επιτάσσεται και ο ιδιωτικός κλάδος Υγείας παρά την οριακή κατάσταση στον δημόσιο. Τα εμβόλια παράγονται με κριτήριο την καλύτερη εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εταιρειών και όχι την ταχύτερη προσφορά τους στους ανθρώπους για εμβολιασμό, άλλα εμβόλια δεν αξιοποιούνται παρότι έχουν αποδείξει την αξία τους, επειδή είναι προϊόντα αντίπαλου κ.ο.κ. Οι καθυστερήσεις αυτές έχουν συνέπειες στην οικονομία των χωρών, τις οποίες βέβαια πληρώνουν οι εργάτες και τα μεσαία στρώματα, όχι οι κεφαλαιοκράτες, που μέσα στη νέα συγκαλυμμένη κάτω από την πανδημία κρίση έχουν τέτοια συσσώρευση κεφαλαίων, που δεν έχουν πού να τοποθετήσουν την περίσσεια, ώστε να αποδώσει. Η επιφανειακά παράδοξη αυτή αδυναμία του καπιταλισμού να συντονίσει για γρήγορα αποτελέσματα την όλη προσπάθεια ενάντια στην πανδημία δείχνει πόσο ξεπερασμένο σύστημα είναι, πόσο πίσω κρατάει σήμερα τις παραγωγικές δυνάμεις, ότι αποτελεί επικίνδυνο εμπόδιο για την εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας, που πρέπει να φύγει από τη μέση το συντομότερο.


Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣ
Πηγή: «Scientific American»

TOP READ