27 Μαρ 2021

Βρε, καλώς τα εγγλεζάκια με τα κοντά παντελονάκια!

 


 Δυο μέρες τώρα μας πρήξανε. Κανάλια, εφημερίδες, ενημερωτικά
(τρομάρα τους) site, κάθε είδους «μέσο ενημέρωσης»:  

Ο πρίγκιπας Κάρολος αναφέρθηκε συγκινημένος στους «Έλληνες» (τα εισαγωγικά δικά μας) προγόνους του, τον παππού του και τη γιαγιά του. Ο πρίγκιπας και η δούκισα Καμίλα (προσοχή διορθωτή στο ι μη σου ξεφύγει κανένα η) συγκινήθηκαν όταν είδαν το πορτραίτο του παππού πρίγκιπα Ανδρέα. 

Ο Κάρολος δάκρυσε όταν κατέθετε στεφάνι στον Άγνωστο Στρατιώτη (και δεν πήγε το μυαλό κανενός από αυτούς τους λιγούρηδες ότι με τον ψόφο που έκανε και τον αέρα κι όπως δεν φορούσε καπέλο, φυσικό ήταν να πέσει και κανένα δάκρυ, όπως συμβαίνει σε κάθε φυσιολογικό άνθρωπο). Ο Κάρολος ζήτησε να μάθει πώς προχωρούν τα έργα στο πάλαι ποτέ ανάκτορο στο Τατόι. 

Πόσο εντυπωσίασε ο σκωτζέζος υπασπιστής που συνόδευε το ζεύγος με το παραδοσιακό κιλτ και την άσπρη κουβέρτα που κουβαλούσε μπας και αρπάξει καμιά πούντα η δούκισσα! Το τελευταίο (ο εντυπωσιασμός) είναι απόλυτα φυσιολογικό: 

Είχαμε να δούμε σε επίσημη τελετή στο Σύνταγμα σκωτζέζους στρατιωτικούς από τον Δεκέμβρη του ’44 και τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια τότε που στην Αθήνα τραγουδούσαν το γνωστό «τα κορίτσια που΄χαν πρώτα Γερμανούς, τώρα έχουν εγγλεζάκια με κοντά παντελονάκια κι από πίσω ένα σύνταγμα ινδούς»

Κι από κοντά διάφοροι λιμοκοντόροι τάχα μου δημοσιογράφοι που περιφερόμενοι από κανάλι σε κανάλι και από site σε site μας πληροφορούσαν για το πρωτόκολλο: Πώς θα πρέπει να υποκλίνεται κανείς μπροστά στον υψηλότατο, πώς απαγορεύεται να του απευθύνει το λόγο αν προηγουμένως δεν ευαρεστηθεί ο γαλαζοαίματος να του μιλήσει πρώτος και διάφορα άλλα γλοιώδη. 

M’ αυτά και μ’ αυτά να πούμε και μεις μερικά ιστορικά στηριγμένοι στα γεγονότα:

Ο Κάρολος της Ελισάβετ και του Φιλίππου της Αλίκης και του Ανδρέα του Γεωργίου Α΄ και της Όλγας… 

Ο Φίλιππος, μπαμπάς του Καρόλου και άνδρας της Ελισάβετ ήταν γιός του πρίγκιπα Ανδρέα και της πριγκίπισσας Αλίκης και γεννήθηκε στο ανάκτορο του Μον Ρεπό της Κέρκυρας. το 1921. 

Aν μπερδεύεστε με όλα αυτά τα διαδοχο-πριγκιποβασιλικά ανοίξτε κανα site με άρθρα για  βασιλολιγούρηδες, γέμισε ο τόπος το τελευταίο τριήμερο. Eμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε  είναι ν’ αποφεύγουμε τους περιττούς τίτλους γιατί θα έχανε η μάνα το παιδί, ο βασιλιάς τον πρίγκιπα κι αυτός το λακέ του… 

Ο Ανδρέας ήταν τέταρτος γιός του βασιλιά Γεωργίου του Α΄. Αυτόν και τ’ αδέρφια ο μπαμπάς τους,  τους έβαλε στο στρατό και τους φόρτωσε γαλόνια. Μετά τη ντροπιαστική  ήττα  στον ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 ένα σύνθημα κυριαρχούσε στους κόλπους των αξιωματικών: «Έξω οι πρίγκιπες από το Στρατό». Το 1909 όταν έγινε η στρατιωτική επανάσταση στο Γουδί οι επαναστάτες αξιωματικοί απαίτησαν την απομάκρυνση των πριγκίπων. Τον Ανδρέα τον απομάκρυναν και τον έστειλαν τάχα μου για τριετή μετεκπαίδευση στη Γερμανία. Στην τυχοδιωκτική  Μικρασιατική εκστρατεία πήρε μέρος ως στρατηγός και διοικητής του Β΄ Σώματος Στρατού. Κι εκεί  όχι μόνο τα σκάτωσε αλλά και εγκατέλειψε τη θέση του. Το Δεκέμβριο του 1921 η φιλοβασιλική κυβέρνηση, αντί να τον παραπέμψει στο Στρατοδικείο  για άρνηση εκτέλεσης διαταγής, επανέφερε στην Ελλάδα τον βασιλικό κανακάρη και τον έστειλε στην Ήπειρο να φυλάει τα πουρνάρια. 

Έστειλε στο θάνατο εκατοντάδες στρατιώτες 

Οι αξιωματικοί που έκαναν τη  στρατιωτική επανάσταση του 1922 που δίκασε και εκτέλεσε τους έξι πρωταιτίους της καταστροφής (ένα στρατηγό τον Χατζηανέστη και τους πολιτικούς  Γούναρη,  Πρωτοπαπαδάκη, Θεοτόκη, Μπαλτατζή και Στράτο) συνέλαβαν στις 12 Οκτωβρίου 1922 και τον Ανδρέα. Τον έπιασαν στο ανάκτορο της Κέρκυρας, όπου αυτός ο στρατηλάτης φύλαγε Θερμοπύλες, τον μετέφεραν στην Αθήνα και τον δίκασαν στο Στρατοδικείο χωριστά.  

Ο πρίγκιπας Ανδρέας στο Στρατοδικείο

Η σύλληψη  η δίκη του και η καταδίκη του σε θάνατο για τα ατιμωτικά (για αξιωματικό)  αδικήματα  της εγκατάλειψης θέσης και άρνησης εκτέλεσης διαταγής ,που οδήγησε στο θάνατο εκατοντάδες στρατιώτες, προκάλεσε οργή στις ευρωπαικές βασιλικές αυλές. Οι βασιλιάδες της Αγγλίας και της Ισπανίας κίνησαν γη και ουρανό  για τη σωτηρία του. Μάλιστα ο βασιλιάς της Αγγλίας και ο υπουργός του των  Εξωτερικών Λόρδος Κώρζον έστειλαν ειδικό απεσταλμένο στην Ελλάδα , με πλοίο του πολεμικού ναυτικού , τον πλοίαρχο Τάλμποτ με δύο αποστολές. Η μία να αποτρέψει την εκτέλεση των έξι και η άλλη να απελευθερώσει τον Ανδρέα.  

Τους έξι δεν πρόλαβε να τους σώσει. Τον Ανδρέα όμως κατάφερε να τον πάρει μαζί του. Οι επαναστάτες αξιωματικοί υπέκυψαν στις πιέσεις όχι μόνο των ξένων αλλά και του βασιλιά Γεώργιου του Β΄, ο οποίος ενώ για του έξι σιώπησε ( τόση έγνοια  είχε για τους υποτακτικούς του!), όταν ήρθε η ώρα και κινδύνευε να οδηγηθεί στο απόσπασμα ο θείος του απείλησε ακόμη  και με παραίτηση από το θρόνο. 

Πέτυχαν λοιπόν να γλυτώσει το κεφάλι του ο Ανδρέας και να μετατραπεί η ποινή του σε ισόβια εξορία. Γράφει σχετικά ο Γιάνης  Κορδάτος: « Αργότερα μαθεύτηκε ότι ο πρίγκιπας γλύτωσε το κεφάλι του , γιατί η αγγλική κυβέρνηση υποσχέθηκε να υποστηρίξει τα ελληνικά συμφέροντα στη Θράκη και να δώσει δάνειο. 

Ο Πάγκαλος  που πάντα ονειρευότανε να ρίξει τον Πλαστήρα και να γίνει αυτός κυβερνήτης , έκανε το χατήρι της Αγγλίας.  

Ο Θεόδωρος Πάγκαλος. Τρία χρόνια μετά τα κατάφερε να γίνει και δικτάτορας.

Πήγε στο παλάτι και είπε στο βασιλιά: «Μεγαλειότατε , δε θα πάθη ούτε μια τρίχα του πρίγκιπα. Μόνο αν με σκοτώσουν εμένα , θα σκοτωθή και ο πρίγκηψ. Θα τον μεταφέρω εγώ ο ίδιος μέχρι της εξέδρας του Φαλήρου». 

Ο Πάγκαλος στην περίοδο αυτή καθόταν σε δυο καρέκλες. Στην καρέκλα των κατώτερων αξιωματικών και στην καρέκλα του βασιλιά. Έπαιζε τον παπά κατά το κοινώς λεγόμενο». 

Με την εξορία οι σχέσεις του Ανδρέα με τη γυναίκα του πριγκίπισσα Αλίκη άρχισαν να περνούν κρίση. Κατά το κοινώς λεγόμενο ο Ανδρέας άρχισε τις μπερμπαντιές. Καζίνα , καμπαρέ, ξενύχτια και τα συναφή. 

Μια χαρά ζωή και κότα για τον πρίγκιπα στην Ευρώπη.

Από την άλλη η γυναίκα του άρχισε να εμφανίζει συμπτώματα ψυχολογικής κατάρρευσης και να μπαινοβγαίνει σε κλινικές. Από το 1930 ζούσαν χωριστά. Ο Ανδρέας τόριξε στα ποτά, τις γκανιότες  και τα ξενύχτια   και η Αλίκη στο μυστικισμό. 

Στο  Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ο Ανδρέας  έζησε στη νότιο Γαλλία μέχρι το Δεκέμβρη του 1944 που πέθανε σ’ ένα ξενοδοχείο στο Μόντε Κάρλο. 

Κι αυτή μιλούσε με το Θεό.

Η Αλίκη από το μυστικισμό πέρασε στην Ορθοδοξία. Με τον τρόπο της όμως: Πίστευε ότι έπαιρνε απευθείας μηνύματα από το Θεό και πως είχε θεραπευτικές ιδιότητες. Θλιβερή κατάσταση. 

Ο βασιλικός σύζυγος Φίλιππος και η μητέρα του Αλίκη ντυμένη στα καλογερίστικα

Τέλη δεκαετίας του ’40 αρχές δεκαετίας του ’50 πήγε  στην Τήνο για να φτιάξει μοναστήρι, αφού προηγουμένως είχε ενδυθεί και το μοναχικό σχήμα. To σχέδιο της τελικά  δεν υλοποιήθηκε. Απλά μέχρι το θάνατό της το Δεκέμβριο του 1969 στα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, όπου ζούσε κοντά στο γιό της Φίλιππο, φορούσε το μοναχικό σχήμα. 

Υστερόγραφο: Ιδιαίτερη εντυπωσιακή ήταν και η πτήση του μεγαθηρίου της RAF. Πράγματι αξιοσημείωτη: Από το Δεκέμβρη του ’44 είχε να πετάξει βρετανικό αεροπλάνο πάνω από την Αθήνα και να μη βομβαρδίσει αμάχους στις λαικές συνοικίες.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Σ. Διγενή: Ας το συνειδητοποιήσουν οι υπεύθυνοι της φιέστας: Δε γιορτάζουμε, πενθούμε!

 


Σχόλιο που αλιεύσαμε από τον τοίχο της Σεμίνας Διγενή

Εκτός ΜΕΘ είναι διασωληνωμένοι εξήντα ασθενείς!
(Ούτε λόγος για κλίνες ΜΕΘ σε δημόσια δομή).

Δεν γιορτάζουμε, πενθούμε!
Κόσμος πεθαίνει αβοήθητος και τα ρεκόρ κρουσμάτων και διασωληνωμένων “σπάνε” το ένα μετά το άλλο. Σήμερα, 699 διασωληνωμένοι!
Ας το συνειδητοποιήσουν οι εξωστρεφείς οικοδεσπότες της φιέστας, 67 οι νεκροί σήμερα, έχουμε ΠΕΝΘΟΣ! Ζούμε την κόλαση.

Κάποτε, αν και όσοι επιβιώσουμε, θα λέμε πως ζήσαμε την εποχή που μια εγκληματική κυβέρνηση, θυσίαζε ανθρώπινες ζωές στο βωμό του κέρδους. Παρακολουθήσαμε, θα λέμε, ένα έγκλημα που ούτε θα ξεχαστεί ποτέ, ούτε θα παραγραφεί.

24/3/2021. Σε άλλα λαμπερά νέα τώρα.

Σερβίρονται οσονούπω, στη λαμπερή φιέστα του Μεγάρου, το θρυλικό μπισκότο, που ζυμώθηκε με μελάνι σουπιάς, η ακαταμάχητη κρέμα λευκού ταραμά και τα αυγά ψαριού. Θα ακολουθήσει μια λαμπερή κακαβιά με πεσκανδρίτσα και ο μεγαλοπρεπής κιμάς γαρίδας με το φιλέτο χριστόψαρου.

Η χώρα των παράλληλων κόσμων και των παράλληλων μονολόγων.
Μοναξιά ελληνική μου..

Απόσταση από τον Ηλιο και θύελλες σκόνης διαμορφώνουν την απώλεια νερού από τον Αρη


Θύελλα σκόνης σαρώνει την επιφάνεια του Αρη, σε αυτή την εντυπωσιακή φωτογραφία από τον δορυφόρο «Mars Express»
Θύελλα σκόνης σαρώνει την επιφάνεια του Αρη, σε αυτή την εντυπωσιακή φωτογραφία από τον δορυφόρο «Mars Express»
Αν και σήμερα είναι ξηρός, ο Αρης ήταν κάποτε ένας κόσμος καλυμμένος με νερό, όπως η Γη. Αποδείξεις γι' αυτό είναι τα μεγάλα πλημμυρικά κανάλια απορροής, οι σχηματισμένες από ποταμούς κοιλάδες και τα δέλτα ποταμών, που υπάρχουν ανάγλυφα στην επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη, αλλά και οι παρατηρήσεις με ραντάρ των ποσοτήτων υγρού νερού που βρίσκεται εγκλωβισμένο κάτω από πάγο και σκόνη στο νότιο πόλο του Αρη. Στην επιφάνεια του Αρη και πάνω απ' αυτή, το νερό μπορεί τώρα να υπάρχει μόνο με τη μορφή πάγου και υδρατμών, λόγω της πολύ χαμηλής ατμοσφαιρικής πίεσης, που φτάνει μόλις το 1% της γήινης. Ο Αρης έχασε το μεγαλύτερο μέρος του νερού του στο Διάστημα, στο πέρασμα των τελευταίων δισεκατομμυρίων ετών και ακόμη συνεχίζει να χάνει νερό από την ατμόσφαιρά του.

Δύο νέες μελέτες, η μια με επικεφαλής την Αννα Φεντόροβα του Διαστημικού Ερευνητικού Ινστιτούτου της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών και η άλλη με επικεφαλής τον Ζαν - Ιβ Σοφρέ, του γαλλικού Εργαστηρίου Διαστημικών Παρατηρήσεων της Ατμόσφαιρας, διευκρινίζουν πώς κινείται το νερό και διαφεύγει μέσα από την ατμόσφαιρα του Αρη. Αποκαλύπτουν ότι αυτή η διαδικασία επηρεάζεται από την απόσταση του πλανήτη από τον Ηλιο κατά τη διαδρομή της τροχιάς του και τις μεταβολές στο κλίμα και τον καιρό, συμπεριλαμβανομένων των τεράστιων θυελλών σκόνης, που συχνά σαρώνουν ολόκληρο τον πλανήτη.

Η διαστημοσυσκευή «Mars Express» του ESA σε καλλιτεχνική απεικόνιση καθώς περιφέρεται σε τροχιά γύρω από τον Αρη
Η διαστημοσυσκευή «Mars Express» του ESA σε καλλιτεχνική απεικόνιση καθώς περιφέρεται σε τροχιά γύρω από τον Αρη
Και οι δύο μελέτες χρησιμοποίησαν τα δεδομένα 8 ετών, που συνέλεξε η διαστημοσυσκευή «Mars Express», του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA), η οποία έχει τεθεί σε τροχιά γύρω από τον Αρη. Καθώς η ατμόσφαιρα είναι ο ενδιάμεσος κρίκος ανάμεσα στην επιφάνεια του πλανήτη και το Διάστημα, οι Ρώσοι ερευνητές εξέτασαν για πρώτη φορά τη συγκέντρωση υδρατμών στην ατμόσφαιρα (με βάση τις μετρήσεις του φασματοσκοπικού οργάνου SPICAM), από το επίπεδο του εδάφους έως ύψος 100 χιλιομέτρων. Διαπίστωσαν ότι όταν ο Αρης βρίσκεται στο μακρύτερο από τον Ηλιο σημείο της τροχιάς του (249 εκατ. χλμ.) οι υδρατμοί παραμένουν σε ύψος κάτω των 60 χλμ., ενώ όταν είναι στο κοντινότερο (207 εκατ. χλμ.), οι υδρατμοί συναντώνται και πάνω από τα 90 χλμ.

Πιο κοντά στον Ηλιο, οι υψηλότερες θερμοκρασίες και η εντονότερη κυκλοφορία της ατμόσφαιρας εμποδίζουν τους υδρατμούς να παγώσουν σε κάποιο υψόμετρο. Ετσι, τα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας γίνονται πιο υγρά, μέχρι κορεσμού τους με υδρατμούς, με αποτέλεσμα να επιταχύνεται ο ρυθμός απώλειας νερού αυτήν την περίοδο. Τα χρόνια που ο Αρης εμφάνισε πλανητικών διαστάσεων θύελλα σκόνης, η ατμόσφαιρα έγινε ακόμη πιο υγρή, με υδρατμούς να συσσωρεύονται πάνω από τα 80 χλμ. υψόμετρο. Οι θύελλες σκόνης αποδείχτηκε ότι όχι μόνο θερμαίνουν και αναδεύουν την αρειανή ατμόσφαιρα, αλλά προκαλούν και επιπλέον απώλεια νερού.


Στα ίδια συμπεράσματα κατέληξε και η γαλλική μελέτη, με βάση τη συγκέντρωση υδρογόνου στα ανώτερα τμήματα της ατμόσφαιρας του Αρη. Διαπίστωσε ότι ανάμεσα σε μια χρονιά με θύελλα σκόνης και σε μια που δεν την εμφάνισε, η απώλεια υδρογόνου και κατ' επέκταση υδρατμών ήταν 100 φορές μεγαλύτερη! Τα επιστημονικά ευρήματα δείχνουν ότι κάθε δισεκατομμύριο χρόνια ο Αρης χάνει το ισοδύναμο δύο μέτρων νερού, που θα κάλυπτε ολόκληρη την επιφάνειά του. Ο ρυθμός αυτός, όμως, δεν είναι αρκετός για να εξηγήσει τη συνολική απώλεια νερού, αφού τα γεωλογικά μορφώματα δείχνουν ότι στο παρελθόν υπήρχαν στον πλανήτη τεράστιες ποσότητες νερού. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί μόνο με δύο τρόπους: Είτε σημαντικό μέρος του νερού αυτού πέρασε στο υπέδαφος είτε ο ρυθμός απώλειας ήταν πολύ μεγαλύτερος στο παρελθόν.

Η δουλειά των επιστημόνων με τα δεδομένα από το «Mars Express» επιβεβαιώνει λιγότερο σαφή συμπεράσματα από τα δεδομένα της αποστολής «ExoMars Trace Gas Orbiter», του ESA και της ρωσικής Roscosmos. Σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα και αμερικανικών αποστολών θα βοηθήσουν στη βαθύτερη κατανόηση των μακρόχρονων διαδικασιών πίσω από την απώλεια νερού στον Αρη και τη δημιουργία πληρέστερης εικόνας όχι μόνο για τη σημερινή κλιματολογία του, αλλά και για τη διαχρονική της εξέλιξη.

Ζεστό χρήμα για τη «βιτρίνα», ψίχουλα για τις πραγματικές ανάγκες του αθλητισμού


Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β', 1075) που συνυπέγραψαν ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης και ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος, καθορίζονται πλαίσιο, όροι, προϋποθέσεις, διαδικασία, κριτήρια κατανομής, αλλά και χρόνος και τρόπος καταβολής της χρηματοδότησης στις δικαιούχες αθλητικές ομάδες, από τον νέο τρόπο φορολογίας επί των κερδών στα δελτία των τυχερών παιχνιδιών.

Πώς το παρουσιάζουν

Είναι έντονη η προσπάθεια από πλευράς της ΓΓΑ και του υφυπουργού Αθλητισμού να παρουσιαστεί ως θετική άλλη μια απόφαση η οποία στην ουσία απεμπολεί τις ευθύνες του κράτους για τη στήριξη του αθλητισμού και έρχεται να νομιμοποιήσει στη συνείδηση του κόσμου τον τζόγο. Παρουσιάζουν τη χρηματοδότηση από τη φορολογία των εσόδων του στοιχήματος ως μια «ανάσα» για τον επαγγελματικό αθλητισμό αλλά και για τον ερασιτεχνικό, που εδώ και πολλά χρόνια βρίσκεται σε κρίση.

Ο Λ. Αυγενάκης δήλωσε χαρακτηριστικά σε πρόσφατη συνέντευξή του:

«Για πρώτη φορά ικανοποιείται ένα πολύχρονο, πάγιο αίτημα. Νομοθετήσαμε τη χρηματοδότηση των αθλητικών ομάδων από τη φορολογία επί των κερδών στα τυχερά παίγνια. Και προσέξτε: Τα χρήματα αυτά θα διανέμονται τόσο στον επαγγελματικό αθλητισμό όσο και στον ερασιτεχνικό αθλητισμό, που έχει τεράστιες ανάγκες. Ενα ακόμα μέτρο, ένα ακόμα χρηματοδοτικό εργαλείο για την ανάπτυξη του αθλητισμού. Πιο συγκεκριμένα, υπογράφεται μαζί με το υπουργείο Οικονομικών μια Απόφαση που εξειδικεύει τους δικαιούχους και το ύψος της χρηματοδότησης. Στη ΓΓΑ θα περιέρχεται το 60% από τα επιπλέον έσοδα της πολιτείας που δημιουργούνται εκ της συγκεκριμένης φορολογίας, προκειμένου να διατεθούν στις αθλητικές ομάδες. Το 50% θα διανέμεται στον επαγγελματικό αθλητισμό και το υπόλοιπο 50% στον ερασιτεχνικό αθλητισμό.


Eurokinissi Sports

Τα ποσά που θα λαμβάνουν οι ομάδες θα χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούν και για την ανάπτυξη των φυτωρίων. Ειδικά για φέτoς και ως ενίσχυση από τις επιπτώσεις της πανδημίας, προβλέπεται να δοθούν άμεσα προκαταβολές στις Αθλητικές Ανώνυμες Εταιρείες: Στις ομάδες των πρωταθλημάτων Super League 1, Super League 2, Basket League και Volley League.

Και παράλληλα δουλεύουμε για την εξασφάλιση προκαταβολής από τα ποσά που θα προκύψουν από τη νέα μορφή φορολόγησης του στοιχήματος και για τα νόμιμα και ενεργά, εγγεγραμμένα στο μητρώο, ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία. Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε για 2ο συνεχόμενο χρόνο τον ερασιτεχνικό αθλητισμό, η στήριξη του οποίου αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου μας».

Θυμίζουμε την ημερίδα που είχαν διοργανώσει το Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και το «Ελληνικό Φόρουμ για το Ψηφιακό Μέλλον», σε συνεργασία με τη Διεθνή Ενωση Δημοσιογράφων Αθλητικού Τύπου, στις 15 Γενάρη 2020. Προσκεκλημένοι και ομιλητές ήταν μια σειρά μέλη της κυβέρνησης (υπουργοί, βουλευτές της ΝΔ, στελέχη υπουργείων), βουλευτές άλλων αστικών κομμάτων (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ), στελέχη στοιχηματικών εταιρειών ελληνικών και ξένων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Βασικό θέμα της ημερίδας ήταν πώς θα λειτουργήσει ένα πλαίσιο ώστε να αναπτυχθεί το διαδικτυακό κατά βάση στοίχημα, ως νέο και κερδοφόρο πεδίο της καπιταλιστικής οικονομίας στη χώρα μας. Εκεί εκτυλίχθηκε ένα παζάρι ανάμεσα στις επιθυμίες των στοιχηματικών εταιρειών σχετικά με το ρυθμιστικό πλαίσιο, που αφορά άμεσα τα κέρδη τους, και στην κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, ο Θ. Τζόκας (CEO της «Winmasters») επεσήμανε ότι τα κόστη των αδειών είναι πολύ υψηλά και πρέπει να μειωθούν, όπως επίσης η φορολογία. Με τη σειρά τους ο Κ. Μπογδάνος και ο Γ. Παππάς διαβεβαίωσαν πως στόχος της κυβέρνησης είναι η «επιβράβευση» των εταιρειών με κάποιον τρόπο, ακόμα και αν δεν μειωθεί σύντομα η φορολογία, εφόσον παίζουν σημαντικό ρόλο στην οικονομία της χώρας.

Πώς πραγματικά είναι

Οι άνθρωποι των σωματείων γνωρίζουν καλά πλέον πως όταν η κυβέρνηση μιλάει για στήριξη στον αθλητισμό, πρέπει να κρατάνε μικρό καλάθι. Ηδη έχει καθυστερήσει η α' δόση του προϋπολογισμού στις Ομοσπονδίες, με ό,τι σημαίνει αυτό τόσο για τους εργαζόμενους που είναι απλήρωτοι για μήνες, όσο και για την προετοιμασία των αθλητών σε Ολυμπιακή χρονιά.

Στην ουσία αυτή η ΚΥΑ έρχεται να επεκτείνει ακόμα περισσότερο την εμπορευματοποίηση του αθλητισμού. Να αποποιηθεί το κράτος οποιαδήποτε ευθύνη έχει για τη στήριξη και χρηματοδότηση των σωματείων. Να νομιμοποιήσει στη συνείδηση του κόσμου τις στοιχηματικές εταιρείες, τον τζόγο, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά καταλήστευση του εισοδήματος του λαού.

Εδώ και πολλά χρόνια, από τότε που περικόπηκε η κρατική χρηματοδότηση, οι στοιχηματικές εταιρείες είναι χορηγοί διαφόρων συλλόγων και εθνικών ομάδων. Τώρα θα είναι και με την υπογραφή του κράτους.

Διαβάζοντας κανείς το ΦΕΚ καταλαβαίνει ότι πρόκειται για πραγματικά ψίχουλα, από τη στιγμή που τα ερασιτεχνικά σωματεία στη χώρα μας ξεπερνούν τα 6.500 και τα «νόμιμα» στα μάτια της κυβέρνησης, σύμφωνα με το αθλητικό μητρώο, είναι περίπου 4.000. Πόσο μάλλον που δεν είναι βέβαιο κιόλας πώς τα σωματεία θα λάβουν τη χρηματοδότηση, αφού για να γίνει αυτό, θα πρέπει ένα σωματείο να εξασφαλίσει μια σειρά προϋποθέσεων, όπως να είναι ενταγμένο στο αθλητικό μητρώο, να παρουσιάζει έσοδα από χορηγίες, διαφημίσεις, τηλεοπτικά δικαιώματα, συνδρομές μελών κ.λπ.

Μάλιστα, επισημαίνεται ότι το ανώτατο ποσό για τα ερασιτεχνικά σωματεία είναι τα 19.500.000 ευρώ και σε περίπτωση που τα έσοδά τους από άλλες πηγές είναι λιγότερα από το ποσό της παρούσας χρηματοδότησης που δικαιούνται, τότε και τα χρήματα που θα παίρνουν τελικά θα είναι μειωμένα, με αφαίρεση της αντίστοιχης διαφοράς. Την ίδια στιγμή, μόνο οι 14 ΠΑΕ της Super League 1 θα μοιράζονται 22.000.000 ευρώ. Επίσης, εφόσον ένα σωματείο λάβει τη χρηματοδότηση, είναι υποχρεωμένο να διαθέτει τα χρήματα για τη συντήρηση, ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών και εγκαταστάσεων που χρησιμοποιεί. Δηλαδή από τα ψίχουλα που μοιράζει στα σωματεία, τα αναγκάζει κιόλας να τα διαθέσουν για να συντηρούν τις εγκαταστάσεις. Αλήθεια, ο Λ. Αυγενάκης και οι κύριοι της κυβέρνησης έχουν περάσει ποτέ έξω από κάποιο ανοιχτό γήπεδο της Αθήνας; `Η από τις εγκαταστάσεις όπου Ολυμπιονίκες μας ΔΕΝ μπορούν να κάνουν προπόνηση, επειδή όταν βρέχει πλημμυρίζει το γυμναστήριο;

Αυτή ακριβώς η πολιτική της υποχρηματοδότησης και η απεμπόληση οποιασδήποτε κρατικής ευθύνης για στήριξη του ερασιτεχνικού αθλητισμού μάς δείχνουν ακριβώς ποια είναι η στόχευση της αστικής τάξης: Η περαιτέρω εμπορευματοποίηση του αθλητισμού και η προβολή της «βιτρίνας». Μας δείχνει ένα σύστημα το οποίο έχει στην καρδιά του το ανελέητο κυνήγι για κέρδος.

Είναι γελασμένοι

Ο αθλητικός κόσμος πρέπει και θα πάει ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης. Καμία λύση δεν θα δώσει στα χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν τον αθλητισμό η περαιτέρω εμπλοκή των μεγάλων επιχειρήσεων και εμπορευματοποίησή του. Λύση είναι:

  • Η σταθερή κρατική χρηματοδότηση, να μη μείνει κανένα σωματείο εκτός αθλητικού μητρώου και να απλουστευτεί η διαδικασία ένταξης.
  • Η κρατική ευθύνη για ύπαρξη σύγχρονων δομών και υποδομών, που θα καλύπτουν τις ανάγκες του λαού και θα βελτιώνονται συνεχώς.
  • Η κατάργηση του τζόγου και η μη νομιμοποίησή του στη συνείδηση του λαού, καθώς είναι απλά ένα μέσο για να απομυζούν λεφτά οι πολυεθνικές από το υστέρημα του λαού και να πλουτίζουν.

Παναγιώτης ΜΠΟΥΓΙΟΥΡΗΣ
Υπεύθυνος της Επιτροπής Αθλητισμού του ΚΣ της KNE

26 Μαρ 2021

Κ. Κυρανάκης: – Πρέπει να σταματήσουμε την κουλτούρα του επιδόματος. Μια κοινωνία ολόκληρη ζει με ένα επίδομα

 



Μπορεί ο πρωθυπουργός να καταλαβαίνει αυτούς που εξαρτώνται -sic- από τον μισθό τους και η κυβέρνηση να δίνει κάποια ψίχουλα στον κόσμο που εξαρτάται από τα επιδόματα, αυτό δε σημαίνει όμως ότι είναι υπέρ των… “εξαρτήσεων”.

Μιλώντας τις προάλλες στον ραδιοφωνικό σταθμό “Πρώτο Θέμα”, ο γνωστός και μη εξαιρετέος Κυρανάκης έδειξε πόσο νοιάζεται για τους φτωχούς συνανθρώπους μας, για τον λαό και την κοινωνία εν γένει.

Αφενός μίλησε για τις 10 χιλιάδες προσλήψεις νοσοκομειακών (!) που έχει κάνει η κυβέρνηση (πιθανότατα σε κάποιο παράλληλο σύμπαν), τοποθετήθηκε όμως επιφυλακτικά-κριτικά προς την ενίσχυση του ΕΣΥ, γιατί δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα και θα επιβαρύνει τις τσέπες των φορολογούμενων!

Ισχυρό ΕΣΥ, σημαίνει και πιο ακριβό ΕΣΥ, άρα περισσότερα χρήματα από την τσέπη των φορολογούμενων. Δεν είναι δωρεάν οι προσλήψεις…

Αφετέρου τόνισε την ανάγκη να κοπούν σταδιακά τα -απαραίτητα- επιδόματα, για να μην εμπεδωθεί η “εξάρτηση” του κόσμου από αυτά και η αντίστοιχη κουλτούρα του επιδόματος -sic- που τείνει να εμπεδωθεί!

Συγκεκριμένα εκτίμησε πως δεν υπάρχει λοκ ντάουν, απλώς έκλεισαν τα μαγαζιά, τα σχολεία και κάποιες μαζικές δραστηριότητες. Πρέπει όμως να επιταχύνουμε προς το άνοιγμα της αγοράς, όταν αποκτήσουμε ένα “τείχος ανοσίας” με τα εμβόλια, για να ξαναδουλέψει ο κόσμος.

Πρέπει να ξαναδουλέψει ο κόσμος. Πρέπει να σταματήσουμε αυτή την κουλτούρα του επιδόματος που πάει να παγιωθεί. Αυτή τη στιγμή έχουμε μια ολόκληρη κοινωνία που ζει με ένα επίδομα. Ναι, τώρα είναι αναγκαίο, είναι όμως κάτι προσωρινό. Δεν μπορούμε να διδάξουμε μια ολόκληρη κοινωνία, παγιώνοντας την κουλτούρα του επιδόματος.

Η μόνη “ανοσία” που έχει το πολιτικό σινάφι του Κυρανάκη είναι απέναντι στον εργαζόμενο λαό, την αγωνία και τις ανάγκες του. Και η μόνη “κουλτούρα” που μπορεί να δεχτεί είναι η νεοφιλελεύθερη λογική που αντιμετωπίζει τον άνθρωπο σαν κόστος και τις ανάγκες του ως βάρος για την οικονομία.

Και η εμπέδωση αυτού του κλίματος και των “αρίστων” που το εκφράζουν ανοιχτά και αναίσχυντα πλέον, είναι ο βασικός κίνδυνος που πρέπει να αντιμετωπίσουμε.

Η ΕΛ.ΑΣ. κοιτά τους φασίστες να επιτίθενται και “επεμβαίνει” κατόπιν εορτής…

 

 (VIDEO)

Επεμβαίνεις, επεμβαίνεις…
(…) Είσαι σκέτο παρακράτος!

Δεν τα λέμε εμείς, οι στίχοι το λένε. Μόνο που όταν αναλαμβάνει δουλειά το παρακράτος και οι φασίστες, δε χρειάζεται να επέμβουν οι μηχανισμοί κρατικής καταστολής. Υπάρχει καταμερισμός εργασίας.

Όπως στην επίθεση των φασιστοειδών στο ΕΚΧ-Σχολείο.

Τελικά η αστυνομία επεμβαίνει μετά από αρκετή ώρα, σχεδόν απρόθυμα, περισσότερο για να προστατέψει τους δράστες της επίθεσης και να τους νουθετήσει να αποχωρήσουν ησύχως, για να… αποκλιμακώσει την κατάσταση. Γιατί έτσι γλυκά επεμβαίνει πάντα η ΕΛ.ΑΣ. και αν έχετε δει κάτι άλλο, είναι μεμονωμένο περιστατικό που δε σηκώνει γενίκευση…

Κράτος και παρακράτος δουλεύουν μαζί, σε μια αγαστή συνεργασία. Χρειάζονται άραγε πολλές αποδείξεις ακόμα;

25 Μαρ 2021

Το Σφάλμα – Της εθνικής επετείου

 


Φρέσκο κομμάτι και από τα πιο δυνατά, στιχουργικά και όχι μόνο…
Μεθύστε με το αθάνατο κρασί της μουσικής του Σφάλματος.

Ας πέσουμε για περισσότερα από μύθους, εικόνες και μάρμαρα…

Αλλά πριν από αυτό, δώστε ένα λεπτό για να διαβάστε το συνοδευτικό κείμενο, αξίζει τον κόπο.

Την Κυριακή το πρωί έγινε γενικό προσκλητήριο του Α’ Τάγματος μπροστά στο Διοικητήριο. Μετά δόθηκε διαταγή να πάμε στο «Θέατρο» για να μας μιλήσουν. Οπως μπαίνουμε στη χαράδρα που είναι το θέατρο, μας κύκλωσαν ένοπλοι και πριν ακόμα διαμαρτυρηθούμε γι’ αυτό, άρχισαν να μας πυροβολούν. Σκοτώθηκαν 5 και τραυματίστηκαν 10. Κανένας μας δεν κουνήθηκε και φωνάξαμε «Αίσχος δολοφόνοι». Αυτοί σταματούν, τα χάνουν (…) Εμείς μαζευόμαστε μπροστά στο Διοικητήριο και ζητάμε να δούμε το διοικητή Βασιλόπουλο. Μετά από την έντονη απαίτησή μας παρουσιάζεται ο διοικητής και δέχεται μια επιτροπή από 4 στρατιώτες (…)

Μετά απ’ αυτά πάμε στις σκηνές μας, κηρύσσουμε απεργία πείνας, βάζουμε πένθη πάνω στις σκηνές και μένουμε κλεισμένοι μέσα. Η υπόλοιπη μέρα περνά ήσυχα. Τη Δευτέρα το πρωί μας μιλάει ο συνταγματάρχης Μπαϊρακτάρης μέσα από το περιπολικό που τριγυρνούσε γύρω από το νησί. Μας κατηγορεί για στάση. Είναι η πρώτη προσπάθεια διαστρέβλωσης των γεγονότων. Το μεσημέρι ξεφορτώνονται στο τάγμα μας τρία αυτοκίνητα με εγκληματίες του Γ’ Τάγματος. Χωρίς προειδοποίηση αρχίζουν να πυροβολούν.

Πεταγόμαστε απ’ τις σκηνές μας και μαζευόμαστε όλοι έξω από τις σκηνές του 2ου λόχου. Αμυνόμαστε με πέτρες και τα χέρια δίνοντας τα κορμιά μας στις σφαίρες. Οι νεκροί και οι τραυματίες αρχίζουν να γεμίζουν τους χώρους. Οσους βρίσκουν μέσα στις σκηνές τους εκτελούνε επιτόπου. Κτυπούν λυσσασμένα. Τραβιόμαστε κάτω απ’ τα μαγειρεία, ψάλλουμε τον εθνικό ύμνο, οι δολοφόνοι μας χτυπούν με αυτόματα, πολυβόλα.

Όσοι ρίχτηκαν για να σωθούν στη θάλασσα σκοτώθηκαν από το περιπολικό (λένε πώς κ’ ο ίδιος ο Μπαϊρακτάρης κτυπούσε). Υστερα από 1 ώρα μας συγκεντρώνουν σ’ έναν ανοιχτό χώρο, αρχίζουν να φωνάζουν ονόματα και να ξεδιαλέγουν. Αυτούς που πρωτοδιάλεξαν τους χτυπούν 15 λυσσασμένοι φρουροί με χοντρά ξύλα και τους σκοτώνουν με τα ξύλα. Εναν αφού τον δείρανε μέχρις αναισθησίας βγάζει ένας φρουρός το περίστροφο και τον εκτελεί μπροστά μας. Ξεχωρίζουν συνέχεια 120 για να τους περάσουν απ’ το στρατοδικείο.’

Η παραπάνω διήγηση δημοσιεύτηκε στον παράνομο «Ριζοσπάστη» στις 25-3-1948. Η συνταρακτική μαρτυρία αφορούσε την ομαδική σφαγή περισσότερων από 300 φαντάρων του Α’ Ειδικού Τάγματος Οπλιτών (ΕΤΟ) που έγινε στις 29 Φλεβάρη – 1 Μάρτη 1948 στο στρατόπεδο της Μακρονήσου, που είχε ξεκινήσει να λειτουργεί στις 28 Μάη 1947.

Το παρόν μουσικό κομμάτι είναι αφιερωμένο στους επίσημους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821.

beat, στίχοι, ερμηνεία – το σφάλμα
φωτογραφία – Κυκλοθυμία (από το fanzine DCIM)
χαιρετισμούς στον Jimmy Dyna για τη συμβολή του στο beat

Κάνε εγγραφή για να μαθαίνεις πρώτος τις καινούριες κυκλοφορίες: https://bit.ly/2Z5T5Lw​

παραγγελίες φούτερ/φανζίν/cd στο λινκ:
forms.gle/i9LwGYxamQwmYRzp6

βρες το σφάλμα εδώ:
https://soundcloud.com/anemistiri
https://www.instagram.com/tosfalma

βρες την κυκλοθυμία εδώ:
https://www.instagram.com/kyklothymia

Στίχοι

Είμαι ένα κράμα απο κλάμα, αναμονές σε ουρές και διλήμματα,
σαράβαλα αγροτικά και αγχωμένα στριφτά στα διαλείμματα
ψοφάς, μα βιαζόμαστε. το κάνεις θέμα που εσπάσε το νύχι σου;
μια Παναγίτσα στον τοίχο σου θυμίζει πως είσαι στην τύχη σου

μελέτη να βρεις δουλειά, γιατί δεν έχει φραγκάκια η μητέρα σου,
κι ας μη σ’αρέσει, τελειώνεις, μα η καριέρα δεν είναι στο χέρι σου.
χαρτιά, συναλλάγματα, μετά απομόνωση, τζόγος και φάρμακα
μα απ’ τα πληκτρολόγια, φέρανε μες στα δωμάτια τη φάμπρικα

Λοιπόν…
Το περιεχόμενο του μοντέρνου αυτού τραγουδιού
συνδέεται απευθείας με κλασική Ελλάδα
Φιλοσοφεί, φωτίζει, δημιουργεί, αγαπά,
προτρέπει, βελτιώνει, δυναμώνει, δίνει προοπτική

είναι ταπεινό να λες για την πείνα. σωστά με δικάζετε.
‘το Έθνος μεγαλουργεί, μα τραντάζεται όταν διχάζεται’…
πες, πώς να νιώσω, Πατρίδα, σταυρούς επισήμους κι αγήματα;
επαναπροωθήσεις στον Έβρο και βασανιστήρια στα τμήματα;

δεν έχω προγόνους μονάχα θεούς που γλεντάν με το Διόνυσο
τα κτήρια γκρεμίστηκαν, να ξεχαστεί τι έγινε στη Μακρόνησο
ζούμε στην προιστορία μας κι είναι μπροστά η εξημέρωση
μπήκε μισθός στη δουλεία μας, μα όχι και απελευθέρωση

κι είναι όλα ολοφάνερα, με το καλό τίποτα δεν κατάφερα
με κάνουν παράμερα για να πιαστώ κάτω από ξένα λάβαρα
κι όσο ζυγώνουν χειρότερα, μάθαμε να ζουμε βάρβαρα
ας πέσουμε για περισότερα από μύθους εικόνες και μάρμαρα

και κάπου εδώ, να μην ξεχάσουμε το ρόλο των φτωχών
σαν ένα πολύτιμο διακοσμητικό στοιχείο.
γιατί οι φτωχοί είναι ένα εξωτικό είδος.
είναι καλοδεχούμενοι μόνο όταν τραγουδάνε,
όταν διακινούν ναρκωτικά,
όταν χτυπιούνται μεταξύ τους στα γήπεδα,
όταν διασκεδάζουν με μακάβριο θέαμα
τους βαριεστημένους μικροαστούς.

αλίμονό τους όταν αρχίσουν να σκέφτονται για τον εαυτό τους,
για να τελειώσουν αυτό που άρχισαν.

Η ΕΛ.ΑΣ. ποτέ δεν σωπαίνει, δεν την σκιάζει φοβέρα καμιά… – Αστυνομική βία σε σιωπηρή διαμαρτυρία στο Σύνταγμα

 


Δε θέλουν διαδηλώσεις στη γιορτή τους, να τους χαλάνε τη φιέστα και το “ωραίο κλίμα”. Δεν μπορούν να τους βλέπουν και να τους ακούνε, ακόμα και αν πρόκειται για σιωπηρή διαμαρτυρία. Ακόμα και αν πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό δρώμενο, με “αγαλματάκια ακούνητα”, σαν αυτό που έκαναν χτες καλλιτέχνες και σπουδαστές δραματικών σχολών στην πλατεία Συντάγματος. Σε τέτοιου είδους φιέστες δε χωράνε τα προβλήματα και οι εκφράσεις δυσαρέσκειας…

Οι ένστολοι κάφροι της ΕΛ.ΑΣ. επιστράτευσαν βία για να διαλύσουν μια συμβολική, ειρηνική κινητοποίηση, γιατί είναι το μόνο που ξέρουν και έχουν εντολή να κάνουν. Το βίντεο του φωρορεπόρτερ Σάββα Καρμανιόλα απαθανατίζει τη στιγμή που ένας ένστολος λεβέντης απωθεί βίαια με την ασπίδα του μία κοπέλα, που δεν κοιτάζει καν προς το μέρος του, χωρίς να έχει προηγηθεί το παραμικρό και ενώ ένας από τους διαδηλωτές επιχειρεί να εξηγήσει τον λόγο που έκαναν αυτή την κίνηση.

Νέες ένδοξες σελίδες και ανδραγαθήματα για τους Πραιτωριανούς του Χρυσοχοΐδη. Ή ταν ή επί τας…

Η ωμή βία του ένστολου ανθρωποφύλακα προκαλεί δικαιολογημένα αντιδράσεις. Ωστόσο δεν υπάρχει κανείς λόγος ανησυχίας, καθώς η ΓΑΔΑ ανακοίνωσε τη διενέργεια διοικητικής έρευνας για το περιστατικό. Κατά συνέπεια, μπορούμε να είμαστε βέβαιοι πως το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο και θα αποδοθούν ευθύνες. Πιθανότατα στην κοπέλα που “προκάλεσε” με τη στάση της τον αστυνομικό…

Μύθοι

 



Κατά την πανδημία «διαλύθηκε το στερεότυπο του "ανάλγητου" ιδιωτικού τομέα», είπε σε συνέντευξή του την Κυριακή ο πρωθυπουργός και γέλασαν μέχρι και οι πόρτες των ιδιωτικών κλινικών και των μεγάλων διαγνωστικών κέντρων. Εκείνες που την ώρα που ο «πόλεμος» - όπως λέει η κυβέρνηση - βρίσκεται στο αποκορύφωμά του, παραμένουν ερμητικά κλειστές για το λαό και για τις ανάγκες του. Ανοιγοκλείνουν μόνο όταν οι μέτοχοι νιώσουν ότι «οι δουλειές έπεσαν», με παχυλές αποζημιώσεις που πληρώνει ο λαός και μόνο για τους ασθενείς που είναι ...σχεδόν υγιείς, ακόμα και με μετακινήσεις γιατρών από το δημόσιο σύστημα Υγείας. Δεν είναι βέβαια τα μόνα παραδείγματα από την πανδημία που αποκάλυψαν τις «ευαισθησίες» των καπιταλιστών: Τι να «πρωτοθαυμάσει» κανείς; Από τις εκατόμβες νεκρών στα εμπορευματοποιημένα συστήματα Υγείας όπου Γης, τον «μαυραγοριτισμό» και τα «μαχαίρια» για τα ιατρικά είδη στο πρώτο κύμα της πανδημίας, μέχρι τις «πατέντες» και τις ομηρικές μάχες για τα εμβόλια, που γίνονται όπλο στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, η «ευαισθησία» του καπιταλιστικού κέρδους για τις λαϊκές ανάγκες αποτυπώνεται ανάγλυφα παντού. Οσο δε για τις «δωρεές» των καπιταλιστών που επικαλείται ο πρωθυπουργός, είναι όλες από τα «ψιλά» των αμύθητων κερδών, για να πατήσουν πιο γερά πόδι και στο εμπορευματοποιημένο δημόσιο σύστημα Υγείας. Επομένως όχι μόνο δεν αλλάζουν αυτήν την αλήθεια, αλλά επιβεβαιώνουν πως ο μόνος μύθος και το μόνο στερεότυπο που διαλύονται στην πανδημία είναι ότι δημόσια και ιδιωτική Υγεία μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά...

Εναν χρόνο μετά...

«Λίγα κρεβάτια και αναγκαζόμαστε και πάλι να επιλέξουμε ποιον θα θεραπεύσουμε... Οι ΜΕΘ είναι γεμάτες από ασθενείς Covid και συχνά αναβάλλουμε χειρουργικές επεμβάσεις για καρκίνο... Μας βάζουν μπροστά σε επιλογές που μας κάνουν να μην κοιμόμαστε τη νύχτα...». Εναν χρόνο μετά τις τραγικές εικόνες της περασμένης άνοιξης από την Ιταλία, οι νέες καταγγελίες του Πιερλουίτζι Βιάλε, διευθυντή μονάδας μολυσματικών ασθενειών σε νοσοκομείο της Μπολόνια, ακούγονται πολύ πιο τραγικά οικείες με την ασφυκτική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα αθωράκιστα δημόσια νοσοκομεία της Αττικής, λίγους μήνες μετά την αντίστοιχη κατάσταση στη Βόρεια Ελλάδα. «Εναν χρόνο μετά, δεν έχει αλλάξει τίποτα. Το μόνο πράγμα που έχει αλλάξει είναι ότι είμαστε πολύ πιο κουρασμένοι...». Η κραυγή αγωνίας και αγανάκτησης της Μαρία Πία Κλασαμόντε, προϊσταμένης ΜΕΘ σε νοσοκομείο της Ρώμης, είναι ίδια με τη φωνή που υψώνουν οι υγειονομικοί στη χώρα μας, καταγγέλλοντας τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού στα δημόσια νοσοκομεία, τη μετατροπή τους σε «μίας νόσου» σε βάρος της αντιμετώπισης άλλων σοβαρών ασθενειών, το γεγονός ότι ασθενείς - με ή χωρίς κορονοϊό - διασωληνώνονται εκτός ΜΕΘ και φτάνουν να περιμένουν ακόμα και τέσσερις μέρες μέχρι να βρεθεί κρεβάτι εντατικής θεραπείας, ενώ κάποιοι πεθαίνουν την ώρα που λίγο πιο δίπλα υπάρχουν κενά κρεβάτια, με εξοπλισμό και έμπειρο προσωπικό, σε μεγαθήρια του ιδιωτικού τομέα Υγείας, τον οποίο δεν αγγίζει ούτε τώρα η κυβέρνηση, για να συνεχιστεί η κερδοσκοπία μέσα στην πανδημία.


... πιο ορατός ο εχθρός

Στην Ελλάδα, στην Ιταλία - την 3η μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ - και σε όλο τον κόσμο, με όλες τις αστικές κυβερνήσεις, από όποια πλευρά κι αν το πιάσεις, από τα δημόσια συστήματα Υγείας που στενάζουν, τις συνέπειες της υποταγής των εμβολίων στα κέρδη των φαρμακοβιομηχανιών και τους γεωπολιτικούς ανταγωνισμούς, μέχρι την απουσία ουσιαστικών μέτρων προστασίας του λαού και τη συνολική αντιλαϊκή διαχείριση της πανδημίας, επιβεβαιώνεται ότι ο καπιταλισμός είναι «αγιάτρευτος ιός» και ότι αυτόν πρέπει να βάζει στο στόχαστρο η ενίσχυση της πάλης για άμεσα μέτρα προστασίας της ζωής και της υγείας των λαών.


Αντί επίταξης...

Αντί να επιτάξει χωρίς αποζημίωση τις μεγάλες κλινικές και τα διαγνωστικά κέντρα, αντί να εντάξει όλους τους αυτοαπασχολούμενους γιατρούς σε ένα κρατικό σχέδιο αντιμετώπισης της πανδημίας, με έμφαση στην ΠΦΥ, αντί να προσλάβει μαζικά γιατρούς στα δημόσια νοσοκομεία, από τους εκατοντάδες ειδικευόμενους και άλλους που περιμένουν υπομονετικά να κάνουν ειδικότητα, αντί να μονιμοποιήσει τους χιλιάδες συμβασιούχους στο δημόσιο σύστημα Υγείας, η κυβέρνηση προκαλεί και κοροϊδεύει υγειονομικούς και ασθενείς, ανακοινώνοντας τη «συνεργασία» με μερικά ιδιωτικά θεραπευτήρια, με το αζημίωτο και μόνο για τα ήπια περιστατικά, με μετακινούμενους γιατρούς, που λείπουν από τα δημόσια νοσοκομεία. Σε όλα αυτά ήρθε να προστεθεί και η «επίταξη» μόλις 200 ιδιωτών γιατρών, που παρουσιάζεται σαν η κυβέρνηση να «έτριξε τα δόντια» στον ιδιωτικό τομέα, απογειώνοντας τον εμπαιγμό, αφού στην πραγματικότητα η απόφαση αυτή αποτελεί άλλοθι για την ασυλία που απολαμβάνουν οι μεγαλοκλινικάρχες και τα κέρδη τους σε συνθήκες πανδημίας.


... κοροϊδία

Το πιο εξοργιστικό όμως είναι ότι η κυβέρνηση αξιοποιεί τις δηλώσεις ορισμένων μεγαλογιατρών συνδικαλιστών του ιδιωτικού τομέα για να δικαιολογήσει την περιορισμένη «προσφορά» στην αντιμετώπιση της πανδημίας ως έλλειψη «φιλότιμου», «αλληλεγγύης», ακόμα και ως καταπάτηση του όρκου του Ιπποκράτη. Προσπαθεί έτσι να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες της για το σημερινό χάλι στην Υγεία, που δεν προέκυψε βέβαια από το πουθενά. Η εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Υγείας, που υπηρετούν με την πολιτική τους όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις, έχει στον πυρήνα της το «πλήρωνε για να έχεις», το άνοιγμα νέων κερδοφόρων πεδίων δράσης για το κεφάλαιο, τις συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα της Υγείας, που πληρώνει πολλαπλά ο λαός, με πρώτο θύμα τις σύγχρονες ανάγκες του. Αυτήν τη λογική, μακριά από τα συμφέροντα του λαού, αλλά και των χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων γιατρών, υπηρετούν και οι πλειοψηφίες στα επιστημονικά και συνδικαλιστικά τους όργανα, στηρίζοντας φανατικά την αντιλαϊκή πολιτική στην Υγεία. Γι' αυτό είναι κοροϊδία ο «καβγάς» που στήνει η κυβέρνηση μαζί τους.

Ριζοσπάστης 

Σε επικίνδυνα νερά


Με αφορμή τις εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, τον ελλιμενισμό του αμερικανικού αεροπλανοφόρου «Αϊζενχάουερ» στη Σούδα και την εκεί επίσκεψη Μητσοτάκη, τα επετειακά μηνύματα του Μπάιντεν και άλλων εκπροσώπων του ευρωατλαντικού άξονα, δίνουν και παίρνουν οι δηλώσεις και οι αναλύσεις για τους «διαχρονικούς» και «πρωτίστως αξιακούς δεσμούς» της Ελλάδας με τις ΗΠΑ και τους άλλους «σύγχρονους συμμάχους» της.

Με απίθανα λογικά «άλματα» από την Επανάσταση του '21 στο σήμερα, παρουσιάζεται ως «εγγύηση» για τα κυριαρχικά δικαιώματα και την ασφάλεια του λαού το γεγονός ότι αυτοί οι «δεσμοί» και η στρατιωτική συνεργασία με τις ΗΠΑ είναι «πιο ισχυροί από ποτέ».

Αυτό όμως που είναι πιο ισχυρό από ποτέ, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, είναι η βαθιά και επικίνδυνη εμπλοκή του λαού και της χώρας στα βρώμικα σχέδια των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ στην ευρύτερη περιοχή, την ίδια ώρα που οξύνονται οι ενδοϊμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί, εντείνονται στρατιωτικές προετοιμασίες και πολλά φιτίλια είναι ήδη αναμμένα.

Στο όνομα λοιπόν της γεωστρατηγικής αναβάθμισης της αστικής τάξης, 200 χρόνια μετά την Επανάσταση του 1821 όλη η χώρα και οι υποδομές της, λιμάνια, αεροδρόμια, δίκτυα, μετατρέπονται σε μια απέραντη βάση - ορμητήριο αμερικανοΝΑΤΟικών σχεδίων, που επεκτείνονται σε όλη την ευρύτερη περιοχή.

Καθόλου τυχαία, στο επετειακό μήνυμά του προς την Ελλάδα ο Αμερικανός Πρόεδρος αναφέρθηκε στην «καίρια σημασία» της Ελλάδας για τα γνωστά ιμπεριαλιστικά σχέδια... «παροχής σταθερότητας», στις «περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου, της Μαύρης Θάλασσας και των Δυτικών Βαλκανίων», ενώ στο ίδιο μήκος κύματος ο Τζ. Πάιατ ανέφερε ότι «η στήριξη που προσφέρει η Ελλάδα είναι απαραίτητη για την παρουσία των ΗΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο».

Με δυο λόγια, η κυβέρνηση και όλα τα αστικά κόμματα και επιτελεία μιλούν για «ασφάλεια» και «σταθερότητα», την ίδια ώρα που αυξάνεται ο κίνδυνος στοχοποίησης και μπαίνουμε στο μάτι του κυκλώνα με κάθε τρόπο: Με τις βάσεις που φυτρώνουν και αναβαθμίζονται σε όλη την Ελλάδα, με αποστολή δυνάμεων και οπλικών συστημάτων σε ιμπεριαλιστικές αποστολές στο εξωτερικό, με τη μετατροπή της χώρας σε προγεφύρωμα για τις ΝΑΤΟικές πρόβες πολέμου απέναντι σε ανταγωνιστικά ιμπεριαλιστικά κέντρα, όπως με τη γιγάντια άσκηση «Defender Europe 21», που βάζει στο στόχαστρο τη Ρωσία.

Μιλούν για «διασφάλιση» των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας απέναντι στις απαράδεκτες διεκδικήσεις της Τουρκίας, όταν η επιθετικότητα της τουρκικής κυβέρνησης εκδηλώνεται με ευρωατλαντικές πλάτες, ενώ εντός αυτού του πλαισίου προωθούνται και οι «λύσεις» συνεκμετάλλευσης για τους υδρογονάνθρακες.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν άλλωστε και οι πυκνές εξελίξεις της τρέχουσας βδομάδας στο συνολικότερο παζάρι ΕΕ - ΝΑΤΟ με την Αγκυρα, όπως και οι διαρκείς «υπενθυμίσεις» από τον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών και τον γγ του ΝΑΤΟ για το πόσο «πολύτιμος σύμμαχος» είναι η Τουρκία.

Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι τα ίδια αστικά επιτελεία, στην πρεμούρα τους να καμουφλάρουν τη βαθύτερη εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, παρουσίαζαν με πανομοιότυπες αναλύσεις την παρουσία του αεροπλανοφόρου των ΗΠΑ στη Σούδα ως «ηχηρό μήνυμα για την ισχυρή στρατιωτική συνεργασία» και κατά συνέπεια για την «αναβάθμιση της Ελλάδας», όταν μόλις λίγες μέρες πριν το ίδιο αεροπλανοφόρο πραγματοποιούσε συνεκπαίδευση με το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό στη Μεσόγειο, με τη διοίκηση του 6ου Στόλου να διατυμπανίζει την «ευχαρίστηση να συνεργαζόμαστε με τους Τούρκους συμμάχους μας»...

Το ολοένα και βαθύτερο χώσιμο της χώρας στα ιμπεριαλιστικά σχέδια ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ για λογαριασμό της ελληνικής αστικής τάξης δεν αποτελεί ούτε «ενίσχυση της χώρας», ούτε διασφάλιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων, ούτε παράγοντα ειρήνης και ασφάλειας για τον ελληνικό και όλους τους άλλους λαούς της περιοχής.

Σε πλήρη αντίθεση με αυτήν την πολιτική και την προπαγάνδα που τη συνοδεύει, ο σύγχρονος πατριωτισμός για το λαό είναι η πάλη για απεμπλοκή από αυτούς τους επικίνδυνους σχεδιασμούς, για να φύγουν οι βάσεις, για αποδέσμευση της χώρας από ΝΑΤΟ - ΕΕ και κάθε άλλη ιμπεριαλιστική ένωση, με το λαό αφέντη στον τόπο του. Σύγχρονος λαϊκός πατριωτισμός είναι η πάλη για αυτό που σήμερα κυλά τον τροχό της Ιστορίας προς τα μπρος, η πάλη για την επαναστατική ανατροπή.

TOP READ