30 Μαΐ 2021

Οπως παλιά

 



Στα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τη Λευκορωσία, στις 15/2/2016, αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Το Συμβούλιο παραμένει ανοιχτό στην περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων ΕΕ - Λευκορωσίας και στη λήψη περαιτέρω μέτρων για την ενίσχυση των πολιτικών σχέσεων και της τομεακής συνεργασίας (...) εκφράζει ικανοποίηση για την πρόθεση της Επιτροπής να ξεκινήσει συνεργασία αδελφοποίησης με τη Λευκορωσία κατά το τρέχον έτος. Υπογραμμίζει τη σημασία της αναθεώρησης της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Γειτονίας και σημειώνει ότι η Λευκορωσία αποτελεί καλή περίπτωση για την εφαρμογή διαφοροποιημένης προσέγγισης (...) αποφάσισε να επισπεύσει την εφαρμογή μέτρων με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας ΕΕ - Λευκορωσίας». Ηταν η εποχή που οι σχέσεις Λευκορωσίας - Ρωσίας περνούσαν σοβαρή κρίση και η ΕΕ βρήκε την ευκαιρία να «χωθεί» για να διευρύνει προς το συμφέρον της το χάσμα. Γι' αυτό ανέστειλε τις κυρώσεις κατά της λευκορωσικής κυβέρνησης, ενώ δυο χρόνια αργότερα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων παρείχε το πρώτο δάνειο στη Λευκορωσία, ύψους 160 εκατ. ευρώ. Οι μεταξύ τους εμπορικές συναλλαγές αυξήθηκαν, όπως και οι επενδύσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης στη Λευκορωσία, που άγγιξαν τα 3 δισ. ευρώ. Το ίδιο έγινε και στις σχέσεις της Λευκορωσίας με τις ΗΠΑ, με τον τότε ΥΠΕΞ τους να επισκέπτεται το Μινσκ και να δηλώνει ότι οι ΗΠΑ «είναι έτοιμες να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες της Λευκορωσίας» από τις ελλείψεις που προκάλεσε η παρατεταμένη κρίση των σχέσεων με τη Ρωσία. Την ίδια ακριβώς περίοδο, η αμερικανική διπλωματία απέδιδε σε «παρεξήγηση» τις μέχρι τότε κακές σχέσεις ΗΠΑ - Λευκορωσίας. Θυμίζουμε απλά ότι τότε, όπως και τώρα, Πρόεδρος της Λευκορωσίας ήταν ο Λουκασένκο, «ο τελευταίος δικτάτορας της Ευρώπης» όπως τον αποκαλούν σήμερα Αμερικανοί και Ευρωπαίοι, που τότε χαριεντίζονταν και έκαναν μπίζνες μαζί του...

Πλυντήρια...

Τις «ανθρωπιστικές ευαισθησίες» της ΕΕ απέναντι σε πρόσφυγες και μετανάστες τις ξέρουμε καλά. Τις υπενθύμισε ακόμα και η πρόσφατη έκθεση του ΟΗΕ για τη συνεχιζόμενη πολύνεκρη τραγωδία στη Μεσόγειο. Τις ξαναείδαμε όμως «ζωντανά» πριν από λίγες μέρες στη Θέουτα, τον έναν από τους δύο θύλακες της Ισπανίας στη Βόρεια Αφρική: Χιλιάδες «επαναπροωθήσεις» μεταναστών που πέρασαν από τα σύνορα με το Μαρόκο, «επαναπροωθήσεις» ανηλίκων που ξεσπούσαν σε λυγμούς, τεθωρακισμένα και πάνοπλοι Ισπανοί στρατιώτες και αστυνομικοί, πλαστικές σφαίρες, δακρυγόνα και κυνήγι με γκλομπ εναντίον εξουθενωμένων μεταναστών, που έγιναν «μπαλάκι» άλλης μιας ενδοκαπιταλιστικής αντιπαράθεσης, αυτήν τη φορά μεταξύ Ισπανίας και Μαρόκου, για θέματα σχετικά με τη Δυτική Σαχάρα... Ας είναι καλά τα «πλυντήρια» όμως!


... και «παρεξηγήσεις»

Οπως διαβάζουμε στην «Αυγή», μάλλον πρόκειται περί παρεξήγησης. Η «προοδευτική» κυβέρνηση της Ισπανίας (σοσιαλδημοκράτες και οπορτουνιστικές δυνάμεις) έστειλε λέει τα τεθωρακισμένα και το πεζικό στη Θέουτα «για να βοηθήσουν, ευτυχώς, τους μετανάστες να βγουν από τη θάλασσα»! Μάλιστα, ο Ισπανός πρωθυπουργός «απέσυρε μετά από μια μέρα» τον στρατό (γιατί άραγε δεν τον άφησε να «βοηθήσει» λίγο ακόμα;). Εστειλε λέει ακόμα γιατρούς και νοσηλευτές, αντί «να κάνει μία επίδειξη δύναμης με την αστυνομία και τον στρατό», ενώ οι εικόνες της καταστολής έκαναν τον γύρο του κόσμου! Αντίστοιχα, οι χιλιάδες «επαναπροωθήσεις» - εξπρές μετατράπηκαν σε ...«εθελοντική επιστροφή (...) χωρίς προβλήματα και νομικές διαδικασίες». Με τόσα καλά και ωραία, θέλουν να πούμε και μπράβο στην ισπανική κυβέρνηση, γιατί δεν άκουσε τις ακροδεξιές φωνές ρατσισμού και μίσους! Το επαγγελματικό «ξέπλυμα» δεν εκπλήσσει, βέβαια, καθώς περισσεύουν και στον ΣΥΡΙΖΑ τα «παράσημα» από τη δική του διακυβέρνηση, με την υλοποίηση της πολιτικής της ΕΕ για εγκλωβισμό μεταναστών και προσφύγων, με τη συμφωνία για την κάθοδο ΝΑΤΟικής αρμάδας στο Αιγαίο, τάχα για το Προσφυγικό, με την ενίσχυση της παρουσίας της Frontex και τόσα άλλα ...«προοδευτικά» και «ευαίσθητα»!


Σενάρια

Η γιγαντιαία πρόβα πολέμου «Defender Europe 21» των ΑμερικανοΝΑΤΟικών στη συνοριογραμμή με τη Ρωσία, περιλαμβάνει και την άσκηση «Immediate Response 21» (άμεση απάντηση) που πραγματοποιείται στη Βοσνία - Ερζεγοβίνη, στην Ελλάδα, στη Βόρεια Μακεδονία και την Αλβανία. Για πρώτη φορά μάλιστα συμμετέχουν και οι Δυνάμεις Ασφαλείας του Κοσόβου, οι οποίες βρίσκονται σε φάση μετατροπής τους σε κανονικό στρατό και ήδη μετρούν μια πρώτη συμμετοχή σε διεθνή ιμπεριαλιστική αποστολή μαζί με τους Αμερικανούς, στο Κουβέιτ. Και μόνο ο τίτλος της άσκησης δεν επιτρέπει κανένα ερώτημα για τα σενάρια στα οποία ασκούνται οι ΑμερικανοΝΑΤΟικοί. Στόχος είναι η Ρωσία και το σενάριο αφορά το ενδεχόμενο μιας γενικευμένης σύρραξης σε ευρωπαϊκό έδαφος. Την ίδια ακριβώς περίοδο, όμως, βρίσκεται σε εξέλιξη και μια κοινή στρατιωτική άσκηση μεταξύ Ρωσίας και Σερβίας, στο έδαφος της δεύτερης, με την επωνυμία «Joint Response 2021» (κοινή απάντηση) και με σενάριο την «καταστροφή ενός παράνομου στρατιωτικού σχηματισμού». Είναι προφανές ότι η συγκεκριμένη άσκηση δεν πήρε τυχαία το όνομά της, ούτε το σενάριο και η ημερομηνία επιλέχτηκαν «από το σωρό». Σε κάθε περίπτωση, επιβεβαιώνεται με οποιαδήποτε αφορμή ότι ο ευρωατλαντικός σχεδιασμός κρατάει αναμμένο το φιτίλι μιας πιο γενικευμένης ιμπεριαλιστικής αντιπαράθεσης στην ευρύτερη περιοχή, κάνοντας ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη για απεμπλοκή της χώρας από τους αμερικανοΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς, που βυθίζουν τον λαό σε επικίνδυνους ανταγωνισμούς και τον καθιστούν στόχο.

.Ριζοσπάστης 

«Γι’ αυτό δεν κάνουμε δήλωση και προτιμάμε να μένουμε φυλακή και να δίνουμε ακόμα και τη ζωή μας» – Μια πολιτική μαρτυρία για την Κέρκυρα και τις φυλακές της το 1961

 


«Καρτεράμε. Μέρα με τη μέρα. Θάρθει και η δική μας σειρά. Είναι σίγουρο πως και μας θα μας διώξουν (…) Τα κελιά αδειάζουν. Οι ακτίνες ρημάζουν. Στις αυλές δεν έμεινε πέτρα πάνω στην πέτρα. Οι κληματαριές, τα λιγοστά δεντράκια, οι τριανταφυλλιές, οι βιολέτες, οι μενεξέδες, οι πρασινάδες στα παρτέρια, που ήταν κρυφή χαρά και συντροφιά – μοναδική όαση στην ξεραΐλα και την ερημιά μας – κείτονται πεθαμένα. Οι μεταγωγές φεύγουν η μιά πίσω απ’ την άλλη (…) Η φυλακή έχασε το σφρίγος, τον παλμό, την αίγλη της. Τη ζωή της (…) Μοιάζει με ερείπιο κατάλληλο για μουσείο. Παραδίνεται στην ιστορία…».

Εξήντα χρόνια πριν, τέτοιες μέρες, οι φυλακές της Κέρκυρας άδειαζαν από πολιτικούς κρατούμενους, υποτίθεται για πάντα. Τέτοιον μήνα, τέτοιες ημέρες. Τα τέλη του Μάη του 1961.

Η αντίσταση των κομμουνιστών και των άλλων δημοκρατών κρατουμένων, σε συνδυασμό με τις διεθνείς καταγγελίες για τη βαρβαρότητα των φυλακών και με άλλους λόγους, έκαναν την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή να αποφασίσει τη μεταφορά τους σε άλλες φυλακές. Στο Ιντζεδίν, στην Κρήτη, κυρίως. Ένας 34χρονος Ρουμελιώτης αγωνιστής είναι ανάμεσά τους. Γιώργης Μωραΐτης (1927-2018) το όνομά του. Διαισθάνεται πως αυτή είναι η στερνή του νύχτα στο μπουντρούμι της αγγλοκρατίας στο νησί των Φαιάκων. «Το μαστίγωμα της αγωνίας είναι χειρότερο απ’ του βούρδουλα ακόμα και για κείνους που έχουν δοκιμαστεί σκληρά σ’ αυτό και έχουν αντέξει», σκέφτεται. Τα μάτια του δεν λένε να κλείσουν. «Το κάτεργο σαν να κινείται (…), παλεύει με το θάνατο (…), αφού στάθηκε ανίκανο να σπάσει την ατσαλένια θέλησή μας. Περνάμε πάνω του τώρα θριαμβευτές».

Νύχτα χαριτωμένη.

«Είναι μια νύχτα γλυκιά, μαγευτική, ανοιξιάτικη. Η γραφική Κέρκυρα λουσμένη στο ηλεκτρικό φως θα φαίνεται από μακριά σαν πανόραμα. Μόνο πάνω απ’ το μπουντρούμι του Μαίτλαντ το σκοτάδι έχει πέσει σαν μαύρο σάβανο». Όλοι στα κελιά τους, σ’ όλες τις φοβερές ακτίνες, κοιμούνται.

– Ξυπνάτε, φωνάζει. Ξυπνάτε να μπήξουμε μια δυνατή φωνή. Να τραντάξουμε τον τόπο. Να ξαναζήσουμε λίγες στιγμές έξαρσης και μεγαλείου. Σαν εκείνες της Πρωτοχρονιάς, της 25 του Μάρτη και της Ανάστασης (…) Δεν θα καταγγείλουμε τίποτε. Δε θα ζητήσουμε τίποτα. Δεν θα καλέσουμε να μας συμπαρασταθούν και να μας βοηθήσουν. Αρκετά έκανε αυτός ο κόσμος για μας. Και πολλά δάκρυα έχυσε.

Μένει όρθιος, μόνος. Αναδεύεται μονάχα το στήθος τους.

– Σηκωθείτε Δεσμώτες! Γρήγορα στα πόστα σας! Έχουμε ένα χρέος στερνό να εκπληρώσουμε. Να στείλουμε στον ευγενικό λαό της όμορφης πόλης και του νησιού αποχαιρετιστήριο μήνυμα.

Είχε δίκιο!

Πρωί-πρωί στην κλούβα. Χειροπέδες δένουν σφιχτά το ένα χέρι του με άλλο συντρόφου του στον δρόμο για το λιμάνι, για το καράβι «Αγγέλικα» που περιμένει κι αυτούς. «Μην το θαρρείς μικρό πράμα. Μονός δεν είναι κανένας (…) Όλοι θάχουμε ένα χέρι λυτό. Δηλαδή λεύτερο». Αποχαιρετά έναν δεσμοφύλακα παλιό ΕΔΕΣίτη που του ψιθυρίζει: «Κάναμε βλακεία! Τι κερδίσαμε; Κι εσείς κι εγώ ριχτήκαμε στη φυλακή… Αν ξανάρθουν οι Γερμανοί θάμαστε κορόιδα αν δεν συνεργαστούμε μαζί τους. Όσοι συνεργάστηκαν κατέχουν ανώτερες θέσεις και θησαύρισαν. Εγώ δεν χορταίνω το ψωμί. Και σεις γεράσατε εδώ μέσα».

– Κάνε λίγο χώρο σύντροφε… «Έχει πολλές ομορφιές η Κέρκυρα (…) Φάγαμε τη μισή μας ζωή σ’ αυτή και δεν την είδαμε». Ώρα «να χορτάσουν τα μάτια της ψυχής μου κόσμο και πράσινο». Περνάνε από τη Γαρίτσα, τη συνοικία της φυλακής. «Φτωχολογιά απ’ άκρη σ’ άκρη. Χίλιοι πεντακόσιοι ψήφοι πήγαν μονοκούκι στην ΕΔΑ (… ) Οι γυναίκες των εργατών και των βαρκαραίων ήταν μαζεμένες έξω απ’ τα σπίτια και κλαίγανε» για τα πάθη των φυλακισμένων. Το λάστιχο έσκουξε πάνω στην άσφαλτο.

Τι καλά! «Απ’ το καράβι τα μάτια μας θα χορτάσουν να βλέπουν. Θα δούμε ολόκληρη την Κέρκυρα, την πόλη και το νησί με τα δαντελωτά ακρογιάλια (…) Η παρθενική Κερκυραϊκή βλάστηση χύνει τη δροσιά της – κολώνια από λεμονανθούς, τριαντάφυλλα, γαρύφαλλα, γαρδένιες – μέσα στην ψυχή μας. Οι κλώνοι απ’ τις ακακίες με τα καταπράσινα φύλλα και τα ολόλευκα άνθη σκύβουν πάνω μας σαν να θέλουν να μας χαϊδέψουν τα μαλλιά. Σκοντάφτουν όμως στ’ αδιάβροχο της κλούβας που μας σκεπάζει. Και πάνε να το ξεσκίσουν μ’ ένα οργισμένο γρασσστ. Από παντού σ’ όλους τους τόνους ακούγεται η γλυκιά ιδιόρρυθμη κερκυραϊκή μελωδία. Έχεις την εντύπωση πως περνάς μέσα από ρεματιές κι ακούς συναυλία». Πω πω, ξεχάσαμε το αποχαιρετιστήριο…

Μια χαρούμενη συντροφική φωνή κι ένα χαμόγελο τον λυτρώνουν με το που πατά τα πόδια του στην «κάργα φορτωμένη», εικονιζόμενη εδώ σε έργο του Σπύρου Κουρσάρη, πενηντάχρονη «Αγγέλικα».

– Στείλαμε! Έγινε η δουλειά!

– Εμπρός στο αμπάρι!, άλλη… Αντέδρασε κι ο κόσμος, οι επιβάτες. «Απ’ τα βουρκωμένα μάτια μιας μαυροφορεμένης γριούλας βλέπω να κυλούν δάκρυα».

Ένα χαριτωμένο πλασματάκι με ξανθές μπουκλίτσες, ούτε πέντε χρονώ, τους πλησιάζει. Η Αννούλα. Ο φίλος του Γιώργη Μωραΐτη, ο Βασίλης, έβγαλε απ’ το σακκίδιό του δυό μικρά εργόχειρα, δυό περιστεράκια. Η Αννούλα γλιστράει και το σκάει τρεχάλα με τα περιστεράκια.

Επιστρέφει.

– Γιατί θα σας πετάξουν στη θάλασσα;

Το χέρι της σαν να σφίγγει τον αλυσοδεμένο Γιώργη.

«Δαντελωτά ακρογιάλια, γραφικοί όρμοι, όμορφα χωριουδάκια, σκαρφαλωμένα στις καταπράσινες πλαγιές του βουνού, φαντάζουν λοξά μέσα στα μάτια μου. Δεν ξέρω αν έχει άλλο νησί τέτοια ομορφιά. Ορκίζομαι να το πατήσω κάποτε λεύτερος, σαν τουρίστας. Αναζητώ τον όρμο που άραξε ο Οδυσσέας ναυαγός. Εκεί που πήγε και τον βρήκε η Ναυσικά (…) Θάχουμε κι εμείς την τύχη να γυρίσουμε στα χωριά μας; Απίστευτο».

Δίπλα του άλλος πολιτικός κρατούμενος εξηγεί σε μια Γαλλιδούλα «πώς για να μας αποφυλακίσουν ζητούν να αποκηρύξουμε τις ιδέες μας». Ακόμη, «γιατί μας φυγαδεύουν από την Κέρκυρα».

– Αλήθεια γιατί καταργήθηκε η φυλακή της Κέρκυρας; αναρωτιέται. Γιατί μας μπαρκάρανε όλους για άλλα κάτεργα;

Ποιος να θυμάται όλες τις εκδηλώσεις για αποφυλάκιση και αμνηστία; Όλες τις αποχές συσσιτίου, απεργίες πείνας, ανοιχτές διαμαρτυρίες, καταγγελίες και εκκλήσεις με φωνές από τα παράθυρα των φυλακών προς τον λαό;

Ένας Σπύρος, καθώς ταίριαζε στο νησί, είχε ρίξει το πρώτο σύνθημα την Πρωτοχρονιά του ’61 με τη βροντερή φωνή του:

– Λαέ της Κέρκυρας! Λαέ της Ελλάδας!

Έσκιζαν τον αέρα τα συνθήματά τους:

– Άλλη μια πρωτοχρονιά μακριά από τα σπίτια μας!

– Δεκαεφτά χρόνια δεν είδαμε τους δικούς μας!

– Η κυβέρνηση αμνήστευσε τους Γερμανούς εγκληματίες! Εμάς που πολεμήσαμε μας κρατάει στη φυλακή δεκαεφτά χρόνια!

– Λευτεριά στους δεσμώτες αγωνιστές της Αντίστασης!

– Αμνηστία! Αμνηστία! Αμνηστία!

Σάλπισμα που συγκλόνισε. Την επομένη η κερκυραϊκή εφημερίδα «Τηλέγραφος» έγραψε:

«Η πολιτεία θα έπρεπε (…) να δώσει αμνηστία. Άραγε δεν θα έπρεπε οι άνθρωποι να είμαστε πιο καλοί και πιο άνθρωποι; Γιατί να βαραίνει το λαό, αυτόν τον πολύπαθο και βασανισμένο, η σκληρή και αδυσώπητη μοίρα του ολέθρου, της συμφοράς και του αίματος; Πρέπει πάντα κάποιοι να βρίσκονται φυτεμένοι στην γη, σκοτωμένοι από αδελφικά χέρια και άλλοι να σαπίζουν στις φυλακές; Αυτή η τραγωδία (…) δεν θα σταματήσει ποτέ; (…) Είθε ο νέος χρόνος να απαλύνει τα αισθήματα και να αμβλύνει τα πάθη, ώστε να μη σκιάσουν και πάλι του χρόνου την πρώτη αχλύ της κοιμωμένης ακόμη πόλεως οι ανατριχιαστικές φωνές που εδόνησαν την ατμόσφαιρα της εφετεινής πρωτοχρονιάς».

Το Πάσχα είχε βρεθεί στην Κέρκυρα για τις γιορτές ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής.

«Οι φωνές μας τον ενόχλησαν. Και αμέσως διάταξε να διαλυθεί η φυλακή της Κέρκυρας, σαν φυλακή πολιτικών κρατουμένων και να μεταφερθούμε όλοι σε άλλες φυλακές. Αυτή τη λύση έδωσαν. Για να μη τους ενοχλούμε. Για να μη τους εκθέτουμε στα μάτια των ξένων στην Κέρκυρα. Τώρα μας στέλνουν σε απόμακρα κάτεργα. Για να μην ακούεται η φωνή μας. Αλλά όπου κι αν πάμε, εφόσον θα είμαστε ζωντανοί, εφόσον θα αναπνέουμε, δεν θα πάψουμε να καταγγέλλουμε τη μεγάλη αδικία. Δεν θα πάψουμε να σαλπίζουμε το πανεθνικό αίτημα της Αμνηστίας. Για να ειρηνεύσει ο τόπος μας. Το ματωβαμμένο μπουντρούμι του Μαίτλαντ έπεσε. Η ίδια τύχη περιμένει και τ’ άλλα».

Όλοι μαζί, καθώς βρέθηκε κιθάρα και ξεμακραίνει η Κέρκυρα, κάνουν το πλοίο να τρανταχτεί απ’ το τραγούδι τους:

Κέρκυρα και Κεφαλονιά,
Ζάκυνθος και Λευκάδα
αυτά τα τέσσερα νησιά
στολίζουν την Ελλάδα.

Ένας νέος από τη νότια Κέρκυρα, από τη Λευκίμμη, στέκεται κοντά στον Γιώργη Μωραΐτη. Ρωτάει για έναν συγχωριανό του πολιτικό κρατούμενο και παγώνει όταν μαθαίνει ότι ο Μωραΐτης είναι καταδικασμένος «σε θάνατο»!

– Γιατί δεν κάνουν δήλωση; ρωτάει έναν υπενωμοτάρχη.

– Εμ, δεν κάνουν, του απαντάει αυτός.

– Στο χωριό μου όσοι έκαναν έμειναν αριστεροί και αριστερά ψηφίζουν, συνεχίζει ο νεαρός κοιτώντας τον Γιώργη.

«Γιατί να κάνουμε δήλωση; Τι να αποκηρύξουμε; Πιστεύουμε σε ορισμένες ιδέες. Είναι δικαίωμα κάθε ελεύθερου ανθρώπου να πιστεύει σε όποιες ιδέες θέλει; Δεν θα πεις όχι. Αυτό είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ανθρώπου. Ύστερα, αυτές οι ιδέες μάς οδήγησαν σε μεγάλους αγώνες. Κάναμε την Εθνική Αντίσταση στην Κατοχή. Πολεμήσαμε τους Γερμανούς, τους Ιταλούς, τους Βουλγάρους καταχτητές. Αν δεν είχαμε τέτοιες ιδέες, τέτοια ιδανικά δεν θα κάναμε τέτοιον αγώνα. Χύσαμε αίμα για να λευτερωθεί η πατρίδα μας. Δώσαμε θυσίες. Δίπλα μου, στον ΕΛΑΣ, πέσανε παλληκάρια συναγωνιστές μου στις μάχες. Οι Γερμανοί μού κάψανε το χωριό μου και το σπίτι μου. Σκοτώσανε τη Δεσπούλα, την πρώτη ξαδέλφη μου αφού τη βίασαν βάρβαρα… Για σκέψου τι σημαίνει η δήλωση. Να αποκηρύξεις τις ιδέες σου, τους αγώνες σου για τη λευτεριά, την ίδια την ανθρωπιά σου. Σημαίνει να πεις ότι όλα αυτά τα εγκλήματα καλά τα έκαναν οι Γερμανοί και οι συνεργάτες τους. Σημαίνει να τους δικαιώσεις. Αυτό θα πει δήλωση. Γι’ αυτό δεν την κάνουμε και προτιμάμε να μένουμε φυλακή και να δίνουμε ακόμα και τη ζωή μας». Ο νεαρός τον εκοίταζε με περισσότερη οικειότητα πια. Καθώς θα έφτανε νωρίτερα στον Πειραιά, αφού οι πολιτικοί κρατούμενοι θα διανυκτέρευαν στην Πάτρα, προσφέρθηκε να ειδοποιήσει το σπίτι του Γιώργη στην Αθήνα να τον περιμένουν στο λιμάνι.

Μα αλλού έχει τον νου του ο Γιώργης Μωραΐτης, σκυμμένος σε μια όχι και τόσο αρεστή του εβδομαδιαία εφημερίδα με το όνομα «Ταχυδρόμος», σταλμένη από συγγενή της Αννούλας. Διαβάζει λαίμαργα ένα συγκινητικό σημείωμα σημαδεμένο με πράσινη μολυβιά. Είναι γεμάτο με λόγια θερμά. Γράφτηκε με αφορμή, όπως έλεγε, το αποχαιρετιστήριο κι ευχαριστήριο γράμμα των πολιτικών κρατουμένων προς τον λαό της Κέρκυρας.

Ώστε το δημοσίευσαν οι κερκυραϊκές εφημερίδες!

Το διαβάζει και φωναχτά με θέρμη λες κι ακόμα είναι στα 1942 σε ηλικία δεκαπέντε ετών μέλος της Ένωσης Νέων Αγωνιστών Ρούμελης, το δίνει και στους άλλους. «Τρελαινόμαστε από χαρά όλοι»!

Τόσο χαιρόταν. Σαν να μην είχε ζήσει ο ίδιος το γεγονός πως «δεν υπάρχει κανένας πολιτικούς κρατούμενος, που να φυλακίσθηκε πριν ή μετά τον πόλεμο στις φυλακές Κέρκυρας και που να μην ανατριχιάζει» στο άκουσμα ή στη θύμηση της ακτίνας «Κ». Οι κερκυραϊκές φυλακές «σπάζουν κόκκαλα και σκοτώνουν», εξηγούσε. Καθώς είναι «χτισμένες μέσα σε μια όμορφη πόλη, με υψηλό πολιτισμό, και μ’ ένα ευγενικό και ευαίσθητο πληθυσμό, αυτές οι φυλακές της μεσαιωνικής βαρβαρότητας αποτελούν στίγμα». Αλλά ήλπιζε στο τέλος τους.

Ιντζεδίν κι άλλες διάφορες φυλακές τον περίμεναν εκείνα τα χρόνια. Το ίδιο και τον καιρό της Χούντας.

Τότε, από τις φυλακές του Κορυδαλλού, είχε εκπέμψει φωνή διαμαρτυρίας στη «Φωνή της Αλήθειας», στα ξένα, για όσα εμάθαινε ότι υπέφεραν οι πολιτικοί κρατούμενοι της Χούντας στις φυλακές της Κέρκυρας. Έγραψε τότε και για όσα υπέφεραν από τη Χούντα στη Γενική Ασφάλεια Αττικής και στο ΕΑΤ-ΕΣΑ ένας Κερκυραίος αγωνιστής κι ένας αργότερα εγκατεστημένος στην Κέρκυρα αγωνιστής, που βρίσκονται ανάμεσά μας. Σπύρος Κουρσάρης ο άλλος, Δημήτρης Τσοπανίδης ο άλλος, για να τους πούμε με αλφαβητική σειρά. Όπως είχε καταγγείλει, τον ένα τον ένα τον υπέβαλαν στα μαρτύρια της ορθοστασίας, της φάλαγγας και του ηλεκτροσόκ, ενώ του άλλου του έσπασαν και τα πλευρά.

Ο Γιώργης Μωραΐτης, όπως ανέφερε, μεταξύ άλλων, η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) την ημέρα του θανάτου του, συλλυπούμενη τους οικείους του, όπως και το Κόμμα της ζωής του, «από τον Νοέμβριο του 1968 έως τον Ιούνιο του 1973 φυλακίζεται, αλλά παρ’ όλα αυτά ακόμη και από την απομόνωση στέλνει ειδήσεις, ανταποκρίσεις και χρονικά σε εφημερίδες των Ελλήνων του εξωτερικού, καθώς και σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, όπως η “Φωνή της Αλήθειας” και η “Ντόιτσε Βέλε” (…) Στρατοδικείο τού επέβαλε εικοσαετή κάθειρξη. Για τη δράση του αυτή ήταν ένας από τους τρεις δημοσιογράφους που βράβευσε η Παγκόσμια Οργάνωση Δημοσιογραφίας κατά τη διάρκεια της επταετίας (…) Έως τη συνταξιοδότησή του εργάστηκε στην αρχισυνταξία του “Ριζοσπάστη”. Παράλληλα με τη δημοσιογραφία έγραψε πλήθος βιβλίων. Υπήρξε πρότυπο δημοσιογράφου – αγωνιστή. Από νεαρή ηλικία πίστεψε για τη δημιουργία μιας άλλης δικαιότερης κοινωνίας και αγωνίστηκε όλη του τη ζωή για τον σκοπό αυτό μένοντας πιστός στις ιδέες του. Στον αγώνα αυτό παρέμεινε προσηλωμένος και δεν τον τρόμαξαν ούτε οι φυλακίσεις, ούτε οι διώξεις. Στάθηκε όρθιος, συνεπής και άκαμπτος».

Είχε ορκιστεί να πατήσει κάποτε την Κέρκυρα λεύτερος, ως επισκέπτης.

Ετήρησε κι αυτόν τον όρκο.

* Το κείμενο είναι ελάχιστος φόρος τιμής Κερκυραίου δημοσιογράφου στη μνήμη του Γ. Μωραΐτη για τη βοήθεια που έλαβε από αυτόν στα πρώτα του βήματα.

Μεταγραφάρα αεροδρομίου πάλι ο ΣΥΡΙΖΑς...

 


Ο κύριος “ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε στην κυβέρνηση μέσα στο ψέμα και φεύγει μέσα στο ψέμα”, πήρε μετεγγραφή στον ΣΥΡΙΖΑ… 

Η αμέσως προηγούμενη ανάλογου βεληνεκούς μεταγραφή ...
Ο πρώην βουλευτής και υφυπουργός Παιδείας με το ΠΑΣΟΚ, ο Συμεών Κεδίκογλου, προσχώρησε στον ΣΥΡΙΖΑ.

Πριν από δυο χρόνια, το 2019, ανάλογη πορεία είχε τραβήξει προς τον ΣΥΡΙΖΑ και ο σημερινός διευθυντής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ.Θεοχαρόπουλος. Τότε ο κ.Κεδίκογλου, ως μέλος της κεντρικής επιτροπής του ΚΙΝΑΛ, πρ. βουλευτής και υφυπουργός, έγραφε

Κάντο όπως ο Θεοχαρόπουλος!

Φαίνεται πως ο κ. Θεοχαρόπουλος έχει μια απαράμιλλη ικανότητα πολιτικής επιβίωσης και εξασφάλισης (προσωπικών του) συμφερόντων.

Φυσικά κάθε φορά υπάρχει μια πρόφαση: αρχικά έγινε πρόεδρος της τραυματισμένης και αδύναμης πια ΔΗΜΑΡ για να την σώσει από το λαϊκισμό του ΣΥΡΙΖΑ. Αντίθετα, αργότερα λόγω… Πρεσπών θα την έριχνε επαναδιασπασμένη στις αγκάλες του! Το ότι κάθε φορά εξυπηρετούνται ταυτόχρονα οι δικές του προσωπικές επιδιώξεις είναι μάλλον σύμπτωση… Έτσι, περιφέροντας το κουφάρι ενός κόμματος με ιστορική διαδρομή αλλά πλέον κόμμα-σφραγίδα με άγνωστο αριθμό μελών ανά την επικράτεια, διαπραγματεύεται και παίρνει το μέγιστο δίνοντας ελάχιστα.

Αρχικά το ΠΑΣΟΚ, θέλοντας σε μια κρίσιμη φάση του να δείξει ένα άνοιγμα κ μια διεύρυνση του πρόσφερε την εκλόγιμη πρώτη θέση στο φηφοδέλτιο Επικρατείας. Και μην έχετε αμφιβολία ότι αν του την ξαναέδινε ακόμη θα…κατακεραύνωνε ως ανίκανη την παρούσα κυβέρνηση. Είχε όλο το προηγούμενο διάστημα προβολή και προνόμια αρχηγού και συνεπώς προνομιακή θέση στη μάχη του σταυρού. Όμως όχι! Ξανά τη σιγουριά του διορισμένου, κόντρα στα υπόλοιπα «κορόιδα» που δίνουν τη μάχη. Αν και κατανοητή, εμπεριέχει ένα περίεργο μίγμα θράσους, ανασφάλειας αλλά και υπερτροφικού εγώ η απόφαση να μην υποβάλλεσαι στη βάσανο του σταυρού αλλά να επιδιώκεις εσαεί θέση χωρίς ποτέ την άμεση λαϊκή νομιμοποίηση!

Έτσι, αν αληθεύουν τα σχετικά δημοσιεύματα, κατά παρόμοιο τρόπο θα εξασφαλίσει τα ίδια, από το ΣΥΡΙΖΑ αυτή τη φορά! Με τίμημα βέβαια την καταπάτηση κόκκινων γραμμών…

Θα πρέπει παρ όλα αυτά να διδάσκεται στα αμφιθέατρα σαν case study επιτυχούς διαπραγμάτευσης. Ίσως να πρέπει μάλιστα να σταλεί επικεφαλής σε μια εθνική ομάδα διαπραγμάτευσης αναθεώρησης των οικονομικών δεικτών της χώρας μας. Και μπορεί στο ποσοστό το υπερπλεονάσματος τελικά να μην τα κατάφερνε, δε θα με εξέπληττε όμως αν επέστρεφε ως διάδοχος του κ. Γιουνκέρ έχοντας κερδίσει τη χηρεύουσα θέση του προέδρου της Ευρωπαικής επιτροπής!

Θεοχαρόπουλος: Περασμένα – ξεχασμένα…

Για την εκ νέου συνεύρεσή του με τον κ.Κεδίκογλου, σε άλλο πια κόμμα, ρωτήθηκε ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος (στο Action24) όπως και για το άρθρο που είχε γράψει ο Κεδίκογλου στο dailypost το 2019 και στο οποίο καταφερόταν εναντίον του επειδή πήγε στον ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με τον διευθυντής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ «η πολιτική είναι ένα δυναμικό πεδίο και δεν μπαίνουν μέσα σε αυτό προσωπικά χαρακτηριστικά». Στην συνέχεια μάλιστα αναφέρθηκε στο τι έλεγε ο Άδωνις Γεωργιάδης για τη Νέα Δημοκρατία όταν ήταν στο ΛΑ.Ο.Σ, για να υποστηρίξει το επιχείρημα του. Συνεπώς δεν τρέχει τίποτα…

Αλλωστε προφανώς δεν τρέχει τίποτα, ούτε για τον κ.Τσίπρα, παρότι το 2019 και λίγο πριν από τις εκλογές η σημερινή του μετεγγραφή, ο κ. Σ Κεδίκογλου ήταν που έλεγε ότι “ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε στην κυβέρνηση μέσα στο ψέμα και φεύγει μέσα στο ψέμα” σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1.

Πηγή: Ημεροδρόμος

“Θα διαλυθείτε εκεί που θα σας πούμε εμείς” – Τρομοκρατία από τις αστυνομικές δυνάμεις στην πορεία της ΟΓΕ για την Παλαιστίνη

 


 


 

Οι αστυνομικοί ενημέρωσαν πως “απαγορεύεται” η θυροκόλληση, ενώ στη συνέχεια η αστυνομία προσπάθησε να παρεμποδίσει την πορεία από το να φτάσει στην παλαιστινιακή πρεσβεία.

Με απειλές και “αποφασίζομεν και διατάσσομεν” αντιμετώπισαν την πορεία της ΟΓΕ υπέρ της Παλαιστίνης οι δυνάμεις καταστολής, επιχειρώντας να παρεμποδίσουν αντιπροσωπεία από την πρόεδρο και αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας από την κατάθεση ψηφίσματος διαμαρτυρίας στην πρεσβεία του Ισραήλ, όπου νωρίτερα οι συγκεντρωμένες άνοιξαν πανό όπου απαιτούσαν “Τέρμα στην ισραηλινή κατοχή – Λευτεριά στην Παλαιστίνη”.

Συγκεκριμένα, οι αστυνομικοί ενημέρωσαν πως “απαγορεύεται” η θυροκόλληση, ενώ στη συνέχεια η αστυνομία προσπάθησε να παρεμποδίσει την πορεία από το να φτάσει στην παλαιστινιακή πρεσβεία. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι δυνάμεις της ομάδας ΟΔΟΣ, έφραξαν δυο φορές το δρόμο στην πορεία, λέγοντας αυταρχικά πως “θα διαλυθείτε εκεί που θα σας πούμε εμείς”, επικαλούμενες εντολές από τη ΓΑΔΑ.

“Η τρομοκρατία δε θα περάσει, του λαού η πάλη θα τη σπάσει”, απάντησαν με ένα στόμα οι γυναίκες που συμμετείχαν στην πορεία, ενώ στο δεύτερο αστυνομικό μπλόκο κατέφτασε ο Παλαιστίνιος πρέσβης Μαρουάν Τουμπάσι, που έγινε δεκτός με το σύνθημα “Λευτεριά στην Παλαιστίνη”. Η παρέμβαση αυτή, σε συνδυασμό με την ανυποχώρητη στάση της ΟΓΕ οδήγησε τελικά στην ολοκλήρωση της πορείας .

Παρόλα αυτά, το κρεσέντο αυταρχισμού συνεχίστηκε, με την αστυνομία να επιχειρεί να κάνει τον …τροχονόμο σε κάθε γυναίκα που αποχωρούσε από την πορεία μετά τον τερματισμό της, μην τυχόν και οι “επικίνδυνες” διαδηλώτριες περνούσαν ξανά από την σιδηρόφρακτη ισραηλινή πρεσβεία φεύγοντας.

Μπροστά σε αυτή την απόπειρα κατατρομοκράτησης της πορείας αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό, η ΟΓΕ εξέδωσε καταγγελία, στην οποία αναφέρεται πως:

“Η ΟΓΕ καταγγέλλει την κρατική τρομοκρατία που, υπηρετώντας πιστά το δολοφονικό κράτος του Ισραήλ, προσπάθησε να εμποδίσει την αντιπροσωπεία της ΟΓΕ να επιδώσει στην πρεσβεία του Ισραήλ ψήφισμα καταδίκης για την εγκληματική επίθεση σε βάρος του Παλαιστινιακού λαού. Οι αστυνομικές δυνάμεις επιχείρησαν επίσης να σταματήσουν τις γυναίκες της ΟΓΕ κλείνοντας το δρόμο για να μη φτάσουν στην Παλαιστινιακή πρεσβεία προκειμένου να επιδώσουν ψήφισμα συμπαράστασης στον Πρέσβη του Λαού της Παλαιστίνης.

Οι γυναίκες της ΟΓΕ με τη μαχητική τους παρουσία έδωσαν αποφασιστική απάντηση στην κρατική καταστολή και με πορεία έφτασαν τελικά και επέδωσαν το ψήφισμα τους.”

29 Μαΐ 2021

“Θα διαλυθείτε εκεί που θα σας πούμε εμείς” – Τρομοκρατία από τις αστυνομικές δυνάμεις στην πορεία της ΟΓΕ για την Παλαιστίνη

 


Με απειλές και “αποφασίζομεν και διατάσσομεν” αντιμετώπισαν την πορεία της ΟΓΕ υπέρ της Παλαιστίνης οι δυνάμεις καταστολής, επιχειρώντας να παρεμποδίσουν αντιπροσωπεία από την πρόεδρο και αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας από την κατάθεση ψηφίσματος διαμαρτυρίας στην πρεσβεία του Ισραήλ, όπου νωρίτερα οι συγκεντρωμένες άνοιξαν πανό όπου απαιτούσαν “Τέρμα στην ισραηλινή κατοχή – Λευτεριά στην Παλαιστίνη”.

Συγκεκριμένα, οι αστυνομικοί ενημέρωσαν πως “απαγορεύεται” η θυροκόλληση, ενώ στη συνέχεια η αστυνομία προσπάθησε να παρεμποδίσει την πορεία από το να φτάσει στην παλαιστινιακή πρεσβεία. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι δυνάμεις της ομάδας ΟΔΟΣ, έφραξαν δυο φορές το δρόμο στην πορεία, λέγοντας αυταρχικά πως “θα διαλυθείτε εκεί που θα σας πούμε εμείς”, επικαλούμενες εντολές από τη ΓΑΔΑ.

“Η τρομοκρατία δε θα περάσει, του λαού η πάλη θα τη σπάσει”, απάντησαν με ένα στόμα οι γυναίκες που συμμετείχαν στην πορεία, ενώ στο δεύτερο αστυνομικό μπλόκο κατέφτασε ο Παλαιστίνιος πρέσβης Μαρουάν Τουμπάσι, που έγινε δεκτός με το σύνθημα “Λευτεριά στην Παλαιστίνη”. Η παρέμβαση αυτή, σε συνδυασμό με την ανυποχώρητη στάση της ΟΓΕ οδήγησε τελικά στην ολοκλήρωση της πορείας .

Παρόλα αυτά, το κρεσέντο αυταρχισμού συνεχίστηκε, με την αστυνομία να επιχειρεί να κάνει τον …τροχονόμο σε κάθε γυναίκα που αποχωρούσε από την πορεία μετά τον τερματισμό της, μην τυχόν και οι “επικίνδυνες” διαδηλώτριες περνούσαν ξανά από την σιδηρόφρακτη ισραηλινή πρεσβεία φεύγοντας.

Μπροστά σε αυτή την απόπειρα κατατρομοκράτησης της πορείας αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό, η ΟΓΕ εξέδωσε καταγγελία, στην οποία αναφέρεται πως:

“Η ΟΓΕ καταγγέλλει την κρατική τρομοκρατία που, υπηρετώντας πιστά το δολοφονικό κράτος του Ισραήλ, προσπάθησε να εμποδίσει την αντιπροσωπεία της ΟΓΕ να επιδώσει στην πρεσβεία του Ισραήλ ψήφισμα καταδίκης για την εγκληματική επίθεση σε βάρος του Παλαιστινιακού λαού. Οι αστυνομικές δυνάμεις επιχείρησαν επίσης να σταματήσουν τις γυναίκες της ΟΓΕ κλείνοντας το δρόμο για να μη φτάσουν στην Παλαιστινιακή πρεσβεία προκειμένου να επιδώσουν ψήφισμα συμπαράστασης στον Πρέσβη του Λαού της Παλαιστίνης.

Οι γυναίκες της ΟΓΕ με τη μαχητική τους παρουσία έδωσαν αποφασιστική απάντηση στην κρατική καταστολή και με πορεία έφτασαν τελικά και επέδωσαν το ψήφισμα τους.”

 

Μαρξιστικά αστοιχείωτος, πολιτικά τυχοδιώκτης

 


Αυτός ο άνθρωπος δεν έχει ξεφυλλίσει, όχι το «Κεφάλαιο» του Μαρξ, αλλά ούτε συνοπτικό εγχειρίδιο Πολιτικής Οικονομίας. Για τον Τσίπρα μιλάμε, που στο πλαίσιο του «Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών» έδωσε συνέντευξη στον Π. Παπακωνσταντίνου της «Καθημερινής».

Η συνέντευξη ξεκίνησε φυσικά με τον ύμνο προς τον Μπάιντεν, που συνέγραψε ο Τσίπρας για την «Καθημερινή» της περασμένης Κυριακής. Ο Τσίπρας επανέλαβε ότι «η ομιλία του Αμερικανού Προέδρου στο Κογκρέσο ήταν μια ιστορική ομιλία, ακριβώς διότι κατά την άποψή μου βάζει τέλος σε έναν περίπου 40ετή κύκλο οικονομικού υποδείγματος: του νεοφιλελεύθερου υποδείγματος. Και είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό να γίνεται από έναν μετριοπαθή Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, δηλαδή της ισχυρότερης οικονομίας του δυτικού κόσμου. Γι’ αυτό και θεωρώ πως αξίζει τον κόπο να ρίξουμε το βάρος και τη σκέψη μας σε αυτά που συμβαίνουν στις Ηνωμένες Πολιτείες» (οι εμφάσεις εδώ και παρακάτω είναι δικές μας).

Ως εδώ έχουμε μια ακόμα επίδειξη πολιτικού σαλταδορισμού από έναν αστό πολιτικό που πάντοτε αναζητά ερείσματα εκτός συνόρων, χωρίς να διστάζει να γλείφει εκεί που προηγουμένως έφτυνε. Ολοι θυμόμαστε πως ο «Ολαντρέου» έγινε «πρόεδρος Ολάντ», όλοι θυμόμαστε τις σπονδές στον Κόρμπιν, όλοι θυμόμαστε τους ύμνους στην πολιτική Ομπάμα, οπότε δεν εκπλησσόμεθα για τους τωρινούς ύμνους στον Μπάιντεν. Ανεμοδούρα είναι ο άνθρωπος, που δείχνει εκεί που κάθε φορά νομίζει ότι τον βολεύει.

Ενδιαφέρον έχει η συνέχεια: «Νομίζω όμως ότι αυτό που έχει αξία να δούμε σήμερα είναι ότι το κυρίαρχο υπόδειγμα της απρόσκοπτης λειτουργίας των αγορών που δε θα αυτορρυθμίζονται, το κυρίαρχο υπόδειγμα των trickle down economics που ο Πρόεδρος Μπάιντεν είπε ότι ήταν αποτυχημένα. Το κυρίαρχο υπόδειγμα, δηλαδή της διαρκής αναπαραγωγής του καπιταλισμού μέσα από κρίσεις που θα διευρύνουν μεν τις ανισότητες, αλλά θα δίνουν τη δυνατότητα διεύρυνσης των κερδών μιας ελίτ, το οποίο θα μας οδηγήσει στην ευημερία. Αυτό το υπόδειγμα κλείνει, αποτυγχάνει και αρχίζουμε να σκεφτόμαστε αλλιώς».

Σ’ αυτήν την τοποθέτηση, την οποία εμφανώς είχε προετοιμάσει, φαίνεται όλη η αγραμματοσύνη του Τσίπρα στα ζητήματα της Πολιτικής Οικονομίας. Σημειώνουμε επί τροχάδην:
  • Η πορεία του καπιταλισμού (όπως και κάθε οικονομικού συστήματος) δεν υπακούει σε υποδείγματα (πολλαπλά μάλιστα, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν εναλλακτικά), δεν καθορίζεται από τις σκέψεις και τις αποφάσεις των πολιτικών ηγεσιών των αστικών κρατών, αλλά καθορίζεται από σιδερένιους οικονομικούς νόμους, οι οποίοι έχουν αντικειμενικό χαρακτήρα και λειτουργούν ερήμην της πολιτικής βούλησης. Είναι σαν τους νόμους της φύσης.
  • Η πολιτική και οικονομική διαχείριση των κυβερνήσεων δεν είναι παρέμβαση «αλλαγής» των οικονομικών νόμων στη μια ή την άλλη κατεύθυνση, αλλά παρέμβαση στο πλαίσιο των οικονομικών νόμων. Η παρέμβαση αυτή έχει ως στόχο τη διαμόρφωση των όρων της ταξικής πάλης, έτσι που να υλοποιείται η δικτατορία του κεφαλαίου επί της εργασίας.
  • Οι περιοδικές κρίσεις του καπιταλισμού δεν είναι αποτέλεσμα εφαρμογής του ενός ή του άλλου διαχειριστικού «υποδείγματος», αλλά στοιχείο σύμφυτο με τον καπιταλισμό, που έχει την ισχύ οικονομικού νόμου και οφείλεται στην αναρχία, στην παραγωγή και τον ανταγωνισμό, ακόμα και στη φάση του μονοπωλιακού καπιταλισμού.

Aυτά τα ελάχιστα επί της αρχής, ως σημειώσεις με βάση την επιστήμη της Πολιτικής Οικονομίας. Τα υπόλοιπα ανήκουν στη σφαίρα της πολιτικής απατεωνιάς. Θυμηθείτε ότι πριν από τον Μπάιντεν ο Τσίπρας είχε λατρέψει ως θεό τον Ομπάμα (έχει ιδιαίτερη αδυναμία στους Αμερικανούς). Και μην ξεχνάτε ότι ακόμα και σήμερα, ο Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ δε ζητούν την επαναφορά των εργασιακών σχέσεων, των μισθών, των συντάξεων κτλ. στα προ Μνημονίων επίπεδα. Αρα, το τέλος του «νεοφιλελεύθερου υποδείγματος», που τάχα θα φέρει ο Μπάιντεν, είναι μια ακόμη σοσιαλδημοκρατική καραμέλα, την οποία πιπιλάει ο Τσίπρας ψαρεύοντας ψήφους στα θολά νερά της εργασιακής και κοινωνικής εξαθλίωσης.

ΥΓ1. Η πιο συνοπτική και πλήρης αναφορά στη λειτουργία των οικονομικών νόμων, που μπορούμε να θυμηθούμε, είναι αυτή που κάνει ο Ι.Β. Στάλιν στο μνημειώδες έργο του «Οικονομικά Προβλήματα του Σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ» (1952). Σίγουρα μπορείτε να τη βρείτε και στο Διαδίκτυο, όμως το συγκεκριμένο βιβλίο δεν πρέπει να λείπει από καμιά βιβλιοθήκη μαρξιστή.


ΥΓ2. Εκκληση προς τους νέους αγωνιστές: Αν δε θέλετε να γίνετε σαν τον Τσίπρα, διαβάστε Πολιτική Οικονομία.

Πηγή: Κόντρα

COVID-19 Προβλήματα στη θεραπευτική χρήση και ο ρόλος των μονοκλωνικών αντισωμάτων


Το δωδεκάμηνο που πέρασε η ανάπτυξη πολύ αποτελεσματικών εμβολίων για την αντιμετώπιση του νέου κορονοϊού, του SARS-CoV-2, προχώρησε με ραγδαίο ρυθμό. Αντίθετα, η ανάπτυξη αποτελεσματικών θεραπειών για όσους αρρωσταίνουν από την COVID-19 υστέρησε. Μια από τις πολλά υποσχόμενες κατηγορίες φαρμάκων ήταν τα μονοκλωνικά αντισώματα. Η χρήση ενός κοκτέιλ μονοκλωνικών αντισωμάτων της «Regeneron» για τη θεραπεία του πρώην Προέδρου των ΗΠΑ Ντ. Τραμπ, τα έκανε πολύ γνωστά σε παγκόσμια κλίμακα. Λίγο αργότερα, δύο τέτοια μόρια έλαβαν άδεια επείγουσας χρήσης από την FDA, την αρμόδια αμερικανική κρατική αρχή και αναμενόταν να αποτελέσουν σημαντικό όπλο στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Μάλιστα μετά την COVID του Τραμπ, η αμερικανική κυβέρνηση αγόρασε 500.000 δόσεις δύο σκευασμάτων μονοκλωνικών αντισωμάτων, αναμένοντας υψηλή ζήτηση γι' αυτά τα φάρμακα.

Τα μονοκλωνικά αντισώματα είναι μόρια κατασκευασμένα στο εργαστήριο, που μιμούνται την απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος στον SARS-CoV-2, στοχεύοντας ένα συγκεκριμένο τμήμα των πρωτεϊνών ακίδας του ιού, είτε εμποδίζοντάς το να προσδεθεί στα κύτταρα του οργανισμού, είτε μαρκάροντάς το για καταστροφή από τους μηχανισμούς του ανοσοποιητικού. Οι ερευνητές πρώτα απομονώνουν λευκοκύτταρα Β που παράγουν αντισώματα, από ασθενείς που ανάρρωσαν από COVID. Στη συνέχεια, εντοπίζουν τα πιο αποτελεσματικά απ' αυτά και μετά τα παράγουν μαζικά μέσα σε ποντίκια στα οποία έχουν εισαχθεί στοιχεία του ανθρώπινου ανοσοποιητικού συστήματος.

Εμπόδια


Ομως μια σειρά από παράγοντες περιόρισαν τη χρήση των μονοκλωνικών αντισωμάτων. Εμφανίστηκαν πιο μολυσματικές παραλλαγές του SARS-CoV-2, μερικές από τις οποίες είναι πιο ανθεκτικές στα μονοκλωνικά αντισώματα. Δυσκολίες υπήρξαν και στη χορήγηση αυτών των ενώσεων σε εξωτερικούς ασθενείς με ελαφρές ή μέτριες εκδηλώσεις της νόσου, καθώς το αδυνατισμένο σύστημα δημόσιας Υγείας σε όλο τον καπιταλιστικό κόσμο έφτασε ή και ξεπέρασε τα όριά του, αφήνοντας ελάχιστες δυνατότητες για την ενδοφλέβια χορήγηση μονοκλωνικών αντισωμάτων σε ασθενείς, που «δεν είναι αρκετά βαριά». Η καθυστερημένη καταφυγή για ιατρική βοήθεια πολλών ασθενών, δηλαδή μετά τις 10 πρώτες μέρες εκδήλωσης συμπτωμάτων, επίσης συνέβαλε αρνητικά στη χρήση των μονοκλωνικών αντισωμάτων, που πρέπει να δίνονται νωρίς στην εξέλιξη της νόσου. Παρ' όλ' αυτά, η χρήση αυτών των φαρμάκων μπορεί σε ορισμένους ασθενείς που κινδυνεύουν από σοβαρή επιδείνωση να επιβραδύνει την εξέλιξη της νόσου και ίσως είναι χρήσιμα και για την αποτροπή της νόσησης.

Σήμερα, υπάρχουν μονοκλωνικά αντισώματα που έχουν μελετηθεί αρκετά, ώστε να πάρουν άδεια επείγουσας χρήσης τους από την FDA. Αρχικά τα φάρμακα που διέθεταν τέτοια άδεια ήταν το μπαμλανιβιμάμπ, το ετεσιβιμάμπ, το καρισιβιμάμπ και το ιμντεβιμάμπ. Τον περασμένο Νοέμβρη δόθηκε επείγουσα άδεια για χρήση σε εξωτερικούς ασθενείς με ελαφρά έως μέτρια COVID και κίνδυνο για άσχημη εξέλιξη της νόσου, στο μπαμλανιβιμάμπ και τον συνδυασμό καρισιβιμάμπ και ιμντεβιμάμπ. Οι άδειες στηρίζονταν σε ενδιάμεσες αναλύσεις κλινικών δοκιμών δεύτερης φάσης, που έδειξαν μείωση του ιικού φορτίου σε ασθενείς με αυτά τα χαρακτηριστικά. Ωστόσο, η αύξηση του αριθμού των μεταλλαγμένων στελεχών του SARS-CoV-2, που εμφανίζουν αντοχή στο μπαμλανιβιμάμπ (από 5% το Γενάρη σε 20% το Μάρτη), οδήγησε στην αφαίρεση της άδειας επείγουσας χορήγησης του φαρμάκου αυτού τον Απρίλη. Πάντως, δύο συνδυασμοί μονοκλωνικών αντισωμάτων συνεχίζουν να είναι διαθέσιμοι για χρήση σε εξωνοσοκομειακούς ασθενείς με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, καθώς κανένα από τα μονοκλωνικά αντισώματα δεν έδειξε οφέλη για τους βαρύτερα ασθενείς που νοσηλεύονται.

Χρήσιμα

Σήμερα, οι οδηγίες των Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας (NIH), της κρατικής υπηρεσίας δημόσιας Υγείας των ΗΠΑ συστήνουν ένα από τα δύο κοκτέιλ μονοκλωνικών αντισωμάτων να χορηγείται σε εξωτερικούς ασθενείς με ήπια έως μέτρια COVID, οι οποίοι διατρέχουν κίνδυνο σοβαρής επιδείνωσης της νόσου, με κριτήρια δείκτη μάζας σώματος 35 και πάνω, ηλικίας 65 ετών και πάνω, διαβήτη, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια, ανοσοκατασταλτική νόσο ή λήψη ανοσοκατασταλτικών φαρμάκων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησής τους και σε ασθενείς κάτω των 65 ετών.

Σύμφωνα με τον Κάρλος ντελ Ρίο, καθηγητή στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Εμορι και καθηγητή επιδημιολογίας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Ρόλινς, οι θεραπείες αυτές είναι σημαντικό να χορηγούνται το ταχύτερο δυνατό μετά τη διάγνωση και μέσα στις πρώτες 10 μέρες από την εμφάνιση των συμπτωμάτων. Πρέπει επίσης να παίρνεται υπόψη ποιες παραλλαγές του κορονοϊού κυκλοφορούν στην κοινότητα από την οποία προέρχεται ο ασθενής, ώστε να επιλέγεται ο συνδυασμός μονοκλωνικών αντισωμάτων στον οποίο ο ιός είναι λιγότερο ανθεκτικός.

Η δυνατότητα θεραπευτικής χρήσης των μονοκλωνικών αντισωμάτων εμφανίστηκε ελάχιστα πριν από τη δημιουργία πολύ αποτελεσματικών εμβολίων. Με την άφιξη των εμβολίων, τα μονοκλωνικά δεν χρησιμοποιήθηκαν τόσο όσο είχε εκτιμηθεί ότι θα χρησιμοποιηθούν στα πρώτα στάδια της έρευνας για την αντιμετώπιση της πανδημίας (και όσο ήλπιζαν οι εταιρείες παραγωγής τους, όπως η «Regeneron»). Συνήθως δίνονται σε ασθενείς που για συγκεκριμένους λόγους δεν μπορούν να εμβολιαστούν, σε αυτούς που δεν αντιδρούν στο εμβόλιο ή σε ανθρώπους που χρειάζονται άμεση προφύλαξη μετά από σημαντική έκθεση στον ιό.

Κατά τη γνώμη του ντελ Ρίο, τα μονοκλωνικά αντισώματα παραμένουν χρήσιμα φάρμακα. Μεταξύ των 60.000 νέων κρουσμάτων COVID-19 που εμφανίζονται κάθε μέρα στις ΗΠΑ, υπάρχουν πολλοί που θα ωφελούνταν απ' αυτά, ώστε να μην εξελιχθεί άσχημα η νόσος και χρειαστεί να νοσηλευτούν. Η ανάπτυξη μιας παραλλαγής τους, που να μπορεί να χορηγηθεί υποδόρια ή ενδομυικά, οπωσδήποτε θα διευκόλυνε. Ο ντελ Ρίο τονίζει ότι ο εμβολιασμός δεν πρέπει να είναι η μόνη στρατηγική για τον έλεγχο της πανδημίας, αλλά να αξιοποιηθούν και τα θεραπευτικά πρωτόκολλα που μπορούν να εμποδίσουν τη χειροτέρευση της νόσου σε όσους έχουν κολλήσει τον κορονοϊό, ώστε να μη χρειαστεί να νοσηλευτούν και να μην κινδυνεύουν από θάνατο.

Το μεγαλύτερο εμπόδιο

Πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα και στη δυνατότητα αξιοποίησης των μονοκλωνικών αντισωμάτων, πόσες ζωές θα είχαν σωθεί, αν τα συστήματα δημόσιας Υγείας δεν υπονομεύονταν σε όφελος του ιδιωτικού τομέα Υγείας και δεν λειτουργούσαν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ακόμη περισσότερο αν όλοι οι πόροι Υγείας ήταν κοινωνική ιδιοκτησία, ώστε να μπορούν να τεθούν σχεδιασμένα και έγκαιρα στην υπηρεσία της δημόσιας υγείας, εξασφαλίζοντας επάρκεια και την καλύτερη θεραπεία για τον καθένα. Αν υπήρχε αναπτυγμένο σύστημα πρωτοβάθμιας υγειονομικής φροντίδας, που θα μπορούσε να ανιχνεύσει έγκαιρα τα κρούσματα και να διαγνώσει ποιοι κινδυνεύουν, ώστε σε πρώιμη φάση της νόσου να τους δοθούν τα κατάλληλα φάρμακα, μεταξύ αυτών και τα μονοκλωνικά αντισώματα. Αν τα προϊόντα της επιστημονικής γνώσης, όπως τα φάρμακα, ήταν διαθέσιμα σε οποιονδήποτε τα έχει ανάγκη, όταν τα έχει ανάγκη, χωρίς τους περιορισμούς των πατεντών και τα κέρδη, που βγάζουν από την πώλησή τους τα φαρμακευτικά μονοπώλια.

Σίγουρα, ο εμβολιασμός δεν πρέπει να είναι η μόνη στρατηγική για τον έλεγχο μιας πανδημίας. Για μια πραγματικά ολοκληρωμένη και υλοποιήσιμη στρατηγική απαιτείται άλλη οργάνωση της κοινωνίας, εξουσία που θα μπορεί να αξιοποιήσει σωστά και προς το κοινωνικό συμφέρον όλους τους διαθέσιμους πόρους, μακριά από την αναρχία της καπιταλιστικής παραγωγής και το κίνητρο του κέρδους. Ο καπιταλισμός έδειξε πάλι και πάλι ότι δεν μπορεί να πάρει ούτε τα στοιχειώδη μέτρα προφύλαξης σε τόπους εργασίας, συγκοινωνίες, χώρους Εκπαίδευσης. Ούτε την πιο κρίσιμη ώρα δεν θέλει και δεν μπορεί να επιτάξει τον ιδιωτικό τομέα Υγείας, που έχει γιγαντώσει. Οχι να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για να αξιοποιούνται προληπτικά φάρμακα, που ίσως προστάτευαν τη ζωή ασθενών από κορονοϊό και μείωναν την πίεση στις δομές Υγείας. Σε ορισμένες χώρες δεν διαθέτει ούτε οξυγόνο για να δίνει στους ασθενείς, καθώς δεν θέλει να το στερήσει από βιομηχανικές δραστηριότητες, που χρησιμοποιούν σημαντικό μέρος της διαθέσιμης παραγωγικής ικανότητας...


Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣ
Πηγή: «Scientific American»

28 Μαΐ 2021

“Θα δουλεύεις σαν είλωτας, όσα διαβάζαμε στα βιβλία της ιστορίας, θα τα δούμε μπροστά μας…”

 


Ποια είναι η ουσία του νομοσχεδίου που φέρνει η κυβέρνηση στα εργασιακά;

10ωρο, αυξημένες και απλήρωτες υπερωρίες, κατάργηση κυριακάτικης αργίας, απελευθέρωση απολύσεων, φακέλωμα συνδικάτων. Αν όλα αυτά φαίνονται ξύλινα, ας τα δούμε χειροπιαστά, με κάποιες μαρτυρίες συνδικαλιστών από χώρους δουλειάς.

Είναι από τα καλύτερα εργαλεία τους για να βαθύνουν την εκμετάλλευση.
Έρχεται να αλλάξει όλη τη ζωή του εργαζόμενου, όχι μόνο το ωράριο στη δουλειά.
Η μια κυβέρνηση κόβει και η άλλη ράβει, πατώντας στους νόμους της προηγούμενης.

Θα δουλεύεις σαν είλωτας, όσα διαβάζαμε στα βιβλία της ιστορίας, θα τα δούμε να συμβαίνουν.
Ο χρόνος διευθετείται πάντα για τις ανάγκες της επιχείρησης. Όχι με βάση τις δικές μας ανάγκες.
Αν δε σου αρέσει, υπάρχουν και άλλοι. Αυτή είναι η κλασική απάντηση…

Με τη διευθέτηση, οι εργαζόμενοι θα χάσουν και τις πληρωμένες υπερωρίες.
Ο εργαζόμενος θα είναι διαθέσιμος 7 μέρες τη βδομάδα, σε 24ωρη βάση.
Θα δουλεύουμε 350-400 ώρες παραπάνω τον χρόνο. Όσα ρεπό και αν πάρεις -που είναι ο μύθος της κυβέρνησης- δεν αναπληρώνεις δυνάμεις από την κούραση.
Η ψηφιακή κάρτα είναι προπέτασμα καπνού. Εδώ δεν έλεγχαν τους εργοδότες με την κανονική κάρτα, που χτυπούσαν οι εργαζόμενοι, θα τους ελέγχουν ψηφιακά;

Ήδη υπάρχουν σπαστά ωράρια. Το διάλειμμα το υπολογίζουν εκτός οκταώρου.
Το νομοσχέδιο σημαίνει περισσότερη κούραση και περισσότερα εργατικά ατυχήματα.
Κάποιοι εργαζόμενοι στην πληροφορική, από τις πολλές ώρες άρχισαν να βλέπουν την οθόνη στρογγυλή…

Σου λένε τάχα να έχεις ελεύθερη την Παρασκευή, αλλά να χάνεις την Κυριακή.
Οι εμποροϋπάλληλοι ήταν απλώς το όχημα. Τώρα βάζουν όλες τις ειδικότητες, ακόμα και κέντρα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.
Στο εμπόριο βαφτίζουν τις αποθήκες κέντρα διανομής και ανοίγουν παντού, χωρίς εμπόδια.

Ποιο δικαίωμα στην απεργία; Με το 1/3 υποχρεωτικά παρόντες, θέλουν να την καταργήσουν.
Θέλουν να μας κάνουν σαν τους Ιάπωνες, να απεργούμε συμβολικά με ένα μαντίλι…

Τα υπόλοιπα στο πολύ κατατοπιστικό βίντεο του 902 που ακολουθεί.
Δείτε το και διαδώστε το παντού.

Ας πει κάποιος στον Πρετεντέρη ότι ξεφτιλίζεται… – Η Λευκορωσία, ο φασισμός και ο Ιωάννης Βαπτιστής στο ρόλο του 5χρονου

 

  

 


Ο Πρετεντέρης απαντά για το νεοναζιστικό παρόν και παρελθόν του Προτάσεβιτς: “Σκασίλα μου μεγάλη και δέκα παπαγάλοι”. Εκ των οποίων δέκα αυτός είναι μάλλον ο επικεφαλής…

Τον Αύγουστο θα κλείσει τα 67. Έχει έρθει η ώρα να το μάθει. Αλλά με τρόπο, για να μην πάθει κάτι.

Λοιπόν, Ιωάννη-Βαπτιστή Πρετεντέρη, είναι ίσως χρήσιμο να μάθεις ότι δεν έχεις χιούμορ. Μπορεί βέβαια να νομίζεις ότι έχεις, αλλά δεν είναι καλό να ζεις με ψευδαισθήσεις. Κι ίσως να χρειάζεσαι τη βοήθεια ενός ειδικού για να το συνειδητοποιήσεις.

Και πάρε ως αδιάψευστη απόδειξη το εξής. Δεν υπάρχει δεξιός-φιλελεύθερος, που χρησιμοποιεί ειρωνικά την προσφώνηση “σύντροφοι” και να έχει στάλα χιούμορ. Το πολύ-πολύ να ήταν αστείο στο ΠΑΣΟΚ του Σημίτη, που τους/σας είχε μείνει ακόμα ως εθιμοτυπία.

Το χιούμορ στην οικογένεια τελείωσε πιθανότατα με τον θάνατο του ταλαντούχου θεατρικού συγγραφέα Κ. Πρετεντέρη. Δυστυχώς δεν έχει αποδειχτεί ότι μεταβιβάζεται κληρονομικά από γενιά σε γενιά, μαζί με άλλα περιουσιακά στοιχεία. Κρίμα, αλλά τι να κάνουμε; Τα έχει αυτά η ζωή.

Ουφ, το είπαμε. Πάμε παρακάτω.

-Ο Ιωάννης-Βαπτιστής Πρετεντέρης μάς λέει πως ο Λουκασένκο και ο Πούτιν δε δηλώνουν μαρξιστές-λενινιστές για να νιώθει υποχρεωμένο το ΚΚΕ να τους στηρίζει, λες και υπάρχουν ακόμα σοβιέτ.

Ο αγαπητός αρθρογράφος είτε διαθέτει νηπιακή πολιτική αντίληψη είτε απευθύνεται σε αναγνώστες που έχουν τέτοια -πρακτικά είναι το ίδιο. Όταν καταδικάζεις μια επέμβαση-επίθεση, δεν ταυτίζεσαι απαραίτητα με αυτόν που την δέχεται, ούτε είναι προϋπόθεση να είναι/τον θεωρείς κομμουνιστή. Όπως δεν ήταν κομμουνιστής ο Μιλόσεβιτς ή ο Σαντάμ ή ο Άσαντ ή ο Καντάφι, η κυβέρνηση του Αφγανιστάν κοκ.

-Ο Ιωάννης-Βαπτιστής Πρετεντέρης μάς λέει πως στον κόσμο της δυτικής φιλελεύθερης δημοκρατίας δε συνηθίζεται να κατεβάζεις με το “έτσι θέλω” αεροπλάνα, ακόμα και αν είναι ο ίδιος ο Χίμλερ.

Ας δούμε όμως τι επιτρέπεται στη “δυτική φιλελεύθερη δημοκρατία”, αντιγράφοντας ένα απόσπασμα από την παρέμβαση-ανακοίνωση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ.

Δεν είναι οι κυβερνήσεις της ΕΕ που οργάνωσαν την “απαγωγή” του αεροσκάφους που μετέφερε τον τότε Πρόεδρο της Βολιβίας Μοράλες, με την υπόνοια ότι σε αυτό επέβαινε και ο Σνόουντεν;

Κάπως επιλεκτική η μνήμη και οι ευαισθησίες του αρθρογράφου…

-Ο Ιωάννης Βαπτιστής Πρετεντέρης το ρίχνει στα παλιά παιδικά στιχάκια, σαν μαθητούδι του δημοτικού, για τις ναζιστικές συμπάθειες του “ακτιβιστή δημοσιογράφου” και το στιγμιότυπο που δείχνει να πρωτοστατεί στο γκρέμισμα ενός αγάλματος του Λένιν. Δεν περιμέναμε ασφαλώς τη Λευκορωσία, ούτε τον κυνικό “παιδισμό” του, για να καταλάβουμε τι θέση παίρνει, αυτός και η τάξη του, ενάντια στον φασισμό και τα εγκλήματα των νεοναζί: Σκασίλα τους μεγάλοι και δέκα παπαγάλοι! Και ο Πρετεντέρης είναι ίσως ο αρχηγός αυτών των παπαγάλων -καλύτερα να μην επεκταθούμε στους ποντικούς- για αυτό και ως Βαπιστής βαφτίζει τους φασίστες αθώους και τους ξεπλένει προσεκτικά στην κολυμπήθρα του.

Μας λέει επίσης πως στη δημοκρατία που ζούμε δεν είναι ιδιαίτερο έγκλημα να κατεβάζεις αγάλματα του Λένιν και του Στάλιν, αλλά το αντίθετο. Η ιδιότητα του νεοναζί θεωρείται σχεδόν παράσημο, αν όχι απαραίτητο προσόν, για τους πολιτικούς φίλους της “δημοκρατίας που ζούμε” και ο αρθρογράφος δεν έχει πρόβλημα να το ομολογήσει ανοιχτά.

-Ο Ιωάννης Βαπτιστής Πρετεντέρης καμώνεται πως αγνοεί την ύπαρξη σχεδίου περικύκλωσης-επέμβασης της Ρωσίας από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ, αλλά αν υπάρχει, ελπίζει να μετέχουμε, μαζί με τους συμμάχους μας, γιατί με τους άλλους δεν έχουμε κολεγιά και αυτό κρίθηκε το ’49…

Προσπερνώντας αυτό το φλογερό κήρυγμα ειρήνης του Πρετεντέρη, οφείλουμε να τον ενημερώσουμε πως το ’49 υπήρχε Σοβιετική Ένωση και σοσιαλιστική κοινότητα, οπότε ήταν εντελώς διαφορετική η σύγκρουση και τα στρατόπεδα.

Αν πάλι πιστεύει πως στον εμφύλιο πόλεμο αυτό που κρίθηκε είναι ότι δε θα συμμαχήσουμε με τη Ρωσία του Πούτιν, τότε φοβόμαστε πως κάποιος πρέπει να τον ενημερώσει πως εδώ και 30 χρόνια δεν υπάρχουν σοβιέτ και ο Βλαντίμιρ Πούτιν δεν έχει καμία σχέση με τον άλλο Βλαδίμηρο (Λένιν) ούτε δηλώνει μαρξιστής-λενινιστής.

Κάποιος πρέπει να το πει, επιτέλους, στον Ιωάννη Βαπτιστή Πρετεντέρη, για να σταματήσει να ζει με ψυχώσεις. Αλλά με τρόπο, μην πάθει τίποτα…

Χρεοκοπημένοι μύθοι


Οι μύθοι που ακούστηκαν ξανά χτες από την κυβέρνηση και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα στις φιέστες για την επέτειο ένταξης της χώρας στην ΕΕ έχουν προ πολλού χρεοκοπήσει.

Σαράντα χρόνια μετά, ο λαός μας, που τάχα «θα έτρωγε με χρυσά κουτάλια» από τη συμμετοχή της αστικής τάξης στην ιμπεριαλιστική ένωση, βρέθηκε και συνεχίζει να βρίσκεται αντιμέτωπος με μια χωρίς προηγούμενο επίθεση, από την πολιτική όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων, σοσιαλδημοκρατικών, νεοφιλελεύθερων ή «αριστερών».

Εργατικά - λαϊκά δικαιώματα εξαϋλώνονται, όπως και τα δικαιώματα των βιοπαλαιστών αυτοαπασχολούμενων στο χωριό και την πόλη, της νεολαίας. Το νομοσχέδιο για το 10ωρο που προωθεί τώρα η κυβέρνηση, εμπλουτίζοντας το αντεργατικό οπλοστάσιο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, με βάση τις «κατευθυντήριες γραμμές» της ΕΕ, είναι αποκαλυπτικό.

Οι υποσχέσεις για «αέναη» ανάπτυξη χρεοκόπησαν γρήγορα μπροστά στις απανωτές καπιταλιστικές κρίσεις που φορτώθηκαν στις πλάτες των λαών, ενώ οι περιβόητες «ελευθερίες» της ιμπεριαλιστικής ένωσης αποδείχτηκαν πως ήταν η ελευθερία του κεφαλαίου να εκμεταλλεύεται ακόμα πιο άγρια τα εκατομμύρια των εργαζομένων στην Ευρώπη.

Τα περί «σύγκλισης» και «αλληλεγγύης», προς όφελος τάχα των λαών, φάνηκε πως ήταν αέρας κοπανιστός, επιβεβαιώνοντας πως τίποτα τέτοιο δεν μπορεί να υπάρξει στις «λυκοφιλίες» του κεφαλαίου, όπως και τίποτα δεν μπορεί να αναιρέσει τον νόμο της ανισόμετρης ανάπτυξης στον καπιταλισμό.

Σε ό,τι αφορά την πολυδιαφημισμένη «δημοκρατία», το παλμαρέ έχει νέους μηχανισμούς καταστολής και εκατοντάδες νόμους παρακολούθησης, χαφιεδισμού και καταπολέμησης του «ριζοσπαστισμού», βαφτίζοντας πλέον απροκάλυπτα «παράγοντα κινδύνων» τις λαϊκές διαδηλώσεις.

Και, βέβαια, έχει απροκάλυπτο αντικομμουνισμό, που αποτελεί επίσημη ιδεολογία της ιμπεριαλιστικής ένωσης, με διώξεις και απαγορεύσεις Κομμουνιστικών Κομμάτων, την ίδια ώρα που ξεπλένει τον φασισμό και τον ναζισμό μέσα και από το άθλιο κατασκεύασμα των «δύο άκρων».

Οι μύθοι για την ιμπεριαλιστική ένωση, που τάχα θα διασφάλιζε την «ειρήνη», έγιναν σκόνη στη Γιουγκοσλαβία, στο Ιράκ και το Αφγανιστάν, στη Λιβύη και τη Συρία, με τα καραβάνια των ξεριζωμένων μάρτυρά τους.

Κι όμως, όλοι αυτοί οι μύθοι σήμερα σερβίρονται ξαναζεσταμένοι από την αστική τάξη και τα κόμματά της, με αφορμή τη λεγόμενη «Διάσκεψη για το μέλλον της Ευρώπης». Μαζί και το παραμύθι ότι ο καπιταλισμός και η ΕΕ «πήραν το μάθημά τους» και ότι η εμπειρία της πανδημίας επέβαλε στροφή σε «άλλη» πολιτική.

Τα σχέδια όμως για ακόμα στενότερη «οικονομική και νομισματική ένωση» σηματοδοτούν νέα βαριά μνημόνια, ακόμα σκληρότερα μέτρα, επιτάχυνση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, ενίσχυση των ενιαίων μηχανισμών για την εφαρμογή ενιαίων αντιδραστικών κατευθύνσεων σε βάρος των λαών.

Αυτό επιβεβαιώνει και το λεγόμενο Ταμείο Ανάκαμψης που «αποθεώνουν» ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και οι υπόλοιποι, το νέο «υπερμνημόνιο» που χρηματοδοτεί με δισ. ευρώ τα νέα «πράσινα» και «ψηφιακά» πεδία κερδοφορίας, με «αντάλλαγμα» νέα βάρβαρα μέτρα για τον λαό.

Η «πιο ενιαία φωνή» και «ισχύς», που θέλουν να αποκτήσει η ιμπεριαλιστική ένωση, σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη στρατιωτικοποίηση, περισσότερες ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, με στενότερη συνεργασία με το ΝΑΤΟ, βυθίζοντας σε νέους και μεγαλύτερους κινδύνους τους λαούς, προκειμένου να θωρακιστούν τα συμφέροντα των μονοπωλίων.

Η στρατιωτικοποίηση αυτή κοιτάζει και «προς τα μέσα», προς τον εχθρό λαό, με στόχο να καταπνιγεί κάθε ριζοσπαστικό σκίρτημα, να παταχθεί κάθε διεκδίκηση μιας καλύτερης ζωής, πόσο μάλλον όταν αυτή αφορά στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και στρέφεται ενάντια στο κεφάλαιο, στην κερδοφορία ή και στην εξουσία του.

Ξανά επιβεβαιώνεται πως η ΕΕ είναι ένωση του κεφαλαίου και γι' αυτό αλλάζει μόνο προς το χειρότερο, σε βάρος των λαών. Κάθε βήμα που ενισχύει τη συνοχή της ιμπεριαλιστικής συμμαχίας της ΕΕ, ενισχύει τον πραγματικό αντίπαλο των εργαζομένων, τη δικτατορία του κεφαλαίου.

Το μέλλον για τους εργαζόμενους, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, τη νεολαία βρίσκεται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση: Στην ισχυροποίηση της πάλης σε κάθε χώρα ενάντια στην ΕΕ και την εξουσία των μονοπωλίων, για αποδέσμευση από τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις, με την εξουσία και την οικονομία στα δικά τους χέρια, με επίκεντρο τις σύγχρονες εργατικές - λαϊκές ανάγκες και όχι το καπιταλιστικό κέρδος.

TOP READ