26 Ιουν 2021

Ερχονται μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρισμού

 


 

Ερχονται μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρισμού

Την ώρα που στους ενεργειακούς ομίλους πέφτει «χρήμα με το τσουβάλι»

Την ώρα που η κυβέρνηση έχει ανοίξει τους «κρουνούς» της χρηματοδότησης για τους ενεργειακούς επιχειρηματικούς ομίλους, μέσα από κάθε πιθανή πηγή άντλησης ρευστότητας[1] και έχει διαμορφώσει όλο το θεσμικό πλαίσιο που απαιτούσαν τα μονοπώλια για την υλοποίηση των επενδύσεών τους,[2] τα λαϊκά νοικοκυριά βρίσκονται αντιμέτωπα με νέες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος.

Κι αυτό γιατί αυτό το διάστημα γίνεται κυριολεκτικό «πάρτι» από τους «ραντιέρηδες» στο χρηματιστήριο Ενέργειας, με αποτέλεσμα οι τιμές χονδρικής ηλεκτρισμού να εκτοξεύονται σε άνευ προηγουμένου επίπεδα.


Ερχονται μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρισμού

Ειδικότερα, η τιμή της μεγαβατώρας ξεπέρασε χτες την τιμή – ρεκόρ των 130 ευρώ, με πρόφαση την αύξηση της ζήτησης εξαιτίας του… καύσωνα και είναι θέμα χρόνου το πότε και σε ποιο ύψος η αύξηση αυτή θα περάσει και στα τιμολόγια λιανικής.

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ έχει ήδη ενσωματώσει στα τιμολόγια τη λεγόμενη ρήτρα αναπροσαρμογής χρεώσεων προμήθειας, κάτι που ήδη έχουν κάνει εδώ και μήνες οι άλλοι πάροχοι.

Τη χονδρεμπορική τιμή επηρεάζουν και οι αυξήσεις στις διεθνείς τιμές του εισαγόμενου φυσικού αερίου, το οποίο, υπενθυμίζουμε, αντικαθιστά τον… «βρώμικο και ακριβό» λιγνίτη.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι οι τιμές χονδρικής ηλεκτρισμού πριν την έναρξη λειτουργίας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, ή αλλιώς «της ελεύθερης διακύμανσης των τιμών ηλεκτρισμού σύμφωνα με τα σήματα της αγοράς», όπως προβλέπει το «μοντέλο – στόχος» της ΕΕ, κυμαίνεται κάτω των 50 ευρώ/Mwh.

Παρά το γεγονός ότι όλα δείχνουν μεγάλες αυξήσεις (ακόμη και άνω του 30% σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις) το επόμενο διάστημα στα τιμολόγια λιανικής, τόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος όσο και η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας δεν έχουν προχωρήσει σε καμία επίσημη δήλωση, παρά μόνο αρκούνται να «παρακολουθούν τις διακυμάνσεις της αγοράς»…

Παρ’ όλα αυτά, ο υπουργός Περιβάλλοντος Κ. Σκρέκας προχώρησε στην υπογραφή νέας συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη λήψη χρηματοδότησης ύψους 325 εκατ. ευρώ, η οποία θα κατευθυνθεί στην ενίσχυση έργων στις περιοχές της Δ. Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης.

Τα χρήματα αυτά, όπως και τα υπόλοιπα που προβλέπονται από το «Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης» και χρηματοδοτούν την απολιγνιτοποίηση, θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, στην αποθήκευση Ενέργειας, στην ηλεκτροκίνηση, στην ενεργειακή αποδοτικότητα των κτιρίων και γενικότερα σε «πράσινες μπίζνες», οι οποίες «ανθίζουν» το τελευταίο διάστημα στο όνομα δήθεν της προστασίας του περιβάλλοντος.

Είχε προηγηθεί μία μέρα πριν η υπογραφή συμφωνίας με τη Διοίκηση της ΔΕΗ για παροχή άλλης δανειακής χρηματοδότησης ύψους 330 εκατ. ευρώ, χρήματα που θα κατευθυνθούν στα έργα αναβάθμισης του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, στην ανάπτυξη «έξυπνων» μετρητών και την ενίσχυση των ΑΠΕ στο εταιρικό χαρτοφυλάκιο της επιχείρησης.

Ερχονται μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρισμού

Πρόκειται για το δεύτερο συμβόλαιο δανειοδότησης ύψους 100 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του εικοσαετούς δανείου συνολικού ύψους 330 εκατ. ευρώ, της ΔΕΗ από την ΕΤΕπ, το οποίο θα στηρίξει επενδύσεις εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης του ελληνικού δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας σε όλη την ηπειρωτική χώρα και τα νησιά.

Σημειώσεις:

[1]. Ταμείο Ανάκαμψης, ΕΣΠΑ, δανεικά με κρατικές εγγυήσεις κλπ.
[2]. Σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), φυσικό αέριο, δίκτυα μεταφοράς Ενέργειας και άλλα.

 

 

απο ΡΟΒΕΣΠΙΕΡΟ  

 

 

 

 

Κανένας συμβιβασμός με τα ναρκωτικά, με το σύστημα που θρέφει και συντηρεί την τοξικοεξάρτηση


«Κανένας συμβιβασμός με τα ναρκωτικά και τον καπιταλισμό, το σύστημα που τα θρέφει», σημειώνει το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του για την Παγκόσμια Μέρα Κατά των Ναρκωτικών και συνεχίζει:

«Η Παγκόσμια Μέρα Κατά των Ναρκωτικών δεν μπορεί να έχει συμβολικό χαρακτήρα, αλλά να σηματοδοτεί την πάλη για “ζωή ολόκληρη και όχι με δόσεις”. Για άλλη μια χρονιά επιβεβαιώνεται η αποτυχία της πολιτικής της σημερινής κυβέρνησης, όπως και των προκατόχων της, που προσπαθούν να διαχειριστούν την τοξικοεξάρτηση σε λάθος κατεύθυνση.

Τα στοιχεία του ΟΗΕ, του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για τα Ναρκωτικά, αλλά και τα επιδημιολογικά στοιχεία στη χώρα μας δείχνουν άνοδο της χρήσης και της εξάρτησης από ναρκωτικά, μείωση της ηλικίας πρώτης επαφής, έναν διογκούμενο πληθυσμό τοξικοεξαρτημένων, που μεγαλώνει ηλικιακά και απλά συντηρείται στη χρήση.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής όλων των ελληνικών κυβερνήσεων που χέρι χέρι ξηλώνουν το κουβάρι της πρόληψης, της θεραπείας, της κοινωνικής επανένταξης, ακολουθώντας πιστά τη στρατηγική της ΕΕ για τα ναρκωτικά, υποτίθεται για “μείωση της βλάβης”.

Αυτή η πολιτική είναι που, υπηρετώντας τη λογική “κόστους – οφέλους” και το καπιταλιστικό κέρδος, έχει αθωώσει τα ναρκωτικά, διαφημίζει την κάνναβη, προβάλλει ως πανάκεια τα υποκατάστατα ηρωίνης, θεωρεί λύση τους Χώρους Εποπτευόμενης Χρήσης.

Παράλληλα, όλες οι κυβερνήσεις έχουν αφήσει το αρνητικό τους αποτύπωμα με την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση των προγραμμάτων πρόληψης και θεραπείας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η προσπάθεια να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του ΚΕΘΕΑ και κατ’ επέκταση όλων των “στεγνών” προγραμμάτων.

Προβάλλουν τη χρήση και την τοξικοεξάρτηση ως ένα ιατρικό φαινόμενο, επειδή θέλουν να αθωώσουν τα πραγματικά αίτιά του, ως κοινωνικό πολυπαραγοντικό φαινόμενο που είναι στο DNA του καπιταλιστικού συστήματος. Ο καπιταλισμός και το κέρδος είναι αυτά που παρουσιάζουν ως “φυσιολογικό” φαινόμενο την ύπαρξη ναρκωτικών και τα προβάλλουν ως φάρμακο “διά πάσαν νόσον”, ως εμπόρευμα, ως τρόπο “διασκέδασης” και “ψυχαγωγίας”.

Η πάλη ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά, ενάντια σε κάθε μορφή εξάρτησης, που ναρκώνει την ψυχή και το μυαλό των νέων ανθρώπων, πρώτιστα είναι πάλη ενάντια στο σύστημα που τα θρέφει και τα συντηρεί. Είναι πάλη ενάντια στο σύστημα που θέλει τους νέους ανθρώπους στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής.

Το ΚΚΕ δεν στέκεται μοιρολατρικά απέναντι στο φαινόμενο ούτε χύνει “κροκοδείλια δάκρυα”, όπως τα αστικά κόμματα. Το ΚΚΕ, με όλες του τις δυνάμεις στην κοινωνία και το εργατικό – λαϊκό κίνημα, διεκδικεί ολοκληρωμένη πρόληψη, θεραπεία, κοινωνική επανένταξη και έρευνα, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του χρήστη σήμερα και τα αίτια που τον έστρεψαν σ’ αυτήν την επιλογή.

Διεκδικούμε με ευθύνη του κράτους να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε κάθε άνθρωπος που βαδίζει στο μονοπάτι των ναρκωτικών να έχει τη δυνατότητα να ξαναβαδίσει στο μονοπάτι της κοινωνικής ζωής και δράσης. Διεκδικούμε μια κεντρικά σχεδιασμένη, δημόσια και δωρεάν για όλους αντι-ναρκωτική πολιτική, στραμμένη στις αιτίες του φαινομένου στις δοσμένες κοινωνικές και οικονομικές σχέσεις και όχι μια αποσπασματική διαχείριση του προβλήματος που έχουμε τις τελευταίες δεκαετίες.

Στην πάλη ενάντια στην τοξικοεξάρτηση καλούμε τους νέους και τις νέες που πειραματίζονται με τα ναρκωτικά, τις οικογένειές τους, τους εργαζόμενους στην πρόληψη και τη θεραπεία, όλους όσοι βιώνουν το κοινωνικό αυτό πρόβλημα από “πρώτο χέρι”, να συμπορευτούν με το ΚΚΕ στην πάλη για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με ελεύθερα τα ναρκωτικά».

Δεν είναι ελευθερία να ψάχνεις τη φυγή! Τα ναρκωτικά είναι στο μυαλό καταστολή! – Με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ για την Παγκόσμια Μέρα κατά των Ναρκωτικών, «η ΚΝΕ καλεί όλους τους νέους και τις νέες να παλέψουμε ενάντια στο σύστημα που μας θέλει σκλάβους στον 21ο αιώνα, με “θολωμένο” μυαλό, χωρίς ζωή!»:

“Η ΚΝΕ καλεί όλους τους νέους και τις νέες, να παλέψουμε ενάντια στο σύστημα που µας θέλει σκλάβους στον 21οαιώνα, με «θολωμένο» μυαλό, χωρίς ζωή!

  • Γιατί η ζωή με δικαιώματα κατακτιέται με συλλογική αγωνιστική προσπάθεια. Με τη νεολαία και το λαό πρωταγωνιστές και όχι στο περιθώριο.
  • Γιατί οι συναρπαστικές στιγμές, οι πραγματικές συγκινήσεις κρύβονται μέσα στην ίδια τη ζωή και τη συλλογική δράση και όχι στην “ψευδαίσθηση” και την ατομική φυγή!
  • Γιατί πραγματική ελευθερία νιώθεις όταν επιλέγεις με βάση τη γνώση και προσπάθεια για μια καλύτερη ζωή και όχι όταν παραδίνεσαι στην μοίρα που διαμορφώνουν “για σένα χωρίς εσένα”.
  • Γιατί πρόοδος είναι να στέκεσαι κυρίαρχος του εαυτού σου, χωρίς εξαρτήσεις, που αποδεικνύονται πολύτιμες για τους εκμεταλλευτές.

Για τα κέρδη τους θυσιάζουν το μυαλό και την ψυχή των νέων!

Η φετινή Παγκόσμια μέρα κατά των ναρκωτικών συνοδεύεται από την ψήφιση -με ευρεία πλειοψηφία (ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ)- του νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση προϊόντων “φαρμακευτικής” κάνναβης αδιαφορώντας ακόμα και για τα όρια περιεκτικότητας που καθιστούν την κάνναβη ναρκωτικό.

Αυτός είναι ο καθρέφτης της καπιταλιστικής ανάπτυξης που βλέπει στην κάνναβη έναν από τους πιο ραγδαία αναπτυσσόμενους και επικερδείς οικονομικούς κλάδους! Αυτές είναι οι «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές» που προσπαθεί να «ανταγωνιστεί» η χώρα μας!

Εξάλου, η ΕΕ βάζει στόχο έως το 2025 να απελευθερωθεί η «φαρμακευτική» κάνναβη σε όλα τα κράτη-μέλη, ώστε να προχωρήσει και η απελευθέρωση της “ψυχαγωγικής” χρήσης, που θα αποφέρει και τα μεγαλύτερα κέρδη.

Ήξερες ότι…

  • Στην ΕΕ 78 εκατομμύρια έχουν κάνει χρήση κάνναβης, αυξάνοντας κατά 45% σε μια 10ετία τις αιτήσεις για θεραπεία από κάνναβη.
  • Σχεδόν οι μισοί 16χρονοι είναι χρήστες κάνναβης σε χώρες που είναι νόμιμη ή συνταγογραφείται ως φάρμακο.

 

Ο νόμος ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την συνολική απελευθέρωση της χρήσης και διάθεσης ουσιών. Το ίδιο το σύστημα και η πολιτική όσων το υπηρετούν είναι που αναπαράγει τους παράγοντες που πυροδοτούν την χρήση. Γιατί για το καπιταλιστικό σύστημα τα ναρκωτικά έχουν διπλό στόχο: Αύξηση της καπιταλιστικής κερδοφορίας και κοινωνική καταστολή!

Η συζήτηση για τη νοµιµοποίηση της κάνναβης στοχεύει στη νοµιµοποίηση των αιτιών της χρήσης στη συνείδηση της νέας γενιάς!

Επιστρατεύουν μια σειρά αντιεπιστημονικές θεωρίες που παρουσιάζουν την κάνναβη ως ένα «παρεξηγημένο φυτό» που μόνο νεκρούς δεν ανασταίνει, την ώρα που η επιστημονική έρευνα για τη θεραπευτική αποτελεσματικότητα των συστατικών της είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων εγκρίνει μόλις 2 σκευάσματα αναφέροντάς τα ως καταπραϋντική – παρηγορητική θεραπεία πολύ συγκεκριμένων παθήσεων, ενώ στο εμπόριο κυκλοφορούν χιλιάδες και μάλιστα για πάσα χρήση!

Μιλάνε για «φαρμακευτική» χρήση, αλλά είναι οι πρώτοι που δεν αντιμετωπίζουν την κάνναβη με τέτοιους όρους, αφού προβάλλουν ολόκληρο το φυτό ως «φάρμακο» και ενσωματώνουν έως και τον «μπάφο» στα τελικά προϊόντα της “φαρμακευτικής κάνναβης”. Το φυτό της κάνναβης περιέχει εκατοντάδες χημικές ουσίες που η επίδρασή τους δεν έχει ερευνηθεί. Η επιστημονική κοινότητα είχε το νομικό πλαίσιο ώστε να απομονώσει και να χρησιμοποιήσει αυτά τα συστατικά, με κρατικό έλεγχο, για ερευνητικούς σκοπούς.

Ο νόμος για την κάνναβη της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ το 2016 δεν υπηρετεί τον πόνο των ασθενών παρά μονάχα τον καημό των επιχειρηματιών να επενδύσουν τα συσσωρευμένα τους κεφάλαια!

Η απελευθέρωση της χρήσης πρέπει να βρει απέναντι όλο το λαό!

Τα παραπάνω θα σημάνουν ώθηση στη χρήση, με πιο εύκολη την πρόσβαση στα ναρκωτικά για όλο και περισσότερους νέους, όπως μαρτυράνε τα στοιχεία σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Η κοινωνική αποδοχή της χρήσης, που επιχειρείται, θα σημάνει αποδοχή της «φυγής» ως στάση ζωής, της ενσωμάτωσης τελικά σε έναν ακίνδυνο ατομικό δρόμο συμβιβασμού και υποταγής.

Γι’ αυτό, την ίδια ώρα επιδιώκεται ολόπλευρο χτύπημα στα «στεγνά» προγράμματα απεξάρτησης, όπως το ΚΕΘΕΑ, που αντιμετωπίζουν τη χρήση και την εξάρτηση ως ένα βαθιά κοινωνικό φαινόμενο κόντρα στην κυρίαρχη γραμμή διαχείρισης και διαιώνισης του προβλήματος της ΕΕ και των αστικών κυβερνήσεων που θεωρούν το χρήστη «άρρωστο» και την τοξικοεξάρτηση «ατομικό δικαίωμα» και «ελεύθερη επιλογή».

Η αποτελεσματικότητα αυτών των προγραμμάτων, συνέπεια της προσφοράς, της ενεργούς συμμετοχής, της συλλογικότητας, αρχών με τις οποίες δουλεύουν, «χαλάνε τη σούπα» όσων προσδοκούν η νεολαία να δέχεται παθητικά τις εξελίξεις που τσακίζουν τα όνειρά της.

Στις ασφυκτικές συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία και εν μέσω νέας καπιταλιστικής κρίσης, που αποδεδειγμένα αυξάνουν την επαφή νέων ανθρώπων με ναρκωτικές ουσίες, είναι επιτακτική ανάγκη η ενίσχυση της πρόληψης, της θεραπείας και της κοινωνικής επανένταξης και όχι η αποδυνάμωσή τους. Είναι ανάγκη να δυναμώσει το κοινωνικό μέτωπο που θα σταθεί εμπόδιο στην προσπάθεια να βάλουν τη νεολαία στο χέρι μέσω της χιλιοδοκιμασμένης συνταγής των ναρκωτικών.  Γιατί πρόληψη δεν είναι απλά ενημέρωση, αλλά προβολή ενός άλλου τρόπου ζωής, δημιουργικού, διαμόρφωση ανθρώπων με προσωπικότητα, κριτική ικανότητα, γνώσεις γύρω από τις εξαρτήσεις.

Πρόοδος είναι να κρατάς τη ζωή στα χέρια σου, όχι να την παραδίνεις!

Πλασάρουν ως προοδευτικό ό,τι πιο συντηρητικό και αναχρονιστικό υπάρχει: την υποταγή στα όρια που σου επιτρέπει το σύστημα να ζεις, στις επιλογές που σου προδιαγράφει.

Μπροστά στη δίψα του καπιταλιστικού συστήματος για κέρδη, που ζητάει από τη νέα γενιά να δουλεύει απλήρωτα ήλιο με ήλιο, δύο δρόμοι ανοίγονται μπροστά στον κάθε νέο: Ή θα ζει ως σκιά της ζωής του ή θα επιλέξει το δρόμο του αγώνα, την πραγματική ζωή, με καθαρό μυαλό και αντιστάσεις!

Πραγματικά προοδευτικό είναι να μπορείς να σηκώνεις κεφάλι, να παρεμβαίνεις και να καθορίζεις εσύ τη ζωή σου, με γνώση των απαιτήσεών της. Είναι η πάλη για να ανοίγεις νέους δρόμους για σένα και τους γύρω σου, με το μυαλό σου καθαρό, να σχεδιάζει και να ονειρεύεται το μέλλον. Για να μπορείς να ξεκλειδώνεις τις πραγματική «ουσία» στη ζωή που σου φέρνει τη χαρά, την αισιοδοξία, στιγμές πραγματικής χαλάρωσης, αλλά και τη δύναμη να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες.

Λέμε ΟΧΙ σε όλα τα ναρκωτικά! Λέμε ΝΑΙ στον αγώνα για τη ζωή που μας αξίζει!

Λύση στο πρόβλημα των ναρκωτικών δεν μπορεί να δώσει η πολιτική που το γεννά και το αναπαράγει. Η συμπόρευση των νέων με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ, που με κρυστάλλινη θέση, μελετώντας τα επιστημονικά δεδομένα, αποτελεί το μοναδικό αντίπαλο δέος στην ωμή καταστολή της συνείδησης και σκέψης της νέας γενιάς μέσα από το δρόμο της χρήσης.

Γιατί η στάση απέναντι στα ναρκωτικά είναι στάση απέναντι στη ζωή και το μέλλον, στο πού «τοποθετεί» καθένας τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

Με μέτωπο ενάντια σε ό,τι βάζει σε κίνδυνο το μυαλό και την ψυχή των νέων ανθρώπων, σε ό,τι τους αφήνει χωρίς απαιτήσεις από τη ζωή, καλούμε τη νεολαία να παλέψουμε για μια ζωή ΟΛΟΚΛΗΡΗ και ΟΧΙ με ΔΟΣΕΙΣ.

Για να χτίσουμε τη σοσιαλιστική – κομμουνιστική κοινωνία που καταργεί την εκμετάλλευση και η χρήση ναρκωτικών γίνεται περιττή.” 

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΗΕ Νέα συντριπτική καταδίκη του αποκλεισμού των ΗΠΑ κατά της Κούβας

 

 

 

  Πηγή: Associated Press

 

Για άλλη μια φορά η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με συντριπτική πλειοψηφία ενέκρινε το ψήφισμα που κατέθεσε η κουβανική κυβέρνηση για την «αναγκαιότητα τερματισμού του οικονομικού, εμπορικού και χρηματοοικονομικού αποκλεισμού των ΗΠΑ κατά της Κούβας».

Στη σχετική ψηφοφορία 184 χώρες ψήφισαν υπέρ.

Μόνο δύο χώρες, οι ίδιες οι ΗΠΑ και το Ισραήλ, ψήφισαν κατά, ενώ 3 απείχαν (Κολομβία, Ουκρανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).

Το ψήφισμα έχει κατατεθεί έως τώρα 28 φορές, από το 1992 και στηρίζεται με μεγάλες πλειοψηφίες που καταδικάζουν τον απαράδεκτο αποκλεισμό.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Κούβας, Μπρούνο Ροντρίγκες Παρίγια, στην ομιλία του υπογράμμισε ότι η ζημιά που έχει προκληθεί στη χώρα ξεπερνάει τα 145 δισ. δολάρια και μόνο το χρόνο που τρέχει φτάνει τα 5 δισ., αφού οι ΗΠΑ αξιοποίησαν την πανδημία, όπως είπε, «στον ασύμβατο πόλεμο ενάντια στην Κουβανική Επανάσταση». Σημείωσε ότι τα περισσότερα από τα 240 πρόσθετα μέτρα που προώθησε η κυβέρνηση Τραμπ αποσκοπούν να θέσουν εμπόδια στη ροή εμβασμάτων σε κουβανικές οικογένειες, όπως και στον τομέα της λεγόμενης αυτοαπασχόλησης που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια. Σημείωσε ότι στον τομέα της Υγείας τα μέτρα του αποκλεισμού δυσκολεύουν την πρόσβαση σε τεχνολογίες, θεραπείες και φάρμακα από εταιρείες των ΗΠΑ.

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος της Κούβας και Α' Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚ Κούβας, Μιγκέλ Ντιάζ - Κανέλ Βερμούδες, όταν έγινε γνωστό το αποτέλεσμα, σημείωσε: «Έτσι αντιδρά ο κόσμος στο κουβανικό αίτημα. Είναι ήδη 28 χρόνια παγκόσμιας απόρριψης του αποκλεισμού. Όσοι το στηρίζουν δεν έχουν επιχειρήματα, όσοι στέκονται αλληλέγγυοι στην Κούβα ενισχύονται». Τονίζει ότι η χώρα του θα επιστρέφει στη Γενική Συνέλευση από σεβασμό στη διεθνή κοινότητα όσο οι ΗΠΑ την αγνοούν και δεν τη σέβονται.

25 Ιουν 2021

Είσαι τσικό! Θα έπρεπε να ντρέπεστε! – Ο Λαμπρούλης απαντά στις αθλιότητες του Μαραβέγια για τα νοσοκομεία

 


Η κυβέρνηση έχει αφήσει ήδη πίσω τα υποκριτικά χειροκροτήματα και επιχειρεί ανοιχτά πλέον να ρίξει στους γιατρούς την ευθύνη για τη δική της πολιτική και τις τραγικές ελλείψεις των δημόσιων νοσοκομείων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι αθλιότητες του Μαραβέγια στην Επιτροπή της Βουλής, όπου διάβασε ένα μήνυμα συμπολίτισσάς του, που νόσησε από τον κορονοϊό, νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο του Βόλου και -αφού έδωσε τα εύσημα στους υγειονομικούς- περιέγραψε τις άθλιες συνθήκες που επικρατούσαν στην παθολογική κλινική.

Η ομάδα που νοσηλεύει τους ασθενείς covid στην εντατική είναι μοναδική. Τους αξίζουν συγχαρητήρια γιατρούς και νοσηλευτές, μέχρι τον τελευταίο. Οι γιατροί των παθολογικών είναι πανάξιοι, δεν έχω παράπονο. Όμως πρέπει να δοθεί προσοχή στη νοσηλεία.

Δεν υπάρχουν σεντόνια, τα κρεβάτια άθλια, τα μπάνια κατεστραμμένα, λείπουν σπιράλ από τα ντουζ, τρέχουν καζανάκια, νερά από το ταβάνι, το πέρασμα από την παθολογική κλινική ήταν ένα μαρτύριο.

Τι κατάλαβε από όλα αυτά ο Μαραβέγιας;

Ότι “η κακή νοσηλευτική υπηρεσία μπορεί να παίξει ρόλο ακόμα και στην επιβίωση”. Ότι “αν κάνεις ώρες ατελείωτες να επισκεφτείς ασθενή, δεν ξέρεις αν συνεχίζει να έχει οξυγόνο ή όχι”. Αναρωτήθηκε ειρωνικά αν “για τα καζανάκια που τρέχουν, φταίνε μήπως οι υπουργοί;” και συμπλήρωσε πως στην τελική “τα νοσοκομεία έχουν υπηρεσίες και διοικήσεις”. Για να φτάσει στο τελικό συμπέρασμα.

Αυτό που λείπει είναι η αξιολόγηση και πολλές φορές έχουμε επισημάνει να χρησιμοποιούνται ακόμα και ερωτηματολόγια, για να αξιολογούνται οι υπηρεσίες, πρωτίστως από τους χρήστες των ίδιων των υπηρεσιών, δηλαδή τους ασθενείς.

Δείτε το βίντεο με την παρέμβασή του…

Οι αθλιότητες του Μαραβέγια έλαβαν άμεση απάντηση από τον Γ. Λαμπρούλη, τον βουλευτή του ΚΚΕ, που πήρε τον λόγο στη συνέχεια.

Θεωρώ απαράδεκτα και προκλητικά, απέναντι στους υγειονομικούς που έδωσαν τον εαυτό τους και την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών τους, όσα ειπώθηκαν από τον κ. Μαραβέγια, προσπαθώντας να φορτώσει στους εργαζόμενους τα τεράστια προβλήματα των νοσοκομείων.

Η κυρία περιγράφει μια κατάσταση, δεν απαγγέλλει κατηγορίες σαν εισαγγελέας, όπως κάνετε εσείς. Είστε από το Βόλο, με ένα νοσοκομείο με τεράστια προβλήματα και μυρωδιά δεν πήρατε. Θα πρέπει οι συνάδελφοι, αν μην τι άλλο και ο λαός του Βόλου να σας καταδικάσει, απέναντι σε αυτές τις προκλητικότατες, απαράδεκτες και ανεύθυνες δηλώσεις που κάνατε.

Στη συνέχεια, ακούστηκε μάλιστα στο μικρόφωνο να λέει:

Άσε με είσαι τσικό…

Και στη συνέχεια να προσθέτει:

Με μεθοδικότητα προσπαθήσατε να ξεπλύνετε την πολιτική της κυβέρνησή σας. Θα έπρεπε να ντρέπεστε και μόνο. Ντροπή!

Απορρίπτεται!

 


 

 

Κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, ένταση των ταξικών φραγμών, παραπέρα μορφωτική υποβάθμιση και ασφυκτικό έλεγχο σε καθηγητές και δασκάλους για την υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής, που θα έχει για «αξιολογητή» το κεφάλαιο και τις ανάγκες του. Αυτά φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που παρουσιάστηκε προχτές στο υπουργικό συμβούλιο.

Γι' αυτό πρέπει να απορριφθεί όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς, που με συντριπτικά ποσοστά έστειλαν στον κάλαθο των αχρήστων την πρώτη φάση της λεγόμενης «αυτοαξιολόγησης», αλλά και από τους μαθητές, που θα δουν τα μορφωτικά τους δικαιώματα να συρρικνώνονται κι άλλο, τους φραγμούς να γιγαντώνονται. Και βέβαια από τους γονείς, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.

Σε αντίθεση με όσα λέει η κυβέρνηση, κάνοντας το μαύρο άσπρο, το σχολείο που σχεδιάζουν όχι μόνο δεν διορθώνει τις «παθογένειες» και τα αδιέξοδα που οι ίδιοι έφτιαξαν με την πολιτική τους όλα αυτά τα χρόνια, αλλά τις ενισχύει και τις βαθαίνει, υπονομεύοντας παραπέρα την ανάγκη για υψηλού επιπέδου μόρφωση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους.

Πίσω από την «αποκέντρωση» και την «αυτονομία» κρύβεται η υποχρηματοδότηση που θα μεγαλώνει, το σχολείο που «αξιοποιεί» - παραχωρεί τις υποδομές του στους επιχειρηματίες για να «εξοικονομεί» πόρους, η μεγαλύτερη «απαλλαγή» του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης.

Αυτό επιβεβαιώνουν οι συγχωνεύσεις και τα κλεισίματα σχολείων που προχωράνε αυτή την περίοδο, αλλά και τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών που διατηρούνται. Αυτό επιβεβαιώνει όμως και η αποστροφή του πρωθυπουργού ότι «ήρθε η ώρα να απεγκλωβιστεί από το υπουργείο η Εκπαίδευση».

Η αυτονομημένη - αποκεντρωμένη σχολική μονάδα έχει ανάγκη από διευθυντές - manager, που θα αναζητούν χρηματοδοτήσεις και χορηγούς. Γι' αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνει συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τις «δομές εκπαίδευσης» και την επιλογή στελεχών, για την ταχύτερη επιβολή αυτού του «μοντέλου» και τον αυστηρό έλεγχο από όλη τη διοικητική κλίμακα.

Καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν και τα περί «αναβάθμισης του μαθήματος» και «ουσιαστικής μόρφωσης» που τάχα θα φέρουν οι αλλαγές. Το σχολείο των εφήμερων δεξιοτήτων, που έχουν κάθε φορά ανάγκη οι όμιλοι, όχι μόνο δεν είναι το «αντίπαλο δέος» του αποκρουστικού σημερινού σχολείου - εξεταστικού κέντρου, αλλά η άλλη όψη του.

Είναι το σχολείο της αμορφωσιάς, στον αντίποδα της ολόπλευρης μόρφωσης, που θα βοηθά τους νέους να ερμηνεύσουν την κίνηση της φύσης και της κοινωνίας, όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες ανάγκες για το σχολείο του 21ου αιώνα.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι εξαγγελίες για το «πολλαπλό βιβλίο», που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, αντί για σύγχρονα, ενιαία και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Απ' αυτήν τη σκοπιά, είναι προκλητικοί οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει στόχο να βελτιώσει το έργο τους. Σε ποιους απευθύνεται; Στους εκπαιδευτικούς που γυρνάνε για χρόνια με μια βαλίτσα στο χέρι όλη τη χώρα, αλλά θα ελέγχονται για το κατά πόσο κυνηγάνε κι εφαρμόζουν τις σύγχρονες αντιπαιδαγωγικές θεωρίες, τις δεξιότητες αντί της ολοκληρωμένης γνώσης...

Και μάλιστα, με την απειλή της απόλυσης, όπως αφήνουν να εννοηθεί οι γνωστοί «λαγοί» των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Αυτό το αποκρουστικό σχολείο βαφτίζει η κυβέρνηση «σύγχρονο» και «καινοτόμο».

Αυτό το σχολείο το ξέρει καλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, που ανακαλύπτει τώρα «επιστροφή στον επιθεωρητισμό», κάνοντας πως δεν ξέρει ότι η «αυτονομία» είναι στρατηγικός στόχος της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και ότι αποτελεί θεμελιώδες κεφάλαιο στην έκθεση αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, που ο ίδιος κάλεσε ως κυβέρνηση τον ΟΟΣΑ να συντάξει για τη χώρα μας. Οσο για την αξιολόγηση που φέρνει η ΝΔ για τους εκπαιδευτικούς, πάνω στους δικούς του νόμους, και συγκεκριμένα του Κ. Γαβρόγλου, χτίστηκε κι αυτή.

Οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, συνολικά ο λαός, πρέπει γρήγορα να βρεθούν σε θέσεις μάχης. Να αντιπαλέψουν, να βάλουν φραγμό σε αυτές τις μεθοδεύσεις. Να περάσουν στην αντεπίθεση για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών.

Αναδημοσίευση από τη στήλη «Η Αποψή μας» του «Ριζοσπάστη», Παρασκευή 25 Ιούνη 2021

Συντριπτική καταδίκη του εμπάργκο των ΗΠΑ στην Κούβα από τη ΓΣ του ΟΗΕ

 


Για άλλη μια φορά η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με συντριπτική πλειοψηφία ενέκρινε το ψήφισμα που κατέθεσε η κουβανική κυβέρνηση για την «αναγκαιότητα τερματισμού του οικονομικού, εμπορικού και χρηματοοικονομικού αποκλεισμού των ΗΠΑ κατά της Κούβας».

Στη σχετική ψηφοφορία 184 χώρες ψήφισαν υπέρ.

Μόνο δύο χώρες, οι ίδιες οι ΗΠΑ και το Ισραήλ, ψήφισαν κατά, ενώ 3 απείχαν (Κολομβία, Ουκρανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).

Το ψήφισμα έχει κατατεθεί έως τώρα 28 φορές, από το 1992 και στηρίζεται με μεγάλες πλειοψηφίες που καταδικάζουν τον απαράδεκτο αποκλεισμό.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Κούβας, Μπρούνο Ροντρίγκες Παρίγια, στην ομιλία του υπογράμμισε ότι η ζημιά που έχει προκληθεί στη χώρα ξεπερνάει τα 145 δισ. δολάρια και μόνο το χρόνο που τρέχει φτάνει τα 5 δισ., αφού οι ΗΠΑ αξιοποίησαν την πανδημία, όπως είπε, «στον ασύμβατο πόλεμο ενάντια στην Κουβανική Επανάσταση». Σημείωσε ότι τα περισσότερα από τα 240 πρόσθετα μέτρα που προώθησε η κυβέρνηση Τραμπ αποσκοπούν να θέσουν εμπόδια στη ροή εμβασμάτων σε κουβανικές οικογένειες, όπως και στον τομέα της λεγόμενης αυτοαπασχόλησης που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια. Σημείωσε ότι στον τομέα της Υγείας τα μέτρα του αποκλεισμού δυσκολεύουν την πρόσβαση σε τεχνολογίες, θεραπείες και φάρμακα από εταιρείες των ΗΠΑ.

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος της Κούβας και Α’ Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚ Κούβας, Μιγκέλ Ντιάζ – Κανέλ Βερμούδες, όταν έγινε γνωστό το αποτέλεσμα, σημείωσε: «Έτσι αντιδρά ο κόσμος στο κουβανικό αίτημα. Είναι ήδη 28 χρόνια παγκόσμιας απόρριψης του αποκλεισμού. Όσοι το στηρίζουν δεν έχουν επιχειρήματα, όσοι στέκονται αλληλέγγυοι στην Κούβα ενισχύονται». Τονίζει ότι η χώρα του θα επιστρέφει στη Γενική Συνέλευση από σεβασμό στη διεθνή κοινότητα όσο οι ΗΠΑ την αγνοούν και δεν τη σέβονται.

Απορρίπτεται!


Κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, ένταση των ταξικών φραγμών, παραπέρα μορφωτική υποβάθμιση και ασφυκτικό έλεγχο σε καθηγητές και δασκάλους για την υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής, που θα έχει για «αξιολογητή» το κεφάλαιο και τις ανάγκες του. Αυτά φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που παρουσιάστηκε προχτές στο υπουργικό συμβούλιο.

Γι' αυτό πρέπει να απορριφθεί όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς, που με συντριπτικά ποσοστά έστειλαν στον κάλαθο των αχρήστων την πρώτη φάση της λεγόμενης «αυτοαξιολόγησης», αλλά και από τους μαθητές, που θα δουν τα μορφωτικά τους δικαιώματα να συρρικνώνονται κι άλλο, τους φραγμούς να γιγαντώνονται. Και βέβαια από τους γονείς, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.

Σε αντίθεση με όσα λέει η κυβέρνηση, κάνοντας το μαύρο άσπρο, το σχολείο που σχεδιάζουν όχι μόνο δεν διορθώνει τις «παθογένειες» και τα αδιέξοδα που οι ίδιοι έφτιαξαν με την πολιτική τους όλα αυτά τα χρόνια, αλλά τις ενισχύει και τις βαθαίνει, υπονομεύοντας παραπέρα την ανάγκη για υψηλού επιπέδου μόρφωση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους.

Πίσω από την «αποκέντρωση» και την «αυτονομία» κρύβεται η υποχρηματοδότηση που θα μεγαλώνει, το σχολείο που «αξιοποιεί» - παραχωρεί τις υποδομές του στους επιχειρηματίες για να «εξοικονομεί» πόρους, η μεγαλύτερη «απαλλαγή» του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης.

Αυτό επιβεβαιώνουν οι συγχωνεύσεις και τα κλεισίματα σχολείων που προχωράνε αυτή την περίοδο, αλλά και τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών που διατηρούνται. Αυτό επιβεβαιώνει όμως και η αποστροφή του πρωθυπουργού ότι «ήρθε η ώρα να απεγκλωβιστεί από το υπουργείο η Εκπαίδευση».

Η αυτονομημένη - αποκεντρωμένη σχολική μονάδα έχει ανάγκη από διευθυντές - manager, που θα αναζητούν χρηματοδοτήσεις και χορηγούς. Γι' αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνει συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τις «δομές εκπαίδευσης» και την επιλογή στελεχών, για την ταχύτερη επιβολή αυτού του «μοντέλου» και τον αυστηρό έλεγχο από όλη τη διοικητική κλίμακα.

Καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν και τα περί «αναβάθμισης του μαθήματος» και «ουσιαστικής μόρφωσης» που τάχα θα φέρουν οι αλλαγές. Το σχολείο των εφήμερων δεξιοτήτων, που έχουν κάθε φορά ανάγκη οι όμιλοι, όχι μόνο δεν είναι το «αντίπαλο δέος» του αποκρουστικού σημερινού σχολείου - εξεταστικού κέντρου, αλλά η άλλη όψη του.

Είναι το σχολείο της αμορφωσιάς, στον αντίποδα της ολόπλευρης μόρφωσης, που θα βοηθά τους νέους να ερμηνεύσουν την κίνηση της φύσης και της κοινωνίας, όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες ανάγκες για το σχολείο του 21ου αιώνα.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι εξαγγελίες για το «πολλαπλό βιβλίο», που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, αντί για σύγχρονα, ενιαία και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Απ' αυτήν τη σκοπιά, είναι προκλητικοί οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει στόχο να βελτιώσει το έργο τους. Σε ποιους απευθύνεται; Στους εκπαιδευτικούς που γυρνάνε για χρόνια με μια βαλίτσα στο χέρι όλη τη χώρα, αλλά θα ελέγχονται για το κατά πόσο κυνηγάνε κι εφαρμόζουν τις σύγχρονες αντιπαιδαγωγικές θεωρίες, τις δεξιότητες αντί της ολοκληρωμένης γνώσης...

Και μάλιστα, με την απειλή της απόλυσης, όπως αφήνουν να εννοηθεί οι γνωστοί «λαγοί» των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Αυτό το αποκρουστικό σχολείο βαφτίζει η κυβέρνηση «σύγχρονο» και «καινοτόμο».

Αυτό το σχολείο το ξέρει καλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, που ανακαλύπτει τώρα «επιστροφή στον επιθεωρητισμό», κάνοντας πως δεν ξέρει ότι η «αυτονομία» είναι στρατηγικός στόχος της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και ότι αποτελεί θεμελιώδες κεφάλαιο στην έκθεση αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, που ο ίδιος κάλεσε ως κυβέρνηση τον ΟΟΣΑ να συντάξει για τη χώρα μας. Οσο για την αξιολόγηση που φέρνει η ΝΔ για τους εκπαιδευτικούς, πάνω στους δικούς του νόμους, και συγκεκριμένα του Κ. Γαβρόγλου, χτίστηκε κι αυτή.

Οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, συνολικά ο λαός, πρέπει γρήγορα να βρεθούν σε θέσεις μάχης. Να αντιπαλέψουν, να βάλουν φραγμό σε αυτές τις μεθοδεύσεις. Να περάσουν στην αντεπίθεση για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών.

24 Ιουν 2021

Γίνονται βασανιστήρια στη ΓΑΔΑ; Θεός φυλάξοι…

 


Ρωτήθηκε η Πελώνη σχετικά με τον τετραήμερο άγριο ξυλοδαρμό Γεωργιανού στη ΓΑΔΑ, προκειμένου να ομολογήσει ότι αυτός σκότωσε την Καρολάιν Κράουτς, και έδωσε την εξής… τροχονομική απάντηση: 

«Είναι πολύ ειδικό αυτό που ρωτάτε. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι στο πλαίσιο της έρευνας για το έγκλημα εξετάστηκε ο εν λόγω ύποπτος με βάση τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Σε κάθε περίπτωση αυτό είναι ένα ζήτημα που αφορά το αρχηγείο της ΕΛΑΣ».

Είναι πραγματικά καταπληκτικό. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ερωτάται για ένα σοβαρό ζήτημα (εκτός αν δεν είναι σοβαρό ζήτημα ο βασανισμός ενός ανθρώπου από την Αστυνομία) και αντί να απαντήσει με το καθιερωμένο «θα ρωτήσω και θα σας ενημερώσω στο επόμενο μπρίφινγκ», παρέπεμψε τους πολιτικούς συντάκτες στην… Αστυνομία.

Από ΜΜΕ της Δεξιάς, που δε θέλουν να βλέπουν τον Χρυσοχοΐδη ούτε ζωγραφιστό, η απάντηση της Πελώνη ερμηνεύτηκε ως «άδειασμα» του Χρυσοχοΐδη, συνδυαζόμενη και με την απάντηση του Σκέρτσου σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, στο ερώτημα αν «συνεχίζει να έχει την εμπιστοσύνη του πρωθυπουργού ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη»: «Ολοι οι υπουργοί έχουν την εμπιστοσύνη του πρωθυπουργού μέχρι να υπάρξει κάποια αλλαγή», είχε απαντήσει ο Σκέρτσος. 

Το φαινόμενο των δεξιών που προσπαθούν να ξεφορτωθούν τον Χρυσοχοΐδη, χρεώνοντάς του (όχι άδικα) από τον ξυλοδαρμό του Ινδαρέ και των γιων του μέχρι το ξέλο στη Νέα Σμύρνη, από τη δολοφονία του Γιώργου Καραϊβάζ μέχρι τους μαφιόζους που αλληλοεξοντώνονται εν μέση οδώ και από τη δραπέτευση του χρυσαυγίτη Παππά μέχρι τον Φουρθιώτη, είναι διασκεδαστικό. Καλύτερα να τραγουδήσουν το άσμα «Εγώ με την αξία μου κι όχι με ξένες πλάτες», το οποίο δεν ταιριάζει στον Χρυσοχοΐδη. 

Εχει «υψηλούς» προστάτες, οι οποίοι υποχρέωσαν τον Μητσοτάκη να τον βγάλει από τη ναφθαλίνη και να τον ξανακάνει υπουργό Μπάτσων και Καταστολής. Ο νοών νοείτω.

Πηγή: Κόντρα

Τα τρελά κέρδη δεν έπεσαν από τον ουρανό

...

Μπούκωσαν στα κέρδη! Αυτή είναι με τρεις λέξεις η εικόνα για τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη και την Ελλάδα σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις και τα κέρδη τους κατά την περίοδο της πανδημίας.

Σύμφωνα με μελέτη που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας («Oxfam»), οι πωλήσεις τροφίμων από τις εισηγμένες στο χρηματιστήριο αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 11,1% την περίοδο ανάμεσα στο β' και στο δ' τρίμηνο του 2020. Την αντίστοιχη περίοδο του 2019, η αύξηση ήταν μόλις 1,6%. Η χρηματιστηριακή αξία τους αυξήθηκε κατά 101 δισ. δολάρια την περίοδο Μάρτης - Δεκέμβρης 2020, στην καρδιά δηλαδή του πρώτου κύματος της πανδημίας, έναντι 75 δισ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Στους μετόχους δόθηκαν μερίσματα 22,3 δισ. δολάρια το 2020 από 10 δισ. το 2019, καταγράφοντας αύξηση 123%! Να σημειωθεί ότι πριν το 2020 το δεύτερο μεγαλύτερο ύψος μερισμάτων ήταν αυτό το 2017, με 12,3 δισ. δολάρια. Ανάλογη είναι η εικόνα και για αλυσίδες μη εισηγμένες στο χρηματιστήριο, που επίσης μετρούν τα κέρδη τους σε δισεκατομμύρια δολάρια.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με σχετικές μελέτες οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά σχεδόν 10% και τα ταμεία τους να γεμίζουν με 12 δισ. ευρώ την περίοδο της πανδημίας. Αλήθεια, όμως, από πού προέκυψαν όλα αυτά τα δυσθεώρητα ποσά; Πώς «αυγάτισαν» τα κέρδη των μετόχων σε τέτοιο βαθμό μέσα σε έναν χρόνο;

* * *

Για ερωτήματα όπως τα παραπάνω αρκεί μια ματιά στο πώς βίωσαν οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ και τις αποθήκες αυτήν τη φρενήρη αύξηση της κερδοφορίας για τη μεγαλοεργοδοσία του κλάδου. Η κατάσταση περιγράφεται συνοπτικά από την εξής φράση: «Τους στύβουν σαν λεμονόκουπες»! Εχουμε και λέμε λοιπόν:

Μεγάλη εντατικοποίηση, ωράρια που «τεντώνονται», εργαζόμενοι που δουλεύουν σερί για μήνες χωρίς ρεπό, ήλιο με ήλιο, χωρίς ούτε τα στοιχειώδη μέτρα προστασίας. Δουλειά και τις Κυριακές την περίοδο της πανδημίας, ωράρια - λάστιχο που ξεκινούν 7 το πρωί και μπορούν να φτάσουν μέχρι και τις 10.30 το βράδυ.

Κι από πάνω, εργοδότες να απειλούν εργαζόμενους για να μη χαθεί ούτε μια ώρα εργασίας, παρά τα κρούσματα που καταγράφονταν κατά δεκάδες στους χώρους δουλειάς. Κι όμως, η εργοδοσία καλούσε τους εργαζόμενους να παραβιάσουν ακόμα και την προληπτική καραντίνα, προκειμένου «να βγει η δουλειά». Καταστήματα έμεναν ανοιχτά, αν και υπήρχαν διαπιστωμένα κρούσματα, με την εργοδοσία να μετακινεί προσωπικό από το ένα στο άλλο, ευνοώντας αντί να φρενάρει την υπερμετάδοση.

Ακόμα και τις μέρες της ισχυρής χιονόπτωσης στην Αττική υπήρξαν περιπτώσεις εργαζομένων που αναγκάστηκαν εκβιαστικά να πάνε για δουλειά, με την απειλή ότι θα τους κόψουν μεροκάματα ή μέρες από την άδειά τους.

* * *

Ο εφιάλτης που ζουν τους τελευταίους μήνες οι εργαζόμενοι πίσω από τους πάγκους, στα ταμεία και στα ράφια, γράφοντας κάθε μέρα χιλιόμετρα στο «πέρα - δώθε» για να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία και κερδοφορία των επιχειρήσεων, τώρα γίνεται προσπάθεια να γενικευτεί. Εκεί προσβλέπει το νομοσχέδιο - έκτρωμα Χατζηδάκη που ψήφισε η κυβέρνηση, με τη συνδρομή του ΣΥΡΙΖΑ στα περισσότερα άρθρα του.

Και όσο ο ιδρώτας τρέχει για τους εργαζόμενους, τόσο φουσκώνουν οι λογαριασμοί για τους μετόχους, την ώρα μάλιστα που στο σύνολό τους τα εργατικά - λαϊκά στρώματα βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα είδη πλατιάς κατανάλωσης. Αποκαλυπτική ως προς αυτό είναι η προαναγγελία των ανατιμήσεων που περνάνε ήδη στη λαϊκή κατανάλωση, εξαιτίας της αύξησης του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και της αύξησης στις τιμές των πρώτων υλών.

Η εικόνα λοιπόν για την κατάσταση των εργαζομένων σε έναν κλάδο που δεν γνώρισε κρίση, αλλά αλματώδη αύξηση της κερδοφορίας του, παρά τη μεγάλη βύθιση της καπιταλιστικής οικονομίας, καταρρίπτει τον μύθο των κομμάτων και των επιτελείων της αστικής τάξης: Τον μύθο της «ανάπτυξης για όλους» ή της «δίκαιης ανάπτυξης», που τώρα αναβαθμίζεται με το Ταμείο Ανάκαμψης και τις νέες θυσίες στις οποίες καλούνται οι εργαζόμενοι για την προώθηση των επενδύσεων.

* * *

Οι αντιφατικές αυτές εικόνες δεν αποτελούν κάποια «εξαίρεση» σε μια κατά τ' άλλα «κανονικότητα» του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης. Είναι μέρος της ίδιας της «κανονικότητάς» του, η οποία εκφράζεται σε όλους τους κλάδους και σε όλα τα κράτη, είτε με νεοφιλελεύθερες είτε με σοσιαλδημοκρατικές κυβερνήσεις, είτε με «περιοριστικά» είτε με «επεκτατικά» μέτρα στη δημοσιονομική πολιτική.

Εκεί είναι που πρέπει να αναζητηθεί και η διέξοδος από τους εργαζόμενους: Στην πάλη για να γίνει δικός τους ο αμύθητος πλούτος που παράγουν με τα χέρια και το μυαλό τους, για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους, τις οποίες σήμερα τσαλαπατούν μια χούφτα παράσιτα.


Χ. Μ.

Αντίστροφα


Λέξη προς λέξη, ακριβώς αντίστροφα πρέπει να «μεταφράζει» ο λαός όσα ακούει να λένε η κυβέρνηση και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα και επιτελεία για «ισχυρή και βιώσιμη» ανάπτυξη, από την οποία θα βγουν τάχα κερδισμένοι ο ίδιος και οι επιχειρηματικοί όμιλοι ταυτόχρονα. Μία ακόμα επιβεβαίωση έδωσε το χτεσινό υπουργικό συμβούλιο, όπου μεταξύ άλλων παρουσιάστηκαν οι άξονες της οικονομικής πολιτικής για το επόμενο διάστημα.

Με νέα δάνεια και επιδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, φτηνό δανεισμό από τις διεθνείς αγορές και έναν ακόμα «αναπτυξιακό» νόμο, η κυβέρνηση βάζει στόχο να περιορίσει το «επενδυτικό κενό» και να εγγυηθεί την καπιταλιστική κερδοφορία, δίνοντας διέξοδο σε συσσωρευμένα κεφάλαια.

Με τον ίδιο ακριβώς στόχο, παρουσίασε χτες στο υπουργικό συμβούλιο τις επόμενες αντιλαϊκές παρεμβάσεις σε Ασφάλιση και Παιδεία. Τα νομοσχέδια αυτά προστίθενται στα πάνω από 180 που έχουν ήδη ψηφιστεί μέσα σε δύο χρόνια, με «κορωνίδα» το έκτρωμα για τα Εργασιακά.

Ποια είναι λοιπόν τα μέτρα με «αναπτυξιακή διάσταση», όπως τα χαρακτηρίζει η κυβέρνηση, που είτε υλοποιούνται ήδη είτε δρομολογούνται άμεσα;

Είναι ο νέος νόμος για την Επικουρική Ασφάλιση, με τον οποίο η κυβέρνηση χαρίζει 80 δισ. ευρώ, λεφτά των ασφαλισμένων, στα αρπακτικά των ιδιωτικών ομίλων της Ασφάλισης και της Υγείας, ενώ για εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους «εγγυάται» μόνο νέες ανατροπές στο σύνολο της Ασφάλισης και φτώχεια στα γεράματα.

Είναι το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, που αναμενόταν χτες βράδυ να κατατεθεί στη Βουλή. Πίσω από τις διακηρύξεις για «ενίσχυση των επενδύσεων» και «διατήρηση ισχυρών ταμειακών αποθεμάτων», για τα οποία απαιτούνται υψηλά «πρωτογενή πλεονάσματα», κρύβονται σχεδιασμοί για γενίκευση της φοροληστείας, προκειμένου να αποπληρωθούν «μέχρι δεκάρας» τα δανεικά από το Ταμείο Ανάκαμψης και τις άλλες «πηγές», που θα ροκανίσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Είναι οι παρεμβάσεις που κλιμακώνονται για τη «βιώσιμη πιστωτική επέκταση» και τη στήριξη των τραπεζών, με «πογκρόμ» σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων και αυτοαπασχολούμενων, στο έδαφος του νέου Πτωχευτικού Κώδικα, που φέρνει μαζικές εξώσεις, «λουκέτα» και κυνηγητό.

Είναι τα κάθε λογής «εξτραδάκια» που μοιράζει η κυβέρνηση κάτω από το τραπέζι στους επιχειρηματικούς ομίλους, για να στηρίξει την κερδοφορία τους, όπως τα 300 εκατομμύρια ευρώ που έδωσε στη «Fraport» για «διαφυγόντα κέρδη» την περίοδο της πανδημίας, αξιοποιώντας και εδώ το νομοθετικό πλαίσιο που διαμόρφωσαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Είναι το «αναπτυξιακό» νομοσχέδιο που ψήφισε η κυβέρνηση από κοινού με ΣΥΡΙΖΑ - ΚΙΝΑΛ και προβλέπει τη διεύρυνση της λίστας των επενδύσεων για τις οποίες καταργούνται ακόμα και στοιχειώδεις ρυθμίσεις προστασίας του περιβάλλοντος, της υγείας, στοιχειώδεις πολεοδομικές ρυθμίσεις.

Ολα τα παραπάνω υπενθυμίζουν ότι πλάι στην ένταση της εκμετάλλευσης, η καπιταλιστική ανάπτυξη και κερδοφορία προϋποθέτει ένα πραγματικό «κρανίου τόπο» για κάθε πλευρά των λαϊκών δικαιωμάτων και αναγκών.

Κι αν περιμένει κανείς να πάρει ανάσα με τα «ψίχουλα» που θα πέφτουν από το φαγοπότι της καπιταλιστικής κερδοφορίας, αποκαλυπτικά είναι και εδώ τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που δείχνουν ότι το 2019, σε περίοδο αναιμικής ανάκαμψης, ένας στους τρεις ενήλικες και ένα στα πέντε παιδιά ζούσαν στα όρια της στατιστικής φτώχειας, που σημαίνει ότι στην πραγματικότητα φυτοζωούσαν, χωρίς καν τα στοιχειώδη.

Απ' όπου κι αν το πιάσει κανείς, η καπιταλιστική ανάκαμψη έχει για λίπασμα την ένταση της εκμετάλλευσης, νέα αντιλαϊκά μέτρα, διευρύνει παραπέρα την ψαλίδα ανάμεσα στις σημερινές δυνατότητες και την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

Για να ικανοποιηθούν αυτές «προαπαιτούμενο» είναι να δυναμώσουν η οργάνωση, η συμμαχία των εργαζομένων με τα άλλα λαϊκά στρώματα, η σύγκρουση με τους στόχους και το σχεδιασμό του κεφαλαίου.

TOP READ