28 Ιουν 2021

ΚΚΕ: Τα ζητήματα του εμβολιασμού είναι πολύ σοβαρά για να επιλυθούν με “δωράκια” και όρους ανταπόδοσης

 


Σχόλιο του Γραφείου Τύπου
Για τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού σχετικά με την προπληρωμένη “κάρτα” στους εμβολιασμένους νέους

Τα ζητήματα του εμβολιασμού και γενικότερα της προστασίας της δημόσιας υγείας είναι πάρα πολύ σοβαρά, για να επιλυθούν με όρους ανταπόδοσης και με “δωράκια” στη νεολαία. Τα παραπάνω συνιστούν την πιο εκφυλισμένη εκδοχή “της ατομικής ευθύνης” και δείχνουν την επικίνδυνη αντίληψη της κυβέρνησης.

Αντί να εξασφαλίσει ουσιαστική ενημέρωση του λαού, αντί να εγκαταλείψει τις παλινωδίες και τις αντιφάσεις, αντί να στηρίξει αποφασιστικά το δημόσιο σύστημα υγείας και ιδιαίτερα τις πρωτοβάθμιες υπηρεσίες, καταφεύγει σε πρακτικές που τελικά ενισχύουν τον ανορθολογισμό και υπονομεύουν την προστασία της υγείας του λαού.

27 Ιουν 2021

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 21ου Συνεδρίου – Δείτε τα μέλη της νέας ΚΕ του ΚΚΕ – Ο Δημήτρης Κουτσούμπας εκλέχτηκε

 

 ΓΓ

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 21ου Συνεδρίου, με την εκλογή της νέας Κεντρικής Επιτροπής και της Κεντρικής Επιτροπής Οικονομικού Ελέγχου.

Η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ:

  1. Αβραμόπουλος Κώστας
  2. Αλέπης Πέτρος
  3. Αμπατιέλος Νίκος
  4. Αναστασόπουλος Λουκάς
  5. Αρβανιτάκης Δημήτρης
  6. Αρβανιτάκης Διονύσης
  7. Βαγενάς Ελισαίος
  8. Βασιλειάδης Σάββας
  9. Βιτάλης Δημήτρης
  10. Γαβαλά Μαρία
  11. Γκιόκας Γιάννης
  12. Γκιώνης Θέμης
  13. Γόντικας Δημήτρης
  14. Δάγκα Βιβή
  15. Δημάκης Ευθύμης
  16. Δημόπουλος Βασίλης
  17. Δημουλάς Τηλέμαχος
  18. Ιωαννίδης Κυριάκος
  19. Καλύβας Γιώργος
  20. Καπέτη Θεανώ
  21. Καραθανασόπουλος Νίκος
  22. Καραντούσας Μανώλης
  23. Κατσώτης Χρήστος
  24. Κλάδης Διονύσης
  25. Κλιγκόπουλος Γρηγόρης
  26. Κουρμούλης Περικλής
  27. Κουτουμάνος Νίκος
  28. Κουτσούμπας Δημήτρης
  29. Κρητικός Γιώργος
  30. Λαμπρινού Μαρία
  31. Λιονής Γρηγόρης
  32. Λουκάς Στέφανος
  33. Λυμπερίδης Ζήσης
  34. Μακρής Μάκης
  35. Μανουσογιαννάκης Γιάννης
  36. Μανωλάκου Διαμάντω
  37. Μαρίνος Γιώργος
  38. Μαρκομιχάλης Πέτρος
  39. Μαρούδας Ρίζος
  40. Μαρούπας Βαγγέλης
  41. Μαυροκέφαλος Νίκος
  42. Μεντρέκας Παναγιώτης
  43. Μηλιαρονικολάκη Ελένη
  44. Μπασδέκης Κώστας
  45. Μπάτσικας Κώστας
  46. Μπέλλου Ελένη
  47. Ξεκαλάκης Δημήτρης
  48. Παναγής Γιώργος
  49. Παναγιωτακοπούλου Χριστίνα
  50. Παπαδάκης Κώστας
  51. Παπαδόπουλος Δημήτρης
  52. Παπαδόπουλος Μάκης
  53. Παπαρήγα Αλέκα
  54. Παπασταύρου Κύριλλος
  55. Παπατολίδης Δημήτρης
  56. Παρασκευάς Κώστας
  57. Παρίσης Σωτήρης
  58. Παρρής Φάνης
  59. Παφίλης Θανάσης
  60. Πέρρος Γιώργος
  61. Πολίτης Παναγιώτης
  62. Πρωτούλης Γιάννης
  63. Ράζου Λουίζα
  64. Ραπανάκης Μανώλης
  65. Ρεμπάπης Νίκος
  66. Σιδέρης Γιώργος
  67. Σκαλούμπακα Χριστίνα
  68. Σκολαρίκος Κώστας
  69. Σοφιανός Νίκος
  70. Συρίγος Βάλσαμος
  71. Ταβουλάρη Γιώτα
  72. Τασιούλας Γιάννης
  73. Τάτσης Γιώργος
  74. Τζαβάρας Δημήτρης
  75. Τζίμας Θανάσης
  76. Τριάντης Νεκτάριος
  77. Τσιούτρας Γιάννης
  78. Χαρίτος Γιώργος
  79. Χιώνης Θοδωρής
  80. Χρηστίδης Θανάσης
  81. Χριστάνης Νίκος

Η Κεντρική Επιτροπή Οικονομικού Ελέγχου:

  1. Κακουλίδου Χρύσα
  2. Λάππας Νίκος
  3. Μητικάρη Ελένη
  4. Ναθαναηλίδης Τάσος
  5. Παπαγεωργόπουλος Παναγιώτης
  6. Πλατανιά Βαγγελιώ
  7. Ραλλάτος Αντώνης

Ενθουσιασμός, αποφασιστικότητα και πείσμα για πιο δυνατό ΚΚΕ!

 


 
ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

  • Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, παρουσίασε την εισήγηση της ΚΕ
  • Το Συνέδριο συνεχίζεται το Σάββατο και ολοκληρώνεται την Κυριακή, με όλα τα αναγκαία μέτρα πρόληψης από την πανδημία
 
«Συντρόφισσες και σύντροφοι, το 21ο Συνέδριο του ΚΚΕ συγκροτείται σε Σώμα»

Με αυτό το «εναρκτήριο λάκτισμα» το πρωί της Παρασκευής και με ένα παρατεταμένο χειροκρότημα από τους εκατοντάδες εκλεγμένους αντιπροσώπους των Κομματικών Οργανώσεων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ξεκίνησαν οι εργασίες του 21ου Συνεδρίου του ΚΚΕ, της κορυφαίας κομματικής διαδικασίας, στην Αίθουσα Συνεδρίων στην έδρα της ΚΕ στον Περισσό.

Οπως και στην εναρκτήρια εκδήλωση της Πέμπτης, έτσι και την Παρασκευή το κλίμα ήταν γιορτινό από νωρίς το πρωί. Από την ώρα που οι πρώτοι σύνεδροι έφταναν στον χώρο, πολύ πριν από την έναρξη του Συνεδρίου, κυρίως από τις Οργανώσεις της επαρχίας και του εξωτερικού, αξιοποιώντας αυτήν την ευκαιρία για να περιηγηθούν στους ανακαινισμένους χώρους του κτιρίου, να δουν την έκθεση αφίσας που στήθηκε στο αίθριο.

Να απολαύσουν και από κοντά το θαυμαστό αποτέλεσμα της δουλειάς εκατοντάδων τεχνιτών, μηχανικών, αρχιτεκτόνων και εθελοντών που απασχολήθηκαν στην επισκευή και στην αναμόρφωση της πρόσοψης και των χώρων της έδρας της ΚΕ.

Τα μέτρα πρόληψης από την πανδημία ήταν υποδειγματικά. Από τη θερμομέτρηση στην είσοδο και τη χωροθέτηση του αίθριου ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός, μέχρι τις μάσκες και τα αντισηπτικά.


Και, βέβαια, με την κατανομή των συνέδρων σε δύο διαφορετικούς χώρους του κτιρίου, ώστε να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις στη διάρκεια των εργασιών: Στην Αίθουσα Συνεδρίων και στην ειδικά διαμορφωμένη ψηλοτάβανη αίθουσα του ισογείου, από όπου παρακολουθούσαν τις εργασίες σε γιγαντοοθόνη.

Το ίδιο το Συνέδριο είναι μία ακόμα τρανή επιβεβαίωση ότι κανένα εμπόδιο δεν είναι ανυπέρβλητο στη δράση του Κόμματος. Οπως και σε κάθε άλλη δραστηριότητα την περίοδο της πανδημίας, έτσι και τώρα η διά ζώσης οργάνωση του Συνεδρίου και όλης της προσυνεδριακής δουλειάς έγινε εφικτή χάρη στη συνειδητή πειθαρχία των μελών και στον καλό σχεδιασμό των Οργάνων του Κόμματος.

Η εισήγηση από τον ΓΓ της ΚΕ

Οσο περνούσε η ώρα, ο κόσμος αυξανόταν στο αίθριο της έδρας της ΚΕ. Χαιρετισμοί, καλωσορίσματα και κουβέντες «στο πόδι». Ο απόηχος της εναρκτήριας εκδήλωσης το βράδυ της Πέμπτης αποτυπωνόταν στα λόγια ενθουσιασμού όσων την παρακολούθησαν από κοντά. Η οργάνωση στην υποδοχή των συνέδρων και εδώ υποδειγματική, από την παραλαβή των φακέλων μέχρι τους πάγκους που πρόσφεραν καφέ και νερό.

Η ώρα έφτασε και όλοι πήραν τις θέσεις τους. Μετά τη συγκρότηση σε Σώμα, τον λόγο πήρε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, για την εισήγηση της ΚΕ (δημοσιεύεται ολόκληρη στις επόμενες σελίδες). Στη συνέχεια η σκυτάλη πέρασε στις ομιλίες των συνέδρων.

Οι εργασίες συνεχίστηκαν μέχρι το βράδυ της Παρασκευής και επαναλαμβάνονται το Σάββατο 26 Ιούνη. Το Συνέδριο ολοκληρώνεται την Κυριακή 27 Ιούνη με την εκλογή νέας ΚΕ και νέας ΚΕΟΕ. Θυμίζουμε ότι τα θέματα του Συνεδρίου, με βάση το Καταστατικό του Κόμματος, είναι τα εξής:

α) Ο απολογισμός δράσης της ΚΕ και όλου του Κόμματος από το 20ό προς το 21ο Συνέδριο, οι βασικές εκτιμήσεις για τις διεθνείς και εγχώριες οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις της περιόδου, η κατάσταση του εργατικού - λαϊκού κινήματος και τα καθήκοντα του Κόμματος έως το 22ο Συνέδριο.


β) Η εκλογή νέας Κεντρικής Επιτροπής και νέας Κεντρικής Επιτροπής Οικονομικού Ελέγχου.
Μοναδικά υλικά στον καλαίσθητο φάκελο

Στον καλαίσθητο φάκελο του Συνεδρίου οι σύνεδροι, πέρα από την εισήγηση και τα υπόλοιπα υλικά, βρήκαν ως δώρο μια όμορφη έκδοση αφιερωμένη στην Ιστορία του κτιρίου της ΚΕ του ΚΚΕ. Μια έκδοση με μοναδική ξυλόγλυπτη τεχνοτροπία στη θήκη της.

Ακόμη, ένα πιστό αντίγραφο από την παράνομη μπροσούρα «Κανόνες συνωμοτικότητας και επαγρύπνησης», που εκδόθηκε από το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ το 1973 και ανατυπώθηκε ειδικά προς τιμήν του 21ου Συνεδρίου, από το πρωτότυπο που φυλάσσεται στο Αρχείο του Κόμματος. Τέλος, ο φάκελος περιείχε μια προσωπογραφία του Λένιν, ακουαρέλα, στη βάση ιστορικής φωτογραφίας του 1920, προσφορά της Τομεακής Οργάνωσης Κεντρικής Ευρώπης του ΚΚΕ για το Συνέδριο του Κόμματος.







 

 

 

 

 

 

 

Ριζοσπάστης

26 Ιουν 2021

Ερχονται μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρισμού

 


 

Ερχονται μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρισμού

Την ώρα που στους ενεργειακούς ομίλους πέφτει «χρήμα με το τσουβάλι»

Την ώρα που η κυβέρνηση έχει ανοίξει τους «κρουνούς» της χρηματοδότησης για τους ενεργειακούς επιχειρηματικούς ομίλους, μέσα από κάθε πιθανή πηγή άντλησης ρευστότητας[1] και έχει διαμορφώσει όλο το θεσμικό πλαίσιο που απαιτούσαν τα μονοπώλια για την υλοποίηση των επενδύσεών τους,[2] τα λαϊκά νοικοκυριά βρίσκονται αντιμέτωπα με νέες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος.

Κι αυτό γιατί αυτό το διάστημα γίνεται κυριολεκτικό «πάρτι» από τους «ραντιέρηδες» στο χρηματιστήριο Ενέργειας, με αποτέλεσμα οι τιμές χονδρικής ηλεκτρισμού να εκτοξεύονται σε άνευ προηγουμένου επίπεδα.


Ερχονται μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρισμού

Ειδικότερα, η τιμή της μεγαβατώρας ξεπέρασε χτες την τιμή – ρεκόρ των 130 ευρώ, με πρόφαση την αύξηση της ζήτησης εξαιτίας του… καύσωνα και είναι θέμα χρόνου το πότε και σε ποιο ύψος η αύξηση αυτή θα περάσει και στα τιμολόγια λιανικής.

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ έχει ήδη ενσωματώσει στα τιμολόγια τη λεγόμενη ρήτρα αναπροσαρμογής χρεώσεων προμήθειας, κάτι που ήδη έχουν κάνει εδώ και μήνες οι άλλοι πάροχοι.

Τη χονδρεμπορική τιμή επηρεάζουν και οι αυξήσεις στις διεθνείς τιμές του εισαγόμενου φυσικού αερίου, το οποίο, υπενθυμίζουμε, αντικαθιστά τον… «βρώμικο και ακριβό» λιγνίτη.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι οι τιμές χονδρικής ηλεκτρισμού πριν την έναρξη λειτουργίας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, ή αλλιώς «της ελεύθερης διακύμανσης των τιμών ηλεκτρισμού σύμφωνα με τα σήματα της αγοράς», όπως προβλέπει το «μοντέλο – στόχος» της ΕΕ, κυμαίνεται κάτω των 50 ευρώ/Mwh.

Παρά το γεγονός ότι όλα δείχνουν μεγάλες αυξήσεις (ακόμη και άνω του 30% σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις) το επόμενο διάστημα στα τιμολόγια λιανικής, τόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος όσο και η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας δεν έχουν προχωρήσει σε καμία επίσημη δήλωση, παρά μόνο αρκούνται να «παρακολουθούν τις διακυμάνσεις της αγοράς»…

Παρ’ όλα αυτά, ο υπουργός Περιβάλλοντος Κ. Σκρέκας προχώρησε στην υπογραφή νέας συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη λήψη χρηματοδότησης ύψους 325 εκατ. ευρώ, η οποία θα κατευθυνθεί στην ενίσχυση έργων στις περιοχές της Δ. Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης.

Τα χρήματα αυτά, όπως και τα υπόλοιπα που προβλέπονται από το «Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης» και χρηματοδοτούν την απολιγνιτοποίηση, θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, στην αποθήκευση Ενέργειας, στην ηλεκτροκίνηση, στην ενεργειακή αποδοτικότητα των κτιρίων και γενικότερα σε «πράσινες μπίζνες», οι οποίες «ανθίζουν» το τελευταίο διάστημα στο όνομα δήθεν της προστασίας του περιβάλλοντος.

Είχε προηγηθεί μία μέρα πριν η υπογραφή συμφωνίας με τη Διοίκηση της ΔΕΗ για παροχή άλλης δανειακής χρηματοδότησης ύψους 330 εκατ. ευρώ, χρήματα που θα κατευθυνθούν στα έργα αναβάθμισης του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, στην ανάπτυξη «έξυπνων» μετρητών και την ενίσχυση των ΑΠΕ στο εταιρικό χαρτοφυλάκιο της επιχείρησης.

Ερχονται μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρισμού

Πρόκειται για το δεύτερο συμβόλαιο δανειοδότησης ύψους 100 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του εικοσαετούς δανείου συνολικού ύψους 330 εκατ. ευρώ, της ΔΕΗ από την ΕΤΕπ, το οποίο θα στηρίξει επενδύσεις εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης του ελληνικού δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας σε όλη την ηπειρωτική χώρα και τα νησιά.

Σημειώσεις:

[1]. Ταμείο Ανάκαμψης, ΕΣΠΑ, δανεικά με κρατικές εγγυήσεις κλπ.
[2]. Σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), φυσικό αέριο, δίκτυα μεταφοράς Ενέργειας και άλλα.

 

 

απο ΡΟΒΕΣΠΙΕΡΟ  

 

 

 

 

Κανένας συμβιβασμός με τα ναρκωτικά, με το σύστημα που θρέφει και συντηρεί την τοξικοεξάρτηση


«Κανένας συμβιβασμός με τα ναρκωτικά και τον καπιταλισμό, το σύστημα που τα θρέφει», σημειώνει το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του για την Παγκόσμια Μέρα Κατά των Ναρκωτικών και συνεχίζει:

«Η Παγκόσμια Μέρα Κατά των Ναρκωτικών δεν μπορεί να έχει συμβολικό χαρακτήρα, αλλά να σηματοδοτεί την πάλη για “ζωή ολόκληρη και όχι με δόσεις”. Για άλλη μια χρονιά επιβεβαιώνεται η αποτυχία της πολιτικής της σημερινής κυβέρνησης, όπως και των προκατόχων της, που προσπαθούν να διαχειριστούν την τοξικοεξάρτηση σε λάθος κατεύθυνση.

Τα στοιχεία του ΟΗΕ, του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για τα Ναρκωτικά, αλλά και τα επιδημιολογικά στοιχεία στη χώρα μας δείχνουν άνοδο της χρήσης και της εξάρτησης από ναρκωτικά, μείωση της ηλικίας πρώτης επαφής, έναν διογκούμενο πληθυσμό τοξικοεξαρτημένων, που μεγαλώνει ηλικιακά και απλά συντηρείται στη χρήση.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής όλων των ελληνικών κυβερνήσεων που χέρι χέρι ξηλώνουν το κουβάρι της πρόληψης, της θεραπείας, της κοινωνικής επανένταξης, ακολουθώντας πιστά τη στρατηγική της ΕΕ για τα ναρκωτικά, υποτίθεται για “μείωση της βλάβης”.

Αυτή η πολιτική είναι που, υπηρετώντας τη λογική “κόστους – οφέλους” και το καπιταλιστικό κέρδος, έχει αθωώσει τα ναρκωτικά, διαφημίζει την κάνναβη, προβάλλει ως πανάκεια τα υποκατάστατα ηρωίνης, θεωρεί λύση τους Χώρους Εποπτευόμενης Χρήσης.

Παράλληλα, όλες οι κυβερνήσεις έχουν αφήσει το αρνητικό τους αποτύπωμα με την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση των προγραμμάτων πρόληψης και θεραπείας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η προσπάθεια να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του ΚΕΘΕΑ και κατ’ επέκταση όλων των “στεγνών” προγραμμάτων.

Προβάλλουν τη χρήση και την τοξικοεξάρτηση ως ένα ιατρικό φαινόμενο, επειδή θέλουν να αθωώσουν τα πραγματικά αίτιά του, ως κοινωνικό πολυπαραγοντικό φαινόμενο που είναι στο DNA του καπιταλιστικού συστήματος. Ο καπιταλισμός και το κέρδος είναι αυτά που παρουσιάζουν ως “φυσιολογικό” φαινόμενο την ύπαρξη ναρκωτικών και τα προβάλλουν ως φάρμακο “διά πάσαν νόσον”, ως εμπόρευμα, ως τρόπο “διασκέδασης” και “ψυχαγωγίας”.

Η πάλη ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά, ενάντια σε κάθε μορφή εξάρτησης, που ναρκώνει την ψυχή και το μυαλό των νέων ανθρώπων, πρώτιστα είναι πάλη ενάντια στο σύστημα που τα θρέφει και τα συντηρεί. Είναι πάλη ενάντια στο σύστημα που θέλει τους νέους ανθρώπους στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής.

Το ΚΚΕ δεν στέκεται μοιρολατρικά απέναντι στο φαινόμενο ούτε χύνει “κροκοδείλια δάκρυα”, όπως τα αστικά κόμματα. Το ΚΚΕ, με όλες του τις δυνάμεις στην κοινωνία και το εργατικό – λαϊκό κίνημα, διεκδικεί ολοκληρωμένη πρόληψη, θεραπεία, κοινωνική επανένταξη και έρευνα, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του χρήστη σήμερα και τα αίτια που τον έστρεψαν σ’ αυτήν την επιλογή.

Διεκδικούμε με ευθύνη του κράτους να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε κάθε άνθρωπος που βαδίζει στο μονοπάτι των ναρκωτικών να έχει τη δυνατότητα να ξαναβαδίσει στο μονοπάτι της κοινωνικής ζωής και δράσης. Διεκδικούμε μια κεντρικά σχεδιασμένη, δημόσια και δωρεάν για όλους αντι-ναρκωτική πολιτική, στραμμένη στις αιτίες του φαινομένου στις δοσμένες κοινωνικές και οικονομικές σχέσεις και όχι μια αποσπασματική διαχείριση του προβλήματος που έχουμε τις τελευταίες δεκαετίες.

Στην πάλη ενάντια στην τοξικοεξάρτηση καλούμε τους νέους και τις νέες που πειραματίζονται με τα ναρκωτικά, τις οικογένειές τους, τους εργαζόμενους στην πρόληψη και τη θεραπεία, όλους όσοι βιώνουν το κοινωνικό αυτό πρόβλημα από “πρώτο χέρι”, να συμπορευτούν με το ΚΚΕ στην πάλη για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με ελεύθερα τα ναρκωτικά».

Δεν είναι ελευθερία να ψάχνεις τη φυγή! Τα ναρκωτικά είναι στο μυαλό καταστολή! – Με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ για την Παγκόσμια Μέρα κατά των Ναρκωτικών, «η ΚΝΕ καλεί όλους τους νέους και τις νέες να παλέψουμε ενάντια στο σύστημα που μας θέλει σκλάβους στον 21ο αιώνα, με “θολωμένο” μυαλό, χωρίς ζωή!»:

“Η ΚΝΕ καλεί όλους τους νέους και τις νέες, να παλέψουμε ενάντια στο σύστημα που µας θέλει σκλάβους στον 21οαιώνα, με «θολωμένο» μυαλό, χωρίς ζωή!

  • Γιατί η ζωή με δικαιώματα κατακτιέται με συλλογική αγωνιστική προσπάθεια. Με τη νεολαία και το λαό πρωταγωνιστές και όχι στο περιθώριο.
  • Γιατί οι συναρπαστικές στιγμές, οι πραγματικές συγκινήσεις κρύβονται μέσα στην ίδια τη ζωή και τη συλλογική δράση και όχι στην “ψευδαίσθηση” και την ατομική φυγή!
  • Γιατί πραγματική ελευθερία νιώθεις όταν επιλέγεις με βάση τη γνώση και προσπάθεια για μια καλύτερη ζωή και όχι όταν παραδίνεσαι στην μοίρα που διαμορφώνουν “για σένα χωρίς εσένα”.
  • Γιατί πρόοδος είναι να στέκεσαι κυρίαρχος του εαυτού σου, χωρίς εξαρτήσεις, που αποδεικνύονται πολύτιμες για τους εκμεταλλευτές.

Για τα κέρδη τους θυσιάζουν το μυαλό και την ψυχή των νέων!

Η φετινή Παγκόσμια μέρα κατά των ναρκωτικών συνοδεύεται από την ψήφιση -με ευρεία πλειοψηφία (ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ)- του νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση προϊόντων “φαρμακευτικής” κάνναβης αδιαφορώντας ακόμα και για τα όρια περιεκτικότητας που καθιστούν την κάνναβη ναρκωτικό.

Αυτός είναι ο καθρέφτης της καπιταλιστικής ανάπτυξης που βλέπει στην κάνναβη έναν από τους πιο ραγδαία αναπτυσσόμενους και επικερδείς οικονομικούς κλάδους! Αυτές είναι οι «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές» που προσπαθεί να «ανταγωνιστεί» η χώρα μας!

Εξάλου, η ΕΕ βάζει στόχο έως το 2025 να απελευθερωθεί η «φαρμακευτική» κάνναβη σε όλα τα κράτη-μέλη, ώστε να προχωρήσει και η απελευθέρωση της “ψυχαγωγικής” χρήσης, που θα αποφέρει και τα μεγαλύτερα κέρδη.

Ήξερες ότι…

  • Στην ΕΕ 78 εκατομμύρια έχουν κάνει χρήση κάνναβης, αυξάνοντας κατά 45% σε μια 10ετία τις αιτήσεις για θεραπεία από κάνναβη.
  • Σχεδόν οι μισοί 16χρονοι είναι χρήστες κάνναβης σε χώρες που είναι νόμιμη ή συνταγογραφείται ως φάρμακο.

 

Ο νόμος ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την συνολική απελευθέρωση της χρήσης και διάθεσης ουσιών. Το ίδιο το σύστημα και η πολιτική όσων το υπηρετούν είναι που αναπαράγει τους παράγοντες που πυροδοτούν την χρήση. Γιατί για το καπιταλιστικό σύστημα τα ναρκωτικά έχουν διπλό στόχο: Αύξηση της καπιταλιστικής κερδοφορίας και κοινωνική καταστολή!

Η συζήτηση για τη νοµιµοποίηση της κάνναβης στοχεύει στη νοµιµοποίηση των αιτιών της χρήσης στη συνείδηση της νέας γενιάς!

Επιστρατεύουν μια σειρά αντιεπιστημονικές θεωρίες που παρουσιάζουν την κάνναβη ως ένα «παρεξηγημένο φυτό» που μόνο νεκρούς δεν ανασταίνει, την ώρα που η επιστημονική έρευνα για τη θεραπευτική αποτελεσματικότητα των συστατικών της είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων εγκρίνει μόλις 2 σκευάσματα αναφέροντάς τα ως καταπραϋντική – παρηγορητική θεραπεία πολύ συγκεκριμένων παθήσεων, ενώ στο εμπόριο κυκλοφορούν χιλιάδες και μάλιστα για πάσα χρήση!

Μιλάνε για «φαρμακευτική» χρήση, αλλά είναι οι πρώτοι που δεν αντιμετωπίζουν την κάνναβη με τέτοιους όρους, αφού προβάλλουν ολόκληρο το φυτό ως «φάρμακο» και ενσωματώνουν έως και τον «μπάφο» στα τελικά προϊόντα της “φαρμακευτικής κάνναβης”. Το φυτό της κάνναβης περιέχει εκατοντάδες χημικές ουσίες που η επίδρασή τους δεν έχει ερευνηθεί. Η επιστημονική κοινότητα είχε το νομικό πλαίσιο ώστε να απομονώσει και να χρησιμοποιήσει αυτά τα συστατικά, με κρατικό έλεγχο, για ερευνητικούς σκοπούς.

Ο νόμος για την κάνναβη της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ το 2016 δεν υπηρετεί τον πόνο των ασθενών παρά μονάχα τον καημό των επιχειρηματιών να επενδύσουν τα συσσωρευμένα τους κεφάλαια!

Η απελευθέρωση της χρήσης πρέπει να βρει απέναντι όλο το λαό!

Τα παραπάνω θα σημάνουν ώθηση στη χρήση, με πιο εύκολη την πρόσβαση στα ναρκωτικά για όλο και περισσότερους νέους, όπως μαρτυράνε τα στοιχεία σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Η κοινωνική αποδοχή της χρήσης, που επιχειρείται, θα σημάνει αποδοχή της «φυγής» ως στάση ζωής, της ενσωμάτωσης τελικά σε έναν ακίνδυνο ατομικό δρόμο συμβιβασμού και υποταγής.

Γι’ αυτό, την ίδια ώρα επιδιώκεται ολόπλευρο χτύπημα στα «στεγνά» προγράμματα απεξάρτησης, όπως το ΚΕΘΕΑ, που αντιμετωπίζουν τη χρήση και την εξάρτηση ως ένα βαθιά κοινωνικό φαινόμενο κόντρα στην κυρίαρχη γραμμή διαχείρισης και διαιώνισης του προβλήματος της ΕΕ και των αστικών κυβερνήσεων που θεωρούν το χρήστη «άρρωστο» και την τοξικοεξάρτηση «ατομικό δικαίωμα» και «ελεύθερη επιλογή».

Η αποτελεσματικότητα αυτών των προγραμμάτων, συνέπεια της προσφοράς, της ενεργούς συμμετοχής, της συλλογικότητας, αρχών με τις οποίες δουλεύουν, «χαλάνε τη σούπα» όσων προσδοκούν η νεολαία να δέχεται παθητικά τις εξελίξεις που τσακίζουν τα όνειρά της.

Στις ασφυκτικές συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία και εν μέσω νέας καπιταλιστικής κρίσης, που αποδεδειγμένα αυξάνουν την επαφή νέων ανθρώπων με ναρκωτικές ουσίες, είναι επιτακτική ανάγκη η ενίσχυση της πρόληψης, της θεραπείας και της κοινωνικής επανένταξης και όχι η αποδυνάμωσή τους. Είναι ανάγκη να δυναμώσει το κοινωνικό μέτωπο που θα σταθεί εμπόδιο στην προσπάθεια να βάλουν τη νεολαία στο χέρι μέσω της χιλιοδοκιμασμένης συνταγής των ναρκωτικών.  Γιατί πρόληψη δεν είναι απλά ενημέρωση, αλλά προβολή ενός άλλου τρόπου ζωής, δημιουργικού, διαμόρφωση ανθρώπων με προσωπικότητα, κριτική ικανότητα, γνώσεις γύρω από τις εξαρτήσεις.

Πρόοδος είναι να κρατάς τη ζωή στα χέρια σου, όχι να την παραδίνεις!

Πλασάρουν ως προοδευτικό ό,τι πιο συντηρητικό και αναχρονιστικό υπάρχει: την υποταγή στα όρια που σου επιτρέπει το σύστημα να ζεις, στις επιλογές που σου προδιαγράφει.

Μπροστά στη δίψα του καπιταλιστικού συστήματος για κέρδη, που ζητάει από τη νέα γενιά να δουλεύει απλήρωτα ήλιο με ήλιο, δύο δρόμοι ανοίγονται μπροστά στον κάθε νέο: Ή θα ζει ως σκιά της ζωής του ή θα επιλέξει το δρόμο του αγώνα, την πραγματική ζωή, με καθαρό μυαλό και αντιστάσεις!

Πραγματικά προοδευτικό είναι να μπορείς να σηκώνεις κεφάλι, να παρεμβαίνεις και να καθορίζεις εσύ τη ζωή σου, με γνώση των απαιτήσεών της. Είναι η πάλη για να ανοίγεις νέους δρόμους για σένα και τους γύρω σου, με το μυαλό σου καθαρό, να σχεδιάζει και να ονειρεύεται το μέλλον. Για να μπορείς να ξεκλειδώνεις τις πραγματική «ουσία» στη ζωή που σου φέρνει τη χαρά, την αισιοδοξία, στιγμές πραγματικής χαλάρωσης, αλλά και τη δύναμη να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες.

Λέμε ΟΧΙ σε όλα τα ναρκωτικά! Λέμε ΝΑΙ στον αγώνα για τη ζωή που μας αξίζει!

Λύση στο πρόβλημα των ναρκωτικών δεν μπορεί να δώσει η πολιτική που το γεννά και το αναπαράγει. Η συμπόρευση των νέων με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ, που με κρυστάλλινη θέση, μελετώντας τα επιστημονικά δεδομένα, αποτελεί το μοναδικό αντίπαλο δέος στην ωμή καταστολή της συνείδησης και σκέψης της νέας γενιάς μέσα από το δρόμο της χρήσης.

Γιατί η στάση απέναντι στα ναρκωτικά είναι στάση απέναντι στη ζωή και το μέλλον, στο πού «τοποθετεί» καθένας τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

Με μέτωπο ενάντια σε ό,τι βάζει σε κίνδυνο το μυαλό και την ψυχή των νέων ανθρώπων, σε ό,τι τους αφήνει χωρίς απαιτήσεις από τη ζωή, καλούμε τη νεολαία να παλέψουμε για μια ζωή ΟΛΟΚΛΗΡΗ και ΟΧΙ με ΔΟΣΕΙΣ.

Για να χτίσουμε τη σοσιαλιστική – κομμουνιστική κοινωνία που καταργεί την εκμετάλλευση και η χρήση ναρκωτικών γίνεται περιττή.” 

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΗΕ Νέα συντριπτική καταδίκη του αποκλεισμού των ΗΠΑ κατά της Κούβας

 

 

 

  Πηγή: Associated Press

 

Για άλλη μια φορά η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με συντριπτική πλειοψηφία ενέκρινε το ψήφισμα που κατέθεσε η κουβανική κυβέρνηση για την «αναγκαιότητα τερματισμού του οικονομικού, εμπορικού και χρηματοοικονομικού αποκλεισμού των ΗΠΑ κατά της Κούβας».

Στη σχετική ψηφοφορία 184 χώρες ψήφισαν υπέρ.

Μόνο δύο χώρες, οι ίδιες οι ΗΠΑ και το Ισραήλ, ψήφισαν κατά, ενώ 3 απείχαν (Κολομβία, Ουκρανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).

Το ψήφισμα έχει κατατεθεί έως τώρα 28 φορές, από το 1992 και στηρίζεται με μεγάλες πλειοψηφίες που καταδικάζουν τον απαράδεκτο αποκλεισμό.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Κούβας, Μπρούνο Ροντρίγκες Παρίγια, στην ομιλία του υπογράμμισε ότι η ζημιά που έχει προκληθεί στη χώρα ξεπερνάει τα 145 δισ. δολάρια και μόνο το χρόνο που τρέχει φτάνει τα 5 δισ., αφού οι ΗΠΑ αξιοποίησαν την πανδημία, όπως είπε, «στον ασύμβατο πόλεμο ενάντια στην Κουβανική Επανάσταση». Σημείωσε ότι τα περισσότερα από τα 240 πρόσθετα μέτρα που προώθησε η κυβέρνηση Τραμπ αποσκοπούν να θέσουν εμπόδια στη ροή εμβασμάτων σε κουβανικές οικογένειες, όπως και στον τομέα της λεγόμενης αυτοαπασχόλησης που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια. Σημείωσε ότι στον τομέα της Υγείας τα μέτρα του αποκλεισμού δυσκολεύουν την πρόσβαση σε τεχνολογίες, θεραπείες και φάρμακα από εταιρείες των ΗΠΑ.

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος της Κούβας και Α' Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚ Κούβας, Μιγκέλ Ντιάζ - Κανέλ Βερμούδες, όταν έγινε γνωστό το αποτέλεσμα, σημείωσε: «Έτσι αντιδρά ο κόσμος στο κουβανικό αίτημα. Είναι ήδη 28 χρόνια παγκόσμιας απόρριψης του αποκλεισμού. Όσοι το στηρίζουν δεν έχουν επιχειρήματα, όσοι στέκονται αλληλέγγυοι στην Κούβα ενισχύονται». Τονίζει ότι η χώρα του θα επιστρέφει στη Γενική Συνέλευση από σεβασμό στη διεθνή κοινότητα όσο οι ΗΠΑ την αγνοούν και δεν τη σέβονται.

25 Ιουν 2021

Είσαι τσικό! Θα έπρεπε να ντρέπεστε! – Ο Λαμπρούλης απαντά στις αθλιότητες του Μαραβέγια για τα νοσοκομεία

 


Η κυβέρνηση έχει αφήσει ήδη πίσω τα υποκριτικά χειροκροτήματα και επιχειρεί ανοιχτά πλέον να ρίξει στους γιατρούς την ευθύνη για τη δική της πολιτική και τις τραγικές ελλείψεις των δημόσιων νοσοκομείων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι αθλιότητες του Μαραβέγια στην Επιτροπή της Βουλής, όπου διάβασε ένα μήνυμα συμπολίτισσάς του, που νόσησε από τον κορονοϊό, νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο του Βόλου και -αφού έδωσε τα εύσημα στους υγειονομικούς- περιέγραψε τις άθλιες συνθήκες που επικρατούσαν στην παθολογική κλινική.

Η ομάδα που νοσηλεύει τους ασθενείς covid στην εντατική είναι μοναδική. Τους αξίζουν συγχαρητήρια γιατρούς και νοσηλευτές, μέχρι τον τελευταίο. Οι γιατροί των παθολογικών είναι πανάξιοι, δεν έχω παράπονο. Όμως πρέπει να δοθεί προσοχή στη νοσηλεία.

Δεν υπάρχουν σεντόνια, τα κρεβάτια άθλια, τα μπάνια κατεστραμμένα, λείπουν σπιράλ από τα ντουζ, τρέχουν καζανάκια, νερά από το ταβάνι, το πέρασμα από την παθολογική κλινική ήταν ένα μαρτύριο.

Τι κατάλαβε από όλα αυτά ο Μαραβέγιας;

Ότι “η κακή νοσηλευτική υπηρεσία μπορεί να παίξει ρόλο ακόμα και στην επιβίωση”. Ότι “αν κάνεις ώρες ατελείωτες να επισκεφτείς ασθενή, δεν ξέρεις αν συνεχίζει να έχει οξυγόνο ή όχι”. Αναρωτήθηκε ειρωνικά αν “για τα καζανάκια που τρέχουν, φταίνε μήπως οι υπουργοί;” και συμπλήρωσε πως στην τελική “τα νοσοκομεία έχουν υπηρεσίες και διοικήσεις”. Για να φτάσει στο τελικό συμπέρασμα.

Αυτό που λείπει είναι η αξιολόγηση και πολλές φορές έχουμε επισημάνει να χρησιμοποιούνται ακόμα και ερωτηματολόγια, για να αξιολογούνται οι υπηρεσίες, πρωτίστως από τους χρήστες των ίδιων των υπηρεσιών, δηλαδή τους ασθενείς.

Δείτε το βίντεο με την παρέμβασή του…

Οι αθλιότητες του Μαραβέγια έλαβαν άμεση απάντηση από τον Γ. Λαμπρούλη, τον βουλευτή του ΚΚΕ, που πήρε τον λόγο στη συνέχεια.

Θεωρώ απαράδεκτα και προκλητικά, απέναντι στους υγειονομικούς που έδωσαν τον εαυτό τους και την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών τους, όσα ειπώθηκαν από τον κ. Μαραβέγια, προσπαθώντας να φορτώσει στους εργαζόμενους τα τεράστια προβλήματα των νοσοκομείων.

Η κυρία περιγράφει μια κατάσταση, δεν απαγγέλλει κατηγορίες σαν εισαγγελέας, όπως κάνετε εσείς. Είστε από το Βόλο, με ένα νοσοκομείο με τεράστια προβλήματα και μυρωδιά δεν πήρατε. Θα πρέπει οι συνάδελφοι, αν μην τι άλλο και ο λαός του Βόλου να σας καταδικάσει, απέναντι σε αυτές τις προκλητικότατες, απαράδεκτες και ανεύθυνες δηλώσεις που κάνατε.

Στη συνέχεια, ακούστηκε μάλιστα στο μικρόφωνο να λέει:

Άσε με είσαι τσικό…

Και στη συνέχεια να προσθέτει:

Με μεθοδικότητα προσπαθήσατε να ξεπλύνετε την πολιτική της κυβέρνησή σας. Θα έπρεπε να ντρέπεστε και μόνο. Ντροπή!

Απορρίπτεται!

 


 

 

Κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, ένταση των ταξικών φραγμών, παραπέρα μορφωτική υποβάθμιση και ασφυκτικό έλεγχο σε καθηγητές και δασκάλους για την υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής, που θα έχει για «αξιολογητή» το κεφάλαιο και τις ανάγκες του. Αυτά φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που παρουσιάστηκε προχτές στο υπουργικό συμβούλιο.

Γι' αυτό πρέπει να απορριφθεί όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς, που με συντριπτικά ποσοστά έστειλαν στον κάλαθο των αχρήστων την πρώτη φάση της λεγόμενης «αυτοαξιολόγησης», αλλά και από τους μαθητές, που θα δουν τα μορφωτικά τους δικαιώματα να συρρικνώνονται κι άλλο, τους φραγμούς να γιγαντώνονται. Και βέβαια από τους γονείς, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.

Σε αντίθεση με όσα λέει η κυβέρνηση, κάνοντας το μαύρο άσπρο, το σχολείο που σχεδιάζουν όχι μόνο δεν διορθώνει τις «παθογένειες» και τα αδιέξοδα που οι ίδιοι έφτιαξαν με την πολιτική τους όλα αυτά τα χρόνια, αλλά τις ενισχύει και τις βαθαίνει, υπονομεύοντας παραπέρα την ανάγκη για υψηλού επιπέδου μόρφωση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους.

Πίσω από την «αποκέντρωση» και την «αυτονομία» κρύβεται η υποχρηματοδότηση που θα μεγαλώνει, το σχολείο που «αξιοποιεί» - παραχωρεί τις υποδομές του στους επιχειρηματίες για να «εξοικονομεί» πόρους, η μεγαλύτερη «απαλλαγή» του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης.

Αυτό επιβεβαιώνουν οι συγχωνεύσεις και τα κλεισίματα σχολείων που προχωράνε αυτή την περίοδο, αλλά και τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών που διατηρούνται. Αυτό επιβεβαιώνει όμως και η αποστροφή του πρωθυπουργού ότι «ήρθε η ώρα να απεγκλωβιστεί από το υπουργείο η Εκπαίδευση».

Η αυτονομημένη - αποκεντρωμένη σχολική μονάδα έχει ανάγκη από διευθυντές - manager, που θα αναζητούν χρηματοδοτήσεις και χορηγούς. Γι' αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνει συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τις «δομές εκπαίδευσης» και την επιλογή στελεχών, για την ταχύτερη επιβολή αυτού του «μοντέλου» και τον αυστηρό έλεγχο από όλη τη διοικητική κλίμακα.

Καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν και τα περί «αναβάθμισης του μαθήματος» και «ουσιαστικής μόρφωσης» που τάχα θα φέρουν οι αλλαγές. Το σχολείο των εφήμερων δεξιοτήτων, που έχουν κάθε φορά ανάγκη οι όμιλοι, όχι μόνο δεν είναι το «αντίπαλο δέος» του αποκρουστικού σημερινού σχολείου - εξεταστικού κέντρου, αλλά η άλλη όψη του.

Είναι το σχολείο της αμορφωσιάς, στον αντίποδα της ολόπλευρης μόρφωσης, που θα βοηθά τους νέους να ερμηνεύσουν την κίνηση της φύσης και της κοινωνίας, όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες ανάγκες για το σχολείο του 21ου αιώνα.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι εξαγγελίες για το «πολλαπλό βιβλίο», που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, αντί για σύγχρονα, ενιαία και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Απ' αυτήν τη σκοπιά, είναι προκλητικοί οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει στόχο να βελτιώσει το έργο τους. Σε ποιους απευθύνεται; Στους εκπαιδευτικούς που γυρνάνε για χρόνια με μια βαλίτσα στο χέρι όλη τη χώρα, αλλά θα ελέγχονται για το κατά πόσο κυνηγάνε κι εφαρμόζουν τις σύγχρονες αντιπαιδαγωγικές θεωρίες, τις δεξιότητες αντί της ολοκληρωμένης γνώσης...

Και μάλιστα, με την απειλή της απόλυσης, όπως αφήνουν να εννοηθεί οι γνωστοί «λαγοί» των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Αυτό το αποκρουστικό σχολείο βαφτίζει η κυβέρνηση «σύγχρονο» και «καινοτόμο».

Αυτό το σχολείο το ξέρει καλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, που ανακαλύπτει τώρα «επιστροφή στον επιθεωρητισμό», κάνοντας πως δεν ξέρει ότι η «αυτονομία» είναι στρατηγικός στόχος της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και ότι αποτελεί θεμελιώδες κεφάλαιο στην έκθεση αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, που ο ίδιος κάλεσε ως κυβέρνηση τον ΟΟΣΑ να συντάξει για τη χώρα μας. Οσο για την αξιολόγηση που φέρνει η ΝΔ για τους εκπαιδευτικούς, πάνω στους δικούς του νόμους, και συγκεκριμένα του Κ. Γαβρόγλου, χτίστηκε κι αυτή.

Οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, συνολικά ο λαός, πρέπει γρήγορα να βρεθούν σε θέσεις μάχης. Να αντιπαλέψουν, να βάλουν φραγμό σε αυτές τις μεθοδεύσεις. Να περάσουν στην αντεπίθεση για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών.

Αναδημοσίευση από τη στήλη «Η Αποψή μας» του «Ριζοσπάστη», Παρασκευή 25 Ιούνη 2021

Συντριπτική καταδίκη του εμπάργκο των ΗΠΑ στην Κούβα από τη ΓΣ του ΟΗΕ

 


Για άλλη μια φορά η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με συντριπτική πλειοψηφία ενέκρινε το ψήφισμα που κατέθεσε η κουβανική κυβέρνηση για την «αναγκαιότητα τερματισμού του οικονομικού, εμπορικού και χρηματοοικονομικού αποκλεισμού των ΗΠΑ κατά της Κούβας».

Στη σχετική ψηφοφορία 184 χώρες ψήφισαν υπέρ.

Μόνο δύο χώρες, οι ίδιες οι ΗΠΑ και το Ισραήλ, ψήφισαν κατά, ενώ 3 απείχαν (Κολομβία, Ουκρανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).

Το ψήφισμα έχει κατατεθεί έως τώρα 28 φορές, από το 1992 και στηρίζεται με μεγάλες πλειοψηφίες που καταδικάζουν τον απαράδεκτο αποκλεισμό.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Κούβας, Μπρούνο Ροντρίγκες Παρίγια, στην ομιλία του υπογράμμισε ότι η ζημιά που έχει προκληθεί στη χώρα ξεπερνάει τα 145 δισ. δολάρια και μόνο το χρόνο που τρέχει φτάνει τα 5 δισ., αφού οι ΗΠΑ αξιοποίησαν την πανδημία, όπως είπε, «στον ασύμβατο πόλεμο ενάντια στην Κουβανική Επανάσταση». Σημείωσε ότι τα περισσότερα από τα 240 πρόσθετα μέτρα που προώθησε η κυβέρνηση Τραμπ αποσκοπούν να θέσουν εμπόδια στη ροή εμβασμάτων σε κουβανικές οικογένειες, όπως και στον τομέα της λεγόμενης αυτοαπασχόλησης που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια. Σημείωσε ότι στον τομέα της Υγείας τα μέτρα του αποκλεισμού δυσκολεύουν την πρόσβαση σε τεχνολογίες, θεραπείες και φάρμακα από εταιρείες των ΗΠΑ.

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος της Κούβας και Α’ Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚ Κούβας, Μιγκέλ Ντιάζ – Κανέλ Βερμούδες, όταν έγινε γνωστό το αποτέλεσμα, σημείωσε: «Έτσι αντιδρά ο κόσμος στο κουβανικό αίτημα. Είναι ήδη 28 χρόνια παγκόσμιας απόρριψης του αποκλεισμού. Όσοι το στηρίζουν δεν έχουν επιχειρήματα, όσοι στέκονται αλληλέγγυοι στην Κούβα ενισχύονται». Τονίζει ότι η χώρα του θα επιστρέφει στη Γενική Συνέλευση από σεβασμό στη διεθνή κοινότητα όσο οι ΗΠΑ την αγνοούν και δεν τη σέβονται.

Απορρίπτεται!


Κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, ένταση των ταξικών φραγμών, παραπέρα μορφωτική υποβάθμιση και ασφυκτικό έλεγχο σε καθηγητές και δασκάλους για την υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής, που θα έχει για «αξιολογητή» το κεφάλαιο και τις ανάγκες του. Αυτά φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που παρουσιάστηκε προχτές στο υπουργικό συμβούλιο.

Γι' αυτό πρέπει να απορριφθεί όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς, που με συντριπτικά ποσοστά έστειλαν στον κάλαθο των αχρήστων την πρώτη φάση της λεγόμενης «αυτοαξιολόγησης», αλλά και από τους μαθητές, που θα δουν τα μορφωτικά τους δικαιώματα να συρρικνώνονται κι άλλο, τους φραγμούς να γιγαντώνονται. Και βέβαια από τους γονείς, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.

Σε αντίθεση με όσα λέει η κυβέρνηση, κάνοντας το μαύρο άσπρο, το σχολείο που σχεδιάζουν όχι μόνο δεν διορθώνει τις «παθογένειες» και τα αδιέξοδα που οι ίδιοι έφτιαξαν με την πολιτική τους όλα αυτά τα χρόνια, αλλά τις ενισχύει και τις βαθαίνει, υπονομεύοντας παραπέρα την ανάγκη για υψηλού επιπέδου μόρφωση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους.

Πίσω από την «αποκέντρωση» και την «αυτονομία» κρύβεται η υποχρηματοδότηση που θα μεγαλώνει, το σχολείο που «αξιοποιεί» - παραχωρεί τις υποδομές του στους επιχειρηματίες για να «εξοικονομεί» πόρους, η μεγαλύτερη «απαλλαγή» του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης.

Αυτό επιβεβαιώνουν οι συγχωνεύσεις και τα κλεισίματα σχολείων που προχωράνε αυτή την περίοδο, αλλά και τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών που διατηρούνται. Αυτό επιβεβαιώνει όμως και η αποστροφή του πρωθυπουργού ότι «ήρθε η ώρα να απεγκλωβιστεί από το υπουργείο η Εκπαίδευση».

Η αυτονομημένη - αποκεντρωμένη σχολική μονάδα έχει ανάγκη από διευθυντές - manager, που θα αναζητούν χρηματοδοτήσεις και χορηγούς. Γι' αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνει συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τις «δομές εκπαίδευσης» και την επιλογή στελεχών, για την ταχύτερη επιβολή αυτού του «μοντέλου» και τον αυστηρό έλεγχο από όλη τη διοικητική κλίμακα.

Καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν και τα περί «αναβάθμισης του μαθήματος» και «ουσιαστικής μόρφωσης» που τάχα θα φέρουν οι αλλαγές. Το σχολείο των εφήμερων δεξιοτήτων, που έχουν κάθε φορά ανάγκη οι όμιλοι, όχι μόνο δεν είναι το «αντίπαλο δέος» του αποκρουστικού σημερινού σχολείου - εξεταστικού κέντρου, αλλά η άλλη όψη του.

Είναι το σχολείο της αμορφωσιάς, στον αντίποδα της ολόπλευρης μόρφωσης, που θα βοηθά τους νέους να ερμηνεύσουν την κίνηση της φύσης και της κοινωνίας, όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες ανάγκες για το σχολείο του 21ου αιώνα.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι εξαγγελίες για το «πολλαπλό βιβλίο», που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, αντί για σύγχρονα, ενιαία και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Απ' αυτήν τη σκοπιά, είναι προκλητικοί οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει στόχο να βελτιώσει το έργο τους. Σε ποιους απευθύνεται; Στους εκπαιδευτικούς που γυρνάνε για χρόνια με μια βαλίτσα στο χέρι όλη τη χώρα, αλλά θα ελέγχονται για το κατά πόσο κυνηγάνε κι εφαρμόζουν τις σύγχρονες αντιπαιδαγωγικές θεωρίες, τις δεξιότητες αντί της ολοκληρωμένης γνώσης...

Και μάλιστα, με την απειλή της απόλυσης, όπως αφήνουν να εννοηθεί οι γνωστοί «λαγοί» των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Αυτό το αποκρουστικό σχολείο βαφτίζει η κυβέρνηση «σύγχρονο» και «καινοτόμο».

Αυτό το σχολείο το ξέρει καλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, που ανακαλύπτει τώρα «επιστροφή στον επιθεωρητισμό», κάνοντας πως δεν ξέρει ότι η «αυτονομία» είναι στρατηγικός στόχος της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και ότι αποτελεί θεμελιώδες κεφάλαιο στην έκθεση αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, που ο ίδιος κάλεσε ως κυβέρνηση τον ΟΟΣΑ να συντάξει για τη χώρα μας. Οσο για την αξιολόγηση που φέρνει η ΝΔ για τους εκπαιδευτικούς, πάνω στους δικούς του νόμους, και συγκεκριμένα του Κ. Γαβρόγλου, χτίστηκε κι αυτή.

Οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, συνολικά ο λαός, πρέπει γρήγορα να βρεθούν σε θέσεις μάχης. Να αντιπαλέψουν, να βάλουν φραγμό σε αυτές τις μεθοδεύσεις. Να περάσουν στην αντεπίθεση για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών.

TOP READ