9 Φεβ 2012



ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Στην πρώτη γραμμή της σφαγής του λαού
Συνεχίστηκε και χτες η προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις με δήθεν «ισοδύναμα» που οδηγούν στη λαϊκή εξαθλίωση από άλλο δρόμο
Την εικόνα του «σκληρού διαπραγματευτή» για χάρη των χαμηλοσυνταξιούχων και του «απλού κόσμου» προσπάθησε προκλητικά χτες να καλλιεργήσει ο Αντ. Σαμαράς, στη δήλωση που έκανε τις πρώτες πρωινές ώρες, συνεχίζοντας το θέατρο που έχει στήσει από την πρώτη στιγμή προκειμένου να αποκρύψει την πλήρη στήριξη του συνόλου των αντιλαϊκών μέτρων.
«Ξέρω ότι για ορισμένους είναι πρωτόγνωρο να διαπραγματεύονται και να διαπραγματεύονται σκληρά όταν πρέπει για τον απλό τον κόσμο», δήλωσε ανερυθρίαστα, και ενώ προηγουμένως είχε βάλει την υπογραφή του σε όλα τα μέτρα του προσυμφώνου με την τρόικα, που τσακίζουν τη ζωή του λαού. Ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι το μόνο θέμα που εκκρεμεί, είναι αυτό της περικοπής των συντάξεων, που θεωρείται δεδομένη, αλλά ψάχνουν το πώς. «Η διαπραγμάτευση αυτή συνεχίζεται. Αυτό έκανα και αυτό θα κάνω. Υπάρχει ένα θέμα, αυτό με τις συντάξεις. Σε αυτές τις δύσκολες ώρες πρέπει να κοιτάμε τον απλό λαό στα μάτια», συνέχισε το ρεσιτάλ δημαγωγίας, συμπληρώνοντας μάλιστα ότι «προσπαθούμε ο κόσμος να πονέσει λιγότερο»!
Λίγη ώρα πριν, ο Αντ. Σαμαράς πλειοδοτούσε στη σύσκεψη για τη μείωση των εργοδοτικών εισφορών, πράγμα που οδηγεί μαθηματικά σε διάλυση των ασφαλιστικών ταμείων, καθώς και τη μετατροπή της Κοινωνικής Ασφάλισης σε ανταποδοτική.
Ο Αντ. Σαμαράς προσήλθε στη συνάντηση των αρχηγών που στηρίζουν την κυβέρνηση του μαύρου μετώπου, με ειλημμένη την απόφαση να προσυπογράψει το ασύλληπτης βαρβαρότητας νέο πακέτο μέτρων που σφαγιάζει το λαό, επιβεβαιώνοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ΝΔ στον ανελέητο πόλεμο της πλουτοκρατίας και της τρόικας κατά του λαού. Επιχείρησε όμως με επικοινωνιακά τεχνάσματα και πυροτεχνήματα να δικαιολογήσει την αντιλαϊκή συμπόρευση και συστράτευση και να ρίξει στάχτη στα μάτια των λαϊκών στρωμάτων.
Πριν ξεκινήσει για το Μέγαρο Μαξίμου συνεργάτες του διέδιδαν ότι«πάει με τις κόκκινες γραμμές», ενώ κατά τη διάρκεια της πολύωρης σύσκεψης καλλιεργούσαν την εικόνα ότι «δίνει μάχη για τις συντάξεις». Σε κάθε περίπτωση πάντως ήταν εξαρχής δεδομένο ότι δε θα ήταν ο πρόεδρος της ΝΔ που θα «τορπίλιζε» τη συμφωνία, προβάλλοντας το αίτημα για εκλογές, όπως διαβεβαίωναν από τη Συγγρού.
Στο πλαίσιο αυτό, η δήθεν «μάχη» που θα έδινε στη σύσκεψη ο Αντ. Σαμαράς θα ήταν για ορισμένα επιμέρους μέτρα, όπως η κατάργηση των επιδομάτων για τους πολύτεκνους, ή τις επικουρικές συντάξεις, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα «ισοδύναμα» που οδηγούν στο ίδιο αντιλαϊκό αποτέλεσμα από άλλο δρόμο. Επίσης, ο πρόεδρος της ΝΔ, έχοντας αποδεχθεί τη μείωση των κατώτατων μισθών κατά 22%, θα ζητούσε δημαγωγικά το μέτρο να περιοριστεί στους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας.
Μοιρασμένοι ρόλοι
Νωρίτερα, ο πρόεδρος της ΝΔ είχε εκφράσει τη διαφωνία του στην πρόταση Γαλλίας - Γερμανίας για δημιουργία ειδικού λογαριασμού που θα διασφαλίζει κατά προτεραιότητα την πληρωμή των διεθνών δανειστών. «Ο λογαριασμός μεσεγγύησης είναι μια έμμεση εποπτεία της Ελλάδας από τη Γερμανία, έχω πρόβλημα μ' αυτό», δήλωσε στο δίκτυο «Dow Jones Newswire». Επίσης, εξέφρασε για μια ακόμα φορά την εικονική διαφωνία του σε νέες περικοπές των συντάξεων. «Οι συντάξεις έχουν ήδη περικοπεί, η περαιτέρω μείωσή τους θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ύφεση, η οποία καταστρέφει τον κοινωνικό ιστό»,διαπιστώνει ο πρόεδρος της ΝΔ και προσθέτει: «Η ύφεση είναι εχθρός μου».
Οσον αφορά στη στάση που θα κρατούσε στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών ο Αντ. Σαμαράς δήλωσε ότι ανέμενε να διαβάσει πρώτα το υπόμνημα Παπαδήμου και μετά θα αποφάσιζε.
Σε δημαγωγία για λαϊκή κατανάλωση επιδίδονταν την ίδια στιγμή οι «γαλάζιοι» συνδικαλιστές σε εκδήλωση που πραγματοποίησαν χτες το βράδυ στο Περιστέρι. «Εχω την ελπίδα ότι ο Αντ. Σαμαράς θα τα τινάξει στον αέρα, αλλά ακόμα και αν ψηφιστούν τα μέτρα εμείς θα είμαστε στο δρόμο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γ. Μανώλης, που λεονταρίζοντας εμφανίστηκε έτοιμος να παραιτηθεί από τη θέση του γραμματέα συνδικαλιστικού. Στην ίδια κατεύθυνση ο γραμματέας της ΓΣΕΕ και πρόεδρος της ΔΑΚΕ, Ν. Κουτσιούκης, χαρακτήρισε λάθος το ότι η ΝΔ μπήκε στην κυβέρνηση του Λ. Παπαδήμου και κάλεσε τον πρόεδρο της ΝΔ «να διορθώσει το λάθος».
ΛΑ.Ο.Σ.
Υποτιμάει και κοροϊδεύει το λαό
Τσαλιμάκια και κωλοτούμπες για να κρύψει τον αντιδραστικό του ρόλο
Με αλλεπάλληλα τσαλιμάκια πριν και μετά τη σύσκεψη των εταίρων της συγκυβέρνησης, ο Καρατζαφέρης επιχείρησε χτες να αποπροσανατολίσει το λαό σε ό,τι αφορά το ρόλο του. Ενώ όλες τις προηγούμενες μέρες συνομολογούσε με τους αρχηγούς του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και τον πρωθυπουργό τα νέα αντιλαϊκά μέτρα, στο παρά πέντε κραύγαζε ότι δε θα συνυπογράψει τα μέτρα, αν προηγουμένως δεν είχαν αποφανθεί τα αρμόδια όργανα του κράτους σχετικά με το αν τα μέτρα είναι «σύννομα» ή όχι! Αργότερα, το ποίημα άλλαξε και δήλωσε ότι δεν είχε σκοπό να προσέλθει στη σύσκεψη, αν πρώτα δεν έπαιρνε μεταφρασμένο από το ΥΠΕΞ το κείμενο της συμφωνίας με την τρόικα.
Η επόμενη κωλοτούμπα έγινε κατά την άφιξη στο Μέγαρο Μαξίμου. Ο Καρατζαφέρης προσπάθησε να πετάξει την ευθύνη στην τρόικα για τα μέτρα που είχε ήδη συνυπογράψει από την πρώτη σύσκεψη, λέγοντας ότι «ο χρόνος, ως σημείο εκβιασμού από τους δανειστές μας, με προβληματίζει για τις βαθιές τους προθέσεις». Αμέσως μετά τη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου, απήγγειλε στους δημοσιογράφους στίχους του Καβάφη και λίγο αργότερα δήλωσε από τα γραφεία στην Καλλιρρόης ότι ζητά έγραφες διαβεβαιώσεις από την Τράπεζα της Ελλάδος, το Νομικό Συμβούλιο και το Ελεγκτικό Συνέδριο ότι τα μέτρα που προτείνονται δίνουν διέξοδο και ότι δεν θα χρειαστούν νέα μέτρα αργότερα!
Στο ίδιο προκλητικό για το λαό μοτίβο, τις προηγούμενες μέρες είχε ζητήσει να γνωμοδοτήσει το Ευρωκοινοβούλιο για το αν τα μέτρα είναι σύννομα με το Ευρωπαϊκό Σύνταγμα και τη Συνθήκη της Λισαβόνας! Να γνωμοδοτήσουν, δηλαδή, αυτοί που συνέβαλαν στη συγγραφή τους για το αν είναι σύννομα με το δίκαιο της λυκοσυμμαχίας, στο όνομα της οποίας πίνουν νερό ο ΛΑ.Ο.Σ. και τα άλλα αστικά κόμματα.
Τέλος, μετά από προφανή παρέμβαση του ΛΑΟΣ στο Μέγαρο Μαξίμου, υπήρξε επανάληψη της πρωθυπουργικής ανακοίνωσης, σύμφωνα με την οποία στη σύσκεψη «ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. Γ. Καρατζαφέρης εξέφρασε σοβαρές επιφυλάξεις», χωρίς άλλες διευκρινήσεις. Ο ίδιος ο Καρατζαφέρης δήλωσε ότι στη σύσκεψη «κατέθεσα τις ενστάσεις μου και τους είπα "όποιες σωστές αποφάσεις πάρετε θα είμαι κοντά"».

Καταδικάζουν τους εργαζόμενους σε μισθούς - φιλοδωρήματα


«ΠΡΟΣΥΜΦΩΝΟ» ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΤΡΟΪΚΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ
Καταδικάζουν τους εργαζόμενους σε μισθούς - φιλοδωρήματα
Σαρωτικές οι ανατροπές στο εισόδημα, δραματικές επιπτώσεις στα ασφαλιστικά ταμεία
Η διαμόρφωση των κατώτερων μισθών, αν εφαρμοστούν τα μέτρα που αποφασίζουν συγκυβέρνηση και τρόικα
Σε πραγματικό σφαγείο για την εργατική τάξη μετατρέπεται η συμφωνία του μαύρου μετώπου της συγκυβέρνησης με την τρόικα. Τα μέτρα που συνομολογούσαν χτες βράδυ στου Μαξίμου, σύμφωνα με το 50σέλιδο κείμενο που διέρρευσε νωρίς το απόγευμα, οδηγούν τους εργαζόμενους στον Καιάδα. Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά στα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα:
1. Πέφτει βαρύς πέλεκυς σε όλους τους μισθούς, τους οποίους μειώνουν κατά 22% και στους νέους κατά 32%. Σύμφωνα με πληροφορίες και τα έγγραφα που ήδη έχουν ετοιμαστεί, ανατρέπονται όλοι οι βασικοί μισθοί που κατοχυρώνονται στις Συλλογικές Συμβάσεις, και συγκεκριμένα:
α) Μείωση κατά 22% σε όλα τα επίπεδα των μισθών.
β) Ταυτόχρονα, μετά απ' αυτή τη συρρίκνωση, οι μισθοί παγώνουν για όλο το διάστημα της προγραμματικής περιόδου, τουλάχιστον δηλαδή μέχρι το 2015.
γ) Στους νέους μέχρι 25 ετών θα υπάρχει πρόσθετη μείωση κατά 10%, συνολικά δηλαδή κατά 32%.
Αυτό σημαίνει ότι ο σημερινός κατώτερος μισθός, από 751,4 ευρώ μεικτά, συρρικνώνεται στα 585,8 ευρώ μεικτά, απώλεια 165 ευρώ! (Βλέπε ΠΙΝΑΚΑ). Μετά και την αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών του εργαζόμενου (15,7%), ο καθαρός κατώτερος μισθός διαμορφώνεται στα 494 ευρώ και με την αφαίρεση του φόρου μισθωτών υπηρεσιών που αναλογεί, το ποσό που θα πάρει στο χέρι ο εργαζόμενος είναι μόλις 480,4 ευρώ!
Για τους νέους μέχρι 25 ετών, ο μισθός τους θα είναι ακόμα μικρότερος, στα 430 ευρώ, χαμηλότερος δηλαδή και από το επίδομα ανεργίας. Στην περίπτωση του έγγαμου χωρίς προϋπηρεσία, ο μεικτός μισθός από τα 826,5 ευρώ σήμερα, πέφτει στα 644,7 ευρώ μεικτά. Για τον έγγαμο με 3 τριετίες, ο μεικτός μισθός του από τα 1.037,1 ευρώ μειώνεται στα 809 ευρώ μεικτά.
Είναι φανερό ότι η μείωση σε ετήσια βάση συνεπάγεται για τον εργαζόμενο απώλεια 3 μισθών, οι οποίοι προστίθενται στους τρεις ακόμα μισθούς που αφαίρεσαν συνολικά από τους εργαζόμενους τα μέτρα, από το 2009 μέχρι σήμερα (γενίκευση ελαστικών εργασιακών σχέσεων, ανεργία κ.ά.). Με άλλα λόγια, αν πάρουμε ως βάση το εισόδημα που είχε ένας εργαζόμενος το 2009, οι απώλειές του το 2012 θα φτάσουν τους 6 τουλάχιστον μισθούς. Χάνει δηλαδή το 50% του εισοδήματός του!
2. Χαντακώνουν κι άλλο τα στοιχειώδη επιδόματα. Εννοείται ότι η μείωση του κατώτερου μισθού θα συμπαρασύρει μια σειρά επιδόματα που εξαρτώνται απ' αυτόν, με πρώτο το επίδομα ανεργίας, που αντιστοιχεί στο 55% του κατώτερου μισθού. Δηλαδή, το επίδομα πείνας, που σήμερα ισούται με 461 ευρώ το βασικό, θα κατρακυλήσει στα 323 ευρώ! Ανάλογες θα είναι οι μειώσεις και για άλλα επιδόματα που συνδέονται αναλογικά με τον βασικό μισθό, όπως το επίδομα ειδικής άδειας στις γυναίκες, που για ένα εξάμηνο μετά την κανονική άδεια λοχείας λαμβάνουν μόνο τον κατώτερο μισθό.
Μάλιστα, σε σχετικό κείμενο ρητά ορίζεται η αναθεώρηση των επιδομάτων ανεργίας και άλλων οικογενειακών επιδομάτων μέσα στο 2012, με βάση εισοδηματικά κριτήρια. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι αν κάποιος είναι άνεργος και δικαιούται το επίδομα, δε θα το παίρνει, αν, για παράδειγμα, εμφανίζεται να μένει σε δικό του σπίτι, ή αν εισπράττει κάποιο ενοίκιο και ...πάει λέγοντας.
3. Ερχεται νέα ισοπέδωση στην Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ). Αυτό όμως είναι μόνο το πρώτο βήμα. Η «προκαταρκτική δράση», όπως ορίζεται στο σχετικό προσχέδιο του μνημονίου, θα έχει συνέχεια με τη διαμόρφωση μιας νέας ΕΓΣΣΕ που θα «ενοποιεί» τους μισθούς που προβλέπονται σε αυτήν μέχρι τώρα και κλιμακώνονταν ανάλογα με την προϋπηρεσία και την οικογενειακή κατάσταση.
Ετσι, μέσα στο καλοκαίρι, κυβέρνηση - τρόικα - «κοινωνικοί εταίροι» θα διαμορφώσουν έναν «ελάχιστο μισθό»που θα ευθυγραμμίζει την Ελλάδα με χώρες όπως η Πορτογαλία, η Τουρκία, η Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη και που πλέον «θα επιτρέψει να εκπληρώσει τη βασική του λειτουργία», που, σύμφωνα με το νέο στόχο, πρέπει να είναι «η διασφάλιση ενός ενιαίου δικτύου ασφαλείας για όλους τους υπαλλήλους»! Ετσι, ο κατώτερος μισθός μετατρέπεται σε «ελάχιστο δίχτυ» που θα πνίξει όλη την εργατική τάξη, αφού δε θα ξεπερνά τα 500 ευρώ.
4. Δρομολογούν την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού. Προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι το παραπάνω «δίχτυ» θα βρίσκεται σε αυτά τα επίπεδα και επειδή εκτιμούν ότι οι άμεσες μειώσεις που προωθούνται «μπορεί να πάρουν σημαντικό χρόνο μέχρις ότου απορροφηθούν πλήρως από την αγορά εργασίας», σύμφωνα με το προσχέδιο της συμφωνίας που διέρρευσε νωρίς χτες το απόγευμα, πριν τη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών, σχεδιάζεται νομοθετική παρέμβαση που θα καταργεί τον 13ο και 14ο μισθό.
5. Καταργούν τις κλαδικές συμβάσεις. Η επίθεση στους μισθούς επεκτείνεται σε όλες τις συμβάσεις, οι οποίες επί της ουσίας καταργούνται. Ετσι, όλες οι συμβάσεις και κυρίως κλαδικές και ομοιοεπαγγελματικές δεν μπορούν να έχουν διάρκεια μεγαλύτερη από 3 χρόνια και σε κάθε περίπτωση θα λήξουν ένα χρόνο μετά την ψήφιση των μέτρων. Με δεδομένο ότι περίπου 80 κλαδικές συμβάσεις έχουν λήξει και δεν έχουν ανανεωθεί, αυτό σημαίνει ότι η παρέμβαση που γίνεται στις κλαδικές συμβάσεις θα έχει άμεση εφαρμογή σε ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων που καλύπτονται απ' αυτές.
Η παρέμβαση αυτή αφορά στη μετενέργεια, δηλαδή στην κατάργηση της δυνατότητας που υπήρχε μέχρι τώρα, οι όροι αμοιβής και εργασίας της κλαδικής σύμβασης να μεταφέρονται σε ατομικό επίπεδο μετά την παρέλευση έξι μηνών, ακόμα και αν δεν υπήρχε νέα κλαδική σύμβαση. Η διατήρηση αυτών των όρων χάνεται, τους πρώτους μήνες μερικώς και μετά οριστικά. Συγκεκριμένα, η διάρκεια της μετενέργειας μειώνεται από τους έξι στους τρεις μήνες. Παράλληλα, μετά την παρέλευση των τριών μηνών, από το μισθό και τους άλλους όρους που ορίζει η κλαδική, μένουν μόνο ο βασικός κλαδικός και τα επιδόματα εκπαίδευσης, οικογενειακής κατάστασης και επικινδυνότητας.
Μετά την παρέλευση έξι μηνών από τη λήξη της σύμβασης, αφαιρούνται και τα επιδόματα οικογενειακής κατάστασης και επικινδυνότητας ενώ εννέα μήνες μετά απομένει μόνο ο βασικός κλαδικός μισθός. Με βάση τα δεδομένα, αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που δεν υπογραφεί νέα κλαδική σύμβαση, κάτι στο οποίο οι εργοδότες δε θα στέρξουν, μετά την παρέλευση των 9 μηνών, από τις κλαδικές συμβάσεις θα απομείνει μόνο ο βασικός κλαδικός μισθός και ανάλογα τον κλάδο και την ειδικότητα αυτό σημαίνει τεράστιες απώλειες.
Η ανατροπή, σε συνάρτηση με τη νομοθέτηση που θα απαγορεύει στα συνδικάτα να προσφεύγουν μονομερώς στη διαιτησία (ΟΜΕΔ), δίνει άλλο ένα όπλο στα χέρια των εργοδοτών να επιχειρήσουν να υπογράφουν ατομικές ή επιχειρησιακές συμβάσεις πολύ χαμηλότερα από τις σημερινές κλαδικές. Πολύ περισσότερο που ο ΟΜΕΔ θα αποφασίζει μόνο για τον βασικό μισθό και όχι για τα υπόλοιπα επιδόματα ή άλλες αμοιβές. Πρόσθετα στα παραπάνω, θα νομοθετήσουν και το πάγωμα των ωριμάνσεων (τριετίες, πολυετίες) τουλάχιστον για όσο διάστημα διαρκεί το πρόγραμμα της καταστολής των εργατικών δικαιωμάτων, προαναγγέλλοντας την οριστική τους κατάργηση.
6. Νέο μαχαίρι στις συντάξεις. Μειώνονται όλες οι επικουρικές κατά 15%, αναδρομικά από την αρχή του έτους, προκειμένου να μειωθεί η δαπάνη κατά 600 εκατομμύρια από τα 4 δισ. περίπου του συνολικού ποσού που δίνεται στην επικούρηση. Ανάλογη μείωση προβλέπεται και για την κύρια σύνταξη που αποδίδουν το ΤΑΠ-ΟΤΕ και το ΤΑΠ-ΔΕΗ και κατά 7% στο ΝΑΤ, πέραν των πρόσφατων μειώσεων που επιβλήθηκαν μέσα στο 2011.
7. Μειώνουν τις «εργοδοτικές» εισφορές. Στον αντίποδα, οι εργοδότες θα απαλλαγούν από τις εισφορές 2% για τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας και Εργατικής Εστίας, οι οποίοι θα οδηγηθούν σε κλείσιμο στερώντας παροχές από εκατοντάδες χιλιάδες δικαιούχους, ενώ σχεδιάζεται και επιπλέον μείωση κατά 3% των εισφορών προς το ΙΚΑ από την αρχή του επόμενου έτους. Απαλλαγή των εργοδοτών θα υπάρξει και σε ορισμένα επικουρικά ταμεία, όπου οι εισφορές τους ξεπερνούν αυτό που αποδίδεται στο ΕΤΕΑΜ (επικουρικό ΙΚΑ). Επί της ουσίας, συγκυβέρνηση και τρόικα ρίχνουν ακόμη μια μπαταριά στα Ταμεία, που βουλιάζουν από την κυρίαρχη πολιτική. Αυτή την κατάσταση που οι ίδιοι δημιουργούν, θα την αξιοποιήσουν τα κόμματα του κεφαλαίου για να ξανανοίξουν το Ασφαλιστικό και να προωθήσουν τις επιπλέον προαποφασισμένες ανατροπές σε συντάξεις και όρια ηλικίας συνταξιοδότησης.

Ολοι στο δρόμο για να ματαιώσουμε το έγκλημα!


ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Ολοι στο δρόμο για να ματαιώσουμε το έγκλημα!
  • «Ξεσηκωμός παντού» τονίζει σε ανακοίνωσή της η Εκτελεστική Γραμματεία!
  • Πρόταση για 48ωρη απεργία 10 και 11 Φλεβάρη και κλιμάκωση της πάλης με άμεσες απεργιακές κινητοποιήσεις κατέθεσε η ΔΑΣ στη ΓΣΕΕ.
Να αντιληφθεί τη δύναμή του καλείται ο εργαζόμενος λαός για να συντρίψει όσους απαιτούν το μακέλεμά του (φωτ. από την προχτεσινή απεργιακή πορεία στην Ξάνθη)
Επί ποδός πολέμου για να μην περάσει το μακέλεμα τουλαού καλεί τους εργαζόμενους το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο που με χτεσινή ανακοίνωση της Εκτελεστικής Γραμματείαςαναδεικνύει τις ιστορικές ευθύνες που καλείται να αναλάβει η εργατική τάξη ξεσηκώνοντας κάθε τόπο δουλειάς και εργατογειτονιά για να μην περάσουν τα δολοφονικά μέτρα.
Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Οι ώρες είναι κρίσιμες. Είναι όμως και η ώρα να ακουστεί η φωνή των εργατών και των οικογενειών τους. Οι καλοταϊσμένοι παπαγάλοι μίλησαν αρκετά.
Ξεσηκωμός παντού, σε κάθε εργοστάσιο και επιχείρηση σε κάθε τόπο δουλειάς, κλάδο τον κλάδο. Είναι ώρα ευθύνης και μάχης.
Εργάτες και εργάτριες, άνεργοι, εργαζόμενε λαέ, νέοι και νέες.
Αποφασίστε απεργία, οργανώστε συλλαλητήρια, καταλήψεις, σηκώστε στο πόδι τις λαϊκές γειτονιές.
Η μαύρη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑ.Ο.Σ. με τον αρχιτραπεζίτη πρωθυπουργό, η τρόικα και η ΕΕ, αποφάσισαν την χρεοκοπία του λαού. Καταδικάζουν εμάς και κυρίως τα παιδιά μας να δουλεύουν και να ζουν εφ' όρου ζωής με 400 ευρώ. Για να σώσουν τα κέρδη μιας χούφτας κηφήνων που ζουν από τον ιδρώτα μας, καταργούν όλα τα δικαιώματα που μας παρέδωσαν οι προηγούμενες γενιές με αμέτρητες θυσίες και αίμα.
Αν παραδοθούμε θα δουλεύουμε όλη μέρα με μισθό χαρτζιλίκι, χωρίς ασφάλιση για εμάς και τα παιδιά μας. Οι γέροντες θα φυτοζωούν με συντάξεις πείνας. Δεν θα αφήσουν τίποτα όρθιο ούτε από τα επιδόματα ανεργίας που παίρνει μικρό μέρος των ανέργων. Νομοθετούν ένα εφιαλτικό μέλλον για τις σημερινές και τις επόμενες γενιές.
Μην ακούτε τα ψέματα των βιομηχάνων, των κομμάτων του κεφαλαίου και των ανθρώπων τους. Αυτοί πληρώνονται καλά για τη βρώμικη δουλειά τους. Αυτοί δε θα πεινάσουν, ούτε θα δουλεύουν για ψίχουλα.
Εμείς έχουμε τη δύναμη, είναι η ώρα να την νιώσουν για τα καλά. Μπορούμε να τους ανατρέψουμε.
Ολοι με το ΠΑΜΕ στο δρόμο του αγώνα:
Κάτω η μαύρη κυβέρνηση. Στα τσακίδια μαζί με την τρόικα.
Κανένα νέο μνημόνιο. Καμία νέα συμφωνία που καταστρέφει τις ζωές μας.
Εκλογές τώρα. Να τιμωρηθούν σκληρά ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑ.Ο.Σ.
Οποιος τολμήσει να συμφωνήσει και υπογράψει το έγκλημα, να απομονωθεί και να τιμωρηθεί από το λαό.
Ολοι στον αγώνα!
Το ΠΑΜΕ καλεί σε μαζική απάντηση αύριο 5:30 μ.μ. στο Πεδίον του Αρεως και τις επόμενες μέρες Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή με όλες τις μορφές στους δρόμους!
Να ξεσηκώσουμε όλη την Ελλάδα στο πόδι!».
Πρόταση για 48ωρη απεργία
Στο μεταξύ, χτες, και ενόψει της σημερινής συνεδρίασης της διοίκησης της ΓΣΕΕ η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» κατέθεσε πρόταση για 48ωρη πανελλαδική πανεργατική απεργία στις 10 και 11 Φλεβάρη και κλιμάκωση της πάλης με άμεσες απεργιακές κινητοποιήσεις. Ολόκληρη η επιστολή της ΔΑΣ έχει ως εξής:
«Οι ώρες είναι κρίσιμες. Είναι όμως και η ώρα να ακουστεί η φωνή των εργατών και των οικογενειών τους.
Ξεσηκωμός παντού, σε κάθε εργοστάσιο και επιχείρηση, σε κάθε τόπο δουλειάς, κλάδο τον κλάδο. Είναι ώρα ευθύνης και μάχης.
Η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ. σε συνεργασία με την τρόικα, ικανοποιώντας τις όλο και αυξανόμενες απαιτήσεις και ανάγκες του κεφαλαίου, γενικεύει και κλιμακώνει τον καθολικό πόλεμο που έχει εξαπολύσει ενάντια στις εργατικές οικογένειες, στα πλατιά λαϊκά στρώματα για να τσακίσει ό,τι εργατικό δικαίωμα απέμεινε.
Η κλιμάκωση της δράσης της εργατικής τάξης είναι η μόνη απάντηση, όταν την ίδια ώρα που ρίχνουν το λαό στα τάρταρα, ισχυρίζονται ότι σώζουν το λαό και την πατρίδα από τη χρεοκοπία.
Σε μια περίοδο που γενικεύεται η οργή, ο θυμός και η αγανάκτηση των εργαζομένων ενάντια στους ωμούς εκβιασμούς και στα βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα και στους φορείς τους, η στάση της ΓΣΕΕ συνιστά ευθεία και προκλητική στήριξη τόσο των ίδιων των αντιλαϊκών μέτρων, όσο και πολύ περισσότερο των πολιτικών φορέων που τα προωθούν.
Οι απεργίες πρέπει να έχουν στόχο την παρεμπόδιση, την αποτροπή ψήφισης και υλοποίησης των νέων αντιλαϊκών μέτρων της κυβέρνησης του μαύρου μετώπου, των εργοδοτικών οργανώσεων και της τρόικας.
Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ ζητούν τώρα την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής πανεργατικής απεργίας στις 10 και 11 Φλεβάρη και κλιμάκωση της πάλης με άμεσες απεργιακές κινητοποιήσεις».
Ολοι σήμερα στα συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ σε όλη τη χώρα!
Να «βουλιάξουν» δρόμοι και πλατείες όπου σήμερα έχουν καθοριστεί τα συλλαλητήρια που οργανώνει το ΠΑΜΕ σε όλη τη χώρα καλούνται τα λαϊκά στρώματα της χώρας. Να διαδηλώσουν για να μην περάσουν τα άγρια μέτρα, να διαδηλώσουν «κάτω η μαύρη κυβέρνηση, στα τσακίδια μαζί με την τρόικα». Τα συλλαλητήρια, μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν ένα σημαντικό βήμα στην παραπέρα κλιμάκωση του αγώνα.
Συνολικά, έχουν οριστεί συλλαλητήρια σε 44 πόλεις της χώρας:
Αθήνα, 5.30 μ.μ., Πεδίον του Αρεως.
Πειραιάς, 6.30 μ.μ., πλατεία Κοραή.
Θεσσαλονίκη, 6 μ.μ., Αγαλμα Βενιζέλου.
Πάτρα, 6 μ.μ., πλ. Γεωργίου.
Λαύριο, 6 μ.μ., παλιό Μηχανουργείο.
Κατερίνη, 6 μ.μ., σιντριβάνι (πλατάνι).
Σέρρες, 6.30 μ.μ., πλατεία Ελευθερίας.
Κιλκίς, 6.30 μ.μ., πλατεία Ειρήνης.
Βέροια, 6 μ.μ., πλατεία Ωρολογίου.
Νάουσα, 11.30 π.μ., έξω από το ΙΚΑ.
Ξάνθη, 6 μ.μ., κεντρική πλατεία.
Αλεξανδρούπολη, 6 μ.μ., μπροστά στο Δημαρχείο.
Καβάλα, 6 μ.μ., κεντρική πλατεία.
Κομοτηνή, 6 μ.μ., κεντρική πλατεία.
Δράμα, 5.30 μ.μ., κεντρική πλατεία.
Κοζάνη, 6 μ.μ., κεντρική πλατεία.
Πτολεμαΐδα, 6 μ.μ., κεντρική πλατεία.
Φλώρινα, 6 μ.μ., κεντρική πλατεία.
Αίγιο, 6 μ.μ., πλατεία Λαύρας.
Καλαμάτα, 6.30 μ.μ., πλατεία 23ης Μάρτη.
Πύργος, 6.30 μ.μ., πλατεία ΟΤΕ.
Αργος, 6.30 μ.μ., πλατεία Αγ. Πέτρου.
Κόρινθος, 6 μ.μ., Περιβολάκια.
Αργοστόλι, 6.30 μ.μ. ΕΚΚΙ.
Ζάκυνθος, 7 μ.μ., Εργατικό Κέντρο.
Γιάννενα, 6.30 μ.μ., Δημαρχείο.
Αρτα, 7 μ.μ., πλατεία Κιλκίς.
Αγρίνιο, 7 μ.μ., πλατεία Δημοκρατίας.
Μεσολόγγι, 7 μ.μ., κεντρική πλατεία.
Ναύπακτος, 7 μ.μ., κεντρική πλατεία.
Κέρκυρα, 7 μ.μ., πλατεία Σαρόκο.
Χαλκίδα, 7 μ.μ., πλατεία Αγοράς.
Λαμία, 6.30 μ.μ., πλατεία Πάρκου.
Θήβα, 6.30 μ.μ., κεντρική πλατεία.
Λιβαδειά, 6.30 μ.μ., κεντρική πλατεία.
Αμφισσα, 6.30 μ.μ., πλατεία Λαού.
Αλιβέρι, 7 μ.μ., πλατεία Εθνικής Αντίστασης.
Ηράκλειο, 7 μ.μ., πλατεία Ελευθερίας.
Χανιά, 7 μ.μ., Νέα Καταστήματα.
Ρέθυμνο, 6 μ.μ., Δημαρχείο.
Ρόδος, 6 μ.μ., στην πόλη της Ρόδου στον Αϊ - Νικόλα, και στα κεφαλοχώρια Κρεμαστή και Αρχάγγελος.
Μυτιλήνη, 6.30 μ.μ., πλατεία Σαπφούς.
Κως, 6 μ.μ., πλατεία Ελευθερίας.
Λήμνος, 6.30 μ.μ., λιμάνι Μύρινας.
-- Παρασκευή 10 Φλεβάρη
Χίος, 6 μ.μ., είσοδος Απλωταριάς.
Για τους αναγνώστες του «Ριζοσπάστη»
Εάν δεν βρίσκετε τον «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ» στο περίπτερο τηλεφωνήστε μας στο 210.3320.816.

Τι - «αντιμνημονιακή» (!) - γλίτσα!



Τι - «αντιμνημονιακή» (!) - γλίτσα!
Το συγκεκριμένο είδος παρουσιάζει μια σχετική ανθεκτικότητα και ιστορική επαναληπτικότητα.
Για παράδειγμα:
Μετά την Επανάσταση του '21, δεν ήταν λίγοι οι προσκυνημένοι που καμώνονταν τους... καπεταναίους.
Μετά την Μικρασιατική καταστροφή δεν έλειψαν οι ολετήρες και οι Ηρόστρατοι που πόζαραν στο δημόσιο βίο διεκδικώντας εύσημα... σωφροσύνης και προνοητικότητας.
Μετά την Απελευθέρωση και τον Εμφύλιο, οι πρώην μαυραγορίτες και οι δοσίλογοι, οιγερμανοντυμένοι και οι απόντες άρχισαν να χτίζουν «Νέους Παρθενώνες» και ταυτόχρονα να κυκλοφορούν σαν... πατριώτες και σαν εθνικοί ευεργέτες.
Μετά την επταετία γέμισε ο τόπος από πατενταρισμένους χουντόδουλους και από συνεργάτες της «Επαναστάσεως» που τρέχουν ακόμα για να κολλήσουν - αναδρομικά - κανένα πλαστό ένσημο... αντιστασιακού.
*
Ετσι και τώρα,
δεν έχουμε παρά να θυμηθούμε τους επί διετία διαπρύσιους κήρυκες του Μνημονίου,του «όλοι μαζί τα φάγαμε» και της «σωτηρίας» των κομμένων μισθών και συντάξεων.
Ολους αυτούς τους «εισαγγελείς» και «ανακριτές» από τα κυβερνητικά μέγαρα, τις υπουργικές καρέκλες, τα έδρανα της συμπολιτευόμενης και της «αντιπολίτευσης» και - φυσικά - από τα τηλεοπτικά κανάλια, τα ραδιόφωνα και τις εφημερίδες που αναθεμάτιζαν όποιον τολμούσε να διαφωνήσει με το Μνημόνιο.
Δείτε όλους αυτούς που επί δυο ολόκληρα χρόνια λειτούργησαν ως «παπαγαλάκια» και ως «πιτ μπουλ», μαζί, της πιο ελεεινής, της πιο αισχρής, της πιο εκβιαστικής, της πιο τραμπούκικης προπαγάνδας υπέρ της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, της συγκυβέρνησης του Παπαδήμου, του ΣΕΒ, της τρόικας, της ΕΕ και κάθε μνημονιακής λαίλαπας.
*
Ε, λοιπόν,
ποιος δεν αναγνωρίζει ανάμεσα στους παραπάνω, εκείνες τις διακεκριμένες φυσιογνωμίες της πιο σεσημασμένης γλίτσας,
αυτούς που τώρα έχουν αρχίσει να συνωστίζονται κάθε βράδυ στα δελτία των 8 και να διαγωνίζονται, πλέον, μεταξύ τους, ποιος θα πει την μεγαλύτερη... «αντιμνημονιακή» (;) ατάκα;

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ


Πίσω απ' τη σφαγή στις «φαβέλες» η σκληρή ταξική σύγκρουση


Πίσω απ' τη σφαγή στις «φαβέλες» η σκληρή ταξική σύγκρουση
Φωτιά και σφαίρες για τους κατοίκους του Πινεϊρίνιο
Κυριακή 22 Γενάρη, ώρα 6.30 το πρωί. Περίπου 2.000 μέλη της στρατιωτικής αστυνομίας, υπό την κάλυψη δύο στρατιωτικών ελικοπτέρων και με τη χρήση τεθωρακισμένων αρμάτων, δακρυγόνων και πλαστικών σφαιρών ξεκίνησε την επιχείρηση εκκένωσης του Πινεϊρίνιο, μιας «παραγκούπολης» που στήθηκε 8 χρόνια πριν, όταν άστεγες οικογένειες κατέλαβαν ένα οικόπεδο 1.380.000 τ.μ. στο Σάο Χοσέ δος Κάμπος στα περίχωρα του Σάο Πάολο.
«Η σφαγή του Πινεϊρίνιο», όπως πλέον την ονομάζουν, εκτός της έκδηλης κατασταλτικής βαρβαρότητας αποκάλυψε το οξύτατο και απολύτως ταξικό ζήτημα της στέγης που μαστίζει ακόμη εκατομμύρια εργαζόμενους αλλά και το πραγματικό πρόσωπο της καπιταλιστικής ανάπτυξης της Βραζιλίας. Ενα αντιλαϊκό πρόσωπο που δεν μπορεί να κρυφτεί από τους αριθμούς ανάπτυξης που ευημερούν για την 6η οικονομία του πλανήτη πλέον ή από τα επιτεύγματα για την καταπολέμηση της φτώχειας της σοσιαλδημοκρατικής διαχείρισης της κυβέρνησης του πρώην Προέδρου Λουίς Ινάσιου Λούλα ντα Σίλβα ή τις διακηρύξεις για τη συνέχιση του προγράμματος της νυν προέδρου Ντίλμα Ρουσέφ.
Κατ' αρχήν, όσον αφορά τα γεγονότα της «σφαγής», παρά την οργή και τις άμεσες αντιδράσεις κομμάτων όπως το Βραζιλιάνικο Κομμουνιστικό Κόμμα, συνδικάτων και οργανώσεων και τις διαδηλώσεις που συνεχίζονται ενάντια στην καταστολή που απείλησε άμεσα ακόμη και τη ζωή 1.600 οικογενειών (6.000 έως 9.000 ανθρώπων) οι πληροφορίες εξακολουθούν να είναι συγκεχυμένες.
Δεν υπάρχει καμία επιβεβαίωση για τον αριθμό των νεκρών. Η επίσημη ανακοίνωση της στρατιωτικής αστυνομίας αναφέρει μόνο «μερικούς τραυματίες». Ωστόσο, το πρακτορείο ειδήσεων των Φαβέλας - Agencia de Noticias das Favelas - ανεβάζει τον αριθμό των νεκρών σε 7, μεταξύ αυτών και ένα τρίχρονο κοριτσάκι, ενώ ο δικηγορικός σύλλογος της πόλης κάνει λόγο για «αρκετούς νεκρούς» σύμφωνα με το Noticias Terra. Ο αριθμός των τραυματιών μεγάλος, οι κάτοικοι καταγγέλλουν ότι υπήρξε χρήση και αληθινών πυρών, ενώ υπάρχουν ακόμη τραυματίες που έμειναν παράλυτοι. Πώς χάθηκαν από την εικόνα ως διά μαγείας; Η Ενωση Μεταλλεργατών του Σάο Χοσέ δος Κάμπος στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η αστυνομία «απήγαγε τραυματίες και νεκρούς ώστε να αποτρέψουν να υπάρξει επίσης απολογισμός της σφαγής». Χιλιάδες οικογένειες έχουν απομείνει άστεγες, έχοντας βρει καταφύγιο σε πρόχειρους καταυλισμούς και εκκλησίες, ενώ δεκάδες είναι οι συλληφθέντες, μεταξύ αυτών, και μέλη και στελέχη του Κινήματος Αστέγων Εργατών.
Πέπλος σιωπής
Παρά την κατακραυγή και το σάλο, η κυβέρνηση κρατά τις αποστάσεις της, επικαλούμενη το «ομοσπονδιακό καθεστώς», δηλαδή την αυτονομία των τοπικών αρχών και στη συγκεκριμένη περίπτωση του κυβερνήτη του Σάο Πάολο Γκεράλδο Αλκμίν, του δημάρχου του Σάο Χοσέ δος Κάμπος Εντουάρδο Κάρυ, της αστυνομίας και της δικαστή Μαρσία Λουρέιρο, που υπέγραψε τη δικαστική εντολή για την πραγματοποίηση της βίαιης εκκένωσης, ανατρέποντας την απόφαση του ομοσπονδιακού δικαστηρίου που διέταζε την αναστολής της! Η κυβέρνηση κωφεύει για να μη θίξει τους αστικούς θεσμούς όπως το Ανώτατο Δικαστήριο, που επικύρωσε την απόφαση της δικαστού και πολύ περισσότερο το εγχώριο κεφάλαιο που προσβλέπει στην αξιοποίηση του οικοπέδου - φιλέτου που ανήκει στον επιχειρηματία και υπόδικο Νάτζι Ναχάς και την εταιρεία του Selecta. Υπόδικος για σωρεία οικονομικών εγκλημάτων και διαφθορά. Μεταξύ αυτών και ο πολύ σκοτεινός τρόπος, με τον οποίο απέκτησε το οικόπεδο αυτό στις αρχές της δεκαετίας '80, μερικά χρόνια μετά τον «ανεπίλυτο φόνο» των ιδιοκτητών του το 1969. Ο γεννημένος στο Λίβανο Ναχάς δεν είναι τυχαίος και συγκαταλέγεται ανάμεσα σε αυτούς που εμπλέκονται στο σκάνδαλο διαφθοράς που αποκαλύφθηκε με την επιχείρηση Satiagraha το 2008 και σύμφωνα με έγγραφα που δημοσιεύτηκαν από τους Anonymous και τους LulzSec, πρόκειται για τη συγκάλυψη της τότε κυβέρνησης της Βραζιλίας, της κυβέρνησης Λούλα, για έρευνες που αφορούσαν τράπεζες, χρηματιστές και μεγαλοεπενδυτές καθώς επίσης τη CIA, τον κρατικό πάροχο τηλεπικοινωνιών της Βραζιλίας καθώς και μεγάλο αριθμό αμερικανικών εταιρικών κολοσσών. Τα συμφέροντα του Ναχάς εξυπηρετούσαν οι τοπικές αρχές με τη στρατιωτική επιχείρηση στο Πινεϊρίνιο και φυσικά η κυβέρνηση της Βραζιλίας στρέφει το βλέμμα της αλλού. Ωστε να αποσιωπηθεί η σφαγή και να μην αλλοιωθεί η εικόνα του τεχνητού σοσιαλδημοκρατικού θαύματος που προβάλλεται περί της μείωσης της φτώχειας και του χάσματος της ανισότητας. Ειδικά, υπό το σκεπτικό ότι η Βραζιλία είναι ανερχόμενη δύναμη και ετοιμάζεται πυρετωδώς για το Μουντιάλ το 2014 και τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2016.
Είναι βολικό η παγκόσμια κοινότητα και η βραζιλιάνικη κοινωνία να συνεχίσει να κάνει πως δε βλέπει τις στρατιές που λιμοκτονούν, χωρίς να μπορούν να καλύψουν ούτε τις πιο στοιχειώδεις ανάγκες. Οι περισσότερες πόλεις κρύβουν στα προάστια τους τεράστιες «φαβέλες», τις παραγκουπόλεις, όπου εκατομμύρια άνθρωποι ζουν στοιβαγμένοι κάτω από τσίγκινες στέγες, χωρίς νερό, ηλεκτρικό και αποχέτευση.
Οι «φαβέλες», για περισσότερο από έναν αιώνα, είναι το ζωντανό παράδειγμα της παντελούς έλλειψης μέριμνας για τους φτωχούς και τους εξαθλιωμένους. Αποκαλύπτουν, επίσης, τη δύναμη του λαϊκού αγώνα που εγγυήθηκε την επιβίωση ενός πληθυσμού, ο οποίος στην κυριολεξία δεν είχε ποτέ πού να μείνει, λόγω αποκλεισμού και περιθωριοποίησης σε συνδυασμό με την έλλειψη οικιστικής πολιτικής που θα απαντούσε πραγματικά στις ανησυχίες των φτωχών και όχι του κεφαλαίου ακινήτων.
Είναι απολύτως βολικό να στραφεί το βλέμμα αλλού, καθώς και η ίδια η κυβέρνηση της Βραζιλίας ακολουθεί ακριβώς την ίδια κατασταλτική πολιτική με τις τοπικές αρχές στο Σάο Πάολο.
Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, μέχρι και 1.5 εκατομμύρια οικογένειες θα οδηγηθούν σε αναγκαστική έξωση από τα σπίτια τους στο πλαίσιο των σχεδίων «αστικής ανάπλασης και υποδομών» που λαμβάνουν χώρα στο Ρίο και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Βραζιλίας, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τις δύο αθλητικές διοργανώσεις παγκόσμιας εμβέλειας, που δημιουργούν τεράστιες «επενδυτικές» ευκαιρίες στους τομείς των υποδομών και των υπηρεσιών για το κεφάλαιο φυσικά.
Νέο Ελντοράντο του κεφαλαίου
Η δικαιολογία που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση της Βραζιλίας, εδώ και τρία χρόνια, είναι η «εγκληματικότητα» ή «κίνδυνοι για τη δημόσια υγεία». Οι επιχειρήσεις είναι συνεχείς. Στρατιωτικές επιχειρήσεις στις φαβέλες του Ρίο, αλλά και του Μπέλο Οριζόντε, του Πόρτο Αλέγκρε, της Φορταλέσα και άλλων πόλεων.
Στο Ρίο, όπου υπάρχουν περίπου 1.000 φαβέλες όπου διαβιούν περίπου 1.200.00 η επιχείρηση ξεκίνησε το 2009, με ανέγερση «οικολογικών τειχών» για να μην επεκταθούν και να τις ελέγχουν. Ειδικά γύρω από τις τρεις μεγαλύτερες τη Ροσίνια, που συνάμα αποτελεί και τη μεγαλύτερη εργατούπολη του Ρίο, τη Βιντιγκάλ και την Τσάκαρα ντε Σέου. Ολως τυχαίως μόνο ένας λόφος τις χωρίζει από τις συνοικίες των πλουσίων, Γκαβέα Λεμπλόν και Σάο Κονράδο, όπως σημείωσε το πρακτορείο Μπλούμπεργκ, μετά τις επιχειρήσεις της στρατιωτικής αστυνομίας για την αποκατάσταση της «τάξης» και κατάληψής τους τον περασμένο Μάη.
Ωστόσο, οι κάτοικοι των τριών αυτών παραγκουπόλεων είναι από τους «τυχερούς», καθώς παραμένουν στα σπίτια τους, χιλιάδες άλλοι εκδιώχνονται. Τρεις φαβέλες εκκενώθηκαν και ισοπεδώθηκαν καθώς στα σχέδια «ανάπλασης» θα τις διασχίσουν κλειστοί αυτοκινητόδρομοι για τους «αθλητές και τους επισκέπτες». Αλλες εκκενώνονται για τη δημιουργία άλλων ολυμπιακών υποδομών ή για την ανοικοδόμηση πολυτελών κατοικιών. Η φαβέλα Μανγκουέιρα και η φαβέλα δο Μέτρου που δημιουργήθηκε πριν τριάντα χρόνια από εργάτες των σιδηροδρόμων, κοντά στο στάδιο Μαρακανά, κατεδαφίστηκαν και στη θέση τους ανεγείρονται εμπορικά κέντρα και πάρκινγκ. Εργα χρηματοδοτούμενα από την κυβέρνηση που καταλήγουν στα χέρια ιδιωτών όπως ανέφερε η εφημερίδα «Publico».
«Τις περισσότερες φορές, αυτοί οι άνθρωποι που εκκενώνονται βίαια καταλήγουν άστεγοι καθώς προβλέπεται η μετεγκατάστασή τους 50 χιλιόμετρα μακριά από τους τόπους εργασίας, ή αποζημίωση, η οποία είναι ένα κομμάτι ψωμί», θα δηλώσει ο Εντουάρδο Περέιρα, νομικός και σύμβουλος των κατοίκων στις φαβέλες για να καταλήξει ότι «τους μεταχειρίζονται ως ανθρώπινα σκουπίδια». Το καλύτερο που μπορούν να περιμένουν είναι μια μηνιαία επιταγή των 300 ρεάις (186 δολάρια) που φυσικά δε φτάνει να νοικιάσει σπίτι ένας έτσι και αλλιώς πενιχρά αμειβόμενος εργάτης μιας παραγκούπολης. Ειδικά υπό το σκεπτικό ότι η αγορά ακινήτων έχει εκτοξευτεί. Μόνο στο Ρίο, τα τελευταία πέντε χρόνια το κόστος των κατοικιών έχει εκτοξευτεί κατά 145%, ενώ στην παραλιακή περιοχή της Ιπανέμα κατά 380%!
Αυτήν την πραγματικότητα, προσπαθεί να σκεπάσει η κυβέρνηση Ρουσέφ γι' αυτό συγκαλύπτει εάν δε συμβάλλει στην αποσιώπηση της σφαγής του Πινεϊρίνιο. Να τη σκεπάσει προωθώντας το «σοσιαλδημοκρατικό της θαύμα» περί καταπολέμησης της φτώχειας, ένα θαύμα που θα συμβάλει μόνο στην ενίσχυση του εγχώριου κεφαλαίου. Εξάλλου, ανάμεσα στα θαυμαστά επιτεύγματα της οκταετίας Λούλα δεσπόζει η αλματώδης αύξηση της δύναμης των βρααζιλιάνικων ιδιωτικών και κρατικών κεφαλαίων που ανταγωνίζονται στα ίσα τις πιο σημαντικές επιχειρήσεις του κόσμου: Η Vale do Rio Doce είναι η πρώτη σε μεταλλεύματα σιδήρου, η Petrobras τέταρτη πετρελαϊκή στον κόσμο και πέμπτη σε αξία παγκοσμίως, η Embraer τρίτη αεροναυτική, πίσω από την Boeing και την Airbus.

Χριστίνα ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ


ΒΡΑΖΙΛΙΑ Το βάρβαρο πρόσωπο της «ανάπτυξης»


ΒΡΑΖΙΛΙΑ
Το βάρβαρο πρόσωπο της «ανάπτυξης»
ΜΠΡΑΖΙΛΙΑ.--
Η ανερχόμενη καπιταλιστική υπερδύναμη Βραζιλία, μπορεί να ευημερεί στους «αριθμούς» και το εγχώριο και το πολυεθνικό κεφάλαιο να θησαυρίζει, εντούτοις ο λαός στενάζει και οι φτωχοί, οι άστεγοι εκδιώχνονται. Τα μύρια τόσα προβλήματα που μαστίζουν εδώ και δεκαετίες τη βραζιλιάνικη κοινωνία δεν κρύβονται από τα μεγαθήρια που ανεγείρονται για να φιλοξενήσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο του ποδοσφαίρου το 2014 και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016.
Χτες ένα τρίχρονο κοριτσάκι σκοτώθηκε, μια γυναίκα αγνοείται και έξι ακόμη άνθρωποι τραυματίστηκαν από τη μερική κατάρρευση 13όροφου κτιρίου μερικά μόλις μέτρα από δημαρχείο του δήμου του Σάο Πάολο, Σαν Μπερνάντο δο Κάμπο, που κατέρρευσε το βράδυ της Δευτέρας, σύμφωνα με το Τελεσούρ. Τα σωστικά συνεργεία συνέχιζαν χτες το έργο τους στα ερείπια του κτιρίου, ενώ οι αρχές διερευνούν τα αίτια της κατάρρευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι τη νύχτα της 25ης Ιανουαρίου 17 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, από την κατάρρευση τριών κτιρίων στην καρδιά του Ρίο ντε Τζανέιρο. Κατάρρευση εξαιτίας «δομικών προβλημάτων των κτιρίων»... που αναδεικνύει την ασυδοσία της κατασκευαστικής βιομηχανίας που για να αυξήσει τα κέρδη της, «φτηναίνει» τις κατασκευές.
Επίσης, στο Σάο Πάολο, δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους προχτές, από πυρκαγιά που ξέσπασε και κατέστρεψε τουλάχιστον 60 «σπίτια» στη φαβέλα Κορουχάο, στα βόρεια του Σάο Πάολο. Η αστυνομία έχει εκκενώσει τη φαβέλα και δεν επιτρέπει στους κατοίκους να επιστρέψουν για «λόγους ασφαλείας». Την ίδια στιγμή, άστεγες οικογένειες που είχαν βρει καταφύγιο σε εγκαταλελειμμένο κτίριο στο κέντρο του Σάο Πάολο την προηγούμενη βδομάδα μετά από επιχείρηση της αστυνομίας για την εκκένωση του κτιρίου βρέθηκαν στο δρόμο. Ωστόσο, στήσανε σκηνές στο πεζοδρόμιο, αναμένοντας διαπραγματεύσεις με τις αρχές για την εξεύρεση μιας λύσης για βιώσιμη και μόνιμη στέγαση, αλλά οι επιχειρήσεις της αστυνομίας συνεχίζονται, ώστε να εκδιωχθούν και από εκεί, μεταξύ των οποίων γυναίκες και παιδιά, με τη χρήση σπρέι πιπεριού, χειροβομβίδων κρότου - λάμψης και ευρύτατη χρήση γκλομπ.
Πρωταγωνιστής η αστυνομία και στην πόλη Σαλβαδόρ της περιφέρειας Μπαΐα, αλλά σε διαφορετικό ρόλο: Για δεύτερη ημέρα οι απεργοί αστυνομικοί (από τις 31 Ιανουαρίου είναι σε απεργία, διεκδικώντας αύξηση αποδοχών κατά 30% και βελτίωση των συνθηκών εργασίας) που έχουν ταμπουρωθεί με τις οικογένειές τους στον προαύλιο χώρο του τοπικού Κοινοβουλίου συγκρούονται με τις επίλεκτες ομάδες του στρατού που κάνουν χρήση λαστιχένιων σφαιρών αλλά και χημικών.

8 Φεβ 2012

Ο εργοδοτικός συνδικαλισμός διαχρονικό δεκανίκι του κεφαλαίου. Σκέψεις και συμπεράσματα για την απεργία 7/2/2012


Ο εργοδοτικός συνδικαλισμός διαχρονικό δεκανίκι του κεφαλαίου. Σκέψεις και συμπεράσματα για την απεργία 7/2/2012 

Η περίοδος 2009-2012, η κυρίως φάση της βαθιάς και βαρύτατης καπιταλιστικής κρίσης, θα περάσει στην ελληνική ιστορία ως ο πιο κτηνώδης βιασμός των εργαζομένων στην Ελλάδα. Η νέα φάση αυτού του βιασμού είναι τα περιβόητα καινούρια μέτρα, που ορκιζόταν σε όλα τα ιερά και ανίερα ο Βενιζέλος ότι “δεν πρόκειται να υπάρξουν καινούρια μέτρα” μετά το σεπτεμβριάτικο σφυροκόπημα του “μεσοπροθέσμου” προγράμματος και του “εφαρμοστικού”: 20% κόψιμο του βασικού μισθού και μερικά άλλα για γαρνιτούρα που δημιουργούν πια συνθήκες πραγματικής και όχι φιλολογικής, εξαθλίωσης. Όλο και πιο συχνά θα βλέπουμε ανθρώπους μέσα σε χαρτόκουτα, να πηδάν απ' τα μπαλκόνια να γλιτώσουν απ' τη στενοχώρια και το σφίξιμο, να κόβουν τις φλέβες τους για να μην κοιτάν το ταβάνι κάθε πρωί απ' την απραξία μέσα σε σκοτεινά και κρύα σπίτια, χωρίς ρεύμα και καλοριφέρ.


Αυτή η κρίση και η συγκεκριμένη περίπτωση της Ελλάδας που είναι και το μεγαλύτερο “ακαδημαϊκό” πρόβλημα της ευρωπαϊκής αστικής τάξης, είναι η αιχμή του δόρατος της καπιταλιστικής διαχείρισης της κρίσης, τόσο από την άποψη των ελληνικών αστικών κομμάτων, όσο κι από την πλευρά των ευρωπαίων-ανωτάτων στελεχών της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας. Οι σχεδιασμοί που γίνονται για την Ελλάδα μέσα στα επιτελεία των αστών είναι αυτή η εξαθλίωση που ζούμε σήμερα. Αυτό που πρέπει να προλάβουν είναι ο ξεσηκωμός.


Οι αστοί είναι καλά διαβασμένοι, ξέρουν ότι πολλοί Έλληνες έχουν εφεδρείες, μικρές μεν αλλά αρκετές για να τους αποτρέψουν σε ικανοποιητικό βαθμό απ' το να ξεσηκωθούν: μεγάλο μέρος του πληθυσμού να ανήκει στη μικρή αστική τάξη, αλλά και σημαντικό τμήμα της εργατικής τάξης, που κατά το μεγαλύτερο μέρος της απασχολείται στον κλάδο των υπηρεσιών, με ευθύνη του ΠΑΣΟΚ έχουν μικροαστική συνείδηση και πέντε παράδες στην άκρη. Αυτοί οι παράγοντες είναι αρκετά ανασταλτικοί στην αποφασιστικότητα της οργάνωσης των λαϊκών στρωμάτων και η μέθοδος που χρησιμοποιούν οι αστοί, είναι αυτή των απανωτών χτυπημάτων: μνημόνιο, μεσοπρόθεσμο, επικαιροποιημένο μνημόνιο, ξανά μίνι μνημόνιο κλπ. 


Το ένα μετά το άλλο το κόψιμο μισθών και δικαιωμάτων, το βίαιο κατέβασμα του βιοτικού επιπέδου πριν προλάβει να συνειδητοποιήσει ο άλλος με ταξικούς όρους τι γίνεται γύρω του, και κυρίως: πριν προλάβει το ισχυρό κομμουνιστικό κόμμα που υπάρχει εδώ να τους σπρώξει στο ξεσήκωμα. Πολύ σατανική συνταγή πράγματι: περιλαμβάνει μέτρα και κόντρα μέτρα, αντικομμουνισμό, φθορά του κινήματος, βαθιά μελέτη των αδυναμιών μας, περισσότερο απ' όσο εμείς τις ξέρουμε.


Η ζημιά που κάνουν οι ηγεσίες της ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ είναι πια ανυπολόγιστη, αποτέλεσμα της άλωσης των συνδικάτων απ' το επιτελείο του Αντρέα Παπανδρέου και των ακολούθων του απ' το προδοτικό ΠΑΣΟΚ της “αλλαγής”.


Παρόλο που τώρα, όπου κυριαρχεί η ΠΑΣΚΕ, εμφανίζεται σαν κάτι διαφορετικό απ' το δεξιότατο ΠΑΣΟΚ, αυτό που κυριάρχησε σαν το γνωστό εμετικό και γλοιώδες συνδικαλιάρικο στιλ είναι ίσως το πιο δυνατό όπλο του κεφαλαίου. Παρελκυστική τακτική, ξεφτίλα και κατάντια του εργατικού κινήματος σε ρόλο “κοινωνικού εταίρου”, συνδιαλλαγή με τους κεφαλαιοκράτες, τραπέζι συζητήσεων με θέματα όπως “περικοπές μη-μισθολογικού κόστους εργασίας” και άλλα τέτοια που δεν τα καταλαβαίνει ο απλός εργαζόμενος που τον θέλουν να τρώει κουτόχορτο, φιλικά χτυπήματα στον ώμο, αναμνηστικές φωτογραφίες, θανάσιμο μίσος για τους κομμουνιστές και τις ταξικές δυνάμεις και πάει λέγοντας. 


Ηλίου φαεινότερον γιατί το συνδικαλιστικό κίνημα είναι απομαζικοποιημένο. Οι Παναγόπουλοι και οι Τσικρικάδες είναι απ' την ίδια πάστα στη συμπεριφορά και στο ύφος με τους Δασκαλόπουλους και τους Κορκίδηδες, με τους Σαμαράδες και τους Καρατζαφέρηδες, με τους Παπαδήμους και τους Τόμσεν, με τους Σόϊμπλε και Γιούνκερ: φοράν παρόμοια κουστούμια, μιλάν με παρόμοιο τρόπο μπροστά στο μικρόφωνο, έχουν το ίδιο λεξιλόγιο και τους αρέσουν οι ίδιες ορολογίες και το μεγάλωμα ενός μουσιού μάλλον δεν πείθει για παραπάνω αγωνιστικότητα.


Το ΠΑΜΕ έβαζε αίτημα για γενική απεργία την ερχόμενη Πέμπτη, και οι Τσικρικαδοπαναγόπουλοι, επαναστατικότεροι του Λένιν αποφάσισαν χτες το πρωί για “γενική απεργία” σήμερα, τάχαμου άμεση απάντηση στα μέτρα. Αυτός ο τακτικισμός που δήθεν εμφανίζεται σαν άμεση απάντηση, τελικά ήταν μια σκόπιμη φθορά του όπλου της γενικής απεργίας καθώς πολλοί εργαζόμενοι δεν το μάθαν εγκαίρως και δεν είχε υπήρχε καθόλου χρόνος να προετοιμαστεί κατάλληλα απ' όλες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις ώστε να έχει κάποιο αντίκτυπο.


Τι βολικό! Να κηρύξεις απεργία, να λες “ορίστε, απάντησα άμεσα χωρίς καθυστέρηση”, να υπάρχει μειωμένη συμμετοχή λόγω μη προπαγάνδισης αλλά και λόγω καιρού κι έτσι να σου' ρχεται ο κόσμος και να λέει “ορίστε, τίποτα δεν γίνεται”.


Αυτό που θέλουν να προλάβουν οι γσεέδες και οι αδεδύδες είναι να ΜΗΝ έχει το χρόνο και την ευχέρεια να οργανώσει την απεργία το ΠΑΜΕ, να ΜΗΝ πάρει το πάνω χέρι το ΚΚΕ για να ΜΗΝ γίνουν πραγματικότητα οι εφιάλτες των Καρατζαφέρηδων ότι θα ξεσπάσει επανάσταση στην Ελλάδα “με απρόβλεπτες συνέπειες” (διάβαζε: με λυτρωμό της εργατικής τάξης και άλλων λαϊκών στρωμάτων απ' αυτούς), να ΜΗΝ πάρουν σάρκα και οστά οι φόβοι των Δασκαλοπουλαίων ότι οι μέρες του πλούτου και της χαρισάμενης ζωής τους σώνονται.


Ένα πράγμα που πρέπει να ξέρουν οι αστοί, οι διάφοροι παρατρεχάμενοί τους, οι υποστηριχτές τους μέσα στην εργατική τάξη και τα διάφορα αναχώματα, είναι αυτό που απέδειξαν οι κομμουνιστές και άλλοι αγωνιστές χτες στη συγκέντρωση του ΚΚΕ της Αθήνας και σήμερα οι δυνάμεις της περιφρούρησης του ΠΑΜΕ στη ΒΙΠΕ Σίνδου στη Σαλονίκη: 6000 χιλιάδες κόσμου υπό καταρρακτώδη βροχή χτες στην Αθήνα, περίπου άλλος τόσος κόσμος στη Σαλονίκη με 0 β.κελσίου και παγωμένο αέρα, και σήμερα υπό σφοδρή χιονοθύελλα και συνθήκες σιβηρίας εκατοντάδες αγωνιστές του ΠΑΜΕ (που είναι κυρίως κουκουέδες και κνίτες) απέκλεισαν την βιομηχανική περιοχή Σίνδου. 


Χωρίς να αμφισβητήσουμε την αγωνιστική διάθεση άλλων δυνάμεων, υπό οποιοδήποτε αριστερό, αντιμνημονιακό, εθνικοαπελευθερωτικό πλαίσιο, με οποιαδήποτε μέθοδο παρέμβασης και “σύγκρουσης” με το σύστημα, οι ταξικές δυνάμεις και το ΚΚΕ είμαστε πολύ πιο πεισματάρηδες, πολύ πιο ανθεκτικοί σε οποιεσδήποτε συνθήκες και πολύ πιο ψημένοι σε τελική ανάλυση. Όχι δεν είμαστε υπεράνθρωποι, δεν έχουμε παραπάνω φυσικές ιδιότητες και δυνάμεις αγαπητοί συναγωνιστές, ξυπνάμε νωρίς ξημερώματα, απεργούμε με σφίξιμο στο στομάχι και με το φόβο της απόλυσης, χάνουμε το μεροκάματο ενώ το έχουμε πολύ ανάγκη, όσο κι εσείς, σφίγγουμε τα δόντια στο ψοφόκρυο (όπως κι εσείς θα το κάνατε) κι ας είμαστε λίγοι, είτε επειδή είχε παλιόκαιρο είτε επειδή δεν πείσαμε αρκετά περισσότερους να ρθουν μαζί μας. Το ξέρουμε ότι στο τέλος θα τα καταφέρουμε και δεν θα ζητήσουμε να μας το αναγνωρίσετε.


Είμαστε μάλλον πολύ πιο πεισμένοι από σας για το τι θέλουμε να πετύχουμε και που θέλουμε να καταλήξουμε. 

Τα εξελικτικά στάδια του ανθρώπου Ενστικτο - συναισθηματικό - νοητικό


Τα εξελικτικά στάδια του ανθρώπου
Ενστικτο - συναισθηματικό - νοητικό
Ο άνθρωπος είναι αποτέλεσμα μακρόχρονης εξελικτικής διαδικασίας, που ξεκίνησε πριν από ένα εκατομμύριο (;) χρόνια και συνεχίζεται.
Αυτό γίνεται, γιατί ο νευρικός ιστός - εγκέφαλος είναι ένα εύπλαστο όργανο, που κύρια λειτουργία του είναι η αίσθηση, που στην ανάπτυξη και πολυπλοκοποίησή της (πρώτα νευρικό κύτταρο, μετά νευρική ίνα, νευρικιό δίκτυο, νευρικό γάγγλιο, γαγγλιακός εγκέφαλος, μετά εγκέφαλος σπονδυλωτών), δημιουργεί τη συνείδηση, που μπορεί και "απεικονίζει" τον κόσμο.
Εάν δεν υπήρχε ο νευρικός ιστός - εγκέφαλος, ο κόσμος θα ήταν τέτοιος που είναι, αλλά κανείς δε θα τον "γνώριζε".
Στις τελευταίες χιλιετίες ο άνθρωπος ανέπτυξε το λόγο, που είναι ένα κωδικοποιημένο - ηχητικό συμβολικό σύστημα, που δίνει ένα όνομα (λέξη) στα αντικείμενα, τις ιδιότητές τους, τη σημασία τους, δημιουργεί νοήματα κλπ.
Ι.Το ενστικτικό στάδιο. Ο άνθρωπος αποτελεί ένα σύνολο από ένστικτα - ανάγκες και επιθυμίες, που εγγράφονται στο κεντρικό νευρικό σύστημα (εγκεφαλική βάση και φλοιός), που αποτελούν τον βασικό κινητοποιητικό - ενεργοποιητικό μηχανισμό, που τον σπρώχνει να τα ικανοποιήσει στο κοσμικό και κοινωνικό περιβάλλον. Βέβαια, στα πρώτα στάδια της εξέλιξης, μέχρι πριν από τριάντα (;) χιλιάδες χρόνια, οι ζωικές - βιολογικές ανάγκες ικανοποιούνταν άμεσα από το περιβάλλον (στέγη - τροφή - ένδυση), αλλά, με την κοινωνική εξέλιξη προστέθηκαν άλλες δευτερεύουσες ανάγκες (κοινωνικοποιημένες), όπως διασκέδαση, παιδεία, και σήμερα ηλεκτρικές μηχανές, αυτοκίνητα κλπ.
Ετσι ο άνθρωπος ξεπέρασε το αρχικό ενστικτικό στάδιο και ανέπτυξε τις άλλες δύο διαστάσεις που τον χαρακτηρίζουν και τον συγκροτούν, δηλαδή τη συναισθηματική και τη νοητική, που και οι δύο μαζί αποτελούν τον ψυχοδιανοητικό κόσμο του.
Η θρησκεία πρεσβεύει μια υποδουλωτική σχέση του ανθρώπου προς το θεό, περιφρονώντας το σώμα και επιζητώντας την καθαρότητα μιας "ψυχής", η ψυχανάλυση υποδουλώνει το άτομο στο υποσυνείδητό του, και πιστεύει στη "θεραπεία του" (ακόμα και στην πολιτική) μέσα από "την απελευθέρωσή του" από την παθολογία του με τον ψυχαναλυτικό "διάλογο", σε μια σχέση με τον ψυχαναλυτή, ενώ, ο μαρξισμός διδάσκει την οριστική απελευθέρωση του ατόμου και της ανθρωπότητας, με την ανατροπή της υποδουλωτικής σχέσης των εργαζομένων στο κεφάλαιο, με την κατάκτηση της εξουσίας και τη δημιουργία μιας κοινωνίας της εργασίας, της δικαιοσύνης και της ισότητας για όλους.
Σήμερα ζούμε τη φάση της εξαπόλυσης μιας αποχαλινωμένης επίθεσης της αντεπανάστασης του κεφαλαίου, μετά την κατάρρευση των κατακτήσεων του Οχτώβρη, όπου κυριαρχικό ρόλο προσπαθούν να δώσουν στις δυνάμεις του ενστίκτου και του συναισθηματικού κόσμου, κατευθύνοντας τις δυνάμεις τους στην καθυπόταξη της διάστασης του λογικού, της νόησης και της συνείδησης. Αυτό φαίνεται από την προσπάθεια εξαπόλυσης κάθε μορφής θεοκρατικών αντιλήψεων (φονταμενταλισμός, ορθοδοξία, Ισλάμ κλπ.), των δυνάμεων του σκοταδισμού (σατανιστές, μέντιουμ κλπ.), τονίζοντας - προάγοντας καθετί το ενστικτικό (σεξ χωρίς έρωτα, επιθετικότητα, ρέιβ πάρτι, ναρκωτικά κλπ.). Προσπαθούν να μετατρέψουν τον πλανήτη σε παγκόσμιο "πορνείο" της ελεύθερης αγοράς, του πνεύματος, του σώματος, του χρήματος και της υποδούλωσης της εργασίας, όπου μοναδική διέξοδο στο άτομο άφησαν το θεό και την Ψυχανάλυση.
Ετσι, μόνη διέξοδος παραμένει η οργανωμένη αντίδραση για τη δημιουργία ενός ορθολογιστικά οργανωμένου σοσιαλιστικού κόσμου, που θα συνταιριάζει αρμονικά τις πραγματικές υλικές ανάγκες των ανθρώπων, μέσα από τη χαρά της δημιουργικής εργασίας και του έρωτα, που θα ξαναποχτήσουν τις χαμένες πλευρές τους, που πάει να τους τις αφαιρέσει ο αυτοματισμός, ο καπιταλισμός, η επιθετικότητα (βλέπε Περσικός Κόλπος - βία της TV), ο ξέφρενος ανταγωνισμός, και οι ανεξέλεγκτες ενεργειακές δυνάμεις της φύσης και της επιστήμης.
ΙΙ. Δηλαδή, ο ψυχικός κόσμος είναι το δεύτερο στάδιο που δημιουργήθηκε σε μια βραδεία εξελικτική διαδικασία ενός εκατομμυρίου ετών, πάνω στη βιολογική βάση (ένστικτα - ανάγκες), σαν αποτέλεσμα της εργασίας (γι' αυτό και στους δεξιόχειρες το κέντρο του λόγου βρίσκεται στο αριστερό εγκεφαλικό ημισφαίριο) και της διαπλοκής του ανθρώπου με το περιβάλλον και σαν "απάντηση" - αντίδρασή του στην προσπάθειά του να ικανοποιήσει ανάγκες.
Αυτό το δεύτερο στάδιο, το ψυχικό - διανοητικό, έχει πάλι δύο διαστάσεις: την καθαρά διανοητική - λογική και την καθαρά συναισθηματική (συγκινήσεις - φόβοι, αγωνία - στοργή - ενθουσιασμός κλπ.), δηλαδή συγκινήσεις - συναισθήματα.
Και αυτά τα δύο σκέλη του ψυχικού οικοδομήματος αποτελούν μια ενιαία διαλεκτική - εξελικτική πορεία, που τα ξεχωρίζουμε για καθαρά διδακτικούς λόγους, αλλά, και σαν ουσία, γιατί η νόηση βρίσκεται πάντα σε ανώτερο σκαλοπάτι - επίπεδο από το συναίσθημα - συγκίνηση.
Πρέπει να τονιστεί εξ αρχής πως στον άνθρωπο ολόκληρος ο ψυχικός κόσμος είναι λογοποιημένος: από τη συνείδηση, μέχρι το φόβο, τη χαρά, τη στοργή κλπ. τη μνήμη κλπ. και ξεχωρίζεται αποφασιστικά από την ψυχική ζωή των ζώων, που γίνεται μόνον με εικόνες (οπτικές, οσφρητικές κλπ.).
Αν θελήσει κανείς, να ξεχωρίσει, να περιγράψει και να αξιολογήσει αυτά τα τρία στάδια - επίπεδα του ανθρώπου στην ιστορική του διαδρομή, μπορούμε να πούμε, πως:
- Το ενστικτικό στάδιο κυριαρχούσε απόλυτα σε ολόκληρη τη διαδρομή του ανθρώπινου είδους, μέχρι πριν μερικές χιλιάδες χρόνια (να πούμε εκατό χιλιάδες;) και δειλά δειλά, με την εμφάνιση του λόγου, αρχίζει να επηρεάζεται από τη νόηση.
Ομως, ακόμη και σήμερα, τα ένστικτα - ανάγκες - επιθυμίες, αποτελούν - κυρίως - την ατμομηχανή της ψυχοδιανοητικής μας ζωής. Και αυτό το γνωρίζουν καλά οι επαναστάτες, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού κινητοποιείται με βάση τα κίνητρα μιας βιωματικής (βιωμένης), ψυχολογίας, που πρέπει να κερδηθεί από το πολιτικό επιτελείο, για να γίνει πρόγραμμα βάσης - δράσης για την κατάκτηση της εξουσίας (ιδεολογία κλπ.).
ΙΙΙ. Η τρίτη συναισθηματική διάσταση αποτελεί μια από τις κύριες διαστάσεις της ανθρώπινης ψυχολογίας (χαρά, ενθουσιασμός, τάση κατάκτησης, απόσυρσης κλπ.) και επηρεάζεται αποφασιστικά, κυρίως από την ικανοποίηση ενστικτικών αναγκών, και σε δεύτερο στάδιο από τη συνείδηση - νόηση (π. χ. Σταχανοφικό κίνημα, πτώση των Σαντινίστας - μια από τις αιτίες της κατάρρευσης του σοσιαλιστικού στρατοπέδου κλπ. υπονόμευση ενός έρωτα κλπ. ).
Επομένως, η ανθρωπότητα προχωρά ανοδικά, κυνηγώντας να ικανοποιήσει ανάγκες πρωταρχικές - βιολογικές και κοινωνικοποιημένες - δευτερεύουσες - και κατευθύνεται, σε μεγάλο βαθμό συνειδητά, από τη νοητική - νοηματική της διάσταση (π.χ. προγράμματα - θεσμοί - ιδεολογίες - επαναστατικά κινήματα), αλλά επηρεάζεται, κυρίως αρνητικά - βλέπε π. χ. τα στάδια του Θερμιδώρ της γαλλικής αστικής επανάστασης, και της Οχτωβριανής Επανάστασης που το ζούμε σήμερα - από το συναισθηματικό της έρμα (απογοήτευση, κόπωση των πρωτοπόρων, προπαγάνδα του αντίπαλου, θρησκευτική συνείδηση κλπ.)
Στη συναισθηματική διάσταση της ανθρωπότητας ανήκουν και οι κάθε είδους θρησκείες (αγάπη, φιλευσπλαχνία, εξιλέωση κλπ.), που αντιστρατεύονται και τη λογική και την ενστικτική πλευρά του ανθρώπου και διαδραματίζουν οπωσδήποτε αρνητικό ρόλο στη συνολική εξέλιξή του.
Μέσα στη νοητική διάσταση ανήκουν και η ψυχανάλυση και ο μαρξισμός. Ομως, ενώ ο μαρξισμός κατευθύνεται από τη νόηση - συνείδηση, η ψυχανάλυση αποτέλεσε το κίνημα της ψυχολογίας που υποστηρίζει πως οι υποσυνείδητες δυνάμεις κατευθύνουν τον άνθρωπο στην ερωτοσεξουαλική ζωή, την καθημερινή πράξη, μέχρι και την τέχνη, τη θρησκεία και την πολιτική, δίνοντας προτεραιότητα στο συναίσθημα, καί στην αιτιοκρατία της ανθρώπινης πράξης και στη θεραπεία της ψυχικής αρρώστιας.
Δρ. Γιάννης ΓΑΛΑΝΟΣ
Ψυχίατρος - Συγγραφέας
Σήμερα ζούμε τη φάση της εξαπόλυσης μιας αποχαλινωμένης επίθεσης της αντεπανάστασης του κεφαλαίου, μετά την κατάρρευση των κατακτήσεων του Οχτώβρη, όπου κυριαρχικό ρόλο προσπαθούν να δώσουν στις δυνάμεις του ενστίκτου και του συναισθηματικού κόσμου, κατευθύνοντας τις δυνάμεις τους στην καθυπόταξη της διάστασης του λογικού, της νόησης και της συνείδησης

TOP READ