11 Ιαν 2013

"Land of opportunity" & ο..κακός καπιταλισμός!


"Land of opportunity" & ο..κακός καπιταλισμός! 




Eνω, τελευταια στο...Νταβος προσπαθουν να μας διαβεβαιωσουν, (ή να μας..κοιμησουν με παραμυθακια!) οτι ο καπιταλισμός μπορεί να γινει..καλος, δλδ. να διορθωθει, οπως ακουσαμε να λενε γνωστοι καλεσμενοι των πανελς του CNN, οπως οι Arianna Huffington και ο Henry Blodget, του Business Insider και αρκετοι αλλοι που φιγουραρουν καθημερινα σε media, που ασχολουνται με το ..ξεπλυμα του συστηματος, οπου μεσα σε...λιγα λεπτα προτεινουν λυσεις που στοχευουν στο να επηρεασουν και να συμβαλλουν ετσι ωστε να διορθωθουν οι ...αδικιες που ο ...κακος καπιταλισμος εχει εγκαθιδρυσει χρονια τωρα, στις ΗΠΑ και αλλου! 

Καποιοι ομιλητες, τα πτυχια των οποιων τυχαινει να προερχονται απο τα μεγαλυτερα Πανεπιστημια του κοσμου, με εξ ισου εντυπωσιακα κερδη, ως επιχειρηματιες, δειχνουν τοσο επαγγελματιες στο ειδος αυτο της συζητησης, που πιστευω, θα τρομαζαν το μεσο Βορειοευρωπαιο πολιτικο συντακτη και θεατη, που εχει συνηθισει σ ενα πιο αργο και πιο ανθρωπινο, κατα τη γνωμη μου, τροπο συζητησης, απ αυτο τον εκνευριστικα γρηγορο ρυθμο και τη πιεση χρονου που προσφερoυν στον θεατη τα καναλια τυπου CNN, τα οποια κυριολεκτικα βομβαρδιζουν με χιλιαδες πληροφοριες και τελικα αγχωνουν τον μεσο θεατη, δημιουργωντας εντυπωσεις, αντι να ενημερωνουν! 

Κοινο σημειο ολων παντως ειναι οτι κινουνται στο πνευμα του Νταβος, οπου συμφωνα με τον ιδρυτη του οικονομικου αυτου φορουμ, Klaus Schwab, ο καπιταλισμος πρεπει να αναμορφωθει, γιατι οπως ειναι τωρα δεν ανταποκρινεται στις σημερινες μας αναγκες, αφου ισχυριζεται οτι δεν μαθαμε τιποτα απο τα μαθηματα της κρισης του 2009, που για τις ΗΠΑ μονο, σημαινε το χασιμο 8.000.000 θεσεων εργασιας, ενω ακουσαμε οτι σημερα μολις 2.000.000 θεσεις, απ αυτες εχουν επανακτηθει!


Αρκετοι απ αυτους τους Αμερικανους μηντιαρχες και δημοσιογραφους των πανελς, μιλουν για την αναγκη φορολογησης των πλουσιων, την επανεξεταση των ορων που οι τραπεζες δινουν δανεια, τον δικαιοτερο καταμερισμο ευθυνων μεταξυ εργοδοτων και εργαζομενων και αλλα τετοια λογια που αμφιβαλλει κανεις αν ειναι ρεαλιστικα οταν μιλα κανεις για τις κατ εξοχη καπιταλιστικες ΗΠΑ, οπου οι περισσοτεροι δειχνουν να ανησυχουν για τη κυβερνηση Οbama, επειδη δεν ηταν αυτο που περιμεναν, για την οικονομικη κριση στην Ευρωζωνη, οπως και για την οικονομια της Κινας που δειχνει σημαδια ...κοπωσης!

Μελη τετοιων πανελς δειχνουν παντως να συμφωνουν στο οτι "ο καπιταλισμος δεν ειναι το προβλημα, αλλα ο τροπος που εχει εφαρμοστει αυτος απο τις κυβερνησεις", ετσι ακουσαμε οτι π.χ οτι ειναι λαθος να ριχνουμε ευθυνες στον καπιταλισμο γιατι σημερα εχουμε απλα....κορπορατισμό, και οχι τη μορφη του καπιταλισμου που ειχαν στο μυαλο τους οι ιδρυτες του,  Αdam Smith και Alfred Marshall, οταν μεταξυ αλλων μιλουσαν και για την ηθικη του..(καλου) καπιταλισμου, (!) και τελικα εννοουσαν οτι όταν μια εταιρεία αποτυγχάνει σημαινει και τη διαλυση της και οχι οπως συμβαινει σημερα οπου τελικα φτανουν να ...διασωζονται με δισεκατομμύρια απο τα χρηματα των φορολογουμένων, κοινωνικοποιωντας δλδ τις απώλειες και ιδιωτικοποιωντας τα κέρδη!


Μια αλλη συζητηση αναφεροταν στο οτι οι ΗΠΑ δεν ειναι, πια ''the land of opportunity'', (η χωρα της ευκαιριας), οπως την αποκαλουσαν παλιοτερα, με τη λογικη του οτι ''αν δουλεψει κανεις σκληρα θα τα καταφερει''.  

Σημερα, ισχυριστηκαν, οτι υπαρχουν πολλες αλλες χωρες οπως η Δανια, Νορβηγια, Σουηδια, Φινλανδια, ο Καναδας, η Γερμανια και η Γαλλια, οπου εκει δινονται μεγαλυτερες δυνατοτητες για κοινωνικη εξελιξη, απ ο τι οι ΗΠΑ. 

Ο λογος ειναι οτι οι χωρες αυτες, επενδυουν, οπως ειπαν,  περισσοτερο στην εκπαιδευση, ελεγχουν καλυτερα, οπως π.χ η κυβερνηση του Καναδα που ενας ομιλητης ειπε οτι εχει κανει εξυπνοτερες επιλογες απο τους Αμερικανους στο να χειριζονται τις τραπεζες και να φροντιζουν για καλυτερους ορους στα στεγαστικα δανεια. 
Επισης, αρκετες απο αυτες τις χωρες δειχνουν να θελουν κρατησουν τους μεταναστες και οχι να τους διωξουν, οπως οι ΗΠΑ και αλλα κρατη (βλ. Ελλαδα) που παραδειγματιζονται απο τη λανθασμενη και σ αυτο το σημειο, πολιτικη των ΗΠΑ. 



 Αναρτήθηκε από Elva

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ Χαφιεδίζει και απειλεί μικρεμπόρους και καταναλωτές!


ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Χαφιεδίζει και απειλεί μικρεμπόρους και καταναλωτές!
Χολή ενάντια στους Ελληνες βιοπαλαιστές που απασχολούν στη δουλειά τους μετανάστες εργάτες, αλλά και ενάντια στα χειμαζόμενα λαϊκά στρώματα που ελέω καπιταλιστικής κρίσης και ακρίβειας στρέφονται αναγκαστικά και σε μετανάστες μικροπωλητές για να προμηθευτούν τα στοιχειώδη, χύνει με δύο απαράδεκτες ανακοινώσεις της η νεοναζιστική οργάνωση Χρυσή Αυγή. Κάνοντας στην πράξη αβάντες στο μεγάλο κεφάλαιο, τους μεγαλεμπόρους, υποκινεί το λεγόμενο κοινωνικό αυτοματισμό, σπέρνει τη διχόνοια στους ανθρώπους του μόχθου, καλεί μάλιστα τον κόσμο να μπαίνει σε μαγαζιά που απασχολούν ξένους εργάτες και να απειλεί τους μικρομαγαζάτορες.
Η νεοεμφανιζόμενη «Ενωση Ελλήνων Επαγγελματιών», που έστησαν τα φασιστοειδή, διανέμει ανακοινώσεις σε μικρεμπόρους και ελευθεροεπαγγελματίες, όπου κάνει γαργάρα τον «ανταγωνισμό», ουσιαστικά την ισοπέδωση που υφίστανται από μονοπώλια, όσα θέριεψαν ελέω πολιτικής ΕΕ - κυβερνήσεων, πολιτική που και η Χρυσή Αυγή υπηρετεί. Σκόπιμα και αποπροσανατολιστικά φορτώνει όλα τους τα προβλήματα στις «ανθελληνικές κυβερνήσεις» και τους «λαθρομετανάστες», ότι στέλνουν πολλά εμβάσματα στις χώρες καταγωγής τους, λες και γι' αυτό συνθλίβονται οι Ελληνες μικρομεσαίοι. Μαγαζάτορες που η οργάνωση φτάνει στο σημείο να τους «καρφώνει» λέγοντας ότι τα εμβάσματα «είναι παράγωγα ΥΠΟΠΤΩΝ και ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ συναλλαγών όπως και ΜΙΣΘΩΝ που σε βάρος του Ελληνα εργαζόμενου καρπούνται όλοι αυτοί που, ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ κάποιες φορές, απασχολείς στην επιχείρησή σου». Εμμεσα τους ζητά να διώξουν όσους μετανάστες βιοπαλαιστές απασχολούν, με σλόγκαν του τύπου «για να δημιουργήσουμε ξανά από την αρχή την ελληνική βιομηχανία». Να αναστήσουν, δηλαδή, οι μικροβιοτέχνες και επιτηδευματίες τις βιομηχανίες, το μεγάλο κεφάλαιο, τους μεγαλοκαρχαρίες που τους καταπίνουν έναν έναν, καθαρίζοντας την αγορά σε όφελός τους...
Ανάλογου ύφους και περιεχομένου ανακοίνωση διακινεί η Χρυσή Αυγή προς τους «φίλους καταναλωτές», όπως τους λέει. Οτι «κάθε ευρώ που προσφέρεις στους λαθραίους και παράνομους επαίτες των φαναριών, κάθε ευρώ που σπαταλάς αγοράζοντας λαθραία και παράνομα προϊόντα, κάθε ευρώ που δίνεις σε επαγγελματίες που ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ απασχολούν ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, κάθε ευρώ που ξοδεύεις απασχολώντας ΠΑΡΑΝΟΜΑ λαθρομετανάστες σε οικιακές εργασίες, φεύγει από τη χώρα σου (...)».
Τσιράκι του συστήματος, η Χρυσή Αυγή επίτηδες αποσιωπά ζητήματα χιλιοειπωμένα, αποδεκτά ακόμα και για υπηρεσίες του αστικού κράτους. Π.χ., υπάρχει επίσημη τοποθέτηση του ΣΔΟΕ, ότι δεν είναι εφικτός ο έλεγχος εισαγωγής των εμπορευμάτων του «παρεμπορίου», γιατί γίνεται σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ. Αρα, το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι αποτέλεσμα της «ελεύθερης αγοράς», της γνωστής ελευθερίας κυκλοφορίας εμπορευμάτων, αποτέλεσμα του Μάαστριχτ που υποστηρίζουν τα κόμματα του «ευρωμονόδρομου».
Παρακάτω η οργάνωση καλεί τους καταναλωτές: «Προτίμησε ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ προϊόντα και στήριξε τις επιχειρήσεις και τα καταστήματα που απασχολούν ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΕΣ εργαζόμενους (...) ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΣΟΥ Ενημέρωσε τα καταστήματα και τις επιχειρήσεις της περιοχής που κατοικείς και απασχολούν παρανόμως λαθρομετανάστες ότι ΔΕΝ θα τους προτιμάς για τις αγορές σου. ΜΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΕΙΣ άλλο έδαφος σε αυτούς που εγκληματούν κατά της πατρίδας και της οικογένειάς σου». Να τσακώνεται, δηλαδή, σε κάθε γειτονιά ο ένας λαϊκός άνθρωπος με τον άλλον για χάρη των φασιστοειδών και προς όφελος των μεγαλοκαρχαριών...

ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΔΕΗ - ΤΕΛΟΣ ΑΠΕ Αύξηση στα νοικοκυριά, μείωση στους βιομήχανους



ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΔΕΗ - ΤΕΛΟΣ ΑΠΕ
Αύξηση στα νοικοκυριά, μείωση στους βιομήχανους
Στο 9% η αύξηση για το οικιακό τιμολόγιο, στο 22,5% η μείωση για τις μεγάλες βιομηχανίες
Μεγάλη αύξηση του τέλους ΕΤΜΕΑΡ (πρώην ΑΠΕ) για όλες τις κατηγορίες καταναλωτών, εκτός της Υψηλής Τάσης (μεγάλες ενεργοβόρες βιομηχανίες) που ευνοείται με προκλητική μείωση κατά 22,5%, αποφάσισαν η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και η κυβέρνηση για τα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος από την αρχή του έτους και μέχρι τον Ιούνη. Τα ίδια τιμολόγια, στα οποία έχουν ενσωματωθεί από την αρχή του μήνα και οι νέες αυξήσεις στην κιλοβατώρα, που ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί! Η νέα μεσοσταθμική τιμή ανά μεγαβατώρα για το τέλος ΕΤΜΕΑΡ είναι 9,32 ευρώ από 7,50 ευρώ, με αντίστοιχη μεσοσταθμική αύξηση κατά 24,2%. Οι επιβαρύνσεις, όμως και οι τιμές είναι πολύ μεγαλύτερες για ορισμένες κατηγορίες, με στόχο να εισπραχθούν στο εξάμηνο 243,78 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την απόφαση, οι μεταβολές ανά 1.000 κιλοβατώρες κατανάλωσης, ανάλογα με την τάση, είναι:
Στην Υψηλή Τάση (22 από τις μεγαλύτερες και πιο ενεργοβόρες βιομηχανίες) στα 3,55 ευρώ (από 4,58 ευρώ), μείωση κατά 22,48%. Η μείωση μεταφράζεται σε εκατομμύρια ευρώ και ...έπεται συνέχεια.
Στη Χαμηλή Τάση:
  • Οικιακή χρήση: 9,53 ευρώ (από 8,74 ευρώ), αύξηση 9%
  • Αγροτική χρήση: 6,48 ευρώ (από 5,61 ευρώ), αύξηση 15,5%
  • Λοιπές χρήσεις (μικρομάγαζα): 14,91 ευρώ (από 9,53 ευρώ), αύξηση 56,5%
Στη Μέση Τάση:
  • Αγροτική χρήση: 5,57 ευρώ (από 4,35 ευρώ), αύξηση 28%
  • Λοιπές χρήσεις: 7,76 ευρώ (από 7,17 ευρώ), αύξηση 8,2%
Η ΡΑΕ θα προχωρήσει σε νέες αυξήσεις για το δεύτερο εξάμηνο του 2013. Με την απόφασή της ανέτρεψε ήδη τις τιμές που είχε αποφασίσει μέχρι τον Ιούνη του 2013. Σκοπός είναι το κλείσιμο της τεράστιας «τρύπας» των 280 εκατ. ευρώ για το 2012 στον ειδικό λογαριασμό που τηρεί ο ΛΑΓΗΕ (λειτουργός αγοράς) για να πληρώνει τους παραγωγούς ΑΠΕ και η διασφάλιση των πληρωμών του 2013. Υπάρχει εξάλλου και σχετική μέριμνα στο άρθρο 9 της από 19.11.2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που αναφέρει ότι «για την περίοδο 2013 - 2014 το ύψος των μοναδιαίων χρεώσεων καθορίζεται κατά τρόπον ώστε το έλλειμμα του ειδικού διαχειριστικού Λογαριασμού να αποσβεστεί έως το τέλος της διετίας».

Αλλος ο δρόμος του λαού


Αλλος ο δρόμος του λαού
«Στη νέα "βαριά βιομηχανία" της Ελλάδας εξελίσσονται οι εξαγωγές καθώς το 2012 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων υπολογίζεται ότι συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, προσέφεραν στην ελληνική οικονομία πάνω από 24 δισ. ευρώ, 2 δισ. ευρώ περισσότερα από το 2011 πραγματοποιώντας νέο υψηλό ρεκόρ. Η επίδοση αυτή αντιστοιχεί σε ποσοστό 12,6% του ΑΕΠ της χώρας ενώ αν προστεθούν και οι εξαγωγές υπηρεσιών οι εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις συνεισφέρουν περίπου 23% του ΑΕΠ». Αυτά γράφει σε ρεπορτάζ της η χθεσινή «Καθημερινή». Στο ίδιο ρεπορτάζ η εφημερίδα αναφέρει μια σειρά μέτρα που ετοιμάζεται να πάρει η κυβέρνηση για την ενίσχυση του τομέα των εξαγωγών με πιο χαρακτηριστικό την καταβολή από το κράτος στα πλαίσια του επενδυτικού νόμου 620 εκατ. ευρώ το 2013, έναντι των 510 εκατ. ευρώ το 2012.
Το συγκεκριμένο ρεπορτάζ εντάσσεται στην αστική προπαγάνδα για την αναγκαιότητα της εξωστρεφούς ανάπτυξης γιατί αυτή θα βγάλει από την κρίση την καπιταλιστική οικονομία, σε όφελος βεβαίως του κεφαλαίου. Πρόσφατα το «Βήμα» έγραφε: «Οι τροφοδοτούμενες και από τη Δύση επαναστάσεις στοχεύουν και στο άνοιγμα μιας μεγάλης αγοράς 350-400 εκατομμυρίων ανθρώπων συνολικού τζίρου μεταξύ 1,5 και 2 τρισ. δολ. Η διάχυση του πλούτου στη Βόρεια Αφρική και στην ευρύτερη ζώνη της Μέσης Ανατολής μπορεί να δώσει ώθηση στην παγκόσμια ανάπτυξη, καθώς πρόκειται για πολυπληθή περιοχή, που κατοικείται από πολίτες με τεράστια αποθέματα ανεκπλήρωτης ζήτησης. Στη βάση και τέτοιων διεθνών εξελίξεων καλλιεργούνται προσδοκίες για μια ελληνική οικονομική αναγέννηση, όπως υποστηρίζουν οι θιασώτες του καινούριου εξωστρεφούς αναπτυξιακού μοντέλου». Το ίδιο πανηγυρικά τοποθετήθηκαν με τη συμφωνία «Cosco» και HP, αφού η δεύτερη αποφάσισε να μεταφέρει τα προϊόντα της στην Ευρώπη μέσω του λιμανιού του Πειραιά και από εκεί σιδηροδρομικώς σε όλη την Ευρώπη, επειδή το λιμάνι του Ρότερνταμ που χρησιμοποιούσε έως τώρα της αύξησε το μεταφορικό κόστος.
***
Το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής: Ποιες λαϊκές ανάγκες καλύπτει η αύξηση των εξαγωγών, συμφωνίες τύπου «Cosco» - HP, ή η αγορά στη Βόρεια Αφρική και στη Μέση Ανατολή; Μήπως θα αυξηθούν οι μισθοί, οι συντάξεις, θα μειωθεί η ανεργία που έφτασε το 1,5 εκατομμύριο, θα βελτιωθεί η Υγεία, η εκπαίδευση κ.λπ.; Μήπως θα λυθεί το διατροφικό πρόβλημα και θα μειωθούν οι εισαγωγές; Τίποτε απ' όλ' αυτά δεν πρόκειται να γίνει. Πριν μερικούς μήνες ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων, προβάλλοντας τη συμβολή του στην αντιμετώπιση της κρίσης με την αύξηση των εξαγωγών εμπορευμάτων, άρα και την αύξηση της κερδοφορίας του, ζητούσε μέτρα παραπέρα μείωσης μισθών, εργοδοτικών εισφορών. Οταν ήδη οι μισθοί είναι μισθοί πείνας, 511 ευρώ μεικτά για εργαζόμενους κάτω από 25 ετών και 585 για όλους τους άλλους και οι εργασιακές σχέσεις λάστιχο. Αυτοί είναι που βασικοί παράγοντες που οδήγησαν στην αύξηση των εξαγωγών, αφού μειώθηκε το κεφάλαιο που πληρώνουν για μισθούς, επομένως αυξάνεται η ανταγωνιστικότητα. Τέτοιες και ακόμη χειρότερες εργασιακές συνθήκες χρειάζονται. Αλλωστε, η ανταγωνιστικότητα είναι ζητούμενο και παίρνονται αντεργατικά μέτρα παντού στο όνομά της, μόνο που ακριβώς γι' αυτό κάποτε εξισώνεται και χάνεται το πλεονέκτημα της εξωστρέφειας και των εξαγωγών. Προκειμένου να διατηρηθεί απαιτούνται συνεχώς μέτρα για το συνεχές φτήνεμα των εργαζομένων.
Να θυμίσουμε ως προς την ανταγωνιστικότητα και πώς εξισώνεται, πρόσφατο άρθρο της «Καθημερινής» που έγραφε: «Μόλις πρόσφατα, η "Apple" ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε επένδυση 100 εκατ. δολ. ώστε να "επιστρέψει" μέρος της παραγωγής των Mac σε αμερικανικό έδαφος. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους απασχόλησης στην Κίνα έχει περιοριστεί δραστικά. Το 2000, η μέση ωριαία αμοιβή του βιομηχανικού εργάτη στην Κίνα ανήρχετο στα 0,52 δολάρια ΗΠΑ. Ωστόσο, έως το 2015, η εν λόγω αμοιβή θα έχει φτάσει στα 6 δολ., ιδιαίτερα δε στις βιομηχανίες που απαιτούν εξειδικευμένο προσωπικό. Αν και η μέση, ωριαία αμοιβή των βιομηχανικών εργατών στις ΗΠΑ ανέρχεται στα 19 δολάρια, η "Boston Consulting Group" υποστηρίζει ότι παράγοντες που δεν σχετίζονται με τους μισθούς ευνοούν σαφώς την παραγωγή εντός αμερικανικού εδάφους. Μεταξύ αυτών, το γεγονός ότι οι Αμερικανοί εργάτες είναι πιο παραγωγικοί, ότι η αυτοματοποίηση έχει μειώσει το ποσοστό κόστους των μισθών ως μέρος του συνολικού κόστους παραγωγής, καθώς και το ότι το φθηνό φυσικό αέριο συντείνει επίσης στη μείωση του κόστους παραγωγής. Τέλος, η αύξηση του κόστους πετρελαίου έχει αυξήσει το κόστος των ναύλων, επηρεάζοντας το κόστος των εισαγομένων προϊόντων». Και συμπλήρωνε: «Η ύφεση περιορίζει τώρα την όρεξη των Αμερικανών και των Ευρωπαίων για εισαγόμενα προϊόντα. Η Κίνα και άλλες χώρες επαναπροσδιορίζουν τώρα την αναπτυξιακή πολιτική τους, που στηριζόταν στις εξαγωγές, επιδιώκοντας την τόνωση της εγχώριας ζήτησης».
***
Να γιατί λέμε ότι η όποια καπιταλιστική ανάπτυξη είναι εχθρική για το λαό που πρέπει να ακολουθήσει άλλο δρόμο ανάπτυξης παλεύοντας για λαϊκή εξουσία και οικονομία. Μόνον αυτή μπορεί να διασφαλίσει την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών με την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής ώστε ο πλούτος που παράγεται από τους εργαζόμενους να ανήκει στο λαό, θα αξιοποιούνται όλες οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας που τώρα το κεφάλαιο επειδή δε βγάζει γρήγορο και μεγάλο κέρδος δεν τις αξιοποιεί. Μόνο αυτή την οικονομία μπορεί να αναπτύσσει σε όφελός του.

Κλάρα ψηλά κι αγνάντευε...


Κλάρα ψηλά κι αγνάντευε...
«Θα συνεχίσουμε να είμαστε τσεκουράτοι,
προς πάσα κατεύθυνση».
*
Η δήλωση είναι της κυρίας Ολγας Τρέμη.
Εγινε κατά τη διάρκεια του δελτίου ειδήσεων του «Mega» της 7/1/2013.
Αποτελεί το καταστάλαγμα της συζήτησης που διημείφθη την ίδια μέρα και κατά τη διάρκεια του δελτίου, μεταξύ της τηλεπαρουσιάστριας και συντελεστών του δελτίου του σταθμού.
Το θέμα της συζήτησής τους περιστράφηκε γύρω από την ανεπίληπτη δημοσιογραφική ποιότητα του δελτίου του σταθμού (δηλαδή, των εαυτών τους).
Είναι μια δήλωση - κορωνίδα τόσο της κυρίας Τρέμη όσο και των συνεργατών της ότι θα συνεχίζουν - «τσεκουράτα» - τον ίδιο και γνωστό στο πανελλήνιο δρόμο. Αυτόν τον ωραίο δρόμο της αντικειμενικής, της πλουραλιστικής, της ακηδεμόνευτης και της ανεξάρτητης ενημέρωσης του λαού. Χωρίς σκοπιμότητες, με σεβασμό στην άλλη άποψη και με ίσες αποστάσεις απέναντι σε εξουσιαστές και εξουσιαζόμενους.
*
Διευκρίνιση: Σημειώνουμε τη συγκεκριμένη δήλωση διότι, αν και είμαστε ακόμα στην αρχή της χρονιάς, συνεπώς πολλά θα δούμε και πολλά θα ακούσουμε ακόμα, εντούτοις πιστεύουμε ότι έχει ήδη θέσει σοβαρή υποψηφιότητα για το βραβείο Πούλιτζερ.
***
Υστερόγραφο: Λίγη ώρα αργότερα από τη δήλωση της κυρίας Τρέμη, ο έτερος «τσεκουράτος», ο κ. Πρετεντέρης, μεταξύ των καλεσμένων στην πολιτική του εκπομπή (με θέμα την κρίση, τα δεινά της ελληνικής κοινωνίας κ.ο.κ.) είχε και τον κύριο Γρηγόρη Αρναούτογλου.
Ο κ. Γρηγόρης Αρναούτογλου είναι αυτός που μεταξύ άλλων, στη δική του εκπομπή, στον ίδιο σταθμό, κρατούσε επί χρόνια - και ανελλιπώς - ενήμερο το πανελλήνιο για το κάθε πότε αφόδευε η ηρωίδα του σόου του: Η αγελάδα (θυμάστε;) επ' ονόματι Κλάρα...

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Μέτρα ανάπτυξης για ποιον;


Μέτρα ανάπτυξης για ποιον;
-- Ποιον θα ωφελήσουν τα μέτρα για ανάπτυξη που ανακοίνωσε η κυβέρνηση;
Μια προσεκτική ματιά στα μέτρα και στις δράσεις που ανακοίνωσε προχτές το υπουργείο Ανάπτυξης για την ανάκαμψη της ελληνικής καπιταλιστικής οικονομίας, δείχνει ακόμα πιο καθαρά ότι απ' αυτή δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν οι εργαζόμενοι και τα άλλα λαϊκά στρώματα. Οι άξονες που παρουσίασε ο Κ. Χατζηδάκης είναι οι παρακάτω:
Ρευστότητα. Εδώ εντάσσει μεταξύ άλλων την απορρόφηση 3.890 εκατ. ευρώ από τα διάφορα προγράμματα της ΕΕ για το 2013, επιδοτούμενα δάνεια (50% στο επιτόκιο) ύψους 680 εκατ. ευρώ στους επιχειρηματίες και διοχέτευση στην αγορά ακόμη 400 εκατ. ευρώ από τα 1,44 δισ. που προβλέπονται συνολικά στη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ποιος θα τα καρπωθεί αυτά τα λεφτά; Οι αυτοαπασχολούμενοι και οι μικροί ΕΒΕ; Οχι βέβαια. Οσοι από αυτούς δεν έχουν κλείσει, παλεύουν να διασφαλίσουν ένα υποτυπώδες μεροκάματο και είναι ήδη υπερχρεωμένοι με δάνεια στις τράπεζες. Τα χρήματα από τις ευρωπαϊκές τράπεζες και τα ταμεία, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, θα τα καρπωθούν οι μεγάλοι ντόπιοι επιχειρηματικοί όμιλοι, οι οποίοι θα επιδιώξουν να κάνουν μπίζνες με ξένα μονοπώλια που σκοπεύουν να επενδύσουν τα συσσωρευμένα τους κεφάλαια στα συντρίμμια των εργατικών και λαϊκών κατακτήσεων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την ΕΕ, το 63% των διαθέσιμων κονδυλίων από τα διαρθρωτικά ταμεία χρηματοδοτούν δράσεις που συμβάλλουν άμεσα στην προώθηση της αντιλαϊκής στρατηγικής «Ευρώπη 2020». Στην Ελλάδα, μάλιστα, μεγάλο τμήμα τους - πάνω από 40%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - επιστρέφει άμεσα στους μονοπωλιακούς ομίλους των ισχυρών καπιταλιστικών κρατών της ΕΕ, ενώ το υπόλοιπο λυμαίνεται η ντόπια αστική τάξη. Συμπέρασμα: Οταν η κυβέρνηση λέει «ρευστότητα για ανάπτυξη», εννοεί φθηνό χρήμα στα μονοπώλια να κάνουν επενδύσεις και να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τη θέση τους απέναντι στους μικρούς που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Αλλη μια απόδειξη ότι το κεφάλαιο έχει ανεπένδυτα συσσωρευμένα κέρδη, αλλά περιμένει αύξηση της κρατικής συνδρομής με χρήμα και αντεργατικούς νόμους για να επενδύσει για γρήγορο και σίγουρο κέρδος.
Δημόσια έργα. Εδώ εντάσσει κύρια έργα υποδομών, ζωτικής σημασίας για το κεφάλαιο για τρεις λόγους: Πρώτον, επειδή κερδίζει άμεσα από τη συμμετοχή στην κατασκευή των έργων, μασουλώντας κρατικό χρήμα και φτηνά δάνεια. Δεύτερον, επειδή αναλαμβάνει την εκμετάλλευση αυτών των έργων (δρόμοι, μετρό, σιδηρόδρομο, λιμάνια), άρα εξασφαλίζει εγγυημένο κέρδος. Και τρίτον, επειδή στην πλειοψηφία τους πρόκειται για υποδομές που έχει ανάγκη η ντόπια και ξένη πλουτοκρατία για να διακινεί ταχύτερα τα εμπορεύματα και τις πρώτες ύλες, να ελέγχει το εσωτερικό και εξωτερικό εμπόριο. Για παράδειγμα, έργο προτεραιότητας για την κυβέρνηση είναι η σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι του Ικονίου. Για το έργο ατό «καίγονται» η «Cosco» και η HP, καθώς η δεύτερη θα μεταφέρει στο εξής τα προϊόντα της στην Ευρώπη μέσω του λιμανιού του Πειραιά και από εκεί σιδηροδρομικώς σε όλη την Ευρώπη, επειδή το λιμάνι του Ρότερνταμ που χρησιμοποιούσε έως τώρα έγινε ασύμφορο, εξαιτίας της αύξησης στις τιμές του πετρελαίου για τα πλοία, που την αντιμετωπίζουν οι εφοπλιστές με μείωση κατανάλωσης πετρελαίου, άρα αύξηση των ημερών μεταφοράς, που σημαίνει μεγαλύτερο κόστος μεταφοράς. Προϋπόθεση όμως για να γίνει η συγκεκριμένη επένδυση της πολυεθνικής είναι να ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση με το Ικόνιο και αυτή την αξίωση σπεύδει να ικανοποιήσει τώρα η κυβέρνηση. Την ίδια ώρα, η «Cosco» με το ΣΕΜΠΟ ελέγχει τις θαλάσσιες πύλες των εμπορευμάτων στην Ελλάδα και ο διαμετακομιστικός κόμβος στο Θριάσιο θα γίνει σε δημόσιες εκτάσεις, τις οποίες η θυγατρική του ΟΣΕ που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του θα παραχωρήσει σε ιδιώτες. Ανάμεσα στα έργα είναι και η ολοκλήρωση των ΣΔΙΤ για τη διαχείριση απορριμμάτων, η οποία έχει αναδειχτεί παγκόσμια σε κερδοφόρα μπίζνα για το κεφάλαιο.
Αναδιαρθρώσεις. Εδώ η κυβέρνηση εντάσσει όλη την γκάμα των φιλομονοπωλιακών μέτρων που προωθεί και σχεδιάζει. Βάζει τις ιδιωτικοποιήσεις (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ) και την απελευθέρωση τομέων της οικονομίας, που στόχο έχουν να ανοίξουν νέα κερδοφόρα πεδία δράσης στο κεφάλαιο και να μονοπωλήσουν παραπέρα τομείς της οικονομίας, βγάζοντας από τη μέση τους μικρούς. Οι αναδιαρθρώσεις περιλαμβάνουν επίσης μέτρα για τη «διευκόλυνση» των επενδύσεων, με νέα προκλητικά προνόμια υπέρ του μεγάλου κεφαλαίου, όπως η κατάργηση της κυριακάτικης αργίας, η μείωση του κόστους ίδρυσης επιχειρήσεων, η προώθηση της συμφωνίας της κυβέρνησης με τον ΟΟΣΑ για την «ενίσχυση του ανταγωνισμού» σε τουρισμό, επεξεργασία τροφίμων, οικοδομικών υλικών, λιανεμπόριο κ.ά. Με τέτοια και άλλα μέτρα θα ξεκινήσει ξανά ο κύκλος της κερδοφόρας απόδοσης για τα μονοπώλια και ένας νέος γύρος συσσώρευσης κεφαλαίων, που θα εκκολάψει την επόμενη κρίση.
Αυτά για το κεφάλαιο. Για το λαό; Μισθοί πείνας, 511 ευρώ μεικτά για τους κάτω από 25 και 585 για όλους τους άλλους. Χαράτσια και φορολογία θανάτου, Υγεία - Πρόνοια - Παιδεία επί πληρωμή. Εργασιακές σχέσεις - λάστιχο και ένας στους τρεις να βρίσκεται αντιμέτωπος με το φάσμα της φτώχειας. Οι ταξικές αντιθέσεις σε όλο τους το μεγαλείο και θα βαθύνουν κι άλλο σε συνθήκες καπιταλιστικής ανάπτυξης, αφού ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος και προϋποθέτει διαρκές μεγάλωμα της εργασιακής εκμετάλλευσης. Στο χέρι του λαού είναι να σπάσει το φαύλο κύκλο. Αντιπαλεύοντας οργανωμένα τα μέτρα και δημιουργώντας προϋποθέσεις για αντεπίθεση, με λαϊκή συμμαχία και το βλέμμα στραμμένο στο γκρέμισμα της αστικής εξουσίας, στο ξεπάτωμα των αστών από τα μέσα παραγωγής και την κοινωνικοποίησή τους.

Το παράδειγμα της PEPSICO


Το παράδειγμα της PEPSICO
Στις 17 του περασμένου Δεκέμβρη, ο Αντ. Σαμαράς συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τους εκπροσώπους 13 πολυεθνικών ομίλων στην Ελλάδα, για να τους διαφημίσει το αντιλαϊκό έργο της συγκυβέρνησης. Το κυβερνητικό επιτελείο έστησε τη συνάντηση για να προπαγανδίσει ότι η κυβέρνηση εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις στους επιχειρηματίες να κάνουν επενδύσεις και αυτοί ανταποκρίνονται, με όφελος τάχα για το λαό, ο οποίος υποτίθεται ότι βγαίνει κερδισμένος επειδή διασφαλίζονται ή δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας. Στόχος και εκείνης της συνάντησης ήταν να παρουσιάσει η κυβέρνηση τις πολυεθνικές σαν σωτήρες τάχα του λαού, που χωρίς αυτούς είναι καταδικασμένος στην ανεργία και την ανέχεια.
Πριν όμως περάσει ένας μήνας, επαληθεύτηκε ότι οι πολυεθνικές για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι το κέρδος και πως με γνώμονα αυτό επενδύουν ή αποσύρουν κεφάλαια από μια επιχείρηση ή έναν τομέα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πολυεθνική PEPSICO - ΗΒΗ, η οποία έβαλε προχτές λουκέτο στο εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού στο Λουτράκι, καλώντας τους 20 εναπομείναντες εργαζόμενους να μεταφερθούν στο εργοστάσιό της στα Οινόφυτα ή αλλιώς θα οδηγηθούν στην ανεργία. Τους προηγούμενους μήνες η εταιρεία είχε προχωρήσει σε πρόγραμμα «εθελουσίας» εξόδου, με συνέπεια να αποχωρήσουν περισσότεροι από 40 εργαζόμενοι. Επιπλέον, από τις αρχές του 2012 στην εταιρεία είχαν ληφθεί μέτρα μείωσης του λεγόμενου «μισθολογικού κόστους», μέσω της υπογραφής διετών ατομικών συμβάσεων, που προέβλεπαν μειώσεις μισθών και «πάγωμα» των ωριμάνσεων.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι ο δήμαρχος Λουτρακίου - Αγίων Θεοδώρων, μιλώντας χτες στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, επισήμανε ότι η εταιρεία έχει βοηθηθεί, όπως και όλες οι εταιρείες εμφιαλώσεων, από το δήμο, αφού ήδη για το 2012 έχει μειώσει τα τέλη νερού, που αποτελεί την πρώτη ύλη των εργοστασίων, κατά 50%, με οφέλη πολλές χιλιάδες ευρώ για τις εταιρείες, προκειμένου να στηρίξει την επιχειρηματικότητα στην περιοχή και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας! Εξίσου γενναία στήριξη πήρε η επιχείρηση από το κράτος, με τους αντεργατικούς νόμους και τα άλλα προνόμια που απολαμβάνει, όπως άλλωστε και όλες οι μεγαλοεπιχειρήσεις. Επισημαίνεται ότι εκπρόσωπος της συγκεκριμένης πολυεθνικής παραβρέθηκε στη συνάντηση που είχε ο Αντ. Σαμαράς με τα στελέχη των 13 πολυεθνικών.
Τι προκύπτει ως συμπέρασμα; Οτι ο καπιταλιστής επενδύει όπου έχει κέρδος. Οταν έχει χασούρα, όταν πιέζεται από τον ανταγωνισμό, ή όταν ανακαλύπτει τομείς που του δίνουν μεγαλύτερο κέρδος, τότε κλείνει εργοστάσια, απολύει εργάτες και πάει λέγοντας. Το παράδειγμα της PEPSICO είναι διδακτικό για τους εργαζόμενους και κάνει σκόνη την προπαγάνδα της κυβέρνησης που προσπαθεί να πλασάρει για σωτήρες τους δυνάστες της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων

Πρόκληση εφοπλιστικής «φιλευσπλαχνίας»


Πρόκληση εφοπλιστικής «φιλευσπλαχνίας»
«Να σε κάψω Γιάννη, να σ' αλείψω λάδι». Σε αυτήν τη γραμμή η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αυτοί που απολαμβάνουν μια σειρά φοροαπαλλαγές (π.χ. αυτή στο πετρέλαιο, ενώ τα λαϊκά νοικοκυριά ξεπαγιάζουν), που τσακίζουν τα πληρώματα Ελλήνων ναυτεργατών, που στέλνουν δεκάδες λαϊκούς ανθρώπους στην ανεργία, αποφάσισαν να συνδράμουν τη δημοτική αρχή Αθήνας στην «ενίσχυση οικογενειών με ανήλικα παιδιά που πλήττονται από την οικονομική κρίση». Οτι «σε πρώτη φάση 500, και άμεσα, επιπλέον οικογένειες δημότες της Αθήνας, παραλαμβάνουν (...) κάθε μήνα δέμα βάρους 35 κιλών, που περιλαμβάνει βασικά είδη τροφίμων και πρώτης ανάγκης». Ακόμα ότι «η ενέργεια αυτή εντάσσεται στο πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που έχει σαφή προσανατολισμό να ενισχύσει την οικογένεια, τα παιδιά και τους νέους και επικεντρώνεται σε περιοχές που έχουν πληγεί από τη δυσμενή συγκυρία (...) έχει ήδη προγραμματίσει ένα πλαίσιο ενεργειών κοινωνικής προσφοράς σε όλη τη χώρα συνεχίζοντας τη μακρά παράδοση ευεργεσίας της ναυτιλιακής κοινότητας στον τόπο μας»...
Κατέχοντας τα βασικά μέσα παραγωγής στα χέρια τους, πλουτίζοντας από το μόχθο των εργατών, πετούν αραιά και πού ένα ξεροκόμματο. Δεν ξεπλένονται με ελεημοσύνες σε ανθρώπους που τους έχουν ωθήσει στην εξαθλίωση, ούτε η κατάσταση σώνεται με δυο πακέτα μακαρόνια, όσο τα πλατιά λαϊκά στρώματα δεν παίρνουν στα χέρια τους τον πλούτο που παράγουν.

Κάτω τα χέρια από τον «902»


Κάτω τα χέρια από τον «902»
Κλιμακώνεται η πολύμορφη επιχείρηση για αφαίρεση της άδειας της τηλεόρασης του «902». Χτες η Ενωση Ιδιοκτητών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας με ανακοίνωσή της και με πρόσχημα ότι «δεν εκδόθηκαν οι κατ' εξουσιοδότηση του νόμου διοικητικές πράξεις εκχώρησης των συχνοτήτων», όπως αναφέρει, τις συχνότητες δηλαδή που και στους ίδιους έχουν παραχωρηθεί και εκπέμπουν, φτάνει να διαμαρτύρεται επειδή δεν ανακλήθηκε η πανελλαδική άδεια από τον «902». Γράφει συγκεκριμένα: «Ετσι φθάσαμε μέχρι του σημείου να δηλωθεί πρόσφατα από την ιδιοκτησία σταθμού που διέκοψε προ πολλού τη λειτουργία του αλλά κατόπιν μετέγνωσε ότι "...έχει κερδίσει στην πράξη την άδεια πανελλαδικής εμβέλειας και θα την υπερασπισθεί με κάθε τρόπο"», αναφέροντας ταυτόχρονα ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί μέλη της ΕΙΤΗΣΕ έχουν όλοι αδειοδοτηθεί. Αλλά και ο «902» έχει αδειοδοτηθεί όπως και αυτοί. Γιατί επομένως αυτή η στόχευση; Επίσης αναφέρει οτι ο «δημόσιος τομέας διαρκώς διογκούται με προφανή κατασπατάληση δημοσίου χρήματος... διόγκωση της ΕΡΤ ΑΕ, Κανάλι της Βουλής, κ.ο.κ.». Ενάντια και στη δημόσια τηλεόραση. Αλλά τώρα θυμήθηκαν τις παραλείψεις στο τηλεοπτικό τοπίο; Και αυτή η παρέμβαση επιβεβαιώνει την ανακοίνωση της «Ραδιοτηλεοπτικής» για την επαναλειτουργία του τηλεοπτικού «902» που υπογράμμιζε: «Τις τελευταίες ημέρες ξεδιπλώνεται μια πολύμορφη επιχείρηση με στόχο την αφαίρεση της άδειας της τηλεόρασης του "902", με πρόσχημα την αναστολή της εκπομπής τηλεοπτικού προγράμματος. Είναι μια επιχείρηση ολοφάνερα και προκλητικά επιλεκτική, αφού, σε καμία ανάλογη περίπτωση μέχρι σήμερα δεν υπήρξαν παρόμοιες συνέπειες». Είχε προηγηθεί στοχευμένη παρέμβαση ορισμένων ιδιωτικών καναλιών και των ιδιοκτητών τους ενάντια στον «902» με ρεπορτάζ στα κεντρικά τους δελτία ειδήσεων. Από κοντά έσπευσε και η ναζιστική Χρυσή Αυγή, που κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή ζητώντας να ανακληθεί η άδεια του τηλεοπτικού «902». Τέτοια συγχορδία. Ολα δε αυτά, παρά το γεγονός ότι ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρξαν παρόμοιες συνέπειες για άλλο σταθμό. Το ξαναλέμε: Η τηλεόραση του «902» έχει κερδίσει στην πράξη την άδεια πανελλαδικής εμβέλειας και θα την υπερασπισθεί με κάθε τρόπο.

Οπως κι αν τον πουν είναι σάπιος καπιταλισμός



Οπως κι αν τον πουν είναι σάπιος καπιταλισμός
Γρηγοριάδης Κώστας
Ο Κλάους Σβαμπ, καθηγητής που ίδρυσε το Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, μίλησε ενόψει της έναρξης των εργασιών του φόρουμ που θα γίνει από τις 23 έως τις 27 Γενάρη. Πρόκειται για το φόρουμ όπου οι ισχυροί του καπιταλισμού προτείνουν και σχεδιάζουν πώς θα πιουν το αίμα των λαών για να αυξήσουν τα κέρδη τους τα μονοπώλια.
Λέει λοιπόν ο Κλ. Σβαμπ: «Ο όρος καπιταλισμός δεν είναι πλέον κατάλληλος. Θα πρέπει να αντικατασταθεί από τον όρο επιχειρηματικότητα - μια επιχειρηματικότητα ορθολογική. Η εποχή του θριάμβου του καπιταλισμού έχει περάσει ανεπιστρεπτί».
Να, λοιπόν, που οι πρυτάνεις της καπιταλιστικής βαρβαρότητας ομολογούν ότι έχουν μεγάλα ζόρια. Ζόρια που εκφράζονται με τεράστιες συγκρούσεις επιχειρηματικών συμφερόντων, με δεδομένη την καπιταλιστική κρίση. Την ίδια στιγμή κλιμακώνεται η αντιλαϊκή επίθεση στους λαούς των καπιταλιστικών κρατών και, ταυτόχρονα, επιχειρούν να πλασάρουν όρους που θα αντικαταστήσουν τον καπιταλισμό.
Ο,τι κι αν κάνουν, ο καπιταλισμός είναι καπιταλισμός και φέρνει οικονομικές κρίσεις, εξαθλίωση, ανεργία, δυστυχία, πολέμους. Οποιον όρο κι αν λανσάρουν, η ουσία δεν αλλάζει.
Και αυτό που χρειάζεται να αντικατασταθεί και να πεταχτεί στα σκουπίδια είναι ακριβώς αυτό το σύστημα, το καπιταλιστικό, που έχει σαπίσει και αναδίνει την μπόχα του. Για να χτίσει ο λαός τη δική του εξουσία και να απολαμβάνει τον πλούτο που παράγει.

TOP READ