13 Ιουν 2017

Επικίνδυνη «παρεμβατική πολιτική»




«Ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται» λέει η παροιμία, και η αστική τάξη της χώρας, επιβεβαιώνοντάς την, σπεύδει να επωφεληθεί από τις ανακατατάξεις που πυροδοτούν οι ιμπεριαλιστικοί σχεδιασμοί και ανταγωνισμοί στην ευρύτερη περιοχή, επιδιώκοντας να αναβαθμίσει τον περιφερειακό της ρόλο.
Υπηρετώντας αυτόν το σχεδιασμό, η κυβέρνηση γίνεται όλο και πιο δραστήρια, όπως δείχνουν η συζήτηση με τις ΗΠΑ για επέκταση της στρατιωτικής συνεργασίας και αναβάθμιση της Σούδας, η σύσφιξη των σχέσεων με το Ισραήλ και την Αίγυπτο, οι συμφωνίες με αμερικανικά και άλλα μονοπώλια για έρευνες υδρογονανθράκων στη Δυτική και Νότια Ελλάδα, η κινητικότητα στα Βαλκάνια, η αναζήτηση ρόλου στην κρίση των χωρών του Κόλπου κ.ά.
Η κινητικότητα αυτή βαφτίζεται από τον φιλοκυβερνητικό Τύπο «νέο σχέδιο παρεμβατικής πολιτικής, με στόχο την αναβάθμιση του διεθνούς ρόλου της χώρας» και προεξοφλείται ότι αποτελεί «κεντρική προτεραιότητα για τον ίδιο τον πρωθυπουργό», αναπαράγοντας σημεία από την ομιλία του στο πρόσφατο συνέδριο του «Concordia», υπό τον τίτλο «Νέο δόγμα εξωτερικής πολιτικής από την Αθήνα».
Στο εν λόγω συνέδριο ο Αλ. Τσίπρας είχε παρομοιάσει το όραμά του για την Ελλάδα «σαν ένα μεγάλο δέντρο που έχει τις ρίζες του στη Δύση, στην Ενωμένη Ευρώπη, αλλά μπορεί να απλώνει τα μεγάλα κλαδιά του παντού. Και στο Βορρά και στο Νότο και στην Ανατολή», με στόχο «να αναδειχθεί, ως χώρα, παγκόσμιος κόμβος εμπορίου, μεταφορών, Ενέργειας, τουρισμού, πολιτισμού για την ευρύτερη περιοχή».
Ο στόχος αυτός, άμεσα συνδεδεμένος με την ανάκαμψη της οικονομίας, προϋποθέτει τη βαθύτερη εμπλοκή της Ελλάδας στα σχέδια και τους ανταγωνισμούς ισχυρών ιμπεριαλιστικών κρατών και κέντρων, ως μέλους της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, με ανυπολόγιστους κινδύνους για το λαό. Οι κίνδυνοι αυτοί γίνονται ακόμα μεγαλύτεροι εξαιτίας της ρευστότητας και της αναδιάταξης δυνάμεων που βρίσκεται σε εξέλιξη ακόμα και μέσα στις ίδιες τις ιμπεριαλιστικές συμμαχίες, κάνοντας ακόμα πιο σύνθετους τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και τη σύγκρουση συμφερόντων.
Η πολιτική αυτή κάθε άλλο παρά προάγει τη συνεργασία και την ειρήνη στην περιοχή, όπως διατείνεται η κυβέρνηση, ούτε βέβαια εκτυλίσσεται σε «κενό αέρος». Αντιθέτως, αποτελεί μέρος ευρύτερων σχεδιασμών, εκφράζεται στην πράξη με εμπλοκή σε πολεμοκάπηλα σχέδια. Τέτοια είναι, για παράδειγμα, η παροχή διευκολύνσεων στις ΗΠΑ μέσω της βάσης της Σούδας, η οποία οσονούπω αναβαθμίζεται με την εγκατάσταση εκεί Αμερικανών πεζοναυτών, σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο, ενδεχομένως και μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
Ταυτόχρονα, ελληνικές ένοπλες δυνάμεις συμμετέχουν σε αποστολές εκτός συνόρων, ενώ παρέχεται «γη και ύδωρ» στο ΝΑΤΟ, όπως πριν από λίγες μέρες, με τη διέλευση και φιλοξενία στρατιωτικών δυνάμεων προς Ρουμανία, έχοντας στο στόχαστρο τη Ρωσία, στο πλαίσιο ασκήσεων των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ.
Φυσικά, ως κράτος - μέλος της ΕΕ, η Ελλάδα παρακολουθεί τη συζήτηση και στηρίζει τους σχεδιασμούς για συγκρότηση αυτοτελών στρατιωτικών μηχανισμών, ικανών να υπηρετήσουν τα συμφέροντα των ευρωενωσιακών μονοπωλίων, συμπληρωματικά με το ΝΑΤΟ και ενώ στο εσωτερικό της ΕΕ φουντώνει ο προβληματισμός για την ασφάλειά της, ιδιαίτερα μετά το Brexit, την εκλογή Τραμπ και την όξυνση της κόντρας Γερμανίας - Τουρκίας.
Το «νέο δόγμα της παρεμβατικής πολιτικής» δεν είναι καθόλου νέο. Φανερώνει τη διάθεση και την προθυμία της κυβέρνησης «να παίξει τα ρέστα» της, προκειμένου να υπηρετήσει στρατηγικούς στόχους και ανάγκες του κεφαλαίου μέσα στο ευρωΝΑΤΟικό πλαίσιο.
Απ' αυτήν τη σκοπιά, τίποτα καλό δεν προμηνύει για το λαό. Μόνη εγγύηση για τα πραγματικά του συμφέροντα είναι το δυνάμωμα της αντιιμπεριαλιστικής πάλης και της αλληλεγγύης με τους άλλους λαούς της περιοχής, το δυνάμωμα της συμμαχίας και του αγώνα ενάντια στο σύστημα της ταξικής εκμετάλλευσης και του ιμπεριαλιστικού πολέμου.

Η Ενέργεια στον πυρήνα των ανταγωνισμών


Η πρόσφατη επίσκεψη του πρώην αντιπροέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν στη χώρα μας δεν ήταν χρονικά τυχαία ούτε επίσκεψη ρουτίνας. Σε μια περίοδο που η Νοτιοανατολική Μεσόγειος αναδεικνύεται σε πεδίο σφοδρών ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, ο Μπάιντεν επισήμανε κατά την επίσκεψή του «τη σημασία που έχει η Ελλάδα» για «τα αμερικανικά γεωστρατηγικά συμφέροντα», κάνοντας παράλληλα αναφορές σε όλα τα μέτωπα, όπου τα ζητήματα της Ενέργειας και της ασφάλειας θα καθορίσουν το επόμενο διάστημα τις εξελίξεις.
Αναμφίβολα, στις δηλώσεις του ξεχώρισε το Κυπριακό. Μιλώντας στον ελληνικό Τύπο και συνδέοντας τη σημερινή συγκυρία με ευκαιρίες που «δεν είναι μόνο σπάνιες, αλλά και συνήθως βραχύβιες», χαρακτήρισε «συναρπαστική εξέλιξη» την ανακάλυψη φυσικού αερίου σε Κύπρο, Ισραήλ και Αίγυπτο, αλλά και την πιθανότητα ανακάλυψης μεγάλων αποθεμάτων σε Ελλάδα και Λίβανο, σημειώνοντας ότι ο πλούτος αυτός «θα μπορούσε όχι μόνο να φέρει οικονομική ευημερία, αλλά και να ενισχύσει την περιφερειακή ασφάλεια μέσω της συνεργασίας και της ενοποίησης».
Στη συνέχεια πρόσθεσε με νόημα ότι «αυτή η δυνατότητα μπορεί να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο αν επιτευχθεί λύση στο Κυπριακό, διότι θα προέκυπταν οδοί μεταφοράς μέσω της Τουρκίας. Επομένως, οι χώρες της περιοχής πρέπει να επικεντρωθούν στην ενίσχυση των διπλωματικών δεσμών και να διασφαλίσουν πως θα υπάρχει ελκυστικό οικονομικό και νομικό περιβάλλον ώστε να προσελκύσουν διεθνείς ενεργειακές εταιρείες».
Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί στον πανηγυρικό ερχομό και άλλων αμερικανικών μονοπωλίων στην περιοχή, φωτογραφίζοντας τη δραστηριοποίηση της «Exxon Mobil» στην κυπριακή ΑΟΖ, την οποία χαρακτήρισε «ισχυρή ένδειξη μεγάλου ενδιαφέροντος και προοπτικής που βλέπει ο ιδιωτικός τομέας στην περιοχή».
***
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι μόνο την περασμένη βδομάδα και μόνο στις ΗΠΑ, οι «ευκαιρίες» που διαμορφώνονται στην Ανατολική Μεσόγειο απασχόλησαν σειρά συζητήσεων και εκδηλώσεων, με οργανωτές «δεξαμενές σκέψης» και ινστιτούτα, όπως το «German Marshall Fund», η «American Jewish Committe» (AJC, βλ. ισραηλινό λόμπι), η Παγκόσμια Συντονιστική Επιτροπή Κυπριακού Αγώνα (ελληνοκυπριακό λόμπι). Ενδεικτικές ήταν οι επισημάνσεις που έγιναν μεταξύ άλλων και από τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, που ήταν κεντρικός ομιλητής σε πολλές από αυτές.
Είπε ανάμεσα σε άλλα ο Ν. Αναστασιάδης: «Μια επανενωμένη Κύπρος θα αποτελέσει τη συμφωνία του αιώνα, με θετικά γεωπολιτικά επακόλουθα για την ταραχώδη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Θα επωφεληθεί τα μέγιστα η διεθνής κοινότητα στο σύνολό της, περιλαμβανομένων των ΗΠΑ, της ΕΕ, των ευρωτουρκικών σχέσεων και των ελληνοτουρκικών σχέσεων... Είναι προς το συμφέρον της Τουρκίας να δει την Κύπρο επανενωμένη. Μια λύση του Κυπριακού θα επιτρέψει στην Τουρκία να αποτελέσει μέρος άνευ προηγουμένου συνεργασιών στον τομέα της Ενέργειας... Ελπίζουμε ότι η Τουρκία, μια χώρα που φιλοδοξεί να αναγνωριστεί ως περιφερειακός ηγέτης, θα αρθεί στο ύψος των περιστάσεων...».
Η Ενέργεια λοιπόν και ο τεράστιος ορυκτός πλούτος της περιοχής ενεργοποιούν τα σχέδια και ανατροφοδοτούν ανταγωνισμούς ανάμεσα σε ισχυρούς μονοπωλιακούς ομίλους, που προσβλέπουν σε μεγάλη κερδοφορία από την εκμετάλλευση και εμπορία των ενεργειακών αποθεμάτων. Τα μονοπωλιακά αυτά συμφέροντα είναι που «βαραίνουν» στη διευθέτηση των ανοιχτών ζητημάτων στην περιοχή, όπως είναι το Κυπριακό, όπου αυξάνονται οι πιέσεις από ισχυρά ιμπεριαλιστικά κέντρα να υπάρξει συμβιβασμός, ώστε να κατοχυρωθεί η ασφάλεια των επενδύσεων, των δρόμων και των πηγών της Ενέργειας. Να διασφαλιστούν δηλαδή από κάθε κίνδυνο «αποσταθεροποίησης» τα κέρδη των ομίλων που θα επενδύσουν στα «οικόπεδα» και στους αγωγούς της περιοχής.
***
Εννοείται βέβαια ότι ένας συμβιβασμός με αυτά τα κριτήρια, που εμπεριέχει και στοιχεία εκβιασμού προς τους λαούς της περιοχής να αποδεχτούν τετελεσμένα στο όνομα της «σταθερότητας» και της οικονομικής ανάκαμψης, μόνο καλά δεν προμηνύει για τα λαϊκά στρώματα, τα οποία συν τοις άλλοις δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από την εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου της χώρας τους από τα μονοπώλια. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα κι αν υπάρξουν συμβιβασμοί σε ζητήματα όπως το Κυπριακό, δεν θα πάψουν ποτέ να είναι εύθραυστοι, ειδικά σε συνθήκες που βαθαίνουν οι ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις και υπάρχουν αναδιατάξεις και μετατοπίσεις δυνάμεων ακόμα και στο εσωτερικό ιμπεριαλιστικών συμμαχιών, όπως το ΝΑΤΟ.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, πραγματοποιείται μεθαύριο στη Θεσσαλονίκη μία ακόμα τριμερής Συνάντηση Κορυφής Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ, με την ελληνική συγκυβέρνηση να διαμηνύει, και μέσα από αυτήν, την ετοιμότητά της να μπλέξει το λαό ακόμα βαθύτερα σε σχέδια και ανταγωνισμούς που περικλείουν πολλαπλούς κινδύνους, με στόχο τη «γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας» για λογαριασμό του κεφαλαίου, που η κυβέρνηση κλίνει σε όλες τις πτώσεις.
Η ισχυροποίηση όμως της παρουσίας αμερικανοΝΑΤΟικών δυνάμεων στη Σούδα και σε άλλες στρατιωτικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, η σύσφιξη των σχέσεων με το κράτος του Ισραήλ, η ενεργότερη συμμετοχή στις κόντρες για τους δρόμους της Ενέργειας, μόνο «σταθερότητα» και ειρήνη δεν μπορούν να εγγυηθούν για το λαό, που πρέπει να απαντήσει με επαγρύπνηση, οργάνωση και αγωνιστική εγρήγορση, ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και την εμπλοκή της χώρας, ενάντια στο ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα που γεννά πολέμους, φτώχεια προσφυγιά. Αυτό το στόχο υπηρετεί η αντιιμπεριαλιστική πανελλαδική κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στις 24 Ιούνη στη Θεσσαλονίκη, που χρειάζεται να στηριχτεί από τα συνδικάτα, να αναδειχθεί ακόμα πλατύτερα η αναγκαιότητα για μαζική συμμετοχή.

12 Ιουν 2017

Κανίβαλοι Βόσνιοι που δεν συμβιβάζονται με τίποτε άλλο εκτός από την νίκη!

       


Χαμένα κορμιά Βόσνιοι! Δεν φτάνει που βεβήλωσαν τον εθνικό μας ύμνο αποδοκιμάζοντάς τον και μην αφήνοντάς τον να ακουστεί, στο τέλος θεώρησαν ότι τους προκαλέσαμε κιόλας γιατί πανηγυρίσαμε για την ισοπαλία! Ήταν πρόκληση ο πανηγυρισμός για τους καθυστερημένους υπανάπτυκτους που όταν οι δικοί μας φιλοσοφούσαν και διέπρεπαν στις τέχνες και την επιστήμη, οι πρόγονοί τους πηδούσαν από δέντρο σε δέντρο και μουγκάνιζαν για να συνεννοηθούν! Οι κανίβαλοι οι Βόσνιοι στο τέλος έκαναν και βαρβαρότητες καθώς ο βοηθός προπονητής τους, ο Κόναν ο βάρβαρος, έσπασε τα δόντια ενός παίχτη μας και καρέκλες, μπύρες κι άλλα αντικείμενα έπεσαν βροχή εναντίον των παιχτών και των φιλάθλων μας! Δεν μπόρεσα να κοιμηθώ όλο το βράδυ καθώς σκεφτόμουν ότι υπάρχουν ακόμα τέτοιοι κανίβαλοι πάνω στη γη, οι οποίοι αφήνονται να συγκροτήσουν κράτη αντί να κλειστούν σε ζωολογικού κήπους!
Τέλος πάντων! Ας μην το τραβήξω κι άλλο και θεωρηθώ ρατσιστής! Αφού μπορούνε και μιλάνε οι Βόσνιοι έστω αυτήν την υπανάπτυκτη γλώσσα τους θα μπορούσαμε, για καθαρά ανθρωπιστικούς και ιστορικούς λόγους, να επιτρέψουμε σε μια αντιπροσωπεία τους να έρθει στον τόπο μας για να μάθει τρόπους, για να εκπολιτιστεί και να εκπολιτίσει και τον υπόλοιπο λαό τους! Να δει ότι οι δικοί μας φίλαθλοι πηγαίνουν στα γήπεδα με τα όργανά τους (εννοώ τα μουσικά όργανά τους, βιολιά, βιόλες, φλάουτα κτλ.) και καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού αντί να αποδοκιμάζουν και να υβρίζουν παίζουν μουσική! Να δούνε ότι οι δικοί μας φίλαθλοι τα μόνα αντικείμενα που πετούν στον αγωνιστικό χώρο και στις κερκίδες είναι ροδοπέταλα! Να φέρουμε εδώ μια αντιπροσωπεία των κανιβάλων Βόσνιων να δούνε ότι οι δικοί μας φίλαθλοι χειροκροτούν και στην νίκη και στην ήττα της ομάδας τους, ότι δεν υπάρχει διαχωρισμός οπαδών των ομάδων στις εξέδρες, ότι δεν υπάρχουν κιγκλιδώματα και αστυνομία στα δικά μας γήπεδα!
Είμαστε υποχρεωμένοι απέναντι στην ιστορία να δώσουμε μερικά μαθήματα στους Βόσνιους αντί να τους απαξιώνουμε και να τους κατηγορούμε για την γαϊδουρινή συμπεριφορά που είχαν στο παιχνίδι με την εθνική μας! Πρέπει οπωσδήποτε να καλέσουμε την αντιπροσωπεία τους και αφού τους δείξουμε ότι τα δικά μας γήπεδα ποδοσφαίρου έχουν ατμόσφαιρα όπερας, θεάτρου, μεγάρου μουσικής, κατόπιν να τους προβάλλουμε στιγμιότυπα από  πρόσφατα παιχνίδια που ο πολιτισμός βρέθηκε στο απόγειό του ξεχειλίζοντας από τα μπατζάκια μας! Για παράδειγμα να τους προβάλουμε τον τελικό του κυπέλλου Ελλάδας στο ποδόσφαιρο μεταξύ ΑΕΚ και ΠΑΟΚ, το παιχνίδι των πλέι οφ του ποδοσφαίρου μεταξύ Παναθηναϊκού και ΠΑΟΚ και τον τελευταίο τελικό του πρωταθλήματος μπάσκετ μεταξύ Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού! Έτσι για να τους διαπαιδαγωγήσουμε και να τους εκπολιτίσουμε κι όχι για να τους εξευτελίσουμε!!
Υ.Γ. Είναι σίγουρο ότι για τα σπασμένα δόντια του Έλληνα παίχτη από την γροθιά του Βόσνιου βοηθού προπονητή εξανίστανται οργισμένοι ακόμα και εκείνοι που έλεγαν ότι το γεμάτο κουτί της μπύρας που έφαγε στο κεφάλι ο Ίβιτς δεν ήταν αιτία για να διακοπεί το παιχνίδι! Αλλά όπως και να το κάνεις ένα κουτί μπύρας που φεύγει από Ελληνικό χέρι, φεύγει για να εκπολιτίσει το κεφάλι αυτού που θα το φάει!!

Ζήκος

Δουλεμπόριο για ανήλικους πρόσφυγες. Κρατικό πρόγραμμα που τους ρίχνει στα χωράφια

 

Η είδηση είναι ανατριχιαστική, όμως είναι αποτυπωμένη σε επίσημο έγγραφο του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης (αρ. πρωτοκόλλου 595/1.6.2017): προκηρύσσεται διαγωνισμός για την υποβολή προτάσεων ανάληψης προγράμματος με τίτλο «Εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος αγροτικής εκπαίδευσης σε πρόσφυγες 15-18 ετών».

Μη φανταστείτε ότι πρόκειται για φοίτηση σε κάποιες τεχνικές σχολές. Χωρίς ίχνος ντροπής, η προκήρυξη του υπουργείου αναφέρει ότι «η εκπαίδευση και ειδικότερα η πρακτική άσκηση θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο του οn the job training». Η χρήση των αγγλικών γίνεται μάλλον για… λόγους ντροπής. Ο όρος κάλλιστα μπορεί να αποδοθεί στα ελληνικά: «εκπαίδευση με εργασία»!

Αυτοί που θα αναλάβουν το πρόγραμμα θα πάρουν τα προσφυγόπουλα, που βάσει της ηλικίας τους θα έπρεπε να πηγαίνουν σε κάποιο σχολείο, και εν είδει σύγχρονων δουλεμπόρων θα τα πετάξουν σε κάποια χωράφια, προκειμένου να «εκπαιδευτούν» δουλεύοντας σε «θεματικές όπως: εδάφη, συγκομιδή, καλλιέργειες, άρδευση, pest control κλπ.». Οπως αναφέρεται, «στόχος της δράσης είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους να αποκτήσουν τεχνικές δεξιότητες, τις οποίες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν στην ένταξη στην αγορά εργασίας ή για κάλυψη προσωπικών αναγκών ή/και κοινωφελών σκοπών». Προφανώς, το σχολείο και -γιατί όχι;- το πανεπιστήμιο δεν ταιριάζει για «ένταξη στην αγορά εργασίας» των προσφυγόπουλων. Αυτά «αξίζουν» μόνο για τα χωράφια!

Με την ίδια ξεδιαντροπιά, το έγγραφο συνεχίζει: «Πέραν των άμεσα ωφελουμένων που είναι οι πρόσφυγες 15-18 ετών που διαμένουν σε Κέντρα Φιλοξενίας της Αττικής και της Κεντρικής Μακεδονίας, ωφελούμενος πληθυσμός είναι και οι οικογένειές τους, αλλά και η ελληνική κοινωνία στο σύνολό της, η οποία επωφελείται από την ομαλή ένταξη των προσφύγων στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο»!

Αφού τους φυλάκισαν στην Ελλάδα, αφού τους πέταξαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης μακριά από κάθε επαφή με τον ελληνικό λαό, έρμαια της φιλανθρωπίας των χρυσοπληρωνόμενων κάθε είδους ΜΚΟ, τώρα ήρθε η ώρα να τους «εντάξουν», πετώντας τους στα χωράφια ως φτηνό εργατικό δυναμικό που θ' αντικαταστήσει τους μετανάστες που κατά την ολιγόμηνη περίοδο των χαλαρών συνόρων κατάφεραν να αναμιχτούν με το πλήθος των προσφύγων και να εξαφανιστούν στις ευρωπαϊκές μητροπόλεις. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ξεκινούν πιλοτικά από τους ανήλικους πρόσφυγες. Είναι το πιο ευάλωτο κομμάτι, αλλά ταυτόχρονα και το πιο «ζωηρό» κι έκριναν ότι καλύτερο «καλιμπράρισμα» από το χωράφι δεν υπάρχει. Τους ξενώνες, ακόμα και τους πιο διαφημισμένους, στους οποίους έριξαν χρήμα (όχι για τα παιδιά, αλλά για τη βιτρίνα και τους μηκυάρχες), άρχισαν να τους διαλύουν. Για τους εφήβους πρόσφυγες δεν έχει σχολείο, μόνο χωράφι.
Πηγή: Κόντρα

Πολιτική ανθρωπογεωγραφία

 


Αν θέλαμε να σημειώσουμε την πλέον εντυπωσιακή εξέλιξη που σημειώθηκε στα πολιτικά πράγματα της χώρας κατά την τελευταία πενταετία, δεν θα αναφερόμασταν ούτε στην καταβαράθρωση του πάλαι ποτέ κραταιού ΠαΣοΚ ούτε στην ανάδειξη της ναζιστικής Χρυσής Αυγής σε κοινοβουλευτικό κόμμα. Δίχως πολλή σκέψη θα υπογραμμίζαμε την εξωπραγματική άνοδο του ΣυΡιζΑ, που βρέθηκε από το ταπεινό 3% του "μπαίνω - δεν μπαίνω στην βουλή" στους κυβερνητικούς θώκους.

Αλήθεια, πώς οι 315.000 ψηφοφόροι του 2009 έγιναν 1.061.000 τον Μάιο και 1.655.000 τον Ιούνιο του 2012, αναδεικνύνοντας τον ΣυΡιζΑ σε δεύτερη κοινοβουλευτική δύναμη; Και πού βρέθηκαν ακόμη 600.000 άνθρωποι, που έκαναν με το κουκί τους το 2015 πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα; Η πρόχειρη απάντηση, η οποία δίνεται συνήθως, είναι ότι μετακόμισαν στην Κουμουνδούρου οι οπαδοί -και πολλά στελέχη- του ΠαΣοΚ. Οπωσδήποτε, η εν λόγω άποψη δεν μπορεί να θεωρηθεί λαθεμένη, τουλάχιστον κατ' αρχήν. Όμως, από την μια ενέχει μεγάλο βαθμό αυθαιρεσίας περιορίζοντας την δεξαμενή 1.950.000 ψήφων κι από την άλλη δεν δείχνει το ποιοι είναι αυτοί που μεταστεγάστηκαν. Ποια είναι στ' αλήθεια η ανθρωπογεωγραφία εκείνων που στήριξαν με την ψήφο τους την ανάδειξη μιας "πρώτη φορά αριστερά" κυβέρνησης;

Αλέκος Αλαβάνος, Αλέξης Τσίπρας. Από το 5,04% του 2007 και το 4,60% του 2009...

Όλοι αυτοί οι ψηφοφόροι δεν γεννήθηκαν σε μια νύχτα. Κυοφορούνταν επί σειρά ετών σε διάφορες γαστέρες. Διάβαζαν κάθε Κυριακή σοβαρές μετριοπαθείς εφημερίδες, σαν την Καθημερινή και το Βήμα, εμβαθύνοντας στα άρθρα του Χρήστου Γιανναρά και του Μάριου Πλωρίτη, ενδεχομένως δε και αποδελτιώνοντάς τα. Τα ραδιόφωνά τους ήταν συντονισμένα στην συχνότητα σοβαρών ραδιοσταθμών, όπως ο Σκάι και ο Πλάνετ. Έτρεφαν συμπάθεια προς το δύσκολο έργο των σημιτικών εκσυγχρονιστών αλλά και αρκετή υποβόσκουσα εκτίμηση για τον σεμνό και ταπεινό Κώστα Καραμανλή. Περηφανευόντουσαν για τον κοσμοπολιτισμό τους και επιθυμούσαν διακαώς μια Ελλάδα ισότιμη με τους άλλους ευρωπαίους, μια επιθυμία που φρόντιζαν να την κρατούν ζωντανή κάνοντας μερικά ταξιδάκια σε ευρωπαϊκές χώρες, πάντα με οργανωμένα γκρουπ, χάρη στα οποία έμαθαν να θεωρούν ως δείκτη πολιτισμού τούς καθαρούς δρόμους ή τις πλατείες όπου όλες οι πλάκες ήσαν γερές και στην θέση τους.

Όλοι αυτοί είναι δημοκράτες. Απλά και χωρίς φιοριτούρες. Δεν είναι ανάγκη να ξέρουν περισσότερα ούτε θέλουν να ξέρουν περισσότερα. Τους αρκεί ότι μέσα σε καθεστώς δημοκρατίας έζησαν ημέρες ευημερίας. Δεν έχουν καμμιά σχέση με εθνικισμούς και ρατσισμούς, εκτός ίσως από κάποια ανέκδοτα με μαύρους, εβραίους, γύφτους ή πόντιους και πάντοτε με την προϋπόθεση ότι το βλαστάρι τους δεν θα έμπλεκε ποτέ με μαύρο ή γύφτο (οι πόντιοι συγχωρούνται πάντα και οι εβραίοι υπό προϋποθέσεις, κυρίως οικονομικές). Δεν είναι τεμπέληδες. Όχι μόνο δουλεύουν αλλά καμαρώνουν κιόλας ότι κάνουν καλά την δουλειά τους. Παρά ταύτα, δεν συγκινούνται από απεργίες, πορείες και διαδηλώσεις ούτε καταλαβαίνουν τι στο καλό ζητούν όσοι φωνάζουν για "εργατικά δικαιώματα", όχι επειδή δεν γνωρίζουν τι σημαίνει "δικαίωμα" αλλά επειδή δεν γνωρίζουν τι σημαίνει "εργάτης".

Φυσικά, ανάμεσα σε 1.950.000 ψηφοφόρους βρέθηκαν και κάποιοι λίγοι που ξεφεύγουν από το παραπάνω γενικό περίγραμμα, όντας η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Η μεγαλύτερη μερίδα αυτών των εξαιρούμενων είναι τιμωροί. Πρόκειται για ψηφοφόρους που έχασαν την βολή τους ή τα κεκτημένα τους και η επιθυμία τους ήταν περισσότερο να τιμωρήσουν εκείνους που τους τα στέρησαν παρά η προσδοκία πως ετούτοι θα τους τα ξαναδώσουν. Από πολιτικές θέσεις, δεν πολυνογάνε. Από εφημερίδες, ας είναι καλά η Άθενς Βόις και τα λοιπά φρη-πρες. Από ραδιόφωνο, ΕΡΑ-Σπορ και Ράδιο Μπλάκμαν. Από ενημέρωση, ας είναι καλά τα ιδιωτικά κανάλια με τους έγκυρους αναλυτές που τα εξηγούν όλα με τρόπο κατανοητό. Από κοσμοπολιτισμό... σιγά πια με τους ψωνισμένους που ταξιδεύουν στο εξωτερικό ενώ από Καρπενήσι και Ζαγοροχώρια δεν έχουν ιδέα. Ρατσισμοί κι εθνικισμοί δεν τους αφορούν, αλλά... (αυτό το αλλά που ακυρώνει όλα τα προηγούμενα). Το παν είναι να τιμωρηθούν εκείνοι που τους έβλαψαν με το χρηματιστήριο, με τα μνημόνια, με τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, με...

Ιδού η ανθρωπογεωγραφία των ψηφοφόρων που εκτόξευσαν τον μέχρι προ δεκαετίας ασθμαίνοντα εκλογικά ΣυΡιζΑ στην κορυφή της βουλής. Βέβαια, όλους αυτούς κάθε άλλο παρά ως αριστερούς -πολύ περισσότερο δε ως ριζοσπάστες- μπορεί να τους χαρακτηρίσει κανείς. Είπαμε, πρόκειται απλώς για δημοκράτες. Δεν νοιάζονται για πολιτικά συστήματα, νοιάζονται για το καλό του τόπου. Δεν οραματίζονται κάποια παγκόσμια επανάσταση αλλά μια απλή, καθημερινή ισονομία, βασικό χαρακτηριστικό της κοινωνικής δικαιοσύνης. Και πάνω απ' όλα, επιμένουν να μη θεωρούν τον ξεσηκωμό ως διέξοδο, περιμένοντας υπομονετικά τον χαρισματικό ηγέτη που θα αλλάξει την μοίρα τους προς το καλύτερο.

Φυσικά, η συντριπτική πλειοψηφία όλων αυτών αισθάνεται ήδη απογοητευμένη. Όμως, ίσως κάπου εδώ, σ' αυτή την απογοήτευση, να βρίσκεται κρυμμένη και η ελπίδα πως οι απογοητευμένοι θα καταλάβουν ότι τίποτε δεν χαρίζεται, τίποτε δεν κερδίζεται δίχως μάχη. Πατήρ πάντων πόλεμος.

...στο 26,89% του 2012 και στο 36,34% του 2015.

Τελειώνω. Θα μπορούσε να αντιτείνει κάποιος ότι τα ανθρωπογεωγραφικά στοιχεία που παρέθεσα σε τούτο το κείμενο, χαρακτήριζαν και τους ψηφοφόρους του ΠαΣοΚ των προηγούμενων δεκαετιών. Θα αντιτείνω ότι πουθενά δεν ισχυρίστηκα κάτι διαφορετικό. Όσο "αριστεροί" είναι αυτοί που έστειλαν τον ΣυΡιζΑ στην εξουσία τώρα, τόσο "σοσιαλιστές" ήσαν κι εκείνοι που έκαναν το ίδιο με το ΠαΣοΚ τότε. Θα προσθέσω δε ότι τα ίδια στοιχεία χαρακτηρίζουν και πολλούς από τους ψηφοφόρους τής Νέας Δημοκρατίας. Η έλλειψη ταξικής συνείδησης δεν έχει στεγανά. Είναι διακομματική.

Υστερόγραφο: Επαναλαμβάνω, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, ότι το κείμενο αναφέρεται όχι στο σύνολο των ψηφοφόρων του ΣυΡιζΑ αλλά σ' εκείνους που τον πρωτοψήφισαν το 2012. Έχω μερικούς φίλους ανάμεσα στους υπόλοιπους και δεν θέλω να τους πικράνω περισσότερο.

ΜΕΝΙΔΙ: ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ = ΘΑΝΑΤΟΣ


Γιατί το καρναβάλι θυμήθηκε ότι ήταν δημοσιογράφος του Ριζοσπάστη;!

       

Δεν παραξενεύτηκα καθώς πριν από λίγο ο αντιβασιλιάς ξεκίνησε το λογύδριό του αναφέροντας ότι κάποτε ήταν δημοσιογράφος του «Ριζοσπάστη»! Τον «Ριζοσπάστη» και το «ΚΚΕ» τα αναφέρουν τα σκουλήκια που πέρασαν κι έφυγαν πιο συχνά απ’ ότι τα αναφέρουν όσοι παραμένουν όρθιοι στον αγώνα παρά τις δυσκολίες! Ήμουν σίγουρος όμως ότι το σκουλήκι ο αντιβασιλέας κάπου το πήγαινε γιατί όταν είναι να ξεστομίσει κάποια μεγάλη βρωμιά, την οποία του την έχει υπαγορεύσει το αφεντικό του, προετοιμάζει τον τρόπο που θα την ξεστομίσει. Όταν μάλιστα η βρωμιά που θα πει είναι πολλή μεγάλη την στολίζει με το αγωνιστικό παρελθόν του!
Έτσι συνέβη και στην συγκεκριμένη περίπτωση! Αφού ο αντιβασιλιάς παπαγαλοκαρνάβαλος ξεκίνησε με την αναφορά ότι κάποτε ήταν δημοσιογράφος του Ριζοσπάστη, θέλοντας να τονίσει την δημοσιογραφική «καταγωγή» του, αναφέρθηκε στα γεγονότα του Μενιδίου και με αφορμή αυτά κάλεσε το κράτος να βάλει τον στρατό να επέμβει. Μάλιστα είπε ότι παρ’ όλο που η επέμβαση του στρατού δεν έχει μπει στην συνείδηση και την κουλτούρα του Ελληνικού λαού κάποτε αυτό θα πρέπει να συμβεί!
Στην φάση αυτή του λογυδρίου του αντιβασιλιά παπάγαλου πετάχτηκε το άλλο «παπαγαλάκι» το οποίο μαζί με τον αντιβασιλιά παπάγαλο πριν λίγο καιρό κατάπιναν αμάσητα τα προϊόντα της κένωσης του αφεντικού τους, όταν εκείνο αποφάσισε να τους χέσει σε ζωντανή μετάδοση, γιατί θεώρησε ότι κάποιος από το πάνελ των ηλιθίων, οι οποίοι μαζεύονται τα πρωινά για να μας κάνουν χαρούμενη την ημέρα μας, προσέβαλε τους λεφτάδες! Το δεύτερο αυτό «παπαγαλάκι» το οποίο τότε κατάπινε τα κόπρανα του αφεντικού του κλαίγοντας από συγκίνηση αναρωτήθηκε για το πώς θα βάλουμε το στρατό να επέμβει στο Μενίδι αφού δεν τον βάλαμε να επέμβει εκεί που έπρεπε! Πού έπρεπε να επέμβει ο στρατός και δεν επενέβη;! Στους μετανάστες! Και ο αντιβασιλιάς «παπάγαλος», έχοντας κι εκείνος μπροστά του το κείμενο του ρόλου του από την σαπουνόπερα, συμφώνησε ότι θα έπρεπε πρώτα να είχε επέμβει ο στρατός στο μεταναστευτικό αλλά κάποτε πρέπει να γίνει η αρχή!
Αφεντικά και «παπαγαλάκια» προετοιμάζονται γιατί η κοινωνία είναι καζάνι που βράζει με την μια αντιλαϊκή βαρβαρότητα να διαδέχεται την άλλη. Τώρα μάλιστα που επισήμως ανακοινώθηκε ότι η Ελλάδα θα ζει με μνημόνια μέχρι το 2100 το σύστημα ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τον εχθρό λαό! Τζάμπα δεν εκπαίδευε τον στρατό για την καταστολή διαδηλώσεων και λαϊκών αντιδράσεων! Βρήκαν τώρα αφορμή τα αφεντικά το Μενίδι για να λανσάρουν την επέμβαση του στρατού! Σκέφτηκε ο «παπαγάλος» των αφεντικών, που τζάμπα το αφεντικό του δεν τον έχρησε αντιβασιλιά, ότι εύκολα ο κόσμος θα αποδεχτεί την επέμβαση του στρατού εναντίον των γιούφτων και μιας που θα κατέβει ο στρατός στο δρόμο για τους γιούφτους μπαγλαρώνει κι αυτούς που χάρηκαν με την επέμβαση σε βάρος των γιούφτων!
Αφεντικά, «παπαγαλάκια», πολιτικό προσωπικό των μονοπωλιακών ομίλων προετοιμάζουν την επέμβαση του στρατού γιατί καταπίεση έως το 2100 χωρίς στρατό δεν γίνεται! Τα αφεντικά και οι υπάλληλοί τους τα τανκς ξέρουνε τα τανκς εμπιστεύονται για να τακτοποιήσουν όλους εμάς του γιούφτους!!

Ραφαήλ Βασιλειάδης

Ξεβρακωμένες αστικές δημοκρατίες




Θρίαμβος του Μακρόν!
Με το 16% του εκλογικού σώματος θα πάρει τη μεγαλύτερη πλειοψηφία στη Γαλλία εδώ και 60 χρόνια. Ίσως και πάνω από 400 έδρες!
Η αντιπροσωπευτική (καπιταλιστική) δημοκρατία των εκμεταλλευτών στις δόξες της!
Το 32% των ψήφων που παίρνει είναι στην πραγματικότητα 16%, αφού η αποχή ξεπέρασε το 50%. Και με αυτό το ποσοστό ο Μακρόν θα κυβερνά με παντοδύναμη κοινοβουλευτικά κυβέρνηση για 5 χρόνια!!!
Ναι με το το 16% των ψηφοφόρων παίρνει πάνω από το 69% των βουλευτικών εδρών!!!
Μεγαλύτερη ξευτίλα της έννοιας της δημοκρατίας δεν υπάρχει!
Μία από τις πρώτες «μεταρρυθμίσεις» που θα κάνει, λέει, είναι αυτή των εργασιακών σχέσεων. Κοινώς θα καρατομήσει τα εργασιακά δικαιώματα!
Τόσο δημοκρατικά, τόσο αντιπροσωπευτικά.
Στη Δύση έχουμε… δημοκρατία, δεν παίζουμε!




























Επτά παρατηρήσεις και ένα ερώτημα?


Γίνεται μια πορεία στο κέντρο της Αθήνας κι ως διά μαγείας δεν τη συκοφαντεί, ούτε ένας «θιγμένος» επιχειρηματίας, να βγει να πει κάτι ενάντιά της…
Ούτε καν ο ΣΚΑΙ δεν διαμαρτύρεται, ο προστάτης ΑΓΙΟΣ των «ανοικτών» δρόμων και της «απρόσκοπτης» μετακίνησης των «πολιτών»...
(Ο άχρωμος, άγευστος, άοσμος και χωρίς κανένα ταξικό προσδιορισμό όρος «πολίτης» που διαρκώς ακούμε στα τηλεοπτικά πάνελ, έχει αντικαταστήσει εδώ και χρόνια την λέξη «εργάτης» και το ίδιο σιγά-σιγά συμβαίνει και με την λέξη «εργαζόμενος», γιατί και οι δύο αυτές λέξεις, προφανώς θεωρούνται επικίνδυνες, γιατί φανερώνουν ΠΟΙΟΣ παράγει ΕΡΓΟ και σε ποια ΤΑΞΗ ανήκει...)


Οι Χρυσοί,οι Αργυροί και οι... on-line οι Χρηγοί της ΜΚΟ Athens Pride..!

Πίσω στο θέμα μας, γιατί ξεφύγαμε... Οχι μόνο λοιπόν, δεν βρίζουν τους «πολίτες», που (δια)δηλώνουν στο δρόμο, αλλά ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝ κιόλας τους διοργανωτές της «παράστασης», που όπως αρκετοί θα υποψιαστήκατε, είναι μια ακόμα ΜΚΟ…


Ε, όχι και παντού! Στις εργατικές κινητοποιήσεις ή τις απεργίες μόνιμα απόντες!

Κι όπως κάθε ΜΚΟ, που θέλει να σέβεται τον εαυτό της, στηρίζεται στις πλάτες της «εθελοντικής εργασίας» των κορόϊδων, μη κερδοσκοπικά πάντα, για να αποφεύγει και τη φορολογία, κι αυτή να θησαυρίζει…
Μια διοργάνωση, που έχει ΤΟΣΟΥΣ χορηγούς που θα ζήλευαν ακόμα κι οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004 και που ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ από Μονοπωλιακούς Κολοσσούς μέχρι και ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ όπως είναι π.χ η Πρεσβεία των ΗΠΑ!
Βλέποντας την ατελείωτη λίστα μπορεί να τους κατηγορήσει κανείς γιατί (δια) δηλώνουν «Περήφανοι» ?


Η υποκρισία στο μεγαλείο της... Από τη μια χτυπάνε ό,τι εργατικό δικαίωμα έχει απομείνει κι από την άλλη εμφανίζονται ως γνήσιοι υπερασπιστές της ...οικογένειας!

Μια διοργάνωση, που μπορεί να εμφανίζεται ντυμένη με όλα τα χρώματα και τις αποχρώσεις του Ουράνιου Τόξου, αλλά όποιος τολμήσει να κοιτάξει κάτω από το «προοδευτικό περιτύλιγμα» θα δει ότι πιο ΣΑΠΙΟ, το Κατάμαυρο, ΑΤΑΞΙΚΟ χρώμα, να κυριαρχεί!
Μια συγκέντρωση, που παρά την έντονη παρουσία κομμάτων και πολιτικών οργανώσεων, η «αποπολιτικοποιημένη» σκέψη της συμμετέχουσας μάζας είναι βαθύτερη από ποτέ!
Μια παρέλαση, που μπροστά της συγκρινόμενο, το ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ, μοιάζει με πειθαρχημένη στρατιωτική παρέλαση!
Ένα φεστιβάλ που -μεταξύ άλλων- προβάλει ως ΚΥΡΙΟ αίτημα το να πάρουν ΘΕΣΗ (μάλλον ΥΠΕΡ, αλλά ούτε καν αυτό δεν διευκρινίζουν) οι... Διπλωμάτες!


Μετάφραση: "Διπλωμάτες, πάρτε θέση για το Athens Pride!"

Πληροφορίες λένε, πως υπήρχε κι αίτημα να πάρουν θέση και οι παίκτες του… Survivor, αλλά απορρίφθηκε από τους «διοργανωτές» επειδή θεωρήθηκε -και δικαίως- υπερβολικά ριζοσπαστικό!
Τι λένε με δυο λόγια? Πως για να αλλάξει ο κόσμος κι η κοινωνία εξαρτάται από τη στάση που θα κρατήσουν οι ...Διπλωμάτες!
Θα συμφωνήσω κι εγώ λοιπόν, ΑΠΟΛΥΤΑ μαζί τους!
ΝΑΙ!! Είναι όντως ζήτημα ΠΑΙΔΕΙΑΣ!
Αλήθεια πόσο βαθειά νυχτωμένος πρέπει να είναι κανείς για να μην βλέπει ΠΟΙΟΙ, ΠΩΣ και κυρίως ΓΙΑΤΙ χρησιμοποιούν ένα θέμα, που ενώ οι αιτίες κι οι ρίζες του είναι κοινωνικές -ΔΕΝ ΠΑΥΕΙ όμως να είναι ΙΔΙΩΤΙΚΟ- για να περάσουν την πολιτική τους, καμουφλαρισμένη, σαν τον πούστη (λαϊκή έκφραση), πίσω από την πλάτη του?
Εκτός κι αν η κρεββατοκάμαρά μας -με τόσα και τόσα ριάλιτυ- κατάντησε πεδίο δημόσιας προβολής κι αντιπαράθεσης και το μάτι τους εκπαιδεύτηκε να ανοίγει διάπλατα, μονάχα όταν πρόκειται να κοιτάξει μέσα από την κλειδαρότρυπα...
Αφιερωμένο κι ένα τραγουδάκι... Τόσο γνωστό μα και τόσο ξεχασμένο!! Διδαχτείτε από τους στίχους κι απολαύστε το!!
Which side are you on - Natalie Merchant
Δημήτρης Χονδρός

Καλή θητεία με ψηλά το κεφάλι!


Ανακοίνωση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ προς τους νεοσύλλεκτους στις Ενοπλες Δυνάμεις



Από την εξόρμηση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σε στρατόπεδο την περασμένη Παρασκευή
Από την εξόρμηση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σε στρατόπεδο την περασμένη Παρασκευή
Να υπηρετήσουν τη θητεία τους με το κεφάλι ψηλά, να μην «ψαρώσουν» και να διεκδικήσουν συλλογικά κι ατομικά ό,τι δικαιούνται, καλούν τους νεοσύλλεκτους το ΚΚΕ και η ΚΝΕ, τονίζοντας ότι η διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους δεν σταματά στις πύλες των στρατοπέδων.
Αναλυτικά, στην ανακοίνωση που μοιράστηκε τις προηγούμενες μέρες σε Κέντρα Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων, το ΚΚΕ και η ΚΝΕ σημειώνουν:
«Καλή θητεία με ψηλά το κεφάλι!
Νέοι στρατευμένοι,
Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ απευθύνονται σ' όλους τους φαντάρους, σμηνίτες και ναύτες που υπηρετούν σήμερα στις Ενοπλες Δυνάμεις. Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ σας καλούν να υπηρετήσετε τη θητεία σας με το κεφάλι ψηλά.
Η διεκδίκηση των δικαιωμάτων σας δεν σταματά στις πύλες των στρατοπέδων. Πολλοί φαντάροι που πέρασαν πριν από εσάς από τα ίδια Κέντρα Εκπαίδευσης, τα ίδια στρατόπεδα, τις ίδιες μονάδες κι υπηρεσίες, έχουν εμπειρία από διεκδικήσεις. Σε πολλές περιπτώσεις κατάφεραν με αναφορές και διαμαρτυρίες να εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, να κατακτήσουν το δικαίωμά τους να ενημερώνονται και να λένε με θάρρος τη γνώμη τους. Κατάφεραν να αντισταθούν στη "λούφα", στο "βύσμα", στο "βόλεμα", στη "ρουφιανιά" και τον ναζισμό των Χρυσαυγιτών. Υψωσαν το ανάστημά τους με αφοβία κόντρα στους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η αντιλαϊκή πολιτική που βίωνες τόσα χρόνια στο σπίτι, στη δουλειά, στο σχολείο και τη σχολή συνεχίζεται. Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αποδείχτηκε το ίδιο "ικανή" με τις προηγούμενες κυβερνήσεις να τσακίζει το λαό για να βρίσκει κεφάλαια και "ρευστότητα" για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Συνεχίζει να μαζεύει με τη φοροληστεία και τα χαράτσια, μεροκάματα, συντάξεις και το βιος, των λαϊκών οικογενειών από τις πόλεις και τα χωριά, για να εξασφαλίσει αύξηση των κερδών μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών. Μειώνει τα δικαιώματα της εργατικής τάξης ιδιαίτερα της νεολαίας για να την παραδώσει φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό στην αστική τάξη, στις "νέες επενδύσεις". Η ΝΔ και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα, που ψήφισαν τα μνημόνια, μαζί με την Ευρωπαϊκή Ενωση και το ΔΝΤ, πιέζουν για ακόμη σκληρότερα μέτρα.
Αυτοί που έφτασαν την ανεργία των νέων στο 50%, βρίσκουν δισεκατομμύρια ευρώ για εξοπλισμούς του ΝΑΤΟ για να αιματοκυλάει τους λαούς. Ξοδεύουν πάνω από το 2% του ΑΕΠ της χώρας για αναβαθμίσεις, αγορές και μετατροπές τμημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων σε ΝΑΤΟικά σχήματα και Σώματα. Την ίδια στιγμή που γίνεται πάρτι εξοπλισμών με τις πολεμικές βιομηχανίες του ΝΑΤΟ, η ίδια η κυβέρνηση αποκλείει την κρατική αμυντική βιομηχανία. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με τη συμφωνία των υπολοίπων αστικών κομμάτων, έφερε το ΝΑΤΟ να "φυλάει" το Αιγαίο. Μετατρέψανε τις ελληνικές θάλασσες σε νεκροταφεία παιδιών. Ταυτόχρονα, το ΝΑΤΟ δεν αναγνωρίζει σύνορα στο Αιγαίο. Ετσι "ταΐζουν" την επιθετικότητα της αστικής τάξης της Τουρκίας. Δεν είναι τυχαία η κλιμάκωση των παραβιάσεων και των προκλήσεων των τουρκικών ΕΔ από τότε που το Αιγαίο γέμισε ΝΑΤΟικά πλοία. Σήμερα, με τη "βούλα" του ΝΑΤΟ αεροπλάνα και πλοία της Τουρκίας κόβουν βόλτες πάνω από ελληνικά νησιά και χωρικά ύδατα. Ο υπουργός Αμυνας Καμμένος και ο υπουργός Εξωτερικών Κοτζιάς, όπου σταθούν κι όπου βρεθούν διαφημίζουν την προθυμία και τη δυνατότητα των ΕΔ να αναλάβουν αποστολές του ΝΑΤΟ και να δώσουν "γην και ύδωρ" για την εξάσκηση των ΝΑΤΟικών στρατευμάτων στις επεμβάσεις και στους πολέμους που σχεδιάζουν. Προτείνουν ακόμη και να ανοίξουν νέες ΝΑΤΟικές βάσεις σε Καλαμάτα, Κρήτη, Κάρπαθο κι αλλού.
Αυτές τις μέρες, με αφορμή μια τέτοια άσκηση στη Ρουμανία, η ελληνική κυβέρνηση διαθέτει λιμάνια, αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους ακόμη και στρατόπεδα στη Βόρεια Ελλάδα και τον Εβρο, για να περάσουν οι ΝΑΤΟικοί.
Το λαϊκό κίνημα απάντησε άμεσα με διαδηλώσεις στη ΝΑΤΟική βάση της Κρήτης και τον Εβρο. Το ΚΚΕ μπλόκαρε στην Κοζάνη αλβανικά στρατεύματα που ως τμήμα του ΝΑΤΟ επιχείρησαν να περάσουν με τη συνοδεία των ΜΑΤ από τη Μακεδονία. Φαντάροι από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο διαμαρτυρήθηκαν στις αναφορές τους για τις διευκολύνσεις στο ΝΑΤΟ. Συζήτησαν με τους συναδέλφους τους, έστειλαν συλλογικές και ατομικές επιστολές διαμαρτυρίας για δημοσίευση. Απάντησαν με αφοβία σε φασιστικούς θύλακες που προσπάθησαν να τους εμποδίσουν.
Νεοσύλλεκτοι,
  • Την ίδια στιγμή που σας βάζουν να ψωνίζετε, ακόμη και πριν παρουσιαστείτε, αναλώσιμα, στρατιωτικά είδη, είδη πρώτης ανάγκης,
  • Την ίδια στιγμή που κοροϊδεύουν με το μισθό των 8.62 ευρώ,
  • Την ίδια στιγμή που ιδιωτικοποιούν ΚΨΜ κι άλλες δομές των ΕΔ,
  • Την ίδια στιγμή που φυλάκια και μονάδες στερούνται ακόμη και νερό ή φαγητό για πολλές μέρες,
  • Την ίδια στιγμή που λείπουν εμβόλια, στρατιωτικοί γιατροί, νοσηλευτές και φάρμακα από τις μονάδες,
Η κυβέρνηση βρίσκει χρήματα για άλλα
Σήμερα, οι ελληνικές ΕΔ συμμετέχουν με προσωπικό και μέσα, στηρίζοντας με βάσεις και μονάδες επί ελληνικού εδάφους, τουλάχιστον 13 πολεμικές, στρατιωτικές αποστολές στο πλαίσιο του NATO και της ΕΕ και του ΟΗΕ. Είναι σε Ινδικό Ωκεανό και στα στενά του Σουέζ, στο Κόσσοβο, στο Αφγανιστάν, στη Σερβία, στη Βοσνία - Ερζεγοβίνη, στο Μάλι, στο Κέρας της Αφρικής, στο Λίβανο, στη Λιβύη.
  • Ποια ακριβώς συμφέροντα του λαού μας διακυβεύονται εκεί;
  • Υπερασπίζονται μήπως τα ελληνικά σύνορα οι στρατιωτικοί που συμμετέχουν σε αυτές τις αποστολές;
Συνάδελφοι φαντάροι,
Σήμερα η Ελλάδα θα μπορούσε να αναπτύξει την αμυντική βιομηχανία της. Θα μπορούσε να αξιοποιήσει τις πραγματικά τεράστιες δυνατότητες που έχει σε τεχνολογία, αλλά και σε επιστημονικό, τεχνικό εργατικό δυναμικό, έμπειρο και καταρτισμένο. Σήμερα υπάρχουν οι δυνατότητες ο ελληνικός λαός να ζήσει καλύτερα καλύπτοντας τις πραγματικές του, σύγχρονες ανάγκες, μακριά από το καπιταλιστικό παρόν και μέλλον που προμηνύει μόνο πολέμους, φτώχεια και προσφυγιά για πολλούς λαούς. Η Ελλάδα χωρίς τα μεγάλα αφεντικά, τα μονοπώλια και τα κέρδη τους, χωρίς εκμετάλλευση, φτώχεια και πολέμους μπορεί να γίνει πραγματικότητα, αν ο λαός ενωμένος αξιοποιήσει τη δύναμή του.
Το ΚΚΕ ήταν και είναι πάντα δίπλα στον φαντάρο και για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής του και για τα δικαιώματά του. Με ανακοινώσεις, πιέσεις σε υπουργεία, με τροπολογίες και προτάσεις νόμου στη Βουλή διεκδικεί καθημερινά:
  • Αύξηση του μηνιαίου επιδόματος που να καλύπτει τις άμεσες ανάγκες των στρατεύσιμων.
  • Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την υγειονομική κάλυψη σε όλες τις μονάδες.
  • Να δίνονται όλα τα αναγκαία είδη ρουχισμού που να καλύπτουν όλη τη διάρκεια της θητείας.
  • Να μην χρειάζεται να ξοδεύει ο στρατεύσιμος ούτε 1 ευρώ από το υστέρημα της οικογένειάς του για τις βασικές του ανάγκες.
  • Δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο.
  • Τιμές κόστους σε όλα τα προϊόντα στα στρατιωτικά κυλικεία, καντίνες και ΚΨΜ.
  • Καμιά ιδιωτικοποίηση δομών και λειτουργιών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Σήμερα το λαϊκό κίνημα και οι φαντάροι χρειάζεται να παλέψουμε ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και την εμπλοκή της Ελλάδας για τη μοιρασιά των αγορών, των πηγών Ενέργειας και των αγωγών μεταφοράς τους. Τα παιδιά του ελληνικού λαού να μην γίνουν "κρέας για τα κανόνια" των ιμπεριαλιστών. Η αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να είναι αποκλειστικά η υπεράσπιση των συνόρων της πατρίδας μας και όχι η συμμετοχή στους σχεδιασμούς των ιμπεριαλιστών σε βάρος άλλων λαών.
Απαιτούμε:
Την επιστροφή όλων των Ελλήνων στρατιωτικών από το εξωτερικό. Κανένας Ελληνας στρατιώτης έξω από τα σύνορα της χώρας.
Να κλείσουν όλες οι ΝΑΤΟικές βάσεις και υποδομές στη χώρα. Καμιά διευκόλυνση σε ΝΑΤΟικά στρατεύματα να χρησιμοποιούν τις ελληνικές θάλασσες, αέρα κι εδάφη για να βομβαρδίζουν άλλους λαούς ή να ασκούνται στα εγκληματικά τους σχέδια.
Να φύγει τώρα το ΝΑΤΟ και η ΕΕ (FRONTEX) από το Αιγαίο.
Καμιά αλλαγή συνόρων.
Αλληλεγγύη στους πρόσφυγες και μετανάστες, τα θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων. Να απομονώσουμε κάθε φασιστική και ρατσιστική φωνή που προσπαθεί να σπείρει το δηλητήριο του μίσους μέσα στο στράτευμα.
Μην "ψαρώνεις" μπροστά στις δυσκολίες.
Μη συμβιβάζεσαι με την αρνητική κατάσταση.
Απομόνωσε τους ναζί της Χρυσής Αυγής που εμφανίζονται με τη μάσκα του πατριώτη. Τους θέλουν και τους χαϊδεύουν οι κυβερνήσεις και οι μηχανισμοί του κράτους για να τους χρησιμοποιούν όποτε τους βολεύει ενάντια σε ξεκληρισμένους μετανάστες, ενάντια σ' όσους αντιστέκονται στα μνημόνια, ενάντια σ' όσους αντιστέκονται στα πολεμικά σχέδια, ενάντια σε όσους παλεύουν για τα δίκια του ελληνικού λαού.
Δείξε θάρρος μπροστά στη φίμωση και την παραβίαση των δικαιωμάτων σου.
Διεκδίκησε συλλογικά και ατομικά ό,τι δικαιούσαι.
Το ΚΚΕ, η ΚΝΕ, ο "Ριζοσπάστης" και ο "Οδηγητής", το πόρταλ "902.gr" είναι δίπλα σου όπου κι αν είσαι».

TOP READ