15 Νοε 2019

Σφαγή: 30 Παλαιστίνιοι νεκροί σε 48 ώρες από τα δολοφονικά χτυπήματα του Ισραήλ

Οι ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ πλήττουν εκ νέου σήμερα θέσεις της οργάνωσης Ισλαμικός Τζιχάντ στη Λωρίδα της Γάζας, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την εύθραυστη εκεχειρία που τέθηκε σε εφαρμογή χθες Πέμπτη στον παλαιστινιακό θύλακα, γνωστοποίησε το Ισραηλινό επιτελείο.
Ο ισραηλινός στρατός «πλήττει αυτή τη στιγμή στόχους της τρομοκρατικής οργάνωσης Ισλαμικός Τζιχάντ στη Λωρίδα της Γάζας», αναφέρει ανακοίνωση εκπροσώπου του που δημοσιοποιήθηκε μέσω των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης Whatsapp και Twitter.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι βομβαρδισμοί ακολούθησαν την «εκτόξευση ρουκετών από τη Γάζα εναντίον ισραηλινών αμάχων αδιακρίτως».

Πάνω από 30 άνθρωποι δολοφονήθηκαν από τα ισραηλινά πλήγματα μέσα σε ένα σαρανταοκτάωρο πριν τεθεί σε εφαρμογή η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός, η οποία κλείστηκε με τη μεσολάβηση της Αιγύπτου, τις πρώτες πρωινές ώρες χθες Πέμπτη.

Χρονολόγιο των πιο πρόσφατων και των πιο πολύνεκρων επιθέσεων σε σχολεία των ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ είναι η μοναδική αναπτυγμένη χώρα του πλανήτη όπου επαναλαμβάνονται, με απελπιστικό τρόπο, οι επιθέσεις με τη χρήση πυροβόλων όπλων μέσα σε σχολικά ιδρύματα, όπως αυτό που βυθίστηκε στο πένθος χθες Πέμπτη στην Καλιφόρνια. Ακολουθεί ένα χρονολόγιο των πιο πρόσφατων και των πιο πολύνεκρων στην ιστορία.

14η Νοεμβρίου 2019: Σάντα Κλαρίτα, Καλιφόρνια

16χρονος ανοίγει πυρ την ημέρα των γενεθλίων του εναντίον συμμαθητών του στο λύκειο, σκοτώνει δύο, τραυματίζει άλλους τρεις, πριν στρέψει το όπλο στον εαυτό του κι αποπειραθεί να αυτοκτονήσει. Τα θύματα είναι 14 ως 15 ετών.

7η Μαΐου 2019: Χάιλαντς Ραντς, Κολοράντο

Δύο έφηβοι ανοίγουν πυρ μέσα σε σχολείο σε προάστιο του Ντένβερ, σκοτώνουν έναν μαθητή 18 ετών και τραυματίζουν άλλους οκτώ ανθρώπους.

18η Μαΐου 2018: Σάντα Φε, Τέξας

17χρονος μαθητής θερίζει 20 ανθρώπους μέσα στο λύκειο όπου φοιτά· δύο ενήλικοι και οκτώ νέοι υποκύπτουν. Ο δράστης είναι έκτοτε στη φυλακή.

14η Φεβρουαρίου 2018: Πάρκλαντ, Φλόριντα

Την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, ο 19χρονος Νίκολας Κρουζ ανοίγει πυρ με ημιαυτόματο τουφέκι εναντίον μαθητών και εκπαιδευτικών στο λύκειο Μάρτζορι Στόουνμαν Ντάγκλας, από το οποίο έχει αποβληθεί. Ο απολογισμός ανέρχεται σε 17 νεκρούς, στην πλειονότητά τους έφηβους και έφηβες. Ο δράστης συλλαμβάνεται.

23η Ιανουαρίου 2018: Μπέντον, Κεντάκι

15χρονος οπλισμένος με πιστόλι σκοτώνει δύο συνομηλίκους συμμαθητές του στο λύκειο της Κομητείας Μάρσαλ. Δεκαοκτώ άνθρωποι τραυματίζονται από τις σφαίρες του, ή στο χάος που προκαλεί η επίθεση.

1η Οκτωβρίου 2015: Ρόουζμπεργκ, Όρεγκον

26χρονος φοιτητής σκοτώνει εννέα ανθρώπους στο πανεπιστήμιο Άμπκουα. Τραυματισμένος, στρέφει το όπλο στον εαυτό του κι αυτοκτονεί.

2α Απριλίου 2012: Όκλαντ, Καλιφόρνια

Ένας άνδρας σκοτώνει μεθοδικά επτά ανθρώπους στο μικρό πανεπιστήμιο Oikos στην Καλιφόρνια. Ο δράστης, πρώην φοιτητής, κορεατικής καταγωγής, συλλαμβάνεται. Πεθαίνει επτά χρόνια αργότερα στη φυλακή.

14η Δεκεμβρίου 2012: Νιούταουν, Κονέτικατ

Αφού δολοφονεί τη μητέρα του, ο 20χρονος ψυχικά ασθενής Άνταμ Λάνζα σκοτώνει 26 ανθρώπους, ανάμεσά τους είκοσι παιδιά από 6 ως 7 ετών, μέσα στο σχολείο Σάντι Χουκ. Αυτοκτονεί κατόπιν. Η σφαγή αυτή θα στοιχειώσει πολλούς στις ΗΠΑ, κυρίως επειδή τα θύματα ήταν μικρά παιδιά.

16η Απριλίου 2007: Πανεπιστήμιο Βιρτζίνια Τεκ

Φοιτητής με προβλήματα ψυχικής υγείας, με καταγωγή από τη Νότια Κορέα, σκοτώνει 32 ανθρώπους με δύο ημιαυτόματα πιστόλια πριν αυτοκτονήσει μέσα στο φημισμένο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα.

20ή Απριλίου 1999: Κολουμπάιν, Κολοράντο

Δύο μαθητές λυκείου, 17 και 18 ετών, βαριά οπλισμένοι, σκοτώνουν μέσα σε μερικά λεπτά δώδεκα συμμαθητές τους κι έναν καθηγητή πριν αυτοκτονήσουν στη βιβλιοθήκη. Ο απολογισμός πιστεύεται πως θα ήταν πολύ βαρύτερος αν πυροδοτούσαν αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς που είχαν μαζί τους.

1η Αυγούστου 1966: Όστιν, Τέξας

25χρονος φοιτητής, πρώην πεζοναύτης, αφού μαχαιρώνει και σκοτώνει τη μητέρα και τη σύζυγό του τη νύχτα της προηγουμένης, ανεβαίνει στον Πύργο του κύριου κτιρίου του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Όστιν εφοδιασμένος με τουφέκια και μεγάλη ποσότητα πυρομαχικών. Τα επόμενα 90 και πλέον λεπτά πυροβολεί από το παρατηρητήριο διερχόμενους αδιακρίτως. Σκοτώνει 14 ανθρώπους και τραυματίζει δεκάδες άλλους, πριν πέσει νεκρός κι ο ίδιος από τα πυρά ενός αστυνομικού κι ενός πολίτη.

Με αφορμή τα τελευταία γεγονότα στην ΑΣΟΕΕ


Τα πανεπιστήμια ήρθαν ξανά στην επικαιρότητα ως πεδίο άσκησης του δόγματος «νόμος και τάξη» εκ μέρους της κυβέρνησης. Την Κυριακή, η Πρυτανεία της ΑΣΟΕΕ αποφάσισε λοκ άουτ της σχολής. Τη Δευτέρα, δυνάμεις των ΜΑΤ εισέβαλαν στην ΑΣΟΕΕ, παραβιάζοντας το άσυλο και στράφηκαν ενάντια σε φοιτητές που αντιδρούσαν στο λοκ άουτ. Συνέχεια δόθηκε χτες, με νέες απειλές των ΜΑΤ, ακόμα και για συλλήψεις σε βάρος φοιτητών της ΑΣΟΕΕ - μελών της ΚΝΕ, που μοίραζαν ανακοίνωση της Οργάνωσης έξω από τη σχολή.
Για την εφαρμογή του δόγματος «νόμος και τάξη» η κυβέρνηση αξιοποιεί κάποιες ενέργειες ορισμένων ομάδων, που δεν έχουν καμία σχέση με το φοιτητικό κίνημα και τους Φοιτητικούς Συλλόγους. Είναι ομάδες που οι ίδιοι οι Σύλλογοι έχουν καταδικάσει πολλές φορές, αφού στρέφονται και ενάντια στους ίδιους τους φοιτητές.
* * *
Η παραβίαση του ασύλου με την εισβολή των ΜΑΤ στην ΑΣΟΕΕ, τη Δευτέρα 11 Νοέμβρη, έρχεται σε μια περίοδο που χιλιάδες φοιτητές γεμίζουν τα αμφιθέατρα (σε πολλές σχολές, όπως και στην ΑΣΟΕΕ, μετά από πολλά χρόνια), συζητάνε συλλογικά και αποφασίζουν κινητοποιήσεις γιατί:
  • Το κόστος σπουδών συνεχώς μεγαλώνει για την πλειοψηφία των φοιτητών και τις οικογένειές τους...
  • Το πτυχίο που παίρνουν δεν διασφαλίζει πρόσβαση στο επάγγελμα, γιατί βλέπουν απέναντί τους να ορθώνεται το «τείχος» της ανασφάλειας, της κακοπληρωμένης δουλειάς, του διαρκούς κυνηγητού πανάκριβων πιστοποιητικών...
  • Πολλοί φοιτητές που σπουδάζουν σε άλλη πόλη από αυτή που είναι οι γονείς τους, έρχονται αντιμέτωποι με την πραγματικότητα που λέει πως οι φοιτητικές εστίες καλύπτουν 1 στους 100 φοιτητές που το έχουν ανάγκη, ενώ τα ενοίκια παίρνουν συνεχώς την ανηφόρα...
  • Πλέον η μπογιά τού «θα μπούνε οι ιδιώτες και όλα θα φτιάξουν στα ιδρύματα» έχει περάσει. Οι επιχειρήσεις έχουν μπει για τα καλά στα ιδρύματα, όμως αυτό έκανε την κατάσταση χειρότερη, με ελλείψεις καθηγητών, εργαστηριακού εξοπλισμού, με ανύπαρκτη φοιτητική μέριμνα, με ελλείψεις ακόμα και σε στοιχειώδη (φωτισμό, προσωπικό συντήρησης των ιδρυμάτων κ.ά.), με «κόψε - ράψε» στα προγράμματα σπουδών κάθε 2 - 3 χρόνια, τέτοια που σε άλλη σχολή μπαίνει ένας φοιτητής και άλλη τελειώνει πολλές φορές...
  • Το δικαίωμά τους να συζητούν συλλογικά, σε μαζικές, ζωντανές διαδικασίες οι φοιτητές, το κατέκτησαν με την πάλη τους και δεν το παζαρεύουν...
* * *
Αυτά κινητοποιούν τους φοιτητές. Αυτή η εικόνα δεν συμβαδίζει με το μύθο της λεγόμενης ανάπτυξης για όλους που διαφημίζει η ΝΔ ως επικεφαλίδα της πολιτικής της. Δύσκολα, επίσης, χωράει στην «αντιπολίτευση» του ΣΥΡΙΖΑ, αφού επί των ημερών του διακρίθηκε και για την ένταση της καταστολής: Τόσο όταν απαντούσε με ΜΑΤ όποτε φούντωναν οι διεκδικήσεις των φοιτητών όσο και με το περιβόητο πόρισμα Παρασκευόπουλου. Εκεί, ακόμα και οι καταλήψεις που αποφασίζουν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι έμπαιναν στο ίδιο τσουβάλι με ενέργειες γνωστών ομάδων, άσχετων με το φοιτητικό κίνημα και τους Συλλόγους. Μάλιστα, το πόρισμα προέτρεπε συγκεκριμένα στην «αντιμετώπιση των διεκδικητικού χαρακτήρα πρόσκαιρων καταλήψεων χώρων του ΑΕΙ από φοιτητές ή άλλες ομάδες, με ή χωρίς φθορές», βάζοντας τις φοιτητικές κινητοποιήσεις στα «ζητήματα παραβατικότητας στα ΑΕΙ» δίπλα στη διακίνηση ναρκωτικών!
Γι' αυτό και οι φοιτητές βάζουν στο στόχαστρο τη σημερινή και την παλιά κυβέρνηση, την ΕΕ, την πολιτική που στερεί από τους πολλούς το δικαίωμα στην ολόπλευρη μόρφωση, που στερεί πόρους, δυναμικό και υποδομές από τα πανεπιστήμια, γιατί οι προτεραιότητες είναι άλλες: Είναι τα 4 δισ. ευρώ κάθε χρόνο στο ΝΑΤΟ, είναι οι επιδοτήσεις στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους...
* * *
Κάποιοι δεν θέλουν οι φοιτητές να οργανώνονται, να αντιστέκονται και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Πρόκειται κυρίως για την παράταξη της ΝΔ, που στην αρχή απειλούσε όσους φοιτητές πρωτοστατούν στη διεκδίκηση, υπονόμευε τις μαζικές διαδικασίες και στη συνέχεια επέλεξε τη συκοφάντηση των κινητοποιήσεων βαφτίζοντας «παράνομες» αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων, Διοικητικών Συμβουλίων, Επιτροπών ετών. Τελευταίο επεισόδιο στην προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβληθεί «σιγή νεκροταφείου» αποτελεί η παραβίαση του ασύλου τη Δευτέρα 11/11.
Ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπει τις φοιτητικές κινητοποιήσεις σαν ντεκόρ για να ξαναχτίσει το αριστερό του προφίλ. Το Πανεπιστήμιο ΑΕ, στο οποίο δεν χωράει το φοιτητικό άσυλο, το έχτισαν πέτρα πέτρα όλες οι κυβερνήσεις.
Οι μαζικές κινητοποιήσεις, οι συλλογικές διαδικασίες μέσα στα Πανεπιστήμια, ο πανελλαδικός συντονισμός των φοιτητών μπορεί να μη γίνονται «θέμα» στα πρωτοσέλιδα, είναι όμως το «θέμα» για χιλιάδες φοιτητές που βλέπουν πως μόνο σε αυτόν το δρόμο υπάρχει ελπίδα και διέξοδος για ένα πανεπιστήμιο που να υπηρετεί τις σύγχρονες κοινωνικές και λαϊκές ανάγκες, για δουλειά με σύγχρονους όρους στο αντικείμενο που σπούδασαν.
Οι δυνάμεις της ΚΝΕ δρουν ώστε όλο και περισσότεροι να μπαίνουν στην πάλη, να οργανώνουν συλλογικά τη δράση τους, να αποκτά η πάλη προσανατολισμό ρήξης και σύγκρουσης με τις αιτίες των σημερινών και των αυριανών προβλημάτων που θα αντιμετωπίσουν, να δίνουν με τη στάση τους απάντηση στη συντονισμένη συκοφάντηση και την καταστολή που πάει χέρι χέρι με την αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ - κεφαλαίου.
(Το άρθρο αναδημοσιεύεται από την «Εφημερίδα των Συντακτών»)

Ζωή ΧΑΧΑΜΗ
Μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ

Στο στόμα του λύκου




Τα σχέδια των ΗΠΑ για τη μετατροπή της Βόρειας Ελλάδας σε βασικό ορμητήριο για τους σχεδιασμούς σε Βαλκάνια και Μαύρη Θάλασσα, όπως και για τα επιχειρηματικά τους σχέδια, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την Ενέργεια, αλλά και οι προσδοκίες της αστικής τάξης της χώρας ως «πρωταγωνιστή» στην προώθηση αυτών των σχεδίων, αποτυπώθηκαν για μια ακόμα φορά κατά τη χτεσινή πρώτη μέρα του «Thessaloniki Summit».
Το στίγμα έδωσε - ποιος άλλος; - ο «πολυπράγμων» Αμερικανός πρέσβης, ο οποίος χωρίς να τσιγκουνεύεται τα καλά λόγια για την κυβέρνηση της ΝΔ, που «πήρε τον ήδη υψηλό πήχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και τον ανέβασε παραπάνω», τόνισε πως η παρουσία των ΗΠΑ στη Βόρεια Ελλάδα «είναι πλέον αισθητή».
Ο Πάιατ στάθηκε ιδιαίτερα στο «ειδικής σημασίας» - όπως είπε - λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και στο «στρατηγικό βάρος» που κατέχει για τον αμερικανικό στρατό για την ασφάλεια στη Μαύρη Θάλασσα, «ειδικά με την απομάκρυνση της Τουρκίας από την Δύση».
Επιβεβαίωσε δηλαδή ότι αποστολή της στρατιωτικής υποδομής που η κυβέρνηση παραχώρησε στις ΗΠΑ με την πρόσφατη Συμφωνία είναι το «σφράγισμα» των Στενών του Βοσπόρου σε περίπτωση κλιμάκωσης της ιμπεριαλιστικής αντιπαράθεσης με τη Ρωσία, όπως βέβαια και η ανάπτυξη δυνάμεων για την υλοποίηση της στρατηγικής περικύκλωσής της.
Μάλιστα, ο Αμερικανός πρέσβης ανέλυσε και το πώς το λιμάνι θα συμβάλει στην «αναδιάρθρωση» των ΝΑΤΟικών δυνάμεων σε όλη την Ανατ. Ευρώπη, στη συνοριογραμμή με τη Ρωσία, εξαίροντας και μ' αυτόν τον τρόπο τη σημασία του για τον αμερικανοΝΑΤΟικό σχεδιασμό!
Στο στόχαστρο των ιμπεριαλιστικών αντιπαραθέσεων θέτει ταυτόχρονα το λαό της περιοχής και η άλλη όψη αυτών των σχεδιασμών, που αφορά τη μετατροπή της Β. Ελλάδας σε διαμετακομιστικό και ενεργειακό κέντρο προς την ΕΕ, παίρνοντας υπόψη τη σημασία που αποδίδουν στην ευρύτερη περιοχή όλα τα ιμπεριαλιστικά κέντρα, το καθένα για τα δικά του συμφέροντα.
Ο Πάιατ έκανε ξεχωριστή αναφορά στα «πολύ σημαντικά» για τον ενεργειακό σχεδιασμό των ΗΠΑ έργα που προωθεί η Ελλάδα, ιδιαίτερα τον TAP, «γιατί είναι ο μοναδικός που φέρνει μη ρωσικό αέριο στην Ευρώπη», αλλά και τον διασυνδετήριο με τη Βουλγαρία, την ώρα που, όπως σημείωνε, η γειτονική χώρα, «πολύ καλός εταίρος στην ενεργειακή πολιτική, εξετάζει την αποδέσμευση από τη συμφωνία με την "Gazprom"».
Και βέβαια, υπό αυτό το πρίσμα πρέπει κανείς να δει και τη δήλωση του Πάιατ ότι αποτελεί «κεντρικό λάθος» της ΕΕ να μην προχωρήσουν οι ενταξιακές διαδικασίες με Βόρεια Μακεδονία και Αλβανία, με την επισήμανση μάλιστα, λίγες ώρες πριν από τη συνάντηση Μητσοτάκη - Ζάεφ, πως «εμείς μαζί με την κυβέρνηση θα προσπαθήσουμε να κάνει βήματα η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση».
Εξάλλου, σαν «ηχώ» των δηλώσεων Πάιατ, από το Βελιγράδι όπου πραγματοποιούσε επίσκεψη, ο υπουργός Εξωτερικών θύμιζε χτες πως «η διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ενωσης προς τα Δυτικά Βαλκάνια αποτελεί βασικό άξονα, ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής».
Οσον αφορά τα οφέλη που προσδοκά η αστική τάξη από το ρόλο της σε αυτούς τους σχεδιασμούς, ενδεικτικές είναι τόσο οι «επισημάνσεις» του υφυπουργού Μακεδονίας - Θράκης, κατά το χτεσινό συνέδριο, πως «η Μακεδονία και η Θράκη είμαστε η "πύλη" στη βαλκανική ενδοχώρα και στη ΝΑ Ευρώπη, μπροστά μας ανοίγεται μια τεράστια αγορά η οποία μπορεί και πρέπει να εξελιχθεί σε δυναμικό "πελάτη"», όσο και αυτές του προέδρου του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου ότι «το μέλλον της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας περνάει μέσα από τη δυναμική της διαβαλκανικής συνεργασίας» με αμερικανοΝΑΤΟική σφραγίδα.
Ετσι κι αλλιώς, από τις «συνεργασίες» αυτές, όπως και συνολικά από τους σχεδιασμούς των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ στην περιοχή και τις φιλοδοξίες της αστικής τάξης για «αναβάθμιση» των συμφερόντων της, ο μόνος που δεν έχει να προσδοκά τίποτα είναι ο λαός, που μπαίνει έτσι ακόμα πιο βαθιά στο «στόμα του λύκου» επικίνδυνων ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών.
Το μόνο σχέδιο που αφορά τα δικά του συμφέροντα είναι εκείνο για την απεμπλοκή της χώρας από τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις και σχεδιασμούς, με το λαό αφέντη στον τόπο του, ιδιοκτήτη του πλούτου που παράγει.

14 Νοε 2019

Και τώρα τι;

Και τώρα τι; Θα τους ακούμε να κραυγάζουν, να μιλάνε για τάξη και ασφάλεια λες και γεννηθήκαμε χθες; Λες και δεν ξέρουμε τι σημαίνει η τάξη και η ασφάλεια γι’ αυτούς; Τόσα χρόνια, μια ζωή, δέκα, εκατό ζωές το ίδιο εννοούν. Φόβος, ρατσισμός, κοινωνική συναίνεση, εθνική ασφάλεια..
Βγήκε λοιπόν ξανά σεργιάνι το χαφιεδότσουρμο. Και είναι οι ίδιοι. Πάντα οι ίδιοι. Πρεσβευτές και κήρυκες της “ομαλότητας” και της “μη βίας”. Αρκεί η “ομαλότητα” και η “μη βία” να έχουν ευρωπαϊκή και νατοϊκή σφραγίδα. Ακόμα και αν αυτές σημαίνουν άγρια εκμετάλλευση, πόλεμο, προσφυγιά και εργασιακό μεσαίωνα.
Στη δική τους γλώσσα αυτή είναι η ομαλότητα. Η απουσία κάθε αντίδρασης, κάθε αγώνα και διεκδίκησης. Στη δική μας γλώσσα όμως; Οι δικοί μας συμβολισμοί; Οι ολόδικές μας σταθερές (τις οποίες βαφτίζουν με θράσος οπισθοδρόμηση);
Στην πορεία του Πολυτεχνείου θα μιλήσουμε με τη δική μας γλώσσα λοιπόν. Πιάνοντας το νήμα (όχι ξανά, γιατί δεν το αφήσαμε ποτέ) και φωτίζοντας τις “άλλες”, τις πραγματικές αξίες. Αυτές που ο καθένας από μας έχει κειμήλιο και φυλαχτό. Και είναι πολλές… πάρα πολλές… Γιατί ήταν πολλοί… πάρα πολλοί οι δικοί μας άγιοι.

Θανάσης Παφίλης: “To ξύλο έχει δύο άκρες. Αυτή η δράση θα φέρει αντίδραση, ο κόσμος δε θα υποταχθεί” (VIDEO)

 

Δεν θα υποταχθεί ο λαός στον κρατικό αυταρχισμό, ο οποίος δεν είναι τυχαίος αφού συμβαίνει όταν γίνεται προσπάθεια ανασυγκρότησης του φοιτητικού και του εργατικού κινήματος και εκδηλώνονται εργατικοί αγώνες, τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Δικαιοσύνης για τις τροποποιήσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο σημείωσε ότι τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ διατηρούν τις διατάξεις που αξιοποιούνται σε βάρος του λαϊκού κινήματος και των αγώνων του. Ανέφερε χαρακτηριστικά τα περί εσχάτης προδοσίας, τον κίνδυνο διατάραξης των σχέσεων με ξένο κράτος και την απείθεια απέναντι στους νόμους για να τονίσει ότι η ιστορία γράφτηκε με απείθεια και όχι με υποταγή. Σημείωσε ότι λαμβάνονται μέτρα θωράκισης του καπιταλιστικού συστήματος και πως η αντιλαϊκή πολιτική εφαρμόζεται με καταστολή απέναντι στον αγωνιζόμενο λαό.
Αναφέρθηκε στην αύξηση των ποινών για αδικήματα που αξιοποιήθηκαν για να χτυπηθεί το λαϊκό κίνημα, στη μετατροπή σε ιδιώνυμο αδίκημα των κινητοποιήσεων κατά των πλειστηριασμών και στην προκλητική προστασία στελεχών των τραπεζών από το αδίκημα της απιστίας.
Για τον τρομονόμο τόνισε ότι ενισχύεται και διευρύνεται και πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τον κατάργησε όπως ήταν οι διακηρύξεις του. Πρόσθεσε ότι το σύστημα δεν φοβάται την ατομική τρομοκρατία, αλλά την οργανωμένη λαϊκή πάλη. Για την ποινική διαπραγμάτευση υπογράμμισε ότι οδηγεί σε παζάρι ανάμεσα στον εισαγγελέα και στον κατηγορούμενο.

Διάλεξε (μισοζωή) και πάρε...


Ενας σημερινός 30άρης στις ΗΠΑ, που θέλει στα 65 του να παίρνει σύνταξη όχι μικρότερη από το μισό του μισθού του, έχει δύο επιλογές: Είτε να «αποταμιεύει» σε κάποιο ιδιωτικό ή επαγγελματικό ταμείο το 40% του εισοδήματός του για όσα χρόνια δουλεύει, είτε να καθυστερήσει πολύ να βγει στη σύνταξη - ει δυνατόν, να μη βγει και καθόλου! Σε αυτό το συμπέρασμα συγκλίνουν διάφορες μελέτες για την πορεία του αμερικανικού ασφαλιστικού συστήματος, κυρίως για το κεφαλαιοποιητικό του μέρος, όπου η σύνταξη του ασφαλισμένου εξαρτάται από το ύψος των εισφορών που καταβάλλει στο «ασφαλιστικό κεφάλαιο» και τις αποδόσεις που αυτό θα έχει στην κεφαλαιαγορά. Στην πραγματικότητα, το δίλημμα με το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπος σήμερα ένας νέος σε ηλικία εργαζόμενος στις ΗΠΑ είναι το εξής: Να ζήσει με το 60% του εισοδήματός του όσο εργάζεται, για να διασφαλίσει το 50% του μισθού του ως σύνταξη; 'Η να δουλεύει μέχρι τα βαθιά γεράματα, για μερικά δολάρια παραπάνω όταν γίνει συνταξιούχος; Σε τέτοια αδιέξοδα οδηγεί τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα η ιδιωτικοποίηση των ασφαλιστικών συστημάτων, προς την οποία η κυβέρνηση της ΝΔ ετοιμάζεται να κάνει ένα γενναίο βήμα με το «νέο Ασφαλιστικό» που ετοιμάζει.
* * *
Το κόστος και το μεγάλο ρίσκο που συνεπάγεται για τους ασφαλισμένους η ιδιωτικοποίηση του ασφαλιστικού συστήματος προκύπτει και από δύο ακόμα στοιχεία, που είναι κοινά στις περισσότερες μελέτες. Το πρώτο λέει ότι τα προηγούμενα χρόνια μπορούσε κανείς να πετύχει το ίδιο ποσοστό αναπλήρωσης της σύνταξης (50% του μισθού) αν κατέβαλλε το 15% του μισθού του για όσα χρόνια εργαζόταν. Που σημαίνει ότι για την ίδια σύνταξη, θα χρειάζεται τα επόμενα χρόνια να καταβάλλει εισφορές αυξημένες κατά 200% περίπου! Το δεύτερο έχει να κάνει με τις αποδόσεις των κεφαλαίων που πιστώνονται στη συνέχεια ως σύνταξη στους ατομικούς λογαριασμούς των ασφαλισμένων. Σύμφωνα με το Συμβούλιο Ερευνών Συνταξιοδοτικού Συστήματος του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, οι αποδόσεις των επενδύσεων μέσα στις επόμενες δεκαετίες θα κυμαίνονται πολύ κάτω από το 10% που είχαν προηγουμένως, λόγω της αναιμικής ανάπτυξης. Μάλιστα, Αμερικανοί οικονομολόγοι προβλέπουν ότι σε ορίζοντα δεκαετίας οι ετήσιες αποδόσεις του αμερικανικού χρηματιστηρίου θα κυμανθούν κατά μέσο όρο από 3% έως 5%. Αν σε αυτά προσθέσει κανείς και τις απώλειες από τον πληθωρισμό, το πραγματικό ποσοστό θα είναι κάτω του 3%, ενώ υπάρχουν εκτιμήσεις ακόμα και για 1,8% ή και 1%!
* * *
Εννοείται βέβαια ότι πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να χρεοκοπήσει η ασφαλιστική εταιρεία που διαχειρίζεται τις εισφορές, όπως έχει γίνει στο παρελθόν, και ο ασφαλισμένος να χάσει τα λεφτά του και να μείνει χωρίς σύνταξη. Σε κάθε περίπτωση, το αν και πόση σύνταξη θα πάρει εξαρτάται από τις διακυμάνσεις της καπιταλιστικής οικονομίας, καθιστώντας αβέβαιη κάθε πρόβλεψη και προγραμματισμό για το μέλλον, όπως έδειξε και η πρόσφατη εμπειρία της οικονομικής κρίσης. Στην περίπτωση μάλιστα που οι αποδόσεις είναι μικρές, ο ασφαλισμένος θα το πληρώνει είτε με μικρότερη σύνταξη, είτε με μεγαλύτερες εισφορές, όπως γίνεται τώρα στις ΗΠΑ. Το γεγονός εξάλλου ότι όλοι οι παραπάνω υπολογισμοί ισχύουν για συνταξιοδότηση στα 65 χρόνια σημαίνει ότι κάθε «πρόωρη» αποχώρηση από τη δουλειά συνεπάγεται ακόμα μικρότερες συντάξεις, στα όρια της λιμοκτονίας. Είναι τέλος φανερό ότι από το κεφαλαιοποιητικό σύστημα πλήττονται κατά βάση οι φτωχότεροι εργαζόμενοι, που δεν έχουν τη δυνατότητα να καταβάλλουν μεγαλύτερες εισφορές στα ιδιωτικά ταμεία και παράλληλα δέχονται μεγαλύτερη πίεση στο εισόδημά τους από τη φορολογία, το κόστος ζωής κ.λπ.
* * *
Ποια είναι επομένως η «λύση», σύμφωνα με τους συντάκτες των διαφόρων ερευνών; Πρώτον, να παραμένουν στη δουλειά οι εργαζόμενοι για περισσότερα χρόνια, αν θέλουν να εξασφαλίσουν μια σχετικά καλύτερη σύνταξη. Δεύτερον, σύμφωνα με το Συμβούλιο Ερευνών που αναφέρθηκε πιο πάνω, «εάν έχει κάποιος τη δυνατότητα, καλύτερα θα ήταν να μη λάβει σύνταξη, αλλά να συνεχίσει να εργάζεται, καθώς με τον σημερινό χαμηλότατο δείκτη ανεργίας στις ΗΠΑ, είναι ιδανική εποχή να βρουν δουλειά οι μεγαλύτερης ηλικίας Αμερικανοί»! Δηλαδή, ξεχάστε τη σύνταξη, βάλτε τα πόδια στο κεφάλι και δουλέψτε μέχρι τον τάφο, για να έχετε ένα εισόδημα και να φυτοζωείτε! Αυτή είναι η «σύγχρονη» αντίληψη για το Ασφαλιστικό που οικοδομούν πετραδάκι - πετραδάκι όλες οι κυβερνήσεις για λογαριασμό των επιχειρηματικών ομίλων. Πάνω εκεί έρχεται τώρα να στεριώσει το «κοντάρι» της πλήρους ιδιωτικοποίησης η κυβέρνηση της ΝΔ. Οι εξελίξεις πρέπει να σημάνουν συναγερμό σε ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Με οργανωμένο ταξικό αγώνα για σύγχρονα ασφαλιστικά δικαιώματα, να πάρει απάντηση το προδιαγεγραμμένο έγκλημα που εξελίσσεται στην πλάτη του λαού.

Το φορολογικό νομοσχέδιο

Ιεροσυλία


Το φορολογικό νομοσχέδιο, που μπαίνει από βδομάδα για συζήτηση στη Βουλή, είναι μια ακόμα ένδειξη για το τι έχει να περιμένει ο λαός από την ανάπτυξη για λογαριασμό του κεφαλαίου.
Καθόλου τυχαία, η κυβέρνηση της ΝΔ παρουσιάζει αυτό το νομοσχέδιο σαν την «καρδιά» του προσκλητηρίου της προς τους «επενδυτές». Σε συνδυασμό βέβαια με τα μέτρα που νομοθέτησε για την παραπέρα υπονόμευση των Συλλογικών Συμβάσεων, το χτύπημα στα συνδικαλιστικά δικαιώματα, τη νέα επίθεση που ετοιμάζει στην Κοινωνική Ασφάλιση, αλλά και την εξάλειψη όποιων άλλων «εμποδίων» μπαίνουν στο δρόμο της καπιταλιστικής κερδοφορίας.
Με τα προκλητικά προνόμια που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για τους επιχειρηματικούς ομίλους, το κεφάλαιο θα φορολογείται περίπου ...κατά συνείδηση και το «μάρμαρο» θα πληρώσει ξανά ο λαός, που συνεχίζει να σηκώνει τη συντριπτική πλειοψηφία των φορολογικών βαρών.
Οπως άλλωστε αποκαλύπτει και το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2020, τα λαϊκά στρώματα θα συνεχίζουν να σηκώνουν πάνω από το 93% των φορολογικών βαρών, ενώ θα πληρώσουν και 800 εκατομμύρια πρόσθετων έμμεσων και άμεσων φόρων!
Η μείωση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων κατά 4 μονάδες, στο 24% ως «πρώτη δόση», η μείωση του φόρου επί των διανεμόμενων μερισμάτων στους μετόχους των επιχειρήσεων σε 5% από 10%, η απαλλαγή εταιρειών από το φόρο υπεραξίας μεταβίβασης μετοχών, οι πλήρεις απαλλαγές από φόρο εισοδήματος για την κεφαλαιοποίηση αποθεματικών Ανώνυμων Εταιρειών είναι μερικά μόνο απ' όσα προσθέτει το φορολογικό νομοσχέδιο στο «βουνό» των έως τώρα φοροαπαλλαγών και λοιπών προνομίων που απολαμβάνουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι και οι καπιταλιστές - μέτοχοί τους.
Παράλληλα, οι νέες φοροαπαλλαγές λειτουργούν και ως «καθοδηγητικό νήμα» της συνολικής αντιλαϊκής πολιτικής. Κάτω απ' αυτό το πρίσμα πρέπει να διαβαστούν, για παράδειγμα, οι «επισημάνσεις» του ΙΟΒΕ, που στην προχτεσινή έκθεσή του προτείνει μεταξύ άλλων «φορολογικά κίνητρα για στοχευμένες μακροχρόνιες επενδύσεις ιδιωτών μέσω κεφαλαιαγοράς», τονίζοντας πως «τα μέτρα ενίσχυσης της εγχώριας κεφαλαιαγοράς και η μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος λειτουργούν συμπληρωματικά».
Προτείνει, δηλαδή, να αξιοποιηθούν τα φορολογικά προνόμια ως επιπλέον μοχλός ώστε να ανοίξουν ακόμα πιο γρήγορα τα νέα πεδία κερδοφορίας για τους ιδιωτικούς ασφαλιστικούς ομίλους, σε συνδυασμό με τα μέτρα για το παραπέρα ξήλωμα της Κοινωνικής Ασφάλισης που είναι στα σκαριά.
Ανάλογα είναι τα παραδείγματα και για το πώς τα μέτρα αυτά αξιοποιούνται για την ενίσχυση συγκεκριμένων κλάδων, που ιεραρχούνται πάντα με κριτήριο τις «ευκαιρίες» κερδοφορίας που βλέπει το κεφάλαιο.
Είναι μέσα σε αυτά τα πλαίσια τα μέτρα που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την καθιέρωση «συμβολικού» φόρου για εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητα, φορολογικά «κίνητρα» για να πουληθούν τα δεκάδες χιλιάδες σπίτια που παραμένουν στα αζήτητα, αλλά και «εκπτώσεις», ώστε να πάρουν μπροστά οι «πράσινες μπίζνες» σε ό,τι αφορά την «ενεργειακή αναβάθμιση» κτιρίων κ.ο.κ.
Κοιτάζοντας κανείς τη μεγάλη αυτή εικόνα, της πολιτικής υπέρ του κεφαλαίου, κομμάτι της οποίας είναι και η φορολογική πολιτική, ξεπερνάει τα όρια της πρόκλησης η προσπάθεια της κυβέρνησης να αξιοποιήσει το Φορολογικό για να ξεδιπλώσει το παραμύθι της καπιταλιστικής «ανάπτυξης για όλους», προβάλλοντας τις εξαγγελίες για ορισμένες ελαφρύνσεις - ψίχουλα, της τάξης των μερικών ευρώ το μήνα στη φορολογική κλίμακα, για ελάχιστες κατηγορίες από τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα.
Πρόκειται για μέτρα που κινούνται στη γνωστή λογική του «δέκα σου παίρνω, ένα σου δίνω». Δεν αποτελούν μόνο σταγόνα στον ωκεανό της συνολικής αντιλαϊκής πολιτικής που εξανεμίζει από δέκα μπάντες το λαϊκό εισόδημα, αλλά πάνε «πακέτο» και με άλλα τόσα «αντίμετρα» που θα πληρώσουν από την άλλη τσέπη τα λαϊκά στρώματα, για να κρατηθεί ίσο το ζύγι της «δημοσιονομικής ισορροπίας».
Η «τράπουλα» είναι σημαδεμένη για το λαό και τα περί φορολογικής πολιτικής «για όλους» μόνο σαν πρόκληση μπορούν να ακουστούν. Γι' αυτό πρέπει τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις του εργατικού - λαϊκού κινήματος, για μέτρα ανακούφισης από τη φοροληστεία και αύξηση της φορολογίας των ομίλων, να στοχεύουν παράλληλα και το μεγάλο «εμπόδιο» στη λαϊκή ευημερία και την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών: Την καπιταλιστική εξουσία και οικονομία.

13 Νοε 2019

Υπάρχουν αστεγοι στη Γερμανία; – Εκατοντάδες χιλιάδες ζουν και κοιμούνται στο δρόμο…

Καπιταλισμός σημαίνει ανεργία, φτώχεια (για άνεργους και εργαζόμενους), άστεγους… Είτε πρόκειται για τη μητρόπολη του καπιταλισμού , τις ΗΠΑ, είτε για την ατμομηχανή της ΕΕ, τη Γερμανία, είτε για την Ελλάδα της κρίσης και της μεταμνημονιακής κανονικότητας.
Η σημερινή είδηση λέει ότι «Xιλιάδες άνθρωποι ζουν στο δρόμο και στην «ατμομηχανή» της Ευρωζώνης», τη Γερμανία και εντύπωση δεν προκαλεί: οι άνθρωποι που δεν έχουν μόνιμη κατοικία και δουλειά στη Γερμανία, ανέρχονται στις 700 χιλιάδες. Tο ποσοστό των παιδιών και των νέων είναι 8%. Tο 2018, περίπου 48 χιλιάδες άνθρωποι κοιμόντουσαν στο δρόμο.
Υπάρχουν αυτοί που στήνουν σκηνές σε απόμερα μέρη, ενώ άλλοι κοιμούνται σε παγκάκια και πεζοδρόμια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, ο αριθμός των αστέγων στη Γερμανία αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου.
Το 2018, 678.000 άνθρωποι δεν είχαν στέγη, αριθμός κατά 4,2% υψηλότερος από το 2017. Πριν από δύο χρόνια, ο αριθμός των αστέγων ήταν 650 χιλιάδες.

«Οι βασικοί λόγοι για τον αυξανόμενο αριθμό των αστέγων στη Γερμανία είναι η ανεπαρκής προσφορά των οικονομικά προσιτών κατοικιών με την φτώχεια να σταθεροποιείται και να τα κοινωνικά επιδόματα να μην επαρκούν», όπως σχολιάζει το γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel».
Ειδικότερα, υπάρχει έλλειψη οικονομικά προσιτής στέγης για τα άτομα με χαμηλά εισοδήματα και τους νόμιμους πρόσφυγες. Επιπλέον, οι μονογονεϊκές οικογένειες όπως και οι νεαροί ενήλικες είναι ιδιαίτερα ευάλωτες ομάδες.

ΗΠΑ και Ουκρανία απέρριψαν ψήφισμα του ΟΗΕ για την καταπολέμηση του ναζισμού – Απείχε και πάλι η Ελλάδα!

Για άλλη μια χρονιά, οι Ηνωμένες Πολιτείες καταψήφισαν στις 8 Νοέμβρη το σχέδιο ψηφίσματος για την καταπολέμηση της εξύμνησης του Ναζισμού που κατατέθηκε από τη Ρωσία στην τρίτη Επιτροπή της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ για τα κοινωνικά και ανθρωπιστικά ζητήματα.
Το προς ψήφιση έγγραφο έφερε τον τίτλο «Καταπολέμηση της δοξασίας του ναζισμού, του νεοναζισμού και άλλων πρακτικών που συμβάλλουν στην κλιμάκωση των σύγχρονων μορφών ρατσισμού, φυλετικών διακρίσεων, ξενοφοβίας και συναφούς μισαλλοδοξίας» (“Combating Glorification of Nazism, neo-Nazism and Other Practices that Contribute to Fuelling Contemporary Forms of Racism, Racial Discrimination, Xenophobia and Related Intolerance”, A/C.3/74/L.62).
Το ψήφισμα συνιστά στις χώρες να λάβουν τα κατάλληλα συγκεκριμένα μέτρα «μεταξύ άλλων στον τομέα της νομοθεσίας και της εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διεθνείς υποχρεώσεις τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα, να αποτρέψουν την αναθεώρηση των αποτελεσμάτων του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και την άρνηση των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας και των εγκλημάτων πολέμου που διαπράχθηκαν κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Οι συντάκτες του εγγράφου καταδικάζουν έντονα τα επεισόδια εκλαΐκευσης και προπαγάνδας του ναζισμού και παροτρύνουν τα κράτη να εξαλείψουν όλες τις μορφές φυλετικών διακρίσεων με όλα τα κατάλληλα μέσα, συμπεριλαμβανομένης, όπου το απαιτούν οι περιστάσεις, της νομοθεσίας.
Συνολικά 121 κράτη ψήφισαν υπέρ του ψηφίσματος, ενώ 55 χώρες απείχαν, μεταξύ των οποίων και τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης ασφαλώς της Ελλάδας. Κατά του ψηφίσματος τάχθηκαν οι ΗΠΑ και η Ουκρανία.
Ο εκπρόσωπος των ΗΠΑ, μιλώντας για το θέμα, επικαλέστηκε την… «ελευθερία της έκφρασης» σημειώνοντας ότι το ρωσικό ψήφισμα εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες.
Αλήθεια, η ελληνική κυβέρνηση τι εξήγηση θα μπορούσε να δώσει για την επιλογή της να απέχει από την ψηφοφορία;

TOP READ