24 Νοε 2019

«Δυστυχώς επτωχεύσαμεν»

Κοιτάζοντας κανείς το ιστορικό των συνεχών εξελίξεων στις «αναβαθμίσεις» που γίνονται στην Παιδεία θα βγάλει πολλά συμπεράσματα.
Αρχικά αν και η ΕΕ, θεσμός ο οποίος καθορίζει τις αλλαγές στο χώρο της Παιδείας, διατυμπανίζει συνεχώς ότι ενισχύεται το κύρος και η αποτελεσματικότητα των Ελληνικών σχολείων και πανεπιστημίων,  η πραγματικότητα αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο. Όσο περνούν τα χρόνια οι μαθητές και οι φοιτητές αντικρίζουν τους εκπαιδευτικούς τους χώρους να υποβαθμίζονται συνεχώς. Με χιλιάδες παραδείγματα να αποδεικνύουν αυτό τον ισχυρισμό. Με χαρακτηριστικά παραδείγματα όπως οι τεράστιες μειώσεις προσλήψεων των καθηγητών αμφότερα, η υποβάθμιση των βιβλίων,  η εγκληματική μείωση και της ελάχιστης διαμονής και εστίασης των φοιτητών. Και ακόμα εκατοντάδες παραδείγματα που υπάρχουν στην Ελληνική «κανονικότητα» που αποδεικνύουν το γεγονός ότι το μόνο που αναπτύσσεται τελικά είναι… ο στρατός.
Παρ’ όλα αυτά, μετά από μια πιο ψύχραιμη ματιά στα κιτάπια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το πιο κατακριτέο «έγκλημα» που έχει διαπραχθεί είναι η πνευματική κατακρεούργηση των μαθητικών συνειδήσεων. Πράξη η οποία δεν ξεφύτρωσε μαγικά σαν μανιτάρι αλλά αποτελεί σταδιακή, επαναλαμβανόμενη και κυρίως ύπουλη ενέργεια των αγαπητών «φίλων μας». Για να εκτιμηθεί πραγματικά το πόσο επιζήμια είναι αυτή η πράξη, αρκεί να δει κανείς πλάνα από την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Πριν από ακριβώς 46 χρόνια οι μαθητές διεκδικούσαν έξοδο από την πολεμική μηχανή του ΝΑΤΟ ενώ πλέον διεκδικούν…τυρόπιτες. Υπερβολικό θα το θεωρήσει κανείς γιατί ήταν «άλλες εποχές» και «τότε είχαμε Χούντα». Η σκέψη αυτή όμως είναι εν μέρει λάθος. Και το επιχείρημα μου δίνεται με μια θρυλική φράση του Χαρίλαου Τρικούπη,  την περιβόητη «Δυστυχώς επτωχεύσαμεν». Αλλά «επτωχεύσαμεν» με πανομοιότυπο τρόπο του άλλοτε 1893 . Δηλαδή η Ελληνική Παιδεία πτώχευσε όπως ακριβώς ολάκερη η Ελλάδα το ’93. Οι διαχρονικοί «γνωστοί-άγνωστοι» παρέσυραν αργά και οδυνηρά την χώρα στο χείλος του γκρεμού.
Ας γυρίσουμε όμως στην σύγχρονη Ελληνική πραγματικότητα (ή κανονικότητα για κάποιους άλλους), όπου οι πληγές της υποβάθμισης της Παιδείας έχουν γίνει ακόμα πιο βαθιές. Τι να πρωτοπούμε; Για το πρόσφατο συλλαλητήριο στα Γιαννιτσά από «απεγνωσμένους» μαθητές που ζητούσαν να φύγουν οι «λαθρομετανάστες»; Για τις χρυσές δουλειές των φροντιστηρίων που τις έχει προκαλέσει δειλά-δειλά το ίδιο το σχολείο και η πολιτεία; Ή για την απογοητευτική και αποκαρδιωτική κατάσταση των περισσότερων 15μελων και 5μελων της χώρας που η μόνη τους ασχολία είναι οι χοροί και οι εκδρομές.
Το «Νέο» Λύκειο, λοιπόν, απέτυχε γιατί μπήκαν και εφαρμόστηκαν λάθος στόχοι και πολιτικές διαχείρισης. Διότι όσο καταργείται η σύγχρονη ιστορία από τα μαθήματα και όσο προβάλλεται ως αναγκαιότητα η ειδίκευση και όχι η γενική γνώση τόσο οι μαθητές θα συμβαδίζουν πλάι πλάι με νεοναζί εγκληματίες.  Είναι αποκαρδιωτικό να κάνουμε τα παιδιά απολιτικοποιημενα όντα και μόνο ειδικευόμενους εργάτες καθώς τα παραπάνω παραδείγματα θα αυξάνονται και θα οξύνονται συνεχώς. Κλείνω με μια σπουδαία φράση του Αριστοτέλη, ώστε ο καθένας μας να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα: «ο άνθρωπος είναι πολιτικό ζώο, αν σταματήσει να είναι πολιτικό είναι μόνο ζώο».

Ο συνιδρυτής της Διεθνούς Αμνηστίας Luis Kutner ήταν πληροφοριοδότης του FBI

Γράφει ο Πάνος Αλεπλιώτης // 

Συντέλεσε στην δολοφονία ηγέτη της οργάνωσης “Μαύροι Πάνθηρες”.

Στις 23 Νοεμβρίου 1969, ένας από τους ηγέτες της οργάνωσης “Μαύροι Πάνθηρες” ο Fred Hampton μίλησε σε συνάντηση που διοργάνωσε η “Διεθνής Ένωση Γυναικών για Ειρήνη και Ελευθερία” στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις. 
inbound3141806529831174081
Μεταξύ αυτών που συμμετείχαν ήταν ο Luis Kutner, δικηγόρος και συνιδρυτής της Διεθνούς Αμνηστίας. 
Ο Kutner ήταν πληροφοριοδότης του FBI, και μετά την συνάντηση ισχυρίστηκε στον προϊστάμενο του στο FBI, ότι ο Hampton «ήταν σε έξαψη, σαν να ήταν κάτω από την επιρροή ναρκωτικών”. 
Ισχυρίστηκε ακόμη πως στην ομιλία του ο Hampton είπε ότι ο πρόεδρος Nixon ήταν “μέλος του καπιταλιστικού κατεστημένου” και ότι ” Ο Νίξον πρέπει να πεθάνει “.
 Ο Kutner δήλωσε αργότερα πως μίλησε στο FBI λόγω της «πιθανής παραβίασης του ομοσπονδιακού νόμου». 
Λίγες μέρες αργότερα, το FBI μπήκε στο σπίτι του Hampton, ηλικίας μόλις 21 ετών και τον δολοφόνησε στον ύπνο του. 

«Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού» και του ρουφιανοχαφιεδισμού


«Σαν αντικείμενο της σημερινής μου ομιλίας διάλεξα, να το πω έτσι, τη βλάβη που επιφέρει σ’ όλους τους ανθρώπους η χρήση του καπνού. Εγώ ο ίδιος καπνίζω, η γυναίκα μου όμως με πρόσταξε να σας ομιλήσω για τις βλαβερές συνέπειες του καπνού. Έτσι, λοιπόν, δεν έχω τίποτα να σας πω»…
    Πρόκειται για ένα απόσπασμα από τον κωμικοτραγικό μονόλογο του Ιβάν Ιβάνοβιτς Νιούχιν, ο οποίος δεν είναι παρά ο «άνδρας της γυναίκας του», όπως συστήνεται στο ακροατήριό του. Ενα ακροατήριο που κλήθηκε να παραβρεθεί σε μια διάλεξη κατά του καπνίσματος, αλλά βρέθηκε να παρακολουθεί το «παραμιλητό» ενός δυστυχισμένου ανθρώπου.

    O Νιούχιν αν και τρέμει από το φόβο μήπως η γυναίκα του παραφυλάει και τον ακούει από τα παρασκήνια, εντούτοις κάνει την αποκοτιά να ανέβει στο βήμα. Κι αντί για το κάπνισμα αρχίζει να μιλάει για τα νιάτα του. Για τα απραγματοποίητα όνειρά του. Για τις σπουδές του. Και να εξιστορεί τη μοναξιά και την καταπίεση σε μια συμβίωση με μια γυναίκα που τον καταδυναστεύει για 33 χρόνια, ζώντας σε ένα σπίτι με εφτά κόρες, που όλες τους έχουν γεννηθεί στις 13 του μηνός, που το σπίτι του είναι στο νούμερο 13 και έχει 13 παράθυρα…
    Ο Νιούχιν μας – σε αυτό το υπέροχο μονόπρακτο του Τσέχοφ «Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού » – καταλήγει τη διάλεξή του, αναφωνώντας: «Μίλησα και ξαλάφρωσε η ψυχή μου».
    Προφανώς, η «διάλεξη» του Τσέχοφ δεν βοήθησε ποτέ κανέναν να κόψει το κάπνισμα (σε αντίθεση – πιθανώς – με τα μέτρα του κ. Κικίλια…). Παραμένει, όμως, ένα διαμάντι της παγκόσμιας δραματουργίας, που περιγράφει, με άλλον τρόπο, όσα εννοούσε ο Καζαντζίδης στο «η ζωή μου όλη είναι ένα τσιγάρο που δεν το γουστάρω κι όμως το φουμάρω». Καταστάσεις, δηλαδή, για τις οποίες ουδεμία ευθύνη φέρουν οι υπουργοί Υγείας (Παιδείας, Εργασίας, Οικονομικών κλπ.) και οι κυβερνήσεις. `Η, μήπως, φέρουν;…
  • Το τσιγάρο, το κάπνισμα – για να επιστρέψουμε στο θέμα μας – είναι μια συνήθεια κακή, ένα πάθος επιβλαβές, ένας εθισμός που μπορεί να οδηγήσει σε τραγικά αποτελέσματα, μια εξάρτηση ανθυγιεινή. Ίσως και αντιαισθητική.
    Μ’ αυτήν την έννοια, το μέλημα της πολιτείας, του κράτους και της κυβέρνησης να προφυλάξει την υγεία μας από το κάπνισμα (θα μπορούσε να) είναι συγκινητικό.
    Αδυνατούμε, ωστόσο, να αντιληφθούμε το διχασμό προσωπικότητας που διέπει τους «άγγελους – φύλακές μας».
    Πώς γίνεται, δηλαδή, οι ίδιοι άνθρωποι, που τρέμουν μην και πάθει τίποτα η υγεία μας από το κάπνισμα, να μη σκέφτονται τις συνέπειες που έχει για την υγεία μας να μας κόβουν τους μισθούς;
    Πώς και δεν σκέφτονται την υγεία των ανθρώπων, όταν τους κόβουν τις συντάξεις, ή όταν εφαρμόζουν πολιτικές που επιτρέπουν στις Novartis να κερδοφορούν (εντίμως και νομίμως, φυσικά) πάνω στον πόνο και στην αρρώστια;
    Αφού νοιάζονται για την υγεία του λαού, γιατί αφήνουν κενές 25.000 οργανικές θέσεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στα δημόσια νοσοκομεία;
    Γιατί, τόσο υπέρμαχοι της δημόσιας υγείας που είναι, να παρακολουθούν με τόση στωικότητα το φαινόμενο οι βιομήχανοι να προκαλούν πολλαπλασιασμούς των καρκίνων στις περιοχές που ρυπαίνουν με τα απόβλητά τους;
    Αφού επιθυμούν τον απεγκλωβισμό των ανθρώπων από τις  «βλαβερές συνέπειες του καπνού », γιατί απαγορεύουν στα ασφαλιστικά ταμεία να καλύπτουν την αναγκαία φαρμακευτική αρωγή για τη διακοπή του καπνίσματος;
    Γιατί αδιαφορούν παντελώς με ό,τι έχει σχέση με αυτό που λέγεται «Αγωγή Υγείας»;
  • Δεν ξεχνάμε από πού έλκει την καταγωγή της όλη αυτή η πολυδιαφημιζόμενη (και ζωγραφισμένη με τα χρώματα της φιλανθρωπίας) αντικαπνιστική «σταυροφορία». 
    Ως εκ τούτου δεν μπορούμε να μη σημειώσουμε ότι ο «θατσερισμός» με τις δικές του απαγορεύσεις κατά του καπνίσματος ή ο ναζισμός με την απαγόρευση του καπνίσματος να ξεκινά από τα γραφεία των ναζί, ουδέποτε κατεγράφησαν ως φιλάνθρωπος πολιτική…
    Ομοίως, δυσπιστούμε τα μάλα απέναντι στις αντικαπνιστικές εκστρατείες που έχουν για θεωρητικό υπόβαθρο της υστερικές αμερικανιές του «Θείου Σαμ».
    Ο «Θείος Σαμ», αμείλικτος ων απέναντι στο τσιγάρο, δεν φαίνεται να πολυβασανίστηκε ποτέ με το ερώτημα τι θα συμβεί στην υγεία των ανθρώπων (όσων δηλαδή ανθρώπων επιβιώνουν των «παράπλευρων απωλειών»), ούτε όταν ρίχνει βόμβες με απεμπλουτισμένο ουράνιο στα Βαλκάνια, ούτε όταν βομβαρδίζει με βόμβες φωσφόρου τη Φαλούτζα, ούτε όταν ελέγχει το 95% της παγκόσμιας παραγωγής οπίου, μέσω του Αφγανιστάν…
  • Το τσιγάρο, το κάπνισμα είναι μια τραγική εξάρτηση. Που απειλεί, που σκοτώνει.
    Ωστόσο η επικήρυξη αυτού του θανάσιμου εχθρού, του τσιγάρου, μοιάζει να αξιοποιείται ως «απενοχοποιημένη» φόρμουλα για την εμπέδωση των «επικηρύξεων» – και μάλιστα μαζικού τύπου – σαν μια πρακτική συμβατή με την δημοκρατία, την νομιμότητα και την ασφάλεια.
    Αλλά δεν είναι μόνο η λογική της «επικήρυξης» που – για το καλό μας – τα επιτελεία του «σωφρονισμού» πάνε να μας την «κεράσουν» σαν αγαθή τακτική.
    Τα «σωφρονιστήρια» με πρόσχημα το κάπνισμα, εθίζουν την κοινωνία στο χαφιεδισμό. Έφτασαν να διαφημίζουν στα ΜΜΕ τετραψήφιους αριθμούς για να καταδίδουν οι «νομοταγείς» τους «λάθρα καπνίζοντες»…
    Μέχρι τώρα είχαμε ενεργητικούς και παθητικούς καπνιστές. Συμπαθητικούς ή αντιπαθητικούς καπνιστές. Συμπαθητικούς ή αντιπαθητικούς αντικαπνιστές. Αλλά τώρα πρέπει να αρχίσει η εξοικείωσή μας και με την έννοια του… συμπαθητικού νομοταγή καταδότη.
    «Μα – θα μας πουν οι κυβερνώντες – όταν ζητούμε από έναν πολίτη να καλεί τις αρχές επειδή υπέπεσε στην αντίληψή του ένα έγκλημα, ένας φόνος, μια ληστεία, μια εγκατάλειψη σε τροχαίο κοκ είναι ρουφιανιά, είναι χαφιεδισμός;».
    Απαντούμε: Όχι, αυτό δεν είναι ρουφιανιά. Ρουφιανοποίηση και χαφιεδοποίηση της κοινωνίας είναι να οδηγείται να μην μπορεί να ξεχωρίσει τι είναι έγκλημα και τι δεν είναι «έγκλημα». Να διαμορφώνονται πολίτες που δεν θα έχουν ως αντίληψη τι αντικειμενικά είναι έγκλημα, αλλά να γίνονται τσιράκια και βαποράκια του «Μεγάλου Αδελφού» για ό,τι εκείνος βαφτίζει «έγκλημα» και ό,τι εκείνος νομοθετεί σαν «αξιόποινη παραβατικότητα». Να θεωρούν «εγκληματικό» ό,τι ο «Big Brother» θέτει στο στόχαστρο της «απαγόρευσης» και που για την τήρησή της τι πιο νομοταγές από το να κατασκευάζει καταδότες για να «καρφώνουν»: Από το ότι είσαι κομμουνιστής, παλιότερα, μέχρι το να μην κάθεσαι να τις τρως από τα ΜΑΤ στο άγαλμα του Τρούμαν ή ότι καπνίζεις, σήμερα.   
    Ρουφιανοποίηση και χαφιεδισμός είναι – στη θέση της αγωγής, της ευπρέπειας, της ευγένειας, της φιλικής ατομικής παρατήρησης ή της ηχηρής συλλογικής επιταγής «σβήστο σε παρακαλώ» προς τον μαλάκα που καπνίζει χωρίς να σέβεται τον διπλανό του που ενοχλείται – εσείς να βάζετε το «παρακαλώ περιμένετε» του ρουφιανοτηλέφωνου (που το χρεώνεται κιόλας)…
    Ρουφιανοποίηση και χαφιεδισμός – αντί της Παιδείας, της πλατιάς, επίμονης και διαρκούς καμπάνιας που καλλιεργεί ατομική και κοινωνική συνείδηση ενάντια στο τσιγάρο – είναι η «απαγόρευση» που το κράτος χρησιμοποιεί πίσω από το γλυκόπιοτο «σου κόβω το κάπνισμα» για να εμπεδώσει την αποδοχή κλίματος «σου κόβω το βήχα».
    Ρουφιανοποίηση και χαφιεδισμός είναι να ξέρεις ότι στο Μετρό, ή στα λεωφορεία, ή στην εντατική, ή στο ασανσέρ δεν καπνίζει ποτέ κανείς, κι αυτό χωρίς να χρειάζεται κανένα ρουφιανοτηλέφωνο και κανένα μπαξίσι προς τον «χωροφύλακα». Αλλά εσείς δεν θέλετε ως δύναμη επιβολής του «απαγορεύεται» την κοινωνική – ούτε καν την υπηρεσιακή σας – εγρήγορση. Θέλετε την διάχυση – σαν τον καπνό – μιας αντίληψης που εισάγει τον νομιμόφρονα χαφιεδισμό και το ρουφιανιλίκι σαν αρμό κοινωνικής συμβίωσης και σεπτής συμπεριφοράς.            
  • Ο εθισμός στο κάπνισμα σκοτώνει. Το τσιγάρο βλάπτει την υγεία.
    Όχι στο τσιγάρο, λοιπόν. Που σημαίνει ότι ο αγώνας και η απόφαση για την απαλλαγή από αυτόν τον βραχνά δεν μπορεί παρά να είναι (και πρέπει να είναι) μια συλλογική και ατομική επιλογή, που αντανακλά τη συνειδητή χειραφέτηση από επιβλαβή πάθη και εξαρτήσεις. Μια προσπάθεια που δίπλα της η οργανωμένη πολιτεία στέκεται αρωγός – με όλα τα μέσα – της απεξάρτησης. Οχι «δεσμοφύλακας».
    Αντιθέτως, αυτοί που είτε στην Ελλάδα, είτε διεθνώς, ηγούνται του «αντικαπνιστικού ιππικού», χρησιμοποιούν το τσιγάρο ως προπέτασμα καπνού για να ξεδιπλώσουν όχι πολιτικές Υγείας, αλλά πολιτικές που, όπως η νικοτίνη επεμβαίνει στο νευρικό σύστημα, έτσι κι αυτές στοχεύουν να εθίσουν στο «στρατωνισμό», στην «άνωθεν επιβαλλόμενη πειθαρχία», στον καταναγκασμό της «αποστειρωμένης ορθότητας».
  • Οι καπνιστές – όσοι έχουν σώας τας φρένας – αισθάνονται (αισθανόμαστε) ως μέγιστη υποχρέωση να απαλλάξουν τους εαυτούς τους και τους διπλανούς τους από αυτή την άχρηστη και επιβλαβή συνήθεια.
    Στην προσπάθειά τους αυτή οι καπνιστές, σε αγαστή συναντίληψη με τους μη καπνιστές, θα ήταν εξίσου ανθυγιεινό με το κάπνισμα αν σταματούσαν να θεωρούν και να υπενθυμίζουν ότι επιβλαβές για την κοινωνία, εκτός του τσιγάρου, είναι το να υφίστανται οι άνθρωποι και την υποκρισία.
    Επιβλαβές για την υγεία των ανθρώπων είναι το να «φουμάρουν» και το φαρισαϊσμό εκείνων που κόπτονται για την υγεία του λαού.
    Ενός λαού που – οι ίδιοι οι οποίοι ενδιαφέρονται για την υγεία του – τον έχουν ρίξει στη «γόπα», στην «τράκα» και τον γύρισαν στην εποχή που τα περίπτερα, λόγω της φτώχειας, πούλαγαν τα τσιγάρα χύμα…

ΠΡΙΝ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΘΥΜΑΤΑ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ


ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
ΚΑΙ
ΛΑΣΥ ΔΗΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ & ΔΙΑΠΟΝΤΙΩΝ ΝΗΣΩΝ



Απαράδεκτη και επικίνδυνη συνεχίζει να είναι η κατάσταση στη γέφυρα του Ποταμού. Για το έργο στο ποτάμι αλλά και στη γέφυρα έχουν γίνει προεκλογικές εξαγγελίες, έχουν βγει πολλές φωτογραφίες με χαμογελαστούς επίσημους μπουλντόζες και κασκέτα, έχει περάσει από προϋπολογισμό σε προϋπολογισμό, από κάθε περιφερειακή αρχή, έχει ξεκινήσει πολλές φορές μέχρι σήμερα και έχει σταματήσει άλλες τόσες.
Για λόγους πρόληψης μέχρι σήμερα έχουν διακοπεί τα δρομολόγια των μαθητών προς το σχολείο αφού δεν μπορεί να περάσει από τη γέφυρα λεωφορείο πάνω από συγκεκριμένο φορτίο. Αυτή είναι η λύση που σκέφτηκαν οι αρμόδιοι και καθάρισαν.
Αλήθεια δεν ξέρουν ότι σε αυτό τον στενό δρόμο διπλής κατεύθυνσης τα παιδιά αναγκάζονται να περπατάνε μέσα στη σούδα, όταν δε βρέχει;
Δεν ξέρουν ότι απέναντι από το σχολείο βρίσκεται παρατεταμένο το άγημα των κάδων στενεύοντας ακόμα περισσότερο το δρόμο;
Δεν ξέρουν ότι με όλα τα προβλήματα της περιοχής, τα πλημμυρικά φαινόμενα δημιουργούν για τα παιδιά θανάσιμες παγίδες.
Δεν αντιλαμβάνονται ότι μια γέφυρα ετοιμόρροπη, όταν δέχεται συνεχώς την επιβάρυνση των οχημάτων που διέρχονται ανεξάρτητα από το φορτίο τους κάποια στιγμή μπορεί να καταρρεύσει;
Δεν μπορούν να τοποθετήσουν μια σχάρα πάνω από τη σούδα για να περπατάνε τα παιδιά;
Δεν μπορούν να τοποθετήσουν προσωρινά μια σιδερένια γέφυρα για την ασφάλεια όλων των ανθρώπων;
Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» θα θέσουμε το θέμα στο επόμενο Περιφερειακό και Δημοτικό συμβούλιο ώστε να αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες που του αναλογούν.
Η περιφερειακή αρχή, όπως όλες μέχρι σήμερα, με πολύ μεγάλη ευκολία διέθεσε 1.800.000 για εκθέσεις, σήριαλ και διαφημίσεις στο όνομα της τουριστικής προβολής.
Η απαίτησή μας είναι η ολοκλήρωση του έργου!
Τα δικαιώματα των παιδιών δεν εξαντλούνται με ευχές και ωραία λόγια κατά την ημέρα του παιδιού, ούτε αρχίζουν και τελειώνουν με τις διαγραμμίσεις έξω από τα σχολεία.
Τα παιδιά πρέπει να μεταφέρονται ασφαλώς μέχρι την πόρτα του σχολείου και να φοιτούν σε ένα ασφαλές και σύγχρονο περιβάλλον.
Απευθυνόμαστε σε γονείς, εκπαιδευτικούς, στους κατοίκους της περιοχής αλλά και στα παιδιά. Η διεκδίκηση της λύσης είναι στα χέρια σας. Εμείς φέρνουμε στο φως το πρόβλημα με στόχο μαζί με όλους εσάς να πετύχουμε την οριστική του λύση.


Δ. Ξεκαλάκης: “Το Κόμμα έπρεπε να απορρίψει και την παραμικρή σκέψη για την παράδοση των όπλων και τη διάλυση του ΕΛΑΣ.”

Η ημερίδα της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ ολοκληρώθηκε με ομιλία από τον Δημήτρη Ξεκαλάκη, μέλος της Ιδεολογικής Επιτροπής της ΚΕ και της ΕΠ της ΚΟ Αττικής, που είχε θέμα: «Από τη Βάρκιζα στην ταξική σύγκρουση 1946 – 1949».
Ο ομιλητής αναφέρθηκε στην απαράδεκτη συμφωνία της Βάρκιζας, που, όπως είπε, αποτέλεσε έναν απαράδεκτο συμβιβασμό, με πολύ αρνητικές συνέπειες σε βάρος του λαϊκού κινήματος, που βαραίνει την ηγεσία του ΚΚΕ, αφού: «Ανεξάρτητα από τις όποιες διεθνείς παραινέσεις δέχτηκε το Κόμμα για την εξεύρεση συμβιβαστικής λύσης, έπρεπε να απορρίψει και την παραμικρή σκέψη για την παράδοση των όπλων και τη διάλυση του ΕΛΑΣ. Έπρεπε το Κόμμα να ανασυνταχθεί και ο ΕΛΑΣ να συνεχίσει τον αγώνα έξω από την Αθήνα. […] Η απαράδεκτη υποχώρηση, όντας σε βάρος του ΕΑΜικού κινήματος και γενικά του λαού, απέβαινε σε βάρος και του Διεθνούς Κομμουνιστικού Κινήματος».
Στάθηκε αναλυτικά στο όργιο τρομοκρατίας που εξαπέλυσε η αστική τάξη και τα όργανά της ενάντια στο ΚΚΕ και στο κίνημα μετά την υπογραφή της συμφωνίας, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι τελικά, «αντί να γίνει η εκκαθάριση του στρατού από τους δωσίλογους, με βάση τη Συμφωνία, διώχτηκαν οι ΕΑΜίτες».
«Επιβεβαιώθηκε ακόμα μια φορά ότι με την αστική τάξη δεν μπορεί να υπάρχει συμφωνία», υπογράμμισε ο Δ. Ξεκαλάκης.
Συνέχισε, κάνοντας αναφορά στη 12η Ολομέλεια και το 7ο Συνέδριο του Κόμματος, που κατέγραψαν σημαντικά βήματα στην ανασυγκρότηση και πρόταξαν την ανάγκη της Μαζικής Λαϊκής Αυτοάμυνας, που λειτουργούσε ως επιλογή αναχώματος στην κλιμακούμενη δολοφονική τρομοκρατία.
Στάθηκε στο πώς συγκροτήθηκαν οι Ομάδες Καταδιωκόμενων Δημοκρατικών Αγωνιστών (ΟΚΔΑ), ή οι Ομάδες Δημοκρατικών Ενόπλων Καταδιωκόμενων Αγωνιστών (ΟΔΕΚΑ, ΟΔΕΚ), που αποτέλεσαν τους πρώτους αντάρτικους σχηματισμούς, φτάνοντας μέχρι την επίθεση στο σταθμό χωροφυλακής στο Λιτόχωρο το Μάρτη 1946 και τη μετονομασία των αντάρτικων δυνάμεων σε Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδας στις 27 Δεκέμβρη 1946. «Το ΚΚΕ, προς τιμήν του ακολούθησε το δρόμο της ένοπλης σύγκρουσης, επιβεβαιώνοντας ότι παρά τα λάθη και τις αδυναμίες του, δεν συμβιβάστηκε με τον ταξικό εχθρό και δεν ενσωματώθηκε. Ακολούθησε η τρίχρονη εποποιία του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΔΣΕ), της κορυφαίας ταξικής σύγκρουσης στην Ελλάδα κατά τον 20ό αιώνα, που απέδειξε ότι οι κοινωνικές αντιθέσεις δεν χωράνε στα ιδεολογήματα της λεγόμενης “εθνικής ομοψυχίας” και της κατάργησης των ταξικών διαχωριστικών γραμμών», σημείωσε μεταξύ άλλων.

23 Νοε 2019

Γ. Μαργαρίτης: «Θα επιχειρηθεί πλαστογράφηση και ενοχοποίηση της επαναστατικότητας των Ελλήνων»

Ετοιμάζουν χειραγώγηση των λαϊκών συνειδήσεων μέσω της ιστορίας για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης. «Μέσα από προγράμματα και δραστηριότητες για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης θα επιχειρηθεί η πλαστογράφηση κι η ενοχοποίηση της Επαναστατικότητας των Ελλήνων», αυτό σημείωσε, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Νέα Κρήτη 9.84», ο Γ. Μαργαρίτης, καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών του  Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Ο ίδιος αναφερόμενος στο κυβερνητικό δόγμα «περί νόμου και τάξης» τόνισε ότι η πολιτική ελίτ που εκπροσωπεί έναν άκρατο καπιταλισμό επιδιώκει την «πειθαρχία της κοινωνίας» σημειώνοντας ότι οι πολίτες θα έρθουν απέναντι σε μια «επώδυνη διαδικασία». Έχει «κηρυχθεί πόλεμος απέναντι στην κοινωνία», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Γ. Μαργαρίτης. 
Ακούστε την συνέντευξη του Γ.Μαργαρίτη:

ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΝΑΞΙΑΣ



Στην αρχή ήρθε η τηλεόραση κι η οικογένεια κλείστηκε στο σπίτι ...μετά ήρθαν τα πολλά κανάλια για δυνατότητα επιλογής ....Μετά κάθε ένας στην οικογένεια αισθάνθηκε την ανάγκη να βλέπει τα δικά του και αποκτήσαμε μια ατομική τηλεόραση ο καθένας .Έτσι ο παππούς την δικιά του TV στο δωμάτιο του ,η μανα ,ο πατέρας ,η κόρη ,ο γιος τις δικές τους στο δωμάτιο τους !! .

Και φτάσαμε αισίως στα κινητά ,αυτά τα τέρατα τεχνολογίας με παιχνίδια ,ίντερνετ ,τεράστιες δυνατότητες και παροχές .Μπορείς άνετα να απομονώνεσαι όχι μόνο στο σπίτι πλέον αλλά ΠΑΝΤΟΥ .Στο δρόμο περπατώντας ,στα ΜΜΜ ,στην παρέα που βγαίνεις για καφε ,στη διασκέδαση ,.....Και βλέπεις πλέον μια κοινωνία να "παίζει" μαζικά με το κινητό της ΠΑΝΤΟΥ
Το κινητό έχει γίνει δεύτερη φύση για πολλούς ή για όλους (?)
Απαραίτητο σαν τα χέρια μας κι όχι απλά για "επικοινωνία σε ανάγκη " αλλά ΠΑΝΤΑ ...24 ΩΡΕς ΤΟ 24ΩΡΟ
Και χάσαμε την επικοινωνία στην παρέα,στην γειτονιά ,στο εργοστάσιο ,στο γραφείο ...ΠΑΝΤΟΥ .Ακόμα και παρέα όταν βγαίνουμε κάπου σε ένα καφέ, μια ταβέρνα ΚΑΘΕΝΑΣ μας απομονώνεται με το κινητό του ,στον ατομικό του μικρόκοσμο έχοντας την ψευδαίσθηση ότι είναι ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Και πάψαμε να συζητάμε ,να ανταλλάσσουμε απόψεις,να συμφωνούμε σε πραγματα ,ακομα ακομα και να τσακωνομαστε ,να βριζομαστε ,να διαφωνουμε να ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ σαν ανθρωποι ,φιλοι ,συναδερφοι ....Ακομα κι εδω σε μεσα σαν το ΦΒ το Τουιτερ εχουμε την ψευδαισθηση της επικοινωνιας με 1000 -2000 -5000 ανθρωπους επειδη με καποιους απο αυτους "τα βρισκουμε "Ε ΚΑΙ ??? .
Στην ουσια εχουμε γινει ακινδυνοι μαζανθρωποι μοναχικοι κι απομονωμενοι απο τα κοινωνικα δρωμενα , που τιποτα δεν μπορουμε να ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ να ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ .Ισως αυτη ηταν και η αρχικη επιδιωξη τους .Τι κινημα να φκιαξεις ,πως να ενωσειςτα ατομικα χρυσα κλουβια που μας εχουν κλεισμενους ?
ΣΑΝ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΣΤΗ ΣΦΑΓΗ ΜΑΣ ΠΑΝΕ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΙΑ !!
ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΜΠΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 
ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ 

Ακροδεξιό κρεσέντο Μπογδάνου: «Στα ξερονήσια οι πρόσφυγες»

Την άποψη ότι πρόσφυγες πρέπει να μεταφερθούν σε ξερονήσια εξέφρασε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής εκπομπής ο βουλευτής της ΝΔ Κωνσταντίνος Μπογδάνος.
Ζηλεύοντας τη… δόξα του Βελόπουλου, ο βουλευτής της ΝΔ δε δίστασε να υιοθετήσει την ακροδεξιά ρητορική περί κλειστών κέντρων για πρόσφυγες σε βραχονησίδες.
Αφορμή για τη δήλωση Μπογδάνου στάθηκε το κυβερνητικό σχέδιο να δημιουργηθεί κέντρο κράτησης προσφύγων στη βραχονησίδα Λέβιθα. Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Κontra Channel, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας χαρακτήρισε «ταμπού» και «μετεμφυλιακά ή μεταδιδακτορικά κόμπλεξ» από την κατοχή και τη χούντα τις αντιδράσεις που υπάρχουν, ενώ – κλείνοντας το μάτι στο ακροδεξιό ακροατήριο – πρόσθεσε ότι «δεν μπορεί ο Έλληνας να έχει ίσα δικαιώματα με τον μετανάστη, τι να κάνουμε, έτσι είναι».
Να θυμίσουμε ότι η απαράδεκτη θέση υπέρ της μεταφοράς προσφύγων σε ξερονήσια και ακατοίκητες βραχονησίδες αποτελεί εδώ και καιρό σταθερό αίτημα του ακροδεξιού μορφώματος «Ελληνική Λύση» του Κυριάκου Βελόπουλου.

Αντικαπνιστικός και αντικομμουνισμός – Το 1142, η Στάζι και τα μυαλά στα μπλέντερ

Θα ξεκινήσω ξεκαθαρίζοντας ότι πιθανότατα δεν έχω πιάσει ούτε σβηστό τσιγάρο ποτέ στα χέρια μου, αν και λόγω συνθηκών έχω υπάρξει παθητική καπνίστρια σε μαζικό βαθμό από τα μικράτα μου. Ως εκ τούτου, κάθε περιορισμός καπνίσματος σε κλειστό χώρο είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτος. Δεν έχω δηλαδή επί της αρχής αντίρρηση στην προσπάθεια αναβίωσης της αντικαπνιστικής νομοθεσίας, που ως γνωστόν μέσα στα χρόνια είχε πάει καλιά της, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους χώρους εστίασης και διασκέδασης.
Αντιμετωπίζω ωστόσο με εξαιρετικό σκεπτικισμό την σχεδόν μονόπαντα αποκλειστικά κατασταλτική στόχευση του μέτρου, στη λογική της – αναντίρρητης κατά τα λοιπά – ατομικής ευθύνης, χωρίς σοβαρή ενίσχυση στις δημόσιες δομές πρόληψης αλλά και απεξάρτησης. Ακόμα περισσότερο διαφωνώ με λογικές ρουφιανέματος στο όνομα της δημόσιας υγείας, λογική που καλλιεργείται με τη θέσπιση της γραμμής 1142. Αναρωτιέμαι πόσες από τις εκατοντάδες κλήσεις που έχουν γίνει ήδη από τις πρώτες μέρες (αναφέρομαι στις καταγγελίες, κι όχι τις γενικές ερωτήσεις για το νόμο ή τα – λιγοστά – αιτήματα βοήθειας ενάντια στο τσιγάρο) αφορούσαν πραγματικά αντικοινωνικές πρακτικές καπνίσματος, σε νοσοκομεία πχ – όπου το φαινόμενο είχε μειωθεί ούτως ή άλλως εξαιρετικά – ή μπροστά σε παιδιά. Ή έστω αν ήρθε κατόπιν μάταιης έκκλησης σε απείθαρχο καπνιστή ή τον υπεύθυνο του μαγαζιού. Δυστυχώς θεωρώ ότι κάποιοι πήραν τηλέφωνο για να χαλάσουν τη μέρα κάποιου συμπολίτη τους, γιατί απλά μπορούσαν. Κι αυτό δε βλέπω για ποιο λόγο αξίζει να επικροτείται και όσοι αντιτίθενται να αντιμετωπίζονται με λογικές τύπου “ε τότε να μην καταδίδουμε ούτε όσους παρκάρουν σε ράμπα ΑμεΑ”.
Με όσους θεωρούν ότι το δημόσιο κάπνισμα είναι πράξη “αντίστασης” στον κρατικό αυταρχισμό και τη δεξιά δε θα ασχοληθώ. Την προσοχή μου ωστόσο κέρδισε το πόνημα του Νίκου Τζιανίδη”Ναι, είναι «ρουφιάνος» αυτός που τηλεφωνεί στο 1142. Τώρα σβήνει ένα τσιγάρο, αύριο μια ζωή!”. Δεν είναι τόσο ο κραυγαλέος μελοδραματικός τίτλος, που αποτελεί ορισμό του “το τιμήσαμε και ψόφησε”. Αλλά μια παράγραφος που ακολουθεί, όπου ο συντάκτης βρίσκει τρόπο να συνδυάσει την σταυροφορία του κατά του 1142 με ολίγη από θεωρία δύο άκρων:
Μην λησμονείτε, στους ρουφιάνους στηρίχτηκαν τα ολοκληρωτικά καθεστώτα για να κυβερνούν. Η Στάζι, η KGB, η CIA, η Σεκιουριτάτε (sic), οι Γερμανοτσολιάδες πιο παλιά, τι ήταν; Οικτροί ρουφιάνοι!  Θέλεις να είσαι ο αχυράνθρωπος του κράτους; Τηλεφώνησε τώρα στο 1142!
Πάλι καλά που δε μας είπε ότι πίσω από τον αντικαπνιστικό κρύβεται ο Στάλιν. Είναι εκπληκτικό εν έτει 2019, όπου αρκεί να γκουγκλάρεις τη λέξη Μπαλί (όχι Ρεθύμνης) για να σου εμφανίζονται για μέρες διαφημίσεις με “μοναδικές” προσφορές εισιτηρίων για τον εξωτικό προορισμό, κάποιοι ακόμα να μιλάνε για Στάζι και KGB. Όπου, με δεδομένη την εποχή για την οποία μιλάμε, στα κεντρικά τους λογικά δεν έβλεπες μπροστά σου από τον καπνό, όπως και σε όλο τον πλανήτη που οι πάντες φούμαραν αβέρτα εντός κι εκτός κλειστών χώρων. Το επόμενο βήμα είναι να γραφτεί ότι η ελληνική σοβιετία μας παίρνει τη γόπα από το στόμα.
Εν πάσει περιπτώσει, ναι, είναι ρουφιάνος όποιος παίρνει για ψύλλου πήδημα το 1142. Αλλά τα φαιοκόκκινα φαντάσματα που κυνηγάνε τον αρθρογράφο δεν έχουν καμία σχέση με αυτό.


«Φοβάμαι τους ανθρώπους που εφτά χρόνια έκαναν πως δεν είχαν πάρει χαμπάρι…»
Φοβάμαι
τους ανθρώπους που εφτά χρόνια
έκαναν πως δεν είχαν πάρει χαμπάρι
και μια ωραία πρωΐα –μεσούντος κάποιου Ιουλίου–
βγήκαν στις πλατείες με σημαιάκια κραυγάζοντας
«Δώστε τη χούντα στο λαό».
Φοβάμαι τους ανθρώπους
που με καταλερωμένη τη φωλιά
πασχίζουν τώρα να βρουν λεκέδες στη δική σου.
Φοβάμαι τους ανθρώπους
που σου έκλειναν την πόρτα
μην τυχόν και τους δώσεις κουπόνια
και τώρα τους βλέπεις στο Πολυτεχνείο
να καταθέτουν γαρίφαλα και να δακρύζουν.
Φοβάμαι τους ανθρώπους
που γέμιζαν τις ταβέρνες
και τα ‘σπαζαν στα μπουζούκια
κάθε βράδυ
και τώρα τα ξανασπάζουν
όταν τους πιάνει το μεράκι της Φαραντούρη
και έχουν και «απόψεις».
Φοβάμαι τους ανθρώπους
που άλλαζαν πεζοδρόμιο όταν σε συναντούσαν
και τώρα σε λοιδορούν
γιατί, λέει, δεν βαδίζεις στον ίσιο δρόμο.
Φοβάμαι, φοβάμαι πολλούς ανθρώπους.
Φέτος φοβήθηκα ακόμα περισσότερο.
ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ

TOP READ