12 Δεκ 2019

Συνεκμετάλλευση στο Αιγαίο: ο τρίτος δρόμος… ο λογικός

Στις 22 Νοεμβρίου του 2019 είχαμε γράψει, στηλιτεύοντας κείμενο του Θανάση Μαυρίδη – εκδότη του Φιλελεύθερου και διευθυντή του liberal.gr – πως «οι υπέρμαχοι της καπιταλιστικής ασυδοσίας έχουν μεγάλη πλάκα όταν υπερασπίζονται τις «ιερές αγελάδες» του νεοφιλελευθερισμού. Θα είχαν ακόμη μεγαλύτερη πλάκα, αν όλα αυτά που πρεσβεύουν δεν επηρέαζαν καθημερινά τις ζωές μας».
Δεν αλλάζουμε λέξη από όσα είχαμε γράψει τότε, αντίθετα τα προσυπογράφουμε με ακόμα μεγαλύτερη ζέση, αφού ο κύριος Μαυρίδης επανήλθε σήμερα το πρωί, λέγοντας, μεταξύ άλλων, στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ πως «το 2013-2014 αν θυμάμαι καλά, με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεκίνησε μια συζήτηση για να υπάρξει μια συνεκμετάλλευση συνολικά όλων των κοιτασμάτων στη Μεσόγειο. Δεν βρήκα κάτι κακό τότε, ούτε και σήμερα βρίσκω κάτι κακό».
Ύστερα, αναρωτήθηκε τελείως φυσικά, με έκδηλη την απορία, αν πρέπει να αποκλείσουμε την Τουρκία ως συμμέτοχο στη Μεσόγειο και ολοκλήρωσε την «σκέψη» του – την εμβριθή και περισπούδαστη βεβαίως, βεβαίως – λέγοντας πως θεωρεί «πως η λέξη συνεκμετάλλευση είναι αρκετά δαιμονοποιημένη».
«Η συνεκμετάλλευση θα είναι η τελική λύση, όπως συμβαίνει παγκοσμίως με όλες τις χώρες που έχουν κοιτάσματα σε περιοχές που συνορεύουν», είχε γράψει ο κύριος Μαυρίδης στις 9 Δεκεμβρίου, εκπέμποντας τόση σιγουριά, που μας έκανε πραγματικά να αναρωτιόμαστε από που πήγαζε…
Πάντως, στις 15 Μαΐου του 2019, πριν τις εκλογές δηλαδή, ο Μάνος Καραγιάννης, καθηγητής Διεθνούς Ασφάλειας στο King’s College London, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο liberal.gr, όπου, είχε αναφέρει, μεταξύ άλλων: «Το πρώτο βήμα για αλλαγή συνόρων αποτελεί η στρατηγική της Τουρκίας για συνεκμετάλλευση στο Αιγαίο».
Απ’ ότι φαίνεται, ο κύριος Μαυρίδης δεν συμφωνούσε με αυτές τις απόψεις, απλώς τις αναπαρήγαγε στο site του, επειδή είναι «λάτρης» της πολυφωνίας και της διαφορετικότητας. Εκτός κι αν συμβαίνει κάτι άλλο: ο κύριος Μαυρίδης να έχει άλλες απόψεις πριν και άλλες μετά τις εκλογές.
Εμείς, επειδή δεν γνωρίζουμε ειλικρινά τι πραγματικά συμβαίνει, θα αρκεστούμε απλώς σε αυτό που είχαμε γράψει στις 22 Νοεμβρίου: Καληνύχτα κύριε Μαυρίδη… και καλά Χριστούγεννα.

Η Ταινία: Το Αλάτι της Γης - (The Salt Of The Earth)



Στα σαγόνια της εκκλησίας – Υποδοχή “ιεράς σιαγόνος” στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης

Σε μια ορθολογική κοινωνία, μπορεί να μας έπεφτε το σαγόνι από μια τέτοια είδηση. Εδώ απλώς διαπιστώνουμε πως οι τάσεις επαναφοράς του μεσαίωνα σε εργασιακές συνθήκες, δεν μπορεί παρά να συνοδεύονται από έναν πνευματικό μεσαίωνα. Και το μόνο αμφισβητήσιμο προς συζήτηση στα παραπάνω είναι η μονοδιάστατη αντίληψη του μεσαίωνα ως σκοταδισμού.
Αλλά ας αφήσουμε να μιλήσει η εικόνα.
Άλαλα τα χείλη των ασεβών…
Σκοπός της ανάρτησης δεν είναι προφανώς να ειρωνευτούμε τα πίστη των πληθών που θα συρρεύσουν για να πάρουν τη χάρη της θείας σιαγόνας της Αγίας Παρασκευής. Το πρόβλημα δεν είναι (μόνο) το ειδωλολατρικού τύπου προσκύνημα στο υπόλειμμα ενός σκελετού και η πίστη πως αυτό μπορεί να ευλογήσει το πιστό ποίμνιο -ενάντια σε κάθε δοξασία του χριστιανικού δόγματος. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτοί που καλλιεργούν και εκμεταλλεύονται την αφέλεια του κόσμου, για να κερδοσκοπούν στην πλάτη του, κάνοντας χρυσές ιερές μπίζνες. Τρανή απόδειξη ο κατάλογος με τα δεκάδες άκρα, χέρια και άλλα υπολείμματα διαφόρων αγίων, που θα ήταν εκατόγχειρες και πλάσματα με αφύσικες ιδιότητες, αν ήταν αληθινοί οι ισχυρισμοί των επιτήδειων.

Θ. Παφίλης: “Ο Βαρουφάκης βγάζει φλας αριστερά και προσπερνάει από άκρα δεξιά”

Η σύντομη παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ, Θανάση Παφίλη, ήταν μεστή και καταιγιστική ως συνήθως. Σημειώνουμε ενδεικτικά κάποια χαρακτηριστικά σημεία.
Χαμηλώστε λίγο την αγάπη για αυτούς που έφυγαν. Ποιος τους έδιωξε από τη χώρα;
Έχετε θράσος και μιλάτε για αυτούς που ξεσπιτώθηκαν τα τελευταία δέκα χρόνια; Δε θα πάθουμε αμνησία σε αυτόν τον τόπο. Χαμηλώστε λοιπόν λίγο την “αγάπη σας” για τους απόδημους.
Ο Βαρουφάκης βγάζει φλας αριστερά και βγαίνει άκρα δεξιά, με επιχειρήματα που δανείζεται από ακροδεξιές πηγές, με βάση το δίκαιο του αίματος. Σε λίγο θα μας πει να ψηφίζουν και οι Αμερικάνοι πολίτες που θα δηλώνουν φιλέλληνες.
Κάνει συνειδητή και προβοκατόρικη επίθεση ο Βαρουφάκης. Μας κατηγορεί ότι βάζουμε το φορολογικό κριτήριο. Είναι λάθος να βάζουμε ως όρο κάτι που να αποδεικνύει ότι υπάρχει πραγματικός δεσμός και όχι μόνο ψυχικός;
Στους περισσότερους απόδημους υπάρχει συναισθηματικός δεσμός με την Ελλαδα, γιατί είναι εργαζόμενοι, όχι πλουτοκράτες. Πώς μπορούν όμως να ψηφίζουν, χωρίς να υπάρχουν πολιτικές συνέπειες, έστω στη φορολογία, τον ΕΝΦΙΑ -που θα τον καταργούσε ο Βαρουφάκης- την παιδεία;
Αυτό το κρεσέντο του δήθεν ελληνισμού μου θύμισε χρυσή αυγή. Έλληνες ήταν και οι δωσίλογοι και ο Πήλιος Γούσης. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, ούτε έχουμε τα ίδια συμφέροντα.
Εμείς έχουμε αρχές, δεν είμαστε σαλταδόροι της πολιτικής, όπως κάποιοι άλλοι.
Παράλληλα, θύμισε το παράδειγμα της στήριξης του Μπους -ενάντια στο Δουκάκη- από ελληνικά λόμπι, γιατί εκεί το “δίκαιο του χρήματος” μπήκε πάνω από το “δίκαιο του αίματος”, που το επικαλούνται κατά περίπτωση.
Τα υπόλοιπα στο βίντεο που ακολουθεί.

Τουρκία: Φοιτητής καταδικάστηκε σε 9 χρόνια φυλακή για ένα… βιβλίο κι’ ένα καπέλο με κόκκινο αστέρι!

Μια είδηση από την Τουρκία έρχεται να επιβεβαιώσει τον βαθμό στον οποίο έχει προχωρήσει το όργιο καταστολής που εφαρμόζει η κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Ο Φουρκάν Σεβίμ, 23 ετών, φοιτητής του τμήματος Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αναντολού στο Εσκισεχίρ καταδικάστηκε σε φυλάκιση διάρκειας 9 ετών και 9 μηνών έπειτα από πρόσφατη ετυμηγορία τουρκικού δικαστηρίου. Ο λόγος για τον οποίο του επιβλήθηκε η ποινή είναι διότι, πριν απο ένα χρόνο, σε έρευνα που έκαναν οι τουρκικές αρχές στο σπίτι του βρέθηκε ένα βιβλίο και ένα… καπέλο με κόκκινο αστέρι!
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια έρευνας της αστυνομίας στο σπίτι του 23χρονου φοιτητή βρέθηκε μια βιογραφία του Ιμπραήμ Καϊπάκαγια, ιδρυτή του – μαοϊκού- Κομμουνιστικού Κόμματος Τουρκίας/Μαρξιστικό-Λενινιστικό (TKP/ML) ο οποίος δολοφονήθηκε από τον τουρκικό στρατό το 1973. Πέραν του βιβλίου, οι αρχές βρήκαν και ένα καπέλο που φέρει κόκκινο αστέρι, κάτι που θεωρήθηκε ως επιπλέον στοιχείο για την ενοχή του Σεβίμ.
Το κατηγορητήριο με βάση το οποίο οδηγήθηκε σε δίκη ο 23χρονος φοιτητής περιελάμβανε την «συμμετοχή σε ένοπλη οργάνωση» και την «προπαγάνδιση παράνομου κόμματος». Σημειώνεται ότι τόσο το TKP/ML, όσο και το «Eπαναστατικό Λαϊκό Aπελευθερωτικό Κόμμα-Mέτωπο (DHKP-C)». θεωρούνται από τις τουρκικές αρχές «τρομοκρατικές οργανώσεις» και έχει απαγορευτεί οποιαδήποτε δράση τους.
Μιλώντας στην τουρκική ιστοσελίδα bianet, o φοιτητής δήλωσε πως στην Τουρκία «κάθε μέρα προστίθεται και μια νέα αδικία», ενώ σημείωσε πως οι αρχές, μην έχοντας κάποιο χειροπιαστό στοιχείο εναντίον του, προσπάθησαν να χτίσουν κατηγορητήριο με βάση αντικείμενα που βρήκαν στο σπίτι του.
Η υπόθεση έχει πάρει το δρόμο του εφετείου.

Για τη συνεργασία Ελλάδας - Ισραήλ στον τομέα των πληροφοριών




Σε στενότερη συνεργασία έχουν περάσει το τελευταίο διάστημα οι σχέσεις της χώρας μας με το κράτος - δολοφόνο του Ισραήλ, στο νευραλγικό για την ασφάλεια και άμυνα των δύο κρατών τομέα της ανταλλαγής διαβαθμισμένων στρατιωτικών πληροφοριών. Η αναβάθμιση αυτή είναι αποτέλεσμα απόρρητων διαβουλεύσεων μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ.
Στον τομέα αυτό δεν έχει διαταραχτεί η συνέχεια με την αλλαγή κυβέρνησης στη χώρα μας. Για τους Ισραηλινούς αποτελεί ζήτημα υψηλής προτεραιότητας, όπως όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια της χώρας τους. Οι πρόσφατες εξελίξεις στη Μ. Ανατολή, με την εισβολή της Τουρκίας στη Συρία και τις αποσταθεροποιητικές τάσεις στο Λίβανο, που ενισχύουν τη διείσδυση του Ιράν, επηρεάζουν τις κινήσεις του Ισραήλ. Η Κύπρος και η Ελλάδα αντιμετωπίζονται ως χώρες εξασφάλισης στρατηγικού βάθους για τον έλεγχο του μουσουλμανικού τόξου.
Αφετηρία για την αναβάθμιση της στρατιωτικής συνεργασίας, τόσο στο επίπεδο δραστηριοτήτων, όπως οι κοινές ασκήσεις στρατιωτικών δυνάμεων, όσο και στο επίπεδο των προγραμμάτων αμυντικής έρευνας και ανάπτυξης, υπήρξε η διακρατική συμφωνία της κυβέρνησης του Ισραήλ με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (Ν. 4398/2016).
* * *
Οι Ισραηλινοί, που διατηρούν ένα υψηλό επίπεδο αυτονομίας κινήσεων στις υπηρεσίες πληροφοριών, επιδιώκουν αντίστοιχη λειτουργική σχέση και από την ελληνική πλευρά, για να εξυπηρετηθούν οι στόχοι τους. Χρησιμοποιούν το γεγονός ότι η ενδυνάμωση της ανταλλαγής διαβαθμισμένων πληροφοριών και η κυβερνοάμυνα είναι νευραλγικής σημασίας και για τη χώρα μας που αντιμετωπίζει πραγματικές απειλές από την Τουρκία και την πρόκληση του Μεταναστευτικού.
Επιδιώκουν να επενδύσουν στην αμυντική βιομηχανία, αξιοποιώντας την υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτουν, γεγονός που τους διευκολύνει να κατευθύνουν τα ελληνικά συστήματα πληροφοριών. Εχουν πυκνώσει τις επαφές τους με την ελληνική κυβέρνηση, προωθούν τις οικονομικές σχέσεις και εντατικοποιούν τη στρατιωτική συνεργασία με κοινές ασκήσεις που ελέγχουν το αμυντικό μας σύστημα.
Τα τελευταία χρόνια, η Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ συμμετέχει στις ασκήσεις «ΗΝΙΟΧΟΣ» στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας και δοκιμάζει την ελληνική αεράμυνα. Σε πιο τακτά διαστήματα χρησιμοποιεί την αεροπορική βάση Α. Παπανδρέου στην Κύπρο. Ελέγχει με πτήσεις την οροσειρά Τρόοδος, όπου υπάρχουν και τα βρετανικά ραντάρ πληροφοριών για τη Μ. Ανατολή και εκπαιδεύονται επίλεκτοι Ισραηλινοί κομάντος.
Στη χώρα μας έχουν εκπαιδευτεί Ισραηλινοί αλεξιπτωτιστές, ενώ είναι προγραμματισμένη και συνεκπαίδευση των επίλεκτων κομάντος με τους Ελληνες συναδέλφους τους. Οι εκπαιδεύσεις περιλαμβάνουν πρώτιστα τη συλλογή στρατιωτικών πληροφοριών. Επίσης, οι Ισραηλινοί επιτελείς ενημερώνονται στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων. Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία συμμετείχε σε ασκήσεις στο Ισραήλ.
* * *
Το Ισραήλ, μέσα από την ανταλλαγή υψηλής διαβάθμισης πληροφοριών και γενικότερα τη στρατιωτική συνεργασία, ενισχύει τη συναντίληψη για την κατάσταση στην περιοχή, σ' ό,τι αφορά την ισλαμική τρομοκρατία και το ρόλο των αραβικών οργανώσεων, την απειλή που αντιλαμβάνεται από το Ιράν, την εργαλειοποίηση του Παλαιστινιακού από την Τουρκία, τις προοπτικές για τον ενεργειακό πλούτο στις ΑΟΖ, με βάση τις δικές του προτεραιότητες επιβολής και ασφάλειας.
Οι προτεραιότητες αυτές στρέφονται ενάντια στους λαούς της περιοχής, δημιουργούν διενέξεις και εγκυμονούν κινδύνους. Δεν πρέπει να υποβαθμίζουμε τη στάση του κράτους - δολοφόνου έναντι του Παλαιστινιακού λαού ούτε να ξεχνάμε ότι το στρατηγικό βάθος του Ισραήλ εξυπηρετείται από τη διχοτόμηση και όχι από την επανένωση της Κύπρου και του λαού της. Αυτές οι συνεργίες δεν είναι υπέρ του λαού και της χώρας μας.

Γιώργος ΠΑΛΙΟΥΡΑΣ
Υποστράτηγος της Αστυνομίας ε.α. και απόφοιτος της Σχολής Εθνικής Ασφάλειας

Μύθοι




Με αφορμή τη συνεδρίαση του λεγόμενου Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής - στο οποίο όπως είναι γνωστό δεν συμμετέχει το ΚΚΕ - τα αστικά επιτελεία έσπευσαν χτες να μιλήσουν για την «ομοφωνία» και την «εθνική» τάχα συναίνεση που εκφράστηκε, στην προσπάθειά τους να στρατεύσουν το λαό στην επικίνδυνη πολιτική της εμπλοκής, που παρουσιάζουν ως «μονόδρομο» απέναντι στην επιθετικότητα της τουρκικής αστικής τάξης.
Ξέχασαν βέβαια να πουν πως δεν χρειαζόταν και κανένας ιδιαίτερος κόπος για να «συναινέσουν» μεταξύ τους τα κόμματα του ευρωατλαντισμού. Πρόκειται άλλωστε για τις δυνάμεις που σταθερά, δεκαετίες ολόκληρες τώρα, με πλήρη «ομοφωνία» είτε από κυβερνητικές θέσεις είτε από τη θέση της αντιπολίτευσης, καλλιεργούν τους επικίνδυνους για το λαό μύθους που καταρρέουν τώρα με πάταγο, την ώρα που προωθούν τα συμφέροντα της αστικής τάξης, εμπλέκοντας ακόμα πιο βαθιά τη χώρα στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ.
Αλήθεια, δεν είναι οι δυνάμεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ και των υπολοίπων αυτές που επί χρόνια «συναινούν» στον δηλητηριώδη για το λαό μύθο ότι το ΝΑΤΟ, η ΕΕ και οι υπόλοιπες ιμπεριαλιστικές ενώσεις, όπου συμμετέχει η αστική τάξη, αποτελούν τάχα εγγύηση για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας;
Ο μύθος αυτός αποκαλύπτεται ξανά σήμερα με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο, καθώς επιβεβαιώνεται ότι οι ιμπεριαλιστικές ενώσεις και οι σχεδιασμοί τους δεν είναι ασπίδα απέναντι στους κινδύνους, αλλά ο ίδιος ο κίνδυνος. Είναι άλλωστε εντός των αμερικανοΝΑΤΟικών πλαισίων τα σχέδια «συνεκμετάλλευσης» και «συνδιαχείρισης» του ενεργειακού και άλλου πλούτου που τώρα βγαίνουν «φόρα - παρτίδα» στο τραπέζι.
Δεν είναι οι ίδιες δυνάμεις, που εδώ και χρόνια, δίνοντας «γην και ύδωρ» στους ΑμερικανοΝΑΤΟικούς ιμπεριαλιστές (όπως πρόσφατα με τη νέα «αμυντική συμφωνία» που διαπραγματεύτηκε ο ΣΥΡΙΖΑ με τις ΗΠΑ και υπέγραψε η ΝΔ), διέδιδαν το παραμύθι ότι «αυξάνει τη διαπραγματευτική δύναμη» της χώρας απέναντι στην Τουρκία με το να είναι η Ελλάδα το «καλό παιδί» του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ;
Και αυτό το παραμύθι καταρρέει με πάταγο ξανά τις μέρες αυτές, καθώς πίσω του αποκαλύπτεται η γυμνή αλήθεια: Καμία σχέση με τα συμφέροντα του λαού μας δεν έχει η εμπλοκή που όλο και βαθαίνει στα δολοφονικά σχέδια ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ.
Αλλωστε, τα πανιά της τουρκικής επιθετικότητας «φουσκώνει» η ίδια η πολιτική των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ στην περιοχή, απέναντι στον «στρατηγικό εταίρο» και «σύμμαχό» τους, την τουρκική αστική τάξη, καθώς στόχος τους είναι να παραμείνει η Τουρκία στο ευρωατλαντικό στρατόπεδο, με τα ανάλογα φυσικά ανταλλάγματα.
Και βέβαια κάθε άλλο παρά νέα είναι η «ομοφωνία» τους στον έτερο μύθο, ότι οι «ισχυρές συμμαχίες» στην περιοχή, με βάση τα τριμερή και τετραμερή σχήματα που στήνονται κάτω από αμερικανοΝΑΤΟική ομπρέλα, προσφέρουν μεγαλύτερο βαθμό εξασφάλισης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και συμφερόντων έναντι της Τουρκίας.
Κι αυτός ο μύθος καταρρέει σήμερα, καθώς επιβεβαιώνεται πως οι «άξονες» και οι «αντιάξονες» που δημιουργούνται, όχι μόνο δεν αποτελούν «άγκυρα σταθερότητας», αλλά στην πραγματικότητα αποτελούν «βαρίδι», που πάει το λαό ακόμα πιο βαθιά στη δίνη των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών.
Οσο κι αν «συναινέσουν» λοιπόν τα αστικά κόμματα, ξανά και ξανά επιβεβαιώνεται πως ούτε υπήρξε ούτε μπορεί να υπάρξει πραγματική λύση υπέρ του ελληνικού λαού και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας στο πλαίσιο του σημερινού θανάσιμου εναγκαλισμού με τους σχεδιασμούς των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στην περιοχή. Σχεδιασμοί που βάζουν σε κίνδυνο τους λαούς και τροφοδοτούν την τουρκική επιθετικότητα.
Αυτό είναι και το πλαίσιο που πρέπει να αμφισβητήσει με την πάλη του ο λαός, δυναμώνοντας την αλληλεγγύη με τους γειτονικούς λαούς, την κοινή πάλη ενάντια στα ιμπεριαλιστικά σχέδια ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ και την εμπλοκή της χώρας σε αυτά. «Σημαδεύοντας» τον πραγματικό αντίπαλο, το κεφάλαιο, τις κυβερνήσεις του και τις συμμαχίες του, παλεύοντας για αποδέσμευση από όλες τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις με το λαό νοικοκύρη στον τόπο του. Εκεί βρίσκεται η λύση για το λαό μας και τους άλλους λαούς της περιοχής, για την υπεράσπιση της ειρήνης, των συνόρων, των κυριαρχικών δικαιωμάτων.

11 Δεκ 2019

Βίαιη επίθεση της κυβέρνησης ΝΔ κατά των υγειονομικών – Τραυματίστηκε ο Ηλίας Σιώρας (ΒΙΝΤΕΟ-ΦΩΤΟ)

Ούτε ο αστυνομικό κλοιός κατάφερε να αναχαιτίσει την αποφασιστική στάση των υγειονομικών, στην Αίγλη του Ζαππείου για να εμποδίσει την πορεία των συγκεντρωμένων και την πρόθεσή τους να παρέμβουν σε ημερίδα του ΠΙΣ για τις ΣΔΙΤ.
Έξω από την αίθουσα όπου διεξαγόταν η ημερίδα είχαν συγκεντρωθεί γιατροί της ΟΕΝΓΕ, στο πλαίσιο στάσης εργασίας που πραγματοποιούν σήμερα από τις 9:00 έως τις 15:00 στα νοσοκομεία της Αττικής, αντιδρώντας μαζί με την ΠΟΕΔΗΝ στις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα στην παροχή υπηρεσιών υγείας.
Στην προσπάθεια των συγκεντρωμένων να εισέλθουν στην αίθουσα παρενέβησαν άνδρες των ΜΑΤ και με τη χρήση δακρυγόνων επιχείρησαν να τους εμποδίσουν. Προκλήθηκαν μικροεπεισόδια, κατά τη διάρκεια των οποίων τραυματίστηκε ελαφρά στα μάτια ο πρόεδρος των εργαζομένων στον νοσοκομείο «Ευαγγελισμός», Ηλίας Σίωρας.
Τελικά, οι συγκεντρωμένοι κατάφεραν να μπουν στην αίθουσα στην οποία είχε αρχίσει η ημερίδα του ΠΙΣ, δήλωσαν ότι ο χώρος τελεί υπό κατάληψη και αξίωσαν να σταματήσει η ημερίδα φωνάζοντας «τα νοσοκομεία πλήρωσε ο λαός, δεν τα παζαρεύουμε για χάρη κανενός».
Από την αίθουσα αποχώρησε ο βουλευτής και τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας, Βασίλης Οικονόμου, ενώ οι συγκεντρωμένοι που κατέλαβαν τον χώρο παραμένουν σε αυτόν και η ημερίδα διακόπηκε.
Οι νοσοκομειακοί γιατροί επισήμαναν πως «η ηγεσία του ΠΙΣ πρωτοστατεί στην προώθηση των κυβερνητικών σχεδιασμών για την πλήρη υποταγή της δημόσιας υγείας στην άγρια κερδοσκοπία με όχημα τις ΣΔΙΤ», όπως αναφέρει η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ).
«Δεν θα επιτρέψουμε την εμπορευματοποίηση της Υγείας που οραματίζονται κάποιοι φορείς της Υγείας (π.χ. ΠΙΣ) που θέλουν να παίζουν τον ρόλο του “λαγού” στις εκάστοτε κυβερνήσεις», σημειώνει η ΠΟΕΔΗΝ. «Αιτία πολέμου» είναι για την Ομοσπονδία «η δυνατότητα εργασίας ιδιωτών γιατρών στα νοσοκομεία, η εγκατάσταση ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού από ιδιωτικές εταιρίες στα νοσοκομεία, η μετατροπή της νομικής μορφής των νοσοκομείων από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου σε οτιδήποτε άλλο (ΝΠΙΔ, Ανώνυμες Εταιρείες)».


Το ΠΑΜΕ καταγγέλλει την βίαιη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ εναντίον της κινητοποίηση των υγειονομικών

Το ΠΑΜΕ καταγγέλλει την βίαιη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ εναντίον της κινητοποίησης των γιατρών, υγειονομικών που διαμαρτύρονται για την ιδιωτικοποίηση της υγείας.
Σήμερα, Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου στην κινητοποίηση της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών ενάντια στη φιέστα που πραγματοποιεί η ηγεσία του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, η κυβέρνηση προχώρησε σε βίαιη επίθεση με ΜΑΤ και χρήση χημικών εναντίον των νοσοκομειακών γιατρών, υγειονομικών, εργαζομένων στην υγεία.

Στην επίθεση τους τα ΜΑΤ τραυμάτισαν γιατρούς, υγειονομικούς, εργαζόμενους για να υπερασπιστούν την πολιτική που ιδιωτικοποιεί την υγεία και την μετατρέπει σε εμπόρευμα.
Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ
Το ΠΑΜΕ και τα ταξικά συνδικάτα βρίσκονται στο πλευρό των γιατρών που αγωνίζονται για αποκλειστικά δημόσια δωρεάν υγεία για όλους, για όλο τον λαό.
Η υγεία είναι Κοινωνικό Αγαθό. Δε θα επιτρέψουμε την ιδιωτικοποίηση της
giatroi 3 giatroi 4 giatroi1 giatroi2 giatroi5 giatroi6 giatroi7 giatroi8

ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΤΑ "ΧΝΩΤΑ" ΜΑΣ ΣΤΑ "ΕΘΝΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ":

 




Σε κλίμα «σύμπνοιας» ανάμεσα στα αστικά κόμματα και με κοινό παρανομαστή τους την έκθεση του λαού και των κυριαρχικών του δικαιωμάτων στους μεγάλους κινδύνους από τον αμερικανοΝΑΤΟικό εναγκαλισμό, πραγματοποιήθηκε χτες το λεγόμενο Εθνικό Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής, με αντικείμενο τις τελευταίες εξελίξεις στα Ελληνοτουρκικά.
Χαρακτηριστικές του κλίματος της σύμπλευσης αυτής ήταν οι δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών Ν. Δένδια και των εκπροσώπων των κομμάτων. Ο Ν. Δένδιας, που ενημέρωσε για τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών, εξέφρασε τη «μεγάλη χαρά» του για την «εθνική σύμπνοια και ομόνοια» που διαπίστωσε. Ξεκαθαρίζοντας δε ότι οι όποιες διευθετήσεις θα έχουν τη σφραγίδα των ιμπεριαλιστικών οργανισμών - που άλλωστε γεννούν τις αμφισβητήσεις - τόνισε ότι η Ελλάδα είναι «ευρωπαϊκή χώρα στον σκληρό πυρήνα της ΕΕ και μπορεί να αντιμετωπίσει όλα τα προβλήματα».
Σε ανάλογο ύφος ο τομεάρχης Εξωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Κατρούγκαλος, διαβεβαίωσε ότι το κόμμα του είναι «δύναμη ευθύνης» και πρόσθεσε ότι επιδιώκει «να επιστρέψει η εξωτερική μας πολιτική στο ενεργητικό επίπεδο». Υποστήριξε επίσης τα ΜΟΕ, την πλατφόρμα δηλαδή που με αμερικανοΝΑΤΟική σφραγίδα αξιοποιείται για το ξετύλιγμα των διαπραγματεύσεων.
Από κοντά και ο εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ, Ανδ. Λοβέρδος, διαβεβαίωσε για το «αρραγές» τους μέτωπο. Ενώ η Σοφία Σακοράφα, από το ΜέΡΑ 25, αφού χαρακτήρισε «εξαιρετικό» το κλίμα, ζήτησε «εθνική συνεννόηση στη βάση του ρεαλισμού και της νηφάλιας προσέγγισης στα θέματα που αφορούν τη ΝΑ Μεσόγειο και την περιοχή μας».Επιστολές στον ΟΗΕ και αναζήτηση «πολιτικής ομπρέλας»
Προηγουμένως, η ελληνική κυβέρνηση είχε αποστείλει δύο επιστολές στον ΟΗΕ - μία προς τον γγ Αντ. Γκουτέρες και μια προς την πρόεδρο του Συμβουλίου Ασφαλείας του Οργανισμού, που για το μήνα Δεκέμβρη είναι η Κέλι Κραφτ, μόνιμη αντιπρόσωπος των ΗΠΑ στα Ηνωμένα Εθνη. 
Η επιστολή προς την Κραφτ επιχειρεί να τεκμηριώσει το «άκυρο» της συμφωνίας Τουρκίας - Λιβύης, λέγοντας ότι «συνάφθηκε κακόπιστα και παραβιάζει το Δίκαιο της Θάλασσας». 
Η κυβέρνηση επικαλείται επίσης «την ειρήνη και την ασφάλεια της περιοχής» και καλεί τον ΟΗΕ να την καταδικάσει ως «αντίθετη στη διεθνή νομιμότητα». Στην επιστολή προς τον Γκουτέρες τίθενται τα ίδια επιχειρήματα και ζητείται - λόγω της ακυρότητας της συμφωνίας - να μην πρωτοκολληθεί στα Ηνωμένα Εθνη και να μη δημοσιευτεί από το Τμήμα Ωκεάνιων Υποθέσεων και Δικαίου της Θάλασσας του ΟΗΕ.

Επίσης, αύριο Πέμπτη και την Παρασκευή ο Κυρ. Μητσοτάκης αναμένεται να θέσει το θέμα και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο που συνεδριάζει στις Βρυξέλλες, με την κυβέρνηση να επιχειρεί να καλλιεργήσει και επ' αυτού αυταπάτες περί δήθεν «προστασίας» του λαού από τη λυκοσυμμαχία. «Διεκδικούμε μία πολιτική ομπρέλα, για οποιοδήποτε πλαίσιο κυρώσεων ή άλλων ενεργειών, που θα ακολουθηθεί από τα υπόλοιπα όργανα της ΕΕ», πρόσθεσε, παραπέμποντας σε κινήσεις που θα γίνουν κάποια στιγμή στο ...απροσδιόριστο μέλλον.

Ερωτηθείς δε σχετικά, δεν απέκλεισε, κάποια στιγμή σε επόμενη φάση, προσφυγή στο Δικαστήριο της Χάγης για την υφαλοκρηπίδα, ενδεχόμενο για το οποίο ήδη γίνονται ζυμώσεις γύρω από το γεγονός ότι θα οδηγήσει σε έναν συμβιβασμό «συνεκμετάλλευσης».

Εφ' όλης της ύλης με τον πρέσβη των ΗΠΑ
Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, ο Κυρ. Μητσοτάκης συναντήθηκε χτες το απόγευμα στο Μέγαρο Μαξίμου με τον πρέσβη των ΗΠΑ Τζ. Πάιατ, επισήμως για την προετοιμασία του ταξιδιού του πρωθυπουργού στην Ουάσιγκτον στις 7/1 και τη συνάντησή του με τον Αμερικανό Πρόεδρο Ντ. Τραμπ. 
Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο η συνάντηση του πρωθυπουργού με τον Πάιατ δεν ήταν μόνο για τα Ελληνοτουρκικά, αλλά συνολικά για θέματα σχετικά με τη συνεργασία με τις ΗΠΑ, «εθνικής ασφάλειας», οικονομίας, προσέλκυσης αμερικανικών επενδύσεων. Σύμφωνα πάντως με κυβερνητική ανακοίνωση με το πέρας της συνάντησης, συζητήθηκε επίσης το περιεχόμενο των επιστολών που έστειλε η Ελλάδα στον ΟΗΕ, ο δε πρωθυπουργός «ανέλυσε στον πρεσβευτή των ΗΠΑ τις ελληνικές θέσεις και ενέργειες απέναντι στις προκλητικές ενέργειες της Τουρκίας».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ο θανάσιμος εναγκαλισμός με ΗΠΑ - ΝΑΤΟ τροφοδοτεί την τουρκική επιθετικότητα
Σε σχόλιό του για τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:
«Στο πλαίσιο του σημερινού θανάσιμου εναγκαλισμού με τους σχεδιασμούς των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στην περιοχή, που βάζουν σε κίνδυνο τους λαούς και τροφοδοτούν την τουρκική επιθετικότητα, ούτε ποτέ υπήρξε ούτε μπορεί να υπάρξει πραγματική λύση υπέρ του ελληνικού λαού και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας.
Το Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής, στο οποίο ως γνωστόν δεν συμμετέχει το ΚΚΕ, δυστυχώς είναι ένα ακόμα εργαλείο διαχείρισης αυτής της αδιέξοδης και επικίνδυνης πολιτικής, η οποία αποτελεί κοινό παρονομαστή των κομμάτων του ευρωατλαντικού μπλοκ».


Οι υπερπτήσεις συνεχίζονται

Την ίδια ώρα συνεχίζονταν ...κανονικά, για άλλη μια μέρα, οι προκλήσεις της τουρκικής αστικής τάξης στο Αιγαίο. 
Σύμφωνα με στοιχεία του ΓΕΕΘΑ, 18 τουρκικά «F-16» παραβίασαν 30 φορές τον ελληνικό εναέριο χώρο, ενώ ένας ζεύγος τους έκανε και υπέρπτηση πάνω από τη νησίδα Ρω στο νησιωτικό σύμπλεγμα του Καστελόριζου. Σημειώθηκαν επίσης δύο εμπλοκές με ελληνικά μαχητικά που σηκώθηκαν για αναγνώριση και αναχαίτιση.
Προηγουμένως, άγνωστοι είχαν τοποθετήσει τουρκική σημαία σε νησίδα ελληνικής κυριαρχίας, η οποία βρίσκεται μέσα στον ποταμό Εβρο, στην περιοχή του χωριού Πραγγί Διδυμοτείχου. 
Λόγω της χαμηλής στάθμης των νερών στον ποταμό Εβρο, η συγκεκριμένη νησίδα «επικοινωνεί» αυτήν την εποχή με το τουρκικό έδαφος και μπορεί κάποιος εύκολα να ανέβει σε αυτήν. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έγιναν αρμοδίως οι επικοινωνίες με την τουρκική πλευρά και η σημαία απομακρύνθηκε.


ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ
Η Τουρκία «μοιράζει» απειλές αλλά και ανταλλάγματα
Η κυβέρνηση Ερντογάν δηλώνει πρόθυμη να διαπραγματευτεί για υδρογονάνθρακες και ΑΟΖ με όλες τις χώρες της περιοχής

Το κουβάρι των αντιλαϊκών ανταγωνισμών περιπλέκεται αμείωτα στη Μεσόγειο, όπου η Τουρκία εντείνει την επιθετικότητά της, αξιοποιώντας την ίδια ώρα τα τετελεσμένα που επιδιώκει ως διαπραγματευτικό «χαρτί».

Ενδεικτικές ήταν οι επισημάνσεις του Ρ. Τ. Ερντογάν σε προχτεσινοβραδινή συνέντευξη. 
Αφού υπερασπίστηκε ως «ορθό βήμα» τις κινήσεις της κυβέρνησής του, ο Τούρκος Πρόεδρος «αναρωτήθηκε» γιατί εκδηλώνονται τέτοιες αντιρρήσεις για μια διακρατική συμφωνία όταν την τελευταία 20ετία αντίστοιχες συμφωνίες υπέγραψαν και άλλα κράτη της περιοχής, όπως Ελλάδα, Αίγυπτος, Ισραήλ.
 Επιμένοντας ότι η χώρα του διαθέτει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην Ανατολική Μεσόγειο, ισχυρίστηκε ότι οι συμφωνίες ενεργειακής και στρατιωτικής συνεργασίας με τη Λιβύη θα είχαν προχωρήσει εδώ και καιρό, αλλά μεσολάβησε η ανατροπή του Μουαμάρ Καντάφι.
Επιπλέον, αφού χαρακτήρισε «διεθνές σκάνδαλο» την απέλαση του Λίβυου πρέσβη από την Αθήνα, για την οποία η Ελλάδα «θα πληρώσει το τίμημα διεθνώς», και αφού επανέλαβε ότι η χώρα του ετοιμάζεται να προμηθευτεί κι άλλο ερευνητικό πλοίο, εξήγγειλε έναρξη ερευνών όχι μόνο στη Μεσόγειο αλλά και στη Μαύρη Θάλασσα. Πρόσθεσε δε ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να παράσχει στη Λιβύη «κάθε είδος βοήθειας» που θα χρειαστεί, εξηγώντας ότι «αν η Λιβύη θελήσει η Τουρκία να στείλει στρατεύματα, θα αποφασίσουμε μόνοι μας (σ.σ. τις επόμενες ενέργειες) και δεν θα ζητήσουμε την άδεια κανενός».
Προωθεί το ευρύτερο παζάρι
Την ίδια ώρα, ο Τούρκος ΥΠΕΞ Μ. Τσαβούσογλου ανέλαβε να διευκρινίσει ότι η χώρα του είναι διαθέσιμη να εξετάσει παρόμοιες συμφωνίες με όλες τις παράκτιες χώρες στην Ανατολική Μεσόγειο, υποστηρίζοντας από την άλλη ότι οποιαδήποτε συμφωνία δεν περιλαμβάνει την Τουρκία «είναι άκυρη». «Εμείς πρωτίστως χαλάσαμε ένα μεγάλο παιχνίδι στέλνοντας τα πλωτά μας γεωτρύπανα εκτός της υφαλοκρηπίδας μας, στις περιοχές όπου έδωσε άδειες η Τουρκική Δημοκρατία Βόρειας Κύπρου (σ.σ. το ψευδοκράτος) στην TΡAO (σ.σ. Ανώνυμος Συνεταιρισμός Τουρκικών Πετρελαίων). Δεν περίμεναν τέτοια κίνηση από την Τουρκία. Τώρα άλλαξαν οι ισορροπίες. Επικρατεί πανικός. Προσπαθούν να εκδοθούν αποφάσεις από την ΕΕ».
Ο Τσαβούσογλου υπογράμμισε πάντως ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να υπογράψει παρόμοια συμφωνία και με την Ελλάδα, κάνοντας λόγο για «όφελος που όλοι μπορούν να διασφαλίσουν» από τη μοιρασιά του πλούτου της Ανατολικής Μεσογείου. Αντίστοιχα και ο υπουργός Αμυνας Χουλούσι Ακάρ δήλωσε ότι οι συμφωνίες που υπογράφηκαν με τη Λιβύη δεν αποτελούν απειλή κατά των υπόλοιπων χωρών της περιοχής.
Αντιδράσεις και διαφοροποιήσεις

Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι αντιπαραθέσεις ανάμεσα στις παράλληλες πολιτικές δομές της Λιβύης. 
To βράδυ της Δευτέρας ο αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού της Λιβύης, ναύαρχος Φαράζ αλ Μαχντάουι (τάσσεται με τον στρατηγό Χαλίφα Χάφταρ κόντρα στην «κυβέρνηση εθνικής συμφωνίας» του Φαγιέζ Σάρατζ), μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «Alpha» αποδοκίμασε τα σχέδια της Τουρκίας να αναπτύξει χερσαίες ή ναυτικές δυνάμεις στη Λιβύη και χαρακτήρισε τα μνημόνια «κακή συμφωνία». Ανάλογες θέσεις αναμένεται να διατυπώσει κατά τον ερχομό του στην Αθήνα, αύριο Πέμπτη, ο πρόεδρος της εκλεγμένης Βουλής των Αντιπροσώπων που εδρεύει στο Τομπρούκ της Ανατολικής Λιβύης, Αγκίλα Σάλεχ Εϊσα, καθώς λίγες μέρες πριν είχε αποστείλει επιστολή στον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, χαρακτηρίζοντας την κυβέρνηση Σάρατζ «παράνομη οντότητα». Αντιδράσεις σε κοινοβουλευτικό επίπεδο κατά των μνημονίων Σάρατζ - Ερντογάν καταγράφηκαν χτες και από το αιγυπτιακό Κοινοβούλιο, με τον πρόεδρο Αλί Αμπντέλ Ααλ να δηλώνει ότι η χώρα του «δεν θα μείνει αδρανής σε περίπτωση που οποιαδήποτε ξένη χώρα θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή για τα δυτικά σύνορά της με τη Λιβύη».
Κύπρος: Ετοιμη η άρση του αμερικανικού εμπάργκο όπλων

Εξέλιξη ενδεικτική της όξυνσης των στρατιωτικών ανταγωνισμών στη ΝΑ Μεσόγειο είναι η είδηση που μετέδιδαν ελληνοκυπριακά ΜΜΕ χτες, ότι είναι θέμα ημερών η οριστικοποίηση της άρσης του εμπάργκο όπλων που οι ΗΠΑ είχαν επιβάλει στην Κύπρο από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 (στο πλαίσιο χειρισμών του αμερικανικού ιμπεριαλισμού στις τότε ιστορικές συνθήκες). 
Σε σχετικό νομοσχέδιο του Κογκρέσου που προετοιμάζεται, σημειώνεται ότι «είναι προς το συμφέρον των Ηνωμένων Πολιτειών να συνεχίσουν να υποστηρίζουν τις προσπάθειες υπό τη διευκόλυνση των Ηνωμένων Εθνών για μια συνολική λύση στη διαίρεση της Κύπρου, όπως και η ένταξη της Κύπρου στον Συνεταιρισμό του ΝΑΤΟ για την Ειρήνη».
Καταγράφεται τέλος ότι το τριήμερο 6 - 9 Δεκέμβρη ήταν αγκυροβολημένη στη Λάρνακα η φρεγάτα του ιταλικού Ναυτικού «Federico Martinengo».


Η εμπλοκή στους σχεδιασμούς των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ καλλιεργεί τις τουρκικές αμφισβητήσεις
Tου Γιάννη ΑΓΓΕΛΟΥ

Πριν από λίγες μέρες η Τουρκία έθεσε επίσημες αξιώσεις για επέκταση των θαλάσσιων ζωνών της, ακόμα και δυτικά της Ρόδου, μέσω επιστολής που κατέθεσε στον ΟΗΕ και απορρίπτεται στο σύνολό της από την Αθήνα. 
Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών απέρριψε τους ισχυρισμούς που περιέχει η επιστολή του Τούρκου μόνιμου αντιπροσώπου στον ΟΗΕ Φεριντούν Σινιρλίογλου από τις 13 Νοέμβρη και η οποία για πρώτη φορά κοινοποιεί σε τόσο υψηλό διπλωματικό επίπεδο την ιδέα της «Γαλάζιας Πατρίδας».

Καλό είναι να ξεκαθαριστούν κάποια σημαντικά σημεία.

1. Τι είναι η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ);
Η ΑΟΖ ως έννοια υιοθετήθηκε από τη Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας και οι κανονισμοί που την διέπουν περιλαμβάνονται στη νέα Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, του 1982. Πρόκειται, ουσιαστικά, για εξέλιξη των ρυθμίσεων που μέχρι τότε περιλαμβάνονταν στο Διεθνές Δίκαιο Αλιείας, προκειμένου να συμπεριληφθούν και νέες οικονομικές και άλλες δραστηριότητες, τις οποίες μπορούν να ενεργήσουν παράκτια κράτη.

2. Ποια είναι η έκταση της ΑΟΖ;
Σύμφωνα με τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, η ΑΟΖ του παράκτιου κράτους μπορεί να φτάσει τα 200 ναυτικά μίλια από τις γραμμές βάσης, από τις οποίες μετριέται το πλάτος της αιγιαλίτιδας ζώνης. Το δικαίωμα σε ΑΟΖ διαθέτουν τα ηπειρωτικά εδάφη ενός κράτους, αλλά και τα νησιά που είναι στην επικράτειά του και συντηρούν από μόνα τους ζωή.

3. Τι δικαιώματα έχει κάθε κράτος εντός της δικής του ΑΟΖ;
Η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας αναφέρεται σε κυριαρχικά δικαιώματα του παράκτιου κράτους, όσον αφορά την εξερεύνηση και τη διαχείριση των φυσικών πηγών ζώντων ή μη, των υδάτων, του βυθού και του υπεδάφους της θάλασσας, αλλά και στην εξερεύνηση και την οικονομική εκμετάλλευση των ρευμάτων και των υπερκείμενων της θάλασσας ανέμων. Το παράκτιο κράτος έχει, επίσης, δικαιοδοσία για τοποθέτηση και χρήση τεχνητών νησιών, έχει όμως και την υποχρέωση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τη ρύπανση. Τα κυριαρχικά δικαιώματα, που αφορούν κατά κύριο λόγο οικονομικούς σκοπούς, δεν σημαίνουν πλήρη κυριαρχία και, ως εκ τούτου, πέρα από τα όσα προβλέπονται από τη Σύμβαση, συνεχίζουν να ισχύουν και να εφαρμόζονται και εντός της ΑΟΖ οι κανόνες που ισχύουν για τις ανοιχτές θάλασσες.
«Πέρα από τον 28ο μεσημβρινό»

Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από την ανάγνωση της επιστολής είναι ότι η Αγκυρα αντιμετωπίζει την περιοχή από τον 28ο έως και τον 32ο μεσημβρινό ως απαραβίαστη τουρκική υφαλοκρηπίδα (σε αυτήν περιλαμβάνονται η μισή Ρόδος και το Καστελόριζο με το νησιωτικό σύμπλεγμα των Ρω και Στρογγύλη), καλώντας την Ελλάδα, αλλά και τρίτες χώρες, όπως η Λιβύη ή η Αίγυπτος, να συζητήσουν για την περιοχή που βρίσκεται δυτικά της Ρόδου, δίχως, ωστόσο, να την προσδιορίζει επακριβώς. Η Αγκυρα θέτει, πρακτικά, υπό συζήτηση το καθεστώς της υφαλοκρηπίδας από τα δυτικά της Ρόδου έως την Κρήτη.

Με την επιστολή αυτή η Τουρκία αμφισβητεί αφενός την επήρεια των ελληνικών νησιών, αφετέρου επαναλαμβάνει τους τουρκικούς ισχυρισμούς για την ίδια την Κύπρο, η οποία εμφανίζεται ως έχουσα ελάχιστα δικαιώματα σε θαλάσσιες ζώνες και υφαλοκρηπίδα, καθώς τα νερά ανάμεσα στην Τουρκία και την Αίγυπτο παρουσιάζονται ως ευρισκόμενα σε εκκρεμότητα έως ότου η Αγκυρα και το Κάιρο καταλήξουν σε συμφωνία. Μάλιστα, στις συντεταγμένες που καταθέτει η Αγκυρα στον ΟΗΕ, η Αίγυπτος εμφανίζεται να έχει μεγαλύτερη επήρεια από αυτήν που έχει τώρα, με βάση την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) της με την Κυπριακή Δημοκρατία. Οριοθέτηση ζωνών με την Κυπριακή Δημοκρατία είναι δυνατή, σύμφωνα με την Αγκυρα, μόνο με λύση του πολιτικού προβλήματος.

Συγκεκριμένα, η επιστολή Σινιρλίογλου αναφέρει ότι τα εξωτερικά όρια της τουρκικής υφαλοκρηπίδας θα ακολουθήσουν «μια μέση γραμμή ανάμεσα στην τουρκική και την αιγυπτιακή ακτογραμμή μέχρι ένα σημείο στα δυτικά του 28ου μεσημβρινού, το οποίο θα καθορισθεί βάσει μελλοντικών συμφωνιών οριοθέτησης στο Αιγαίο καθώς και στη Μεσόγειο, με όλα τα εμπλεκόμενα κράτη σε συμφωνία με την αρχή της ισότητας και λαμβάνοντας υπόψη όλες τις ειδικές και σχετικές προϋποθέσεις που βασίζονται στο διεθνές δίκαιο».

Στο παράρτημα της επιστολής επισυνάπτεται και ένα νέο κεφάλαιο συντεταγμένων με τίτλο «Πέρα από τον 28ο μεσημβρινό». Τονίζεται ότι «η Τουρκία διατηρεί το δικαίωμα να καταθέσει γεωγραφικές συντεταγμένες της τουρκικής υφαλοκρηπίδας στα δυτικά του 28ου μεσημβρινού, που εκτείνονται στα εξωτερικά όρια των χωρικών υδάτων των νησιών που αντίκεινται στη συγκεκριμένη περιοχή της Μεσογείου, δεδομένου ότι τα νησιωτικά χαρακτηριστικά σε αυτήν τη θαλάσσια περιοχή δεν μπορούν να αποκόψουν την προβολή των τουρκικών ακτών και της υφαλοκρηπίδας».
Καμιά έκπληξη δεν δικαιολογείται

Στην Αθήνα τις τελευταίες μέρες κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση ανακαλύπτουν την Αμερική. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίζεται για πρώτη φορά να ακούει ότι η Τουρκία αμφισβητεί τα δικαιώματα σε υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ των ελληνικών νησιών (Ρόδου, Καστελόριζου, Καρπάθου, Κρήτης). Την ίδια στιγμή, ο Αλέξης Τσίπρας έμαθε να προφέρει τη λέξη κατευνασμός, για να καταγγείλει πως η κυβέρνηση της ΝΔ ακολουθεί μια πολιτική προς την Τουρκία την οποία και αυτός είχε ως «Ευαγγέλιο». Ταυτόχρονα, και οι δύο, αντιλαμβανόμενοι πως η κατάσταση με την Τουρκία έχει φτάσει στο απροχώρητο, ελπίζουν στη «θεϊκή» παρέμβαση του διαβολικά καλού Τραμπ...

Ουδεμία έκπληξη των κυρίων Μητσοτάκη και Τσίπρα ωστόσο δικαιολογείται, καθώς και οι δύο γνωρίζουν πολύ καλά ότι η Τουρκία έχει διατυπώσει με τον πιο ξεκάθαρο και επίσημο τρόπο τη θέση πως δεν αναγνωρίζει δικαιώματα ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας πέρα από τα 6 μίλια σε όλα τα ελληνικά νησιά. Ειδικότερα, για την περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου, η οποία το τελευταίο διάστημα προκαλεί αμηχανία και ανησυχία στην Αθήνα εξαιτίας των συνεχών τουρκικών NAVTEX για έρευνες και στρατιωτικές ασκήσεις, η Τουρκία έχει προειδοποιήσει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο από το 2012.

Τότε η τουρκική Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσίευσε χάρτες οι οποίοι περιγράφουν επακριβώς τις τουρκικές διεκδικήσεις οικοπέδων τόσο της ελληνικής όσο και της κυπριακής ΑΟΖ. Θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι οι εν λόγω αποφάσεις ελήφθησαν στις 16 Μάρτη 2012 από το τουρκικό υπουργικό συμβούλιο. Οι υπουργικές αποφάσεις οι οποίες δημοσιεύτηκαν στην τουρκική Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 27.4.2012 έδιναν εξουσιοδότηση στην τουρκική εταιρεία πετρελαίου (ΤΡΑΟ) να πραγματοποιήσει έρευνες πετρελαίου σ' αυτές ακριβώς τις περιοχές.

Η κίνηση της Τουρκίας συνδέεται απολύτως με τη συστηματική διπλωματική της προσπάθεια να οριοθετήσει την ΑΟΖ στην περιοχή διαβουλευόμενη με τη Λιβύη. Βασικός στόχος αυτών των διαβουλεύσεων είναι να εκμεταλλευτεί την αδράνεια των ελληνικών κυβερνήσεων, οι οποίες δεν έχουν τολμήσει να ανακοινώσουν την ελληνική Ζώνη, υπογραμμίζοντας τα δικαιώματα που έχουν τα κατοικημένα ελληνικά νησιά όπως είναι η Ρόδος και το Καστελόριζο.

Η επιμονή με την οποία η Τουρκία υλοποιεί τη στρατηγική που έχει χαράξει είναι πια προφανής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της τουρκικής μεθοδικότητας και επιμονής είναι το γεγονός ότι χτες, κατά τη στιγμή που ήταν σε εξέλιξη η συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν, ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας Φατίχ Ντονμέζ ανακοίνωσε πως οι επόμενες έρευνες και γεωτρήσεις της Τουρκίας θα γίνουν στο πλαίσιο των περιοχών που καθορίστηκαν από το Μνημόνιο Τουρκίας - Λιβύης και οι οποίες εξαφανίζουν από τον χάρτη Καστελόριζο, Ρόδο, Κάρπαθο και Κρήτη!

Η εμπλοκή της χώρας μας στους αμερικανοΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς για την ευρύτερη περιοχή είναι αυτή που καλλιεργεί και υποβοηθά την κλιμάκωση της τουρκικής επιθετικότητας και την αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων μας. Η πολιτική του εφησυχασμού οδήγησε σε ακρωτηριασμούς. Η διαρκής επαγρύπνηση είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ.

Γιάννης ΑΓΓΕΛΟΥ
Συνταγματάρχης (ΜΧ) ε.α., MBA, Ms'c


Σελ. /24 
Παρουσίαση κειμένου: Viva La Revolucion  

Ο Άγιος Βασίλης άστεγος (Banksy)

Σε βίντεο το οποίο ανήρτησε χθες 10 Δεκεμβρίου, στον λογαριασμό του στο Instagram, o Banksy παρουσίασε το τελευταίο του έργο. Η τελευταία αστική παρέμβαση του δημοφιλούς καλλιτέχνη δρόμου και ακτιβιστή εμφανίστηκε στην οδό Vyse Street, στη συνοικία με τα κοσμηματοπωλεία του Μπίρμιγχαμ, λίγα εικοσιτετράωρα πριν τις γενικές εκλογές της 12ης Δεκεμβρίου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μαζί, το βίντεο και η τοιχογραφία αναδεικνύουν το πρόβλημα των αστέγων, των οποίων ο αριθμός έχει φτάσει σε ύψη-ρεκόρ στη Βρετανία.
Στην τοιχογραφία, ο Banksy, με τη γνωστή άσπρη και μαύρη παλέτα του η οποία είναι και το σήμα κατατεθέν του, απεικονίζει τους δύο ταράνδους που σέρνουν το έλκηθρο του Άγιου Βασίλη στον ουρανό. Αντί όμως, να σέρνουν ένα γεμάτο παιχνίδια έλκηθρο, οι τάρανδοι μοιάζει να έχουν «προσδεθεί» σε ένα παγκάκι, υπονοώντας ότι θα ανεβάσουν στον νυχτερινό ουρανό το παγκάκι κι όποιον κοιμάται ή κάθεται σ’ αυτό.
Το φιλμάκι το οποίο ανήρτησε στο Instagram του ο Banksy συνοδεύει μια διασκευή της κλασικής χριστουγεννιάτικης μελωδίας «I’ll Be Home for Christmas». Σε αυτό παρακολουθούμε έναν – υποτίθεται – άστεγο που διαλέγει να περάσει τη νύχτα στο παγκάκι. Ο άντρας αυτός ξαπλώνει το κορμί του πάνω κι αφήνει τα λιγοστά υπάρχοντά του στο παγκάκι το οποίο είναι δίπλα στην τοιχογραφία του Banksy, προσφέροντάς μας την ψευδαίσθηση ότι τα μαγεμένα τετράποδα θα τον πάρουν μακριά στο ταξίδι τους στη δεκεμβριάτικη, διάστικτη μ’ αστέρια νύχτα.

TOP READ