26 Απρ 2020

Η ζωή των κρατούμενων είναι τόσο ευτελισμένη, που δε συγκρίνεται ούτε με τα παλιοστρώματα της φυλακής!


Καμιά ποινή στις κρατούμενες των γυναικείων φυλακών Ελαιώνα – Θήβας
22/4/2020
Η εξέγερση στις φυλακές Ελαιώνα εκδηλώθηκε ως αντίδραση στο θάνατο της Αζιζέ Ντεμίρογλου στην υποκρισία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που είχε υποσχεθεί αποσυμφόρηση των φυλακών και ποτέ δεν πραγματοποίησε, στη καταπίεση, τις συνθήκες κράτησης, ιδίως αυτές που αφορούν στον τρόπο  αντιμετώπισης άρρωστων γυναικών, τα δικαιώματα των κρατουμένων που καταπατώνται συστηματικά. Ενάμιση μήνα πριν εξάλλου, είχε πεθάνει στην ίδια πτέρυγα (Ε’) άλλη μια κρατούμενη η Γεωργία Τριανταφύλλου. Ο θάνατος της Αζιζέ, 42 χρονών, ήταν το γεγονός που ‘‘ξεχείλισε’’ το ποτήρι.
Την Τρίτη 14/4 μεγάλος αριθμός κρατουμένων καλέστηκαν από την επόπτρια εισαγγελέα της φυλακής  Μουσούρη Αλεξάνδρα για να τις ενημερώσει για τις κατηγορίες και τις ημερομηνίες που πρόκειται να γίνουν τα πειθαρχικά συμβούλια (27,28/4, 5/5, 13/5). Όσον αφορά τις κατηγορίες πολλές κρατούμενες διώκονται για απείθεια, εμπρησμό, κάποιες για απειλή, εξύβριση ενώ όπως δηλώθηκε ‘‘προφορικά‘‘  θα εξεταστεί μετά το Πάσχα τι θα γίνει με τα «αρχηγιλίκια», εννοώντας προφανώς ότι κάποιες θα διωχθούν και ως «αρχηγοί»(!).
Η απόδοση κατηγοριών έγινε προφορικά, καμία γραπτή ενημέρωση των παραβάσεων δεν αποδόθηκε στις κρατούμενες και η προφορική ‘‘επισήμανση’’ της δίωξης κάποιων ‘‘προσεχώς’’ ως ‘‘αρχηγοί’’, πέραν  του γεγονότος ότι ήδη έχει γίνει υπέρβαση του ορίου των 10 ημερών για τηn πειθαρχική δίωξη όπως προβλέπεται από το σωφρονιστικό κώδικα, καταδεικνύει πως η όλη διαδικασία των διώξεων όχι μόνο δεν πληροί τους βασικούς κανόνες προστασίας των κρατουμένων από (τις ήδη δρομολογημένες) αυθαιρεσίες, αλλά παραβιάζει και τους στοιχειώδεις όρους εφαρμογής  μιας «νόμιμης  διαδικασίας». Πρώτη εξάλλου μνημειώδης βίαιη, αυθαίρετη κατασταλτική επίθεση ήταν η εισβολή των ΜΑΤ το βράδυ της 9ης Απρίλη στη Γ’ πτέρυγα ενάντια σε λίγες κρατούμενες που αρνήθηκαν να μπουν στους θαλάμους ενώ προ ωρών η εξέγερση είχε λήξει, με τα ΜΑΤ να ξυλοκοπούν άγρια κρατούμενη με σοβαρά προβλήματα υγείας και με την υπηρεσία να παρακολουθεί.
Στις φυλακές Ελαιώνα καμιά διεκδίκηση των δικαιωμάτων των κρατουμένων, ακόμα και αν αυτή γίνεται με τη μορφή διαμαρτυρίας (π.χ. άρνηση κρατουμένων να μπουν σε θαλάμους-κελιά) δεν μένει ατιμώρητη, ακόμα και αν πρόκειται για πολύ δίκαια αιτήματα. Τέτοιες περιπτώσεις διαμαρτυρίες -είτε ατομικές είτε συλλογικές- είχαν ως αποτέλεσμα την επιβολή πειθαρχικών ποινών σε όσες τις πραγματοποιούσαν. Ενώ ο ίδιος ο νόμος προβλέπει την εξέταση από τους δικαστές των κινήτρων μιας πράξης, των αιτιών που οδήγησαν τον δράση να την πραγματοποιήσει, ακόμα και τον στόχο που αποβλέπει αυτή η πράξη, προκειμένου να αποφανθούν οι δικαστές για την απόδοση και το ύψος μια ποινής το πειθαρχικό συμβούλιο των φυλακών Ελαιώνα όπου προΐσταται η εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Μουσούρη Αλεξάνδρα, δεν εξετάζει ποτέ το υπόβαθρο πάνω στο οποίο γίνεται μια πράξη, το περιεχόμενο που έχει και η διαφύλαξη του δικαιώματος πού αποσκοπεί, ούτε λαμβάνεται υπ’ όψιν για την επιβολή των ποινών, οι οποίες επιβάλλονται με ιδιαίτερη αυστηρότητα. Ακόμα και διεκδικήσεις για ζητήματα που αφορούν  τις μωρομάνες και τα μωρά, καταδικάζονται με αυστηρές ποινές. Όταν  δε οι κρατούμενες προσφεύγουν στο δικαστικό συμβούλιο  της Θήβας για επανεξέταση της ποινής που τους έχει επιβληθεί, η εισαγγελέας που συμμετέχει στο συμβούλιο αυτό είναι η ίδια η επόπτρια της φυλακής! Δεν ισχύει όμως το ίδιο για όλες τις φυλακές, καθώς άλλα συμβούλια αλλά και  προϊστάμενοι εισαγγελείς, όταν πρόκειται να εξετάσουν κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες κρατουμένων,  συμπεριλαμβάνουν στο σκεπτικό τους τα αίτια, τα κίνητρα και το περιεχόμενο των πράξεων που εξετάζονται, με αποτέλεσμα να καταλήγουν σε αθωωτικές αποφάσεις.
Το ερώτημα που τίθεται ενόψει των πειθαρχικών που θα γίνουν για τα γεγονότα της 9ης Απρίλη στις φυλακές Ελαιώνα, είναι το εξής: Θα ιεραρχήσει για άλλη μια φορά η εισαγγελέας Μουσούρη και το πειθαρχικό συμβούλιο της φυλακής ως πιο σημαντικά ζητήματα την «απείθεια» για όσες αρνήθηκαν να μπουν στους θαλάμους τους και την καταστροφή κάποιων ευτελούς στην ουσία αξίας αντικειμένων, δηλαδή, θα ιεραρχήσει την ‘‘διασάλευση της τάξης και της πειθαρχίας’’ στη φυλακή ως πιο σημαντική από την ανθρώπινη ζωή ή όχι; Θα απασχολήσουν ή όχι οι λόγοι που οδήγησαν τις κρατούμενες στη δυναμική αντίδρασή τους ή θα ιεραρχηθεί ως πιο σημαντική η ‘‘παραδειγματική τιμωρία τους’’;
Η εξέγερση της 9ης Απρίλη είχε τα χαρακτηριστικά μιας δικαιολογημένης έκρηξης οργής ενάντια στην απειλή του θανάτου που απλώνεται πάνω από τις κρατούμενες, ενάντια σε ένα καθεστώς αυταρχισμού που το μέγεθος και η ακρότητά του αναδέχθηκε με την απροκάλυπτη αδιαφορία απέναντι στην ίδια τη ζωή των κρατουμένων. Η ίδια αυταρχικότητα εκφράστηκε και κατά την διάρκεια των γεγονότων της 9ης Απρίλη με την αδιαφορία της υπηρεσίας, αλλά και του υπουργείου για τον θάνατο της κρατούμενης που αποτέλεσε την αιτία της αντίδρασης των γυναικών. Αδιαφορία που καταδεικνύεται με τον πιο ωμό τρόπο από το γεγονός πως ούτε καν η υπάλληλος βάρδιας την οποία καλούσε η Ντεμίρογλου να την βοηθήσει τα ξημερώματα της 9ης Απρίλη και εκείνη της δήλωσε ότι θα της κάνει αναφορά, δεν μπήκε σε διαθεσιμότητα και συνεχίζει να εργάζεται στη φυλακή.
Η ωμότητα με την οποία αντιμετωπίζεται η υγεία, η ζωή και ο θάνατος των κρατουμένων, η ωμότητα που αποκαλύπτει η σταθερή άρνηση να επιβληθούν κυρώσεις για τον θάνατο της κρατούμενης, δείχνει τελικά πως κρατούμενοι/ες υποβάλλονται σε δολοφονικό καθεστώς κράτησης, με απόλυτη συνείδηση του γεγονότος τόσο από τις υπηρεσίες των φυλακών όσο και από τους πολιτικούς τους προϊστάμενους. Δείχνει πως η αξία της ζωής των κρατούμενων είναι τόσο ευτελισμένη που δεν συγκρίνεται ούτε με την αξία μερικών παλιοστρωμάτων της φυλακής.
Πάνω από τα κεφάλια των κρατουμένων στις φυλακές Ελαιώνα κρέμεται η «δαμόκλειος σπάθη» αυστηρών ποινών  που ως αποτέλεσμα θα έχουν επιπλέον χρόνια φυλακής γι όσες καταδικαστούν.
Μια συλλογική κοινωνική αντίδραση στην προοπτική καταδικαστικών αποφάσεων εις βάρος των γυναικών στις φυλακές Ελαιώνα, είναι αναγκαία όχι μόνο για όσες διώκονται, αλλά και για να σωθεί η ίδια η αξιοπρέπεια των κρατουμένων στις φυλακές για να σταματήσουν να ποδοπατούνται τα δικαιώματά τους, για να αναδειχθεί ως πιο σημαντική η αξία της ανθρώπινης ζωής, για να μπει ένα φρένο στο φασισμό εντός των φυλακών.
Αναφορικά με το ζήτημα της αποσυμφόρησης των φυλακών στην Ελλάδα που αναδέχθηκε ως αίτημα χιλιάδων κρατουμένων εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού και ήταν και το κυρίως αίτημα στις φυλακές Ελαιώνα, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία και η ζωή τους, είναι γνωστό πως η κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να εφαρμόσει. Η Π.Ν.Π που συνέταξε η κυβέρνηση για την αποσυμφόρηση προβλέπει ότι η εφαρμογή της θα γίνει μόνο αν προκύψει σοβαρό πρόβλημα κρουσμάτων στις φυλακές. Έχει λεχθεί από πολλούς ειδικούς πως στις ευπαθείς ομάδες ανήκουν όσοι βρίσκονται εντός των φυλακών, πρόσφυγες και μετανάστες σε δομές ‘’φιλοξενίας’’ και φυσικά υπερήλικες σε οίκους ευγηρίας. Έχουμε ήδη 2 περιπτώσεις το γηροκομείο στον Άλιμο και το ξενοδοχείο στο Κρανίδι που φιλοξενούνται  μετανάστες, όπου υπάλληλοι μετέφεραν τον κορωνοϊό. Στο ξενοδοχείο του Κρανιδίου μόλις χθες ανακοινώθηκε πως 152 άνθρωποι έχουν προσβληθεί από τον ιό. Η περίπτωση αυτή δείχνει πόσο καταστροφικός είναι ο υπερπληθυσμός σε τέτοιες δομές, και με πόση ταχύτητα ένα κρούσμα μπορεί να μεταδώσει τον ιό. Το υπουργείο περιμένει κάτι αντίστοιχο να συμβεί και στις φυλακές, να υπάρξουν δεκάδες, εκατοντάδες κρούσματα προκειμένου να εφαρμόσει τη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου;  Και μάλιστα, με πλήθος ανθρώπων να αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να πεθάνουν αφού είτε  είναι άρρωστοι είτε μεγάλης ηλικίας είτε και τα δύο μαζί;
Τέλος το υπουργείο Δικαιοσύνης ανακοίνωσε πως δεν υπάρχει προοπτική επαναλειτουργίας των δικαστηρίων για ποινικές υποθέσεις  και πως δεν είναι σαφές αν θα λειτουργήσουν και τον Σεπτέμβρη. Συνεπώς χιλιάδες κρατούμενοι/ες βρίσκονται για απροσδιόριστο μεγάλο διάστημα όμηροι των δικαστηρίων, χωρίς δυνατότητα να εκδικάσουν τις υποθέσεις τους και φυσικά πολλοί/πολλές  από αυτούς/αυτές να αποφυλακιστούν.  Συνεπώς ο ήδη μεγάλος πληθυσμός στις φυλακές αυξάνεται συνεχώς αφού όχι μόνο δεν μπορούν αποφυλακιστούν αυτοί που πρέπει, αλλά συνεχώς προστίθενται 100 και πλέον κρατούμενοι καθημερινά στις ήδη ασφυκτικά γεμάτες φυλακές, το αίτημα τη αποσυμφόρησης γίνεται όλο και πιο επιτακτικό, ενώ κρατούμενοι σε διάφορες φυλακές της χώρας βρίσκονται σε κινητοποιήσεις με αυτό το αίτημα.
  • -Καμιά ποινή στις κρατούμενες των φυλακών Ελαιώνα-Θήβας
  • -Αποσυμφόρηση τώρα των φυλακών.
Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στις διωκόμενες κρατούμενες για την εξέγερση της 9ης/4
Εδώ ψηφίζουμε το υπόμνημα που θα αποσταλεί στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και  το υπουργείο Δικαιοσύνης στηρίζοντας τις κρατούμενες γυναίκες:
https://secure.avaaz.org/el/community_petitions/ypoyrgeio_dikaiosynis_kai_ypoyrgeio_prostasias_toy_ohi_stis_dioxeis_ton_kratoymenon_gynaikon_toy_elaionathivas_gia_tin_exegersi_stis_9420/publish/?new
Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Μάκης Παπαδόπουλος: Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι η υπεσυσσώρευση κεφαλαίου


Το δεύτερο δεκάλεπτο της Σύγχρονης Εποχής είχε σε ρόλο (έκπληξη) παρουσιάστριας τη Λίλα Καφαντάρη και καλεσμένο το μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Μάκη Παπαδόπουλο, που απάντησε σε τέσσερα ερωτήματα.
Γιατί πρέπει να διαβάσει κανείς βιβλία για την κρίση; Γιατί μας αφορά όλους και άμεσα. Στο έδαφος της κρίσης ξεδιπλώνει το κεφάλαιο την επίθεσή του, βάζοντας σε καραντίνα τα εργατικά δικαιώματα και τις συνδικαλιστικές ελευθερίες. Έχει σημασία να βρούμε την αιτία και τον πραγματικό εχθρό, που προσπαθούν συστηματικά να αποκρύψουν σε κάθε κρίση, για να συσκοτίσουν πως αυτό που γεννάει την κρίση είναι το ίδιο το σύστημα και η φυσιολογική λειτουργία του. Δεν μπορούν να αποκρύψουν όμως τις περιοδικές κρίσεις του καπιταλισμού από τον 19ο αιώνα, ούτε την επιβράδυνση της οικονομίας που προϋπήρχε του κορονοϊού -κάτι που ομολογούν όλες οι αστικές πηγές και αναλύσεις. Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι η υπερσυσσώρευση κεφαλαίου που δεν μπορεί να επενδυθεί ξανά με ικανοποιητικό ποσοστό κέρδους. Η κρίση είναι του καπιταλισμού, όχι του κορονοϊού.
Η κρίση δεν είναι θέμα που μπορεί να κατανοηθεί μες σε ένα δεκάλεπτο, γι’ αυτό έχει σημασία η μελέτη της και η Σύγχρονη Εποχή έχει μια μεγάλη γκάμα σχετικών εκδόσεων, είτε για αρχάριους -πχ το εισαγωγικό εγχειρίδιο του Σεγκάλ με τις Βασικές Αρχές Πολιτικής Οικονομίας και η έκδοση με τη σχετική αρθρογραφία της ΚΟΜΕΠ στα χρόνια της κρίσης- είτε για βαθύτερη γνώση, όπως το Κεφάλαιο και η έκδοση με κείμενα των Μαρξ και Ένγκελς για την καπιταλιστική κρίση. Ενδιαφέρον έχει και η ιδεολογική διαπάλη με τις αστικές και οπορτουνιστικές αντιλήψεις για την κρίση, πχ στην έκδοση με τα υλικά της διημερίδας του ΚΚΕ για την κρίση και οι σημειώσεις του Λένιν για τον οικονομικό ρομαντισμό.
Η κυβέρνηση κάνει λόγο για εμπιστοσύνη και ανάκαμψη μες στο 2021, αλλά δεν υπάρχει καμία σοβαρή αστική ανάλυση, από τη σκοπιά του ταξικού μας αντιπάλου, που να επιβεβαιώνει αυτό το αφήγημα, κάτι που δείχνει την αξιοπιστία της κυβέρνησης. Υπάρχουν οφθαλμοφανείς παράγοντες, όπως τα στοιχεία για τον τουρισμό και τις μεταφορές -οι πυλώνες της εθνικής οικονομίας- που υποτίθεται πως θα εξασφάλιζαν διαρκή ανάπτυξη· οι χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις, που δύσκολα θα αντέξουν· η περιβόητη κοινοτική βοήθεια που αφορά τα νέα δάνεια και επιδεινώνει την ήδη σοβαρή υπερχρέωση του κράτους και τον λόγο του χρέους προς το ΑΕΠ· και η αβέβαιη πορεία της ευρωζώνης στις νέες οξυμένες συνθήκες, με μια πιθανή σύγκρουση στον σκληρό πυρήνα της ευρωζώνης, μεταξύ Γερμανίας και Ιταλίας, που έχουν αντικειμενικά αποκλίνοντα συμφέροντα. Συνεπώς, δεν μπορεί να υπάρχει καμία εμπιστοσύνη στο κράτος και τις κυβερνητικές διακηρύξεις περί κοινωνικής δικαιοσύνης, γιατί ο σχεδιασμός τους είναι να πληρώσουμε πάλι εμείς. Την ώρα που κατεδαφίζονται δικαιώματα και το δικαίωμα στην απεργία, ενώ προχωράνε απολύσεις και ελαστικά ωράρια, το μεγάλο κεφάλαιο δεν πληρώνει ούτε το 5% των φορολογικών εσόδων.
Μήπως η μεγαλύτερη παρέμβαση του κράτους στη συγκυρία συνιστά κάποια προοδευτική στροφή; Το βασικό ερώτημα είναι ποιο κράτος θα παρέμβει -και όχι πόσο μεγάλη είναι η παρέμβασή του. Το κράτος αυτό δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, είναι δικτατορία του κεφαλαίου. Το μίγμα μπορεί να αλλάζει, να προτάσσει φιλελεύθερα ή κεϊνσιανά μέτρα, αλλά η συνισταμένη παραμένει ίδια: να πληρώνεις ο λαός, για να ανακάμψει το κεφάλαιο. Και καμιά διαχειριστική συνταγή δεν μπορεί να ματαιώσει την κρίση, παρά μόνο να επιλέξει διαφορετική συνταγή σφαγής του λαού. Πρέπει να ανατραπεί η βασική αιτία, το καπιταλιστικό σύστημα κι οι αφανείς εργαζόμενοι να πάρουν στα χέρια τους το τιμόνι της εξουσίας και τα κλειδιά της οικονομίας, να πάψουν να είναι αφανείς ήρωες και να γίνουν πρωταγωνιστές, για να απελευθερωθούν από τα δεσμά της μισθωτής σκλαβιάς. Η μόνη απάντηση είναι ο σοσιαλισμός και μπορεί να την δώσει μόνο ο ίδιος ο λαός. Υπάρχει αρκετή θετική πείρα από τη σοσιαλιστική οικοδόμηση, αλλά και αρνητική πείρα από τις ανατροπές. Έχουμε μεγαλύτερη γνώση για την αντεπίθεση και αυτή τη φορά θα τα καταφέρουμε.
Τα υπόλοιπα μπορείτε να τα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί, ενώ θα ακολουθήσει και τρίτο μέρος με τον Δημήτρη Ξεκαλάκη.

25 Απρ 2020

Δεν είναι μακάβριο ανέκδοτο: Ο Τραμπ πρότεινε ενέσεις με απολυμαντικό κατά του κορωνοϊού!

«Βλέπω πως το απολυμαντικό τον σκοτώνει (τον κορωνοϊό) σ’ ένα λεπτό. Ένα λεπτό. Υπάρχει άραγε ένα μέσο να κάνουμε κάτι τέτοιο με μια ένεση στο εσωτερικό ή σαν έναν καθαρισμό;», δήλωσε ο Τραμπ από τον Λευκό Οίκο, στη διάρκεια της καθημερινής ενημέρωσης για την πανδημία. «Όπως βλέπετε, διεισδύει στους πνεύμονες και έχει τεράστιο αποτέλεσμα, θα ήταν συνεπώς ενδιαφέρον να το ελέγξουμε. Θα πρέπει να απευθυνθούμε στους γιατρούς γι’ αυτό, αλλά μου φαίνεται ενδιαφέρον», υποστήριξε. 
Οι δηλώσεις αυτές προκάλεσαν την κατακραυγή των επιστημόνων, ενώ η εταιρεία Reckitt Benkiser, κατασκευάστρια των προϊόντων Lysol and Dettol, ανακοίνωσε σήμερα «σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εισάγονται απολυμαντικά προϊόντα στο ανθρώπινο σώμα (μέσω ένεσης, κατάποσης ή οποιασδήποτε άλλης οδού)».
«Αυτή η ιδέα της ένεσης στο σώμα ή της κατάποσης οποιουδήποτε καθαριστικού προϊόντος είναι ανεύθυνη και επικίνδυνη», δήλωσε στο δίκτυο NBC ο δρ Βιν Γκούπτα, ειδικός στη δημόσια υγεία με ειδίκευση ως πνευμονολόγος και εντατικολόγος. «Είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιείται συνήθως από τους ανθρώπους που θέλουν να αυτοκτονήσουν», συνέχισε. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πολλοί γιατροί και επιστήμονες καυτηρίασαν τις δηλώσεις του Τραμπ.
«Κατά τον ίδιο τρόπο, η αυτοπυρπόληση θα μπορούσε να είναι μια χρήσιμη εναλλακτική», ειρωνεύτηκε με ανακοίνωση του το γαλλικό ερευνητικό κέντρο Marseille Immunopole, υπογραμμίζοντας πως οι μέθοδοι που προτείνονται από τον Αμερικανό πρόεδρο «θα σκότωναν τον ιό και τους ασθενείς!».
Εκτός από το απολυμαντικό, ο Ντόναλντ Τραμπ μίλησε επίσης για «τις υπεριώδεις» ή «ένα πολύ ισχυρό φως» που θα μπορούσαμε να ρίξουμε «στο εσωτερικό του σώματος» για να καταπολεμήσουμε τον κορωνοϊό.
Να υπενθυμίσουμε ότι αυτός ο τύπος, o Tραμπ, είναι πρόεδρος των ΗΠΑ…

Με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ

“Αν νοιάζεστε για τους νεκρούς και όχι για τα λεφτά, παίξτε δωρεάν” – Οι οπαδοί της Αταλάντα ξεσπάνε ενάντια στην Ιταλική Ομοσπονδία


Πριν λίγους μήνες, οι οπαδοί της Αταλάντα με έδρα το Μπέργκαμο της Λομβαρδίας πετούσαν στον έβδομο ουρανό για τα κατορθώματα της ομάδας τους. Αλλά το όνειρο έγινε εφιάλτης, ενώ ο αγώνας των Μπεργκαμάσκι απέναντι στη Βαλένθια για το Τσάμπιονς Λιγκ θεωρείται ως βασική πηγή διασποράς του κορονοϊού -με τη μετακίνηση χιλιάδων φιλάθλων στο Μιλάνο.
Τώρα οι ποδοσφαιρικές αρχές της χώρας εξετάζουν ως ενδεχόμενο την επανεκκίνηση του πρωταθλήματος, για να δείξουν τάχα πως η ζωή θριαμβεύει και συνεχίζεται, ενώ το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι τα κέρδη τους. Οι φανατικοί οπαδοί (ultras) της Αταλάντα εξέδωσαν μια σκληρή ανακοίνωση ενάντια στον πρόεδρο της Ιταλικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας Γκαμπριέλε Γκραβίνα και την αβάσταχτη υποκρισία των επιχειρηματιών που θέλουν να ξεκινήσει το πρωτάθλημα, για το καλό των κερδών τους.
Δεν είναι αλήθεια ότι θέλετε να παίξετε για τον κόσμο. Για τους νεκρούς δε σας νοιάζει καθόλου. Δώστε ως δωρεά τα κέρδη των επόμενων ημερών. Σίγουρα, εσένα, την ποδοσφαιρικά Λίγκα (διοργανώτρια αρχή) και όλους τους επιχειρηματίες που κερδίζουν πάντα από το πάθος του κόσμου, σας ενδιαφέρει μόνο το άθλημα και το καλό των Ιταλών, το μέλλον τους και η αναγέννησή τους. Και αυτό που ζούμε; Οι χιλιάδες νεκροί που έφυγαν μόνοι τους και μες στη σιωπή; Ο πόνος του να μην μπορείς ούτε να τους αποχαιρετήσεις; Αυτό το κομβόι στρατιωτικών φορτηγών γεμάτων με παππούδες, παιδιά, γονείς, φίλους, τα σβήνουμε με ένα χτύπημα της γροθιάς; Εσάς σας αρκεί να φτιάξετε ένα σποτ, του τύπου “παίζουμε για αυτούς”, ή να βάλετε πένθος -περιβραχιόνιο- στο μπράτσο, για να καθησυχάσετε τη συνείδησή σας, αν σας έχει μείνει έστω ένα ίχνος. Το σόου πρέπει να συνεχίσει;
Θέλετε να παίξετε για τον κόσμο και δεν το κάνετε για τα λεφτά; Λοιπόν, κάντε ένα πράγμα: αντί για αξιολύπητες δηλώσεις, αποδείξτε το με πράξεις. Παίξτε δωρεάν. Μισθοί εκατομμυρίων, τηλεοπτικά δικαιώματα, σπόνσορες, τα πριμ της Λίγκας και της ΟΥΕΦΑ, κάθε σεντ να αποδοθεί ως δωρεά προς όφελος σε όποιον έχει χάσει τη δουλειά του, έναν δικό του άνθρωπο, σε όποιον αναγκάστηκε να σταματήσει τη δραστηριότητά του και να βασιστεί στα 600 ευρώ, στην ερασιτεχνική κοινότητα των παιδιών που έπρεπε να απαρνηθούν να φορέσουν τα αθλητικά τους παπούτσια, να ζήσουν τα όνειρά τους, και προπαντός στους γιατρούς, τους νοσηλευτές, τους εθελοντές, στο προσωπικό των γηροκομείων, τις πωλήτριες, τους φορτηγατζήδες και σε όλους αυτούς που συνέχισαν να δουλεύουν και εξακολουθούν να το κάνουν, για προχωρήσουν μπροστά και που ίσως αύριο είναι πάλι επισφαλείς ή σε αναμονή για ανανέωση της σύμβασης που περιμένουν εδώ και μια δεκαετία. Αγαπάτε τους Ιταλούς; Αποδείξτε το.

Россия: сталинская мозаика в новом соборе Вооруженных сил


Спустя 75 лет после Великой Антифашистской Победы СССР против нацистов даже самым реакционным кругам капиталистической России трудно не признать великий, решительный вклад руководства И. Б. Сталина.
Типичным примером является Русская Православная Церковь, глубоко реакционный институт, пережиток царизма, который всегда был оплотом антикоммунизма.
Таким образом, мы читаем, что Совет экспертов по церковному искусству, архитектуре и реставрации Русской православной церкви считает, что изображение в виде мозаики руководителей государства и Иосифа Сталина имеет место в главном храме Российской Федерации.
По сообщению ТАСС, председатель Совета экспертов Леонид Калинин будет изображен в композиции под названием «Парад Победы», созданной по фотографиям, как высший военный командир Советского Союза. армия в период 1941-1945 гг. «Совет считает, что эти изображения совершенно совместимы, они соответствуют исторической правде, из которой вы не можете произвольно извлечь ее страницы», - сказал Калинин.
мозаика сталина
Разумеется, представитель Церкви позаботился о том, чтобы украсить свои высказывания необходимым антисталинским элементом. Он добавил, что не все члены Совета Русской Православной Церкви «согласны с этой позицией», «возможно, потому, что их родственники подверглись несправедливому преследованию». «Мне тоже не нравится. Но из истории мы не можем вынуть эту страницу и не почтить память человека, который внес большой вклад в эту Победу, мы не можем. Вот почему мы сделали это, сжав наши сердца », - сказал ТАСС Л. Калинин.
Ясно только то, что И.Б. Сталин и по сей день остается кошмаром буржуазных и реакционных институтов в России. Вот почему клеветнические нападения на СССР, Сталина и достижения социалистического строительства продолжаются безудержно.
Однако большая популярность, которой, согласно исследованиям и опросам, продолжает пользоваться великий лидер коммунистов в русском народе, заставляет правительство и Церковь идти на уступки. В конце концов, как можно было исключить Сталина из работы, относящейся к Великой Антифашистской Победе 1945 года, предшественником которой он был?
Отмечается, что храм Вооруженных сил России возводится в честь 75-летия Великой антифашистской победы (также известной как «Великая Отечественная война») в парке «Патриот», расположенном в пригороде Москвы.
На мозаиках внутри церкви, помимо Сталина, будут изображены президент Владимир Путин, министр обороны С. Сойгу, начальник вооруженных сил В. Герасимов, а также ссылка на присоединение Крыма к Российской Федерации в 2014 году.

Ρωσία: Ψηφιδωτό του Στάλιν στο νέο Καθεδρικό Ναό των Ενόπλων Δυνάμεων

75 χρόνια μετά τη Μεγάλη Αντιφασιστική Νίκη της ΕΣΣΔ επί των Ναζί, ακόμη και οι πλέον αντιδραστικοί κύκλοι της καπιταλιστικής Ρωσίας δυσκολεύονται να μην αναγνωρίσουν την σπουδαία, καθοριστικής σημασίας, συμβολή της ηγεσίας του Ι.Β.Στάλιν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, ένας βαθύτατα αντιδραστικός θεσμός, απομεινάρι του τσαρισμού, που αποτελούσε ανέκαθεν προπύργιο αντικομμουνισμού.
Έτσι, διαβάζουμε πως το συμβούλιο εμπειρογνωμόνων επί θεμάτων εκκλησιαστικής τέχνης, αρχιτεκτονικής και αναπαλαίωσης της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας θεωρεί ότι η απεικόνιση με την μορφή ψηφιδωτού των ηγετών του κράτους και του Ιωσήφ Στάλιν έχουν θέση στον κύριο ναό των Ενόπλων Δυνάμεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
Όπως ανέφερε στο πρακτορείο TASS ο πρόεδρος του συμβουλίου εμπειρογνωμόνων ο πρωτοϊερεύς Λεονίντ Καλίνιν, ο Ι.Β.Στάλιν θα απεικονίζεται στην σύνθεση που φέρει τον τίτλο «Η παρέλαση της Νίκης» και η οποία δημιουργήθηκε βασιζόμενη σε φωτογραφίες, ως ο ανώτατος στρατιωτικός διοικητής του σοβιετικού στρατού την περίοδο 1941-1945. «Το συμβούλιο θωρεί ότι οι απεικονίσεις αυτές είναι απολύτως συμβατές, ανταποκρίνονται στην ιστορική αλήθεια από την οποία δεν μπορείς να βγάζει αυθαίρετα τις σελίδες της», δήλωσε ο Καλίνιν.
mosaic stalin
Βέβαια, τις δηλώσεις του ο εκπρόσωπος της Εκκλησίας φρόντισε να τις διανθίσει με το απαραίτητο αντισταλινικό στοιχείο. Έτσι, πρόσθεσε ότι δεν συμφωνούν με την θέση αυτή όλα τα μέλη του εν λόγω συμβουλίου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας «ίσως γιατί οι συγγενείς τους διώχθηκαν άδικα». «Και εμένα δεν μου αρέσει. Αλλά από την ιστορία δεν μπορούμε να βγάλουμε αυτήν την σελίδα και να μην τιμήσουμε την μνήμη ενός ανθρώπου, που συνέβαλε τα μέγιστα στην Νίκη αυτή, δεν μπορούμε. Για αυτό σφίγγοντας την καρδιά μας το κάναμε» δήλωσε στο TASS ο Λ. Καλίνιν.
Αυτό που γίνεται κατανοητό είναι ότι ο Ι.Β.Στάλιν συνεχίζει να αποτελεί, μέχρι και σήμερα, τον εφιάλτη της αστικής τάξης και των αντιδραστικών θεσμών στη Ρωσία. Γι’ αυτό και συνεχίζεται αμείωτη η συκοφαντική επίθεση στην ΕΣΣΔ, τον Στάλιν και τα επιτεύγματα της σοσιαλιστικής οικοδόμησης.
Ωστόσο, η μεγάλη δημοφιλία που σύμφωνα με έρευνες και δημοσκοπήσεις συνεχίζει να απολαμβάνει ο σπουδαίος κομμουνιστής ηγέτης στο ρωσικό λαό, αναγκάζει κυβέρνηση και Εκκλησία να κάνουν υποχωρήσεις. Πως θα μπορούσε άλλωστε να παραλειφθεί ο Στάλιν από ένα έργο που αναφέρεται στη Μεγάλη Αντιφασιστική Νίκη του 1945, της οποίας υπήρξε ο πρωτεργάτης;
Σημειώνεται πως ο ναός των Ενόπλων Δυνάμεων της Ρωσίας αναγείρεται προς τιμήν της 75ης επετείου της Μεγάλης Αντιφασιστικής Νίκης (γνωστής και ως «Μεγάλος Πατριωτικός Πόλεμος»), στο πάρκο «Πατριώτης» που βρίσκεται σε προάστιο της Μόσχας.
Στα ψηφιδωτά εντός του ναού, πέραν του Στάλιν, θα απεικονίζονται ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, ο υπουργός άμυνας Σ.Σοϊγκού, ο αρχηγός των ενόπλων δυνάμεων Β.Γερασίμοφ, ενώ θα υπάρχει και αναφορά στην προσάρτηση της Κριμέας στη Ρωσική Ομοσπονδία το 2014.

«Τετραγωνίζοντας τον κύκλο» των αγιάτρευτων αντιθέσεων



Eurokinissi
Χωρίς αποφάσεις, ενδεικτικό ξανά των μεγάλων αντιθέσεων στο εσωτερικό της ιμπεριαλιστικής ένωσης, κατέληξε ένα ακόμα Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των ηγετών της Ενωσης, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη μέσω τηλεδιάσκεψης.
Η Σύνοδος είχε βασικό θέμα την πρόταση για το «Ταμείο Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης», προϊόν κι αυτή του γαλλογερμανικού «συμβιβασμού» στο πρόσφατο Γιούρογκρουπ, και παρέπεμψε ξανά... λίγο παρακάτω - και συγκεκριμένα στην επόμενη τηλεδιάσκεψη στις 6 Μάη - την αναζήτηση των όποιων εύθραυστων συμβιβασμών γύρω από τους όρους και τη μοιρασιά για τη θωράκιση των επιχειρηματικών ομίλων της ΕΕ από την καπιταλιστική κρίση που «χτυπάει την πόρτα», στέλνοντας σε κάθε περίπτωση το λογαριασμό στους λαούς.
Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ, μετά το πέρας της Συνόδου, σημείωνε πως οι ηγέτες ζήτησαν από την Κομισιόν να επεξεργαστεί τα «σημεία μιας κοινής προσέγγισης» που θα παρουσιάσει στις 6 Μάη, παραδεχόμενος πως η συμφωνία για το Ταμείο και τον προϋπολογισμό της ΕΕ «θα είναι δύσκολη, αλλά υπάρχει ισχυρή πολιτική βούληση», ενώ ενδεικτικές είναι και οι διαρροές που αποδίδονται σε διπλωματικές πηγές, πως οι ηγέτες της ΕΕ «κινήθηκαν προς τα εμπρός χωρίς πραγματική σύμπνοια. Επαφίεται τώρα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να τετραγωνίσει τον κύκλο».
Από την πλευρά της, η επικεφαλής της Κομισιόν, Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν, με το βλέμμα στην ψαλίδα ανάμεσα στα καπιταλιστικά κράτη - μέλη που ανοίγει παραπέρα απειλώντας και τη συνοχή της Ενωσης, σημείωσε ότι «η ανάκαμψη δεν θα είναι συμμετρική αν δεν υπάρχει κοινή δράση» και τόνισε ότι αυτή πρέπει να σχεδιαστεί βάσει των ψηφιακών και «πράσινων» προτεραιοτήτων της ΕΕ, που έχουν στόχο να βρουν κερδοφόρες διεξόδους για τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαια που προκαλούν την καπιταλιστική κρίση, αλλά και ότι η Κομισιόν θα εξετάσει «καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία» στον επόμενο προϋπολογισμό, στέλνοντας σε κάθε περίπτωση τον λογαριασμό στους λαούς.
Είχε προηγηθεί η «δραματική» έκκληση της προέδρου της ΕΚΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία προειδοποιώντας με ύφεση έως και 15% εντός του 2020, ζήτησε «γρήγορη δράση» και ακόμα πιο γενναία στήριξη των επιχειρηματικών ομίλων, σημειώνοντας ότι οι ηγέτες της ΕΕ κινδυνεύουν να «κάνουν πολύ λίγα, πολύ αργά».
«Στον αφρό» οι μεγάλες αντιθέσεις
Σύμφωνα με δημοσιεύματα σε διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, το σχέδιο της Κομισιόν που παρουσιάστηκε ως βάση συζήτησης ανέρχεται στα 2 τρισ. ευρώ και μεταξύ άλλων προβλέπει ότι η ΕΕ θα ενσωματώσει ένα «Ταμείο Ανάκαμψης», ύψους 300 δισ. ευρώ, στον προϋπολογισμό της για την περίοδο 2021 - 2027, καθώς και δύο ταμεία ύψους 200 δισ. ευρώ για την προστασία των εσωτερικών αγορών της, ότι θα αναδιαρθρώσει άλλα και ότι θα δανειστεί 320 δισ. ευρώ από τις κεφαλαιαγορές, με το μισό ποσό από τα κεφάλαια που θα αντλήσει να δίνεται στις χώρες με τη μορφή δανείων και το υπόλοιπο να παραμένει στον προϋπολογισμό της ΕΕ, για να καλύπτει τους ετήσιους τόκους, ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ.
Στη Σύνοδο, με αφορμή τους όρους για τη χρηματοδότηση του ταμείου αυτού, όπως και το αν τα σχετικά κονδύλια θα δίνονται με όρους «επιχορηγήσεων», οδηγώντας δηλαδή σε μια έμμεση «αμοιβαιοποίηση» των χρεών ανάμεσα στα κράτη - μέλη ή με όρους δανείων, ήρθαν ξανά στην επιφάνεια οι αγιάτρευτες αντιθέσεις που οξύνονται στο έδαφος της ανισομετρίας των καπιταλιστικών οικονομιών της ΕΕ, απειλώντας ακόμα και την ίδια τη συνοχή της ιμπεριαλιστικής ένωσης.
Στο τραπέζι άλλωστε βρίσκεται σταθερά το αίτημα των υπερχρεωμένων κρατών της Ευρωζώνης να μπορούν - με την «εγγύηση» της ΕΕ, επί της ουσίας της Γερμανίας - να δανειστούν φτηνά από τις διεθνείς αγορές για να τροφοδοτήσουν τις εκτεταμένες κρατικές παρεμβάσεις που απαιτούνται για τη διάσωση και ανάκαμψη των επιχειρηματικών τους ομίλων, «αίτημα» που στον έναν ή τον άλλο βαθμό αποτυπώθηκε και σε όλες τις προτάσεις που επαναλήφθηκαν προ της Συνόδου, όπως αυτές για την έκδοση «αέναων ομολόγων», χωρίς να δουν το ήδη πολύ μεγάλο κρατικό τους χρέος να διογκώνεται παραπέρα, με ό,τι αυτό σηματοδοτεί συνολικά για την ανταγωνιστικότητά τους.
Προτάσεις που βέβαια συνδέονται και με τα σχέδια για ακόμα στενότερη «δημοσιονομική ένωση» ανάμεσα στα κράτη - μέλη, που σηματοδοτούν μνημόνια διαρκείας για τους λαούς, αφού, όπως χαρακτηριστικά έγραφε γνωστός οικονομολόγος την περασμένη βδομάδα, «θα ήταν αφελές να φανταστεί κανείς πως θα υπήρχαν χώρες που θα μεταφέρουν τεράστιες ποσότητες των δικών τους χρημάτων σε άλλες και θα εγγυώνται για τα χρέη τους χωρίς να έχουν λόγο και με το παραπάνω στο πώς θα δαπανηθούν τα εν λόγω κεφάλαια».
Από την άλλη, οι «συντεταγμένες» που οριοθετούν τους στόχους της Γερμανίας - η οποία όπως επισημαίνουν στις αναλύσεις τους αστικά επιτελεία, όπως το ίδρυμα «Bruegel», με το τεράστιας έκτασης «επεκτατικό» πρόγραμμα στο εσωτερικό της για τη θωράκιση των δικών της επιχειρηματικών ομίλων, ανοίγει κι άλλο την «ψαλίδα» με τα υπόλοιπα κράτη - αφορούν από τη μια την προσπάθεια να διατηρηθεί η συνοχή της Ευρωζώνης, η ενιαία αγορά και το ευρώ, που αποτελεί και τη βάση των γερμανικών εξαγωγών, και από την άλλη να διατηρηθεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του φτηνού δανεισμού σε σχέση με τα άλλα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης, με το βλέμμα στον ανταγωνισμό με ΗΠΑ και Κίνα.
Δίνοντας το στίγμα των παραπάνω, η Γερμανίδα καγκελάριος, λίγο πριν την έναρξη της Συνόδου στη γερμανική Βουλή, σημείωνε με νόημα πως η έκδοση ευρωομολόγων θα ήταν διαδικασία «χρονοβόρα και δύσκολη», επειδή τα κράτη - μέλη θα παρέδιδαν στην ΕΕ μέρος των δημοσιονομικών τους δικαιωμάτων και θα έπρεπε να αλλάξουν οι ευρωπαϊκές Συνθήκες, τονίζοντας πως το «βέλτιστο εργαλείο για την αλληλέγγυα χρηματοδότηση κοινών στόχων στην ΕΕ» είναι ο προϋπολογισμός της ιμπεριαλιστικής ένωσης, όπου τα κράτη - μέλη μπορούν να διαθέσουν για ένα ορισμένο διάστημα μεγαλύτερα ποσά.
Ενώ νωρίτερα μέσα στη βδομάδα ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Ολαφ Σολτς σημείωνε πως η συμφωνία γύρω από το ταμείο δεν επείγει, συμπληρώνοντας ωστόσο πως «ως ένα μεγάλο εξαγωγικό έθνος, εμείς οι Γερμανοί έχουμε συμφέρον να ανακάμψουμε οικονομικά όχι μόνο εμείς, αλλά να συμβεί επίσης αυτό και στην υπόλοιπη Ευρώπη, γιατί είμαστε στενά συνδεδεμένοι με όλες τις χώρες».
Την αναζήτηση συμβιβασμών από την πλευρά της Γερμανίας αποτυπώνει και η δήλωση του Πορτογάλου πρωθυπουργού Αντ. Κόστα, που δήλωσε πως αντιρρήσεις για τις επιχορηγήσεις εξέφρασαν οι Αυστρία, Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, αλλά όχι η Γερμανία που «ήταν μία χώρα που είχε ανοιχτή διάθεση για διαπραγμάτευση».
Την ίδια ώρα, ο Πρόεδρος της Γαλλίας, Εμ. Μακρόν, δήλωνε στη Σύνοδο πως το πακέτο διάσωσης πρέπει να είναι στο ύψος του 5% - 10% του ΑΕΠ της ΕΕ, με όρους επιχορηγήσεων και όχι δανείων, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «διάφορα εργαλεία συζητιούνται. Αυτό που έχει σημασία είναι η απάντηση να είναι όση χρειάζεται, χρηματοδοτημένη από ένα χρέος που παραπέμπεται για το μέλλον και είναι εγγυημένο κοινά, που στην άλλη του πλευρά έχει τις απαραίτητες επιχορηγήσεις στις βαρύτερα χτυπημένες περιοχές και οικονομικούς τομείς». Ενώ επισημαίνοντας τις διαφωνίες για το μέγεθος και το «σχήμα» των πακέτων, σημείωσε ξανά πως το «ευρωπαϊκό εγχείρημα» δεν θα έχει μέλλον αν τα κράτη - μέλη αποτύχουν να απαντήσουν σε αυτό το «εξαιρετικό σοκ».
Από την πλευρά τους, ο Ιταλός πρωθυπουργός, καθώς και οι πρωθυπουργοί της Ισπανίας και της Γαλλίας ζήτησαν να υπάρχει ένας «κουμπαράς» και να παρέχει σε κάθε περίπτωση επιχορηγήσεις και όχι δάνεια στα κράτη - μέλη.
Στο λαό ο λογαριασμός
Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο, ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, μεταφέροντας τα «θέλω» του εγχώριου κεφαλαίου και με την πλήρη σύμπνοια των υπόλοιπων αστικών πολιτικών δυνάμεων, όπως έδειξε ξανά και η τοποθέτηση Τσίπρα στη σύνοδο των Ευρωπαίων σοσιαλδημοκρατών, υποστήριξε «την επείγουσα συγκρότηση ενός Ταμείου Ανάκαμψης επιπροσθέτως της λειτουργίας του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου (ΠΔΠ)», σημειώνοντας ότι θα πρέπει αυτό να χρηματοδοτηθεί με κάποιου είδους κοινό εργαλείο μακροπρόθεσμου χρέους, να λειτουργήσει «εμπροσθοβαρώς» και να εστιάσει πρωτίστως σε επιχορηγήσεις προς τα κράτη - μέλη παρά σε δάνεια, λέγοντας ότι «δεν πρέπει να επιτρέψουμε περαιτέρω αύξηση του λόγου χρέους προς ΑΕΠ».
Ενώ με το βλέμμα στην περιβόητη «εξωστρέφεια» των βασικών κλάδων της, που σύμφωνα και με όλες τις εκτιμήσεις αφήνει ακόμα πιο εκτεθειμένη στις επερχόμενες αναταράξεις την εγχώρια καπιταλιστική οικονομία, κατά τις κυβερνητικές πηγές σημείωσε «την ανάγκη αποκατάστασης της ομαλής λειτουργίας της ενιαίας αγοράς και ζήτησε οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες να επεξεργαστούν ένα συνεκτικό πλαίσιο για την εξομάλυνση των μεταφορών και της τουριστικής δραστηριότητας», αλλά και να υπάρξει κοινή δράση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για «να στηριχθεί ο τουρισμός στις χώρες του Νότου».
Την ίδια ώρα, στον επιπλέον επιβαρυντικό παράγοντα του υψηλού ποσοστού των «κόκκινων» δανείων επανερχόταν μέσα στη βδομάδα ο διοικητής της ΤτΕ, Γ. Στουρνάρας, επαναφέροντας την πρόταση για τη δημιουργία μιας «bad bank» που θα φορτωθεί τα «κόκκινα» δάνεια για να ελαφρυνθούν οι τράπεζες. Οπως είπε, «τώρα είναι η ευκαιρία για τη δημιουργία μιας bad bank, είτε πανευρωπαϊκά είτε εθνικά, καθώς θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα γρήγορα, αποτελεσματικά, μιας και οι αγορές δεν λειτουργούν».
Για τη δανειοδότηση των επιχειρήσεων ανεφέρε πως «οι ελληνικές τράπεζες είναι έτοιμες να στηρίξουν με όλα τα όπλα που διαθέτουν και σε συνεργασία με την κυβέρνηση και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς αλλά και με τις εποπτικές αρχές τις βιώσιμες επιχειρήσεις και τους βιώσιμους δανειολήπτες», δείχνοντας δηλαδή προς έναν νέο γύρο συγκέντρωσης που βρίσκεται μπροστά. Αλλά και επίθεσης στην πρώτη κατοικία των λαϊκών στρωμάτων, η τυπική «προστασία» της οποίας λήγει στο τέλος της ερχόμενης βδομάδας κι ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διεργασίες για την αναμόρφωση του Πτωχευτικού Δικαίου.
Σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνηση «ράβει κουστούμι» για το λαό και ενώ «αγκωνάρι» για την επιχείρηση θωράκισης της καπιταλιστικής κερδοφορίας, πέρα από τους πακτωλούς χρημάτων, τις εισφοροαπαλλαγές και τις φοροαπαλλαγές που ανακοινώνει για τους επιχειρηματικούς ομίλους, αποτελεί η μονιμοποίηση των νέων αντεργατικών μέτρων που έσπευσε να νομοθετήσει με τις ΠΝΠ για την εκτίναξη της «ευελιξίας» και την επιβολή εκ περιτροπής εργασίας, τις αναστολές και ανατροπές στις ΣΣΕ, το χτύπημα μισθών, αδειών, δικαιωμάτων κ.ο.κ.
Χαρακτηριστικό άλλωστε είναι και το υπόμνημα που κατέθεσε μέσα στη βδομάδα ο Σύνδεσμος Βιομηχάνων Ελλάδας (ΣΒΕ), καλώντας την κυβέρνηση να συνεχίσει με «αμείωτους ρυθμούς» στην κατεύθυνση «επίλυσης των προβλημάτων των επιχειρήσεων», μεταξύ άλλων με επιπλέον άμεσα μέτρα παροχής ρευστότητας ειδικά για τις μεγάλες επιχειρήσεις, κρατική επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών σε ποσοστό τουλάχιστον 30% και μεγαλύτερη ευελιξία στην εφαρμογή του μέτρου της «αναστολής σύμβασης εργασίας», αξιοποιώντας σε αυτή την κατεύθυνση και το πρόγραμμα «SURE» της ΕΕ.

Σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα, επίκαιρο όσο ποτέ!





Η φετινή Εργατική Πρωτομαγιά βρίσκει την εργατική τάξη στη χώρα μας και σ' όλο τον κόσμο εν μέσω μιας πανδημίας.

Οι εργαζόμενοι, τα φτωχά λαϊκά στρώματα είναι για μια ακόμη φορά τα μεγάλα θύματα αυτής της «υγειονομικής» κρίσης, που λειτουργεί ως καταλύτης για μια νέα βαθιά καπιταλιστική οικονομική κρίση, αλλά και για την προώθηση των σχεδιασμών και απαιτήσεων του μεγάλου κεφαλαίου και των πολιτικών του εκπροσώπων.
Η κατάρρευση των δημόσιων συστημάτων Υγείας, ακόμη και στην κορωνίδα του καπιταλισμού, τις ΗΠΑ, παρά τον ηρωισμό των εργαζομένων σε αυτά, η εντατικοποίηση της εργασίας και η έλλειψη μέτρων στοιχειώδους προστασίας με κινδύνους για τη ζωή και την υγεία των εργαζομένων, η ανεργία, η δοκιμή νέων, πιο εξελιγμένων μορφών εκμετάλλευσης, όπως η τηλεργασία, είναι μερικές μόνο από τις καθημερινές εικόνες που αποδεικνύουν τη σήψη και την ιστορική χρεοκοπία του καπιταλισμού.
Την ίδια στιγμή, το κυνήγι του κέρδους και οι ανταγωνισμοί γύρω από αυτό υπονομεύουν τις υπαρκτές δυνατότητες της επιστήμης και της έρευνας, που θα μπορούσαν να δώσουν πιο γρήγορα διέξοδο στη σημερινή πανδημία και να ικανοποιήσουν τις σύγχρονες ανάγκες. Ο «παγκόσμιος πόλεμος» ανάμεσα σε καπιταλιστικά κράτη και μεγάλες εταιρείες, για την πατέντα του νέου εμβολίου, των θεραπειών και του αναγκαίου υγειονομικού υλικού, επιβεβαιώνουν αυτό που περισσότεροι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιλαμβάνονται και φωνάζουν, ότι «ο καπιταλισμός είναι ο πραγματικός ιός». Ολα αυτά φέρνουν πιο κοντά την ανάγκη της κοινωνικοποίησης των μέσων παραγωγής, της κατανομής, των υπηρεσιών, τον κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό, τον Σοσιαλισμό.

Τα διδάγματα από την Ιστορία του εργατικού κινήματος στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο είναι σήμερα περισσότερο επίκαιρα από ποτέ. Ο,τι κέρδισε η εργατική τάξη, το κέρδισε με σκληρούς αγώνες, σε σύγκρουση με το κεφάλαιο και την εξουσία του, ανατρέποντας συσχετισμούς που μπορεί να φάνταζαν ανυπέρβλητοι.

Πάνω από όλα, η Ιστορία απέδειξε ότι η εργατική τάξη, η πιο πρωτοπόρα δύναμη της κοινωνίας, μπορεί, σε συμμαχία με τις καταπιεζόμενες λαϊκές δυνάμεις, να ανατρέψει την εξουσία του κεφαλαίου, να οικοδομήσει μια νέα κοινωνία που θα έχει στο επίκεντρο την ικανοποίηση των διευρυνόμενων λαϊκών αναγκών.
Η πείρα της σοσιαλιστικής οικοδόμησης στον 20ό αιώνα, παρόλο που αφορούσε χώρες με απόλυτες και σχετικές - σε σύγκριση με τα σημερινά επιστημονικά και τεχνολογικά δεδομένα - συνθήκες μεγάλης καθυστέρησης, δείχνει την ανωτερότητα του σοσιαλισμού στην προστασία της υγείας, στην ασφάλεια, στην εργασία, στην εκτεταμένη κοινωνική προστασία. Η ανατροπή του σοσιαλισμού και η παγκόσμια υποχώρηση του εργατικού κινήματος ούτε δικαιώνουν την καπιταλιστική βαρβαρότητα που ζούμε, ούτε πολύ περισσότερο σταματούν τον τροχό της Ιστορίας, που, παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια, κινείται πάντα προς τα μπρος.

Αυτή η βαρβαρότητα δεν εξωραΐζεται από επιμέρους μέτρα άμβλυνσης των συνεπειών της, από προσπάθειες συγκάλυψης που κάνουν οι κυβερνήσεις, τα κόμματα, οι διεθνείς ιμπεριαλιστικές συμμαχίες, συνολικά οι δυνάμεις που υπερασπίζονται και υπηρετούν αυτό το άδικο εκμεταλλευτικό σύστημα.

  • Αποθεώνουν την «ατομική ευθύνη», για να κρύψουν τις μεγάλες κρατικές ελλείψεις, κυρίως στα δημόσια συστήματα Υγείας.
  • Προσπαθούν να επιβάλουν σιωπητήριο στους εργαζόμενους, με το πρόσχημα της πανδημίας και μιας ψευδεπίγραφης «εθνικής ομοψυχίας».
  • Επιδιώκουν την υποταγή των εργαζομένων στους στόχους του κεφαλαίου, με το ψευτοεπιχείρημα ότι «όλοι είμαστε στο ίδιο καράβι».
  • Επεξεργάζονται μέτρα άμεσης οικονομικής κρατικής παρέμβασης - με επενδύσεις και επιδοτήσεις, ακόμα και κρατικοποιήσεις χρεοκοπημένων μεγάλων επιχειρήσεων - προκειμένου να ανακάμψουν το καπιταλιστικό κίνητρο και η κερδοφορία. Αλλά όλα αυτά τα πληρώνουν οι εργαζόμενοι με νέα σκληρά μέτρα και μνημόνια, στο όνομα των «έκτακτων συνθηκών».
  • Επιστρατεύουν το παραμύθι της «ευρωπαϊκής αλληλεγγύης», για να κρύψουν ότι η ΕΕ, η Ευρωζώνη, είναι από τη φύση της συμμαχία ανταγωνιζόμενων μεταξύ τους κρατών και οικονομιών που, ιδιαίτερα σε συνθήκες κρίσης, «δείχνει τα δόντια της» τόσο ανάμεσά τους όσο και κυρίως απέναντι στους λαούς.
Σε αυτήν τη γραμμή κινούνται τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα της χώρας μας, προετοιμάζοντας την επόμενη μέρα, που για τους εργαζόμενους θα είναι οδυνηρή αν δεν ορθώσουν πιο αποφασιστικά, μαζικά και μαχητικά το ανάστημά τους, αν δεν περάσουν σε αντεπίθεση.

Καμία αυταπάτη, καμία παραπλάνηση δεν επιτρέπεται για τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους, τους αυτοαπασχολούμενους στην πόλη και στην ύπαιθρο. Καμία αλλαγή στο μείγμα μεταξύ δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής, κανένα νέο «Σχέδιο Μάρσαλ», κανένας ψηφιακός εκσυγχρονισμός κρατικών υπηρεσιών δεν αποτελούν «προοδευτική μεταρρύθμιση» του καπιταλισμού, δεν τον απαλλάσσουν από τα τεράστια αδιέξοδά του και από την επερχόμενη κρίση, όπως συνέβη και το 2009. Από τη νέα, τεράστιων διαστάσεων οικονομική κρίση δεν γίνεται να βγουν κερδισμένοι οι εργαζόμενοι.

Γι' αυτό η εργατική αντεπίθεση, η συμμαχία της εργατικής τάξης με τις άλλες λαϊκές δυνάμεις δεν μένει «στον πάγο».
Μένουμε δυνατοί στις συνθήκες της πανδημίας.
Δίνουμε τη μάχη για την προστασία της υγείας του λαού, για την Παιδεία, την εργασία, τον Πολιτισμό, την αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος, την υπεράσπιση των εργατικών και ευρύτερα συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και αστικών ελευθεριών, με κατάργηση των όποιων νόμων περιορισμού της συνδικαλιστικής και πολιτικής δράσης, της έντασης της καταστολής.
Δυναμώνουμε τον αγώνα για να πληρώσουν αυτοί που ευθύνονται, οι καπιταλιστές, με αύξηση της φορολογίας τους, με κατάργηση των φοροαπαλλαγών του κεφαλαίου, πάταξη της αισχροκέρδειας.
Δυναμώνουμε τον αγώνα για την κατάργηση όλων των παλιότερων μνημονιακών νόμων και των πρόσφατων αντιλαϊκών μέτρων.
Με την απαίτηση για παραγραφή του κρατικού χρέους που δεν το δημιούργησε ο λαός, που το πληρώνει ακριβά και συνεχώς όλα αυτά τα χρόνια.
Με απόσυρση από το πρόγραμμα και τους επικίνδυνους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ, που ως χώρα το πληρώνουμε με 4 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Με τη συνολική και λυτρωτική για το λαό μας σύγκρουση και αποδέσμευση από τις ιμπεριαλιστικές συμμαχίες του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.

Ο μόνος δρόμος για να μην πληρώσουν οι εργαζόμενοι την κρίση είναι ο δρόμος της πάλης για την εργατική εξουσία.

Ο κορονοϊός θα γιατρευτεί και η πανδημία θα περάσει, όπως πέρασαν κι άλλες στο παρελθόν, ο καπιταλισμός όμως είναι αθεράπευτος και θα συνεχίζει να βασανίζει την ανθρωπότητα, με τη φτώχεια, την ανεργία, τους πολέμους, την καταστροφή του περιβάλλοντος, μέχρι οι λαοί να αποφασίσουν να βγουν στο προσκήνιο των εξελίξεων.
Το σημερινό σύστημα μπορεί μόνο να ανατραπεί και να αντικατασταθεί από ένα ανώτερο κοινωνικό σύστημα, τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό, όπου η κοινωνική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής με εργατική εξουσία, ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, ο εργατικός έλεγχος σε όλα τα διοικητικά όργανα και η συμμετοχή σε όλα τα όργανα εξουσίας, από κάτω προς τα πάνω, μπορεί να οδηγήσουν στην ευημερία του λαού, στην ειρήνη και την πρόοδο της ανθρωπότητας.
Η Εργατική Πρωτομαγιά συμβολίζει την ακαταμάχητη διεκδίκηση απέναντι στον ταξικό αντίπαλο. Αυτή είναι η πολύτιμη παρακαταθήκη για την περίοδο που διανύουμε. Με αυτό το όπλο στα χέρια και τη σκέψη μας τιμάμε την Εργατική Πρωτομαγιά, τους νεκρούς εργάτες του Σικάγο του 1886, τους καπνεργάτες της Θεσσαλονίκης του '36, τους 200 εκτελεσμένους κομμουνιστές στην Καισαριανή την 1η Μάη του 1944, όλους τους αλύγιστους της ταξικής πάλης, όσους θυσιάστηκαν για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.
Σε αυτόν το δρόμο συνεχίζουμε, για την ικανοποίηση όλων των σύγχρονων κοινωνικών - λαϊκών αναγκών.
ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΕΝΩΘΕΙΤΕ!

24 Απρ 2020

Ντροπή και αίσχος ξεσηκωθείτε προτού μας πεθάνουν.

ΕΚΤΑΚΤΟ: 

Ιδιωτική κλινική Κασταλία
Ιδιωτική κλινική Κασταλία / Πηγή: Eurokinissi

Η κατάσταση βγάζει μάτι, στις ιδιωτικές κλινικές «Ταξιάρχαι» και «Κασταλία», στο Περιστέρι και το Ελληνικό αντίστοιχα, με τους τρεις νεκρούς και τους δεκάδες ασθενείς και νοσηλευτικό προσωπικό που άρπαξαν τον ιό.
Οι έρευνες της δικαιοσύνης δεν μπορούν να κρύψουν τις ελλείψεις στο δημόσιο σύστημα υγείας και την απαράδεκτη κατάσταση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην υγεία.
Να σταματήσουν την κοροϊδία η κυβέρνηση της Ν.Δ και ο ΣΥΡΙΖΑ που διέλυσαν τα πάντα όσο αφορά την υγεία του λαού.
Επίταξη όλων των ιδιωτικών κλινικών και του ιδιωτικού τομέα της υγείας. Δεν υπάρχει άλλη λύση.
Επιβεβαιώνεται αυτή η πρόταση του ΚΚΕ και της Επιτροπής της ΚΕ του ΚΚΕ για της Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας.
Εμπρός να ξεσηκωθούμε τώρα προτού μας πεθάνουν με την κρίση,  τη φτώχεια, την ανεργία και τα καμώματα του καπιταλισμού σε βάρος της υγείας 

Για που το βάλατε κ. Βρούτση;

Δεκάδες χιλιάδες επιστήμονες, νέοι κυρίως, αναγκάστηκαν, μη έχοντας άλλη επιλογή, να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα τηλεκατάρτισης για να μπορέσουν να εισπράξουν τα 600€, αφού η αρχική υπόσχεση της κυβέρνησης για την αποζημίωση των 800€ ανατράπηκε μέσα σε λίγες μέρες και τέθηκε ως όρος η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. 
Και όχι μόνο υπέβαλαν την αίτηση, αλλά διέθεσαν τις ημέρες του Πάσχα, αντιπαρερχόμενοι τις συνθήκες της καραντίνας και των πρωτόγνωρων διαδικασιών που ζούμε, για να ανταποκριθούν στην υποχρέωση τηλεκατάρτισης, αναλίσκοντας δεκάδες χαμένες ώρες μπροστά στους ηλεκτρονικούς τους υπολογιστές άλλοτε απέναντι σε κακοδιατυπωμένο έως και ακατάληπτο εκπαιδευτικό υλικό και άλλοτε απέναντι σε ερωτήσεις επιπέδου δημοτικού, αλλά με το χρόνο να τρέχει, να γράφει και να υπόσχεται την ανεμπόδιστη ολοκλήρωση της συμμετοχής τους.

Βουνό οι καθημερινές ατομικές και συλλογικές διαμαρτυρίες, βροχή και οι καταγγελίες για «κολλητούς» που επιλέχθηκαν , δηλαδή τις επτά πλατφόρμες που “αξιολογήθηκαν” μέσα σ’ ένα 24ωρο, καταθέτοντας προγράμματα 100.000 σελίδων εκπαιδευτικού υλικού για να συμμετάσχουν στη συγκρότηση “Μητρώου Εγκεκριμένων Ολοκληρωμένων Συστημάτων Τηλεκατάρτισης”, ως μεσάζοντες για την παροχή των συστημάτων τους στα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, που με τη σειρά τους έσπευσαν τρέχοντας και υποσχόμενα σαν προεκλογικοί πολιτευτές διάφορες παροχές σε όσους δικαιούχους τα επιλέξουν για να αναλάβουν την υλοποίηση του σχετικού προγράμματος.
Μέχρι που η κυβέρνηση συνειδητοποίησε ότι την πνίγει η οργή αυτού του κόσμου στον οποίον στήριξαν την εκλογική τους επίδοση, τον ύμνησαν ως «μεσαία τάξη» και εξάρτησαν την πολιτική τους νομιμοποίηση και την εκλογή τους από τη στάση του. Τώρα που κατάλαβε ότι τον έκανε να αισθάνεται προδομένος, εξαπατημένος και εκτεθειμένος σε μία πολύπλευρη διαδικασία εκμαυλισμού και αφού ξεμπροστιάστηκε για τους “κολλητούς”, πήρε την απόφαση να τον αποδεσμεύσει και τυπικά από μια υποχρέωση που προσχηματικά και μόνο του είχε επιβάλει, καλώντας τον σε συνενοχή στην απάτη. Και το φιάσκο της Πρωταπριλιάς δεν έμελλε να επιβιώσει ούτε μέχρι την Πρωτομαγιά.
Έτσι, σήμερα, 22.4.2020, σε μια λακωνική ανακοίνωση, ο Υπουργός Εργασίας ανακοίνωσε ότι οι επιστήμονες που δήλωσαν συμμετοχή στην κατάρτιση του προγράμματος Voucher θα λάβουν χωρίς προϋποθέσεις την ενίσχυση των 600€ για τον μήνα «Απρίλιο», εκ του ασφαλούς βέβαια, και αφού μόλις μία μέρα πριν είχε λήξει η προθεσμία για υποβολή αιτήσεων, ώστε να μην υποβληθούν αιτήσεις και από όσους θέλουν να λάβουν την αποζημίωση, χωρίς να υποδυθούν τον καταρτιζόμενο. Το σκεπτικό της απόφασης αναγνωρίζει ότι «δυστυχώς το περιεχόμενο σε πολλά σημεία του δεν ήταν αυτό που αντιστοιχεί σ’ ένα τέτοιο πρόγραμμα και βεβαίως δεν υπηρετεί το σκοπό για τον οποίον αρχικά επελέγη από την κυβέρνηση».
Η κυβέρνηση είναι όμως εκείνη η οποία διέψευδε κατηγορηματικά όσους υποστήριζαν τα ίδια, αφού πρώτα το επέλεξε και μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες μεθόδευσε την αξιολόγηση των 7 Εταιρειών που συμμετείχαν στο Μητρώο Εγκεκριμένων Ολοκληρωμένων Συστημάτων Τηλεκατάρτισης και παρέδωσε «βορά» στα Κ.Ε.Κ. τους “ωφελούμενους”, ενώ για μερικές εβδομάδες το επαινούσε, προσπαθούσε να υποβαθμίζει τις αστοχίες του, κλπ. Και τώρα είναι αυτή που, “ποιούμενη την ανάγκην φιλοτιμίαν” με ελαφρά πηδηματάκια, εγκαταλείπει τα μεγαλόπνοα προγράμματά της, αρκούμενη αντί επιλόγου σε γενικόλογες διακηρύξεις για το αποτελεσματικό και μεταρρυθμιστικό κράτος το οποίο θα χτίσει.
Η κυβέρνηση ηττήθηκε. Ωστόσο, κ. Υπουργέ, δεν τελειώσατε. Οφείλετε να αναλάβετε τις ευθύνες σας και σεις και ο πρωθυπουργός σας που σύμφωνα με τις φήμες ήταν προσωπικά δική του η επιλογή αυτής της μεθόδευσης. Είσθε υπόλογοι, τουλάχιστον πολιτικά, εκτός από τη συγνώμη, που ακόμα δεν ακούσαμε, και για τα εξής :
1) Πρώτα – πρώτα για τη διαχείριση του ποσού του Ε.Σ.Π.Α. Είχατε 193.000.000 € διαθέσιμα σε ελεύθερη ανακατεύθυνση μετά τη συγκυρία του κορωνοιού, τα οποία διατιθέμενα στους 180.342 δικαιούχους που απευθύνθηκε η πρόταση του voucher, αναλογούσαν περίπου 1.070 € στον καθέναν. Περισσότερα δηλαδή από την αποζημίωση των 800 € που δόθηκε στους υπόλοιπους εργαζόμενους. Επιλέξατε να διαθέσετε μόνο 600 € ανά δικαιούχο και συνολικά όχι περισσότερα από 180.342 Χ 600 = 108.205.200 € σε όλους τους δικαιούχους, κρατώντας τα υπόλοιπα 85.000.000 περίπου για τα ΚΕΚ. Τα δημοσιεύματα μιλάνε για 36.000.000 € στις 7 πλατφόρμες της νύχτας (αυτά που θα έπαιρναν απευθείας, πέρα από την προμήθεια για την παραχώρηση στη συνέχεια της πλατφόρμας) και τα υπόλοιπα περίπου 49.000.000 € περίπου στα ΚΕΚ που θα υλοποιούσαν την τηλεκατάρτιση. Γιατί ;
2) Τώρα που το πρόγραμμα ακυρώθηκε τι θα γίνουν αυτά τα 85.000.000 € ; Θα τα εισπράξουν ολοκληρωτικά οι εγκεκριμένες πλατφόρμες και τα Κ.Ε.Κ. ; Φυσικά και δεν πρέπει να μείνουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοί τους, οι οποίοι δούλεψαν χωρίς να γνωρίζουν τι σημαίνει αργία, νύχτα και υπερωρία κάτω από τις συνθήκες του κορονοϊού και εκτέθηκαν ακούσια και χωρίς ευθύνη τους στις αστοχίες και στις ανεπάρκειες του προγράμματος. Αλλά θα πάει σε αυτούς ολόκληρο το ποσό των 85 εκ. ευρώ ; Δύσκολα το πιστεύω.
3) Πόσοι και πόσες από τους 180.342 δικαιούχους ανταποκρίθηκαν και υπέβαλαν αιτήσεις ; Προφανώς οι περισσότεροι, αλλά σίγουρα όχι όλοι. Τα χρήματα που προορίζονταν για τους υπόλοιπους πόσα είναι και πως θα διατεθούν ;
4) Συναφώς, όσοι και όσες δεν θέλησαν να υποβάλουν την “αίτηση της ντροπής”, θα αποζημιωθούν όπως και οι υπόλοιποι με το ποσό των 600 €, που μάλλον “κάθεται” ; Η θα τιμωρηθούν που δεν συνέπραξαν στη μεθόδευση που τους υποδείξατε ;
Αυτά για όλους τους δικαιούχους.
Ας μου επιτραπεί να προσθέσω και για τους δικηγόρους δύο ακόμα ερωτήματα :
5) Αν με το ποσό των 600 € αποζημιώνεται η αδυναμία βιοπορισμού των δικηγόρων για τον Απρίλιο 2020, τι θα γίνει για το ανάλογο διάστημα του Μαρτίου, που τα δικαστήρια έκλεισαν από τις 13/3/2020 ;
Θυμίζω ότι για τους λοιπούς εργαζομένους το ποσό των 800 € κατά τις προβλέψεις σας αντιστοιχεί στην χαμένη απασχόληση ενάμισυ μήνα (μισού Μαρτίου και όλου του Απριλίου) ;
Οι δικηγόροι και οι άλλοι επιστήμονες γιατί εξαιρούνται από την αποζημίωση του Μαρτίου και κανείς κυβερνητικός παράγοντας δεν έχει ανοίξει το στόμα του για το διάστημα αυτό ;
6) Ερχεται και ο Μάιος 2020. Χωρίς πολλά – πολλά, θα δοθεί αποζημίωση ή μήπως θα αξιοποιήσετε τη χθεσινή πομπώδη εξαγγελία του κ. Πέτσα περί μερικής επαναλειτουργίας από 28/4/2020 των δικαστηρίων, δηλαδή ορισμένων τμημάτων των Ασφαλιστικών Μέτρων, όσων εξυπηρετούν τα συμφέροντα των τραπεζών για χορήγηση δανείων και μόνο, απλώς και μόνο για να έχετε ένα πρόσχημα για να την στερήσετε ;
Για να είμαι βέβαια δίκαιος θα ήθελα να γνωρίζω ποιά θέση θα πάρουν για όλα αυτά και όλοι οι “δικαιωμένοι” της αντιπολίτευσης, μιάς και μόλις έγινε αισθητή η νίκη βγήκαν σαν τα σαλιγκάρια μετά από τη βροχή όλοι οι “πατέρες” της.
Ωστόσο, η αποζημίωση των 800 € τον μήνα για όλους χωρίς όρους και προϋποθέσεις και οι άμεσες εξηγήσεις σας για τα παραπάνω είναι το ελάχιστο που μας οφείλετε, πριν την παραίτησή σας.
Για που το βάλατε λοιπόν τόσο βιαστικά ;
Αθήνα, 22/4/2020
Κώστας Παπαδάκης

TOP READ