16 Νοε 2020
Η Αλήθεια για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τον ΚορωναΪό
Να παρθούν εδώ και τώρα μέτρα για την ενίσχυσή τους και την πύκνωση των δρομολογίων!
Μέρα δράσης για τις αστικές συγκοινωνίες από τα συνδικάτα της Αττικής την Πέμπτη 19/11
Μεταξύ αυτών, ξεχωριστή σημασία έχει η ανάγκη για άμεσα μέτρα ενίσχυσης και αποσυμφόρησης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), προκειμένου να σταματήσουν οι αστικές συγκοινωνίες να αποτελούν υγειονομικές βόμβες.
Απαιτείται εδώ και τώρα να γίνει επίταξη ιδιωτικών λεωφορείων, να γίνουν μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και να ενισχυθεί ο στόλος οχημάτων και συρμών, για να πυκνώσουν τα δρομολόγια, να σταματήσει ο συνωστισμός που παρατηρείται τις ώρες αιχμής, να μη βρεθούμε όποτε λήξει το τωρινό lockdown αντιμέτωποι εκ νέου με την ίδια «σαρδελοποίηση» που ζήσαμε όλους τους μήνες μετά την προηγούμενη καραντίνα, με εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ για να μετακινηθούν προς και από τη δουλειά τους να αναγκάζονται να στριμώχνονται ο ένας πάνω στον άλλο.
Προβάλλοντας τα αιτήματα αυτά, μπροστά στην απεργία στις 26 Νοέμβρη, τα Εργατικά Κέντρα της Αττικής (Αθήνας, Πειραιά, Λαυρίου - Ανατολικής Αττικής), Ομοσπονδίες και Σωματεία οργανώνουν μέρα δράσης για τις αστικές συγκοινωνίες, την Πέμπτη 19/11, σε συνεργασία με τα σωματεία του κλάδου, διεκδικώντας τακτικές και ασφαλείς συγκοινωνίες.
Με ευθύνη της κυβέρνησης και των προκατόχων της, τα ΜΜΜ μετατρέπονται μέσα στην πανδημία σε υγειονομικές βόμβες |
Τον περασμένο Μάη, η κυβέρνηση δήλωσε ότι θα μειώσει τον χρόνο αναμονής στις σταθερές συγκοινωνίες στα 6 λεπτά. Μέχρι και σήμερα, συνεχείς είναι οι καταγγελίες από επιβάτες για χρόνους αναμονής που φτάνουν και ξεπερνάνε τα 10 λεπτά στον ηλεκτρικό και το μετρό.
Ισχυρίστηκε η κυβέρνηση ότι κυκλοφορούν καθημερινά πάνω από 1.100 λεωφορεία, όμως τα στοιχεία του ΟΑΣΑ που περιλαμβάνονται στη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ Αθήνας δείχνουν ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων κυκλοφορούν μετά βίας 911 λεωφορεία. Επίσης, σε ιδανικές συνθήκες κυκλοφορούν μόλις 125 τρόλεϊ. Συνολικά τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που κυκλοφορούν καθημερινά δεν ξεπερνούν τα 1.036.
Για να γίνει αντιληπτό πόσο μικρός είναι ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν μπροστά στις μεγάλες ανάγκες σε κανονικές συνθήκες, πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας, φθάνει να σημειώσουμε το εξής: Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, το 2019 λεωφορεία και τρόλεϊ μετέφεραν στο σύνολο του έτους περίπου 333 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ εκτελούσαν καθημερινά 10.750 δρομολόγια. Με άλλα λόγια, ο μέσος όρος επιβατών ανά όχημα σε κάθε δρομολόγιο είναι πάνω από 85 άτομα. Ωστόσο τον μέσο όρο ρίχνουν οι ώρες μειωμένης κίνησης τις καθημερινές, τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες. Είναι προφανές ότι στις ώρες αιχμής οι επιβάτες φθάνουν και ξεπερνούν τους προβλεπόμενους αριθμούς επιβατών (100 επιβάτες για τα οχήματα 12 μέτρων και 170 επιβάτες για τα οχήματα 18 μέτρων).
Σήμερα, κυβέρνηση και ΟΑΣΑ, σε πλήρη αντίθεση με αυτό που βιώνει καθημερινά ο λαός, διαμορφώνουν μια πλαστή εικόνα, ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει συνωστισμός, επικαλούμενοι κάποια αόριστα στοιχεία, τα οποία βέβαια δεν δημοσιοποιούν. Χαρακτηριστικά είναι και τα ίδια τα όρια πληρότητας που έχει θέσει η κυβέρνηση μέσα στην πανδημία: Το όριο πληρότητας 65% σημαίνει ότι είναι αναγκασμένοι να στοιβάζονται 65 επιβάτες σε ένα χώρο μικρότερο των 25 τετραγωνικών μέτρων (12μετρα οχήματα) και 110 επιβάτες σε χώρο μικρότερο των 40 τετραγωνικών μέτρων (18μετρα οχήματα).
Η πραγματικότητα είναι ακόμα πιο τραγική. Ο συνωστισμός στα ΜΜΜ - ειδικά στις περιόδους που δεν υπάρχει lockdown - είναι μια καθημερινή εικόνα, στα οχήματα, στους σταθμούς, στις αποβάθρες, την οποία βιώνουν από πρώτο χέρι εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες.
Καθόλου τυχαία, από τις υποσχέσεις της κυβέρνησης τον περασμένο Μάη, φτάσαμε στις τωρινές «εξυπνάδες» του πρωθυπουργού ότι... «δεν μπορούμε να γεννήσουμε λεωφορεία από το πουθενά» και ότι ο συνωστισμός στις συγκοινωνίες είναι φυσιολογικός γιατί... «είναι Μέσα Μαζικής Μεταφοράς»!
Αντί η κυβέρνηση να αξιοποιήσει το χρόνο που κερδήθηκε στην πρώτη φάση της πανδημίας για να αυξήσει τον αριθμό του προσωπικού και των οχημάτων στα ΜΜΜ, επέλεξε, με κριτήριο τη λογική «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο, να «τρέξει» τα σχέδια για τμηματική παράδοση των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, ενισχύοντας στην πραγματικότητα την πολιτική της εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης που μας έφερε έως εδώ.
Ετσι, προχώρησε στην παράδοση του 30% των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής σε ιδιώτες (ανάλογα έπραξε και στη Θεσσαλονίκη).
Στις 7 Οκτώβρη ο ΟΑΣΑ υπέγραψε σύμβαση με τα ΚΤΕΛ Αττικής, σύμφωνα με την οποία τα ΚΤΕΛ Αττικής (μαζί με τα ΚΤΕΛ Εύβοιας, Κορινθίας και Επαρχίας Θήβας) αναλαμβάνουν την εξυπηρέτηση 60 γραμμών που αντιστοιχούν στο 23% των συνολικών γραμμών της «ΟΣΥ ΑΕ» (Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ, θυγατρική του ΟΑΣΑ). Για τον λόγο αυτό τα ΚΤΕΛ θα συμμετέχουν με 200 λεωφορεία και 550 οδηγούς. Ακόμα προχωρά το σχέδιο μίσθωσης 300 οχημάτων από ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα αναλάβουν και την τεχνική υποστήριξή τους.
Η κυβέρνηση επικαλείται τη διετή διάρκεια της σύμβασης για να ισχυριστεί ότι η παράδοση των συγκοινωνίες στους ιδιώτες είναι μια «προσωρινή λύση» που την επιβάλλουν οι συνθήκες πανδημίας και γίνεται για να πυκνώσουν τα δρομολόγια.
Ο ισχυρισμός της είναι ψευδής από κάθε άποψη:
- Γιατί η εμπλοκή των ιδιωτών στις συγκοινωνίες καθορίζεται με νόμους που έχουν ψηφίσει όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ. Η πανδημία χρησιμοποιείται ως καταλύτης για τη γρηγορότερη υλοποίησή τους.
- Γιατί η σύμβαση δίνει τη δυνατότητα στο ΚΤΕΛ «να προτείνει εγγράφως τεκμηριωμένες μεταβολές/τροποποιήσεις στο συγκοινωνιακό έργο (όπως κατάργηση διαδρομών, συγχώνευση, καθορισμό νέων γραμμών, συχνότητα δρομολογίων, μεταβολή αφετηριών, τερμάτων και σταθμών μετεπιβίβασης)»... Η δυνατότητα αυτή, που δεν δίνεται σε όσους έρχονται προσωρινά, δείχνει ότι τα ΚΤΕΛ και η παραπέρα ιδιωτικοποίηση ήρθαν για να μείνουν.
- Γιατί, σύμφωνα και με τον ΟΑΣΑ, η εξοικονόμηση οχημάτων της ΟΣΥ λόγω της ανάληψης γραμμών από τα ΚΤΕΛ είναι ελάχιστη. Τα λεωφορεία της ΟΣΥ που κανονικά είναι προγραμματισμένα να κυκλοφορούν είναι 1.017. Ομως, λόγω έλλειψης οδηγών, δρομολόγια κάνουν μόλις 911. Με την εμπλοκή των ΚΤΕΛ θα εξοικονομηθούν 160 λεωφορεία της ΟΣΥ. Από αυτά, τα 106 θα καλύψουν τα σημερινά κενά και μόνο 54 οχήματα θα αποτελούν προσθήκη. Με άλλα λόγια, στην καλύτερη περίπτωση θα κυκλοφορούν συνολικά 1.071 λεωφορεία, πολύ πίσω από τις τεράστιες ανάγκες και έτσι κι αλλιώς λιγότερα από όσα ισχυρίζεται ο υπουργός Μεταφορών ότι τάχα ήδη κυκλοφορούν.
- Γιατί η μείωση των χρονοαποστάσεων (από δρομολόγιο σε δρομολόγιο), λόγω της προσθήκης των οχημάτων που θα εξοικονομηθούν, είναι αμελητέα. Σε πίνακα του ΟΑΣΑ για τις χρονοαποστάσεις 104 λεωφορειακών γραμμών, φαίνεται ότι στο 41% των γραμμών η χρονοαπόσταση είναι 10 - 20 λεπτά και στο 32% των γραμμών είναι 20 - 30 λεπτά! Με την προσθήκη των οχημάτων που θα εξοικονομηθούν, στο 55% των γραμμών η χρονοαπόσταση θα είναι 10 - 20 λεπτά και στο 27% των γραμμών θα είναι 20 - 30 λεπτά. Μόνο στο 12% των γραμμών η χρονοαπόσταση θα είναι έως 10 λεπτά, ενώ στο 6% η χρονοαπόσταση θα είναι μεγαλύτερη των 30 λεπτών! Συνοπτικά, πάνω από το 80% των δρομολογίων θα έχει αναμονή από 10 έως και 30 λεπτά, όταν και λιγότερο από 10 λεπτά φθάνουν για να προκαλέσουν συνωστισμό.
Παράλληλα με τα παραπάνω, η κυβέρνηση έχει προκηρύξει τις προσλήψεις 367 οδηγών στα λεωφορεία και 56 τεχνικών. Πέρα από το ότι η ολοκλήρωσή τους είναι χρονοβόρα, ο αριθμός τους είναι σταγόνα στον ωκεανό. Τον περασμένο Αύγουστο, ο υπουργός Μεταφορών είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «Και λεωφορεία να είχαμε παραπάνω, σήμερα έχουμε μόνο 3.000 οδηγούς ενώ χρειαζόμαστε 6.000»! Τα ανάλογα ισχύουν και για τις προσλήψεις 186 εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), όταν οι κενές θέσεις είναι περίπου 700.
Επίσης, ο διαγωνισμός που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση ότι «θα» κάνει για την αγορά οχημάτων βρίσκεται ακόμα στα χαρτιά και πιθανότατα η αγορά τους δεν θα υλοποιηθεί ούτε έως το τέλος του 2021, όπως είχε θέσει στόχο η κυβέρνηση.
Η σημερινή κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών αποτελεί έργο όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων. Ολες οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στη διαμόρφωση του νομικού πλαισίου που διευκολύνει τη μεγαλύτερη συμμετοχή των ιδιωτικών επιχειρήσεων στις αστικές συγκοινωνίες και ορίζει ότι λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια με σκοπό το κέρδος.
Στο πλαίσιο αυτό, απαξίωσαν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, έχουν πάνω από 10 χρόνια να αγοράσουν λεωφορεία και τρόλεϊ και ακόμα περισσότερα να κάνουν προσλήψεις.
Τα στοιχεία από τις Εκθέσεις Πεπραγμένων του ΟΑΣΑ δείχνουν καθαρά την πορεία απαξίωσης και συρρίκνωσης του δημόσιου συγκοινωνιακού έργου στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Σύμφωνα με αυτά, μεταξύ των ετών 2010 και 2019: Τα εκτελεσθέντα οχηματοχιλιόμετρα μειώθηκαν κατά 32%. Τα δρομολόγια μειώθηκαν κατά 35%. Ο στόλος οχημάτων μειώθηκε κατά 20%. Το προσωπικό μειώθηκε κατά 42%!
Αποκαλυπτική αυτοψία εποπτών Δημόσιας Υγείας
Τα παραπάνω επισημαίνονται σε αποκαλυπτική αυτοψία εποπτών Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Αττικής στους σταθμούς μετρό και ΗΣΑΠ στην Ομόνοια, με την οποία καταρρίπτονται με πάταγο οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης και ξεγυμνώνεται η επικίνδυνη έλλειψη μέτρων στα ΜΜΜ.
Η αυτοψία έγινε στις 6 Νοέμβρη, στις 9.45 π.μ., διαπιστώνοντας συνθήκες συγχρωτισμού σε αποβάθρες και συρμούς, παρόλο που δεν ήταν ώρα αιχμής.
Οπως επισημαίνεται, «άποψη της Υπηρεσίας είναι ότι για να αντιμετωπιστεί το αρνητικό αυτό φαινόμενο και να τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης, θα πρέπει τα δρομολόγια των συρμών να γίνουν πιο συχνά, αποσυμφορώντας έτσι το χώρο των αποβαθρών όσο και των βαγονιών των συρμών».
Παρέμβαση στον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ, λεωφορεία - τρόλεϊ) έκανε την Παρασκευή αντιπροσωπεία συνδικαλιστών που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ - από τη ΓΣΕΕ, το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και την Ομοσπονδία Σωματείων Μεταφορών Ελλάδας - απαιτώντας να ληφθούν άμεσα μέτρα για την προστασία της υγείας των εργαζομένων.
Αφορμή για την παρέμβαση στάθηκαν τουλάχιστον 16 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε οδηγούς της ΟΣΥ, ενώ υπάρχει ακόμα ένα στις «Σταθερές Συγκοινωνίες» (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), για τα οποία η διοίκηση δεν πήρε τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να αποφευχθεί η διασπορά.
Χαρακτηριστικό είναι ότι έβαλε εργαζόμενους που είχαν κάνει τεστ να δουλεύουν χωρίς να έχουν βγει τα αποτελέσματα και όταν αυτά βγήκαν βρέθηκαν θετικοί, ενώ στο μεταξύ είχαν έρθει σε επαφή με άλλους συναδέλφους τους...
Να σημειωθεί ότι και στη Θεσσαλονίκη βρέθηκαν θετικοί περισσότεροι από 30 εργαζόμενοι, ενώ πάνω από 150 έχουν τεθεί σε καραντίνα.
Η αντιπροσωπεία απαίτησε να γίνονται επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλους τους εργαζόμενους, να απολυμαίνονται τα λεωφορεία κατά την αλλαγή της βάρδιας στα αμαξοστάσια αλλά και πριν πάνε για συντήρηση και επισκευή, οι εργαζόμενοι που υποβάλλονται σε τεστ να μην πηγαίνουν στη δουλειά μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα.
Οι απαντήσεις που έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Στ. Αγιάσογλου, έδειξαν ουσιαστικά ότι δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο όλο αυτόν τον καιρό, ενώ τα κρούσματα στη χώρα αυξάνονται εκθετικά. Ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχουν χρήματα για να ικανοποιηθούν τα αιτήματα αυτά, επιβεβαιώνοντας ότι στο ζύγι της κυβέρνησης το κέρδος βαραίνει περισσότερο από την υγεία των εργαζομένων.
Παρέμβαση έγινε νωρίτερα από την Επιτροπή Εργαζομένων στο αμαξοστάσιο στο Μπογιάτι για το ίδιο ζήτημα, καθώς πολλά κρούσματα εντοπίστηκαν σε αυτό.
Σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΑ σημειώνει: «Η διοίκηση - όπως και η κυβέρνηση - ενδιαφέρεται καθώς φαίνεται για την ψεύτικη δημόσια εικόνα της και όχι για τη ζωή των εργαζομένων της. Απολυμάνσεις ελλιπείς, τεστ ελάχιστα και μετά από καταγγελίες.
Εργαζόμενοι αφημένοι στην τύχη τους, οι οδηγοί χωρίς σταθερό διαχωριστικό, οι τεχνίτες σε εργασίες χωρίς να έχουν απολυμανθεί τα οχήματα. Επιβάτες κολλημένοι ο ένας πάνω στον άλλο.
Πάψτε να παίζετε με τις ζωές μας. Τώρα μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλο το προσωπικό. Μέτρα προστασίας για όλο το προσωπικό. Κατάργηση των ενδιάμεσων αλλαγών γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα απολύμανσης με αντισηπτικό υπό την πίεση του δρομολογίου.
Κατάργηση της διακεκομμένης βάρδιας (κατσαρής) που εξουθενώνει σωματικά και ψυχικά τους εργαζόμενους καθιστώντας τους πιο ευάλωτους στον ιό. Αύξηση των διαλειμμάτων σε όλο το προσωπικό. Συχνός εξαερισμός όλων των οχημάτων και των κλειστών χώρων εργασίας».
απο τον "Ριζοσπάστη"
15 Νοε 2020
Το ΚΚΕ για την απαγόρευση συναθροίσεων: “Μνημείο αυταρχισμού, πέρα από κάθε υγειονομικό κανόνα!”
Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για την απαγόρευση συναθροίσεων
Η κυβερνητική απαγόρευση συναθροίσεων για πάνω από 4 άτομα «καθ’ άπασαν την επικράτειαν», όχι μόνο αποτελεί ένα ακόμη μνημείο αυταρχισμού, πέρα από οποιονδήποτε υγειονομικό κανόνα, αλλά επιβεβαιώνει και την πρόθεση της κυβέρνησης να εκμεταλλευτεί, μόνο ως πρόσχημα, την πανδημία για να περάσει τον αντιδραστικό της σχεδιασμό, στην υπηρεσία της στυγνής δικτατορίας των μονοπωλίων.
Αυτές οι απαγορεύσεις θα ακυρωθούν στην πράξη από το οργανωμένο λαϊκό κίνημα, που ξέρει και να παλεύει και να τηρεί όλα τα μέτρα προστασίας, πολύ καλύτερα από την κυβέρνηση και τους κατασταλτικούς της μηχανισμούς.
“Nτροπή σας” – Αστυνομικοί σε αμόκ επιτέθηκαν σε 15χρονους και έριξαν κάτω μαθήτρια στην πλατεία της Καρδίτσας (VIDEO)
Σε πλήρη αποθράσυνση βρίσκεται η ΕΛ.ΑΣ για μια ακόμα φορά, έχοντας πάρει με πρόσχημα την καραντίνα άλλη μια λευκή επιταγή από τους πολιτικούς της προϊστάμενους ώστε να επιδοθεί σε ένα δυστοπικό κρεσέντο καταστολής, με θύμα 15χρονους μαθητές, στους οποίους, όπως θυμόμαστε και από τις πρόσφατες συλλήψεις μετά από μαθητική πορεία πριν το λοκντάουν, έχει ιδιαίτερη αδυναμία (για να μην αναφέρουμε βέβαια και λίγο παλιότερα περιστατικά με σφαίρες που “εξοστρακίστηκαν”).
Πιο συγκεκριμένα, σε πλατεία της Καρδίτσας, αστυνομικοί διακρίνονται να τραμπουκίζουν 15χρονους μαθητές, που μάλιστα φορούσαν μάσκες, απλά και μόνο επειδή κάθονταν και συζητούσαν. Μάλιστα, παρά τις διαμαρτυρίες του κοριτσιού, πέταξαν τη μαθήτρια κάτω και προσπάθησαν να της περάσουν χειροπέδες, όπως ακούγεται στο βίντεο από περίοικους που αγανακτισμένοι φώναζαν και έβριζαν από τα μπαλκόνια τους, ενώ στο σημείο έσπευσαν και άλλοι περαστικοί εμβρόντητοι από την εικόνα που έβλεπαν. Όλα αυτά μάλιστα διαδραματίστηκαν μπροστά στα μάτια μιας μικρότερης κοπέλας, που απλά περνούσε με το ποδήλατό της από το σημείο και είναι να απορεί κανείς πώς ξέφυγε από την κατασταλτική μανία των οργάνων της τάξης.
Φαίνεται πως ειδικότερα στην Καρδίτσα υπάρχει ένας άτυπος διαγωνισμός αστυνομικού αυταρχισμού, αφού το συμβάν έρχεται λίγες μέρες μετά το ντου της Ασφάλειας σε σπίτια συνδικαλιστών γιατρών της πόλης, επειδή καλούσαν στις εκδηλώσεις για το Πολυτεχνείο.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβάλλει σιγή νεκροταφείου και γενικό σιωπητήριο με πρόσχημα την πανδημία, για την οποία δεν έχει πάρει κανένα μέτρο ουσιαστικής αντιμετώπισης ώστε να αναχαιτιστεί αποτελεσματικά, θα πέσει στο κενό, όσους ανήλικους, φοιτητές, συνδικαλιστές και οποιονδήποτε άλλο τους “ενοχλεί” κι αν βάλουν στο στόχαστρο.
“Nτροπή σας” – Αστυνομικοί σε αμόκ επιτέθηκαν σε 15χρονους και έριξαν κάτω μαθήτρια στην πλατεία της Καρδίτσας
Σε πλήρη αποθράσυνση βρίσκεται η ΕΛ.ΑΣ για μια ακόμα φορά, έχοντας πάρει με πρόσχημα την καραντίνα άλλη μια λευκή επιταγή από τους πολιτικούς της προϊστάμενους ώστε να επιδοθεί σε ένα δυστοπικό κρεσέντο καταστολής, με θύμα 15χρονους μαθητές, στους οποίους, όπως θυμόμαστε και από τις πρόσφατες συλλήψεις μετά από μαθητική πορεία πριν το λοκντάουν, έχει ιδιαίτερη αδυναμία (για να μην αναφέρουμε βέβαια και λίγο παλιότερα περιστατικά με σφαίρες που “εξοστρακίστηκαν”).
Πιο συγκεκριμένα, σε πλατεία της Καρδίτσας, αστυνομικοί διακρίνονται να τραμπουκίζουν 15χρονους μαθητές, που μάλιστα φορούσαν μάσκες, απλά και μόνο επειδή κάθονταν και συζητούσαν. Μάλιστα, παρά τις διαμαρτυρίες του κοριτσιού, πέταξαν τη μαθήτρια κάτω και προσπάθησαν να της περάσουν χειροπέδες, όπως ακούγεται στο βίντεο από περίοικους που αγανακτισμένοι φώναζαν και έβριζαν από τα μπαλκόνια τους, ενώ στο σημείο έσπευσαν και άλλοι περαστικοί εμβρόντητοι από την εικόνα που έβλεπαν. Όλα αυτά μάλιστα διαδραματίστηκαν μπροστά στα μάτια μιας μικρότερης κοπέλας, που απλά περνούσε με το ποδήλατό της από το σημείο και είναι να απορεί κανείς πώς ξέφυγε από την κατασταλτική μανία των οργάνων της τάξης.
Φαίνεται πως ειδικότερα στην Καρδίτσα υπάρχει ένας άτυπος διαγωνισμός αστυνομικού αυταρχισμού, αφού το συμβάν έρχεται λίγες μέρες μετά το ντου της Ασφάλειας σε σπίτια συνδικαλιστών γιατρών της πόλης, επειδή καλούσαν στις εκδηλώσεις για το Πολυτεχνείο.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβάλλει σιγή νεκροταφείου και γενικό σιωπητήριο με πρόσχημα την πανδημία, για την οποία δεν έχει πάρει κανένα μέτρο ουσιαστικής αντιμετώπισης ώστε να αναχαιτιστεί αποτελεσματικά, θα πέσει στο κενό, όσους ανήλικους, φοιτητές, συνδικαλιστές και οποιονδήποτε άλλο τους “ενοχλεί” κι αν βάλουν στο στόχαστρο.
“Γύψος και τάξη…” – Η ΕΛ.ΑΣ. απαγορεύει τις δημόσιες συναθροίσεις άνω των 4 ατόμων!
Αν εξακολουθεί κανείς να πιστεύει πως αυτό που ενδιαφέρει τις αστυνομικές αρχές και την κυβέρνηση που επιβάλλουν τα περιοριστικά μέτρα, είναι η δημόσια υγεία και η καταπολέμηση της πανδημίας, η σημερινή ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. έρχεται να δείξει την πραγματικότητα, θυμίζοντας άλλες εποχές.
Αναλυτικά η έκτακτη ανακοίνωση έχει ως εξής.
Λόγω των επιτακτικών αναγκών αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας και στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, με Απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, απαγορεύονται σε όλη την επικράτεια, όλες οι δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις, στις οποίες συμμετέχουν (4) ή περισσότερα άτομα, από 06:00 ώρα της 15ης Νοεμβρίου έως και την 21:00 ώρα της 18ης Νοεμβρίου 2020.
Για τους παραβάτες, υπό την επιφύλαξη της εφαρμογής άλλων κυρώσεων που προκύπτουν από την κείμενη νομοθεσία, προβλέπονται οι ακόλουθες κυρώσεις:
-διοικητικό πρόστιμο (5.000) ευρώ στα νομικά πρόσωπα και (3.000) ευρώ στα
φυσικά πρόσωπα, που διοργανώνουν δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις και-διοικητικό πρόστιμο (300) ευρώ στα πρόσωπα που παραβιάζουν την
απαγόρευση συμμετέχοντας σε δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις.
Το δόγμα Γύψος και Τάξη σε εφαρμογή!
14 Νοε 2020
Ξεψύχησε κρατούμενος από κορονοϊό στις φυλακές Διαβατών – Αγανάκτηση μεταξύ των κρατούμενων
Με πληροφορίες από: Ριζοσπάστης
Μπήκαν τα ΜΑΤ στο Πολυτεχνείο
Τα ΜΑΤ μπήκαν στον χώρο του Πολυτεχνείου.
Είχαν κλείσει νωρίτερα και την οδό Στουρνάρη. Ζήτησαν από τους δημοσιογράφους να απομακρυνθούν από το σημείο.
Στον προαύλιο χώρο του Πολυτεχνείου βρίσκονταν δεκάδες άτομα τα οποία με ανάρτηση τους στο διαδίκτυο υποστήριζαν ότι μπήκαν στο ίδρυμα με στόχο να το κρατήσουν ανοιχτό για τους εορτασμούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι συγκεντρωμένοι έχουν καθηλωθεί στο έδαφος και οι δυνάμεις καταστολής περνούν χειροπέδες σε ορισμένα άτομα, προχωρώντας στην προσαγωγή τους.
Δυνάμεις των ΜΑΤ βρίσκονται και γύρω από το Πολυτεχνείου. Νωρίτερα είχαν προχωρήσει σε προσαγωγές ατόμων που επιχείρησαν να δώσουν τρόφιμα στους συγκεντρωμένους μέσα στο ίδρυμα.
ΕΚΦΟΒΙΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΩΝΤΑΣ
13 Νοε 2020
Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος lockdown στα σχολεία
Τι κι αν μήνες τώρα προειδοποιούσαμε την κυβέρνηση ότι πρέπει:
- να ληφθούν μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς,
- να αποσυμφορηθούν τα ΜΜΜ,
- να τηρηθούν αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα σε πλοία και αεροπλάνα,
- να πραγματοποιούνται τακτικά τεστ για τον κορονοϊό σε μαζικούς χώρους όπως οι βιομηχανίες και τα σχολεία...
Τι κι αν σε όλους τους τόνους θέταμε στο υπουργείο Παιδείας επιτακτικά τα ζητήματα:
- της μείωσης του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, εξασφαλίζοντας περισσότερες αίθουσες και εκπαιδευτικούς,
- της πρόσληψης καθαριστριών πλήρους ωραρίου για να τηρηθούν οι απαραίτητες υγειονομικές προδιαγραφές καθαριότητας...
Τι κι αν τονίζαμε ότι σε περίπτωση που χρειαστεί να περάσουμε σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης πρέπει:
- να παρασχεθούν έγκαιρα, ισότιμα και δωρεάν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς επαρκή μέσα για την τηλεκπαίδευση (όπως τάμπλετ ή Η/Υ, γραφίδες), να εξασφαλιστεί δωρεάν πρόσβαση σε γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο,
- να δημιουργηθεί ειδική πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης από κρατικό επιστημονικό φορέα και να παρέχονται στους εκπαιδευτικούς πιστοποιημένα εκπαιδευτικά λογισμικά για την υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης...
...του κάκου!
Η κυβέρνηση, πιστή στη στρατηγική του κεφαλαίου, που θεωρεί την παιδεία κόστος, άφησε έκθετα τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών! Εκλεισε άρον - άρον τα σχολεία, ενώ μέχρι τελευταία στιγμή υποστήριζε ότι δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του κορονοϊού, και χωρίς ιδιαίτερη μέριμνα, «ξεκίνησε» την τηλεκπαίδευση. Αποτέλεσμα, η τραγική κατάσταση που βιώνουν δύο μέρες τώρα μαθητές και εκπαιδευτικοί, να μη λειτουργεί η «παρεχόμενη» πλατφόρμα, να πέφτουν οι συνδέσεις, να μη γνωρίζουμε με ακρίβεια πόσοι έχουν πρόσβαση κι έτσι να χάνονται πολλές εκπαιδευτικές ώρες!
Το μόνο μέλημα του υπουργείου το προηγούμενο διάστημα ήταν πώς θα φροντίσει να μπαίνουν απουσίες στους μαθητές που δεν θα παρακολουθούν τα τηλεμαθήματα (λες και όλοι έχουν τα μέσα για να μπουν!) και πώς θα επιβάλει με το έτσι θέλω να θεωρηθεί ότι μέσα σε αυτές τις προβληματικές συνθήκες η ύλη των μαθημάτων προχωρά κανονικά!
Ως εδώ! Τώρα να παρθούν μέτρα, πριν έχουμε κι άλλη κουτσή εκπαιδευτική χρονιά!
- Μέτρα για την ισότιμη και ποιοτική πρόσβαση μαθητών - εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση (σύγχρονη και ασύγχρονη).
- Μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων όταν αυτό πραγματοποιηθεί.
- Μείωση - προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις που κλείνουν και ειδικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Να επαναδιδαχτεί η ύλη που «προχώρησε» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν ανοίξουν τα σχολεία.
- Να μην προσμετρηθούν οι απουσίες των μαθητών, εφόσον δεν εξασφαλίζονται με καθολικό τρόπο τα τεχνολογικά μέσα για την τηλεκπαίδευση.
Καλούμε μαθητές - εκπαιδευτικούς - γονείς να διεκδικήσουν μαχητικά ό,τι είναι απαραίτητο για να στηριχθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία, να μην επιτρέψουμε κι άλλη υποβάθμισή της!
Στεκόμαστε δίπλα στον συμμαθητή, στον μαθητή, στο παιδί μας!
Και μέσα στην καραντίνα έχουμε φωνή!
Εκπαιδευτικός, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Μεσσηνίας του ΚΚΕ
TOP READ
-
ΟΥΚΡΑΝΙΑ Κλιμάκωση της σύγκρουσης μετά το συμβιβασμό στα χαρτιά Η ενδοϊμπεριαλιστική αντιπαράθεση κλιμακώνεται, ενώ οι ΗΠΑ με επίσκεψ...
-
ΗΠΑ: Αστυνομικοί σκότωσαν 12χρονο επειδή κρατούσε ψεύτικο όπλο Sha Αστυνομικοί στις ΗΠΑ σκότωσαν 12χρον...
-
Μια απορία από το "βρόμικο '89" Αναδημοσίευση από το Cogito ergo sum Με τον Βασίλη Λεβέντη δεν είχα σκοπό να ασ...
-
Δημοκράτες χωρίς δημοκρατία Λόγω των ημερών και των γενεθλίων της τρίτης ελληνικής δημοκρατίας (που όσο πάει θυμίζει κάτι από τρίτ...
-
Από iraklis3 «Παραλογισμός στην Πανεπιστημίου – Τι κι αν η μισή αποκλείστηκε για τα ΙΧ; Αυτό δεν αφορά τους διαδηλωτές, οι οποίοι...
-
Οι εξελίξεις στο Προσφυγικό - Μεταναστευτικό επιβεβαιώνουν την ανάγκη να δυναμώσει η πάλη για κατάργηση της Συμφωνίας ΕΕ - Τουρκίας, π...
-
Επικίνδυνη η συσχέτιση της Συμφωνίας των Πρεσπών με το Κυπριακό από τον Αλ. Τσίπρα Για τις δηλώσεις του Αλ. Τσίπρα κα...
-
Αντιλαϊκή και η επεκτατική πολιτική Το παράδειγμα των ΗΠΑ Από απεργία στις ΗΠΑ το Νοέμβρη 2011 Στις 27/1/2015 στην «Καθημερ...
-
ΚΡΑΤΟΣ - ΕΦΟΡΙΑ Παίρνουν το σπίτι πολύτεκνου για χρέος 2.268 ευρώ! Αμεση απάντηση από το Παλλεσβιακό Εργατικό Κέντρο, που αποφά...

