24 Νοε 2020

Λεφτά υπάρχουν… για τους ιδιώτες και την Aegean!

 

Θυμάστε εκείνες τις όμορφες, αθώες εποχές, που κυβερνήσεις και κανάλια έκλαιγαν νυχθημερόν για τα δυσβάστακτα χρέη της κρατικής Ολυμπιακής που πληρώνει ο κοσμάκης, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την ως μάννα εξ ουρανού ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα; Όλα αυτά last year που έλεγε και μια παλιά διαφήμιση, καθώς όταν σφίγγουν τα γάλατα για τα κέρδη των καπιταλιστών, το κατά τα άλλα κακό, δυσκίνητο και αποτελεσματικό κράτος γίνεται ο από μηχανής άγγελος που σώζει την παρτίδα.

Αν δε νιώθετε ήδη αρκετά συγκινημένοι και υπερήφανοι με τη διάσωση της Πειραιώς, έρχεται η ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Στ. Πέτσα για τη στήριξη της Aegean που ανακοίνωσε στήριξη 120 εκ. ευρώ από τον κρατικό κορβανά, και συμμετοχή 60 εκ. εκ μέρους των μετόχων, για να είναι λέει κατά το δυνατόν δίκαιος ο επιμερισμός των βαρών μεταξύ κράτους – εσένα δηλαδή φίλε φορολογούμενε – και των μετόχων. Όλοι θυμόμαστε εξάλλου όλα αυτά χρόνια πόσο δίκαια είχαμε όλοι επιμεριστεί τα ασύλληπτα κέρδη του ομίλου στα χρόνια μετά την ιδιωτικοποίηση. Αν όχι, λογικά θα είναι επειδή μαζί τα φάγαμε.

Για να χρυσώσει το χάπι, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μας διαβεβαιώσει ότι το ποσό είναι “πολύ χαμηλότερο” από εκείνο που θα λάβουν αθροιστικά άλλα ευρωπαϊκά μεγαθήρια στο χείλος της καταστροφής λόγω κορονοϊού, όπως η Lufthansa και η Air France, κι ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα λάβει ειδικά δικαιώματα προαίρεσης για αγορά μετοχών της εταιρείας. Όλα αυτά με τις αναμενόμενες ευλογίες των αρμόδιων ευρωπαϊκών οργάνων, των ίδιων που επί κρατικής Ολυμπιακής έριχναν βροχή τα πρόστιμα στην Ελλάδα και σε όσες άλλες χώρες έδιναν ενισχύσεις στους οικονομικά προβληματικούς αερομεταφορείς τους όσο ήταν υπό δημόσιο έλεγχο. Όταν όμως πρόκειται για τα κέρδη και τη χασούρα των ιδιωτών, ακόμα κι αυτό περίφημο “ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο” πάει περίπατο ή εφαρμόζεται κατά το δοκούν. Κι αυτό γιατί, με πανδημία ή χωρίς, το αξίωμα πως οι καπιταλιστές και το κράτος που τους υπηρετεί μας θέλει μαζί στη χασούρα και χώρια στα κέρδη παραμένει αναλλοίωτο.

ΝΑΓΚΟΡΝΟ ΚΑΡΑΜΠΑΧ και ΚΚΕ

 


 


Μου αρέσει η ντρίπλα σας! Προσέχετε θα «μπουρδουκλωθείτε» που λέμε κατά τα βόρεια. Μη προτρέχετε για το ΚΚΕ ψάχνοντας για εύκολο αντικομμουνισμό. Δείτε και κάποια άλλα πράγματα.
Η Ελλάδα ήταν υπέρ της Αρμενίας στο θέμα Καραμπάχ και πέριξ! Καταλαβαίνετε τι έκανε η Ελλάδα;
Να σας το πω για να το καταλάβετε. Η Ελλάδα που καταγγέλλει την Τουρκία για κατοχή εδάφους της Κύπρου, υποστήριζε μια χώρα (Αρμενία) που κατέλαβε, όπως η Τουρκία, το έδαφος άλλης χώρας με επιθετικό πόλεμο, επικαλούμενη τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα (αρμένικος πληθυσμός) που είχε και η Τουρκία για τη Κύπρο!
Δηλαδή στην πράξη αναγνώρισε το δικαίωμα της Τουρκίας μέσω Αρμενίας! Το καταλάβατε αυτό ή όχι;

Εσείς δηλαδή με ποιο δίκαιο είστε, το διεθνές που υπερασπίζει και το δίκαιο της Κύπρου και του Αζερμπαϊτζάν στην κατοχή εδαφών τους από ξένο κράτος, ή υπέρ της Τουρκίας και Αρμενίας που το καταπάτησαν; Έχετε κατά νου πολιτική αρχών ή πολιτική τύπου Τουρκίας;
Ούτε η Ρωσία αντέδρασε στην επίθεση των Αζέρων. Γιατί; γιατί δεν ενέκρινε την κατάληψη των εδαφών παρά την αρχική στήριξη στον πρώτο πόλεμο (ενώ η ίδια έκανε κατάληψη για τον εαυτό της) και γιατί τελευταία η Αρμενία άρχισε να μετατρέπεται σε νέα μελλοντική βάση των δυτικών στην σχεδιασμένη περικύκλωση της Ρωσίας, όπως Ουκρανία, Βαλτικές χώρες, Βαλκάνια, Πολωνία, Σλοβακία, Γεωργία… και όπως οι προσπάθειες ανατροπής στη Λευκορωσία (σκληροί καπιταλιστές - ολιγάρχες εκεί όχι "κόκκινη" δικτατορία, μυρωδιά δεν πήρατε 30 χρόνια τώρα;;;) για εγκαθίδρυση δυτικών… δημοκρατών ναζί τύπου Ουκρανίας για να κλείσει ο κύκλος.
Ίσως, πέρα από το να είστε υπέρ κράτους που κάνει παράνομη κατοχή, να είστε και οπαδός των δυτικών και ποθείτε την περικύκλωση της Ρωσίας και κάνετε το σχόλιο, αλλά τους κομμουνιστές δεν τους ενδιαφέρουν τέτοιοι εκλεκτικισμοί μεταξύ ιμπεριαλιστών. Τι δεν καταλαβαίνετε από μια τεράστια διαμάχη μεταξύ ιμπεριαλιστών σε έναν πολέμου δι’ αντιπροσώπων; Με ποιους θα πας και ποιούς θα αφήσεις; Γιατί και η Ρωσία ιμπεριαλιστική χώρα είναι και καμία αγάπη δεν της έχει το ΚΚΕ.
Άλλο να καταγγέλλεις έναν πόλεμο - σφαγή, γιατί έτσι και αλλιώς λαοί σφάζονται όχι ιμπεριαλιστές και άρχουσες τάξεις και άλλο να ταχθείς εύκολα υπέρ ή κατά ιμπεριαλιστών. Κατά του πολέμου είναι το ΚΚΕ, όχι υπέρ ή κατά μεταξύ ιμπεριαλιστών. Και αυτό το διατύπωσε καθαρά στις ανακοινώσειςτου.
Ήδη στις 5/10 έλεγε: «Οι πολεμικές επιχειρήσεις ανάμεσα στο Αζερμπαϊτζάν και την Αρμενία συνδέονται με την αλυσίδα των ενδοιμπεριαλιστικών αναμετρήσεων στην Συρία, στην Λιβύη, στην περιοχή του Καυκάσου, της Κεντρικής Ασίας, των Βαλακανίων, της Ανατολικής Μεσογείου, όπου συγκρούονται ισχυρά μονοπώλια και ιμπεριαλιστικές δυνάμεις που έχουν διαφορετικούς σχεδιασμούς». Γι αυτή τη θέση δέχτηκε επίθεση το ΚΚΕ που έλεγε ότι το ΚΚΕ δεν βλέπει την Τουρκία… Το ΚΚΕ τους λαούς έβλεπε και σε κανένα δεν χαρίζεται. Ούτε σε κατοχές των Τούρκων, ούτε των Αμερικανών, ούτε των Αρμενίων. Εσείς;
Εσείς να νομίζετε ότι ήταν κάποιος δίκαιος πατριωτικός πόλεμος των Αρμενίων…
Τώρα αν εσείς παρατηρήσατε καθυστέρηση στην καταγγελία του ΚΚΕ το τι εννοείτε μόνο εσείς το ξέρετε. Προφανώς ασκείτε «εισαγγελικά» καθήκοντα.😉
Στεργιος Βασιλειου







Εγκληματικός προϋπολογισμός


Το «κερασάκι στην τούρτα» της σφοδρής επίθεσης κυβέρνησης - κεφαλαίου στην εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα βάζει ο κρατικός προϋπολογισμός, που από σήμερα μπαίνει για συζήτηση στη Βουλή, επιβεβαιώνοντας περίτρανα ότι η κυβέρνηση παίζει στα ζάρια την υγεία και τη ζωή του λαού.

Τη στιγμή που καθημερινά αναδεικνύεται με τον πιο τραγικό τρόπο η «γύμνια» του δημόσιου συστήματος Υγείας, με την πανδημία να αποκαλύπτει τις τεράστιες ελλείψεις του, ο προϋπολογισμός έρχεται να επιτείνει τα αδιέξοδα για το λαό και τις ανάγκες του: Στις αιματηρές περικοπές όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων προστίθενται άλλα 600 εκατ. ευρώ «μείον» από τη σημερινή κυβέρνηση.

Τα παραμύθια της κυβέρνησης περί «ενίσχυσης του συστήματος Υγείας» καταρρέουν με πάταγο. Οι μειωμένοι προϋπολογισμοί, σε συνδυασμό με τα άλλα μέτρα ενίσχυσης της εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης της Υγείας, προμηνύουν επιδείνωση της κατάστασης του συστήματος Υγείας το επόμενο διάστημα.

Συμπληρωματικά στον κρατικό προϋπολογισμό θα λειτουργήσει και το «σχέδιο Πισσαρίδη», με το οποίο η κυβέρνηση «διεκδικεί» ζεστό χρήμα για το κεφάλαιο και τις επενδύσεις του. Οι «αναδιαρθρώσεις» που προβλέπονται στο λεγόμενο «σχέδιο ανάκαμψης» αφορούν και την Υγεία. Προβλέπουν νέες ανατροπές στην οργάνωση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας, ενίσχυση της επιχειρηματικής λειτουργίας, γενίκευση των ΣΔΙΤ.

Με τη λογική του «κόστους - οφέλους», ενισχύονται τα χαρακτηριστικά ενός δημόσιου συστήματος Υγείας «μίνιμουμ παροχών» κι από κει και πέρα «ο σώζων εαυτόν σωθείτω». Δηλαδή, όποιου η τσέπη αντέχει, θα αναζητεί γιατρειά είτε στον ιδιωτικό τομέα είτε στον εμπορευματοποιημένο δημόσιο. Για τη συντριπτική πλειοψηφία του λαού, όμως, καμία ουσιαστική μέριμνα δεν θα υπάρχει.

Εκτός από όλα τα άλλα, ο προϋπολογισμός αποτελεί και μια απόδειξη της υποκρισίας της κυβέρνησης, που τις τελευταίες μέρες επιχειρεί να δείξει τις «ευαισθησίες» της μέσα από την κάλπικη αντιπαράθεση για την «επίταξη» τάχα ιδιωτικών κλινικών, ενώ στην πραγματικότητα τις νοικιάζει με το αζημίωτο.

Είναι εύλογη η απορία πώς είναι δυνατόν σε συνθήκες που το σύστημα Υγείας είναι στα πρόθυρα κατάρρευσης, που οι ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές παίρνουν τραγική διάσταση, η κυβέρνηση να επιλέγει να μειώσει κι άλλο τις κρατικές δαπάνες...

Επιβεβαιώνεται ότι η πανδημία και οι έκτακτες συνθήκες δεν αλλάζουν σε τίποτα την αντιλαϊκή στρατηγική στην Υγεία, που υπηρετεί και η σημερινή κυβέρνηση και είναι υπεύθυνη για τη σημερινή κατάσταση. Κι αυτό βέβαια είναι πολιτική, ταξική επιλογή. Γιατί αυτή η πολιτική ευνοεί τους επιχειρηματικούς ομίλους και γιατί απαλλάσσει το κράτος από δαπάνες που για τα συμφέροντά τους θεωρούνται περιττές, αλλά και γιατί ειδικά οι επιχειρηματίες στην Υγεία ευνοούνται από τις ΣΔΙΤ, την αγορά υπηρεσιών από το δημόσιο σύστημα.

Υποκριτική είναι όμως και η στάση του ΣΥΡΙΖΑ, που προσπαθεί να εμφανιστεί ως «αθώος του αίματος» για τη σημερινή κατάσταση, όταν επί διακυβέρνησής του η πολιτική της υποχρηματοδότησης συνεχίστηκε, κρατώντας καθηλωμένες τις δαπάνες από τον κρατικό προϋπολογισμό, με νοσοκομεία να παραμένουν κλειστά και με τις «προσλήψεις προσωπικού» να αποτελούν το πιο σύντομο ανέκδοτο, με τις ΣΔΙΤ να επεκτείνονται...

Γι' αυτό άλλωστε προτείνει υπουργό Υγείας κοινής αποδοχής στη ΝΔ, γι' αυτό δεν υποστηρίζει την επίταξη του ιδιωτικού τομέα, αλλά τη «φθηνότερη» αγορά υπηρεσιών. Η «στήριξη» που δηλώνει στα αιτήματα του κινήματος για την ενίσχυση του συστήματος Υγείας - αιτήματα που απέρριπτε όταν ήταν κυβέρνηση - έχει τόση αξία όση και οι υποσχέσεις του για κατάργηση των μνημονίων «με ένα νόμο και με ένα άρθρο»!

Ο προϋπολογισμός αποτελεί και μια πλήρη δικαίωση όλων των διεκδικήσεων που εδώ και μήνες προβάλλει το εργατικό - λαϊκό κίνημα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, με ουσιαστική στήριξη του δημόσιου συστήματος Υγείας, με επαρκή χρηματοδότηση, προσλήψεις και επίταξη του ιδιωτικού τομέα.

Τα αιτήματα αυτά πρέπει τώρα να ακουστούν ακόμα πιο δυνατά στην απεργία της Πέμπτης. Να αποτελέσει η πανεργατική κινητοποίηση σταθμό κλιμάκωσης του αγώνα για μέτρα ουσιαστικής προστασίας της υγείας και της ζωής του λαού, για πραγματικά δημόσια και δωρεάν Υγεία, με σύγχρονες υπηρεσίες για όλους.

Εστίες υπερμετάδοσης οι χώροι δουλειάς, λόγω έλλειψης μέτρων προστασίας


Σήμερα είμαστε αντιμέτωποι με ένα σφοδρό δεύτερο επιδημικό κύμα, το οποίο ξεκίνησε στις αρχές του Αυγούστου. Σήμερα που μιλάμε, ο κυλιόμενος εβδομαδιαίος μέσος όρος των θανάτων αγγίζει τους 70 ημερησίως, ο δε κυλιόμενος μέσος όρος των ανθρώπων που βρίσκονται στις ΜΕΘ είναι στους 450 ημερησίως. Πρακτικά, το δεύτερο αυτό επιδημικό κύμα μετρά 14πλάσιους ημερήσιους θανάτους και πενταπλάσια πίεση στο σύστημα Υγείας σε σχέση με το πρώτο επιδημικό κύμα. Αρα, μέσα σε λιγότερο από 3 μήνες, από την «covid free» Ελλάδα, «παραδεισένιο ταξιδιωτικό προορισμό», φτάσαμε σε αυτή την εφιαλτική εικόνα.

Το κεντρικό ερώτημα που τίθεται είναι: Πώς και γιατί φτάσαμε σε αυτή τη συνθήκη; Μας προκαλεί μεγάλη ανησυχία, σε ανθρώπους επιστήμονες που ασχολούμαστε με αυτό το φαινόμενο, η επιλεκτική τύφλωση της επιστημονικής κοινότητας και κυρίως της πολιτικής ηγεσίας, απέναντι στην εργασία, στους εργαζόμενους, σαν να είναι άφαντοι, σαν να μην υπάρχουν, σαν να μην τους ενδιαφέρει καθόλου η εξέλιξη της επιδημίας εκεί που οι άνθρωποι περνούν 8 με 12 ώρες της ζωής τους ημερησίως, δηλαδή στους τόπους δουλειάς, αλλά και στα μέσα που χρησιμοποιούν για τη μετάβασή τους σε αυτήν. Τόσο οι ερμηνείες τους για το πώς φτάσαμε ως εδώ, όσο και ο σχεδιασμός τους για το πώς θα προχωρήσουμε, δεν έχουν στο επίκεντρο τους εργαζόμενους, την εργασία, τη βασική δηλαδή ανθρώπινη δραστηριότητα.

* * *

Παρ' όλα αυτά, τα επιστημονικά δεδομένα και τα εμπειρικά δεδομένα που έρχονται απ' όλο τον κόσμο συνηγορούν ότι η κοινωνικοοικονομική θέση και το επάγγελμα αποτελούν βασικούς προσδιοριστές της επιδημίας, καθορίζουν δηλαδή την επιδημία, το πώς εξελίσσεται και ποιες είναι οι επιπτώσεις της. Θα φέρω ένα παράδειγμα εκεί που έχουμε και τα περισσότερα στοιχεία, το παράδειγμα της Αγγλίας και της Ουαλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας της Αγγλίας, μέχρι τις 25 Απρίλη, δηλαδή κατά τη διάρκεια του πρώτου επιδημικού κύματος, οι επαγγελματικές ομάδες με τον υψηλότερο κίνδυνο έκθεσης και θανάτου από κορονοϊό ήταν κατά σειρά: Πρώτον, ανειδίκευτοι εργάτες στο χώρο των κατασκευών, στη φύλαξη, στην καθαριότητα. Δεύτερον, βιομηχανικοί εργάτες. Και τρίτον, εργαζόμενοι στο λιανικό εμπόριο.

Οι τρεις αυτές ομάδες εργαζομένων, πριν το lockdown στην Αγγλία, είχαν 30% έως 100% υψηλότερη πιθανότητα θανάτου από Covid σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό ηλικίας 20 έως 64 ετών. Πριν ένα μήνα δημοσιεύτηκε και νέα έκθεση της στατιστικής υπηρεσίας Αγγλίας, η οποία καλύπτει την περίοδο Απρίλη έως και Ιούνη 2020, δηλαδή την περίοδο που η Αγγλία μπήκε σε lockdown, κλείνοντας τον τριτογενή τομέα. Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία, οι επαγγελματικές ομάδες με τον υψηλότερο κίνδυνο έκθεσης και θανάτου από Covid ήταν - κατά σειρά - οι εργαζόμενοι σε υπηρεσίες Υγείας και οι βιομηχανικοί εργάτες, σε ποσοστό 100% έως και 300% υψηλότερο σε σχέση με τον υπόλοιπο γενικό πληθυσμό. Το τίμημα δηλαδή το πληρώνουν οι ανειδίκευτοι εργάτες, οι βιομηχανικοί εργάτες και οι εργαζόμενοι στο λιανεμπόριο, ενώ με κλειστό τον τριτογενή τομέα, το τίμημα το πληρώνουν οι υγειονομικοί και οι βιομηχανικοί εργάτες.

* * *

Σημειωτέον, στην Αγγλία του πρώτου επιδημικού κύματος, τόσο κατά τη διάρκεια του lockdown όσο και πριν απ' αυτό, οι βιομηχανικοί εργάτες, η εργατική τάξη είχε κατά δύο φορές υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από τους διευθυντές και τους εργοδότες.

Αλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Λέστερ, μια πόλη της κεντρικής Αγγλίας, με περίπου 700.000 κατοίκους, που φιλοξενεί μεγάλες βιομηχανίες παραγωγής ρούχων στις οποίες εργάζονται οικονομικοί μετανάστες δεύτερης και τρίτης γενιάς. Η πόλη λόγω ανεξέλεγκτης έκρηξης κρουσμάτων τέθηκε σε καραντίνα μετά το τέλος του lockdown στη Μεγάλη Βρετανία, τέθηκε δηλαδή σε επιπλέον καραντίνα τον Ιούνη του 2020. Τον Ιούλη δημοσιεύτηκε μια έκθεση η οποία λέει το εξής: «Οι μεγάλες κλωστοϋφαντουργίες της πόλης παρέμειναν ανοιχτές κατά τη διάρκεια της καραντίνας, σε πολλές περιπτώσεις οι εργοδότες ζητούσαν από τους εργάτες να προσέλθουν στην εργασία τους ακόμα κι αν είχαν ήπια συμπτώματα, ύποπτα για Covid, ειδάλλως θα έχαναν την εργασία τους. Σε άλλες περιπτώσεις, σε εργάτες θετικούς στον Covid ζητήθηκε να έρθουν στη δουλειά με εντολή απευθείας από τους διευθυντές, τους ζητήθηκε δε να μην αποκαλύψουν τίποτα για τα αποτελέσματα των τεστ τους». Ο καπιταλισμός και η βαρβαρότητά του δεν είναι προνόμιο μιας χώρας, έχει διεθνή χαρακτηριστικά.

* * *

Πραγματικά στοιχεία για τα κρούσματα σε εργάτες στην Ελλάδα δεν έχουμε. Δεν δημοσιεύει ο ΕΟΔΥ, δεν το γνωρίζουμε. Δεν έχουμε καν στοιχεία για συρροές κρουσμάτων σε μεγάλους εργασιακούς χώρους. Από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και όχι από επίσημες καταγραφές ξέρουμε ότι τον Αύγουστο είχαμε συρροές κρουσμάτων σε βιομηχανία κρεάτων στην Καβάλα, σε βιομηχανία επεξεργασίας ελιάς στη Χαλκιδική. Τον Σεπτέμβριο είχαμε μεγάλες συρροές κρουσμάτων σε βιομηχανία ανακύκλωσης στην Αττική, σε βιομηχανίες επεξεργασίας τροφίμων σε Πιερία, Καστοριά, Ημαθία. Ξέρουμε επίσης ότι είχαμε μεγάλη συρροή κρουσμάτων σε εργάτες γης στο δήμο Ευρώτα, στη Σπάρτη. Τον Οκτώβρη μεγάλη συρροή - η οποία είχε και μεγάλη αντανάκλαση στην τοπική κοινωνία - σε κονσερβοποιία στη Σκύδρα, πολλαπλές συρροές κρουσμάτων σε βιομηχανίες στην Κόρινθο, στα Γιάννενα. Εφτασε δε ο γγ Πολιτικής Προστασίας στις 10 Σεπτέμβρη να ομολογήσει ότι ο μεγαλύτερος αριθμός κρουσμάτων στην Ελλάδα είναι κρούσματα τα οποία διασπείρονται σε αυτούς που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα. Πριν λίγες μέρες η γγ Πολιτικής Προστασίας ομολόγησε ότι οι εξάρσεις της επιδημίας σε Κρήτη, Μεσσηνία, Φωκίδα πιθανά σχετίζονται με τη συγκομιδή της ελιάς, άρα με τους εργάτες γης στους συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας.

Οι συρροές επομένως που καταγράφηκαν στην Ελλάδα αφορούν κυρίως βιομηχανίες επεξεργασίας τροφίμων, ενώ έχουν καταγραφεί και συρροές σε εργάτες γης, οι οποίες ανακαλύφθηκαν κατά τύχη, συμπτωματικά. Οι συρροές αυτές δεν είναι ούτε η κορυφή του παγόβουνου, αν σκεφτεί κανείς για παράδειγμα ότι στη Γιούτα των ΗΠΑ, όπου καταγράφονται συρροές κρουσμάτων σε μεγάλους εργασιακούς χώρους, υπολογίζεται ότι το 20% των συρροών είναι στη βιομηχανία, το 15% στις κατασκευές και το 30% στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο.

* * *

Η οποιαδήποτε επιδημία, λοιπόν, δεν έχει ταξικά ή γεωγραφικά σύνορα. Οι επιπτώσεις της όμως είναι ταξικές. Και δεν αναφέρομαι μόνο στις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, στο ποιος δηλαδή θα πληρώσει οικονομικά το βάρος της επιδημικής κρίσης. Αναφέρομαι και στις υγειονομικές επιπτώσεις, το ποιος δηλαδή θα «τραυματιστεί» περισσότερο απ' αυτή την επιδημία. Η πολιτική τους δεν είναι τυφλή στην εργασία, είναι ταξική, είναι συνειδητή και ταξική η επιλογή να λαμβάνουν αποφάσεις από την αρχή της επιδημίας μέχρι σήμερα υπέρ των δυνάμεων του κεφαλαίου, ώστε το βάρος αυτής της κρίσης - υγειονομικό, κοινωνικό, οικονομικό - να το πληρώσει ο λαός και όχι η εργοδοσία και το μεγάλο κεφάλαιο.

(Το κείμενο αποτελεί απόσπασμα από την τοποθέτηση του Ηλία Κονδύλη, αναπληρωτή καθηγητή στο Εργαστήριο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Γενικής Ιατρικής και Ερευνας Υπηρεσιών Υγείας του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, στη διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα «Πανδημία και εργοστάσια, μύθοι και πραγματικότητα», που έγινε την Κυριακή στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία συνδικάτων της Κεντρικής Μακεδονίας)

23 Νοε 2020

Καταγγελία Φαήλου και εισαγγελική έρευνα για Κουτσούμπα-Τσίπρα-Βαρουφάκη, με την κατηγορία της διέγερσης σε ανυπακοή!

 

Με εισαγγελική εντολή, ξεκινά προκαταρκτική έρευνα από την κρατική ασφάλεια για τους Κουτσούμπα, Τσίπρα και Βαρουφάκη, ώστε να διαπιστωθεί αν παραβίασαν τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας και διέγειραν τις μάζες σε ανυπακοή!

Πιο συγκεκριμένα, η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών έδωσε εντολή για να διαπιστωθεί αν το κείμενο που υπογράφτηκε από τους τρεις πολιτικούς αρχηγούς και τις κοινοβουλευτικές ομάδες των κομμάτων τους ενάντια στην αντισυνταγματικά απαγόρευση των συναθροίσεων αποτελεί πρακτικά κάλεσμα στους πολίτες να παραβούν την απαγόρευση και τα περιοριστικά μέτρα.

Η συγκεκριμένη εντολή δόθηκε κατόπιν καταγγελίας από τον Φαήλο Κρανιδιώτη, το πρώην στέλεχος της ΝΔ που μεταξύ άλλων συνέγραψε και έναν αισχρό λίβελο με τίτλο “κατσαρίδες και οχιές διμούτσουνες”, που δημοσιεύτηκε σήμερα στο Newsbreak.

Η δικογραφία αναμένεται να φτάσει στη Βουλή, καθώς η σχετική καταγγελία αφορά πολιτικά πρόσωπα.

Η “ανεξάρτητη δικαιοσύνη” δείχνει για άλλη μια φορά τα ταξικά της δόντια. Η αναστολή ενός από τα βασικά άρθρα του Συντάγματος, για το δικαίωμα στο συνέρχεσθαι, περνάει στα ψιλά ως νόμιμη, ενώ οι πολιτικοί αρχηγοί που υπέγραψαν κείμενο ενάντια στην αντισυνταγματική απαγόρευση, διώκονται ως παραβάτες του νόμου…

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ

 



Εν μέσω ραγδαίας εξάπλωσης της  πανδημίας Covid-19 η διάσωση ζωών και η μείωση της μετάδοσης της νόσου στον πληθυσμό διακηρύττεται σαν η πρώτη προτεραιότητα των κυβερνήσεων, των διεθνών οργανισμών,  ακόμα και της επιχειρηματικής κοινότητας. Αυτό σημαίνει πως η αντιμετώπιση του ιού απαιτεί  αποφασιστικές παρεμβάσεις για τη δημόσια υγεία που θα ενισχύουν τις  υποδομές της και  θα εξασφαλίζουν το απαιτούμενο προσωπικό. Εννιά μήνες όμως μετά την εμφάνιση της πανδημίας, με το αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας να απειλεί τις ζωές μας, η κυβέρνησή μας, και σ’ ένα μεγάλο βαθμό και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, μοιάζει να αιφνιδιάζεται και να περιορίζεται και πάλι στην επικοινωνιακή διαχείριση της πανδημίας.

            Στα  επικοινωνιακά τεχνάσματά της συμπεριέλαβε, με την αντίστοιχη προβολή στα ΜΜΕ, και την εθελοντική μετάταξη νοσηλευτών από διάφορα νοσοκομεία της χώρας σε νοσοκομεία της χειμαζόμενης Θεσσαλονίκης, με τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη να περιγράφει την πράξη τους «Οι νοσηλεύτριες και ο νοσηλευτής που μετέβησαν στη Θεσσαλονίκη εθελοντικά άφησαν τα σπίτια τους και τις οικογένειές τους για να βοηθήσουν συνανθρώπους που τους έχουν ανάγκη» και να την αξιολογεί ως «βαθιά πατριωτική».
              Στη χώρα μας οι Ολυμπιακοί αγώνες του 2004 ήταν η ευκαιρία, εκτός των άλλων, και για την εισαγωγή και ανάπτυξη του εθελοντισμού ως ιδέας και δράσης, που έκτοτε επιδιώκεται σε κάθε είδους δραστηριότητα. Καθώς ο εθελοντισμός στα καπιταλιστικά κράτη συνδέεται με το ιδιωτικό κεφάλαιο και εκφράζει την κοινωνική συναίνεση σε επιλογές του κεφαλαίου, γίνεται μια ιδιαίτερα επιθυμητή δραστηριότητα και οι εθελοντές συμβάλλουν σημαντικά στην οικονομική ευημερία του κεφαλαίου, η οποία διαφορετικά θα απαιτούσε πληρωμένους πόρους. Γι’ αυτό και η  αναγκαιότητα του εθελοντισμού προβάλλεται ως πολιτικό καθήκον, αφού  η διάθεση κοινωνικής προσφοράς χρησιμοποιείται για εξοικονόμηση πόρων και συγχρόνως για χειραγώγησή της σε κατευθύνσεις κοινωνικής συμμετοχής και δράσης που  εξυπηρετούν τα ταξικά συμφέροντα του κεφαλαίου. Κάθε είδους οργανισμοί που προσφέρουν κοινωνικές και υγειονομικές υπηρεσίες, εκπαίδευση, πολιτισμό, αναψυχή, θρησκευτικές και πολλές άλλες υπηρεσίες ωφελούνται από τις ώρες εθελοντισμού. 
            Αυτόν τον εθελοντισμό είναι που επικαλούνται οι κυβερνώντες και στην εποχή της πανδημίας, απαιτώντας την  αλληλεγγύη των λαϊκών στρωμάτων προς το κεφάλαιο, όπως αυτό εκπροσωπείται από την πολιτική εξουσία. Γι’ αυτό θα πρέπει οι εργαζόμενοι να υπερβάλλουν εαυτούς για να καλύψουν την ανεπάρκεια των συστημάτων υγείας, να περιορίσουν τις υλικές τους ανάγκες έως εξαφανίσεως για να συνεχίσει να κερδοφορεί το κεφάλαιο, χωρίς να διεκδικούν, χωρίς να απαιτούν, μόνο να συναινούν στις επιλογές και αποφάσεις της κυρίαρχης εξουσίας.
         Διαθέτοντας στην υπηρεσία της η κυρίαρχη εξουσία το σύνολο των ΜΜΕ μπορεί να διαμορφώνει την εικόνα της πραγματικότητας που την ευνοεί και όπου συγκλίνουν οι συλλογικές προβολές του φανταστικού, αποκαθαρμένες όμως από  συγκρούσεις και αντιπαλότητες. Στόχοι και σκοποί αποσπώνται από την πραγματικότητα των συγκρούσεων, συνδέονται  με παροδικά συναισθήματα που χτίζουν μια τεχνητή συλλογική συνείδηση πάνω στην οποία πατά ο εθελοντισμός που προπαγανδίζει η κυρίαρχη εξουσία και σ΄ αυτή την προσομοίωση πραγματικότητας δεν έχει να κάνει με την ταξική αλληλεγγύη και προσφορά, αλλά με τη συναίνεση προς την κυρίαρχη εξουσία. Αυτού του είδους ο εθελοντισμός έχει διαβρώσει το σύνολο των συμπεριφορών, έχει δημιουργήσει μια πλασματική αντίληψη της πραγματικότητας και καταφέρνει να παρουσιάζεται σαν ενσάρκωση ενός ιδανικού, όπου όλοι θα προσφέρουν οικειοθελώς τις υπηρεσίες τους σε μια κοινωνία ισότητας, για να περιορίζονται οι ζημιές του κεφαλαίου -το τελευταίο επιμελώς αποκρύπτεται. 
          Οι συγκρούσεις όμως και τα ταξικά συμφέροντα  δεν καταργούνται ως δια μαγείας στον πραγματικό κόσμο. Γι’ αυτό  η κυρίαρχη εξουσία εν μέσω της πανδημίας συνεχίζει να ολιγωρεί για τη δημόσια υγεία, ενώ δείχνει ιδιαίτερη μέριμνα για την επιδείνωση της δημοκρατικής διακυβέρνησης που ολισθαίνει προς τον αυταρχισμό.
          Οι απαγορεύσεις λοιπόν, με πρόσχημα την πανδημία, για κινητοποιήσεις  στην επέτειο του Πολυτεχνείου, τις αντιδράσεις και διαμαρτυρίες των λαϊκών στρωμάτων στην  επιβολή των πολιτικών επιλογών της άρχουσας τάξης ήθελαν να καταστείλουν. Το κράτος οργανωμένα με ενίσχυση του νομικού οπλοστασίου, πάνοπλο με τις δυνάμεις καταστολής του σε δράση, συνεπικουρούμενο στην προπαγάνδα του από τα ΜΜΕ καταπατεί δικαιώματα, παραβιάζει διακηρύξεις, αθετεί υποσχέσεις.
         Απέναντι όμως στην κρατική δύναμη, που ανεπιφύλακτα πια αποκαλύπτει την συμπόρευση της με τα συμφέροντα του κεφαλαίου, μόνο η οργανωμένη πειθαρχία του λαϊκού κινήματος μπορεί να αντιπαρατεθεί. Γι’ αυτό ήταν τόσο σημαντικές οι κινητοποιήσεις του ΚΚΕ στην επέτειο του Πολυτεχνείου, πέρα από το συμβολικό τους χαρακτήρα που έσπαγε με αφοβία και σιγουριά της απαγορεύσεις ενός αυταρχικού κράτους. Γιατί ήταν η δική του επίδειξη δύναμης του λαϊκού παράγοντα,  που τολμά, οργανώνει, ακόμα και κοροϊδεύει την κρατική εξουσία. Η  οποία  εξουσία δια των εκπροσώπων της ψελλίζει δικαιολογίες κυρίως για να κρύψει την ανεπάρκειά της στη σύγκρουσή της με το λαϊκό παράγοντα, για να μη φανούν οι αδυναμίες της και πάψει να εμπνέει φόβο.
          Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης σε μια καθόλου πειστική επίκληση ανεκτικότητας και σεβασμού της δημοκρατίας, με διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε πολιτικές εκδηλώσεις και πορείες προσπάθησε να δικαιολογήσει την αδυναμία της αστυνομίας να αποτρέψει τη συγκέντρωση του ΚΚΕ στην αμερικάνικη πρεσβεία από τη μια και το όργιο βίας και καταστολής στο οποίο αυτή επιδόθηκε στη δεύτερη συγκέντρωσή του στην Ομόνοια από την άλλη. Γιατί η ήττα της πολιτικής ηγεσίας την ημέρα της επετείου θα πρέπει να καλυφθεί παντοιοτρόπως, να μην αναθαρρήσει ένας λαός εξουθενωμένος και απογοητευμένος. 
            Μόνο που οι εικόνες των συγκεντρώσεων του ΚΚΕ δεν μπορούν να σβηστούν και δείχνουν την κατεύθυνση που οι εργαζόμενοι πρέπει ν’ ακολουθήσουν. Κι αυτή οδηγεί στην απεργία της 26ης Νοεμβρίου. 
         Απέναντι σ’ ένα πάνοπλο κράτος μόνο η οργάνωση με το κόμμα της εργατικής τάξης μπορεί να κάμψει τη δύναμη των κυβερνήσεων, οι οποίες με το πρόσχημα της πανδημίας περιορίζουν θεμελιώδη δικαιώματα και αναστέλλουν ελευθερίες.

22 Νοε 2020

"Δεν θα πας πουθενά. Θα μείνεις εδώ που σε αγαπάμε"

 


 




Ο Μίκης είναι ένα μεγάλο παιδί .Ενα μεγάλο παιδί που ανήκει σε όλους μας ,σε κάθε Ελληνίδα μάνα και σε κάθε Ελληνα πατέρα .Κι όπως στα παιδιά μας συγχωρούμε κάθε αταξία ,κάθε λάθος και αστοχία και τα λατρεύουμε όπως κι αν έχει έτσι κι αυτόν .Γιατί όχι μόνο πολιτιστικά έχει ακουμπήσει πάνω του όλη η σύχγρονη Ελλάδα .Ακολουθεί ένα άρθρο ΥΜΝΟΣ στον μεγάλο μας Μίκη απο την Ελενα Ακρίτα 


"Η κόρη του Μίκη είναι η κόρη του Μίκη. Τίποτα παραπάνω, τίποτα περισσότερο. Από δική της επιλογή. Θα μπορούσε να γίνει η Μαργαρίτα Θεοδωράκη. Με τη δουλειά της. Με το σπαθί της. Αντ’ αυτού έγινε η κόρη του Μίκη. Γιατί έτσι αποφάσισε. Δικαίωμά της.


Ο Μικης στο αφιέρωμα προς τιμή του που του έκανε το κόμμα 



Πώς ξοδεύονται τα πνευματικά δικαιώματα, όταν ΜΟΝΟΝ από το συρτάκι του Ζορμπά θα μπορούσαν να ζήσουνε τρεις γενιές – πόσω μάλλον και με όλα τα υπόλοιπα; Πώς ξοδεύονται αλήθεια, όταν ο Μίκης και η Μυρτώ ζούσαν πάντα μια λιτή ζωή, χωρίς πολυτέλειες; Η κόρη του Μίκη θύμωσε γιατί η καραντίνα της στέρησε τις σαράντα πέντε (45!) συναυλίες που της έταξε η Μενδώνη ως «αντιπαροχή» για να μην επικρίνει ο συνθέτης τον Μητσοτάκη και την παρέα του. Το είπε άλλωστε και η ίδια «ο μπαμπάς μου στήριξε τον Μητσοτάκη όσο κανείς, γιατί μου το κάνουν τώρα αυτό;». Δεν θα μιλήσω εδώ για τα όποια λάθη και τις πολιτικές αβλεψίες που έκανε ο Μίκης. Του τα έχω πει του ίδιου και δυο φορές τοποθετήθηκα και δημόσια. Όμως κανένας δεν μπορεί να παραγκωνίσει το έργο του Μίκη Θεοδωράκη. Ούτε καν ο ίδιος.


Στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ 



Άναψε και κόρωσε η δημοσιογραφία της πλάκας. Άκριτα, επιπόλαια χωρίς ίχνος ρεπορτάζ έκαναν viral τον διασυρμό ενός ανθρώπου. Φωτιές έβγαλαν τα πληκτρολόγια, όλοι ήξεραν, όλοι είχαν αποψάρα, όλοι δίκαζαν και καταδίκαζαν. Μέχρι που κυκλοφόρησε ράδιο αρβύλα ότι στις συναυλίες που έκανε επί χούντας στο εξωτερικό, αυτός λέει κοιμόταν σε σουίτες και το συγκρότημά του σε κουρελούδες. Σόρι που θα σας το χαλάσω αλλά υπήρξα αυτόπτις μάρτυς. Στα δεκαέξι μου χρόνια ο Μίκης με πήρε μαζί του σε μια περιοδεία που έκανε στη νότια Γαλλία και στο Παρίσι. Ούτε σε σουΐτες κοιμόταν ο ίδιος (δεν τα γούσταρε κιόλας όλα αυτά), ούτε σε κουρελούδες το συγκρότημά του.

Οι τρεις Γίγαντες 



Μέναμε όλοι στο ίδιο ξενοδοχεία, τρώγαμε στο ίδιο τραπέζι, ήμασταν μια παρέα. Μάρτυρες η ορχήστρα του, ο Αντώνης Καλογιάννης, ο Πέτρος Πανδής και η Αφροδίτη Μάνου — η τελευταία μπορεί να το επιβεβαιώσει. Μίκη, άκου να τελειώνουμε. Μαθαίνω ότι είσαι τόσο πικραμένος από όλο αυτό, που θέλεις να φύγεις από την Ελλάδα. Δεν θα φύγεις, δεν θα πας πουθενά. Θα μείνεις εδώ που σε αγαπάμε. Και σε αγαπάμε με όλα τα σωστά και τα λάθη — γιατί εμείς βλέπεις είμαστε οι σούπερ αλάνθαστοι. Μίκη, η υστεροφημία σου θα αγνοήσει τις μικρότητες και θα καλπάσει στο μέλλον μαζί με τα παιδιά και τα εγγόνια μας. Σε αγαπάμε Μίκη. Κι όσοι σε γνωρίσαμε, σε αγαπάμε ακόμα πιο πολύ. Γιατί ευλογήθηκε ο δρόμος μας και συναντηθήκαμε, όχι μόνο με έναν σπουδαίο δημιουργό, αλλά με έναν άνθρωπο γεμάτο καλοσύνη και γενναιοδωρία ψυχής. Τα σέβη μου. Και τα φιλιά μου.



ΕλεναΑκριτα 






Στοιχήματα έβαζαν στελέχη σε εργοστάσιο κρέατος στις ΗΠΑ για το πόσοι εργαζόμενοι θα κολλήσουν κορονοϊό

 

Δε χρειάστηκε πολύς καιρός από το ξέσπασμα της πανδημίας για να γίνει φανερό ότι τα εργοστάσια επεξεργασίας κρέατος αποτελούσαν, λόγω του συνωστισμού και των θερμοκρασιών ψυγείο, έναν βασικό χώρο υπερμετάδοσης του κορονοϊού. Τα κρούσματα ήταν κυριολεκτικά χιλιάδες, ενώ μόνο στο εργοστάσιο της Tyson Foods στην Άιοβα, πέντε εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους ανάμεσα σε περίπου 1000 κρούσματα στη συγκεκριμένη μονάδα. Ένας εξ αυτών ήταν και ο Ισίντρο Φερνάντες, που έχασε τη μάχη με τον Covid-19 τον Απρίλιο, η οικογένεια του οποίου κατέθεσε αγωγή στην εταιρεία για το θάνατο του άντρα, λόγω έλλειψης μέτρων προστασίας στο χώρο εργασίας, αλλά και υποτίμηση της απειλής του κορονοϊού από τη διοίκηση προκειμένου να μη σταματήσει η παραγωγή.

Ανάμεσα στα όσα σοκαριστικά αναφέρει το κείμενο της αγωγής, περιλαμβάνεται και η κατηγορία πως στελέχη της επιχείρησης, με έμπνευση του διευθυντή του εργοστασίου Τομ Χαρτ, οργάνωσαν διαγωνισμό στοιχήματος μεταξύ των διευθυντικών στελεχών σχετικά με το πόσοι εργάτες θα κολλούσαν κορονοϊό μετά την αναγκαστική προσέλευσή τους στην εργασία. Τα στοιχήματα άρχισαν να πέφτουν την ίδια περίπου χρονική περίοδο που το μέρος επισκέφτηκε ο τοπικός σερίφης Τόνι Τόμπσον, που έκανε λόγο για συνθήκες εργασίας που “τον συντάραξαν βαθιά”.

Η πίεση δεν ασκούνταν μόνο στους εργάτες, αλλά και σε προϊστάμενους, κατόπιν ρητής εντολής ανωτέρων τους, όπως ο Τζον Κέισι, που τους προέτρεπε να έρχονται στη δουλειά ακόμα και με συμπτώματα, λέγοντας πως ο κορονοϊός είναι “μια μεγαλοποιημένη γρίπη” που “όλοι θα την περάσουν”. Ο Κέισι μάλιστα εμπόδισε έναν άρρωστο προϊστάμενο να κάνει τεστ, διατάζοντας τον να γυρίσει στο χώρο εργασίας γιατί “είχε δουλειά να κάνει”. Επιπλέον, ανάγκασαν εργαζόμενο που έκανε εμετό πάνω στη γραμμή παραγωγής να παραμείνει στη θέση του και να ξανάρθει την επόμενη μέρα.

Το εργοστάσιο αρνείται τις κατηγορίες, επικαλούμενο την εντολή Τραμπ τον Απρίλιο να παραμείνουν ανοιχτές οι μονάδες τροφίμων και ειδικότερα επεξεργασίας κρεάτων με πρόσχημα τη διατήρηση της τροφοδοσίας της αγοράς με κρέατα. Τελικά το εργοστάσιο έκλεισε προσωρινά μετά το μπαράζ κρουσμάτων ανάμεσα στα 2800 μέλη του προσωπικού.

Τίποτε ουσιαστικό ωστόσο δεν άλλαξε έκτοτε είτε σε εκείνη, είτε σε άλλη μονάδα του κλάδου, όπου οι εργάτες είναι κυρίως μέλη μειονοτήτων και μετανάστες, που εργάζονται σκληρά για χαμηλά μεροκάματα. Παραδοσιακά, πριν ακόμα την πανδημία, τα εργατικά ατυχήματα ήταν περισσότερα από τον εθνικό μέσο όρο, χωρίς καν να λαμβάνεται υπόψη ο πιθανότατα μεγάλος αριθμός περιστατικών που δε δηλώνονται ποτέ στις αρμόδιες αρχές.

Μπορεί το αρμόδιο τμήμα του αμερικανικού CDC να έχει εκδώσει οδηγίες για την τήρηση αποστάσεων και υγιεινής στα εργοστάσια αυτά, ωστόσο πρόκειται απλά για σύσταση, χωρίς καμία νομική συνέπεια για την εργοδοσίας και χωρίς κανέναν ελεγκτικό μηχανισμό να επιτηρεί την εφαρμογή τους.

Συγκλονίζεται η Γαλλία από διαδηλώσεις κατά του νόμου φίμωσης του τύπου

 



Πλημμύρισαν οι δρόμοι στο Παρίσι και σε άλλες γαλλικές πόλεις σήμερα Σάββατο, από δημοσιογραφικές οργανώσεις και απλούς πολίτες, που διαμαρτύρονται ενάντια στο νόμο – λαιμητόμο της ελευθερίας του τύπου, ο οποίος προβλέπει ότι όποιος δημοσιεύει εικόνες αστυνομικών “με στόχο να τους βλάψει” θα τιμωρείται με πρόστιμο 45000 ευρώ και ως ένα χρόνο φυλακή. Στο Παρίσι, χιλιάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν κοντά στον Πύργο του Άιφελ, με συνθήματα όπως “Ελευθερία” και “Όλοι θέλουν να βιντεοσκοπήσουν την αστυνομία”.

Οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης Μακρόν πως στόχος είναι “να προστατευτούν οι αστυνομικοί από διαδικτυακές προτροπές σε βία”, δεν πείθουν κανέναν, αφού κανείς δεν εγγυάται ότι δε θα βρεθεί στη φυλακή, είτε ως δημοσιογράφος είτε ως ιδιώτης, επειδή ανέβασε οπτικοακουστικό υλικό με περιστατικά αστυνομικής βίας.

Το νομοσχέδιο έχει δεχθεί δριμεία κριτική από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις του τύπου, αλλά και διάφορες οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ακόμα και από τον Γάλλο επιτετραμμένο του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Ο πρωθυπουργός Ζαν Καστέξ, προσπαθώντας να αντικρούσει την κριτική, δήλωσε πως θα υπάρξει τροπολογία του νομοσχεδίου ώστε “να μην εμποδίζει την ελευθερία του τύπου”, κι ότι οι διώξεις θα αφορούν μόνο όσες εικόνες έχουν “σαφή” πρόθεση να βλάψουν αστυνομικό.

Σύμφωνα με τον Εμμανουέλ Πουπάρ, γγ. της Εθνικής Δημοσιογραφικής Ένωσης (SNJ), η τροπολογία “δεν αλλάζει τίποτε” στην ουσία του κατασταλτικού νομοσχεδίου, προσθέτοντας πως μόνος στόχος είναι “να ενισχυθεί η αίσθηση ατιμωρησίας των μελών των οργάνων καταστολής και να καταστήσουν αόρατη την αστυνομική βία”.

Το νομοσχέδιο έρχεται μετά από την απαγγελία κατηγοριών ανθρωποκτονίας του διανομέα Σεντρίκ Σουβιά σε τρεις αστυνομικούς τον Ιούλιο, με μεθόδους που παραπέμπουν στη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ. Η ψήφιση θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη και στη συνέχεια θα περάσει από τη γερουσία.

ΝΑΙ ΡΕ !!! "Σοβιετία " θέλουμε να γίνουμε !!

 


 


Η φωτογραφία είναι απο Λ.Δ.Β.Κορέας και δείχνει ενα χώρο εργασίας και μιαν νοσηλεύτρια που ελέγχει για Covid-19 μια εργάτρια .Ο έλεγχος είναι καθημερινός και η ΛΔΒ.Κορέα έχει τα λιγότερα κρούσματα παγκοσμίως ,οπως κι η Κούβα !! Η οποία Κούβα μετρά περί τους 135 νεκρούς μόλις απο την αρχή της πανδημίας εδώ και μήνες σταθερά γιατί έβγαλε αμέσως 20.000 γιατρούς και φοιτητές ιατρικής στο δρόμο για να ελέγχουν και να ενημερώνουν τον λαό .Οπότε ναι ρε Κικίλια μακάρι να είμασταν ΣΟΒΙΕΤΙΑ γιατί εκει αγαπούσαν τους πολίτες τους και πρόσεχαν σαν τα μάτια τους την υγεία τους !!!Εκεί η Υγεία δεν ήταν εμπόρευμα αλλά ΑΓΑΘΟ !! 


Δεν θα σας πω ένα παραμύθι για να σας κοιμίσω, αλλά θα σας παραθέσω ένα γεγονός, μήπως και σας ξυπνήσω.
Πριν από μερικές μέρες η αδελφή κάποιου γνωστού παρουσίασε κάποιο νευρολογικό σύμπτωμα. Την παίρνει και την πηγαίνει σε έναν ιδιώτη νευρολόγο. Αυτός την εξετάζει και ζητά μία αξονική τομογραφία. Την κάνει, ξαναπηγαίνει στο ιατρείο του με την εξέταση και ανήσυχος ο γιατρός της λέει ότι βρέθηκε ένας όγκος στον εγκέφαλο και πρέπει οπωσδήποτε να τη δει νευροχειρουργός και αν μπορεί να τη χειρουργήσει. Κλείνει ραντεβού στο ιατρείο ενός νευροχειρουργού και πηγαίνει να την εξετάσει. Της λέει ότι όντως είναι ένας όγκος που μπορεί να χειρουργηθεί και μάλιστα πρέπει να γίνει η επέμβαση σχετικά σύντομα, γιατί αλλιώς θα πιέσει γειτονικά στοιχεία που θα προκαλέσουν μόνιμες βλάβες ή ακόμη και το θάνατο. Της ανακοινώνει ότι θα της στοιχίσει 10.000 ευρώ.
Δεν τα έχει όμως τα χρήματα αυτά η οικογένεια, οπότε τηλεφωνεί ο αδελφός σε γνωστό του νοσοκομειακό γιατρό για να βρει λύση στο ΕΣΥ. Ο συνάδελφος, άλλης ειδικότητας, του απαντά: Να κλείσεις ραντεβού πρωινό ή απογευματινό στα νοσοκομεία της χώρας δεν υπάρχει, γιατί έχουν κλείσει (απαγορευτεί) όλα τα τακτικά ραντεβού. Αν έλθεις στα επείγοντα του νοσοκομείου, ήδη στη διαλογή των επειγόντων θα σε κόψουν γιατί δεν έχεις άμεσο επείγον πρόβλημα. Έστω και αν βάλουμε μέσον και σε αφήσουν να εξεταστείς από νευροχειρούργο, το πιθανότερο είναι να σου πει ότι θα σε ειδοποιήσουμε αργότερα όταν ανοίξει η κανονική λειτουργία των χειρουργικών κλινικών του ΕΣΥ. Αν βάλουμε μέσον και στο νευροχειρουργό και σου κάνει εισαγωγή και σε βάλει στο πρόγραμμα χειρουργείου, θα σε κόψουν οι αναισθησιολόγοι γιατί δεν υπάρχει κρεβάτι σε ΜΕΘ για μη Covid περιστατικό ούτε για δείγμα. Άρα καλύτερα ξεκίνα τις προσευχές.
ΥΓ1: Αν δεν σας άρεσε η ιστορία και προτιμάτε τα παραμύθια, σας προτείνω τις ειδήσεις στα τηλεοπτικά κανάλια.
ΥΓ2: Προτείνω στους συναδέλφους μου να σταματήσουν πλέον να ανακυκλώνουν τα αυτονόητα και σωστά μέτρα για προστασία, αποστάσεις, απομόνωση, πλύσιμο κ.λπ. και να τοποθετούνται πάνω στα ουσιαστικά προβλήματα και να προτείνουν λύσεις.
*Ο Άγγελος Νικολάου είναι Συντονιστής Διευθυντής της ΩΡΛ κλινικής του Νοσοκομείου «Παπανικολάου» (το άρθρο αναδημοσιεύεται από το «parallaxi»)


"ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ "







TOP READ