10 Μαρ 2021

“Ρίχνουν στις δικές τους διμοιρίες!” – Η Ομάδα ΔΡΑΣΗ έριχνε κρότου-λάμψης στον τραυματισμένο συνάδελφό της και σε δημοσιογράφους!

 

 (VIDEO)

Ήταν τέτοιο το αμόκ και η παράκρουση των ένστολων χούλιγκαν, που στοχοποίησαν τους πάντες: διαδηλωτές, περαστικούς, φωτορεπόρτερ, δημοσιογράφους, ακόμα και τους συναδέλφους τους!

Το τελευταίο καταγράφηκε στην κάμερα του ALPHA, με τον ανταποκριτή να προσεγγίζει το σημείο όπου ήταν πεσμένος στο έδαφος ο τραυματίας αστυνομικός και ξαφνικά να περιγράφει έντρομος και σε ζωντανή σύνδεση με το studio, την επίθεση που δέχτηκε μαζί με τους συναδέλφους του από άλλους αστυνομικούς της Ομάδας ΔΡΑΣΗ, που πετούσαν χειροβομβίδες κρότου-λάμψης, δίπλα ακριβώς από τον τραυματία συνάδελφό τους, με κίνδυνο να του προκαλέσουν ακόμα περισσότερα τραύματα!

Είναι χαρακτηριστικές οι σπαρακτικές φωνές του ανταποκριτή.

Μας ρίχνουν και εμάς! Μας ρίχνουν και εμάς! Ρίχνουν στις αστυνομικές δυνάμεις!  Ήρθε μια Ομάδα Δράση, που ρίχνει κρότου-λάμψη εναντίον μας! Για όνομα του Θεού…

Στο βάθος ακούγονται απεγνωσμένες φωνές, που λένε:
-Σταματήστε ρε! Έχουμε τραυματία

Ο Σρόιτερ λέει από το στούντιο πως οι αστυνομικοί αντί να κυνηγάν τους διαδηλωτές, κυνηγάνε τους δημοσιογράφους (!) -προφανώς για αυτόν, η πρώτη εκδοχή του φαίνεται απολύτως φυσιολογική.

Ο συνάδελφός του όμως δεν έχει ξεπεράσει το σοκ και συνεχίζει:

-Υπήρχαν διμοιρίες εδώ. Έριξαν στις διμοιρίες. Στις δικές τους διμοιρίες! Υπάρχει τραυματίας αστυνομικός!

Ένα άλλο βίντεο είναι διαφωτιστικό για το πώς ξεκίνησαν οι συμπλοκές και πώς ακριβώς τραυματίστηκε ο αστυνομικός της Ομάδας ΔΡΑΣΗ.

Βλέπουμε μια ομάδα 200 περίπου ατόμων που έχει αποκοπεί από τον κύριο όγκο της πορείας και κατεβαίνει προς την κεντρική λεωφόρο. Από τον τρόπο που κινούνται και ενεργούν είναι σχεδόν αυταπόδεικτο ότι πρόκειται για οργανωμένους οπαδούς, με εμπειρία από το γήπεδο και αντίστοιχα σκηνικά συγκρούσεων.

Όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο, ξαφνικά το συγκεντρωμένο πλάθος διαλύεται άτακτα προς όλες τις κατευθύνσεις. Λίγα δευτερόλεπτα μετά, καταλαβαίνουμε το γιατί, καθώς μια ομάδα μοτοσικλετιστών της διαβόητης Ομάδας ΔΡΑΣΗ κατευθύνεται πάνω τους με πολύ μεγάλη ταχύτητα και πετά χειροβομβίδες κρότου-λάμψης, για να τους διαλύσει.

Μόλις φρενάρουν, οι οπαδοί αντεπιτίθενται και “παίρνουν το αίμα τους πίσω” με ένα καθαρά γηπεδικό πέσιμο. Ο αστυνομικός που έτρεχε με φόρα -μαζί με τους συναδέλφους του- προς τους οπαδούς, παραδίδεται για αρκετά δευτερόλεπτα στις ορέξεις του εξαγριωμένου πλήθους, που ξεσπά την οργή του πάνω του, ενώ οι συνάδελφοί του τον εγκαταλείπουν, για να μην έχουν την τύχη του -ή μάλλον την ατυχία του.

Περιττό να σημειωθεί πως τα κανάλια δεν έδειξαν ποτέ το συγκεκριμένο πλάνο, που δείχνει πώς ακριβώς έγινε όλο το σκηνικό και το “ντου” των αστυνομικών που προκάλεσε την αντίδραση των οπαδών -που είναι ερασιτέχνες σε σχέση με τους ένστολους χούλιγκαν της ΕΛ.ΑΣ.

Κόβουν στον αέρα όποιον μιλά για το βίντεο «θα σας σκοτώσουμε»

 


Στον ΣΚΑΪ φαίνεται ότι απαγορεύεται έστω και η αναφορά στο βίντεο όπου εμφανίζονται μέλη της ομάδας ΔΡΑΣΗ να δηλώνουν ότι πάνε να σκοτώσουν διαδηλωτές.

Θύμα της λογοκρισίας του τηλεοπτικού καναλιού, και συγκεκριμένα του παρουσιαστή της πρωινής εκπομπής Δημήτρη Οικονόμου, έπεσε η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, η οποία επιχείρησε να μεταφέρει τα όσα περιέχονται στο βίντεο, γνωρίζοντας ότι το κανάλι δεν επρόκειτο να το μεταδώσει.

Εν μέσω συνεχών διακοπών και επίμονων ερωτήσεων μόνο για τον τραυματισμό αστυνομικού από τον Δ. Οικονόμου, η βουλευτής του ΚΚΕ λέει: «Έχετε κουράγιο να παίξετε την έκφραση, και την παίρνω επάνω μου, μιας ομάδας αστυνομικών που φωνάζει “Πάμε να τους γαμήσουμε, να τους σκοτώσουμε”;».

Η αντίδραση του παρουσιαστή ήταν ακαριαία: «δε σας επιτρέπουμε να μιλάτε έτσι!». «Δε μας ενδιαφέρει τι λέει το βίντεο!». «Είστε βουλευτής, να το πάρετε πίσω!».

Στις προσπάθειες της Λ. Κανέλλη να εξηγήσει περί τίνος πρόκειται, ο παρουσιαστής με περίσσιο θράσος απαιτεί δημόσια συγγνώμη: «Πρώτα θα πείτε συγγνώμη για αυτό που είπατε και μετά θα πείτε αυτό που θέλετε!».

Και αφού η βουλευτής λέει «Δική μου φράση είναι; Επειδή τη μετέφερα; Ζητώ συγγνώμη που την μετέφερα! Με τον λαό δεν μπορείτε να παίζετε αστυνομικό παιχνίδι…», ο Δ. Οικονόμου δεν την αφήνει να συνεχίσει, την κόβει και στέλνει σε διαφημίσεις με τη φράση «κλείνουμε εδώ, δεν μπορείτε να λέτε τέτοια λόγια στην τηλεόραση».

Ο Δ. Οικονόμου φαίνεται ότι προσβάλλεται πολύ από μία βωμολοχία που μεταφέρεται στην τηλεόραση («τέτοια αθωότητα στις μέρες μας;», που θα έλεγε κι ο Δ. Πουλικάκος), αλλά δεν προσβάλλεται καθόλου με το να ξεστομίζεται αυτή και η απειλή θανάτου από αστυνομικούς, ούτε από την παντελή απουσία κάλυψης του γεγονότος από το κανάλι και την εκπομπή του.

“Γ…μώ την Παναγία σας, ρε δημοσιογράφοι, μ…νιά!” – Οι ένστολοι κάφροι βρίζουν χυδαία τους ανταποκριτές των ΜΜΕ

 

(VIDEO)

Ο κατάλογος με τα χτεσινοβραδινά κατορθώματα των ένστολων Κασιδιάρηδων της ΕΛ.ΑΣ. δεν έχει τελειωμό.

Ένα ακόμα βίντεο από τη Νέα Σμύρνη δείχνει το ήθος των αφιονισμένων χούλιγκαν αστυνομικών. Ο τραυματισμένος αστυνομικός είναι πεσμένος στο έδαφος, κάποιοι συνάδελφοί του στήνουν ένα μικρό τείχος προστασίας γύρω του, ενώ βλέπουμε επίσης δημοσιογράφους και φωτορεπόρτερ που καλύπτουν τα γεγονότα, κάνοντας τη δουλειά τους.

Ξαφνικά, το σκηνικό αλλάζει, με μια άλλη ομάδα μοτοσικλετιστών της Ομάδας Δράση να πετάει χειροβομβίδες κρότου-λάμψης, ακριβώς δίπλα από τον τραυματισμένο συνάδελφό τους (!), για να διαλύσει τους δημοσιογράφους!

Οι εκπρόσωποι του Τύπου τρέπονται σε φυγή για να γλιτώσουν από την εκδικητική μανία της ΕΛ.ΑΣ., ενώ ένας από τους αστυνιμικούς ακούγεται καθαρά να τους βρίζει χυδαία.

-Γ…ώ την Παναγία σας, ρε δημοσιογράφοι, μ…νιά!

Άραγε ο κ. Οικονόμου έχει πρόβλημα με το χυδαίο υβρεολόγιο του κάφρου αστυνομικού, που στρέφεται ευθέως ενάντια στον κλάδο του; Ή εφόσον δεν το μεταδίδει η τηλεόραση, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα;

Άραγε οι διευθυντές των ΜΜΕ, που μεταδίδουν αμάσητη τη γραμμή της ΕΛ.ΑΣ. σαν παπαγάλοι, νιώθουν εντάξει απέναντι στους δικούς τους εργαζόμενους που υφίστανται αυτή τη βία;

Και πού να αποδώσουμε αλήθεια αυτό (το πολλοστό στη σειρά) περιστατικό; Είναι άραγε θέμα “κακής εκπαίδευσης”, όπως έλεγε πχ ο Μπογδάνος ή θέμα οδηγιών και καθοδήγησης από την πολιτική τους ηγεσία;

Ρητορικά, ασφαλώς, τα ερωτήματα…

“Πάμε να τους σκοτώσουμε, τελείωσαν, θα τους γ…σουμε” – Αφιονισμένα κάφροι της ΕΛ.ΑΣ. διψάν για αίμα!

 


Το βίντεο που ανέβασε στο προφίλ του ο φωτορεπόρτερ Μάριος Ραφαήλ Μπίκος φέρνει στη δημοσιότητα μια ανατριχιαστική στιχομυθία μεταξύ των ένστολων χούλιγκα της ΕΛ.ΑΣ.

Πληροφορούνται από το κέντρο τον τραυματισμό του συναδέλφου τους και δίνουν όρκο εκδίκησης μεταξύ τους, λέγοντας λες και πάνε στον πόλεμο και όχι για να επιβάλουν την τάξη.

-Πάμε να τους σκοτώσουμε! Τελείωσαν. Θα τους γ..σουμε. Θα τους σκοτώσουμε!

Είναι μερικές από τις φράσεις που ακούγονται και δείχνουν την εκδικητική μανία των πορωμένων αστυνομικών. Πολύ πιθανόν να είναι οι ίδιοι ακριβώς που λίγο αργότερα έριχναν κρότου-λάμψης στους δημοσιογράφους, ακριβώς δίπλα από τον τραυματία συνάδελφό τους, θέτοντας σε ακόμα μεγαλύτερο κίνδυνο την υγεία του.

Άραγε θα νιώσει την ανάγκη να απολογηθεί για όλα αυτά η πολιτική τους ηγεσία; Ή θα κρυφτεί επικοινωνιακά πίσω από τον τραυματισμό του αστυνομικού και το ανέκδοτο που λέγεται Ε.Δ.Ε.;

Υπολογισμοί για «οικονομική πτυχή» της ισότητα

ς

Με στόχους για την «πιο αποτελεσματική ανάκαμψη», υπολογισμούς για τη «συμμετοχή των γυναικών στην οικονομία» και διαπιστώσεις για τη «μοναδική ευκαιρία» που δημιουργεί η παρούσα κρίση, αναφέρθηκαν στη Μέρα της Γυναίκας η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και εννέα πρωθυπουργοί, μεταξύ των οποίων και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σε κοινό τους άρθρο, αντιμετωπίζουν την «ανάκαμψη» της ευρωπαϊκής οικονομίας ως «ένα τεστ και για τα δικαιώματα των γυναικών», δίνοντας συνέχεια στους «προβληματισμούς» αστικών επιτελείων που συγκλίνουν στο ζήτημα της μεγαλύτερης συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας και αποβλέπουν στο κέρδος των καπιταλιστικών επιχειρήσεων που θα φέρει η αύξηση της γυναικείας απασχόλησης.

Τα σχέδια της ΕΕ και των κυβερνήσεων για την «ανάκαμψη» της καπιταλιστικής οικονομίας, που βρίσκεται σε νέα κρίση υπό το βάρος και της πανδημίας του κορονοϊού, περιλαμβάνουν στόχους, προτάσεις και μέτρα για την προώθηση της «ισότητας των φύλων» που κινούνται σε κατεύθυνση διαμετρικά αντίθετη από τα δικαιώματα και τις ανάγκες των γυναικών.

* * *

«Η ισότητα των φύλων είναι, βεβαίως, ηθικά ο σωστός δρόμος», ισχυρίζονται οι συνυπογράφοντες το άρθρο. Το ...ενδιαφέρον τους για την «ισότητα» έχει ήδη αποτυπωθεί ανάγλυφα στους δείκτες της ανεργίας, στη συρρίκνωση του εισοδήματος των εργαζομένων, στην παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων ιδιαίτερα των γυναικών, στην επίθεση στη συλλογική δράση και στα δικαιώματα, που έχει ενταθεί την περίοδο της πανδημίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στους συντάκτες του κειμένου συμπεριλαμβάνεται και ο πρωθυπουργός της Ισπανίας, όπου οι αρχές απαγόρευσαν κάθε κινητοποίηση με αφορμή την 8η Μάρτη στη Μαδρίτη, επιβεβαιώνοντας ότι οι περιορισμοί, οι απαγορεύσεις και η καταστολή δεν είναι «πατέντα» της ελληνικής κυβέρνησης.

Δίπλα στην «ηθική» πλευρά, προσοχή δίνεται στην «οικονομική πτυχή της ισότητας των φύλων». «Οι κοινωνίες ισότητας των φύλων είναι πλουσιότερες κοινωνίες, με όλη τη σημασία της λέξης. Οι οικονομίες στις οποίες υπάρχει ισότητα των φύλων αποδίδουν καλύτερα, σύμφωνα με όλες τις έρευνες», σημειώνουν και τονίζουν την ανάγκη να αξιοποιηθούν «όλες οι οικονομικές και επιχειρηματικές δυνατότητες των γυναικών», προκειμένου να οδηγήσουν σε «ισχυρότερες, πιο ανθεκτικές οικονομίες και κοινωνίες».

Τα σχέδια για την «ανάκαμψη» φέρνουν μαζί τους μέτρα και ρυθμίσεις που επιτίθενται στα εργασιακά δικαιώματα, στο όνομα της «ισορροπίας» επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής, γενικεύουν τις «ευέλικτες» μορφές απασχόλησης στο σύνολο του εργατικού δυναμικού, βάζουν στο στόχαστρο δικαιώματα και καταδικάζουν τις γυναίκες σε ωράριο και ζωή «λάστιχο».

* * *

Οσον αφορά τη χώρα μας, οι προβληματισμοί που συνυπογράφει ο πρωθυπουργός έχουν πάρει σάρκα και οστά στις προτάσεις που περιλαμβάνει το «Σχέδιο Ανάπτυξης» της «Επιτροπής Πισσαρίδη». Η χαμηλή συμμετοχή των γυναικών στην «αγορά εργασίας», σύμφωνα με τα πορίσματα της επιτροπής, μειώνει το «παραγωγικό δυναμικό της χώρας» και συνεπάγεται «οικονομικό κόστος». Η αντιμετώπιση της «υποεκπροσώπησης» των γυναικών περιλαμβάνει την προσήλωση στη «γενική ηλικία συνταξιοδότησης των 67 ετών» χωρίς «εξαιρέσεις» από τους «καθολικούς κανόνες», αλλά και «αναθεώρηση» των ρυθμίσεων που διέπουν τις άδειες μητρότητας.

Οι ισχύουσες άδειες μητρότητας (τοκετού και λοχείας, φροντίδας παιδιού, εξάμηνη άδεια προστασίας της μητρότητας) στοχοποιούνται από την επιτροπή ως ...«αντικίνητρο» που εμποδίζει τις επιχειρήσεις να προσλάβουν γυναίκες. Ετσι, στο όνομα της «διευκόλυνσης» της πληρέστερης ένταξης των γυναικών και της αντιμετώπισης των «θεσμικών ακαμψιών» που τους στερούν τις «ίσες ευκαιρίες» στην αγορά εργασίας, στην ημερήσια διάταξη μπαίνουν νέες περικοπές και εξαιρέσεις.

* * *

Στις Θέσεις της ΚΕ του ΚΚΕ για το 21ο Συνέδριο του Κόμματος σημειώνεται ανάμεσα σε άλλα: «Συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο της επίθεσης του κεφαλαίου, των αστικών επιτελείων στην ΕΕ και την Ελλάδα, η γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας και της τηλεργασίας σε γυναικείο εργατικό δυναμικό, στο όνομα της "συμφιλίωσης της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής". Ταυτόχρονα, εμπλουτίζονται τα μέτρα για να διαχειριστούν τις οξυμένες συνέπειες από την επέκταση της μισθωτής εργασίας των γυναικών και την έλλειψη κοινωνικής στήριξης της μητρότητας, σε συνθήκες που οι στρατηγικές επιλογές της ΕΕ οδηγούν στη συρρίκνωση και εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών Υγείας - Πρόνοιας (...)

Το έδαφος πάνω στο οποίο στηρίζονται αυτές οι πολιτικές πρακτικές είναι η παρωχημένη, συντηρητική αντίληψη της ατομικής ευθύνης για τη φροντίδα της οικογένειας, η οποία το πολύ - πολύ να μοιράζεται πιο ισότιμα ανάμεσα στις γυναίκες και τους άνδρες, ενώ ουσιαστικά υποβαθμίζει την κοινωνική ευθύνη για ουσιαστικά μέτρα στήριξης της οικογένειας, που λογαριάζονται με τη λογική του "κόστους" για το αστικό κράτος και του οφέλους για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Αυτό καθορίζει και την όποια λειτουργία υπηρεσιών και δομών φροντίδας βρεφών, νηπίων, ηλικιωμένων, ΑμεΑ, με προσαρμογή τους στις ευέλικτες εργασιακές σχέσεις των εργαζόμενων μητέρων».

Δεν θα τους περάσει!


Η χτεσινή μεγαλειώδης συγκέντρωση σωματείων, φορέων και κατοίκων στη Νέα Σμύρνη έδωσε μαχητική απάντηση στον κρατικό αυταρχισμό και στην προσπάθεια της κυβέρνησης να τρομοκρατήσει το λαό, να βάλει στον πάγο τους αγώνες και τις διεκδικήσεις του. Γιατί αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που κρύβεται πίσω από την κλιμάκωση της αστυνομικής βίας και καταστολής, παράλληλα με την ένταση της αντιλαϊκής επίθεσης στην Υγεία, στα Εργασιακά, στην Εκπαίδευση.

Αυτό ακριβώς προσπαθεί να κρύψει η κυβέρνηση της ΝΔ, που με κάθε αφορμή στέλνει μήνυμα κρατικής πυγμής με αποδέκτη το λαό, δίνοντας κάλυψη στην αστυνομική βία και αξιοποιώντας επεισόδια όπως αυτά που στήθηκαν χτες στη Νέα Σμύρνη από ύποπτους μηχανισμούς, με τη συνδρομή προβοκατόρικων στοιχείων, χωρίς να καταφέρουν να αμαυρώσουν τη μεγάλη κινητοποίηση του λαού της Αθήνας.

Αυτό προσπαθούν να κρύψουν όμως και δυνάμεις όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, που παρουσιάζει την κλιμάκωση της καταστολής ως αποκλειστικότητα της «δεξιάς» ΝΔ, ως δείγμα «αποτυχίας» της «νεοφιλελεύθερης» πολιτικής της. Δεν μπορούν να κρυφτούν για παράδειγμα οι ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ, που ως κυβέρνηση ξανάβγαλε τις «αύρες» στους δρόμους ενάντια σε νεολαίους διαδηλωτές, το χτύπημα αντιιμπεριαλιστικών διαδηλώσεων, ο προπηλακισμός συνταξιούχων κ.λπ.

Ο λαός δεν πρέπει να ξεχάσει ότι το έδαφος για την ένταση της κρατικής καταστολής στρώνεται χρόνια τώρα από όλες τις αστικές κυβερνήσεις, με τους νόμους που ψηφίζουν, δίνοντας ο ένας την αντιλαϊκή σκυτάλη στον άλλο. Οτι όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, έχουν βάλει το λιθαράκι τους σε αυτήν την κατεύθυνση.

Τέτοιοι είναι οι διαδοχικοί νόμοι για τον περιορισμό του απεργιακού δικαιώματος, και ενώ ήδη τα αστικά δικαστήρια βγάζουν «παράνομες» 9 στις 10 απεργίες, ανοίγοντας δρόμο για ακόμα μεγαλύτερη παρέμβαση του κράτους και της εργοδοσίας στα σωματεία, ως την «άλλη όψη» των αντεργατικών ανατροπών και της έντασης της εκμετάλλευσης.

Τέτοια είναι και τα αντιδραστικά νομοθετήματα με στόχο να «θωρακιστούν» οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, από την ποινικοποίηση του αγώνα ενάντια στους πλειστηριασμούς επί ΣΥΡΙΖΑ μέχρι την «αποστείρωση» των πανεπιστημίων από τους αγώνες του φοιτητικού κινήματος, με «αποκορύφωμα» τον νόμο Χρυσοχοΐδη - Κεραμέως για αστυνομία μέσα στις σχολές, που θα περιφρουρεί το «πανεπιστήμιο - επιχείρηση».

Τέτοια επίσης είναι ο κατάπτυστος νόμος για τον περιορισμό των διαδηλώσεων με στόχο το εργατικό - λαϊκό κίνημα, οι Οδηγίες και κατευθύνσεις της ΕΕ «για την αντιμετώπιση του ριζοσπαστισμού» που μαζί ενσωμάτωσαν στην ελληνική νομοθεσία, βάζοντας στο στόχαστρο την ανατρεπτική αντικαπιταλιστική πάλη του λαού και τη δράση των Κομμουνιστικών Κομμάτων, όπως ήδη γίνεται σε χώρες - μέλη της ΕΕ.

Τέτοιοι είναι οι «τρομονόμοι», που έχουν αποδέκτη το εργατικό - λαϊκό κίνημα, αλλά και το τεράστιο πλέγμα παρακολούθησης και χαφιεδισμού, από τις βάσεις βιομετρικών δεδομένων μέχρι τις παρακολουθήσεις με στόχο την πάλη σωματείων και φορέων. Πάνω εκεί οξύνονται η καταστολή, η τρομοκρατία, η βία απέναντι στον «εχθρό λαό».

Ολα αυτά δεν είναι «εμμονές» μιας κυβέρνησης ή ενός κόμματος, δεν είναι κάποιοι «ακραίοι θύλακες» των δυνάμεων καταστολής που πρέπει να ελεγχθούν, δεν αντιμετωπίζονται με μέτρα «ρύθμισης της καταστολής» όπως προτείνουν διάφορα πολιτικά κόμματα και νομικοί.

Ειδικά τώρα που η λαϊκή δυσαρέσκεια δυναμώνει εξαιτίας της διαχείρισης της πανδημίας σε βάρος των λαϊκών αναγκών, της οικονομικής κρίσης και της ανασφάλειας, η ένταση της καταστολής είναι απαραίτητο συμπλήρωμα των προσπαθειών χειραγώγησης από την κυβέρνηση, το κράτος, τα αστικά επιτελεία.

Δεν θα τους περάσει! Το μήνυμα αυτό στέλνει η «οργανωμένη απειθαρχία» χιλιάδων εργαζομένων, λαού και νεολαίας, που παλεύουν συγκροτημένα μέσα από τα συνδικάτα και τους άλλους φορείς για μέτρα προστασίας της υγείας και των δικαιωμάτων τους, για την υπεράσπιση των λαϊκών ελευθεριών και των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.

Που πρωτοστατούν στον αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και την καταστολή, ξεσκεπάζοντας τις ευθύνες της σημερινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων για τη θωράκιση του κράτους, που συνθλίβει τις ανάγκες του λαού και απαντά με βία στις δίκαιες διεκδικήσεις του, για να θωρακίσει τα συμφέροντα και τα κέρδη του κεφαλαίου.

9 Μαρ 2021

Ποιός έχασε την ντροπή για να την βρει ο Κυρανάκης;

 


  Ήταν Μάρ­της του 2019 όταν από το πάνελ τη­λε­ο­πτι
­κής εκ­πο­μπής, πα­ρι­στά­νο­ντας τον «εξευ­γε­νι­σμέ­νο Κα­σι­διά­ρη», εκτό­ξευε την – χρυ­σαυ­γί­τι­κης κοπής –
 χυ­δαία και ανι­στό­ρη­τη συ­κο­φα­ντία ότι την πε­ρί­ο­δο της Κα­το­χής «οι κομ­μου­νι­στές σκό­τω­ναν Έλ­λη­νες».

 Ήταν Ιού­νης του 2019 όταν επι­χει­ρού­σε, ως υπο­ψή­φιος βου­λευ­τής του Νό­τιου Τομέα της B’ Αθή­νας, να ψα­ρέ­ψει στα θολά νερά της ακρο­δε­ξιάς γρά­φο­ντας στο Twitter πως το επί­δο­μα γέν­νη­σης που είχε υπο­σχε­θεί το κόμμα του θα δί­νο­νταν «σε Ελ­λη­νό­που­λα», διευ­κρι­νί­ζο­ντας μά­λι­στα πως προ­ο­ρί­ζο­νταν για «παι­διά που γεν­νιού­νται από Έλ­λη­νες γο­νείς» … Όλως τυ­χαί­ως, λί­γους μήνες πριν, την ίδια πρό­τα­ση για επί­δο­μα «σε κάθε νέο Ελ­λη­νό­που­λο που γεν­νιέ­ται στην Αθήνα» είχε κάνει ο υπο­ψή­φιος της να­ζι­στι­κής-εγκλη­μα­τι­κής Χρυ­σής Αυγής για το Δήμο Αθη­ναί­ων Κα­σι­διά­ρης.

 Ήταν Ιού­λης του 2019 όταν σε τη­λε­ο­πτι­κή εκ­πο­μπή (One Talk) απα­ντού­σε στο ερώ­τη­μα «τι είναι κομ­μου­νι­σμός» ανα­μα­σώ­ντας τις γνω­στές, μου­χλια­σμέ­νες αντι­κομ­μου­νι­στι­κές αε­ρο­λο­γί­ες που ως γνή­σιος εκ­πρό­σω­πος της τάξης του δι­δά­χθη­κε να πα­πα­γα­λί­ζει: «Ο κομ­μου­νι­σμός δεν είναι  δη­μο­κρα­τία, είναι ένα ολο­κλη­ρω­τι­κό κα­θε­στώς, όπου δεν έχεις δι­καί­ω­μα να εκ­φρά­σεις ελεύ­θε­ρα την άποψή σου, να κά­νεις ελεύ­θε­ρα αυτό που θέ­λεις και ονει­ρεύ­ε­σαι».

 Ήταν Οκτώ­βρης του 2019 όταν, κατά την διάρ­κεια πα­ρου­σί­ας του σε εκ­πο­μπή της ΕΡΤ, δεν έβρι­σκε ρα­τσι­στι­κό («Το να λέμε ότι τα ερω­τή­μα­τα και η ανη­συ­χία είναι ρα­τσι­σμός είναι κάτι πολύ χο­ντρό») το πα­ρα­λή­ρη­μα επι­στο­λής της ΟΝΝΕΔ Πε­ντέ­λης στην οποία, με­τα­ξύ άλλων, ση­μειώ­νο­νταν οι εξής… «ανη­συ­χί­ες»: «Δε θα δε­χτού­με την αλ­λοί­ω­ση του πα­τρο­γο­νι­κού μας πο­λι­τι­σμού»«Πως θα αντι­με­τω­πί­σου­με τα σε­ξουα­λι­κά πει­ράγ­μα­τα των νε­α­ρών μου­σουλ­μά­νων ένα­ντι των Ελ­λη­νί­δων μα­θη­τριών μας…»«Όλοι γνω­ρί­ζουν ότι οι με­τα­νά­στες και οι πρό­σφυ­γες δη­λώ­νουν ψεύ­τι­κες ηλι­κί­ες».

 Ήταν Νο­έμ­βρης του 2019 όταν – και πάλι από τα τη­λε­ο­πτι­κά πα­ρά­θυ­ρα – υπε­ρα­σπί­ζο­νταν με σθέ­νος το «μπάρ­μπε­κιου πάρτυ κατά της λα­θρο­με­τα­νά­στευ­σης» που έστη­ναν ακρο­δε­ξιές-ρα­τσι­στι­κές ορ­γα­νώ­σεις έξω από την προ­σφυ­γι­κή δομή στα Δια­βα­τά.

 Ήταν Σε­πτέμ­βρης του 2020 όταν, σε άλλη μια προ­σπά­θεια του να «βγά­λει λάδι» την κυ­βερ­νη­τι­κή πο­λι­τι­κή και το σάπιο σύ­στη­μα που υπη­ρε­τεί, ο ίδιος τύπος μας ενη­μέ­ρω­νε ότι τα υψηλά πο­σο­στά ανερ­γί­ας στους νέους οφεί­λο­νται στο ότι οι… άνερ­γοι δεν ξέ­ρουν να ψά­χνουν δου­λειά, «πάνε απο πο­λι­τι­κό γρα­φείο σε πο­λι­τι­κό γρα­φείο» και «δεν κά­θο­νται να κά­νουν μια σωστή δό­μη­ση βιο­γρα­φι­κού». Αυτά τα… υψη­λού επι­πέ­δου μα­θή­μα­τα πο­λι­τι­κής προ­έρ­χο­νταν από έναν βου­λευ­τή που… «δό­μη­σε» το βιο­γρα­φι­κό του, με­τα­ξύ άλλων, ως μέλος της ΔΑΠ Νο­μι­κής, γραμ­μα­τέ­ας διε­θνών σχέ­σε­ων της ΟΝΝΕΔ και πρό­ε­δρος της Νε­ο­λαί­ας του Ευ­ρω­παϊ­κού Λαϊ­κού Κόμ­μα­τος.

 Ήταν Οκτώ­βρης του 2020 όταν, έχο­ντας συμ­βου­λέ­ψει τη νε­ο­λαία για το πως θα βρει δου­λειά, απο­φά­σι­σε να ασχο­λη­θεί με το δη­μό­σιο σύ­στη­μα Υγεί­ας υπο­στη­ρί­ζο­ντας, ούτε λίγο, ούτε πολύ, ότι δεν υπάρ­χει λόγος ενί­σχυ­σης των δη­μό­σιων δομών Υγεί­ας με μό­νι­μο υγειο­νο­μι­κό προ­σω­πι­κό αφού… «η παν­δη­μία δεν είναι μό­νι­μη»! Επει­δή όσο κι’ αν προ­σπα­θή­σου­με δεν θα μπο­ρέ­σου­με να απο­δώ­σου­με σε όλο του το με­γα­λείο το απαύ­γα­σμα της ΔΑ­Πί­τι­κης φι­λο­σο­φί­ας, πα­ρα­θέ­του­με αυ­τού­σιο το από­σπα­σμα: «Δη­λα­δή αν θέ­λου­με κά­ποιον να μας κάνει καλά, έχει ση­μα­σία αν είναι μό­νι­μος ή επι­κου­ρι­κός; Ας σο­βα­ρευ­τού­με επι­τέ­λους… Η παν­δη­μία θα διαρ­κέ­σει συ­γκε­κρι­μέ­νο χρο­νι­κό διά­στη­μα. Δεν είναι μό­νι­μη. Για να μας κάνει κά­ποιος καλά σε μια ΜΕΘ δεν έχει καμία ση­μα­σία αν είναι μό­νι­μος ή αν είναι συμ­βα­σιού­χος…».

 Ήταν Νο­έμ­βρης του 2020 όταν ο νε­ό­κο­πος βου­λευ­τής με το «δο­μη­μέ­νο» βιο­γρα­φι­κό και τις διό­λου ρα­τσι­στι­κές από­ψεις τα «έβαλε» με την διε­θνή επι­στη­μο­νι­κή κοι­νό­τη­τα, κα­τη­γο­ρώ­ντας την ότι «έχει στα­θεί κα­τώ­τε­ρη των πε­ρι­στά­σε­ων» (σε αντί­θε­ση, προ­φα­νώς, με την κυ­βέρ­νη­ση Μη­τσο­τά­κη που στά­θη­κε στο ύψος των πε­ρι­στά­σε­ων) στη μάχη κατά της παν­δη­μί­ας και στην έρευ­να για το εμ­βό­λιο. Αρ­γό­τε­ρα, εξαι­τί­ας της εύ­λο­γης κα­τα­κραυ­γής που ξε­σή­κω­σε, ανα­κά­λε­σε το σχό­λιο του…

Σε όλα τα πα­ρα­πά­νω ήρθε χθες να προ­στε­θεί ένα ακόμη κο­ρυ­φαίο δείγ­μα «αρι­στεί­ας»…

Λει­τουρ­γώ­ντας με όρους απρο­κά­λυ­πτου χα­φιε­δι­σμού, ως «Αρ­τέ­μης Μά­τσας» του πο­λι­τι­κού συ­στή­μα­τος, δη­μο­σιο­ποί­η­σε «στον αέρα» τη­λε­ο­πτι­κής εκ­πο­μπής το ονο­μα­τε­πώ­νυ­μο του αν­θρώ­που που ξυ­λο­κο­πή­θη­κε άγρια από αστυ­νο­μι­κούς την Κυ­ρια­κή στη Νέα Σμύρ­νη. Και αφού με μι­σό­λο­γα κα­τα­δί­κα­σε το ξυ­λο­φόρ­τω­μα του αν­θρώ­που, έσπευ­σε στην συ­νέ­χεια να… δι­καιο­λο­γή­σει την πράξη των αστυ­νο­μι­κών με το επι­χεί­ρη­μα ότι το θύμα είχε συμ­με­τά­σχει σε «επί­θε­ση στο υπουρ­γείο Υγεί­ας σε δια­μαρ­τυ­ρία υπέρ του Κου­φο­ντί­να».

Αυτός είναι ο βου­λευ­τής της Νέας Δη­μο­κρα­τί­ας Κων­στα­ντί­νος Κυ­ρα­νά­κης, γέν­νη­μα-θρέμ­μα του αστι­κού πο­λι­τι­κού συ­στή­μα­τος και της συ­νο­μο­τα­ξί­ας των «αρί­στων», εκεί που η «ντρο­πή» ήταν, είναι και θα πα­ρα­μεί­νει άγνω­στη λέξη…

Νίκος Μότ­τας

Το μυστικό της κατασκευασμένης «κοινωνικής ευθύνης» αρχίζει από «ευ…»

 


Η ιστορία των “πιστοποιητικών” και των “εγκρίσεων”…
Αυτά (σ.σ. εδώ και εδώ) φαίνονται τερατώδη· και είναι. Υπάρχει όμως ακόμα μεγαλύτερο βάθος. Κάποιος θα όφειλε να αναρωτηθεί: «Μα τι νταλκάς είναι αυτός για έναν ιό που είτε έτσι είτε αλλιώς σ’ ένα χρόνο από τώρα θα είναι παρελθόν; Προς τι όλη αυτή η φασαρία για κάτι που όχι μόνο είναι γενικά περιορισμένης επικινδυνότητας αλλά, επιπλέον, είναι εντελώς προσωρινό; Τρελλάθηκαν εντελώς τα κράτη και οι λακέδες τους;»

Όχι, δεν τρελλάθηκαν! Κάντε τώρα την άσκηση σκέψης: αφαιρέστε απ’ όλη αυτή την κατασκευή τον προσωρινό covid και κρατείστε όλα τα υπόλοιπα στη θέση τους. Τι βλέπετε;
Α) Την κατασκευή και την εμπέδωση μιας ιδέας περί «κοινωνικής ευθύνης» κατασκευασμένης (ή επικυρωμένης) δια της βίας απ’ τα πάνω, απ’ τα κράτη και τα αφεντικά του καπιταλιστικού 21ου αιώνα…
Β) Τη νομιμοποίηση των καθολικών απαγορεύσεων σε οποιαδήποτε έκταση ή/και ένταση κρίνουν τα αφεντικά στο όνομα αυτής ακριβώς της «κοινωνικής ευθύνης»…
Γ) Τη νομιμοποίηση των διαρκών ελέγχων άρα και των διαρκών εγκρίσεων, πιστοποιήσεων «καταλληλότητας – για – ‘υπεύθυνη’ – κοινωνική – ζωή», όποια κι αν είναι κάθε φορά τα κριτήρια…
Δ) Ή, αντίστροφα, τη νομιμοποίηση των αποκλεισμών όσων θεωρούνται «μη εγκεκριμένοι», «ακατάλληλοι – για – ‘υπεύθυνη’ – κοινωνική – ζωή», όποια κι αν είναι κάθε φορά τα κριτήρια…

-Σας φαίνονται λίγα, ασήμαντα ή «κενά περιεχομένου»; Κακώς, κάκιστα. Αν δεν μπορείτε να καταλάβετε τι σημαίνει (τι επιτρέπει…) αυτή η συμπαγής «βάση», τότε συνεχείστε την άσκηση σκέψης προσθέτοντας σ’ αυτήν την βάση κάτι απ’ τα πιο κάτω, ή οποιονδήποτε συνδυασμό τους:

– ένα οποιοδήποτε νόσημα, όχι υποχρεωτικά «μεταδοτικό», όπως ας πούμε διαγνωσμένο «ψυχολογικό πρόβλημα» (υπάρχει κάποιος από εσάς που θα γλύτωνε μια τέτοια σχολαστική διάγνωση;)

– οποιαδήποτε «ακατάλληλη συμπεριφορά», ακόμα και παρελθούσα, με «πιθανότητα υποτροπής», όπως αυτά τα στοιχεία προκύπτουν απ’ τον ατομικό ψηφιακό σας φάκελο…

– οποιαδήποτε «γενετική προδιάθεση» για οποιαδήποτε συμπεριφορά, νόσημα, στάση ζωής, επιλογή ή άποψη που «διαταράσσει την ομαλή κοινωνική ζωή» – σε σχέση με το “κανονικό” και το “ομαλό” όπως oρίζεται απ’ τις αρχές κάθε φορά…

Δεν θα ήταν αρκετά αυτά για να επενδύσουν κράτη και αφεντικά (του βιο-πληροφορικο-ασφαλίτικου συμπλέγματος) τόσο βαριά και τόσο βίαια σε κάτι τόσο ασήμαντο και προσωρινό όπως ο τσαχπίνης; Είναι και παραείναι – μόνο που περισσότεροι / ες δεν τολμούν να τα αντικρίσουν σαν Το νόημα της εξουσίας (της βιοπολιτικής εξουσίας) στον υπόλοιπο 21ο αιώνα. Το πολύ πολύ να ρίξουν μια ροχάλα στον τάφο του Φουκώ· και καθάρισαν.

Έχουν όνομα αυτά. Λέγονται κοινωνικός ευγονισμός. Έχει μακρύ παρελθόν… Είναι κάποιος που δεν το ξέρει;

[...]

Πηγή: Sarajevo

Αστυ­νο­μι­κή βία: Σύμ­φυ­τη με την εξου­σία του κε­φα­λαί­ου

 


 

Η χθε­σι­νή βάρ­βα­ρη επί­θε­ση αστυ­νο­μι­κών δυ­νά­με­ων
απέ­να­ντι σε κα­τοί­κους της Νέας Σμύρ­νης ήρθε να προ­στε­θεί στην μακρά αλυ­σί­δα γε­γο­νό­των που σχε­τί­ζο­νται με φαι­νό­με­να αστυ­νο­μι­κής βίας, αυ­ταρ­χι­σμού και ασυ­δο­σί­ας.

Αμέ­τρη­τα τα πα­ρα­δείγ­μα­τα των τε­λευ­ταί­ων μηνών: Επί­θε­ση σε φοι­τη­τές και συλ­λή­ψεις εντός του ΑΠΘ, διά­λυ­ση συ­γκε­ντρώ­σε­ων στο κέ­ντρο της Αθή­νας με ξύλο, χη­μι­κά και αύρες, όργιο βίας και κα­τα­στο­λής στις επε­τεί­ους του Πο­λυ­τε­χνεί­ου και της δο­λο­φο­νί­ας Γρη­γο­ρό­που­λου, ει­σβο­λή δυ­νά­με­ων των ΜΑΤ σε πα­νε­πι­στη­μια­κές σχο­λές, μέχρι και ει­σβο­λή σε πο­λυ­κα­τοι­κί­ες (βλ. Σε­πό­λια) και χρήση βίας απέ­να­ντι σε οι­κο­γέ­νειες, κλπ.


Είναι σαφές ότι τον τε­λευ­ταίο χρόνο, στο πλαί­σιο του δόγ­μα­τος «νόμος και τάξη» που επι­χει­ρεί να εφαρ­μό­σει η κυ­βέρ­νη­ση της ΝΔ, πα­ρα­τη­ρεί­ται όξυν­ση φαι­νο­μέ­νων αστυ­νο­μι­κής βίας και κα­τα­στο­λής. Με ευ­θύ­νη του πρω­θυ­πουρ­γού Κ. Μη­τσο­τά­κη, του «αρ­χι­σε­ρί­φη» υπουρ­γού Χρυ­σο­χοϊ­δη και στε­λε­χών της ΝΔ βρί­σκε­ται σε εξέ­λι­ξη μια προ­πα­γαν­δι­στι­κή προ­σπά­θεια να πα­ρου­σια­στεί η κρα­τι­κή βία και κα­τα­στο­λή ως δήθεν «πά­τα­ξη της εγκλη­μα­τι­κό­τη­τας» και «προ­στα­σί­ας» του δη­μό­σιου χώρου από «μειο­ψη­φί­ες». Πρό­κει­ται, επί της ου­σί­ας, για μια χυ­δαία προ­σπά­θεια κα­τα­συ­κο­φά­ντη­σης του ερ­γα­τι­κού-συν­δι­κα­λι­στι­κού κι­νή­μα­τος, των αγω­νι­ζό­με­νων φοι­τη­τών και μα­θη­τών και όποιου αντι­δρά στην βαρ­βα­ρό­τη­τα των αντι­λαϊ­κών πο­λι­τι­κών της κυ­βέρ­νη­σης. Σε αυτό το πλαί­σιο η κυ­βέρ­νη­ση επεν­δύ­ει στον «κοι­νω­νι­κό αυ­το­μα­τι­σμό», επι­χει­ρώ­ντας να ενερ­γο­ποι­ή­σει τα μι­κρο­α­στι­κά, συ­ντη­ρη­τι­κά αντα­να­κλα­στι­κά των «κυρ-Πα­ντε­λή­δων» αυτής της κοι­νω­νί­ας που στο πρό­σω­πο της αστυ­νο­μί­ας βλέ­πουν τον εγ­γυ­η­τή της υπο­τι­θέ­με­νης «κοι­νω­νι­κής ει­ρή­νης».


Ωστό­σο, η αστυ­νο­μι­κή βία δεν είναι τω­ρι­νό φαι­νό­με­νο. Είναι ένα φαι­νό­με­νο που σχε­τί­ζε­ται με την ίδια την φύση της αστυ­νο­μί­ας ως μη­χα­νι­σμού κα­τα­στο­λής του αστι­κού κρά­τους. Αν κάνει κα­νείς μια ιστο­ρι­κή ανα­δρο­μή στο πρό­σφα­το πα­ρελ­θόν, θα θυ­μη­θεί την βιαιό­τη­τα με την οποία τα ΜΑΤ της κυ­βέρ­νη­σης ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ-ΑΝΕΛ αντι­με­τώ­πι­ζαν απερ­γούς και δια­δη­λω­τές.

Αν ανα­τρέ­ξει κα­νείς 20 και 30 χρό­νια πριν θα δει το ανε­λέ­η­το ξύλο, τα δα­κρυ­γό­να και την τρο­μο­κρα­τία της αστυ­νο­μί­ας επί των κυ­βερ­νή­σε­ων του ΠΑΣΟΚ και θα θυ­μη­θεί το πε­ρι­βό­η­το «το κρά­τος είστε εσείς» που απή­υ­θυ­νε προς τα σώ­μα­τα ασφλεί­ας ο Κων/νος Μη­τσο­τά­κης. Ποιός ξε­χνά­ει, για πα­ρά­δειγ­μα, τους δια­βό­η­τους «τρο­μο­νό­μους» που ψή­φι­σαν το ΠΑΣΟΚ (2001) και η ΝΔ (2004) και οι οποί­οι προ­ε­τοί­μα­σαν το έδα­φος για την ποι­νι­κο­ποί­η­ση ερ­γα­τι­κών-λαϊ­κών κι­νη­το­ποι­ή­σε­ων;

«Δεν υπάρ­χει κα­νέ­να κρά­τος, έστω και το πιο δη­μο­κρα­τι­κό, που να μην έχει στο σύ­νταγ­μά του πα­ρα­θυ­ρά­κια και επι­φυ­λά­ξεις, που εξα­σφα­λί­ζουν στην αστι­κή τάξη τη δυ­να­τό­τη­τα να κι­νη­το­ποιεί στρα­τεύ­μα­τα ενά­ντια στους ερ­γά­τες, να κη­ρύσ­σει το στρα­τιω­τι­κό νόμο κτλ. “σε πε­ρί­πτω­ση δια­τά­ρα­ξης της τάξης” – Στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα, σε πε­ρί­πτω­ση που η εκ­με­ταλ­λευό­με­νη τάξη “πα­ρα­βιά­ζει” το κα­θε­στώς της σκλα­βιάς της και κάνει προ­σπά­θειες να φέ­ρε­ται όχι δου­λι­κά».

-Β.Ι. Λένιν, «Η προ­λε­τα­ρια­κή επα­νά­στα­ση και ο απο­στά­της Κά­ου­τσκι», «Απα­ντα», εκδ. «Σύγ­χρο­νη Εποχή», τ. 37

Η αστυ­νο­μι­κή βία και κα­τα­στο­λή, λοι­πόν, έχουν πολύ μακρά ιστο­ρία που είναι σύμ­φυ­τη με την ίδια την ύπαρ­ξη του ελ­λη­νι­κού αστι­κού κρά­τους. Από το «ιδιώ­νυ­μο» του «εθνάρ­χη» Ελ. Βε­νι­ζέ­λου μέχρι τον πρό­σφα­το χου­ντι­κής έμπνευ­σης νόμο περί απα­γό­ρευ­σης συ­γκε­ντρώ­σε­ων των Μη­τσο­τά­κη-Χρυ­σο­χοϊ­δη, οι δυ­νά­μεις της αστυ­νο­μί­ας δια­παι­δα­γω­γού­νται να προ­στα­τεύ­ουν, με όλα τα δια­θέ­σι­μα μέσα, την εξου­σία του κε­φα­λαί­ου απέ­να­ντι στον «εχθρό λαό».

Γι’ αυτό και στο πλαί­σιο του ση­με­ρι­νού αστι­κού κρά­τους είναι ου­το­πι­κό το σύν­θη­μα περί «εκ­δη­μο­κρα­τι­σμού» της αστυ­νο­μί­ας και απο­προ­σα­να­το­λι­στι­κά τα αι­τή­μα­τα για «διά­λυ­ση των ΜΑΤ». Κατά συ­νέ­πεια, η οργή και η αγα­νά­κτη­ση για τα φαι­νό­με­να αστυ­νο­μι­κής αυ­θαι­ρε­σί­ας και κα­τα­στο­λής πρέ­πει να στο­χεύ­ει στη μήτρα του φαι­νο­μέ­νου που δεν είναι άλλη από το βάρ­βα­ρο εκ­με­ταλ­λευ­τι­κό σύ­στη­μα.


Νίκος Μότ­τας


Οι υγειονομικοί του ιδιωτικού τομέα να μπουν και αυτοί στη μάχη...


Ενα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας του κορονοϊού όλοι οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα συνεχίζουμε να δίνουμε τεράστια μάχη για να εξασφαλίσουμε την υγεία μας, για να εξασφαλίσουμε το μεροκάματο, για να στηρίξουμε τα παιδιά και τους γονείς μας. Χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι έχουν μείνει χωρίς εισόδημα εδώ και μήνες.

Οι συνάδελφοί μας υγειονομικοί στο δημόσιο τομέα έχουν δώσει τεράστια μάχη, παρά τις ελλείψεις και την επιλογή όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων να απαξιώσουν το δημόσιο σύστημα Υγείας, για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις λαϊκές οικογένειες που στενάζουν.

Οι εκατοντάδες χιλιάδες ασθενείς που εξυπηρετούνταν στα δημόσια νοσοκομεία, μένουν στο δρόμο, χωρίς φροντίδα, καθώς τα νοσοκομεία έχουν πλέον γίνει μονάδες αντιμετώπισης μιας νόσου, του κορονοϊού.

* * *

Υπάρχει όμως και ένα κομμάτι της κοινωνίας μας, οι κλινικάρχες και οι μεγαλοεργοδότες του ιδιωτικού τομέα Υγείας, που όχι μόνο δεν έχει θυσιάσει το παραμικρό αλλά αισχροκερδεί σε περίοδο πανδημίας ξεζουμίζοντας τις λαϊκές οικογένειες που βρίσκονται σε απελπιστική ανάγκη. Αισχροκερδεί στις πλάτες όλων των υγειονομικών του ιδιωτικού τομέα, στους οποίους επιβάλλει εξοντωτικούς ρυθμούς εντατικοποίησης και χαμηλά μεροκάματα. Και όλα αυτά ακόμα και τώρα, στο τρίτο πια κύμα της πανδημίας, τώρα που δεν υπάρχει ούτε κενό κρεβάτι στα δημόσια νοσοκομεία, με τις πλάτες της κυβέρνησης!

Από την πρώτη μέρα στη δουλειά οι εργοδότες μας προσπαθούν να μας κάνουν να ξεχάσουμε αυτά που ξέρουμε, να μας μάθουν ότι ο ασθενής είναι αποκλειστικά πελάτης, ότι όποιος έχει τσέπη μπορεί να αγοράσει καλύτερες υπηρεσίες Υγείας, ότι αν τα περιστατικά βαρύνουν ανεβάζουν το κόστος και καλύτερα να τους στείλουμε στο Δημόσιο, να μη χαλάμε και τα στατιστικά της κλινικής.

Προσπαθούν να μας πείσουν ότι η Υγεία είναι εμπόρευμα, και μάλιστα δικό τους εμπόρευμα που μπορούν να το αγοράζουν και να το πουλάνε όσο αυτοί θέλουν.

Και ενώ βλέπουμε τα ταμεία τους χρόνια τώρα να γεμίζουν, εμείς δουλεύουμε χωρίς σύμβαση από το 2012, με ψίχουλα και σε ρυθμούς εξόντωσης, αφού οι περισσότερες κλινικές λειτουργούν στα όρια του προσωπικού ασφαλείας.

* * *

Αυτή η χυδαιότητα όμως που ζούμε τον τελευταίο χρόνο έχει ξεπεράσει κάθε όριο, καθώς μετέτρεψαν την πανδημία σε ευκαιρία τεράστιας αύξησης των κερδών τους!

Αισχροκέρδησαν με τα τεστ του κορονοϊού, αύξησαν κατά πολύ την τιμή της ΜΕΘ για τα Ταμεία, έβγαλαν σε αναστολή εκατοντάδες εργαζόμενους στα μικροβιολογικά εργαστήρια (!!!) την ώρα που οι ουρές των ασθενών, που δεν μπορούσαν να πάνε σε δημόσια δομή, έφταναν έξω από την πόρτα, γέμισαν τα χειρουργεία τους με αισθητικές επεμβάσεις και τώρα συνεχίζουν να μοσχοπουλάνε εξετάσεις και επεμβάσεις σε κόσμο που δεν έχει πού αλλού να πάει και τους πληρώνει εκβιαστικά για να βρει την υγειά του.

Δεν είναι τυχαίο το κύμα παραιτήσεων στον κλάδο τον τελευταίο χρόνο. Εκατοντάδες παραιτήθηκαν από τις ιδιωτικές κλινικές, είτε γιατί δεν άντεξαν τις άθλιες συνθήκες είτε γιατί προτίμησαν να μπουν στην πραγματική μάχη, στην πρώτη γραμμή κατά της πανδημίας, ακόμα και με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Προτίμησαν να πάνε εκεί που νιώθουν ότι η δουλειά τους και οι γνώσεις τους πιάνουν τόπο, εκεί που προσφέρουν στις ανάγκες του λαού και όχι εκεί που η προσφορά τους γίνεται κατάθεση στους τραπεζικούς λογαριασμούς των μετόχων.

Οι υγειονομικοί δεν είμαστε ξενοδοχοϋπάλληλοι στις κλινικές των ομίλων που λυμαίνονται την Υγεία του λαού. Ούτε οι κλινικές ξενοδοχεία.

* * *

Ξέρουμε πολύ καλά ότι οι ιδιωτικές κλινικές έχουν και προσωπικό, επιστημονικό, υγειονομικό και βοηθητικό, έχουν και υποδομές που μπορούν να ανακουφίσουν και να καλύψουν λαϊκές ανάγκες στις σημερινές συνθήκες. Το μόνο εμπόδιο είναι η χυδαία άρνηση των εργοδοτών να θυσιάσουν τα κέρδη τους για να υπηρετήσουν έστω και μια φορά τη λαϊκή υγεία.

Καλούμε όλους τους υγειονομικούς του ιδιωτικού τομέα, σε αυτήν την κρίσιμη στιγμή, να διεκδικήσουμε μαζί με όλο το λαό τη διάθεση του ιδιωτικού τομέα Υγείας στην αντιμετώπιση της πανδημίας, στον κρατικό σχεδιασμό, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, χωρίς άλλα ανταλλάγματα και κέρδη για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας όχι για την αύξηση των κερδών τους αλλά για την εξυπηρέτηση των χιλιάδων ασθενών που έχουν μείνει αβοήθητοι σε συνθήκες πανδημίας.


Ναυσικά ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΑΤΟΥ
Μέλος του Γραφείου της ΤΕ Υγείας - Πρόνοιας Αττικής του ΚΚΕ

TOP READ