22 Απρ 2021

“Θα σε πιάσω απαίσιο οκταωράκι…” – Οι εργαζόμενοι πήγαν στον Χατζηδάκη τη σωστή τούρτα

 


Τι ονειρεύεται ότι είναι ο Χατζηδάκης;

Τι είναι στην πραγματικότητα;

Μεγάλο παράσημο, αν μη τι άλλο, όταν το έργο σου εμπνέει την τάξη μας και τους αγώνες της…

Αυτό ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά στιγμιότυπα της σημερινής κινητοποίησης των εργαζόμενων στο Εμπόριο, έξω από το Υπουργείο Εργασίας, όπου τραγούδησαν τα “χρόνια πολλά” στον Κ. Χατζηδάκη.

«Να ζήσεις Κωστάκη, να κόβεις λεφτά,
τους βιομηχάνους να κάνεις καλά.
Παντού να σκορπίζεις το 10ωρο,
στον τάφο να στείλεις το 8ωρο».

Ταυτόχρονα υποσχέθηκαν στον Χατζηδάκη, να βρουν ελιές για να μαζεύουν -ακόμα και όσοι δεν έχουν.

«Όλοι στο εμπόριο μαζεύουμε ελιές,
μαζί με το 10ωρο βάλτε και βουρδουλιές»

Προηγήθηκε η μαζική κινητοποίηση των εργαζόμενων στον χώρο του εμπορίου, που μετρούν ανθρώπινες απώλειες σε καθημερινή βάση, την ώρα που τα αφεντικά τους μετρούν τα κέρδη τους μες στην πανδημία.

Εργαζόμενοι από μια σειρά χώρους περιέγραψαν τι αντιμετωπίζουν. Την πανδημία του κορονοϊού και τον ιό της δίψας των καπιταλιστών για κέρδος, που τους αφήνει χωρίς μέτρα προστασίας και τους εκβιάζει διαρκώς. Αλλά το υπουργείο πουλάει -μαζί με την “ατομική ευθύνη”- το παραμύθι της “επιλογής” και της “συναίνεσης” του εργαζόμενου, για την κατάργηση του οκταώρου.

Όπως λένε και τα σωματεία -μεταξύ τραγικού και αστείου: “το 10ωρο είναι προαιρετικό. Αν δε συμφωνεί ο εργαζόμενος, η επιχείρηση θα πάρει άλλον να το κάνει“.

Ακολουθούν κωδικοποιημένα τα αιτήματα των σωματείων:

  • -Επίταξη εδώ και τώρα του ιδιωτικού τομέα της Υγείας, χωρίς αποζημιώσεις. Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος Υγείας, με προσλήψεις γιατρών, νοσηλευτών και υγειονομικού προσωπικού.
  • -Ουσιαστικά μέτρα προστασίας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Να ενισχυθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί.
  • -Επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ σε όλους τους εργαζόμενους με ευθύνη του κράτους και της εργοδοσίας. Επίσπευση των εμβολιασμών.
  • -Γιατρός Εργασίας σε κάθε μεγάλο εργασιακό χώρο.
  • -Οι απώλειες των συναδέλφων μας από κορονοϊό να αναγνωριστούν ως εργατικά ατυχήματα καθώς υπάρχει δεδομένος επαγγελματικός κίνδυνος.
  • -Στήριξη του εισοδήματος και των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Καμία απόλυση.
  • -Σταθερό ωράριο εργασίας και μείωση του εργάσιμου χρόνου, χωρίς μείωση μισθών. Κατάργηση όλων των ευέλικτων μορφών εργασίας. Όχι στα διακεκομμένα ωράρια. Νομοθετική κατοχύρωση.
  • -Νομοθετική κατοχύρωση της κυριακάτικης αργίας.
  • -Να δοθεί χωρίς καμία καθυστέρηση όλο το Δώρο Πάσχα.
  • -Καμία περιστολή των δημοκρατικών δικαιωμάτων των λαών με πρόσχημα τον κορονοϊό. Να μπει τέρμα στην αστυνομοκρατία και την κρατική καταστολή.
  • -Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα!

Με το καλό και στο Μπάκιγχαμ κυρία δήμαρχε!

 


Το σκίτσο είναι δημιουργία του καλλιτέχνη Γ. ΜικάλεφΤο σκίτσο είναι δημιουργία του καλλιτέχνη Γ. Μικάλεφ

Με ένα καυστικό άρθρο σε Κερκυραϊκό ειδησεογραφικό site, ο Χρ. Γαρουνιάτης στηλιτεύει την επιλογή της δημάρχου Κεντρικής Κέρκυρας Μερ. Υδραίου να συμμετάσχει σε τρισάγιο για τον πρίγκιπα Φίλιππο, το οποίο τελέστηκε στο νησί παράλληλα με την κηδεία του στην Αγγλία.

«Μήπως όμως θα ‘ταν καλύτερα και δίκαιο, αξιότιμη κυρία δήμαρχε, να ‘χετε κάνει ή να κάνετε κάποια στιγμή τον επόμενο μήνα, την 21η του Μάη ίσως, ένα τρισάγιο και για τους χιλιάδες, τους αμέτρητους Κερκυραίους και άλλους Επτανήσιους που έπεσαν θύματα απίστευτων βασανισμών και εγκλημάτων της βρετανικής Μοναρχίας και Αυτοκρατορίας;», αναφέρει δηκτικά.

Ο αρθρογράφος σημειώνει ότι είναι «είναι απολύτως σεβαστό δικαίωμα του βρετανικού προξενείου να κάνει όποιο τρισάγιο επιθυμεί», όμως, ο δήμαρχος της Κέρκυρας, «δεν εκλέγεται από Λονδρέζους λόρδους και μυλόρδους!».

Στο άρθρο του παραθέτει πολλά παραδείγματα για την βαρβαρότητα της βρετανικής κατοχής στην Κέρκυρα που έχει μείνει χαραγμένη στο νησί έως τις μέρες μας, όπως η καταλήστευση των Επτανήσων, οι απαγχονισμοί, οι βασανισμοί και οι διωγμοί πριν την Ένωση με την Ελλάδα, αλλά και αργότερα όταν τον Οκτώβρη του 1944 η βρετανική στρατιωτική δύναμη συνέδραμε τις δυνάμεις του ΕΔΕΣ για να επιβάλουν καθεστώς πολιορκίας του λαού στο νησί.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το άρθρο το οποίο δημοσιεύτηκε στο «corfupress.com».

Ανατριχίλα πολέμων με διεθνή πρωταγωνίστρια την Ελλάδα!

 


Τρία παραδείγματα 

 

1.«Επιβεβαιώθηκε η πρόθεσή μας, και από τις δύο πλευρές, να επενδύσουμε περαιτέρω στην αμυντική μας σχέση, οικοδομώντας μια στρατηγική εταιρική σχέση που εκτείνεται από τα Βαλκάνια έως την Ανατολική Μεσόγειο και πέραν αυτής» είπε για την Ελλάδα ο πρέσβης των ΗΠΑ, Τζ. Πάιατ.

Ναι, και «πέραν αυτής», μέχρι το Ιράν και την Κίνα!

Για την ώρα η Ελλάδα έχει αναλάβει με αεροπλάνα της, τη ΝΑΤΟϊκή εναέρια επιτήρησης του Μαυροβουνίου, της Αλβανίας, της Β. Μακεδονίας, και τα δυτικά της Μαύρης Θάλασσας. Σηκώνουμε και ιπτάμενα ραντάρ για να προστατεύουν αμερικανικά βομβαρδιστικά στο Β. Αιγαίο, από ρωσικές απειλές,  για να κάνουν αποστολές υπέρπτησης «σε επίδειξη ισχύος και αποφασιστικότητας» (!) όπως αναφέρουν οι Αμερικανικοί, οι οποίοι ετοιμάζονται να υπερασπίσουν ένοπλα την Ουκρανία των εγγονών των waffen SS,  των Ναζί!

 


2.Ταυτόχρονα:

Μοιράζοντας… «κοινές αξίες» (!!!) με τους ισλαμοφασίστες, οι κυβερνήσεις Ελλάδας και Σαουδικής Αραβίας υπέγραψαν συμφωνία για μετακίνηση μιας συστοιχίας «Patriot» στην αραβική χώρα, μαζί και ομάδα δεκάδων χειριστών (αξιωματικοί και υπαξιωματικοί), κυκλώνοντας το Ιράν και καλύπτοντας το κενό που δημιούργησε μετακίνηση αντίστοιχης αμερικανικής συστοιχίας ακόμα ανατολικότερα, προς Ειρηνικό και Νότια Κινεζική Θάλασσα, στο πλαίσιο κινητοποίησης του «παγκόσμιου ΝΑΤΟ» κόντρα στην κινεζική επιρροή. Και είπε ο Αμερικανός διοικητής Τζ. Χαρίγκιαν ότι «η συμμαχία ΗΠΑ - Ελλάδας είναι ισχυρή ...και μόλις ξεκινήσαμε»!!!

Ανατριχίλα! Μόλις ξεκινήσατε;;; Κίνα, Β. Κορέα ερχόμαστε να σας δείξουμε τι θα πει ελευθερία!!!

Ε, και τι νόμισε η Κίνα, ότι θα την αφήσουμε να αλωνίζει στην…. Κινεζική Θάλασσα; 

 

3. Το κερασάκι στην τούρτα:

Ενώ με τους συμμάχους μας ΑμερικανοΝΑΤΟικούς περικυκλώνουμε τη Ρωσία, το Ιράν και ονειρευόμαστε Κίνα και Κορέα, τα μαχητικά  των «συμμάχων και εταίρων» που πετούσαν στο FIR Αθηνών, "δεν πρόσεξαν" και δεν εμπόδισαν καθόλου την τουρκική αστική τάξη να ξεδιπλώσει τις απαράδεκτες διεκδικήσεις της στο Αιγαίο. Έτσι στις 21/4/2021, τουρκικά «F-16» και κατασκοπευτικά «CN-235» προχώρησαν σε 38 παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου στο Αιγαίο, ενώ σημειώθηκαν και 3 εμπλοκές με ελληνικά μαχητικά που σηκώθηκαν για αναγνώριση και αναχαίτιση.

 

Καλά τη Ρωσία, το Ιράν και την Κίνα τις έχουμε στο χέρι με το ΝΑΤΟ «μας». Την Τουρκία «χάσαμε» άπαντες!!! Χώρια που μας… περίσσεψαν και στείλαμε τους πάτριοτ στη Σ. Αραβία, να μη μπορούν εχθρικά αεροπλάνα και ντρόουν να παραβιάζουν τον ιερό εναέριο χώρο της Μέκκας!!! Τι αξία έχει ένα Αιγαίο μπροστά στη Μέκκα!!!

Κατά τα άλλα, η Ελλάδα έγινε «ισχυρό» γιαπί στρατιωτικών βάσεων του ΝΑΤΟ, ορμητήριο και στόχος για χώρες που δεν μας χωρίζει τίποτα και ανοχύρωτη χώρα από την Τουρκία.

Τόσο καλά!

 

*Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Ριζοσπάστη, 22/4/2021

 

21η Απριλίου: Χούντα καθαρμάτων, ηλιθίων και λαμογιών

 


 Η ιστορική άγνοια αποτελεί λίπασμα για την πολιτική αφασία. Ο
φασισμός γίνεται «ελκυστικός» έτσι: Πατώντας πάντα στο έδαφος της αφασίας και της άγνοιας.

Το κράτος μας με τους θύλακες της αέναης και μηδέποτε συντελούμενης «αποχουντοποίησης», συμπεριλαμβανομένης μερίδας της «τέταρτης εξουσίας» που υπηρετεί τον βούρκο, έχει κάθε λόγο να καλλιεργεί την αφασία και την άγνοια, ώστε έτσι να κρατά πάντα ζεστό τον κόρφο που επωάζει τα «φίδια» του.

Πάνω σε αυτό το έδαφος, της καλλιεργούμενης άγνοιας και της αφασίας, της ιστορικής παραχάραξης και της μαζικού τύπου πολιτικής λοβοτομής, αναπτύσσονται  οι γνωστές θεωρίες για το «πόσο καλύτερα ήταν τα πράγματα επί χούντας»…

Η μαύρη επέτειος αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να θυμηθούμε την αλήθεια. 

Και η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει χούντα – στην Ελλάδα και οπουδήποτε στον κόσμο – που να μην είναι κυλισμένη στο αίμα της τρομοκρατίας, των δολοφονιών, στην αγριότητα των ανά τον κόσμο «ΕΑΤ – ΕΣΑ», στην ταξική βαρβαρότητα και στο βούρκο της διαφθοράς.

Οσον αφορά στο ζήτημα της διαφθοράς (*), της βρωμιάς και της δυσωδίας, με τους «ημέτερους» συνταγματάρχες είχαμε εκείνη ακριβώς τη διαφθορά και εκείνη την «τιμιότητα» που άρμοζε στη γελοιότητά τους:

  • Ήταν τόσο γελοίοι όσο και οι κομπίνες τους στην υπόθεση με τα «κρέατα του Μπαλόπουλου».Ήταν τόσο αντιφαυλοκράτες όσο και οι «τακτοποιήσεις» των γαμπρών του Παττακού, των αδερφών του Παπαδόπουλου και των ίδιων των πραξικοπηματιών που «νομοθέτησαν» τον… διπλασιασμό των μισθών τους

Σημειώστε: Μια από τις πρώτες πράξεις των χουνταίων ήταν να δώσουν αυξήσεις στον… εαυτό τους. Με τον Αναγκαστικό Νόμο 5/1967, οι «Παπαδόπουλοι» φρόντισαν να υπερδιπλασιάσουν τον μισθό του πρωθυπουργού από τις 23.600 στις 45.000 δραχμές και των υπουργών και υφυπουργών από τις 22.400 στις 35.000 δραχμές. Αυτοί ήταν που κατέβασαν τα τανκς για να σώσουν την Ελλάδα από την «φαυλοκρατία»…

  • Ήταν τόσο «τίμιοι» και αντικομφορμιστές όσο και οι τρεις βίλες του Παπαδόπουλου: Μια στο Ψυχικό, μία την Πάρνηθα και μια Τρίτη το Λαγονήσι (η τελευταία ήταν προσφορά του Ωνάση).
  • Ήταν τόσο «πατριώτες» που – εκτός του μέγιστου εγκλήματος κατά της Κύπρου – το βοούν και οι ληστρικές συμβάσεις με «Litton», «Μακντόναλντ», «Τομ Πάππας» και «Ζήμενς» – πάντα η… «Ζήμενς».
  • Ήταν τόσο θεομπαίχτες που έφτασαν να βουτάνε λεφτά ακόμα και από το… παγκάρι! Γνωστή η ιστορία με την ανέγερση του «θαυματουργού» (καθότι… αόρατος) Ναού του Σωτήρως. Μόνο από εκεί, από έναν προϋπολογισμό ύψους 450 εκατομμυρίων, φαγώθηκαν τα 400… 

***

Εντούτοις, στο σημερινό σημείωμα θα εστιάσουμε ειδικότερα σε ένα μόνο από τα «καλά» της δικτατορίας, όπως το διακινούν τα φασιστοειδή: Σ’ αυτό το τόσο γελοίο όσο και «προσφιλές» τροπάρι περί του δήθεν «οικονομικού θαύματος» της χούντας των συνταγματαρχών.

1ο) Το δημόσιο χρέος από 32 δισ. δραχμές το 1966 εκτινάχτηκε στα 87,5 δισεκατομμύρια δραχμές τον Ιανουάριο του 1973 ενώ το 1974 απογειώθηκε στα 114 δισ. δραχμές. Δηλαδή ήταν τέτοιο το έγκλημα που συντελέστηκε στην ελληνική οικονομία επί χούντας ώστε το δημόσιο χρέος υπερτριπλασιάστηκε! Το επίτευγμα της χούντας ήταν τέτοιο που δεν μπορούσε να κρυφτεί ούτε επί των ημερών της. Στο «Βήµα» της 20/10/1973, καταγράφεται ότι στην εξαετία της δικτατορίας το εξωτερικό χρέος αυξήθηκε όσο δεν είχε αυξηθεί από την γέννηση του ελληνικού κράτους το 1821! Σε έξι χρόνια οι χουντικοί έκαναν το χρέος 1,5 φορά µεγαλύτερο απ’ όσο είχε αυξηθεί σε διάστηµα 145 χρόνων!

2ο) Το εμπορικό έλλειμμα το 1973 έγινε τέσσερις και πέντε φορές μεγαλύτερο από αυτό του 1968. Παρά τη λογοκρισία που ασκείτο στον Τύπο, ήταν τέτοια η κατρακύλα που δεν κρυβόταν με τίποτα: «Η δεύτερη µεγάλη θυσία της ελληνικής οικονοµίας κατά την περίοδο αυτήν (έγραφε το «Βήμα» στο ίδιο άρθρο) υπήρξε η θεαµατική διόγκωση του εµπορικού ισοζυγίου. Το έλλειµµα του εµπορικού ισοζυγίου από 745 εκατ. δολάρια προβλέπεται ότι θα φτάσει τελικά το τέλος του 1973 τα 2.600 εκατ. δολάρια, δηλαδή περίπου θα τετραπλασιασθεί»…

3ο) Στην Ελλάδα, που 1961-71 είχε το χαμηλότερο ποσοστό πληθωρισμού μεταξύ όλων των χωρών του ΟΟΣΑ (2,2%), ο δείκτης καταναλωτικών τιμών αυξήθηκε κατά 15,3% από το 1972 έως το 1973 και κατά 37,8% από τον Απρίλη του 1973 μέχρι τον Απρίλη του επόμενου έτους, και μάλιστα σε τομείς όπως τα είδη πρώτης ανάγκης και η υγεία. Το 1973 το ποσοστό του πληθωρισμού είχε επιφέρει μειώσεις των πραγματικών μισθών κατά 4%. Με δυο λόγια επί χούντας οι πλούσιοι έγιναν πλουσιότεροι. Πράγμα που επίσης δεν κρυβόταν με τίποτα. Ο Τύπος έγραφε (στο ίδιο): «Ο ανταγωνιστικός χαρακτήρας της οικονοµίας περιορίστηκε. Τα συµπτώµατα κερδοσκοπίας εντάθηκαν. Έχει ήδη σηµειωθεί ένταση στην ανισοκατανοµή µε την αύξηση της µερίδας των κερδών έναντι της µερίδας των µισθών στο εθνικό εισόδηµα. Πρέπει να προστεθεί ότι η τελευταία πληθωριστική διαδικασία δεν έθιξε τα υπέρογκα κέρδη της περιόδου αυτής».

4ο) Το ποσοστό των δαπανών για την εκπαίδευση στο σύνολο των γενικών κρατικών δαπανών μειώθηκε από 11,6% σε 10%, όταν οι δαπάνες για την «άμυνα» και «δημόσια ασφάλεια» του αστυνομοκρατικού καθεστώτος μέσα σε μια πενταετία σχεδόν διπλασιάστηκαν.

5ο) Οι προσωπικές καταθέσεις μειώθηκαν ως αποτέλεσμα της οικονομικής δυσχέρειας των λαϊκών στρωμάτων από 34,2 δισεκατομμύρια δραχμές το 1972 σε 19,6 δισεκατομμύρια δραχμές το 1973.

6ο) Στον αγροτικό τομέα, όπου απασχολείτο το 44% του οικονομικά ενεργού πληθυσμού, αντί της πενταετούς πρόβλεψης του καθεστώτος για ανάπτυξη 5,2%, η αγροτική οικονομία αναπτύχθηκε κατά μόλις 1,8% στην περίοδο 1967 – 1974, σε αντίθεση με το 4,2% κατά την περίοδο 1963 – 1966. Οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων μειώθηκαν από το 63% του συνόλου των εξαγωγών το 1968 στο 48% το 1972. Το αποτέλεσμα ήταν το κατά κεφαλήν αγροτικό εισόδημα να πέσει από το 55% στο 43% του μέσου κατά κεφαλήν εθνικού εισοδήματος.

7ο) Οι φόροι που επιβάρυναν τα λαϊκά στρώματα ανέρχονταν στο 91% επί του συνόλου των φορολογικών εσόδων του καθεστώτος τα οποία αυξάνονταν σταθερά: Τα φορολογικά έσοδα από 27,4% του ΑΕΠ το 1966, επί συνταγματαρχών και μέχρι το 1972 αυξήθηκαν στο 29,2%. Αυτά για τα λαϊκά στρώματα. Από την άλλη:

  • Οι φόροι επί των επιχειρήσεων μειώθηκαν κατά 10,9% την περίοδο 1972 – 73.
  • Η φορολογική «μεταρρύθμιση» του 1968 μετέφερε το φορολογικό φορτίο στους ώμους της εργατικής τάξης με τις μεγάλες επιχειρήσεις και τους πλουτοκράτες να απολαμβάνουν μεγαλύτερα φορολογικά προνόμια. Συνέπεια: Οι φοροαπαλλαγές 464 μεγάλων επιχειρήσεων το 1971 ήταν κατά τρεις φορές υψηλότερες από τους φόρους που οι ίδιες εταιρείες είχαν καταβάλει!
  • Τα φορολογικά έσοδα από τις ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκαν από 109 εκατομμύρια δραχμές το 1968 σε 29 εκατομμύρια το 1972 (μείωση 73%!), περίοδος κατά την οποία ο ελληνικός στόλος αυξήθηκε κατά 16,7 εκατομμύρια τόνους.

8ο) Το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά οχτώ φορές, μεταξύ του 1967 και 1972. Το ισοζύγιο πληρωμών από μέσο πλεόνασμα 14,6 εκατ. δολαρίων την περίοδο 1960 – 66, εμφάνισε μέσο έλλειμμα την περίοδο 1967-73 ύψους 117 εκατομμυρίων δολαρίων.

9ο) Οσο για την «ανάπτυξη» που σημειώθηκε επί συνταγματαρχών, το άρθρο του οικονομολόγου Αδαμάντιου Πεπελάση στις 2/8/1974, είναι αποκαλυπτικό και για το χαρακτήρα της «ανάπτυξης» και για το ξεπούληµα της Ελλάδας στο ξένο κεφάλαιο. Γράφει:

«Η ανάπτυξη της επταετίας είχε αντιλαϊκό χαρακτήρα. Η µεγάλη µάζα δηλαδή επωµίσθηκε το βάρος της ανάπτυξης, καρπώθηκε τα λιγότερα ωφελήµατα κι έφερε το κόστος των διάφορων αντιφατικών και συγκυριακών µέτρων για την προσπάθεια επαναφοράς της οικονοµίας σε σχετική σταθερότητα και ισορροπία. Ιδιαίτερα τα µέτρα των τελευταίων 12 µηνών ήταν εξοντωτικά για τα µικρά εισοδήµατα. Η άνοδος των τιµών κατά 40%-45% το 1973 (και κατά 9% για το πρώτο εξάµηνο του 1974) υπερκάλυψε την αύξηση των αστικών εισοδηµάτων ενώ το αγροτικό εισόδηµα άρχισε να συρρικνώνεται σηµαντικά. Οι ξένες παραγωγικές επενδύσεις µειώνονται εντυπωσιακά. Ενώ στην περίοδο 1965-66 εισάγονται 200 εκατ. δολάρια για παραγωγικές επενδύσεις, σ’ όλη την επταετία 1967-1973 εισάγεται πραγµατικά το µισό περίπου της προηγούµενης επταετίας. Τα άλλα ξένα κεφάλαια που εισέρρευσαν ήταν ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ – αγορά γης, οικοπέδων και παρόµοια».

***

Από τη μια, λοιπόν, χούντα σήμαινε φορολογικά και κάθε λογής
προνόμια σε ντόπια και ξένα μονοπώλια, χαριστικές πράξεις στους φιλικά προσκείμενους στη χούντα Ωνάσηδες και Τομ Πάπες, φτηνό και φιμωμένο εργατικό δυναμικό, απαλλαγές από δασμούς και πακτωλός επιχορηγήσεων («νόμοι» 89/1967 και 378/1968) σε εργολάβους, βιομήχανους, μεγαλεμπόρους, μεγαλοξενοδόχους, επιβολή 300 ειδικών μέτρων παροχής πλήρους ελευθερίας στο εγχώριο και ξένο κεφάλαιο να κερδοσποπεί χωρίς κανέναν έλεγχο.

Από την άλλη «ξεχαρβάλωμα» όλων των οικονομικών δεικτών, αποσάθρωση της εγχώριας παραγωγής, βάρη στο λαό και μια πλασματική «ανάπτυξη» που πίσω της έκρυβε αθρόες εισαγωγές, επιμήκυνση πιστώσεων και τεχνητή κυκλοφορία χρήματος, που προέκυπτε από αναγκαστικό δανεισμό κι άλλες τέτοιες υψηλού επιπέδου δημοσιονομικές αλχημείες.

Αυτό ήταν το οικονομικό… «θαύμα» του καθεστώτος των συνταγματαρχών. Αυτά είναι και τα παραμύθια της Χαλιμάς από τους γεμπελίσκους επιγόνους τους και από τους «τακτοποιημένους» εκείνης της μαύρης για τον τόπο περιόδου.

(Τα παραπάνω στοιχεία είδαν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας το 1975. Πηγή: Journal of the Hellenic Diaspora Vol 2 -1975-, Permanent URL:http://hdl.handle.net/10066/4929. Για αναλυτικότερη ενημέρωση στην επισκόπηση του Βασίλη Καρίφη, «Η ελληνική οικονομία κατά τη διάρκεια της δικτατορίας (1967 – 1974)», στο «greekjunda.blogspot.com»).

(*) Το βιβλίο του Διονύση Ελευθεράτου “Λαμόγια στο χακί”, εκδόσεις Τόπος, αποτελεί μια εξαιρετικά εμπεριστατωμένη έρευνα γύρω από την διαφθορά της απριλιανής χούντας 

ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ



Ψάχνοντας άλλοθι στις πλατείες


Οι παλινωδίες της κυβέρνησης στην αντιλαϊκή διαχείριση της πανδημίας, με τα υγειονομικά πρωτόκολλα - λάστιχο και την εργαλειοποίηση της επιστήμης, τροφοδοτούν ανορθολογικές απόψεις και ανεύθυνη στάση από ορισμένους που κρύβονται - εκτός των άλλων - πίσω από την ανάγκη της νεολαίας να βρει διέξοδο για τη διασκέδασή της. Η ίδια η κυβέρνηση αξιοποιεί τέτοια περιστατικά για να τροφοδοτήσει τον «κοινωνικό αυτοματισμό», να αποπροσανατολίσει τη συζήτηση, αντί να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας του λαού και της νεολαίας, αλλά και για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η μορφωτική, αθλητική και πολιτιστική δραστηριότητα.

Η κυβέρνηση της ΝΔ φέρει ακέραιη την ευθύνη για την πρόκληση συνωστισμού, γιατί συνεχίζει να μην παίρνει μέτρα προστασίας, ιδιαίτερα σε χώρους δουλειάς, στα σχολεία που είναι ανοιχτά, σε μέσα μεταφοράς, σε ουρές όπου ο κόσμος, ακόμη και ευπαθείς ομάδες, προμηθεύονται φάρμακα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης.

* * *

Γι' αυτό δεν μπορεί να κουνάει το δάχτυλο της ατομικής ευθύνης στη νεολαία, δείχνοντάς την ως υπεύθυνη για τη διασπορά του ιού. Θυμίζουμε:

  • Κανένα μέτρο δεν έχει πάρει για το άνοιγμα των πανεπιστημίων και των σχολείων, κρατώντας χιλιάδες φοιτητές και μαθητές μακριά από τη διαδικασία της μόρφωσης.
  • Κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν έχει πάρει για την ενίσχυση της δημόσιας Υγείας, ενώ απορρίπτει την επίταξη του ιδιωτικού τομέα Υγείας, παρά το γεγονός ότι τα νοσοκομεία είναι στο «κόκκινο» και η πανδημία στο ζενίθ.
  • Εχει ανάγει το lockdown και την παρουσία της αστυνομίας σε μέγιστο «υγειονομικό μέτρο», ενώ έχει αποκλείσει την πρόσβαση στην αθλητική και πολιτιστική δραστηριότητα για χιλιάδες κόσμο, που σε περιοχές με έλλειψη ελεύθερων χώρων κάνει την κατάσταση ακόμη πιο αφόρητη.

Αν η κυβέρνηση είχε υλοποιήσει τις προτάσεις του ΚΚΕ, των νοσοκομειακών γιατρών, των εργατικών σωματείων, άλλων μαζικών φορέων, όχι μόνο δεν θα έμεναν κλειστά πολλά από τα σχολεία, όλα τα πανεπιστήμια, αλλά θα είχαν ήδη ανοίξει αρκετές δραστηριότητες που παραμένουν κλειστές, όπως η Εστίαση και άλλοι κλάδοι, όπως το Εμπόριο το προηγούμενο διάστημα.

* * *

Είναι λογικό ο λαός, η νεολαία, τα νέα ζευγάρια να έχουν «μπουχτίσει» από αυτή την κατάσταση, που παρά την υπεύθυνη στάση τους και την «κλεισούρα» σχεδόν εφτά μηνών, βλέπουν να ενοχοποιούνται, για να «βγει λάδι» η εγκληματική πολιτική διαχείρισης της πανδημίας. Μεμονωμένα περιστατικά που προκάλεσαν τη δικαιολογημένη αγανάκτηση κατοίκων, ούτε μπορούν να τσουβαλιάζονται με τη βόλτα και τον περίπατο χιλιάδων νέων ζευγαριών, γονιών, νεολαίας σε πλατείες, πάρκα ή άλλους χώρους, ούτε μπορούν να αποτελέσουν το άλλοθι για την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.

(Αναδημοσιεύεται από το «vice.gr»)


Κώστας ΡΗΓΑΣ
Μέλος της Επιτροπής Περιοχής της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, Γραμματέας της ΤΟ Α' Αθήνας - Γαλατσίου

Ορμητήριο και στόχος


Στην Ουκρανία, στην Ανατ. Ευρώπη, στη Μαύρη Θάλασσα, ο σχεδιασμός των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ απέναντι στη Ρωσία κλιμακώνεται, μεγάλες στρατιωτικές δυνάμεις συγκεντρώνονται με το «δάχτυλο στη σκανδάλη», με τεράστιους κινδύνους για τους λαούς.

Τι κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ; Δίνει γη, νερό κι αέρα, ως ορμητήριο των ΑμερικανοΝΑΤΟικών, με τη Σούδα να έχει πάρει «φωτιά», τον εναέριο χώρο και το Αιγαίο να έχουν γίνει «κέντρο διερχομένων» για στρατιωτικές δυνάμεις που ανοίγονται προς τη Μαύρη Θάλασσα, ή στηρίζουν από το Αιγαίο τις επιχειρήσεις τους εκεί.

Η «Σούδα του Βορρά», η Αλεξανδρούπολη, αποδεικνύει τον επιχειρησιακό της ρόλο στα σχέδια πολέμου, με τη διεκπεραίωση ΝΑΤΟικών στρατιωτικών δυνάμεων προς την Ανατ. Ευρώπη, τον έλεγχο της Μ. Θάλασσας και των Στενών. Χιλιάδες Αμερικανοί που βρίσκονται μια ανάσα από την Ουκρανία πέρασαν από εκεί, και άλλοι τόσοι ετοιμάζονται για το επόμενο διάστημα.

Η εξέλιξη αυτή ρίχνει και το τελευταίο «φύλλο συκής» από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, που διαπραγματεύτηκαν τη μετατροπή της Αλεξανδρούπολης σε ΝΑΤΟικό λιμάνι, υποσχόμενοι μάλιστα «ασφάλεια και σταθερότητα» στο λαό της περιοχής. Δεν χρειάστηκε παρά ελάχιστος χρόνος για να αποκαλυφθούν τα επικίνδυνα ψέματα και η εγκληματική τους πολιτική.

Από αέρα, η ελληνική Πολεμική Αεροπορία επιχειρεί πάνω από τη Μ. Θάλασσα, προσφέροντας κάλυψη στα στρατηγικά βομβαρδιστικά που φτάνουν από τις ΗΠΑ στο Αιγαίο για να κάνουν «επίδειξη δύναμης». Οργανώνει ταυτόχρονα, μαζί με τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και άλλους «συμμάχους», γιγάντιες πρόβες πολέμου όπως η αεροπορική άσκηση «Ηνίοχος», «μια ανάσα» από τα καυτά μέτωπα των ανταγωνισμών.

Η αναβαθμισμένη ελληνική εμπλοκή στα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια και τους ανταγωνισμούς δεν περιορίζεται στο μέτωπο της Ουκρανίας. «Απλώνεται» σε όλη την εμβέλεια δράσης των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ στην ευρύτερη περιοχή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη ολοκλήρωση της συμφωνίας για την αποστολή πυραύλων «Patriot» στη Σαουδική Αραβία, με την κυβέρνηση να λέει χωρίς περιστροφές ότι αποτελεί «συνεισφορά στην ευρύτερη ασφάλεια των ενεργειακών πηγών της Δύσης». Το ίδιο και η υπογραφή συμφωνιών «αμοιβαίας αμυντικής συνδρομής» με τις πετρελαιομοναρχίες του Κόλπου, που προβλέπουν την αποστολή στρατιωτικών δυνάμεων για να πολεμήσουν στο πλευρό τους, στο όνομα... των κοινών αξιών!

Με τη σύμφωνη γνώμη όλων των άλλων κομμάτων του «ευρωατλαντικού τόξου», η κυβέρνηση αναβαθμίζει τα διμερή και τριμερή σχήματα στη Μέση Ανατολή, όπως με το κράτος - δολοφόνο Ισραήλ, τους κρίκους δηλαδή στην αλυσίδα του «παγκόσμιου ΝΑΤΟ» που φτάνει μέχρι τον Ειρηνικό, ως «ανάχωμα» στην αυξανόμενη επιρροή της Κίνας.

Διευρύνει όμως την εμπλοκή και στους σχεδιασμούς για τα Βαλκάνια, όπου οι πρόσφατες αποκαλύψεις έδειξαν πως πίσω από τις κλειστές πόρτες συζητιούνται έως και χάρτες με αλλαγές συνόρων, που θα ανοίξουν τον ασκό του Αιόλου για τους λαούς, με στόχο να «τρέξουν» παραπέρα τα ευρωατλαντικά σχέδια για την ανακοπή της επιρροής Ρωσίας και Κίνας.

Κάθε βήμα των αμερικανοΝΑΤΟικών σχεδιασμών, στους οποίους η αστική τάξη και τα κόμματά της είναι χωμένοι μέχρι τον λαιμό, φέρνει όλο και πιο κοντά τεράστιους κινδύνους για το λαό, τον κάνει στόχο και όμηρο των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών. Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο, η συζήτηση για πολλαπλασιασμό των αμερικανικών βάσεων στη χώρα μας, και επέκταση αυτών που υπάρχουν ήδη, πρέπει να σημάνει συναγερμό.

Από Βορρά προς Νότο, ολόκληρη η χώρα μετατρέπεται σε ένα απέραντο πολεμικό ορμητήριο για τους ΑμερικανοΝΑΤΟικούς. Ο ισχυρισμός ότι έτσι προστατεύονται τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας είναι φαιδρός. Οι εξελίξεις ειδικά των τελευταίων χρόνων στα Ελληνοτουρκικά και στο Κυπριακό το αποδεικνύουν περίτρανα, καθώς με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και με όχημα τη «διατλαντική συνοχή» έρχεται ολοένα και πιο κοντά η επικίνδυνη προοπτική της συνεκμετάλλευσης.

Είναι λοιπόν ώρα ετοιμότητας, επαγρύπνησης και αποφασιστικής λαϊκής πάλης: Για απεμπλοκή από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και πολέμους, για το ξήλωμα όλων των ξένων βάσεων, την ακύρωση της ελληνοαμερικανικής Στρατιωτικής Συμφωνίας για τις βάσεις, την επιστροφή των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων από αποστολές στο εξωτερικό, την αποδέσμευση από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ.

21 Απρ 2021

Πώς κατάντησε ο σούπερμαν...

 

 (VIDEO)

 

Ο υπουργός λοιπόν εμφανίζεται να σβήνει μια τούρτα στην οποία απεικονίζεται ο ίδιος ντυμένος σούπερμαν (!), ενώ με τη σαντιγί αναγράφονται και μερικά από τα αντεργατικά του κατορθώματα: «ΔΕΗ», «Ολυμπιακή»

και ΟΣΕ, εννοώντας προφανώς τις ιδιωτικοποιήσεις και την κατεδάφιση των εργασιακών δικαιωμάτων που προώθησε. Κάπου εκεί (πάντα πάνω στην τούρτα) είναι πεσμένη και μια ταμπέλα που γράφει «συντάξεις»...

Δεν κάτσαμε να μετρήσουμε τα κεράκια του υπουργού, όμως η πρόκληση δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστη: Στην «ΔΕΗ ΑΕ» μέσα σε ένα μήνα πέντε εργολαβικοί εργάτες έχασαν τη ζωή τους, η πρώην «Ολυμπιακή» (νυν «Aegean») μέσα στην κρίση και με τους εργαζομένους της να είναι στα όρια της επιβίωσης πήρε κάμποσα εκατομμύρια ευρώ ζεστό χρήμα για «να μείνει όρθια», μαζί με τους επιχειρηματικούς ομίλους, όπως έλεγαν τα αστικά κόμματα.

Πόσο απόθεμα θράσους μπορεί να έχει κανείς για να γιορτάζει από πάνω και τέτοια κατορθώματα...

Ξέρουμε ότι στα επόμενα γενέθλιά του ο Υπουργός - σούπερμαν των βιομηχάνων φιλοδοξεί να σβήσει κεράκια και για το θάψιμο του 8ώρου, για τη νομιμοποίηση της απλήρωτης δουλειάς και το χτύπημα στη συνδικαλιστική δράση. Ομως, όπως διαμηνύουν τα συνδικάτα, «μεγάλη μπουκιά φάε...», κι αυτό ας το έχει κατά νου η κυβέρνηση και η εργοδοσία.

Στις 6 Μάη απεργούμε! Συμμετέχουμε στις πρωτομαγιάτικες συγκεντρώσεις με τα σωματεία μας!


“Ελλάς Ελλήνων Αστυνομικών…” – Ένα οπτικό ντοκουμέντο από την 21η Απριλίου 1967

 


Ένα σπάνιο οπτικό ντοκουμέντο από την 21η Απριλίου, που ανέβηκε στο YouTube από το κανάλι “Aylon Films” και το αρχείο του Γ. Χατζηδάκη. Ελλάς Ελλήνων Αστυνομικών και Στρατιωτικών σε πλήρη δράση. Η εικόνα είναι εξίσου γλαφυρή με την περιγραφή του βίντεο που ακολουθεί.

Την Παρασκευή 21 Απριλίου 1967 το ξέσπασμα του πραξικοπήματος των συνταγματαρχών, βρίσκει τον δημιουργό του φιλμ στο σπίτι του στη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Από το παράθυρο προσπαθεί κρυφά να καταγράψει τα όσα συμβαίνουν στη λεωφόρο.

Το σπίτι τυγχάνει να βρίσκεται απέναντι από το παλιό αστυνομικό τμήμα, με αποτέλεσμα να καταγράφει όλη τη δραστηριότητα που λάμβανε χώρα στη γειτονιά. Τα πρώτα πλάνα δείχνουν τα τεθωρακισμένα να κατεβαίνουν την Αλεξάνδρας με κατεύθυνση προς Αθήνα, ενώ ένα φαίνεται να στρίβει δεξιά στην οδό Παναγιωταρά.

Στη συνέχεια, βλέπουμε περιπολίες από στρατιωτικούς, στρατονόμους και αστυνομικούς με τα όπλα στο χέρι. Σημαντική είναι και η καταγραφή ενός πυροβολισμού στον αέρα για εκφοβισμό των κατοίκων που έχουν ανέβει στις ταράτσες των πολυκατοικιών. Ιδιαίτερο ντοκουμέντο αποτελεί η εισβολή στα κτήρια και η σύλληψη ενός άνδρα, τον οποίον οδηγούν στο αστυνομικό τμήμα. Η προσαγωγή στον δημόσιο δρόμο γίνεται με μικρά χτυπήματα, τα οποία όμως μετατρέπονται σε ομαδικό ξυλοδαρμό τη στιγμή που περνάει το κατώφλι του τμήματος. Προς το τέλος του φιλμ ο άνδρας συνοδεύεται εκτός του αστυνομικού τμήματος με περίστροφο να τον σημαδεύει στην πλάτη.

Τα πλάνα συνεχίζουν με εικόνες στρατιωτικών στους δρόμους να περιπολούν και να ερευνούν την περιοχή.

Ο ίδιος ο δημιουργός, Γιώργος Χατζηδάκης, δίνει την εξής περιγραφή.

Πρώτη μέρα του πραξικοπήματος του 1967. Λεωφόρος Αλεξάνδρας 124 στο ύψος του τέρματος της Ασκληπιού. Θόρυβοι και αναστάτωση με κατεύθυναν στο παράθυρο. Μέσα από τις μισανοιγμένες γρίλιες και έντονο το αίσθημα του φόβου, καταγράφω μια ομάδα αστυνομικών που χτυπούν και συλλαμβάνουν ένα άτομο με σκοπό να τον οδηγήσουν με τη βία στο Ε’ Αστυνομικό Τμήμα επί της λεωφόρου.

Η «Λευκή Βίβλος», 28 χρόνια πριν.

..

  • «Οσον αφορά την κατανομή του χρόνου εργασίας, έχουν γίνει προτάσεις για υπολογισμό των ωρών εργασίας σε ετήσια βάση ή για θέματα μείωσης των ωρών εργασίας σε περιόδους ύφεσης».
  • «(...) η εσωτερική ευελιξία μεγιστοποιεί την επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό καθώς και τη συμμετοχή. Εναπόκειται στις επιχειρήσεις να τη βελτιώσουν μέσω των δυνατοτήτων πολύπλευρης απασχόλησης, της ολοκληρωμένης οργάνωσης της εργασίας, της ευελιξίας του χρόνου εργασίας (ανάπτυξη της μερικής ή της καταμερισμένης εργασίας), και των αμοιβών με βάση την απόδοση. Προσαρμοσμένη στο ευρωπαϊκό μοντέλο της κοινωνίας, η εσωτερική ευελιξία θα πρέπει να βρίσκεται στο κέντρο των διαπραγματεύσεων, στο πλαίσιο της επιχείρησης μεταξύ της διεύθυνσης και των εκπροσώπων του προσωπικού».
  • «Για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, η μείωση αυτή των φόρων που διογκώνουν το κόστος εργασίας, θα πρέπει να συνδυάζεται με δραστήριες πολιτικές στον τομέα της απασχόλησης. Θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε μια προσπάθεια ανάπτυξης που θα βασίζεται (...) και στην καλύτερη χρησιμοποίηση των εξοπλισμών μέσω της διευθέτησης των ωραρίων εργασίας».
* * *

Οι παραπάνω θέσεις αφορούν τη «διευθέτηση» του χρόνου εργασίας και δεν είναι απόσπασμα από κάποιο πρόσφατο κείμενο της κυβέρνησης της ΝΔ. Εχουν διατυπωθεί πριν από 28 χρόνια. Είναι αποσπάσματα από κείμενο της Ευρωπαϊκής Ενωσης που εγκρίθηκε στη Σύνοδο Κορυφής στις 10-11/12/1993 και φέρει τον τίτλο «Ανάπτυξη, Ανταγωνιστικότητα, Απασχόληση. Οι προκλήσεις και η αντιμετώπισή τους για τη μετάβαση στον 21ο αιώνα. Λευκή Βίβλος».

Αυτή η «Λευκή Βίβλος» της ΕΕ είναι οι «πλάκες» πάνω στις οποίες έχουν χαραχτεί οι κατευθυντήριες «εντολές» του κεφαλαίου, στο έδαφος των οποίων εξειδικεύονται οι αντεργατικές πολιτικές σε κάθε χώρα και απ' όλες διαχρονικά τις κυβερνήσεις, όπως και αν αυτοαποκαλούνται (νεοφιλελεύθερες ή σοσιλαδημοκρατικές, συντηρητικές ή προοδευτικές κ.ά.), όπως κι αν βαφτίζουν το μείγμα της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζουν (επεκτατικό ή περιοριστικό).

Οι κατευθύνσεις αυτές για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων παίρνουν την ανάλογη μορφή σε κάθε φάση της οικονομίας. Οι ρυθμοί και το εύρος υλοποίησης μπορεί να διαφοροποιούνται από χώρα σε χώρα και από κυβέρνηση σε κυβέρνηση, αλλά ο στόχος παραμένει πάντα ένας: Η αύξηση του βαθμού εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης για τη θωράκιση και αύξηση της κερδοφορίας των ευρωπαϊκών μονοπωλίων, για την ενίσχυση της θέσης τους απέναντι στους διεθνείς ανταγωνιστές.

* * *

Στη Λευκή Βίβλο, η «διευθέτηση» του χρόνου εργασίας είναι μέρος μόνο μιας ολόκληρης δέσμης μέτρων που αφορούν τη γενίκευση των «ευέλικτων» μορφών απασχόλησης, τη διευκόλυνση των απολύσεων, το τσάκισμα της Κοινωνικής Ασφάλισης, των Συλλογικών Συμβάσεων, του κατώτατου μισθού και πάει λέγοντας.

Στην Ελλάδα, οι κατευθυντήριες γραμμές που αφορούν τη «διευθέτηση» του χρόνου εργασίας εξειδικεύτηκαν με επτά συνολικά νόμους που ψήφισαν διαδοχικά οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, με τον τελευταίο μάλιστα να διατηρεί στο ακέραιο τον νόμο που ψηφίστηκε το 2011 και να τον συμπληρώνει με άλλο νόμο για 12ωρη, έως και 24ωρη απασχόληση των νοσοκομειακών γιατρών!

Οι ψευτοκαβγάδες τους λοιπόν, γύρω από το ποιος ευθύνεται περισσότερο ή λιγότερο για τη ζούγκλα στην αγορά εργασίας, είναι πρόκληση για τους εργαζόμενους και το λαό, που βρίσκονται διαχρονικά αντιμέτωποι με την ενιαία αντιλαϊκή στρατηγική του κεφαλαίου, και όχι με την «κακή» επιλογή μιας κυβέρνησης, που μπορεί τάχα να διορθωθεί από μια επόμενη. Τέτοια παραμύθια τα πλήρωσε ακριβά ο λαός. Οπως πλήρωσε τη λογική του «μικρότερου κακού» και τις αυταπάτες ότι τα δικά του συμφέροντα και οι ανάγκες μπορούν να συνυπάρξουν με τα κέρδη και την ανάπτυξη για το κεφάλαιο.

* * *

Τώρα, μπροστά στις «ανατροπές του αιώνα», η ευθύνη μεγαλώνει για όλους και για τον καθέναν ξεχωριστά. Οι αντεργατικοί σχεδιασμοί της κυβέρνησης διαμορφώνουν μια ακόμα χειρότερη αγορά εργασίας, κυρίως για τους νέους, και αυτό δεν μπορεί να μείνει αναπάντητο. Η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ με αντιδεξιές κορόνες να ξεπλύνει τις δικές του ευθύνες για τη σημερινή εξέλιξη δεν πρέπει να βρει ακροατές.

Η απεργία στις 6 Μάη, η συμμετοχή στον αγωνιστικό γιορτασμό της φετινής Πρωτομαγιάς με τα συνθήματα και τις διεκδικήσεις για την προστασία της υγείας και της ζωής, για σύγχρονα δικαιώματα και μείωση του χρόνου εργασίας, είναι η πιο ηχηρή απάντηση και το καλύτερο εφαλτήριο για να κλιμακωθεί η μάχη απέναντι στους αντεργατικούς σχεδιασμούς του κεφαλαίου, της ΕΕ και των κομμάτων τους.

Οι «ειδικοί».

..

Η διαρροή μέρους των πρακτικών από την «επιτροπή των ειδικών» για την πανδημία επιβεβαιώνει εκείνο που ο κόσμος έχει τούμπανο και η κυβέρνηση κρυφό καμάρι.

Οτι δηλαδή η διαχείριση της πανδημίας σε κάθε της βήμα δεν γίνεται «με αποκλειστικό κριτήριο την επιστήμη και προτεραιότητα την προστασία της υγείας», όπως μονότονα ισχυρίζεται η κυβέρνηση, αλλά με βάση το πολιτικό πλαίσιο που διαμορφώνει η ίδια, ζυγίζοντας τα πάντα με βάση το «κόστος - όφελος» για το κεφάλαιο, τους επιχειρηματικούς ομίλους και τα συμφέροντά τους. Αυτοί είναι οι «ειδικοί» και με βάση τα δικά τους «πρωτόκολλα» παίζουν κορόνα - γράμματα την υγεία του λαού πάνω από ένα χρόνο τώρα.

Αλλωστε, η εικόνα που δίνουν τα πρακτικά της επιτροπής, με την κυβέρνηση να υποδεικνύει τα περί «δημοσιονομικών αντοχών» και «οικονομικού κόστους» και να ανακοινώνει ότι η «αυτοδιάγνωση» επαρκεί, για να μην πάρει κανένα άλλο μέτρο, ενώ τα νοσοκομεία στενάζουν, κάθε άλλο παρά πρωτόγνωρη είναι.

Ποιος δεν θυμάται πέρυσι τέτοια εποχή την κυβέρνηση να «κόβει και να ράβει» τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα μέτρα των τουριστικών ομίλων, των τουρ οπερέιτορ, των αερομεταφορέων και των εφοπλιστών; Να επικαλείται απίθανα «επιστημονικοφανή» επιχειρήματα, για να δικαιολογήσει την άρνησή της να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας των εργαζομένων στον Τουρισμό, των κατοίκων και των ταξιδιωτών, όπως μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ, ενίσχυση των πρωτοβάθμιων δομών Υγείας, αυξημένα δρομολόγια κ.ο.κ.;

Εως και «μελέτες» ότι στα ΜΜΜ, στα γεμάτα αεροπλάνα και τα τιγκαρισμένα πλοία «δεν κολλάει» (!) επικαλούνταν τότε η κυβέρνηση, ενώ δεν έλειπαν και δημόσιες διαφοροποιήσεις από μέλη της επιτροπής για τον τρόπο που άνοιγε ο τουρισμός. Τα αποτελέσματα είναι γνωστά, με την έκρηξη των κρουσμάτων που ακολούθησε.

Μάλιστα, λίγους μήνες μετά, ο υπουργός Τουρισμού αποκάλυπτε κυνικά τα πραγματικά «πρωτόκολλα» που αξιοποιήθηκαν, λέγοντας πως «αν βάζαμε οριζόντια 72ωρο τεστ για είσοδο το καλοκαίρι, θα έμπαιναν στην Ελλάδα μόλις 100.000 τουρίστες αντί για 4,4 εκατομμύρια».

Ακριβώς ένα χρόνο μετά, όμως, βρισκόμαστε στο ίδιο ακριβώς σημείο, καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται ξανά να ανοίξει τον τουρισμό με τους ίδιους ακριβώς όρους που υπαγορεύουν τα συμφέροντα των ομίλων, λέγοντας προκλητικά πως «τα πρωτόκολλα λειτουργίας υπάρχουν και ισχύουν, στη βάση όσων εφαρμόστηκαν πέρυσι, καθώς αποδείχθηκαν άκρως επιτυχημένα και αποτελεσματικά»! Επιστρατεύει μάλιστα και το «πιστοποιητικό εμβολιασμού», ενώ οι επιστήμονες σε όλο τον κόσμο εκφράζουν τουλάχιστον επιφύλαξη για το αν οι εμβολιασμένοι δεν μεταδίδουν στους υπόλοιπους.

Ο τουρισμός δεν είναι βέβαια το μόνο παράδειγμα. Και δεν χρειάζονται τα πρακτικά της επιτροπής για να φανταστεί κανείς τι κρυβόταν πέρυσι το φθινόπωρο πίσω από τα απίθανα επιχειρήματα για τον ιό που... «δεν κολλάει στα σχολεία» και για τα 25άρια τμήματα που είναι καλύτερα από τα 15άρια (!) ώστε η κυβέρνηση να ανοίξει τα σχολεία χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας, απορρίπτοντας ως «κοστοβόρα» τα αιτήματα μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών.

Οταν όμως τα κρούσματα άρχισαν να ξεφεύγουν επικίνδυνα στα σχολεία, οι επιστημονικές απόψεις εργαλειοποιήθηκαν «από την ανάποδη» για να διακοπεί κάθε εκπαιδευτική διαδικασία αντί να παρθούν μέτρα. Για να έρθει σήμερα η κυβέρνηση να ανοίξει τα σχολεία όπως τα έκλεισε, χωρίς κανένα επιπλέον μέτρο, παραπέμποντας στην «πρωτοπόρα»... αυτοδιάγνωση, που βέβαια η επιστημονική κοινότητα διεθνώς προειδοποιεί ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελεί το μοναδικό μέτρο.

Αλλά και στους χώρους δουλειάς, όπου η πανδημία «γαζώνει» με τα πρωτόκολλα της εργοδοσίας και αναγνωρίζονται από διεθνείς επιστημονικές έρευνες ως βασικές εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού, η κυβέρνηση έρχεται να απαλλάξει και με τη «βούλα» το κεφάλαιο από κάθε υποχρέωση για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ, φορτώνοντας εξολοκλήρου το «κρίμα» στην «ατομική ευθύνη» και την υποτιθέμενη «αυτοδιάγνωση» από τους ίδιους τους εργαζόμενους.

Τα παραδείγματα δεν έχουν τέλος και θα μπορούσε κανείς να αναφέρει άλλα τόσα για το πώς τα συμφέροντα του κεφαλαίου αποτελούν από την αρχή έως το τέλος το μόνο «πρωτόκολλο» στο οποίο βασίζεται η κυβέρνηση. Αυτό δηλαδή που πρέπει να μπει στο στόχαστρο της οργανωμένης παρέμβασης του λαού, με τη διεκδίκηση ουσιαστικών μέτρων προστασίας της υγείας και της ζωής του.

TOP READ