3 Μαΐ 2021

UEFA - ΕSL Η «καλή», οι «κακοί» και η μονομαχία στο «El Dorado» της μπάλας

 

Ολο και λιγότερες ομάδες θα αφορούν μελλοντικά οι κληρώσεις για το Champions League

Associated Press

Ολο και λιγότερες ομάδες θα αφορούν μελλοντικά οι κληρώσεις για το Champions League
Φορώντας το προσωπείο του «θεματοφύλακα» των ηθικών αξιών του ποδοσφαίρου και με περίσσευμα υποκρισίας όσον αφορά το «καλό των φιλάθλων», η UEFA έδειξε σε πρώτη φάση να είναι η νικήτρια του πολέμου με μερικούς εκ των ισχυρών του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου και τα σχέδιά τους για δημιουργία δικής τους κλειστής Λίγκας.

Η «μονομαχία», ανεξαρτήτως των ρόλων των «καλών» και των «κακών» στην υπόθεση, στο «διά ταύτα» της αφορούσε τη μάχη για την τελική επικράτηση συγκεκριμένων «προϊόντων» (ΕSL - Champions League), πρακτικά ποιο θα επιβιώσει στην αγορά και θα καρπωθεί το μεγαλύτερο κομμάτι που προσφέρει η «πίτα» των τεράστιων κερδών του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου.

Δύο κλειστές Λίγκες μαλώνανε...

Αν η κίνηση 12 ισχυρών ομάδων της Ευρώπης για μια κλειστή Λίγκα αμερικανικού τύπου, με συγκεκριμένους συμμετέχοντες, προκάλεσε «σεισμό» στον χώρο του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, από την άλλη τέτοιου είδους πειραματισμοί ούτε άγνωστοι είναι, ούτε - κυρίως - ουρανοκατέβατοι. Οι συγκεκριμένες 12 ομάδες, με τον τρόπο τους και με σύμμαχο αμερικανικά κεφάλαια, θέλησαν να προλάβουν ένα ακόμα πείραμα της UEFA για τη δημιουργία μιας - ουσιαστικά - κλειστής Λίγκας αλλά υπό τη δική της διαχείριση. Ενός εμπορεύματος δηλαδή, που όμως με βάση και τη θέση της στη διοίκηση του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου - που της δίνει το δικαίωμα να προβάλει το «καρότο» και το «δικαίωμα στο όνειρο» ως συστατικό στοιχείο του - σε περισσότερους φαντάζει πιο αποδεκτό.

Παραμένει ωστόσο για λίγους και ισχυρούς, όπως συμβαίνει σήμερα ειδικά στο Champions League, εξαιτίας και των αλλαγών που έχει θεσμοθετήσει η UEFA τα προηγούμενα χρόνια, πάντα με στόχο την ικανοποίηση των απαιτήσεων των ισχυρότερων «ποδοσφαιρικών ΑΕ». Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Αντρέα Ανιέλι, ιδιοκτήτη της Γιουβέντους και εκ των βασικών πρωταγωνιστών για την ίδρυση της ESL, ο οποίος απαντώντας στις κατηγορίες για σχέδια των ισχυρών ανέφερε: «Απορώ με τις αντιδράσεις... Αλλωστε και το Champions League μια υπόθεση 12 - 14 ομάδων είναι ουσιαστικά».

Από την άλλη, και στο οικονομικό μέρος, το άλλοθι μιας ευρωπαϊκής διασυλλογικής διοργάνωσης κρατάει τον δρόμο ανοιχτό για τις συνεργασίες με περισσότερες πολυεθνικές από ό,τι σε μια κλειστή Λίγκα, όπου το γενικό κουμάντο θα ανήκει σε μία (π.χ. η «JP Morgan» στην ESL). Η αναπροσαρμογή συμβολαίων και συνεργασιών με τις πολυεθνικές, το μπάσιμο νέων «παικτών» στο παιχνίδι, ακόμα και το μοίρασμα του χρήματος, δείχνει πιο αποδεκτό στο συγκεκριμένο εγχείρημα απ' ό,τι στο αντίπαλο μοντέλo.

Με «ελβετικό» σύστημα, αλλά ίδια τακτική

Παρά την αναστάτωση που δημιούργησαν τα σχέδια των ισχυρών, η UEFA δεν παρεξέκλινε από το εδώ και καιρό έτοιμο σχέδιό της για νέες αλλαγές στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις και κυρίως στο Champions League από τη σεζόν 2024 - 2025, οι οποίες ανακοινώθηκαν από την Εκτελεστική Επιτροπή της UEFA και εγκρίθηκαν στη συνέχεια από την Ενωση Ευρωπαϊκών Συλλόγων (ECA) αλλά και την Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ. Υπενθυμίζεται ότι σε πολιτικό επίπεδο η ΕΕ τάχθηκε κατά των σχεδίων της ESL και υπέρ της UEFA (βλ. σχετικές δηλώσεις του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν), ενώ ανάλογη στάση κράτησε και η Βρετανία διά του πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον. Ο οποίος Τζόνσον, μάλιστα, όπως λέγεται άσκησε και πολύπλευρη πίεση προς την ηγεσία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ιδιοκτήτες της Μάντσεστερ Σίτι) προκειμένου να αποσύρουν την ομάδα τους από τη νέα διοργάνωση, απειλώντας ακόμα και με διπλωματικό επεισόδιο - κάτι που δείχνει και τις πολύ μακριές γεωπολιτικές και λοιπές «ουρές» που είχε η επίμαχη αντιπαράθεση.

Στο βασικό πλάνο για τη βιτρίνα των ευρωπαϊκών διοργανώσεων, το Champions League, περιλαμβάνεται μια πλήρης αλλαγή της δομής που υπάρχει σήμερα στη διοργάνωση, βασιζόμενη στο λεγόμενο «ελβετικό» σύστημα διεξαγωγής που ισχύει σήμερα σε κάποια αθλήματα, και ιδιαίτερα στο σκάκι. Οι καινοτομίες που έρχονται περιλαμβάνουν αύξηση των ομάδων της κύριας φάσης από 32 σε 36 (κάτι που σημαίνει και αύξηση των αγώνων) αλλά και πλήρη αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής. Κατά πολλούς πρόκειται για τη μεγαλύτερη τομή στη διοργάνωση από το ξεκίνημά της το 1992 - όταν αντικατέστησε το μέχρι τότε Κύπελλο Πρωταθλητριών - ξεπερνώντας κατά πολύ όποια αλλαγή είχε γίνει μέχρι φέτος στη μορφή της φάσης των ομίλων, στον αριθμό των ομάδων, με την καθιέρωση προκριματικών γύρων κ.ο.κ.

Μπορεί πάντως η UEFA να παρουσίασε ένα διαφορετικό «προϊόν» σε σχέση με αυτό των «12», ωστόσο κάθε άλλο παρά αλλάζει η φιλοσοφία του, στήριξης των «μεγάλων» και μεγιστοποίησης των κερδών. Μάλιστα η UEFA αναζήτησε και... βοήθειες για το νέο δικό της εγχείρημα, με βάση και τις υποσχέσεις για περισσότερα κέρδη προς τους ισχυρούς τις οποίες είχε δώσει το προηγούμενο διάστημα, μιας που οι απαιτήσεις ξεπερνούσαν κατά πολύ την όποια στήριξη προσφέρουν οι νυν συνεργάτες - χορηγοί στη σημερινή μορφή του «προϊόντος». Η φημολογία των τελευταίων ημερών, άλλωστε, θέλει τη σύναψη συμφωνίας μεταξύ UEFA και αγγλικού οικονομικού fund για τη στήριξη των νέων πλάνων, που θα αγγίξει τα 7 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτές οι εξελίξεις είναι η κύρια αιτία που οι έξι αγγλικές ομάδες (Σίτι, Λίβερπουλ, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Τσέλσι, Αρσεναλ, Τότεναμ) ήταν εκείνες που άνοιξαν τον «χορό» των αποχωρήσεων από την ESL.

Περίσσευμα υποκρισίας

Διαφημίζοντας τα νέα δεδομένα, ο πρόεδρος της UEFA Αλεξάντερ Τσέφεριν ανέφερε ότι αυτές «δίνoυν ευκαιρία σε κάθε ομάδα για συμμετοχή και διάκριση» καθώς και ότι «θα επιτρέψουν τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα, ευημερία και ανάπτυξη όλου του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου και όχι μόνο ενός καρτέλ», απευθυνόμενος προς την ESL. Αλλοι παράγοντες της Ομοσπονδίας επικαλέστηκαν την «πλήρη στήριξη των φιλάθλων» στην εμπορική μάχη μεταξύ UEFA και ΕSL, θέλοντας να διαφημίσουν την αποδοχή της «πραμάτειας» τους. Η πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική από τα άλλοθι που ψάχνουν οι διοικούντες της UEFA. Για παράδειγμα, οι επιπλέον θέσεις που περιλαμβάνουν οι νέες αλλαγές στο Champions League ξεκαθαρίστηκε πως θα δοθούν σε ομάδες από πρωταθλήματα που βρίσκονται στις υψηλές θέσεις της ειδικής βαθμολογίας.

Εξίσου υποκριτική μοιάζει η επίκληση στη γνώμη των φιλάθλων, μόνο βέβαια ως «πελατείας» για εμπορική και κάθε άλλου είδους χειραγώγηση, και μόνο όσο εκείνοι εξακολουθούν να επιλέγουν κάθε φορά ανάμεσα στο υποτιθέμενο «μικρότερο κακό» του εμπορευματοποιημένου αθλητισμού, που τους στερεί όλο και περισσότερο το αγαπημένο τους άθλημα, πόσο μάλλον το ίδιο το δικαίωμά τους στην άθληση.

Αλλωστε, το πόσο οι παράγοντες της UEFA «δίνουν βάση» στη γνώμη των φιλάθλων, όπως διατυμπανίζουν, φαίνεται από το πόσο ...ιδρώνει το αυτί τους απέναντι στις μαζικές διαμαρτυρίες των φιλάθλων, οι οποίες συνεχώς αυξάνονται τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα σε Αγγλία, Γερμανία και Ιταλία, π.χ. για τα πανάκριβα εισιτήρια των αγώνων στα εγχώρια πρωταθλήματα ή στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Εκμεταλλευόμενη την αγάπη του κόσμου για το άθλημα, η UEFA ξέρει εκ των προτέρων ότι ακόμα και στην περίπτωση που ο φίλαθλος μετατραπεί σε απλό τηλεθεατή, και πάλι τα κέρδη θα είναι πολλά.

29 Απρ 2021

Αυτός ο λόφος, αυτά τα γήπεδα και αυτά τα θέατρα είναι δικά μας, δεν μπορεί κανείς να μας τα πάρει!

 


Με την 4891/2020 απόφαση, το Εφετείο Αθηνών, ακύρωσε κάθε προγενέστερη προδικαστική και δικαστική απόφαση και έκανε αποδεκτή την αγωγή ιδιωτών, στους οποίους, βασιζόμενο σε «τίτλους» ιδιοκτησίας του 19ου αιώνα, επιδικάζει την κυριότητα της περιοχής των πρώην λατομείων της Εργάνης, όλο το λόφο Κοπανά. Η δικαστική απόφαση επίσης αμφισβητεί τον δασικό χαρακτήρα όλου του λόφου – περιοχής Κοπανά, προτείνοντας τον αποχαρακτηρισμό της.

Με πολύ απλά λόγια, το σύνολο των χώρων των γηπέδων και των θεάτρων της Εργάνης, χώρων αναψυχής, αθλητισμού και πολιτισμού, χώρων συμβόλων για την περιοχή μας, που με αγώνες κατακτήθηκαν, κινδυνεύουν να χαθούν.

Εν μέσω πανδημίας, και ενώ τα δικαιώματα μας στην Υγεία και στην Παιδεία αμφισβητούνται όσο ποτέ άλλοτε, δε θα επιτρέψουμε ένα ακόμη χτύπημα, τούτη τη φορά στο δικαίωμα το δικό μας και των παιδιών μας στην άθληση και τον πολιτισμό, στην ποιότητα της ζωής μας.

Είναι διαχρονικές οι ευθύνες των κυβερνήσεων δεκαετίες τώρα. Καμία κυβέρνηση όλα τα προηγούμενα χρόνια δε φρόντισε να αναλάβει την πρωτοβουλία με τις κατάλληλες νομοθετικές παρεμβάσεις, να αποδοθούν οι ελεύθεροι αυτοί χώροι οριστικά στους δημότες, αφήνοντας νομικές διόδους σε ιδιωτικά συμφέροντα  να θέσουν σε αμφισβήτηση τον δημόσιο χαρακτήρα των χώρων αυτών.

Τα «Νταμάρια» είναι σημείο αναφοράς για τον Βύρωνα, ένας χώρος σύμβολο για τους Βυρωνιώτες. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να αμφισβητήσει τον δημόσιο χαρακτήρα του χώρου. Αυτά τα γήπεδα και αυτά τα θέατρα είναι δικά μας, δεν μπορεί κανείς να μας τα πάρει! Θα υπερασπιστούμε με αγώνα, ό,τι με αγώνα οι κάτοικοι του Βύρωνα κατέκτησαν πριν 40 χρόνια.

Οι μαζικοί φορείς του Βύρωνα, αθλητικοί και πολιτιστικοί σύλλογοι, σωματεία και φορείς της πόλης, απαιτούμε εδώ και τώρα η κυβέρνηση να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση, που οριστικά και αμετάκλητα θα αποδίδει τους χώρους αυτούς, εκεί που δικαιωματικά ανήκουν, στον λαό του Βύρωνα.

 

Συντονιστική Επιτροπή σωματείων, συλλόγων και φορέων του Βύρωνα για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του λόφου Κοπανά

«ΑΘΗΝΑΪΚΟΣ» ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΥΡΩΝΑ

ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ «ΒΥΡΩΝ»

«ΑΣΤΕΡΑΣ ΒΥΡΩΝΑ»

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΝΙΚΗ ΒΥΡΩΝΑ»

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ «ΔΟΞΑ ΒΥΡΩΝΟΣ»

Ένωση Γονέων Βύρωνα

ΕΣΥΝ (Εθνικό Συμβούλιο κατά των Ναρκωτικών) Παράρτημα Βύρωνα – Καισαριανής

Παράρτημα Συνδικάτου Οικοδόμων Βύρωνα

Ένωση Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Βύρωνα

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Βύρωνα-Καισαριανής-Παγκρατίου «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ»

Δημοκρατικός Σύλλογος Γυναικών Βύρωνα

Π.Ε.Α.Ε.Α. ΔΣΕ Βύρωνα

Σύνδεσμος Συνταξιούχων ΙΚΑ Βύρωνα

Συνεχίζεται η βιομηχανία εξωδίκων του Ομίλου ΟΝΕΧ κατά της Παρατηρητηρίου Ποιότητας Περιβάλλοντος Σύρου – Στα 3 εκ. ευρώ οι απαιτήσεις του

 


Δελτίο τύπου εξέδωσε το Παρατηρητήριο Ποιότητας Περιβάλλοντος Σύρου, μετά και τη νέα αγωγή, τρίτη σειρά, που υπέστη από την εταιρεία ΟΝΕΧ  των Ναυπηγείων της Σύρου, όπως και τα μέλη του, σχετικά με συνεντεύξεις (!) σε ραδιοφωνικούς σταθμούς. Συνολικά, το ύψος των αγωγών είναι πάνω από 3 εκ. ευρώ.

Σε συνέχεια των 2 αγωγών και των 4 εξώδικων που έχει στείλει ο όμιλος ONEX κατά του Παρατηρητηρίου Ποιότητας Περιβάλλοντος Σύρου και μελών του, στις 20/4/2021 μας παρέδωσε και ΤΡΙΤΗ αγωγή κατά του προέδρου και του Παρατηρητηρίου που αφορά τις συνεντεύξεις του πρώτου στην κα. Μπούλικα Μιχαλοπούλου στο Ράδιο ΜέΡΑ και στον κ. Διονύση Ελευθεράτο στο Κόκκινο 105,5 fm. Με τη νέα αυτή αγωγή οι εταιρείες αξιώνουν πάλι ποσά μεγαλύτερα του 1.000.000€ κάνοντας το άθροισμα των απαιτήσεων μέσω αγωγών να ξεπερνάει τα 3.000.000€.

Όσο κι αν επίμονα αναφέρει στα εξώδικα και τις αγωγές του ο όμιλος εταιρειών ότι δεν αποτελεί πρακτική του η φίμωση πολιτών μέσω της ποινικοποίησης του λόγου τους, είναι προφανής η αντίφαση αυτών των ισχυρισμών μετά την κατά ριπάς αποστολή εξωδίκων και αγωγών στο Παρατηρητήριο και τα μέλη του και μάλιστα για δημόσια έγγραφα και για ραδιοφωνικές συνεντεύξεις. Ταυτόχρονα μέσω των δηλώσεων του προέδρου της ONEX αλλά και μέσω των αγωγών, μας εγκαλούν γιατί δεν ασχολούμαστε με άλλα περιβαλλοντικά ζητήματα ισχυριζόμενοι ότι έχουμε “εμμονή” με το ναυπηγείο. Θα θέλαμε να τους ενημερώσουμε ότι οι σύλλογοι είναι εθελοντικές οργανώσεις από πολίτες, όσο κι αν επιμένουν να μας θεωρούν “επιχειρηματικό τους εχθρό” και δε διαθέτουν τις υποδομές, τους οικονομικούς πόρους ή τη νομική υποστήριξη πολυεθνικών εταιρειών. Η εθελοντική μας συνεισφορά από την αρχή της ίδρυσης του συλλόγου εξαντλείται αυτή τη στιγμή στην αντιμετώπιση των αγωγών και εξωδίκων των εταιρειών τους. Εμμονή λοιπόν, έχει ο όμιλος της ONEX και αυτό αποδεικνύεται από τις τρεις (3) αγωγές και τα τέσσερα (4) εξώδικα έως σήμερα. Εμμονή έχει η ΟΝΕΧ με όποιον αναρωτιέται τι συμβαίνει στην  πόλη του και στο περιβάλλον που ζει  και τολμάει να ρωτάει. Εμμονή έχει η ONEX  που εξαντλεί όλα τα νομικά μέσα για να στραφεί εναντίον μας, τη στιγμή που οι αρχές δεν επιδεικνύουν ιδιαίτερη αποφασιστικότητα και ζέση για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους αφήνοντας χώρο για αγωγές, συκοφαντίες και δυσφημήσεις που  υποδαυλίζουν τον κοινωνικό αυτοματισμό.

Οι διώξεις της ΟΝΕΧ κατά του Παρατηρητηρίου και μελών του προσωπικά, είναι παραπλανητικές γιατί στρέφουν τον δημόσιο διάλογο μακριά από τα φλέγοντα ζητήματα που είναι πρωτευόντως, η τήρηση των περιβαλλοντικών όρων κατά τη λειτουργία του ναυπηγείου σήμερα  και δευτερευόντως η αδικαιολόγητη καθυστέρηση της προαναγγελθείσας μελέτης για τα βαρέα μέταλλα στο λιμάνι. Έναν δημόσιο διάλογο που μάλλον πλέον απαγορεύεται εντελώς με τη σύμφωνη γνώμη των θεσμικών φορέων που άφωνοι περιφέρονται μόνο σε εκδηλώσεις και φιέστες και δεν έχουν αρθρώσει λέξη για το κλίμα τρομοκρατίας που έχει φέρει ως δώρο στο νησί η ανάπτυξη των κατ’ ουσία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών…

Εμείς ως πολίτες δε θα κάνουμε πίσω και θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα μας να ρωτάμε, να ομιλούμε και να αγωνιούμε όσο δεν παίρνουμε πειστικές απαντήσεις αλλά αντί αυτού δεχόμαστε αγωγές για αποζημιώσεις εκατομμυρίων. Καλούμε όλον τον Συριανό λαό να αναλογιστεί τι κληρονομιά θέλει να αφήσει στις επόμενες γενιές και να τολμήσει  να κοιτάξει κατάματα το “αναπτυξιακό του μέλλον” όπως οι αρμόδιες αρχές επιδεικτικά το αφήνουν να διαμορφώνεται…

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Το μεγαλύτερο έγκλημα


Οποια «πέτρα» κι αν σηκώσει κανείς στο έδαφος της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας σε φάρμακα και θεραπείες, θα βρει από κάτω το κέρδος. Αυτό είναι το κίνητρο και το κριτήριο των φαρμακευτικών ομίλων για να αναπτύξουν, να παράγουν και να εμπορεύονται οποιοδήποτε σκεύασμα, αποκομίζοντας δυσθεώρητα κέρδη.

Πρόσφατα βγήκαν στην επιφάνεια υποθέσεις εκατοντάδων χιλιάδων θανάτων σε ΗΠΑ και Γαλλία, στις οποίες εμπλέκονται μεγαθήρια του φαρμακευτικού κλάδου. Και είναι, ενδεχομένως, μόνο λίγες από τις υποθέσεις που αποκαλύπτονται για διάφορους λόγους, κάτω από ορισμένες συγκυρίες, συνήθως στο πλαίσιο αλληλοκαρφωμάτων μεταξύ ανταγωνιστικών συμφερόντων.

* * *

Στις ΗΠΑ λοιπόν, μεγάλες φαρμακοβιομηχανίες και εταιρείες διανομής φαρμάκων κατηγορούνται ότι συνέβαλαν στην πρόκληση μιας «επιδημίας» οπιοειδών προωθώντας στην αγορά με παραπλανητικό τρόπο εθιστικά παυσίπονα. Στη χώρα εδώ και δεκαετίες παρατηρείται μια έξαρση της χρήσης παυσίπονων - ένα πολυπαραγοντικό κοινωνικό φαινόμενο - και τα οπιοειδή είχαν ως αποτέλεσμα θανάτους από υπερβολική δόση σχεδόν 500.000 ανθρώπων το διάστημα 1999 - 2019, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων. Στις συνέπειες από τη χρήση τους δεν συμπεριλαμβάνονται οι εθισμένοι και οι επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική τους υγεία.

Με την κατηγορία ότι έδρασαν ως «μόνιμα βαποράκια», τέσσερις φαρμακοβιομηχανίες - «Johnson & Johnson», «Teva», «Endo International» και η μονάδα «Allergan» της «AbbVie» - καθώς και οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες διανομής φαρμάκων των ΗΠΑ δικάζονται αυτές τις μέρες σε μια αγωγή αρκετών μεγάλων κομητειών στην Καλιφόρνια. Χιλιάδες άλλες αγωγές σε εθνικό επίπεδο έχουν κατατεθεί εναντίον τους και το 2019 η πολιτεία της Οκλαχόμα κέρδισε υπόθεση σε βάρος της «Johnson & Johnson», η οποία έχει ασκήσει έφεση.

Αλλά και στη Γαλλία, η εταιρεία «Servier» καταδικάστηκε τον περασμένο μήνα, καθώς επέτρεπε να συνταγογραφείται ως «διαιτητικό» ένα χάπι της για τον διαβήτη. Υπολογίζεται ότι προκλήθηκαν 2.000 θάνατοι μεταξύ εκατομμυρίων ανθρώπων που το λάμβαναν ως κατασταλτικό της όρεξης για τρεις δεκαετίες, σύμφωνα με μελέτη του 2010. Οι γιατροί το συνδέουν επίσης με προβλήματα καρδιάς και πνευμόνων.

* * *

Το επιχείρημα ότι «γίνονται και λάθη» ή ότι πρόκειται για μεμονωμένες «ανήθικες πρακτικές» είναι παραπλανητικό και σε τελική ανάλυση δεν έχει καμία αξία. Το γεγονός ότι δεν είναι όλα τα φάρμακα επικίνδυνα και ότι αναπτύσσονται θεραπείες που σώζουν ή βελτιώνουν τη ζωή των ανθρώπων, δεν αναιρεί το ότι η παραγωγή τους με σκοπό το κέρδος είναι από τη φύση της «εγκληματική» και «ανήθικη».

Διότι το ζήτημα πραγματικά είναι: Ποιος κατέχει την επιστημονική γνώση που έχει κατακτηθεί; Προς τα πού κατευθύνεται η επιστημονική έρευνα; Ποιος αποφασίζει αν συμφέρει να αναπτυχθεί και να παραχθεί μια θεραπεία ή ένα εμβόλιο; Ποιος καρπώνεται τη δουλειά εκατομμυρίων «μυαλών» και «χεριών», μοσχοπουλάει τα φάρμακα αποκλείοντας εκατομμύρια ανθρώπους από αυτό το αγαθό; Ποιος κατευθύνει τις θεραπείες σε αγορές που έχουν εξασφαλισμένη και μέγιστη κερδοφορία; Είναι οι φαρμακευτικοί όμιλοι και ο νόμος του κέρδους.

* * *

Στη σημερινή συνθήκη της παγκόσμιας πανδημίας η «εγκληματική» και «ανήθικη» επιχειρηματική δράση στο Φάρμακο δείχνει τα «δόντια» της. Το κίνητρο του κέρδους και ο ανταγωνισμός, που τόσο δοξάζεται από τις κυβερνήσεις και τους υπερασπιστές του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής, ως η «πεμπτουσία» της καινοτομίας και της προόδου, έχει καταδικάσει σε θάνατο εκατομμύρια ανθρώπους.

Εκτός όλων των άλλων, με κριτήριο το κέρδος, δεν αναπτύσσονται έγκαιρα θεραπείες και εμβόλια που θα μπορούσαν να σώσουν πολλές ζωές. Αυτό φάνηκε και στη σημερινή πανδημία, όπου οι έρευνες για τους κορονοϊούς και η προετοιμασία εμβολίων είχαν παγώσει μερικά χρόνια πριν, επειδή η φαρμακοβιομηχανία δεν έβλεπε άμεση κερδοφορία.

Αλλο παράδειγμα: Εδώ και χρόνια οι επιστήμονες προειδοποιούν για την αυξανόμενη ανθεκτικότητα των ιών και μικροβίων απέναντι στα σημερινά αντιβιοτικά και καλούν σε έρευνες για αντικατάστασή τους. Προειδοποιούν δε ότι στο μέλλον μια ακόμη πανδημία μπορεί να ξεσπάσει εξαιτίας παθογόνων που δεν θα μπορούν να καταπολεμηθούν από τα σημερινά αντιβιοτικά. Ωστόσο, οι φαρμακευτικοί όμιλοι και τα καπιταλιστικά κράτη δεν χρηματοδοτούν αντίστοιχες έρευνες, επειδή είναι αμφίβολο αν και πότε τελικά θα «σπρώξουν» στην αγορά τα νέα φάρμακα, σε ποιες αγορές και με τι κέρδος.

* * *

Επομένως, το κίνητρο του κέρδους στην ανάπτυξη και παραγωγή φαρμάκων είναι το μεγαλύτερο έγκλημα, με πολλές προεκτάσεις και «παράπλευρες» απώλειες. Αυτό δεν μειώνει βέβαια τις ευθύνες όσων πολυεθνικών αποκαλύπτεται να συμμετέχουν σε σκάνδαλα, τα οποία αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου. Αντίθετα, η αυτονόητη απαίτηση να πληρώσουν με κάθε τρόπο για τη ζημιά που προκάλεσαν στο λαό, θα πρέπει να θωρακίζει την πεποίθηση ότι με την υγεία - εμπόρευμα στα χέρια των μονοπωλίων ο λαός δεν πρόκειται να είναι ποτέ ασφαλής. Κι αυτή η πεποίθηση είναι που πρέπει να κατευθύνει τον αγώνα και τη δύναμή του.

«Νέες πραγματικότητες»..

.

«Οι συνεχιζόμενες διεργασίες στο Κυπριακό αποσκοπούν στην οριστικοποίηση της διχοτόμησης του νησιού, στη συγκρότηση δύο ξεχωριστών κρατικών οντοτήτων που μόνο τυπικά και συγκυριακά θα έχουν κάποια στοιχεία ομοσπονδίας».

Το απόσπασμα αυτό για το Κυπριακό από τις Θέσεις της ΚΕ για το 21ο Συνέδριο του ΚΚΕ επιβεβαιώνεται αυτές τις μέρες, με τις εξελίξεις στην άτυπη πενταμερή διάσκεψη στη Γενεύη.

Η «βιώσιμη και ρεαλιστική» λύση που αναζητείται σε μια ακόμα διάσκεψη για το Κυπριακό, καμιά σχέση δεν έχει με μια δίκαιη επίλυση του προβλήματος προς το συμφέρον του κυπριακού λαού.

Η ανοιχτή παρέμβαση του ευρωατλαντικού παράγοντα, που ζητάει να παρθούν υπόψη «οι νέες πραγματικότητες στο νησί και την περιοχή», βάζει στο τραπέζι όλες τις εκδοχές διχοτομικών σεναρίων, που θα αποτελέσουν πηγή νέων ανταγωνισμών και κινδύνων για τον κυπριακό και τους άλλους λαούς.

Αυτό που μεθοδεύεται στην πραγματικότητα είναι η προώθηση ενός συμβιβασμού, ανάμεσα στη συνομοσπονδιακή «λύση» των δύο συνιστώντων κρατών, από τη μια, και στην κάθετη διχοτόμηση που προτείνει η τουρκική πλευρά, από την άλλη.

Ποιες είναι, όμως, αυτές οι «νέες πραγματικότητες» που επικαλούνται, για να επιταχύνουν το παζάρι και τη διευθέτηση, στο πλαίσιο του ευρωατλαντικού σχεδιασμού;

Είναι η πρεμούρα των μονοπωλίων να εκμεταλλευτούν τον ενεργειακό πλούτο της περιοχής, παραμερίζοντας το «αγκάθι» του Κυπριακού, που τους δημιουργεί προσκόμματα στην εξόρυξη και μεταφορά του φυσικού αερίου.

Είναι οι ανταγωνισμοί των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων που οξύνονται, καθιστώντας την Κύπρο κρίκο στην αλυσίδα των ευρωατλαντικών «εταίρων», που θα βάζουν εμπόδια στην κινεζική και ρωσική επέκταση στην περιοχή.

Για τον ίδιο λόγο, είναι η αξιοποίηση της Κύπρου ως στρατιωτικού «αναχώματος» από τις δυνάμεις του ΝΑΤΟ, με τις κάννες στραμμένες προς τη Μέση Ανατολή, όπως δείχνει και η στενότερη στρατιωτική συνεργασία με το Ισραήλ, στο πλαίσιο της τριμερούς που συμπληρώνει η Ελλάδα.

Είναι οι ευρύτεροι σχεδιασμοί των ΗΠΑ - ΕΕ κι άλλων καπιταλιστικών κρατών, που περιπλέκουν το Κυπριακό και το καθιστούν μέρος μιας ευρύτερης διευθέτησης, που προωθείται από τον ευρωατλαντικό παράγοντα.

Δεν είναι καθόλου τυχαίες οι παρεμβάσεις που κάνουν στο προσκήνιο και στο παρασκήνιο με αφορμή την πενταμερή όχι μόνο οι ΗΠΑ και η ΕΕ, αλλά και δυνάμεις όπως η Βρετανία και η Γαλλία, που θέλουν να διασφαλίσουν τα δικά τους ιδιαίτερα συμφέροντα στο νησί, στην Ανατ. Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή.

Και βέβαια, καθοριστικός παράγοντας είναι οι ανταγωνισμοί των αστικών τάξεων, πρώτα απ' όλα της Ελλάδας και της Τουρκίας, μεταξύ των οποίων συνεχίζεται η διαπραγμάτευση για διευθετήσεις στα Ελληνοτουρκικά.

Βασικό κριτήριο είναι εδώ η «διατλαντική συνοχή», η διατήρηση δηλαδή της Τουρκίας στο ΝΑΤΟικό στρατόπεδο, με τα ανάλογα ανταλλάγματα, που υπενθυμίζει κάθε φορά με τις διεκδικήσεις και τις αμφισβητήσεις στο Κυπριακό, στο Αιγαίο και την Ανατ. Μεσόγειο.

Οι εξελίξεις στο Κυπριακό διαψεύδουν, για ακόμα μια φορά, όλα τα αστικά κόμματα και τις κυβερνήσεις στην Ελλάδα που διακήρυτταν ότι η ένταξη στην ΕΕ ή η εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων από τα μονοπώλια θα φέρουν ευημερία, ειρήνη και δίκαιη επίλυση του ζητήματος.

Οι τουρκικές προκλήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ, στην Αμμόχωστο, η αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κύπρου και το περιεχόμενο των έως τώρα διαπραγματεύσεων για διχοτομική λύση, επιβεβαιώνουν το ακριβώς αντίθετο.

Η επιδιωκόμενη αναβάθμιση της ελληνικής αστικής τάξης ως ΝΑΤΟικού προμαχώνα στην περιοχή περνάει μέσα από επικίνδυνες ιμπεριαλιστικές αντιπαραθέσεις και συμβιβασμούς.

Το ΚΚΕ σθεναρά και αποφασιστικά βρίσκεται στο πλευρό του λαού της Κύπρου. Πρωτοστατεί στην οργάνωση της πάλης του ελληνικού λαού ενάντια στη συμμετοχή της ελληνικής αστικής τάξης σε αυτά τα σχέδια. Πρωτοστατεί στην έκφραση της αλληλεγγύης προς τους άλλους λαούς της περιοχής.

Αντιτάσσεται στην επιβολή λύσης που θα διαιωνίζει τη διχοτόμηση της Κύπρου, δεν θα δίνει βιώσιμη και φερέγγυα λύση για το σύνολο του κυπριακού λαού, Ελληνοκυπρίους και Τουρκοκυπρίους, Αρμένιους, Λατίνους, Μαρωνίτες.

Σ' αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση, το ΚΚΕ έχει εκφράσει τη θέση του και παλεύει για μία Κύπρο, ενιαία - ένα και όχι δύο κράτη - ανεξάρτητη, με μία και μόνη κυριαρχία, μία ιθαγένεια και διεθνή οντότητα, χωρίς ξένες βάσεις και στρατεύματα, χωρίς ξένους εγγυητές και προστάτες.

28 Απρ 2021

Απάντηση στο όργιο αντικομμουνισμού, χυδαιότητας και απειλών από φασιστοειδή

 


Απάντηση στο όργιο αντικομμουνισμού, χυδαιότητας και απειλών ενάντια στο ΚΚΕ και στην ΚΝΕ δίνει με ανακοίνωσή του το Τομεακό Συμβούλιο Μεσσηνίας της ΚΝΕ.

Όπως αναφέρει, «στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας "Ελευθερία" στο Facebook, στην είδηση που αφορά την ανακοίνωση του ΤΣ Μεσσηνίας της ΚΝΕ με θέμα την καταγγελία για αναγραφή φασιστικών συνθημάτων στη Μεσσήνη, "γνωστοί διαδικτυακοί σχολιαστές" -ορφανά της Χρυσής Αυγής, υποψήφιοι του Τζήμερου και ναζιστικός εσμός- επιδίδονται σε όργιο αντικομμουνισμού, χυδαιότητας και απειλών ενάντια στο ΚΚΕ και στην ΚΝΕ.

Οι συγκεκριμένοι έχουν μόνιμο στασίδι και εξυβρίζουν σε κάθε είδηση που αφορά το ΚΚΕ στη συγκεκριμένη σελίδα. Το αν γίνεται ή όχι με ανοχή της εφημερίδας δεν μας απασχολεί. Τώρα όμως ξεπερνούν τα όρια, εκτοξεύοντας ευθέως απειλές όπως "θα γίνεται σαπούνια", "να βγει εκτός νόμου το ΚΚΕ" και άλλες απειλές ναζιστικής κοπής.

Καταλαβαίνουμε τον πόνο τους! Τους ενοχλεί η πρωτοπόρα δράση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ ενάντια στη σιγή νεκροταφείου που προσπαθεί να επιβάλει η κυβέρνηση εντείνοντας την αντιλαϊκή πολιτική με νέα επίθεση όπως την κατάργηση του 8ωρου, τη διάλυση της Δημόσιας Υγείας, την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας, την ενίσχυση με δισεκατομμύρια ευρώ στο κεφάλαιο και τους βιομήχανους.

Αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά πως η φασιστική "δεξαμενή" στηρίζει αυτούς που πλουτίζουν από την εκμετάλλευση και το σάπιο σύστημά τους.

Όσον αφορά για τις απειλές, δηλώνουμε στα φασιστοτρόλ του πληκτρολογίου ότι δεν φοβόμαστε.

Καλούμε το λαό και τη νεολαία, στις φετινές απεργιακές συγκεντρώσεις της Πρωτομαγιάς, στις 6 του Μάη, να βροντοφωνάξουμε: "Δούλοι στον 21ο αιώνα δεν θα γίνουμε! Κάτω τα χέρια από το 8ωρο"! Εμπρός για τα "Σικάγο" της γενιάς μας!».

Για πρώτη φορά νομοθετείται στη χώρα μας το 10ωρο, 135 χρόνια μετά την εξέγερση των εργατών του Σικάγο

 

 (VIDEO)

Το αντεργατικό έκτρωμα της κυβέρνησης σημαίνει οπισθοδρόμηση για τους εργαζόμενους προς όφελος των επιχειρηματιών

Την αντιλαϊκή πολιτική διαχείρισης της πανδημίας από την κυβέρνηση, τα τραγικά αποτελέσματα της οποίας βιώνει σήμερα ο λαός μας, κατήγγειλε ο Νίκος Παπαναστάσης, βουλευτής του ΚΚΕ και αντισυνταγματάρχης ε.α. μιλώντας στο κανάλι «Kontra» το βράδυ της Μ. Δευτέρας 26 Απρίλη.

Επισήμανε ότι η κυβέρνηση δεν αξιοποίησε την εμπειρία του ενός χρόνου από τη στιγμή που εκδηλώθηκε η πανδημία για να πάρει αποτελεσματικά μέτρα για την υγεία του λαού.

Ο κάθε νεκρός έχει τη μοναδικότητα του συναισθηματικού βάρους για τους οικείους του και δεν είναι εμπόρευμα που μπαίνει σε στατιστικές αναλύσεις, ανέφερε σχολιάζοντας τις χτεσινές δηλώσεις του υπ. Εσωτερικών Μ. Βορίδη σε τηλεοπτικό κανάλι, ότι η αποτίμηση της πανδημίας από την κυβέρνηση, πρέπει να γίνεται με συγκριτικά στοιχεία και πολλές παραμέτρους και όχι με τις «απόλυτες τιμές των νεκρών». 

Ο Ν. Παπαναστάσης πρόσθεσε πως οι νεκροί των τελευταίων 8 εβδομάδων είναι το 30% των νεκρών όλης της πανδημίας στη χώρα μας, αριθμοί που δείχνουν την αναποτελεσματικότητα της ασκούμενης πολιτικής ενώ δεκάδες διασωληνωμένοι ασθενείς νοσηλεύονται εκτός ΜΕΘ χωρίς την εξειδικευμένη περίθαλψη που χρειάζονται.

Επισήμανε τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης που αρνείται να επιτάξει ουσιαστικά και όχι εικονικά τον ιδιωτικό τομέα, που δεν ρίχνει το σύνολο των δυνάμεων που υπάρχουν για το ξεπέρασμα της πανδημίας, έχοντας ως κριτήριο να μη θιγούν τα συμφέροντα των επιχειρηματιών Υγείας.

Ανάλογη κατάσταση, υπογράμμισε και στο θέμα του εμβολιασμού, που έχει γίνει εμπορικό προϊόν και εντάσσεται μέσα στις διεθνείς σχέσεις και στην αντιπαλότητα Ρωσίας, ΗΠΑ, ΕΕ, Κίνας. Το ΚΚΕ ζητά άμεσους και μαζικούς εμβολιασμούς, θεωρώντας ότι αυτό το μέτρο θα σώσει ζωές και πρέπει να εφαρμοστεί με όποιο εμβόλιο είναι πιστοποιημένο επιστημονικά για την αποτελεσματικότητά του.

Τέλος, υπογράμμισε πως η πανδημία καλπάζει όχι επειδή γίνονται διαδηλώσεις, αλλά επειδή δεν έχουν ληφθεί μέτρα προστασίας ούτε στα Μέσα Μεταφοράς, ούτε στους χώρους δουλειάς, όπου δεν ελέγχονται οι μεγάλοι επιχειρηματίες για την εφαρμογή των μέτρων.  

Οπισθοδρόμηση το αντεργατικό έκτρωμα της κυβέρνησης για το 10ωρο

Όσον αφορά στην οικονομία, επισήμανε τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων που υπηρετούν πιστά τα συμφέροντα των επιχειρηματιών, φέρνοντας ως παράδειγμα τα εύσημα του ΣΕΒ και στην κυβέρνηση της ΝΔ αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ, την επομένη μάλιστα των εκλογών. 

Για το αντεργατικό έκτρωμα που σκοπεύει να φέρει η κυβέρνηση, επισήμανε ότι για πρώτη φορά στη χώρα μας νομοθετείται η 10ωρη εργασία, 135 χρόνια μετά την εξέγερση του Σικάγο, που κατέκτησε το 8ωρο.

Τόνισε, πως πρόκειται για μια τεράστια οπισθοδρόμηση, παρά τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης ότι πρόκειται για εκσυγχρονισμό, οι εργαζόμενοι θα βιώσουν συνθήκες σύγχρονης σκλαβιάς, θα αναγκάζονται να δουλεύουν 10 ώρες με απλήρωτες υπερωρίες για σχεδόν έξι μήνες με μόνη εργοδοτική δέσμευση την απόδοση ολιγοήμερης άδειας.

Η κυβέρνηση, συνέχισε, στόχο έχει να μετατρέψει το σύνολο της χώρας σε μια μεγάλη ειδική οικονομική ζώνη, όπου οι επιχειρηματικοί όμιλοι θα απασχολούν όποτε και όσο θέλουν τους εργαζόμενους, θα πληρώνουν μισθούς 200 ευρώ και θα τους έχουν στη διάθεσή τους, 7 μέρες τη βδομάδα.

Το ΚΚΕ αγωνίζεται να μην περάσουν αυτά τα σχέδια αλλά και η καταστολή που εφαρμόζεται που πάει χέρι - χέρι με την αντιλαϊκή πολιτική. 

Για 50 προσλήψεις που δεν έγιναν, πάνω από 1.000 χειρουργεία αναβλήθηκαν!


Πίνακας 1
Πίνακας 1
Είναι περιττό να αναφέρουμε για πολλοστή φορά την εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας.

Θα σταθούμε μόνο σε μία πλευρά. Αυτή που αφορά τη λοιπή νοσηρότητα και μάλιστα μόνο μία της υποομάδα, τις χειρουργικές παθήσεις.

Η ΟΕΝΓΕ με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις της είχε επισημάνει τον κίνδυνο από τη μετατροπή του συστήματος Υγείας σε σύστημα μίας νόσου. Η κυβέρνηση απαντούσε ότι «έχουμε πόλεμο», σαν να σταμάτησε η λοιπή νοσηρότητα.

Ενα παράδειγμα για το τι σημαίνει σύστημα Υγείας μίας νόσου

Από την έναρξη της πανδημίας το Νοσοκομείο «Αττικόν», το μόνο νοσοκομείο της Δυτικής Αθήνας, σταδιακά συρρικνώνεται, αφού αρκετές κλινικές του μετατράπηκαν σε κλινικές Covid. Αναστάλθηκαν αρκετές λειτουργίες του, μέχρι που φτάσαμε στην ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ, ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ του υπουργείου Υγείας για μείωση κατά 80% των τακτικών χειρουργικών επεμβάσεων.

Στο χειρουργείο του Νοσοκομείου «Αττικόν» έγιναν οι χειρουργικές επεμβάσεις που φαίνονται στον Πίνακα 1.

Μόνο στο «Αττικόν», λοιπόν, πάνω από 1.000 ασθενείς δεν χειρουργήθηκαν σε σχέση με πέρυσι.

  • Περιμένουν υποφέροντας;
  • Πόσοι από αυτούς πήγαν δώρο στον ιδιωτικό τομέα έναντι αδράς αμοιβής;
  • Πόσων η νόσος εξελίχθηκε;
Γιατί μειώθηκαν τα χειρουργεία;

Πίνακας 2
Πίνακας 2
Είναι πασιφανές ότι η κυβέρνηση πήρε την εν λόγω απόφαση είτε για να μετατρέψει αίθουσες χειρουργείου σε πρόχειρες μονάδες ΜΕΘ (κάτι τέτοιο στο «Αττικόν» δεν έγινε), είτε για να μεταφέρει το προσωπικό του χειρουργείου σε άλλες κλινικές (έγινε και με το παραπάνω).

Αυτό βέβαια δεν το παραδέχτηκε ποτέ, γιατί αν το έκανε θα ήταν αίολο το παραμύθι των προσλήψεων και των κρεβατιών ΜΕΘ που δήθεν πολλαπλασίασε, και τα οποία υπάρχουν μόνο στη φαντασία των κυβερνώντων.

Τα στοιχεία από το «Αττικόν» για τον χρόνο που πέρασε φαίνονται στον Πίνακα 2.

Αρα, στο σύνολο της χρονιάς που πέρασε έγιναν πάνω από 1.000 λιγότερες επεμβάσεις γιατί η κυβέρνηση δεν προσέλαβε 50 νοσηλευτές, γιατρούς και τραυματιοφορείς. Ας υπολογίσει ο καθένας τι γίνεται σε όλη τη χώρα.

Ζήτημα που αφορά όλη τη Δυτική Αθήνα

Αν κανείς σκεφτεί ότι το Νοσοκομείο της Νίκαιας (που εξυπηρετεί ένα τμήμα της Δυτικής Αθήνας) είναι στην ίδια κατάσταση, ενώ το «Θριάσιο» έχει μετατραπεί σε all-Covid, θα καταλάβει εύκολα ότι η υγεία του λαού της Δυτικής Αθήνας δεν λογίζεται στα σοβαρά.

Οι συνέπειες είναι μεγάλες όχι μόνο για τους ασθενείς, αλλά και για τους ίδιους τους νέους γιατρούς και την εκπαίδευσή τους.

Ρωτάνε κάποιοι: «Αν είχαν προσληφθεί όλοι αυτοί οι υγειονομικοί, τι θα έκαναν μετά το τέλος της πανδημίας;». Η απάντηση είναι απλή. Θα συνέβαλλαν να μην υπάρχουν οι τεράστιες λίστες αναμονής που υπήρχαν προ-Covid, επί όλων των κυβερνήσεων, λόγω της υποστελέχωσης.

Να γιατί η πολιτική όλων των κυβερνήσεων που υπηρετούν ένα εμπορευματοποιημένο σύστημα Υγείας είναι εγκληματική. Να γιατί δεν υπάρχει χρυσή τομή ανάμεσα στην υγεία του λαού και τα «δημοσιονομικά» της χώρας και της οικονομίας των λίγων.

Ως εδώ! Οι υγειονομικοί και όλος ο λαός πρέπει να απαιτήσουν να σταματήσει τώρα το αίσχος με τις κλειστές χειρουργικές αίθουσες. Να απαιτήσουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, επίταξη του ιδιωτικού τομέα Υγείας. Να πιεστούν οι διοικήσεις νοσοκομείων, ΥΠΕ, υπουργείου. Οπως τα φάρμακα είναι αναπόσπαστο μέρος της θεραπείας κάποιων παθήσεων, έτσι είναι και το χειρουργείο - πολλές φορές μάλιστα είναι η μόνη και η οριστική θεραπεία.


Γιώργος ΣΙΔΕΡΗΣ
Μέλος του ΓΣ της ΟΕΝΓΕ, γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων του ΠΓΝ «Αττικόν»

Να μην ξεγελαστούν!


Η αντιπαράθεση ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ για το ποιος «στοχοποιεί τη μεσαία τάξη» και ποιος «αποκαθιστά τις αδικίες σε βάρος της» μόνο σαν πρόκληση ακούγεται στα αυτιά των χιλιάδων βιοπαλαιστών ΕΒΕ, που «δουλεύουν για να ζήσουν και ζουν για να δουλεύουν».

Ολων αυτών που είτε με κυβέρνηση ΝΔ, είτε με ΣΥΡΙΖΑ, είτε με ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ παλιότερα, βλέπουν διαχρονικά το εισόδημά τους να συρρικνώνεται, τα χρέη να μεγαλώνουν και την επιβίωση να γίνεται όλο και πιο δύσκολη.

Τα αστικά κόμματα σκόπιμα ανακατεύουν μήλα και πορτοκάλια κάτω από τον αυθαίρετο τίτλο «μεσαία τάξη», για να ξεγελάσουν τους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς ΕΒΕ ότι η πολιτική «στήριξης της επιχειρηματικότητας» που υπηρετούν μπορεί να ωφελεί εξίσου τις μεγάλες επιχειρήσεις και τις μικρές. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Ακόμα και ορισμένες στοχευμένες πολιτικές στήριξης των πολύ μικρών επιχειρήσεων, που εφαρμόζονται κατά καιρούς, μόνο ευκαιριακά οφέλη φέρνουν για τη μεγάλη πλειοψηφία. Η επιδείνωση των συνθηκών ζωής και εργασίας, ειδικά σε συνθήκες κρίσης, παραμένει ο γενικός κανόνας. Η γενικευμένη και σε βάθος χρόνου ανασφάλεια είναι δεδομένη για χιλιάδες βιοπαλαιστές ΕΒΕ.

Η νέα οικονομική κρίση και τα μέτρα για τη διαχείριση της πανδημίας, τα παρατεταμένα lockdowns, έβαλαν το κερασάκι στην τούρτα των δυσκολιών που προϋπήρχαν για όλους αυτούς. Η άρση των περιορισμών σε λίγες μέρες και η απόσυρση ακόμα και αυτών των υποτυπωδών «διευκολύνσεων» στην πληρωμή των υποχρεώσεων προς τα ταμεία, την εφορία, τις τράπεζες, θα φανερώσουν έναν νέο Γολγοθά. Οι πλειστηριασμοί, που καραδοκούν την γωνία, θα επιδεινώσουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση.

Τα ίδια τα αστικά επιτελεία, άλλωστε, προδιαγράφουν εκατοντάδες χιλιάδες λουκέτα και εκτόξευση της ανεργίας.

Τα προεόρτια της «επόμενης μέρας» έχουν ήδη ξεκινήσει: Η κυβέρνηση ανακοινώνει νέα πακέτα για τις μεγάλες επιχειρήσεις, αξιοποιώντας τα δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης. Η «στοχευμένη» διοχέτευση κονδυλίων και «διευκολύνσεων» στις λεγόμενες «βιώσιμες» μικρομεσαίες και πολύ μικρές επιχειρήσεις, σε συγκεκριμένους κλάδους και πεδία, η πολιτική διευκόλυνσης των μεγεθύνσεων και των συνεργατικών σχημάτων, αντικειμενικά ανοίγει το δρόμο για να καθαρίσει «η ήρα από το στάρι» στην αγορά.

Θα αποτελέσει «αγγελτήριο θανάτου» για χιλιάδες μικροεπαγγελματίες που παλεύουν καθημερινά για το μεροκάματο σε δύσκολες συνθήκες και οι οποίοι αντικειμενικά, παρά τις ατελείωτες ώρες εργασίας τους, δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό που θα οξύνεται.

Ο κουρνιαχτός που σηκώνει ο ΣΥΡΙΖΑ με την αντιπαράθεση στην κυβέρνηση και τις προτάσεις του, που κινούνται σε παραπλήσια λογική, δεν πρέπει να ξεγελάσει κανέναν. Είναι προσπάθεια να οικειοποιηθεί την ανασφάλεια και την αγανάκτηση χιλιάδων μικρών ΕΒΕ, να την τοκίσει στο ταμείο της κυβερνητικής εναλλαγής. Μέχρι εκεί φτάνει το «ενδιαφέρον» του για τους βιοπαλαιστές ΕΒΕ.

Υπάρχει άλλωστε πλούσια πείρα από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (διατήρηση φοροληστείας, κατάργηση κυριακάτικης αργίας κ.ο.κ.). Τώρα εμφανίζεται ξανά σαν τον «μάγο με τα δώρα» και προσπαθεί να ξεγελάσει τους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς επαγγελματίες ότι είναι δυνατόν η δική τους ουσιαστική ανακούφιση από τα βάρη να συνυπάρξει με την «εξυγίανση» των τραπεζών από τα «κόκκινα» δάνεια, ως «προαπαιτούμενο» της καπιταλιστικής ανάκαμψης. 'Η με τη γενναία χρηματοδότηση των μονοπωλίων από τον κρατικό προϋπολογισμό και τα ευρωπαϊκά κονδύλια.

Οι βιοπαλαιστές ΕΒΕ, οι μικροεπαγγελματίες που μοχθούν να επιβιώσουν και έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με τις ίδιες αγωνίες που ζουν οι εργαζόμενοι, για την υγεία και τη ζωή, για τα χρέη και το εισόδημά τους, δεν έχουν κανέναν λόγο να ακουμπήσουν τις προσδοκίες και τις ελπίδες στους στη μία ή στην άλλη παραλλαγή της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής, που τους κρατάει στριμωγμένους στη γωνία.

Διέξοδος είναι η διεκδίκηση ουσιαστικών μέτρων ανακούφισης και επιβίωσης, όπως αυτά που προβάλλουν οι αγωνιστικές Ομοσπονδίες, οι Ενώσεις και οι Σύλλογοι των ΕΒΕ.

27 Απρ 2021

Βαγέκας: “Στη γειτονιά μας δεν έχει θέση ο φασισμός και οι χρήσιμοι ηλίθιοί του!”

 


Πριν από μερικές βδομάδες, το ακροδεξιό Vox έστησε μια προκλητική προκλητική φιέστα στο Βαγέκας, ένα από τα παραδοσιακά εργατικά προάστια της Μαδρίτης, με τις πλάτες της αστυνομίας, που έπαιζε ρόλο σεκιούριτι για τους φασίστες.

Η ηγεσία του Vox συνέχισε την πρόκληση, χρησιμοποιώντας μάλιστα την ομάδα της Ράγιο Βαγεκάνο, με τις πλάτες της ανεκδιήγητης διοίκησης του προέδρου Ραούλ Μαρτίν Πρέσα, που έχει αποδείξει αρκετές φορές ότι δε σέβεται τις αξίες και την αντιφασιστική παράδοση του συλλόγου -πχ με την περίπτωση του Ουκρανού φασίστα Ζοζούλια.

Ο πρόεδρος του Vox Σαντιάγο Αμπασκάλ και ο υποψήφιός του για την κοινότητα της Μαδρίτης Ροθίο Μοναστέριο ζήτησαν από τη διοίκηση της ομάδας να παρευρεθούν σε κάποιον αγώνα της, στο άδειο -λόγω περιορισμών για τον κορονοϊό- στάδιο Βαγέκας. Έδρασαν δηλαδή εκ του ασφαλούς, καθώς δεν υπήρχε περίπτωση να αποτολμήσουν κάτι τέτοιο με γεμάτες κερκίδες και τους Bucaneros στο γήπεδο.

Ο Μαρτίν Πρέσα μάλιστα έπαιξε προκλητικά το χαρτί της… πολυσυλλεκτικότητας και της ανεκτικότητας της Ράγιο Βαγεκάνο, λέγοντας πως είναι ένας σύλλογος ανοιχτός σε όλους. Και για να μη μείνει καμία αμφιβολία προς τα πού κάνει το άνοιγμα, διευκρίνισε πως ήταν αναγκαίο να… “καθαρίσει την εικόνα της γειτονιάς” από τα πρόσφατα γεγονότα και τη διαδήλωση διαμαρτυρίας ενάντια στη φιέστα του Vox, από… “κάποιους λίγους” -όπως λέει ο Πρέσα- που “δεν εκπροσωπούν τον σύλλογο ούτε τη γειτονιά”.

Ο πρόεδρος έλαβε πληρωμένη απάντηση από τους οπαδούς της Ράγιο που λένε ότι στο Βαγέκας δεν υπάρχει χώρος για τον φασισμό και τους χρήσιμους ηλίθιους -όπως αυτός. Λένε πως ο Πρέσα προκαλεί αηδία, ότι χρησιμοποίησε το στάδιο για να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της ακροδεξιάς και ότι ξεπέρασε κάθε όριο στον δρόμο προς την ηθική μιζέρια και μάλιστα δια χειρός φασισμού.

Ίσως παραείσαι ηλίθιος -δεν το ξέρουμε- για να καταλάβεις πως γίνεσαι όργανο στην προσπάθειά τους να κάνουν θόρυβο.

Σημειώνουν μεταξύ άλλων και συμπληρώνουν πως η μόνη παρηγοριά για τους οπαδούς είναι πως ξέρουν ότι είναι μια μέρα πιο κοντά στο να τον δουν μακριά από τη γειτονιά, τον σύλλογο και την ιστορία του.

TOP READ