17 Μαΐ 2013

Ιδού το «συνταγματικό τόξο» τους!


Ιδού το «συνταγματικό τόξο» τους!
Τι υποκριτές! Τι φαρισαίοι! Για τους διοικούντες αρκετών δημοκρατικά ευυπόληπτων εφημερίδων και ηλεκτρονικών ΜΜΕ ο λόγος. Οι οποίοι με αφορμή όσα συνέβησαν στη Βουλή με τον χρυσαυγίτη βουλευτή Παππά, μόλις χτες (!) ανακάλυψαν ότι στο... Ναό της (αστικής τους) Δημοκρατίας υπάρχουν ναζί! Μόλις χτες...
Κι αφού μόλις χτες το ανακάλυψαν, και μόνο αφότου άκουσαν τον Παππά να λέει ότι ο εθνικοσοσιαλισμός «είναι η νιότη αυτού του κόσμου», έτσι μόλις χτες - κατ' αυτούς - «έπεσαν οι μάσκες» του χρυσαυγιτισμού. Μόλις χτες διαπίστωσαν ότι υπάρχει (σ.σ.: σώπα!...) «υμνητής του Χίτλερ στο Ναό της Δημοκρατίας». Μόλις χτες διείδαν «πίστη στα λόγια του Φύρερ» από τους χρυσαυγίτες. Μόλις χτες...
Αλλά δεν έχει περάσει δα και πολύς καιρός που ο αρχηγός των χρυσαυγιτών χαιρετούσε ναζιστικά σε δημόσιες συγκεντρώσεις. Δεν πάει καιρός από τότε που πάλι ο Παππάς ανέμιζε τις σημαίες με το πουλί της χούντας. Δεν είναι άγνωστες οι «καλλιτεχνικές» κλίσεις του βουλευτή «Καιάδα» σε άσματα (;) που εξυμνούν το Αουσβιτς. Δεν πάει πολύς καιρός που η Χρυσή Αυγή διακήρυττε - εντός Βουλής - το πάθος της για τοφασιστικό μεταξικό καθεστώς της «4ης Αυγούστου». Δεν είναι ένα και δύο, αλλά δεκάδες και εκατοντάδες τα πρωτοσέλιδα και τα άρθρα του ομώνυμου περιοδικού της Χρυσής Αυγής, που εξυμνούν από τον Χίτλερ και τον Ρούντολφ Ες μέχρι τον Τσολάκογλου. Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, ο Θ. Παφίλης, τους είχε τρίψει στα μούτρα ένα από αυτά τα χιτλερικά πρωτοσέλιδα. Δεν πάει και πολύς καιρός που ο Κασιδιάρης έγραφε (20/4/2011) στο ίδιο περιοδικό για «την ανανεωτική πορεία του Εθνικοσοσιαλισμού».
Κι όμως. Σύμφωνα με ορισμένους μόλις χτες έπεσαν οι μάσκες...
*
Να το πάρει το ποτάμι; Να προσπεράσουμε τον ετεροχρονισμό του πράγματος, να κάνουμε τα στραβά μάτια γι' αυτό το αλά Ραν-Ταν-Πλαν «ξάφνιασμα» και να πούμε «εντάξει, πάει καλά»; Οχι. Γιατί «δεν πάει καλά». Γιατί δεδομένου ότι η Χρυσή Αυγή δεν έχει καμία μάσκα, είναι να αναρωτιέται κανείς: Μήπως άλλοι ψάχνουν (τις δικές τους) μάσκες;...
Εξηγούμαστε:
Στο πλαίσιο της «ανακάλυψης» του «αυγού του φιδιού», διαβάσαμε χτες την παρότρυνση των «Νέων», η οποία απευθύνεται προς «τα κόμματα του συνταγματικού τόξου», όπως αναφέρει η εφημερίδα.
Τι πρέπει να κάνουν τα κόμματα που συγκροτούν - κατά τα «Νέα» - το «συνταγματικό τόξο»; Να συμπήξουν, σύμφωνα με την εφημερίδα, ένα τρόπον τινά «αντιφασιστικό μέτωπο» κατά των ναζί. Μάλιστα...
Ρωτάμε (κι ας μας απαντήσουν και τα «Νέα», αλλά βασικά ας απαντήσουν τα ίδια τα κόμματα του λεγόμενου «συνταγματικού τόξου»):
α) Η Χρυσή Αυγή έχει 21 βουλευτές. Αλλά προχτές στη Βουλή, κι αφού προηγουμένως ο ναζί χρυσαυγίτης είχε διατρανώσει τα ναζιστικά του «πιστεύω», οι ψήφοι που καταμετρήθηκαν υπέρ της Χρυσής Αυγής ήταν 73! Δηλαδή, πάνω από 50 βουλευτές (επαναλαμβάνουμε: πάνω από 50 βουλευτές!) του περίφημου «συνταγματικού τόξου», αφού άκουσαν τον Παππά να εξυμνεί τον Χίτλερ, αμέσως μετά τους ύμνους του για τον Χίτλερ, ψήφισαν υπέρ της Χρυσής Αυγής!
Μπορούν να μας πουν τα κόμματα του «συνταγματικού τόξου», τίνος κόμματος ή κομμάτων του «συνταγματικού τόξου» βουλευτές είναι αυτοί; Αυτοί είναι, μαζί με τα κόμματά τους, που συγκροτούν το «συνταγματικό» - άμα τε και το «αντιφασιστικό» - «τόξο»;...
β) Πριν μερικές βδομάδες, τον περασμένο Μάρτη, τρεις βουλευτές της ΝΔ (μεταξύ των οποίων ο ίδιος ο γραμματέας της ΝΔ καθώς και ένας υπουργός της κυβέρνησης Σαμαρά) ψήφισαν υπέρ του Κασιδιάρη (!), όταν συζητήθηκε η άρση της ασυλίας του για την επίθεση στην Λιάνα Κανέλλη. Στην ίδια συνεδρίαση, ένας βουλευτής του ΠΑΣΟΚ θεώρησε ότι η πιο... δημοκρατική ψήφος στη συγκεκριμένη ψηφοφορία ήταν το «παρών»...
Μπορούν να μας πουν τα κόμματα του «συνταγματικού τόξου», τα κόμματα που οι γραμματείς, οι υπουργοί και φαρισαίοι τους, εντός του Ναού της (αστικής τους) Δημοκρατίας ψηφίζουν υπέρ της Χρυσής Αυγής, καθώς και εκείνοι που τους αναγορεύουν σε «πολέμιους» του «αυγού του φιδιού», αν αρκούν αυτές οι «αντιφασιστικές» τους... δάφνες, ή στην πορεία, κι όσο θα «τεντώνει» το «τόξο» τους, μπορεί να δούμε κι άλλες;...

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟ

Υπάρχει λύση! Συμπόρευση με το ΚΚΕ και Λαϊκή Συμμαχία για να αλλάξει τάξη στην εξουσία


Υπάρχει λύση! Συμπόρευση με το ΚΚΕ και Λαϊκή Συμμαχία για να αλλάξει τάξη στην εξουσία
Εκτενή αποσπάσματα από την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ
Στιγμιότυπο από τη μαζική συγκέντρωση. Στο βήμα ο Δ. Κουτσούμπας
MotionTeam
Εργαζόμενοι - εργαζόμενες της Θεσσαλονίκης, όλης της χώρας
Νέοι και νέες
Προχωράμε μπροστά! Με σιγουριά και εμπιστοσύνη στο δίκιο της τάξης μας, στη νεολαία μας. Με πίστη στην πρωτοπόρα κοσμοθεωρία μας, στη μεγάλη πείρα του ΚΚΕ. Με συνειδητή, δημιουργική εφαρμογή στη ζωή, στην πράξη, των καινοτόμων επεξεργασιών μας, του Προγράμματός μας, των πολιτικών μας αποφάσεων, όλων των καθηκόντων μας που αποφάσισε το 19ο Συνέδριο, που αφορούν και δίνουν απάντηση στο σήμερα και στο αύριο του λαού και της νεολαίας.
Σήμερα, εδώ από τη Θεσσαλονίκη, από τη Βόρεια Ελλάδα, το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε παντού, σε κάθε γωνιά της ελληνικής γης, είναι ότι: Μέσα σε αυτό το ζοφερό κλίμα. Μέσα στο σύστημα της σαπίλας. Των ατέλειωτων προβλημάτων για την εργατική τάξη, για όλο το λαό που υποφέρει. Της οικονομικής καπιταλιστικής κρίσης και των θυσιών για το λαό, χωρίς τέλος. Των κινδύνων πολεμικής εμπλοκής που απειλούν τη χώρα και την περιοχή μας ολάκερη. Των σκανδάλων και της συστηματικής προσπάθειας χειραγώγησης του λαού και της νεολαίας,
ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΕΞΟΔΟΣ!
Αυτή η διέξοδος από την κρίση σε όφελος της εργατικής τάξης, του λαού και της νεολαίας, προβάλει μέσα από το ριζοσπαστικό λόγο, τις προτάσεις, την καθημερινή, ακούραστη, γεμάτη αυτοθυσία δράση των μελών και φίλων του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σε όλη τη χώρα, που δίνουν παντού τη μάχη, σε κάθε τόπο δουλειάς, στα εργοστάσια, στα γραφεία, στα μαγαζιά, στο χωράφι, στα σχολεία, στις σχολές, στη γειτονιά, στις πόλεις και τα χωριά. Δεν έχουμε μάθει να βλογάμε τα γένια μας. Ομως έχουμε τη θέληση να γινόμαστε όλο και καλύτεροι, όλο και αποτελεσματικότεροι, πιο αποφασιστικοί, πιο εύστοχοι.
Το 19ο Συνέδριο μάς έδωσε νέα όπλα

MotionTeam
Το 19ο Συνέδριο άνοιξε νέους δρόμους, μελέτησε τις σύγχρονες εξελίξεις, έδωσε νέα όπλα, μέσα από τις αποφάσεις του, στο εργατικό κίνημα, στο λαϊκό κίνημα, στη νεολαία, για να έχει η ταξική πάλη αποτελέσματα, όχι εφήμερα, παροδικά, όπως άλλες φορές στην ιστορία αυτού του τόπου, με διάψευση ελπίδων και προσδοκιών, αλλά αποτελέσματα μόνιμα, οριστικής επίλυσης προβλημάτων, που έχουν να κάνουν με την ίδια την ανάγκη, για αλλαγή τάξης στην εξουσία, για αλλαγή του σάπιου συστήματος και του κράτους τους, εκ βάθρων.
Για να ανοίξει ο δρόμος για το πραγματικό βασίλειο της ελευθερίας και της «πανανθρώπινης φιλίας». Δεν χρειάζεται να περιγράψουμε μια κατάσταση που λίγο πολύ, κάθε λαϊκή οικογένεια ζει. Δεν χρειάζεται να απαριθμήσουμε μέτρα και αποφάσεις που κάθε τρις και λίγο μαγειρεύει και σερβίρει η συγκυβέρνηση με την τρόικα. Κάθε λαϊκή οικογένεια έχει χάσει το μέτρημα, τι ετοιμάζεται, τι ανακοινώνεται, τι ψηφίζεται...
Είναι φτηνή προπαγάνδα ο ισχυρισμός της συγκυβέρνησης ότι όλα αυτά τα μέτρα που παίρνει, το κάνει «για το καλό του κοινωνικού συνόλου». Οπου ακούτε κοινωνικά σύνολα και υποσύνολα, να φεύγετε μακριά. Οταν μιλάνε για την εθνική οικονομία εννοούν την καπιταλιστική, δηλαδή τα συμφέροντα των μονοπωλίων, ενδιαφέρονται για τους κηφήνες, τους καπιταλιστές και τα κεφάλαιά τους, τα κέρδη τους. Βγάζουν απ' έξω τη βασική παραγωγική δύναμη, τη μόνη που παράγει, τον εργάτη, τον άνθρωπο, αφού... ΧΩΡΙΣ ΕΣΕΝΑ ΓΡΑΝΑΖΙ ΔΕΝ ΓΥΡΝΑ - ΕΡΓΑΤΗ ΜΠΟΡΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΑΦΕΝΤΙΚΑ!
Καμία αυταπάτη!

Δεν πρέπει να τους κάνουμε τη χάρη να κομπάζουν ότι «οι Ελληνες είναι ήρεμοι, γιατί βλέπουν φως στο βάθος του τούνελ». Φως στο τούνελ δεν είναι το ξεπούλημα της Εταιρείας Υδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, του λιμανιού της. Θα πούμε το νερό, νεράκι. Με νέες αυξήσεις τιμολογίων, με μεγάλα προβλήματα στο σύστημα παροχής. Δεν υπάρχει ιδιωτικοποίηση που να μην είχε τέτοιες επιπτώσεις παντού στον κόσμο, όπως και με το ηλεκτρικό, έτσι και με το νερό, αλλά και τα συστήματα αποχέτευσης, επικίνδυνες εξελίξεις και για την υγεία του λαού. Οταν έχεις ως βασικό σκοπό - αποκλειστικό σκοπό - την αύξηση της κερδοφορίας, τότε το κεφάλαιο πίνει το αίμα του λαού, στάζει αίμα από παντού.
Και τι να πει κανείς και για κάποιους ανανεωτές, δήθεν εκσυγχρονιστές οι οποίοι με τις θέσεις τους για κοινωνική διαχείριση μέσω συνεταιρισμών της γειτονιάς, προσπαθούν να μας πείσουν ότι η απάτη της αυτοδιαχείρισης και της συμμετοχής των εργαζομένων, μέσα από την ιδιωτικοποίηση, φέρνει την εξουσία στο λαό! Και μόνο το γεγονός ότι αυτό θυμίζει την Θάτσερ που ήθελε οι πολίτες να συμμετέχουν μαζικά στη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης μέσω αγοράς μετοχών, δείχνει για το πόσο «αριστερή», ριζοσπαστική φιλολαϊκή είναι αυτή η εκδοχή της διαχείρισης, το άλλο μείγμα της...
Ηδη οι εργαζόμενοι, ο λαός της Θεσσαλονίκης πληρώνει τα μέχρι τώρα μέτρα που κινούνται στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης, όπως αύξηση τιμολογίων, χειροτέρευση της ποιότητας των υπηρεσιών, διακοπές στην υδροδότηση σε λαϊκά νοικοκυριά που δεν μπορούν να πληρώσουν το λογαριασμό. Μοναδική λύση είναι να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ. Αποκλειστικά δημόσια, με αποκλειστικό κριτήριο λειτουργίας της τις λαϊκές ανάγκες για φτηνό και καθαρό νερό, δηλαδή κοινωνικοποίηση της ΕΥΑΘ, άρνηση υλοποίησης των κατευθύνσεων της ΕΕ, του κεφαλαίου και των κυβερνήσεών του.
Φως στο τούνελ δεν είναι η αύξηση των τιμών στα φάρμακα. 69 ήδη πολύ ακριβά σκευάσματα και απαραίτητα σε ειδικές κατηγορίες ασθενών, αυξήθηκαν από χτες με βάση τα νέα δελτία τιμών, ενώ τα άλλα 70 που μειώθηκαν λόγω λήξης της πατέντας τους, δεν μπορούν πλέον να τα αγοράσουν οι 6 στους 10 ασθενείς. Και οι κυβερνώντες έχουν το θράσος να δηλώνουν ότι είναι ευνοϊκή ρύθμιση για τους ασφαλισμένους, γιατί λέει δεν θα υπάρχουν εκβιαστικές αποσύρσεις φαρμάκων από την αγορά. Ομολογούν δηλαδή ότι τους εκβιάζουν οι φαρμακοβιομήχανοι κι αυτοί τους στρώνουν το χαλί της νέας εκτίναξης των κερδών τους, σε βάρος του «κοινωνικού συνόλου» που κατά τα άλλα το στηρίζουν...
Το φως στο τούνελ της ανάκαμψης από την κρίση θα έχει περισσότερα χειρουργεία, ΜΕΘ, νοσοκομεία, κλινικές χωρίς τα στοιχειώδη, χωρίς γάζες, επιδέσμους και οινόπνευμα, χωρίς αντιδραστήρια, χωρίς υγειονομικό και ορθοπεδικό υλικό.
Η πρόταση του ΚΚΕ η μόνη ρεαλιστική
Δεν χρειάζεται να πούμε ότι σαν Κόμμα επιβεβαιωθήκαμε: Η θύελλα που προειδοποιούσε το ΚΚΕ δεν ήταν ούτε καταστροφολογία, τρομοκρατία όπως μας κατηγορούσαν πολλοί, ήταν κάτι παραπάνω από απλή πρόβλεψη, σαφής προειδοποίηση που απαιτούσε μέτρα προετοιμασίας, ετοιμότητας του εργατικού λαϊκού κινήματος μπροστά στην καπιταλιστική κρίση - που με τη μορφή της θύελλας σαρώνει κατακτήσεις και δικαιώματα.
Το ΚΚΕ, σ' αυτές τις συνθήκες που ο καθένας μπορεί να χάνει τη γη κάτω από τα πόδια του, που κανείς δεν ξέρει τι του ξημερώνει, που η αισιοδοξία για το μέλλον ακούγεται ως υπερβολή, σ' αυτές τις συνθήκες, το ΚΚΕ λέει καθαρά, αποφασιστικά, κατηγορηματικά: Υπάρχει φιλολαϊκή λύση εξόδου από την κρίση, κι αυτή είναι η πολιτική πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ, η μόνη ρεαλιστική που συμφέρει την πλειοψηφία του ελληνικού λαού, τη λαϊκή πλειοψηφία που σήμερα υποφέρει.
Η αποδέσμευση από την Ευρωπαϊκή Ενωση με μονομερή διαγραφή του χρέους και των μνημονίων με βασική προϋπόθεση: Ο λαός - η κυβέρνησή του - η εξουσία του, να έχει στα χέρια του τα εργαλεία εκείνα που θα ανακόψουν τον κατήφορο και την καταστροφή και θα δημιουργούν προϋποθέσεις για τη λαϊκή ευημερία:
Αποδέσμευση από την Ευρωπαϊκή Ενωση με μονομερή διαγραφή του χρέους και των μνημονίων, με κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, επιστημονικό πανεθνικό σχεδιασμό, εργατικό λαϊκό έλεγχο για να ικανοποιηθούν διευρυμένες λαϊκές ανάγκες, να προωθηθεί η αμοιβαία επωφελής ισότιμη συνεργασία με άλλες χώρες.
Το ΚΚΕ λέει καθαρά, αποφασιστικά, κατηγορηματικά: Μπορούμε να καθυστερήσουμε επώδυνα αντιλαϊκά μέτρα, μπορούμε να φρενάρουμε άλλα, κυρίως μπορούμε να ανοίξουμε το δρόμο για ριζικές αλλαγές αύριο. Το θέμα τελικά όμως είναι να τα ανατρέψουμε υπέρ του λαού. Μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα εμείς και οι οικογένειές μας, τα παιδιά μας, μπορούμε να αλλάξουμε τη ζωή μας.
Τη βεβαιότητα αυτή την αντλούμε από τη μεγάλη εμπιστοσύνη που έχουμε στην εργατική τάξη, από την ακλόνητη πίστη στο δίκιο του αγώνα μας. Αυτή τη συζήτηση γύρω από την πολιτική πρόταση διεξόδου του Κόμματος μας θέλουμε να ανοίξουμε με ένα πλατύ πολιτικό άνοιγμα παντού στους τόπους δουλειάς και στις γειτονιές, να συζητήσουμε το τι χρειάζεται να γίνει και πώς θα το πετύχουμε.
Δεν φτάνουν σήμερα μόνο συνθήματα όπως «με αγώνες κατακτάμε τα δικαιώματά μας», χωρίς να αναδεικνύεται συγκεκριμένα σε κάθε χώρο δουλειάς, το τι σημαίνει στις σημερινές συνθήκες «κατακτάμε», τι σημαίνει και τι εννοεί ο καθένας «αγώνα», τι ακριβώς εννοεί ως «δικαίωμα»". Κι εδώ οφείλουμε να πούμε ότι η κάθε πολιτική δύναμη, η κάθε παράταξη, αλλά και η κάθε κατηγορία, ομάδα εργαζομένων, ακόμα και ολόκληροι κλάδοι αλλιώς ή διαφορετικά, εννοούν αυτά.
Να μην παγιωθούν οι μειωμένες απαιτήσεις
Σήμερα όμως περισσότερο από ποτέ, απαιτείται να διαμορφωθεί η απαραίτητη ενιαία αντίληψη μέσα στο εργατικό λαϊκό κίνημα, πρώτα από όλα γιατί ενιαία είναι τα ταξικά συμφέροντα, άρα και ο δρόμος για την επίλυσή τους. Οσο δεν συνειδητοποιείται ευρύτερα ότι το πρόβλημα δε λύνεται ούτε με ευχές, ούτε με γενικές αναφορές στην ανάγκη αγώνα, ούτε στην ψευδαίσθηση ότι κάποιος άλλος - αντιπρόσωπος, εκπρόσωπος θα μου λύσει το πρόβλημα, χωρίς εγώ να βάλω πλάτη ή να θυσιάσω έστω κάτι από τον εαυτό μου, ό,τι μπορεί ο καθένας.
Το να προτάσσεις οξυμένα προβλήματα και τα αντίστοιχα αιτήματα και στόχους πάλης, είναι ένα το κρατούμενο. Ομως δεν μπορεί λόγω των δύσκολων συνθηκών να παγιώνονται, και με ευθύνη των συνδικαλιστικών ηγεσιών, η συνεχής υποχώρηση, η μείωση συνεχώς των απαιτήσεων, σε μια περίοδο που επιδιώκουν ανάκαμψη βάζοντας ταφόπλακα σε όλα τα βασικά εργατικά λαϊκά δικαιώματα.
Σε αυτήν την καλλιέργεια και την αποδοχή μειωμένων απαιτήσεων πατάει η τρικομματική κυβέρνηση και η αξιωματική αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ, για να εμφανίζουν ως «ρεαλισμό» την υποχώρηση και την ενσωμάτωση στις απαιτήσεις της μεγάλης καπιταλιστικής εργοδοσίας, να κλείνουν το μάτι στο ΣΕΒ και τους άλλους ομοτράπεζους, να περιδιαβαίνουν σε Συνέδρια και Φόρουμ, να χαριεντίζονται με «αριστερούς του γλυκού νερού», του σταρ σύστεμ, να αναζητούν προστάτες και υμνητές από κάθε εγχώριο και διεθνή αστέρα που ανήκει στο διεθνές τζετ σετ της προσκυνημένης αριστεράς, που το πολύ που μπορεί να κάνει είναι να αναζητεί έναν καπιταλισμό δήθεν πιο ανθρώπινο, τύπου Δημοκρατικών των ΗΠΑ, μήπως και καταφέρουν να πάρουν το χρίσμα του κυβερνητικού εταίρου, για το ποιος θα καθίσει στη θέση του χαλίφη, δηλαδή «τι είχες Γιάννη μ' τι είχα πάντα»...
Η στάση και η ευθύνη εδώ είναι μεγάλη. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος σε «κοινωνικούς διαλόγους», σε διαπραγματεύσεις των τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων με το ΣΕΒ, τις εργοδοτικές οργανώσεις, σε παρακάλια προς το ΣΕΒ να κάτσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για τις συλλογικές συμβάσεις και άλλα.
Σήμερα χρειάζεται να ανοίξει η συζήτηση πλατιά και για τις μορφές πάλης και για το περιεχόμενο του αγώνα. Είναι τεράστιες και πρωταρχικές οι ευθύνες των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων για την κατάσταση στα σχολεία, για τα νέα μέτρα που ψήφισαν και οδηγούν σε μαζικές απολύσεις αναπληρωτών, σε νέα υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου που υπάρχει.
Ταυτόχρονα όμως δεν μπορεί να μην παίρνει κανείς υπόψη ότι η πρόταση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ για απεργία διαρκείας μέσα στις πανελλήνιες εξετάσεις, ήρθε ύστερα από μια μεγάλη ουσιαστικά περίοδο αγωνιστικής ανομβρίας μέσα στο σχολείο, ήρθε σε μια στιγμή που δυστυχώς λαθεμένα θεωρείται ως η πιο κρίσιμη μάχη της ζωής των γονιών και των παιδιών τους, καθώς αρκετοί βλέπουν ως μια λύση για το μέλλον να πάρει ένα πτυχίο το παιδί, άσχετα από το γεγονός για το τι αντίκρισμα θα έχει αυτό το πτυχίο στη μετέπειτα ζωή του, την επαγγελματική του αποκατάσταση, στο να βρει έστω μια δουλειά.
Το πρόβλημα δεν είναι οι μορφές πάλης
Το πρόβλημα δεν είναι οι μορφές πάλης, αλλά πώς αυτές οι μορφές και οι πιο ανεβασμένες από αυτές χρησιμοποιούνται, με τι στόχους, όταν οι δυναμικές μορφές πάλης υλοποιούνται από την αγωνιστική πλειοψηφία. Οταν το ζήτημα δεν ανοίγει όλα τα χρόνια μέσα στο σχολείο, μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα στο κίνημα, για το είδος των εξετάσεων, σε τι εξετάζονται τα παιδιά και πώς προετοιμάζονται και από το σχολείο και από τα φροντιστήρια, αν δεν συζητήσεις και δεν ανοίξεις τα ζητήματα για τα αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας, το ζήτημα της υποβάθμισης και της ταξικότητας της μόρφωσης των παιδιών μας, της υποκρισίας των εξετάσεων ως αξιολόγηση της πραγματικής γνώσης και ικανότητας των παιδιών.
Τέτοιες προϋποθέσεις βρίσκονται στον κοινό αγώνα, όχι μόνο πάνω σε ένα αίτημα πάλης, αλλά στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, στο πολυνομοσχέδιο, στο νέο σχολείο ΑΕ, την αξιολόγηση - χαφιεδισμό, το νέο πειθαρχικό δίκαιο, τη μισθολογική καθήλωση, το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Σημαίνει ότι πρέπει με συνέπεια και σταθερότητα να παλέψεις και να βοηθήσεις να ξεπεραστεί η διστακτικότητα, η φοβία, η ανασφάλεια, η τρομοκρατία στους χώρους δουλειάς, να πρωτοστατείς σε αυτό, όπως κάνουν οι κομμουνιστές.
Στη βάση αυτή θα πρέπει να βλέπουμε και την αποτελεσματικότητα και την κλιμάκωση των αγώνων. Το κάθε σχολείο και με ευθύνη των εκπαιδευτικών να γίνει κάστρο πάλης, αντίστασης στην πνευματική φτώχεια, στο αντιεπιστημονικό περιεχόμενο των βιβλίων, στις μεθόδους διδασκαλίας, μαζί με τον αριθμό των μαθητών, τις συγχωνεύσεις τμημάτων, τις λειψές αίθουσες διδασκαλίας, την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου κ.λπ.
Καταδικάζουμε την επιστράτευση των καθηγητών, την άρνηση της κυβέρνησης να συζητηθεί σήμερα η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για άρση της επιστράτευσης των εκπαιδευτικών, αλλά και τα νέα μέτρα καταστολής που ετοιμάζει η κυβέρνηση, το δόγμα «νόμος και τάξη».
Είναι επικίνδυνη η κυβερνητική αντίληψη ότι τα αιτήματα και οι κινητοποιήσεις πρέπει να καθορίζονται με βάση τις δικαστικές αποφάσεις. Είναι επικίνδυνη η προσπάθεια να ταυτιστούν οι μαζικές κινητοποιήσεις ακόμα και με προβοκατόρικες ενέργειες, όπως η πρόσφατη στις Σκουριές. Αυτές οι ενέργειες αξιοποιούνται για τη συκοφάντηση του αγώνα του λαού της Χαλκιδικής, παίζουν το παιγνίδι αυτών που επιδιώκουν τη δυσφήμηση και την καταστολή των λαϊκών κινητοποιήσεων.
Χρησιμοποιούνται από επιχειρηματικά συμφέροντα στους μεταξύ τους ανταγωνισμούς. Η αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου, τα έργα που γίνονται είναι η αντικειμενική ανάγκη που υπηρετεί την αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων, στο σχεδιασμό ανάπτυξης όλων των τομέων και όχι με ένταση της ανισομετρίας και δυσαναλογίας, βεβαίως και το περιβάλλον. Στις συνθήκες βέβαια του καπιταλισμού δεν μπορεί να γίνει τέτοιος συνδυασμός, αφού και όταν χρειάζεται αντικειμενικά ένα έργο, επωφελείται πάντα το κεφάλαιο, από τους οδικούς άξονες μέχρι το χρυσό της Χαλκιδικής.
Εκβιασμοί και αυταπάτες από το δίπολο
Ο λαός, με καλά οργανωμένους μαζικούς και περιφρουρημένους αγώνες, να παλέψει για το δίκιο του. Το εργατικό - λαϊκό κίνημα έχει τη δύναμη, τη δυνατότητα και την πείρα να απομονώσει όσους επιδιώκουν να συκοφαντήσουν την πάλη του, να βάλουν εμπόδια στην κοινωνική λαϊκή συμμαχία, στην ανάπτυξη της αλληλεγγύης.
Ξέρουμε καλά και υπολογίζουμε πως η αναμόρφωση του πολιτικού σκηνικού είναι σε εξέλιξη, κι αυτή η αναμόρφωση μπορεί να γίνει βασικό όπλο στα χέρια της αστικής τάξης για να εγκλωβίζει συνειδήσεις, να ανακόψει το ριζοσπαστισμό και φυσικά να δημιουργεί αναχώματα απέναντι στη ριζοσπαστική ανατρεπτική πολιτική πρόταση του ΚΚΕ.
Ταυτόχρονα, όμως, δε μας διαφεύγει ότι και το ίδιο το γεγονός αυτό είναι στοιχείο αδυναμίας και δυσκολίας του συστήματος να κουμαντάρει τα πράγματα. Μπορεί το σύστημα να έχει ακόμα εναλλακτικά σενάρια, όμως έχει και αδυναμία να έχει σταθερές αυτοδύναμες κυβερνήσεις όπως τις προηγούμενες δεκαετίες. Ο λαός να αξιοποιήσει τις δυσκολίες αυτές, να μην στοιχισθεί σε ένα από τα σενάρια συμμαχιών είτε με κορμό τη ΝΔ, είτε με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ.
Η διαμόρφωση του δίπολου ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ, που φαίνεται να δημιουργείται στη φάση αυτή, μπορεί να εξυπηρετήσει τους βασικούς σχεδιασμούς της αστικής τάξης για χειραγώγηση του λαϊκού κινήματος. Από μόνη της, όμως, δεν φτάνει, χρειάζονται και διάφοροι δορυφόροι για να απορροφούν τους κραδασμούς, να μαζεύουν τις απώλειες από το δίπολο. Τέτοιο ρόλο μπορούν να παίξουν και οι κινήσεις τύπου Αλαβάνου με το «σχέδιο Β», αλλά και διάφορα άλλα που ξεπηδούν, βλέπε κόμμα της δραχμής με κινήσεις τύπου Γκρίλο στην Ιταλία, αλλά και το κόμμα των βιομηχάνων στη Γερμανία για έξοδο από το ευρώ.
Ηδη είναι σε εξέλιξη νέοι σχηματισμοί - τσόντες, τύπου Κατσανέβα, Λοβέρδου, Ζώη και έπεται συνέχεια...
Η ιδεολογική τρομοκρατία, οι εκβιασμοί και οι απειλές της ΝΔ με το φόβο της εξόδου από την Ευρωζώνη, της χρεοκοπίας, ταιριάζουν γάντι με τις αυταπάτες για κατάργηση - επαναδιαπραγμάτευση των μνημονίων, τη λογική της ανάθεσης σε μια κυβέρνηση της αριστεράς που καλλιεργεί ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί και οι δυο συγκατοικούν στο ίδιο αντιδραστικό οικοδόμημα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, γιατί και οι δύο την καπιταλιστική κρίση θέλουν να διαχειριστούν, γι' αυτό δεν αμφισβητούν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του κεφαλαίου, δεν αμφισβητούν τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης.
Ανάπτυξη που συντρίβει το λαό
Τα περί εθνικής υπόθεσης - θυσιών που πιάνουν τόπο - της ανάκαμψης που έρχεται το 2014, δεμένα με τα περί ανταγωνιστικότητας, επενδύσεων που θα δώσουν δουλειά, θα μειώσουν την ανεργία και θα βάλουν τη χώρα σε τροχιά ανάπτυξης, προβάλλονται από τα κυβερνητικά στελέχη.
Ο εργαζόμενος, ο άνεργος που θέλει να δει τι σημαίνει ανάπτυξη, ας σκεφτεί: Ποιος κέρδισε από τις επενδύσεις των μονοπωλίων στη χώρα μας; Οι εργαζόμενοι ή τα μονοπώλια; Ποιος κέρδισε από την επένδυση της «Χόχτιφ» στο Αεροδρόμιο, της COSCO στο Λιμάνι του Πειραιά, ποιος θα κερδίσει από την εκμετάλλευση των μεταλλευμάτων χρυσού στη Χαλκιδική, στη Θράκη; Τα μονοπώλια κέρδισαν, οι γιγάντιες καπιταλιστικές επιχειρήσεις που ληστεύουν τον πλούτο που παράγουν οι εργαζόμενοι. Διαλύουν το ΙΓΜΕ, το συρρικνώνουν ακριβώς γιατί στόχο έχουν την παράδοση στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο του ορυκτού πλούτου, του νερού, της ενέργειας, όλων των βασικών πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας, που θα 'πρεπε να αποτελούν την ατμομηχανή της ανάπτυξης.
Η ανάπτυξη είναι καπιταλιστική ανάπτυξη, η ανταγωνιστικότητα είναι ανταγωνιστικότητα μονοπωλιακών ομίλων που δεν θα δώσει φτηνά προϊόντα για το λαό αλλά μεγαλύτερα κέρδη για το κεφάλαιο.
Η καλλιέργεια αυταπατών, εύκολων λύσεων στη λογική της ανάθεσης σε μια κυβέρνηση με πυρήνα το ΣΥΡΙΖΑ μπορεί σήμερα να καλλιεργεί προσδοκίες, δεν πρέπει όμως να κρύψει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μετεξελίσσεται στον άλλο πόλο της αστικής διαχείρισης, τη σοσιαλδημοκρατία που όσο είναι στην αναμονή μαζεύει συστάσεις ανά τον κόσμο από τους ιμπεριαλιστές, δίνει εξετάσεις στους μεγαλοεπιχειρηματίες, κάνει ό,τι μπορεί για να τσακίσει το κίνημα, το εργατικό κίνημα, με τη λογική του εφικτού, προσαρμογής σε συνθήκες κρίσης. Και γι' αυτό ακριβώς δεν το 'χει και σε τίποτα να συνεργαστεί και κυβερνητικά ακόμα και με εθνικιστές τύπου Καμμένου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Τσίπρας μίλησε για διαγραφή των κόκκινων χρεών των επιχειρηματιών, δηλαδή τους χαρίζει χρέη ο χουβαρντάς, που φόρτωσαν ήδη και έχει πληρώσει ο λαός γι' αυτά, είναι χρέη δικά τους και όχι του λαού. Μίλησε επίσης για φορολογική μεταρρύθμιση και για το πρόβλημα της Ενέργειας, χωρίς τίποτε συγκεκριμένο, αντίθετα έδωσε να καταλάβουν ότι είναι κοντά στα αιτήματα των βιομηχάνων για μείωση φορολογίας και κόστους ενέργειας.
Από κοντά εμφανίζονται διάφορα σχήματα, τύπου Αλαβάνου, Κατσανέβα, άλλων πασοκογενών, του Λοβέρδου, των αποχωρησάντων από τους Ανεξάρτητους Ελληνες, κι είμαστε στην αρχή ακόμα. Ολοι τους σχηματισμοί ίδιας κοπής, πρόθυμοι να συνδράμουν σε μια οποιαδήποτε κυβέρνηση «αριστερά και δεξιά», οικουμενικά και άλλα τινά, ή αλλιώς ό,τι ήθελε προκύψει...
Δεν υποτιμούμε καθόλου ότι ρόλο στην αναμόρφωση του σκηνικού σε αντιδραστική κατεύθυνση παίζει και η προβολή και αξιοποίηση της Χρυσής Αυγής. Τη Χρυσή Αυγή τη στηρίζει, τη θρέφει και την αξιοποιεί αυτό το σύστημα. Η Χρυσή Αυγή και με τη θέση και με τη δράση της υπηρετεί τα ίδια συμφέροντα που υπηρετεί και το αστικό πολιτικό σύστημα. Δηλαδή, τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Είναι η ακραία φωνή του. Στήνει δουλεμπορικά γραφεία για εργαζόμενους με 18 ευρώ μεροκάματο, μιλάει για φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, επιτίθεται σε βάρος μεταναστών και εργαζομένων που αγωνίζονται. Προσπαθεί να διαχωρίσει τους εργαζόμενους για να μείνει στο απυρόβλητο η πλουτοκρατία.
Η Χρυσή Αυγή δεν αντιμετωπίζεται μαζί με τα κόμματα που έχουν ευθύνη για την εκκόλαψη του «αυγού του φιδιού». Με αυτούς που μιλάνε, π.χ., για μετανάστες - εισβολείς αναπαράγοντας όλη τη χρυσαυγίτικη φρασεολογία. Ούτε με επίκληση του συνταγματικού τόξου ή με βάση τους λεγόμενους αντιρατσιστικούς νόμους της ΕΕ. Γιατί πίσω από τέτοιες επικλήσεις κρύβεται η επίθεση στις ριζοσπαστικές ιδέες. Η περίπτωση του αντιρατσιστικού νόμου είναι χαρακτηριστική. Τι κρύβεται όμως από πίσω; Κρύβεται η ενσωμάτωση μιας αντιδραστικότατης απόφασης της ΕΕ που τσουβαλιάζει μαζί με το ρατσισμό και την ταξική πάλη. Ο βαθύτερος στόχος είναι να απαγορεύσουν την προπαγάνδα ανατροπής του καπιταλιστικού συστήματος. Η Χρυσή Αυγή δεν αποτελεί βέβαια τέτοιο «κίνδυνο» γι' αυτούς.
Τη Χρυσή Αυγή μπορεί να την απομονώσει το εργατικό - λαϊκό κίνημα, τα σωματεία, οι μαζικοί φορείς, οι σύλλογοι της νεολαίας. Οπως και γίνεται και πρέπει να γίνει ακόμη περισσότερο για να μην περάσει το ρατσιστικό - ναζιστικό δηλητήριο στις λαϊκές συνειδήσεις.
Ετοιμότητα μπροστά στον κίνδυνο εμπλοκής σε πολέμους
Οι πρόσφατοι αεροπορικοί βομβαρδισμοί του Ισραήλ στη Συρία αποδεικνύουν αυτό που λέει το ΚΚΕ, ότι οι ανταγωνισμοί μεταξύ των καπιταλιστικών κρατών, μεταξύ παλιών και ανερχόμενων ιμπεριαλιστικών δυνάμεων εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους για τους λαούς, κινδύνους εμπλοκής σε πολέμους. Ιδιαίτερα στην περιοχή μας, στην περιοχή της Ανατ. Μεσογείου και της Μ. Ανατολής, που έχει γίνει το θέατρο αυτών των ανταγωνισμών για το μοίρασμα των αγορών και των ενεργειακών δρόμων, αυτοί οι κίνδυνοι είναι ακόμη μεγαλύτεροι.
Η ελληνική κυβέρνηση έχει τεράστια ευθύνη, όχι μόνο γιατί υιοθετεί τα προσχήματα μιας ιμπεριαλιστικής επέμβασης κατά της Συρίας και του Ιράν, αλλά και γιατί αναβαθμίζει τις σχέσεις και τις συνεργασίες με το Ισραήλ, όπως δείχνει και η πρόσφατη απόφαση για κοινή αεροναυτική άσκηση. Η στρατηγική της αναβάθμισης του ρόλου της αστικής τάξης της Ελλάδας στην περιοχή, της συμμετοχής στη λεία και τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς οδηγεί τον ελληνικό λαό σε τεράστιους κινδύνους. Το ίδιο και η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ που μιλάει για πολυεπίπεδη εξωτερική πολιτική, ενώ πριν λίγο καιρό ο κ. Τσίπρας συναντούσε τον Πέρες από το Ισραήλ και τους αξιωματούχους των ΗΠΑ.
Ο ελληνικός λαός επιβάλλεται να είναι σε ετοιμότητα, να καταδικάσει την ιμπεριαλιστική επίθεση κατά της Συρίας και την απαράδεκτη εμπλοκή της ελληνικής κυβέρνησης, εκφράζοντας την αλληλεγγύη του στο συριακό λαό και υποστηρίζοντας τη θέση ότι οι εξελίξεις στη Συρία είναι υπόθεση του λαού της.
Αναδεικνύει το ψεύτικο προπαγανδιστικό επιχείρημα για χρήση χημικών από το καθεστώς Ασαντ, τη στιγμή που έχει αποκαλυφθεί ότι τέτοια χημικά έχουν χρησιμοποιήσει μόνον οι αντικαθεστωτικοί - υποχείρια της ιμπεριαλιστικής επέμβασης που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Ζητάμε:
  • Να μη συρθεί η Ελλάδα στους νέους ιμπεριαλιστικούς πολέμους των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ που ετοιμάζονται σε βάρος της Συρίας και του Ιράν, οι οποίοι θα έχουν τραγικές συνέπειες για τους λαούς της περιοχής και της χώρας μας.
  • Να υπάρξει άμεση απεμπλοκή, να μην τηρηθεί οποιαδήποτε «συμβατική υποχρέωση» και συμφωνία με το ΝΑΤΟ και την ΕΕ που άμεσα ή έμμεσα εμπλέκει τη χώρα.
  • Να μη χρησιμοποιηθεί, να κλείσει τώρα η βάση της Σούδας και όλες οι στρατιωτικές βάσεις του ΝΑΤΟ στην Ελλάδα!
  • Να επιστρέψουν όλα τα ελληνικά στρατεύματα που βρίσκονται εκτός συνόρων.
  • Να ακυρωθούν τα στρατιωτικά γυμνάσια και όλες οι συμφωνίες στρατιωτικής συνεργασίας με το Ισραήλ.
  • Να δυναμώσει η πάλη για την αποδέσμευση από αυτούς τους σχεδιασμούς και το ΝΑΤΟ.
Συμπόρευση με το ΚΚΕ, στήριξη της Λαϊκής Συμμαχίας
Το κάλεσμα που απευθύνουμε για συμπόρευση με το ΚΚΕ - δεν αφορά στενά την εκλογική στήριξη του ΚΚΕ - σημαίνει πρώτα απ' όλα συμπόρευση στο κίνημα με το περιεχόμενο που πρέπει σήμερα να έχει ο αγώνας. Για τον καθένα και την καθεμιά υπάρχει θέση: Στο κίνημα, στα εργατικά σωματεία, στους αγροτικούς συλλόγους, στις αντιμονοπωλιακές συσπειρώσεις των ΕΒΕ, της Παναγροτικής Συσπείρωσης, του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, της Ομοσπονδίας Γυναικών Ελλάδας, στις Λαϊκές Επιτροπές στις γειτονιές.
Στο κίνημα που πρέπει να ανασυνταχθεί, να προσελκύσει νέες εργατικές - λαϊκές μάζες, αυτό που σήμερα είναι πολύ πίσω από τις απαιτήσεις, στο κίνημα που πρέπει να πετάξει έξω από τα όργανά του τις συμβιβασμένες ηγεσίες.
Στο κίνημα, στη γενική συνέλευση εκεί που ο εργάτης μπορεί να δει ποιος είναι μαζί του και ποιος απέναντι, να ξεπεράσει τους φόβους και την ανασφάλεια, μπορεί να καταλάβει ότι ο πραγματικός στόχος δεν είναι μόνο το ΠΑΣΟΚ χτες, η ΝΔ σήμερα, η συγκυβέρνηση, αλλά μαζί τους και τα μονοπώλια και η εξουσία τους και κει πρέπει να στοχεύσει να κατευθύνει την πάλη του, για να 'χει και αποτελέσματα ο αγώνας του, για να μην απογοητεύεται, για να αντέχει...
Καλούμε σε συμπόρευση με το ΚΚΕ - δεν απαιτούμε την πλήρη συμφωνία με το Πρόγραμμα του ΚΚΕ. Καλούμε σε συμπόρευση με το ΚΚΕ, στήριξη της Λαϊκής Συμμαχίας που σήμερα μπορεί να αγκαλιάσει την πλειοψηφία του λαού μας που ανήκει στην εργατική τάξη, στα φτωχά - λαϊκά στρώματα που πρέπει να οργανώσει την αλληλεγγύη, να υπερασπίσει το εργατικό - λαϊκό εισόδημα, να αντικρούσει τα βάρβαρα μέτρα.
Η Λαϊκή Συμμαχία υπερασπίζεται δικαιώματα, παλεύει για κατακτήσεις έχει όμως σαφή αντικαπιταλιστικό και αντιμονοπωλιακό προσανατολισμό, η πάλη της κατευθύνεται στην ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων. Γι' αυτό συγκεντρώνει τα πυρά του αντιπάλου η πολιτική συμμαχιών του ΚΚΕ, γιατί κινείται στο δρόμο της σύγκρουσης και της ρήξης με την εξουσία των μονοπωλίων.
Γι' αυτό ενοχλούνται. Θέλουν ένα ΚΚΕ μεταλλαγμένο - να βάλει πλάτη στην αντιλαϊκή αστική διαχείριση με τη συμμετοχή σε τέτοιου είδους κυβερνήσεις, που όπως κι αν τις ονομάζουν δεν μπορούν να μετατραπούν σε φιλολαϊκές. Για να γίνει αυτό χρειάζεται να τους σαρώσει όλους αυτούς το τσουνάμι της λαϊκής οργής, των εξεγερμένων καταπιεσμένων.
Γι' αυτό λένε το ΚΚΕ τα παραπέμπει όλα στο σοσιαλισμό ή αυτά που λέει το ΚΚΕ είναι για τη «Δευτέρα Παρουσία». Ομως, από την ίδρυση του Κόμματος μας, οι ορκισμένοι αντίπαλοί μας, στη στρατηγική, στο Πρόγραμμα του ΚΚΕ επικέντρωναν, αυτό τους πονούσε, τους έτσουζε: Το 1918 που ιδρύθηκε το Κόμμα έλεγαν: Ο σοσιαλισμός θα μας πάρει τα σπίτια, τις γυναίκες, τώρα το άλλαξαν, αφού εν έτει 2013 αυτό φαντάζει γελοιότητα ακόμα και σε μικρά παιδιά, γι' αυτό το άλλαξαν και λένε: Το ΚΚΕ τα παραπέμπει όλα στο σοσιαλισμό, στο απώτερο μέλλον.
Την απάντηση σε αυτό τη δίνει η καθημερινή δράση του ΚΚΕ, του κάθε κομμουνιστή μέλους, φίλου, συνεργαζόμενου με το ΚΚΕ, παντού. Στο γραφείο, στην επιχείρηση, στο εργοστάσιο, στη γειτονιά για να οργανώσει την πάλη για τα καθημερινά, τα επείγοντα ζητήματα που αφορούν στη ζωή της λαϊκής οικογένειας. Την απάντηση τη δίνουν οι άνεργοι που συσπειρώνονται στις Επιτροπές Ανέργων που παίρνουν τρόφιμα, ιατρικές συμβουλές, γίνονται μαθήματα για τα παιδιά τους.
Την απάντηση τη δίνουν οι δεκάδες οικογένειες που διεκδικήσαμε και καταφέραμε να κερδίσουμε την επανασύνδεση του ρεύματος... Η επίθεση στην πολιτική του ΚΚΕ στόχο έχει το ΚΚΕ να βάλει το σοσιαλισμό στο εικονοστάσι. Γιατί θέλουν να πείσουν ότι ο σοσιαλισμός δεν είναι για το τώρα, δεν είναι επίκαιρος, δεν είναι αναγκαίος, είναι για τη «Δευτέρα Παρουσία». Ε, αυτό το χατίρι δεν θα τους το κάνουμε. Ο σοσιαλισμός είναι επίκαιρος και αναγκαίος όσο ποτέ άλλοτε, σήμερα, τώρα. Ο σοσιαλισμός έδωσε και μπορεί να δώσει πρωτόγνωρες κατακτήσεις στην εργατική τάξη, στο λαό μας.
Η Ελλάδα δεν είναι ψωροκώσταινα: Εχει συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, μονοπώλια γιγαντιαίες επιχειρήσεις, πολυάριθμο ικανό εργατικό δυναμικό, επιστημονικό δυναμικό, δυνατότητα να θρέψει το λαό της, έχει πλουτοπαραγωγικές πηγές. Αλλη εξουσία χρειάζεται, εργατικό - λαϊκό κράτος χρειάζεται, δημοκρατία στους χώρους δουλειάς χρειάζεται, επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό, ανάπτυξη σε όφελος του λαού.

16 Μαΐ 2013

Ντροπή !!!



Η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων εγκαινιάζει Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών στην Κέρκυρα, παρουσία κ. Ν. Δένδια και του Αν.Υπ.Εσ. κ. Χ. Αθανασίου.

Το Συμβουλευτικό Κέντρο  διαφημίζεται ότι θα παρέχει υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης στις γυναίκες που υφίστανται βία και πολλαπλές διακρίσεις.

Ντροπή !!!

Έχουν το θράσος οι κυβερνήσεις και οι υπουργοί του κεφαλαίου που καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, τελευταίο οχυρό των δικαιωμάτων των εργαζομένων και ιδιαιτέρως των γυναικών, που «απελευθερώνουν» τα ωράρια, καταργούν την Κυριακάτικη αργία, κάνοντας την εργαζόμενη γυναίκα λάστιχο, να μιλούν για ψυχοκοινωνική στήριξη των γυναικών !!!

Αυτοί που δίνουν αέρα στους μεγάλους Επιχειρηματικούς Ομίλους να κάνουν μειώσεις μισθών, απολύσεις και ατιμώρητα να χρωστούν δεδουλευμένα στους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες στα ξενοδοχεία και στις αλυσίδες Σούπερ-Μάρκετ, δεν έχουν το δικαίωμα να παριστάνουν τους κοινωνικά ευαίσθητους!!!

Αυτοί που καταδικάζουν τους γονείς στην ανεργία, τους συνταξιούχους στην πείνα, τους ασθενείς χωρίς φάρμακα, περισσότερα από μισό εκατομμύριο παιδιά σε ζωή κάτω από τα όρια της φτώχειας, 25.000 παιδιά χωρίς εμβολιασμό, χιλιάδες παιδιά στα σχολεία της χώρας  στον υποσιτισμό, δεν έχουν το δικαίωμα να μιλάνε για τα προβλήματα των γυναικών και των οικογενειών τους !!!

Δεν έχουν δικαίωμα να υποκρίνονται αυτοί που καταδικάζουν την μητρότητα, καταργώντας το επίδομα τοκετού, αν η γυναίκα γεννήσει στο Νοσοκομείο, που εμποδίζουν τις προληπτικές γυναικολογικές εξετάσεις (ψηλάφηση, υπέρηχος, μαστογραφία, τεστ ΠΑΠ, καρκινικοί δείκτες, γονιδιακός έλεγχος) στις ανασφάλιστες, με αποτέλεσμα την τελευταία 10ετία να υπάρχει αύξηση του καρκίνου του μαστού και της θνησιμότητας. Μόλις μία στις δύο Ελληνίδες άνω των 50  έχει κάνει μαστογραφία, μόνο το 3% των μαστογράφων βρίσκονται σε δημόσια νοσοκομεία και το 97% βρίσκεται σε ιδιωτικές κλινικές !!!

Αυτοί που χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για μας, θεωρούν ότι η φροντίδα των παιδιών μας είναι κόστος για το Δήμο και το Κράτος, και βάζουν τροφεία στα βρέφη και τα νήπια στους Παιδικούς Σταθμούς, ενώ αφήνουν τα παιδιά μας χωρίς μεταφορές, δασκάλους και βιβλία, μεθοδεύουν απολύσεις εκπαιδευτικών, κλείσιμο σχολείων και απελευθέρωση των ναρκωτικών. Αμόρφωτα και μαστουρωμένα θέλουν τα παιδιά μας, ανίκανα να οργανωθούν, να αγωνιστούν και να ανατρέψουν την πολιτική των μονοπωλίων και της ΕΕ !!!

Αυτοί που στο όνομα της «ισότητας» και της «Ευρώπης των λαών» εξίσωσαν τα όρια συνταξιοδότησης των γυναικών με των ανδρών στα 65, πλάσαραν τη μερική απασχόληση, στο όνομα του συνδυασμού της οικογένειας με την εργασία, έφτασαν την ανεργία σε νούμερα ρεκόρ για τις γυναίκες και έκαναν καθεστώς την ανασφάλιστη, «μαύρη» εργασία, δε μας παραμυθιάζουν !!!

Αυτοί που φαρδιά-πλατιά έβαλαν την σφραγίδα τους, ως νομικοί σύμβουλοι, στις απολύσεις συνδικαλιστών, εν μέσω των εκλογών του σωματείου ξενοδοχοϋπαλλήλων και σήμερα ποινικοποιούν όχι μόνο την απεργία αλλά και τη σκέψη της απεργίας, δεν μπορούν να κοροϊδεύουν το λαό πια !!!

Χιλιάδες γυναίκες θα βρεθούν το επόμενο διάστημα στην ανεργία με τις απολύσεις που δρομολογούνται σε δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Μόνο μια λύση υπάρχει,  ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ.

Καλούμε όλες τις γυναίκες να ενισχύσουν το κίνημα με ταξικό προσανατολισμό το ΠΑΜΕ, την ΠΑΣΥ, την ΠΑΣΕΒΕ, το ΜΑΣ. Να συμμετάσχουν στη δράση των Λαϊκών επιτροπών στις γειτονιές.  Χτίζουμε τη δική μας λαϊκή συμμαχία.

     Διεκδικούμε την υπογραφή ΕΓΣΣΕ και κλαδικών ΣΣΕ .
     Σταθερή - μόνιμη δουλειά, σύνταξη στα 55 χρόνια για τις γυναίκες.
     Αύξηση του επιδόματος ανεργίας για όλο το χρόνο ανεργίας.
     Επαναφορά του εποχιακού επιδόματος ανεργίας ξενοδοχοϋπαλλήλων
     Εξόφληση των δεδουλευμένων σε όλους και όλες τις εργαζόμενες. 
     Δημόσια και δωρεάν υγεία και παιδεία για όλους, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για άνεργους και ανασφάλιστους. 
     Μέτρα ουσιαστικής στήριξης της μητρότητας και των παιδιών. 
     Κατάργηση του ΦΠΑ, των χαρατσιών, των φοροληστρικών νόμων.
     Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, αύξηση συντάξεων.
     Δυναμώνουμε την ταξική αλληλεγγύη. Διακοπές ρεύματος - νερού και πλειστηριασμοί θα παρεμποδιστούν στην πράξη.

Σπάμε τις αλυσίδες του φόβου – Οργανωνόμαστε ταξικά και Ανοίγουμε δρόμο για μια πατρίδα που αξίζει να ζούμε ισότιμα εμείς και οι οικογένειές μας.

Η Γραμματεία Γυναικών του ΠΑΜΕ στην Κέρκυρα               

Ο ΣΥΡΙΖΑ και τα «κόκκινα δάνεια»


Ο ΣΥΡΙΖΑ και τα «κόκκινα δάνεια»
«Εμείς θέλουμε ανακεφαλαιοποιημένο και υγιές τραπεζικό σύστημα υπό κοινωνικό και δημόσιο έλεγχο. Τραπεζικό σύστημα χρηματοδοτικό εργαλείο της ανασυγκρότησης της χώρας. Αλλά, η κυβέρνηση είναι υπόλογη. Γιατί καθυστέρησε την ανακεφαλαιοποίηση. Και γιατί υποσκάπτει την αξιοπιστία της. Γιατί αποσυνδέει την ανακεφαλαιοποίηση από τη βιώσιμη ρύθμιση των κόκκινων δανείων. Τα οποία, με την ύφεση που συνεχίζεται, αυξάνονται και πληθύνονται». Αυτά είπε σχετικά με τις τράπεζες ο Αλ. Τσίπρας στην ομιλία του στον ΣΕΒ, ως συστατικό στοιχείο της στρατηγικής του για την ανάπτυξη. Και βεβαίως δεν μπορεί να αντιμετωπίσει διαφορετικά το πρόβλημα των τραπεζών ένα κόμμα που ορκίζεται στην καπιταλιστική ανάπτυξη και δίνει εξετάσεις στους αστούς ότι η δική του πολιτική οδηγεί σε έξοδο από την κρίση υπέρ των μεγαλοεπιχειρηματιών. Πράγματι, αυτό κάνει η πολιτική του. Αλλωστε, στην ίδια ομιλία του είπε και τα εξής: «Εμείς, ως η επόμενη κυβέρνηση του τόπου, έχουμε στόχο να διευκολύνουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία των παραγωγικών επενδύσεων. Την ιδιωτική πρωτοβουλία όμως που αναλαμβάνει επιχειρηματικό ρίσκο... Σας διαβεβαιώνουμε, λοιπόν, ότι θα σταθούμε αρωγοί στην υγιή επιχειρηματικότητα... Θα προχωρήσουμε σε δημόσιες επενδύσεις ταχείας απόδοσης. Οχι για να εκτοπίσουμε τις ιδιωτικές. Αλλά για να τις ενθαρρύνουμε!»... Δηλαδή, γρήγορο και σίγουρο κρατικό χρήμα στους καπιταλιστές.
***
Γιατί, όμως, τέτοια επιμονή με τις τράπεζες; Ακριβώς γιατί χωρίς ισχυρές τράπεζες δεν μπορούν να γίνουν καπιταλιστικές επενδύσεις. Οι τράπεζες είναι καπιταλιστικές επιχειρήσεις. Συγκεντρώνουν αδιάθετο χρήμα που είναι κεφάλαιο και δανείζουν για επενδύσεις τους επιχειρηματικούς ομίλους. Και τα λαϊκά νοικοκυριά βεβαίως, αλλά τα μεγάλα δάνεια δίνονται για επενδύσεις και απ' αυτό βγάζουν και τα μεγάλα κέρδη. Ενώ ταυτόχρονα τους δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής σε μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους τους οποίους δανείζουν. Γι' αυτό τις έφτιαξαν οι καπιταλιστές. Επομένως για τα «κόκκινα δάνεια» των επιχειρήσεων κάνουν λόγο οι του ΣΥΡΙΖΑ, αυτός είναι ο μεγάλος βραχνάς των τραπεζών, αφού η οικονομική κρίση τα έχει κάνει επισφαλή με μεγάλους κινδύνους να χαθούν. Βεβαίως, χτες, σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή ο Δ. Στρατούλης διέψευδε ότι πρόκειται για δάνεια επιχειρήσεων και ότι ο Αλ. Τσίπρας μίλησε για τα δάνεια των λαϊκών νοικοκυριών. Επειδή όμως η ανακεφαλαιοποίηση και τα «κόκκινα δάνεια» ως ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν ενιαία, δεν τα βάζει για πρώτη φορά ο ΣΥΡΙΖΑ, ας αφήσουμε τον ίδιο τον Αλ.Τσίπρα να μιλήσει γι' αυτό (συνέντευξη στην εφημερίδα «6 μέρες», 17/11/2012): «Προφανώς θέλουμε δανεισμό... Βεβαίως χρειάζονται κεφάλαια οι τράπεζες... Να ανακεφαλαιοποιηθούν οι τράπεζες, αφού όμως εκκαθαρίσουν τα επισφαλή δάνεια σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις και δημιουργηθούν ασφαλείς συνθήκες να είναι υγιείς».
***
Και δεν το είπε μόνο ο Αλ. Τσίπρας. Ο Γ. Σταθάκης σε άρθρο του στην «Αυγή της Κυριακής», στις 18/11/2012, έγραφε: «Το τραπεζικό ζήτημα είναι αυτόνομο αν και συνδέεται με το αναπτυξιακό... Εάν η ανακεφαλαιοποίηση δε συνδυαστεί με την εκκαθάριση του προβληματικού χαρτοφυλακίου, δηλαδή των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και επιχειρήσεων, άμεσα ή σταδιακά, τότε η ανακεφαλαιοποίηση θα ζητήσει επιπρόσθετα χρήματα στο μέλλον και η δανειοδότηση της οικονομίας δεν θα έχει κανένα όφελος. Η απομείωση της τεχνητής αξίας των τραπεζών θα ζημιώσει τους τραπεζίτες, αλλά θα ανακουφίσει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις και θα φέρει πιο κοντά το σημείο επανεκκίνησης της οικονομίας». Επομένως, μιλούν για εκκαθάριση των τραπεζών από τα «κόκκινα δάνεια των επιχειρήσεων». Προσθέτουν βεβαίως και τα «λαϊκά νοικοκυριά» για να το παίξουν φιλολαϊκοί, αλλά το βασικό είναι τα δάνεια των επιχειρήσεων που είναι τεράστια σε σχέση με αυτά των λαϊκών νοικοκυριών. Ετσι, λένε, «οι τράπεζες θα είναι υγιείς» για να τροφοδοτούν την «πραγματική οικονομία», δηλαδή βιομήχανους, μεγαλέμπορους κ.λπ., ενώ οι επιχειρήσεις θα έχουν ξεφορτωθεί ένα βραχνά, το χρέος προς τις τράπεζες.
***
Ετσι, ο ΣΥΡΙΖΑ είπε στον ΣΕΒ ότι η δική του πολιτική θα τους απαλλάξει από τα δάνεια που χρωστούν και δεν μπορούν να πληρώσουν στις τράπεζες, ενώ θα ανακεφαλαιοποιήσει τις τράπεζες για να γίνουν ισχυρές. Δηλαδή, θα τους δώσει κρατικό χρήμα. Και βεβαίως μιλούν για «δημόσιο έλεγχο», αυτό το προβλέπει και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, αλλά στην πορεία θα τις απαλλάξουν και απ' αυτόν. Ο Γ. Δραγασάκης σε συνέντευξή του (στο «Βήμα», Κυριακή 13/5/2012) είχε πει: «Τα 50 δισ. ευρώ που προβλέπεται να καταβληθούν για την ανακεφαλαιοποίηση και διάσωση του τραπεζικού συστήματος (σ.σ. τόσα ήταν τότε, σήμερα έχουν φτάσει πάνω από 150 δισ. ευρώ) με το έναν ή τον άλλον τρόπο, θα επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος και εξ αντικειμένου τίθεται θέμα για δημόσιο έλεγχο των τραπεζών. Πρέπει να συζητήσουμε τον τρόπο που θα γίνει ο δημόσιος έλεγχος, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα του παρελθόντος. Εμείς προκρίνουμε κάτι κοντά στο σουηδικό μοντέλο, όταν η χώρα κρατικοποίησε τις τράπεζες, τις τροφοδότησε με κεφάλαια, τις εξυγίανε, τις κατέστησε κερδοφόρες και τις πούλησε σε ιδιώτες».
Ολα τα παραπάνω δείχνουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι βαθιά ενσωματωμένος στο σύστημα έχοντας στο επίκεντρο της στρατηγικής του τόσο την έξοδο από την κρίση υπέρ του κεφαλαίου, όσο και το κλείσιμο των όποιων ρωγμών έχει το αστικό πολιτικό σύστημα από τις τεράστιες δυσκολίες διαχείρισης της κρίσης, καθώς και τη σταθεροποίησή του. Στον ΣΕΒ είπε: «Η κοινωνική συναίνεση και η σταθερότητα είναι πράγματι το οξυγόνο της οικονομίας»!Δηλαδή, ολοκληρωτική υποταγή του λαού στα μονοπώλια για να αναπτυχθεί η καπιταλιστική οικονομία. Αυτό τη στιγμή που η εργατική τάξη, οι σύμμαχοί της, το κίνημά τους, πρέπει να οξύνουν ακόμη παραπέρα τις δυσκολίες του αστικού πολιτικού συστήματος ως μέσο για να βάζουν εμπόδια στην προώθηση της αντιλαϊκής πολιτικής.

Τι λέει ο ΣΕΒ για τα μνημόνια;


Τι λέει ο ΣΕΒ για τα μνημόνια;
-- Στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ, ο πρόεδρος των βιομηχάνων κατήγγειλε τα μνημόνια και ζήτησε επαναδιαπραγμάτευση με την ΕΕ. Τι πραγματικά ζητάνε;
Λάβρος ενάντια στο κυρίαρχο μείγμα διαχείρισης της κρίσης, όπως αυτό εκφράζεται με τα μνημόνια, ήταν ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Δ. Δασκαλόπουλος στη Γενική Συνέλευση των βιομηχάνων που έγινε τη Δευτέρα. Κατήγγειλε ότι το πρόγραμμα απέτυχε, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι η Ελλάδα έχει «δύο βρόχους γύρω από το λαιμό της: Τα αντιαναπτυξιακά μνημόνια και το αναχρονιστικό κράτος». Κατηγόρησε τη Γερμανία ότι έχει επιβάλλει τη δική της πολιτική στα ζητήματα διαχείρισης της κρίσης και ζήτησε επαναδιαπραγμάτευση με τις Βρυξέλλες για ένα νέο, «εθνικό μνημόνιο» και ένα «σύγχρονο κράτος». Συμπληρωματικά στα παραπάνω, αναφώνησε ότι «θα περάσουμε τον κάβο αν εκτελεστεί σωστά ο προϋπολογισμός και εμφανίσουμε ένα έστω και λογιστικό πρωτογενές πλεόνασμα. Γεγονός που αποτελεί προϋπόθεση για την περαιτέρω μείωση του διακρατικού δημόσιου χρέους μας». Μόνο με την τελευταία φράση του, ο «αντιμνημονιακός» πρόεδρος του ΣΕΒ έδειξε ποια είναι η πραγματική θέση των βιομηχάνων απέναντι στο κυρίαρχο μείγμα της διαχείρισης, το οποίο ζητάνε να αλλάξει. Στην πραγματικότητα, οι βιομήχανοι θέλουν να εφαρμοστεί πλήρως όλο το μνημόνιο, αφού αυτό περιέχει κατά βάση καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες των επιχειρήσεων, με αντεργατικές - αντιλαϊκές ανατροπές και ιδιωτικοποιήσεις. Εκεί που διαφωνούν οι μεγαλοεργοδότες είναι η λιτότητα, όχι όμως αυτή που αφορά τις περικοπές και τη φοροαφαίμαξη σε βάρος των εργαζόμενων και του λαού, αλλά το σκέλος που αφορά τη φειδώ με την οποία το κράτος διοχετεύει κονδύλια προς τις επιχειρήσεις τους για να κάνουν επενδύσεις και την ταχύτητα με την οποία προχωρούν αλλαγές που σχετίζονται με την παραπέρα μείωση της φορολογίας προς το κεφάλαιο.
Αυτό είναι το άλλο μείγμα διαχείρισης που θέλει ο ΣΕΒ: Πλήρης εφαρμογή των αντιδραστικών μέτρων που προβλέπουν τα μνημόνια, δημοσιονομική προσαρμογή, αλλαγή του κράτους, σαν αυτή που συντελείται τώρα με τις απολύσεις χιλιάδων εργαζόμενων και το κλείσιμο εκατοντάδων φορέων και ταυτόχρονα χρήμα με τη σέσουλα για τους ίδιους και τις επιχειρήσεις τους, την ώρα που η λιτότητα θα συνεχίζει να τσακίζει κόκαλα για το λαό. Το περιέγραψε ο ίδιος ο πρόεδρος του ΣΕΒ, αναλύοντας τα τέσσερα άμεσα αιτήματα των βιομηχάνων προς την κυβέρνηση. Πρώτο, αίτηση προς την ΕΕ για διετή κατάργηση της διαχείρισης του ΕΣΠΑ από το κράτος και διαχείριση των πόρων από ομάδα ελληνικών και ξένων τραπεζών υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Προκειμένου οι μεγαλοεπιχειρηματίες να έχουν άμεση πρόσβαση στα κονδύλια, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι «καίγονται» για τζάμπα χρήμα, προκειμένου να κάνουν επενδύσεις. Δεύτερο, ίδρυση Ταμείου Πληρωμής των Οφειλών του Δημοσίου, πάλι με τη σύμπραξη των τραπεζών. Προκειμένου με την εγγύηση του Δημοσίου να πληρωθούν μέσω των τραπεζών όσα τους χρωστάει το Δημόσιο, ενώ οι ίδιοι οφείλουν σε κράτος και Ταμεία δισ. ευρώ. Τρίτο, μεταφορά αρμοδιοτήτων του κράτους στον ιδιωτικό τομέα μέσω ΤΑΙΠΕΔ. Παράλληλα, να μπορούν οι επιχειρηματίες, με δική τους πρωτοβουλία, να προτείνουν ν' αναλάβουν δραστηριότητες του κράτους - εκτός από αυτές που αφορούν στην εθνική άμυνα και δημόσια ασφάλεια. Ζητάνε, με άλλα λόγια, πλήρη ιδιωτικοποίηση των πάντων, με οποιαδήποτε μορφή (συμπράξεις, «αποκρατικοποιήσεις», εκποίηση), προκειμένου να βάλουν στο χέρι χωρίς καθυστέρηση κερδοφόρες υπηρεσίες και υποδομές, να μεγαλώσει η μονοπώληση όλων των τομέων της οικονομίας.
Τέταρτο, μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων στα κατώτερα ευρωπαϊκά επίπεδα και κατάργηση όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών για την έναρξη και λειτουργία επιχείρησης, με σταθερό φορολογικό καθεστώς «εφ' όρου ζωής» για τις νέες επιχειρήσεις. Δηλαδή, μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους μέσω μείωσης της φορολογίας, όπως άλλωστε έχει υποσχεθεί να κάνει η κυβέρνηση, συμπληρωματικά στην πάμφθηνη εργατική δύναμη που τους παρέχει με τις αντεργατικές - αντιασφαλιστικές ανατροπές. Να λοιπόν το «αντιμνημονιακό» μανιφέστο των βιομηχάνων! Οι οποίοι, συν τοις άλλοις, έδειξαν το πόσο αγωνιούν για τη λιτότητα σε βάρος του λαού, με το να δίνουν αυξήσεις πείνας όλα τα προηγούμενα χρόνια σε συμπαιγνία με τη ΓΣΕΕ και φέτος να μην υπογράφουν ακόμα και αυτή τη Συλλογική Σύμβαση του αίσχους, θέλοντας να απαλλαγούν οριστικά από το «βραχνά» των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Στο μείγμα της διαχείρισης, οι βιομήχανοι συναντιούνται με τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος μιλάει κι αυτός για «εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης της χώρας», δηλαδή για ένα άλλο μνημόνιο, που θα περιλαμβάνει όσα και το σημερινό, και επιπλέον χαλάρωση των δημοσιονομικών στόχων και νέο κούρεμα του χρέους, προκειμένου να εξασφαλίσει το κεφάλαιο κρατικό χρήμα για επενδύσεις, μαζί με νέες φοροαπαλλαγές και προνόμια. Ο Αλ. Τσίπρας φρόντισε να τους «γλυκάνει» μιλώντας στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ, υποσχόμενος μείωση του κόστους της ενέργειας για τις επιχειρήσεις τους και ρύθμιση των χρεών τους στις τράπεζες. Για ανταμοιβή, ο Δ. Δασκαλόπουλος αναγόρευσε το ΣΥΡΙΖΑ σε συνομιλητή τους λέγοντας επί λέξει: «Ο ριζοσπαστισμός του ΣΥΡΙΖΑ είναι χρήσιμος. Είναι ευπρόσδεκτος. Περιέχει ένα δυναμικό στοιχείο, απαραίτητο σε μια πραγματικότητα που επιβάλλει έτσι κι αλλιώς ρεαλισμό». Οι βιομήχανοι και τα κόμματα της διαχείρισης, ετοιμάζουν τα χειρότερα για το λαό, ανεξάρτητα από το μείγμα που θα επικρατήσει. Ανοχή του λαού στις απειλές της ΝΔ ή στην κοροϊδία του ΣΥΡΙΖΑ, σημαίνει υπογραφή της καταδίκης του.

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ Απροκάλυπτοι ύμνοι στον Χίτλερ


ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Απροκάλυπτοι ύμνοι στον Χίτλερ
Προκλητικός εμφανίστηκε για μια ακόμα φορά χτες ο χρυσαυγίτης βουλευτής Χ. Παππάς από το βήμα της Βουλής, σπεύδοντας να δηλώσει περήφανος για τους κατά καιρούς ύμνους που έχει εκτοξεύσει υπέρ του Χίτλερ και του ναζισμού. Οταν βουλευτής του υπενθύμισε ότι στο περιοδικό της «Χρυσής Αυγής» είχε υμνήσει τον Χίτλερ και το ναζισμό έσπευσε απερίφραστα να πει: «Κλείνω, κύριε πρόεδρε. Λέγοντας ότι ευχαριστούμε πάρα πολύ τον κύριο Τατσόπουλο που μας θύμισε από το βήμα αυτό γραπτά της νιότης μας. Σας ευχαριστούμε πολύ. Τι να κάνουμε; Ο εθνικισμός πράγματι είναι η νιότη του κόσμου, στον εθνικισμό, πράγματι ανήκει το μέλλον αυτού του κόσμου».

Ριφιφί!


Ριφιφί!
Η Ελλάδα μετά τον ταλιμπανισμό των μέτρων ενάντια στα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα του λαού, εισάγεται παράλληλα και με γοργούς ρυθμούς στον ολοκληρωτικό φονταμενταλισμό των ιδιωτικοποιήσεων.
Η πολιτική αυτή, που στα σαλόνια βαφτίζεται «αποκρατικοποίηση», ενώ στην πραγματική γλώσσα των πραγματικών ανθρώπων αποκαλείται «ξεπούλημα», δεν οφείλεται, όπως ισχυρίζεται μια ορισμένη «αριστερή» κριτική, στον υποκειμενισμό μιας κάστας πολιτικών «Φρανκενστάιν» που σέρνονται πίσω από την ιδεοληψία του «ιδιωτικού» έναντι του «κοινωνικού». Είναι κάτι πολύ περισσότερο:
Είναι έκφραση της δομικής ανάγκης του κεφαλαίου να απαντήσει στην πτώση του μέσου ποσοστού κέρδους μέσω της επέκτασής του σε κάθε δραστηριότητα και σε κάθε τομέα όπου το κεφάλαιο «οσμίζεται χρήμα».
Ομως, όσες «επενδυτικές ευκαιρίες» κι αν δημιουργηθούν για το κεφάλαιο μέσα από την κατάλυση του λεγόμενου «δημόσιου τομέα» της οικονομίας, η καπιταλιστική υπερσυσσώρευση είναι τέτοια που και πάλι δεν επιτυγχάνεται κορεσμός στην απληστία του κεφαλαίου για κέρδη.
Το αποτέλεσμα είναι νέα επέλαση του κεφαλαίου ενάντια στο λαό, ο οποίος, ανάλογα με τη φάση του καπιταλιστικού κύκλου, καλείται να επωμιστεί άλλοτε τα βάρη της κρίσης κι άλλοτε τις θυσίες της «ανάπτυξης».
*
Στην Ελλάδα, η πολιτική αυτή, κατά την περίοδο της κρίσης, εκδηλώθηκε με τους πολιτικούς υπηρέτες των καπιταλιστών, σε πρώτη φάση, να βάζουν ενέχυρο τη ζωή του λαού.
Για την έξοδο των μονοπωλίων από την κρίση τους, οι κεφαλαιοκράτες και τα όργανά τους (κυβέρνηση, ΕΕ, ΔΝΤ) στέρησαν από το λαό ακόμα και τα πλέον στοιχειώδη για να επιβιώσει: Του στέρησαν τη δουλειά. Του άρπαξαν το μισθό. Του βούτηξαν τις συντάξεις. Τον υποβάλλουν σε διαδοχικά φορο-Γκουαντανάμο. Του αφαίρεσαν ό,τι είχε απομείνει να θυμίζει κοινωνική παροχή. Τον μετέτρεψαν σε δούλο των εργασιακών Νταχάου, σε επαίτη των συσσιτίων, σε πειραματόζωο που πάνω του εφαρμόζεται κάθε είδος «σωτήριας» πολιτικής: Από χαράτσια μέχρι προληπτικές επιστρατεύσεις!
Τώρα, ήρθε η στιγμή που οι ίδιοι «σωτήρες», υπό τη νέα τους τριφασική σύνθεση, σερφάρουν πάνω στο επόμενο τσουνάμι του καπιταλιστικού τους κανιβαλισμού. Αφού η ταξική τους βαρβαρότητα έθεσε τα έμψυχα θύματά τους υπό το καθεστώς της ανέχειας, τώρα ήρθε η στιγμή να θέσουν τα «άψυχα» θύματά τους υπό το καθεστώς του ξεπουλήματος.
Οι «σωτήρες», συνοδευόμενοι από τους παρακεντέδες τους στα ΜΜΕ, διαλαλούν με «εθνική ευθύνη» (!) την «πραμάτεια». Μόνο που η «πραμάτεια» τους είναι η ίδια η Ελλάδα!
Αφού εξουθένωσαν το λαό, τώρα έβαλαν «πωλητήριο» στην Ελλάδα!
ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ τα πάντα!
Ξεπουλάνε τη ΔΕΗ, από δίκτυα μέχρι φράγματα (!), ξεπουλάνε αεροδρόμια, λιμάνια και σιδηροδρόμους, ξεπουλάνε από το νερό, το φυσικό αέριο και τους αυτοκινητόδρομους, μέχρι τα τουριστικά ακίνητα, ξεπουλάνε από παραλίες μέχρι νησάκια, ξεπουλάνε τη γη, τον ήλιο, τον αέρα και τη θάλασσα!
*
Ξεπουλάνε και... πανηγυρίζουν!
Αλλά για ποιο πράγμα πανηγυρίζουν;
Πανηγυρίζουν, επειδή μετά από ολόκληρες δεκαετίες που εφάρμοσαν την πολιτική της «εκποίησης των ασημικών», τώρα έφτασαν να εφαρμόζουν την πολιτική της εκποίησης ακόμα και των «τούβλων»!
Πανηγυρίζουν, επειδή με αυτήν την πολιτική, με την πολιτική που την εφαρμόζουν από τότε που ξεπουλούσαν την ΑΓΕΤ και τον ΟΤΕ, με αυτή την πολιτική ήταν που οδήγησαν τη χώρα σε κρατικά χρέη. Σε δημόσια ελλείμματα. Σε παραγωγική αποσάθρωση!
Στήνουν ένα αδιανόητο «ριφιφί», ώστε να αποδράσουν από την κρίση τους με τα κέρδη που θα έχουν προκύψει μέσα από τη λεηλασία του δημόσιου πλούτου. Μετά το λαό, δηλαδή, βάζουν ενέχυρο, ξεπουλάνε, την ίδια την Ελλάδα.
ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ τα πάντα!
Ξεπουλάνε και τα τελευταία τιμαλφή μιας περιουσίας που χτίστηκε με το αίμα και τον ιδρώτα του λαού, για να τα καρπωθούν οι ίδιοι που τα καρπώνονταν και μέχρι τώρα, αλλά από δω και πέρα χωρίς ενδιάμεσους, χωρίς διαμεσολαβήσεις.
*
Με όποια τιμή κι αν ξεπουλήσουν, ακόμα κι αν επιστρατεύσουν όλη την «ηθική» τους, ώστε να μπορούν να επαίρονται ότι ξεπούλησαν χωρίς... μίζες,
το έγκλημά τους θα ισοδυναμεί με σκάνδαλο των σκανδάλων.
Αλλά ας το λάβουν σοβαρά υπόψη τους:
Η Ελλάδα, εκτός από τους αστούς της, τους καπιταλιστές της, τους κεφαλαιοκράτες της, τα μονοπώλια και τους συμμάχους τους, την πλουτοκρατία της και τα πολιτικά τους ανδρείκελα, διαθέτει και κάτι ακόμα που θα πρέπει να προσμετρήσουν και οι εκποιητές, αλλά και οι επίδοξοι επενδυτές: Διαθέτει και λαό.
Ενα λαό που αντέχει πολλά. Αλλά που κάποια στιγμή φτάνει στο «ως εδώ». Και τότε...

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Τι φέρνει ο Σαμαράς από την Κίνα;


Τι φέρνει ο Σαμαράς από την Κίνα;
Τι θα μας φέρει ο κ. Σαμαράς από την Κίνα; Θα μας φέρει
«...κινέζικα μεροκάματα, αυτός είναι τώρα ο σκοπός που επιδιώκει το αγγλικό κεφάλαιο»1
*
Ποιο είδος «ανάπτυξης» είναι αυτό που προωθεί ο κ. Σαμαράς μαζί με τους Ελληνες επιχειρηματίες που τον συνοδεύουν στο ταξίδι του στην Κίνα; Τι σημαίνει για τους εργαζόμενους η «ανάπτυξη» που υπόσχεται - μέσω Κίνας - ο κ. Σαμαράς; Είναι
«...η ανάπτυξη της κεφαλαιοκρατικής παραγωγής (που) έριξε τους εργάτες όλου του κόσμου. Δεν πρόκειται πια για το κατέβασμα των αγγλικών μισθών στο επίπεδο των μισθών της ηπειρωτικής Ευρώπης, αλλά για το κατέβασμα στο λίγο - πολύ κοντινό μέλλον των ευρωπαϊκών μισθών στο κινέζικο επίπεδο»2
*
Οπου στα προηγούμενα υπάρχει η φράση «αγγλικό κεφάλαιο» βάλτε στη θέση της τη φράση «ελληνικό κεφάλαιο». Και όπου υπάρχει η φράση «αγγλικοί» και «ηπειρωτικοί μισθοί» προσθέστε δίπλα και τη φράση «ελληνικοί μισθοί». Και θα είστε μέσα...
*
1. Καρλ Μαρξ, «Το Κεφάλαιο», τόμος Α', σελ. 622, εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή»
2. Καρλ Μαρξ, «Το Κεφάλαιο», τόμος Α', σελ. 885, εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή»

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Η διέξοδος από την κρίση θα έρθει από το λαό με αγώνα ανατροπής


Η διέξοδος από την κρίση θα έρθει από το λαό με αγώνα ανατροπής

Από τη χτεσινή συγκέντρωση. Στο βήμα ο Δ. Γόντικας
Σε πολιτική συγκέντρωση της Τομεακής Οργάνωση Βόλου του ΚΚΕ, στην παραλία της πόλης, μίλησε χτες βράδυ ο Δημήτρης Γόντικας, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Μεταξύ άλλων, είπε στην ομιλία του:
«Με την εκδήλωση της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης καλέσαμε το λαό σε συναγερμό, να αντιμετωπίσει τον πόλεμο που έρχεται. Θέσαμε ευθέως και χωρίς περιστροφές το πραγματικό πρόβλημα. `Η ο λαός θα πτωχεύσει ή η πλουτοκρατία. Λύσεις που να υπηρετούν και τους δύο δεν υπάρχουν. Πόλεμος που δεν αντιμετωπίζεται με τρακατρούκες και πυροτεχνήματα αλλά με οργάνωση και αποφασιστικό αγώνα. Με πόλεμο. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε να απαλλαγεί ο λαός από αυταπάτες, φοβίες και τον εφησυχασμό ότι μπόρα είναι θα περάσει.
Εχουμε πληρώσει ως εργαζόμενοι πολύ ακριβά αυτόν τον εφησυχασμό. Ο πόλεμος συνεχίζεται, κλιμακώνεται και δεν πρόκειται να σταματήσει αν δεν τον σταματήσει ο λαός με πόλεμο, αν δεν αποφασίσει να μπει στον πόλεμο με τα δικά του όπλα, και πάνω απ' όλα για τα δικά του συμφέροντα. Μάτωσε και έφτασε στα όρια της χρεοκοπίας για τη σωτηρία των κερδών του μονοπωλιακού κεφαλαίου και τώρα τον καλούν σε νέες αιματηρές θυσίες για την ανάκαμψη της κερδοφορίας του. Θυσίες χωρίς τέλος, για να στηριχθεί ένα σύστημα που σαπίζει.
Μέρος αυτού του πολέμου που κλιμακώνεται είναι και η πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης να επιστρατεύσει και τους καθηγητές. Με το βούρδουλα και το δόγμα "νόμος και τάξη" απαιτούν από όλους τους εργαζόμενους πλήρη υποταγή και παραίτηση από κάθε αγώνα για τη βελτίωση της θέσης τους. Είναι κυνική υποκρισία όταν ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι προστατεύει το κοινωνικό σύνολο.

Τι προστασία προσφέρει στα παιδιά των ανέργων, των βιοπαλαιστών που με χίλιες δυσκολίες αγωνίζονται να μορφώσουν τα παιδιά τους; Τι κοινωνική προστασία προσφέρουν στα χιλιάδες παιδιά των εργαζομένων που μετά από τόσους κόπους και θυσίες αποκτούν ένα πτυχίο και οδηγούνται στην ανεργία και στο σκλαβοπάζαρο των 200 και 400 ευρώ; Τι κοινωνική προστασία προσφέρουν στα νέα παιδιά που δεν τολμούν ούτε να σκεφτούν πως θα κάνουν οικογένεια;
Τι προστασία προσφέρουν όταν σχεδιάζουν να τσακίσουν παραπέρα και τις πενιχρές συντάξεις των παππούδων τους που συντηρούνται με αυτές ολόκληρες οικογένειες; Είναι η φωνή των τραπεζιτών, των βιομηχάνων, των εφοπλιστών, των μεγαλεμπόρων και όλων των μονοπωλιακών ομίλων που απαιτούν θυσίες και αίμα. Που απαιτούν συντριβή κάθε λαϊκής αντίστασης. Είναι η δικτατορία του κεφαλαίου που απλώνει παντού την μπότα της.
Ο πόλεμος απαιτεί οργάνωση και κίνημα
Αυτός ο πόλεμος δεν αντιμετωπίζεται με τυχοδιωκτισμούς, με άσφαιρα πυρά, με αποσπασματικές ενέργειες και με λογικές ο καθένας φυλάει το μαγαζί του. Με αυτήν τη νοοτροπία, κινήθηκαν οι ηγεσίες των καθηγητών με πρωταγωνιστές τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και τώρα μπροστά στην επιστράτευση τα διπλώνουν, όπως τα δίπλωσαν πριν λίγο καιρό οι ομογάλακτοί τους στο Μετρό της Αθήνας. Το έβαλαν στα πόδια και παράτησαν τους συναδέλφους τους στο έλεος της εργοδοσίας.
Να γιατί οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ αντιτάχθηκαν στην απεργία διαρκείας μπροστά στις εξετάσεις. Αντιτάχθηκαν γιατί η ηγεσία των εκπαιδευτικών κήρυξε έναν αγώνα από τα γραφεία, χωρίς την εξασφάλιση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών, των γονιών, των υπόλοιπων εργαζόμενων, της νεολαίας. Και τώρα μπροστά στην επιστράτευση, αντί να μπουν μπροστά, όπως έκαναν οι ναυτεργάτες σε αντίστοιχες περιπτώσεις, έβαλαν την ουρά στα σκέλη.
Θαυμάστε τοποθέτηση ηγετικών στελεχών. Θα γυρίσουμε στα σχολεία, λένε, με ψηλά το κεφάλι. Ναι στην απεργία, αλλά δεν θα απεργήσουμε. Οδήγησαν τον κλάδο σε αδιέξοδο, παράτησαν τους εκπαιδευτικούς στο έλεος του κυβερνητικού αυταρχισμού και μιλάνε για αγωνιστική αξιοπρέπεια. Να, αυτές είναι οι αντιμνημονιακές δυνάμεις που διεκδικούν να κυβερνήσουν. Ολοι πρέπει να βγάλουμε συμπεράσματα.
Ο πόλεμος που έχουν κηρύξει στο λαό απαιτεί οργάνωση και κίνημα αποφασισμένο, με ηγεσίες αφοσιωμένες και ικανές για αγώνα μέχρι τέλους. Απαιτεί κοινωνική συμμαχία και σχέδιο για οργανωμένους αγώνες και με μορφές πάλης που θα προφυλάσσουν το κίνημα από τυχοδιωκτισμούς. Είναι κίνημα που και αν ακόμα δεν καταφέρνει να έχει τα αποτελέσματα που θα μπορούσε, θα τραβάει μπροστά. Θα συγκεντρώνει δυνάμεις, θα δημιουργεί προϋποθέσεις για νίκες στην πορεία.
Συμμαχία ανατροπής από τα κάτω
Σαν σήμερα, ακριβώς, πριν ένα μήνα έκλεισαν οι εργασίες του 19οου Συνεδρίου του ΚΚΕ. Ανοιξε ταυτόχρονα μια νέα σελίδα στην Ιστορία του ΚΚΕ. Μια νέα σελίδα που θα γραφτεί από την ηρωική, γεμάτη αυταπάρνηση και αυτοθυσία δράση των κομμουνιστών, κομμουνιστριών, από τις νέες γενιές των κομμουνιστών, για την οριστική απαλλαγή του λαού μας από το ζυγό των μονοπωλίων και της ΕΕ, από την αβάσταχτη βαρβαρότητα της εκμετάλλευσης και καταπίεσης του κεφαλαίου, για να γίνει ο λαός κυρίαρχος της τύχης του, να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους.
Με τη σημαία της Λαϊκής Συμμαχίας κλιμακώνουμε τον αγώνα, με στόχο να διεκδικήσει ο εργαζόμενος λαός τη δική του εξουσία. Την εργατική - λαϊκή εξουσία. Θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις, κάτω από αυτή τη σημαία, να συσπειρωθούν και να ενωθούν σε μια ισχυρή Λαϊκή Συμμαχία η εργατική τάξη, οι αυτοαπασχολούμενοι, η φτωχή αγροτιά, η νεολαία και οι γυναίκες.
Θα μπούμε μπροστά αποφασιστικά για να διαχωρίσουν αυτές οι κοινωνικές δυνάμεις, εργοστάσιο το εργοστάσιο, κλάδο τον κλάδο, πόλη την πόλη, χωριό το χωριό, τις ευθύνες τους από τους επάνω, αφεντικά, κόμματα και μηχανισμούς. Με όλους αυτούς που είναι υπεύθυνοι για τη σημερινή τραγωδία που ζει ο λαός μας.
Ποτέ δε συμβιβάστηκε το ΚΚΕ και δεν πρόκειται ποτέ να συμβιβαστούμε με ιδέες και πρακτικές που θέλουν το λαό να ζει γονατιστός με το φόβο, με την ανασφάλεια, με ψεύτικες ελπίδες, υποσχέσεις και αυταπάτες, αγκαλιά με τη φτώχεια και την εξαθλίωση, να βλέπει τα παιδιά του αδιαμαρτύρητα να οδηγούνται στη σύγχρονη σκλαβιά, αλυσοδεμένα. Αυτό το μήνυμα πρέπει να φτάσει παντού.
Επαναστατική στρατηγική - λαϊκή συμμαχία
Η διέξοδος από την κρίση θα έρθει από το λαό με αγώνα ανατροπής. Με τη δική του συμμαχία. Τη Λαϊκή Συμμαχία. Αυτή η συμμαχία θα σαρώσει μνημόνια και αφεντικά και θα πάρει την εξουσία στα χέρια της. Παλεύουμε για ενότητα του λαού σε αυτήν την προοπτική, με ξεκαθαρισμένα τα μέτωπα πάλης. Εξοδο από την ΕΕ, τη μονομερή διαγραφή του χρέους και κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων. Σε αυτήν τη γραμμή, σε αυτήν την προοπτική αναζητούμε και οικοδομούμε συμμαχίες με τους λαούς της Ευρώπης, με τους γειτονικούς λαούς.
Αυτές οι αλλαγές, που είναι μονόδρομος για τους εργαζόμενους, δεν μπορούν να προέλθουν από τις γνωστές εκλογικές διαδικασίες, αλλά μέσα από συγκρούσεις και ανατροπές. Με επαναστατική στρατηγική. Από τα πάνω τα πράγματα είναι προκαθορισμένα. Η εξουσία του κεφαλαίου έχει και το μαχαίρι και το πεπόνι. Φτιάχνει νόμους, φτιάχνει κόμματα στα μέτρα της, εκλογικούς νόμους, επιβάλλει κυβερνήσεις και αντιπολιτεύσεις.
Η γραμμή του ΚΚΕ είναι η μόνη γνήσια εργατική - λαϊκή πολιτική που αμφισβητεί ευθέως και άμεσα την πηγή των δεινών του λαού. Τα μονοπώλια που έχουν γιγαντωθεί σε κάθε κλάδο, σε κάθε τομέα της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Είναι η μόνη πολιτική που μπορεί να σώσει το λαό από την πτώχευση, τη μόνιμη ανεργία, τον πόλεμο.
Η αποθράσυνση των βιομηχάνων έχει να κάνει με ότι έχουν πλέον πειστεί πως δεν κινδυνεύουν από μια κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ. Οπως, επίσης, δεν κινδυνεύουν από κόμματα που λένε όχι στο ευρώ, ναι στη δραχμή αλλά μέσα στην ΕΕ. Γι' αυτό και δεν ανησυχούν από τέτοιες φωνές. Από την άλλη μεριά, είναι η πολιτική του ΚΚΕ που θεωρεί ότι τα δικαιώματα του λαού για μόνιμη και σταθερή δουλειά με αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο και επαρκείς κοινωνικές παροχές από τη στιγμή που γεννιέται ο άνθρωπος ως τα βαθιά γεράματα, δε συμβιβάζονται πλέον με την καπιταλιστική ιδιοκτησία.
Κανένας μόνος του δεν μπορεί να δώσει λύση
Το ΚΚΕ καλεί σε συναγερμό για την αποτροπή των χειρότερων. Σε αυτόν τον αγώνα έχουν όλοι θέση σε πόλεις και χωριά, ανεξάρτητα από τι έκαναν ή τι πίστευαν χτες. Μπροστά στο πρόβλημα πρέπει να συγκροτηθεί μια πλατιά Λαϊκή Συμμαχία. Εργατοϋπάλληλοι, συνταξιούχοι, επαγγελματίες, αγρότες, γυναίκες, νέοι, γιατροί και νοσηλευτές, όλοι μαζί σε ένα ενιαίο μέτωπο πάλης και αγώνα. Κανένας μόνος του δεν μπορεί να δώσει λύση. Είναι θέμα ζωής και θανάτου. Οργάνωση παντού.
Καλούμε τις Οργανώσεις του Κόμματος και της ΚΝΕ, τους οπαδούς και φίλους του Κόμματος να αναπτύξουν παντού πρωτοβουλία συσπείρωσης και αγώνα. Ο καπιταλισμός ό,τι ήταν να δώσει το έδωσε. Εδωσε τα μονοπώλια που κυριαρχούν σε κάθε κλάδο. Δεν μπορεί να δώσει τίποτα άλλο. Στον τομέα της Χαλυβουργίας, για παράδειγμα, η μόνη δυνατότητα που υπάρχει για το μέλλον είναι ο Μάνεσης να συγχωνευτεί με κάποια άλλη Χαλυβουργία. Αλλά αυτό δεν είναι ανάπτυξη. Είναι απλώς προσωρινή σωτηρία του Μάνεση.
Εν τω μεταξύ, οι ανάγκες σε έργα υποδομής και κατοικίας μεγαλώνουν και επομένως χρειάζεται τεράστια ανάπτυξη παραγωγής χάλυβα. Ο Μάνεσης δεν ενδιαφέρεται για τις κοινωνικές ανάγκες και δεν μπορεί να δώσει φτηνά και σε μεγάλες ποσότητες προϊόντα. Οι βιομήχανοι, η μεγάλη εργοδοσία, βρήκαν την ευκαιρία με την κρίση και τη μεγάλη ανεργία και με συμμάχους τις ξεπουλημένες συνδικαλιστικές ηγεσίες να πραγματοποιήσουν ένα πάγιο στρατηγικό αίτημά τους. Την κατάργηση των κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων και της Εθνική Συλλογικής Σύμβασης. Δε θέλουν σταθερή δουλειά, σταθερό μεροκάματο και συγκροτημένα εργατικά δικαιώματα. Δε θέλουν συνδικάτα.
Μας ξαναγυρίζουν στην εποχή του Σικάγο, τότε που οι εργάτες πάλευαν για 8 ώρες δουλειά, 8 ώρες μόρφωση - ψυχαγωγία και 8 ώρες ανάπαυση. Μόνο που τώρα ο αγώνας δεν πρέπει να οργανωθεί μόνο για την επαναφορά αυτών των αιτημάτων και των ΣΣΕ, αλλά πρέπει να συνδυαστεί και με την πάλη για την εργατική - λαϊκή εξουσία, με την κατάργηση των μονοπωλίων.
Οι λεγόμενες αντιμνημονιακές δυνάμεις, με πρωταγωνιστή τον ΣΥΡΙΖΑ κάνουν πως δε βλέπουν ότι αυτή η πολιτική είναι βγαλμένη μέσα από τα επιτελεία του κεφαλαίου, από τον ΣΕΒ, από τα επιτελεία της ΕΕ, εδώ και αρκετά χρόνια. Τα φορτώνουν γενικώς στην κακή διαχείριση, στην τρόικα, στην κακιά Μέρκελ. Είναι μια ακόμα απόδειξη ότι όχι μόνο δεν έχουν την παραμικρή διάθεση σύγκρουσης με αυτά τα συμφέροντα αλλά είναι πανέτοιμοι να τα υπηρετήσουν.
Καλούμε σε σκληρό και συντονισμένο αγώνα για την υπεράσπιση των θεμελιακών αυτών δικαιωμάτων μαζί με τον αγώνα για την κοινωνική ασφάλιση και την ανεργία.
Εμπιστοσύνη στην εργατική τάξη
Το Κόμμα στη Μαγνησία έχει βαθιές ρίζες. Από δω ξεκίνησαν πολλές πρωτοπόρες ιδέες. Στα εργοστάσια του Βόλου, το εργατικό κίνημα άνοιξε φωτεινούς δρόμους. Στηριγμένοι σήμερα στις μεγάλες αυτές παραδόσεις οι κομμουνιστές και κομμουνίστριες της Μαγνησίας έχουν χρέος να αναδείξουν στις σύγχρονες συνθήκες τις μεγάλες αξίες και τη δύναμη που κρύβει στις γραμμές της η εργατική τάξη.
Να προχωρήσουν πιο θαρρετά και με εμπιστοσύνη στην εργατική τάξη, στην ανασύνταξη του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, να παλεύουν πιο τολμηρά για την ενότητα των γραμμών της και την οικοδόμηση της Λαϊκής Συμμαχίας με τα άλλα λαϊκά στρώματα. Να γίνει το εργατικό και λαϊκό κίνημα στο Βόλο και σε όλη τη Μαγνησία το κέντρο πολιτικών εξελίξεων και διεργασιών, φωτεινός φάρος και για άλλες πόλεις.

TOP READ