15 Νοε 2014

Γαλλία: Κατάργηση κυριακάτικης αργίας και νέο χτύπημα Συλλογικών συμβάσεων

Γαλλία: Κατάργηση κυριακάτικης αργίας και νέο χτύπημα Συλλογικών συμβάσεων
Εμπορικός δρόμος στο Παρίσι (Φωτο ΑΡ)

Πιο σκληρό, από αυτό που και η ίδια είχε προαναγγείλει, φαίνεται να είναι το τελικό σχέδιο νόμου που ετοιμάζεται να καταθέσει η γαλλική κυβέρνηση καταργώντας την κυριακάτικη αργία. Συγκεκριμένα,η κυβέρνηση Ολάντ προωθεί την εφαρμογή του μέτρου της κατάργησης της κυριακάτικης αργίας σε μία ευρύτερη γεωγραφική ζώνη ( θα εξαρτάται από την «ανάπτυξη» της οικονομικής δραστηριότητας ανά περιοχή, καθιστώντας αρμόδια την τοπική αυτοδιοίκηση για την εφαρμογή του μέτρου ).
Το σχέδιο νόμου τελικά δε θα προβλέπει καμία προσαύξηση για τους εργαζόμενους που εργάζονται σε επιχειρήσεις που απασχολούν έως 20 μισθωτούς (ενώ τον Οκτώβρη η κυβέρνηση είχε δηλώσει ότι το μέτρο θα ισχύσει για τις επιχειρήσεις με λιγότερα από 11 άτομα προσωπικό).
Την ίδια στιγμή, στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, η προσαύξηση που θα λαμβάνουν οι εργαζόμενοι θα αποφασίζεται με συλλογικές διαπραγματεύσεις, είτε σε κλαδικό είτε σε επιχειρησιακό επίπεδο. Η κυβέρνηση αφήνει έτσι τελείως ακάλυπτους τους εργαζόμενους, ενώ χτυπά και τις συλλογικές συμβάσεις.
Με το ίδιο νομοσχέδιο, το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών προωθεί την επέκταση του μέτρου της νυχτερινής λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, πρώτα στις ζώνες μεγάλου τουριστικού ενδιαφέροντος, κάτι που, όπως ομολογεί και η αστική εφημερίδα «Φιγκαρό», θα ευνοήσει τα μεγάλα εμπορικά κέντρα του Παρισιού.
Η ολοένα  αυξανόμενη επιθετικότητα των κυβερνήσεων, είτε οι χώρες τους έχουν μνημόνια είτε όχι είναι αποκαλυπτική. Εκθέτει, επίσης, δυνάμεις όπως ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΕΑ που μιλούν περί «συμμαχίας του Νότου». Δείχνει την αποφασιστικότητά τους για το πέρασμα δια πυρός και σιδήρου μέτρων που το μεγάλο κεφάλαιο απαιτεί σταθερά εδώ και χρόνια, όπως είναι η κατάργηση της κυριακάτικης αργίας και το άνοιγμα των καταστημάτων τις νυχτερινές ώρες,το χτύπημα των συλλογικών συμβάσεων.

Την μονταζιέρα, μην κατηγοράς..*

 Την μονταζιέρα, μην κατηγοράς..*

..αυτή σου δίνει για να φας.
Και εμάς, βέβαια, μας δίνει τροφή για σκέψη και προβληματισμό. Γιατί η αλήθεια είναι ότι σε προβληματίζει, το γιατί στον ΣΥΡΙΖΑ αισθάνθηκαν τέτοια ανάγκη να απαλλαγούν από τον προσδιορισμό «αμερικανοκίνητη» (για την χούντα), ο οποίος βρισκόταν μεν στην πρώτη ανακοίνωση που έστειλαν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, όχι όμως και στην «ορθή επανάληψη».
Και αναρωτιέσαι. Γιατί να μπουν στον κόπο για μια τέτοια οφθαλμοφανέστατη χαζο-διόρθωση, την ώρα που κάποιος θα την έπαιρνε χαμπάρι και θα γινόντουσαν ρόμπα; Όπως είχε γίνει η ΠΑΣΠ, όταν έβγαζε την αφίσα με σβησμένα τα «Έξω οι ΗΠΑ-Έξω το ΝΑΤΟ» από την φωτογραφία της πύλης του Πολυτεχνείου (ακόμα και σε αυτό, ο ΣΥΡΙΖΑ έρχεται δεύτερος).
Μετά από σχεδόν τριάντα χρόνια αγαστής συνεργασίας, θα πείραζε την αμερικάνικη πρεσβεία, η συγκεκριμένη αφίσα αν δεν είχε παραμορφωθεί; Όχι βέβαια. Αντίστοιχα, στην περίπτωση του ΣΥΡΙΖΑ και της αμερικανοκίνητης, που τελικά δεν ήταν και τόσο αμερικανοκίνητη (;), τι πιστέψανε; Ότι θα προκαλέσει αναστάτωση στην κυβέρνηση ή την πρεσβεία των ΗΠΑ;


Δεν φτάνει, δηλαδή η παρουσία του Αλέξη Τσίπρα, σε όλα τα think tanks των αμερικανικών ιδρυμάτων; Δεν φτάνει η αποδοχή της πολιτικής Ομπάμα, μέχρι και ως προοδευτικής; Τα εγκώμια ενώπιον της κ. Δασκαλάκη, για το ίδρυμα του σφαγέα Κλίντον; Περίμεναν μια ανακοίνωση για μια επέτειο, που -εντάξει- έχουν ειπωθεί και διάφορες αμετροέπειες (κατά Μητρόπουλο) στο παρελθόν;
Δουλικότητα και μόνο δείχνει η στάση αυτή. Όχι στους Αμερικάνους. Όπως δουλικότητα έδειξε την επομένη κιόλας των εκλογών και το σβησμένο σφυροδρέπανο από τη σημαία της ΚΟΕ, στο πρωτοσέλιδο της Αυγής. Σταλινικές μέθοδοι, θα έλεγε κάποιος, αλλά για μας αυτό δεν είναι βρισιά, οπότε δεν τους το χαρίζουμε.

Το άλλο συγκλονιστικό, στην όλη υπόθεση, είναι ότι ακόμα και ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ και αγαπημένος του πάλαι ποτέ Συνασπισμού, Μπιλ Κλίντον (η Αυγή έγραφε για αλλαγή σελίδας στις ΗΠΑ, την ημέρα της εκλογής του) στην επίσκεψή του, το 1999 στην Ελλάδα, τότε που εσείς οι ΚΚΕδες κάνατε εξαλλοσύνες, είχε ζητήσει συγγνώμη για τον ρόλο της χώρας του στο πραξικόπημα των συνταγματαρχών.

Υπερβάλλων ζήλος παιδιά. Γνωρίζουν πολύ καλά τι είστε. Ώρα να το καταλάβει και κανένας άλλος. Και μην ξεχνάτε!
Φονιάδες των λαών Αμερικάνοι!

ΥΓ1 Το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, λέει τώρα, ότι η πρώτη ανακοίνωση που έστειλε ήταν η περσινή και στάλθηκε κατά λάθος. Μας περνάνε και για ηλίθιους εκτός όλων των άλλων. Η πρώτη ανακοίνωση, που μιλά για αμερικανοκίνητη χούντα, μιλά και για 41η επέτειο; Πόσο μπροστά αυτός ο ΣΥΡΙΖΑ; Ένα χρόνο μπροστά;

ΥΓ2 Στην ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, μοιράστηκαν προχθές κουπόνια για την οικονομική εξόρμηση του κόμματός τους. Το κάθε μπλοκάκι όμως, είχε 10 των 50 ευρώ! «Μα σε ποιους θα απευθυνθούμε με κουπόνι 50ευρου;», ρωτούσαν απορημένοι οι βουλευτές. «Τέτοια κουπόνια, μόνο η Γιάννα Αγγελοπούλου, μπορεί να αγοράσει» αποκρίθηκε κάποιος άλλος βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Τελικά, τα κουπόνια επιστράφηκαν και οι υπεύθυνοι, δεσμεύτηκαν πως θα τυπώσουν άλλα, του 1, 2,5 και 10 ευρώ.
Μόνοι τους τα λένε, εγώ φταίω;

Ρένα Μπουεναβεντούρα Δουρου-τι

το ΚΚΕ στηριζεται σε σενα


Eπιασαν δουλειά οι προβοκάτορες.......και άργησαν.

Eπιασαν δουλειά οι προβοκάτορες.......και άργησαν.


 Έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν . Από την 1η Νοέμβρη η ατμόσφαιρα  "μυρίζει μπαρούτι" γι ΄αυτούς. Με κάθε τρόπο προσπαθούν να καταστείλουν τις αντιδράσεις. Αυτή τη φορά  τη σκυτάλη ανέλαβαν οι προβοκάτορες. 

Διαβάστε τη δημοσίευση του 902 και την ανακοίνωση του Μ.Α.Σ

Τις ψευδείς και προβοκατόρικες «ειδήσεις» που μετέδωσε ο «ΣΚΑΙ», ότι η είσοδος των φοιτητών στο Πολυτεχνείο, έγινε δήθεν κατόπιν συνεννόησης με την αστυνομία, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών.
Αναφέρει συγκεκριμένα:
«Καταγγέλλουμε τις ψευδείς και προβοκατόρικες ειδήσεις που μεταδίδει ο τηλεοπτικός σταθμός «ΣΚΑΙ» ότι δήθεν οι φοιτητές συνεννοήθηκαν με την αστυνομία για να μπουν και να βγουν σήμερα από το Πολυτεχνείο.
Οι φοιτητές με τη χτεσινή διαδήλωση και τη σημερινή είσοδο στο Πολυτεχνείο κατάφεραν να σπάσουν το κλίμα τρομοκρατίας και αυταρχισμού που έχει κλιμακωθεί τις τελευταίες μέρες από την κυβέρνηση προκειμένου να περάσει η αντιλαϊκή της πολιτική που χτυπά τις σπουδές και το μέλλον μας.
Καλούμε τους φοιτητές να μην ανέχονται τέτοιες ψευδείς και προβοκατόρικες ειδήσεις. Να δυναμώσουν τον αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ και τον αυταρχισμό που τη συνοδεύει. Να συμμετάσχουν μαζικά στον τριήμερο εορτασμό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και τη Δευτέρα στην αντιιμπεριαλιστική πορεία στην αμερικάνικη πρεσβεία.
Συνεχίζουμε πιο δυναμικά, πιο οργανωμένα, πιο μαχητικά, πιο μαζικά!»

ΤΑ ...ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΑΠΕΚΛΕΙΣΑΝ ΤΟ ΚΚΕ

 ΤΑ ...ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΑΠΕΚΛΕΙΣΑΝ ΤΟ ΚΚΕ

Φταίει ο υποψιασμένος αν σκεφτεί ότι η διαχείριση των σκουπιδιών αφορά μεγάλη "μπάζα", άρα ...δικαίως δεν θέλουν "ενοχλητικούς" στα ποδάρια τους...;;;
Ε, όχι ρε παιδιά. Δεν φταίει!

Αθλιο κομπρεμί
«Τα μιλήσανε, τα συμφωνήσανε», χτες στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ (που διοικεί πλέον την Περιφέρεια) και οι παρατάξεις του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, των ΑΝΕΛ, του Θ. Τζήμερου και του Π. Μαντούβαλου. 

Σε πλήρη συμφωνία, παρά τις όποιες διαφορές στη μοιρασιά, κατέληξαν στην εκλογή των 24 συμβούλων που θα συμμετέχουν στο 60μελές ΔΣ του ΕΔΣΝΑ (του συνδέσμου που διαχειρίζεται τα σκουπίδια). 

Μετά από ένα εξάωρο «κομπρεμί» μεταξύ τους, απέκλεισαν τους συμβούλους του ΚΚΕ (!).  
Τελικά, στη διοίκηση του ΕΔΣΝΑ, από την πλευρά της Περιφέρειας θα εκπροσωπούνται οι 16 του ΣΥΡΙΖΑ και οι 8 από τις άλλες, πλην ΚΚΕ, παρατάξεις.

Για την ενότητα στα ...σκουπίδια, ρε γαμώτο!!!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ 14-11-2014

Προς ΣΥΡΙΖΑ μεριά: Μπορείτε να το βροντοφωνάξετε;

 Προς ΣΥΡΙΖΑ μεριά: Μπορείτε να το βροντοφωνάξετε;


Παρακαλώ άπαντες ... τους φίλους "αριστερούς" (...σιγά μη πω σύντροφοι) κατά ΣΥΡΙΖΑ μεριά... να βροντοφωνάξουν στις συγκεντρώσεις για το ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ανά την Ελλάδα το σύνθημα: 

                           Φ Ο Ν Ι Α Δ Ε Σ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ
... Πάντως
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ άλλα είπε: 


..." Ένα πράγμα είναι σαφές: οι χώρες μας μπορεί να είναι πολύ διαφορετικές και σε μέγεθος και σε δομές. Ξέρουμε επίσης ότι υπάρχουν σκιές και προβλήματα του παρελθόντος τα οποία θέλουμε να υπερβούμε"...

(Από την Ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο Ινστιτούτο Brookings των Η.Π.Α. τον περασμένο χρόνο)

Του Βαγγέλη Χριστοδούλου
 

Ψευδείς και προβοκατόρικες ειδήσεις του «ΣΚΑΪ» καταγγέλλει το ΜΑΣ

 Ψευδείς και προβοκατόρικες ειδήσεις του «ΣΚΑΪ» καταγγέλλει το ΜΑΣ




Τις ψευδείς και προβοκατόρικες «ειδήσεις» που μετέδωσε ο «ΣΚΑΙ», ότι η είσοδος των φοιτητών στο Πολυτεχνείο, έγινε δήθεν κατόπιν συνεννόησης με την αστυνομία, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών.
Αναφέρει συγκεκριμένα:
«Καταγγέλλουμε τις ψευδείς και προβοκατόρικες ειδήσεις που μεταδίδει ο ραδιοφωνικός σταθμός «ΣΚΑΙ» ότι δήθεν οι φοιτητές συνεννοήθηκαν με την αστυνομία για να μπουν και να βγουν σήμερα από το Πολυτεχνείο.
Οι φοιτητές με τη χτεσινή διαδήλωση και τη σημερινή είσοδο στο Πολυτεχνείο κατάφεραν να σπάσουν το κλίμα τρομοκρατίας και αυταρχισμού που έχει κλιμακωθεί τις τελευταίες μέρες από την κυβέρνηση προκειμένου να περάσει η αντιλαϊκή της πολιτική που χτυπά τις σπουδές και το μέλλον μας.
Καλούμε τους φοιτητές να μην ανέχονται τέτοιες ψευδείς και προβοκατόρικες ειδήσεις. Να δυναμώσουν τον αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ και τον αυταρχισμό που τη συνοδεύει. Να συμμετάσχουν μαζικά στον τριήμερο εορτασμό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και τη Δευτέρα στην αντιιμπεριαλιστική πορεία στην αμερικάνικη πρεσβεία.
Συνεχίζουμε πιο δυναμικά, πιο οργανωμένα, πιο μαχητικά, πιο μαζικά!»

Οι βολικοί ... .«αποδιοπομπαίοι τράγοι»

Οι βολικοί ... .«αποδιοπομπαίοι τράγοι»


Σύμφωνα με πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ο Δ. Παπαδημούλης, ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, πρωτοστατεί στη συγκέντρωση υπογραφών στο Ευρωκοινοβούλιο ώστε να κατατεθεί πρόταση μομφής κατά του νέου προέδρου της Κομισιόν, Ζ. Κ. Γιούνκερ. Ο ΣΥΡΙΖΑ μάς έχει συνηθίσει σε κάτι τέτοιους θεατρινισμούς, που, αν ήταν γραφικοί κάποτε, σήμερα καταντάνε σωστή κοροϊδία για το λαό. Και όχι μόνο γιατί με τον Γιούνκερ θα ανταλλάσσει φιλοφρονήσεις σε λίγες μέρες ο Αλ. Τσίπρας, ούτε μόνο γιατί δεν πάει πολύς καιρός απ' όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ανέβαινε στα κεραμίδια για να υπερασπιστεί το δικαίωμα του Γιούνκερ να είναι ο επόμενος πρόεδρος της Κομισιόν, παίρνοντας σαφή θέση στη διαμάχη στο εσωτερικό της ΕΕ, που ξεκινά μεν από το μείγμα διαχείρισης και τα επιμέρους συμφέροντα της αστικής τάξης κάθε χώρας - μέλους, επεκτείνεται όμως και σε ζητήματα στελέχωσης των μηχανισμών της λυκοσυμμαχίας κ.ά. Και επί της ουσίας, η πρόταση μομφής που θέλει να καταθέσει η ευρωκοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ δεν προσφέρει τίποτα πέρα από αποπροσανατολισμό στο λαό.
***
Αλήθεια, τώρα ανακάλυψε ο ΣΥΡΙΖΑ ότι το Λουξεμβούργο, του οποίου πρωθυπουργός ήταν επί σειρά ετών ο Γιούνκερ, αποτελεί φορολογικό παράδεισο; Τώρα ανακάλυψε τους πολυδαίδαλους διαδρόμους που έχει στη διάθεσή του το μεγάλο κεφάλαιο για να προστατεύει τα πλούτη του, τον κλεμμένο ιδρώτα των λαών, ακόμα και απ' τον κίνδυνο να μειωθεί κατά ελάχιστες δεκάρες; Μήπως δε γνωρίζει ότι όλα αυτά έχουν φροντίσει οι πολιτικοί εκπρόσωποι του κεφαλαίου να τα περιβάλουν με νομιμότητα, όπως άλλωστε προβάλλει προς υπεράσπισή του και ο Ζ. Κ. Γιούνκερ; Είναι ο πρώτος ή ο τελευταίος ο Γιούνκερ που «έχει υποσχεθεί περιορισμό της φοροαπάτης και της φοροδιαφυγής και ως πρωθυπουργός έκανε τα ανάποδα», όπως λέει ο Παπαδημούλης. Βοήθησε, δηλαδή, επιχειρηματικούς ομίλους να «φοροαποφύγουν», κατά την «κομψή» λέξη που χρησιμοποιούν οι αστοί αλλά κάποιες φορές και ο ΣΥΡΙΖΑ, έθεσε στη διάθεσή τους επιπλέον δυνατότητες ενίσχυσής τους. Αλλο τώρα αν αυτό συμβάλλει στην όξυνση των ενδοευρωενωσιακών ανταγωνισμών σε σύνδεση με τους ανταγωνισμούς μερίδων του κεφαλαίου στο εσωτερικό των κρατών - μελών, μεταξύ αυτών που έχουν έδρα το Λουξεμβούργο και των άλλων που έχουν έδρα τα κράτη - μέλη λόγω διαφοράς στη φορολογία.
***
Για τον ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, στο όνομα ενός υπαρκτού προβλήματος μεταξύ των καπιταλιστών, να αποπροσανατολίσει και να χειραγωγήσει το λαό, ο οποίος υφίσταται ανελέητη φοροεπιδρομή, κοροϊδεύοντάς τον ότι θα ανακουφιστεί αν η φορολογία του κεφαλαίου ενιαιοποιηθεί στην ΕΕ. Ταυτόχρονα, με κάτι τέτοια συγκαλύπτει την τάση συνεχούς μείωσής της.
Για το λαό αυτή η υπόθεση πρέπει να αποτελέσει έναν ακόμη παράγοντα όχι στοίχισης με τη μια ή την άλλη μερίδα του κεφαλαίου, με το ένα ή το άλλο κόμμα του, με στάση υπέρ ή κατά του Γιούνκερ, που βγάζει λάδι συνολικά το κεφάλαιο και την καθόλα νόμιμη, στο πλαίσιο της εξουσίας του, κλοπή του πλούτου που παράγει με τα χέρια και το νου της η εργατική τάξη αλλά συνειδητοποίησης της ανάγκης για οργάνωση και συμμαχία σε αντιμονοπωλιακή αντικαπιταλιστική ρότα.
Ταυτόχρονα, να έχει καθαρό ότι, ακόμα και αν φορολογηθεί αυτός ο πλούτος (κάτι που δεν είναι στις προθέσεις όσων καβγαδίζουν) δε θα πάψει να είναι κλεμμένος πλούτος. Αυτό αποτελεί το σκάνδαλο των σκανδάλων. Και αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ το συγκαλύπτει. Και για να το κάνει με μεγαλύτερη επιτυχία έχει ανάγκη αποδιοπομπαίους τράγους. Ο Ζ. Κ. Γιούνκερ έχει ευθύνη τεράστια, είναι υπόλογος, όπως και οι ομόλογοί του, απέναντι στο λαό της χώρας του, στους λαούς της Ευρώπης, γιατί ως εκπρόσωπος του κεφαλαίου το υπηρετεί με αφοσίωση, πρωτοστατώντας στο τσάκισμα των λαϊκών δικαιωμάτων, στη λήψη μέτρων ενίσχυσης, θωράκισης των κερδών του, της εξουσίας του. Μέσα εκεί εντάσσεται και η υπηρεσία που τυχόν προσέφερε σε μονοπωλιακούς ομίλους να φοροδιαφύγουν. Οποιος το ξεχνά αυτό, όποιος δείχνει το δέντρο και κρύβει το δάσος δεν προσφέρει καλές υπηρεσίες στο λαό.

Β.

ΔΑΝΙΑ Αντεργατικό έκτρωμα ... για χρηματοδότηση του κεφαλαίου

ΔΑΝΙΑ
Αντεργατικό έκτρωμα ... για χρηματοδότηση του κεφαλαίου


Αναστάτωση έχει προκαλέσει το νομοσχέδιο που κατέθεσε πρόσφατα ο σοσιαλδημοκράτης υπουργός ανάπτυξης της Δανίας, Χένρικ Λάρσεν, με βάση το οποίο οι εργοδότες θα έχουν το δικαίωμα να παρακρατούν μέχρι και 7,5% από το μισθό των εργαζομένων για να ενισχύσουν τη ρευστότητα και την επενδυτική ικανότητα της επιχείρησης.
Ο νόμος θα έχει την «καινοτόμα» ονομασία «επενδυτικές εταιρείες προσωπικού επιχειρήσεων» και φαίνεται ότι το περιεχόμενό του βρίσκει σύμφωνα τα περισσότερα κόμματα.
Με βάση το νομοσχέδιο, όποτε η διοίκηση της εταιρείας θεωρήσει αναγκαίο μπορεί να υποχρεώσει τους εργαζόμενους να ψηφίσουν κατά πόσο αποδέχονται να γίνουν οι ίδιοι «επενδύτες», να παρακρατείται δηλαδή μέχρι και 7,5% από το μισθό τους τουλάχιστον για 3 χρόνια, και τα χρήματα αυτά να επενδύονται «στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας», γεγονός, που κατά τους εισηγητές του νομοσχεδίου, «θα εξασφαλίζει και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας».
Εάν πάνω από το 50% των εργαζομένων ψηφίσει υπέρ της πρότασης (εύκολη δουλειά για τους εργοδότες σε συνθήκες κρίσης, μεγάλης ανεργίας και εργοδοτικής τρομοκρατίας) τότε θα είναι υποχρεωτική για όλους.
Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο καθορίζει ότι το κεφάλαιο που θα συγκεντρώνεται από τις παρακρατήσεις θα χαρακτηρίζεται ως υψηλού επενδυτικού ρίσκου, που σημαίνει ότι αν τα χρήματα χαθούν οι εργαζόμενοι δεν μπορεί να προβάλλουν την οποιαδήποτε απαίτηση. Το παραπάνω αντεργατικό έκτρωμα που προωθεί η δανέζικη σοσιαλδημοκρατία επιχειρήθηκε να επιβληθεί τον προηγούμενο Ιούνη στους εργαζόμενους της «Danish Crown» υπό την απειλή ότι θα κλείσει το εργοστάσιο στο νησί Μπορχόλμ και θα πεταχτούν στο δρόμο. Τώρα έρχεται ως νομοσχέδιο και προγραμματίζεται να ισχύει από το Γενάρη του 2015 για όλους τους εργαζόμενους, οι οποίοι έχουν ένα ακόμα λόγο να δυναμώσουν την πάλη τους για τα δικαιώματά τους ενάντια στο κεφάλαιο και την εξουσία του.

ΟΥΚΡΑΝΙΑ Συγκρούσεις και ταυτόχρονα τακτικοί ελιγμοί

ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Συγκρούσεις και ταυτόχρονα τακτικοί ελιγμοί


ΛΟΥΓΚΑΝΣΚ.--
Οι συγκρούσεις στην Ανατολική Ουκρανία, ανάμεσα στις δυνάμεις της αντιδραστικής κυβέρνησης του Κιέβου και τους πολιτοφύλακες, συνεχίζονται παρά την υποτιθέμενη συμφωνία εκεχειρίας. Ο θάνατος ενός μικρού κοριτσιού πέντε ετών και ο σοβαρός τραυματισμός της μητέρας του, χτες από βομβαρδισμό με όλμο, στο χωριό Τριοχιζμπένκα, πυροδότησε παραπέρα την αντιπαράθεση. Ο εκπρόσωπος του ουκρανικού στρατού, Αντρίι Λισένκο, ισχυρίστηκε ότι ένοπλοι της αυτοανακηρυγμένης Λαϊκής Δημοκρατίας του Λουγκάνσκ έπληξαν το χωριό από θέσεις τους στο Σλοβιανοσέρμπσκ. Ο Γκενάντι Μόσκαλ, κυβερνήτης του Λουγκάνσκ, διορισμένος από την κυβέρνηση του Κιέβου, δήλωσε ότι η μητέρα και το παιδί χτυπήθηκαν ενώ μετέβαιναν σε ένα νοσοκομείο. Η εκδοχή αυτή ωστόσο δεν είναι εύκολο να επιβεβαιωθεί από άλλη πηγή.
«Μαστίγιο» και «καρότο» από τον Γιατσενιούκ
Ο Αρσένι Γιατσενιούκ, προσωρινός πρωθυπουργός και αναμενόμενος νέος πρωθυπουργός στη νέα συμμαχική κυβέρνηση των φιλοΝΑΤΟικών δυνάμεων μετά τις εκλογές στις 26 Οκτώβρη φέτος, δήλωσε κατηγορηματικά «η οικοδόμηση ενός στρατού ο οποίος θα είναι ικανός να σταματήσει τη στρατιωτική επίθεση της Ρωσίας είναι υπ' αριθμόν ένα στόχος». Η δήλωση αυτή έγινε σε συνέντευξη Τύπου, στην οποία ανακοίνωσε τις προτάσεις του για τα πρόσωπα που θα αναλάβουν τις κυριότερες θέσεις στη νέα κυβέρνηση υπό τον ίδιο.
Σύμφωνα με τον Ουκρανό πρωθυπουργό, η οικονομία της χώρας δε θ' αναπτυχθεί πριν από το 2016 τουλάχιστον. Ο Γιατσενιούκ πρότεινε να προαχθεί ο Βιτάλι Λισοβένκο, μέχρι σήμερα υφυπουργός Οικονομικών, στη θέση του υπουργού Οικονομικών, ενώ διαβεβαίωσε ότι θα υποστηρίξει τις προτάσεις του Προέδρου Πέτρο Ποροσένκο για τα υπουργεία Αμυνας και Εξωτερικών. Επίσης, ο Μαρκιγιάν Λουμπκίβσκι, ένας σύμβουλος της ουκρανικής κυβέρνησης για θέματα ασφαλείας, απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο να γίνουν νέες συνομιλίες με τους φιλορώσους αυτονομιστές. «Δε θα υπάρξει Μινσκ 2. Οι συμφωνίες του Μινσκ δεν έχουν εφαρμοστεί ακόμη», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ενδιαφέρον, όμως, έχει και η πρόταση του Γιατσενιούκ να υπάρξει αποκέντρωση της κρατικής εξουσίας στην Ουκρανία πριν ψηφιστεί το νέο σύνταγμα. Είπε, χαρακτηριστικά, «πιστεύω ότι η ενίσχυση του ρόλου των τοπικών κοινοτήτων και η αλλαγή του στάτους τους και των επικεφαλής των περιφερειακών κρατικών διοικήσεων είναι δυνατόν, εφαρμόζοντας τη νέα έκδοση του νόμου της Ουκρανίας σχετικά με τις τοπικές κρατικές διοικήσεις και το νέο νόμο για την τοπική αυτοδιοίκηση» κάτι που σχεδιάζεται για το 2015.
Θυμίζουμε ότι ο νόμος για την αυτοδιοίκηση σε τμήματα των περιφερειών Ντόνετσκ και Λουγκάνσκ ψηφίστηκε από το Κοινοβούλιο της Ουκρανίας στις 16 Σεπτέμβρη, μετά τη συμφωνία της 5ης Σεπτέμβρη για κατάπαυση του πυρός μεταξύ των δύο πλευρών. Ωστόσο, μετά τις εκλογές της 2 Νοέμβρη στις δύο αυτές περιοχές ο Πρόεδρο της Ουκρανίας, Πέτρο Ποροσένκο, με διάταγμα τον κατάργησε.
Συναντήσεις και αντεγκλήσεις
Από την άλλη, η καγκελάριος της Γερμανίας, Αγγελα Μέρκελ, ανακοίνωσε ότι θα συζητήσει σχετικά με την ουκρανική κρίση με τον Πρόεδρο της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Βλαντίμιρ Πούτιν, σε μια συνάντηση που θα έχουν στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής της Ομάδας των Είκοσι (G20) στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας το Σαββατοκύριακο. Την πραγματοποίηση της συνάντησης αυτής επιβεβαίωσε και η ρωσική πλευρά. Ενώ, επίσης, επιβεβαιώνεται ότι την ερχόμενη Τρίτη ο Γερμανός ΥΠΕΞ, Φρανκ - Βάλτερ Σταϊνμάιερ, θα ταξιδέψει στη Ρωσία και θα έχει συνάντηση με τον ομόλογό του, Σεργκέι Λαβρόφ. Ο Μάρτιν Σέφερ, ο εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Εξωτερικών, διευκρίνισε ότι ο Σταϊνμάιερ θα κάνει μια επίσκεψη - αστραπή στο Κίεβο πριν μεταβεί στη Μόσχα. Σύμφωνα με τον Σέφερ, ο επικεφαλής της γερμανικής διπλωματίας στις επαφές του θα συζητήσει, επίσης, σχετικά με τις προσπάθειες να επιτευχθεί μια οριστική συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν στις συνομιλίες που διεξάγονται για αυτό εντός της καθορισμένης χρονικής προθεσμίας, δηλαδή έως την 24η Νοεμβρίου.
Η Ρωσία, πάντως, κατηγόρησε τους παρατηρητές του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ) που έχουν αναπτυχθεί στην Ουκρανία ότι υποστηρίζουν de facto τις αρχές του Κιέβου. Η Μόσχα «ανησυχεί για τον τρόπο με τον οποίο εργάζεται το τελευταίο χρονικό διάστημα η ειδική αποστολή επιτήρησης του ΟΑΣΕ στην Ουκρανία. Σχηματίζει κανείς την εντύπωση ότι όλες οι προσπάθειές του δεν έχουν άλλο σκοπό παρά να προσφερθεί βοήθεια και υποστήριξη στη μία μόνο πλευρά της σύγκρουσης, τις επίσημες αρχές στο Κίεβο», ανέφερε το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών σε ανακοίνωσή του. Επίσης, σημειώνεται «παραλείπουν τις πληροφορίες για τις στρατιωτικές προετοιμασίες και για τις συγκεντρώσεις στρατευμάτων των ουκρανικών δυνάμεων που ετοιμάζονται για μια επίθεση και δεν αναφέρονται πλέον στις πολυάριθμες παραβιάσεις από τους Ουκρανούς στρατιωτικούς, όχι μόνο των συμφωνιών του Μινσκ αλλά, επίσης, των κανόνων του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου». Καταλήγοντας, σημειώνει ότι οι παρατηρητές του ΟΑΣΕ πρέπει να «συμβάλουν στη μείωση των εντάσεων και στην αποκατάσταση της ειρήνης, της σταθερότητας και της ασφάλειας».

TOP READ