16 Απρ 2018

Λευκά Κράνη: Η αλήθεια για τους διασώστες τζιχαντιστές συνεργάτες της Αλ Κάιντα

 



Η οργάνωση «Λευκά Κράνη» (White Helmets) πλασάρεται στα διεθνή ΜΜΕ ως η Συριακή Πολιτική Προστασία  Πολιτική Άμυνα), δηλαδή ως εκείνη η οργάνωση διασωστών και πυροσβεστών που τρέχουν μέσα σε χαλάσματα και πυρκαγιές, ύστερα από βομβαρδισμούς ή άλλες φονικές επιθέσεις, και διασώζουν τραυματίες αμάχους στις πόλεις της Συρίας.



Ωστόσο, η συγκεκριμένη πολυδιαφημισμένη οργάνωση δεν έχει καμία σχέση με το συριακό κράτος, ούτε δημιουργήθηκε από Σύρους ακτιβιστές.
Τα «Λευκά Κράνη» δημιουργήθηκαν από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ το 2013.
Εθελοντές πολίτες, από περιοχές της Συρίας που είχαν καταλάβει οι «επαναστάτες μετριοπαθείς» ισλαμιστές, πληρώθηκαν για να μεταβούν στην Τουρκία όπου έλαβαν κάποια εκπαίδευση σε επιχειρήσεις διάσωσης.
Το όλο πρόγραμμα διεύθυνε ο μισθοφόρος Τζέιμς Λε Μεσουριέρ (James Le Mesurier), πρώην Βρετανός στρατιωτικός και νυν ιδιώτης «εργολάβος» (οι εργολαβίες του είναι στρατιωτικής μισθοφορικής φύσεως) με έδρα το Ντουμπάι.
Αφού ολοκλήρωσαν την εκπαίδευσή τους στην Τουρκία, επέστρεψαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ως διασώστες στις εμπόλεμες ζώνες.
Σύντομα όμως αυτή η οργάνωση διασωστών έγινε παρακλάδι του Μετώπου Αλ Νούσρα, όπως ονομάζεται η Αλ Κάιντα στη Συρία, με πεδίο δράσης στη βορειοδυτική χώρα, στις περιοχές των επαρχιών Ιντλίμπ και Χαλεπιού που ελέγχονταν από τους τζιχαντιστές.
Ότι τα «Λευκά Κράνη» είναι διασώστες στις υπηρεσίες των τρομοκρατών έχει καταγγελθεί από πολλές ανεξάρτητες δημοσιογραφικές φωνές.
Ωστόσο, τα περισσότερα δυτικά μέσα αποκρύπτουν την αλήθεια και τους παρουσιάζουν ως ήρωες.
Βεβαίως τα φωτογραφικά ντοκουμέντα δεν αφήνουν αμφιβολίες για τις σχέσεις τους με τους τρομοκράτες. Όπως η ακόλουθη καταγγελία που κάνει τον γύρο του Twitter:
white_helmets
Η λεζάντα γράφει αναφερόμενα στα «Λευκά Κράνη»: «…καθαρίζουν μετά τους φόνους της Αλ Νούσρα».
Στις πάνω φωτογραφίες βλέπετε έναν τζιχαντιστή της Αλ Νούσρα – Αλ Κάιντα να εκτελεί έναν όμηρο και στη συνέχεια να έρχονται οι διασώστες να μαζέψουν το πτώμα του.
Και εάν κάποιος θα μπορούσε εύλογα να απορήσει λέγοντας, «και τι άλλο θα μπορούσαν να κάνουν πέρα από το να μαζέψουν τον νεκρό», έρχεται η επόμενη φωτογραφία που δείχνει ολοκάθαρα μέλη των «Λευκών Κρανών», διασώστες δηλαδή, να πανηγυρίζουν ξέφρενα μαζί με τους τζιχαντιστές της Αλ Κάιντα.
white_helmets2
Ενδιαφέρον έχει και η ακόλουθη φωτογραφία, με διασώστες από τα Λευκά Κράνη, όπου ο ένας εκ των τριών -δεξιά στη φωτο- είναι οπλισμένος.
Οι διασώστες, τραυματιοφορείς, πυροσβέστες, σε όλους τους πολέμους, σε όλο τον κόσμο, είναι άοπλοι. Εδώ, προφανώς, έχουμε να κάνουμε με νέα τζιχαντιστικά ήθη.
Να θυμάστε λοιπόν, ότι την επόμενη φορά που θα διαβάσετε ή θα ακούσετε για τα «Λευκά Κράνη», ότι είναι οι διασώστες της Αλ Κάιντα που πετάνε τα πτώματα των νεκρών αντιπάλων συμπατριωτών τους στα σκουπίδια…

Αποκάλυψη: Μαϊμού οι φωτογραφίες με τα παιδιά, ΔΗΘΕΝ θύματα των χημικών του Άσαντ

 


Αυτή είναι μία φωτογραφία από τις πολλές που χρησιμοποιήθηκαν ως απόδειξη της επίθεσης του Άσαντ στην Ανατολική Γούτα της Συρίας με χημικά με θύματα αμάχους και μεταξύ τους παιδιά.
Βλέπουμε παιδιά καλωδιομενα να τους παρέχονται οι πρώτες βοήθειες μετά από τα χημικά στα οποία εκτέθηκαν, τάχα μου.
Καρδιολόγος στα social media, ήταν αποκαλυπτικός όμως για την απάτη στην συγκεκριμένη φωτογραφία (πράγμα που γεννά βεβαιότητα ότι όλο το υλικό της συγκεκριμένης "επίθεσης" ήταν επίσης μαϊμου)
Τι λέει;;;

Ότι η συνδεσμολογία στον ιατρικό εξοπλισμό που συνδέθηκαν τα παιδιά είναι λάθος και ποτέ δεν θα έδινε σήμα, και ποτέ αυτά τα παιδιά αν είχαν όντως κάτι δεν θα σωζόντουσαν από αυτή. Δηλαδή για τις ανάγκες της προπαγάνδας έστησαν ένα πρόχειρο σκηνικό "νοσοκομείου" όπου δίνονται πρώτες βοήθειες μετά από επίθεση με χημικά.

Να τι σημαίνει πατριωτισμός, κύριοι!


Πατριωτισμός δεν είναι οι εθνικιστικές κορώνες σε σκοπιανοφάγα συλλαλητήρια για το όνομα της «Μακεδονίας». Ούτε οι ανεύθυνες πολεμοχαρείς κραυγές για εκδίκηση απέναντι στους «κακούς τούρκους» που «εποφθαλμιούν» τα νησιά και εδάφη μας.
«Ηνίοχος 2018»: Μια ακόμα ΝΑΤΟϊκή «πρόβα» πολέμουΠατριωτισμός δεν είναι να προσπαθείς να κεφαλαιοποιήσεις πολιτικά τον άδικο χαμό ενός πιλότου της πολεμικής αεροπορίας με υπερπατριωτικές φλυαρίες στο τουϊτερ.
Δεν έχει ουδεμία σχέση με τον πατριωτισμό – τον αγνό και ανόθευτο πατριωτισμό του λαού – το να παριστάνεις τον πόντιο πιλάτο όταν γύρω σου δολοφονούνται εν ψυχρώ οι λαοί για τ’ αφέντη το ψωμί.
Ούτε, ασφαλώς, να παριστάνεις, όπως η συγκυβέρνηση του κ.Τσίπρα, το «περιστέρι της ειρήνης» την στιγμή που είσαι συνένοχος στο ιμπεριαλιστικό έγκλημα.
Όταν, ακολουθώντας την «πεπατημένη» των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας, έχεις ήδη παραχωρήσει γη και ύδωρ στους φονιάδες, μετατρέποντας τη χώρα σου σε απέραντο στρατόπεδο ευρωνατοϊκών μακελάρηδων.
Είναι ντροπή να θεωρείς τον εαυτό σου πατριώτη όταν, σαν θλιβερό πολιτικό τσιράκι της αμερικανικής πρεσβείας, βγάζεις ανακοινώσεις χαρακτηρίζοντας «αναγκαία» την εγκληματική στρατιωτική επέμβαση ενάντια στο λαό της Συρίας. Αμετανόητη ΝΑΤΟφροσύνη λέγεται αυτό – όχι πατριωτισμός.
Ο πατριωτισμός, κύριοι, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την πάλη ενάντια στη βαρβαρότητα του ιμπεριαλισμού. Μια βαρβαρότητα που δε γνωρίζει όρια και σύνορα, που κατασπαράζει λαούς στο όνομα του ανταγωνισμού για περισσότερα κέρδη, μεγαλύτερο μερίδιο στη μοιρασιά της λείας και των αγορών.
Να τι σημαίνει πατριωτισμός, κύριοιΣτο διάβα της ιστορίας έχει αποδειχθεί περίτρανα ότι κανένας δε μπορεί να είναι αληθινός πατριώτης, αν δεν είναι ταυτόχρονα διεθνιστής.
Αν δε νιώθει βαθιά μέσα του την αδικία που συμβαίνει απέναντι σε άλλους λαούς, αν δεν εξοργίζεται απέναντι στα δεινά που βιώνουν άνθρωποι, σε οποιοδήποτε μέρος της γης, εξαιτίας του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος και της ανείπωτης βαρβαρότητας που αυτό παράγει.
Ο πόλεμος, ο θάνατος, η ίδια η βαρβαρότητα βρίσκεται στην πόρτα μας. Χρόνος για χάσιμο δεν υπάρχει. Στους δρόμους του ξεσηκωμού, του αγώνα, εκεί που ορθώνεται λαϊκό τείχος στα σχέδια των ιμπεριαλιστών και των συμμάχων τους – εκεί βρίσκονται οι αληθινοί πατριώτες.
Να τι σημαίνει πατριωτισμός, κύριοι! Να αγωνίζεσαι ενάντια στο σάπιο σύστημα που γεννά τους πολέμους και τη δυστυχία, που χρησιμοποιεί τους λαούς, τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους ως «κρέας για τα κανόνια» των φονιάδων που αιματοκυλλούν την ανθρωπότητα.

Άρθρο του Νίκου Μόττα  που δημοσιεύεται στο Ατέχνως

Οι πηγές παρα-πληροφόρησης και η προπαγάνδα του δυτικού ιμπεριαλισμού για τη Συρία

 

Τα “Λευκά Κράνη”, η SAMS και το πέπλο σιωπής γύρω από τα χημικά όπλα και τα πραγματικά γεγονότα στη Συρία.


«Η αλήθεια είναι το πρώτο θύμα του πολέμου» έλεγε τον καιρό του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ο Αμερικανός βουλευτής Χίραμ Τζόνσον, σε μια φράση που βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στην περίπτωση του πολέμου στη Συρία, που πολύ δύσκολα μπορεί να χαρακτηριστεί «εμφύλιος» με τόσες δυνάμεις που εμπλέκονται σ’ αυτόν.
Για ποιο λόγο, Αμερικανοί, Βρετανοί και Γάλλοι «κόπτονται» για το πώς φέρεται ο Μπασάρ αλ Άσαντ στο λαό του; Είναι τα κίνητρά τους, κίνητρα… δημοκρατικής και ανθρωπιστικής ευαισθησίας; Και αν ναι, γιατί δεν δείχνουν το ίδιο ενδιαφέρον και για την πιο στυγνή, με μεσαιωνικά κατάλοιπα, δικτατορία της περιοχής, τη Σαουδική Αραβία; Μα προφανώς γιατί είναι σύμμαχος. Έστω και αν έχει κατηγορηθεί πολλάκις ότι χρηματοδοτεί τους τζιχαντιστές, οι οποίοι με τη σειρά τους, επιτίθενται και στην Ευρώπη.
Η επίθεση των συμμάχων στη Συρία -ευτυχώς περιορισμένη και χωρίς θύματα- ήρθε την ώρα που Ρώσοι και Σύροι υποδέχονταν Επιτροπή της Οργάνωσης κατά των Χημικών Όπλων, που θα διενεργούσε έρευνα για το αν τελικώς υπήρξε επίθεση με τέτοια, στη Ντούμα.
Τα δυο προβλήματα του ισχυρισμού για την επίθεση με χημικά στη Ντούμα
Υπάρχουν δυο σοβαρότατα προβλήματα στη συλλογιστική πορεία των Δυτικών, σχετικά με την τελευταία επίθεση με χημικά όπλα που έλαβε χώρα στη Συρία και συγκεκριμένα στη Ντούμα.
Σύμφωνα με τους Δυτικούς, οι οποίοι ελέγχουν και τη σχετική ειδησεογραφία που φτάνει στην Ευρώπη, είναι βέβαιο πως η επίθεση με χημικά στη Ντούμα προήλθε από τις δυνάμεις του Άσαντ.
Το 2013 και ενώ ο πόλεμος βρισκόταν σε πολύ χειρότερο σημείο για την πλευρά του Άσαντ, ο Σύρος πρόεδρος συμφώνησε στην καταστροφή του χημικού του οπλοστασίου, θέλοντας να αφαιρέσει επιχειρήματα από τους Δυτικούς για μια εις βάρος του επέμβαση.
Το 2015, Επιτροπή του ΟΗΕ, ανακάλυψε ίχνη χημικών όπλων σε στρατιωτική περιοχή που δεν είχε καταληφθεί από τις δυνάμεις του Άσαντ, κάτι που σημαίνει πως οι αντικαθεστωτικοί διατηρούσαν χημικά όπλα.
Άλλωστε από το 2013 κιόλας, ένα από τα γνωστά μέλη της Επιτροπής του ΟΗΕ, η Κάρλα ντελ Πόντε είχε αποκαλύψει σε συνέντευξή της στο BBC, πως υπήρξε επίθεση με χημικά όπλα από τους αντικαθεστωτικούς.
Το δεύτερο προβληματικό μέρος του αφηγήματος των Δυτικών, είναι το εξής: Πώς ωφελείται ο Άσαντ από μια επίθεση με χημικά εναντίον αμάχων; Η απάντηση είναι προφανής. Δεν ωφελείται. Η Ντούμα είναι μια μικρή πόλη της Γούτα. Επρόκειτο για τον τελευταίο θύλακα των «αντικαθεστωτικών» δυνάμεων που νομοτελειακά -όπως συνέβη- θα έπεφτε. Αυτή η αλήθεια μοιάζει ιδιαίτερα ενοχλητική για τα δυτικά ΜΜΕ. Τόσο ενοχλητική που ακόμα και όταν ο επικεφαλής των βρετανικών δυνάμεων στην επέμβαση του Ιράκ, υπαινίσσεται πως η κυβέρνηση της Συρίας δεν είχε κανένα λόγο να ρίξει χημικά, «κόβεται» κακήν κακώς από το Sky News.
Την ώρα λοιπόν που οι δυνάμεις του Άσαντ έχουν εξασφαλίσει τη νίκη και την ανακατάληψη της περιοχής και ενώ νωρίτερα, η κυβέρνηση της Συρίας, έχει καταστρέψει το χημικό της οπλοστάσιο (έστω ένα μέρος του) για να αποφύγει τη διεθνή δράση εναντίον της, θα ήταν τουλάχιστον αυτοκαταστροφικό την ώρα που δεν κρίνεται τίποτα .
Και ακόμα και αν υποθέσουμε πως ο Άσαντ είναι ένας αιμοσταγής δικτάτορας που θέλει να βλέπει τον λαό του να υποφέρει, η Ρωσία που παίζει βασικό ρόλο τόσο στρατιωτικά όσο και πολιτικά στην περιοχή, δεν θα συναινούσε σε μια τέτοια ενέργεια που θα έθετε σε κίνδυνο την επικράτησή της στην περιοχή.
Ακόμα όμως και οι Αμερικανοί που αποφάσισαν την επίθεση που ξεκίνησε τα ξημερώματα του Σαββάτου, δεν είναι σίγουροι ούτε ότι τέτοια επίθεση υπήρξε, ούτε ότι έγινε από τις δυνάμεις του καθεστώτος Άσαντ. Αυτό τουλάχιστον δηλώνει ο υπουργός Άμυνας, Τζιμ Μάτις, τονίζοντας ακόμα πως η ενημέρωση των ΗΠΑ προέρχεται από τα ΜΜΕ και τα social media.
Οι πηγές ενημέρωσης ΜΜΕ και δυτικού κόσμου
Από πού προέρχεται η πληροφόρηση που έχουμε σχετικά με τα όσα συμβαίνουν στη Συρία; Οι αντικαθεστωτικοί αντάρτες της Συρίας, έχουν ιδιαίτερα καλές σχέσεις με τους τζιχαντιστές που είναι και η πραγματική δύναμη πυρός των αντι-Ασάντ δυνάμεων.
Στις περιοχές που καταλάμβαναν αυτές οι ομάδες, δεν μπορούν να βρίσκονται Δυτικοί δημοσιογράφοι, καθώς κατά πάσα πιθανότητα θα αντιμετώπιζαν τον κίνδυνο απαγωγών, βασανισμών κλπ.
Οι αναφορές τώρα σχετικά με την επίθεση με χημικά όπλα του καθεστώτος Άσαντ στη Ντούμα, εκτός του ότι δεν είναι σε καμία περίπτωση αποδεδειγμένες (όπως είδαμε να παραδέχεται ο ίδιος ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ) ούτε και λογικό να έχουν συμβεί με βάση την εξέλιξη του πολέμου (όπως εξήγησε ο άλλοτε αρχηγός των βρετανικών ενόπλων δυνάμεων στο Ιράκ), έρχονται από μια πόλη την οποία είχε υπό τον έλεγχό της ο λεγόμενος «στρατός του Ισλάμ» και προέρχονται από μια και μόνο πηγή, την Συροαμερικανική Ιατρική Κοινότητα ή SAMS.
Μαζί με τα Λευκά Κράνη, για τη δραστηριότητα των οποίων μαίνεται σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ των ΜΜΕ της Δύσης και εκείνων της Ρωσίας, την SAMS επικαλούνται συχνά πυκνά, η Washington Post, οι New York Times, το CNN αλλά και κάθε δυτικός δημοσιογραφικός οργανισμός που αναφέρεται στο «γεγονός». Η SAMS λοιπόν, ισχυρίζεται πως στη Ντούμα βοήθησε περίπου 500 ανθρώπους που είχαν εκτεθεί σε χημικά όπλα.
Η συγκεκριμένη ομάδα, είχε και πριν ακριβώς ένα χρόνο κάνει παρόμοιες καταγγελίες, για χρήση του αερίου sarin σε μια περιοχή υπό τον έλεγχο της Αλ Κάιντα και συγκεκριμένα το Καν Σεϊχούν, παρέχοντας βιοϊατρικά δείγματα στον Οργανισμό κατά των Χημικών Όπλων, τα οποία ο τελευταίος παρέλαβε παρατύπως καθώς δεν είχε τηρηθεί το πρωτόκολλο για τη συλλογή αντίστοιχων υλικών.
Εκείνο το γεγονός είχε οδηγήσει στην επίθεση με 57 πυραύλους σε αεροπορική βάση της Συρίας, από το στρατό των ΗΠΑ. Ακριβώς έναν χρόνο αργότερα, ήταν και πάλι οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία που «ανταποκρίθηκαν» πρόθυμα.
Η SAMS ισχυρίζεται πως είναι ένας «μη πολιτικός, μη κερδοσκοπικός ιατρικός οργανισμός» και θεωρείται μια αξιόπιστη πηγή για τα μέσα που αναπαράγουν ειδήσεις σχετικά με τη Συρία, όπως η επίθεση στη Ντούμα.
Η SAMS δεν είναι όμως μια οργάνωση Σύριων γιατρών που προσπαθούν να βοηθήσουν τραυματίες στις εμπόλεμες περιοχές ούτε μπορούν να θεωρηθούν αξιόπιστη πηγή για τις επιθέσεις με χημικά όπλα ή άλλες βαρβαρότητες. Η οργάνωση χρηματοδοτείται από την USAID, δηλαδή την Αμερικανική Υπηρεσία για τη Διεθνή Ανάπτυξη, έναν οργανισμό της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης των ΗΠΑ, η οποία τάσσεται σαφώς και ανοιχτά υπέρ της αλλαγής καθεστώτος στη Συρία.
Η SAMS ιδρύθηκε το 1998 από μέλη της εξόριστης Συριακής κοινότητας στις ΗΠΑ, η οποία συγκεντρώνεται στα προάστεια του Σικάγο. Πριν την εξέγερση ενάντια στο καθεστώς Άσαντ το 2011, η οργάνωση πραγματοποιούσε ιατρικές αποστολές στη Συρία, συνεργαζόμενη με την κυβέρνηση ώστε να αποκτά προσβάσεις.
Σύμφωνα με τα ίδια τα στοιχεία της SAMS το 2015 ο προϋπολογισμός της οργάνωσης εκτινάχθηκε από 672.987 δολάρια το 2013 σε σχεδόν 6 εκατ. δολάρια, σχεδόν δεκαπλασιάστηκε. Περισσότερα από 5.8 εκατ. δολάρια προήλθαν από την USAID.
Επικεφαλής της SAMS, όσο καιρό διαρκεί η σύγκρουση στη Συρία είναι ο Ζάχερ Σαχλούλ, ο οποίος προσπαθούσε να πείσει τον πρόεδρο Μπάρακ Ομπάμα, να επέμβει στη Συρία από το 2013 κιόλας, ενέργεια που ακόμα και σύμφωνα με την Χίλαρι Κλίντον «θα κόστιζε τη ζωή πολλών Σύριων». Για το μη βομβαρδισμό, ο Σαχλούλ είχε κατηγορήσει τον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ πως «επέτρεψε μια γενοκτονία στη Συρία».
Μάλιστα λίγες ώρες μετά τους βομβαρδισμούς Αμερικανών, Βρετανών και Γάλλων ανοιχτά ο Σαχλούλ τάχθηκε υπέρ τους, τονίζοντας και πάλι πως ήρθαν πολύ καθυστερημένα.
Τα “Λευκά Κράνη”
Η ταινία μικρού μήκους του Netflix για την συγκεκριμένη οργάνωση, πήρε τεράστια δημοσιότητα. Προωθήθηκε ως «η ιστορία πραγματικών ηρώων και της απίθανης ελπίδας». Τα «λευκά κράνη» είναι η οργάνωση πολιτικής προστασίας τα μέλη της οποίας ενεργούν στις περιοχές που βρίσκονται υπό τον έλεγχο των αντικαθεστωτικών και έδρασαν κυρίως στο Χαλέπι και το Ιντλίμπ.
Μάλιστα η οργάνωση προτάθηκε ακόμα και για Νόμπελ λόγω του έργου της. Οι πιο εμβληματικές εικόνες του πολέμου στη Συρία, είναι αυτές με τα «Λευκά Κράνη» να προσπαθούν να απεγκλωβίσουν κόσμο από κτήρια βομβαρδισμένα από Άσαντ και Ρώσους. Η οργάνωση αποτελεί παράλληλα και την πρωτογενή πηγή των δημοσιογράφων και των οργανώσεων Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για τα όσα συμβαίνουν στο πεδίο της μάχης, από τον αριθμό των τραυματιών ως το είδος των πυρομαχικών που χρησιμοποιήθηκαν.
Τα Λευκά Κράνη, θεωρείται ότι έχουν σώσει δεκάδες χιλιάδες ζωές, αν και οι εκτιμήσεις διαφέρουν αρκετά ανάλογα με την πηγή. Το ντοκιμαντέρ του Netflix μιλούσε για 55.000, το State Department για 40.000, το Al Jazeera περίπου για 24.000, ενώ τα ίδια τα Λευκά Κράνη μιλούν για 60.000.
Ούτε όμως και η συγκεκριμένη οργάνωση είναι ανεξάρτητη ή αποστασιοποιημένη από την αντιπαράθεση. Μέχρι πρόσφατα αν επισκεπτόταν κανείς την ιστοσελίδα της οργάνωσης, θα του ζητούνταν να υπογράψει για ζώνη απαγόρευσης πτήσεων πάνω από τη Συρία, πάγιο αίτημα των αντικαθεστωτικών. Εκτός από οργάνωση πολιτικής προστασίας, τα «Λευκά Κράνη» είναι και μια οργάνωση που ζητά σταθερά την αμερικανική επέμβαση στην περιοχή με τελικό στόχο την ανατροπή της κυβέρνησης της Συρίας.
Τα «Λευκά Κράνη» ιδρύθηκαν σε συνεργασία με το Γραφείο Μεταβατικών Πρωτοβουλιών της Αμερικανικής Υπηρεσίας για τη Διεθνή Ανάπτυξη, το τμήμα εκείνο δηλαδή που προωθεί αλλαγές καθεστώτων παγκοσμίως. Τα «Λευκά Κράνη» έχουν λάβει 23 εκατ. δολάρια από το συγκεκριμένο τμήμα. Η USAID χρηματοδοτεί τα «Λευκά Κράνη» μέσω της Chemonics, εταιρείας που δραστηριοποιείται σύμφωνα με την ίδια σε «αναπτυσσόμενες χώρες» και για τη δράση της οποίας σε Αϊτή (μετά τον σεισμό) και Αφγανιστάν (μετά τον πόλεμο) υπάρχουν αρκετές καταγγελίες (κάποιες εκ των οποίων και στην σελίδα της στην Wikipedia).
Μέχρι στιγμής, μέλη των Λευκών Κρανών, έχουν καταγραφεί να βοηθούν ένοπλους αντάρτες να μεταφέρουν διαμελισμένα πτώματα στρατιωτών της κυβέρνησης της Συρίας, άλλοι να κινούνται ένοπλοι, παρότι η οργάνωση υποστηρίζει πως τα μέλη της είναι άοπλα. Ακόμα ένα ακόμα μέλος της οργάνωσης, καταγράφηκε να μεταφέρει πτώμα στρατιώτη του συριακού καθεστώτος έπειτα από την εκτέλεσή του από αντικαθεστωτικούς αντάρτες.
Μακριά από το πεδίο της μάχης όμως, τα Λευκά Κράνη, έχουν αποδειχθεί το πιο αποτελεσματικό εργαλείο των δημοσίων σχέσεων της οργάνωσης «Καμπάνια για τη Συρία», ενός ακόμα οργανισμού που εργάζεται για την ανατροπή του καθεστώτος στη Συρία.
Τα Λευκά Κράνη, έχουν σε μια σειρά περιπτώσεις παρέμβει και στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, κατηγορώντας τον Άσαντ για μια σειρά επιθέσεις. Και ενώ η οργάνωση δρούσε σε 74 περιοχές της Συρίας που ελέγχονταν από αντικαθεστωτικούς, αρνήθηκε να συνεργαστεί με τον ΟΗΕ από την στιγμή που ο τελευταίος αναγνώριζε ως νόμιμη τη συριακή κυβέρνηση.
Τα «Λευκά Κράνη» και η «Καμπάνια για τη Συρία» έχουν και στο παρελθόν προσπαθήσει να ωθήσουν τις ΗΠΑ σε μια επέμβαση στη Συρία. Τον Μάιο του 2015, ο εκπρόσωπος των Λευκών Κρανών Ρεντ Σάλεχ, συναντήθηκε με αξιωματούχους του ΟΗΕ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πιέζοντας για no fly zone πάνω από τη Συρία. Ένα μήνα νωρίτερα, ο συνάδελφός του, Φαρούκ Χαμπίμπ κατέθετε μπροστά στην Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων της Αμερικανικής Βουλής υπέρ της επιβολής no fly zone, ισχυριζόμενος ότι γνωρίζει από πρώτο χέρι για επικείμενες επιθέσεις με χημικά όπλα από το συριακό καθεστώς.
Τα όσα αναφέρθηκαν για τα Λευκά Κράνη και την Αμερικανοσυριακή Ιατρική Κοινότητα, συνοψίζει και ο μεταξύ 2003 και 2006 Βρετανός πρέσβης στη Συρία, Πίτερ Φορντ, ο οποίος καλεσμένος σε ραδιοφωνική εκπομπή του BBC Σκωτίας, δήλωσε:
«Δε νομίζω ότι ο Άσαντ ανησυχεί μήπως οι ερευνητές βρουν στοιχεία για την ενοχή του, γιατί πιθανότατα δεν είναι ένοχος, τουλάχιστον σ’ αυτήν την περίπτωση. Προτείνω να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει, πέρα απ’ τα αισθήματά μας, και να μην ξεγελιόμαστε απ’ αυτά τα βίντεο, που δεν είναι επιβεβαιωμένα, αλλά παίζονται και ξαναπαίζονται και ξαναπαίζονται.
Πρέπει να αναρωτηθούμε ποιες είναι οι πηγές αυτής της πληροφορίας που μπορεί να οδηγήσει σε πόλεμο. Και λυπάμαι που το λέω αλλά τα media δεν κάνουν την δουλειά τους που είναι ότι θα έπρεπε να δουν ποιες είναι οι πηγές αυτής της πληροφορίας. Λοιπόν οι πηγές είναι η Syrian American Medical Society, που είναι βραχίονας της φιλο-ισλαμιστικής προπαγάνδας με έδρα τις ΗΠΑ…».
Ο δημοσιογράφος αντιδρά στα λεγόμενα του πρώην πρέσβη, τον διακόπτει και τον ρωτά αν αυτό που υπαινίσσεται είναι πως η επίθεση είναι στημένη. «Ναι. Ναι! Το εξαιρετικά πιο πιθανό είναι ότι αυτό το περιστατικό είναι στημένο. Ελάτε τώρα, ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να φτιαχτούν ψευδείς εικόνες για χρήση στο internet. Κοιτάξετε προσεκτικά τις εικόνες. Οποιοσδήποτε θα μπορούσε να τις στήσει.
Και η δεύτερη πηγή αυτής της πληροφορίας είναι οι υποτιθέμενοι «αυτόπτες», οι οποίοι ποιοι είναι; Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι “white helmets”, που είναι ένας ακόμα μηχανισμός φιλο-ισλαμικής, τζιχαντιστικής προπαγάνδας…. Έχουμε αποφασίσει να θεωρήσουμε αξιόπιστους τέτοιους «αυτόπτες».
Ο δημοσιογράφος, αρνείται να πιστέψει αυτό που ο τέως διπλωμάτης, υπαινίσσεται και ρωτά και πάλι γιατί μπορεί να σκηνοθετούν τέτοιες επιθέσεις. «Δεν είναι προφανές; Ακόμα κι ένα παιδί θα καταλάβαινε ότι ο σκοπός ήταν να δημιουργηθεί αυτή η υστερία και μετά η στρατιωτική δράση που τώρα βρισκόμαστε στο σημείο να αναλάβουμε διακινδυνεύοντας την ίδια την ασφάλειά μας…. Το βρίσκω ελεεινό που επιτρέπουμε στους εαυτούς μας να σέρνονται απ’ αυτούς τους φανατικούς ισλαμιστές. Γιατί περί αυτού πρόκειται.
Σας προκαλώ. Βάλτε το μυαλό σας να δουλέψει. Με ποιον τρόπο θα ωφελούνταν ο Άσαντ με το να χρησιμοποιήσει χημικά; Γιατί θα έκανε κάτι τέτοιο την στιγμή που είχε νικήσει ήδη στη μάχη για την ανατολική Ghouta, ουσιαστικά αυτή η μάχη είχε τελειώσει υπέρ του… Γιατί λοιπόν θα επέλεγε μια τέτοια στιγμή για να κάνει αυτό που ήταν ξεκάθαρο ότι θα καταλήξει σε βάρος του;»
ΠΗΓΗ 


Η ΕΡΤ σε ρόλο υπερασπιστή της ιμπεριαλιστικής επέμβασης στη Συρία

        



Το δύσκολο καθήκον να δικαιολογήσουν την ιμπεριαλιστική επέμβαση στη Συρία και να εξωραΐσουν τον βρώμικο ρόλο ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ, λίγες μόνο ώρες μετά την εκδήλωση της επίθεσης, ανέλαβαν οι δημοσιογράφοι της πρωινής ζώνης της ΕΡΤ. Ωστόσο, τα πήγαν περίφημα. Ακούσαμε, για παράδειγμα, ότι στη Συρία γίνεται «σόου πάνω στο σόου από τα αντίπαλα στρατόπεδα» και ότι γι’ αυτό είναι δύσκολο να βγάλει κανείς άκρη για το τι ακριβώς γίνεται στο πεδίο των επιχειρήσεων. Ότι η επιχείρηση ήταν «χειρουργική» και δεν συμπεριέλαβε ρωσικές δυνάμεις και εγκαταστάσεις στη Συρία, αλλά μόνο «εργαστήρια» παρασκευής χημικών όπλων και στρατιωτικές υποδομές του συριακού κράτους. Πιο «προχωρημένος» ο παρουσιαστής της εκπομπής, προσπαθούσε με πάθος να αντικρούσει τις καταγγελίες ότι ενδεχομένως να είναι πλαστά τα βίντεο της επίθεσης με τα χημικά στην Ντούμα, διερωτώμενος αν μπορούν τα μωρά που εμφανίζονται στο βίντεο «να κάνουν έτσι» χωρίς να έχουν πληγεί από πραγματικά χημικά. Μ’ αυτά και μ’ αυτά, παρακολουθώντας την κρατική τηλεόραση, αν δεν γινόσουν φανατικός υποστηρικτής της επέμβασης, θα κατέληγες τουλάχιστον στο συμπέρασμα ότι ο ρόλος των ΗΠΑ μπορεί να μοιάζει διαβολικός, αλλά στην πραγματικότητα, ό,τι κάνουν, το κάνουν «για καλό»…

15 Απρ 2018

Αντικομμουνισμός και φασισμός: Το παράδειγμα Σπέρα και η σπορά του στο σήμερα

Κανονικοποιημένος αντικομμουνισμός
Στο κανάλι του YouTube “Ο Ελευθεριακός” δημοσιεύτηκε στα τέλη Γενάρη μια συνέντευξη του Δημήτρη Τρωαδίτη1, αναρχικού ποιητή ο οποίος έβγαλε μια ιστορική μελέτη με το τίτλο “Ο Ήλιος της Αναρχίας Ανέτειλε”, αφιερωμένο στα πρώιμα αναρχικά σοσιαλιστικά κινήματα και σχήματα. Ο αναρχισμός είναι ένα σοσιαλιστικό ρεύμα προγενέστερο του μαρξισμού με μια αρκετά σημαντική παρουσία σε παγκόσμιο επίπεδο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1910 και καλό είναι να έχεις μια εικόνα για τη δράση και τη παρουσία του ειδικά στον 19ο αιώνα. Ειδικά στην Ελλάδα αποτέλεσαν τους, κατά κάποιο τρόπο, πολιτικούς προγόνους του εργατικού κινήματος του 20ου, με σημαντική παρουσία σε πόλεις όπως η Πάτρα και σε διάφορους αγώνες.
Η έκδοση παρόλα αυτά δε περιορίζεται στα πρώιμα σχήματα αυτά και συνεχίζεται και για ανθρώπους και μορφές και μετά την δεκαετία του ’10, αλλά και σε όλη την εποχή του Μεσοπολέμου.
Και εκεί συναντάμε μεταξύ άλλων τη συζήτηση για 2 ανθρώπους. Τον Στέλιο Κιουκτσόγλους και τον πιο σημαντικό Κωσταντίνο Σπέρα. Δε θα ασχοληθούμε εδώ ενδελεχώς με τη περίπτωση του πρώτου, δες το υστερόγραφο του κειμένου για μια περιεκτική σύνοψη της πορείας του.
Το πιο ενδιαφέρον εδώ είναι η λογική που χαρακτηρίζει τον Σπέρα και το βαθύ αντικομμουνισμό του σήμερα. Ο Σπέρας ξεκίνησε σαν ένα ενεργό μέλος του εργατικού κινήματος με ενεργή παρουσία στους αγώνες (σημαντικότερη η παρουσία του στην απεργία της Σερίφου) και στην οργάνωση των εργατών και με μεγάλη για την εποχή θεωρητική κατάρτιση, ενώ είχε και αρκετές διώξεις στις πλάτες του. Άνηκε στο ρεύμα του λεγόμενου επαναστατικού συνδικαλισμού/αναρχοσυνδικαλισμού ενώ διάφορες πηγές τον παρουσιάζουν με επιρροή απο τον Σορέλ.
Ποιός ήταν ο Σπέρας
Ο Σπέρας ήταν απο τα ιδρυτικά μέλη του ΣΕΚΕ και ανήκε στην αντιμπολσεβίκικη πτέρυγα του. Το 1925, με την άνοδο της επιρροής του ΚΚΕ στην εργατική τάξη, αυτός παλεύει για αποπολιτικοποίηση του εργατικού κινήματος.2
Εκείνη τη χρονιά, εντάσσεται στην ασφάλεια3 και παίρνει μέρος στο πόλεμο του βενιζελισμού ενάντια στην επαναστατική ΓΣΕΕ μαζί με άλλες μορφές του ελληνικού αναρχισμού της εποχής (Κιουκτσόγλους, Μαχαίρας) είτε στηρίζοντας την “κίτρινη ΓΣΕΕ” του Βενιζέλου, είτε οδηγώντας την ασφάλεια στη μπούκα της στο Γ’ συνέδριο της ΓΣΕΕ που οδήγησε σε μαζικές συλλήψεις4 και άλλα πολλά. Ο Σπέρας, στα τελευταία χρόνια της ζωής του, έφτασε στο σημείο να στρατευτεί με το Εθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα Ελλάδας5, του Σπύρου Μερκούρη (της γνωστής οικογενείας), με αρθρογραφία στην εφημερίδα του. Στη Κατοχή διατηρεί επαφές με το ναζιστικό καθεστώς6 αλλά και με το “συνδικαλιστικό” τμήμα του “αντιστασιακού” ΕΔΕΣ7. Με τα πολλά, συλλαμβάνεται απο δυνάμεις του ΕΛΑΣ 1943 και εκτελείται.
Η ερμηνεία της Ιστορίας, φάρος για το αύριο;
Αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά γεγονότα, ντοκουμενταρισμένα. Παρόλα αυτά υπάρχει και μια ισχνή σχετικά αφήγηση που δε στηρίζεται και πολύ σε ιστορικά ντοκουμέντα αλλά σε ερμηνείες”, κυρίως μέρους του αναρχικού χώρου, που λέει ότι τα περι στροφής του Σπέρα δεν είναι αλήθεια και είναι ψέμματα του “σταλινισμού” για να δικαιολογήσουν τον πόλεμο εναντίον του. Και εδώ έρχεται το ενδιαφέρον του κειμένου. Γιατί το πιο ενδιαφέρον στην Ιστορία είναι μάλλον τι συμπεράσματα βγάζουμε από αυτή για το σήμερα. Πώς με βάση το χθες διαμορφώνουμε τη πορεία μας για το αύριο.
Τι μας λέει λοιπόν ο κ.Τρωαδίτης για όλα αυτά; Δεν αρνείται τη στροφή του Σπέρα, την αποδέχεται. Περιοδολογεί μάλιστα τη ζωή του Σπέρα σε τρεις περιόδους, η τρίτη απο τις οποίες είναι η μαύρη αντιδραστική στροφή του. Το ενδιαφέρον είναι η δικαιολόγηση που δίνει για τη στροφή αυτή. Και αυτή, ω τι έκπληξις, βρίσκεται… στο ΚΚΕ! Τι μας λέει λοιπόν ο κ.Τρωαδίτης; Οτι για τη μεταστροφή αυτή του Σπέρα, φταίνε οι “επιθέσεις” που δέχτηκε επί χρόνια από το “σταλινικό” ΚΚΕ, δηλαδή, κυρίως τις πολιτικές ήττες που υπέστει απο αυτό.
Πιστεύω οτι το ΚΚΕ, όπως αυτό έδρασε, του επέφερε καίριο πλήγμα (…) Πιστεύω ότι οδηγήθηκε εκεί πέρα για 2 λόγους. Δηλαδή, μπορεί και να πικράθηκε και αυτός για τη διάλυση (sic) του οργανωμένου εργατικού κινήματος της προηγούμενης δεκαετίας και εξαιτίας της αντιΚΚΕ στάσης του, πιστεύω ότι είχε ένα μένος ενάντια στο ΚΚΕ. Και για αυτό και το ΚΚΕ δεν τον ξέχασε ποτέ, όπως λέει και ο Στίνας. Πιστεύω οτι ο Στίνας έχει δίκιο. (…)
Ο αντικομμουνισμός οδήγησε λοιπόν τον το Σπέρα στις αγκάλες του ναζισμού. Και για αυτό δεν ευθύνεται ο ίδιος ή οι ιδέες και το πολιτικό ρεύμα που εκπροσωπούσε. Δεν φταίνε καν οι διώξεις που δέχτηκε απο το αστικό κράτος, με μια λογική ότι λύγισε υπό το βάρος τους. Όχι. Φταίει ο κομμουνισμός. Και με αυτό το φοβερό νοητικό άλμα, το ΚΚΕ βρίσκεται υπόλογο για την εκτέλεση ενός φασίστα και χαφιέ. Μάλιστα…
Απο τον “αντισταλινισμό” (που στη πραγματικότητα μιλάμε για αντιμπολσεβικισμό), στον αντικομμουνισμό, στον φασισμό. Μια ευθεία γραμμή; Όχι αναγκαστικά. Αλλά σίγουρα μια πλατειά λεωφόρος, όχι ένα μικρό δρομάκι. Τα ιστορικά παραδείγματα δεν είναι λίγα.
Πλέον το θέμα της συζήτησης δεν είναι καν για το αν ο Σπέρας ήταν ή δεν ήταν φασίστας. Πλέον μιλάμε για ανθρώπους και πολιτικούς χώρους (δείτε τη στάση του ανθρώπου που παίρνει τη συνέντευξη που επικροτεί αλλά και το πώς κανείς απο κάτω στα σχόλια δεν φάνηκε να εκπλήσεται απο αυτό που ειπώθηκε) που θεωρούν θεμιτή τη στροφή στο φασισμό στο όνομα του αντικομμουνισμού. Καλό λοιπόν είναι να έχουμε κατα νου ότι τέτοιες αφηγήσεις υπάρχουν και αναπαράγονται ακόμα και σήμερα. Γιατί οι δύσκολοι καιροί που έρχονται θα μας φέρουν πολλά μπροστά μας.
Τα πάντα πράξε και τα πάντα πούλα σαν έχεις του εθνικόφρονα τη βούλα… Τα πάντα πράξε και τα πάντα φτύσε μονάχα, μαύρε, κόκκινος μην είσαι… (Κ.Βάρναλης)
Υγ. Πιο μετά, ο κ.Τρωαδίτης μας μιλάει για την εφημερίδα “σοσιαλιστικών τάσεων” Άμυνα στην οποία αρθογραφούσε ο Κιουκτσόγλους8 και ήταν υπο την αρχισυνταξία του Ηρακλή Αποστολίδη, επίσης αναρχικού. Η εφημερίδα αυτή θα χρειαζόταν ένα καινούριο κείμενο για να εξιστορηθεί η ταυτότητα και η πορεία της, αλλά με λίγα λόγια μπορούμε να την περιγράψουμε ως βενιζελική εφημερίδα η οποία εν μέσω πολέμου δεν είχε αντιπολεμική αρθογραφία αλλά αντίθετα τασσόταν κατά της αντιπολεμικής δράσης των κομμουνιστών. Αυτό λέει πολλά.
Υγ2. Ακόμα παρακάτω, μιλάει με θετικό ύφος για τις φοβερές προσωπικότητες που είναι πατήρ και γιος Αποστολίδηδες, και για την εισβολή της παρακρατικής ακροδεξιάς ΕΚΟΦ στη Βουλή υπο τον Ρένο Αποστολίδη, ο οποίος δηλώνει ατομικιστής αναρχικός.
Σημειώσεις-Παραπομπές
1https://www.youtube.com/watch?v=IBeMvsNtO3s
2Δημήτρης Λιβιεράτος: Κοινωνικοί Αγώνες στην Ελλάδα, 1923-1927,Επαναστατικές εξαγγελίες,εκδόσεις Κομμούνα, σελ. 131-132
3Γιάνης Κορδάτος:Μεγάλη Ιστορία της Ελλάδας, τόμος Ε’ 1900-1924, σελίδα 614
4Δημήτρης Λιβιεράτος: 90 Χρόνια της ΓΣΕΕ,ΑΡ.ΙΣΤΟ.Σ
5Οι Έλληνες <<Φασίστες>>. Οι Φασιστικές και Εθνικοσοσιαλιστικές οργανώσεις στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου (1927-1936) ΙΑΚΩΒΟΣ ΠΕΡ. ΧΟΝΔΡΟΜΑΤΙΔΗΣ Εκδόσεις Πελασγός ,Αθήνα, 2013, σ. 161
6Η μαύρη σκιά στην Ελλάδα Εθνικοσοσιαλιστικές και φασιστικές οργανώσεις στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου και της Κατοχής (1941-1944) Ιάκωβος Περ. Χονδροματίδης Περισκόπιο, 2001
7Ναπολέων Ζέρβας «Ο Μισθοφόρος» Από τα απόρρητα αρχεία του ΕΔΕΣ, εκδόσεις ΦΙΛΙΣΤΩΡ-2005, σελ 75.
8http://srv-web1.parliament.gr/Images/Medium/Microfilm2/VOULH_SCANS_02/voulh%20scans/AMYNA_ATHINA/8024/0425.JPG

Ζαχαρώνοντας τον εθνικισμό: Πατριδοκάπηλη αυτοπροβολή των ζαχαροπλαστείων Κωνσταντινίδη με αφορμή το θάνατο του πιλότου

Ο τραγικός θάνατος του πιλότου Γεωργίου Μπαλταδώρου κατά την πτώση του Mirage 2000-5 ανοιχτά της Σκύρου πριν λίγες μέρες έδωσε το έναυσμα για ένα ρεσιτάλ υστερίας από πάσης φύσεως ελλαδέμπορες, ακροδεξιούς και τουρκοφάγους, προσβάλλοντας επί της ουσίας τη μνήμη του αδικοχαμένου στρατιωτικού. Ανάμεσα στα πολλά στιγμιότυπα σκύλευσης ξεχωρίσαμε δύο, με πρώτο το πρωτοσέλιδο της φυλλάδας του κουμπουροφόρου φασίστα Χίου, που ξεπερνώντας κάθε (νοσηρή) φαντασία, συνδέει τα περιστατικά θανατών πιλότων της Π.Α εν ώρα υπηρεσίας με ένα παλιότερο σήριαλ του Μέγκα:
Σπίτσλες, που λένε και στο χωριό μου…
Το επόμενο αξιοπρόσεχτο κρούσμα είναι η ανάρτηση στο facebook του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της γνωστής ομώνυμης αλυσίδας ζαχαροπλαστείων, Γρηγόρη Κωνσταντινίδη, όπου το κακό ξεκινά ήδη με την πρώτη ματιά.
ντί μνημοσύνου…
«Ἐπειδή τό κράτος εἶναι ἀνάλγητο ἐως ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ καί μάλιστα ἐχθρικό καί ταυτοχρόνως βλάσφημο σέ ΚΑΘΕ τί ΕΛΛΗΝΙΚΟ καί ΟΡΘΟΔΟΞΟ θέλω νά φύγω ἀπό τά λόγια τίς εὐχές καί τά κροκοδείλια δάκρυα περνώντας ἀμέσως στήν πράξη καί νά δηλώσω δημοσίως πῶς ἡ οἰκογένεια τοῦ ἀδικοχαμένου ΑΕΤΟΥ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΠΑΛΤΑΔΩΡΟΥ θά λαμβάνει ἀπό τήν ἑταιρεία μας κάθε ἀρχή τοῦ μηνός 500€ ὥς σύνταξη.
Ἐπίσης δεσμεύομαι νά καλύψω τά ἔξοδα τῶν σπουδῶν τῶν παιδιῶν του, ὡς ἐλάχιστο φόρο τιμῆς στόν ἀετό μας…
Ὁ θεός ἀς ἀναπαύση τήν γενναίαν του ψυχή καί ἀς ἀπαλυνει τόν πόνο τῶν οἰκείων του»
ΑΘΑΝΑΤΟΣ!!!!
Για τα ζαχαροπλαστεία
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΑΒΕΕ
Γρηγόριος Λ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος
Ναι, μπορεί και αριστεροί λογοτέχνες να συνέχισαν να γράφουν στο πολυτονικό κάποτε από άποψη, αλλά γενικά σήμερα η χρήση του αποτελεί κλασική περίπτωση εθνοβαρεμένης βλάβης, εκτός ίσως αν κινείσαι στο τάργκετ γκρουπ του Γιώργου Αυτιά. Ο συντάκτης φροντίζει επίσης να βροντοφωνάξει τα επίμαχα σημεία του κειμένου με κεφαλαία γράμματα, μήπως και δεν κατάλαβε κανείς πόσο ΈΛΛΗΝΑΣ και ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ είναι (και φαίνεται). Επίσης τιτλοφορεί καθόλου αμετροεπώς το κείμενό του “αντί μνημοσύνου”, αλλά αυτό είναι το λιγότερο, εδώ κοτζάμ αετό του Αιγαίου θέλει να τιμήσει, προσφώνηση που ελπίζουμε να δώσει έμπνευση στο μεγάλο πατριώτη αοιδό Νότη Σφακιανάκη για τη σύνθεση σχετικού ύμνου.
Με έναν εξίσου μετριοπαθή λόγο, ο σεμνός επιχειρηματίας πληροφορεί το πανελλήνιο πως δεν ξέρει να βάζει μόνο αρχαιοελληνικές γραμματοσειρές στον υπολογιστή του, αλλά κι ότι έμπρακτα θα επιδείξει την φιλοπατρία του, χορηγώντας σύνταξη στην οικογένεια και αναλαμβάνοντας τα έξοδa των σπουδών των παιδιών του πιλότου. Όλα αυτά εν μέσω χουντικής επίνευσης κραυγών για το ανάλγητο, άθρησκο κι ανθελληνικό κράτος, που κατορθώνει βέβαια να υπονομεύει έθνος και θρησκεία, αν και ανύπαρκτο, κάτι που σαφώς συνηγορεί στη διαβολική του φύση. Κι είναι μοναδικός ο τρόπος με τον οποίο κατορθώνει να συνδυάσει το ξέπλυμα μιας κυβέρνησης κολλητής με την εκκλησία, με υπουργό Άμυνας τον Καμμένο, και συνυπεύθυνης για το πολεμόχαρο κλίμα των ημερών, με τη διάδοση της ακροδεξιάς του προπαγάνδας και την τσάμπα προβολή της επιχείρησής του.
Αν μη τι άλλο, η Βαϊμάρη από τα λιντλ που διάγουμε, έχει πολύ γλυκειά γεύση…

ΝΑΤΟ'ΦΡΟΣΥΝΗ ή ΛΑΪΚΌΣ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ?!!



Να τι σημαίνει πατριωτισμός, κύριοι!
-Πα­τριω­τι­σμός δεν είναι οι εθνι­κι­στι­κές κο­ρώ­νες σε σκο­πια­νο­φά­γα συλ­λα­λη­τή­ρια για το όνομα της «Μα­κε­δο­νί­ας».
 Ούτε οι ανεύ­θυ­νες πο­λε­μο­χα­ρείς κραυ­γές για εκ­δί­κη­ση απέ­να­ντι στους «κα­κούς τούρ­κους» που «επο­φθαλ­μιούν» τα νησιά και εδάφη μας.

Πα­τριω­τι­σμός δεν είναι να προ­σπα­θείς να κε­φα­λαιο­ποι­ή­σεις πο­λι­τι­κά τον άδικο χαμό ενός πι­λό­του της πο­λε­μι­κής αε­ρο­πο­ρί­ας με υπερ­πα­τριω­τι­κές φλυα­ρί­ες στο του­ϊ­τερ.
Δεν έχει ου­δε­μία σχέση με τον πα­τριω­τι­σμό- τον αγνό και ανό­θευ­το πα­τριω­τι­σμό του λαού- το να πα­ρι­στά­νεις τον πό­ντιο πι­λά­το όταν γύρω σου δο­λο­φο­νού­νται εν ψυχρώ οι λαοί για τ’ αφέ­ντη το ψωμί.

Ούτε, ασφα­λώς, να πα­ρι­στά­νεις, όπως η συ­γκυ­βέρ­νη­ση του κ.Τσί­πρα, το «πε­ρι­στέ­ρι της ει­ρή­νης» την στιγ­μή που είσαι συ­νέ­νο­χος στο ιμπε­ρια­λι­στι­κό έγκλη­μα. Όταν, ακο­λου­θώ­ντας την «πε­πα­τη­μέ­νη» των προη­γού­με­νων κυ­βερ­νή­σε­ων ΠΑΣΟΚ και Νέας Δη­μο­κρα­τί­ας, έχεις ήδη πα­ρα­χω­ρή­σει γη και ύδωρ στους φο­νιά­δες, με­τα­τρέ­πο­ντας τη χώρα σου σε απέ­ρα­ντο στρα­τό­πε­δο ευ­ρω­να­τοϊ­κών μα­κε­λά­ρη­δων.

Είναι ντρο­πή να θε­ω­ρείς τον εαυτό σου πα­τριώ­τη όταν, σαν θλι­βε­ρό πο­λι­τι­κό τσι­ρά­κι της αμε­ρι­κα­νι­κής πρε­σβεί­ας, βγά­ζεις ανα­κοι­νώ­σεις χα­ρα­κτη­ρί­ζο­ντας «ανα­γκαία» την εγκλη­μα­τι­κή στρα­τιω­τι­κή επέμ­βα­ση ενά­ντια στο λαό της Συ­ρί­ας. 
Αμε­τα­νό­η­τη ΝΑ­ΤΟ­φρο­σύ­νη λέ­γε­ται αυτό – όχι πα­τριω­τι­σμός.

Ο πα­τριω­τι­σμός, κύ­ριοι, είναι άρ­ρη­κτα συν­δε­δε­μέ­νος με την πάλη ενά­ντια στη βαρ­βα­ρό­τη­τα του ιμπε­ρια­λι­σμού. Μια βαρ­βα­ρό­τη­τα που δε γνω­ρί­ζει όρια και σύ­νο­ρα, που κα­τα­σπα­ρά­ζει λαούς στο όνομα του αντα­γω­νι­σμού για πε­ρισ­σό­τε­ρα κέρδη, με­γα­λύ­τε­ρο με­ρί­διο στη μοι­ρα­σιά της λείας και των αγο­ρών.

Στο διάβα της ιστο­ρί­ας έχει απο­δει­χθεί πε­ρί­τρα­να ότι κα­νέ­νας δε μπο­ρεί να είναι αλη­θι­νός πα­τριώ­της, αν δεν είναι ταυ­τό­χρο­να διε­θνι­στής.
 Αν δε νιώ­θει βαθιά μέσα του την αδι­κία που συμ­βαί­νει απέ­να­ντι σε άλ­λους λαούς, αν δεν εξορ­γί­ζε­ται απέ­να­ντι στα δεινά που βιώ­νουν άν­θρω­ποι, σε οποιο­δή­πο­τε μέρος της γης, εξαι­τί­ας του σά­πιου εκ­με­ταλ­λευ­τι­κού συ­στή­μα­τος και της ανεί­πω­της βαρ­βα­ρό­τη­τας που αυτό πα­ρά­γει.

Ο πό­λε­μος, ο θά­να­τος, η ίδια η βαρ­βα­ρό­τη­τα βρί­σκε­ται στην πόρτα μας. 
Χρό­νος για χά­σι­μο δεν υπάρ­χει. Στους δρό­μους του ξε­ση­κω­μού, του αγώνα, εκεί που ορ­θώ­νε­ται λαϊκό τεί­χος στα σχέ­δια των ιμπε­ρια­λι­στών και των συμ­μά­χων τους – εκεί βρί­σκο­νται οι αλη­θι­νοί πα­τριώ­τες.

Να τι ση­μαί­νει πα­τριω­τι­σμός, κύ­ριοι! 

Να αγω­νί­ζε­σαι ενά­ντια στο σάπιο σύ­στη­μα που γεννά τους πο­λέ­μους και τη δυ­στυ­χία, που χρη­σι­μο­ποιεί τους λαούς, τους ερ­γα­ζό­με­νους και τα παι­διά τους ως «κρέας για τα κα­νό­νια» των φο­νιά­δων που αι­μα­το­κυλ­λούν την αν­θρω­πό­τη­τα.

Ψεύτικα βίντεο με αεροπορικές επιδρομές κάνουν την εμφάνισή τους σε μέσα ενημέρωσης



Πηγή: Associated Press
Αρκετά ψεύτικα βίντεο κάνουν το γύρο του κόσμου στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης που φέρονται να δείχνουν αεροπορικές επιθέσεις τα ξημερώματα στη Συρία, αποκαλύπτει το «Al Jazeera».
Το πιο ευρέως διαδεδομένο ψεύτικο βίντεο, που προβάλλεται από μεγάλα μέσα ενημέρωσης όπως το «NBC News», το «PressTV» και το «Telemundo», φαίνεται να δείχνει πολλούς πυραύλους να πλήττουν στόχους στη Συρία. Το βίντεο, ωστόσο, δεν ελήφθη κατά τις αεροπορικές επιθέσεις του Σαββάτου στη Συρία, αλλά στην Ουκρανία. Το βίντεο αυτό προβλήθηκε για πρώτη φορά το Φλεβάρη του 2015 και είναι από πυρά πυροβολικού στην πόλη Λουχάνσκ της Ουκρανίας.
Ένα άλλο βίντεο που κάνει το γύρο στα κοινωνικά δίκτυα φέρεται ότι δείχνει την επίθεση το πρωί στο Κέντρο ερευνών της Jamraya στη Δαμασκό.
Το βίντεο δείχνει τη σωστή τοποθεσία, αλλά τραβήχτηκε τον Γενάρη του 2013, από μια παρόμοια επίθεση, που αποδόθηκε στο Ισραήλ εναντίον της ίδιας εγκατάστασης.
(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Σχόλια ... και σφήνες




Αμέτοχοι

Την Παρασκευή η εφημερίδα «Αυγή» κυκλοφόρησε με πρωτοσέλιδο «Οι πύραυλοι δεν φέρνουν την ειρήνη. Οχι σε έναν ακόμη "ανθρωπιστικό" πόλεμο». Το Σάββατο ο τίτλος της εφημερίδας ήταν: «Δεν συμμετέχουμε σε μια πιθανή επιχείρηση», αναφερόμενη στη συνομιλία Τσίπρα - Μακρόν. Αλήθεια, ποιοι πύραυλοι δεν φέρνουν την ειρήνη; Αυτοί που φέρουν τα αμερικανοNATOικά αεροπλάνα και πλοία που εξορμούν από τη Σούδα για επεμβάσεις ανά τον κόσμο; Αυτοί που εκτοξεύονται από αμερικανικά πολεμικά πλοία στην Ανατ. Μεσόγειο, που συνοδεύονται από ελληνικά; Αυτοί που είναι αποθηκευμένοι στο Ιντσιρλίκ και τώρα ακούγεται ότι μπορεί να μεταφερθούν σε βάση της Ελλάδας; Κατ' επέκταση, το «δεν συμμετέχουμε σε μια πιθανή επέμβαση» απευθύνεται μάλλον σε αφελείς. Γιατί η Ελλάδα συμμετέχει ούτως ή άλλως στις ΝΑΤΟικές επεμβάσεις και επιχειρήσεις, στηρίζοντας τους σχεδιασμούς της ιμπεριαλιστικής συμμαχίας και επιχειρησιακά, με τις υποδομές και τα στρατιωτικά της μέσα. Πολύ περισσότερο που επεμβάσεις όπως αυτή των αμερικανοΝΑΤΟικών στη Συρία δεν είναι ένα μονόπρακτο έργο, αλλά το επεισόδιο μιας σειράς πολεμικών γεγονότων που μπαίνουν σε νέα, ακόμα πιο επικίνδυνη φάση και δεν πρόκειται να αφήσουν κανέναν ανεπηρέαστο.
Περιβόλι
Πραγματικό «περιβόλι» οι πρώτες αντιδράσεις των κυβερνητικών στελεχών στην επίθεση στη Συρία. «Δεν έχουμε λόγους να μην έχουμε ειρήνη στον κόσμο», έλεγε κυβερνητικό στέλεχος το πρωί του Σαββάτου, προσθέτοντας ότι «εμείς πιστεύουμε ότι οι στρατοί πρέπει να είναι αμυντικοί»! Ολα αυτά την ώρα που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, σε συνέχεια των προηγούμενων, έχει μετατρέψει σε αμερικανοΝΑΤΟική βάση εφόρμησης όλη τη χώρα, στέλνει μέσα και στρατιωτικούς σε δεκάδες αποστολές εκτός συνόρων και μιλάει για «ζωτικά συμφέροντα» της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο. Χώρια που «ημιεπίσημα» έχει ανοίξει η συζήτηση για αναπροσαρμογή του ελληνικού δόγματος στα σύγχρονα δεδομένα, που σημαίνει κατοχύρωση και στην πράξη του επιθετικού προσανατολισμού που έχουν οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις συμμετέχοντας στις δομές, τις αποστολές και τους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ.
Ερώτημα

Copyright 2018 The Associated
Η επέμβαση το ξημέρωμα του Σαββάτου στη Συρία μάς θύμισε τη δήλωση του Κύπριου κυβερνητικού εκπροσώπου, ότι η χώρα του δεν θα συμμετάσχει στην επιχείρηση και ότι δεν φέρει καμιά ευθύνη για τις βρετανικές βάσεις που βρίσκονται στο έδαφος της Κύπρου και οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν στην πρόσφατη επίθεση. «Οι βάσεις είναι βάσεις», είχε πει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της Κύπρου. Πέρα από τον κυνισμό της δήλωσης, που είναι πρόκληση για τον κυπριακό λαό, η απορία μας είναι η εξής: Σε περίπτωση απάντησης στο αμερικανοΝΑΤΟικό χτύπημα, τώρα ή στο μέλλον, αν χτυπηθούν οι βρετανικές βάσεις στο Ακρωτήρι, η κυβέρνηση της Κύπρου θα επιμείνει ότι «οι βάσεις είναι βάσεις», ότι η επίθεση δεν την αφορά και ότι συνεχίζει να βρίσκεται «εκτός του χώρου των επιχειρήσεων», όπως καθησυχαστικά έλεγε ο εκπρόσωπός της;
Για καλό
Το δύσκολο καθήκον να δικαιολογήσουν την ιμπεριαλιστική επέμβαση στη Συρία και να εξωραΐσουν τον βρώμικο ρόλο ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, λίγες μόνο ώρες μετά την εκδήλωση της επίθεσης, ανέλαβαν οι δημοσιογράφοι της πρωινής ζώνης της ΕΡΤ. Ωστόσο, τα πήγαν περίφημα. Ακούσαμε, για παράδειγμα, ότι στη Συρία γίνεται «σόου πάνω στο σόου από τα αντίπαλα στρατόπεδα» και ότι γι' αυτό είναι δύσκολο να βγάλει κανείς άκρη για το τι ακριβώς γίνεται στο πεδίο των επιχειρήσεων. Οτι η επιχείρηση ήταν «χειρουργική» και δεν συμπεριέλαβε ρωσικές δυνάμεις και εγκαταστάσεις στη Συρία, αλλά μόνο «εργαστήρια» παρασκευής χημικών όπλων και στρατιωτικές υποδομές του συριακού κράτους. Πιο «προχωρημένος» ο παρουσιαστής της εκπομπής, προσπαθούσε με πάθος να αντικρούσει τις καταγγελίες ότι ενδεχομένως να είναι πλαστά τα βίντεο της επίθεσης με τα χημικά στην Ντούμα, διερωτώμενος αν μπορούν τα μωρά που εμφανίζονται στο βίντεο «να κάνουν έτσι» χωρίς να έχουν πληγεί από πραγματικά χημικά. Μ' αυτά και μ' αυτά, παρακολουθώντας την κρατική τηλεόραση, αν δεν γινόσουν φανατικός υποστηρικτής της επέμβασης, θα κατέληγες τουλάχιστον στο συμπέρασμα ότι ο ρόλος των ΗΠΑ μπορεί να μοιάζει διαβολικός, αλλά στην πραγματικότητα, ό,τι κάνουν, το κάνουν «για καλό»...
Καθυστέρηση κρατική

Associated Press
Πάνω από δύο ώρες πέρασαν χτες το πρωί, απ' όταν το ΚΚΕ καταδίκασε με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος την ιμπεριαλιστική επίθεση στη Συρία, αλλά και απ' όταν ανακοινώθηκε η συγκέντρωση της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, μέχρι η κρατική τηλεόραση να αναφερθεί σε αυτά. Δεν φτάνει όμως αυτό, γιατί όταν το επιχείρησαν, κατόπιν των παρεμβάσεων και αντιδράσεων που υπήρξαν, διάβασαν παλιότερη ανακοίνωση που αναφερόταν στην τουρκική εισβολή στο Αφρίν....
Ποιος μιλάει!
Αν υπάρχει κάτι που μας ξεπερνάει πραγματικά είναι η προσπάθεια του Τραμπ στο μήνυμα αναγγελίας της επίθεσης στη Συρία, να εμφανίσει τις ΗΠΑ ως ...θεματοφύλακα του διεθνούς Δικαίου και της παγκόσμιας ειρήνης! Είπε συγκεκριμένα ο Τραμπ: «Εχω επίσης ένα μήνυμα απόψε για τις δύο κυβερνήσεις που είναι περισσότερο υπεύθυνες για την υποστήριξη, τον εξοπλισμό και τη χρηματοδότηση του εγκληματικού καθεστώτος Aσαντ. Στο Ιράν και στη Ρωσία, ρωτώ: Ποιο έθνος θέλει να συνδέεται με τη μαζική δολοφονία αθώων ανδρών, γυναικών και παιδιών; Τα έθνη του κόσμου κρίνονται από τους φίλους τους. Κανένα έθνος δεν μπορεί να επιτύχει μακροπρόθεσμα, προωθώντας τις "τοξικές" χώρες, τους βίαιους τυράννους και τους δολοφόνους δικτάτορες». Ανεξάρτητα από το ποιους καταγγέλλει, είναι τουλάχιστον προκλητικό να κουνάνε το δάχτυλο οι ΗΠΑ για «μαζικές δολοφονίες αθώων», όπου έχουν κάνει ...ντοκτορά, και για «τυράννους και δικτάτορες», που φιγουράρουν διαχρονικά στις πρώτες θέσεις της λίστας με τους φίλους τους ανά τον κόσμο.
Στοιχισμένοι

«Υπάρχει μια διακομματική αντίληψη για τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές της εξωτερικής μας πολιτικής», έλεγε χτες το πρωί ο τομεάρχης εξωτερικών της ΝΔ, Γ. Κουμουτσάκος, λίγο μετά το χτύπημα των ιμπεριαλιστών στη Συρία, ενώ παράλληλα μίλαγε για την «αξία» των «σχημάτων» που στήνει η κυβέρνηση με καπιταλιστικά κράτη της περιοχής, όπως το Ισραήλ, λέγοντας ότι «αυτά είναι διαχρονικά πολύ σημαντικά στοιχεία μιας προστιθέμενης γεωπολιτικής αξίας στη χώρα», σημειώνοντας όλο νόημα: «Αν πάμε σε γενικευμένη ανάφλεξη, οι εταίροι μας, όπως το Ισραήλ, θα εμπλακούν άμεσα» και «επομένως θέλει πολλή προσοχή ώστε να μη γίνει το παραμικρό λάθος από ελληνικής πλευράς». Η εμπλοκή στους αμερικανοΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς και στις επεμβάσεις για λογαριασμό της αστικής τάξης φέρνει φαρδιά πλατιά την υπογραφή όλων των κομμάτων του κεφαλαίου και ο λαός πρέπει να τους το χρεώσει, μπροστά στους κίνδυνους που γίνονται όλο και πιο ορατοί.
Συντονισμός
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ελάχιστες μέρες πριν από την επέμβαση στη Συρία, που φέρει έντονα τη σφραγίδα της ελληνικής εμπλοκής, «εισακούγοντας» τις κραυγές των ναζιστών της Χρυσής Αυγής και άλλων φασιστοειδών, με τους οποίους άλλωστε συναγελάζεται όλο και πιο συχνά τελευταία, αποφάσισε να τιμωρήσει στρατιώτη που είχε το θάρρος να μιλήσει σε αντιιμπεριαλιστικό συλλαλητήριο του ΚΚΕ και να αναδείξει ότι καθήκον των στρατιωτών είναι να υπερασπίζονται τα σύνορα και την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και όχι να υπηρετούν τους σχεδιασμούς ΝΑΤΟ και ΕΕ. Επιβεβαιώνουν έτσι ότι όσο η εμπλοκή στα βρώμικα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια μεγαλώνει, τόσο θα προσπαθούν να σημάνουν «σιωπητήριο» σε όσους στο στράτευμα εκφράζουν αντίθεση στην εμπλοκή των Ενόπλων Δυνάμεων σε αυτά. Η αυτονόητη καταδίκη της ενέργειας αυτής που ήδη ξεδιπλώνεται από δεκάδες εργατικά σωματεία και φορείς, μαζί με τον αγώνα ενάντια στην εμπλοκή, να μην το επιτρέψει...
Νέφος

Τώρα τα χημικά, που κανείς δεν επιβεβαιώνει αν έπεσαν και πού, που υποτίθεται τα είχαν καταστρέψει. Χτες οι τζιχαντιστές που οι ίδιοι «κανάκεψαν», εξόπλισαν και τροφοδότησαν. Προχτές οι «ευαισθησίες» για τους «δικτάτορες», με τους οποίους τα πήγαιναν μια χαρά μέχρι που άλλαξαν τα σχέδιά τους. Ακόμα πιο πριν, τα χημικά του Σαντάμ που δεν βρέθηκαν ποτέ, παρά το ότι το Ιράκ έγινε «ίσιωμα». Προσχήματα πάντα θα βρίσκουν ή θα κατασκευάζουν οι ιμπεριαλιστές. Κανένας δεν επιτρέπεται να χάνει από τα μάτια του πίσω από το «νέφος», που κάθε φορά σηκώνουν, τις πραγματικές αιτίες των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, όπως και της νέας στη Συρία: Τον λυσσασμένο ανταγωνισμό για τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών, δρόμων μεταφοράς Ενέργειας και εμπορευμάτων, αγορών και σφαιρών επιρροής.
Στρατόπεδα
Σύμφωνα με τον Τούρκο αναπληρωτή πρωθυπουργό, η Τουρκία ήταν από τις λίγες «συμμαχικές» χώρες που ενημερώθηκαν από τις ΗΠΑ για το επικείμενο χτύπημα σε επίπεδο Προέδρων και αρχηγών του στρατού. Το γεγονός αυτό έχει την αξία του, ιδιαίτερα αν ιδωθεί υπό το φως της θερμής υποδοχής που επεφύλαξε η Τουρκία στην πυραυλική επίθεση των ΑμερικανοΝΑΤΟικών στη Συρία, σε αντίθεση με τη Ρωσία, που αντέδρασε έντονα. Είναι φανερό ότι, στο έδαφος των αντιθέσεων που οξύνονται, αυξάνεται η «κινητικότητα» στην περιοχή ανάμεσα στα ιμπεριαλιστικά στρατόπεδα και στο εσωτερικό τους, με άξονα την αντιπαράθεση ΗΠΑ - Ρωσίας και την προσπάθεια της Δύσης να εμποδίσει με κάθε τρόπο την παραπέρα σύσφιξη των σχέσεων Ρωσίας - Τουρκίας. Σημειώνουμε επίσης ότι τη Δευτέρα ο γγ του ΝΑΤΟ επισκέπτεται την Αγκυρα και επίσης ότι σε επίπεδο ΕΕ αναθερμαίνονται τα παζάρια με την Τουρκία και μάλιστα με εκκωφαντική αποσιώπηση της τουρκικής επιθετικότητας στο Αιγαίο. Σε κάθε περίπτωση, η πολεμική προετοιμασία από τα ιμπεριαλιστικά κέντρα δεν αναστέλλεται, αντίθετα ενισχύεται μετά το χτύπημα στη Συρία. Το ενδεχόμενο να πάρει ο πόλεμος πιο γενικευμένα χαρακτηριστικά είναι ισχυρό και απ' αυτήν τη σκοπιά πρέπει να παρακολουθεί κανείς τη διαμόρφωση των στρατοπέδων, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη...
...τσιμουδιά ιδιωτική

Οσο για τα ιδιωτικά κανάλια, δεν έβγαλαν τσιμουδιά. Την προηγούμενη μέρα δε, σχεδόν κανένα ιδιωτικό κανάλι δεν βρήκε «χώρο» στα δελτία ειδήσεων για να μεταδώσει τη δήλωση του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης του Κόμματος στα Προπύλαια, παρότι την κατέγραψαν με κάμερες και δημοσιογράφους. Η επιχείρηση «σιγή ασυρμάτου» δεν πρέπει να περάσει. Ολοι με τον «Ριζοσπάστη» στο χέρι, με την Σαββατοκυριακάτικη και την έκτακτη έκδοση, για να φτάσει το μήνυμα του Κόμματος πλατιά στους εργαζόμενους και στα λαϊκά στρώματα!
Χρυσή ...σιωπή
Μια σύντομη ανακοίνωση εξέδωσε η φασιστική Χρυσή Αυγή για τις «βάρβαρες επιθέσεις εναντίον της νόμιμης κυβέρνησης Ασαντ και του συριακού Εθνους», που «συνιστούν έγκλημα κατά της ανθρωπότητας, μέρος του συνολικού σχεδίου του διεθνούς σιωνισμού για κυριαρχία στη Μέση Ανατολή και αιχμή του δόρατος της Δύσεως ενάντια σε Ιράν, Ρωσία και Κίνα». Αλήθεια, αυτοί δεν ήταν που χαιρέτισαν την εκλογή Τραμπ με τυμπανοκρουσίες ως θετική εξέλιξη και μάλιστα με δήλωση του αρχιναζί Μιχαλολιάκου; Το ξέχασαν; Οπως ξέχασαν και ότι η επίθεση στην οποία αναφέρονται, δεν γίνεται στον μακρινό Ειρηνικό Ωκεανό, ούτε σε κάποια άλλη απόμερη γωνιά του πλανήτη. Γίνεται στη γειτονιά μας και η ελληνική εμπλοκή σέρνει το λαό σε πολύ μεγάλους κινδύνους. Αλήθεια, τι έχουν να πουν για την ελληνική εμπλοκή, τις βάσεις του ΝΑΤΟ, τη Σούδα, τα ελληνικά πλοία που συνοδεύουν τα ΝΑΤΟικά; Για όλα αυτά, «μούγκα» η Χρυσή Αυγή, που φωτογραφίζεται μαζί με κυβερνητικά στελέχη στα θέατρα των ΝΑΤΟικών ασκήσεων.
Αμφισβητήσεις

Καθόλου άσχετη με τις εξελίξεις στην περιοχή δεν είναι η αποκάλυψη ότι η Τουρκία κατέθεσε πριν από λίγες μέρες στον ΟΗΕ έγγραφο, με το οποίο αμφισβητεί ανοιχτά ότι η Ελλάδα, η Κύπρος και η Αίγυπτος έχουν κοινά θαλάσσια σύνορα στην περιοχή της Αν. Μεσογείου. Η διακήρυξη περί κοινών συνόρων περιέχεται στην ανακοίνωση Τσίπρα - Αναστασιάδη - Σίσι, μετά την τριμερή τους συνάντηση στη Λευκωσία τον Φλεβάρη του 2017. Η ανακοίνωση αυτή κατατέθηκε στον ΟΗΕ, όπου τα τρία κράτη δεσμεύονταν «να προωθήσουν χωρίς καθυστέρηση τις συνομιλίες για οριοθέτηση των κοινών θαλασσίων συνόρων» και καλούσαν την Τουρκιά «να σταματήσει τις παράνομες δραστηριότητες στις θαλάσσιες ζώνες της Κύπρου και να αποφύγει ανάλογες ενέργειες στο μέλλον». Τώρα, η Τουρκία αμφισβητεί αυτήν την ανακοίνωση, θεωρώντας ότι Ελλάδα - Κύπρος και Αίγυπτος δεν έχουν κοινά σύνορα. Από πού προκύπτει αυτό; Από την αμφισβήτηση της Τουρκίας ότι το Καστελόριζο συμμετέχει στον υπολογισμό της ελληνικής ΑΟΖ. Αν εξαιρεθεί, όπως ζητάει η Τουρκία, τότε δεν υπάρχουν θαλάσσια σύνορα Ελλάδας - Κύπρου, ενώ με την αιγυπτιακή ΑΟΖ, η ελληνική συναντιέται μόνο στα νότια της Κρήτης. Πρόκειται, δηλαδή, για ευθεία αμφισβήτηση των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, σε μια περίοδο που η Τουρκία κλιμακώνει την επιθετικότητα στην περιοχή, συμμετέχοντας ενεργά στο παζάρι για τις διευθετήσεις που προωθούνται στην Αν. Μεσόγειο.

TOP READ