1 Ιουν 2019

Αναζητώντας απαντήσεις στο εργαστήριο για την ύπαρξη ή μη κβαντικής βαρύτητας





Η αιώρηση ενός σωματιδίου διοξειδίου του πυριτίου (κόκκος άμμου) με τη βοήθεια ακτίνων λέιζερ είναι ένα πρώτο βήμα στην κατεύθυνση να γίνουν εφικτά εργαστηριακά πειράματα που θα μελετήσουν τη βαρύτητα στη μικροσκοπική κλίμακα
Η αιώρηση ενός σωματιδίου διοξειδίου του πυριτίου (κόκκος άμμου) με τη βοήθεια ακτίνων λέιζερ είναι ένα πρώτο βήμα στην κατεύθυνση να γίνουν εφικτά εργαστηριακά πειράματα που θα μελετήσουν τη βαρύτητα στη μικροσκοπική κλίμακα
Τον 17ο αιώνα η μάζα της Γης ήταν ακόμη άγνωστη στους επιστήμονες. Ο Νεύτωνας την είχε συγκρίνει με τις μάζες άλλων ουράνιων σωμάτων και ήξερε ότι ήταν μεγαλύτερη από αυτή της Σελήνης. Είχε μάλιστα προτείνει έναν τρόπο προσδιορισμού της με απόλυτο τρόπο: Μια υψηλής ακρίβειας μέτρηση της βαρυτικής έλξης ανάμεσα σε δύο σφαιρικές μάζες. Αλλά απέρριψε ο ίδιος την ιδέα του, καθώς με τα όργανα της εποχής ήταν αδύνατο να μετρηθεί η πολύ ασθενής μεταξύ τους ελκτική δύναμη. Εναν αιώνα αργότερα, το 1797, ο επίσης Βρετανός φυσικός Κάβεντις κατασκεύασε μια εργαστηριακή διάταξη, που του επέτρεψε να μετρήσει τη βαρυτική δύναμη. Χρησιμοποίησε δύο σφαίρες μολύβδου βάρους 800 γραμμαρίων τοποθετημένες στο άκρο μιας δίμετρης ράβδου έτσι, ώστε οι σφαίρες να είναι η καθεμιά πολύ κοντά σε μια μεγαλύτερη βάρους 175 κιλών, στερεωμένη στην πειραματική διάταξη. Η έλξη μεταξύ μεγάλων και μικρών σφαιρών έκανε τη ράβδο να περιστραφεί μετακινώντας τις μικρές σφαίρες κατά 6 χιλιοστά. Γνωρίζοντας ήδη τη δύναμη την οποία η Γη ασκούσε στις μικρές σφαίρες (δηλαδή το βάρος τους) και τη δύναμη μεταξύ μεγάλων σφαιρών και μικρών (καθώς και τις μάζες τους) έκανε μια αναλογία με την οποία υπολόγισε τη μάζα της Γης. Ο υπολογισμός του στέκει ακόμη και σήμερα με μεγάλη ακρίβεια. Ηταν το πρώτο πείραμα σε αίθουσα εργαστηρίου για τη βαρύτητα.
Τώρα ορισμένοι φυσικοί, όπως ο Μάρκους Ασπελμάγιερ του Πανεπιστημίου της Βιέννης, θέλουν να κάνουν ένα νέο βαρυτικό πείραμα πολύ μικρότερου μεγέθους, πάνω στον πάγκο ενός εργαστηρίου. Σκοπός τους είναι να δώσουν απάντηση σε ένα θεμελιώδες ερώτημα της σύγχρονης Φυσικής: Μπορεί να συμβιβαστεί η γενική θεωρία της σχετικότητας (η σύγχρονη θεωρία της βαρύτητας) με την κβαντομηχανική; Από τις τέσσερις θεμελιώδεις δυνάμεις (πεδία), η βαρύτητα είναι η μόνη που δεν μπορεί να περιγραφεί από τους νόμους της κβαντικής μηχανικής, της θεωρίας που περιγράφει τη συμπεριφορά της ύλης στο υποατομικό επίπεδο. Ο ηλεκτρομαγνητισμός, η ισχυρή πυρηνική δύναμη που συγκρατεί τα σωματίδια των πυρήνων των ατόμων και η ασθενής πυρηνική δύναμη που προκαλεί τη ραδιενεργό μεταστοιχείωση, είναι κβαντικά πεδία (έχουν σωματίδια που μεταφέρουν τη δράση τους). Η βαρύτητα παραμένει έως τώρα κάτι τελείως διαφορετικό. Ούτε ο Αϊνστάιν μπόρεσε να ανακαλύψει μια ενοποιημένη θεωρία, ούτε κανείς άλλος μετά απ' αυτόν.

Επιστήμονες προσπαθούν να μετρήσουν τα βαρυτικά πεδία δύο σφαιρών από χρυσό, διαμέτρου ενός χιλιοστού, ώστε να μελετήσουν τη βαρύτητα πιο κοντά στο κβαντικό βασίλειο
Επιστήμονες προσπαθούν να μετρήσουν τα βαρυτικά πεδία δύο σφαιρών από χρυσό, διαμέτρου ενός χιλιοστού, ώστε να μελετήσουν τη βαρύτητα πιο κοντά στο κβαντικό βασίλειο
Οι περισσότεροι φυσικοί σήμερα που εργάζονται προς την κατεύθυνση ενοποίησης των θεωριών εκτιμούν ότι αυτή θα γίνει μόνο αν μπορέσουμε να κάνουμε ζουμ έως την ελάχιστη κλίμακα, την κλίμακα Πλανκ. Οι διαστάσεις της είναι τόσο μικρές - 100 τρισεκατομμύρια τρισεκατομμύρια φορές μικρότερες από το μέγεθος του ατόμου υδρογόνου - που ο χωροχρόνος εκτιμάται ότι θα εμφανίζει κβαντικά χαρακτηριστικά. Ενας κβαντικός χωροχρόνος δεν είναι το ομαλό χωροχρονικό συνεχές της γενικής σχετικότητας, αλλά κοκκώδης, όπως μια ψηφιακή φωτογραφία που μεγεθύνεται περισσότερο από την ανάλυσή της και εμφανίζει τεχνουργήματα («πιξέλιασμα»). Αυτή η κοκκώδης υφή είναι το χαρακτηριστικό της κβαντικής θεωρίας, που αναδεικνύει την ενέργεια, την ορμή και άλλες ιδιότητες της ύλης σε ξεχωριστά «πακέτα», τα κβάντα.
Δυστυχώς για τους επιστήμονες, δεν υπάρχει τρόπος να παρατηρηθούν φαινόμενα στην κλίμακα Πλανκ και έτσι δεν υπάρχει τρόπος για να ελεγχθούν οι προβλέψεις διαφόρων θεωριών για την κβαντική βαρύτητα, ώστε να διαπιστωθεί ποια είναι εκείνη που συμφωνεί περισσότερο με την πραγματικότητα (εφόσον είναι κβαντισμένη η βαρύτητα). Στη Φυσική, όσο υψηλότερη είναι η κλίμακα Ενέργειας, τόσο μικρότερη είναι η απόσταση που μπορείς να μελετήσεις. Για τη μελέτη της κλίμακας Πλανκ θα χρειαζόταν μια μηχανή 1.000.000.000.000.000 φορές μεγαλύτερη από τον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων (LHC) του CERN, τον μεγαλύτερο που έχει κατασκευαστεί ποτέ, με διάμετρο 27 χιλιομέτρων. Ενας τέτοιος επιταχυντής θα είχε διάμετρο περίπου ίση με αυτή του Γαλαξία! Μηχανές όπως ο LHC προκαλούν τη σύγκρουση σωματιδίων με ταχύτητες που πλησιάζουν την ταχύτητα του φωτός, ώστε οι επιστήμονες να παρατηρήσουν τα συντρίμμια με την ελπίδα να εντοπίσουν κάτι καινούριο. Είναι σαν να ανατινάζεις ένα χρηματοκιβώτιο για να δεις τι έχει μέσα. Μια άλλη τακτική είναι να ακούς τα κλικ της κλειδαριάς για να ανοίξεις το χρηματοκιβώτιο. Αυτήν την προσέγγιση ακολουθεί η πρόταση του Ασπελμάγιερ και άλλων: Να ανταλλάξουν τις υψηλές Ενέργειες με πολύ υψηλότερη ακρίβεια της πειραματικής διάταξης. Αν μπορείς να μετρήσεις κάτι πολύ πολύ καλά, τότε μπορείς να δεις τι συμβαίνει μέσα στην ύλη σε πολύ υψηλή ενεργειακή κλίμακα.

Θάλαμος κενού απομονώνει τις μικροσκοπικές μελετώμενες μάζες από εξωτερικές επιδράσεις, ώστε να μπορέσει να μετρηθεί με μεγάλη ακρίβεια το βαρυτικό τους πεδίο
Θάλαμος κενού απομονώνει τις μικροσκοπικές μελετώμενες μάζες από εξωτερικές επιδράσεις, ώστε να μπορέσει να μετρηθεί με μεγάλη ακρίβεια το βαρυτικό τους πεδίο
Για να καταλάβει κανείς γιατί η ακρίβεια μπορεί να επιτρέψει στους φυσικούς να έχουν πρόσβαση σε υψηλότερες Ενέργειες και κατ' επέκταση μικρότερες χωρικές κλίμακες, μπορεί να αξιοποιήσει ένα ιστορικό ανάλογο: Την κίνηση Μπράουν. Σε μια μελέτη του Αϊνστάιν το 1905, ο μεγάλος επιστήμονας εξήγησε ότι η παράξενη τυχαία κίνηση των κόκκων γύρης μέσα σε μια σταγόνα νερό είναι αποτέλεσμα της κίνησης των μορίων του νερού, παρότι είναι πολλές τάξεις μεγέθους μικρότερα, ώστε να παρατηρηθούν απευθείας. Ο Ασπελμάγιερ και οι άλλοι φυσικοί που σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο, θεωρούν ότι τα μικρά πράγματα που συμβαίνουν στην κλίμακα Πλανκ μπορεί να επηρεάζουν φαινόμενα προσβάσιμα σε επιτραπέζια εργαστηριακά πειράματα. Οι κβαντομηχανικές εξισώσεις εμφανίζουν δύο δυνατές θέσεις για ένα σωματίδιο, το οποίο βεβαίως εντοπίζεται τελικά σε μία. Το φαινόμενο των δύο θέσεων ονομάζεται κβαντική υπέρθεση. Οι επιστήμονες θέλουν να αξιοποιήσουν το συμπέρασμα του Ρίτσαρντ Φέινμαν ότι αν η Βαρύτητα έχει κβαντικό χαρακτήρα, τότε μια υπέρθεση σωματιδίων θα δημιουργούσε δύο ξεχωριστά βαρυτικά πεδία.
Παρότι οι επιταχυντές σωματιδίων δεν μπορούν να αναβαθμιστούν κατά εκατομμύρια φορές, η ακρίβεια των εργαστηριακών πειραμάτων ενδέχεται να το πετύχει στο πέρασμα των επόμενων δεκαετιών. Ισως, όμως, ποτέ να μη φτάσει το απαραίτητο επίπεδο. Ισως πάλι η βαρύτητα να συνδέεται με τον μικρόκοσμο με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που περιγράφει η κβαντομηχανική. Σε ένα επίπεδο οργάνωσης της ύλης ακόμη πιο βαθύ από εκείνο των υποατομικών σωματιδίων, ίσως υπάρχει τόσο η εξήγηση των παράξενων φυσικών νόμων της κβαντομηχανικής, αλλά και η εξήγηση της βαρύτητας. Τότε θα πρέπει να τροποποιηθεί η κβαντομηχανική για να γίνει συμβατή με τη γενική σχετικότητα, αντί να προσπαθούμε να χωρέσουμε τη βαρύτητα στην κβαντική θεωρία, όπως αυτή είναι διατυπωμένη σήμερα.


Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣ
Πηγή: «Scientific American»

CHAMPIONS LEAGUE Τα πλάνα για κλειστή λίγκα, οι αντιδράσεις και η κόντρα για τα κέρδη



Το Σάββατο 1/6 διεξάγεται στο «Wanda Metropolitano» της Μαδρίτης ο τελικός του Champions League ανάμεσα σε Λίβερπουλ και Τότεναμ (22.00 - Cosmote Sport 1 / ΕΡΤ). Με τον αγγλικό αυτό «εμφύλιο» πέφτει η αυλαία της αγωνιστικής περιόδου 2018 - 2019 στην κορυφαία ποδοσφαιρική διασυλλογική διοργάνωση, μιας σεζόν ιδιαίτερης από πολλές απόψεις.
Τη σεζόν αυτή εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά στο Champions League οι αλλαγές που αποφάσισε προ διετίας η UEFA ως προς τη σύνθεση της φάσης των ομίλων και ωφέλησαν τους πλουσιότερους συλλόγους, καθώς οι ομάδες που τερμάτισαν στην πρώτη τετράδα των τεσσάρων ισχυρότερων πρωταθλημάτων της Ευρώπης (Ισπανία, Αγγλία, Ιταλία, Γερμανία) κατέλαβαν τις 16 από τις 32 θέσεις στους ομίλους. Αλλες 10 θέσεις ήταν «κλειδωμένες» υπέρ ομάδων από πρωταθλήματα χωρών που βρίσκονται στις θέσεις 5 έως 10 της γενικής βαθμολογίας της UEFA, με αποτέλεσμα - για πρώτη φορά - οι ομάδες των ομίλων στη μεγάλη πλειοψηφία τους, 26 από τις 32, να είναι γνωστές πολύ πριν από τα προκριματικά του καλοκαιριού. Εν τέλει η διαδικασία έγινε για να καλυφθούν μόλις 6 «εισιτήρια», από τα δύο μονοπάτια των πρωταθλητών και των μη πρωταθλητών.
Με βάση τη νέα αυτή κατάσταση, μόνο έκπληξη δεν πρέπει να προκαλεί το γεγονός ότι στο φετινό τελικό έφτασαν δύο ομάδες από την ίδια χώρα. Το φαινόμενο αυτό αναμένεται να συναντάται με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα στο μέλλον, στο πλαίσιο της σταδιακής μετατροπής του Champions League σε μια κλειστή λίγκα, για λίγους και προνομιούχους. Αυτό άλλωστε επιδιώκεται να καθιερωθεί και θεσμικά, με τους ισχυρούς να μην κρύβουν καν πλέον ότι θέλουν μια διοργάνωση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους.

Οι κληρώσεις της UEFA μελλοντικά θα περιλαμβάνουν ελάχιστους και συγκεκριμένους συμμετέχοντες, τουλάχιστον για την 1η κατηγορία του Champions League
Associated Press
Οι κληρώσεις της UEFA μελλοντικά θα περιλαμβάνουν ελάχιστους και συγκεκριμένους συμμετέχοντες, τουλάχιστον για την 1η κατηγορία του Champions League
Ούτως ή άλλως, οι αλλαγές στη σύνθεση του Champions League είχαν δρομολογηθεί από την UEFA ως αποτέλεσμα της πίεσης που της ασκήθηκε από τους πλούσιους συλλόγους, οι οποίοι ζητούσαν μεγαλύτερο μερίδιο στην «πίτα» και απείλησαν μέχρι και με αποχώρηση και δημιουργία ξεχωριστής διοργάνωσης. Οι παραχωρήσεις έγιναν και το Champions League με τους νέους «συσχετισμούς» πήγε καλά την πρώτη αυτή σεζόν, αυτό όμως απ' ό,τι φαίνεται δεν σταματά τις βλέψεις των ισχυρών: Ενόψει των νέων αλλαγών που ετοιμάζονται για τη διοργάνωση από το 2024, «ακονίζουν τα μαχαίρια» τους διεκδικώντας ακόμα περισσότερα, όπως μαρτυρά το τελευταίο δίμηνο, κατά το οποίο δείχνουν να κορυφώνονται οι συζητήσεις γύρω από τις επόμενες αλλαγές.
Οι εξελίξεις αυτές εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο της εμπορευματοποίησης του ποδοσφαίρου, που το καθιστά πεδίο οικονομικού ανταγωνισμού με έπαθλο τεράστια κέρδη, με πακτωλό δισεκατομμυρίων να τζιράρονται κάθε χρόνο στην ποδοσφαιρική βιομηχανία. Εξ ου και η σύγκρουση συμφερόντων ανάμεσα στους ισχυρότερους και τους λιγότερο ισχυρούς συλλόγους για το ποιος θα αποσπάσει το μεγαλύτερο κομμάτι της «πίτας» των κερδών, μια σύγκρουση χωρίς πραγματικούς χαμένους, αφού και οι «φτωχοί» αποτελούν ποδοσφαιρικές επιχειρήσεις που παίρνουν μέρος στο οικοδόμημα του εμπορευματοποιημένου ποδοσφαίρου.
Κλειστές συμμετοχές και «σπάσιμο» σε κατηγορίες

Παρά τις υπέρ τους αλλαγές από την UEFA τα τελευταία χρόνια, οι ισχυροί σύλλογοι δεν ικανοποιούνται
Eurokinissi
Παρά τις υπέρ τους αλλαγές από την UEFA τα τελευταία χρόνια, οι ισχυροί σύλλογοι δεν ικανοποιούνται
Στα μέσα της σεζόν 2018 - 2019, η UEFA και η Ενωση Ευρωπαϊκών Συλλόγων κορύφωσαν τις συναντήσεις τους προκειμένου να μελετήσουν τα σχέδια για τις αλλαγές στο Champions League από το 2024. Οι δύο πλευρές έδειξαν να καταλήγουν σε ένα συγκεκριμένο πλάνο ως προσχέδιο, που παρουσιάστηκε στις εγχώριες λίγκες. Λίγο μετά από τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, έγινε ξεκάθαρο πως η λογική και των νέων σχεδίων ήταν εστιασμένη στα «θέλω» των ισχυρών και στην ολική πλέον μετατροπή της διοργάνωσης σε κλειστή λίγκα.
Ενδεικτικό είναι ότι βάση των συγκεκριμένων σχεδίων αποτελεί το «σπάσιμο» της διοργάνωσης σε Champions League 1 και 2, και ίσως και 3, δείχνοντας την πρόθεση για ξεκαθάρισμα της «ήρας από το στάρι» στις απολαβές των κερδών. Σύμφωνα με τα όσα αποκαλύφθηκαν στα διεθνή ΜΜΕ, με το πλάνο αυτό οι ελεύθερες θέσεις για νέες ομάδες στο Champions League (που θα συνεχίσει να έχει 32) θα είναι μόλις 4 κάθε χρόνο... Οι περισσότερες από τις 32 ομάδες θα προέρχονται από τα πέντε - πλέον - κορυφαία πρωταθλήματα, αφού εκτός από τα τέσσερα ήδη γνωστά (Αγγλία, Ισπανία, Ιταλία και Γερμανία) αναβαθμίζεται και η συμμετοχή της Γαλλίας. Οι συμμετοχές των «28» θα είναι κλειστές, όπως ισχύει με τα συμβόλαια της Ευρωλίγκας στο μπάσκετ, κάτι που επισημοποιεί τον χαρακτήρα της κλειστής λίγκας, με σίγουρη συμμετοχή ανεξαρτήτως θέσης στο εγχώριο πρωτάθλημα.

Τα κέρδη που κρύβονται πίσω από το τρόπαιο του Champions League είναι η αιτία για τις μάχες συμφερόντων
Associated Press
Τα κέρδη που κρύβονται πίσω από το τρόπαιο του Champions League είναι η αιτία για τις μάχες συμφερόντων
Οσο για τους πρωταθλητές των χωρών από την 6η θέση της βαθμολογίας της UEFA και κάτω, όπως και τις ομάδες που δεν θα τερματίσουν στην πρώτη τετράδα των κορυφαίων πρωταθλημάτων, θα παίρνουν μέρος στη δεύτερη κατηγορία του Champions League, επίσης με 32 ομάδες, ή στην τρίτη κατηγορία, με 64 ομάδες. Σ' αυτές τις κατηγορίες θα υπάρχει υποβιβασμός και άνοδος. Στην πρώτη κατηγορία όμως - όπου φυσικά θα υπάρχει η μεγαλύτερη ροή χρημάτων - οι θέσεις ανόδου θα είναι οι μόλις τέσσερις ελεύθερες. Περισσότερες λεπτομέρειες για το αν αυτές οι κατηγορίες απλά θα «απορροφήσουν» τις υπόλοιπες διοργανώσεις (το Europa League και το Europa League 2, η εφαρμογή του οποίου αναμένεται άμεσα) προς το παρόν παραμένουν άγνωστες, όπως και ο «χάρτης» με τις ομάδες που θα έχουν συμμετοχή στη μελλοντική τρίτη κατηγορία του Champions League.
Αντιδρούν οι εγχώριες λίγκες
Οι συζητήσεις για την τελική μορφή των αλλαγών αναμένεται να συνεχιστούν τους επόμενους μήνες, ήδη όμως τα όσα σχεδιάζονται έχουν προκαλέσει τις πρώτες αντιδράσεις, κυρίως στις τάξεις των εγχώριων λιγκών της Ευρώπης, ανάμεσα στις οποίες και τους ισχυρούς συλλόγους ξέσπασε σφοδρή αντιπαράθεση.
Οι ισχυροί σύλλογοι της Ισπανίας και της Ιταλίας πιέζουν να γίνει δεκτό το πλάνο, που θα φέρει περισσότερα χρήματα στα ταμεία τους, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους ισχυρούς του γαλλικού πρωταθλήματος. Θετικοί εμφανίζονται και οι αγγλικοί σύλλογοι, η θέση των οποίων πάντως δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρη, αφού ούτως ή άλλως τα κέρδη τους είναι ήδη πολύ υψηλά, με την Premier League να υπερέχει σαφώς σ' αυτόν τον τομέα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα.
Στην αντίπερα όχθη, η μία μετά την άλλη οι εγχώριες λίγκες εκφράζουν με κάθε τρόπο την αντίθεσή τους στα σχέδια αυτά, αφού θα οδηγήσουν σε υποβάθμιση των εθνικών πρωταθλημάτων. Σημείο αιχμής της διαφωνίας αποτελεί μεταξύ άλλων η σκέψη για αγώνες Champions League τα Σαββατοκύριακα, κάτι που θα αποτελέσει το μεγαλύτερο πλήγμα στα εθνικά πρωταθλήματα.
Στο πλαίσιο των αντιδράσεων, πριν από λίγες μέρες η πολωνική λίγκα κάλεσε εκπροσώπους από 28 λίγκες - μέλη της Ευρωπαϊκής Λίγκας, με σκοπό να συζητήσουν για τις αλλαγές που προτάθηκαν για το Champions League από το 2024. Ανάμεσά τους έδωσαν το «παρών» οι λίγκες της Ισπανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Γερμανίας (που είχε ήδη εκδώσει ανακοίνωση εναντίον των σχεδιαζόμενων αλλαγών), της Ρωσίας, της Ολλανδίας και της Πορτογαλίας.
Βλέποντας τις αντιδράσεις, ο πρόεδρος της UEFA, Αλεξάντερ Tσέφεριν, προσπάθησε να «τα μαζέψει». Υποστήριξε ότι προς το παρόν πρόκειται «μόνο για ιδέες και απόψεις» και ότι η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία «είναι ανοιχτή στο διάλογο» με όλους τους εμπλεκόμενους. Δεν φαίνεται όμως να έπεισε και πολλούς από τη μεριά των ευρωπαϊκών λιγκών, που τον κατηγόρησαν πως παρόλο που προέρχεται από μια μικρή ομοσπονδία (τη σλοβενική) σύρθηκε στο «άρμα» των ισχυρών στις συζητήσεις που προηγήθηκαν.
Ας σημειωθεί πως στην Ενωση Ευρωπαϊκών Συλλόγων, αν και τυπικά αφορά όλους τους συλλόγους, ουσιαστικά την πρωτοκαθεδρία έχουν οι ισχυροί και οι περισσότερες αποφάσεις που παίρνει καθορίζονται κατά κύριο λόγο από τα δικά τους συμφέροντα.

31 Μαΐ 2019

ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ



Δεν ζούμε πια την ένταση, με την αγανάκτηση και το θυμό των πρώτων ετών της καπιταλιστικής κρίσης. Έχουμε προσαρμοστεί με τους καινούργιους όρους ζωής, αποφεύγουμε να κοιτάξουμε καταπρόσωπο τους φόβους που μας συνθλίβουν και δεχόμαστε το μοιραίο της οικονομικής εξαθλίωσης και την εξήγησή της σαν φυσικό φαινόμενο. Μαντρωμένοι από τον καπιταλισμό της Ευρώπης  μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που σαν να είμαστε κοπάδια διαχειρίζεται την εξαθλίωσή μας χωρίς να σκεφτόμαστε ούτε καν την απόδραση, γραπωνόμαστε από ψήγματα ελπίδας για τις προοπτικές μας, ενώ περιμένουμε την ώρα που θα μας διαθέσει κατά το συμφέρον της. Στο ενδιάμεσο, υπερασπιζόμενοι τα …ιερά δικαιώματα του ανθρώπου, διαμαρτυρόμαστε μ’ επικεφαλής ευαίσθητα κοριτσάκια για την κλιματική αλλαγή και ψηφίζουμε για την αντιπροσώπευσή μας σε κοινοβούλια που νομιμοποιούν αποφάσεις των καπιταλιστικών κέντρων εξουσίας.
         Κι αν βέβαια οι τάσεις της κοινωνίας και οι διεργασίες που υπάρχουν  στο κοινωνικά υποκείμενα είναι αδύνατο να εκφραστούν στο εκλογικό επίπεδο στις πραγματικές τους διαστάσεις, αφού το κοινοβουλευτικό παιχνίδι δεν είναι το βασικό πεδίο δράσης για κινήματα και αντιστάσεις, όμως ορισμένες πλευρές  των εκλογών μπορεί να έχουν σημασία και να αντικατοπτρίζουν τάσεις κι αντιλήψεις της κοινωνίας.
            Αναζητώντας την έκφραση της δυσφορίας για την εγκαταστημένη πια οικονομική λιτότητα στο εκλογικό αποτέλεσμα των εκλογών βρίσκει κανείς φασισμό και απολιτικοποίηση, όπως όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης.
Στο Ευρωκοινοβούλιο το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και οι Σοσιαλιστές και Δημοκράτες, που ιστορικά κυριαρχούσαν, δεν θα διαθέτουν πλέον την πλειοψηφία, οι φιλελεύθεροι με τους Πράσινους ενισχύθηκαν σημαντικά όπως και τα ποικιλώνυμα φυτώρια φασισμού στην Ευρώπη που καταγράφονται ως ακροδεξιά. Στα καθ’ ημάς έγινε η συνήθης μετατόπιση από το ΣΥΡΙΖΑ στη ΝΔ όπως πριν τέσσερα χρόνια είχε γίνει η αντίστροφη, από ΝΔ σε ΣΥΡΙΖΑ, σε αντικατάσταση του ΠΑΣΟΚ, ενώ οι φασίστες τσιμεντώνουν τα ποσοστά τους συνολικά σε όλους τους κλώνους τους με τις διάφορες επωνυμίες.  
Από τις προηγούμενες ευρωεκλογές, η ανάγνωση των αποτελεσμάτων χρέωνε στην οικονομική κρίση της Ευρώπης με τις ανερχόμενες και διευρυνόμενες ανισότητες την άνοδο των ποικιλώνυμων φασιστικών κομμάτων που δίνουν ελπίδες ότι θα καλύψουν τις ανησυχίες των ψηφοφόρων, με την υπόσχεση της αποκατάστασης της εθνικής κυριαρχίας στο όνομα του λαού. Για να κατανοηθεί η άνοδός τους όμως δεν αρκεί να επισημανθούν οι τρόποι με τους οποίους κάνουν πιο ελκυστικό το μήνυμά τους σε ευρύτερα τμήματα του πληθυσμού και να θεωρηθεί πως η επιτυχία τους αντικατοπτρίζει απλώς τη βούληση του λαού.
Τα ακροδεξιά κόμματα έχουν αποδείξει πως είναι σε θέση να προσαρμόσουν το μήνυμά τους για να επεκτείνουν την υποστήριξη πέρα από τη στενή βάση των οπαδών τους, που είναι αγανακτισμένοι λευκοί χριστιανοί σε επισφαλή απασχόληση με χαμηλά επίπεδα εκπαίδευσης. Κι έτσι δίνουν την εντύπωση πως απομακρύνονται από τον φασισμό, ώστε να φαίνονται νόμιμοι σε ένα φάσμα ψηφοφόρων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που θα ένιωθαν άβολα επιλέγοντας ένα ρητά ρατσιστικό κόμμα.  
Ακόμα και στα καθ’ ημάς, η Ελληνική Λύση του Κ. Βελόπουλου, όπως και η ακροδεξιά διεύρυνση της Ν.Δ προσφέρει στέγη σε τμήμα των φασιστών που δεν θέλουν να ταυτίζονται με την  εγκληματική οργάνωση της Χρυσής Αυγής, η οποία φαίνεται να παραδίδει τη φασιστική σκυτάλη σε νομιμοποιημένους πολιτικούς σχηματισμούς.
Αυτό που κάνει τα ακροδεξιά κόμματα επιτυχή είναι ακριβώς το εθνικιστικό τους μήνυμα - πιο συγκεκριμένα, οι τρόποι με τους οποίους δικαιολογούν την οικονομική εξαθλίωση ή  τον αποκλεισμό από την ευμάρεια.  Αυτό δεν συμβαίνει αποκλειστικά με κριτήρια βιολογικά (όπως χρησιμοποιούνται από φασιστικά συμβατικά ακροδεξιά κόμματα), αλλά γίνεται μέσω των πολιτικών διακρίσεων - επιδιώκοντας να αποκλείσουν όσους υποτίθεται ότι δεν υιοθετούν τις «αξίες μας», της δημοκρατίας και της ανοχής. Μέσω αυτής της πολιτικής-εθνικιστικής αφήγησης τα ονομαζόμενα ακροδεξιά κόμματα εξομαλύνουν τον αποκλεισμό, εξαφανίζοντας τις ταξικές του διαστάσεις και   προσφέροντας λύσεις στις πολλαπλές ανασφάλειες των ψηφοφόρων, χωρίς να αγγίζουν τον πυρήνα της καπιταλιστικής οργάνωσης της κοινωνίας. Χρησιμοποιούν μια ρητορική που αποκλείει μια ποικιλία πληθυσμιακών ομάδων, όπως είναι γενικά οι πρόσφυγες και μετανάστες ή οι μουσουλμάνοι με τις μαντήλες και το κοράνι,  με βάση ότι αποτελούν απειλή για την κοινωνική συναίνεση και, ως εκ τούτου, τη σταθερότητα και ευημερία. Η υιοθέτηση αυτής της μορφής του αστικού εθνικισμού, η οποία αποκλείει επί τη βάσει των ιδεολογικών και όχι βιολογικών κριτηρίων του έθνους  που ανήκουν, μπορεί  με πολλούς τρόπους να θεωρηθεί  η νέα 'συνταγή της επιτυχίας', για  τα ακροδεξιά κόμματα, η οποία τα επιτρέπει να προσελκύσουν ένα ευρύ φάσμα των κοινωνικών ομάδων με διαφορετικά κοινωνικά  υπόβαθρα και προτιμήσεις.
Κι έτσι μ’ επιτυχία  η άκρα δεξιά εκμεταλλεύεται προς όφελός της τη δυσπιστία στην ικανότητα της αριστεράς να πετύχει τους στόχους της με  την απαξίωση της  από τους  σοσιαλδημοκράτες, όπως σε μας από τον ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίπο συμπορεύτηκαν με την κυρίαρχη πολιτική στη συκοφάντηση του κομμουνιστικού λόγου  και στην εφαρμογή της οικονομικής λιτότητας. Καθώς χρεοκόπησε κάθε εναλλακτική πολιτική αφήγηση στα πλαίσια του καπιταλισμού δεν μένει άλλη εκτός απ’ αυτήν του αναβαπτίσματος κι εξυγίανσης του φασισμού Κι έτσι η άνοδός φασιστικών κομμάτων διευκολύνει την κυρίαρχη τάξη, όπως φαίνεται από την αυξανόμενη συναίνεση κι άλλων κομμάτων  πως για να τα υπερκεράσουν και να έχουν εκλογικά κέρδη θα πρέπει να τα μιμηθούν.
Η καπιταλιστική κρίση έχει σίγουρα μεγάλη σημασία στη δημιουργία του κατάλληλου κλίματος για να ανθίσουν ακροδεξιά –φασιστικά   πολιτικά κόμματα. Μπορεί να είναι καταλύτης σ’ αυτή τη διαδικασία, όμως δεν αρκεί από μόνη της για τον εκφασισμό της κοινωνίας. Οι σπόροι του αυταρχισμού, του εθνικισμού, του ρατσισμού, τη ξενοφοβίας είχαν φυτευτεί από την κυρίαρχη εξουσία στις αστικές δημοκρατίες πολύ πριν από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης πριν από μια δεκαετία. Αποκλείοντας κάθε διέξοδο από τον καπιταλισμό που φρόντισε γι’ αυτό εδώ και δεκαετίες με τη συκοφάντηση κι απαξίωση της κομμουνιστικής προοπτικής και εξίσωσή της με το φασισμό γίνονται ελκυστικά τα ακροδεξιά κόμματα. Και η απειλή που μακροπρόθεσμα αποδεικνύεται επικίνδυνη είναι η προοπτική μεγάλων τμημάτων του πληθυσμού σ’ όλη την Ευρώπη να συνηθίσουν σταδιακά στις αντιδημοκρατικές, αυταρχικές και  βίαιες συμπεριφορές της εξουσίας. Ο φασισμός με τις νέες μορφές του νομιμοποιείται.

Ερμηνεύοντας το αποτέλεσμα των εκλογών


Στο κέντρο ενός στροβιλισμού διασημότητας και  πλούτου, ένας κόσμος παράγωγος του καπιταλισμού. Όλοι αυτοί  που οι ίδιοι και τα έργα τους είναι προορισμένα να εξαφανιστούν, μόνο λαχταρούν μια ώρα υπερδύναμης στο μικρό τους κύκλο ή στο λίγο μεγαλύτερο, που μεταφράζεται με κυριαρχία στην οικονομία, είναι εκείνοι που επιχαίρουν για το αποτέλεσμα των εκλογών. Θριαμβολογούν τώρα για την ήττα του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα κι αν πριν είχαν  αποδεχτεί τη νίκη του, επειδή σκοπίμως την ταυτίζουν με την ήττα της αριστεράς, για να αναδείξουν  τη ΝΔ του Κ. Μητσοτάκη με τους ενσωματωμένους κλώνους των φασιστών,  κρατώντας όμως  αποστάσεις από τη Χρυσή Αυγή, όχι όμως και τόσο από την νέα της παραφυάδα, το κόμμα του Κ. Βελόπουλου. Και συμπληρωματικά, οι  υπερεπαναστάτες που χαίρονται για την καθήλωση των εκλογικών ποσοστών του ΚΚΕ, γιατί δεν είναι αρκούντως επαναστατικό, χωρίς να έχουν κουνηθεί από καναπέδες, πληκτρολόγια κι έδρες, φτύνοντας έναν κόσμο που αγωνίζεται εν μέσω χλεύης, αδιαφορίας κι απαξίωσης.

Κι όλοι αυτοί που έχουν χάσει κάθε δεσμό με την πραγματική ζωή, που δεν καταλαβαίνουν πια τίποτε κι εξακολουθούν να ρητορεύουν, να διαπληχτίζονται, να διατάζουν, δίχως να βλέπουν πως ο κόσμος τους έχει σαπίσει, μέσα στην αγιάτρευτη πλάνη και την κενότητα ενός περιβάλλοντος όπου γίνεται  θρησκεία ο υπέρτατος ατομικισμός. Και θέλουν να πιστεύουν πως είναι ανεξάρτητοι, ενώ μηρυκάζουν τον ίδιο ιδεολογικό χυλό χρόνια τώρα. Και αγωνίζονται  να κρύψουν κάτω από μια αλαζονεία ελεύθερης εκλογής την προσαρμογή τους κάθε φορά στην κυρίαρχη πολιτική (Ν.Δ, ΣΥΡΙΖΑ, ή όποια άλλη ονομασία, όλα στην υπηρεσία των κυρίαρχων κέντρων του καπιταλισμού) όπου από υπολογισμό η λιποψυχία έχουν υποταχθεί. Και κάπως έτσι εκπορνεύεται το πνεύμα και η συνείδηση, που πουλιέται σ’ αυτόν που υπόσχεται τα περισσότερα. Όχι για να εξασφαλιστεί η επιβίωση, αλλά για ευμάρεια και προβολή.
Και αυτοί δεν είναι οι απελπισμένοι και περιφρονημένοι που μεροδούλι-μεροφάι προσπαθούν να επιβιώσουν, κουρασμένοι και απελπισμένοι, εγκλωβισμένοι στη μέγγενη του καπιταλισμού που αρπάχτηκαν από τις ψεύτικες υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ πριν τέσσερα χρόνια, της ΝΔ τώρα.
Και κάπως έτσι η υποστήριξη των ακροδεξιών και φασιστών έχει διευρυνθεί, όχι μόνο λόγω των ευρέων συνθηκών ανασφάλειας  και της δυσπιστίας μεγάλου τμήματος του πληθυσμού προς ό,τι θεωρείται αριστερά, μετά τη σύμπραξη της σοσιαλδημοκρατίας στην εφαρμογή των πολιτικών λιτότητας. Αλλά και γιατί δεκαετίες τώρα ο κυρίαρχος λόγος, με την αρωγή των ΜΜΕ, αφού επικεντρώθηκε στον ατομικισμό των παντός είδους δικαιωμάτων, αφού συμπεριέλαβε κάτω από την ετικέτα του ολοκληρωτισμού, ταυτίζοντάς τα, ναζισμό και κομμουνισμό, αφού νομιμοποίησε τον καπιταλισμό ως φυσικό σχεδόν φαινόμενο, διαμόρφωσε το ιδεολογικό περιβάλλον υποδοχής του φασισμού, αρκεί να παίρνει διαφορετικά ονόματα που να μην τον ταυτίζουν με τον ηττημένο φασισμό του β΄ παγκοσμίου πολέμου.
Τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών στη χώρα μας  είναι ενδεικτικά για τη νέα ισορροπία της πολιτικής κατάστασης που επιδιώκεται.  Ο ΣΥΡΙΖΑ εκτέλεσε την αποστολή που ανέλαβε προς όφελος του  καπιταλιστικού  συστήματος κι ήταν πολύ μεγαλύτερη και πολύ πιο ουσιαστική από την εφαρμογή της πολιτικής των μνημονίων. Κατάφερε την πλήρη απαξίωση και δυσφήμιση της έννοιας της αριστεράς. Τα κατάφερε μάλιστα τόσο καλά, με τέτοια καπατσοσύνη κολυμπούσε  μέσα σ’ ένα συμβιβασμό σκέψεων και πράξεων, που όλα να ισοπεδώνονται, αριστεροί και φασίστες όλα ένα ανακάτωμα. Και χρησιμοποίησε σύμβολα και ιδέες της αριστεράς σα δόλωμα για να ψαρέψει πελατεία στα θολά νερά,  βρωμίζοντάς τα κι απαξιώνοντάς τα.  Με την ψευδώνυμη αριστερή πολιτική του κατάφερε ν’ απαξιώσει κάθε αριστερή προοπτική στην πολιτική ζωή, οδηγώντας σε πολιτικές ευκαιρίες ακροδεξιές επιλογές. Και σ’ αυτό το ενοποιημένο ανακάτωμα, που ο ΣΥΡΙΖΑ έβαλε την σφραγίδα του, παγιώθηκε η ρευστότητα της μεταμνημονιακής πολιτικής ζωής. Εννιά χρόνια μνημόνια και η ΝΔ με τους κλώνους  του φασισμού που εκκολάπτει στους κόλπους της έχει διασωθεί, ενώ οι φασίστες, με τις παραφυάδες τους, έχουν τσιμεντώσει ως πολιτική δύναμη τα ποσοστά τους,  καθώς  η διάχυσή τους στην κοινωνία εξαπλώνεται όλο και περισσότερο.
Από την άλλη, τα καθηλωμένα και μειούμενα ποσοστά του ΚΚΕ γεμίζουν με ευφορία όχι μόνο επαγγελματίες πρωταγωνιστές της πολιτικής, που φιλονικούν για τους ρόλους τους στο πολιτικό σκηνικό, αλλά και πολλούς από τους κομπάρσους που επιδιώκουν θέση πρωταγωνιστή, είτε είναι  όψιμοι υπερεπαναστάτες είτε  παραδοσιακοί αντικομμουνιστές, όπως και μεγάλη πλειοψηφία από τα βουβά πρόσωπα που αποδέχονται το πλάτεμα της φυλακής τους και τις καινούργιες αλυσίδες που τους υποδουλώνουν με νέο τρόπο. Και ενώ κανείς τους δεν παραδέχεται, στα πλαίσια της… πολυφωνικής αστικής δημοκρατίας, πως θα τους  ήταν πιο βολικό να έλειπε το Κομμουνιστικό Κόμμα, όλων όμως οι απόψεις συγκλίνουν στην απαξίωσή του.
Η κύρια κατεύθυνση του κυρίαρχου λόγου με προοδευτικό πρόσημο μας γυρίζει πίσω, στην εποχή που ο τρόπος οργάνωσης της κοινωνίας δεν μπορούσε να ερευνηθεί επιστημονικά, που δεν ήταν στόχος η ερμηνεία της με βάση τους υλικούς όρους παραγωγής και όχι με βάση  ιδεαλιστικά σχήματα. Τότε που  η μελλοντική προοπτική  της κοινωνίας έπαιρνε τη μορφή ενός ασαφούς ουτοπικού οράματος ως αντικείμενο μιας συλλογικής επιθυμίας, η οποία εξέφραζε τα καλύτερα συναισθήματα όλων γενικά των ανθρώπων –γενικά και αόριστα, εκτός τόπου και χρόνου. Κι έτσι  η κομμουνιστική προοπτική να θεωρείται ξεπερασμένη, στηριγμένη σ’ ένα σύνολο από παραδοχές, όπως τη χειραφέτηση των εργαζομένων, που ο σύγχρονος καπιταλισμός διεκδικεί ότι κατέρριψε μέσα στη σιγουριά του πως και το μέλλον του ανήκει.
Και συνεπώς, το ΚΚΕ να επιβιώνει μεν, γιατί η αστική δημοκρατία είναι μεγάθυμη, μέσα όμως σ’ ένα ιδιότυπο περιθώριο για να μη μπορεί να ενοχλεί. Γι’ αυτό και γίνεται το επίκεντρο κριτικής με προτάσεις και παραινέσεις, ιδιαίτερα για λανθασμένους χειρισμούς της ηγεσίας,  που πολλές απ’ αυτές συναγωνίζονται σε πειστικότητα τις κακοήθειες μιας κριτικής επί προσωπικού. Κι όλοι το περιμένουν στη γωνία να ανακαλύψουν το  παραμικρό στραβοπάτημα, για να του χρεώσουν κάθε αποτυχία σχετικά με το μέλλον του προοδευτικού κινήματος, τις εξελίξεις στην ΕΕ των εργαζομένων, την τιμή της πατρίδας, τη δόξα του παρελθόντος και άλλα τινά γενικά που σχετίζονται με τις τύχες…όλου του κόσμου. Για να καταλήξει,  χωρίς επιρροή, με αμηχανία στρατηγικής και με λίγα όπλα που μπορεί όπως όπως να μαζέψει, συνεχώς ν’ απολογείται. Και κανείς να μην τολμά να αναφέρεται σε κομμουνιστικό φρόνημα, παρά μόνο όσο αφορά στο παρελθόν και η βαθιά πίστη  και η αμείωτη αφοσίωση των παλιών αγωνιστών να θεωρείται  για άλλες εποχές. Ώστε τελικά να αποδώσει ο βομβαρδισμός μας, δεκαετίες τώρα από συντηρητική δεξιά και σοσιαλδημοκράτες, για απαράδεκτες καταστάσεις  που συνέβαιναν στις κομμουνιστικές χώρες. Η δυσφήμιση του κομμουνισμού ήταν πρόσχημα και χρυσή ευκαιρία για καταγγελία της κομμουνιστικής προοπτικής, για να στερήσει από κάθε κομμουνιστή το δικαίωμα να ασκεί κριτική στον καπιταλισμό. Γι’ αυτό κι επιστρατεύεται τέτοια πληθώρα και ποικιλία μέσων εδώ και στην Ευρώπη για την κατεδάφιση του κομμουνιστικού λόγου,  ακόμα κι όταν τα κομμουνιστικά κόμματα είναι διαλυμένα ή με συρρικνωμένη την εκλογική τους δύναμη, για να μην αποκτήσει ξανά επιρροή κανένα κομμουνιστικό κόμμα.
Γιατί όσο υπάρχει το κομμουνιστικό κόμμα, πάντα ανοίγονται πεδία όπου τα περιθώρια παρέμβασής του μπορεί να  είναι καθοριστικά και μπορούν ν’ ανοίξουν δρόμους ευρείς για να πορευτούν μαζί του οι εξαθλιωμένοι κι απελπισμένοι της καπιταλιστικής επίθεσης. Αυτοί που εγκλωβισμένοι στην καπιταλιστική προοπτική χτυπούν πάνω στα τείχη των διαφόρων κομμάτων, ακολουθώντας οδηγίες του κυρίαρχου λόγου σ’ ένα φαύλο κύκλο. Σε μια περιστροφή από  Ν.Δ. σε ΠΑΣΟΚ, από εκεί σε ΣΥΡΙΖΑ που αντικατέστησε το ΠΑΣΟΚ και μετά επιστροφή στη ΝΔ με εναλλακτικές διάφορους κλώνους και φασίστες.
Παρόλα όμως τα περισπούδαστα και πολυμήχανα τεχνάσματα που η κυρίαρχη ιδεολογία τις τελευταίες δεκαετίες παρήγαγε ακατάπαυστα για να την απαξιώσει, η κομμουνιστική ιδεολογία εξακολουθεί παρά ταύτα να σημαίνει κίνδυνο για τον καπιταλισμό. Για να ησυχάσει πρέπει να εξαφανιστεί ολοκληρωτικά από το πολιτικοκοινωνικό πεδίο, να περιέλθει το πολύ-πολύ στο περιθώριο των σπουδαστηρίων. Το κομμουνιστικό κόμμα, αν επιβιώνει, να ασχολείται με υποθέσεις καθαρά ιδιωτικές, να περιοριστεί στην αξιοπρέπεια της προσωπικής στάσης του καθενός που το υποστηρίζει και κάθε πολιτική του πρόταση να αναγνωρίζει μόνο  αυτήν την πραγματικότητα. Κι έτσι η κυρίαρχη τάξη διαβρώνοντας τις κοινωνικές σχέσεις, αποτρέποντας κάθε δυνατότητα οργάνωσης της εργατικής τάξης  ν’ αποδυναμώνει τους δυνάμει αντιπάλους της, ώστε να μην υπάρχει το αντίπαλο δέος και το αδιέξοδο να μας καταπίνει χωρίς αντίσταση.
Και ύστερα… δημοκρατικά ν’ ανοίγεται συζήτηση για την άνοδο του φασισμού και την αποπολιτικοποίηση της πολιτικής ζωής!

Ευρωεκλογές 2019: Τρίτο κόμμα με ποσοστό 14,97% το ΚΚΕ στους έλληνες του εξωτερικού Από nikos

Τρίτο κόμμα με ποσοστό 14,97% αναδείχθηκε το ΚΚΕ στις ευρωεκλογές με βάση το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στους έλληνες του εξωτερικού. 
Σύμφωνα με τα επίσημα αποτελέσματα του υπουργείου εσωτερικών, η Νέα Δημοκρατία συγκέντρωσε 33,89% και ο ΣΥΡΙΖΑ 15,28%. Το Κίνημα Αλλαγής συγκέντρωσε 8,58%, το Ποτάμι 4,95%, η ναζιστική Χρυσή Αυγή 3,58% και το ΜεΡΑ25 του Βαρουφάκη 3,25%.
Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕγια το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών στις κάλπες του εξωτερικού, αναφέρει:  
«Με την ολοκλήρωση της καταγραφής του εκλογικού αποτελέσματος, θα θέλαμε να χαιρετίσουμε ιδιαίτερα τους Έλληνες που ψήφισαν στο εξωτερικό, οι οποίοι ανέδειξαν το ΚΚΕ σε τρίτη δύναμη, με ποσοστό 14,09% και με μικρή διαφορά από το δεύτερο κόμμα.
Χαιρετίζουμε τα νέα παιδιά, επιστήμονες και άλλους εργαζόμενους, που στα χρόνια της κρίσης αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα για να εργαστούν στο εξωτερικό σε δύσκολες συνθήκες. Τους φοιτητές και τις φοιτήτριες που συνεχίζουν τις σπουδές τους στο εξωτερικό. Αλλά και τους μετανάστες και πολιτικούς πρόσφυγες προηγούμενων δεκαετιών, με τους οποίους το ΚΚΕ διατηρεί ακατάλυτους δεσμούς.
Οι Έλληνες που ζουν, δουλεύουν και σπουδάζουν στο εξωτερικό μπορούν να δουν χειροπιαστά ότι ο σημερινός αντιλαϊκός δρόμος ανάπτυξης, που τους έδιωξε από την Ελλάδα δεν διαφέρει απ’ την κατάσταση που συναντούν και σε άλλες χώρες, αφού η επίθεση είναι ενιαία. Είναι επίσης η απόδειξη ότι η χώρα μας διαθέτει ένα σημαντικό, αξιόλογο, ικανό επιστημονικό και εργατικό δυναμικό, που θα μπορούσε με μια διαφορετική κοινωνική και οικονομική οργάνωση να αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη προς όφελος των πολλών και όχι των λίγων.
Το ελπιδοφόρο εκλογικό αποτέλεσμα του ΚΚΕ στις εκλογές των Ελλήνων του εξωτερικού μεταφέρει ενθουσιασμό και αισιοδοξία για την ενίσχυση του ΚΚΕ στις βουλευτικές εκλογές».

Έκθεση καταπέλτης του ΟΗΕ: Ο καπιταλισμός καταδικάζει τους λαούς στην πείνα και καταστρέφει το περιβάλλον.

 Επιμέλεια Πάνος Αλεπλιώτης //
Η έκθεση του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ σχετικά με το δικαίωμα του ανθρώπου στην τροφή προειδοποιεί ότι η σημερινή γεωργία μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικά για το περιβάλλον προβλήματα στο μέλλον.
Η 24σέλιδη έκθεση-καταπέλτης, θεωρεί ότι το ισχύον οικονομικό σύστημα, με τις ιδιωτικές εταιρείες και τα φυτοφάρμακα, οδηγεί σε καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον και τους ανθρώπους.
geneticallymodifiedfood

Για να καταπολεμηθεί η πείνα και να εξασφαλιστεί ο εφοδιασμός του πληθυσμού με τρόφιμα απαιτείται ένα εντελώς νέο σύστημα, καταλήγει η έκθεση.

200.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από τα φυτοφάρμακα

Οι ειδικοί που συνέταξαν την έκθεση προειδοποιούν για την χρήση των φυτοφαρμάκων. Η έκθεση εκτιμά ότι περίπου 200.000 άτομα ετησίως πεθαίνουν, αποτέλεσμα της χρήσης φυτοφαρμάκων. Στην χειρότερη μοίρα βρίσκονται οι χώρες με ανεξέλεγκτα ελεύθερο εμπόριο και λιγότερους κανόνες γύρω από τα φυτοφάρμακα. Η πλειοψηφία αυτών των χωρών είναι αναπτυσσόμενες. Οι διαφορές στους κανονισμούς μεταξύ των χωρών σε όλο τον κόσμο είναι μεγάλες. Οι χώρες της ΕΕ είναι εκείνες που έχουν τους αυστηρότερους κανονισμούς και το λιγότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον και στην ανθρώπινη υγεία. Αυτό όμως δεν βοηθάει τους καταναλωτές, αφού η πλειοψηφία των αγροτικών προϊόντων προέρχονται από εισαγωγές από τις αναπτυσσόμενες χώρες!

Το οικονομικό σύστημα είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο

Η έκθεση αναφέρει ότι το οικονομικό σύστημα είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για να θρέψει τον πληθυσμό του κόσμου και να αναπτύξει μια αειφόρο γεωργία. Οι μεγάλες επιχειρήσεις ισχυρίζονται ότι τα φυτοφάρμακα και οι γενετικά τροποποιημένες καλλιέργειες(αυτές δηλαδή που παράγουν τα μεταλλαγμένα τρόφιμα) θα οδηγήσουν στην παραγωγή επαρκών προϊόντων για τον επισιτισμό του παγκόσμιου πληθυσμού. Η έκθεση αποκαλύπτει ότι αυτά είναι μύθος και αποδεικνύει ότι τα φυτοφάρμακα δεν οδηγούν σε μεγαλύτερη παραγωγή προϊόντων στην γεωργία. Άλλωστε παράγονται σήμερα τρόφιμα που επαρκούν για 9 δισεκατομμύρια ανθρώπους, περισσότερο δηλαδή από αρκετά για να θρέψουν τον πληθυσμό των περίπου 7 δισεκατομμυρίων ανθρώπων της γης. Η χρήση των φυτοφαρμάκων οδηγεί αντιθέτως σε καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον και ιδιαιτέρως για τα άτομα που εργάζονται στον τομέα της γεωργίας. Προκαλεί καρκίνους, υπογονιμότητα, τερατογεννέσεις και άλλες αρρώστιες.

Παιδιά και έγκυες γυναίκες διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο

Τα παιδιά και οι έγκυες γυναίκες υποφέρουν περισσότερο από τις συνέπειες των φυτοφαρμάκων. Είτε λόγω της κατανάλωσης τροφίμων που καλλιεργούνται με ισχυρά φυτοφάρμακα είτε λόγω κατοίκησης κοντά στις καλλιέργειες. Υπάρχουν παραδείγματα θανάτων παιδιών που καταναλώνουν τρόφιμα με υψηλά επίπεδα παρασιτοκτόνων. Τα παραδείγματα που αναφέρονται είναι ότι 23 παιδιά πέθαναν στην Ινδία το 2014 και 39 στην Κίνα το 2013, λόγω των υψηλών επιπέδων των φυτοφαρμάκων στα τρόφιμα.

Δεν βοηθά το πλύσιμο των τροφίμων

Η έκθεση δείχνει επίσης ότι τις περισσότερες φορές δεν βοηθά το πλύσιμο των τροφίμων πριν από το μαγείρεμα για να μειώσει τα επίπεδα των φυτοφαρμάκων. Η πλειοψηφία των φυτοφαρμάκων εισχωρεί στο φυτό από τις ρίζες, και άρα το πλύσιμο στην επιφάνεια δεν έχει νόημα. Οι καλλιέργειες που βρίσκονται εκτεθειμένες σε περισσότερα φυτοφάρμακα δεν είναι αυτές που καταναλώνονται από τον ίδιο τον παραγωγό και την τοπική κοινωνία, αλλά κυρίως αυτές που καλλιεργούνται για εμπορική χρήση και εξαγωγές. Το φοινικέλαιο και η σόγια είναι τα προϊόντα ψεκάζονται με πιο ισχυρά φάρμακα από όλες τις καλλιέργειες.Τα μεταλλαγμένα τρόφιμα που παράγονται από τις γενετικά τροποποιημένες καλλιέργειες προβάλλονται από τις μεγάλες εταιρείες σαν μια πιο φιλική περιβαλλοντική επιλογή, αλλά η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι σύμφωνα με τις μέχρι τώρα μελέτες δεν υπάρχει καμία υποστήριξη για αυτό τον ισχυρισμό και ότι αντίθετα υπάρχει ανάγκη για περισσότερη έρευνα.

Τα γενετικά τροποποιημένα φυτά παράγουν φυτοφάρμακα από μόνα τους!

Ο λόγος που οι γενετικά τροποποιημένες καλλιέργειες θεωρούνται φιλικότερες για το περιβάλλον είναι ότι δεν ψεκάζονται με φυτοφάρμακα. Τα φυτά όμως είναι τροποποιημένα σε βαθμό που να μπορούν να παράγουν τα ίδια φυτοφάρμακα τα οποία έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, σύμφωνα με την έρευνα.

Οι μεγάλες επιχειρήσεις καθορίζουν την νομοθεσία των χωρών

Ένα παράδειγμα που αναφέρεται στην έκθεση είναι οι φυτείες μπανάνας στην περιφέρεια Νταβάο των Φιλιππίνων στη δεκαετία του 1980. Το φυτοφάρμακο DCBP που χρησιμοποιήθηκε στην περιοχή προκάλεσε καρκίνο, αυξημένη στειρότητα και άλλες ασθένειες. Οι τοπικές αρχές επέλεξαν να απαγορεύσουν το DCBP. Οι μεγάλες εταιρείες όμως πίεσαν την κυβέρνηση, η οποία επέλεξε να ακυρώσει την απαγόρευση..

Τρία μονοπώλια κατέχουν το 65% της αγοράς φυτοφαρμάκων

Στην σημερινή παγκοσμιοποιημένη οικονομία, υπάρχουν τρεις εταιρείες που αντιπροσωπεύουν το 65% της παγκόσμιας παραγωγής των φυτοφαρμάκων: Η MonsantoBayer, η DowDupont και η Syngenta & ChemChina. Οι εκπρόσωποι αυτών των μεγάλων εταιριών χρησιμοποιούν δικές τους μελέτες με εξαγορασμένους επιστήμονες για να ασκήσουν πίεση στις κυβερνήσεις ώστε να αποφύγουν την απαγόρευση ή την θέσπιση πιο αυστηρών κανονισμών για την χρήση των φυτοφαρμάκων. Πιέζουν τις κυβερνήσεις, ιδιαίτερα των αναπτυσσόμενων χωρών, να αποφύγουν την απαγόρευση ή και κανονισμούς γύρω από τα φυτοφάρμακα. Είναι εύλογο, αφού τα προϊόντα τους θα εξαχθούν στις αναπτυγμένες χώρες. Οι μελέτες αυτές αμφισβητούνται συχνά από την επιστημονική κοινότητα

Ο καπιταλισμός δεν μπορεί και δεν θέλει

Τα συμπεράσματα των ειδικών επιστημόνων επαναλαμβάνονται αρκετές φορές στo κείμενo της έκθεσης και καταλήγουν πως το υπάρχουν σύστημα δεν μπορεί να λύσει ούτε το πρόβλημα της πείνας ούτε να προστατεύσει το περιβάλλον. Αντίθετα επιδεινώνει την υγεία και φέρνει σε κίνδυνο την ζωή των ανθρώπων, καταστρέφει το περιβάλλον και καταδικάζει, παρά την πληθώρα παραγωγής τροφίμων, δισεκατομμύρια ανθρώπους στην πείνα και στην εξαθλίωση. Ο θεός του είναι το κέρδος και μπροστά σε αυτό όλα τα άλλα δεν έχουν καμιά αξία, ούτε η ζωή και η υγεία των ανθρώπων ούτε και το περιβάλλον.

Τρία Μνημόνια = 173,6 δις βάρη!

23 Aπρίλη 2010. Συμπληρώθηκαν 9 χρόνια από τότε που από το Καστελόριζο, με φόντο τις βαρκούλες που αρμενίζανε, ο Γιώργος Παπανδρέου ανακοίνωνε την είσοδο της χώρας στον ατέλειωτο Γολγοθά των μνημονίων.
Από  τότε μέχρι σήμερα έχουν – ανάμεσα στα άλλα – συμβεί και αυτά:
    Στην έκθεση που παρουσίασε πριν από λίγες μέρες το ΙΜΕ της ΓΣΕΒΕΕ ανάμεσα στα άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία υπάρχει και ένα εύρημα εξαιρετικής κατά τη γνώμη μας σημασία. Έχει να κάνει με την αποτίμηση και αποτύπωση της λεγόμενης «δημοσιονομικής προσαρμογής (σσ: τα βάρη, δηλαδή, που στην ουσία επωμίστηκε ο ελληνικός λαός) κατά πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής»  (σσ: δηλαδή κατά κάθε μνημόνιο ξεχωριστά).
Τι προκύπτει:
  • Σύμφωνα με την έκθεση το πρώτο Μνημόνιο επέφερε βάρη ύψους 22,5 δισ. ευρώ.
  • Στην συνέχεια ήρθε το δεύτερο Μνημόνιο για να… διορθώσει τα του πρώτου. Και τι έκανε; Στα προηγούμενα πρόσθεσε επιπλέον βάρη ύψους 27 δισ. ευρώ με αποτέλεσμα η επιβάρυνση του δεύτερου Μνημονίου να ανέλθει 47 δισ. ευρώ.
Με άλλα λόγια πρώτο και δεύτερο Μνημόνιο επέφεραν αθροιστικά βάρη στις πλάτες του λαού ύψους 69,260 δισ. ευρώ.
  • Και έπειτα, από εκεί που όλα αυτά θα τέλειωναν «σε ένα νόμο με ένα άρθρο», ήρθε και το τρίτο Μνημόνιο που στα προηγούμενα ήρθε να προσθέτει και νέα βάρη, αυτή τη φορά ύψους 39,9 δισ. ευρώ, ανεβάζοντας έτσι τον λογαριασμό στα 104 δισ. ευρώ.
  • Σωρευτικά, λοιπόν, εκείνο που προκύπτει είναι ότι τα 3 Μνημόνια (που το κάθε επόμενο όχι μόνο κουβαλούσε τα μέτρα του προηγούμενου αλλά πρόσθετε σε αυτά και τα νέα κάθε φορά μέτρα) επέφεραν την περίοδο 2010-2019 μια «προσαρμογή» στις τσέπες και στις πλάτες του ελληνικού λαού της τάξης των 173,6 δισεκατομμυρίων!
Με το τελευταίο, μάλιστα, το… «αριστερό» Μνημόνιο, να ισοδυναμεί με το  60% της συνολικής «προσαρμογής»!


    Και το ερώτημα που τίθεται, τόσο προς αυτούς που έφεραν, ήδη, την «έξοδο» από τα Μνημόνια, όσο και προς τους άλλους που υπόσχονται ότι εκείνοι θα φέρουν την «έξοδο» από τα Μνημόνια, είναι τούτο: Τα 173,6 δισ. ευρώ πότε θα τα φέρουν;

Με τα ίδια κριτήρια και στον β' γύρο


Σε Πάτρα, Πετρούπολη, Καισαριανή, Χαϊδάρι και Ικαρία, όπου στον β' γύρο των δημοτικών εκλογών οι πέντε κομμουνιστές δήμαρχοι διεκδικούν την επανεκλογή τους, το δίλημμα είναι καθαρό πάνω από την κάλπη της Κυριακής, όπως ήταν και στον πρώτο γύρο: Θα συνεχίσουν αυτοί οι πέντε δήμοι να έχουν αγωνιστική δημοτική αρχή, στήριγμα στις αγωνίες, στις διεκδικήσεις και τα συμφέροντα του λαού, απέναντι στην πολιτική που συνθλίβει εργατικά δικαιώματα και λαϊκές ανάγκες, για τα συμφέροντα και τα κέρδη του κεφαλαίου, απέναντι στα διάφορα σχέδια επιχειρηματικών ομίλων;
'Η θα ενισχυθούν οι δυνάμεις εκείνες που εξειδικεύουν και υλοποιούν στους δήμους την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ και των κυβερνήσεών της, των κομμάτων που μας έφεραν έως εδώ, ενισχύοντας για παράδειγμα την ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών και τη βαριά φορολόγηση του λαού, παίζοντας κομβικό ρόλο στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και στην επέκταση της ευελιξίας, στηρίζοντας επιχειρηματικά σχέδια που ανοίγουν νέα πεδία κερδοφόρας δράσης για ισχυρά οικονομικά συμφέροντα, σε βάρος των πραγματικών αναγκών των εργαζομένων, των αυτοαπασχολούμενων, της νεολαίας;
* * *
Θα παραμείνουν στο τιμόνι αυτών των δήμων διοικήσεις που αποκάλυψαν, ενημέρωσαν και πάλεψαν να μπουν εμπόδια στους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς κυβέρνησης - ΕΕ; Αγωνιστικές δημοτικές αρχές στο πλευρό σωματείων και φορέων που παλεύουν για αυξήσεις στους μισθούς και Συλλογικές Συμβάσεις, ενάντια σε απολύσεις, για Υγεία και Παιδεία στο ύψος των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, ενάντια στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής, που προκαλεί συνολικά η πολιτική στήριξης των κερδών του κεφαλαίου, όπως γίνεται με τη διαχείριση των σκουπιδιών ή με την παράδοση δασών και ακτών στα επιχειρηματικά συμφέροντα;
Δημοτικές αρχές που απειθάρχησαν στην πολιτική της ΕΕ και των κυβερνήσεων, προκειμένου να δώσουν ανάσες στον λαό, να αξιοποιήσουν ελεύθερους χώρους υπέρ των λαϊκών αναγκών, να εμποδίσουν αντιλαϊκές εξελίξεις, να ανακουφίσουν από τη φοροληστεία και τα ανταποδοτικά τέλη; Δημοτικές αρχές που αρνούνται οι περιοχές τους να φιλοξενούν υποδομές για τους επικίνδυνους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς ΗΠΑ και ΝΑΤΟ, στηρίζουν τους λαϊκούς αγώνες ενάντια στην εμπλοκή στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς;
'Η θα ενισχύσει με την ψήφο του ο λαός αυτούς που βρίσκονται απέναντί του, τους υποψηφίους των ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΚΙΝΑΛ και τα συμπληρώματά τους, που υπηρετούν τον ίδιο αντιλαϊκό σχεδιασμό; Που σε δήμους και Περιφέρειες παίζουν ρόλο «μάνατζερ» ισχυρών επιχειρηματικών συμφερόντων, στηρίζουν την πολιτική εμπορευματοποίησης των λαϊκών αναγκών, ξεκινώντας από την ανταποδοτικότητα στις υπηρεσίες των ίδιων των δήμων; Που στηρίζουν τη λογική της ατομικής ευθύνης και του «πλήρωνε για να 'χεις», είτε μιλάμε για στοιχειώδεις κοινωνικές υπηρεσίες στους δήμους, είτε για την προστασία της περιουσίας, ακόμα και της ζωής του λαού από τις φυσικές καταστροφές;
* * *
Μ' αυτά τα κριτήρια πρέπει να φτάσουν έως την κάλπη οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα την Κυριακή στους πέντε δήμους. Να δώσουν με σιγουριά και αποφασιστικότητα την ψήφο τους στη «Λαϊκή Συσπείρωση», να επανεκλέξουν τους πέντε κομμουνιστές δημάρχους. Να δώσουν δύναμη στο ΚΚΕ, στέλνοντας μήνυμα με μεγάλη βαρύτητα και ευρύτερη πολιτική σημασία. Τα ίδια κριτήρια ισχύουν όμως στους δήμους και τις Περιφέρειες όπου μεθαύριο Κυριακή αναμετρούνται υποψήφιοι των άλλων συνδυασμών και κομμάτων, χωρίς τη συμμετοχή υποψηφίων του ΚΚΕ.
Ο λαός δεν έχει κανέναν λόγο και κανένα συμφέρον να δώσει άλλοθι με την ψήφο του στην επόμενη διοίκηση, όποια κι αν είναι, που θα συνεχίσει την ίδια αντιλαϊκή πολιτική. Να μην παγιδευτεί στις κάλπικες διαχωριστικές γραμμές που χαράσσουν προεκλογικά οι υποψήφιοι του β' γύρου, γιατί αμέσως μετά τις εκλογές μαζί θα συνεχίσουν το ίδιο αντιλαϊκό βιολί μειοψηφία και πλειοψηφία.
Το έχει αποδείξει η στάση τους στις Περιφέρειες και τους δήμους, στην ΚΕΔΕ και στην ΕΝΠΕ, όπου συναινετικά στηρίζουν τις κατευθύνσεις της ΕΕ και της κυβέρνησης, που εξειδικεύουν την αντιλαϊκή πολιτική και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του κεφαλαίου σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Τα κόμματά τους, άλλωστε, ψήφισαν μαζί μνημόνια, συμμετείχαν σε κυβερνήσεις συνεργασίας και είναι έτοιμα να το ξανακάνουν, αν οι συνθήκες το επιβάλλουν.
* * *
Να μη δώσει το δικαίωμα ο λαός στους υποψηφίους των ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΚΙΝΑΛ και των άλλων να περιφέρουν την ψήφο του ως επιβράβευση της αντιλαϊκής τους πολιτικής, ως συγχωροχάρτι στα κόμματά τους για όσα έκαναν σε βάρος του έως τώρα, μέσα και από την Τοπική Διοίκηση. Να στείλει μήνυμα χειραφέτησης από τα διλήμματα και τις κάλπικες υποσχέσεις, να προσπεράσει τις παγίδες και τις ψεύτικες διαχωριστικές γραμμές, καταδικάζοντας με κάθε τρόπο την αντιλαϊκή τους πολιτική, ψηφίζοντας «άκυρο» ή «λευκό».
Αυτή είναι η μόνη επιλογή που μπορεί να κάνει τη διαφορά και στον β' γύρο, να αφαιρέσει δύναμη από την «αντιλαϊκή συμπολίτευση» που συγκροτούν σε δήμους και Περιφέρειες τα κόμματα και οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου, να δημιουργήσει προϋποθέσεις, ώστε από καλύτερες θέσεις να παλέψει ο λαός την επόμενη μέρα. Και, κυρίως, να αποτελέσει αυτή η επιλογή εφαλτήριο για ακόμα πιο μαχητική, μαζική στράτευση και συμπόρευση με το ΚΚΕ, μπροστά στις βουλευτικές εκλογές στις 7 Ιούλη, στη μάχη για πιο ισχυρό ΚΚΕ!

Δύο κόσμοι συγκρούονται την Κυριακή




Την ερχόμενη Κυριακή στην Καισαριανή συγκρούονται δύο κόσμοι. Ο κόσμος του κ. Βοσκόπουλου και ο κόσμος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Καισαριανής, με επικεφαλής τον δήμαρχο Ηλία Σταμέλο.
Ο κ. Βοσκόπουλος παριστάνει τον «ανεξάρτητο» την ίδια ώρα που τον στηρίζουν το ΚΙΝΑΛ, το Ποτάμι, κομμάτια της ΝΔ αλλά και άλλες, ακόμα πιο «ακραίες» φωνές της πολιτικής... Ο σοφός λαός λέει «πες μου τον φίλο σου, να σου πω ποιος είσαι». Οι φίλοι του κ. Βοσκόπουλου αποκαλύπτουν το στίγμα του.
Οι θέσεις που ρητά εκφράζει ο κ. Βοσκόπουλος είναι ένας συνδυασμός ασαφών, γενικόλογων και ανέξοδων θέσεων από τη μία, αντιδραστικών εξελίξεων που θα τις πληρώσει ο λαός της Καισαριανής από την άλλη - όπως η εμπορευματοποίηση των απορριμμάτων, η εμπορευματοποίηση του πάρκου στα Ξύλινα κ.λπ.
Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι όλα αυτά για τα οποία δεν λέει κουβέντα: Ποιος θα πληρώσει για τις δαπάνες του δήμου; Ο λαός της Καισαριανής με νέα ανταποδοτικά τέλη, ή θα απαιτήσει να πληρώσει το κεντρικό κράτος; Τι στάση κράτησε και κρατάει απέναντι στους αγώνες των εργαζομένων; Τι λέει για τη δημόσια περιουσία και το ΤΑΙΠΕΔ; Τι στάση κρατάει απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική που προωθούν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις και που οι δήμοι αναγκάζονται να εφαρμόζουν; Τι λέει και πώς αντιπαλεύει τις δεσμεύσεις της ΕΕ, τα αντιλαϊκά μνημόνια διαρκείας, τους στόχους ανάκαμψης του κεφαλαίου που οδηγούν σε χρεοκοπία το λαό; Τι λέει για τον πραγματικό αντίπαλο πίσω από κάθε πρόβλημα των εργαζομένων, από την ανεργία και τους χαμηλούς μισθούς μέχρι τις λακκούβες στους δρόμους και τις διαλυμένες κοινωνικές δομές των δήμων, το κέρδος, τις μεγάλες επιχειρήσεις που κάνουν κουμάντο στις ζωές των ανθρώπων, την πολιτική των κυβερνήσεων που στηρίζει αυτές τις επιχειρήσεις;
Το μεγάλο πρόβλημα είναι και αυτά για τα οποία ζητωκραυγάζει... Πόσο πιο ξεκάθαρα άραγε πρέπει να μας πει ότι είναι με τον Ομπάμα και το ΝΑΤΟ, από την επιθετική του στάση απέναντι στο ψήφισμα που έκανε τον μακελάρη των λαών ανεπιθύμητο στην Καισαριανή;
Γι' αυτό και την Κυριακή των εκλογών συγκρούονται στην Καισαριανή δύο κόσμοι.
Από τη μία ο κόσμος όλων των πολιτικών δυνάμεων που θέλουν την Καισαριανη κομμένη και ραμμένη στις απαιτήσεις της καπιταλιστικής ανάπτυξης και στις ορέξεις των επιχειρηματιών, όλων όσοι στήριξαν και συνεχίζουν να στηρίζουν τα αντιλαϊκά μέτρα που διαχρονικά λαμβάνουν όλες οι κυβερνήσεις απέναντι στους εργαζόμενους, γιατί «μόνο έτσι έρχεται η ανάπτυξη». Αυτός είναι ο κόσμος των συμφερόντων που εκπροσωπεί ο κ. Βοσκόπουλος.
Από την άλλη ο κόσμος του λαού της Καισαριανής. Ολοι όσοι αντιστέκονται στην πολιτική που εφαρμόζεται από την κυβέρνηση μέχρι τους δήμους, όλοι όσοι οργανώνουν τον αγώνα για τα συμφέροντα και τις ανάγκες του λαού και αντιμάχονται την αντιλαϊκή πολιτική της άρχουσας τάξης, που τσακίζει τα δικαιώματά μας.
Ολοι όσοι αντιπαλεύουν την πολιτική που προωθούν οι μεγάλες επιχειρήσεις. Ολοι όσοι αντιπαλεύουν την ΕΕ και το ΝΑΤΟ. Ολοι όσοι διεκδικούν μέτρα ανακούφισης για τους Καισαριανιώτες, δεν αύξησαν τα δημοτικά τέλη, πήραν θέσεις ενάντια στις κατασχέσεις, αντιπάλεψαν και αντιπαλεύουν τις ευρωενωσιακές κατευθύνσεις για την ανταποδοτικότητα και αύξηση της φορολογίας από το δήμο. Οι δυνάμεις της μαχητικής λαϊκής αντιπολίτευσης στην Καισαριανή, το ψηφοδέλτιο και οι δυνάμεις που συσπειρώνονται με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» με επικεφαλής τον Ηλία Σταμέλο.
Γι' αυτό και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για να κάνει κανείς τα στραβά μάτια. Την Κυριακή «έρχεται ο καιρός να αποφασίσεις με ποιους θα πας και ποιους θα αφήσεις»: Με τον κ. Βοσκόπουλο και τους λίγους που εκπροσωπεί, ή στην αντίπερα όχθη, με τους κομμουνιστές, τη «Λαϊκή Συσπείρωση», τον Ηλία Σταμέλο, το λαό της Καισαριανής που παλεύει για τις ανάγκες του;
Για κάθε δημοκράτη, για καθέναν που αισθάνεται αριστερός, για καθέναν που βλέπει τον εαυτό μέσα στους πολλούς και με τις ανάγκες των πολλών, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο επιλογής: Στηρίζουμε μαχητικά την επανεκλογή του αγωνιστή - κομμουνιστή δημάρχου Ηλία Σταμέλου!

Σίμος ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗΣ
Αντιδήμαρχος Καισαριανής

Κερδισμένη ψήφος




Ενόψει της επικείμενης κυβερνητικής εναλλαγής τον Ιούλη, τίθεται αντικειμενικά το ερώτημα: Ποιο πρέπει να είναι το κριτήριο του λαού μπροστά στην κάλπη των βουλευτικών εκλογών, ποια πρέπει να θεωρείται χαμένη και ποια κερδισμένη ψήφος για το λαό;
Είναι σίγουρο ότι χαμένη ψήφος για τα εργατικά - λαϊκά συμφέροντα είναι η ψήφος - συγχωροχάρτι σε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ, στα κόμματα που με συνέπεια ψήφισαν και εφάρμοσαν τα μνημόνια και τους εκατοντάδες εφαρμοστικούς νόμους τα τελευταία χρόνια.
Είναι η ψήφος για την υλοποίηση, από τη νέα κυβέρνηση της ΝΔ, των αντιλαϊκών μνημονιακών εκκρεμοτήτων που δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Είναι η ψήφος στο ΚΙΝΑΛ, που επιδιώκει να έχει το δικό του ρόλο - τσόντα στην επόμενη αντιλαϊκή κυβέρνηση.
Είναι η ψήφος στους «μεν» για να φύγουν οι «δε» και στους «δε» για να μην έρθουν οι «μεν», που στην πραγματικότητα είναι λευκή επιταγή στη μεταξύ τους αντιλαϊκή σκυταλοδρομία.
Είναι η ψήφος στα νέα δωράκια και προνόμια που υπόσχονται στο κεφάλαιο και οι δύο, στη ζωή με ψίχουλα για το λαό. Είναι η ψήφος - «πράσινο φως» για να μπει πιο βαθιά η χώρα στα επικίνδυνα ΝΑΤΟικά σχέδια στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, στα παζάρια σε Αιγαίο και Κύπρο.
Στον αντίποδα αυτών, κερδισμένη για τον λαό είναι μόνο η ψήφος στο ΚΚΕ, που σηματοδοτεί την απόρριψη της πολιτικής και του δρόμου που μας έφερε έως εδώ, μιας πολιτικής που θα συνεχιστεί και με τη «διάδοχη» κυβέρνηση της επόμενης μέρας.
Κερδισμένη είναι η ψήφος μόνο στο ΚΚΕ, που θα κατατεθεί την επόμενη μέρα στην οργάνωση της αντίστασης, του αγώνα απόκρουσης των νέων κυμάτων της επίθεσης στα εργατικά - λαϊκά δικαιώματα που θα υλοποιηθούν από τους επόμενους, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων. Θα ενισχύσει την εργατική - λαϊκή αντιπολίτευση.
Κερδισμένη είναι η ψήφος μόνο στο ΚΚΕ, που θα δώσει δύναμη στην αντεπίθεση του εργατικού - λαϊκού κινήματος, στην οργάνωση της πάλης για ανάκτηση απωλειών και διεκδίκηση των σύγχρονων εργατικών - λαϊκών αναγκών, απόρριψη της ζωής με ψίχουλα στα όρια των «αντοχών» των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων.
Κερδισμένη είναι η ψήφος μόνο στο ΚΚΕ, που θα αποδυναμώσει όσο το δυνατόν περισσότερο το ενιαίο μπλοκ των κομμάτων που και στην επόμενη Βουλή μαζί θα ψηφίζουν όπως ψήφιζαν μέχρι σήμερα πολιτικές που θα δίνουν αέρα στα πανιά και τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, τσακίζοντας τον λαό.
Κερδισμένη είναι η ψήφος μόνο στο ΚΚΕ, η ψήφος που στέλνει μήνυμα εναντίωσης στον αναβαθμισμένο και επικίνδυνο ρόλο της χώρας ως «προτιμώμενου εταίρου» των ΗΠΑ στην περιοχή.
Κερδισμένη είναι η ψήφος μόνο στο ΚΚΕ, που δεν θα αξιοποιηθεί στα διάφορα σχέδια αναμόρφωσης του αστικού πολιτικού συστήματος, που θα δώσει δύναμη στον αγώνα για ακόμα μεγαλύτερη απομόνωση της ναζιστικής Χρυσής Αυγής και στα διάφορα σχέδια ανασυγκρότησης του ακροδεξιού χώρου. Για να ανασχεθεί η τάση συντηρητικοποίησης που υπάρχει.
Κερδισμένη είναι η ψήφος μόνο στο ΚΚΕ, για να δυναμώσει η ελπίδα ότι υπάρχει διέξοδος από τη σημερινή κατάσταση υπέρ του λαού, για να αποκτήσει ο λαός μεγαλύτερη πίστη στη δύναμή του, στην προοπτική ο ίδιος να πάρει στα χέρια του την εξουσία, με κοινωνική ιδιοκτησία της παραγωγής και του πλούτου, για να μπορεί να ζήσει με βάση τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και δυνατότητες της επιστήμης και της παραγωγής. Είναι ψήφος ενίσχυσης του αγώνα για την Ελλάδα και την Ευρώπη του σοσιαλισμού.
Συνεπώς, κερδισμένη είναι η ψήφος με την οποία ο λαός δεν πυροβολεί τα πόδια του, δεν θα «διαβαστεί» ως δικαίωση της πολιτικής που μας έφερε έως εδώ, αλλά ως προμήνυμα αποφασιστικής πάλης εναντίον της. Και μόνο με δυνατό ΚΚΕ θα δοθεί ένα τέτοιο μήνυμα.

TOP READ