26 Αυγ 2019

Αρνούνται οι διδάσκοντες του Πανεπιστημίου Αιγαίου την παραχώρηση δικτύου στην Frontex

Tην αποφασιστική τους αντίθεση στην επιλογή της διοίκησης του πανεπιστημίου Αιγαίου να παραχωρήσει το δίκτυο του ιδρύματος στη FRONTEX και το Ελληνικό Λιμενικό Σώμα, ώστε να μεταφέρονται τα δεδομένα που συλλέγει σε βάρος προσφύγων και μεταναστών το αερόπλοιο τύπου “Ζέπελιν”, που οι φορείς αυτοί νοικιάζουν από γερμανική εταιρεία, στα πλαίσια του “ελέγχου” των μεταναστευτικών ορών. Οι διδάσκοντες καλούν τη διοίκηση να ανακαλέσει την απόφασή της, που ελήφθη χωρίς την ενημέρωση και την έγκριση της πανεπιστημιακής κοινότητας, ξεκαθαρίζοντας πως δουλειά του δημόσιου πανεπιστημίου δεν είναι να βοηθάει την αστυνόμευση πολιτών, προσφύγων και μεταναστών. Η στάση αυτή των διδασκόντων στο πανεπιστήμιο Αιγαίου είναι ιδιαίτερα σημαντική σε μια εποχή που πολλά ανώτατα ιδρύματα στη χώρα έχουν μετατραπεί σε παραρτήματα ιμπεριαλιστικών οργανισμών, συμμετέχοντας ή προπαγανδίζοντας στους φοιτητές τους ακόμα και προγράμματα του ΝΑΤΟ:
«Από τα τέλη του μηνός Ιουλίου έχει εγκατασταθεί πάνω από το Καρλόβασι στη Σάμο μήκους 35 μέτρων αερόπλοιο τύπου «Ζέπελιν», το οποίο διαθέτει υψηλής τεχνολογίας συστήματα παρακολούθησης. Το αερόπλοιο αυτό ανήκει σε Γερμανική εταιρεία, έχει νοικιαστεί από την FRONTEX και έχει παραχωρηθεί στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή προκειμένου, σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου αναπληρωτή Υπουργού προστασίας του πολίτη, να παρακολουθεί και να καταγράφει τις προσφυγικές ροές στην ευρύτερη περιοχή της Σάμου και των Τουρκικών παραλίων. Επίσης σύμφωνα με δηλώσεις του Λιμενικού Σώματος, για την αποτελεσματική φύλαξη των εξωτερικών θαλασσίων συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την πάταξη κάθε μορφής εγκληματικότητας.
»Η έλευση του «Ζέπελιν» εντάσσεται στο πλαίσιο τήρησης της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας που οδηγεί στην συνέχιση του εγκλωβισμού των προσφύγων σε hotspot/φυλακές, στην αύξηση των απελάσεων και στην ένταση των μέτρων καταστολής, μιας πολιτικής που συνεχίζει και διευρύνει η κυβέρνηση της ΝΔ. Με την έλευση του Ζέπελιν δεν περιορίζονται απλά οι δημοκρατικές και ατομικές ελευθερίες καθώς και τα δημοκρατικά δικαιώματα των πολιτών αλλά εμπλέκεται όλη η περιοχή ακόμη περισσότερο στους ανταγωνισμούς, σε μια περίοδο όπου οι εντάσεις κορυφώνονται.
»Μέσα σε αυτό το πολιτικό πλαίσιο, σύμφωνα με πληροφορίες που έχει ο Σύλλογός μας, οι Υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Αιγαίου αποφασίζουν, ύστερα από αίτημα του Λιμενικού Σώματος, να παραχωρήσουν στο Λιμενικό και στην Frontex, άρα και στην ιδιοκτήτρια γερμανική εταιρεία, άδεια χρήσης δικτύου του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σάμο για τη μεταφορά των δεδομένων που συλλέγει το Ζέπελιν, επιπλέον δε τους παραχωρούν πανεπιστημιακό χώρο της μονάδας της Σάμου για την τοποθέτηση εξοπλισμού τους.
»Η σημαντική αυτή απόφαση τόσο από πολιτική όσο και από ακαδημαϊκή άποψη δεν έγινε ποτέ γνωστή στην πανεπιστημιακή κοινότητα, ούτε έχει ληφθεί από την Σύγκλητο. Είναι απορίας άξιον ποιοι και για ποιο λόγο την έλαβαν. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δεν μπορεί να παίξει το ρόλο αρωγού των συνοριοφυλάκων στην αστυνόμευση πολιτών, μεταναστών και προσφύγων. Όλα αυτά δεν συνάδουν με τον ακαδημαϊκό ρόλο, την εκπαιδευτική και ερευνητική αποστολή ενός Ιδρύματος όπως είναι ένα δημόσιο πανεπιστήμιο.
»Καλούμε τη διοίκηση του Πανεπιστημίου Αιγαίου να ακυρώσει αμέσως την παραχώρηση του δικτύου όπως επίσης την παραχώρηση χώρων και υποδομών του Πανεπιστημίου στο Λιμενικό, στη Frontex και στην ιδιοκτήτρια γερμανική εταιρεία. Η διεκδίκηση για άμεση απόσυρση του Ζέπελιν, όπως επίσης οποιασδήποτε άλλης συσκευής παρακολούθησης πρέπει να γίνει υπόθεση ευθύνης όλου του δημοκρατικού κόσμου».

Έκθεση OHE: 93% των παιδιών στον κόσμο κάτω των 15 ετών, αναπνέουν μολυσμένο αέρα

Γράφει ο Πάνος Αλεπλιώτης //

Ο μολυσμένος αέρας οδηγεί κάθε χρόνο στον πρόωρο θάνατο 7.000.000 ανθρώπων, σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (WHO). 500.000 από αυτούς στην ΕΕ.

 Ν.Δελχί η πιό μολυσμένη πρωτεύουσα στον κόσμο

 Το Ν. Δελχί είναι η 11η χειρότερη πόλη στον κόσμο στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Είχε περίπου 22 εκατομμύρια κατοίκους το 2011. Από τις 50 πόλεις με τον χειρότερο αέρα στον κόσμο οι 47 βρίσκονται  στην Ινδία και την Κίνα.
Οι υπόλοιπες 3 είναι στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές.
Ο ουρανός του Ν. Δελχί είναι μόνιμα γκρίζος και θολός.
Οι αναθυμιάσεις των καυσαερίων από τα οχήματα, οι εκπομπές από τα εργοστάσια και οι μονάδες παραγωγής ενέργειας με καύση άνθρακα, όπως και η εποχιακή καύση γεωργικών αποβλήτων από τους γεωργούς συμβάλλουν στη δημιουργία της πιο μολυσμένης πρωτεύουσας στον κόσμο.
Οι κίνδυνοι για την υγεία είναι εμφανείς όσον αφορά την παρουσία των μικρότερων και πιο επικίνδυνων αερομεταφερόμενων σωματιδίων, PM 2,5.
Ο WHO έχει ορίσει οριακή τιμή 10 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο. Η ΕΕ τα 25.
Το 2018 η μέση ετήσια συγκέντρωση των PMZ 2,5 στον αέρα ήταν στο Δελχί 113,5 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο (στη Στοκχόλμη ήταν 6,6, στην Αθήνα γύρω στα 30, τρίτη στην Ευρώπη μετά το Βουκουρέστι και την Βουδαπέστη).delhi

 Δεν βοηθούν οι μάσκες ούτε οι καθαριστές του αέρα

Στην Ινδία, το 99% των παιδιών κάτω των πέντε ετών εκτίθενται σε επίπεδα PM 2,5 πολύ υψηλότερα από τα πρότυπα της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (WHO).
“Οι άνθρωποι εδώ παίρνουν όλες αυτές τις τοξίνες εισπνέοντας. Αυτό βλάπτει τους βρόγχους. Μερικές τοξίνες μπαίνουν στην κυκλοφορία του αίματος και έχουν καταστροφικές επιπτώσεις σε όλα τα όργανα του σώματος, από το κεφάλι μέχρι τα νύχια” δηλώνει ο Ινδός καθηγητής Αρβίνντ Κουμάρ, πνευμονολόγος στο Δελχί και ιδρυτής  του οργανισμού για την φροντίδα των πνευμόνων στην Ινδία, στην εφημερίδα Arbete.
–Το 15 – 20% των μαθητών έχουν άσθμα. Και βλέπω πολλά περισσότερα κρούσματα καρκίνου του πνεύμονα από ότι 30 χρόνια πριν. Οι ασθενείς είναι νεότεροι και συχνά μη καπνιστές.
-Το να προσπαθήσουμε να προστατευτούμε από την ατμοσφαιρική ρύπανση είναι σχεδόν αδύνατο, λέει ο καθηγητής Κουμάρ.
– Φορώντας μια μάσκα και έχοντας καθαριστή αέρα στο σπίτι βοηθά ελάχιστα. Αυτή η κατάσταση μας επηρεάζει όλους μας…

 Χτυπά τις χώρες με χαμηλά εισοδήματα

Μόνο που δεν επηρεάζει όλους μας το ίδιο σύμφωνα με την έκθεση της Παγκόσμιας οργάνωσης Υγείας του ΟΗΕ.
Η έκθεση από τον Μάιο του 2018 αναφέρει ότι ο αντίκτυπος στα παιδιά είναι χειρότερος σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, όπου το 98% όλων των παιδιών κάτω των πέντε ετών εκτίθενται σε PM 2,5 ρύπους, πάνω από τα επιτρεπτά όρια που όρισε η WHO, σε σύγκριση με 52% σε χώρες υψηλού εισοδήματος.
Σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος στην Ασία, όπως η Ινδία, το 99% των παιδιών κάτω των πέντε ετών εκτίθενται σε PM 2,5 ρύπους υψηλότερα από τα πρότυπα. Το 2016, περίπου 600.000 θάνατοι παιδιών κάτω των 15 ετών προκλήθηκαν από τη συνδυασμένη έκθεση σε ατμοσφαιρική ρύπανση του περιβάλλοντος και το ίδιο το νοικοκυριό, ισχυρίζεται η έκθεση.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η αιτία για έναν στους 10 θανάτους παιδιών ηλικίας κάτω των πέντε ετών

Η έκθεση αναφέρει ότι το 93% των παιδιών στον κόσμο κάτω των 15 ετών εκτίθενται σε εξαιρετικά μολυσμένο αέρα που τα καθιστά ευάλωτα σε σημαντικά προβλήματα υγείας. Περίπου 630.000.000 από αυτά τα 1.800.000.000 παιδιά είναι κάτω των πέντε ετών.
Τα καύσιμα μαγειρέματος, όπως το ξύλο, ο άνθρακας ή η κοπριά, προκαλούν ατμοσφαιρική ρύπανση. Οι πηγές ρύπανσης του  ατμοσφαιρικού αέρα περιλαμβάνουν ακόμη εκπομπές οχημάτων και καύση σκουπιδιών.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η αιτία για έναν στους 10 θανάτους παιδιών ηλικίας κάτω των πέντε ετών, αναφέρει η έκθεση. Η ατμοσφαιρική ρύπανση των νοικοκυριών και η ρύπανση του ατμοσφαιρικού αέρα οδήγησαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των έκτακτων αναπνευστικών λοιμώξεων σε παιδιά ηλικίας κάτω των πέντε ετών σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος,
Ο αριθμός των θανάτων από την ρύπανση είναι υψηλότερος από τους θανάτους που προκλήθηκαν από την ελονοσία, τη φυματίωση και το HIV/AIDS σε συνδυασμό, ανέφερε η έκθεση. Από αυτούς τους θανάτους, 400.000 ήταν παιδιά κάτω των πέντε ετών.
«Αυτή η [κατάσταση] είναι ασυγχώρητη», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του WHO Δρ. Tedros Adhanom Ghebreyesus.  “Κάθε παιδί θα πρέπει να είναι σε θέση να αναπνεύσει καθαρό αέρα, ώστε να μπορεί να αναπτυχθεί και να εξελίξει το πλήρες δυναμικό του.”
delhi 3

Ο ΟΗΕ προτρέπει…

Ο οργανισμός προτρέπει τα έθνη, τις τοπικές διοικήσεις, τις διακυβερνητικές οργανώσεις και τους επιστήμονες να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να διατηρήσουν τον έλεγχο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η έκθεση προτείνει την ενημέρωση, την εκπαίδευση και την παροχή πόρων στους επαγγελματίες του τομέα της υγείας, τηρώντας τις παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές για την ποιότητα του αέρα της παγκόσμιας οργάνωσης υγείας, μειώνοντας την υπέρμετρη εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και επενδύοντας σε αναβαθμίσεις στην ενεργειακή απόδοση.
Η έκθεση προτείνει επίσης την αυξημένη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την ελαχιστοποίηση της έκθεσης των παιδιών σε μολυσμένο αέρα με τη μετεγκατάσταση σχολείων και παιδικών παιδιών μακριά από πηγές ρύπανσης.

Χωρίς νόημα οι προτάσεις

Ότι και να προτείνει η έκθεση, που επιμελώς δεν αναφέρεται στην εργοστασιακή ρύπανση, είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί στην σημερινή πολιτική κατάσταση.
Πώς είναι δυνατόν να σταματήσουν τα νοικοκυριά να μαγειρεύουν και να θερμαίνονται με άλλα μέσα;
Πώς είναι δυνατόν να σταματήσουν να ρυπαίνουν τα μεγάλα εργοστάσια όταν στην Ινδία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές, στις χώρες της Αφρικής έχουν μαζευτεί οι πλέον ρυπογόνες επιχειρήσεις όλου του κόσμου, ιδιαίτερα της Ευρώπης;
Πώς είναι δυνατόν να μεταφερθούν τα σχολεία κάπου αλλού στις σημερινές συνθήκες;
Οι προτάσεις του ΟΗΕ μετά τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις της έκθεσης είναι «οδηγίες προς ναυτιλλομένους» χωρίς νόημα, γίνονται για να αθωώσουν το χάος που προκαλεί ο καπιταλισμός που έχει σαν συνέπεια τις ασθένειες και τους θανάτους ιδιαίτερα των μικρών παιδιών. Γίνονται ακόμη για να φορτώσουν στον απλό άνθρωπο ευθύνες που δεν του ανήκουν παρά μόνον η ευθύνη που έχει να ξεσηκωθεί και να ανατρέψει αυτή την φρικτή κατάσταση.

25 Αυγ 2019

Ο Αμαζόνιος καίγεται με τη χρηματοδότηση της BlackRock

Οι πολλές και μεγάλες πυρκαγιές στο τροπικό δάσος του Αμαζονίου, που αποτελεί παγκόσμιο πνεύμονα και παράγοντα για την κλιματική ισορροπία, απασχολούν αυτές τις ώρες την ανθρωπότητα. Οι μεγάλες δυνάμεις (G7) ετοιμάζονται να «διαχειρισθούν» το πρόβλημα, εκφράζοντας τις ανησυχίες τους μέσω του Μακρόν, με τις αντιδράσεις του φασίστα Μπολσονάρου για «αποικιοκρατική νοοτροπία»…
Είχαμε παρουσιάσει τις αντιλήψεις του Μπολσονάρο για το περιβάλλον και τους αυτόχθονες πληθυσμούς, τις κοινωνικές καταστάσεις και την πολιτική που είχε αρχίσει να ακολουθεί και που συνεχίζει με μεγαλύτερη ένταση, στην ίδια αντιλαϊκή, αντιπεριβαλλοντική και φιλομονοπωλιακή κατεύθυνση.
Τα μέσα ενημέρωσης, ενώ έχουν δώσει μεγάλη δημοσιότητα στο θέμα των πυρκαγιών -έστω και δύο εβδομάδες αργότερα από τότε που ξέσπασαν – δεν έχουν αναφέρει ούτε μια παράγραφο για μια μεγάλη εκστρατεία συλλογής υπογραφών από περιβαλλοντικές οργανώσεις και αυτόχθονες πληθυσμούς. Οι οργανώσεις αυτές, – Friends of the Earth, Green America, Rainforest Action Network μεταξύ των άλλων-ζητούν πολύ απλά από την BlackRock να σταματήσει να χρηματοδοτεί την καταστροφή του Αμαζόνιου.
Η BlackRock, είναι μία από τις μεγαλύτερες, αν όχι η μεγαλύτερη εταιρεία επενδύσεων στον κόσμο. Το σημαντικό της χαρακτηριστικό είναι ότι έχει επενδύσει περισσότερα χρήματα στις βιομηχανίες ορυκτών καυσίμων και μεταποίησης αγροτικών προϊόντων από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία στον κόσμο. Και είναι σημαντικό γιατί αυτές οι δύο κατηγορίες επιχειρήσεων, αποτελούν τις μεγαλύτερες κινητήριες δυνάμεις της κλιματικής αλλαγής. Με άλλα λόγια, η BlackRock συμβάλλει περισσότερο στην αλλαγή του κλίματος από σχεδόν οποιαδήποτε άλλη εταιρεία στη Γη.
Το τροπικό δάσος του Αμαζονίου και οι αυτόχθονες κάτοικοί του υπόκεινται σε σοβαρή απειλή από την BlackRock, που εκμεταλλεύεται την άρση από τον Μπολσονάρο των περιβαλλοντικών φραγμών στις οικονομικές δραστηριότητες του Αμαζονίου. Και τώρα θα έχει ακόμα μεγαλύτερη πρόσβαση στην αποδάσωση και την καταστροφή. Ο Μπολσονάρο έχει υποστηρίξει ξεκάθαρα το άνοιγμα νέων περιοχών του τροπικού δάσους του Αμαζονίου στη γεωργία και τη βιομηχανία και η BlackRock ανακοίνωσε σχέδια για επέκταση των δραστηριοτήτων της στη Βραζιλία μετά την εκλογή του.
Το μήνυμα της εκστρατείας προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της BlackRock είναι το παρακάτω:
“Οι επενδύσεις της BlackRock προωθούν την αποψίλωση των δασών στο τροπικό δάσος του Αμαζονίου και η οικονομική στήριξη της ενισχύει την καταστροφική και βίαιη ατζέντα του Προέδρου Jair Bolsonaro. Ζητάμε να σταματήσετε να χρηματοδοτείτε τη συνεχιζόμενη καταστροφή του τροπικού δάσους του Αμαζονίου. Η ανθρωπότητα υπολογίζει σε σας.”
Η απλοϊκότητα του μηνύματος είναι τέτοια, που υποστηρίζει ότι η ανθρωπότητα υπολογίζει στις μεγάλες καπιταλιστικές επιχειρήσεις για τη σωτηρία της!! Κι όμως, ακόμη κι αυτές οι ενέργειες-εκστρατείες συλλογής υπογραφών, αποκρύπτονται από τα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης, γιατί έστω και απλοϊκά βάζουν κάποια ζητήματα….

Επισκόπηση 24/8/2019 – «Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί, με μάτι αριστερό το βλέπω»

Αμαζόνιος. Δεν είναι η ωτιά. Είναι ο Καπιταλισμός. Αν δεν αποφασίσουμε να κάψουμε τις αγορές, θα καιγόμαστε εμείς και τα δάση.
***
Παρέμβαση Τσίπρα για τον Αμαζόνιο. Εδώ θα μου πεις πήρε θέση και ο Σάκης Ρουβάς, ναι για τον εκλεκτό της Μαριάννας λέω, και μη ρωτήσετε ποιας Μαριάννας.
***
Υποκριτικός  καβγάς ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ για την περιβαλλοντική καταστροφή στον Αμαζόνιο. Αυτών δηλαδή που άφησαν τη χώρα στο έλεος της φωτιάς και των καιρικών φαινομένων.
***
Για τις μεγάλες περιβαλλοντικές καταστροφές που κόστισαν ανθρώπινες ζωές όπως η πυρκαγιά στο Μάτι, την Πελοπόννησο, ή την Εύβοια ή τις πλημμύρες στη Μάνδρα, στην Κρήτη κλπ κουβέντα. Τι να πουν Δικό τους έργο είναι.
***
Κάλπικη  και η ”ευαισθησία” των G7 πρωτοστατούντος το Μακρόν.  «την ενεργοποίηση της αντιλαϊκής συμφωνίας ΕΕ – Mercosur, για την οποία τα γαλλικά μονοπώλια διεκδικούν μεγαλύτερα μερίδια από τους ανταγωνιστές τους. Το ίδιο κάλπικη είναι και η ”ευαισθησία” των κυβερνήσεων του G7, όπου οι μεταξύ τους αντιθέσεις εκτός των άλλων αφορούν και την εκμετάλλευση του Αμαζονίου, η οποία αποτελεί μήλον της έριδος για τους μεγάλους ομίλους».
***
Ο Ιάσων Πιπίνης σύμβουλος του του πρωθυπουργού για θέματα Λατινικής Αμερικής. Απολύτως λογικό.
***
Τι εστί Ιάσων Πιπίνης; Ο «παραγωγός» όλων των fake news σε σχέση με τη Βενεζουέλα και το νόμιμα εκλεγμένο πρόεδρό της Νικολάς Μαδούρο.
***
«Κύριε Γκουαϊδό, ποιος είναι ο νόμιμος πρόεδρος αυτή τη στιγμή στη Βενεζουέλα;», η ερώτηση Πιπίνη στον ακροδεξιό πραξικοπηματία Χουάν Γκουαϊδό.
***
Όπως απολύτως λογική και η τοποθέτηση διοικητή 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας, δηλαδή της μεγαλύτερης υγειονομικής περιφέρειας της χώρας με 30 νοσοκομεία στην ευθύνη της, τον πρώην διοικητή της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής και αντιστράτηγο της Ελληνικής Αστυνομίας Π. Στάθη.
***
Με τόσα κρούσματα αστυνομικής αυθαιρεσίας στα νοσοκομεία  θα μετονομαστεί σε Υπουργείο Δημόσιας Υγείας και Τάξης
***
Χυδαίος αντικομμουνισμός από την ΕΕ με αφορμή την 23η Αυγούστου και την ανιστόρητη και επικίνδυνη εξίσωση φασισμού – κομμουνισμού με τα πανηγύρια για την ανατροπή του σοσιαλισμού.
***

Νάσος Κεδράκας, συμπορεύτηκε με το λαό

Ο Νάσος Κεδράκας γεννήθηκε στα Τρίκαλα στις 21 Νοεμβρίου του 1915 και φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθήνας και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου Στην περίοδο της Κατοχής πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση και αγωνίστηκε μέσα από τις οργανώσεις του ΕΑΜ ενώ στη συνέχεια είχε ενεργό δράση ενάντια στην ένοπλη επέμβαση των Άγγλων. Και μετά την υποχώρηση του ΕΛΑΣ από την Αθήνα συμμετείχε στο θίασο του Αιμίλιου Βεάκη παίζοντας θεατρικά έργα στην Ελεύθερη από τους Εγγλέζους ελληνική περιοχή και στα κατοπινά χρόνια πάλεψε για δημοκρατία, εθνική ανεξαρτησία και κοινωνική πρόοδο.
Ο λαός της Ηλιούπολης εκτιμώντας την προσφορά του τον εξέλεξε πρώτο δημοτικό σύμβουλο, στο συνδυασμό της Δημοκρατικής Ενότητας με επικεφαλής τον κομμουνιστή δήμαρχο Δ. Κιντή
Παρότι έπαιξε σε περίπου 200 ταινίες και είχε πολύχρονη παρουσία στο θεατρικό σανίδι, ο Νάσος Κεδράκας έγινε γνωστός μέσα από την τηλεόραση τη δεκαετία του ’70. Μεγάλη του επιτυχία Ο Φωτογράφος του χωριού, ένα σήριαλ 16 επεισοδίων σε σκηνοθεσία Αντώνη Βογιάζου, που προβλήθηκε από την ΕΡΤ την τηλεοπτική σεζόν 1977-1978. Υποδύεται τον φωτογράφο σ’ ένα ερημωμένο από τη μετανάστευση ελληνικό χωριό του Παρνασσού, τη Βάργιανη. Πολλοί από τους συγχωριανούς του, αλλά και άλλοι από τα γειτονικά χωριά, τον επισκέπτονται για φωτογράφηση, ενώ η προσωπική τους ιστορία γίνεται το θέμα κάθε επεισοδίου.
Στον κινηματογράφο χαρακτηριστικός ήταν ο ρόλος του στην ταινία «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα», όπου έκανε το Μικέ, τον φαρμακοποιό φίλο του Γιώργου Κωνσταντίνου.
Ο Νάσος Κεδράκας πέθανε στις 25 Αυγούστου 1981 .

Έγκλημα στον Αμαζόνιο – Ο Καπιταλισμός σκοτώνει

Γράφει ο Νίκος Μόττας //
Το έγκλημα που συντελείται το τελευταίο διάστημα στον «πνεύμονα της Γης», στο τροπικό δάσος του Αμαζονίου, έχει έναν βασικό ένοχο: Το καπιταλιστικό σύστημα.
Η καταστροφή του περιβάλλοντος είναι διαλεκτικά συνδεδεμένη με τις κοινωνικοοικονομικές και ιστορικές εξελίξεις. Βάση αυτής της καταστροφής αποτελεί η εξουσία των μονοπωλίων, το κυνήγι του καπιταλιστικού κέρδους. Η συνεχώς επιδεινούμενη οικολογική κρίση, που εκφράζεται μέσω της έξαρσης ποικίλλων περιβαλλοντικών προβλημάτων απ’ άκρη σ’ άκρη του πλανήτη, είναι αποτέλεσμα συνειδητών επιλογών και δράσης του μεγάλου κεφαλαίου και των κυβερνήσεων που το υπηρετούν.
Πρόκειται για το κεφάλαιο, του οποίου την αδίστακτη φύση είχε περιγράψει ο Μαρξ πριν από 150 χρόνια, όταν έγραφε: «Το κεφάλαιο το τρομάζει η έλλειψη κέρδους ή το πολύ μικρό κέρδος (…). Οταν το κεφάλαιο έχει το ανάλογο κέρδος, γίνεται τολμηρό. Με δέκα τα εκατό (10%) κέρδος αισθάνεται τον εαυτό του σίγουρο και μπορεί να το χρησιμοποιήσει κανείς παντού, με 20% γίνεται ζωηρό, με 50% γίνεται θετικά παράτολμο, με 100% τσαλαπατάει όλους τους ανθρώπινους νόμους, με 300% δεν υπάρχει έγκλημα που να μη ριψοκινδυνεύσει να το πράξει» (Κ.Μαρξ, «Το Κεφάλαιο», τόμος 1, σελ. 785, Σύγχρονη εποχή).
Και, πράγματι, σήμερα δεν υπάρχει έγκλημα που το κεφάλαιο να μην είναι διατεθειμένο να διαπράξει. Από την πυρηνική τραγωδία στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας πριν 8 χρόνια μέχρι την αποψίλωση του τροπικού δάσους του Αμαζονίου και από την αυξανόμενη ατμοσφαιρική ρύπανση μέχρι την δηλητηρίαση εκτεταμένων εκτάσεων (εδαφών και υδάτινων πόρων), είναι προφανής η επίδραση του κοινωνικοοικονομικού πλαισίου στο οποίο είναι εγκλωβισμένη η ανθρωπότητα.
Ο καπιταλισμός, το σάπιο εκμεταλλευτικό σύστημα που προάγει την «ατομική πρωτοβουλία» και την λογική της κερδοφορίας, δεν διστάζει μπροστά σε τίποτα. Η επιβίωση του συντελείται με τρόπο εγκληματικό σε βάρος των σημερινών και μελλοντικών γενεών.
Γι΄αυτόν το λόγο, είναι σημαντικό να κατανοηθεί το εξής: Η αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών ζητημάτων είναι βαθιά πολιτικό ζήτημα. Η επίλυση τους δε μπορεί να αντιμετωπιστεί έξω και πέρα από το πλαίσιο της ταξικής πάλης για την ανατροπή του εκμεταλλευτικού συστήματος. Μόνο η ρήξη με την καπιταλιστική βαρβαρότητα και η οικοδόμηση μιας άλλης κοινωνίας, χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, όπου ο λαός θα είναι πραγματικά αφέντης του πλούτου που παράγει, μπορεί να αποτελέσει διέξοδο απ’ την διαφαινόμενη καταστροφή.
____________________________________________________________________________

Γιορτάζοντας – χωρίς λαϊκή συμμετοχή- «τη συντριβή του συμμοριτισμού εις Γράμμον-Βίτσι» (ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ)

Γράφει ο Αλέκος Χατζηκώστας //
Ο «εορτασμός» από μέρους του αστικού κράτους και των κυβερνήσεων του, για τις «επετείους νικών» σε βάρος του λαϊκού κινήματος, μετεμφυλιακά αποκτά θεσμικό χαρακτήρα. Ξεχωρίζουν οι επέτειοι των «Δεκεμβριανών» και της λήξης του εμφυλίου. Πρόκειται για τις γνωστές «γιορτές του μίσους» που σε θεσμικό επίπεδο (χωρίς να παύει η πραγματοποίηση τους) σταματούν με την αναγνώριση της Εθνικής Αντίστασης.
Όλα τα προηγούμενα χρόνια χαρακτηριστικό στοιχείο του γιορτασμού τους ήταν η υποχρεωτική συμμετοχή σχολείων, αλλά και δημοσίων και δημοτικών υπαλλήλων.
Φυσικά πάντα η κατάσταση δεν ήταν «ρόδινη», όπως στο ντοκουμέντο που παρουσιάζουμε , όπου λίγους μήνες μετά την ανάδειξη της ΕΔΑ σε αξιωματική αντιπολίτευση, δημόσιοι υπάλληλοι στην Ημαθία «τολμούν» να μην πάρουν μέρος σ’αυτές….
Το Ντοκουμέντο
Στο σχετικό ντοκουμέντο (ΓΑΚ Ν.Ημαθίας- Αρχείο Νομαρχίας) εκφράζεται το «παράπονο» για τη μη συμμετοχή των υπαλλήλων στην «εορτή» και μάλιστα η συμμετοχή σ’αυτή χαρακτηρίζεται ως «αντιπειθαρχικό και αντεθνικόν κρούσμα» για το οποίο πρέπει να υποβληθούν «αυστηρόταται παραδειγματικαί κηρώσεις»
«ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΕ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ
ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΗ
Εν Βεροία τη 3.9.1958
ΠΡΟΣ
Τους κ.κ,. Προϊσταμένους των Δημοσίων Υπηρεσιών του Νομού
documendoΚατά την τελεσθείσαν την 31 ε.ε εορτήν επί τη επετείω της συντριβής του συμμοριτισμού εις Γράμμον – Βίτσι διεπιστώσαμεν ότι δεν παρέστησαν πλείστοι εξ’υμών μετά των υπαλλήλων , παραβάντες ούτω την ιεράν υποχρέωσιν , όπως αποτίσωσι φόρον τιμής και ευγνωμοσύνης προς τους Σωτήρας της Πατρίδος μας Ηρωικούς Νεκρούς και ζώντας μαχηττάς. Το γεγονός τούτο , αποκάλεσαν απογοητευτικήν απήχησιν , μαρτυρεί , ότι , παρά τας επιταγάς τής κυβερνήσεως , δεν έχει κατανοηθεί πλήρως το Εθνικόν καθήκον και ή υποχρέωσις παρ’ ενίων Δημοσίων υπαλλήλων , ότι δέον να ώσι πρωτοπόροι εις τας πάσης Εθνικής φύσεως εκδηλώσεις, συντελούσας εις την τόνωσιν και εξύψωσιν του Εθνικού φρονήματος του Λαού.
Παρακαλούμεν, όπως του λοιπού παρίστασθε άπαντες μετά των υμάς υπαλλήλων εις τας τελουμένας Εθνιάς Εορτάς, έχοντες υπ’όψιν , ότι εν ή περιπτώσει ήθελε σημειωθή παρόμοιον οικτρόν αντιπειθαρχικόν και αντεθνικόν κρούσμα , μετά την εξάντλησιν του νομίμου παρ’ ημων ελέγχου, θα προκαλέσωμεν και την παρά των αρμοδίων Υπουργείων επιβολήν αυστηροτάτων υποδειγματικών κυρώσεων , επί παραβάσει υπηρεσιακού και Εθνικού καθήκοντος.
Επίσης διεπιστώσαμεν , ότι ένιοι των προϊσταμένων και υπαλλήλων , κατά παράβασιν των νομίμων υποχρεώσεων των, δέν τηρούσιν επακριβώς ωράριον εργασίας, προσερχόμενοι βραδέως εις το Γραφείον ή αποχωρούν ενωρίτερων , γεγονός προκαλουν την εξάρθρωσιν των υπηρεσιών καί τά παράπονα των πολιτών.
Του λοιπού θά ελέγξωμεν πειθαρχικώς πάσαν τοιαύτην παράβασιν , προχωρούντες , μετά την εξάντλησιν της δικαιοδοσίας ημων , την μείζονα πειθαρχικήν δίωξιν παρά του αρμοδίου Υπουργείου.
Ο Νομαρχων Δ/ντής
Ι. ΑΝΑΠΛΙΩΤΗΣ

Αντί για τη σύνταξη στο θάνατο: Έπεσε από τη σκαλωσιά και σκοτώθηκε 62χρονος οικοδόμος στην Αμφιλοχία

Στα 62 του χρόνια έπρεπε να έχει βγει στη σύνταξη και ν’ απολαμβάνει τους κόπους μιας ζωής στο μεροκάματο, μαζί με τα αγαπημένα του πρόσωπα, κι όχι να κρεμιέται στο μαδέρι… Χιλιάδες οικοδόμοι παρά το ότι έχουν συμπληρώσει το ήδη ψηλό όριο ηλικίας που προβλέπεται, δεν έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν τα αναγκαία ένσημα και να πάρουν κι αυτή ακόμα την κουτσουρεμένη σύνταξη. Με την κρίση ο αριθμός αυτός έγινε ακόμα μεγαλύτερος. Έτσι, εργαζόμενοι που δεν θα έπρεπε, αναγκάζονται ν΄ανεβούν στη σκαλωσιά, όταν βρουν το πολυπόθητο μεροκάματο, βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους.
Στο νέο δυστύχημα σε χώρο δουλειάς που συνέβηκε σήμερα, ένας 62χρονος ελαιοχρωματιστής έχασε τη ζωή του πέφτοντας απ’ τη σκαλωσιά στην Αμφιλοχία.
Σε ανακοίνωσή τους για το τραγικό αυτό γεγονός, το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αγρινίου και η Ένωση Οικοδόμων και Εργαζομένων στα Συναφή Επαγγέλματα Αιτωλοακαρνανίας, σημειώνουν:
«Για μια ακόμη φορά οι ανύπαρκτοι έλεγχοι για μέτρα ασφαλείας στους χώρους δουλειάς είχαν αποτέλεσμα το θάνατο ενός συναδέλφου και μάλιστα σε μια ηλικία που έπρεπε να είχε συνταξιοδοτηθεί.
«Οι θάνατοι στους χώρους δουλειάς δεν είναι απλώς ατυχήματα, είναι εργατικά εγκλήματα. Οι πολιτικές των εκάστοτε κυβερνήσεων οδηγούν σε αυτά τα αποτελέσματα.
• Απαιτούμε να επανδρωθούν οι υπηρεσίες με μόνιμο προσωπικό και να ενταθούν οι έλεγχοι στους χώρους.
Καλούμε την κυβέρνηση αντί να απαξιώνει παραπέρα το ΣΕΠΕ με βάση τις δηλώσεις και τα μέτρα του υπουργού κ. Βρούτση, που θέλει να το θέσει υπό τον έλεγχο της Γενικής Γραμματείας του υπουργείου για τη λειτουργία όλων των επιτροπών ελέγχου στους χώρους.
• Να εφαρμοστεί το πενθήμερο – 7ωρο – 35ωρο στον κλάδο των Κατασκευών.
• Να γίνει η άμεση αναγνώριση και διανομή των υπέρ αγνώστων ενσήμων σε όλους τους συναδέλφους οικοδόμους για να διευκολυνθούν να καταχωρήσουν τη συνταξιοδότησή τους.
Καλούμε τους συναδέλφους οικοδόμους να πρωτοστατήσουν στους χώρους δουλειάς για να παίρνονται όλα τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.
Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στους οικείους του και απαιτούμε να διερευνηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος».

(Φωτογραφία αρχείου)

Συνελήφθη αφού απείλησε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης πως θα σκοτώσει τους αλλοδαπούς γείτονές του

Ένας 32χρονος συνελήφθη στην περιοχή του Κιλκίς, καθώς μέσω ανάρτησης σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης απείλησε να σκοτώσει τους αλλοδαπούς γείτονές του.
Συγκεκριμένα, επικρότησε τη δολοφονία μητέρας και γιου που έγινε στη Χρυσούπολη Καβάλας και υποστήριξε ότι και ο ίδιος θα σκοτώσει τους γείτονές του που είναι αλλοδαποί. Η σύλληψή του έγινε μετά από καταγγελία, αφού πρώτα ενεργοποιήθηκε η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα.

«Φωνή» της ΕΕ καλεί την Amazon να σταματήσει την πώληση προϊόντων που φέρουν το σφυροδρέπανο

Ο Λιθουανός ΥΠΕΞ κάλεσε την εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου «Amazon» να σταματήσει την πώληση προϊόντων που φέρουν το σφυροδρέπανο, επειδή «προσβάλλει τα θύματα του κομμουνιστικού ολοκληρωτισμού». Το αντικομμουνιστικό παραλήρημα του Λιθουανού υπουργού δεν προκαλεί έκπληξη, αν σκεφτεί κανείς ότι σε Βαλτικές χώρες, όπως η Λετονία, οι κυβερνήσεις έχουν απαγορεύσει τα Κομμουνιστικά Κόμματα και τα σύμβολα, την ώρα που διοργανώνουν φιέστες για να τιμήσουν τους συνεργάτες των SS. «Η “Amazon” διανέμει ορισμένα καταναλωτικά προϊόντα που φέρουν σύμβολα της κομμουνιστικής τυραννίας, της ΕΣΣΔ, συνεργάτριας των χιτλερικών στα εγκλήματα πολέμου και τη γενοκτονία», δήλωσε ο ΥΠΕΞ της Λιθουανίας, η οποία εντάχθηκε στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ το 2004. Δεν πρόκειται για κάποιον γραφικό τύπο, αλλά για τη «φωνή» της ίδιας της ΕΕ, που έχει για επίσημη ιδεολογία της τον αντικομμουνισμό. Καθόλου τυχαία, ο Λιθουανός συνέδεσε την «έκκλησή» του προς την «Amazon» με την «επέτειο» της 23ης Αυγούστου, που έχει καθιερωθεί από την ΕΕ ως «ευρωπαϊκή μέρα μνήμης των θυμάτων του σταλινισμού και του ναζισμού» (με αφορμή το Σύμφωνο Μόλοτοφ – Ρίμπεντροπ, που υπογράφτηκε πριν από 80 χρόνια), σε μια χυδαία προσπάθεια αναθεώρησης και ξαναγραψίματος της Ιστορίας στα μέτρα των ιμπεριαλιστών.
Πηγή: Ριζοσπάστης

TOP READ