4 Οκτ 2019

Σουηδία: Απαγορεύεται το κόκκινο αστέρι γιατί είναι κομμουνιστικό σύμβολο

Γράφει ο Πάνος Αλεπλιώτης // 
Η Σουηδή καλλιτέχνης Σαρλότ  Όμπεργκ Μπάκος κέρδισε τον καλλιτεχνικό διαγωνισμό για την διακόσμηση μιας πλατείας στην πόλη Γιέρφελα, προάστιο της Στοκχόλμης. 
Η ιδέα της ήταν ένα κόκκινο αστέρι που πέφτει και όταν φτάνει στην γη γίνεται αστερίας μια που το πάρκο είχε μια μικρή λιμνούλα. Κατασκεύασε το άστρο όπως το είχε σκεφτεί έναντι αμοιβής 35.000 ευρώ και ξαφνικά η διοίκηση του Δήμου αποφάσισε πως είναι κομμουνιστικό σύμβολο μια και είχε κόκκινο χρώμα.
20191003 180431
20191003 204745
Της έδωσε εντολή να αλλάξει το χρώμα και μέσω αντιπροσώπου της διαμήνυσε να το βάψει κίτρινο ή να ξεχάσει την τοποθέτησή του στην πλατεία!
 Η καλλιτέχνης που δεν έχει καμία σχέση με τον κομμουνισμό έπεσε από τα σύννεφα. 
– Πληγώθηκα, δηλώνει η Σαρλότ. Ποτέ δεν πέρασε από το μυαλό μου. Από πότε ανήκουν όλα τα αστέρια στον κομμουνισμό; ρωτάει με αφέλεια.
Αν είχα φτιάξει ένα σφυροδρέπανο να το καταλάβω. 
Κανείς από την καλλιτεχνική επιτροπή δεν φαντάστηκε τον αστερία μου σαν κομμουνιστικό σύμβολο.  
-Είναι εξοργιστικό δηλώνει ο υπεύθυνος της καλλιτεχνικής επιτροπής διαγωνισμού του Δήμου. Ποιος μπορεί να σκεφτεί με αυτό τον τρόπο; Αστέρια έχουν τα παπούτσια Converse. Ένα μπαρ στην γειτονιά μου έχει σήμα ένα κόκκινο αστέρι.
Οι διαμαρτυρίες δεν έπιασαν τόπο. Το αστέρι βάρους 400 κιλών βάφτηκε κίτρινο και μεταφέρθηκε σε μια αποθήκη του Δήμου με άλλα εγκαταλειμμένα αντικείμενα μέχρι να αποφασιστεί που θα χρησιμοποιηθεί.
20191003 180527

Η Δήμαρχος υποψήφια του Συντηρητικού κόμματος επιμένει πως δεν ήταν πολιτική η απόφαση αλλά το αστέρι έπιανε πολύ χώρο στην πλατεία!
Δεν είναι το πρώτο αντικομμουνιστικό ξέσπασμα στην κατά τα άλλα “πρότυπο” του καπιταλισμού Σουηδία. 
Να θυμηθούμε και την Σουηδή τραγουδίστρια ποπ που φόρεσε κόκκινο φανελάκι με το σφυροδρέπανο χωρίς να είναι κομμουνίστρια, όπως είχε αναρτηθεί στο ΑΤΕΧΝΩΣ, και δέχθηκε επίθεση και κατακραυγή τόση που αναγκάστηκε να ζητήσει συγνώμη και να υποσχεθεί πως δεν θα το ξανακάνει. 
Την ίδια τύχη έχει και το κόκκινο αστέρι της Σαρλότ που δεν μπορεί να το χωνέψει.
Ο αντικομμουνιστικός οίστρος που έχει καταβάλλει ολόκληρη την ΕΕ με τα κατάπτυστα ψηφίσματα ίσων αποστάσεων, που δίνουν κατεύθυνση για εξαπόλυση νέου κυνηγητού των κομμουνιστών και την εξαφάνιση των συμβόλων και κατασκεύων παίρνει ακόμη και γελοίες μορφές.
Πίσω τους κρύβεται η αγωνία και ο τρόμος των αστών να εξαφανίσουν οτιδήποτε μπορεί να θυμίσει κομμουνισμό και τα σύμβολα του.
Ξέρουν όμως πως δεν μπορούν να σταματήσουν την πρόοδο και το μέλλον, όσα μέσα και να μεταχειριστούν.
Το κόκκινο αστέρι που έχει κοσμήσει τους αγώνες των επαναστατών, το αστέρι του Τσε, θα λάμπει από ψηλά και θα φωτίζει το μέλλον ότι και να σκαρφιστούν οι διώκτες του.

Ξεπέρασαν κάθε όριο


«Η Αμοιβαία Αμυντική Συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών (...) δεν είναι απλά και μόνο μία συμφωνία για το καθεστώς που διέπει τις βάσεις. Είναι κάτι βαθύτερο (...) Ο λόγος που εξελίσσεται αυτήν τη στιγμή και αναβαθμίζεται και ίσως απογειώνεται, όπως έχω περιγράψει, είναι μία διαφορετική αντίληψη που διέπει τις ΗΠΑ ως προς την Ελλάδα, συνεπεία και της συμπεριφοράς της Τουρκίας. Αυτή η αίσθηση ότι η Τουρκία απομακρύνεται από τη Δύση, ότι η Τουρκία δεν είναι αξιόπιστος εταίρος στους κόλπους του ΝΑΤΟ, οδηγεί τους Αμερικάνους να θέλουν να αναβαθμίσουν τη σχέση τους με την Ελλάδα και να ενισχύσουν την παρουσία τους εδώ όχι με στρατεύματα, αλλά με δράσεις, με συνέργειες και με βοήθεια στην ανάπτυξη υποδομών, τις οποίες καρπώνονται τελικά και οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις». Ετσι ξεκίνησε χτες την απάντησή του σε Ερώτηση του ΚΚΕ ο υπουργός Αμυνας, και δεν θα μπορούσε να περιγράψει καλύτερα το υπόβαθρο αυτής της Συμφωνίας, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα τους μεγάλους κινδύνους από τη βαθύτερη εμπλοκή της Ελλάδας στα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια και τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς.
* * *
Κι αφού η σημερινή κυβέρνηση ανέλαβε να ξεπεράσει την προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ στην υπηρέτηση του αμερικανοΝΑΤΟικού σχεδίου, δεν θα μπορούσε να υπολείπεται ούτε στα επιχειρήματα για την υπεράσπιση αυτής της πολιτικής. Γι' αυτό πανηγυρίζει ότι η αναβάθμιση των ελληνοαμερικανικών σχέσεων έχει ως «ελατήριο» την «απομάκρυνση της Τουρκίας από τη Δύση», με αποτέλεσμα οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ να στρέφουν το ενδιαφέρον τους περισσότερο προς τη χώρα μας. Σε τι συνίσταται όμως αυτό το «ενδιαφέρον»; Στην ενίσχυση της στρατιωτικής τους παρουσίας και στην αναβάθμιση των βάσεων και άλλων υποδομών, ώστε η Ελλάδα να παίξει ενεργότερο ρόλο στην ανάσχεση αντίπαλων σχεδίων και ταυτόχρονα να αυξήσει τη συμβολή της, ως ορμητήριο δολοφονικών επεμβάσεων και πολέμων. Πόσο ...χαρούμενος και ασφαλής μπορεί να αισθάνεται κανείς από την αναβάθμιση της χώρας σε «κράτος - εμπροσθοφυλακή» του αμερικανικού ιμπεριαλισμού στην περιοχή, όταν η Ελλάδα μπαίνει «στο μάτι του κυκλώνα» σκληρών ανταγωνισμών, με τη Ρωσία να απειλεί ότι θα πλήξει οποιαδήποτε χώρα φιλοξενήσει πυρηνικά που τη σημαδεύουν και το Ιράν ότι δεν θα αφήσει αναπάντητη καμιά απειλή σε βάρος της κυριαρχίας του, απ' όπου κι αν προέρχεται;
* * *
Τι άλλο αποσιωπά η κυβέρνηση; Οτι ο στόχος να παραμείνει η Τουρκία «αγκυροβολημένη» στο ΝΑΤΟ και να απομακρυνθεί από την επιρροή της Ρωσίας, παραμένει κυρίαρχος σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό του ΝΑΤΟ στη νοτιοανατολική του πτέρυγα. Αποτελεί ταυτόχρονα αντικείμενο ενός μεγάλου παζαριού, μεταξύ άλλων, για τον μελλοντικό ρόλο της Τουρκίας σε Ανατολική Μεσόγειο και Αιγαίο, που «ακουμπάει» τα κυριαρχικά δικαιώματα Ελλάδας και Κύπρου, με δεδομένες τις θέσεις των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ για «συνεκμετάλλευση», αλλά και της αντιμετώπισης του Αιγαίου ως ενιαίου επιχειρησιακού χώρου για την ευρωατλαντική συμμαχία. Με τον τρόπο αυτό, η χώρα δεν μετατρέπεται μόνο σε μαγνήτη κινδύνων από τη συμμετοχή της στον στρατιωτικό σχεδιασμό του ΝΑΤΟ έναντι των ανταγωνιστών του, αλλά εκτίθεται επικίνδυνα και στον ανταγωνισμό με την Τουρκία, είτε η Ελλάδα αξιοποιηθεί ως «αιχμή του δόρατος» στο ενδεχόμενο μιας στρατιωτικής κλιμάκωσης, είτε υπάρξει τελικά συμβιβασμός ΗΠΑ - ΝΑΤΟ με την Τουρκία, ο οποίος με βεβαιότητα θα συμπεριλάβει ένα καινούργιο «status quo» σε Αιγαίο και Ανατ. Μεσόγειο.
* * *
Απ' αυτήν τη σκοπιά, πρέπει να επιστραφούν ως απαράδεκτοι οι ισχυρισμοί του υπουργού ότι η Στρατιωτική Συμφωνία με τις ΗΠΑ είναι «μια συνέργεια που θα μπορούσε να αποφέρει και ισχυρότερη αμυντική θωράκιση στη χώρα μας στην παρούσα γεωπολιτική συγκυρία», ότι «οι επενδύσεις που γίνονται, είναι για κοινή χρήση» με τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις. Για να χρυσώσουν το χάπι και να παρασύρουν το λαό στα βρώμικα σχέδιά τους, παρουσιάζουν την ανανέωση και αναβάθμιση της στρατιωτικής συνεργασίας με τις ΗΠΑ ως παράγοντα ασφάλειας και θωράκισης τάχα της άμυνας της χώρας, όταν με αυτήν αναβαθμίζονται συνολικά οι ανταγωνισμοί και οι κίνδυνοι για το λαό και όταν είναι γνωστό ότι οι στρατιωτικές εγκαταστάσεις και τα μέσα που αναπτύσσονται στη χώρα μας είναι πλήρως ενταγμένα στον ΝΑΤΟικό σχεδιασμό. Επομένως, καμιά σχέση δεν έχουν με την άμυνα και την υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων, πολύ περισσότερο απέναντι στη «σύμμαχο» Τουρκία, που κλιμακώνει τις προκλήσεις και τις αμφισβητήσεις σε βάρος Ελλάδας και Κύπρου.
* * *
Η κοροϊδία έχει όρια, τα οποία έχουν ξεπεράσει προ πολλού τόσο η ΝΔ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ, που προετοίμασε το έδαφος για την ανανέωση της Στρατιωτικής Συμφωνίας και δούλεψε όσο κανείς άλλος για την αναβάθμιση των σχέσεων με τις ΗΠΑ. Η εγκληματική πολιτική τους πρέπει να πάρει αποφασιστική, μαζική απάντηση. Να ενεργοποιήσει τα αντιιμπεριαλιστικά αντανακλαστικά του λαού, να βγάλει πολλές χιλιάδες στο δρόμο ενάντια στην επίσκεψη Πομπέο στην Ελλάδα, με το αυριανό συλλαλητήριο στις 12 μ. στο Σύνταγμα και την πορεία στην αμερικάνικη πρεσβεία.

Οι «πολλοί» και οι «λίγοι»




Η προχτεσινή απεργία, σε συνέχεια της προηγούμενης στις 24 Σεπτέμβρη, αποτέλεσε σημαντικό σταθμό μιας μεγάλης μάχης που εδώ και βδομάδες δίνουν δεκάδες συνδικάτα, συνδικαλιστικές οργανώσεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, σε κάθε χώρο δουλειάς και κλάδο, συνδικαλιστές που δεν συμβιβάζονται με τη σαπίλα της ηγετικής ομάδας της ΓΣΕΕ. Ηταν μια μάχη που αφήνει παρακαταθήκη για τη συνέχεια.
Οχι τυχαία, σε μια περίοδο που εργοδοσία και κυβέρνηση βάζουν στο στόχαστρο το όπλο της απεργίας και τη συνδικαλιστική συλλογική οργάνωση και δράση, η απεργιακή απάντηση των εργαζομένων προκαλεί την οργή των διαφόρων εκπροσώπων του κεφαλαίου.
Ολοι με μια φωνή παπαγαλίζουν ότι «κατέβηκαν οι λίγοι και ταλαιπώρησαν τους πολλούς», μια ατάκα που αναπαρήγαγε σε δήλωσή του και ο πρωθυπουργός. Θα ήθελαν απέναντι σε αυτήν την προσπάθεια να υπάρχει σιγή νεκροταφείου. Θα ήθελαν όλα τα συνδικάτα και οι συνδικαλιστές να είναι πλήρως υποταγμένοι στους στόχους της καπιταλιστικής ανάπτυξης και της στήριξης των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων, να λειτουργούν ως μηχανισμοί ενσωμάτωσης των εργαζομένων σε αυτούς τους στόχους της εργοδοσίας, του κεφαλαίου.
Θα ήθελαν όλα τα συνδικάτα γραφειοκρατικούς μηχανισμούς, χωρίς ζωντανές συλλογικές διαδικασίες, χωρίς διαπάλη. Θα ήθελαν τον εργαζόμενο ξεμοναχιασμένο και άβουλο, με μόνο του «δικαίωμα» μια ηλεκτρονική ψήφο και με τη δαμόκλειο σπάθη της εργοδοσίας πάνω από το κεφάλι του... Οργίζονται όμως, επειδή υπάρχει μαζική εργατική αντίδραση σε αυτούς τους σχεδιασμούς.
Οι κυβερνήσεις που επιλέγονται από το 30% του λαού, όργανα της εξουσίας των μονοπωλίων, που εκφράζουν τα συμφέροντα της κοινωνικής μειοψηφίας των μετόχων επιχειρηματικών ομίλων, αλλά αποφασίζουν για τη ζωή όλων μας, διαμαρτύρονται για την «έλλειψη δημοκρατίας» στα εργατικά συνδικάτα, επειδή - όπως ισχυρίζονται - οι απεργίες και οι κινητοποιήσεις δεν αποφασίζονται από την απόλυτη πλειοψηφία των εργαζομένων σε μια επιχείρηση ή σε έναν κλάδο!
Η επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ στα συνδικάτα και στο απεργιακό δικαίωμα είναι δεδομένη, όπως είναι αισχρή και η προσπάθεια να εμφανίσει αυτά τα μέτρα ως φιλεργατικά, ως μέτρα για την αναζωογόνηση του συνδικαλισμού. Είναι όμως μεγάλη υποκρισία και οι διαμαρτυρίες του ΣΥΡΙΖΑ, τη στιγμή που η ΝΔ «πατά» στον δικό του αντιαπεργιακό νόμο, που καθιερώνει το υποχρεωτικό 50%+1 σε αποφάσεις για απεργία.
Αυτόν το νόμο Αχτσιόγλου, που ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση παρουσίαζε επίσης ως παρέμβαση «για την ενίσχυση της δημοκρατίας» στα συνδικάτα και την «αναβάθμιση του συνδικαλιστικού κινήματος», σκοπεύει να εφαρμόσει η ΝΔ, πηγαίνοντας παραπέρα, με την ηλεκτρονική ψήφο - φακέλωμα.
Είναι επίσης μέγιστη υποκρισία να διαμαρτύρεται ο ΣΥΡΙΖΑ για το «χέρι» που προτίθεται να βάλει η κυβέρνηση στις κλαδικές συμβάσεις, όταν και αυτή η ρύθμιση «πατάει» στο δικό του πόρισμα «εμπειρογνωμόνων» και βεβαίως αφορά όλο το πλέγμα διευκολύνσεων, κινήτρων και μέτρων στήριξης των επενδύσεων και των επιχειρηματικών ομίλων, στα οποία συνεχίζει και από τη θέση της «εποικοδομητικής αντιπολίτευσης» να βάζει πλάτη. Δεν μπορούν λοιπόν να κρύψουν ότι μαζί με τη ΝΔ βρίσκονται στην ίδια όχθη, αυτή των συμφερόντων των λίγων.
Οι πολλοί άλλωστε είναι αυτοί που τσακίζονται σήμερα από την καπιταλιστική ανάπτυξη και χτες από την κρίση, είναι οι δεκάδες χιλιάδες που εργάζονται με 4ωρα και 5ωρα, οι χιλιάδες άνεργοι, οι απολυμένοι, οι λαϊκές οικογένειες που οι τράπεζες τους εκβιάζουν για να τους πάρουν ό,τι τους έχει απομείνει, οι αυτοαπασχολούμενοι που διαλύονται από τη φοροληστεία και τα χρέη.
Προφανώς η κυβέρνηση δεν μιλάει γι' αυτούς όταν μιλάει για ταλαιπωρία. Για την «ταλαιπωρία» των αφεντικών νοιάζεται, που δεν θέλουν οι εργάτες τους να απεργούν. Ο απεργοσπαστικός μηχανισμός που έχει στήσει άλλωστε η ηγετική ομάδα της ΓΣΕΕ αντιμετωπίζει δυσκολίες και δεν φτάνει για το εμπόδισμα της ανάπτυξης αγώνων που θα αμφισβητούν τους στόχους του κεφαλαίου.
Η προσπάθεια καταστολής του εργατικού κινήματος και περιορισμού της συνδικαλιστικής δράσης δεν είναι καινούργια. Διακηρυγμένος στόχος του κεφαλαίου, της ΕΕ και των κυβερνήσεών τους είναι να μην υπάρχουν εστίες αντίστασης, να μην αμφισβητείται η πολιτική τους. Ομως λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο. Οι δύο πρόσφατες απεργίες έδειξαν ότι υπάρχουν εκείνες οι ζωντανές δυνάμεις που μπορούν να βάλουν πλάτη για την ανασύνταξη του κινήματος, για την οργάνωση της αντεπίθεσης. Οι αγωνιστικές διεργασίες συνεχίζονται και η κλιμάκωση της πάλης θα δώσει απάντηση σε όσους σχεδιάζουν το χτύπημα της συνδικαλιστικής δράσης.

Δεν θα περάσει η τρομοκρατία και οι νέες μεθοδεύσεις της εργοδοσίας των σούπερ μάρκετ Δήμητρα



Όλοι στην Απεργία την Τετάρτη 2 Οκτώβρη
Όλοι στις 10 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο
Καταγγέλλουμε την εργοδοσία των σούπερ μάρκετ Δήμητρα, η οποία προσπάθησε με δόλιο τρόπο να απαλλαγεί από εργαζόμενη με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας. Στόχος της εργοδοσίας όχι μόνο να ξεφορτωθεί την συναδέλφισσα αλλά και να γλυτώσει την αποζημίωση. Έτσι, η επιχείρηση, αφού χορήγησε στην συνεδάλφισσα την άδειά της, στην συνέχεια με δικαιολογίες και καθυστερήσεις προσπάθησε να την αποτρέψει από το να επιστρέψει στην εργασία της αφήνοντάς την μάλιστα απλήρωτη. Να σημειωθεί ότι ουδέποτε η εργοδοσία ενημέρωσε την εργαζόμενη για την ημέρα επιστροφής της παρά τις συνεχείς προσπάθειες της τελευταίας να το πληροφορηθεί. Όταν η συναδέλφισσα ζητούσε να μάθει πότε επιστρέφει και ποιο είναι το ωράριο της βάρδιας της, η απάντηση ήταν "δεν ξέρουμε, θα σας ειδοποιήσουμε"... Ο στόχος προφανής... Να παρουσιάσουν την συναδελφισσα ως "αδικαιολογήτως απούσα" και να πετύχουν με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια... Λογάριαζαν όμως χωρίς τους εργαζόμενους, χωρίς το ταξικό κίνημα, το Π.Α.ΜΕ., χωρίς το Σωματείο μας, του οποίου η παρέμβαση ήταν άμεση, αχρηστεύοντας τα σχέδια της εργοδοσίας και εξαναγκάζοντάς την σε αναδίπλωση. Σε μια προσπάθεια μάλιστα να δημιουργήσει εντυπώσεις, η εργοδοσία επικαλείται αναστάτωση (!) στην προσέλευση του κοινού στις 7:30 το πρωί (!) που συνέβησαν τα γεγονότα και άλλα αστεία...
Αέρα στα πανιά της μεγαλοεργοδοσίας δίνουν τα αντεργατικά μέτρα που έχουν ψηφίσει όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, τα νέα μέτρα που ετοιμάζεται να πάρει η κυβέρνηση της ΝΔ πατώντας πάνω στους αντεργατικούς νόμους της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτή είναι η πολυδιαφημισμένη «ανάπτυξή» του που τάχα όλοι θα έχουμε να κερδίσουμε από αυτήν…
Καλούμε τους συναδέλφους στα σούπερ μάρκετ Δήμητρα, όλους τους εργαζόμενους να μην τρομοκρατηθούν να μην σκύψουν το κεφάλι. Η οργάνωση και η πάλη με ταξικό προσανατολισμό μπορούν να αχρηστεύσουν τις μεθοδεύσεις της μεγαλοεργοδοσίας. Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να βάλουν εμπόδια στις προσπάθειες των μεγαλοεπιχειρηματιών και των κυβερνήσεών τους, να συμμετέχουν μαζικά στην ΑΠΕΡΓΙΑ αύριο Τετάρτη 2 Οκτώβρη και στην απεργιακή συγκέντρωση στις 10 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας.


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΟΥ
Web: http://sidypker.blogspot.gr
FB: kerkyraikossyndesmosidiotikonypallilon
e-mail: pamesidypker@gmail.com, Τηλ.: 6978404989

3 Οκτ 2019

Επικίνδυνη εξέλιξη στο Προσφυγικό - Μεταναστευτικό


Ενταση της καταστολής και του αυταρχισμού για πρόσφυγες και μετανάστες, σε πλήρη ευθυγράμμιση με την πολιτική της ΕΕ και τη Συμφωνία με την Τουρκία, σηματοδοτούν οι αποφάσεις που πήρε η κυβέρνηση, στον απόηχο μίας ακόμα τραγωδίας στη Μόρια.
Θυμίζουμε ότι τα μέτρα που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα προβλέπουν επικίνδυνη κλιμάκωση της καταστολής στα θαλάσσια και χερσαία σύνορα, ακόμη και με στρατιωτικά μέσα, που η εφαρμογή τους σε όλη τη Μεσόγειο έχει οδηγήσει μέχρι στιγμής σε χιλιάδες νεκρούς πρόσφυγες και μετανάστες. Μόνο στο Αιγαίο και στον Εβρο έχουν χαθεί 722 ψυχές από το 2016, ανάμεσά τους δεκάδες παιδιά. Μόνο το 2019, στη Μεσόγειο χάθηκαν 543 άνθρωποι και οι 48 απ' αυτούς πνίγηκαν στο Αιγαίο.
Κλιμάκωση της καταστολής προβλέπεται και στο εσωτερικό της χώρας, με τη γενίκευση της φυλάκισης, που γίνεται ο κανόνας για τη μεταχείριση προσφύγων και μεταναστών.
Ενισχυτικά στα παραπάνω, η κυβέρνηση ετοιμάζει νέο νομοσχέδιο για το άσυλο, το οποίο προβλέπει την πλήρη στέρηση του δικαιώματος αίτησης ασύλου από όσους δεν έχουν το λεγόμενο «προσφυγικό προφίλ», αλλαγή των κριτηρίων «ευαλωτότητας», που είχε επιχειρήσει και ο ΣΥΡΙΖΑ, κατάργηση της έφεσης, σύνθεση των επιτροπών προσφυγών αποκλειστικά από δικαστές, απέλαση με την παραμικρή αντίρρηση.
* * *
Συνολικά, το πακέτο μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση ενισχύει την παρουσία και τον επικίνδυνο ρόλο του ΝΑΤΟ και της Frontex στο Αιγαίο, μπλέκει το Μεταναστευτικό βαθύτερα στα ευρωατλαντικά γρανάζια, αλλά και στους ανταγωνισμούς εντός της ΕΕ, και συρρικνώνει σε βαθμό εξαφάνισης το δικαίωμα προσφύγων και μεταναστών στο άσυλο.
Η ΝΔ παρουσιάζει ως «διέξοδο» την κλιμάκωση της ίδιας αντιδραστικής πολιτικής που αναπαράγει τον διπλό εγκλωβισμό και οξύνει τα προβλήματα για τους χιλιάδες κατατρεγμένους και τους κατοίκους των νησιών.
Αξιοποιεί το έδαφος που έστρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, με την αποδοχή και εφαρμογή της Συμφωνίας Τουρκίας - ΕΕ, την πρόσκληση του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο και την εμβάθυνση της εμπλοκής της χώρας στα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια και τους ανταγωνισμούς, που γεννούν και οξύνουν το Προσφυγικό.
Αξιοποιεί τις συνέπειες και τα αδιέξοδα του διπλού εγκλωβισμού, τις άθλιες συνθήκες που βιώνουν πρόσφυγες και νησιώτες, όχι για να δώσει λύση αλλά για να δικαιολογήσει τη μεγαλύτερη καταστολή στα σύνορα και στο εσωτερικό της χώρας, τη δημιουργία νέων στρατοπέδων συγκέντρωσης και τις χιλιάδες επαναπροωθήσεις που σχεδιάζει μέσα στο 2020.
Από την άλλη, οι μετακινήσεις μερικών εκατοντάδων προσφύγων και μεταναστών προς την ηπειρωτική Ελλάδα είναι «σταγόνα στον ωκεανό» και δεν προσφέρουν καμία ουσιαστική ανακούφιση, αφού οι δομές στα νησιά είναι υπερκορεσμένες και ταυτόχρονα αυξάνονται οι ροές, με τη στρόφιγγα να ανοιγοκλείνει σε συνάρτηση με τα παζάρια ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ με την Τουρκία και την εξέλιξη των ανταγωνισμών και επεμβάσεων στην περιοχή.
* * *
Με δεδομένα τα παραπάνω, είναι πρόκληση η «κριτική» του ΣΥΡΙΖΑ στα μέτρα της κυβέρνησης, με την οποία προσπαθεί να συγκαλύψει ότι η πολιτική της στο Μεταναστευτικό είναι συνέχεια της δικής του πολιτικής.
Ο ΣΥΡΙΖΑ επαναφέρει τις κάλπικες διαχωριστικές γραμμές «πρόοδος - συντήρηση» στη διαχείριση του προβλήματος και επιχειρεί να εμφανιστεί ως θεματοφύλακας τάχα των δικαιωμάτων προσφύγων και μεταναστών, όταν ο διπλός εγκλωβισμός και οι «Μόριες» έχουν και τη δική του υπογραφή.
Οταν μαζί με τη ΝΔ ψήφισαν στην ΕΕ την ακόμη μεγαλύτερη καταστολή στα σύνορα, τη δημιουργία «ελεγχόμενων κέντρων», δηλαδή περισσότερες «Αμυγδαλέζες» και «Μόριες», αλλά και «πλατφορμών αποβίβασης», δηλαδή στρατοπέδων συγκέντρωσης σε τρίτες χώρες. Και, βέβαια, όταν εμπλέκουν από κοινού την Ελλάδα στα ιμπεριαλιστικά σχέδια και τους ανταγωνισμούς.
Μάλιστα, ο ΣΥΡΙΖΑ «θυμήθηκε» τελευταία και τον πόλεμο ως αιτία του Μεταναστευτικού, ενώ υποστήριξε ως κυβέρνηση όλο το εύρος του αμερικανοΝΑΤΟικού σχεδιασμού στην περιοχή, που σπέρνει πολέμους και προσφυγιά.
Αυτήν τη στρατηγική τους σύμπλευση και στο Προσφυγικό προσπαθούν να συγκαλύψουν, κρύβοντας τις ευθύνες τους και τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος, που γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης και από ρατσιστικά - ξενοφοβικά κατακάθια, για να χύνουν το δηλητήριό τους.
* * *
Απέναντι σε αυτήν την πολιτική χρειάζεται να ορθώσει τείχος ο λαός, βάζοντας στο στόχαστρο τις αληθινές αιτίες και τους πραγματικούς υπεύθυνους για την αθλιότητα σε βάρος προσφύγων, μεταναστών και νησιωτών.
Εκεί πρέπει να προσανατολιστεί η πάλη, διεκδικώντας την κατάργηση της Συμφωνίας ΕΕ - Τουρκίας, του διπλού εγκλωβισμού και των hot spots, τη μεταφορά των προσφύγων και μεταναστών στην ηπειρωτική Ελλάδα, σε αξιοπρεπείς και δημόσιες δομές φιλοξενίας, με προοπτική τη γρήγορη μεταφορά τους στις χώρες πραγματικού προορισμού τους, την τήρηση των δικαιωμάτων για το άσυλο.
Προπάντων, όμως, δυναμώνοντας τον αγώνα ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και το ίδιο το σύστημα της εκμετάλλευσης, που γεννά φτώχεια, πρόσφυγες και μετανάστες.

Η «επένδυση»...


Μια «ανάσα» πριν από την επίσκεψη Πομπέο στην Ελλάδα και τον β' γύρο του «Στρατηγικού Διαλόγου», που έρχεται να σφραγίσει τη μετατροπή της Ελλάδας σε αμερικανοΝΑΤΟικό ορμητήριο, με τη διεύρυνση της Συμφωνίας για τις βάσεις, ο Αμερικανός πρέσβης για μια ακόμα φορά ήταν αποκαλυπτικός, σημειώνοντας πως «ως ΗΠΑ έχουμε κάνει μια στρατηγική επένδυση στη σχέση μας με την Ελλάδα (...) Αυτή είναι μια πρόοδος που ξεκίνησε με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Και τώρα με πρωθυπουργό Μητσοτάκη, βλέπουμε μια ευκαιρία (...) να την ανεβάσουμε σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο».
Τα αισθήματα βέβαια είναι «αμοιβαία» με την αστική τάξη της χώρας, που αντίστοιχα «επενδύει» και εκείνη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους στα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια, τόσο για τη «γεωστρατηγική αναβάθμισή» της στην περιοχή όσο και για την «προσέλκυση επενδύσεων» με στόχο την ανάκαμψη της καπιταλιστικής οικονομίας, όπως έδειξε και η πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ.
Αλλά τι έχει να περιμένει ο ελληνικός λαός από την «επένδυση» αυτή;
Μήπως μεγαλύτερη ασφάλεια και ένα «απάνεμο λιμάνι» μέσα στη φουρτούνα των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, όπως λένε η κυβέρνηση ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ, τα υπόλοιπα αστικά κόμματα και επιτελεία;
Το ακριβώς αντίθετο: Η «επένδυση» των ΗΠΑ βάζει το λαό στη «ρώσικη ρουλέτα» των ανταγωνισμών με τα άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα, όπως άλλωστε ομολογεί και ο πρέσβης, όταν ενθαρρύνοντας τα σχήματα συνεργασίας με το Ισραήλ προς την Ανατολική Μεσόγειο, λέει ότι «είναι μια περιοχή ανταγωνισμού των μεγάλων δυνάμεων» για την Ενέργεια και ότι «ο ανταγωνισμός των μεγάλων δυνάμεων επέστρεψε στην Ανατολική Μεσόγειο για τα καλά».
Ενθαρρύνοντας ταυτόχρονα τους πρωταγωνιστικούς ρόλους της Ελλάδας στην προώθηση του αμερικανοΝΑΤΟικού σχεδιασμού στο «στρατηγικό σταυροδρόμι» των Βαλκανίων, απέναντι στους «γεωπολιτικούς μας αντιπάλους, ιδιαίτερα την προσπάθεια της Ρωσίας να υπονομεύσει την ενεργειακή διαφοροποίηση, να υπονομεύσει τη Συμφωνία των Πρεσπών, να εμποδίσει την επιλογή που έχουν κάνει πολλές κυβερνήσεις στην περιοχή των Βαλκανίων προς το ΝΑΤΟ...».
Μήπως η «επένδυση» των ΗΠΑ στην Ελλάδα, με δεδομένη την κρίση που περνάνε οι σχέσεις τους με την Τουρκία, αποτελεί «ασπίδα απέναντι στην τουρκική επιθετικότητα» και στις απαράδεκτες διεκδικήσεις της τουρκικής αστικής τάξης σε Αιγαίο και Κύπρο, όπως λένε η κυβέρνηση και τα άλλα αστικά κόμματα;
Κάθε άλλο, αφού τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας γίνονται ένα ακόμα «διαπραγματευτικό χαρτί» στο ευρύτερο ιμπεριαλιστικό παζάρι ΗΠΑ - ΝΑΤΟ με την Τουρκία, όπως επιβεβαίωσε ο Πάιατ λέγοντας ότι «Ελλάδα και ΗΠΑ (...) πιστεύουμε ότι είναι έντονα προς το συμφέρον μας η Τουρκία να παραμείνει αγκυροβολημένη στη Δύση, μέρος της ευρωατλαντικής μας κοινότητας» και σημειώνοντας πως οι Αμερικανοί «ενθαρρύνθηκαν» από τη συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν «και το πολύ σαφές μήνυμα της ελληνικής κυβέρνησης (...) στη διατήρηση μιας σταθερής γειτονιάς, η οποία παρέχει ένα ελκυστικό περιβάλλον για τους ξένους επενδυτές», σκιαγραφώντας τα σχέδια συνδιαχείρισης σε Αιγαίο και Κύπρο.
Μήπως τα οφέλη της «επένδυσης» των ΗΠΑ στην Ελλάδα σημαίνουν «ευημερία για το λαό», όπως λένε τα ιμπεριαλιστικά επιτελεία, η κυβέρνηση, οι τοπικοί άρχοντες, κουνώντας στο λαό τα «τριάντα αργύρια», για να δεχτεί να γίνει η χώρα ορμητήριο των δολοφόνων;
Το ακριβώς αντίθετο, όπως επιβεβαιώνει το ταξίδι του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ, εκεί όπου διαφήμισε στους επιχειρηματικούς ομίλους την αντιλαϊκή πολιτική, το σάρωμα εργασιακών δικαιωμάτων, το νέο χτύπημα στις Συλλογικές Συμβάσεις και στα συνδικάτα, την καθήλωση του μέσου μισθού, μαζί με τα νέα προκλητικά προνόμια και φοροαπαλλαγές ως «εγγύηση» για να επενδύσουν στην Ελλάδα.
Και βέβαια τα σχέδια αυτά σηματοδοτούν τεράστιους κινδύνους για το λαό, αφού η άλλη όψη τους είναι η ακόμα μεγαλύτερη εμπλοκή στα ιμπεριαλιστικά σχέδια, με τον Πάιατ να λέει χαρακτηριστικά ότι «όσο πιο επιτυχημένος είναι ο πρωθυπουργός στην ατζέντα του για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, τόσο καλύτερα είναι η Ελλάδα σε θέση να επιτελέσει αυτόν το ρόλο ως πυλώνας σταθερότητας, είτε πρόκειται για τη συνεργασία μας στη στρατηγική ενεργειακή πολιτική είτε για τη στρατιωτική συνεργασία».
Με δυο λόγια, η μόνη σίγουρη «επένδυση» για τον ελληνικό λαό, για τη ζωή και το μέλλον του, είναι η «επένδυση» στον δικό του αγώνα, ενάντια στην εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, για να ξεκουμπιστούν μια και καλή οι αμερικανοΝΑΤΟικές βάσεις του θανάτου, για αποδέσμευση της χώρας από τις ιμπεριαλιστικές συμμαχίες. Είναι η επένδυση στον αγώνα σε σύγκρουση με την αστική τάξη, τις κυβερνήσεις και τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις, που έχουν να «προσφέρουν» μόνο φτώχεια, πολέμους και προσφυγιά στους λαούς. Στον αγώνα που πρέπει να αποκτήσει ως προοπτική την πάλη για την εργατική - λαϊκή εξουσία, τη μόνη που μπορεί να εγγυηθεί την ειρήνη, την ασφάλεια, την αλληλεγγύη και τη συνεργασία ανάμεσα στους λαούς.
Στα συλλαλητήρια της Παρασκευής και του Σαββάτου ενάντια στην επίσκεψη Πομπέο στην Ελλάδα και στην ανανέωση της Συμφωνίας για τις βάσεις, το μήνυμα αυτό να ακουστεί δυνατά!

2 Οκτ 2019

Χρήση χημικών και συμπλοκές σώμα με σώμα με την αστυνομία σε παρέμβαση του ΠΑΜΕ που εμπόδισε την αρπαγή της κατοικίας καρκινοπαθούς

(ΒΙΝΤΕΟ-ΦΩΤΟ)

Η δυναμική παρέμβαση των ταξικών δυνάμεων μπλόκαρε τον πλειστηριασμό της πρώτης κατοικίας μιας οικογένειας που βρέθηκε χτυπημένη από την κρίση. Συγκεκριμένα το πρωί, μετά από κάλεσμα του ΠΑΜΕ, εργαζόμενοι που απεργούν σήμερα και επαγγελματοβιοτέχνες, που ανταποκρίθηκαν σε αντίστοιχο κάλεσμα της ΟΒΣΑ, συγκεντρώθηκαν σε συμβολαιογραφείο στην οδό Σκουφά, προκειμένου να εμποδίσουν την αρπαγή της κατοικίας ενός καρκινοπαθούς.

Όταν τα μέλη του του ΠΑΜΕ κατάφεραν να ανοίξουν την πόρτα του συμβολαιογραφείου δέχτηκαν επίθεση από τις δυνάμεις καταστολής. Υπήρξαν συμπλοκές σώμα με σώμα ενώ η αστυνομία έκανε χρήση χημικών και εντός και εκτός του κτιρίου.

Σε ποσοστό ρεκόρ η φτώχεια στην Αργεντινή

Η φτώχεια στην Αργεντινή αυξήθηκε κι άλλο, από 32% σε 35,4%, το πρώτο εξάμηνο του 2019, φτάνοντας στο υψηλότερο ποσοστό της από το 2001 που ξέσπασε η πολύ σοβαρή οικονομική κρίση στη χώρα, ανακοίνωσε σήμερα το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικών (Indec).
Σύμφωνα με τον οργανισμό αυτόν, ο οποίος στηρίζει τα στοιχεία του σε έρευνα που έκανε στις 31 μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, “10.015.728 άνθρωποι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας”.
Μεταξύ των φτωχών, ο αριθμός των ανθρώπων που βρίσκονται σε ακραία φτώχεια, δηλαδή αυτών που δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τις στοιχειώδεις ανάγκες τους, αυξήθηκε επίσης μεταξύ του δευτέρου εξαμήνου του 2018 και του πρώτου τριμήνου του 2019 από 6,7% σε 7,7%.
Ο κεντροδεξιός πρόεδρος της χώρας Μαουρίσιο Μάκρι, ο οποίος είναι υποψήφιος για μια δεύτερη θητεία, είχε κάνει νωρίτερα δηλώσεις προβλέποντας ότι τα στοιχεία που επρόκειτο να ανακοινωθούν θα ήταν αρνητικά. Το ποσοστό της φτώχειας “θα αντανακλά δυστυχώς την κατάσταση την οποία ζούμε και που, μολονότι είναι επώδυνο, θα πρέπει να δούμε κατά πρόσωπο”, δήλωσε ο πρόεδρος μερικές ώρες πριν από την επίσημη ανακοίνωση.
Η Αργεντινή μια χώρα με οικονομία σε ύφεση από το 2018 επλήγη ξανά από μια σοβαρή οικονομική κρίση.
Μεταξύ του Ιανουαρίου και του Αυγούστου, ο πληθωρισμός έφτασε το 30% και αναμένεται να ανέλθει σε 55% ως το τέλος του έτους. Η ανεργία πλήττει το 10% του πληθυσμού και το πέσο βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση.
Το 2018, έπειτα από μια πρώτη νομισματική κρίση, η κυβέρνηση Μάκρι ζήτησε χρηματοπιστωτική βοήθεια από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), το οποίο χορήγησε στην Αργεντινή δάνειο 57 δισεκατομμυρίων δολαρίων με αντάλλαγμα ένα σημαντικό πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής.

Η σοβαρή οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα στοίχισε στον Μάκρι την πρώτη θέση στις προκριματικές εκλογές που έγιναν στην Αργεντινή στις 11 Αυγούστου, οι οποίες αποτελούν ένα κάποιου είδους βαρόμετρο ενόψει των προεδρικών εκλογών που θα διεξαχθούν στις 27 Οκτωβρίου. Νικητής στην εκλογική αυτή διαδικασία αναδείχθηκε ο κεντροαριστερός περονιστής Αλμπέρτο Φερνάντες, ο οποίος εξασφάλισε ποσοστό 47% των ψήφων, ενώ ο Μάκρι κατέλαβε την δεύτερη θέση με 32%.

Η αναβάθμιση της εθνοφυλακής από τη νέα κυβέρνηση




Τάγματα Εθνοφυλακής σαν εφιάλτες από το παρελθόν

EUROKINISSI


Η κυβέρνηση δαιμονοποιεί τον «εσωτερικό εχθρό» και ξεθάβει παρωχημένες τακτικές ● Εθνοφύλακες στα σύνορα, αλλά και σε μεγάλα αστικά κέντρα για ασφάλεια από τους «εισβολείς μετανάστες και πρόσφυγες». Πώς εξυφαίνεται το σχέδιο και ποιο ρόλο παίζουν οι μιλιταριστικές ιστοσελίδες.
Την αναβάθμιση της Εθνοφυλακής και των ακροδεξιών μηχανισμών καταστολής ενάντια στον «εσωτερικό εχθρό» με πρόσχημα την εθνική ασφάλεια και την ενίσχυση της άμυνας φαίνεται ότι σχεδιάζει η κυβέρνηση με μπροστάρη τον νέο υφυπουργό Εθνικής Αμυνας Αλκιβιάδη Στεφανή.
Η συζήτηση που διεξάγεται στην Επιτροπή Αμυνας και Εξωτερικών υποθέσεων της Βουλής, οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Αμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου και οι τοποθετήσεις του βουλευτή Εβρου της Ν.Δ. και αντιπροέδρου της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, Αναστάσιου Δημοσχάκη, φανερώνουν τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τη φύλαξη των στρατοπέδων και για τη συγκρότηση ταγμάτων εθνοφυλακής ακόμα και στα αστικά κέντρα.
Το πιο ανησυχητικό είναι πως διατυπώνονται επίσημες προτάσεις ώστε να αξιοποιηθούν με το αζημίωτο οι εθνοφύλακες και διάφοροι μηχανισμοί γύρω από αυτούς για την «αντιμετώπιση των αυξανόμενων ροών προσφύγων και μεταναστών».
Στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής ο βουλευτής της Ν.Δ., Α. Δημοσχάκης έθεσε στον υπουργό Αμυνας το θέμα της «περαιτέρω αξιοποίησης επ’ αμοιβή των εφέδρων στα σύνορα από ξηράς και νήσων», επισημαίνοντας πως «οι εθνοφύλακες, που αποτελούν μέρος του ελληνικού στρατεύματος, φρουρούν χωρίς αποδοχές τα βράδια αποθήκες καυσίμων, πυρομαχικών και διάφορες στρατιωτικές εγκαταστάσεις».
Ο ίδιος, επίτιμος αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. και βουλευτής Εβρου, κάνοντας λόγο για «εισαγωγή από την Τουρκία («ειρηνική εισβολή» τη χαρακτήρισε) πολιτών από μουσουλμανικές χώρες», ζήτησε από τον υπουργό να επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής της εθνοφυλακής με αντιμίσθιο κυρίως στη Θράκη και στα νησιά του Βορειανατολικού Αιγαίου.
Ο Α. Δημοσχάκης, ως αναπληρωτής τομεάρχης Αμυνας της Ν.Δ., τον Δεκέμβριο του 2018 επισήμαινε «την αξία των πατριωτών εθνοφυλάκων αλλά των εφέδρων για όσους επιχειρούν να παραβιάσουν τα ελληνικά σύνορα στον Εβρο, διεκδικώντας την ικανοποίηση των αιτημάτων τους κόντρα σε ιδεοληψίες και εμμονές».
Κατά τον Α. Δημοσχάκη αν πέντε εθνοφύλακες από κάθε χωριό του νομού όπου εκλέγεται αξιοποιηθούν στη συνοριακή φύλαξη, τότε πάνω από 1.000 Εβρίτες άνω των 48 ετών «θα βρουν μια απασχόληση και θα συνδράμουν αποτελεσματικά στο έργο της Ελληνικής Αστυνομίας».
Η μεθόδευση
Μετά την αλλαγή κυβέρνησης έντονη ήταν η αρθρογραφία γνωστών μιλιταριστικών ιστοσελίδων σχετικά με την Εθνοφυλακή, οι οποίες μετέφεραν πληροφορίες ότι η κυβέρνηση σχεδίαζε να καταθέσει νομοσχέδιο για την Εθνοφυλακή και την Εφεδρεία. Παράλληλα μέσα στο καλοκαίρι πλήθαιναν και οι αναφορές για τα «σοβαρά προβλήματα επάνδρωσης του Ελληνικού Στρατού λόγω της έλλειψης ικανού αριθμού στελεχών και της λειψανδρίας ως συνέπεια της θητείας των 9 μηνών».
Στις αρχές Σεπτεμβρίου 2018 τη σκυτάλη πήραν «Τα Νέα» (1/9/2019), σε άρθρο στο οποίο, με αφορμή την τουρκική προκλητικότητα, δίνεται το περίγραμμα των σχεδιαζόμενων αλλαγών: θέσπιση κινήτρων για την αύξηση του ποσοστού συμμετοχής των εθνοφυλάκων στη στρατιωτική εκπαίδευση, δυνατότητα εθελοντικής συμμετοχής των γυναικών, συγκρότηση μονάδων σε Αττική και Θεσσαλονίκη σε τομείς όπως η κυβερνοάμυνα καθώς και η εκπαίδευση των ανωτέρω και σε ημέρες εκτός της Κυριακής.
Ως στόχος παρουσιάζεται το έτος 2023 η συμμετοχή στις εθνοφυλακές να ανέλθει στο 100%. Το 2018 το ποσοστό συμμετοχής των εθνοφυλάκων στην εκπαίδευση ήταν στο 35% ενώ το 2019 καταγράφηκε μείωση, στοιχείο που φαίνεται να συνδέεται και με τη διαδικασία διάλυσης της Χρυσής Αυγής.
Λίγες μέρες μετά τα εν λόγω δημοσιεύματα στις πρώτες δηλώσεις του ο νέος ΥΦΕΘΑ, Αλκιβιάδης Στεφανής, έστειλε «ιδιαίτερο μήνυμα» στους εθνοφύλακες και στους εφέδρους της χώρας. Οπως διαφαίνεται, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται μια αναβίωση των σχεδιασμών Στεφανή, ο οποίος ως αρχηγός ΓΕΣ και με τις προτροπές του πρώην υπουργού Αμυνας Πάνου Καμμένου είχε διαδραματίσει από το 2017 και επί δύο χρόνια καθοριστικό ρόλο στην απόπειρα γενικευμένης στρατιωτικοποίησης με βασικό όχημα τις εθνικιστικές Λέσχες Εφέδρων.
Ωστόσο, μετά την αποχώρηση Καμμένου από την προηγούμενη κυβέρνηση, ο διάδοχός του Παναγιώτης Ρήγας άλλαξε κατεύθυνση μειώνοντας τον ρόλο και τη σημασία της Εθνοφυλακής, με αποτέλεσμα ο ίδιος να δεχτεί σφοδρές επικρίσεις από μιλιταριστικές και ακροδεξιές ιστοσελίδες.
Στις 19 Σεπτεμβρίου 2019 ο νέος υπουργός Εθνικής Αμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, στην ενημέρωση των μελών της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων επιβεβαίωσε τους σχεδιασμούς και προανήγγειλε την κατάθεση νομοσχεδίου σχετικά με την αναβάθμιση του ρόλου της Εθνοφυλακής.
Από τον Εμφύλιο
Υπενθυμίζεται ότι τα «Τάγματα Εθνοφυλακής Αμύνης» πρωτοσυστάθηκαν το 1948 εν μέσω Εμφυλίου με απόφαση του ΓΕΣ. Εκπαιδεύονται χωριστά από τις μονάδες του στρατού ξηράς, όμως συχνά συμμετέχουν από κοινού με τις κανονικές μονάδες σε διακλαδικές ασκήσεις με πραγματικά πυρά όπως ο «Παρμενίων». Δεκάδες είναι οι καταγραφές επικίνδυνων περιστατικών στα οποία εμπλέκονται μέλη διάφορων εθνοφυλακών.
Φασιστοειδή, μέλη ενός τοπικού Τάγματος Εθνοφυλακής, μετέβησαν με σκάφος την Παρασκευή 13 Απριλίου 2018 στη βραχονησίδα «Μικρός Ανθρωποφάς», νοτιοανατολικά των Φούρνων, για να υψώσουν σημαία και να προκαλέσουν διπλωματικό επεισόδιο.
Εθνοφύλακες εξάλλου ήταν κάποιοι από αυτούς που πρωτοστάτησαν μαζί με την επίσημη Χρυσή Αυγή και άλλες οργανώσεις στη διοργάνωση ακροδεξιάς αντισυγκέντρωσης στην Κομοτηνή ενάντια στην επίσκεψη Ερντογάν τον Δεκέμβριο του 2017, όπως και σε ακραίες εκδηλώσεις του πρόσφατου συλλαλητηρίου της Θεσσαλονίκης για το Μακεδονικό. Αλλωστε, όπως υπογραμμίζει και το δίκτυο Σπάρτακος, λέσχες εφέδρων επάνδρωσαν τις κινητοποιήσεις της Χρυσής Αυγής εναντίον της ανέγερσης τεμένους στον Βοτανικό, ενώ άτομα με διακριτικά της Χ.Α. εμφανίστηκαν δίπλα σε άρματα μάχης σε άσκηση στον Εβρο.
Η δράση των εθνοφυλάκων καλύπτεται και προβάλλεται συστηματικά εδώ και χρόνια από τη φιλοχουντική εφημερίδα «Στόχος», όπου συχνά περιγράφεται η επιχειρησιακή τους ετοιμότητα για να δράσουν εναντίον ομάδων μεταναστών και προσφύγων.
Χρυσαυγίτες
Εξάλλου ένας από τους «πιο διάσημους έφεδρους-εθνοφύλακες της Ελλάδας» (kranos.gr) είναι και ο Παναγιώτης Μπαντέμης, πρώην πυρηνάρχης Δράμας της Χρυσής Αυγής, μετέπειτα στέλεχος του Εθνικού Μετώπου.
Ο Μπαντέμης, παρότι καταδικάστηκε αρχικά σε κάθειρξη 14 ετών και οχτώ μηνών για την άγρια ρατσιστική επίθεση το 2011 στο Μεταξουργείο κατά δύο γυναικών από τη Β. Ηπειρο, εμφανιζόταν στην εκπομπή «Με αρετή και τόλμη» της ΕΡΤ ενώ έχει φωτογραφηθεί τόσο με τον Πάνο Καμμένο όσο και με τη στρατιωτική ηγεσία της χώρας (7.5.2018, «Εφ.Συν.», «Δούρειος Ιππος για τη Δημοκρατία»).
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ακροδεξιού εθνοφύλακα, ο Μπαντέμης, όπως μας ενημέρωνε ο «Στόχος», διψούσε για μουσουλμανικό αίμα όντας ένας sniper που θα «τους στέλνει στον Αλλάχ από μακρυά...». Καταδικάστηκε τον Οκτώβριο του 2018 τελεσίδικα σε 10 χρόνια κάθειρξης και έχασε την ιδιότητα του εθνοφύλακα.

Απεργία 2 Οκτωβρίου: Πώς θα κινηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς

Με στάσεις εργασίας και απεργιακές κινητοποιήσεις, συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς στην 24ωρη απεργία αντιδρώντας στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, ακινητοποιημένοι θα είναι οι συρμοί στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, λόγω συμμετοχής των εργαζομένων στην 24ωρη πανελλαδική απεργία.
Παράλληλα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών, «προκηρύσσεται 3ωρη στάση εργασίας την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου από τις 12:00 έως 15:00», με αίτημα τη ΣΣΕ, η οποία αν και υπεγράφη τον Ιούνιο του 2019, δεν τίθεται σε ισχύ.
Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, την ημέρα της απεργίας, θα κυκλοφορούν από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.
Επίσης, ακινητοποιημένα θα είναι τα τρένα, συμπεριλαμβανομένου και του Προαστιακού. Ωστόσο, ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο απεργίας και την επόμενη ημέρα, την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου, εφόσον δεν υπάρξει συμφωνία με τη διοίκηση της εταιρείας για υπογραφή ΣΣΕ στην ΕΕΣΣΤΥ.

TOP READ