22 Οκτ 2019

«Διαλειτουργικότητα» ΝΑΤΟ στη Ν.Α. Ευρώπη – εμπλοκή στα Βαλκάνια

Aποτελεί πλέον την αιχμή δόρατος  του ΝΑΤΟ με στόχο να γίνει το βασικό γρανάζι συντονισμού του επιθετικού πολιτικοστρατιωτικού οργανισμού σ’ όλο τον κόσμο.
Ο όρος «διαλειτουργικότητα» (Interoperability) που βασικά είχε να κάνει μέχρι σήμερα με τις τεχνικές, διαδικασίες και συστηματικές ενέργειες ελέγχου κοινά (αλλά διακρατικά – διαπεριφερειακά) χρησιμοποιούμενων προϊόντων ή υπηρεσιών σε κάποια  περιοχή καθώς και με το επανασχεδιασμό και εξακρίβωση της αποτελεσματικότητας του ισχύοντος master plan εμφανίζεται τελευταία  -με ειδική επισήμανση στην ατζέντα του ΝΑΤΟ με άρθρα επί άρθρων των απανταχού ακροβολισμένων «σοφών» του γερακιών του πολέμου.
Και αυτά παράλληλα με στοχευμένους ελέγχους: πχ. -στα καθ’ ημάς, στις 16 Οκτώβρη επισκέφτηκε τη Σούδα η ίδια η διοικήτρια του 6ου Στόλου των ΗΠΑ, αντιναύαρχος Λίζα Φρανκέτι,  ο οποίος με έδρα τη Νάπολη περιπολεί σε Ευρώπη και Αφρική, επιθεωρώντας μια σειρά χώρους όπως το παράρτημα της Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων Ευρώπης (Special Operations Command Europe – SOCEUR, καταδρομείς, με χώρο ευθύνης όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο, από τη Γροιλανδία μέχρι τη Ρωσία), αλλά και τη μελλοντική μονάδα logistics του κρηπιδώματος Κ-14, στα πλαίσια ενός ακόμη fort-to-port
Τον περασμένο Ιούλη είχαμε το επίσημο άνοιγμα της BSF [(the) Baltic Security Foundation], ενός ακόμη «μη κερδοσκοπικού» οργανισμού, που έχει -λένε στόχο (sic!!) «να προωθήσει την περιφερειακή άμυνα και ασφάλεια της Βαλτικής» και «να ευαισθητοποιήσει τους συμμάχους σχετικά με την κατάσταση ασφαλείας» της.
Defender Europe
Η BSF είναι μόνο ένα από τα πολλά παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο τα τρία αυτά κράτη συντονίζονται σε επιθετική βάση (μαζί με την Πολωνία είχαν «το πλέον υψηλό προφίλ στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και της Ευρώπης για τα τελευταία χρόνια».
Αυτά και όσα περιληπτικά αναφέρουμε παρακάτω περιλαμβάνονται σε άρθρο με τίτλο «Interoperability in the South-East: NATO’s Involvement in the Balkans»

Κατά τους ΝΑΤΟϊκούς, «λόγω της ρωσικής επιθετικότητας, οι Βαλτικές χώρες, με μεγάλους εθνοτικούς ρωσικούς πληθυσμούς, ανησυχούν για την αλλοτριωτική συμπεριφορά της Ρωσίας».
Στη διάσκεψη κορυφής της Βαρσοβίας το 2016, τα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ συμφώνησαν να εφοδιάσουν με ένα πολυεθνικό τάγμα το καθένα από τα τρία κράτη της Βαλτικής και την Πολωνία.
Εκτός αυτού, το ΝΑΤΟ ήδη διεξάγει σε σταθερή βάση αποστολή εναέριας αστυνόμευσης στη Βαλτική από το 2004 και η Ευρώπη «μοιράζεται την ευθύνη» ενισχύοντας την αεροπορική άμυνα της εκεί περιοχής, παρέχοντας αεριωθούμενα αεροσκάφη σε εκ περιτροπής βάση.
Δεδομένου ότι σχεδόν όλα τα ευρωπαϊκά κράτη συμμετέχουν στην άμυνα της Βαλτικής, φροντίζουν να συντηρούν το μύθο «Πούτιν + Ρωσία “ante portas”» ώστε οι περισσότεροι ευρωπαίοι πολίτες να έχουν γενική αντίληψη ότι οι χώρες της Βαλτικής είναι περιοχή που κινδυνεύει και ότι οι χώρες τους συμβάλλουν στη διατήρηση της εδαφικής ακεραιότητας αυτών των συναφών χωρών του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.


ΣΣ |>
Και ενώ μελετάγαμε τα της BSF και τα σχετικά με την προώθηση της περιφερειακή άμυνας, ασφάλειας κλπ. εμφανίζεται σε «αναδυόμενο παράθυρο»…
«Σε περίπτωση που χάσατε το προηγούμενο σχετικά με τη Ρωσική απειλή στη Βαλτική Θάλασσα, μη διστάσετε να ακολουθήσετε αυτόν τον σύνδεσμο»

Interoperability NATO’s
Και συνεχίζει το άρθρο, που έχει τίτλο «Η εμπλοκή ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια» –προφανώς τα παραπάνω αποτελούν «συνειρμικές αναφορές»

Οι χώρες της Βαλτικής δεν είναι η μόνη περιοχή της Ευρώπης που αισθάνθηκαν άβολα από τη ρωσική προσάρτηση της Κριμαίας, όμως ούτε οι Βαλτικές είναι η μόνη περιοχή στην οποία το ΝΑΤΟ ανταποκρίθηκε στις προσκλήσεις για αυξημένη συνεργασία, κατάρτιση και προοδευτική παρουσία.
Η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας / Βαλκανίων έχει σημειώσει σημαντική αύξηση των δραστηριοτήτων του ΝΑΤΟ, αλλά αυτή η περιοχή της Ευρώπης δεν έχει τραβήξει την ίδια προσοχή που έχουν οι Βαλτικές χώρες.
Σε αντίθεση με την «ενισχυμένη προοπτική» (ΣΣ |> eFP) που εφαρμόζει το ΝΑΤΟ στις Βαλτικές χώρες, που έχει να κάνει με τις τέσσερις προαναφερθείσες πολυεθνικές ομάδες μάχης, η παρουσία του ΝΑΤΟ στα νοτιοανατολικά της Συμμαχίας χαρακτηρίζεται μόνο ως «προσαρμοσμένη Προσωρινή Παρουσία» (tFP -βλ και εδώ). Ο επιδιωκόμενος στόχος του ΝΑΤΟ σχετικά με το tFP είναι να επιτρέψει «καλύτερη διαλειτουργικότητα μεταξύ των συμμάχων και να παράσχει ένα ισχυρό μήνυμα υποστήριξης στην περιφερειακή ασφάλεια, ένα ορατό σημάδι αλληλεγγύης και κοινών προσπαθειών και συμβάλλει σε μια ισορροπημένη και ισχυρή στάση αποτροπής και άμυνας του ΝΑΤΟ».

Μια πολυεθνική ταξιαρχία επίσης δημιουργήθηκε στη Ρουμανία, αλλά σε αντίθεση με το σχέδιο eFP, δεν είναι ξένη χώρα που είναι υπεύθυνη για τη μάχη, αλλά η ίδια η Ρουμανία.
Τούτου λεχθέντος, η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας / Βαλκανίων είναι ζωτικής σημασίας για το ΝΑΤΟ, και εκτός από τις μικρές δραστηριότητες του ΝΑΤΟ στη Ρουμανία, η περιοχή έχει δει τα τελευταία χρόνια πολυάριθμες πολυεθνικές ασκήσεις.
Σχετικά με το παραπάνω, αρκεί απλά να δούμε το πρόγραμμα εκπαίδευσης του αμερικανικού στρατού. Οι Ηνωμένες Πολιτείες ανέλαβαν το μερίδιο της ευθύνης για την οικοδόμηση σχέσεων και τη βελτίωση της διαλειτουργικότητας στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας / Βαλκανίων και μόνο τους μήνες Μάιο και Ιούνιο συμμετείχαν σε όχι λιγότερες από 9 πολυεθνικές ασκήσεις κατάρτισης. Τρεις από αυτές τις ασκήσεις αφορούσαν σημαντικό αριθμό δυνάμεων.
Για να δώσουμε μια εικόνα της δραστηριότητας αυτή τη στιγμή στα νοτιοανατολικά της Ευρώπης, αρκεί απλώς να δούμε τις στρατιωτικές ασκήσεις που πραγματοποιούνται.
Κατά τη διάρκεια της σύντομης χρονικής περιόδου του 2ου 15ήμερου του Ιουνίου, οι ΗΠΑ διεξήγαγαν μια πολυεθνική αεροπορική άσκηση διάρκειας 12 ημερών με την επωνυμία Swift Response, η οποία έλαβε χώρα στη Βουλγαρία, την Κροατία και τη Ρουμανία, και περιλάμβανε περισσότερους από 7.000 στρατιώτες από 8 έθνη του ΝΑΤΟ.
Μια ακόμη μεγαλύτερη άσκηση 21 ημερών με το όνομα Sabre Guardian 2019, η οποία επικαλύφθηκε με το Swift Response, διεξήχθη από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Ρουμανία και πραγματοποιήθηκε σε ρουμανικό, ουγγρικό και βουλγαρικό έδαφος.
Αυτή η άσκηση περιλάμβανε 8.000 στελέχη από 11 κράτη του ΝΑΤΟ και τρεις μη ΝΑΤΟϊκές χώρες της περιοχής.
Και τέλος, μια τρίτη άσκηση, το Strike Back 2019, επικαλύφθηκε επίσης με τις άλλες δύο και διεξήχθη από τον βουλγαρικό στρατό και περιλάμβανε συμμετοχή αμερικανικών, βρετανικών, αλβανικών και ελληνικών δυνάμεων.

ΣΣ |>
Αν και μόνο στη “Strike Back 2019” αναφέρεται ρητά στη χώρα μας, η Ελλάδα -με τον ένα ή άλλο τρόπο συμμετείχε ενεργά και στις τρεις παραπάνω ΝΑΤΟϊκές επιχειρήσεις
Αυτές οι τρεις ασκήσεις που αφορούσαν το ΝΑΤΟ συνοδεύονταν επίσης από μια άσκηση που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα στη γειτονική Σερβία, την «Slavic Brotherhood 2019», στην οποία συμμετείχαν 600 επίλεκτοι Σέρβοι, Ρώσοι και Λευκορώσοι στρατιώτες (η Σερβία είναι μία από τις λίγες πρώην-σοβιετικές χώρες στην Ευρώπη που εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται σ’ αυτή την κατεύθυνση)
Παρόλο που η Σερβία είναι μία από τις λίγες μη μετασοβιετικές χώρες στην Ευρώπη που εξακολουθεί να συμμετέχει ενεργά στις ρωσικές ασκήσεις και αγοράζει ρωσικό στρατιωτικό εξοπλισμό, είναι επίσης μέλος του Προγράμματος Σύμπραξης για την Ειρήνη του ΝΑΤΟ και τείνει να εργάζεται περισσότερο με εταίρους του ΝΑΤΟ παρά με τη Ρωσία συνολικά.
Ως εκ τούτου, η Σερβία είναι επίσης πολύ δραστήρια στην περιοχή όσον αφορά την πολυεθνική κατάρτιση για την αύξηση της διαλειτουργικότητας και προσθέτει μια ιδιαίτερη δυναμική στην περιοχή φιλοξενώντας και συμμετέχοντας στην εκπαίδευση τόσο με ρωσικές όσο και με αμερικανικές δυνάμεις. Αυτό είναι ένα ακόμη παράδειγμα που δείχνει πόσο δυναμική και ενεργή είναι η περιοχή όσον αφορά την αύξηση της διαλειτουργικότητας μέσω της κατάρτισης.

Λαμβάνοντας υπόψη τη γεωγραφική κλίμακα αυτών των ασκήσεων και το ύψος των εμπλεκομένων χωρών και προσωπικού και χωρίς καν να αναφερθούν οι ναυτικές επιχειρήσεις στη Μαύρη Θάλασσα, είναι εύκολο να δούμε ότι η περιοχή του Ευξείνου Πόντου / Βαλκανίων έχει μεγάλη σημασία για το ΝΑΤΟ και όχι μόνο, αλλά συχνά παραβλέπονται από τα μέσα ενημέρωσης στη Δύση.
Ο σημερινός υψηλός ρυθμός στρατιωτικής συνεργασίας φαίνεται ότι θα συνεχιστεί σε αυτήν την περιοχή και με την πάροδο του χρόνου αυτό θα αυξήσει σημαντικά τη στρατιωτική διαλειτουργικότητα και τους δεσμούς των χωρών αυτής της περιοχής και των συμμάχων τους σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ

Εννιά χρόνια μετά




  Πηγή: Associated Press

Εννιά χρόνια συμπληρώνονται από την έναρξη του πολέμου στη Συρία, που έχει προκαλέσει χιλιάδες νεκρούς, ακόμα περισσότερους σακατεμένους, ανεκτίμητες καταστροφές και το μεγαλύτερο προσφυγικό κύμα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Στον καταιγισμό των σημερινών εξελίξεων και των ανταγωνισμών για την «επόμενη μέρα», κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι το φιτίλι του πολέμου στη Συρία άναψε το 2011 με τη λεγόμενη «Αραβική Ανοιξη», που υποδαύλισαν ΗΠΑ και ΕΕ σε χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, προωθώντας ένα συνολικότερο σχέδιο υπονόμευσης κυβερνήσεων και καθεστώτων της περιοχής για να διασφαλίσουν τα δικά τους συμφέροντα και να περιορίσουν την επιρροή των ανταγωνιστών τους, κυρίως της Ρωσίας και της Κίνας.


Μέσα σε λίγους μήνες από την έναρξη των αντικυβερνητικών διαδηλώσεων στη Συρία, που προβάλλονταν ως «αγώνας για τη δημοκρατία και την ελευθερία», όπως προηγουμένως στην Αίγυπτο, στη Λιβύη, στην Τυνησία και αλλού, η αντιπαράθεση με την κυβέρνηση Ασαντ πήρε ένοπλη μορφή, από τμήματα της αντιπολίτευσης που χρηματοδότησαν και στήριξαν οι ΗΠΑ, πετρελαιομοναρχίες του Κόλπου και κράτη της ΕΕ.

Πολιτική έκφραση αυτής της κίνησης για την ανατροπή της κυβέρνησης Ασαντ ήταν το «Συριακό Εθνικό Συμβούλιο», που ιδρύθηκε στην Κωνσταντινούπολη τον Οκτώβρη του 2011 και μέσα σε λίγο διάστημα αναγνωρίστηκε από τις ΗΠΑ, την Τουρκία, τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Σαουδική Αραβία και άλλα κράτη ως νόμιμος εκπρόσωπος της Συρίας.

Την ίδια περίοδο, η Σαουδική Αραβία και οι χώρες του Κόλπου ανακοίνωσαν τη στήριξη και την οικονομική ενίσχυση του «Ελεύθερου Συριακού Στρατού», που μαζί με άλλες στρατιωτικές και παραστρατιωτικές ομάδες αποτέλεσε την «αιχμή του δόρατος» στη λεγόμενη «συριακή επανάσταση», όπως ονομάστηκε η ανοιχτή ιμπεριαλιστική επέμβαση, με πρωτεργάτη τις ΗΠΑ, στη Συρία.

Τα ανταγωνιστικά συμφέροντα στο μέτωπο της αντιπολίτευσης και η προσωρινή στρατιωτική επικράτηση της κυβέρνησης Ασαντ έφεραν στο προσκήνιο το «Ισλαμικό Κράτος». Οι στενές σχέσεις των ΗΠΑ αλλά και της Τουρκίας με τη δολοφονική αυτή μηχανή, που έδρασε σε Ιράκ και Συρία, είναι καταγεγραμμένες και αδιαμφισβήτητες.

Η ενεργότερη εμπλοκή της Ρωσίας, με πρόσκληση του Ασαντ, στις στρατιωτικές επιχειρήσεις και η αναβάθμιση των Κούρδων της Βόρειας Συρίας στο σχεδιασμό των ΗΠΑ τάραξαν τις ισορροπίες και προκάλεσαν αναδιατάξεις στα ιμπεριαλιστικά στρατόπεδα, με κυριότερη τη συνεργασία της Τουρκίας με τη Ρωσία και το Ιράν.
Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την ενεργότερη εμπλοκή του ΝΑΤΟ στον πόλεμο της Συρίας, χωρίς να έχουν όλα τα μέλη του την ίδια στάση απέναντι στη Ρωσία ή τα συμφέροντά τους να ταυτίζονται απόλυτα με αυτά των ΗΠΑ. Τελικά, η στρατιωτική ήττα του «Ισλαμικού Κράτους» έθεσε στο τραπέζι το ζήτημα της «επόμενης μέρας» και όξυνε παραπέρα τους ανταγωνισμούς, καθώς η Ρωσία ισχυροποίησε το ρόλο της στην περιοχή και ταυτόχρονα μπήκε «σφήνα» στις σχέσεις της Τουρκίας με ΗΠΑ - ΝΑΤΟ.

Είναι επομένως φανερό ότι το πραγματικό υπόβαθρο του πολέμου στη Συρία ήταν και παραμένει η προσπάθεια των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ να ανακόψουν την αυξανόμενη επιρροή της Ρωσίας και της Κίνας στην περιοχή, στο πλαίσιο του ιμπεριαλιστικού ανταγωνισμού για τον διαμοιρασμό σφαιρών επιρροής, πηγών και δρόμων Ενέργειας. Γι' αυτό σχεδίασαν και οργάνωσαν την ανοιχτή επέμβαση, με το μανδύα του «εκδημοκρατισμού» και με ερείσματα σε αστικές δυνάμεις της Συρίας που είχαν συμφέρον από μια τέτοια εξέλιξη.

Αυτόν τον βρώμικο σχεδιασμό, που στρέφεται ενάντια στο δικαίωμα κάθε λαού να επιλέγει ο ίδιος την κυβέρνηση και το καθεστώς της χώρας του, να ορίζει ο ίδιος το μέλλον του, συνέδραμαν όλες οι ελληνικές αστικές πολιτικές δυνάμεις, ανάμεσά τους και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος εκθείαζε την «αραβική άνοιξη» και μιλούσε για «επανάσταση», θολώνοντας τη «μεγάλη εικόνα» των ιμπεριαλιστικών σχεδίων και ανταγωνισμών.

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ από κυβερνητικές θέσεις διέθεσαν στο ΝΑΤΟ υποδομές στη χώρα μας για στρατιωτικές επιχειρήσεις σε βάρος του συριακού λαού.

Σήμερα, εννιά χρόνια μετά, η εικόνα αυτή προβάλλει πιο καθαρά και επιβάλλει να δυναμώσει η πάλη του λαού ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, για την απεμπλοκή της χώρας από τους αμερικανοΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς, που βάζουν μπουρλότο στη γειτονιά μας και καθιστούν το λαό μαγνήτη κινδύνων.

Αναδημοσίευση από τη στήλη «Η Άποψή μας» του «Ριζοσπάστη», Τρίτη 22 Οκτώβρη 2019. 

902.gr 

Ναζιστορουφιάνοι, ναζιστόκοτες και ναζιστογελοιότητα

Οι σημερινές απολογίες στη δίκη της ναζιστικής Χρυσής Αυγής (Παναγιώταρος – Μπαρμπαρούσης) είχαν απ’ όλα: Θρασυδειλία, «δεν θυμάμαι» και «δεν ξέρω», δηλωμένη αγάπη για τον Χίτλερ και δόσιμο κανονικό με το δάχτυλο, μήπως και γλιτώσουν τα τομάρια τους.   
Συγκεκριμένα, ο Ηλίας Παναγιώταρος «έδωσε» τα μέλη της τοπικών της Νίκαιας και του Περάματος. 
Όπως εύστοχα παρουσιάζεται στο jailgoldendawn.com 
«σε απάντηση της απολογίας Μίχου που μίλησε για απουσία διαγραφών μετά τις επιθέσεις στους Αιγύπτιους αλιεργάτες και τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, ο Παναγιώταρος ισχυρίστηκε σήμερα ότι, την επομένη της δολοφονίας (δηλαδή στις 18/9/2013), με εντολή αρχηγού, παύτηκαν όλα τα εμπλεκόμενα άτομα της Νίκαιας, απολύθηκαν ο Γ. Πατέλης και ο Ι. Καζαντζόγλου και έκλεισαν τα γραφεία της Νίκαιας: “Μέχρι το απόγευμα είχαμε μάθει τα πάντα… Ούτε σε απολογία κλήθηκαν, ούτε εξηγήσεις έδωσαν… Με συνοπτικές διαδικασίες, χωρίς συνεδρίαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου, ο Αρχηγός αποφάσισε… Γραφεία; Κλείσιμο. Υπεύθυνος; Δρόμο!”. Το ίδιο ισχυρίστηκε ο Παναγιώταρος ότι συνέβη και με την επίθεση στο ΠΑΜΕ: “Ήταν μια συμπλοκή, στην οποία υπήρχαν μηνύσεις εκατέρωθεν… Άκρως καταδικαστέο γεγονός, είπε το Πολιτικό Συμβούλιο… Μετά από 1-2 μέρες, παύτηκαν από τα γραφεία οι 2 που ενεπλάκησαν…”.
Πρόκειται για απόλυτο άδειασμα των κατηγορούμενων πυρηναρχών Νίκαιας Πατέλη και Περάματος Πανταζή, από τους οποίους πλέον η Χρυσή Αυγή αποστασιοποιείται πλήρως. Πατέλης και Πανταζής κινδυνεύουν πλέον με ποινές πολύχρονης κάθειρξης, αφού πέραν της αποδεικτικής διαδικασίας εγκαταλείπονται πλέον και από την ηγεσία, η οποία τους “δείχνει” ως υπεύθυνους τέλεσης των εγκληματικών πράξεων.
Ο άλλος, ο Κωνσταντίνος Μπαρμπαρούσης,ήταν η ναζιστόκοτα που γνωρίζει το πανελλήνιο. Μάλιστα, από την απολογία του φάνηκε πόσο προσχηματική ήταν η «διαγραφή» του από τον Μιχαλολιάκο, μετά τις δηλώσεις του στη Βουλή όταν φώναζε να αναλάβει ο στρατός. Είναι το ίδιο πρόσωπο που μετά το γύρισε στις «ατάκτως και αυθορμήτως ατελείς λεκτικές υπερβολές», υποστηρίζοντας ότι όταν έλεγε «τα κεφάλια σας στις Πρέσπες» εννοούσε «προσέχετε μην κάνετε κανένα λάθος στις Πρέσπες»!
Δείτε πώς απάντησε για το περιστατικό στο δικαστήριο:  
Πρ: Κάποια στιγμή αποχωρήσατε;
Μπαρμπ: Όταν έγινε το περιστατικό μέσα στη Βουλή, αυτό που με κατηγορήσανε ότι κοίταξα να κάνω πραξικόπημα και εκεί διαγράφηκα, δεν αποχώρησα. Μετά, όταν δεν πήγα φυλακή και το θεωρώ ακόμα τελείως γελοίο να κατηγορείται ένας βουλευτής ότι πάει να κάνει πραξικόπημα από το βήμα της Βουλής, μετά με ξανακάλεσε ο κ. Μιχαλολιάκος και εγώ δέχτηκα.
Όσο για τη σχέση του Μπαρμπαρούση με τον Χίτλερ αυτή είναι κάπως «ιδιαίτερη» ακόμα και για ναζιστή. Διαβάστε και δείτε τη ναζιστογελοιότητα σε όλη της βλακεία και την αηδία μαζί (οι διάλογοι είναι από την καταγραφή του Golden Dawn Watch):
Πρ: Σε οποιαδήποτε εκδήλωση, ομιλία μέχρι σήμερα είδατε σε χώρους ή ακούσατε ή είδατε σύμβολα ναζιστικά που να παραπέμπουν στην ναζιστική Γερμανία;
Μπαρμπ: Αν μιλάμε για τον μαίανδρο ή το γαμμάδιο ή σβάστικα που χρησιμοποίησε ο Χίτλερ, τη χρησιμοποίησε μεν, δεν είναι ναζιστικό. Αν πάμε από το Περού μέχρι την Ιαπωνία βλέπουμε παντού, στη Βουλή περπατάμε πάνω στις σβάστικες.
Πρ: Στη Βουλή πατάτε πάνω σε σβάστικες;
[Μουρμουρητά από την υπεράσπιση.]
Πρ: Αφήστε τον, τα λέει μόνος του.

Μπαρμπ: Παντού είναι, στα πατώματα, στα μάρμαρα, παντού. Οπότε εγώ δε θα το αφήσω στον Χίτλερ. Αν τους πειράζουν οι ναζιστοφάγοι να αφαιρέσουν τις λαμπαδηδρομίες που χρησιμοποιήθηκαν το ’36 στο Βερολίνο αλλά τα αντίντας και τα νάικ δεν τους ενοχλούν. Οι σβάστικες τους ενοχλούν…
Πρ: Ο τρόπος του χαιρετισμού;
Μπαρμπ: Εγώ αν βρω ένα συχωριανό μου, σηκώνω το χέρι και τον χαιρετώ, αν χαιρετήσω έτσι ή έτσι πάει να πει ότι είμαι από τη Μύκονο εγώ; αυτός ο χαιρετισμός που χρησιμοποίησε ο Χίτλερ θεωρώ ότι είναι ο μόνος τρόπος για να χαιρετήσεις κάποιον απέναντί σου.
Πρ: Γιατί αυτός είναι ο μόνος σωστός χαιρετισμός;
Μπαρμπ: Ε, άμα είναι αυτός ο τρόπος που χαιρετούσε και ο Χίτλερ, τι να κάνουμε;
Πρ: Δηλαδή ο μόνος τρόπος να χαιρετήσετε κάποιον απέναντί σας είναι αυτός που χαιρετούσε ο Χίτλερ;
Μπαρμπ: Μα είναι ο καλύτερος χαιρετισμός που υπάρχει και θα σας το εξηγήσω υπάρχει αυτό που λέμε «όλα δεξιά», ο χαιρετισμός που είναι πάντοτε δεξιά, ο Αχιλλέας όταν τον βάφτισε η μάνα του, αντί να τον βουτήξει όλο μέσα του άφησε κάτω αριστερά ένα αρνητικό σημείο, εγώ δεν χαρίζω τίποτα από την ιστορία της Ελλάδος, ούτε στον Χίτλερ, ούτε στον Τσώρτσιλ, ούτε στον Στάλιν.
Πρ: Δηλαδή εσείς λέτε ότι ο Χίτλερ εμπνεύστηκε από εμάς;
Μπαρμπ: Πιθανώς. Και είναι και στον στρατό. Ο αξιωματικός όταν είναι με το G3A4 χαιρετάει έτσι, με τα σκόπευτρα […] μιλάμε για τη σημαία […] το έχουν δαιμονοποιήσει επειδή το χρησιμοποίησε ο Χίτλερ. Όπως σας είπα όμως, […] δεν τους ενοχλούσε
Πρ: Μόνο και μόνο λέτε που έχει δαιμονοποιηθεί από τον Χίτλερ, δε θα σας έκανε να πείτε να μην χρησιμοποιήσετε;
Μπαρμπ: Όχι, γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Εμένα μου αρέσει. Είναι και καλή ενέργεια.
Πρ: Είναι και καλή ενέργεια. Μάλιστα.

Στις 23 Οκτώβρη έχουμε κάθε λόγο να απεργήσουμε!




Στις 23 Οκτώβρη οι γιατροί των νοσοκομείων, των Κέντρων Υγείας, έχουμε κάθε λόγο να απεργήσουμε και να δώσουμε μαζικό «παρών» στις πανυγειονομικές συγκεντρώσεις, μαζί με όλους τους εργαζόμενους στα δημόσια νοσοκομεία.
Εχουν λόγο να απεργήσουν οι 1.100 συνάδελφοι επικουρικοί, τους οποίους η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και οι προηγούμενες, δεν μονιμοποιεί, γιατί πρέπει δήθεν να αποδείξουν «αν αξίζουν, αν έχουν τα κατάλληλα προσόντα» για να είναι μόνιμοι. Οχι αν μπορούν να δουλεύουν σαν γιατροί. Αυτό τους το αναγνωρίζουν. Μόνο που τους καταδικάζουν να εργάζονται χρόνια ολόκληρα σε καθεστώς ομηρίας, ανασφάλειας και αβεβαιότητας, με τη δαμόκλειο σπάθη της απόλυσης να κρέμεται πάνω τους, πολλές φορές απλήρωτοι για μήνες.
* * *
Εχουν λόγο να απεργήσουν οι 215 συνάδελφοί μας που η κυβέρνηση της ΝΔ, με πρόσχημα την «αξιοκρατία», επικαλούμενη αόριστα «παρατυπίες που έγιναν στη διαδικασία των κρίσεων», «θυσιάζει» στο βωμό μιας αποπροσανατολιστικής δικομματικής αντιπαράθεσης και αρνείται να διορίσει, κατηγορώντας τους ανερυθρίαστα, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι «παίρνουν τη θέση κάποιου άλλου ικανότερου».
Τι και αν οι συνάδελφοι περίμεναν στωικά από τον Απρίλη του 2018 να «κριθούν» αν είναι «άξιοι» να διοριστούν στο δημόσιο σύστημα Υγείας; Τι και αν η πολυαναμενόμενη κρίση ήρθε 17 μήνες μετά; Τι και αν στην πράξη το έχουν αποδείξει αμέτρητες φορές, γιατρεύοντας ασθενείς, σώζοντας ζωές;
Εχουμε κάθε λόγο να απεργήσουμε γιατί τη στιγμή που οι δημόσιες μονάδες Υγείας στενάζουν από τις χιλιάδες ελλείψεις, τη στιγμή που χιλιάδες νέοι συνάδελφοι φεύγουν στο εξωτερικό, αντί να στελεχώσουν τα νοσοκομεία με νέους επιστήμονες μόνιμους γιατρούς, σχεδιάζουν να αυξήσουν το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης στα 69.
* * *
Εχουμε κάθε λόγο να απεργήσουμε όλοι εμείς που θέλουμε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας και να ασκούμε την Ιατρική με επιστημονικά κριτήρια. Ολοι εμείς που αρνούμαστε το εισόδημά μας και η επιστημονική μας εξέλιξη να γίνεται σε βάρος των ασθενών μας. Που αρνούμαστε να εφαρμόζουμε τους κόφτες των DRG που καθιέρωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πιλοτικά σε 18 νοσοκομεία και η κυβέρνηση της ΝΔ σχεδιάζει να επεκτείνει σε όλα τα νοσοκομεία το αργότερο μέχρι τον Μάη. Που δεν δεχόμαστε να στερούμε από τους αρρώστους μας αναγκαία φάρμακα και εξετάσεις, για να «κοστίζει» λιγότερο στο δημόσιο νοσοκομείο - επιχείρηση ο ασθενής - πελάτης.
Εχουμε κάθε λόγο να απεργήσουμε όλοι εμείς, που στο δίλημμα, νοσοκομεία επανδρωμένα με μόνιμο προσωπικό, με αποκλειστική πλήρη και επαρκή χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου, σύγχρονων απολύτως δωρεάν υπηρεσιών Υγείας, αντίστοιχες με τα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας, ή νοσοκομεία «αυτοτελείς επιχειρηματικές μονάδες», που θα λειτουργούν με μηδαμινή κρατική χρηματοδότηση, ελάχιστο μόνιμο προσωπικό, ελαστικά εργαζόμενους και θα παρέχουν υπηρεσίες Υγείας ανάλογα με την τσέπη του ασθενούς, διαλέγουμε το πρώτο.
* * *
Στις 23 Οκτώβρη απεργούμε. Για να κόψουμε τη φόρα στην κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία πατώντας στο έδαφος που της έστρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, ενισχύει και επεκτείνει την επιχειρηματική, ανταποδοτική λειτουργία των δημόσιων νοσοκομείων. Σχεδιάζει την είσοδο ιδιωτών γιατρών, την ανάθεση σε ιδιώτες της εγκατάστασης, λειτουργίας και συντήρησης του εξοπλισμού των νοσοκομείων, τη σύναψη συμβολαίων με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.
Ας μην ψάχνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την υλοποίηση των «ανθυγιεινών μεταρρυθμίσεων» υποστηρικτές στους νοσοκομειακούς γιατρούς. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε ενάντια στην πολιτική που υλοποιείται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις. Ενάντια στην πολιτική που αντιμετωπίζει την Υγεία του λαού σαν κόστος για το κεφάλαιο και το κράτος του και ταυτόχρονα χρυσωρυχείο για τους μεγαλοεπιχειρηματίες.
Αυτό φαίνεται να το γνωρίζει πολύ καλά ο Βασίλης Κικίλιας, ο οποίος, ενώ αρνείται επί μήνες να συναντήσει την Ομοσπονδία των νοσοκομειακών γιατρών, έσπευσε να τα πει με την ηγεσία του ΠΙΣ για να ακούσει τις προτάσεις της για το δημόσιο σύστημα Υγείας. Λες και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας δεν γνωρίζει το κυβερνητικό πρόγραμμα για την Υγεία. Μπορεί κάλλιστα ο πρωθυπουργός να επικαλείται τη σύμφωνη γνώμη της ηγεσίας του ΠΙΣ. Είναι δοκιμασμένοι σύμμαχοι των εκάστοτε κυβερνήσεων. Τη δική μας την έγκριση δεν την έχει. Οι νοσοκομειακοί γιατροί συνένοχοι στο έγκλημα δεν θα γίνουμε.
* * *
Στις 23 Οκτώβρη απεργούμε διεκδικώντας λύσεις στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε γιατροί, υγειονομικοί, ασθενείς. Διεκδικούμε σύγχρονα μισθολογικά εργασιακά και επιστημονικά δικαιώματα.
Οι πολύμορφες πρωτοβουλίες και αγωνιστικές δράσεις του προηγούμενου διαστήματος, εντός και εκτός των νοσοκομείων, τα σωματεία των εργαζομένων που οργανώνουν τον αγώνα, χωρίς αναμονή και αυταπάτες ενάντια στις συνέπειες της συνεχιζόμενης αντιλαϊκής πολιτικής στην Υγεία, δείχνουν το δρόμο.

Αφροδίτη ΡΕΤΖΙΟΥ
Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας

Εννιά χρόνια μετά




Εννιά χρόνια συμπληρώνονται από την έναρξη του πολέμου στη Συρία, που έχει προκαλέσει χιλιάδες νεκρούς, ακόμα περισσότερους σακατεμένους, ανεκτίμητες καταστροφές και το μεγαλύτερο προσφυγικό κύμα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Στον καταιγισμό των σημερινών εξελίξεων και των ανταγωνισμών για την «επόμενη μέρα», κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι το φιτίλι του πολέμου στη Συρία άναψε το 2011 με τη λεγόμενη «Αραβική Ανοιξη», που υποδαύλισαν ΗΠΑ και ΕΕ σε χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, προωθώντας ένα συνολικότερο σχέδιο υπονόμευσης κυβερνήσεων και καθεστώτων της περιοχής για να διασφαλίσουν τα δικά τους συμφέροντα και να περιορίσουν την επιρροή των ανταγωνιστών τους, κυρίως της Ρωσίας και της Κίνας.
Μέσα σε λίγους μήνες από την έναρξη των αντικυβερνητικών διαδηλώσεων στη Συρία, που προβάλλονταν ως «αγώνας για τη δημοκρατία και την ελευθερία», όπως προηγουμένως στην Αίγυπτο, στη Λιβύη, στην Τυνησία και αλλού, η αντιπαράθεση με την κυβέρνηση Ασαντ πήρε ένοπλη μορφή, από τμήματα της αντιπολίτευσης που χρηματοδότησαν και στήριξαν οι ΗΠΑ, πετρελαιομοναρχίες του Κόλπου και κράτη της ΕΕ.
Πολιτική έκφραση αυτής της κίνησης για την ανατροπή της κυβέρνησης Ασαντ ήταν το «Συριακό Εθνικό Συμβούλιο», που ιδρύθηκε στην Κωνσταντινούπολη τον Οκτώβρη του 2011 και μέσα σε λίγο διάστημα αναγνωρίστηκε από τις ΗΠΑ, την Τουρκία, τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Σαουδική Αραβία και άλλα κράτη ως νόμιμος εκπρόσωπος της Συρίας.
Την ίδια περίοδο, η Σαουδική Αραβία και οι χώρες του Κόλπου ανακοίνωσαν τη στήριξη και την οικονομική ενίσχυση του «Ελεύθερου Συριακού Στρατού», που μαζί με άλλες στρατιωτικές και παραστρατιωτικές ομάδες αποτέλεσε την «αιχμή του δόρατος» στη λεγόμενη «συριακή επανάσταση», όπως ονομάστηκε η ανοιχτή ιμπεριαλιστική επέμβαση, με πρωτεργάτη τις ΗΠΑ, στη Συρία.
Τα ανταγωνιστικά συμφέροντα στο μέτωπο της αντιπολίτευσης και η προσωρινή στρατιωτική επικράτηση της κυβέρνησης Ασαντ έφεραν στο προσκήνιο το «Ισλαμικό Κράτος». Οι στενές σχέσεις των ΗΠΑ αλλά και της Τουρκίας με τη δολοφονική αυτή μηχανή, που έδρασε σε Ιράκ και Συρία, είναι καταγεγραμμένες και αδιαμφισβήτητες.
Η ενεργότερη εμπλοκή της Ρωσίας, με πρόσκληση του Ασαντ, στις στρατιωτικές επιχειρήσεις και η αναβάθμιση των Κούρδων της Βόρειας Συρίας στο σχεδιασμό των ΗΠΑ τάραξαν τις ισορροπίες και προκάλεσαν αναδιατάξεις στα ιμπεριαλιστικά στρατόπεδα, με κυριότερη τη συνεργασία της Τουρκίας με τη Ρωσία και το Ιράν.
Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την ενεργότερη εμπλοκή του ΝΑΤΟ στον πόλεμο της Συρίας, χωρίς να έχουν όλα τα μέλη του την ίδια στάση απέναντι στη Ρωσία ή τα συμφέροντά τους να ταυτίζονται απόλυτα με αυτά των ΗΠΑ. Τελικά, η στρατιωτική ήττα του «Ισλαμικού Κράτους» έθεσε στο τραπέζι το ζήτημα της «επόμενης μέρας» και όξυνε παραπέρα τους ανταγωνισμούς, καθώς η Ρωσία ισχυροποίησε το ρόλο της στην περιοχή και ταυτόχρονα μπήκε «σφήνα» στις σχέσεις της Τουρκίας με ΗΠΑ - ΝΑΤΟ.
Είναι επομένως φανερό ότι το πραγματικό υπόβαθρο του πολέμου στη Συρία ήταν και παραμένει η προσπάθεια των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ να ανακόψουν την αυξανόμενη επιρροή της Ρωσίας και της Κίνας στην περιοχή, στο πλαίσιο του ιμπεριαλιστικού ανταγωνισμού για τον διαμοιρασμό σφαιρών επιρροής, πηγών και δρόμων Ενέργειας. Γι' αυτό σχεδίασαν και οργάνωσαν την ανοιχτή επέμβαση, με το μανδύα του «εκδημοκρατισμού» και με ερείσματα σε αστικές δυνάμεις της Συρίας που είχαν συμφέρον από μια τέτοια εξέλιξη.
Αυτόν τον βρώμικο σχεδιασμό, που στρέφεται ενάντια στο δικαίωμα κάθε λαού να επιλέγει ο ίδιος την κυβέρνηση και το καθεστώς της χώρας του, να ορίζει ο ίδιος το μέλλον του, συνέδραμαν όλες οι ελληνικές αστικές πολιτικές δυνάμεις, ανάμεσά τους και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος εκθείαζε την «αραβική άνοιξη» και μιλούσε για «επανάσταση», θολώνοντας τη «μεγάλη εικόνα» των ιμπεριαλιστικών σχεδίων και ανταγωνισμών.
Κι όχι μόνο αυτό, αλλά ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ από κυβερνητικές θέσεις διέθεσαν στο ΝΑΤΟ υποδομές στη χώρα μας για στρατιωτικές επιχειρήσεις σε βάρος του συριακού λαού.
Σήμερα, εννιά χρόνια μετά, η εικόνα αυτή προβάλλει πιο καθαρά και επιβάλλει να δυναμώσει η πάλη του λαού ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, για την απεμπλοκή της χώρας από τους αμερικανοΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς, που βάζουν μπουρλότο στη γειτονιά μας και καθιστούν το λαό μαγνήτη κινδύνων.

21 Οκτ 2019

Πως συνελήφθησαν παιδιά μέσα σε κινηματογράφους για τον Joker με Μεταξικό νόμο;!

        

21-10-2019


Επειδή κάποιοι γελοίοι θέλουν να απλοποιήσουν πολύ το θέμα της σύλληψης παιδιών μέσα σε αίθουσες κινηματογράφων, γιατί τα παιδιά έβλεπαν τον Joker που δεν ήταν κατάλληλος για την ηλικία τους και επειδή έχει αρχίσει ένα τένις ευθυνών μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού, των δύο υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού που έκαναν τις καταγγελίες και της αστυνομίας, θα θέλαμε να γράψουμε πολύ λίγες γραμμές γι’ αυτήν την ιστορία.
Το θέμα της σύλληψης των παιδιών μέσα στους κινηματογράφους δεν είναι ζήτημα τεχνικών ευθυνών, αλλά βαθιά πολιτικό ζήτημα. Το ότι παιδιά συνελήφθησαν μέσα σε κινηματογράφους με Μεταξικό νόμο δεν είναι ένα γενικό θεωρητικό ζήτημα, αλλά ένα ζήτημα ουσίας γιατί για να εφαρμοστεί ένας Μεταξικός νόμος χρειάζονται Μεταξικοί σε διάφορα επίπεδα και αυτοί υπάρχουν. Μεταξικοί στο υπουργείο, Μεταξικοί στην αστυνομία, Μεταξικοί στον κρατικό μηχανισμό. Αυτοί όμως υπήρχαν.
Γιατί να κάνουν αυτές τις φασιστικές τους αηδίες αυτήν τη στιγμή; Γιατί πιστεύουν ότι τώρα οι Μεταξικοί βρίσκονται και στην κυβέρνηση και εμείς δεν έχουμε καμία αμφιβολία γι’ αυτό, όταν βλέπουμε υπουργούς τον Γεωργιάδη και τον Βορίδη. Αυτή λοιπόν είναι η ουσία αυτής της ιστορίας: Ότι οι Μεταξικοί νόμοι δεν ήρθαν στην επιφάνεια για πλάκα. Ήρθαν γιατί υπουργός πολιτισμού είναι κάποια κυρία Μενδώνη η οποία αντί να πάρει φόρα και να κόβει κώλους και στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης και στο υπουργείο Πολιτισμού για τα όσα συνέβησαν, πήρε ένα μπαλάκι ευθυνών και το πετάει δεξιά κι αριστερά. Η κυρία Μενδώνη είναι εκείνη η Πασοκατζού που χοροπήδηξε από το ΚΙΝΑΛ στη Νέα Δημοκρατία για να γίνει υπουργός και που η σχέση της με τον πολιτισμό είναι η αρχαιολογία που έχει σπουδάσει και η υπαλληλία της στου υπουργείο Πολιτισμού.
Αναρωτιόμαστε αν για παράδειγμα υπουργός ήταν ο δεξιός Σταύρος Ξαρχάκος θα τολμούσαν διάφοροι Μεταξικοί να ανασύρουν Μεταξικούς νόμους για να εξαπολύσουν κυνήγι μαγισσών μέσα σε κινηματογραφικές αίθουσες; Ο Μητσοτάκης όμως δεν διόρισε υπουργό πολιτισμού κάποιον σαν τον Ξαρχάκο, αλλά την Μενδώνη γιατί με αυτήν υπουργό πολιτισμού θα είναι πιο εύκολο να εισβάλουν αστυνομικές δυνάμεις στην Επίδαυρο και να συλλάβουν τον Θύμιο Καρακατσάνη γιατί κάποιος φασίστας υπάλληλος του υπουργείου Πολιτισμού κατήγγειλε ότι η διασκευή του Αριστοφάνη από τον Καρακατσάνη δεν είναι η πρέπουσα ή γιατί η διασκευή του Καρακατσάνη είναι πολλή χυδαία και δεν μπορούν να την παρακολουθούν παιδιά!
Κρίμα που δεν ζει ο Καρακατσάνης για να χέσει στο στόμα όλων αυτών των ηλιθίων Μεταξικών υπανθρώπων οι οποίοι εκτός από το κυνήγι σε βάρος προσφύγων και μεταναστών που έχουν εξαπολύσει, ετοιμάζονται να εξαπολύσουν κυνήγι και εναντίον του πολιτισμού.

Ραφαήλ Βασιλειάδης

Η απελευθέρωση του Βελιγραδίου – Ένα επίτευγμα διεθνιστικής στρατιωτικής αλληλεγγύης

Μια από τις πιο συμβολικές νίκες του αντιφασιστικού στρατοπέδου στα Βαλκάνια, η απελευθέρωση του Βελιγραδίου, δεν ήρθε τυχαία, αλλά ως αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας του Κόκκινου Στρατού με τους Γιουγκοσλάβους παρτιζάνους. Σημαντικός υπήρξε επίσης, έμμεσα και άμεσα, ο ρόλος του Βουλγαρικού Στρατού, που μόλις πρόσφατα είχε περάσει με τη σοβιετική πλευρά μετά την αποτίναξη του φασιστικού καθεστώτος.
Τα σχέδια για την κοινή επίθεση Σοβιετικών και Γιουγκοσλάβων χρονολογούνται στο Σεπτέμβρη του 1944, με τις συναντήσεις της σοβιετικής και γιουγκοσλαβικής ηγεσίας στη Μόσχα. Η ΕΣΣΔ χορήγησε γενναία βοήθεια σγτην αεροπορία και στο πολεμικό υλικό, αποστέλλοντας επίσης πολιτικούς επιτρόπους σε ομάδες παρτιζάνων. Η εντολή για επίθεση στο Βελιγράδι δόθηκε στο 3ο Ουκρανικό Μέτωπο υπό το στρατάρχη Φίοντορ Τομπούλχιν, με τους Σοβιετικούς να διαθέτουν σοβαρή υπεροχή έναντι των γερμανικών δυνάμεων. Οι σχεδιαζόμενες επιχειρήσεις θα λάμβαναν χώρα μέσα
Η επίθεση ξεκίνησε στις 28 Σεπτέμβρη 1944 κι η αρχική της φάση έληξε μετά από σκληρές μάχες με τη διάσπαση της γερμανικής γραμμής άμυνας και την προέλαση του σοβιετικού στρατού ως τον ποταμό Μοράβα σε βάθος 130 χλμ. Από εκεί ήταν δυνατή η δημιουργία προγεφυρώματος για την έναρξη της δεύτερης και κύριας επίθεσης στο Βελιγράδι. Αρχικά οι Γερμανοί δεν πρόβαλαν σημαντική αντίσταση, σύντομα όμως συγκέντρωσαν δυνάμεις, αναχαιτίζοντας προσωρινά τον αντίπαλο. Η είσοδος μιας ταξιαρχίας τεθωρακισμένων και η υποστήριξη της σοβιετικής αεροπορίας επέτρεψαν τελικά τη διάσπαση των γερμανικών γραμμών άμυνας και την υπέρβαση του Μοράβα και σε αυτό το σημείο.
Στς 11 Οκτώβρη άρχισε η τελική επίθεση στην πόλη, με αποτέλεσμα Σοβιετικοί και Γιουγκοσλάβοι να φτάσουν στα πρόθυρα του Νότιου Βελιγραδίου, τρεις μέρες μετά. Ήδη στις 15 του μήνα μεγάλο μέρος της πόλης είχε απελευθερωθεί, ωστόσο για λίγες μέρες υπήρξε σθεναρή αντίσταση της γερμανικής στρατιωτικής δύναμης “Felber” η κάμψη της οποίας επέτρεψε στις 20 Οκτώβρη 1944 να καταληφθεί και η τελευταία εστία αντίστασης των Γερμανών, στη θέση Καλέμεγκνταν. Το σοβιετικό πυροβολικό και η αεροπορία είχαν περιορισμένη δράση κατά την κατάληψη της πόλης, ώστε να αποφευχθούν οι εκτεταμένες ζημιές.
Οι απώλειες των δύο πλευρών ήταν 10 χιλιάδες νεκροί για το ναζιστικό στρατό και περίπου 9 χιλιάδες για τον Κόκκινο Στρατό. Σε 20 στρατιώτες και αξιωματικούς απονεμήθηκε ο τίτλος του “Ήρωα της Σοβιετικής Ένωσης” και σε 70 χιλιάδες συμμετέχοντες το μετάλλιο “για την απελευθέρωση του Βελιγραδίου”.
Η γιουγκοσλαβική κυβέρνηση που εγκαταστάθηκε αμέσως στην απελευθερωμένη πόλη, απένειμε αργότερα με τη σειρά της παρόμοιους τίτλους στα σοβιετικά πρότυπα. Κατά μία ειρωνεία της ιστορίας, η αμφισβήτηση της συμμετοχής της συμβολής του Κόκκινου Στρατού, υπήρξε το 1948 το πρελούδιο της σοβιετο-γιουγκοσλαβικής ρήξης. Τις μέρες όμως εκείνες της μεγάλης νίκης, βασισμένης στο αίμα και την ενότητα των δύο στρατών, τίποτε δεν προμήνυε μια τέτοια εξέλιξη.

Φτώχεια και κοινωνικός αποκλεισμός

       

20-10-2019
Ένας στους πέντε κατοίκους της ΕΕ κινδυνεύει από τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Πάνω από το 20% των ανδρών και 22,5% των γυναικών είτε αντιμετωπίζουν εισοδηματική φτώχεια, είτε είναι σοβαρά στερημένοι, ή ζουν σε νοικοκυριά με πολύ χαμηλά εισοδήματα από εργασία. Η Ελλάδα είναι στην τρίτη θέση της ΕΕ σε «επικινδυνότητα φτώχειας», με ποσοστό 31,8% (εισόδημα κάτω από το 60% του μέσου εθνικού εισοδήματος, έλλειψη βασικών μέσων διαβίωσης, υψηλή ανεργία). 1 στους 17 Ευρωπαίους αντιμετωπίζει σοβαρή έλλειψη υλικών αγαθών, όπως η δυνατότητα να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους, να έχουν θέρμανση ή να κάνουν διακοπές μιας βδομάδας. Τα στοιχεία αυτά της Eurostat δίνουν μια ενδεικτική εικόνα της άθλιας καθημερινότητας που βιώνουν χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά, και μάλιστα σε συνθήκες οικονομικής ανάπτυξης και όχι κρίσης.

20 Οκτώβρη 2011




ΟΠΟΙΟΣ λοιπον ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΤΙ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΤΕ (20 ΟΚΤ 11) ΤΟ ΚΚΕ ....ΤΙ "ΠΑΙΖΟΤΑΝ" ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΜΕΡΑ ή ειναι πολιτικα ανιδεος και μυωπας ή βαλτος να συσκοτιζει .
1) κεινη την μέρα λοιπον  ψηφιζόταν το πολυνομοσχεδιο
2) η κυβερνητική πλειοψηφία κρεμόταν σε μια κλωστή ( σε ελαχιστους ψήφους βουλευτων)
3) Το σύνολο των βουλευτών τους τρέμουν ήδη τα πόδια τους .Θυμίζω:στην προηγούμενη συνεδρίαση της Βουλής βουλευτές φεύγουν μετά βίας και προπηλακιζομενοι ,μέχρι κι απ το λαγούμι της βουλής προς Εθνικό κήπο
ΣΥΝΕΠΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΕΠΡΕΠΕ:
-το βραδύ της ψηφοφορίας να έχει απ έξω 1-2 εκ. λαό ωστε να νοιώθουν όταν ψηφίζουν την καυτή ανάσα του
- να είναι όλα ειρηνικά  κατά την ψήφιση ,ώστε να μην δώσει πάτημα για "εκτροπές " πριν την ψηφοφορία ,αλλα και να αποφευχθουν τα "γνωστα επεισοδια" που χρησιμοποιει το συστημα για να τρομοκρατει εναν κοσμο και να μην συμμετεχει ,αλλα και διαλυουν τις μεγαλες συγκεντρωσεις χρησιμοποιωντας τα ως αλλοθι για χρηση χημικων !
Με αυτα σαν δεδομενα το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ στοχευουν στην καρδια του προβληματος ! ΣΤΟΧΟΣ : να μην γινουν επεισοδεια ,τα οποια βεβαια θα επαιζαν απο το πρωι τα καναλια αποτρεποντας ετσι πολυ κοσμο να κατεβει ! Να τους χαλασουμε τα σχεδια ..να ξεθαρρεψει ο λαος ΝΑ ΞΕΦΟΒΗΘΕΙ !
 Την ώρα που γίνεται η δολοφονική επίθεση στο ΠΑΜΕ ,το ελικόπτερο του ΣΚΑΙ δείχνει ένα Σύνταγμα και γύρω δρόμοι να μην πέφτει καρφιτσα.Τις Σταδίου ,Πανεπιστήμιου πήχτρα .Στην Ομόνοια ακόμα να βγαίνει κόσμος ΞΕΘΑΡΡΕΜΕΝΟΣ αφού δεν ακούει για επεισόδια από το πρωί .

Ο "ελικοπτερας"μιλα για 500.000 λαό ...το CNN για 700.000 !!!
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΕΜΕΙ ΣΥΓΚΟΡΜΟ ...ΦΟΒΑΤΑΙ πως κάποιοι βουλευτές θα λιγοψυχησουν κατα την διαρκεια της ψηφοφοριας , θα λακίσουν ...Το ΠΑΜΕ τους έχει χαλάσει τα σχέδια ,έχει στερήσει από τα κανάλια να παίζουν εικόνες με επεισόδια από το πρωί μπροστά σον Άγνωστο Στρατιώτη και να τρομάζει ο κόσμος ώστε να μην κατέβει κάτω ."ΞΕΦΟΒΗΘΕΙΤΕ" φωνάζει σε όλους τους τόνους το ΚΚΕ από καιρό .Κι ο κόσμος κατεβαίνει και κατεβαίνει ...θαρρετα και οργισμενος!!! Και τότε μιλά ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Δ.Τ. : "Επεισόδια ΤΩΡΑ! διαλύστε τους !!" κι επειδή ΞΕΡΕΙ ότι με το ΠΑΜΕ δεν μπορούν να παίξουν τα ΜΑΤ (δεν είναι μαλκες να του δώσουν αφορμές ) βάζει τα "υπαλληλακια " του ...εναντίον αυτού που του χαλαει την σούπα ..Δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς, γιατί έτσι ως το βράδυ θα είχε απ έξω 1 ίσως κι 1,5 εκ. λαό !!!

ΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙς ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ που έχαψαν την αλαφουζεικης έμπνευσης προπαγάνδα πως "το συστημικο ΠΑΜΕ φυλαει την Βουλή" παραμυθιάζοντας τους να βλέπουν "προς τα που κοιταγε η περιφρούρηση ανατολικά ,δυτικά ,ή βόρια " ή "πόσα κράνη είχαν οι ΚΝιτες" ..


Αν δεν πάει η φαντασία τους ας σκεφτουν ΤΙ ΘΑ ΣΗΜΑΙΝΕ η ΜΗ ψήφιση του πολυνομοσχεδιου  για τις πολιτικές εξελίξεις .Ας σκεφτούν ΤΙ θα σήμαινε αυτή η ΜΗ ψήφιση για το ΛΑΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ,ξεκινώντας να σκέφτονται πως θα υποδεχόταν ο εξεγερμενος Λαός απ έξω το αποτέλεσμα ,αλλά και όλος ο Λαός εκείνο το βραδύ …

✔️  Defender 2020 στην Ευρώπη, μια από τις μεγαλύτερες πολεμικές ασκήσεις που έχει δει η ήπειρος εδώ και 10ετίες

Defender Europe

Πριν από λίγες μέρες ο Στρατός των ΗΠΑ ανακοίνωσε τη διεξαγωγή της μεγαλύτερης αμερικανικής στρατιωτικής άσκησης στην Ευρώπη τα τελευταία 25 χρόνια.

✔️  37.000 στρατιώτες των ΗΠΑ στην Ευρώπη, των συμμάχων και των εθνικών εταίρων αναμένεται να συμμετάσχουν, ενώ θα ενισχυθούν και από 20.000 που θα μεταβούν κατευθείαν από την Αμερική.

◾ Τα νούμερα σοκάρουν…

✔️  57.000 στρατιώτες, μαζί με πάνω από 20.000 είδη στρατιωτικού εξοπλισμού θα χρειαστούν για την διεξαγωγή της «Defender-Europe 20».
✔️  Καθοδηγούμενη από τις ΗΠΑ, η πολυεθνική άσκηση κατάρτισης προγραμματίζεται για την άνοιξη του 2020 και «θα εκπληρώσει τους στόχους του ΝΑΤΟ για την πλήρη στρατιωτική ετοιμότητα».
«Το Defender-Europe 20 αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία να αποδείξουμε την ισχύ του Αμερικανικού Στρατού και τη δυνατότητα γρήγορης επέμβασης σε ολόκληρο τον κόσμο. Θα δείξουμε σε όλους πως με τον στρατό μας πλάι τους δεν είναι ποτέ σε κίνδυνο», δήλωσε ο Υποστράτηγος των ΗΠΑ Charles Flynn, ένας από τους υπεύθυνους της άσκησης.
Defender Europe 2020

◾  Οι πέντε φάσεις

Η «Defender Europe» θα αποτελείται από πέντε φάσεις με πολλούς βασικούς στόχους σε ολόκληρη την Ευρώπη.
💣 Η πρώτη φάση περιλαμβάνει την υποδοχή, στάση, μετακίνηση και εξόπλιση των στρατευμάτων στην κεντρική Ευρώπη.
💣 Στη δεύτερη φάση, μια άμεση δύναμη αντίδρασης από την 82η Αεροπορική Δύναμη των ΗΠΑ θα διεξάγει κοινές, με άλλες αεροπορικές δυνάμεις, «επιδρομές» στη χώρα της Γεωργίας.
💣 Η τρίτη φάση χαρακτηρίζεται από μία στρατιωτική «διαίρεση» των στρατευμάτων εδάφους σε ολόκληρη την ήπειρο.
💣 Στη συνέχεια, οι στρατιώτες θα διενεργήσουν διασταύρωση ποταμών στην τέταρτη φάση, καθώς και πέρασμα των γραμμών προς σε σημεία «κλειδιά».
💣 Για την πέμπτη και τελευταία φάση τα στρατεύματα θα δοκιμαστούν σε μία αποστολή από τη θαλάσσια (απομάκρυνσης φορτίου).
4.000 χιλιόμετρα διαδρομών, ανάμεσα σε δέκα συνεργαζόμενες χώρες με το αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται από τα πριν «αξιοθαύμαστο».

Οι σύμμαχοι και οι εταίροι θα έχουν επίσης την ευκαιρία να εκπαιδεύσουν τα στρατεύματα τους μαζί με τους Αμερικανούς Στρατιώτες, αυξάνοντας τη διαλειτουργικότητα εντός της συμμαχίας του ΝΑΤΟ.

Defender Europe 2020

Και ενώ θα δοκιμάσει την ικανότητα του Στρατού των Η.Π.Α. να προβάλλει τις δυνατότητες παρέμβασης από την αμερικάνικη ήπειρο σε έθνη και κράτη σε ολόκληρη την Ευρώπη, με την ευκαιρία θα τεθεί επίσης σε δοκιμασία στο ίδιο το ΝΑΤΟ.
Οι ΗΠΑ και οι εταίροι -σύμμαχοί τους στο ΝΑΤΟ αναγνωρίζουν ότι κανένας τους δεν θα πολεμήσει μόνος εναντίον ενός επιτιθέμενου στην Ευρώπη -βέβαια αυτή η από κοινού λειτουργία είναι κρίσιμη αλλά και δύσκολη.
Ο στρατός των Η.Π.Α. έχει πολυετή πείρα στην εκτέλεση τακτικών ασκήσεων ετοιμότητας σε επίπεδο ταξιαρχιών στην Ευρώπη μέσω ελιγμών των ειδικών ομάδων καθώς και καταπολέμησης αεροπορικών επιθέσεων.
Όμως, με το «Defender», θα επιδείξουμε στρατηγική ετοιμότητα, δοκιμάζοντας την ικανότητά μας να ανταποκριθούμε δυναμικά και σχεδιασμένα σε ολόκληρη την Ευρώπη σε συντονισμό με τους συναδέλφους μέλη και συνεργάτες του ΝΑΤΟ, όπως ο αρχιστράτηγος (Lt. Gen. J.T.) Τόμσον, επικεφαλής της Συμμαχικής Ομοσπονδιακής Διοίκησης του ΝΑΤΟ, δήλωσε στην «Defense News» σε συνέντευξή του πριν από την ετήσια διάσκεψη
Η άσκηση θα δοκιμάσει «όλα τα συστήματα που έχουν να κάνουν με αυτό το είδος στρατηγικής ενίσχυσης», είπε.
Το «Defender 2020» αναμένεται να είναι η τρίτη μεγαλύτερη στρατιωτική άσκηση στην Ευρώπη από τον Ψυχρό Πόλεμο, δήλωσε ο Chris Cavoli, διοικητής των στρατιωτικών δυνάμεων των Η.Π.Α., σε μια αποκλειστική συνέντευξη στις αρχές του μήνα.
Defender Europe
Η άσκηση θα ελέγξει την ικανότητα του Στρατού να μεταφέρει τη στρατιωτική ισχύ από τα «φρούρια ΗΠΑ στα λιμάνια ΗΠΑ» και στη συνέχεια στα ευρωπαϊκά λιμάνια και από εκεί σε επιχειρησιακές περιοχές σε ολόκληρη την ήπειρο, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Πολωνίας , των χωρών της Βαλτικής, τις σκανδιναβικές χώρες, της Γεωργίας και πολλών άλλων – δήλωσε ο Cavoli.

ΣΣ |>
Αφορά την τακτική «fort-to-port phase»
Στον στρατό που εδρεύει κυρίως στην ηπειρωτική χώρα των ΗΠΑ (CONUS), τα καθήκοντα ανάπτυξης αρχίζουν με την ικανότητα να προβάλλουν ισχύ μάχης από τα «φρούρια» – forts  σε καθορισμένα στρατηγικά θαλάσσια λιμάνια.
Ο στρατός ορίζει διάφορες θέσεις-κλειδιά (οχυρά και αποθήκες) που διατηρούν επαρκή υποδομή ανάπτυξης και συνδεσιμότητα με τα εθνικά οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα και αυτές οι τοποθεσίες λειτουργούν ως πλατφόρμες προβολής thw ισχύος του.
Defender Europe 2020 Lieutenant General J.T. Thomson
Lt. Gen. J.T. Thomson
Allied Land Command Izmir | Turkey

«Η άσκηση θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 15 χώρες του ΝΑΤΟ και δύο χώρες-εταίρους και το ΝΑΤΟ θα συμμετέχει μέχρι το τελικό τακτικό επίπεδο» σημείωσε ο Thompson.
«Κάνουμε πραγματικά συλλογική άμυνα και το τονίζω συλλογική, όχι απλά ένα ή δύο έθνη», είπε. Αυτό είναι το δικό μας “fort-to-port». Αυτό δεν είναι μόνο ένας διάπλους ποταμών ή μια συγκεκριμένη μάχη αγώνας, είναι πολύ παραπάνω»
Ενώ οι Η.Π.Α. θέτουν την έμπρακτη αντίληψη της εθνικής αμυντικής στρατηγικής για τις λειτουργίες πολλαπλών τομέων, το ΝΑΤΟ -σύμφωνα με τον Thomson «θα αξιολογήσει τη δική του στρατηγική προσέγγιση».
Για το ΝΑΤΟ, η ικανότητά του να εισρέουν δυνάμεις και εξοπλισμός από τις Η.Π.Α., να κατατάσσει, να μετακινεί στο πεδίο της μάχης και να ενσωματώνει θα είναι το κεντρικό του καθήκον καθ ‘όλη τη διάρκεια της άσκησης. Αν και αυτό έχει εξομοιωθεί από τα πριν καλώς, «αν όχι το προσομοιώνουμε στη στιγμή και το εφαρμόζουμε»
Βασικό στοιχείο για το ΝΑΤΟ θα είναι η αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης της στρατιωτικής κινητικότητας και η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των επί μέρους χωρών και αυτές θα είναι και οι μεγαλύτερες προκλήσεις.
Κατά τη διάρκεια της άσκησης του «Defender», η κινητικότητα του θεάτρου επιχειρήσεων θα τεθεί σε δοκιμασία σε τεράστια κλίμακα, μεγέθους ηπείρου – κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο.
Κατά τη διάρκεια της αμερικανικής στρατιωτικής άσκησης Saber Guardian, το 2017 με τον τότε διοικητή αντιστράτηγο Ben Hodges οι ειδήσεις «πετούσαν» με ένα Black Hawk από τη Βουλγαρία στη Ρουμανία, όταν ειδοποιήθηκαν τα μέλη του πληρώματος ότι θα έπρεπε να προσγειωθούν για έναν απρόβλεπτο τελωνειακό έλεγχο. Η καθυστέρηση είχε αναγκάσει τον επικεφαλής ολόκληρης της άσκησης στρατηγό, να μην προχωρήσει σε μια επίδειξη ζωντανής πυροδότησης στη Μαύρη Θάλασσα.
Λίγα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τηλεφωνικές κλήσεις αργότερα, και τα πράγματα πήραν το δρόμο τους, ωστόσο, η εμπειρία υπογράμμισε την «κόκκινη γραμμή» σε τακτική βάση.
Ο Hodges ζήτησε τη δημιουργία μιας «στρατιωτικής ζώνης Schengen» που θα διευκόλυνε τη διέλευση των συνόρων, αλλά που εξελίχθηκε σε μια εστίαση στην «στρατιωτική κινητικότητα» σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Έκτοτε, η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπάθησε να βελτιώσει την ελεύθερη – απρόσκοπτη διασυνοριακή διάβαση των στρατιωτικών και του εξοπλισμού τους τα τελευταία χρόνια για να εξασφαλίσει την ταχεία μετακίνηση.
Defender Europe 2020
Αλλά δυστυχώς εξακολουθούν να υπάρχουν «κολλήματα» κάποιων (ΣΣ |> hiccups), είπε ο Thomson.
Κατά τη διάρκεια του «Defender», οι συμμετέχοντες πρέπει να μεταφέρουν τεράστιες ποσότητες εξοπλισμού και στρατευμάτων σε διάφορες χώρες στα βορειοανατολικά της ηπείρου.
Η προσπάθεια θα δοκιμάσει τις υποδομές και τις πολιτικές των συνόρων. Οι δυνάμεις θα πρέπει να διασχίζουν κράτη μέλη της ΕΕ και έθνη που δεν ανήκουν στον οργανισμό, όπως η Νορβηγία, και κάθε έθνος έχει δικό του σύνολο κανόνων, πολιτικών και διαδικασιών.
Η διασφάλιση ότι τα κράτη μπορούν να είναι διαλειτουργικά αποτελεί πρόκληση για το ΝΑΤΟ.
«Είμαι πολύ ευχαριστημένος που το λέω -δεν υπάρχει 100% διαλειτουργικότητα, ούτε καν στο εσωτερικό των εθνών», δήλωσε ο Thomson, αλλά «κατευθυνόμαστε προς τη σωστή ρότα στο θέμα interoperability»
«Τη δοκιμάζουμε και εκπαιδευόμαστε καθημερινά σε ολόκληρο το ΝΑΤΟ », μέσα από σκληρή δουλειά με τις μονάδες μας ενισχυμένης παρουσίας σε Πολωνία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία κά.
Αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να το εφαρμόσουμε σε κάθε επίπεδο μεραρχίας, σώματος στρατού και joint task force (ΣΣ |> ad hoc στρατιωτικός σχηματισμός κοινών / πολλαπλών υπηρεσιών), κάτι που δεν μπορούμε να το κάνουμε συνέχεια.
Κατά την άσκηση, η διαλειτουργικότητα θα δοκιμαστεί παραπέρα καθώς οι ευρωπαϊκές στρατιωτικές δυνάμεις των ΗΠΑ (ΣΣ |> US Army Europe) θα λειτουργήσουν ως συνδυασμένη αιχμή δόρατος μαζί με ένα σώμα του ΝΑΤΟ υπό αμερικανική διοίκηση.
Όλα αυτά θα αποτελέσουν πολύτιμη εμπειρία και τη σωστή οπτική (ΣΣ |> good azimuth) για τη μελλοντική μας προοπτική
Με πληροφορίες από το επίσημο site του
ΝΑΤΟ + NATO Topics & τα defence-blog & defensenews.com <| 1 |> & <| 2 |>

Επιμέλεια  Ομάδα ¡H.lV.S!
Επικοινωνία – [ FaceBook |>1<|-|>2<| ] – Blog

TOP READ