13 Δεκ 2019

ΗΓΕΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΣΕΕ: Απειλές στα συνδικάτα, υποκλίσεις σε κυβέρνηση – εργοδοσία

Απάντηση του ΠΑΜΕ σε μία ακόμα προκλητική ανακοίνωση – λίβελο
«Σταθερή στον κυβερνητικό και εργοδοτικό της ρόλο η ηγετική ομάδα της ΓΣΕΕ, με ανακοίνωσή της καταγγέλλει όλους όσοι βρίσκονται στο δρόμο και κινητοποιούνται», σχολιάζει το ΠΑΜΕ με αφορμή μία ακόμα ανακοίνωση – λίβελο.
Σε αυτήν η ηγετική ομάδα της ΓΣΕΕ αποκαλεί ταξικά συνδικάτα και αγωνιστές συνδικαλιστές «γνωστούς ταραχοποιούς» (!) που ασκούν «βία» ενάντια στα «δημοκρατικά συνδικάτα», κάνει ξεδιάντροπα λόγο για «εγκληματική οργάνωση», ενώ απειλώντας συνιστά «υπομονή» μέχρι να δοθεί λύση από τις «αστυνομικές και εισαγγελικές αρχές»…

«Τι σόι εργατική οργάνωση είναι αυτή…»

«Βρίσκονται σε εξέλιξη απεργιακές και άλλες αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων σε διάφορους κλάδους. Κινητοποιήσεις που έχουν στο στόχο τους την επίθεση που δέχονται από την εργοδοσία και την κυβέρνησή της. Κινητοποιήσεις ενάντια στην κατάργηση των όποιων εργατικών δικαιωμάτων έχουν απομείνει. Κινητοποιήσεις απέναντι στις πολιτικές που στέλνουν τους εργάτες στην ανεργία. Κινητοποιήσεις που στοχεύουν την ακύρωση της προσπάθειας της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει την Υγεία, με πρωτοπόρους τους γιατρούς και τους εργαζόμενους στα νοσοκομεία. Κινητοποιήσεις που στοχεύουν το νόμο που ετοιμάζει η κυβέρνηση για το χτύπημα των συνταξιοδοτικών – ασφαλιστικών δικαιωμάτων», υπενθυμίζει το ΠΑΜΕ και διαπιστώνει πως η ηγετική ομάδα ΓΣΕΕ λάμπει διά της απουσίας της από όλες τις κινητοποιήσεις.
Στην κατεύθυνση αυτή θέτει μια σειρά από ερωτήματα, οι απαντήσεις στα οποία αποτυπώνουν με εύγλωττο τρόπο το ποιόν της συνδικαλιστικής ηγεσίας της τριτοβάθμιας ομοσπονδίας:
«Τι σόι εργατική οργάνωση είναι αυτή που κουβέντα δεν είπε για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ με τον πρόσφατο νόμο της κυβέρνησης;
Τι σόι εργατική οργάνωση είναι αυτή που ενώ η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ιδιωτικοποιήσει τη ΛΑΡΚΟ, κάνει τον ψόφιο κοριό; Της απάντησαν όμως οι πάνω από 100 οργανώσεις (σωματεία και φορείς) που συμμετείχαν στη μεγάλη σύσκεψη στη Λάρυμνα και ετοιμάζουν μεγάλο συλλαλητήριο και κάθοδο στην Αθήνα.
Τι σόι εργατική οργάνωση είναι αυτή που ενώ οι τραπεζίτες (Πειραιώς κ.λπ.) προχωρούν σε απολύσεις, η ηγετική ομάδα της ΓΣΕΕ εμφανίζεται σε τριμερή στο υπουργείο Εργασίας από την πίσω πόρτα και προτείνει ό,τι λένε κυβέρνηση και τραπεζίτες; Της απάντησαν οι τραπεζοϋπάλληλοι με τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις.
Τι σόι εργατική οργάνωση είναι αυτή που ενώ τα ΜΑΤ χτυπούν τους υγειονομικούς που υπερασπίζονται την Υγεία του λαού από τα κοράκια του μεγάλου κεφαλαίου στην Υγεία, δεν λέει κουβέντα; Τα συνδικάτα όμως ήταν εκεί, στο πλάι των αγωνιστών γιατρών.
Τι σόι εργατική οργάνωση είναι αυτή που ενώ η κυβέρνηση θα φέρει νόμο για το Ασφαλιστικό, αυτή προωθεί την ιδιωτικοποίηση της Ασφάλισης, ό,τι δηλαδή θέλουν η κυβέρνηση και τα τρωκτικά του μεγάλου κεφαλαίου στην Υγεία; Της απαντήσαμε με συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις στις 30 Νοέμβρη και συνεχίζουμε με νέες πρωτοβουλίες.
Τι σόι εργατική οργάνωση είναι αυτή που ενώ η κυβέρνηση φέρνει για ψήφιση έναν προϋπολογισμό – καρμανιόλα, που πετσοκόβει τη χρηματοδότηση στην Υγεία, στην Παιδεία, στις κοινωνικές παροχές, τηρεί σιγή ιχθύος; Εμείς απαντάμε με συλλαλητήριο στις 18 Δεκέμβρη και συνεχίζουμε.
Τι σόι εργατική οργάνωση είναι αυτή που ενώ η κυβέρνηση απειλεί να φέρει νέο νόμο για τις διαδηλώσεις, η ηγετική ομάδα της ΓΣΕΕ, που οι εργαζόμενοι ονόμασαν συνδικαλιστική μαφία, διά του εργατοπατέρα – εργοδότη Καραγεωργόπουλου τάχθηκε με το μέρος του ΣΕΒ και της κυβέρνησης, μυξοκλαίγοντας ότι δεν τους κάλεσαν για διάλογο;».

Στα συνδικάτα κάνουνε τους λύκους, στον ΣΕΒ είναι αρνάκια

Οπως υπογραμμίζει το ΠΑΜΕ, αυτή η ηγετική ομάδα «ονομάζει τα Εργατικά Κέντρα, τις Ομοσπονδίες, όλους όσοι οργανώνουν την πάλη των εργατών, “εγκληματικές οργανώσεις”», ενώ απειλεί τις συνδικαλιστικές οργανώσεις «με μηνύσεις, αγωγές και κατασταλτικούς μηχανισμούς, όπως κάνει και η κυβέρνηση».
Την ίδια στιγμή, «μπροστά στην επίθεση του ΣΕΒ είναι οσφυοκάμπτες. Φιλούν και προσκυνούν τα όσια και τα ιερά των αφεντικών τους και τα αφεντικά τους το ανταποδίδουν. Σε εμάς κάνουν τους λύκους, στον ΣΕΒ είναι αρνάκια. Δημοκρατία για αυτούς είναι η νοθεία, οι μαϊμούδες, οι πλαστογραφίες των συσχετισμών, η απευθείας συνεργασία με την εργοδοσία για να ελέγχουν το μηχανισμό εξυπηρέτησης των συμφερόντων τους».
«Το ΠΑΜΕ συνεχίζει τον αγώνα μαζί με τους εργαζόμενους και τις οργανώσεις τους. Θα είναι μπροστά, οργανωτής της πάλης», καταλήγει και καλεί τους εργαζόμενους να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.

Η άλλη όψη της αντιλαϊκής πολιτικής


«Επιδόματα» - εμπαιγμός απέναντι στο φτωχότερο τμήμα του πληθυσμού, που με τη σειρά τους είναι «γέννημα - θρέμμα» της υπέρβασης των αντιλαϊκών στόχων και η άλλη όψη της αντιλαϊκής πολιτικής που κλιμακώνεται, με μέτρα στήριξης της κερδοφορίας του κεφαλαίου, «διαφημίζονται» από τις κυβερνήσεις τάχα ως «κοινωνική πολιτική». Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα απειροελάχιστο τμήμα από το «υπερπροϊόν» της φοροληστείας του λαού, σε συνδυασμό με την κατακρεούργηση των κρατικών κονδυλίων ακόμη και για στοιχειώδεις κοινωνικές ανάγκες (συντάξεις, Πρόνοια, Υγεία κ.ά.), που βέβαια διατηρούνται στο ακέραιο, όπως άλλωστε προβλέπεται και στον προϋπολογισμό για την επόμενη χρονιά. Σε αυτό το φόντο, η διαχείριση των «ακραίων» φαινομένων φτώχειας και «κοινωνικού αποκλεισμού» έχει για ακρογωνιαίο λίθο τη «λογική» «10 σου παίρνω, 1 σου δίνω».
* * *
Ορισμένα παραδείγματα από τη διακυβέρνηση της ΝΔ σήμερα, αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ προηγουμένως, είναι αποκαλυπτικά: Το λεγόμενο «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης» ήρθε ως αποτέλεσμα της κατακρεούργησης και κατάργησης σειράς άλλων επιδομάτων, με τη δικαιολογία ότι αυτά «αλληλεπικαλύπτονταν»! Μεταξύ αυτών και το ΕΚΑΣ των χαμηλοσυνταξιούχων, το οποίο από το 2020 θα αποτελεί οριστικά παρελθόν, μετά την πρέσα διαρκείας τα προηγούμενα χρόνια. Αλλά και το «ενιαίο επίδομα τέκνων» καθιερώθηκε το 2013 (2ο μνημόνιο) ως δήθεν «αντιστάθμισμα» της ενισχυμένης φοροληστείας (μειώσεις αφορολόγητου ορίου κ.ά.), που απογειώθηκε παραπέρα στη συνέχεια, «ξαλαφρώνοντας» το λαϊκό εισόδημα. Οπως προβλέπεται, «το επίπεδο παροχών και τα κατώτατα όρια επιλεξιμότητας (κριτήρια) θα καθορίζονται έτσι ώστε να βελτιωθούν η στόχευση, η επάρκεια και η ισότητα, στο πλαίσιο των δημοσιονομικών περιθωρίων, όπως προσδιορίζεται στον προϋπολογισμό». Δηλαδή, όλο και λιγότερα για όλο και λιγότερους, την ώρα που το 2020 τα λαϊκά νοικοκυριά θα κληθούν να πληρώσουν 800 εκατ. ευρώ περισσότερους φόρους και οι ανάγκες αυξάνονται.
* * *
Αλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το επίδομα στο πετρέλαιο θέρμανσης, το οποίο πρωτοεφαρμόστηκε το 2012 τάχα ως «αντίβαρο» στην απογείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Το σχετικό χαράτσι από 21 ευρώ στο χιλιόλιτρο το 2010 φτάνει σήμερα στα 280 ευρώ, επί του οποίου προστίθεται και ο διογκωμένος ΦΠΑ (24%), με αποτέλεσμα η συνολική φορολογική επιβάρυνση μέσα σε δέκα χρόνια να φτάνει στα 347 ευρώ ανά χιλιόλιτρο! Ως «αντάλλαγμα» δίνονται τα ψίχουλα του επιδόματος θέρμανσης, μόνο για ένα ορισμένο τμήμα του λαϊκού πληθυσμού και βέβαια μόνο για ένα ελάχιστο μέρος από τα κλοπιμαία. Είναι βέβαιο ότι το επίδομα αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την «τρύπα» στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, ιδιαίτερα στην επαρχία, πόσο μάλλον να ανασχέσει την κατρακύλα χιλιάδων λαϊκών νοικοκυριών σε συνθήκες ενεργειακής φτώχειας, την ώρα μάλιστα που το κεφάλαιο πανηγυρίζει για τη μετατροπή της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο.
* * *
Μετά απ' όλα αυτά, τι να πει κανείς για το επίδομα ενοικίου (πάντα με εισοδηματικούς και άλλους κόφτες), που έχει ακριβώς την ίδια «λογική», καθώς μεταξύ άλλων τροφοδοτείται από την κατάργηση των εκπτώσεων φόρων για δαπάνες των νοικοκυριών, σε συνδυασμό βέβαια και με ολόκληρη την γκάμα των αντιλαϊκών μέτρων. Ενδεικτικά της «κανονικότητας» της φτώχειας είναι και τα στοιχεία από την έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών της ΕΛΣΤΑΤ: Τα νοικοκυριά που διαμένουν σε ενοικιασμένη κατοικία δαπανούν το 17,8% του προϋπολογισμού τους κατά μέσο όρο για ενοίκιο, ενώ το μερίδιο της μέσης δαπάνης για είδη διατροφής και στέγαση των νοικοκυριών του φτωχότερου 20% του πληθυσμού ανέρχεται στο 55,4% των δαπανών τους. Δηλαδή, το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματος ξοδεύεται για τα απολύτως απαραίτητα. Σε ό,τι αφορά επίσης το «κοινωνικό μέρισμα», θα δοθεί φέτος σε συγκεκριμένες κατηγορίες ιδιαίτερα φτωχών οικογενειών και ισούται με το 2,5% της μάζας των πρωτογενών πλεονασμάτων που φορτώνονται στις λαϊκές πλάτες. Τέλος, το επίδομα γέννας, πέρα από τους εισοδηματικούς κόφτες, μόνο ως μέτρο ανάσχεσης της υπογεννητικότητας δεν μπορεί να θεωρηθεί, αν σκεφτεί κανείς ότι χιλιάδες νέοι, με τις ελαστικές σχέσεις εργασίας που επεκτείνονται και τους άθλιους μισθούς, το σκέφτονται ακόμα και να εγκαταλείψουν τα πατρικά τους σπίτια, πόσο μάλλον να κάνουν οικογένεια και να την μεγαλώσουν.
***
Αυτή είναι λοιπόν η «ακτινογραφία» της «κοινωνικής πολιτικής» της κυβέρνησης της ΝΔ, που αποτελεί συνέχεια και παραπέρα «προσαρμογή» της πολιτικής που εφάρμοσαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι προηγούμενοι. Ο λαός καμιά υποχρέωση δεν έχει να αισθάνεται ότι του κάνουν και χάρη με αυτά τα επιδόματα, τη στιγμή που προέρχονται από τη δική του κλοπή και αναδιανέμουν τη φτώχεια από τους λιγότερο στους περισσότερο φτωχούς, τραβώντας τους όλους ακόμα πιο κάτω. Καμιά ανοχή δεν πρέπει να δείξει στον σκυλοκαβγά ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για το ποιος μοιράζει καλύτερα το «κοινωνικό μέρισμα» από το ξεζούμισμα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, ποιανού η «κοινωνική πολιτική» και τα «εισοδηματικά κριτήρια» ξύνουν λιγότερο ή περισσότερο τον πάτο του βαρελιού. Καμία «προσαρμογή» και καμιά «συνήθεια» δεν πρέπει να δείξει στη μισοζωή των επιδομάτων, που είναι η άλλη όψη των παχυλών επιδοτήσεων και ενισχύσεων στο κεφάλαιο. Κριτήριο για την απαιτητικότητα και τις διεκδικήσεις του πρέπει να αποτελούν οι σύγχρονες ανάγκες του, η ζωή με σύγχρονα δικαιώματα στη μόρφωση, στη δουλειά, στον ελεύθερο χρόνο, στην ψυχαγωγία, που είναι ασύμβατα με την πολιτική στήριξης των κερδών του κεφαλαίου και το σημερινό σάπιο σύστημα που αυτή υπηρετεί.

Επικίνδυνα σχέδια στην Υγεία




Οι παρεμβάσεις μιας σειράς αστικών επιτελείων, με τις οποίες προετοιμάζεται το έδαφος για την ολοκληρωτική μετατροπή των δημόσιων νοσοκομείων σε επιχειρήσεις και των ασθενών σε «πελάτες», όπως και ο αντιλαϊκός κρατικός προϋπολογισμός του 2020 που κατέθεσε η κυβέρνηση, με τις νέες περικοπές στα ήδη πετσοκομμένα κρατικά κονδύλια για την Υγεία, επιβεβαιώνουν ότι η περιβόητη «ανάπτυξη για όλους» δεν χωρά ούτε τις πιο βασικές ανάγκες των εργαζομένων και του λαού. Αντίθετα, περνά σαν οδοστρωτήρας πάνω σε όσες κατακτήσεις έχουν απομείνει.
Η ραγδαία μείωση της κρατικής χρηματοδότησης των δημόσιων μονάδων Υγείας όλα τα τελευταία χρόνια, η συνεχής ενίσχυση της εμπορευματοποίησης, συνολικά η αντιλαϊκή πολιτική στην Υγεία, που υπηρετούν όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ και «πάει πακέτο» με τις αντίστοιχες ανατροπές στο Ασφαλιστικό, έχουν πολύ συγκεκριμένη στόχευση: Την ακόμα μεγαλύτερη απαλλαγή του κεφαλαίου και του κράτους του από το «κόστος» της Υγείας και της Κοινωνικής Ασφάλισης, με ταυτόχρονη ολοκληρωτική μετατροπή τους σε χρυσοφόρα πεδία κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Για να προχωρήσουν τα νέα χτυπήματα για λογαριασμό του κεφαλαίου, αξιοποιούνται κατά περίπτωση και διάφοροι «λαγοί»... Στο Ασφαλιστικό τέτοιο ρόλο ανέλαβε να παίξει πρόθυμα η ηγετική ομάδα της ΓΣΕΕ, φτάνοντας να διαφημίζει τη συμφωνία της με τον ΣΕΒ για τη δημιουργία του περιβόητου «Εθνικού Επαγγελματικού Ταμείου»...
Στην Υγεία, ρόλο «λαγού» ανέλαβε η ηγεσία του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, οργανώνοντας και τη σχετική φιέστα που ματαίωσαν με την αποφασιστική κινητοποίησή τους η Ομοσπονδία Νοσοκομειακών Γιατρών και Σωματεία εργαζομένων στα δημόσια νοσοκομεία.
Μια ματιά στα όσα προτείνει η ηγεσία του ΠΙΣ ως... «ρηξικέλευθες αλλαγές» (καθόλου τυχαία συμπίπτουν με όσα προτείνουν «think tank» που εκφράζουν τους βιομηχάνους, όπως π.χ. η «ΔιαΝΕΟσις»), είναι αποκαλυπτική: Λειτουργία των νοσοκομείων ως Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου - «μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις». ΣΔΙΤ και σύνδεση με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες και ιδιώτες - επιχειρηματίες Υγείας. Επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
Τίποτα το «ρηξικέλευθο» βέβαια δεν υπάρχει στα παραπάνω, αφού αποτελούν συνέχεια της αντιλαϊκής πολιτικής στην Υγεία όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων. Πρόκειται για ανατροπές που έχουν εφαρμοστεί σε πολλές άλλες χώρες, στη βάση των κατευθύνσεων της ΕΕ και του κεφαλαίου, με τραγικές συνέπειες για τους εργαζόμενους στα δημόσια νοσοκομεία και για όλο το λαό.
Επιδιώκουν την πλήρη μετατροπή της δημόσιας Υγείας, όπως και της Ασφάλισης, σε «μπίζνες» για τα κέρδη του κεφαλαίου, όπου το αστικό κράτος θα «εγγυάται» μόνο ένα «ελάχιστο βασικό πακέτο» που δεν θα αρκεί ούτε για τα στοιχειώδη και από εκεί και πέρα θα κυριαρχεί πλήρως η λογική «όποιος έχει να πληρώσει...».
Οι εργαζόμενοι και ο λαός μετατρέπονται σε «πελάτες» και «επενδυτές», που θα εξαναγκάζονται να αγοράζουν «πακέτα παροχών» και «προϊόντα επιχειρηματικού κινδύνου», με τα οποία θα συνδέονται η περίθαλψη, οι συντάξεις τους κ.ο.κ., την ίδια ώρα που οι εισφορές τους, όπως τελικά και οι παροχές, θα γίνονται βορά στον χρηματιστηριακό τζόγο προς όφελος του κεφαλαίου.
Για τον ίδιο σκοπό, για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, θα γενικεύονται η «ευελιξία» και η εντατικοποίηση στους υγειονομικούς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται συνολικά για το λαό.
Είναι προκλητική η προσπάθεια όλα τα παραπάνω να παρουσιάζονται ως... «λύση» στη σημερινή άθλια κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία και οι ασθενείς. Να παρουσιάζεται δηλαδή το φαρμάκι που μας έφερε μέχρι εδώ σαν γιατρικό!
Αντίστοιχα προκλητική είναι η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να παρουσιάσει ως «εμμονή της ΝΔ» αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική που βάθυνε και η δική του κυβέρνηση, εντείνοντας την υποχρηματοδότηση στη δημόσια Υγεία, «απογειώνοντας» παραπέρα την «ευελιξία», εισάγοντας νέους «κόφτες» για την καρατόμηση των υπηρεσιών Υγείας που παρέχονται «δωρεάν» κ.ά.
Στην πραγματικότητα, καλεί το λαό να συμβιβαστεί με το σημερινό άθλιο σύστημα, με την απειλή ότι θα γίνει ακόμα χειρότερο από τα μέτρα που προωθεί η ΝΔ, ως συνέχεια και κλιμάκωση της πολιτικής που κι ο ίδιος υπηρέτησε.
Ο λαός πρέπει να απορρίψει συνολικά αυτήν την επίθεση, να μη συμβιβαστεί με την πολιτική που μεγαλώνει συνεχώς το χάσμα ανάμεσα στις παρεχόμενες υπηρεσίες Υγείας και τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρουν σήμερα η επιστήμη και η τεχνολογία. Να δυναμώσει τον αγώνα για αποκλειστικά κρατικό σύστημα Υγείας - Πρόνοιας, καθολικό, σύγχρονο και απολύτως δωρεάν, με κριτήριο την κάλυψη των εργατικών - λαϊκών αναγκών και όχι τα κέρδη του κεφαλαίου!

12 Δεκ 2019

Συνεκμετάλλευση στο Αιγαίο: ο τρίτος δρόμος… ο λογικός

Στις 22 Νοεμβρίου του 2019 είχαμε γράψει, στηλιτεύοντας κείμενο του Θανάση Μαυρίδη – εκδότη του Φιλελεύθερου και διευθυντή του liberal.gr – πως «οι υπέρμαχοι της καπιταλιστικής ασυδοσίας έχουν μεγάλη πλάκα όταν υπερασπίζονται τις «ιερές αγελάδες» του νεοφιλελευθερισμού. Θα είχαν ακόμη μεγαλύτερη πλάκα, αν όλα αυτά που πρεσβεύουν δεν επηρέαζαν καθημερινά τις ζωές μας».
Δεν αλλάζουμε λέξη από όσα είχαμε γράψει τότε, αντίθετα τα προσυπογράφουμε με ακόμα μεγαλύτερη ζέση, αφού ο κύριος Μαυρίδης επανήλθε σήμερα το πρωί, λέγοντας, μεταξύ άλλων, στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ πως «το 2013-2014 αν θυμάμαι καλά, με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεκίνησε μια συζήτηση για να υπάρξει μια συνεκμετάλλευση συνολικά όλων των κοιτασμάτων στη Μεσόγειο. Δεν βρήκα κάτι κακό τότε, ούτε και σήμερα βρίσκω κάτι κακό».
Ύστερα, αναρωτήθηκε τελείως φυσικά, με έκδηλη την απορία, αν πρέπει να αποκλείσουμε την Τουρκία ως συμμέτοχο στη Μεσόγειο και ολοκλήρωσε την «σκέψη» του – την εμβριθή και περισπούδαστη βεβαίως, βεβαίως – λέγοντας πως θεωρεί «πως η λέξη συνεκμετάλλευση είναι αρκετά δαιμονοποιημένη».
«Η συνεκμετάλλευση θα είναι η τελική λύση, όπως συμβαίνει παγκοσμίως με όλες τις χώρες που έχουν κοιτάσματα σε περιοχές που συνορεύουν», είχε γράψει ο κύριος Μαυρίδης στις 9 Δεκεμβρίου, εκπέμποντας τόση σιγουριά, που μας έκανε πραγματικά να αναρωτιόμαστε από που πήγαζε…
Πάντως, στις 15 Μαΐου του 2019, πριν τις εκλογές δηλαδή, ο Μάνος Καραγιάννης, καθηγητής Διεθνούς Ασφάλειας στο King’s College London, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο liberal.gr, όπου, είχε αναφέρει, μεταξύ άλλων: «Το πρώτο βήμα για αλλαγή συνόρων αποτελεί η στρατηγική της Τουρκίας για συνεκμετάλλευση στο Αιγαίο».
Απ’ ότι φαίνεται, ο κύριος Μαυρίδης δεν συμφωνούσε με αυτές τις απόψεις, απλώς τις αναπαρήγαγε στο site του, επειδή είναι «λάτρης» της πολυφωνίας και της διαφορετικότητας. Εκτός κι αν συμβαίνει κάτι άλλο: ο κύριος Μαυρίδης να έχει άλλες απόψεις πριν και άλλες μετά τις εκλογές.
Εμείς, επειδή δεν γνωρίζουμε ειλικρινά τι πραγματικά συμβαίνει, θα αρκεστούμε απλώς σε αυτό που είχαμε γράψει στις 22 Νοεμβρίου: Καληνύχτα κύριε Μαυρίδη… και καλά Χριστούγεννα.

Η Ταινία: Το Αλάτι της Γης - (The Salt Of The Earth)



Στα σαγόνια της εκκλησίας – Υποδοχή “ιεράς σιαγόνος” στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης

Σε μια ορθολογική κοινωνία, μπορεί να μας έπεφτε το σαγόνι από μια τέτοια είδηση. Εδώ απλώς διαπιστώνουμε πως οι τάσεις επαναφοράς του μεσαίωνα σε εργασιακές συνθήκες, δεν μπορεί παρά να συνοδεύονται από έναν πνευματικό μεσαίωνα. Και το μόνο αμφισβητήσιμο προς συζήτηση στα παραπάνω είναι η μονοδιάστατη αντίληψη του μεσαίωνα ως σκοταδισμού.
Αλλά ας αφήσουμε να μιλήσει η εικόνα.
Άλαλα τα χείλη των ασεβών…
Σκοπός της ανάρτησης δεν είναι προφανώς να ειρωνευτούμε τα πίστη των πληθών που θα συρρεύσουν για να πάρουν τη χάρη της θείας σιαγόνας της Αγίας Παρασκευής. Το πρόβλημα δεν είναι (μόνο) το ειδωλολατρικού τύπου προσκύνημα στο υπόλειμμα ενός σκελετού και η πίστη πως αυτό μπορεί να ευλογήσει το πιστό ποίμνιο -ενάντια σε κάθε δοξασία του χριστιανικού δόγματος. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτοί που καλλιεργούν και εκμεταλλεύονται την αφέλεια του κόσμου, για να κερδοσκοπούν στην πλάτη του, κάνοντας χρυσές ιερές μπίζνες. Τρανή απόδειξη ο κατάλογος με τα δεκάδες άκρα, χέρια και άλλα υπολείμματα διαφόρων αγίων, που θα ήταν εκατόγχειρες και πλάσματα με αφύσικες ιδιότητες, αν ήταν αληθινοί οι ισχυρισμοί των επιτήδειων.

Θ. Παφίλης: “Ο Βαρουφάκης βγάζει φλας αριστερά και προσπερνάει από άκρα δεξιά”

Η σύντομη παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ, Θανάση Παφίλη, ήταν μεστή και καταιγιστική ως συνήθως. Σημειώνουμε ενδεικτικά κάποια χαρακτηριστικά σημεία.
Χαμηλώστε λίγο την αγάπη για αυτούς που έφυγαν. Ποιος τους έδιωξε από τη χώρα;
Έχετε θράσος και μιλάτε για αυτούς που ξεσπιτώθηκαν τα τελευταία δέκα χρόνια; Δε θα πάθουμε αμνησία σε αυτόν τον τόπο. Χαμηλώστε λοιπόν λίγο την “αγάπη σας” για τους απόδημους.
Ο Βαρουφάκης βγάζει φλας αριστερά και βγαίνει άκρα δεξιά, με επιχειρήματα που δανείζεται από ακροδεξιές πηγές, με βάση το δίκαιο του αίματος. Σε λίγο θα μας πει να ψηφίζουν και οι Αμερικάνοι πολίτες που θα δηλώνουν φιλέλληνες.
Κάνει συνειδητή και προβοκατόρικη επίθεση ο Βαρουφάκης. Μας κατηγορεί ότι βάζουμε το φορολογικό κριτήριο. Είναι λάθος να βάζουμε ως όρο κάτι που να αποδεικνύει ότι υπάρχει πραγματικός δεσμός και όχι μόνο ψυχικός;
Στους περισσότερους απόδημους υπάρχει συναισθηματικός δεσμός με την Ελλαδα, γιατί είναι εργαζόμενοι, όχι πλουτοκράτες. Πώς μπορούν όμως να ψηφίζουν, χωρίς να υπάρχουν πολιτικές συνέπειες, έστω στη φορολογία, τον ΕΝΦΙΑ -που θα τον καταργούσε ο Βαρουφάκης- την παιδεία;
Αυτό το κρεσέντο του δήθεν ελληνισμού μου θύμισε χρυσή αυγή. Έλληνες ήταν και οι δωσίλογοι και ο Πήλιος Γούσης. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, ούτε έχουμε τα ίδια συμφέροντα.
Εμείς έχουμε αρχές, δεν είμαστε σαλταδόροι της πολιτικής, όπως κάποιοι άλλοι.
Παράλληλα, θύμισε το παράδειγμα της στήριξης του Μπους -ενάντια στο Δουκάκη- από ελληνικά λόμπι, γιατί εκεί το “δίκαιο του χρήματος” μπήκε πάνω από το “δίκαιο του αίματος”, που το επικαλούνται κατά περίπτωση.
Τα υπόλοιπα στο βίντεο που ακολουθεί.

Τουρκία: Φοιτητής καταδικάστηκε σε 9 χρόνια φυλακή για ένα… βιβλίο κι’ ένα καπέλο με κόκκινο αστέρι!

Μια είδηση από την Τουρκία έρχεται να επιβεβαιώσει τον βαθμό στον οποίο έχει προχωρήσει το όργιο καταστολής που εφαρμόζει η κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Ο Φουρκάν Σεβίμ, 23 ετών, φοιτητής του τμήματος Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αναντολού στο Εσκισεχίρ καταδικάστηκε σε φυλάκιση διάρκειας 9 ετών και 9 μηνών έπειτα από πρόσφατη ετυμηγορία τουρκικού δικαστηρίου. Ο λόγος για τον οποίο του επιβλήθηκε η ποινή είναι διότι, πριν απο ένα χρόνο, σε έρευνα που έκαναν οι τουρκικές αρχές στο σπίτι του βρέθηκε ένα βιβλίο και ένα… καπέλο με κόκκινο αστέρι!
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια έρευνας της αστυνομίας στο σπίτι του 23χρονου φοιτητή βρέθηκε μια βιογραφία του Ιμπραήμ Καϊπάκαγια, ιδρυτή του – μαοϊκού- Κομμουνιστικού Κόμματος Τουρκίας/Μαρξιστικό-Λενινιστικό (TKP/ML) ο οποίος δολοφονήθηκε από τον τουρκικό στρατό το 1973. Πέραν του βιβλίου, οι αρχές βρήκαν και ένα καπέλο που φέρει κόκκινο αστέρι, κάτι που θεωρήθηκε ως επιπλέον στοιχείο για την ενοχή του Σεβίμ.
Το κατηγορητήριο με βάση το οποίο οδηγήθηκε σε δίκη ο 23χρονος φοιτητής περιελάμβανε την «συμμετοχή σε ένοπλη οργάνωση» και την «προπαγάνδιση παράνομου κόμματος». Σημειώνεται ότι τόσο το TKP/ML, όσο και το «Eπαναστατικό Λαϊκό Aπελευθερωτικό Κόμμα-Mέτωπο (DHKP-C)». θεωρούνται από τις τουρκικές αρχές «τρομοκρατικές οργανώσεις» και έχει απαγορευτεί οποιαδήποτε δράση τους.
Μιλώντας στην τουρκική ιστοσελίδα bianet, o φοιτητής δήλωσε πως στην Τουρκία «κάθε μέρα προστίθεται και μια νέα αδικία», ενώ σημείωσε πως οι αρχές, μην έχοντας κάποιο χειροπιαστό στοιχείο εναντίον του, προσπάθησαν να χτίσουν κατηγορητήριο με βάση αντικείμενα που βρήκαν στο σπίτι του.
Η υπόθεση έχει πάρει το δρόμο του εφετείου.

Για τη συνεργασία Ελλάδας - Ισραήλ στον τομέα των πληροφοριών




Σε στενότερη συνεργασία έχουν περάσει το τελευταίο διάστημα οι σχέσεις της χώρας μας με το κράτος - δολοφόνο του Ισραήλ, στο νευραλγικό για την ασφάλεια και άμυνα των δύο κρατών τομέα της ανταλλαγής διαβαθμισμένων στρατιωτικών πληροφοριών. Η αναβάθμιση αυτή είναι αποτέλεσμα απόρρητων διαβουλεύσεων μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ.
Στον τομέα αυτό δεν έχει διαταραχτεί η συνέχεια με την αλλαγή κυβέρνησης στη χώρα μας. Για τους Ισραηλινούς αποτελεί ζήτημα υψηλής προτεραιότητας, όπως όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια της χώρας τους. Οι πρόσφατες εξελίξεις στη Μ. Ανατολή, με την εισβολή της Τουρκίας στη Συρία και τις αποσταθεροποιητικές τάσεις στο Λίβανο, που ενισχύουν τη διείσδυση του Ιράν, επηρεάζουν τις κινήσεις του Ισραήλ. Η Κύπρος και η Ελλάδα αντιμετωπίζονται ως χώρες εξασφάλισης στρατηγικού βάθους για τον έλεγχο του μουσουλμανικού τόξου.
Αφετηρία για την αναβάθμιση της στρατιωτικής συνεργασίας, τόσο στο επίπεδο δραστηριοτήτων, όπως οι κοινές ασκήσεις στρατιωτικών δυνάμεων, όσο και στο επίπεδο των προγραμμάτων αμυντικής έρευνας και ανάπτυξης, υπήρξε η διακρατική συμφωνία της κυβέρνησης του Ισραήλ με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (Ν. 4398/2016).
* * *
Οι Ισραηλινοί, που διατηρούν ένα υψηλό επίπεδο αυτονομίας κινήσεων στις υπηρεσίες πληροφοριών, επιδιώκουν αντίστοιχη λειτουργική σχέση και από την ελληνική πλευρά, για να εξυπηρετηθούν οι στόχοι τους. Χρησιμοποιούν το γεγονός ότι η ενδυνάμωση της ανταλλαγής διαβαθμισμένων πληροφοριών και η κυβερνοάμυνα είναι νευραλγικής σημασίας και για τη χώρα μας που αντιμετωπίζει πραγματικές απειλές από την Τουρκία και την πρόκληση του Μεταναστευτικού.
Επιδιώκουν να επενδύσουν στην αμυντική βιομηχανία, αξιοποιώντας την υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτουν, γεγονός που τους διευκολύνει να κατευθύνουν τα ελληνικά συστήματα πληροφοριών. Εχουν πυκνώσει τις επαφές τους με την ελληνική κυβέρνηση, προωθούν τις οικονομικές σχέσεις και εντατικοποιούν τη στρατιωτική συνεργασία με κοινές ασκήσεις που ελέγχουν το αμυντικό μας σύστημα.
Τα τελευταία χρόνια, η Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ συμμετέχει στις ασκήσεις «ΗΝΙΟΧΟΣ» στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας και δοκιμάζει την ελληνική αεράμυνα. Σε πιο τακτά διαστήματα χρησιμοποιεί την αεροπορική βάση Α. Παπανδρέου στην Κύπρο. Ελέγχει με πτήσεις την οροσειρά Τρόοδος, όπου υπάρχουν και τα βρετανικά ραντάρ πληροφοριών για τη Μ. Ανατολή και εκπαιδεύονται επίλεκτοι Ισραηλινοί κομάντος.
Στη χώρα μας έχουν εκπαιδευτεί Ισραηλινοί αλεξιπτωτιστές, ενώ είναι προγραμματισμένη και συνεκπαίδευση των επίλεκτων κομάντος με τους Ελληνες συναδέλφους τους. Οι εκπαιδεύσεις περιλαμβάνουν πρώτιστα τη συλλογή στρατιωτικών πληροφοριών. Επίσης, οι Ισραηλινοί επιτελείς ενημερώνονται στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων. Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία συμμετείχε σε ασκήσεις στο Ισραήλ.
* * *
Το Ισραήλ, μέσα από την ανταλλαγή υψηλής διαβάθμισης πληροφοριών και γενικότερα τη στρατιωτική συνεργασία, ενισχύει τη συναντίληψη για την κατάσταση στην περιοχή, σ' ό,τι αφορά την ισλαμική τρομοκρατία και το ρόλο των αραβικών οργανώσεων, την απειλή που αντιλαμβάνεται από το Ιράν, την εργαλειοποίηση του Παλαιστινιακού από την Τουρκία, τις προοπτικές για τον ενεργειακό πλούτο στις ΑΟΖ, με βάση τις δικές του προτεραιότητες επιβολής και ασφάλειας.
Οι προτεραιότητες αυτές στρέφονται ενάντια στους λαούς της περιοχής, δημιουργούν διενέξεις και εγκυμονούν κινδύνους. Δεν πρέπει να υποβαθμίζουμε τη στάση του κράτους - δολοφόνου έναντι του Παλαιστινιακού λαού ούτε να ξεχνάμε ότι το στρατηγικό βάθος του Ισραήλ εξυπηρετείται από τη διχοτόμηση και όχι από την επανένωση της Κύπρου και του λαού της. Αυτές οι συνεργίες δεν είναι υπέρ του λαού και της χώρας μας.

Γιώργος ΠΑΛΙΟΥΡΑΣ
Υποστράτηγος της Αστυνομίας ε.α. και απόφοιτος της Σχολής Εθνικής Ασφάλειας

Μύθοι




Με αφορμή τη συνεδρίαση του λεγόμενου Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής - στο οποίο όπως είναι γνωστό δεν συμμετέχει το ΚΚΕ - τα αστικά επιτελεία έσπευσαν χτες να μιλήσουν για την «ομοφωνία» και την «εθνική» τάχα συναίνεση που εκφράστηκε, στην προσπάθειά τους να στρατεύσουν το λαό στην επικίνδυνη πολιτική της εμπλοκής, που παρουσιάζουν ως «μονόδρομο» απέναντι στην επιθετικότητα της τουρκικής αστικής τάξης.
Ξέχασαν βέβαια να πουν πως δεν χρειαζόταν και κανένας ιδιαίτερος κόπος για να «συναινέσουν» μεταξύ τους τα κόμματα του ευρωατλαντισμού. Πρόκειται άλλωστε για τις δυνάμεις που σταθερά, δεκαετίες ολόκληρες τώρα, με πλήρη «ομοφωνία» είτε από κυβερνητικές θέσεις είτε από τη θέση της αντιπολίτευσης, καλλιεργούν τους επικίνδυνους για το λαό μύθους που καταρρέουν τώρα με πάταγο, την ώρα που προωθούν τα συμφέροντα της αστικής τάξης, εμπλέκοντας ακόμα πιο βαθιά τη χώρα στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ.
Αλήθεια, δεν είναι οι δυνάμεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ και των υπολοίπων αυτές που επί χρόνια «συναινούν» στον δηλητηριώδη για το λαό μύθο ότι το ΝΑΤΟ, η ΕΕ και οι υπόλοιπες ιμπεριαλιστικές ενώσεις, όπου συμμετέχει η αστική τάξη, αποτελούν τάχα εγγύηση για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας;
Ο μύθος αυτός αποκαλύπτεται ξανά σήμερα με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο, καθώς επιβεβαιώνεται ότι οι ιμπεριαλιστικές ενώσεις και οι σχεδιασμοί τους δεν είναι ασπίδα απέναντι στους κινδύνους, αλλά ο ίδιος ο κίνδυνος. Είναι άλλωστε εντός των αμερικανοΝΑΤΟικών πλαισίων τα σχέδια «συνεκμετάλλευσης» και «συνδιαχείρισης» του ενεργειακού και άλλου πλούτου που τώρα βγαίνουν «φόρα - παρτίδα» στο τραπέζι.
Δεν είναι οι ίδιες δυνάμεις, που εδώ και χρόνια, δίνοντας «γην και ύδωρ» στους ΑμερικανοΝΑΤΟικούς ιμπεριαλιστές (όπως πρόσφατα με τη νέα «αμυντική συμφωνία» που διαπραγματεύτηκε ο ΣΥΡΙΖΑ με τις ΗΠΑ και υπέγραψε η ΝΔ), διέδιδαν το παραμύθι ότι «αυξάνει τη διαπραγματευτική δύναμη» της χώρας απέναντι στην Τουρκία με το να είναι η Ελλάδα το «καλό παιδί» του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ;
Και αυτό το παραμύθι καταρρέει με πάταγο ξανά τις μέρες αυτές, καθώς πίσω του αποκαλύπτεται η γυμνή αλήθεια: Καμία σχέση με τα συμφέροντα του λαού μας δεν έχει η εμπλοκή που όλο και βαθαίνει στα δολοφονικά σχέδια ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ.
Αλλωστε, τα πανιά της τουρκικής επιθετικότητας «φουσκώνει» η ίδια η πολιτική των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ στην περιοχή, απέναντι στον «στρατηγικό εταίρο» και «σύμμαχό» τους, την τουρκική αστική τάξη, καθώς στόχος τους είναι να παραμείνει η Τουρκία στο ευρωατλαντικό στρατόπεδο, με τα ανάλογα φυσικά ανταλλάγματα.
Και βέβαια κάθε άλλο παρά νέα είναι η «ομοφωνία» τους στον έτερο μύθο, ότι οι «ισχυρές συμμαχίες» στην περιοχή, με βάση τα τριμερή και τετραμερή σχήματα που στήνονται κάτω από αμερικανοΝΑΤΟική ομπρέλα, προσφέρουν μεγαλύτερο βαθμό εξασφάλισης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και συμφερόντων έναντι της Τουρκίας.
Κι αυτός ο μύθος καταρρέει σήμερα, καθώς επιβεβαιώνεται πως οι «άξονες» και οι «αντιάξονες» που δημιουργούνται, όχι μόνο δεν αποτελούν «άγκυρα σταθερότητας», αλλά στην πραγματικότητα αποτελούν «βαρίδι», που πάει το λαό ακόμα πιο βαθιά στη δίνη των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών.
Οσο κι αν «συναινέσουν» λοιπόν τα αστικά κόμματα, ξανά και ξανά επιβεβαιώνεται πως ούτε υπήρξε ούτε μπορεί να υπάρξει πραγματική λύση υπέρ του ελληνικού λαού και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας στο πλαίσιο του σημερινού θανάσιμου εναγκαλισμού με τους σχεδιασμούς των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στην περιοχή. Σχεδιασμοί που βάζουν σε κίνδυνο τους λαούς και τροφοδοτούν την τουρκική επιθετικότητα.
Αυτό είναι και το πλαίσιο που πρέπει να αμφισβητήσει με την πάλη του ο λαός, δυναμώνοντας την αλληλεγγύη με τους γειτονικούς λαούς, την κοινή πάλη ενάντια στα ιμπεριαλιστικά σχέδια ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ και την εμπλοκή της χώρας σε αυτά. «Σημαδεύοντας» τον πραγματικό αντίπαλο, το κεφάλαιο, τις κυβερνήσεις του και τις συμμαχίες του, παλεύοντας για αποδέσμευση από όλες τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις με το λαό νοικοκύρη στον τόπο του. Εκεί βρίσκεται η λύση για το λαό μας και τους άλλους λαούς της περιοχής, για την υπεράσπιση της ειρήνης, των συνόρων, των κυριαρχικών δικαιωμάτων.

TOP READ