14 Ιουλ 2020

Ποιους ενοχλεί το 29ο Αντιιμπεριαλιστικό Διήμερο της ΚΝΕ;




Από την προετοιμασία του χώρου στο Στόμιο 
Από την προετοιμασία του χώρου στο Στόμιο

Ένα ...διαφορετικό διήμερο ετοιμάζεται να ανοίξει τις πύλες του την Παρασκευή 17 Ιούλη στο Στόμιο της Λάρισας, παίρνοντας τη σκυτάλη από τους πολύμορφους αγώνες που ανέπτυξαν το ΚΚΕ και η ΚΝΕ το προηγούμενο διάστημα, προκειμένου ο λαός και η νεολαία να «μείνουν δυνατοί», διεκδικώντας μέτρα προστασίας της υγείας και των δικαιωμάτων τους. Ένα διήμερο «αλλιώς», με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των κατασκηνωτών και επισκεπτών, κόντρα στα ημίμετρα και την κοροϊδία της κυβέρνησης.

Φαίνεται, όμως, ότι το 29ο Αντιιμπεριαλιστικό Διήμερο της ΚΝΕ ενοχλεί...


  • Είναι φυσικό να ενοχλεί τα τσιράκια του συστήματος, τους φασίστες. Ο εκπρόσωπός τους στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας ήταν ο μόνος που καταψήφισε τη διοργάνωση του Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου της ΚΝΕ.

  • Είναι φυσικό να ενοχλεί την κυβέρνηση της ΝΔ, ιδίως αυτό το διάστημα, που προσπαθεί να «φιμώσει» το λαό, με την ψήφιση του κατάπτυστου νομοσχεδίου για τον περιορισμό των διαδηλώσεων, να προωθήσει τα δολοφονικά σχέδια των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ στην περιοχή. Γι' αυτό και τα φιλικά προσκείμενα προς την κυβέρνηση ΜΜΕ (βλ. «Ελεύθερος Τύπος») στρέφονται ενάντια στη διοργάνωση του Διημέρου, αποσιωπώντας πως παίρνονται όλα τα μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των κατασκηνωτών...

  • Είναι φυσικό να ενοχλεί τον ΣΥΡΙΖΑ του «βάζουμε πλάτη στην κυβέρνηση», του «θα λογαριαστούμε μετά», που προετοίμασε την ελληνοαμερικανική συμφωνία για τις βάσεις, με την οποία μετατρέπεται κάθε στρατόπεδο και υποδομή της χώρας μας σε εν δυνάμει αμερικανική βάση. Μάλιστα, η τοπική σύμβουλος του ΣΥΡΙΖΑ στην περιοχή καταψήφισε τη διοργάνωση του 29ου Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου, καταγγέλλοντάς το...

  • Φαίνεται, όμως, ότι ενοχλεί και κάποιους όψιμους «επαναστάτες του γλυκού νερού», όπως το ΝΑΡ και τη νεολαία του, οι οποίοι, με ανακοίνωση που θα τη ζήλευε και ο Θάνος Τζήμερος, στρέφονται ευθέως ενάντια σε μια κατάκτηση των πολιτικών οργανώσεων νεολαίας να τους παρέχεται διευκόλυνση σε υποδομές και χώρους για την πολιτική δραστηριότητά τους από τα περιφερειακά συμβούλια και τους τοπικούς δήμους, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για υγειονομικούς λόγους. Ή συντάσσονται με τα φασιστοειδή, ή τους ενοχλεί ο αντιιμπεριαλιστικός χαρακτήρας του Διημέρου της ΚΝΕ, έχοντας προσχωρήσει στον κοσμοπολιτισμό της αστικής τάξης ή και τα δύο... Πάντως προκαλεί εντύπωση -ακόμα και σε μέλη τους- το γεγονός ότι μία βδομάδα μετά την ψήφιση του απαράδεκτου νόμου Χρυσοχοΐδη για τις διαδηλώσεις, η νεολαία του ΝΑΡ επιλέγει να επιτεθεί στην ΚΝΕ, γιατί διοργανώνει Αντιιμπεριαλιστικό Διήμερο...

Όπως και να 'χει, το 29ο Αντιιμπεριαλιστικό Διήμερο της ΚΝΕ θα γίνει και θα γίνει όπως πρέπει, με «οργανωμένη απειθαρχία» στη «σιγή νεκροταφείου» που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση, το κράτος και το σύστημα!

902gr

Μητσοτάκης και Άδωνις γιορτάζουν, κωφεύοντας στη φωνή των Κερκυραίων

               

Της Αλίκης Κατσαρού

Λάβαμε από τη φίλη του «Ημεροδρόμου», Αλίκη Κατσαρού, ένα ενδιαφέρον άρθρο και το δημοσιεύουμε: 
Αδιαφορώντας για τη φωνή των κατοίκων ο Κυριάκος Μητσοτάκης γιόρτασε το Σάββατο στην Κέρκυρα το προσωπικό στοίχημα του Άδωνη Γεωργιάδη, παρουσία υπουργών, της περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων και άλλων γαλάζιων στελεχών. Το στοίχημα ονομάζεται Kassiopi Project και πρόκειται για μια ιδιωτική επένδυση στα σχεδόν 500 στρέμματα δημόσιας, παρθένας έκτασης που οι μνημονιακές υποχρεώσεις «ξεπούλησαν» στην εταιρία NHC Capital.
Η περιοχή ονομάζεται από τους ντόπιους «Ερημίτης», λέξη που τα λέει όλα: η βιοποικιλότητα, η οικολογική αξία και η καλλονή του Ερημίτη είναι σπάνιες. Η διατήρησή τους είναι ιδιαίτερα σημαντική για ένα νησί που χτίστηκε άγαρμπα και άναρχα εδώ και δεκαετίες για την εξυπηρέτηση των χιλιάδων επισκεπτών, χωρίς στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης ούτε σχέδιο προστασίας του περιβάλλοντος.
Είναι σαφές πως η Κέρκυρα δεν χρειάζεται άλλο μπετόν, δε χρειάζεται άλλο πεντάστερο ξενοδοχείο, ούτε άλλες βίλες, και οπωσδήποτε δε χρειάζεται μαρίνα σκαφών που θα αλλοιώσει τη μαγευτική περιοχή του  Ερημίτη και θα την μετατρέψει σε ένα άγνωστο τοπίο, σβήνοντας αμετάκλητα τη γαλαζοπράσινη, σπάνια ομορφιά της.
Για αυτό αγωνίζονται εδώ και χρόνια οι κάτοικοι της περιοχής αλλά και όλης της Κέρκυρας, με όσα μέσα διαθέτουν να ανατρέψουν την απόφαση της περιττής και ζημιογόνας για την αισθητική και το περιβάλλον επένδυσης.
Γι’ αυτό και συγκεντρώθηκαν στο κέντρο του χωριού Σινιές, πάνω ακριβώς από τον Ερημίτη για να διαδηλώσουν και να ακουστούν, για να δηλώσουν τη βούλησή τους ο Ερημίτης να παραμείνει αυτό που λέει το όνομά του, ερημίτης. Γυναίκες και άνδρες κάθε ηλικίας και ιδιότητας, οικογένειες και αλλοδαποί κάτοικοι της περιοχής με επικεφαλής τον Σύλλογο για τη Διάσωση του Ερημίτη,  προσπάθησαν να προσεγγίσουν το σημείο όπου ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της NHC Capital και τους προσκεκλημένους τους θα εγκαινίαζαν την έναρξη των εργασιών υπό το γεμάτο ικανοποίηση βλέμμα του Άδωνη Γεωργιάδη. Δυνάμεις των ΜΑΤ εμπόδισαν την ειρηνική και πολιτισμένη διαμαρτυρία να φτάσει σε σημείο που η φωνή του πλήθους θα ακουγόταν από τους εορτάζοντες.
Πολλοί από τους συμμετέχοντες στη διαμαρτυρία παρακολουθούσαν στα κινητά τους την άφιξη του πρωθυπουργού, και στη συνέχεια διάφορα ενσταντανέ σε πολυτελές φόντο με εκλεκτά κεράσματα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωνε ότι «η προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η προσέλκυση ξένων επενδύσεων» όταν την ίδια στιγμή στους κατοίκους είχε αφαιρεθεί φωνή. Οι κάτοικοι διαπραγματεύονταν με τα ΜΑΤ για την παραχώρηση λίγων ακόμη μέτρων διάβασης προς τον Ερημίτη όταν την ίδια στιγμή ο Διευθύνων Σύμβουλος της NHC δήλωνε εν πλήρη αγνοία του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, της υφιστάμενης κατάστασης και των θεσμικών διαδικασιών, ότι προτίθεται να ελεήσει διάφορα μνημεία και μουσεία της Κέρκυρας που καταρρέουν! Μάλιστα σε αυτά συμπεριέλαβε και το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης, το οποίο προφανώς και δε θα έχει ποτέ του επισκεφθεί μια που το Μουσείο βρίσκεται σε άριστη κατάσταση από κάθε άποψη.
Βίντεο της τοπικής εφημερίδας Ενημέρωση
Το κλίμα της γιορτής στον Ερημίτη ήταν όπως φαίνεται μεθυστικό, αφού δεν ενοχλήθηκε ούτε κατ’ ελάχιστον από την πραγματικότητα. Από τη φωνή ενός πλήθους που αγωνίζεται για να μην ακρωτηριαστεί ο ζωογόνος πνεύμονας του Βορρά της ήδη επιβαρημένης Κέρκυρας. Το κλίμα της γιορτής ήταν και για έναν ακόμη λόγο μεθυστικό. Ο πρωθυπουργός και το κυβερνητικό κλιμάκιο που τον συνόδευε είχαν τύχει από την στιγμή της άφιξής τους θερμότατης υποδοχής από στελέχη της δεξιάς, τέτοιας υποδοχής που θύμιζε άφιξη Μεσσία και όχι πρωθυπουργού. Ή τουλάχιστον βασιλέα, την εποχή που ερχόταν για παραθερισμό στα θερινά ανάκτορα της Κέρκυρας.
Μοιάζει πως τούτο θα είναι το τελευταίο καλοκαίρι που οι βάρκες των Κερκυραίων θα αγκυροβολούν στον Ερημίτη, που τα παιδιά θα ρίχνουν βουτιές στα κρυστάλλινα νερά του, που τα πουλιά τραγουδούν και τα ζώα τρέχουν λεύτερα.
**Για τον Ερημίτη και την τιτάνια προσπάθεια διάσωσής του από την Capital-ιστική λογική μπορεί κανείς να διαβάσει στην ιστοσελίδα erimitis.gr

Για τα μνημεία του σοσιαλισμού στη Γερμανία


Μόνο αποτροπιασμό προκαλεί η ενέργεια του Λαγού και άλλων ακροδεξιών να επιτεθούν στην ανέγερση αγάλματος του Λένιν σε γερμανική πόλη, έχοντας πάρει αέρα από το πρόσφατο αντικομμουνιστικό ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου. Δείχνει τον πανικό όλων τους, γιατί βλέπουν ότι οι κομμουνιστικές ιδέες όχι μόνο δεν έχουν ξεφτίσει, αλλά συνεπαίρνουν όλο και περισσότερους εργαζόμενους, ιδιαίτερα νέους και νέες, που βιώνουν την καπιταλιστική βαρβαρότητα και θέλουν να ζήσουν χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Να πληροφορήσουμε λοιπόν τους διάφορους «λαγούς» ότι θα πρέπει να κάνουν πολύ δρόμο και πολλές υπερωρίες, γιατί εκτός από το άγαλμα του Λένιν στο Γκελζενκίρχεν, μόνο στο γερμανικό έδαφος υπάρχουν ακόμα 24 αγάλματα και πλακέτες προς τιμή του μεγάλου επαναστάτη, όπως στην πόλη Σβερίν κοντά στη Βαλτική Θάλασσα. Σε αυτά προστίθενται τα χιλιάδες μνημεία του Σοβιετικού Στρατού, της αντιφασιστικής πάλης και των σκληρών αγώνων της γερμανικής εργατικής τάξης, που και αυτά είναι στο στόχαστρό τους.
* * *
Και μπορεί το πρώτο διάστημα μετά την επικράτηση της αντεπανάστασης να καταστράφηκαν εμβληματικά αγάλματα προσωπικοτήτων του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος στη Γερμανική Λαοκρατική Δημοκρατία, όπως στο Βερολίνο και τη Δρέσδη, αλλά τώρα η γερμανική αστική τάξη το σκέφτεται πολύ να έρθει σε σύγκρουση με το λαϊκό αίσθημα και να απομακρύνει μνημεία από τον δημόσιο χώρο. Προτιμά να τα ανέχεται και να σκαρφίζεται «διορθωτικές πλακέτες που θέτουν σε σωστές βάσεις το ρόλο των απεικονιζόμενων προσώπων και ιστορικών γεγονότων» και άλλες μεθοδεύσεις, όπως με το μνημείο του Τέλμαν στο Βερολίνο, το οποίο βρίσκεται σε πλατεία που προγραμματίζεται «να αναβαθμιστεί και να αναπλαστεί» (με το χτίσιμο ακριβών διαμερισμάτων). Προς το παρόν, το σχέδιο αυτό δεν τους βγαίνει, λόγω της επαγρύπνησης και της αντίδρασης των κατοίκων της περιοχής, που ούτε τον δικό τους τον Τέλμαν θέλουν να χάσουν, ούτε και να δουν την πλατεία τους να χτίζεται. Πριν μερικά χρόνια, δυνάμεις του Γερμανικού Κομμουνιστικού Κόμματος, του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, μαζί με εργαζόμενους από τη γειτονιά, συγκεντρώθηκαν στο μνημείο για να το προστατέψουν (υπάρχει σχετικό ρεπορτάζ στο πόρταλ 902.gr).
* * *
Χαρακτηριστική είναι και η ιστορία ενός λιτού μνημείου του Κόκκινου Στρατού σε μια μικρή πόλη της Σαξονίας, τη Μπισοφσβέρντα, 35 χιλιόμετρα μακριά από τη Δρέσδη: Το 1993 «άγνωστοι» αφαίρεσαν το κόκκινο αστέρι με το σφυροδρέπανο, που διακοσμούσε το μνημείο με την επιγραφή «Μάης 1945 - Αιώνια τιμή στους ήρωες που έπεσαν για την ελευθερία και την ανεξαρτησία της σοσιαλιστικής μας πατρίδας». Η δημοτική αρχή αρνήθηκε να το αντικαταστήσει, προφασιζόμενη οικονομικά προβλήματα, και εκπρόσωποι του τοπικού Μουσείου δεν έβλεπαν κάποιο λόγο για να αναλάβουν δράση, δεδομένου ότι «πρόκειται για σύμβολο ενός ξένου κράτους, το οποίο μάλιστα δεν υφίσταται πλέον», γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια ακόμα και τη συμφωνία του 1992 μεταξύ Γερμανίας και Ρωσίας, σύμφωνα με την οποία υποτίθεται ότι θα προστατεύονται και θα φροντίζονται «εσαεί» μνημεία και νεκροταφεία του Σοβιετικού Στρατού στο έδαφος της ενοποιημένης πλέον Γερμανίας. Πολλοί κάτοικοι όμως της Μπισοφσβέρντα είχαν διαφορετική γνώμη και πήραν την πρωτοβουλία για την κατασκευή ενός πιστού αντιγράφου του αστεριού με το σφυροδρέπανο σε εργαστήριο της περιοχής, το οποίο και τοποθέτησαν μερικά χρόνια αργότερα στη θέση του στο μνημείο.
* * *
Με τις ενέργειές τους αυτές, οι κάτοικοι του Βερολίνου, της μικρής Μπισοφσβέρντα και άλλων πόλεων της Γερμανίας στέλνουν το μήνυμα ότι οι απόπειρες διαγραφής και παραχάραξης της ιστορικής μνήμης όχι μόνο δεν θα περάσουν, αλλά ότι και η προστασία και η ανάδειξη αυτών των μνημείων βρίσκονται σε καλά χέρια: Στα χέρια των εργαζομένων και των λαϊκών ανθρώπων. Και στην προσπάθεια αυτή οι φίλοι και τα μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στη Γερμανία θα συμβάλουν όσο και όπου μπορούν, δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό.

Δημήτρης ΑΜΠΑΤΙΕΛΟΣ

Αντιλαϊκό σχέδιο




Οι λεπτομέρειες για το σχέδιο αξιοποίησης των 32 δισ. ευρώ που προορίζονται για την Ελλάδα από το «Ταμείο Ανάκαμψης» της ΕΕ δικαιολογούν απόλυτα την ανυπομονησία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων να πέσουν αυτά τα χρήματα στην «αγορά», καθώς δεν υπάρχει ούτε ένα σημείο στο σχεδιασμό της κυβέρνησης που να μην ανοίγει νέα πεδία και να μη διαμορφώνει καλύτερους όρους κερδοφορίας για τις επενδύσεις τους.
Στον αντίποδα, επιβεβαιώνεται ότι τα χρήματα αυτά και η «ανασυγκρότηση» της ελληνικής οικονομίας θα αποτελέσουν μοχλό για πιο βαθιές και μόνιμες αντεργατικές - αντιλαϊκές αλλαγές, για μεταρρυθμίσεις που παγιώνουν προηγούμενες ανατροπές και προσθέτουν άλλες, σε βάρος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
Βασικός άξονας στο πόρισμα της επιτροπής που συνέστησε η κυβέρνηση για την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων είναι «ο μετασχηματισμός της οικονομίας με ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων». Σ' αυτήν την κατεύθυνση, προτείνονται μέτρα όπως οι «επιταχυνόμενες αποσβέσεις» και η «μείωση κόστους Ενέργειας», ώστε μια επένδυση να αποφέρει μεγαλύτερο και γρηγορότερο κέρδος.
Περιγράφονται επίσης οι τομείς όπου θα κατευθυνθούν κατά προτεραιότητα οι κρατικές ενισχύσεις, σύμφωνα με τις ιεραρχήσεις του κεφαλαίου, από τις ΑΠΕ μέχρι την ανάπτυξη υποδομών στις Μεταφορές και την Ενέργεια, για την αναβάθμιση της χώρας σε διαμετακομιστικό και ενεργειακό κόμβο, που βάζει τον λαό στο επίκεντρο επικίνδυνων επιχειρηματικών και γεωπολιτικών ανταγωνισμών.
Το πόρισμα προτείνει επίσης τη «μετάβαση σε κεφαλαιοποιητικό σύστημα στον δεύτερο πυλώνα Κοινωνικής Ασφάλισης», που σημαίνει παραπέρα ανάπτυξη των επαγγελματικών ταμείων, με συντάξεις που θα εξαρτώνται από τον τζόγο και τα σκαμπανεβάσματα της οικονομίας. Τα κονδύλια δηλαδή του «Ταμείου Ανάκαμψης» θα χρηματοδοτήσουν τον επόμενο κύκλο των αντιασφαλιστικών ανατροπών και την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του συστήματος, όπως προβλέπει ο ψηφισμένος νόμος Βρούτση - Κατρούγκαλου.
Αλλος «πυλώνας» του κυβερνητικού σχεδίου είναι η «ριζική αναβάθμιση του συστήματος κατάρτισης για ανέργους και εργαζόμενους», όπως και η «στήριξη της απασχόλησης» με ένα νέο πρόγραμμα, συμπληρωματικό του «Συν-Εργασία», μέσα από το οποίο «τρέχουν» η παραπέρα ελαστικοποίηση της αγοράς εργασίας, οι ανατροπές σε μισθούς και συμβάσεις, τα απανωτά χτυπήματα στο σταθερό ημερήσιο χρόνο εργασίας.
Για «τυράκι στη φάκα», το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει και τη μείωση ορισμένων φόρων, σταγόνα στον ωκεανό για τα εκατομμύρια νοικοκυριά που χρωστάνε σε τράπεζες και εφορία, συντηρούν άνεργα μέλη και με δυσκολία τα βγάζουν πέρα. Ούτε βέβαια αλλάζει σε τίποτα τη φοροαφαίμαξη που υφίσταται ο λαός απ' όλες τις κυβερνήσεις, πληρώνοντας το 95% των έμμεσων και άμεσων φόρων, όταν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι πληρώνουν μόνο το 5%!
Για παράδειγμα, προτείνεται η κατάργηση της «εισφοράς αλληλεγγύης», ενός άδικου φόρου που θεσπίστηκε το 2011, με προοπτική να ισχύσει μέχρι το 2014. Με αλλεπάλληλες παρατάσεις, όμως, των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει εδώ και δέκα χρόνια να κλέβει περισσότερο από 1,2 δισ. ευρώ το χρόνο από τις τσέπες των λαϊκών νοικοκυριών. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση συνδέει αυτό το μέτρο με νέες φοροαπαλλαγές και την παραπέρα μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, που ζητάνε επίμονα ο ΣΕΒ και οι άλλες εργοδοτικές ενώσεις και τα οποία θα πληρώσουν ξανά οι εργαζόμενοι.
Απ' αυτό το σχέδιο, επομένως, και τα ευρωπαϊκά κονδύλια που το στηρίζουν, ο λαός δεν έχει τίποτα να περιμένει. Αντίθετα, θα πληρώσει μέχρι τελευταίας δεκάρας τις ενισχύσεις στο κεφάλαιο, που για να δοθούν, θα πρέπει οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης να περνάνε τον πήχη των «εαρινών εξαμήνων» και της «ενισχυμένης εποπτείας», δηλαδή των μνημονίων διαρκείας της ΕΕ, που έχουν αποδειχτεί κόλαφος για τα εργατικά δικαιώματα και τις λαϊκές ανάγκες.
Η αντίθεση σ' αυτόν τον αντιλαϊκό σχεδιασμό του κεφαλαίου, η διεκδίκηση σύγχρονων όρων δουλειάς, αμοιβής και ζωής είναι προϋπόθεση για να μην πληρώσει ξανά ο λαός την κρίση, να οργανώσει από καλύτερες θέσεις την αντεπίθεση για τις σύγχρονες ανάγκες του.

13 Ιουλ 2020

Oι κομμουνιστές δεν πατάνε ποτέ σε δυο βάρκες


Εκτός κι αν είναι αυστηρά κυριολεκτικά και για καλό σκοπό, κι εν προκειμένω τη διάσωση του παραλιακού μετώπου της Ηγουμενίτσας, που με την απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας για παραχώρηση της ΟΛΗΓ Α.Ε στο κεφάλαιο ανοίγει το δρόμο ώστε να αποκοπεί η δωρεάν πρόσβαση του λαού της πόλης και της ευρύτερης περιοχής από πολύτιμους δημόσιους χώρους, για την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών της σχεδίων. Ενάντια σε αυτή την επιχείρηση, ΚΚΕ και ΚΝΕ υλοποίησαν μια πρωτότυπη διαμαρτυρία, υψώνοντας πανό με σύνθημα “Λιμάνι και Παραλία στο λαό – ΚΚΕ – ΚΝΕ”, το οποίο κρατούνταν ανάμεσα σε δύο βάρκες. Η σκηνή δεν ήταν μόνο ξεχωριστή, αλλά και κινηματογραφικής σχεδόν αισθητικής, παραπέμποντας κάπως – τηρουμένων των αναλογιών – στους “Κυνηγούς” του Αγγελόπουλου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η ανακοίνωση της ΚΟΒ και της ΟΒ Ηγουμενίτσας, που εξηγεί στους κατοίκους της περιοχής τους κινδύνους που εγκυμονεί η συγκεκριμένη απόφαση, καλώντας τους να υπερασπιστούν το παραλιακό μέτωπο, παίρνοντας την τύχη του τόπου στα χέρια τους:
Αγαπητοί συμπατριώτες
Ο κύβος ερρίφθη.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει αναθέσει σε εταιρεία την μελέτη των τευχών δημοπράτησης προς παραχώρηση της ΟΛΗΓ Α.Ε.» στο κεφάλαιο, στα πλαίσια της γενικότερης πολιτικής, προσαρμοσμένη στης κατευθύνσεις της ΕΕ.
Η ΟΛΗΓ Α.Ε αποτελεί χρυσοφόρα επιχείρηση, με ετήσια έσοδα εκατομμυρίων, με περιουσιακά στοιχεία ανεκτίμητης αξίας.
Στην «ΟΛΗΓ Α.Ε.» εκτός από το λιμάνι, ανήκει σαν περιουσιακό στοιχείο, και η λεγόμενη «χερσαία ζώνη λιμένα Ηγουμενίτσας». ‘Έτσι έχουν βαφτίσει όλο το παραλιακό μέτωπο από Σύβοτα έως Σαγιάδα.
Είναι Χώροι που σήμερα ο λαός και η νεολαία του Νομού Θεσπρωτίας, και όχι μόνο, επισκέπτεται για εργασία, για αναψυχή, για ανάπαυση, για αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.”
Είναι απαράδεκτο χώροι ζωτικής σημασίας για τον δήμο μας, να χαρακτηρίζονται «χερσαία ζώνη» και να κάνει κουμάντο, σήμερα η ΟΛΗΓ Α.Ε, αύριο κάποιος μεγιστάνας του πλούτου, αντί των κατοίκων και της τοπικής διοίκησης.
Τι σχέση μπορεί να έχουν οι παραλίες με το λιμάνι ;
Ο χώρος μπροστά στο ΤΕΙ χαρακτηρίζεται «βόρειο τμήμα λιμένα». Τι σχέση έχει με το λιμάνι που βρίσκεται στην άλλη άκρη της πόλης;
Είναι δυνατόν η Εθνικής Αντίστασης βασικός δρόμος της πόλης μας να ανήκει στην ΟΛΗΓ Α.Ε. και να αστυνομεύεται από το λιμενικό;
Η ΟΛΗΓ Α.Ε λειτουργώντας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ασκεί διαχρονικά «επιχειρηματική δράση», ως αυτοτελής οργανισμός ξεκομμένος από την τοπική κοινωνία και της ανάγκες της. Για αυτό και περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τους ελεύθερους χώρους από τους δημότες με την επέκταση των τραπεζοκαθισμάτων και ομπρελοκαθισμάτων στις παραλίες και σε άλλους ελεύθερους χώρους.
Έτσι αντιλαμβάνονται την ανάπτυξη οι διοικούντες την ΟΛΗΓ Α.Ε. ,που τυχαίνει να είναι και συμπατριώτες μας.
Μπορείτε να φανταστείτε τι έχει να γίνει εάν οι χώροι του παραλιακού μετώπου «παραχωρηθούν» σε ένα επιχειρηματικό όμιλο με σκοπό την ανάπτυξη της κερδοφορίας του και όχι την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.
Δεν θα υπάρξει ελεύθερη πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο.
Θα αποκλεισθούμε τελείως από την θάλασσα.
Ήδη έχει προγραμματισθεί από την ΟΛΗΓ Α.Ε. η κατασκευή μαρίνας, με την σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας, στο βόρειο τμήμα της παραλίας, στα γηπεδάκια του τένις, κι αυτό από μόνο του θα περιορίσει κατά πολύ της αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες στην πόλη.
Τα τελευταία χρόνια έχουν παρελάσει από την πόλη μας όλοι οι υπουργοί τόσο της Ν.Δ. όσο και του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ επί ΣΥΡΙΖΑ, σε μια προσπάθεια να καταστήσουν συνένοχες τις τοπικές αρχές, δίνοντας υποσχέσεις για την παραχώρηση κάποιων χώρων.
Ωστόσο ούτε την απαράδεκτη ,για τους κατοίκους της πόλης, συμφωνία μεταξύ ΟΛΗΓ Α.Ε. και Δήμου του 2017 δεν εφαρμόζουν.
Τώρα πια δεν είναι ώρα για κουβέντες , παζαρέματα και δημόσιες σχέσεις στα υπουργεία, όπως κάνει η δημοτική αρχή της Ηγουμενίτσας , αλλά είναι ώρα για δράση.
Εμείς πιστεύουμε ότι το Λιμάνι με τα τεράστια έσοδα του, κι όλο το παραλιακό μέτωπο πρέπει να ανήκει στον λαό και τους φορείς του, χωρίς παζάρια και προϋποθέσεις.
Η Κ.Ο. Ηγουμενίτσας του ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα της περιοχής γενικότερα, μέσα από τους φορείς τους να είναι σε αγωνιστική ετοιμότητα με ανάπτυξη πολύμορφων δράσεων στην κατεύθυνση ματαίωσης άμεσα των σχεδίων της κυβέρνησης που αξιοποιεί και βελτιώνει τους αντιλαϊκούς νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων, και επιτακτικά να απαιτήσουν την παραχώρηση όλου του παραλιακού μετώπου στον λαό.
ΤΩΡΑ είναι η ώρα της λαϊκής αγωνιστικής διεκδίκησης για :
• Να υπάρξει κρατική χρηματοδότηση για την συντήρηση και για έργα ανάπλασης του χώρου.
• Η ΟΛΗΓ Α.Ε. να περιορισθεί στα κάγκελα του λιμανιού.
• Να μην εφαρμοστούν τα σχέδια της ΟΛΗΓ Α.Ε. για μαρίνα στο κέντρο της πόλης.
Τέλος άλλη μια φορά θα τονίσουμε ότι πρέπει να αγωνισθούμε ενάντια στην πώληση του λιμανιού. Όχι επειδή έχουμε την άποψη ότι η ΟΛΗΓ Α.Ε. υπό κρατική ιδιοκτησία υπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα, άλλωστε η ζωή έχει δείξει το αντίθετο. Δεν θέλουμε όμως να δυναμώσουν ακόμα πιο πολύ οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Γιατί πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει τρόπος να βγουν ωφελημένοι και οι εκμεταλλευτές και οι εκμεταλλευόμενοι. Στόχος μας είναι λιμάνι που να εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία των μονοπωλίων.
Ας πάρουμε τις τύχες αυτού του τόπου στα χέρια μας.
Το παραλιακό μέτωπο μας ανήκει.
Μπορούμε να τους εμποδίσουμε να το μετατρέψουν σε ιδιωτικό χώρο, όπου πρόσβαση θα έχουν μόνο όσοι μπορούν να πληρώσουν.
ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΣΤΟΝ ΛΑΟ
ΙΟΥΛΙΟΣ 2020
Κ.Ο. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ του ΚΚΕ
Ο.Β. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ.

“Το ΠΑΜΕ μας την έπεσε…” και άλλες ιστορίες για τηλεκανίβαλους


Τι έμαθε από τα κανάλια ο μέσος τηλεθεατής για τις διαδηλώσεις της Πέμπτης, μέρα ψήφισης του νόμου-τερατούργμα για τις συναθροίσεις; Αυστηρά μόνο ό,τι βολεύει το δίπολο ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ. Ότι υπήρχαν μπαχαλάκηδες -αλλά ο νέος νόμος ευτυχώς τους “τελειώνει”, στέλνοντας τον λογαριασμό σε όσους διοργανώνουν πορείες. Ότι ένας συνδικαλιστής αστυνομικός του ΣΥΡΙΖΑ γλίτωσε έναν μπαχαλάκια από βέβαια σύλληψη. Και ότι ο επικίνδυνος “μπαχαλάκιας” ήταν τελικά στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, όπως δείχνει σχετικό βίντεο.
Οι δεξιοί νοικοκυραίοι αποκόμισαν την εντύπωση πως ο ΣΥΡΙΖΑ αλώνει την αστυνομία, καταλαμβάνει το βαθύ κράτος κι είμαστε προ των θυρών της επανάστασης. Και όλοι οι υπόλοιποι με την εντύπωση πως τα δύο άμαζα μπλοκ του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτά που δέχτηκαν την επίθεση και έδωσαν τον τόνο στη συγκέντρωση. Κι αν τα γεγονότα δε συμφωνούν με την εικονική πραγματικότητα, τόσο το χειρότερο για αυτά.
Για τους πιο υποψιασμένους, όμως, υπήρχε άλλη γραμμή άμυνας. Πάντα χωράει, εξάλλου, μια μπηχτή για το ΠΑΜΕ, ακόμα και όταν η στάση του επικροτείται και από άλλους χώρους -ή μάλλον, ιδίως τότε.
Η συγκέντρωση του ΠΑΜΕ βρισκόταν από νωρίς στο Σύνταγμα, σε πλήρη εξέλιξη. Αν τα μπλοκ των άλλων δυνάμεων δεν έβρισκαν χώρο να μπουν στην Πλατεία, το αφήγημα ήταν έτοιμο, δοκιμασμένο: το ΠΑΜΕ περιφρουρεί τη Βουλή… Τώρα που κινήθηκαν παραπλεύρως, από τη Βασιλίσσης Σοφίας και κάποιοι έστησαν το γνωστό σκηνικό (ρίψη μολότοφ κι ασύμμετρη απάντηση με χημικά για να διαλυθεί η πορεία), βρήκαν κάτι εξίσου κλασικό: το ΠΑΜΕ μας την έπεσε, μαζί με τα ΜΑΤ! Το έπαιξαν δειλά στην αρχή μερικά προφίλ στα social media (ΦΒ και Twitter), για να βγει τελικά σχετική ανακοίνωση στο Indymedia, με την κατακλείδα “ΤΟ 2011 ΚΑΝΑΜΕ ΜΙΣΗ ΔΟΥΛΕΙΑ”, που παραπέμπει ευθέως στη μέρα της δολοφονίας του οικοδόμου Δημήτρη Κοτζαρίδη, στη μεγάλη διαδήλωση της 20ής Οκτώβρη…
Τώρα, πώς γίνεται μια συγκέντρωση που ήταν ακίνητη, υποχώρησε συντεταγμένα όταν έπεσαν τα χημικά και επέστρεψε με συγκροτημένα μπλοκ στην Πλατεία, να “επιτίθεται” σε κάποιους που έτρεχαν προς το μέρος της, παραμένει αναπάντητο. Προκύπτει επίσης το ερώτημα, γιατί δεν υπάρχει ούτε ένα βίντεο, ερασιτεχνική λήψη από κινητό κτλ, που να πιστοποιεί την “επίθεση”, την “απόπειρα ακινητοποίησης” άλλων διαδηλωτών κτλ.
Αντιθέτως, πολλοί διαδηλωτές από άλλα μπλοκ πέρασαν ατομικά στις γραμμές του, βρίσκοντας προσωρινά καταφύγιο από την αστυνομική καταστολή. Κάτι που μπορεί να δει κανείς στα πλάνα από το παρακάτω βίντεο, στα πρώτα δευτερόλεπτα, όπου παράλληλα με τα μπλοκ του ΠΑΜΕ που επιστρέφουν στην πλατεία, βλέπει κανείς πανό και μαυροκόκκινες σημαίες, που διαδήλωναν προφανώς με άλλα μπλοκ, αλλά δεν παρεμποδίστηκαν από κανέναν.
Κι όμως, σε μια μέρα όπου τον τόνο έδωσε η κρατική καταστολή, το οργανωμένο σχέδιο για να διαλυθούν οι διαδηλώσεις και ο άριστος συγχρονισμός με τον Χρυσοχοΐδη και όσα είπε στη Βουλή, κάποιοι επιλέγουν να πλασάρουν την “επίθεση του ΠΑΜΕ”, ενάντια σε πλήθος μαρτυριών από διαδηλωτές άλλων χώρων, που επαίνεσαν το ΠΑΜΕ για τη στάση του.
Ένα είναι βέβαιο. Αυτές οι “καυτές ανταποκρίσεις” από το μέτωπο, δεν απευθύνονται στον κόσμο που ήταν εκεί και ξέρει πολύ καλά τι έγινε, αλλά στα εξαρτημένα αντανακλαστικά αυτών που δεν κατεβαίνουν ποτέ στον δρόμο και σχηματίζουν “γνώμη” από όσα βλέπουν-διαβάζουν στο διαδίκτυο. Όπως ακριβώς και οι τηλεθεατές, αλλά με άλλα μέσα. Η εικονική πραγματικότητα στα καλύτερά της…

Περαστικά σας


Η μοντέρνα προπαγάνδα της αειφόρου επιδίωξης της αστικής τάξης να χειραγωγεί την εργατική περιλαμβάνει στο στάδιο προετοιμασίας της, εκτός από τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας, και την άμεση κατασκευή και εκμετάλλευση «ευκαιριών». Αυτός ο εξουσιαστικός οπορτουνισμός αποκαλύφθηκε κατάπτυστα και περήφανα πάνω στην πανδημία. Μέσα σ ένα τρίμηνο μερικού και γενικού εγκλεισμού λόγω κορονοϊού, με παβλοφικό ραντεβού επιστημονικής ενημέρωσης κάθε απόγευμα στις 6, οι μάζες εν πολλοίς συναινέσαμε, λογικά και ενσυνείδητα, στον αυτοπεριορισμό και στα άθλια εργασιακά, κοινωνικά και ψυχολογικά παρεπόμενά του. Ο θρίαμβος του αναγκαίου διαβολικά καλού – κακού.
Κοντολογής, το έδαφος του κοινωνικού ιστού καλλιεργήθηκε και φτάσαμε στην ώρα της σποράς, και οσονούπω του θερισμού, με το νομοσχέδιο για τις διαδηλώσεις.
Έτσι, με ένα sms αποκτούσες το δικαίωμα στον Μικρό Περίπατο του τετραγώνου σου με σκυλί, παιδί ή σακούλα σούπερ μάρκετ. Και μετά άρχισαν να σπέρνονται Μεγάλοι Περίπατοι, λιγότερο επιστημονικοί, αλλά πλασαρισμένοι ως ανακουφιστικά συγκοινωνιακοί κ.λπ. κ.λπ. Μεγαλύτερη ευκαιρία για να ταυτίσεις την κατάρα του κορονοϊού με την κατάρα των διαδηλώσεων, στη διαστρεβλωμένη έννοια της εμποδιστικής της πανδημίας κυκλοφορίας, δεν μπορούσε να βρεθεί. Ετσι κατατέθηκε, με απολύτως ιδιώνυμη πρόθεση, το νομοσχέδιο για την απαγόρευση πορειών και διαδηλώσεων, έτσι ώστε τα ταξικά συμφέροντα να διευθετούνται με όρους τροχαίας.
Για να γίνει πιο κατανοητή η επικοινωνιακή ιατροποίηση της καταστολής χρειάζεται μόνο ένα απλό παράδειγμα. Ώρες ή και μέρες πριν από τη μεγάλη συγκέντρωση που είχαν προαναγγείλει το ΠΑΜΕ και άλλες οργανώσεις στο Σύνταγμα, ενάντια στο νόμο Χρυσοχοΐδη, παντού διάβαζες και άκουγες ότι η πρωτεύουσα, ειδικώς αυτή, κινδυνεύει και απειλείται με… Έμφραγμα. Προσοχή στη λέξη! Έμφραγμα! Αυτό δηλαδή το σιωπηλό και ύπουλο κακό που μπορεί να σε βρει και να σε αφήσει στον τόπο ή και μισοανάπηρο. Και τότε εμφανίζονται ταυτόχρονα οι επιταχυντές της επικινδυνότητας, αυτοί οι πολύ χρήσιμοι πασίγνωστοι άγνωστοι, που αποκόπτονται – το ίδιο ρήμα πάντα χρησιμοποιεί η εξουσία εντός και εκτός Βουλής – από το δήθεν υγιές σώμα των διαδηλωτών και γενικεύουν το έμφραγμα, οπότε σπεύδουν στρατιές νοσοκόμων και γιατρών ΜΑΤατζήδων, που πολεμάνε με φωτιά τη φωτιά της αρρώστιας, με ομοιοπαθητική επικουρικά των χειροβομβίδων κρότου – λάμψης, για να βρει η καρδιά της πρωτεύουσας ξανά το ρυθμό της. Οπότε χρειάζεται άλλωστε παρέχεται και οξυγόνο εμπλουτισμένο με τη μυστική συνταγή αερίων και δακρυγόνων, ώστε να ευγνωμονείς, ελεύθερος να τρέξεις προς πάσα κατεύθυνση την ώρα και τη στιγμή που ξαναβρίσκεις κάτι από την ανάσα σου.
Η προπαγανδιστική αξία του εκάστοτε κυβερνητικού επικοινωνιακού οπορτουνισμού, που μετατρέπει το κλασικό μποτιλιάρισμα σε έμφραγμα, συνοδεύεται και από τις απαραίτητες συμβουλές και την τελική διάγνωση, όπως στα εξιτήρια των νοσοκομείων. Γίνονται δημοσκοπήσεις και η πλειονότητα των υποψήφιων να πάθουν κυκλοφοριακό έμφραγμα από μια διαδήλωση είναι συντριπτικά υπέρ των πολιτικών που υποδύονται τους γιατρούς της κοινωνίας.
Την ίδια αντίληψη τη βρίσκει κανείς στη διαφημιστική σλογκανοποίηση της λέξης χέρια. Που όσο και να ακούγεται σχεδόν αφελής , την κατάλληλη στιγμή και με μενγκελική επιστημοσύνη μετατρέπονται από πολύτιμα εργατικά χέρια σε ανεξέλεγκτα μαχαίρια (όχι σαν το τραγουδάκι). Κι έτσι φτάνουμε στις χειροπέδες. Κρίσιμο σημείο. Ποιος διαφωνεί με αυτές όταν κρατάνε όπλο;
Όταν όμως τα εργατικά χέρια αρνούνται να φορέσουν τα βραχιόλια της ταξικής εκμετάλλευσης, δεν κρατάνε όπλο. Είναι όπλο. Κι ο νόμος του εργάτη διασαλεύει την τάξη. Τη νέα τάξη. Αυτή που οφείλει να διαχωρίζει δήθεν τους μασκοφόρους λόγω ιού, από τους κουκουλοφόρους, ένστολους και μη. Γιατί αλήθεια είναι πως όλοι ξέρουν ότι οι άνθρωποι του μόχθου, όταν οργανωθούν στη δική τους τάξη με τους δικούς τους νόμους, το λέει η καρδούλα τους, τόσο δυνατά και τόσο γερά, ώστε να μη χρειάζονται και να μη δέχονται ιδεολογικό μπαϊπάς. Περαστικά σας!

Σημείωση: Το άρθρο της Λιάνας Κανέλλη αναδημοσιεύεται από τον Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου 11-12/7/2020

Ηγουμενίτσα: Πρωτότυπη κινητοποίηση του ΚΚΕ κατά της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού (vid)



Πηγή: 902.gr

Απελευθέρωση απολύσεων και υπερωρίες προβλέπει το νομοσχέδιο – “σκούπα” για την ιδιωτική εκπαίδευση


Κυριολεκτική “στη ζούλα”, εν μέσω θερινής ραστώνης, επιχειρεί να περάσει π η κυβέρνηση το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, ισοπεδώνοντας όσα δικαιώματα των εκπαιδευτικών είχαν ακόμα μείνει όρθια. Το νομοσχέδιο έρχεται να δώσει θεσμικό χαρακτήρα στη ζούγκλα που ήδη επικρατεί εδώ και χρόνια σε πολλά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, προβλέποντας μεταξύ άλλων την απελευθέρωση των απολύσεων, ακόμα και στο μέσο της χρονιάς, αφού οι συμβάσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών υπάγονται στο γενικό εργατικό δίκαιο και συνάπτονται ως αορίστου χρόνου. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να κάνουν “αμειβόμενες” υπερωρίες σε απογευματινές ώρες ή μέρες αργίας, ή αντίστροφα να παραιτούνται “οικειοθελώς” από μέρος του ωραρίου ή του μισθού τους. Στους σχολάρχες δίνεται το δικαίωμα να μετατρέψουν το εκπαιδευτήριό τους σε φροντιστήριο ή άλλου είδους εκπαιδευτικού ιδιωτικού κέντρου μετά το πέρας του κανονικού σχολικού ωραρίου, ενώ παράλληλα θα μπορούν να καταρτίσουν δικά τους κριτήρια αξιολόγησης, προφανώς υποταγμένα στις επιχειρηματικές τους ανάγκες. Δικαίως η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ χαρακτηρίζει “αιτία πολέμου” το νομοσχέδιο, καλώντας τους εκπαιδευτικούς του ιδιωτικού τομέα να αγωνιστούν για να μην περάσει η κατεδάφιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και η παραπέρα απαξίωση του παιδαγωγικού τους ρόλου:
Σχετικά με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τις σαρωτικές αλλαγές στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων και τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ απαιτεί την απόσυρσή του, δηλώνοντας ότι είναι αιτία πολέμου για κάθε ιδιωτικό εκπαιδευτικό. Αναλυτικά, στην ανακοίνωσή της σημειώνει:
«Το νομοσχέδιο εμφανίστηκε αιφνιδιαστικά, εν μέσω θερινών διακοπών, με προφανή στόχο του υπουργείου Παιδείας να ξεμπερδέψει με την ψήφισή του μέχρι το τέλος Ιούλη. Πρόκειται για συνέχεια των απαράδεκτων αντιεκπαιδευτικών νομοθετημάτων για τη δημόσια εκπαίδευση, τις κάμερες μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας και τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα.
Πρόκειται για ένα νομοθέτημα που πλήττει βάναυσα τον παιδαγωγικό ρόλο αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Οι εργαζόμενοι μετατρέπονται κυριολεκτικά σε έρμαια της εργοδοτικής αυθαιρεσίας.
Συγκεκριμένα:
Όλες οι συμβάσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών θα είναι σύμφωνες με το γενικό εργατικό Δίκαιο και θα συνάπτονται εξαρχής ως αορίστου χρόνου. Πρακτικά, αυτό σημαίνει:
  • Ελεύθερες απολύσεις χωρίς έλεγχο από οποιοδήποτε όργανο θα έκρινε την καταχρηστικότητα της καταγγελίας σύμβασης πριν αυτή γίνει αποδεκτή από την οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης.
  • Αορίστου χρόνου σύμβαση σημαίνει, σε συνδυασμό με το παραπάνω, ότι θα μπορεί ο εργοδότης να απολύει τον εκπαιδευτικό ακόμη και στο μέσον της χρονιάς.
  • Οι εκπαιδευτικοί, με άλλα λόγια, δεν θα έχουν την ελάχιστη προστασία για να αποκρούσουν εκβιασμούς της εργοδοσίας, αν κρίνει αυτή ότι συμφέρον της επιχείρησης είναι όλοι οι μαθητές να αποφοιτούν με Άριστα ή αντιστρόφως, αν κρίνει ότι πρέπει να δημιουργήσει ένα σχολείο σκληρής “αριστείας” με αποκλεισμό όσων παιδιών δεν μπορούν να ακολουθήσουν.
Στο πλαίσιο της ελεύθερης και ωραίας σχέσης εργοδότη – εργαζόμενου, ο εργαζόμενος δύναται:
  • Να δεχθεί υπερωριακή εργασία σε απογευματινές ώρες ή σε μέρες που το σχολείο αργεί, πάντα βέβαια με “τη νόμιμη αμοιβή”.
  • Να παραιτηθεί από μέρος του ωραρίου και του μισθού του, βέβαια, πάντα οικειοθελώς.
Ρωτάμε, λοιπόν: Ποιος εκπαιδευτικός θα αρνηθεί αυτήν την τόσο “ελεύθερη” επιλογή με το πιστόλι στον κρόταφο, που λέγεται απόλυση χωρίς έλεγχο και χωρίς χρονικό περιορισμό;
Δίνεται η δυνατότητα (βλ. ελεύθερη επιλογή) σε κάθε σχολείο να ορίζει δικό του σύστημα αξιολόγησης με δικά του κριτήρια και διαδικασίες. Σε συνδυασμό με το νέο πλαίσιο απολύσεων δημιουργείται η εφιαλτική προοπτική όχι μόνο της απόλυσης, αλλά και της απόλυσης με τη ρετσινιά του ανεπαρκούς επί τη βάσει των κριτηρίων που θα καθοριστούν με βάση ξεκάθαρα επιχειρηματικά κριτήρια.
Τα σχολεία έχουν τη δυνατότητα (πάντα) να λειτουργούν μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου ως χώροι φροντιστηριακής ή οποιασδήποτε άλλης μορφής άτυπης εκπαίδευσης είτε υπό τη σκέπη της ίδιας επιχείρησης είτε με οποιοδήποτε άλλο επιχειρηματικό σχήμα, προσελκύοντας μαθητές από δημόσια σχολεία κατά τις απογευματινές ώρες.
Οι εργαζόμενοι στα ιδιωτικά σχολεία ζουν εδώ και χρόνια τώρα σε καθεστώς έμμεσων και άμεσων απειλών, καθυστερήσεων στην καταβολή των μισθών, εξωφρενικών απαιτήσεων της εργοδοσίας για ένταση της εργασίας, ενίοτε μαύρης και απλήρωτης. Ακόμη και με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο όλα αυτά ήταν καθημερινότητα για πολλούς εργαζόμενους σε ιδιωτικά σχολεία. Αυτό που γίνεται σήμερα αίρει και τα τελευταία εμπόδια για την πλήρη κατάργηση κάθε δικαιώματος.
Για κάθε ιδιωτικό εκπαιδευτικό αυτό το ν/σ δεν είναι τίποτα λιγότερο από αιτία πολέμου! Απαιτούμε την απόσυρση του αισχρού αυτού σχεδίου νόμου!
Καλούμε όλο τον κόσμο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης να συσπειρωθεί στα σωματεία του και να δώσει μαχητική απάντηση με τη μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις των επόμενων ημερών όσο και στα σχολεία από την πρώτη μέρα της επαναλειτουργίας τους την 1η Σεπτέμβρη!».

ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΕΖΝΕΠΙΔΗΣ οχι άλλο κάρβουνο...





Ας δουμε ομως και μια αλλη πλευρα του Αρσενιου Εζνεπιδη,
ο οποιος αγιοποιηθηκε,
και ανακηρυχθηκε προστατης των διαβιβασεων απο την α(χ)ριστερη πρωην κυβερνηση με τους ακροδεξιους συγκυβερνουντες!!!!
Ασυρματιστης στον εθνικο στρατο κατα τον εμφυλιο,
ηταν ο "ασυρματιστης του θεου" και καλουσε σε συστρατευση με τους κατακτητες Εγγλεζους και Αμερικανους (μετα τους Γερμανους)!!!!
Και φυσικα σε συστρατευση με τους δοσιλογους και προδοτες γερμανοτσολιαδες που συνεχισαν να λυμαινονται και να δολοφονουν την χωρα.
Τα περισσοτερα συγγραματα και οι προφητειες του εχουν να κανουν με εθνικοφασιστικα προτυπα,
για μεγαλη Ελλαδα,
για πολεμους εθνικιστικους να παρουμε την Πολη κτλ.....
Αντικομμουνιστικες ρητορικες πασπαλισμενες με πατρις θρησκεια οικογενεια και η Ελληνιδα γυναικα πρεπει να ειναι καλη δουλα και κυρα........
Ας μην παραλειψουμε βεβαια και την μεγαλη μπιζνα στις πλατες του απο πολλες εκκλησιες,
που εβγαλαν για προσκυνημα γκουρλωνοντας ενα σκασμο λεφτα στα παγκαρια απο πιστους,
"αγια" καστανα,
"αγιες" λαστιχενιες παντοφλες,
"αγια" ζακετα.....
και τα μυαλα στα καγκελα!!!!!!!!!!!!!
Δυστυχως το αστικο κρατος και το συστημα τετοιους θελει,
να ταιζει το ποπολο με δεισιδαιμονιες προφητειες και μεσαιωνικες θεωριες,
και να ψηφίζει ανενοχλητο μνημονια και αντιλαικα αντεργατικα μετρα!!!
Σχωρνατε με οι πιστοι,
αλλα εγω αυτα αποκομησα απο την εικονα του Αρσενη.........
ή αλλιώς ΠΑϊΣΙΟΥ

Versys Linouxomidakis

σκίτσο του Πάνου Ζάχαρη







TOP READ