1 Απρ 2021

ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ : Το φαρμακο κατα του ΙΟΥ !!

 


 


Μία είναι η βασική πηγή των εκρήξεων της πανδημίας: Οι διαδηλώσεις! Οι άπιστοι να ρωτήσουν τον κ. κυβερνητικό εκπρόσωπο και τον ΣΚΑΪ.
Αν είχαμε και το… Κολάμπια θα το επιβεβαίωνε!
Έχουμε όμως το Harvard και το «Forbes» που κάνουν… αριστερή προπαγάνδα!
Μελέτη που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Harvard μεταξύ άλλων σημειώνεται: «Το ποσοστό της μετάδοσης του ιού ανάμεσα σε διαδηλωτές είναι εντυπωσιακά μικρό: Μόλις 2,5%». Σε άλλη έρευνα (περιοδικό «Forbes») καταγράφεται ποσοστό μετάδοσης κάτω από 1,5% σε πόλεις των ΗΠΑ όπου έγιναν μαζικές διαδηλώσεις»!
Το Harvard μάλιστα κομμουνιστοφέρνει γράφοντας κατά γράμμα την θέση του… Κουτσούμπα, ότι «οι συγκεντρώσεις σε εξωτερικούς χώρους με πειθαρχημένη κοινωνική αποστασιοποίηση έχει πολύ χαμηλότερους κινδύνους»!
Πιο άπιστος πεθαίνεις!😄😄😄
*Η είδηση από τον Ριζοσπάστη, 31/3/2021

Στέργιος Βασιλείου





-Ποιο "ηθικό πλεονέκτημα", ρε αγύρτες;

 


[...]

Σήμερα, όμως, θέλουμε ν’ αναφερθούμε σε μια άλλη «μονομαχία», η οποία ξεκίνησε ως συναρπαστικό θέαμα, όμως στη συνέχεια εξαφανίστηκε σαν αποτυχημένο σίριαλ. Μιλάμε για την υπόθεση Folli Follie, που για μια περίοδο έμοιαζε με την πανδημία (ερχόταν στο προσκήνιο κατά κύματα), στη συνέχεια όμως εξαφανίστηκε, λες και αναπτύχθηκε ξεφνικά… ανοσία της αγέλης.

Οι νεοδημοκράτες αποφάνθηκαν ότι δεν υπήρχαν επαρκή στοιχεία και την έβαλαν στο αρχείο. Προς μεγάλη ανακούφιση του Μάκη Μπαλαούρα (τέως βουλευτή πλέον), που ήταν ο μοναδικός που είχε απομείνει ως εμπλεκόμενος, αφότου ο υπεύθυνος ασφαλείας των Κουτσολιούτσων «διευκρίνισε» ότι Φλαμπουράρη, Αραχωβίτη κ.ά. δεν τους είχε συναντήσει ποτέ. Οι νεοδημοκράτες αποφάσισαν ότι δεν τους συνέφερε ν’ ανοίξουν μια ποινική διαδικασία με μοναδικό ύποπτο έναν πρώην βουλευτή, που δεν άσκησε ποτέ υπουργικά καθήκοντα.

Ετσι, ο Μάκης («φρουρά, φρουρά») Μπαλαούρας ανάσανε. Κι επειδή η υπόθεση αυτή μάλλον δε θα ξαναπασχολήσει την πολιτική επικαιρότητα, καλό είναι να θυμηθούμε μερικά πράγματα που έχουν να κάνουν όχι με τον Μπαλαούρα αλλά με το περιβόητο «ηθικό πλεονέκτημα».

«Δεν θα επιτρέψω σε κανέναν να εμφανίσει ως δήθεν προσωπικό μου όφελος ή προσωπική μου απολαβή, τις δωρεές ύψους 80.000 ευρώ σε ιατρικά μηχανήματα που έγιναν απευθείας στα νοσοκομεία της Ηλείας, όπως άλλωστε και αντίστοιχη δωρεά από το ίδρυμα Μαρτίνου ύψους 50.000 ευρώ και οι οποίες δεν έγιναν εν κρυπτώ αλλά τις είχα ανακοινώσει δημοσίως στο σύνολο του τοπικού Τύπου», είχε δηλώσει ο Μπαλαούρας. Εμείς θα πούμε ότι τον «πιστεύουμε», γιατί δεν μας έδειξε κάποιος κάποιο στοιχείο που να αποδεικνύει ότι ο Μάκης «παντελόνιασε» λεφτά από τους Κουτσολιούτσους.

Για την εκλογική του περιφέρεια τα έκανε όλα.
Ακόμα και τον καραγκιόζη παρίστανε στο «μπαζάρ» της Folli Follie στη Ζαχάρω,
θαυμάζοντας τα κοσμήματα. Γι’ αυτό και θα ρίξουμε το ανάθεμα στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, που έδωσαν διπλάσιους σταυρούς σε κάποιον Καλαματιανό (που δεν ήταν καν στην προηγούμενη Βουλή) και άφησαν τον Μπαλαούρα εκτός νυμφώνος. Οι ψηφοφόροι ούτε εκτιμούν ούτε σέβονται…

Πάμε τώρα στα ουσιαστικά. Δε θα θέσουμε το (κάθε άλλο παρά ήσσονος σημασίας) ερώτημα, Πώς μπορεί ένας αριστερός να χρησιμοποιεί τον όμιλο μιας καπιταλιστικής φαμίλιας που επιδεικνύει τόσο προκλητικά τον πλούτο και τον παρασιτισμό της (έβριθαν τα κουτσομπολίστικα έντυπα από φωτογραφίες για τα πάρτι-κραιπάλη στη βίλα στις Σπέτσες, το πολυτελές γιοτ, το ιδιωτικό ελικοδρόμιο κτλ.), προκειμένου να κάνει… κοινωφελή ρουσφέτια στην εκλογική του περιφέρεια;

Ομως ο Μπαλαούρας είναι συνταξιούχος τραπεζοϋπάλληλος. Εχει εργαστεί ως οικονομολόγος στη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Τράπεζας της Ελλάδος, γράφει το βιογραφικό του. Υπήρξε επί χρόνια συνδικαλιστής, στον ΣΥΤτΕ, στην ΟΤΟΕ, στη ΓΣΕΕ, στο Οικονομικό Επιμελητήριο. Ανθρωπος της πιάτσας, περπατημένος, όχι κάνα «χάπατο». Δεν είχε πάρει τίποτα τ’ αυτί του για τη Folli Follie και τους Κουτσολιούτσους; Δεν είχε διαβάσει για την έκθεση του Quintessential Capital Management τον Μάη του 2018; Εκτός αν τη θεώρησε… ανθελληνική επίθεση και συνέχισε κανονικά με το «μπαζάρ» στη Ζαχάρω τον Οκτώβρη της ίδιας χρονιάς…

Δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι δεν είχε καταλάβει τίποτα. Πιο εύκολα πιστεύει τον διευθυντή ασφάλειας των Κουτσολιούτσων, που έγραφε στον «κύριο Τζώρτζη» ότι ο Μπαλαούρας«πραγματικά υπερβάλλει εαυτόν για τον όμιλο, είναι ο μπροστάρης». Είναι κι εκείνο το… τιμημένο το τάιμινγκ, βλέπετε. Στις 4 Μάη του 2018 χτύπησαν οι Αμερικανοί της QCM, στις 11 Μάη στάλθηκε το e-mail του διευθυντή ασφάλειας, στις 20 και 21 Οκτώβρη της ίδιας χρονιάς έγινε το «μπαζάρ» στη Ζαχάρω, για το οποίο το makisbalaouras.gr έγραφε ότι «ανήκει σε πρωτοβουλία του Βουλευτή κ. Μάκη Μπαλαούρα, ο οποίος συνέβαλε καθοριστικά στην υλοποίηση της δωρεάς», χωρίς να παραλείπει να ενημερώσει ότι «η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Ζαχάρως εκφράζει τις θερμές ευχαριστίες της στον κύριο Μπαλαούρα και στην εταιρία».

Ρωτάμε τώρα εμείς: αυτοί που δε χαρίζουν ούτε τον πυρετό τους (οι καπιταλιστές ντε), έπαθαν ξαφνικά κάποια… έκλαμψη και άρχισαν να δίνουν λεφτά για φιλανθρωπίες ειδικά στην εκλογική περιφέρεια του Μπαλαούρα; Και το γεγονός ότι ο Μπαλαούρας πήρε την πρωτοβουλία να απευθυνθεί στο συγκεκριμένο όμιλο, ο οποίος επέδειξε «άμεση ανταπόκριση στην πρόσκληση χορηγίας» και «ανέλαβε αποκλειστικά τη χορηγία σε επώνυμα προϊόντα του, για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου Bazaar» (το makisbalaouras.gr τα έγραφε αυτά), ήταν εντελώς… συμπτωματικό;

Δε χρειάζεται να συνεχίσουμε. Είναι προφανές ότι εδώ υπάρχει «πάρε-δώσε». Πώς φτάσαμε σ’ αυτό, ποιος προσέγγισε ποιον, μέχρι πού προχώρησε η «δουλειά» και άλλες τέτοιες λεπτομέρειες ίσως δεν τις μάθουμε ποτέ. Τα πολιτικά συμπεράσματα, όμως, δε χωρούν την παραμικρή αμφιβολία. Το ότι ο Μπαλαούρας (ισχυρίζεται ότι) το έκανε «για την καημένη την εκλογική του περιφέρεια» δεν αλλάζει τίποτα. Για τον Μπαλαούρα (και τον κάθε βουλευτή) η εκλογική του περιφέρεια είναι… περιουσιακό στοιχείο. Εχει καθήκον να το φροντίσει για να εισπράξει σταυρούς. Αλλά δε βάζει το χέρι στην τσέπη, ψάχνει βρομιάρηδες καπιταλιστές να βάλουν τα λεφτά. Οι οποίοι –το ξαναλέμε- τζάμπα δε δίνουν ούτε τον πυρετό τους.

Πηγή: Κόντρα

Πλέγμα καταστολής του λαού


Ενισχύοντας τους μηχανισμούς παρακολούθησης, καταγραφής και καταστολής του λαού, με τελικό αποδέκτη το οργανωμένο κίνημα, η Ελληνική Αστυνομία θα προμηθευτεί τον ερχόμενο Ιούνη τις πρώτες 1.000 φορητές συσκευές αναγνώρισης προσώπων, μέσω του προγράμματος «ανάπτυξης και προμήθειας συστημάτων έξυπνης αστυνόμευσης», που συγχρηματοδοτείται κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεκίνησε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ τον Σεπτέμβρη του 2017 και στη θητεία της ολοκληρώθηκε το βασικό σκέλος του διαγωνισμού. Η υπογραφή της συμφωνίας με την εταιρεία που αναλαμβάνει το έργο ανακοινώθηκε λίγες μέρες πριν από τις εκλογές του 2019 και την υλοποίησή της ανέλαβε η νέα κυβέρνηση της ΝΔ.

Οι συσκευές θα μοιάζουν με smartphones και θα επιτρέπουν την ταυτοποίηση πολιτών με τη χρήση λογισμικού αναγνώρισης προσώπου και λήψης δακτυλικού αποτυπώματος. Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της αστυνομίας σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, σκοπός του προγράμματος είναι «η εξακρίβωση προσώπων, οχημάτων και αντικειμένων σε πραγματικό χρόνο, ώστε να βελτιωθεί η ασφάλεια των αστυνομικών, να μειωθεί η άσκοπη ταλαιπωρία των πολιτών και να εξοικονομήσουμε ανθρώπινους και υλικούς πόρους και χρόνο εργασίας». Υπάρχει μάλιστα η πρόβλεψη για πολλαπλάσιες προμήθειες (10.000) και γενικευμένη χρήση των συγκεκριμένων συσκευών, ενώ από το πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα και για κατάρτιση λιστών παρακολούθησης (watchlist) βάσει κριτηρίων.

* * *

Στην πραγματικότητα, η τεχνολογία που ενσωματώνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα και η διασύνδεσή του με τις γιγαντιαίες βάσεις δεδομένων κρατικών, ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών «ασφάλειας» απογειώνουν τις δυνατότητες παρακολούθησης και φακελώματος του λαού «για κάθε χρήση», όπως δείχνει άλλωστε και η εμπειρία από ανάλογες περιπτώσεις στο εξωτερικό. Ανάμεσα στις 20 βάσεις δεδομένων, με τις οποίες θα «επικοινωνεί» η πλατφόρμα της ΕΛ.ΑΣ., βρίσκονται αυτές της Europol, της Interpol, ακόμα και του FBI, με τις οποίες βέβαια θα ανταλλάσσονται δεδομένα και θα «εμπλουτίζεται» το καταχωρημένο υλικό, αφού η συγκεκριμένη εφαρμογή αξιολογεί βιομετρικά στοιχεία (μέσω σάρωσης), πινακίδες οδήγησης, αριθμούς πινακίδων κι έγγραφα «για γρήγορη και ασφαλή αναζήτηση, εύρεση και ταυτοποίηση οχημάτων, προσώπων και αντικειμένων».

Σύμφωνα με ενημερωτικό δελτίο της Κομισιόν, ένας από τους κεντρικούς στόχους του προγράμματος «Εξυπνης Αστυνόμευσης» της ΕΛ.ΑΣ., σε συνδυασμό και με άλλες μεθόδους φακελώματος και παρακολούθησης, όπως είναι οι καταγραφές από κάμερες σε δημόσιους χώρους, είναι η ενίσχυση της «προληπτικής αστυνόμευσης», δηλαδή της «προληπτικής ενοχοποίησης» του καθενός που μπορεί να υποστεί κάποιον τυχαίο (;) έλεγχο της αστυνομίας. Αλλωστε, τον τελευταίο καιρό, η λεγόμενη «προληπτική αστυνόμευση» έχει ενισχύσει το ρόλο της στην καταστολή και αποτελεί άλλοθι για προσαγωγές στο σωρό, παράνομες κρατήσεις και άσκηση τρομοκρατίας από την πλευρά του κράτους.

* * *

Η χώρα μας είναι μια από τις πρώτες που θα εφαρμόσουν την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπων στους αστυνομικούς ελέγχους. Ανάλογο λογισμικό αξιοποιείται ήδη σε χώρες όπως η Γερμανία και η Πορτογαλία, σε επιβατικούς σταθμούς τρένων, αεροδρόμια κ.λπ., ενώ η ευρύτερη αξιοποίησή της στην παρακολούθηση και την καταστολή του λαού βρίσκεται στις προτεραιότητες της ΕΕ. Αλλωστε, η χρηματοδότηση αντίστοιχων προγραμμάτων με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια, γίνεται με σκοπό και την ανάπτυξη τεχνολογίας και λογισμικού παρακολούθησης από ευρωπαϊκούς επιχειρηματικούς ομίλους, προκειμένου να μειωθεί η «εξάρτηση» της ΕΕ στον τομέα της «ασφάλειας» και της παρακολούθησης από την τεχνογνωσία ανταγωνιστικών υπηρεσιών και εταιρειών.

Αν κάτι επιβεβαιώνεται και απ' αυτήν την εξέλιξη είναι ότι η κλιμάκωση της αντιλαϊκής πολιτικής στην Ελλάδα και στην ΕΕ πάει χέρι χέρι με την ένταση της καταστολής και την ενίσχυση των μηχανισμών παρακολούθησης και φακελώματος του λαού, ενσωματώνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε λογισμικό αναγνώρισης, αποθήκευσης και διασταύρωσης δεδομένων. Διαμορφώνεται έτσι ένα πυκνό πλέγμα «εργαλείων» καταστολής, για το οποίο κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν τον αφορά, ή ότι αισθάνεται ασφαλής. Πόσο μάλλον που η «πόλωση των κοινωνιών» και η «ανάπτυξη πολυπληθών κινημάτων διαμαρτυρίας και διεκδίκησης δικαιωμάτων» συγκαταλέγονται από το κράτος και τις δυνάμεις καταστολής ανάμεσα στις «μεγαλύτερες προκλήσεις για την ασφάλεια τον 21ο αιώνα», σύμφωνα με τη «Λευκή Βίβλο» που παρουσίασε πριν από λίγες μέρες ο αρμόδιος υπουργός.

Βρώμικες συκοφαντίες


Την ίδια στιγμή που ο αριθμός των κρουσμάτων σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, την ώρα που δεκάδες διασωληνωμένοι δίνουν μάχη για ένα κρεβάτι ΜΕΘ, τη στιγμή που το δημόσιο σύστημα Υγείας καταρρέει και ο ιδιωτικός τομέας συνεχίζει ανενόχλητος να βγάζει κέρδη, τζογάροντας με την υγεία του λαού, η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτε άλλο από το να συκοφαντήσει και να στοχοποιήσει τις κινητοποιήσεις που οργανώνουν φορείς και συνδικάτα, με κεντρικό αίτημα τη λήψη εδώ και τώρα ουσιαστικών μέτρων προστασίας του λαού από την πανδημία, με ευθύνη του κράτους!

Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί η στοχοποίηση από την κυβέρνηση και τα αστικά επιτελεία των μεγάλων διαδηλώσεων στη Νέα Σμύρνη ενάντια στην κρατική βία και τον αυταρχισμό. Η ανακοίνωση ότι τα κρούσματα στην περιοχή αυξήθηκαν την περασμένη βδομάδα από 138 σε ...176, έδωσε αφορμή σε υπουργούς και τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης να επιτεθούν στη μεγάλη κινητοποίηση που οργάνωσαν σωματεία και φορείς στη Νέα Σμύρνη πριν από τρεις βδομάδες, αποδίδοντας στις διαδηλώσεις την έξαρση της πανδημίας συνολικά στην Αττική.

Πίσω από τέτοιες βρώμικες επιθέσεις και ψέματα προσπαθεί η κυβέρνηση να κρύψει τις εγκληματικές ευθύνες της για το γεγονός ότι ακόμα και τώρα δεν επιτάσσει τον ιδιωτικό τομέα της Υγείας χωρίς καμιά αποζημίωση για να σωθούν ζωές. Οτι δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία των εργαζομένων σε χώρους που είναι αποδεδειγμένα υπερμεταδότες του ιού, και κυρίως στους χώρους δουλειάς και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με τα οποία κινούνται καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι από και προς την εργασία τους.

Αλήθεια, στον Πειραιά, που «βράζει» από κρούσματα σταθερά τους τελευταίους μήνες, πόσες μαζικές διαδηλώσεις έχουν γίνει, που να δικαιολογούν τη μεγάλη διασπορά, σύμφωνα με όσα λέει η κυβέρνηση; Αντίθετα, το κράτος δεν κάνει τίποτα για να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα των σωματείων της πόλης, που αποκαλύπτουν ότι το πρόβλημα βρίσκεται στους μεγάλους χώρους δουλειάς και διεκδικούν μέτρα προστασίας στη Ζώνη, στο ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ, στα καράβια, στους μεγάλους βιομηχανικούς χώρους της περιοχής, αλλά και στους προσφυγικούς καταυλισμούς, όπως στο Σχιστό, όπου οι εκατοντάδες κατατρεγμένοι έχουν αφεθεί στην τύχη τους και σε ό,τι αφορά την υγεία τους.

Η κυβέρνηση λοιπόν όχι μόνο δεν παίρνει μέτρα, όχι μόνο υποθάλπει τα πρωτόκολλα της εργοδοσίας στους χώρους δουλειάς, αλλά ταυτόχρονα μεταθέτει ακόμα περισσότερο την ευθύνη στον λαό για την προστασία του από την πανδημία, καθιερώνοντας τώρα και τα self tests, δηλαδή την «αυτοδιάγνωση», ως βασικό εργαλείο διαχείρισης της πανδημίας για το επόμενο διάστημα! Πίσω από εκεί προσπαθεί να κρύψει την πλήρη απουσία του κράτους από την αναγκαία ιχνηλάτηση και επιδημιολογική παρακολούθηση της Covid-19, που έχει καθοριστική συμβολή στην έκρηξη κρουσμάτων και θανάτων.

Ας αφήσουν λοιπόν τη συκοφάντηση των διαδηλώσεων, που συν τοις άλλοις επιβεβαιώνει ότι στόχος τους δεν είναι η προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά να αξιοποιήσουν την πανδημία ως ευκαιρία για να ξεμπερδέψουν με τη λαϊκή διαμαρτυρία και κινητοποίηση, μπροστά στον επόμενο γύρο κλιμάκωσης της αντιλαϊκής επίθεσης. Αλλωστε, πολλοί γιατροί και λοιμωξιολόγοι με δηλώσεις τους, αλλά και η διεθνής εμπειρία, επαληθεύουν ότι δεν μπορεί να στοιχειοθετείται συσχετισμός των κινητοποιήσεων σε εξωτερικούς χώρους με τη διασπορά του κορονοϊού, ακόμα και όταν μιλάμε για μαζικές διαδηλώσεις, όπως αυτές που γίνονταν πέρυσι για πολλούς μήνες και σε πολλές πόλεις των ΗΠΑ με αφορμή τη δολοφονία Φλόιντ.

Οι ώρες και οι μέρες είναι πολύ κρίσιμες. Και είναι αναγκαίο τώρα να παρθούν μέτρα προστασίας παντού, ιδιαίτερα στους χώρους δουλειάς, να τρέξει ο εμβολιασμός του πληθυσμού με πρόσβαση σε όλα τα διαθέσιμα εμβόλια, να θωρακιστεί το δημόσιο σύστημα, να γίνει άμεσα επίταξη των μεγάλων ιδιωτικών νοσοκομείων. Αυτό διεκδικούν με τις διαδηλώσεις τους εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι και η νεολαία, στέλνοντας ταυτόχρονα μήνυμα ότι η καταστολή δεν θα περάσει! Για την κλιμάκωση αυτού του αγώνα, που μας αφορά όλους, σωματεία και φορείς αναλαμβάνουν την ευθύνη που τους αναλογεί, για να σωθούν ζωές, για την προστασία της υγείας, της ζωής και των δικαιωμάτων του λαού!

31 Μαρ 2021

Κ. Βελόπουλος: “Πόσοι είναι στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ; Τους μαζεύεις και τους πας στα ακατοίκητα νησιά για κοινωνική εργασία”!

 


Να αυτά τα πολύ ναζιστικά δεν μπορώ… είχε πει ο Βελόπουλος, όταν πρωτοβγήκε στη Βουλή, για τους χρυσαυγίτες. Και ύστερα πήρε τη σκυτάλη και συνέχισε το ίδιο ναζιστικό βιολί, φορώντας απλώς κοστούμι και συνταγματικό-κοινοβουλευτικό μανδύα.

Κι έπειτα άρχισε να ρίχνει “ιδέες” για συζήτηση. Πχ να στείλουμε τους μετανάστες στα ξερονήσια, λες και είναι μια πρόταση στο τραπέζι, όπως όλες οι άλλες. Κι ύστερα ήταν θέμα χρόνου να την προεκτείνει. Να στείλουμε εκεί τα μέλη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Όχι όμως εξορία, αλλά για “κοινωνική εργασία”. Προς Θεού, τα πολύ ναζιστικά δεν του αρέσουν, άλλωστε…

«Πόσοι είναι, 500 στην Πάτρα, 2000 στην Αθήνα, 1000 στη Θεσσαλονίκη; Τους μαζεύεις όλους αυτούς και τους πας στα ακατοίκητα νησιά μας, όχι εξορία (!), αλλά με κοινωνική εργασία»!

Όπως μεταδίδει το prin.gr, σε πρόσφατη τηλεοπτική του εμφάνιση, ο Βελόπουλος άρχισε ένα εθνικιστικό παραλήρημα στο οποίο περιέλαβε τα μέλη της… ΑΝΤΑΡ-CIA (sic), τον Κωνσταντίνου του ΣΕΚ και της ΚΕΕΡΦΑ, γιατί δεν πληρώνει τις κλήσεις του, τον δημοσιογράφο Στρατή Μπαλάσκα από τη Λέσβο που “είναι επικίνδυνος για την ασφάλεια στο νησί” κοκ.

Από την Ελληνική Λύση στην ναζιστική “τελική λύση”, ένα φέρι-μποτ δρόμος…

Υπενθυμίζουμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που ο Βελόπουλος στοχοποιεί τον συγκεκριμένο χώρο, παίζοντας μάλιστα και με τη γνωστή θεωρία των δύο άκρων…

Οι φασίστες μπορεί να είναι ψεκασμένοι αλλά αυτό δεν τους κάνει απλά γραφικούς ή λιγότερο επικίνδυνους. Είναι λαγός του συστήματος και για αυτό έχουν πάντα θέση σε αυτό, ενίοτε και ως κυβερνητικά δεκανίκι

Ειπώθηκαν ψέματα, που ντράπηκαν τα ίδια..

.

Με πανηγυρικές επισκέψεις στα νοσοκομεία κι ένα σωρό ψέματα επιχειρεί η κυβέρνηση να κουκουλώσει το προδιαγεγραμμένο έγκλημα που εκτυλίσσεται σε βάρος της υγείας του λαού. Την Κυριακή ο υπουργός Υγείας επισκέφθηκε το Τζάνειο, εκεί όπου ένας 68χρονος διασωληνωμένος άφηνε την τελευταία του πνοή εκτός ΜΕΘ, μετά από 10 μέρες στην αναμονή. Βγαίνοντας από το νοσοκομείο ισχυρίστηκε μεταξύ άλλων σε δήλωσή του:

«Βλέπετε ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας ανταποκρίνεται και με το παραπάνω και εδώ και αρκετές εβδομάδες, με τη βοήθεια όλων: Των ιδιωτικών θεραπευτηρίων (...) Σε αυτή τη μάχη για να σωθεί έστω και μια παραπάνω ανθρώπινη ζωή δεν περισσεύει κανείς»... Η «μαγική εικόνα» που περιγράφει ο υπουργός, εξοργίζει υγειονομικούς και ασθενείς που δίνουν μάχη για την υγεία και τη ζωή μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, έχοντας να αντιμετωπίσουν από πάνω την κοροϊδία του κράτους και της κυβέρνησης.

Με αφορμή την επίσκεψη Κικίλια στο Τζάνειο, ο Γιάννης Παπαζαχαρίας, ειδικευόμενος χειρουργός στο νοσοκομείο και ένας από τους δεκάδες εθελοντές στα τμήματα Covid, έστειλε την παρακάτω ανοιχτή επιστολή, την οποία αναδημοσιεύουμε από τον «902.gr».

* * *

«Περιμέναμε ότι το θράσος κάποια στιγμή έχει και όρια, αλλά αυτή μας την αντίληψη ήρθε να καταρρίψει η επίσκεψη του υπ. Υγείας Βασίλη Κικίλια στο Τζάνειο την Κυριακή 28/03/21, μέρα γενικής εφημερίας.

Με την γνωστή κουστωδία που συνήθως συνοδεύει τους υπουργούς σε τέτοιες φιέστες, από τους οποίους μερικοί εδώ που τα λέμε, ούτε και ξέρουν πού πέφτουν τα τμήματα Covid, επιδόθηκαν σε ένα όργιο φωτογραφίας και χαιρετούρας που υποτιμάει τη νοημοσύνη μας. Επεφύλαξαν, βέβαια, και ένα συγκαταβατικό χτύπημα στην πλάτη για τους ασθενείς που ξεροστάλιαζαν ώρες στα επείγοντα και στους υγειονομικούς που έχουν δώσει ψυχή και σώμα μήνες τώρα στην πρώτη γραμμή.

"Βλέπετε ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας ανταποκρίνεται και με το παραπάνω και εδώ και αρκετές εβδομάδες, με τη βοήθεια και τη στήριξη όλων: Των ιδιωτικών θεραπευτηρίων..." ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός.

Λαμβάνω την μακάβρια τιμή να αναφέρω τα κάτωθι λοιπόν:

Την ώρα της επίσκεψης του υπουργού, στο χειρουργείο αντιμετωπιζόταν μια μαζική ενδοκοιλιακή αιμορραγία. Αν ο υπουργός και ο οδηγός του ερχόμενοι είχαν εκείνη τη στιγμή ένα τροχαίο ατύχημα για το οποίο χρειάζονταν χειρουργείο, μόνο ο ένας από τους δύο θα έμπαινε. Γιατί το Τζάνειο εδώ και εβδομάδες λειτουργεί με δυο μόνο αίθουσες χειρουργείου, ακόμα και στις μέρες γενικής εφημερίας. Τα 3/4 του προσωπικού του χειρουργείου έχουν αποσπαστεί στα τμήματα Covid. Οσο και αν απευχόμαστε το παραπάνω σενάριο, αυτή είναι η καθημερινή ρουλέτα θανάτου στην οποία υποβάλλονται οι 500.000 λαού του Πειραιά.

* * *

Προφανώς, ούτε που τόλμησε ο υπουργός να πάει από τα Τμήματα Covid. Γιατί εκεί οι συνθήκες κάνουν τις μάσκες να πέφτουν με πάταγο.

Νοσηλευτές διαλυμένοι από τη διπλοβάρδια πρωί - νύχτα, μεταφερμένοι χωρίς καμία εκπαίδευση από κάθε Τμήμα, προσπαθούν κυριολεκτικά να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα. Δίπλα τους, ειδικευόμενοι και επιμελητές Β', κάθε λογής ειδικοτήτων (νευρολόγοι, χειρουργοί, γαστρεντερολόγοι κ.ο.κ.), μετρούν ατελείωτες ώρες εφημεριών για να καλύψουν τα κενά σε εξειδικευμένους συναδέλφους.

Το τραγικότερο των θεαμάτων, παραμένουν βέβαια οι διασωληνωμένοι στους κοινούς θαλάμους με φορητούς αναπνευστήρες. Θέαμα στο οποίο σας εύχομαι, κύριε Κικίλια, να μη τύχει και δείτε δικό σας άνθρωπο. Πράγματι, η αδυναμία ρύθμισης του διασωληνωμένου με τα πενιχρά μέσα, και αυτός να είναι ουσιαστικά ξύπνιος και να του δένονται τα χέρια για να μην τραβάει τον τραχειοσωλήνα, είναι κατάσταση που εύχομαι να μη τη ζήσει κανένας.

Τέσσερις διασωληνωμένους σε κοινό θάλαμο μετρούσε το Τζάνειο την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, προστιθέμενοι σε άλλους 100 στην Αττική, μέσα σ' αυτή τη λίστα της ντροπής. Οι προηγούμενοι στο Τζάνειο, στην πλειονότητά τους, άφησαν την τελευταία τους πνοή χωρίς να έχουν την ευκαιρία σε εντατική θεραπεία. Ενας από αυτούς ανέμενε κλίνη ΜΕΘ πάνω από 10 μέρες και ήταν 68 ετών.

* * *

Στα 3 χιλιόμετρα από το Τζάνειο βρίσκεται το μεγαθήριο που ακούει στο όνομα "Metropolitan". Σε όλους γνωστό φαντάζομαι. Εκεί που πηγαίνουν επί πληρωμή οι άρρωστοι για τους οποίους στο Τζάνειο δεν προβλέπεται αίθουσα χειρουργείου. Εκεί που κάνει τα τεστ Covid, έναντι αδράς αμοιβής, ο κόσμος για τον οποίο στο Τζάνειο δεν προβλέπεται μαζικός έλεγχος. Εκεί που κατοικοεδρεύουν καθηγητές - μέλη της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων, μαζί με υποδομές και κλίνες ΜΕΘ κατάλληλες για τη νοσηλεία ασθενών Covid. Για τους ασθενείς αυτούς το Τζάνειο προβλέπει πάντως μία από τις 150 Covid κλίνες του, με παροχή οξυγόνου ανεπαρκή και ειδικευόμενο ενός έτους και αλλότριας ειδικότητας να τον περιθάλπει.

Τι άλλο πρέπει να γίνει, κύριε Κικίλια, για να επιταχθούν επιτέλους τα ιδιωτικά μεγαθήρια της Υγείας; Χωρίς "ναι μεν αλλά", χωρίς τη χρυσοπληρωμή που μόνο πλιάτσικο θυμίζει; Τι άλλο πρέπει να γίνει για να στελεχωθούν επιτέλους τα δημόσια νοσοκομεία με το προσωπικό που έχουν ανάγκη; Μόνιμο, εξειδικευμένο, με αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς και αμοιβή; Οταν θα έχετε απάντηση στα ερωτήματα αυτά που θέτουν χιλιάδες υγειονομικοί, θα είστε ευπρόσδεκτος στο Τζάνειο.

Μέχρι τότε, λίγη ντροπή δε βλάπτει».

 

Ακτινογραφία


Με «πανηγυρικούς» υποδέχονται η κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα το λεγόμενο Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ, καλλιεργώντας κάλπικες προσδοκίες ότι μπορεί τάχα να «μεταμορφώσει» τη χώρα προς όφελος του λαού. Μια απλή «ακτινογραφία» του, όμως, δείχνει το ακριβώς αντίθετο...

Καταρχάς, αφού όλοι παραδέχονται πως «δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα», το ερώτημα που γεννιέται είναι: Πού θα βρεθούν τα πάνω από 750 δισ. ευρώ; Απάντηση, από τους προϋπολογισμούς των κρατών - μελών και από δάνεια με «εγγύηση» της ΕΕ, έναντι μελλοντικών εισπράξεων. Ολα αυτά θα φορτωθούν στις πλάτες των λαών σε βάθος πολλών δεκαετιών.

Το δεύτερο ερώτημα είναι πού θα πάνε αυτά τα λεφτά. Κυβέρνηση και ΕΕ δεν αφήνουν ούτε εδώ πολλά στη φαντασία: Τα χρήματα είναι «συστημένα» και θα πάνε ως δάνεια, «διευκολύνσεις», άμεσες επιδοτήσεις και υποδομές, για να εγγυηθούν τις κερδοφόρες επενδύσεις των επιχειρηματικών ομίλων στα «πράσινα» και «ψηφιακά» πεδία της οικονομίας.

Δεν θα πάνε ούτε για νέες ΜΕΘ, νοσοκομεία, προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών, ούτε για σχολεία, αίθουσες και καθηγητές, για να ανοίξουν σχολεία και σχολές με όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας. Ούτε για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε οι εργαζόμενοι να μην πηγαινοέρχονται σαν σαρδέλες. Ούτε βέβαια για την αύξηση μισθών και συντάξεων.

Τρίτο ερώτημα είναι πώς θα γίνονται οι εκταμιεύσεις των δόσεων. Η διαδικασία είναι και εδώ παραπάνω από γνώριμη, μετά από τρία μνημόνια αλλά και τα «ευρωπαϊκά εξάμηνα» της ΕΕ: «Για να πάρεις, δίνεις». Παίρνεις για τους επιχειρηματικούς ομίλους και δίνεις ...επίσης για τους επιχειρηματικούς ομίλους, αντιλαϊκά μέτρα, αναδιαρθρώσεις, αντεργατικές ανατροπές.

Γι' αυτόν το λόγο οι «αλλαγές στην αγορά εργασίας», οι «ανατροπές του αιώνα» που φέρνει η κυβέρνηση με τη 10ωρη δουλειά, τα νέα χτυπήματα στη συνδικαλιστική οργάνωση και δράση, φιγουράρουν ψηλά στο «εθνικό σχέδιο ανάκαμψης» του κεφαλαίου, που η κυβέρνηση καταθέτει στην ΕΕ για την εκταμίευση χρημάτων από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Τέταρτο ερώτημα: Μήπως παρ' όλα αυτά έχει κάτι να περιμένει ο λαός απ' αυτήν την «κοσμογονία» που περιγράφουν στην οικονομία και στο κράτος τα επόμενα χρόνια, με τους πακτωλούς των ευρωπαϊκών και κρατικών κονδυλίων; Δεν είναι καλό ότι «θα δημιουργηθούν 200.000 θέσεις εργασίας», όπως λένε;

Πράγματι, κάτι έχει να περιμένει ο λαός: «Πράσινα» χαράτσια, σαν αυτά των «ιδίων πόρων» που νομοθέτησαν πρόσφατα, πανάκριβο ρεύμα από τις ΑΠΕ, που θα μεγαλώσει κι άλλο την ενεργειακή φτώχεια, νέο χτύπημα στο βιωτικό του επίπεδο, με τα απλησίαστα «πράσινα» προϊόντα, από αυτοκίνητα μέχρι σπίτια. Και ένα «ψηφιακό» αστικό κράτος, ακόμα πιο «αποτελεσματικό» στο να υλοποιεί τάχιστα την αντιλαϊκή πολιτική, να πετσοκόβει δαπάνες, να «μαζεύει» μέχρι και την τελευταία πεντάρα από επαγγελματίες και λαϊκά νοικοκυριά, να ανοίγει «δρόμους» για το κεφάλαιο, υπονομεύοντας κι άλλο τις λαϊκές ανάγκες.

Οσο για την «ένεση στην απασχόληση», εδώ πια ντρέπεται και το ψέμα. Οι υποτιθέμενες 200.000 θέσεις εργασίας ούτε κατά διάνοια δεν θα «εξισορροπήσουν» τις εκατοντάδες χιλιάδες που χάνονται και θα χαθούν εξαιτίας της κρίσης. Ακόμα κι αυτές που θα δημιουργηθούν θα είναι προσωρινές, κακοπληρωμένες στην πλειοψηφία τους και με τους όρους γαλέρας που έχουν διαμορφώσει όλες διαδοχικά οι κυβερνήσεις, ως προϋπόθεση για τη θωράκιση της καπιταλιστικής κερδοφορίας.

Την ίδια ώρα, όπως οι ίδιοι παραδέχονται, η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών, που στο πλαίσιο της εργατικής εξουσίας και της κοινωνικοποιημένης οικονομίας θα απελευθερώσει τις μεγάλες δυνατότητες για την ικανοποίηση των αναγκών του λαού, στον καπιταλισμό αξιοποιείται για την ένταση της εκμετάλλευσης και των μηχανισμών παρακολούθησης και καταστολής, με στόχο το οργανωμένο εργατικό - λαϊκό κίνημα.

Απ' όπου και να το πιάσει κανείς, ο μόνιμος στόχος της ΕΕ, της άρχουσας τάξης και όλων των αστικών κομμάτων για ανάκαμψη των κερδών βρίσκεται στον αντίποδα των σύγχρονων κοινωνικών - λαϊκών αναγκών. Με την οργανωμένη δράση του, ο λαός μπορεί να βάλει στο προσκήνιο το πραγματικό ερώτημα: «Ανάπτυξη για ποιον;». Και να δώσει απάντηση με βάση τις δικές του προτεραιότητες, την πάλη για έναν δρόμο ανάπτυξης που στο επίκεντρο θα έχει τις δικές του ανάγκες και όχι τα κέρδη των λίγων.

30 Μαρ 2021

Τώρα και ... «αυτοδιάγνωση»

 



Από την πρόσφατη κινητοποίηση στο υπ. Υγείας 
Από την πρόσφατη κινητοποίηση στο υπ. Υγείας

 

Τα περιβόητα «self tests», που η κυβέρνηση παρουσιάζει ως βασικό εργαλείο διαχείρισης της πανδημίας στο «τελευταίο μίλι προς την κανονικότητα», όπως λέει, είναι πειστήριο της εγκληματικής πολιτικής που φορτώνει στην «ατομική ευθύνη» ακόμα και τη διάγνωση της νόσου! Στην πραγματικότητα, και με αυτό το μέτρο, το κράτος απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη για ολοκληρωμένο σχεδιασμό της επιδημιολογικής καταγραφής και επίβλεψης.

Με την ίδια ακριβώς λογική αντιμετωπίζει η κυβέρνηση την πανδημία εδώ και έναν χρόνο, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα: Στην ευθύνη του εργαζόμενου φορτώνεται πώς θα προστατευτεί χρησιμοποιώντας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου συνωστίζεται με εκατοντάδες άλλους. Πώς «θα τα φέρει βόλτα» με το αφεντικό του, αν αρρωστήσει ο ίδιος ή αν βρεθεί θετικό το παιδί του. Αλλά και πώς θα γλιτώσει από τον κορονοϊό στον χώρο της δουλειάς, όπου τα μέτρα προστασίας «κοστίζουν» σε χρόνο και χρήμα για τα αφεντικά.

Στην ευθύνη του εκπαιδευτικού και του γονέα μετατοπίστηκε η τηλεκπαίδευση όταν έκλεισαν τα σχολεία, αλλά και η λειτουργία τους όταν άνοιξαν, χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας και με πρωτόκολλα διασποράς, όχι αντιμετώπισης της νόσου.

Στην ευθύνη των υγειονομικών εναπόκειται αν και πώς θα εξασφαλιστεί έστω και μία κλίνη παραπάνω στους ασφυκτικά γεμάτους θαλάμους, αν και πότε θα βρεθεί αναπνευστήρας, ποιους θα περιθάλψουν και ποιους θα ρισκάρουν να αφήσουν στην άκρη, επειδή τα μέσα δεν επαρκούν.

Τώρα στον κατάλογο της «ατομικής ευθύνης» προστίθενται τα «κατ' οίκον τεστ», και μάλιστα σε φάση έξαρσης της πανδημίας στα μεγάλα αστικά κέντρα, με τα νοσοκομεία στο «κόκκινο» και τους υγειονομικούς εξαντλημένους.

Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να πάρει έστω και τώρα μέτρα ουσιαστικής θωράκισης του δημόσιου συστήματος Υγείας και να επιτάξει τον ιδιωτικό τομέα, αντί να κάνει προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών, να ανοίξει και να στελεχώσει νέες ΜΕΘ, αντί να οργανώσει με κρατική ευθύνη την πρόληψη και την ιχνηλάτηση, πετά ξανά την μπάλα στην εξέδρα της «ατομικής ευθύνης» για τον περιορισμό της διασποράς!

Και ταυτόχρονα παρουσιάζει την ...«αυτοδιάγνωση», μαζί με τη συνέχιση των εμβολιασμών, ως το «κλειδί» για την «επανεκκίνηση της οικονομίας» και ειδικά για το άνοιγμα του Τουρισμού, για το οποίο «καίγονται» οι διεθνείς και εγχώριοι μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου, όπως δείχνει και η ταχύτητα με την οποία προωθείται το «εμβολιαστικό πιστοποιητικό», προκειμένου να απαλλάσσονται κράτος και εργοδοσία από άλλα κοστοβόρα μέτρα προστασίας εργαζομένων και τουριστών.

Ερωτήματα όμως και «γκρίζες ζώνες» προκύπτουν και από την ίδια τη διαδικασία της «αυτοδιάγνωσης» με τα «self tests», όπως: Τι θα κάνει ένας εργαζόμενος με τη δουλειά του αν βρεθεί θετικός, μέχρι να γίνει επανέλεγχος σε δομή Υγείας; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για ένα τεστ που δεν έγινε σωστά και έβγαλε «ψευδώς αρνητικό» αποτέλεσμα; Πώς θα εφαρμοστεί η «υποχρεωτικότητα» του τεστ στο σπίτι, η οποία σύμφωνα με την κυβέρνηση θα αφορά την Εκπαίδευση και «ζωτικούς κλάδους της οικονομίας»; Πώς θα εξασφαλιστεί η ορθή συλλογή των στοιχείων, αφού η καταγραφή θα γίνεται «εθελοντικά» από τον χρήστη του ατομικού τεστ;

Αποκαλυπτική είναι όμως και η στάση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος, αφού έδωσε τη ...μάχη των προδιαγραφών του διαγωνισμού για την προμήθεια των self tests, στη συνέχεια εγκαλεί την κυβέρνηση ότι «θα μπορούσε το κράτος να αφήσει τα self tests στην ελεύθερη αγορά και το ίδιο να συνεχίσει να εργάζεται με πιο οργανωμένο τρόπο και με πιο αποτελεσματικά μέσα για τη διαχείριση της πανδημίας»!

Προφανώς ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ότι στην ιχνηλάτηση υπάρχει ούτως ή άλλως χώρος για τον ιδιωτικό τομέα και ότι η σημερινή κατάσταση με τον κορονοϊό προέκυψε επειδή η κυβέρνηση και το κράτος δεν είναι προσηλωμένοι όσο θα έπρεπε στην «αποτελεσματική» διαχείριση της πανδημίας!

Ο λαός δεν πρέπει να αποδεχτεί μια ακόμη ευθύνη στην πλάτη του, την ευθύνη να αναλάβει ο ίδιος το βάρος της διάγνωσης και της ιχνηλάτησης, που το κράτος συστηματικά αποποιείται. Το δίκαιο αίτημα υγειονομικών, σωματείων και άλλων φορέων για δωρεάν, με κρατική ευθύνη, μαζικούς επαναλαμβανόμενους ελέγχους σε δομές Υγείας, σε σχολεία, μεγάλους χώρους δουλειάς, γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό από ποτέ, μετά κι από τις τελευταίες εξελίξεις.

Το άρθρο αυτό αναδημοσιεύεται από την στήλη «Η Άποψή μας» του Ριζοσπάστη της Τρίτης 30 Μάρτη 2021.

 902gr

Ενα χρόνο μετά, στου κουφού την πόρτα.

..

Ενα χρόνο μετά την απαρχή της πανδημίας ζούμε μία ακόμα πρωτοφανή κατάσταση. Εκατοντάδες κρούσματα καθημερινά, δεκάδες θάνατοι και δεκάδες διασωληνωμένοι ασθενείς σε κοινούς θαλάμους, εκτός ΜΕΘ. Ακούμε διάφορες δικαιολογίες από τους ιθύνοντες που προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα... Καμία δικαιολογία δεν έχει βάση. Τίποτα από όλα αυτά δεν δικαιολογείται ένα χρόνο μετά. Ακούμε ότι κακώς διασωληνώνονται όλοι αυτοί οι ασθενείς, ότι υπέργηροι και άνθρωποι με σοβαρές συννοσηρότητες δεν θα έπρεπε να υποστηρίζονται, κι ότι αυτό φταίει που δεν επαρκούν οι κλίνες για τους υπόλοιπους. Από πού κι ως πού; Στη χώρα μας δεν υπάρχει συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο που να καθορίζει σαφώς ποιοι «δικαιούνται» υποστήριξης και ποιοι όχι. Σύμφωνα με την ιατρική δεοντολογία, όλοι οι ασθενείς χρήζουν διασωλήνωσης και πλήρους υποστήριξης, εφόσον ο παράγοντας που τους οδήγησε εκεί είναι αναστρέψιμος. Ασχέτως ηλικίας και συμπαρομαρτούντων! Οπότε, η συζήτηση για το αν πρέπει να διασωληνώνονται οι ηλικιωμένοι και οι βαρέως πάσχοντες με Covid είναι εκ των ων ουκ άνευ! Πρόκειται για μία λοίμωξη, κι όπως όλες οι λοιμώξεις αποτελεί έναν δυνητικά αναστρέψιμο παράγοντα, δεν είναι ανίατη νόσος. Σίγουρα όσοι έχουν πιο επιβαρυμένη υγεία διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να μην τα καταφέρουν, όμως οφείλουμε να δώσουμε στον καθένα την ευκαιρία που του αναλογεί! Πρόκειται για ανθρώπους και όχι για νούμερα σε στατιστικές! Ούτε είμαστε «θεοί» να γνωρίζουμε εκ των προτέρων ποιος θα ζήσει και ποιος θα πεθάνει. `Η πολύ περισσότερο να αποφασίζουμε ποιος δικαιούται να ζήσει και ποιος όχι!

* * *

Ακούμε ότι οι κλίνες δεν επαρκούν γιατί ζούμε κάτι πρωτοφανές, έναν «πόλεμο» που έχει κάμψει τις αντοχές του συστήματος Υγείας. Αυτό ίσως θα δικαιούταν να το πει κάποιος που είχε ένα αξιοπρεπές σύστημα Υγείας και πριν την επιδημία και που είχε κάνει ό,τι ήταν απαραίτητο για να το εξοπλίσει και να το προετοιμάσει για παν ενδεχόμενο. Το δικό μας σύστημα Υγείας «υποφέρει» χρόνια τώρα και δεν ήταν σε θέση να καλύψει τις πάγιες ανάγκες του πληθυσμού και πριν τον κορονοϊό... Τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, σε εξοπλισμό, σε υποδομές, στα πάντα! Κλίνες ΜΕΘ δεν είχαμε ποτέ επαρκείς, και λίστες αναμονής διασωληνωμένων για ένα κρεβάτι υπήρχαν και πριν τον κορονοϊό. Γιατί τώρα πέφτουμε απ' τα σύννεφα; Και τι έγινε ένα χρόνο τώρα για να ενισχυθεί αυτό το ταλαίπωρο σύστημα Υγείας; Ακούμε ότι έγιναν τόσες προσλήψεις προσωπικού. Ακούσαμε μάλιστα το καλοκαίρι ότι έγιναν και παραπάνω από αυτές που χρειαζόταν! Αντιθέτως, δεν επαρκούν ούτε για να καλύψουν τις κενές οργανικές θέσεις προ κορονοϊού! Επίσης όσες προσλήψεις έγιναν, επί των πλείστων δεν ήταν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ήταν με ημερομηνία λήξης. Δεν γίνεται έτσι να στελεχώσεις αποτελεσματικά ένα σύστημα Υγείας. Γι' αυτό χρειάζεσαι μόνιμο, εξειδικευμένο και καλά εκπαιδευμένο προσωπικό. Οι προσλήψεις που έγιναν τώρα αποτελούν ημίμετρα, είναι άνθρωποι που ήρθαν άρον άρον να κάνουν μια δουλειά για την οποία δεν είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα. Δεν είναι οι γιατροί και οι νοσηλευτές παιδικά στρατιωτάκια, να τα κουρδίζεις και να λειτουργούν κάτω από οιοδήποτε συνθήκες! Το αποτέλεσμα είναι να χρήζουν συνεχούς εκπαίδευσης και επιτήρησης. Και δεν φταίνε οι ίδιοι, κανείς δεν γεννήθηκε μαθημένος! Και πάνω που θα μάθουν, θα λήξει η σύμβασή τους και θα απολυθούν. Κι άντε ξανά μανά απ' την αρχή...

* * *

Θα αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Την περασμένη άνοιξη έγιναν κάποιες προσλήψεις νοσηλευτών για να καλύψουν θέσεις σε ΜΕΘ Covid. Οι περισσότεροι δεν είχαν εμπειρία σε ΜΕΘ. Ηρθαν, δούλεψαν κάνα μήνα και πάνω που άρχισαν να καταλαβαίνουν τι συμβαίνει γύρω τους, ήρθε η ύφεση της επιδημίας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Κάποιες κλίνες ΜΕΘ έκλεισαν και οι νοσηλευτές αυτοί μεταφέρθηκαν σε άλλα τμήματα, για να καλύψουν άλλες ανάγκες. Κι όταν ξανάνοιξαν οι ΜΕΘ και επέστρεψαν στις θέσεις τους... άντε ξανά μανά από την αρχή... Ακούμε ότι άνοιξαν πόσες νέες Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και τόσες νέες κλίνες στις ήδη υπάρχουσες μονάδες, ότι οι κλίνες συνολικά έχουν διπλασιαστεί! Στην πραγματικότητα, οι νέες κλίνες είναι λίγες, και πάλι δεν επαρκούν να καλύψουν τις πάγιες ανάγκες του πληθυσμού προ Covid. Οι υπόλοιπες είναι κλίνες ΜΑΦ, χειρουργικής ανάνηψης, καρδιολογικών ή παιδιατρικών μονάδων που «μετατράπηκαν» σε ΜΕΘ για να καλυφθούν εσπευσμένα οι αυξανόμενες ανάγκες. Αυτοί οι χώροι θα συνεχίσουν να λειτουργούν σαν ΜΕΘ και μετά την επιδημία; Δεν είναι κατάλληλα διαμορφωμένοι και εξοπλισμένοι χώροι για να λειτουργούν ως ΜΕΘ. Και οι ανάγκες που κάλυπταν πριν, πώς θα καλυφθούν τώρα; Και όλος αυτός ο κόσμος που είχε την ατυχία να αρρωστήσει από κάτι άλλο κι όχι από Covid; Γι' αυτούς ούτε λόγος... Badtiming.

* * *

Οι εργαζόμενοι στο σύστημα Υγείας δεν είμαστε ούτε «ήρωες» που πολεμάνε με αυτοθυσία σε κάποιο πόλεμο, ούτε «θεοί» που αποφασίζουν και διαλέγουν ποιος θα ζήσει και ποιος θα πεθάνει, ούτε «μηχανές» που τους πατάς ένα κουμπί και δουλεύουν οπουδήποτε. Είμαστε άνθρωποι με συγκεκριμένες αντοχές και δυνατότητες, με σκέψεις, ανησυχίες και αδυναμίες. Και είμαστε εργαζόμενοι, με υποχρεώσεις και δικαιώματα, ακριβώς όπως και όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι. Και το βάρος που έχουν ρίξει στις πλάτες μας είναι δυσανάλογο και του αριθμού μας και του ρόλου μας και των «εργαλείων» που έχουμε για να δουλέψουμε. Για να μη δούμε ακόμα χειρότερες μέρες στα νοσοκομεία μας, περισσότερους θανάτους κι ακόμα περισσότερους αβοήθητους ανθρώπους να περιμένουν σε μια ουρά, έστω και τώρα, απαιτούμε άμεση πρόσληψη γιατρών, νοσηλευτών και όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων, σε μόνιμες θέσεις. Απαιτούμε εκπαίδευση και εξοπλισμό. Απαιτούμε επίταξη του ιδιωτικού τομέα και ενσωμάτωσή του στο δημόσιο σύστημα Υγείας. Η Υγεία δεν μπορεί να είναι επιχείρηση, κι ο Covid σίγουρα δεν είναι μια επικερδής επιχείρηση... Να δούμε τι θα λέμε του χρόνου!


Γεωργία ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Πνευμονολόγος - Εντατικολόγος,Επιμελήτρια Β’ ΜΕΘ ΓΝΝΠ

Τώρα και ... «αυτοδιάγνωση»


Τα περιβόητα «self tests», που η κυβέρνηση παρουσιάζει ως βασικό εργαλείο διαχείρισης της πανδημίας στο «τελευταίο μίλι προς την κανονικότητα», όπως λέει, είναι πειστήριο της εγκληματικής πολιτικής που φορτώνει στην «ατομική ευθύνη» ακόμα και τη διάγνωση της νόσου! Στην πραγματικότητα, και με αυτό το μέτρο, το κράτος απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη για ολοκληρωμένο σχεδιασμό της επιδημιολογικής καταγραφής και επίβλεψης.

Με την ίδια ακριβώς λογική αντιμετωπίζει η κυβέρνηση την πανδημία εδώ και έναν χρόνο, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα: Στην ευθύνη του εργαζόμενου φορτώνεται πώς θα προστατευτεί χρησιμοποιώντας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου συνωστίζεται με εκατοντάδες άλλους. Πώς «θα τα φέρει βόλτα» με το αφεντικό του, αν αρρωστήσει ο ίδιος ή αν βρεθεί θετικό το παιδί του. Αλλά και πώς θα γλιτώσει από τον κορονοϊό στον χώρο της δουλειάς, όπου τα μέτρα προστασίας «κοστίζουν» σε χρόνο και χρήμα για τα αφεντικά.

Στην ευθύνη του εκπαιδευτικού και του γονέα μετατοπίστηκε η τηλεκπαίδευση όταν έκλεισαν τα σχολεία, αλλά και η λειτουργία τους όταν άνοιξαν, χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας και με πρωτόκολλα διασποράς, όχι αντιμετώπισης της νόσου.

Στην ευθύνη των υγειονομικών εναπόκειται αν και πώς θα εξασφαλιστεί έστω και μία κλίνη παραπάνω στους ασφυκτικά γεμάτους θαλάμους, αν και πότε θα βρεθεί αναπνευστήρας, ποιους θα περιθάλψουν και ποιους θα ρισκάρουν να αφήσουν στην άκρη, επειδή τα μέσα δεν επαρκούν.

Τώρα στον κατάλογο της «ατομικής ευθύνης» προστίθενται τα «κατ' οίκον τεστ», και μάλιστα σε φάση έξαρσης της πανδημίας στα μεγάλα αστικά κέντρα, με τα νοσοκομεία στο «κόκκινο» και τους υγειονομικούς εξαντλημένους.

Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να πάρει έστω και τώρα μέτρα ουσιαστικής θωράκισης του δημόσιου συστήματος Υγείας και να επιτάξει τον ιδιωτικό τομέα, αντί να κάνει προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών, να ανοίξει και να στελεχώσει νέες ΜΕΘ, αντί να οργανώσει με κρατική ευθύνη την πρόληψη και την ιχνηλάτηση, πετά ξανά την μπάλα στην εξέδρα της «ατομικής ευθύνης» για τον περιορισμό της διασποράς!

Και ταυτόχρονα παρουσιάζει την ...«αυτοδιάγνωση», μαζί με τη συνέχιση των εμβολιασμών, ως το «κλειδί» για την «επανεκκίνηση της οικονομίας» και ειδικά για το άνοιγμα του Τουρισμού, για το οποίο «καίγονται» οι διεθνείς και εγχώριοι μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου, όπως δείχνει και η ταχύτητα με την οποία προωθείται το «εμβολιαστικό πιστοποιητικό», προκειμένου να απαλλάσσονται κράτος και εργοδοσία από άλλα κοστοβόρα μέτρα προστασίας εργαζομένων και τουριστών.

Ερωτήματα όμως και «γκρίζες ζώνες» προκύπτουν και από την ίδια τη διαδικασία της «αυτοδιάγνωσης» με τα «self tests», όπως: Τι θα κάνει ένας εργαζόμενος με τη δουλειά του αν βρεθεί θετικός, μέχρι να γίνει επανέλεγχος σε δομή Υγείας; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για ένα τεστ που δεν έγινε σωστά και έβγαλε «ψευδώς αρνητικό» αποτέλεσμα; Πώς θα εφαρμοστεί η «υποχρεωτικότητα» του τεστ στο σπίτι, η οποία σύμφωνα με την κυβέρνηση θα αφορά την Εκπαίδευση και «ζωτικούς κλάδους της οικονομίας»; Πώς θα εξασφαλιστεί η ορθή συλλογή των στοιχείων, αφού η καταγραφή θα γίνεται «εθελοντικά» από τον χρήστη του ατομικού τεστ;

Αποκαλυπτική είναι όμως και η στάση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος, αφού έδωσε τη ...μάχη των προδιαγραφών του διαγωνισμού για την προμήθεια των self tests, στη συνέχεια εγκαλεί την κυβέρνηση ότι «θα μπορούσε το κράτος να αφήσει τα self tests στην ελεύθερη αγορά και το ίδιο να συνεχίσει να εργάζεται με πιο οργανωμένο τρόπο και με πιο αποτελεσματικά μέσα για τη διαχείριση της πανδημίας»!

Προφανώς ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ότι στην ιχνηλάτηση υπάρχει ούτως ή άλλως χώρος για τον ιδιωτικό τομέα και ότι η σημερινή κατάσταση με τον κορονοϊό προέκυψε επειδή η κυβέρνηση και το κράτος δεν είναι προσηλωμένοι όσο θα έπρεπε στην «αποτελεσματική» διαχείριση της πανδημίας!

Ο λαός δεν πρέπει να αποδεχτεί μια ακόμη ευθύνη στην πλάτη του, την ευθύνη να αναλάβει ο ίδιος το βάρος της διάγνωσης και της ιχνηλάτησης, που το κράτος συστηματικά αποποιείται. Το δίκαιο αίτημα υγειονομικών, σωματείων και άλλων φορέων για δωρεάν, με κρατική ευθύνη, μαζικούς επαναλαμβανόμενους ελέγχους σε δομές Υγείας, σε σχολεία, μεγάλους χώρους δουλειάς, γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό από ποτέ, μετά κι από τις τελευταίες εξελίξεις. 

TOP READ