3 Απρ 2021

Το Κρεμλίνο προειδοποιεί κατά οποιασδήποτε στρατιωτικής ανάμειξης στην Ουκρανία

 


Το Κρεμλίνο προειδοποιεί τη Δύση για οποιασδήποτε στρατιωτική ανάμειξη στην Ουκρανία, ενώ το Κίεβο κατηγορεί τη Μόσχα για κλιμάκωση της επιθετικότητας.

Οποιαδήποτε ανάπτυξη στρατιωτικών δυνάμεων στην Ουκρανία θα οδηγήσει σε αύξηση των εντάσεων κοντά στα σύνορα της Ρωσίας και θα αναγκάσει τη Μόσχα να λάβει έκτακτα μέτρα για την ασφάλειά της, είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ ανεφέροντας ότι «η Ρωσία δεν απειλεί κανέναν και δεν έχει απειλήσει ποτέ κανέναν».

Το ΝΑΤΟ εξέφρασε χθες «την ανησυχία του» για τη μεγάλη ανάπτυξη στρατιωτικών δυνάμεων κοντά στα σύνορα με την Ανατολική Ουκρανία.

Ο Ντ. Πεσκόφ δήλωσε επίσης στους δημοσιογράφους ότι η κατάσταση στη γραμμή επαφής στην Ανατολική Ουκρανία ανάμεσα στις ουκρανικές κυβερνητικές δυνάμεις και τις φιλορωσικές αυτονομιστικές ουκρανικές δυνάμεις είναι επίφοβη και ότι πολλές προκλητικές ενέργειες σημειώνονται εκεί.

Λίγες ώρες μετά την επικοινωνία των υπουργών Εξωτερικών ΗΠΑ και Ουκρανίας, πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική επικοινωνία των υπουργών Άμυνας, Λόιντ Οστιν και Αντριι Ταράν. Ο Αμερικανός υπουργός «καταδίκασε την πρόσφατη κλιμάκωση των επιθετικών και προκλητικών ενεργειών στην Ανατολική Ουκρανία», ανακοίνωσε το Πεντάγωνο.

Οι εχθροπραξίες στην επαρχία του Ντονμπάς, στην Ανατολική Ουκρανία έχουν πολλαπλασιαστεί από το Γενάρη, μετά και την ανάληψη της προεδρίας των ΗΠΑ από τον Τζο Μπάιντεν. Ο Ουκρανικός στρατός επιδίδεται σε πυρά πυροβολικού ενώ οι αυτονομιστές επιτίθενται σε φυλάκια του Ουκρανικού στρατού στη γραμμή αντιπαράθεσης.

Για τον Ντμίτρι Πεσκόφ, αν η σύρραξη απειλεί να αναζωπυρωθεί, αυτό οφείλεται στις «επαναλαμβανόμενες προκλήσεις των στρατιωτικών δυνάμεων της Ουκρανίας».

(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, «Reuters»)

Αδύνατη η απαλλαγή από επιδημικά ξεσπάσματα, όσο θα υπάρχουν ανεμβολίαστες μάζες ανθρώπων οπουδήποτε στη Γη

 

Η Αφρική έχει δηλωμένα μόλις 3 εκατομμύρια κρούσματα COVID-19 από την αρχή της πανδημίας μέχρι σήμερα. Διάφοροι προσπάθησαν να ερμηνεύσουν το φαινόμενο του μικρού αριθμού κρουσμάτων, ως οφειλόμενο στο νεαρό του αφρικανικού πληθυσμού, ή στις γρήγορα εφαρμοσμένες και αυστηρές καραντίνες. Ομως, αναρίθμητες έρευνες που ανέλυσαν δείγματα αίματος κατοίκων της ηπείρου δείχνουν σημαντική υποτίμηση των πραγματικών κρουσμάτων, καθώς μεγάλο ποσοστό εμφανίζεται να διαθέτει αντισώματα ενάντια στον SARS-CoV-2, χωρίς να έχει εμβολιαστεί. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η υποτίμηση του αριθμού των κρουσμάτων αυξάνει τον κίνδυνο ευρείας διάδοσης του ιού, παρεμποδίζει τη διαδικασία εμβολιασμού (μειωμένη αποδοχή του ως μη αναγκαίου) και τελικά απειλεί τον έλεγχο της πανδημίας σε παγκόσμια κλίμακα. Οπουδήποτε ο ιός κυκλοφορεί, ειδικά σε περιοχές με μικρή πρόσβαση σε εμβόλια, νέες μεταλλάξεις είναι πιθανό να εμφανιστούν. Μία από τις πιο ανθεκτικές στα αντισώματα μεταλλάξεις, που έχουν εμφανιστεί μέχρι σήμερα, είναι ως γνωστόν η νοτιοαφρικανική. Στη Νότια Αφρική υπάρχει ο μεγαλύτερος αριθμός καταγεγραμμένων κρουσμάτων, αλλά οι υπεύθυνοι για τη δημόσια υγεία στη χώρα θεωρούν ότι ο αριθμός αυτός είναι μόλις το ένα δέκατο του πραγματικού.

«Αν τον αφήσεις να συνεχίσει να διαδίδεται, θα συνεχίσει να εξελίσσεται», προειδοποιεί ο Ρίτσαρντ Λεσέλς, επιδημιολόγος και μέλος της ομάδας που αναγνώρισε πρώτη την επικίνδυνη μετάλλαξη του κορονοϊού στη Νότια Αφρική. Ο Λεσέλς τονίζει ότι το πρόβλημα δεν είναι η Αφρική, νέες παραλλαγές του ιού εμφανίζονται παντού. Το πρόβλημα είναι η πρόσβαση στα εμβόλια. «Είναι σαφές», λέει, «ότι αν αφήσουμε την Αφρική πίσω στο εμβολιαστικό μέτωπο, τότε υπάρχει ξεκάθαρα κίνδυνος να γίνει πιο δύσκολος ο περιορισμός της μετάδοσης». Στο Σουδάν, η επιδημιολόγος Μεϊσούν Νταχάμπ υπολόγισε ότι μόλις το 2% των θανάτων, που οφείλονται στην COVID, αποδίδονται στη νόσο αυτή στις σχετικές στατιστικές.

Ασφάλεια


Οπως επισήμανε ο γενικός διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, Τέντρος Αντανόμ, οι πλούσιες χώρες στις οποίες αντιστοιχεί το 16% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχουν αγοράσει το 60% της προβλεπόμενης παραγωγής εμβολίων, σε μια κούρσα απόκτησης της ανοσίας της αγέλης. Στόχος τους να αποκτήσουν πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό με τους άλλους ιμπεριαλιστές. Αν σήμερα οι λαοί αυτών των λεγόμενων «πλούσιων» χωρών αγωνιούν για τη δική τους πρόσβαση στα εμβόλια, καταλαβαίνει κανείς σε τι κατάσταση βρίσκονται οι λαοί των αφρικανικών χωρών, όπου δεν έχουν εμβολιαστεί παρά μόνο λίγοι υγειονομικοί και οι υπόλοιποι αποκτούν την ανοσία αρρωσταίνοντας και αρκετοί απ' αυτούς πεθαίνοντας. Η αιτία για την έλλειψη εμβολίων στην ΕΕ, αλλά και στην Ουγκάντα είναι η ίδια: Ο καπιταλισμός, η δυνατότητα των μονοπωλίων να παράγουν ό,τι θέλουν, όποτε θέλουν, στην ποσότητα που θέλουν, ώστε να εξασφαλίσουν το μέγιστο κέρδος, ακόμη κι όταν η παραγωγή τους είναι προπληρωμένη. Πολύ περισσότερο δεν δίνουν δεκάρα, όταν δεν είναι προπληρωμένη... Τα πράγματα θα ήταν εντελώς διαφορετικά, αν η παραγωγή σε μια χώρα και ακόμη καλύτερα σε κάθε χώρα ήταν οργανωμένη με κριτήριο την κάλυψη των αναγκών των ανθρώπων, όχι άναρχα με βάση τα συμφέροντα των κεφαλαιοκρατών, αλλά με κεντρικό επιστημονικά οργανωμένο σχεδιασμό, πρόβλεψη, προετοιμασία, αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων για την ανταπόκριση σε έκτακτες ανάγκες και καταστάσεις.

Χωρίς παράλληλο παγκόσμιο εμβολιασμό, η COVID θα συνεχίσει να διαδίδεται και να εξελίσσεται. Ο Νγκόι Νσένγκα, υπεύθυνος του ΠΟΥ για την Αφρική, λέει ότι οι αφρικανικές χώρες έχουν μεγάλο δρόμο μπροστά τους και τονίζει ότι αν αυτό ισχύει για την ήπειρο, τότε μπορεί να ισχύει εξίσου και για τον υπόλοιπο κόσμο. «Αν ένας τόπος, μια χώρα δεν είναι ασφαλής στον κόσμο, καμία χώρα δεν θα είναι ασφαλής».

Παιδιά

Εκτός από τους κατοίκους της Αφρικής και χωρών σε άλλα μέρη του κόσμου, υπάρχει ένα σημαντικό κομμάτι του παγκόσμιου πληθυσμού, που δεν θα μπορούσε να εμβολιαστεί, ακόμη κι αν υπήρχαν διαθέσιμα εμβόλια. Πρόκειται, βέβαια, για τα παιδιά, για τα οποία δεν υπάρχουν ακόμη εγκεκριμένα ασφαλή εμβόλια. Με δεδομένο ότι συγκριτικά με ανθρώπους μεγαλύτερων ηλικιών τα παιδιά δεν κινδυνεύουν τόσο από τις επιπλοκές της COVID, η ανάγκη για παιδιατρικό εμβόλιο, ίσως δεν φαίνεται πιεστική. Αλλά οι επιστήμονες τονίζουν πως η πανδημία ίσως δεν ελεγχθεί ποτέ πλήρως, μέχρι να εμβολιαστούν και τα παιδιά. Εμβολιάζοντας μόνο τους ενήλικες, αφήνουμε ευάλωτο «έναν τεράστιο, ανοσολογικά αφελή πληθυσμό», λέει ο παιδίατρος Τζέιμς Κόνγουεϊ, του πανεπιστημίου του Γουισκόνσιν. Χωρίς παιδιατρικό εμβόλιο, «η ασθένεια, ακόμη κι αν τα παιδιά μας δεν αρρωσταίνουν βαριά απ' αυτήν, θα συνεχίσει να υπάρχει και να κυκλοφορεί τακτικά».

Σε έρευνα που δημοσίευσε πρόσφατα το αμερικανικό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου των Ασθενειών, αν και οι καταγεγραμμένες περιπτώσεις COVID σε νέους μικρότερους των 18 ετών στην Πολιτεία του Μισισίπι, την περίοδο Μάη - Σεπτέμβρη 2020 ήταν μόλις 9.000, αντισώματα ενάντια στον κορονοϊό ανιχνεύτηκαν σε 114.000, πράγμα που σημαίνει ότι ο SARS-CoV-2 μόλυνε 13 φορές περισσότερα παιδιά και εφήβους απ' ό,τι φαίνεται στα «χαρτιά». Οι άνθρωποι ηλικίας μικρότερης των 18 ετών αποτελούν το 25% του πληθυσμού των ΗΠΑ και αν εξαρχής ένα τόσο μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού δεν μπορεί να εμβολιαστεί, τότε δύσκολα θα επιτευχθεί η ανοσία της αγέλης. Στη χώρα αυτή, έχουν νοσηλευτεί 13.500 παιδιά, από τα οποία 268 έχουν πεθάνει. Η αρρώστια για προφανείς λόγους, που σχετίζονται με το βιοτικό επίπεδο, τις διακρίσεις κ.ο.κ. έπληξε 5 φορές περισσότερα μαύρα παιδιά και 8 φορές περισσότερα ισπανόφωνα, συγκριτικά με τα λευκά. Περίπου 2.600 παιδιά και έφηβοι ανέπτυξαν έως τώρα το φλεγμονικό σύνδρομο MIS-C, βδομάδες μετά το τέλος της ασθένειάς τους και 33 πέθαναν απ' αυτό. Και μ' αυτήν την έννοια, ένα εμβόλιο για τα παιδιά είναι απαραίτητο.

Ηδη πάντως, η «Pfizer» ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε δοκιμές σε παιδιά 12 - 15 ετών και το εμβόλιό της αποδείχτηκε ασφαλές, ενώ το ίδιο θετικό ήταν το αποτέλεσμα για το εμβόλιο της «Moderna» σε δοκιμές με παιδιά ηλικίας 12 - 17 ετών. Και οι δύο εταιρείες άρχισαν μέσα στον Μάρτη δοκιμές και στην ηλικιακή κατηγορία 6 - 11 ετών. Και άλλες εταιρείες έχουν ανακοινώσει σχέδια δοκιμής του εμβολίου τους σε εφήβους και μικρά παιδιά.

Προνοητικοί μαχητές

Μελέτες που εξέτασαν δείγματα αίματος ανθρώπων που νόσησαν από COVID, αλλά και ανθρώπων που εμβολιάστηκαν για τον κορονοϊό, δίνουν ελπίδες ότι το ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου εξελίσσεται από μόνο του, ώστε να είναι σε θέση στο μέλλον να αντιμετωπίσει καλύτερα τις παραλλαγές του κορονοϊού (και κάθε ιού) από τον οποίο έχει μολυνθεί ο οργανισμός. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι μερικά από τα κύτταρα του ανοσοποιητικού που «θυμούνται» προηγούμενες μολύνσεις και αντιδρούν σε περίπτωση επανεμφάνισής τους, μπορούν να μεταλλάσσονται, ώστε να αντιμετωπίζουν πιθανές μεταλλάξεις του παθογόνου. Η μείωση των αντισωμάτων, που είναι αναμενόμενη στο πέρασμα του χρόνου, δεν εμπόδισε το ανοσοποιητικό να αντιμετωπίσει τον παραλλαγμένο εισβολέα. Με άλλα λόγια, φαίνεται σαν το ανθρώπινο ανοσοποιητικό σύστημα να εξελίχθηκε, ώστε να αντιμετωπίζει τις αναμενόμενες μεταλλάξεις των ιών.

Το φαινόμενο εξηγείται από μια διαδικασία, που αποκαλείται «σωματική υπερμετάλλαξη» και είναι ο λόγος που στο σώμα ενός ανθρώπου υπάρχουν περίπου ένα πεντάκις εκατομμύριο διαφορετικά αντισώματα, όταν το ανθρώπινο γονιδίωμα περιέχει μόνο 20.000 γονίδια. Για μήνες και χρόνια μετά από μια μόλυνση, τα γονίδια των μνημονικών κυττάρων Β του ανοσοποιητικού, που διαβιούν στους λεμφαδένες, αποκτούν μεταλλάξεις. Αυτές οι μεταλλάξεις διαμορφώνουν ελαφρώς διαφορετικά τα αντισώματα τα οποία παράγουν. Τα μη μεταλλαγμένα κύτταρα Β συνεχίζουν να είναι οι καλύτεροι υπερασπιστές σε τυχόν επανεμφάνιση του αρχικού παθογόνου, αλλά τα μεταλλαγμένα συνεχίζουν να διατηρούνται από τον οργανισμό και έχουν αυξημένη πιθανότητα να παράγουν αντισώματα, που θα δεσμεύουν καλύτερα τις ακίδες πρόσδεσης μιας μεταλλαγμένης εκδοχής του ίδιου ιού. Σύμφωνα με μια από τις μελέτες, μεταλλαγμένα κύτταρα Β αρχίζουν να εμφανίζονται ήδη τρεις μήνες μετά την αρχική μόλυνση. Εκείνο που δεν είναι σαφές ακόμη είναι αν η ποσότητα των αντισωμάτων, που παράγουν τα μεταλλαγμένα κύτταρα Β, είναι επαρκής για να αποφευχθεί η νόσηση. Οι επιστήμονες θεωρούν πιθανό να είναι επαρκής τουλάχιστον όσο χρειάζεται, ώστε η νόσηση να μην είναι βαριά ή θανατηφόρα.


Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣ
Πηγή: «Scientific American»

2 Απρ 2021

Ρόμπα ο «σερίφης»!


 Ο Μένιος Φουρθιώτης χάνει τους αστυνομικούς που… “δεν είχε” (!) με
εντολή του «σερίφη» Χρυσοχοΐδη προς τον αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ, τον κ.Καραμαλάκη, που πριν από μια βδομάδα δήλωνε ότι δεν υπάρχουν αποσπασμένοι αστυνομικοί στην υπηρεσία του Φουρθιώτη, αλλά μετά την αποκάλυψη και αυτού του ψεύδους (τι πρωτότυπο!) και ο Χρυσοχοίδης και ο Καραμαλάκης,  παραμένουν στις θέσεις τους…

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει το news247.gr το νέο ξεφτιλίκι έχει ως εξής:

 

“…ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ζήτησε από τον Αρχηγό της Αστυνομίας να κοιτάξει τις καταγγελίες για Φουρθιώτη και να πάρει μέτρα. Με εντολή Αρχηγού ζητήθηκε από την αρμόδια επιτροπή να επανεξετάσει τα αντικειμενικά κριτήρια για την φύλαξη του συγκεκριμένου ατόμου και εφόσον δεν κρίνεται απαραίτητη να αρθεί. Αυτό προέκυψε και δόθηκε εντολή να παύσει η φύλαξή του στην οικία του και να αρθεί η φρουρά τεσσάρων αστυνομικών που του είχε παραχωρηθεί. Πρόσθετα θα επιστραφούν και δύο υπηρεσιακά οχήματα που έπαιρνε εναλλάξ ανάλογα με τις μηχανικές βλάβες, που ήταν ένα Skoda και ένα παλιό κατεσχεμένο BMW που εμφάνιζε διαρκώς βλάβες. Μάλιστα, την περασμένη Τρίτη επειδή εμφάνισε βλάβη το BMW το επέστρεψε και πήρε το Skoda για την συνοδεία του, ενώ θωρακισμένο είναι μόνο το δικό του ιδιωτικό αυτοκίνητο.

Να υπενθυμίσουμε οτι ήταν η ίδια η Αστυνομία που εδώ και μια βδομάδα διέψευδε το θέμα της παροχής αστυνομικής φύλαξης στον Φουρθιώτη, όταν η υπόθεση δημοσιεύθηκε σε ιστοσελίδες ενώ υπήρξαν και καταγγελίες του αντιδημάρχου Ραφήνας. Προσθέτοντας ένα ακόμα ψέμα, η ΕΛ.ΑΣ στις 24 Μάρτη ισχυρίστηκε: 

«Σχετικά με δημοσιεύματα στο διαδίκτυο περί φύλαξης δημοσιογράφων, ενημερώνουμε ότι δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα» (η ανακοίνωση εδώ

Όλο αυτό, «σερίφη», περιγράφεται με μια λέξη: Ρόμπα!

Υ.Γ 1: Για εκείνους που αναρωτιούνται ποιος είναι ο κύριος Μένιος
Φουρθιώτης ας αναζητήσουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Θα έχει ενδιαφέρον. 

Υ.Γ2: Και κάτι ακόμα, «σερίφη»: 160 μέρες ασύλληπτος ο ναζί Παππάς.

ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ 

Αναρτήθηκε απο  

Δ.Κουτσούμπας: “Κλείσατε τον κόσμο 5 μήνες σπίτι του! Τα παιδιά κουτουλάνε πίσω απ’ τις οθόνες…”

 


Η σημερινή ομιλία του Κουτσούμπα στη Βουλή εστίασε στο μέγα ζήτημα της πανδημίας και το Ταμείο Ανάκαμψης. Ξεκίνησε όμως με μια αναφορά στην Παγκόσμια Μέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Στη συνέχεια στηλίτευσε τις μακάβριες, ανούσιες συγκρίσεις που κάνει η κυβέρνηση με άλλες χώρες, για να δείξει την επιτυχία της στη διαχείριση της πανδημίας: Κόψτε αυτές τις συγκρίσεις. Το μόνο που προσφέρουν ίσως, είναι να συντηρούν μια ανούσια δικομματική αντιπαράθεση. Και τόνισε πως η διαχείριση έχει αποτύχει σε όλες τις χώρες της ΕΕ, είτε με νεοφιλελεύθερες είτε με “προοδευτικές” κυβερνήσεις, που διαπράττουν τα ίδια εγκλήματα σε βάρος των λαών τους.

Και συνέχισε στηλιτεύοντας τις ευθύνες της κυβέρνησης.

Κλείσατε τον κόσμο 5 μήνες στα σπίτια του. Τα παιδιά κουτουλάνε πίσω από τις οθόνες. Σχολεία, πανεπιστήμια, ΙΕΚ, Επαγγελματικές σχολές όλα κλειστά. Κλείσατε την πλειοψηφία των φτωχών επαγγελματιών ενώ όλες οι βιομηχανικές ζώνες δουλεύουν στο φουλ. Κλείσατε πάρκα, χώρους άθλησης, πολιτισμού, κάθε δραστηριότητα που θα μπορούσε με μέτρα ασφαλείας, να σπάσει λίγο την δύσκολη κατάσταση που περνάμε όλοι μας. Στέλνατε ακόμα κι αστυνομικούς να ξυλοφορτώνουν άδικα συνανθρώπους μας στο όνομα δήθεν της πανδημίας!

Σημείωσε πως ο κόσμος που πειθαρχούσε στα μέτρα του, κι ας έβλεπε πως δεν είναι τόσο έξυπνα, βγαίνει από τα ρούχα του, γιατί η κυβέρνηση δεν πήρε κανέναν ουσιαστικό μέτρο στις βασικές πηγές διασποράς.

Στους μεγάλους εργασιακούς χώρους εφαρμόζεται η ανοσία της αγέλης! Τα λεωφορεία έχουν γίνει κορωνολεωφορεία, το μετρό κορωνομετρό. Δεν υπάρχει αποτελεσματική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Τώρα προτείνετε την αυτοδιάγνωση, πάλι στα πλαίσια της περιβόητης ατομικής ευθύνης. Έλεος!

Υπογράμμισε πως η κυβέρνηση ετοιμάζει το άνοιγμα του τουρισμού με “πρωτόκολλα-λάστιχο”. Και ότι ο μαζικός εμβολιασμός έχει σκοντάψει με δική της ευθύνη, στις δεσμεύσεις της ΕΕ, τα παζάρια και τους ανταγωνισμούς. Με αυτό το δεδομένο, είναι μονόδρομος η θωράκιση της δημόσιας υγείας και η επίταξη του ιδιωτικού τομέα.

Ένα χρόνο πριν, το αίτημα για την επίταξη του ιδιωτικού τομέα, σε ορισμένους μπορεί να ακούγονταν υπερβολικό… Σήμερα, πολλοί είναι αυτοί που το θεωρούν επιβεβλημένο, γιατί τώρα το κρίσιμο είναι να σωθούν ανθρώπινες ζωές. “Αστεία πράγματα τα όσα ακούγονται για επιτάξεις χωρίς αποζημίωση”, λέει ο υπουργός υγείας! Μόνο που εμείς όταν μιλάμε για την ανάγκη να σωθούν ανθρώπινες ζωές δεν αστειευόμαστε κύριοι.

Συνέχισε θέτοντας καίρια ερωτήματα για τα περιστατικά που μένουν χωρίς περίθαλψη από τα δημόσια νοσοκομεία, που μετατρέπονται σε νοσοκομεία μιας νόσου, αποκαλύπτοντας την απάτη του “Εθνκού Συστήματος”, σημείωσε τα χάλια της Πρωτοβάθμιας Υγείας και αναρωτήθηκε:

Πού θα φτάσουμε; Να ξαναδούμε αρρώστιες που είχαν εξαλειφτεί, να φουντώνουν πάλι τον 21ο αιώνα;

Και απάντησε στο κλασικό επιχείρημα της κυβέρνησης, που προσπαθεί να στοχοποιήσει τις συγκεντρώσεις.

Η καραμέλα με τις συγκεντρώσεις που δήθεν ευθύνονται για την αύξηση των κρουσμάτων, έλιωσε πια. Ανακαλύψατε τώρα τα αυξημένα κρούσματα στη Ν.Σμύρνη, για να ενοχοποιήσετε τους χιλιάδες που διαδήλωσαν ενάντια στην κλιμάκωση της κρατικής καταστολής. Για πείτε μας… άλλες περιοχές όπως η Δυτ. Αττική ή ο Πειραιάς που βράζουν από κορονοϊό, ποιος φταίει; Γιατί από όσο ξέρουμε εκεί δεν έγιναν τίποτα μεγάλες συγκεντρώσεις! Εκεί το κράτος σας δεν έχει πάρει κανένα μέτρο προστασίας στους μεγάλους χώρους δουλειάς, στα εργοστάσια.

Μιλώντας για το ταμείο ανάκαμψης της ΕΕ και το σχέδιο “Ελλάδα 2.0” είπε πως δεν είναι λεφτόδεντρο, ούτε φιλόπτωχο παγκάρι αλλά νέα αλυσίδα για τους λαούς της Ευρώπης. που θυμίζει τη διαδικασία των μνημονίων.

Σας θυμίζει κάτι η διαδικασία κύριοι της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΙΝΑΛ, του ΜΕΡΑ; Γιατί στον λαό του θυμίζει: Του θυμίζει Μνημόνια… Για αυτό καλύτερα να το πείτε “Μνημόνιο 5.0″

Στο κλείσιμο, είπε πως η κυβέρνηση ψάχνει για συναινέσεις και ξέρει πού θα τους βρει.

Πρόθυμους για “μορατόριουμ” θα βρει στην αξιωματική αντιπολίτευση, το πρότεινε ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ, το απέδειξε ο κ Τσίπρας με όσα είπε εδώ, και στα κόμματα που χαιρέτησαν το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο εργατικό-λαϊκό κίνημα θα βρει «κλειστές πόρτες». Ο λαός όντως έχει ανάγκη από ρήξη. Ρήξη με την στρατηγική του μεγάλου κεφαλαίου. Ρήξη πρώτα και κύρια με τη στρατηγική της ΕΕ, της άρχουσας τάξης και των πολιτικών κομμάτων που τους υπηρετούν.

Ακολουθεί το βίντεο με την ομιλία του Δ. Κουτσούμπα

Αύξηση κερδών 246%!!!


«Ανοδικά κινήθηκαν τα συνολικά έσοδα των επιχειρήσεων παροχής ιδιωτικών υπηρεσιών Υγείας στην Ελλάδα την περίοδο 2016 - 2019», είναι το συμπέρασμα μεγάλης κλαδικής μελέτης που δημοσιεύτηκε το 2020, επιβεβαιώνοντας ότι ο ιδιωτικός τομέας Υγείας αποτελεί χρυσωρυχείο κερδών για τις επενδύσεις μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και στη χώρα μας. «Ακτινογραφώντας» τον κλάδο, η έκθεση αναφέρει ότι οι κλινικές αποσπούν το 60% περίπου της συνολικής αγοράς ιδιωτικών υπηρεσιών Υγείας, με τα μεγάλα μαιευτήρια να ακολουθούν (15%), ενώ το υπόλοιπο 25% διαμοιράζεται σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, κέντρα αιμοκάθαρσης και άλλες υπηρεσίες. Ειδικότερα στην κατηγορία των κλινικών, οι γενικές κλινικές αποτελούν το 84%, οι νευροψυχιατρικές και οι κλινικές αποκατάστασης μοιράζονται το 11% και το υπόλοιπο 5% αφορά υπηρεσίες άλλων κατηγοριών. Στη χώρα μας επομένως υπάρχει ένας ιδιαίτερα ανεπτυγμένος ιδιωτικός τομέας Υγείας, με έμφαση στην παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και τον ανάλογο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό.

* * *

Ως προς τα οικονομικά μεγέθη, τα συνολικά έσοδα των γενικών κλινικών αυξήθηκαν κατά 7,2% την περίοδο 2018 - 2019, με αύξηση και της κερδοφορίας τους. Αλλά και τα διαγνωστικά κέντρα, τα κέντρα αιμοκάθαρσης και άλλα, παρουσίασαν την ίδια περίοδο αυξημένα έσοδα κατά 10,6%. Μια ματιά στα «πλεονεκτήματα» και τα «μειονεκτήματα» του κλάδου που εντοπίζει η μελέτη, είναι αποκαλυπτική για το πού στηρίζουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία τους οι μεγάλες ιδιωτικές κλινικές, πέρα από τις άθλιες εργασιακές σχέσεις και τους χιλιάδες κακοπληρωμένους εργαζόμενους που απασχολούν. Στα «δυνατά σημεία του κλάδου» περιλαμβάνονται λοιπόν «η δραστηριοποίηση μεγάλων και καλά οργανωμένων επιχειρηματικών ομίλων με μακρά εμπειρία, η τάση της σταδιακής γήρανσης του πληθυσμού (...) οι χρόνιες αδυναμίες του δημόσιου συστήματος Υγείας». Αντίστροφα, στα «αδύνατα σημεία» εντάσσεται «το σχετικά αυστηρό θεσμικό πλαίσιο σε σχέση με την ίδρυση νέων ιατρικών μονάδων», δηλαδή τα όποια εμπόδια παραμένουν στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης και τα οποία αναλαμβάνουν να εκμηδενίσουν η μια μετά την άλλη οι κυβερνήσεις.

* * *

Με άλλα λόγια, η αντιμετώπιση της υγείας του λαού ως «κόστους» για την εργοδοσία και το κράτος της και η πολιτική της εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης απ' όλες τις κυβερνήσεις, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, οδηγούν σε περικοπές κρατικών δαπανών και υποχρηματοδότηση του δημόσιου συστήματος Υγείας, από τη μια, και σε βάθεμα της λειτουργίας του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, από την άλλη, την ώρα μάλιστα που οι ανάγκες μεγαλώνουν, ειδικά για τις μεγαλύτερες ηλικίες. Πάνω σ' αυτό το έδαφος επεκτείνεται και ο ιδιωτικός τομέας Υγείας, με τις δαπάνες των ασφαλιστικών ταμείων (πέρα από τις απευθείας πληρωμές των ασθενών) να στηρίζουν την κερδοφορία του. Γι' αυτό, άλλωστε, ένας από τους «κινδύνους» που διαπιστώνει η μελέτη για το μέλλον, είναι «τα προβλήματα ρευστότητας του Δημοσίου». Θυμίζουμε επίσης ότι στην Ελλάδα, το 35% περίπου των συνολικών δαπανών Υγείας αφορά ιδιωτικές δαπάνες, που δείχνει το μέγεθος της αφαίμαξης που υφίσταται ο λαός για την υγεία του, πέρα από τις εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία. Επιβεβαιώνεται δηλαδή ότι από τη συνύπαρξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα βγαίνει «μονά - ζυγά» χαμένος.

* * *

Για την κερδοφορία του ιδιωτικού τομέα Υγείας ενδεικτικά είναι τα στοιχεία και μιας άλλης έρευνας, για τα οικονομικά αποτελέσματα 31 από τις πιο σημαντικές επιχειρήσεις του κλάδου το 2019. Σύμφωνα με αυτά, ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 6,9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και προσέγγισε τα 874 εκατ. ευρώ. Οι 31 αυτές επιχειρήσεις αύξησαν μάλιστα την κερδοφορία τους στα 43,6 εκατ. ευρώ (!) από 12,6 εκατ. ευρώ το 2018, και σε ποσοστό 246%!!! Να σημειωθεί ότι ανάμεσα σε αυτές τις επιχειρήσεις βρίσκονται και οι μεγαλύτερες της Αττικής. Αυτές δηλαδή που τα σωματεία των υγειονομικών, συνδικάτα εργαζομένων και φορείς του κινήματος απαιτούν εδώ και έναν χρόνο να επιταχθούν χωρίς καμιά αποζημίωση για να σωθούν ζωές, αλλά η κυβέρνηση τους αγνοεί προκλητικά και συκοφαντεί τις διεκδικήσεις τους, κλιμακώνοντας την εγκληματική πολιτική, η οποία αφήνει το λαό απροστάτευτο από την πανδημία, για να μην πειράξει ούτε τρίχα από τα κέρδη των κλινικαρχών...

«Κανονικότητα» και λουκέτα


Εφιαλτική είναι η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν και ακόμα χειρότερη αυτή που θα βρουν μπροστά τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι και μικροί ΕΒΕ, με την περιβόητη «επιστροφή στην κανονικότητα» που προπαγανδίζουν η κυβέρνηση και τα αστικά επιτελεία.

Τα αδιέξοδα της «επόμενης μέρας» για εκείνους που περιμένουν να ζήσουν από το μικρομάγαζό τους, φαντάζουν όλο και πιο ανυπέρβλητα, αποτελώντας την άλλη όψη της «ανυπομονησίας» των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων για την είσπραξη των πακέτων στήριξης από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ.

Τα σενάρια είναι άλλωστε αποκαλυπτικά για το ποιος βλέπει «φως στο τούνελ» και ποιος εξακολουθεί να βλέπει βαθύ σκοτάδι. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη (ΓΣΕΒΕΕ - Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας), μέχρι το τέλος του χρόνου, υπολογίζοντας ότι τα μέτρα συγκράτησης της ανεργίας θα αρχίσουν σταδιακά να αποσύρονται ή να εφαρμόζονται πιο «στοχευμένα» σε «δυναμικούς κλάδους» και «βιώσιμες» επιχειρήσεις, η ανεργία μπορεί να κυμανθεί από 18,9% (το καλύτερο σενάριο) μέχρι 29,3% (!), ανάλογα με τον αριθμό των επιχειρήσεων που θα βάλουν λουκέτο, ο οποίος υπολογίζεται και αυτός σε δεκάδες χιλιάδες.

Τι φταίει όμως για αυτή την ανασφάλεια και τη διεύρυνση του τμήματος των βιοπαλαιστών ΕΒΕ που ζουν με το άγχος του «λουκέτου»; Μπορεί η κυβέρνηση να δείχνει ως «αιτία» την πανδημία, για να ξεπλύνει τη διαχρονική αντιλαϊκή πολιτική, όμως οι φτωχοί αυτοαπασχολούμενοι δεν αναμετρούνται για πρώτη φορά με το εξανεμισμένο εισόδημα.

Τα λουκέτα στα μικρομάγαζα, το σφίξιμο της θηλιάς από το κράτος, τις τράπεζες και τους μονοπωλιακούς ομίλους είναι αποτέλεσμα του «ιού», της «θωράκισης της ανταγωνιστικότητας», που αποτελεί «ευαγγέλιο» για όλες τις αστικές πολιτικές δυνάμεις.

Με την κρίση της καπιταλιστικής οικονομίας να είναι σε πλήρη εξέλιξη, με καταλύτη την πανδημία και τον ανταγωνισμό να οξύνεται, τα «όρια» των έτσι κι αλλιώς ανεπαρκών κυβερνητικών «μέτρων στήριξης» σύντομα θα αποδειχθούν πολύ στενά για τη μεγάλη μάζα αυτοαπασχολούμενων.

Γι' αυτό όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται ότι όπως δεν αποτελεί η πανδημία την πηγή της κακοδαιμονίας τους, έτσι δεν θα εξαφανιστούν και τα δεινά τους αν αντιμετωπιστεί ο ιός. Αντίθετα, μπορεί και να πολλαπλασιαστούν, όταν για παράδειγμα αποσυρθούν οι μέχρι τώρα αναστολές των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων. Τα νέα χρέη που συσσωρεύτηκαν θα προστεθούν στα παλιά, οδηγώντας τη μεγάλη πλειοψηφία σε χρόνια ομηρία, ή και στο άμεσο ενδεχόμενο ενός νέου γύρου κατασχέσεων και πλειστηριασμών.

Και βέβαια, οι μικροί ΕΒΕ δεν πρέπει να ξεχνούν ότι το μαρτύριο της σταγόνας που ζουν εδώ κι ένα χρόνο, τα «άνοιξε - κλείσε», το εμπόρευμα που καταστράφηκε ή έμεινε στοκαρισμένο, η μείωση του εισοδήματος είναι κι αυτά αποτέλεσμα της κυβερνητικής διαχείρισης της πανδημίας, ενώ οι ίδιοι και οι οικογένειές τους, όπως και όλος ο λαός, παραμένουν εκτεθειμένοι στον ιό, εξαιτίας της κατάστασης στο δημόσιο σύστημα Υγείας, της έλλειψης μέτρων προστασίας σε μεγάλους χώρους δουλειάς, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και σχολεία.

Οσο λοιπόν κι αν προσπαθεί σήμερα η κυβέρνηση να το παίξει «σωτήρας» των βιοπαλαιστών ΕΒΕ, οι ευθύνες της βγάζουν μάτι. Κάνοντας «ταμείο» οι αυτοαπασχολούμενοι έχουν από τη μία την παράταση της ανασφάλειάς τους, τα μισοδανεικά των «επιστρεπτέων προκαταβολών» και, από την άλλη, την άρνηση της κυβέρνησης να στηρίξει ουσιαστικά το εισόδημά τους, παίρνοντας ουσιαστικά και μακροπρόθεσμα μέτρα, όπως μείωση της φορολογίας, διαγραφές χρεών, αφορολόγητο όριο κ.λπ.

Σε κάθε περίπτωση, μπροστά τους είναι ο ανταγωνισμός με τα μεγαθήρια της αγοράς, που απολαμβάνουν τον πακτωλό των δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επενδυτικά τους σχέδια από όλες τις κυβερνήσεις, το κράτος και η ΕΕ, επομένως μια ναρκοθετημένη πορεία, που αντικειμενικά οδηγεί στην επιδείνωση των συνθηκών ζωής και εργασίας για τους αυτοαπασχολούμενους.

Κανένα συγχωροχάρτι λοιπόν. Οι προχτεσινές αγωνιστικές πρωτοβουλίες των αυτοαπασχολούμενων στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις, το πλαίσιο πάλης που αγκαλιάστηκε από πλήθος συνδικαλιστικών οργανώσεων φανερώνουν νέες δυνατότητες για την οργάνωση της πάλης. Οσο τα μονοπώλια και οι κυβερνήσεις τους κλιμακώνουν την επίθεση στα εργατικά - λαϊκά στρώματα, τόσο πρέπει να δυναμώνει η συμμαχία των αυτοαπασχολούμενων με την εργατική τάξη, για να περάσουν στην αντεπίθεση, διεκδικώντας την ικανοποίηση όλων των σύγχρονων αναγκών τους.

1 Απρ 2021

ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ : Το φαρμακο κατα του ΙΟΥ !!

 


 


Μία είναι η βασική πηγή των εκρήξεων της πανδημίας: Οι διαδηλώσεις! Οι άπιστοι να ρωτήσουν τον κ. κυβερνητικό εκπρόσωπο και τον ΣΚΑΪ.
Αν είχαμε και το… Κολάμπια θα το επιβεβαίωνε!
Έχουμε όμως το Harvard και το «Forbes» που κάνουν… αριστερή προπαγάνδα!
Μελέτη που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Harvard μεταξύ άλλων σημειώνεται: «Το ποσοστό της μετάδοσης του ιού ανάμεσα σε διαδηλωτές είναι εντυπωσιακά μικρό: Μόλις 2,5%». Σε άλλη έρευνα (περιοδικό «Forbes») καταγράφεται ποσοστό μετάδοσης κάτω από 1,5% σε πόλεις των ΗΠΑ όπου έγιναν μαζικές διαδηλώσεις»!
Το Harvard μάλιστα κομμουνιστοφέρνει γράφοντας κατά γράμμα την θέση του… Κουτσούμπα, ότι «οι συγκεντρώσεις σε εξωτερικούς χώρους με πειθαρχημένη κοινωνική αποστασιοποίηση έχει πολύ χαμηλότερους κινδύνους»!
Πιο άπιστος πεθαίνεις!😄😄😄
*Η είδηση από τον Ριζοσπάστη, 31/3/2021

Στέργιος Βασιλείου





-Ποιο "ηθικό πλεονέκτημα", ρε αγύρτες;

 


[...]

Σήμερα, όμως, θέλουμε ν’ αναφερθούμε σε μια άλλη «μονομαχία», η οποία ξεκίνησε ως συναρπαστικό θέαμα, όμως στη συνέχεια εξαφανίστηκε σαν αποτυχημένο σίριαλ. Μιλάμε για την υπόθεση Folli Follie, που για μια περίοδο έμοιαζε με την πανδημία (ερχόταν στο προσκήνιο κατά κύματα), στη συνέχεια όμως εξαφανίστηκε, λες και αναπτύχθηκε ξεφνικά… ανοσία της αγέλης.

Οι νεοδημοκράτες αποφάνθηκαν ότι δεν υπήρχαν επαρκή στοιχεία και την έβαλαν στο αρχείο. Προς μεγάλη ανακούφιση του Μάκη Μπαλαούρα (τέως βουλευτή πλέον), που ήταν ο μοναδικός που είχε απομείνει ως εμπλεκόμενος, αφότου ο υπεύθυνος ασφαλείας των Κουτσολιούτσων «διευκρίνισε» ότι Φλαμπουράρη, Αραχωβίτη κ.ά. δεν τους είχε συναντήσει ποτέ. Οι νεοδημοκράτες αποφάσισαν ότι δεν τους συνέφερε ν’ ανοίξουν μια ποινική διαδικασία με μοναδικό ύποπτο έναν πρώην βουλευτή, που δεν άσκησε ποτέ υπουργικά καθήκοντα.

Ετσι, ο Μάκης («φρουρά, φρουρά») Μπαλαούρας ανάσανε. Κι επειδή η υπόθεση αυτή μάλλον δε θα ξαναπασχολήσει την πολιτική επικαιρότητα, καλό είναι να θυμηθούμε μερικά πράγματα που έχουν να κάνουν όχι με τον Μπαλαούρα αλλά με το περιβόητο «ηθικό πλεονέκτημα».

«Δεν θα επιτρέψω σε κανέναν να εμφανίσει ως δήθεν προσωπικό μου όφελος ή προσωπική μου απολαβή, τις δωρεές ύψους 80.000 ευρώ σε ιατρικά μηχανήματα που έγιναν απευθείας στα νοσοκομεία της Ηλείας, όπως άλλωστε και αντίστοιχη δωρεά από το ίδρυμα Μαρτίνου ύψους 50.000 ευρώ και οι οποίες δεν έγιναν εν κρυπτώ αλλά τις είχα ανακοινώσει δημοσίως στο σύνολο του τοπικού Τύπου», είχε δηλώσει ο Μπαλαούρας. Εμείς θα πούμε ότι τον «πιστεύουμε», γιατί δεν μας έδειξε κάποιος κάποιο στοιχείο που να αποδεικνύει ότι ο Μάκης «παντελόνιασε» λεφτά από τους Κουτσολιούτσους.

Για την εκλογική του περιφέρεια τα έκανε όλα.
Ακόμα και τον καραγκιόζη παρίστανε στο «μπαζάρ» της Folli Follie στη Ζαχάρω,
θαυμάζοντας τα κοσμήματα. Γι’ αυτό και θα ρίξουμε το ανάθεμα στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, που έδωσαν διπλάσιους σταυρούς σε κάποιον Καλαματιανό (που δεν ήταν καν στην προηγούμενη Βουλή) και άφησαν τον Μπαλαούρα εκτός νυμφώνος. Οι ψηφοφόροι ούτε εκτιμούν ούτε σέβονται…

Πάμε τώρα στα ουσιαστικά. Δε θα θέσουμε το (κάθε άλλο παρά ήσσονος σημασίας) ερώτημα, Πώς μπορεί ένας αριστερός να χρησιμοποιεί τον όμιλο μιας καπιταλιστικής φαμίλιας που επιδεικνύει τόσο προκλητικά τον πλούτο και τον παρασιτισμό της (έβριθαν τα κουτσομπολίστικα έντυπα από φωτογραφίες για τα πάρτι-κραιπάλη στη βίλα στις Σπέτσες, το πολυτελές γιοτ, το ιδιωτικό ελικοδρόμιο κτλ.), προκειμένου να κάνει… κοινωφελή ρουσφέτια στην εκλογική του περιφέρεια;

Ομως ο Μπαλαούρας είναι συνταξιούχος τραπεζοϋπάλληλος. Εχει εργαστεί ως οικονομολόγος στη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Τράπεζας της Ελλάδος, γράφει το βιογραφικό του. Υπήρξε επί χρόνια συνδικαλιστής, στον ΣΥΤτΕ, στην ΟΤΟΕ, στη ΓΣΕΕ, στο Οικονομικό Επιμελητήριο. Ανθρωπος της πιάτσας, περπατημένος, όχι κάνα «χάπατο». Δεν είχε πάρει τίποτα τ’ αυτί του για τη Folli Follie και τους Κουτσολιούτσους; Δεν είχε διαβάσει για την έκθεση του Quintessential Capital Management τον Μάη του 2018; Εκτός αν τη θεώρησε… ανθελληνική επίθεση και συνέχισε κανονικά με το «μπαζάρ» στη Ζαχάρω τον Οκτώβρη της ίδιας χρονιάς…

Δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι δεν είχε καταλάβει τίποτα. Πιο εύκολα πιστεύει τον διευθυντή ασφάλειας των Κουτσολιούτσων, που έγραφε στον «κύριο Τζώρτζη» ότι ο Μπαλαούρας«πραγματικά υπερβάλλει εαυτόν για τον όμιλο, είναι ο μπροστάρης». Είναι κι εκείνο το… τιμημένο το τάιμινγκ, βλέπετε. Στις 4 Μάη του 2018 χτύπησαν οι Αμερικανοί της QCM, στις 11 Μάη στάλθηκε το e-mail του διευθυντή ασφάλειας, στις 20 και 21 Οκτώβρη της ίδιας χρονιάς έγινε το «μπαζάρ» στη Ζαχάρω, για το οποίο το makisbalaouras.gr έγραφε ότι «ανήκει σε πρωτοβουλία του Βουλευτή κ. Μάκη Μπαλαούρα, ο οποίος συνέβαλε καθοριστικά στην υλοποίηση της δωρεάς», χωρίς να παραλείπει να ενημερώσει ότι «η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Ζαχάρως εκφράζει τις θερμές ευχαριστίες της στον κύριο Μπαλαούρα και στην εταιρία».

Ρωτάμε τώρα εμείς: αυτοί που δε χαρίζουν ούτε τον πυρετό τους (οι καπιταλιστές ντε), έπαθαν ξαφνικά κάποια… έκλαμψη και άρχισαν να δίνουν λεφτά για φιλανθρωπίες ειδικά στην εκλογική περιφέρεια του Μπαλαούρα; Και το γεγονός ότι ο Μπαλαούρας πήρε την πρωτοβουλία να απευθυνθεί στο συγκεκριμένο όμιλο, ο οποίος επέδειξε «άμεση ανταπόκριση στην πρόσκληση χορηγίας» και «ανέλαβε αποκλειστικά τη χορηγία σε επώνυμα προϊόντα του, για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου Bazaar» (το makisbalaouras.gr τα έγραφε αυτά), ήταν εντελώς… συμπτωματικό;

Δε χρειάζεται να συνεχίσουμε. Είναι προφανές ότι εδώ υπάρχει «πάρε-δώσε». Πώς φτάσαμε σ’ αυτό, ποιος προσέγγισε ποιον, μέχρι πού προχώρησε η «δουλειά» και άλλες τέτοιες λεπτομέρειες ίσως δεν τις μάθουμε ποτέ. Τα πολιτικά συμπεράσματα, όμως, δε χωρούν την παραμικρή αμφιβολία. Το ότι ο Μπαλαούρας (ισχυρίζεται ότι) το έκανε «για την καημένη την εκλογική του περιφέρεια» δεν αλλάζει τίποτα. Για τον Μπαλαούρα (και τον κάθε βουλευτή) η εκλογική του περιφέρεια είναι… περιουσιακό στοιχείο. Εχει καθήκον να το φροντίσει για να εισπράξει σταυρούς. Αλλά δε βάζει το χέρι στην τσέπη, ψάχνει βρομιάρηδες καπιταλιστές να βάλουν τα λεφτά. Οι οποίοι –το ξαναλέμε- τζάμπα δε δίνουν ούτε τον πυρετό τους.

Πηγή: Κόντρα

Πλέγμα καταστολής του λαού


Ενισχύοντας τους μηχανισμούς παρακολούθησης, καταγραφής και καταστολής του λαού, με τελικό αποδέκτη το οργανωμένο κίνημα, η Ελληνική Αστυνομία θα προμηθευτεί τον ερχόμενο Ιούνη τις πρώτες 1.000 φορητές συσκευές αναγνώρισης προσώπων, μέσω του προγράμματος «ανάπτυξης και προμήθειας συστημάτων έξυπνης αστυνόμευσης», που συγχρηματοδοτείται κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεκίνησε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ τον Σεπτέμβρη του 2017 και στη θητεία της ολοκληρώθηκε το βασικό σκέλος του διαγωνισμού. Η υπογραφή της συμφωνίας με την εταιρεία που αναλαμβάνει το έργο ανακοινώθηκε λίγες μέρες πριν από τις εκλογές του 2019 και την υλοποίησή της ανέλαβε η νέα κυβέρνηση της ΝΔ.

Οι συσκευές θα μοιάζουν με smartphones και θα επιτρέπουν την ταυτοποίηση πολιτών με τη χρήση λογισμικού αναγνώρισης προσώπου και λήψης δακτυλικού αποτυπώματος. Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της αστυνομίας σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, σκοπός του προγράμματος είναι «η εξακρίβωση προσώπων, οχημάτων και αντικειμένων σε πραγματικό χρόνο, ώστε να βελτιωθεί η ασφάλεια των αστυνομικών, να μειωθεί η άσκοπη ταλαιπωρία των πολιτών και να εξοικονομήσουμε ανθρώπινους και υλικούς πόρους και χρόνο εργασίας». Υπάρχει μάλιστα η πρόβλεψη για πολλαπλάσιες προμήθειες (10.000) και γενικευμένη χρήση των συγκεκριμένων συσκευών, ενώ από το πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα και για κατάρτιση λιστών παρακολούθησης (watchlist) βάσει κριτηρίων.

* * *

Στην πραγματικότητα, η τεχνολογία που ενσωματώνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα και η διασύνδεσή του με τις γιγαντιαίες βάσεις δεδομένων κρατικών, ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών «ασφάλειας» απογειώνουν τις δυνατότητες παρακολούθησης και φακελώματος του λαού «για κάθε χρήση», όπως δείχνει άλλωστε και η εμπειρία από ανάλογες περιπτώσεις στο εξωτερικό. Ανάμεσα στις 20 βάσεις δεδομένων, με τις οποίες θα «επικοινωνεί» η πλατφόρμα της ΕΛ.ΑΣ., βρίσκονται αυτές της Europol, της Interpol, ακόμα και του FBI, με τις οποίες βέβαια θα ανταλλάσσονται δεδομένα και θα «εμπλουτίζεται» το καταχωρημένο υλικό, αφού η συγκεκριμένη εφαρμογή αξιολογεί βιομετρικά στοιχεία (μέσω σάρωσης), πινακίδες οδήγησης, αριθμούς πινακίδων κι έγγραφα «για γρήγορη και ασφαλή αναζήτηση, εύρεση και ταυτοποίηση οχημάτων, προσώπων και αντικειμένων».

Σύμφωνα με ενημερωτικό δελτίο της Κομισιόν, ένας από τους κεντρικούς στόχους του προγράμματος «Εξυπνης Αστυνόμευσης» της ΕΛ.ΑΣ., σε συνδυασμό και με άλλες μεθόδους φακελώματος και παρακολούθησης, όπως είναι οι καταγραφές από κάμερες σε δημόσιους χώρους, είναι η ενίσχυση της «προληπτικής αστυνόμευσης», δηλαδή της «προληπτικής ενοχοποίησης» του καθενός που μπορεί να υποστεί κάποιον τυχαίο (;) έλεγχο της αστυνομίας. Αλλωστε, τον τελευταίο καιρό, η λεγόμενη «προληπτική αστυνόμευση» έχει ενισχύσει το ρόλο της στην καταστολή και αποτελεί άλλοθι για προσαγωγές στο σωρό, παράνομες κρατήσεις και άσκηση τρομοκρατίας από την πλευρά του κράτους.

* * *

Η χώρα μας είναι μια από τις πρώτες που θα εφαρμόσουν την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπων στους αστυνομικούς ελέγχους. Ανάλογο λογισμικό αξιοποιείται ήδη σε χώρες όπως η Γερμανία και η Πορτογαλία, σε επιβατικούς σταθμούς τρένων, αεροδρόμια κ.λπ., ενώ η ευρύτερη αξιοποίησή της στην παρακολούθηση και την καταστολή του λαού βρίσκεται στις προτεραιότητες της ΕΕ. Αλλωστε, η χρηματοδότηση αντίστοιχων προγραμμάτων με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια, γίνεται με σκοπό και την ανάπτυξη τεχνολογίας και λογισμικού παρακολούθησης από ευρωπαϊκούς επιχειρηματικούς ομίλους, προκειμένου να μειωθεί η «εξάρτηση» της ΕΕ στον τομέα της «ασφάλειας» και της παρακολούθησης από την τεχνογνωσία ανταγωνιστικών υπηρεσιών και εταιρειών.

Αν κάτι επιβεβαιώνεται και απ' αυτήν την εξέλιξη είναι ότι η κλιμάκωση της αντιλαϊκής πολιτικής στην Ελλάδα και στην ΕΕ πάει χέρι χέρι με την ένταση της καταστολής και την ενίσχυση των μηχανισμών παρακολούθησης και φακελώματος του λαού, ενσωματώνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε λογισμικό αναγνώρισης, αποθήκευσης και διασταύρωσης δεδομένων. Διαμορφώνεται έτσι ένα πυκνό πλέγμα «εργαλείων» καταστολής, για το οποίο κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν τον αφορά, ή ότι αισθάνεται ασφαλής. Πόσο μάλλον που η «πόλωση των κοινωνιών» και η «ανάπτυξη πολυπληθών κινημάτων διαμαρτυρίας και διεκδίκησης δικαιωμάτων» συγκαταλέγονται από το κράτος και τις δυνάμεις καταστολής ανάμεσα στις «μεγαλύτερες προκλήσεις για την ασφάλεια τον 21ο αιώνα», σύμφωνα με τη «Λευκή Βίβλο» που παρουσίασε πριν από λίγες μέρες ο αρμόδιος υπουργός.

Βρώμικες συκοφαντίες


Την ίδια στιγμή που ο αριθμός των κρουσμάτων σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, την ώρα που δεκάδες διασωληνωμένοι δίνουν μάχη για ένα κρεβάτι ΜΕΘ, τη στιγμή που το δημόσιο σύστημα Υγείας καταρρέει και ο ιδιωτικός τομέας συνεχίζει ανενόχλητος να βγάζει κέρδη, τζογάροντας με την υγεία του λαού, η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτε άλλο από το να συκοφαντήσει και να στοχοποιήσει τις κινητοποιήσεις που οργανώνουν φορείς και συνδικάτα, με κεντρικό αίτημα τη λήψη εδώ και τώρα ουσιαστικών μέτρων προστασίας του λαού από την πανδημία, με ευθύνη του κράτους!

Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί η στοχοποίηση από την κυβέρνηση και τα αστικά επιτελεία των μεγάλων διαδηλώσεων στη Νέα Σμύρνη ενάντια στην κρατική βία και τον αυταρχισμό. Η ανακοίνωση ότι τα κρούσματα στην περιοχή αυξήθηκαν την περασμένη βδομάδα από 138 σε ...176, έδωσε αφορμή σε υπουργούς και τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης να επιτεθούν στη μεγάλη κινητοποίηση που οργάνωσαν σωματεία και φορείς στη Νέα Σμύρνη πριν από τρεις βδομάδες, αποδίδοντας στις διαδηλώσεις την έξαρση της πανδημίας συνολικά στην Αττική.

Πίσω από τέτοιες βρώμικες επιθέσεις και ψέματα προσπαθεί η κυβέρνηση να κρύψει τις εγκληματικές ευθύνες της για το γεγονός ότι ακόμα και τώρα δεν επιτάσσει τον ιδιωτικό τομέα της Υγείας χωρίς καμιά αποζημίωση για να σωθούν ζωές. Οτι δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία των εργαζομένων σε χώρους που είναι αποδεδειγμένα υπερμεταδότες του ιού, και κυρίως στους χώρους δουλειάς και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με τα οποία κινούνται καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι από και προς την εργασία τους.

Αλήθεια, στον Πειραιά, που «βράζει» από κρούσματα σταθερά τους τελευταίους μήνες, πόσες μαζικές διαδηλώσεις έχουν γίνει, που να δικαιολογούν τη μεγάλη διασπορά, σύμφωνα με όσα λέει η κυβέρνηση; Αντίθετα, το κράτος δεν κάνει τίποτα για να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα των σωματείων της πόλης, που αποκαλύπτουν ότι το πρόβλημα βρίσκεται στους μεγάλους χώρους δουλειάς και διεκδικούν μέτρα προστασίας στη Ζώνη, στο ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ, στα καράβια, στους μεγάλους βιομηχανικούς χώρους της περιοχής, αλλά και στους προσφυγικούς καταυλισμούς, όπως στο Σχιστό, όπου οι εκατοντάδες κατατρεγμένοι έχουν αφεθεί στην τύχη τους και σε ό,τι αφορά την υγεία τους.

Η κυβέρνηση λοιπόν όχι μόνο δεν παίρνει μέτρα, όχι μόνο υποθάλπει τα πρωτόκολλα της εργοδοσίας στους χώρους δουλειάς, αλλά ταυτόχρονα μεταθέτει ακόμα περισσότερο την ευθύνη στον λαό για την προστασία του από την πανδημία, καθιερώνοντας τώρα και τα self tests, δηλαδή την «αυτοδιάγνωση», ως βασικό εργαλείο διαχείρισης της πανδημίας για το επόμενο διάστημα! Πίσω από εκεί προσπαθεί να κρύψει την πλήρη απουσία του κράτους από την αναγκαία ιχνηλάτηση και επιδημιολογική παρακολούθηση της Covid-19, που έχει καθοριστική συμβολή στην έκρηξη κρουσμάτων και θανάτων.

Ας αφήσουν λοιπόν τη συκοφάντηση των διαδηλώσεων, που συν τοις άλλοις επιβεβαιώνει ότι στόχος τους δεν είναι η προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά να αξιοποιήσουν την πανδημία ως ευκαιρία για να ξεμπερδέψουν με τη λαϊκή διαμαρτυρία και κινητοποίηση, μπροστά στον επόμενο γύρο κλιμάκωσης της αντιλαϊκής επίθεσης. Αλλωστε, πολλοί γιατροί και λοιμωξιολόγοι με δηλώσεις τους, αλλά και η διεθνής εμπειρία, επαληθεύουν ότι δεν μπορεί να στοιχειοθετείται συσχετισμός των κινητοποιήσεων σε εξωτερικούς χώρους με τη διασπορά του κορονοϊού, ακόμα και όταν μιλάμε για μαζικές διαδηλώσεις, όπως αυτές που γίνονταν πέρυσι για πολλούς μήνες και σε πολλές πόλεις των ΗΠΑ με αφορμή τη δολοφονία Φλόιντ.

Οι ώρες και οι μέρες είναι πολύ κρίσιμες. Και είναι αναγκαίο τώρα να παρθούν μέτρα προστασίας παντού, ιδιαίτερα στους χώρους δουλειάς, να τρέξει ο εμβολιασμός του πληθυσμού με πρόσβαση σε όλα τα διαθέσιμα εμβόλια, να θωρακιστεί το δημόσιο σύστημα, να γίνει άμεσα επίταξη των μεγάλων ιδιωτικών νοσοκομείων. Αυτό διεκδικούν με τις διαδηλώσεις τους εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι και η νεολαία, στέλνοντας ταυτόχρονα μήνυμα ότι η καταστολή δεν θα περάσει! Για την κλιμάκωση αυτού του αγώνα, που μας αφορά όλους, σωματεία και φορείς αναλαμβάνουν την ευθύνη που τους αναλογεί, για να σωθούν ζωές, για την προστασία της υγείας, της ζωής και των δικαιωμάτων του λαού!

TOP READ