19 Ιουν 2021

«Βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές», «υποχρεώσεις και προαπαιτούμενα»

 



Με κοινή υπερψήφιση σε περισσότερα από τα μισά άρθρα του αντεργατικού νομοσχεδίου διευθετήθηκε η «μητέρα των μαχών» μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ

 

Η μετατροπή όλης της χώρας σε μία απέραντη ειδική οικονομική ζώνη φτηνής εργασίας, χωρίς κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα και με τη συνδικαλιστική δράση υπό διωγμό: Αυτό είναι που προωθείται με το νέο αντεργατικό νομοσχέδιο - έκτρωμα που ψηφίστηκε την περασμένη Τετάρτη, όχι τυχαία μία μέρα πριν επικυρωθεί με τις σχετικές φιέστες η ένταξη της Ελλάδας στο Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ, προϋπόθεση για το οποίο είναι η ένταση της επίθεσης στην εργατική τάξη και στα λαϊκά στρώματα.

Αυτό άλλωστε παρουσίασε ως «εθνικό στόχο» η κυβέρνηση, διαβεβαιώνοντας ότι «θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να απορροφήσουμε τα κονδύλια», για τα οποία ήδη τρίβουν τα χέρια τους οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Μάλιστα σειρά παίρνουν οι επόμενες αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις - πρώτη στη λίστα η νέα επίθεση στην Κοινωνική Ασφάλιση, με την κυβέρνηση, στο γνωστό μοτίβο, να προμηνύει ότι «θα ακολουθήσει το μοντέλο όλων των ευρωπαϊκών κρατών».

* * *
 
Και εδώ είναι το πρώτο σημείο όπου στη Βουλή αποτυπώθηκε η «ομοψυχία» ανάμεσα στα αστικά κόμματα, με την υπεράσπιση των «βέλτιστων ευρωπαϊκών πρακτικών» και τον ΣΥΡΙΖΑ να κατηγορεί τη ΝΔ ότι το νομοσχέδιό της ...τις παραβιάζει. Η όποια «παραβίαση» βέβαια έγκειται στο γεγονός ότι υπάρχουν ακόμα μερικές «βέλτιστες» πρακτικές της ΕΕ που δεν έχουν νομοθετηθεί στην Ελλάδα, όπως η βαρβαρότητα της διάκρισης «ενεργού και ανενεργού χρόνου» που περιλαμβάνεται στις Οδηγίες - «Φρανκενστάιν» της ΕΕ, τις οποίες όχι μόνο υπερασπίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά έχει συμβάλει στην ενσωμάτωσή τους στο ελληνικό Εργατικό Δίκαιο, όπως με τη «διευθέτηση» του ωραρίου των νοσοκομειακών γιατρών. Μάλιστα, ανάμεσα στα 56 άρθρα (από τα 128 άρθρα του νομοσχεδίου!) που υπερψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κι αυτό της ψηφιακής κάρτας εργασίας, που παρουσιάζεται από κυβέρνηση και ΓΣΕΕ ως η «λυδία λίθος» για την «προστασία των εργαζομένων», τάχα για την αντιμετώπιση της μαύρης - υποδηλωμένης εργασίας. Η ψηφιακή κάρτα, στην οποία ...τα μεγάλα πνεύματα συναντήθηκαν, στην πραγματικότητα θα αποτελέσει μια έτοιμη υποδομή για κυβερνήσεις και επιχειρηματικούς ομίλους, που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης για τη διευκόλυνση της εφαρμογής των παραπάνω αρρωστημένων διατάξεων, όπως του «ενεργού και ανενεργού» εργάσιμου χρόνου. Θα αφαιρέσει κάθε εμπόδιο από την εργοδοσία για να ελαστικοποιεί πλήρως το ωράριο, με τη δικαιολογία ότι «πλέον δηλώνεται αυτόματα» η όποια «διευθέτηση». Υπενθυμίζεται ότι στο νομοσχέδιο προβλέπεται η υπερωριακή απασχόληση σε σπαστό ωράριο και για μερικά απασχολούμενους κατ' απαίτηση του εργοδότη. Δηλαδή ένας 4ωρίτης θα καλείται να εργάζεται επιπλέον ώρες διάχυτες μέσα στη μέρα, με μερικά ψίχουλα παραπάνω, κάτι που με την ψηφιακή κάρτα θα μπορεί να υλοποιείται στον «αυτόματο», αφού ο εργοδότης θα είναι «καλυμμένος». Δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε την απογείωση της «ευελιξίας», αλλά υπερψήφισε το εργαλείο με το οποίο αυτή θα «καταμετράται»...
 
* * *
 
Στην αιχμή της προπαγάνδας της κυβέρνησης, ειδικά τις τελευταίες μέρες πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου, βρέθηκαν οι λεγόμενες «διεθνείς συμβάσεις» τις οποίες ενσωμάτωσε στο εθνικό Δίκαιο. Αφού είχαν εξαντληθεί όλα τα επιχειρήματά της γύρω από το νομοσχέδιο, αφού δεν κατάφερε να πείσει τους εργαζόμενους για το «φιλεργατικό» του περιεχόμενο, επιστράτευσε τις διακηρύξεις για την αντιμετώπιση «της βίας και της παρενόχλησης», για την «ασφάλεια στην εργασία» και για την «ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής». Και εδώ ο ΣΥΡΙΖΑ δικαιολόγησε τη θετική του ψήφο επικαλούμενος «διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας», κατηγορώντας μάλιστα τη ΝΔ ότι ...καθυστέρησε να τις εφαρμόσει!

Οποιο κενό αφήνουν δηλαδή οι «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές», στην υπεράσπιση των οποίων ανταγωνίζονται ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, έρχονται να το «μπαλώσουν» οι «διεθνείς συμβάσεις», οι οποίες αναπαράγουν διακηρύξεις και ευχολόγια που είτε δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα που επικρατεί στην αγορά εργασίας, είτε ακυρώνονται στην πράξη από το σύνολο του αντεργατικού νόμου, είτε αξιοποιούνται ως εργαλείο αποπροσανατολισμού από το βασικό περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Για παράδειγμα, από κοινού ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν τις «άδειες πατρότητας ή φροντιστή». Ετσι, σε ένα νομοσχέδιο με το οποίο επιβάλλονται η 10ωρη δουλειά και η δουλειά τις Κυριακές, αναγνωρίζονται και ...14 μέρες άδεια στον πατέρα ή 5 μέρες σε όποιον φροντίζει υπερήλικο ή ανήμπορο, επιβεβαιώνοντας την κοροϊδία απέναντι στους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους...

 

* * *
 
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι δεν πέρασαν ούτε 24 ώρες από την ψήφιση του νομοσχεδίου και κατέρρευσε με πάταγο ακόμα και ένα από τα πιο πολυφορεμένα επιχειρήματα της κυβέρνησης και των διαφόρων «προθύμων», που χειροκροτούσαν ή υπερψήφιζαν τις «θετικές διατάξεις του νομοσχεδίου». Πρόκειται για το άρθρο με το οποίο εξομοιώνεται η αποζημίωση απόλυσης των εργατοτεχνιτών με αυτή των υπαλλήλων. Ακόμα κι αυτό η κυβέρνηση το έφερε στα μέτρα της εργοδοσίας, αφού με διάταξη που πέρασε στα μουλωχτά το μετατρέπει σε κερκόπορτα για μαζικές απολύσεις εργατοτεχνιτών, προβλέποντας ότι η διάταξη αυτή θα εφαρμοστεί από 1/1/2022! Δίνει έτσι ένα 6μηνο περιθώριο στην εργοδοσία να ξεφορτωθεί προσωπικό με τις μειωμένες αποζημιώσεις, ώστε να αποφύγει την εφαρμογή του νόμου του χρόνου. Την ίδια στιγμή, στο νομοσχέδιο προβλέπονται μια σειρά διατάξεις για την απελευθέρωση των απολύσεων, που ισχύουν αμέσως... Επιβεβαιώνεται και μ' αυτόν τον τρόπο ότι τίποτα θετικό δεν υπάρχει στον νόμο, άρθρα του οποίου ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΙΝΑΛ και άλλοι. Στο επίμαχο άρθρο, μάλιστα, ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε «παρών»! Αλλο ένα χαρακτηριστικό άρθρο που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτό για τα είδη συνδικαλιστικών οργανώσεων, όπου προβλέπεται το φακέλωμά τους από το κράτος, με κατάθεση της ιδρυτικής τους πράξης όχι στο δικαστήριο, όπως μέχρι σήμερα, αλλά στο «Γενικό Μητρώο», δηλαδή απευθείας στην κυβέρνηση. Με το ίδιο άρθρο, μάλιστα, διευκολύνεται η ίδρυση Ενώσεων Προσώπων, του εργαλείου εκείνου της εργοδοσίας σε χώρους δουλειάς που αξιοποιήθηκε κατά κόρον τα τελευταία χρόνια για την κατάργηση ΣΣΕ, για μειώσεις μισθών, αφού αυτές μπορούν να ιδρύονται από το διευθυντικό προσωπικό (10 άτομα) και να «εκπροσωπούν» όλους τους εργαζόμενους, κ.ο.κ. Στο τελευταίο πρέπει να προστεθεί η απαλλαγή από την υποχρέωση παροχής εργασίας μετά την προμήνυση απόλυσης, που διευκολύνει την εργοδοσία να ξεφορτώνεται εργαζόμενους που είναι υπό απόλυση, για να γλιτώνει από διαμαρτυρίες. Επίσης, ο ΣΥΡΙΖΑ υπερψήφισε τη ρύθμιση για το χρονικό όριο εξάντλησης ετήσιας άδειας αναψυχής, με το οποίο «διαστέλλεται» ο χρόνος που η εργοδοσία υποχρεούται να δώσει το υπόλοιπο άδειας σε εργαζόμενο. Δηλαδή δεν θα είναι υποχρεωμένος ο εργοδότης να δίνει το υπόλοιπο αδείας εντός του αντίστοιχου ημερολογιακού έτους (με ρήτρα διπλάσιο ημερομίσθιο όταν δεν το έκανε), όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
 
* * *
 
Αθλιότητες και συκοφαντία για το εργατικό κίνημα, ψεύδη για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου από την κυβέρνηση, αποπροσανατολιστική αντιπαράθεση από τα αστικά κόμματα της αντιπολίτευσης, μαζί με στήριξη επίμαχων φιλοεργοδοτικών διατάξεων του νομοσχεδίου που έχουν απορριφθεί μαζικά από την εργατική τάξη. Αυτή ήταν η εικόνα στη Βουλή την περασμένη Τετάρτη, με τους βουλευτές του ΚΚΕ να σφυροκοπούν κάθε άρθρο του νομοσχεδίου, κάθε επιχείρημα της κυβέρνησης, και να μεταφέρουν το δίκαιο πανεργατικό αίτημα για την απόσυρση αυτού του εκτρώματος.

Τόσο η μάχη που δόθηκε μέσα στη Βουλή από τους κομμουνιστές βουλευτές, για την αποκάλυψη της στρατηγικής που υπηρετεί το νομοσχέδιο, όσο και η σκληρή ταξική αναμέτρηση της εργατικής τάξης έξω από τη Βουλή, στην απεργία και στις άλλες κινητοποιήσεις, έδωσαν τον τόνο της πάλης που θα συνεχιστεί για να μείνει το τερατούργημα στα χαρτιά, για να μπουν εμπόδια στην εφαρμογή του στους χώρους δουλειάς.

Ριζοσπάστης 

ΚΚΕ: Να πού μπορεί να οδηγήσουν οι αντεργατικοί-αντιαπεργιακοί νόμοι της ΕΕ

 


Το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων της ΚΕ του ΚΚΕ καταδικάζει τη δολοφονία απεργού συνδικαλιστή στην Ιταλία, έξω από αποθήκη μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, σημειώνοντας:

«Το ΚΚΕ καταδικάζει τη δολοφονία, έξω από αποθήκη μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στη Νοβάρα της Ιταλίας, του 37χρονου απεργού συνδικαλιστή της “Si Cobas”, ενώ αυτός συμμετείχε στην περιφρούρηση της της πανεθνικής 24ωρης απεργίας στον κλάδο των logistics. Ο οδηγός που τον παρέσυρε, σκοτώνοντας τον και τραυματίζοντας κι άλλους 2 εργαζόμενους, επιχείρησε να σπάσει την απεργία παρά την περιφρούρηση των απεργών.

Πρόκειται για τραγική επιβεβαίωση του πού μπορεί να οδηγήσουν οι αντεργατικοί νόμοι που ψηφίζονται από την ΕΕ και τις κυβερνήσεις, από άκρη σε άκρη σε όλη την Ευρώπη, με στόχο την κατάργηση του απεργιακού δικαιώματος, την ενοχοποίηση του δικαιώματος στην περιφρούρησή του, τον περιορισμό στη διαδήλωση και την συνδικαλιστική οργάνωση. Τέτοιοι νόμοι-εκτρώματα είναι που αποθρασύνουν την εργοδοσία και τους απεργοσπαστικούς μηχανισμούς της σε βάρος της πάλης και των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του νεκρού εργάτη και την αλληλεγγύη μας στην εργατική τάξη της Ιταλίας στο δικαίωμα της να απεργεί, να διαδηλώνει, να οργανώνεται ενάντια στους εκμεταλλευτές της».

18 Ιουν 2021

Ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ ψήφισαν περίπου το 50% των άρθρων του νομοσχεδίου

 


Αν οι αριθμοί λένε την αλήθεια, τότε η κυβέρνηση και ο Κωστής Χατζηδάκης έχουν λόγους να χαμογελούν μετά την ολοκλήρωση της ονομαστικής ψηφοφορίας για το εργασιακό νομοσχέδιο.

Κι αυτό γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ και το Kίνημα Aλλαγής ψήφισαν περίπου το 50% των άρθρων του νομοσχεδίου το οποίο είχαν χαρακτηρίσει με πύρινες ομιλίες αντιδραστικό, νεοφιλελεύθερο, μεσαιωνικό, ολετήρα και είχαν ζητήσει την απόσυρσή του.

Πιο αναλυτικά από τα 128 άρθρα του νομοσχεδίου ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε "ναι" σε 56 άρθρα, "όχι" σε 56 και παρών σε 17 άρθρα. Από την πλευρά τους οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ ψήφισαν "ναι" σε 74 άρθρα του νομοσχεδίου, το ΚΚΕ καταψήφισε τόσο επί της αρχής όσο και επί του συνόλου των άρθρων το νομοσχέδιο, το ΜέΡΑ 25 του Γιάννη Βαρουφάκη υπερψήφισε έξι άρθρα, ενώ η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου έδωσε θετική ψήφο σε 21 άρθρα.

Πάντως τη θετική ψήφο που έδωσαν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ σε 56 και πλέον άρθρα που συγκέντρωσαν πάνω από 250 ψήφους, την ερμήνευσαν ως υπερψήφιση διεθνών οδηγιών για την εργασιακή ασφάλεια και την αντιμετώπιση της βίας στους χώρους δουλειάς.

Επί της αρχής το νομοσχέδιο ψηφίστηκε από τους 158 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, ενώ 42 άρθρα από τα 128 εγκρίθηκαν μόνο με την κυβερνητική πλειοψηφία.

Τα προκλητικά "παρών" του ΣΥΡΙΖΑ

Η θετική ψήφος που έδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ σε 56 άρθρα αλλά και τα "όχι" και τα "παρών" στα υπόλοιπα άρθρα προκάλεσαν την αντίδραση του Κωστή Χατζηδάκη και του Υπουργείου Εργασίας, καθώς σε
ανακοίνωση γίνεται λόγος για "πολιτική υποκρισία" και "ρεσιτάλ πολιτικής τρικυμίας".


Συγκεκριμένα το Υπουργείο Εργασίας αναφέρει ότι "ο ΣΥΡΙΖΑ μέσα στην πολιτική του σύγχυση καταψήφισε το άρθρο 55 που κατοχυρώνει το 8ωρο.

Ακόμα ότι καταψήφισε τις διατάξεις της Επιθεώρησης Εργασίας, περιλαμβανομένων των άρθρων 122 και 123 που προβλέπουν ευκολότερη διαδικασία επιβολής κυρώσεων και
έκδοση διαταγής πληρωμής, ενώ:

  • Ψήφισε ΠΑΡΩΝ στο άρθρο 14 που προβλέπει τη δυνατότητα να διεκδικεί, σε περίπτωση βίας ή παρενόχλησης, τα δικαιώματά του μέσω της συνδικαλιστικής τους οργάνωσης.
  • Ψήφισε ΠΑΡΩΝ στο άρθρο 31 που ορίζει τα νέα "ευέλικτα" ωράρια, μολονότι προέρχεται από την Οδηγία 1158/2019 που οι ίδιοι υπέγραψαν.
  • Ψήφισε ΠΑΡΩΝ στα άρθρο 37 και 45 που ορίζουν την άδεια φροντίδας τέκνου και την άδεια για μονογονεϊκές οικογένειες.
  • Ψήφισε ΠΑΡΩΝ στο άρθρο 56 που περιορίζει τη δυνατότητα των εργοδοτών να καταστρατηγούν το διάλειμμα για να επεκτείνουν αυθαίρετα το ωράριο των εργαζομένων.
  • Ψήφισε ΠΑΡΩΝ στο άρθρο 70 που προβλέπει τη δυνατότητατων παρόχων υπηρεσιών delivery να συνδικαλίζονται.
  • Ψήφισε ΠΑΡΩΝ στο άρθρο 85 που απαγορεύει τη χρηματοδότηση συνδικαλιστικών οργανώσεων από τους εργοδότες και πολιτικά κόμματα".

Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου ο κ. Χατζηδάκης σε δηλώσεις του έξω από τη Βουλή έκανε λόγο για αποκαλυπτήρια του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή ότι 56 άρθρα του νομοσχεδίου συγκέντρωσαν πάνω από 200 θετικές ψήφους:

"Η ονομαστική ψηφοφορία που προκαλέσαμε, έκανε τα αποκαλυπτήρια της αντιπολίτευσης και ιδιαίτερα του ΣΥΡΙΖΑ. Συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ υπερψήφισε σχεδόν τα μισά άρθρα αυτού του "τρισκατάρατου" νομοσχεδίου. Αποκλειστικά από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας υπερψηφίστηκαν μόλις 42 από τα 128 άρθρα ενώ τα υπόλοιπα 86 άρθρα υπερψηφίστηκαν και από βουλευτές της αντιπολίτευσης. 56 άρθρα συγκέντρωσαν πάνω
από 200 ψήφους.
Υπογραμμίζοντας την πολιτική του σύγχυση, ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε το άρθρο 55 που κατοχυρώνει το 8ωρο". 

Πηγή: The toc

Ο γυναικοκτόνος είναι Έλληνας, εντάξει φασιστόμουτρα;

 


Για μία ακόμη φορά, ένα αποτρόπαιο έγκλημα, μια στυγερή δολοφονία που συγκλόνισε ολόκληρη την Ελλάδα, χρησιμοποιήθηκε εργαλειακά από τους γνωστούς – άγνωστους ως όχημα για να εξαπολύσουν το ρατσιστικό τους δηλητήριο και να εκφράσουν το ξενοφοβικό τους μίσος.

Προτού καλά καλά στεγνώσει το αίμα της αδικοχαμένης Καρολάιν, εκείνοι είχαν ήδη βρει και αναγνωρίσει τους δράστες. ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ, αυτή ήταν η λέξη γύρω από την οποία ενώθηκαν δημοσιογραφίσκοι της πλάκας, ακροδεξιά «μπουμπούκια» και υπέρμαχοι του τριπτύχου «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια».

Πρόκειται για τους ίδιους τύπους που οργανώνουν συνέδρια για την γονιμότητα και καμώνονται πως νοιάζονται για το δημογραφικό πρόβλημα, αλλά στην πραγματικότητα φοβούνται να κοιτάξουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη για να μην έρθουν αντιμέτωποι με τις ευθύνες τους.

Γιατί όταν δεν πυροδοτούν τα χέρια του δράστη, του προσφέρουν άλλοθι για τα εγκλήματά του, αναπαράγοντας στερεότυπα και προκαταλήψεις για τους «καλούς» Έλληνες και τους «κακούς» μετανάστες ή για τις γυναίκες που «τα θέλουν και τα παθαίνουν» και που δεν «μπορούν να χωρίζουν τους άνδρες τους και να διαλύουν την οικογένειά τους». Για τις γυναίκες που απαγορεύεται να έχουν δικαίωμα στην επιλογή, στον έρωτα και στη ζωή, αλλά γεννιούνται με μία μόνο υποχρέωση: να υπομένουν.

Για τις γυναίκες που δεν μπορούν να φύγουν από μια αρρωστημένη σχέση, επειδή θα στιγματιστούν ως αποτυχημένες. Αν μάλιστα έχουν περάσει τα τριάντα, θα βρεθούν στο κοινωνικό περιθώριο. Γιατί δεν θα προλάβουν να κάνουν παιδιά, οπότε καλύτερα να τεκνοποιήσουν με κάποιον που τις κακοποιεί, αλλά μπορεί να αποδειχθεί καλός πατέρας – έτσι δεν είναι κ. Λοβέρδο; – παρά να αντιμετωπίζονται σε όλη την υπόλοιπη ζωή τους με την ταμπέλα της «μη ολοκληρωμένης» και «λειψής» γυναίκας.

Ένας Έλληνας χριστιανός, με χρήματα και καλή δουλειά, δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει γυναικοκτόνος. Να, όμως, που μπόρεσε. Και δεν είναι ο πρώτος, ούτε θα είναι ο τελευταίος, όσο συνεχίζουμε ως κοινωνία να ανεχόμαστε και να συνηθίζουμε τα τέρατα, για να ικανοποιήσουμε το αφήγημα της ελληνικής ανωτερότητας, του καλού ελληνικού DNA και της «Αγίας» ελληνικής οικογένειας.

«…η Ελλάδα είναι μια κοινωνία που είχε πολλών αιώνων παράδοση στον σεβασμό της ανθρώπινης ζωής. Αυτή η έξαρση που παρουσιάζεται τον τελευταίο καιρό, νομίζω ότι οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εισροή πληθυσμών που δεν ασπάζονται τις ίδιες αξίες με τον Έλληνα, δεν έχουν την ίδια εκπαίδευση δηλαδή», είχε δηλώσει η πρόεδρος της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδας και αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Άννα Ζαΐρη, με αφορμή τη δολοφονία της Καρολάιν.

Πιστεύουμε ακράδαντα πως οι αξίες δεν έχουν να κάνουν με την εθνικότητα. Ωστόσο, σε μια προσπάθεια να ακολουθήσουμε το συλλογισμό της κα. Ζαΐρη, αν οι αξίες του Έλληνα είναι αυτές, τότε ναι, η εισροή πληθυσμών με διαφορετικές αξίες μπορεί και να αποβεί σωτήρια. Όχι μόνο για τις γυναίκες, αλλά για όλους μας.

ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ και ΦΕΡΕΝΤΖΕΔΕΣ


 


Διατείνονται οι Συριζαίοι (που τους πιάσαν με την γίδα στην πλάτη) ότι το νομοσχέδιο ΕΚΤΡΩΜΑ εχει και κάποιες "φιλοεργατικές " διατάξεις και άρθρα τα οποία ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΑΝ ακριβώς  γι αυτό ...που είναι "φιλοεργατικά".Και αντι να ψάξουν τρύπα να κρυφτούν εγκαλούν και κατακεραυνώνουν το ...ΚΚΕ που ήταν κάθετα αντίθετο και καταψήφισε στο σύνολο του ΕΚΤΡΩΜΑ .
Εχουν απύθμενο θράσος !!!
Μάλιστα παραθέτουν και κόπιες απο τους τίτλους κάποιων άρθρων στο διαδίκτυο σαν άλλοθι για το ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΟΥΣ .Ετσι όμως το κάνουν ακόμα χειρότερο γιατί αποδεικνύονται και ΑΣΧΕΤΟΙ απο την πραγματική αγορά εργασίας και το τι συμβαίνει σ αυτήν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ .
Γιατί κάνουν πως δεν ξέρουν οτι κανείς εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα δεν θα τολμήσει ποτέ να  απαιτήσει να γίνουν πράξη οι ευνοικές αυτές διατάξεις, γιατι γνωρίζει καλά οτι αύριο μεθαύριο το αφεντικό θα του την φυλάει σε ανείποπτο χρόνο ,γιατι κανένα αφεντικό δεν κρατάει εναν τοσο ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ εργαζόμενο στη δούλεψη του ....Κι αυτο το γνωρίζει καλά ο νομοθέτης κι ακριβώς γι αυτό πέταξε μέσα στο νομοθέτημα και κάποια άρθρα θεωρητικά  φιλοεργατικά για "λαγούς" και σαν κράχτες ....για να το κάνει πιο εύπεπτο στο πόπολο !!! 



Αυτά λοιπόν είναι τα φούμαρα που πουλάει ο ΣΥΡΙΖΑ στο λαο οτι και καλά θα καταργήσει το ΕΚΤΡΩΜΑ οταν γίνει κυβέρνηση !! Εξ άλλου δεν είμαστε μακρυά πολύ απο τα δικά του πεπραγμένα  σαν κυβέρνηση .Τοτε που επέβαλε στους μηχανοδηγούς του ΟΣΕ 9ημερη εργασία και στους νοσοκομειακούς γιατρούς 12ωρο .
Τοτε που καταργούσε την Κυριακάτικη αργία 

Κι όπως πολύ εύστοχα απάντησε κάποιος σε ενα Συριζαίο που τα έλεγε  αυτά :"Οταν σου φέρνουν ένα πιάτο που έχει μέσα ως κύριο υλικό σκατά 
και έχει και μερικές ελιές, μανιτάρια και πιπεριές, εσύ πιάνεις 
και τρως τις πιπεριές, τα μανιτάρια και τις ελιές, παρότι είναι μέσα στα σκατά? 
ΔΙΟΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΣΟΥ"
                                                  

                     ΑΣ  ΑΦΗΣΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΤΕΡΤΙΠΙΑ 

                                Ο ΛΑΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕ 

                ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΑΝΕ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ και ΑΠΛΑ ΨΑΧΝΟΥΝ ΦΥΛΛΟ ΣΥΚΗΣ 



Αναρτήθηκε από  

Αρρωστημένα «ευρωπαϊκά κεκτημένα» Εκτός από τις γελοιότητες ότι με τον νόμο για τη διευθέτηση οι εργαζόμενοι θα «αποφασίζουν» πότε και πόσο θέλουν να δουλέψουν, θα είναι «ελεύθεροι» να πάνε για ελιές και ταξίδια αναψυχής, υπάρχουν και τα αρρωστημένα επιχειρήματα της κυβέρνησης. Οπως αυτό που ξεστόμισε ο βουλευτής της ΝΔ Κ. Κυρανάκης στη Βουλή: Η κυβέρνηση της ΝΔ δίνει «επιτέλους» δυνατότητα σε κάποιον που έχει «θέμα υγείας» να «δουλέψει περισσότερο ένα χρονικό διάστημα και λιγότερο ένα άλλο»! Δεν ανήκει όμως όλη η «δόξα» στον Κυρανάκη. Πρόκειται για αυτές ακριβώς τις «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές», για τα περιβόητα «ευρωπαϊκά κεκτημένα» που δοξάζει τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ, όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα, ο τελευταίος ως κυβέρνηση όχι μόνο εφάρμοσε μέρη της ευρωπαϊκής Οδηγίας για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και νόμους προηγούμενων κυβερνήσεων, όχι μόνο «φύτεψε» στην Ελλάδα τη «διευθέτηση» και με «ατομική συμφωνία» (νόμος 4498/2017) για το ωράριο των νοσοκομειακών γιατρών και θέσπισε τις 32 Κυριακές το χρόνο δουλειά στο Εμπόριο, αλλά χειροκροτούσε και αντίστοιχες ΣΣΕ σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία. * * * Αξίζει να θυμηθεί κανείς τη ΣΣΕ που υπέγραψε το 2018 το συνδικάτο Μετάλλου - Ηλεκτρονικής (IG Metall) για εκατομμύρια εργαζόμενους στη Γερμανία, πανηγυρίζοντας για τον «αυτοπροσδιορισμό του ωραρίου εργασίας» και λέγοντας πως «η ευελιξία δεν είναι πια προνόμιο μόνο του εργοδότη»! Αυτή η ΣΣΕ είχε κάνει μεγάλο «ντόρο» στην Ελλάδα. Τότε πανηγύριζαν - εκτός από τους γερμανικούς επιχειρηματικούς ομίλους και τη γερμανική κυβέρνηση - η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και σύσσωμος ο αστικός Τύπος («Καθημερινή» κ.ά.). Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας, που έχουν μικρά παιδιά, ή φροντίζουν ηλικιωμένους μπορούν από το 2019 «να μειώσουν το ωράριο εργασίας τους έως και 28 ώρες τη βδομάδα (από 35) για τουλάχιστον 6 και το πολύ έως 24 μήνες», με μείωση των αποδοχών τους, προβλέπει η ΣΣΕ. Ταυτόχρονα, οι εργοδότες θα μπορούν να αυξήσουν το ωράριο εργασίας έως και 40 ώρες τη βδομάδα, για όσους εργαζόμενους το ...επιθυμούν. Επίσης, από το 2020 οι εργαζόμενοι έχουν το ...«δικαίωμα», αντί για ένα επίδομα στο 27,9% ενός μηνιαίου μισθού, να πάρουν 8 μέρες άδεια. * * * Ποια είναι η ουσία της συμφωνίας; Αφού το καπιταλιστικό κράτος μειώνει τις παροχές και τις κοινωνικές δαπάνες για να είναι πιο ανταγωνιστικό και να δίνει περισσότερα στους επιχειρηματικούς ομίλους για επενδύσεις κ.λπ., αφού δεν υπάρχουν επαρκείς και δωρεάν δημόσιες δομές για χρόνια πάσχοντες, μικρά παιδιά, φροντίδα ηλικιωμένων κ.λπ., αυτό το καθήκον και το κόστος το φορτώνονται οι εργαζόμενοι. Εχουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας; Αντί για επίδομα, ειδικές άδειες και μειωμένη εργασία - που κοστίζει στο κράτος και τους επιχειρηματίες - θα δουλεύουν λιγότερο, θα πληρώνονται λιγότερο. Εχει κάποιος πρόβλημα υγείας και χρειάζεται 8 μέρες άδεια επιπλέον; Δεν θα πάρει το επίδομα. Εχουν παιδιά και ηλικιωμένους να φροντίσουν; Πάλι καλούνται να ζήσουν με λιγότερα, δουλεύοντας λιγότερες ώρες. Παράλληλα, όσοι απελπισμένοι έχουν ανάγκη περισσότερα λεφτά, θα δουλεύουν έως και 40 ώρες τη βδομάδα (τυπικά) και ας έχουν προβλήματα υγείας, μικρά παιδιά ή άρρωστους ηλικιωμένους... Μάλιστα η ΣΣΕ της IG Metall - πρότυπο εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού στην Ευρώπη - ήρθε σε μια χρονική στιγμή, όπου εκπρόσωποι των γερμανικών επιχειρηματικών ομίλων απαιτούσαν να προετοιμαστεί η αγορά εργασίας και το εργατικό δυναμικό για τις αλλαγές που φέρνει η «νέα τεχνολογική επανάσταση και η ψηφιοποίηση». Λίγους μήνες πριν, στην κυβερνητική συμφωνία που είχαν καταλήξει Χριστιανοδημοκράτες/ Χριστιανοκοινωνιστές και Σοσιαλδημοκράτες, αναφερόταν πως στην εποχή της ψηφιοποίησης είναι κρίσιμη η «συναινετική ευελιξία» των εργαζομένων. Στην ατζέντα παραμένει το πάγιο αίτημα του γερμανικού κεφαλαίου για «τερματισμό της άκαμπτης 8ωρης εργάσιμης μέρας» και η καθιέρωση ενός μέγιστου εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας στις 48 ώρες, όπως και η μείωση των ωρών ανάπαυσης μεταξύ των βαρδιών, από 11 σε 9 ώρες. * * * Πέρα από ...ευρωπαϊκή συνέπεια πρέπει να αναγνωρίσουμε και τον ρεαλισμό της κυβέρνησης ΝΔ: Οταν δουλεύει κανείς σερί επί μέρες 10ωρα, κάποια στιγμή θα πέσει ξερός. Και τότε αντί για αναρρωτική, που κι αυτή κοστίζει στην εργοδοσία, ίσως πάρει τα «ρεπό» που μάζεψε από τη διευθέτηση. Οσο για τον ΣΥΡΙΖΑ... Μπορεί να νομίζει ότι «βολεύεται», λέγοντας πως ο νόμος Χατζηδάκη είναι μια ακόμη «νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία της ΝΔ», μια εξυπηρέτηση σε «ελίτ εργοδοτών - κολλητών» και παριστάνοντας πως «σοκάρεται». Εχει όμως λερωμένη τη φωλιά του με τους νόμους της διευθέτησης και της ευελιξίας που κι ο ίδιος ψήφισε, αλλά κυρίως με την προσήλωση στις «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές», που όπως δείχνει και το παράδειγμα της Γερμανίας, ανεξάρτητα από κυβέρνηση, καταδικάζουν εκατομμύρια εργαζόμενους σε συνθήκες σύγχρονης σκλαβιάς.

Αρρωστημένα «ευρωπαϊκά κεκτημένα»

Εκτός από τις γελοιότητες ότι με τον νόμο για τη διευθέτηση οι εργαζόμενοι θα «αποφασίζουν» πότε και πόσο θέλουν να δουλέψουν, θα είναι «ελεύθεροι» να πάνε για ελιές και ταξίδια αναψυχής, υπάρχουν και τα αρρωστημένα επιχειρήματα της κυβέρνησης. Οπως αυτό που ξεστόμισε ο βουλευτής της ΝΔ Κ. Κυρανάκης στη Βουλή: Η κυβέρνηση της ΝΔ δίνει «επιτέλους» δυνατότητα σε κάποιον που έχει «θέμα υγείας» να «δουλέψει περισσότερο ένα χρονικό διάστημα και λιγότερο ένα άλλο»!

Δεν ανήκει όμως όλη η «δόξα» στον Κυρανάκη. Πρόκειται για αυτές ακριβώς τις «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές», για τα περιβόητα «ευρωπαϊκά κεκτημένα» που δοξάζει τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ, όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα, ο τελευταίος ως κυβέρνηση όχι μόνο εφάρμοσε μέρη της ευρωπαϊκής Οδηγίας για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και νόμους προηγούμενων κυβερνήσεων, όχι μόνο «φύτεψε» στην Ελλάδα τη «διευθέτηση» και με «ατομική συμφωνία» (νόμος 4498/2017) για το ωράριο των νοσοκομειακών γιατρών και θέσπισε τις 32 Κυριακές το χρόνο δουλειά στο Εμπόριο, αλλά χειροκροτούσε και αντίστοιχες ΣΣΕ σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία.

* * *

Αξίζει να θυμηθεί κανείς τη ΣΣΕ που υπέγραψε το 2018 το συνδικάτο Μετάλλου - Ηλεκτρονικής (IG Metall) για εκατομμύρια εργαζόμενους στη Γερμανία, πανηγυρίζοντας για τον «αυτοπροσδιορισμό του ωραρίου εργασίας» και λέγοντας πως «η ευελιξία δεν είναι πια προνόμιο μόνο του εργοδότη»! Αυτή η ΣΣΕ είχε κάνει μεγάλο «ντόρο» στην Ελλάδα. Τότε πανηγύριζαν - εκτός από τους γερμανικούς επιχειρηματικούς ομίλους και τη γερμανική κυβέρνηση - η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και σύσσωμος ο αστικός Τύπος («Καθημερινή» κ.ά.).

Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας, που έχουν μικρά παιδιά, ή φροντίζουν ηλικιωμένους μπορούν από το 2019 «να μειώσουν το ωράριο εργασίας τους έως και 28 ώρες τη βδομάδα (από 35) για τουλάχιστον 6 και το πολύ έως 24 μήνες», με μείωση των αποδοχών τους, προβλέπει η ΣΣΕ. Ταυτόχρονα, οι εργοδότες θα μπορούν να αυξήσουν το ωράριο εργασίας έως και 40 ώρες τη βδομάδα, για όσους εργαζόμενους το ...επιθυμούν. Επίσης, από το 2020 οι εργαζόμενοι έχουν το ...«δικαίωμα», αντί για ένα επίδομα στο 27,9% ενός μηνιαίου μισθού, να πάρουν 8 μέρες άδεια.

* * *

Ποια είναι η ουσία της συμφωνίας; Αφού το καπιταλιστικό κράτος μειώνει τις παροχές και τις κοινωνικές δαπάνες για να είναι πιο ανταγωνιστικό και να δίνει περισσότερα στους επιχειρηματικούς ομίλους για επενδύσεις κ.λπ., αφού δεν υπάρχουν επαρκείς και δωρεάν δημόσιες δομές για χρόνια πάσχοντες, μικρά παιδιά, φροντίδα ηλικιωμένων κ.λπ., αυτό το καθήκον και το κόστος το φορτώνονται οι εργαζόμενοι. Εχουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας; Αντί για επίδομα, ειδικές άδειες και μειωμένη εργασία - που κοστίζει στο κράτος και τους επιχειρηματίες - θα δουλεύουν λιγότερο, θα πληρώνονται λιγότερο. Εχει κάποιος πρόβλημα υγείας και χρειάζεται 8 μέρες άδεια επιπλέον; Δεν θα πάρει το επίδομα. Εχουν παιδιά και ηλικιωμένους να φροντίσουν; Πάλι καλούνται να ζήσουν με λιγότερα, δουλεύοντας λιγότερες ώρες. Παράλληλα, όσοι απελπισμένοι έχουν ανάγκη περισσότερα λεφτά, θα δουλεύουν έως και 40 ώρες τη βδομάδα (τυπικά) και ας έχουν προβλήματα υγείας, μικρά παιδιά ή άρρωστους ηλικιωμένους...

Μάλιστα η ΣΣΕ της IG Metall - πρότυπο εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού στην Ευρώπη - ήρθε σε μια χρονική στιγμή, όπου εκπρόσωποι των γερμανικών επιχειρηματικών ομίλων απαιτούσαν να προετοιμαστεί η αγορά εργασίας και το εργατικό δυναμικό για τις αλλαγές που φέρνει η «νέα τεχνολογική επανάσταση και η ψηφιοποίηση». Λίγους μήνες πριν, στην κυβερνητική συμφωνία που είχαν καταλήξει Χριστιανοδημοκράτες/ Χριστιανοκοινωνιστές και Σοσιαλδημοκράτες, αναφερόταν πως στην εποχή της ψηφιοποίησης είναι κρίσιμη η «συναινετική ευελιξία» των εργαζομένων. Στην ατζέντα παραμένει το πάγιο αίτημα του γερμανικού κεφαλαίου για «τερματισμό της άκαμπτης 8ωρης εργάσιμης μέρας» και η καθιέρωση ενός μέγιστου εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας στις 48 ώρες, όπως και η μείωση των ωρών ανάπαυσης μεταξύ των βαρδιών, από 11 σε 9 ώρες.

* * *

Πέρα από ...ευρωπαϊκή συνέπεια πρέπει να αναγνωρίσουμε και τον ρεαλισμό της κυβέρνησης ΝΔ: Οταν δουλεύει κανείς σερί επί μέρες 10ωρα, κάποια στιγμή θα πέσει ξερός. Και τότε αντί για αναρρωτική, που κι αυτή κοστίζει στην εργοδοσία, ίσως πάρει τα «ρεπό» που μάζεψε από τη διευθέτηση.

Οσο για τον ΣΥΡΙΖΑ... Μπορεί να νομίζει ότι «βολεύεται», λέγοντας πως ο νόμος Χατζηδάκη είναι μια ακόμη «νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία της ΝΔ», μια εξυπηρέτηση σε «ελίτ εργοδοτών - κολλητών» και παριστάνοντας πως «σοκάρεται». Εχει όμως λερωμένη τη φωλιά του με τους νόμους της διευθέτησης και της ευελιξίας που κι ο ίδιος ψήφισε, αλλά κυρίως με την προσήλωση στις «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές», που όπως δείχνει και το παράδειγμα της Γερμανίας, ανεξάρτητα από κυβέρνηση, καταδικάζουν εκατομμύρια εργαζόμενους σε συνθήκες σύγχρονης σκλαβιάς.

Εκτός από τις γελοιότητες ότι με τον νόμο για τη διευθέτηση οι εργαζόμενοι θα «αποφασίζουν» πότε και πόσο θέλουν να δουλέψουν, θα είναι «ελεύθεροι» να πάνε για ελιές και ταξίδια αναψυχής, υπάρχουν και τα αρρωστημένα επιχειρήματα της κυβέρνησης. Οπως αυτό που ξεστόμισε ο βουλευτής της ΝΔ Κ. Κυρανάκης στη Βουλή: Η κυβέρνηση της ΝΔ δίνει «επιτέλους» δυνατότητα σε κάποιον που έχει «θέμα υγείας» να «δουλέψει περισσότερο ένα χρονικό διάστημα και λιγότερο ένα άλλο»!

Δεν ανήκει όμως όλη η «δόξα» στον Κυρανάκη. Πρόκειται για αυτές ακριβώς τις «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές», για τα περιβόητα «ευρωπαϊκά κεκτημένα» που δοξάζει τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ, όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα, ο τελευταίος ως κυβέρνηση όχι μόνο εφάρμοσε μέρη της ευρωπαϊκής Οδηγίας για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και νόμους προηγούμενων κυβερνήσεων, όχι μόνο «φύτεψε» στην Ελλάδα τη «διευθέτηση» και με «ατομική συμφωνία» (νόμος 4498/2017) για το ωράριο των νοσοκομειακών γιατρών και θέσπισε τις 32 Κυριακές το χρόνο δουλειά στο Εμπόριο, αλλά χειροκροτούσε και αντίστοιχες ΣΣΕ σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία.

* * *

Αξίζει να θυμηθεί κανείς τη ΣΣΕ που υπέγραψε το 2018 το συνδικάτο Μετάλλου - Ηλεκτρονικής (IG Metall) για εκατομμύρια εργαζόμενους στη Γερμανία, πανηγυρίζοντας για τον «αυτοπροσδιορισμό του ωραρίου εργασίας» και λέγοντας πως «η ευελιξία δεν είναι πια προνόμιο μόνο του εργοδότη»! Αυτή η ΣΣΕ είχε κάνει μεγάλο «ντόρο» στην Ελλάδα. Τότε πανηγύριζαν - εκτός από τους γερμανικούς επιχειρηματικούς ομίλους και τη γερμανική κυβέρνηση - η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και σύσσωμος ο αστικός Τύπος («Καθημερινή» κ.ά.).

Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας, που έχουν μικρά παιδιά, ή φροντίζουν ηλικιωμένους μπορούν από το 2019 «να μειώσουν το ωράριο εργασίας τους έως και 28 ώρες τη βδομάδα (από 35) για τουλάχιστον 6 και το πολύ έως 24 μήνες», με μείωση των αποδοχών τους, προβλέπει η ΣΣΕ. Ταυτόχρονα, οι εργοδότες θα μπορούν να αυξήσουν το ωράριο εργασίας έως και 40 ώρες τη βδομάδα, για όσους εργαζόμενους το ...επιθυμούν. Επίσης, από το 2020 οι εργαζόμενοι έχουν το ...«δικαίωμα», αντί για ένα επίδομα στο 27,9% ενός μηνιαίου μισθού, να πάρουν 8 μέρες άδεια.

* * *

Ποια είναι η ουσία της συμφωνίας; Αφού το καπιταλιστικό κράτος μειώνει τις παροχές και τις κοινωνικές δαπάνες για να είναι πιο ανταγωνιστικό και να δίνει περισσότερα στους επιχειρηματικούς ομίλους για επενδύσεις κ.λπ., αφού δεν υπάρχουν επαρκείς και δωρεάν δημόσιες δομές για χρόνια πάσχοντες, μικρά παιδιά, φροντίδα ηλικιωμένων κ.λπ., αυτό το καθήκον και το κόστος το φορτώνονται οι εργαζόμενοι. Εχουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας; Αντί για επίδομα, ειδικές άδειες και μειωμένη εργασία - που κοστίζει στο κράτος και τους επιχειρηματίες - θα δουλεύουν λιγότερο, θα πληρώνονται λιγότερο. Εχει κάποιος πρόβλημα υγείας και χρειάζεται 8 μέρες άδεια επιπλέον; Δεν θα πάρει το επίδομα. Εχουν παιδιά και ηλικιωμένους να φροντίσουν; Πάλι καλούνται να ζήσουν με λιγότερα, δουλεύοντας λιγότερες ώρες. Παράλληλα, όσοι απελπισμένοι έχουν ανάγκη περισσότερα λεφτά, θα δουλεύουν έως και 40 ώρες τη βδομάδα (τυπικά) και ας έχουν προβλήματα υγείας, μικρά παιδιά ή άρρωστους ηλικιωμένους...

Μάλιστα η ΣΣΕ της IG Metall - πρότυπο εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού στην Ευρώπη - ήρθε σε μια χρονική στιγμή, όπου εκπρόσωποι των γερμανικών επιχειρηματικών ομίλων απαιτούσαν να προετοιμαστεί η αγορά εργασίας και το εργατικό δυναμικό για τις αλλαγές που φέρνει η «νέα τεχνολογική επανάσταση και η ψηφιοποίηση». Λίγους μήνες πριν, στην κυβερνητική συμφωνία που είχαν καταλήξει Χριστιανοδημοκράτες/ Χριστιανοκοινωνιστές και Σοσιαλδημοκράτες, αναφερόταν πως στην εποχή της ψηφιοποίησης είναι κρίσιμη η «συναινετική ευελιξία» των εργαζομένων. Στην ατζέντα παραμένει το πάγιο αίτημα του γερμανικού κεφαλαίου για «τερματισμό της άκαμπτης 8ωρης εργάσιμης μέρας» και η καθιέρωση ενός μέγιστου εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας στις 48 ώρες, όπως και η μείωση των ωρών ανάπαυσης μεταξύ των βαρδιών, από 11 σε 9 ώρες.

* * *

Πέρα από ...ευρωπαϊκή συνέπεια πρέπει να αναγνωρίσουμε και τον ρεαλισμό της κυβέρνησης ΝΔ: Οταν δουλεύει κανείς σερί επί μέρες 10ωρα, κάποια στιγμή θα πέσει ξερός. Και τότε αντί για αναρρωτική, που κι αυτή κοστίζει στην εργοδοσία, ίσως πάρει τα «ρεπό» που μάζεψε από τη διευθέτηση.

Οσο για τον ΣΥΡΙΖΑ... Μπορεί να νομίζει ότι «βολεύεται», λέγοντας πως ο νόμος Χατζηδάκη είναι μια ακόμη «νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία της ΝΔ», μια εξυπηρέτηση σε «ελίτ εργοδοτών - κολλητών» και παριστάνοντας πως «σοκάρεται». Εχει όμως λερωμένη τη φωλιά του με τους νόμους της διευθέτησης και της ευελιξίας που κι ο ίδιος ψήφισε, αλλά κυρίως με την προσήλωση στις «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές», που όπως δείχνει και το παράδειγμα της Γερμανίας, ανεξάρτητα από κυβέρνηση, καταδικάζουν εκατομμύρια εργαζόμενους σε συνθήκες σύγχρονης σκλαβιάς.

Δύο κόσμοι


Τόσο η αντιπαράθεση στη Βουλή για το αντεργατικό νομοσχέδιο όσο και η ταξική αναμέτρηση έξω από τη Βουλή, στους χώρους δουλειάς, στην απεργία, στα συλλαλητήρια και στις άλλες κινητοποιήσεις των συνδικάτων, αποκάλυψαν τους δύο κόσμους που είναι σε διαρκή σύγκρουση.

Από τη μία λοιπόν βρίσκονται: Η κυβέρνηση και οι επιχειρηματικοί όμιλοι με τους αντεργατικούς - αντιλαϊκούς νόμους, όπως το τελευταίο τερατούργημα, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα της ανταγωνιστικότητας και αύξησης της καπιταλιστικής κερδοφορίας.

Το ψέμα και η διαστρέβλωση για να εμφανιστεί ως «δικαίωμα» του εργαζόμενου να δουλεύει τζάμπα υπερωρίες, να ξεπατώνεται στη δουλειά και να είναι ακόμα πιο φθηνός και «ευέλικτος», για να παρουσιάζονται ως «σύγχρονα» και «καινοτόμα» τα απολιθώματα που γυρίζουν τους εργαζόμενους δεκαετίες πίσω.

Η προπαγάνδα ξεπλύματος της στρατηγικής του κεφαλαίου από όλα τα αστικά κόμματα και τα επιτελεία τους. Είτε από την κυβέρνηση που παρουσίαζε το νομοσχέδιο σαν «εισιτήριο» στη «νέα εποχή για όλους», είτε από τον ΣΥΡΙΖΑ, που το παρουσίαζε σαν «εξαίρεση» από το «ευρωπαϊκό κεκτημένο», σαν «χατίρι» σε μερικούς επιχειρηματίες. Και όλοι μαζί να χτυπάνε παλαμάκια στο «σούπερ μνημόνιο» - Ταμείο Ανάκαμψης, που έχει ως προαπαιτούμενα νομοσχέδια σαν αυτό που ψηφίστηκε προχτές.

Από την άλλη βρίσκονται οι χιλιάδες εργαζόμενοι που ξέρουν πως όση χρυσόσκονη κι αν βάλουν οι απολογητές του κεφαλαίου στο έκτρωμα, η πραγματικότητα δεν αλλάζει. Ειδικά οι πιο νέοι σε ηλικία, που διαπιστώνουν ότι όσα μέχρι σήμερα βιώνουν σε ένα σωρό κλάδους με τη δουλειά - λάστιχο δεν αποτελούν «εξαίρεση» αλλά κανονικότητα, νομιμοποιούνται και γενικεύονται.

Από τη μία βρίσκονται όσοι μέχρι και την τελευταία στιγμή έριχναν νερό στον μύλο της κυβερνητικής προπαγάνδας, ότι τάχα το νομοσχέδιο έχει και «θετικές πλευρές». Που καλούσαν την εργατική τάξη να κάνει «υπομονή», όπως έκαναν οι εργατοπατέρες της ηγετικής ομάδας της ΓΣΕΕ, οι οποίοι όχι μόνο βιάζονταν να «χαρτογραφήσουν» τα «φιλεργατικά σημεία» του νομοσχεδίου, αλλά προσπαθούσαν να καθυστερήσουν και τις απεργιακές κινητοποιήσεις, να αποσυντονίσουν το απεργιακό μέτωπο.

Μια προσπάθεια που κορυφώθηκε στην ίδια την ψηφοφορία του νομοσχεδίου, με τον ΣΥΡΙΖΑ να σηκώνει «λευκή σημαία» στη «μητέρα των μαχών» και να ψηφίζει τελικά σχεδόν τα μισά άρθρα του νομοσχεδίου, είτε αυτά αφορούσαν διακηρύξεις κενές περιεχομένου είτε ουσιαστικές πλευρές των αντεργατικών ρυθμίσεων.

Από την άλλη βρίσκονται οι εργαζόμενοι, που έδωσαν μια παλικαρίσια μάχη σε όλους τους κλάδους και τους χώρους δουλειάς, στέλνοντας στα σκουπίδια το νομοσχέδιο από το πρώτο μέχρι το τελευταίο άρθρο. Που με την πολύμηνη κινητοποίηση και την καλή προετοιμασία έκαναν στην άκρη τις τρικλοποδιές, επέβαλαν τις απεργιακές αποφάσεις τους στις 26 Νοέμβρη, στις 6 Μάη και στις 10 Ιούνη, με κορύφωση την προχτεσινή απεργία, εκφράζοντας την καθολική απόρριψη του νομοσχεδίου.

Από τη μία βρίσκονται τα καλοπληρωμένα παπαγαλάκια της κυβέρνησης και της εργοδοσίας, που πέφτοντας πιο χαμηλά κι από τον γνώριμο γι' αυτούς πάτο χυδαιολογούν εδώ και μήνες σε βάρος του εργατικού κινήματος, παρουσιάζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις ως εγκληματικές πράξεις, κηρύττουν ως «αρετή» την παραίτηση από δικαιώματα και κατακτήσεις και ως «ανομία» τη διεκδίκηση των εργαζομένων σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

Ολοι εκείνοι που καλούν τους εργαζόμενους να πουν «περασμένα - ξεχασμένα» όσα τους ξήλωσαν οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια, και τα οποία αποτελούν βάση για το πρόσφατο αλλά και για τα επόμενα αντεργατικά νομοσχέδια. Οσοι έλεγαν μέχρι και την τελευταία στιγμή στους εργαζόμενους να κάνουν πίσω, είτε γιατί η απεργία θα είναι έτσι κι αλλιώς «αποτυχημένη», είτε γιατί το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι να περιμένουν μια κυβερνητική εναλλαγή, όπως έκαναν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, συμπληρώνοντας βέβαια ότι δημιουργούνται «τετελεσμένα» που «δένουν τα χέρια» μιας επόμενης κυβέρνησης.

Από την άλλη βρίσκονται οι επιθετικές διεκδικήσεις εκατοντάδων συνδικαλιστικών οργανώσεων, η απαίτηση να πάει στα τσακίδια όχι μόνο το νομοσχέδιο αλλά και όλο το αντεργατικό νομικό οπλοστάσιο που λύνει τα χέρια της εργοδοσίας, η διεκδίκηση σταθερού και μειωμένου ημερήσιου εργάσιμου χρόνου, Συλλογικών Συμβάσεων, αυξήσεων στους μισθούς κ.ο.κ.

Ο κόσμος τους και ο κόσμος μας, λοιπόν. Το σάπιο «χθες» και τα κηρύγματα στην εργατική τάξη να ζει χειρότερα από τους προγόνους της, ενώ η επιστήμη και η τεχνική κάνουν άλματα. Και το ελπιδοφόρο «αύριο» που μπορεί να γεννηθεί μέσα από τους εργατικούς - λαϊκούς αγώνες. Εκεί που οι κομμουνιστές, οι ριζοσπάστες αγωνιστές καταθέτουν όλες τους τις δυνάμεις, για να ανασυνταχθεί το εργατικό κίνημα και να περάσει στην αντεπίθεση. Γιατί ο κόσμος των αναγκών των εργαζομένων δεν μπορεί να χωρέσει στον «στενό κορσέ» των επιχειρηματικών ομίλων, των 

17 Ιουν 2021

Ινδία: Ο Κομμουνισμός, ο Μαρξισμός και ο Λενινισμός θα… παραβρεθούν στον γάμο του Σοσιαλισμού

 


Στη νότια Ινδία τελέστηκε την Κυριακή μια κάπως ιδιαίτερη τελετή: στονγάμο του Σοσιαλισμού παραβρέθηκαν τα αδέρφια του, ο Κομμουνισμός και ο Λενινισμός, και ο ανιψιός του, ο μικρός Μαρξισμός.

Πρόκειται αντίστοιχα για τα παιδιά και το εγγόνι του γραμματέα της τοπικής οργάνωσης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ινδίας, του Α. Μοχάν, στο ομόσπονδο κράτος Ταμίλ Ναντού, όπου η κομμουνιστική ιδεολογία έχει βαθιές ρίζες.

«Ο πρώτος μου γιος γεννήθηκε όταν έπεφτε η Σοβιετική Ένωση και παντού, σε όλες τις εφημερίδες, διάβαζα πως είχε έρθει το τέλος του κομμουνισμού», εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο κ. Μοχάν. «Αλλά δεν θα υπάρξει τέλος του κομμουνισμού όσο υπάρχει το ανθρώπινο είδος, κι έτσι βάφτισα το πρώτο μου παιδί Κομμουνισμό».

Έπειτα ονόμασε τους επόμενους δύο γιους του Λενινισμό – ο πεντάχρονος γιος του, ο Μαρξισμός, θα είναι επίσης στον γάμο – και Σοσιαλισμό. Αυτός ο τελευταίος παντρεύεται αύριο.

Το αγγελτήριο του γάμου, στην κεφαλίδα του οποίου φιγουράρει – τι άλλο – το σφυροδρέπανο, έγινε πολύ γρήγορα viral στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.

Δείτε το προσκλητήριο:

Η μέλλουσα σύζυγος του Σοσιαλισμού ονομάζεται Π. Μαμάτα Μπάνερτζι. Το όνομα το είχε διαλέξει ο παππούς της, για να τιμήσει την πρώτη πολιτικό της αριστεράς που ανέλαβε πρωθυπουργός της τοπικής κυβέρνησης στο ομόσπονδο κράτος της Δυτικής Βεγγάλης.

Στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, η Ινδία στράφηκε αρχικά στη Σοβιετική Ένωση και ονόματα όπως Στάλιν, Λένιν, Τρότσκι, αλλά και Πράβντα, από το όνομα της επίσημης σοβιετικής εφημερίδας, είναι αρκετά συνηθισμένα, ιδίως στον νότο.

Ο νυν πρωθυπουργός του Ταμίλ Ναντού λέγεται Μ. Κ. Στάλιν. Ο πατέρας του τον ονόμασε έτσι προς τιμή του Ιωσήφ Στάλιν, μερικές ημέρες πριν από τον θάνατο του σοβιετικού ηγέτη το 1953.

Για τον κ. Μοχάν, τα ονόματα των γιων του δεν είναι περίεργα. Εξάλλου, ορισμένοι από τους συντρόφους του βάφτισαν τα παιδιά τους Μόσχα, Ρωσία, Βιετνάμ, ή Τσεχοσλοβακία.

Αναγνωρίζει πάντως πως οι γιοι του, ειδικά ο Κομμουνισμός, μετατρέπονταν συχνά σε αντικείμενο κοροϊδίας στο σχολείο. Νοσοκομείο αρνήθηκε να επιτρέψει στην εισαγωγή του όταν ήταν μόλις τριών ετών.

«Φοβούνταν το όνομα Κομμουνισμός και στην αρχή, είχα πολλά προβλήματα. Αλλά με τον καιρό, τα πράγματα διευθετήθηκαν», είπε.

Οι τρεις γιοι του, όλοι τους πια πάνω από 20 ετών σήμερα, είναι μέλη στην τοπική οργάνωση του Κομμουνιστικού Κόμματος.

«Περιμένω μια εγγονή από τον έναν από τους γιους μου, μάλλον θα την βαφτίσω Κούβα», λέει ο κ. Μοχάν.

Τι ψηφίσατε ρε… Συριζαίοι; – Τι προβλέπουν τα άρθρα που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο Χατζηδάκη

 


Ο ΣΥΡΙΖΑ ανέδειξε στα λόγια ως “μητέρα των μαχών” το αντεργατικό νομοσχέδιο του Χατζηδάκη. Τελικά υπερψήφισε σχεδόν τα μισά άρθρα και καταψήφισε λιγότερα από τα μισά.

Η επόμενη γραμμή άμυνας, για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, ήταν πως ψήφισε τα άρθρα που αφορούσαν την ενσωμάτωση οδηγιών της ΕΕ, ενάντια στη βία και τη σεξουαλική παρενόχληση στους χώρους δουλειάς. Εδώ κωδικοποιημένη και η υπερασπιστική γραμμή, που επιχειρεί ρελάνς εναντίον όσων δεν ψήφισαν αυτά τα άρθρα -δηλαδή του ΚΚΕ.

Το εντυπωσιακό είναι πως ο μηχανισμός του ΣΥΡΙΖΑ στο διαδίκτυο στην ουσία υιοθετεί πλήρως την προπαγάνδα του Χατζηδάκη, που διαφήμιζε τα “ευεργετήματα” του νομοσχεδίου. Λες και μέχρι τώρα, το νομικό πλαίσιο άφηνε ατιμώρητη τη σεξουαλική παρενόχληση και τη βία και επέτρεπε να… “αλωνίζουν οι συνδικαλιστές”. Γιατί αυτό ακριβώς εννοεί ο Χατζηδάκης και όποιος υιοθετεί το σκεπτικό του, μάλλον δεν το κάνει λόγω αφέλειας.

Ας δούμε όμως αναλυτικά ένα πολύ ενδιαφέρον νήμα από το Τουίτερ, που μας κατατοπίζει σχετικά με τα άρθρα που ψήφισε και ο ΣΥΡΙΖΑ και πόσο φιλεργατικές είναι οι διατάξεις που περιέχουν.

Αντιγράφουμε από το νήμα.

Πολύ πρόχειρα και ενδεικτικά τι άρθρα ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ:

Άρθρο 60: Ο εργοδότης μπορεί πλέον να σου δώσει τις άδειες που σου χρωστάει και εντός του επόμενου έτους.
Τι ίσχυε; Ήταν υποχρεωμένος να σου τη δώσει εντός του ίδιου έτους, αλλιώς την πληρωνόσουν διπλάσιο ημερομίσθιο. Προφανώς και η άδεια είναι βιοτική ανάγκη και δεν μπορεί να την παραπέμπεις στις καλένδες, όποτε θέλει μονομερώς ο εργοδότης σου.

(Δικό μας σχόλιο: Προφανώς εκτός από τη διευθέτηση του εργάσιμου χρόνου, πήγε πακέτο και η… “διευθέτηση” του χρόνου της άδειας που δικαιούται ο εργαζόμενος, πάντα σύμφωνα με τις ανάγκες της επιχείρησης).

Άρθρο 64: Ο εργοδότης, αφού σου κάνει προ τριμήνου προειδοποίηση απόλυσης, ΔΕΝ είναι υποχρεωμένος να αποδέχεται την εργασία σου. Κοινώς με το εξώδικο της προμήνυσης για την απόλυσή σου, μπορεί να σε στείλει σπίτι σου και να μη σε ανέχεται, να μην έχεις καμία επαφή με τους συναδέλφους σου για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα ως την απόλυση.

Άρθρα 71 έως 74: Διατάξεις για την ψηφιακή κάρτα για τον έλεγχο του ωραρίου. ΑΥΤΟΥ του ωραρίου, του ευέλικτου, του ωραρίου-λάστιχο, του 10ωρου με ρεπό, του ωραρίου των Κυριακών. Ασφαλώς και βοηθάει τα αφεντικά να σπάνε το χρόνο σε ενεργό και μη. Και να μη συνυπολογίζουν διαλειμμα στο ωράριο. Κοινώς πας για κατούρημα ή βγαίνεις από την εταιρεία με την κάρτα για να πάρεις ένα καφέ, δεν εργάζεσαι. Για να μη μιλήσουμε για εταιρείες με χρονοχρέωση..

Και το νήμα καταλήγει, με το οργισμένο σχόλιο.

Πείτε μας κάτι για τη σεξουαλική παρενόχληση και τις άδειες, ξεφτιλισμένοι.

Για να αποφευχθούν παρερμηνείες-ασυνεννοησίες, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως μπούσουλα στα άρθρα του νόμου αυτή τη συνοπτική παρουσίαση.

Εν κατακλείδι. Κανείς δεν κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν ψηφίζει την ενσωμάτωση ευρωπαϊκών οδηγιών, πιστός στη στρατηγικής της ΕΕ. Από πού προκύπτει όμως ότι αυτές είναι “βέλτιστες πρακτικές” και ωφελούν τον εργαζόμενο; Πάντως όχι από την πραγματικότητα και από μια προσεκτική ανάγνωση των άρθρων που υπερψηφίστηκαν.

Υπογονιμότητα το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ πρόβλημα και οι επιδιώξεις των ΑΣΤΩΝ

 






 Το τεράστιο πρόβλημα με τη συζήτηση περί γονιμότητας είναι ότι κανείς δεν κοιτά την καρδιά του προβλήματος. Πρακτικά κανενας δεν σε υποχρεώνει να κάνεις παιδιά (όχι το πρήξιμο δεν είναι καταναγκασμός - καταναγκασμός θα ήταν να σε απέλυαν από τη δουλειά σου επειδή είσαι άτεκνη ή να σε μαστίγωναν) αντίθετα όλη η οικονομική πραγματικότητα με απολύσεις εγκύων ή με μη προσλήψεις παντρεμένων γυναικών με το φόβο ότι θα κάνουν παιδιά ή με την προσθήκη σε όρους πρόσληψης της μη εγκυμοσύνης για κάποια χρόνια ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει.

Τα συνέδρια υπογονιμότητας κλπ αφορούν μια μερίδα της αστικής τάξης και των υψηλών μικροαστικών στρωμάτων που μπορεί να πληρώσει την μπίζνα των εξωσωματικών. Η εκκλησία επιτελεί το ρόλο του κραχτη. Όπως στο Βυζάντιο η εκκλησία ευλογούσε αυτοκράτορες ελέω Θεού, σήμερα ευλογεί τις νέες εξουσίες του κεφαλαίου, όπως κάνει πάντα.
Ωστόσο η συζήτηση μπορεί να βγάλει και κάτι καλό όπως να συζητήσουμε τα δύο πραγματικά προβλήματα όπως το δικαίωμα στις τεχνολογίες γονιμότητας για όσους δεν μπορούμε να κάνουμε παιδιά, μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας, και πολύ πιο απαραίτητο οι παροχές στα άτομα που θέλουν και βιολογικά μπορούν να κάνουν παιδιά ώστε να μπορούν να τα μεγαλώσουν είναι τα θεμελιώδη δικαιώματα που πνίγονται από το συνολικό καπιταλιστικό σύστημα.
Το πρώτο γιατί βγαίνουν τρέλα κέρδη και δεν μπορεί να αναχθεί σε υπηρεσία υγείας προσβάσιμη σε όλους (εδώ ούτε καν γίνεται έρευνα σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει ζήτηση ικανή να αποδώσει κέρδος, όπως δεν γίνεται έρευνα από ιδιωτικά κέντρα για αποκατάσταση εγκαυμάτων ή για εμβόλια καθότι δεν αποδίδουν) και η δεύτερη κατηγορία απαιτεί κρατικό χρήμα και σημαντικές υποδομές για την οικογένεια (είτε πυρηνική είτε μονογονεϊκή είτε πολυσυντροφικη) που ο καπιταλισμός ούτε μπορεί ούτε θέλει να τις δώσει για έχει συγκεκριμένο δόγμα με το οποίο κινείται.
Το σύστημα περιέχει ως δόγμα του τον κοινωνικό "δαρβινισμό" (μισώ αυτό τον όρο καθότι ο Δαρβίνος θα τραβούσε τα βυζιά του με τις ρατσιστικές μαλακίες με τις οποίες το όνομά του ταυτίστηκε) που θέλει να επιβιώσουν μόνο δύο κατηγορίες ανθρώπων: οι απόγονοι των ανθρώπων που έχουν ήδη λεφτά και μικρό ή μεγάλο μερίδιο στην πίτα της εξουσίας είναι η μία.
Οι άλλοι οι απόγονοι των ανθρώπων που δεν σκέφτονται το αν μπορούν να μεγαλώσουν τα παιδιά τους (και τα κάνουν απλά yolo) και δεν θα μπορέσουν να καλλιεργήσουν εύκολα κοινωνική ή ταξική συνείδηση. Αυτοί ούτε καν μάθανε για όσα εσείς φωνάζετε ότι καταπατούν τα δικαιώματα τους demek... Είναι ήδη έτοιμοι για παραγωγή και το αν θα κάνουν ή όχι παιδιά (πέρα ότι δεν μας αφορά) είναι το λιγότερο σημαντικό ζήτημα αντικειμενικών ταξικών συμφερόντων που πρέπει να συζητήσουμε μαζί τους.
Τώρα αν ξεφύγουν και μερικές δεκάδες άνθρωποι με μυαλό και καρδιά που θα φέρουν στον κόσμο θαυμαστά παιδιά μικρό το κακό για το Κεφάλαιο: η πλειοψηφία για το σύστημα θα παραμείνει η μεγάλη μάζα που θα υπηρετεί την σύγχρονη δουλοκτητική δημοκρατία

Sofia-Sara Tsarstein






TOP READ